abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 april 2015 @ 18:39:17 #101
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_151963234
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 18:37 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Das lief :)
Dat hoor ik wel altijd. Altijd de grote broer nooit de lover :) :) :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  donderdag 23 april 2015 @ 18:40:52 #102
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_151963268
quote:
10s.gif Op donderdag 23 april 2015 18:39 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Dat hoor ik wel altijd. Altijd de grote broer nooit de lover :) :) :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig zit toto niet te wachten op een mannelijke lover ;)
  donderdag 23 april 2015 @ 18:42:19 #103
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_151963321
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 18:40 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Gelukkig zit toto niet te wachten op een mannelijke lover ;)
Jammer ;(
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  donderdag 23 april 2015 @ 18:43:20 #104
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_151963349
quote:
9s.gif Op donderdag 23 april 2015 18:42 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Jammer ;(
Misschien kan je hem overtuigen met je charmes :D
  donderdag 23 april 2015 @ 18:44:25 #105
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_151963382
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 18:43 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Misschien kan je hem overtuigen met je charmes :D
Proberen waard.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_151963887
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 16:20 schreef Holyme het volgende:
Met iemand gaan praten kan op meerdere manieren helpen. Je kan je ei kwijt zonder dat je je in hoeft te houden of schuldig gaat voelen, zoals je bij familie/vrienden misschien (onbewust) wel zou doen. Gewoon een vreemde waar je 'ns flink je ei bij kwijt kan, en dat alleen al, kan wel 'ns flink opluchten. En ja, dat kan hier ook, maar met iemand praten in het echt is toch anders dan online met tekst. En die mensen hebben er voor geleerd en kunnen je daarna verder helpen. Bijvoorbeeld door wat hierboven al stond, je handvaten te geven, te leren anders met dingen om te gaan, de situatie beter te kunnen accepteren, etc. En misschien hebben ze ook nog ideeën, connecties of andere dingen waar je wat aan zou kunnen hebben. En mocht het een medische psycholoog of maatschappelijk werker zijn, dan kunnen ze je mogelijk ook helpen met het medische verhaal.

Maatschappelijk werk is hier ook al wel 'ns aangedragen en nu komt dat dus ook vanuit je behandelaar ter sprake. Ik denk zelf ook dat dat echt geen kwaad kan, je hebt niks te verliezen. Je komt op mij op dit moment best wel negatief over, alles is klotekutbleh. En ja, da's echt volkomen begrijpelijk hoor, ik denk dat er maar weinig mensen zullen zijn die zich in jouw positie vroeg of laat niet zo zouden voelen. Maar nu dan, je kan je toch niet zo blijven voelen en hopen op een wonder, dat is toch ook niks? Er zijn medische/alternatieve suggesties gedaan door de topics heen, het ging hier pas bijvoorbeeld nog over bloedprikken, maar dat zijn allemaal dingen die JIJ zal moeten regelen, waar jij achteraan moet. En dat lijkt mij persoonlijk, helemaal na al die jaren en al dat gedoe, gruwelijk vermoeiend. Helemaal als je je energie aan leuke dingen en aan je toekomst wil besteden, en je in plaats daarvan, je bezig moet houden met deze ellende. En als je je al klote voelt, dan kost dat nóg meer energie. Praten met een professional kan wel degelijk helpen, geeft je misschien ook weer wat meer energie om achter dingen aan te gaan, en misschien wordt je glas dan weer wat meer half vol ipv half leeg :)

En als laatste, ik denk niet dat het ooit de bedoeling zal zijn om jou je dromen uit je hoofd te praten, misschien wel om ze aan te passen naar een realistischer beeld voor op dit moment, waar je daadwerkelijk wat mee kan. Maar jij mag natuurlijk dromen en hopen wat je wil!
Tja, ik zal wel weer heel stubborn bevonden worden, of te afwachtend, maar ik voel echt geen behoefte voor een psycholoog. Maar bedankt voor je reactie.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:49 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat komt al in de richting. Maar ik weet het niet. Misschien kan je best naar het buitenland, maar moet je op zoek naar een plek met goede zorgvoorzieningen om te zorgen dat je in dat opzicht niets te kort komt. En anders inderdaad op zoek naar andere dingen. Desnoods tijdelijk.

[..]

Weet ik niet. Er zijn maar verdomd weinig mensen die in het leven precies dát kunnen doen wat ze willen. Maar de meesten vinden over het algemeen wel wat. Jij ook wel, daar ben ik van overtuigd :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geef niet op; pak wat je kan!
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 16:26 schreef Aspergermeisje het volgende:
Toto, dat je zegt dat die psycholoog je wonden niet dicht gaat praten zegt veel over hoe je over je situatie denkt momenteel: het moet en zal beter worden en anders kun je geen waardevol leven leiden. En zo mag je nu ook denken, want hoe lang is het geleden dat je dit nieuws hebt gehoord? Twee weken ofzo? Dat acceptatieproces komt vanzelf wel op gang, of je zou het kunnen versnellen door in gesprek te gaan met een psycholoog.

Vooralsnog ziet mijn chirurg geen tekenen van nieuwe sinussen. Dat is dus goed nieuws. Met als kanttekening dat het wel weer open is, en dat is natuurlijk niet goed. Dus weer regelmatig op controle en als het te lang openblijft het hele gebied wegsnijden.

Hij was tot mijn verbazing best geïnteresseerd in de bloeduitslagen die ik meegenomen had. Hij zei dat een ijzertekort inderdaad van invloed kan zijn op het wondgenezingsproces, maar dat het niet onmogelijk moet zijn.

'Maar wat raar dat je zo'n groot ijzertekort hebt, joh...' Jup... :Y Maargoed, dit is maar weer bevestiging dat hij het óók raar vindt, naast mijzelf en mijn ggz-arts, dus dat kan ik volgende week allemaal meenemen naar de huisarts.
Goed dat ze je serieus nemen.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:54 schreef Isegrim het volgende:
Ik denk wel dat 'ze' gelijk hebben over die psycholoog. Maar ik snap ook je cynisme.
Ik zie niet in hoe het me gaat helpen, maar dat zal wel aan mij liggen. :)
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 18:21 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Je 'moet' helemaal niks. Dat is ook niet de insteek van zo'n psycholoog.

[..]

En daar kan een psycholoog je juist bij helpen. Jij draait nu in een kringetje rond (wederom: normaal en logisch, je hebt superveel te verstouwen nu). Deel het eens met iemand die wat verder van je af staat, wie weet brengt hij/zij je nog op ideeën.

Wie niet waagt... en zo. Is het niks, dan heeft het je hooguit wat tijd gekost.
quote:
11s.gif Op donderdag 23 april 2015 18:31 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Een vogeltje fluisterde in mijn oor dat ene psycholoog S. Volcano binnenkort langs komt voor een consult.
^O^
verander je ondertitel eens joh
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 18:37 schreef Cue_ het volgende:
Mbt de psycholoog. Snap dat t wordt aangekaart, al ben ik t ook met toto eens. Volgens mij probeert hij er al t beste eruit te halen en van kleine dingen te genieten.
Maarja wat er niet is, is lastig te creëren. Hoe kan je ineens dingen leuk(er) gaan vinden als je ze voordien ook niet leuk vond?
En er zal altijd een "maar" in t hoofd blijven zitten die de zaken naar beneden praat.

Hoop t allemaal niet voor toot, maar zelf geloof ik niet echt in t "er is altijd wel iets leuks te vinden wat voor langere periode je leven opfleurt"
Ben 't eens met je post.
pi_151965125
Even een :* voor jullie toot, dolfijn en Asperger!
  donderdag 23 april 2015 @ 19:46:02 #108
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_151965321
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 19:00 schreef Toto69 het volgende:

[..]

^O^
verander je ondertitel eens joh

:@
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_151965790
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 19:00 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Tja, ik zal wel weer heel stubborn bevonden worden, of te afwachtend, maar ik voel echt geen behoefte voor een psycholoog. Maar bedankt voor je reactie.
Nee hoor, dat zeg ik toch nergens? En wat Cue_ zegt, ben ik 't ook mee eens hoor, iets wordt niet opeens op magische wijze leuk puur omdat je iets anders niet kan. Maar daar is een psycholoog ook niet voor.
Als je niet kan leven zoals je wil, dan is dat zwaar klote (weet daar zelf ook alles van), en dat kun je niet zo 123 accepteren. Daar gaat een heel proces overheen, en iedereen neemt z'n eigen tijd voor dat proces en pakt dat op z'n eigen manier aan, en 'ergens gaan praten' is ook geen wondermiddeltje wat gegarandeerd altijd werkt. Maar ik reageer alleen op wat ik zie, voor zover ik wat kan zien via een forum natuurlijk, en vanaf de zijlijn is het soms makkelijk om te reageren. Dat betekent niet dat ik geen begrip heb voor iemand die het anders aanpakt. Nou ja, Lonaa verwoorde 't hier goed:

quote:
2s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:02 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik verwoord het misschien wat te recht voor z'n raap en zonder dat ik het zacht verpak. :@
Dat is niet omdat ik Toto aan wil vallen, maar omdat ik het moeillijk vind om te zien hoe hij worstelt met zichzelf en met zijn ziekte en de gevolgen daarvan. En dat is gewoon een enorme kutsituatie, dat gun ik m niet.

Het lastige is dat er dus blijkbaar aan zijn wonden (nu) niks te doen is, behalve afwachten. Dat is natuurlijk ULTIEM KUT, en het enige wat dan rest is zorgen dat je er mee leven kan, dat je het voor jezelf, zelf, leefbaar maakt. En dat is een enorme stap, en superkut, en gaat met vallen en opstaan, maar is zo belangrijk voor je kwaliteit van leven.
pi_151971304
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 14:45 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Wat gaat hij/zij oplossen? De wonden gaat ie niet dichtpraten. Vrienden heb ik wel, en mn ambitie voor het buitenland gaat diegene ook niet weg kunnen praten. Maar das mijn mening, geen aanval of wat dan ook
Gewoon eens proberen joh ;) Mijn toenmalige psycholoog kon mijn zelfgemaakte wonden ook niet dicht praten, maar ik kon er wel mijn ei kwijt. Ook al wist ik in de eerste instantie niet wat ik wilde vertellen. Ik moest van mijn ex gaan, want ze wist niet meer wat ze met me aan moest. Ik was er eerst ontzettend sceptisch over, en weigerde zelfs alleen te gaan de eerste keer. De eerste keer had ik mijn ex het woord laten voeren, want ik "ging echt niet praten met een zielenknijper". Daarna is mijn instelling daarover veranderd, en een psycholoog kan echt helpen, ook al weet je zelf niet waarmee.

Ik wilde dood, en kijk mij hier nu eens typen. Ga gewoon effe langs joh, en als het niks is heb je dat ook weer meegemaakt. Geef het tenminste een kans.
pi_151972847
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 18:37 schreef Cue_ het volgende:
Mbt de psycholoog. Snap dat t wordt aangekaart, al ben ik t ook met toto eens. Volgens mij probeert hij er al t beste eruit te halen en van kleine dingen te genieten.
Maarja wat er niet is, is lastig te creëren. Hoe kan je ineens dingen leuk(er) gaan vinden als je ze voordien ook niet leuk vond?
En er zal altijd een "maar" in t hoofd blijven zitten die de zaken naar beneden praat.

Hoop t allemaal niet voor toot, maar zelf geloof ik niet echt in t "er is altijd wel iets leuks te vinden wat voor langere periode je leven opfleurt"
Laat ik het ff plat zeggen: een vriendin van me heeft anderhalf jaar geleden een ongeluk gekregen en is daarbij beide benen kwijtgeraakt. Als die niet als een malle was gaan werken aan 'een andere kijk op het leven', dan was het leven volledig zinloos geweest en had ze net zo goed kunnen sterven.

Toegegeven: die vriendin van mij is er een van de buitencategorie. Als iemand zoiets aankan, dan is zij het. En ze doet het. Ze zal godbetert wel moeten, want anders is het leven voorbij voor haar. Ze doet het niet alleen, maar wel helemaal zelf.

Het is een keuze...

[ Bericht 1% gewijzigd door Queller op 23-04-2015 22:53:03 ]
pi_151977041
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 22:06 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Gewoon eens proberen joh ;) Mijn toenmalige psycholoog kon mijn zelfgemaakte wonden ook niet dicht praten, maar ik kon er wel mijn ei kwijt. Ook al wist ik in de eerste instantie niet wat ik wilde vertellen. Ik moest van mijn ex gaan, want ze wist niet meer wat ze met me aan moest. Ik was er eerst ontzettend sceptisch over, en weigerde zelfs alleen te gaan de eerste keer. De eerste keer had ik mijn ex het woord laten voeren, want ik "ging echt niet praten met een zielenknijper". Daarna is mijn instelling daarover veranderd, en een psycholoog kan echt helpen, ook al weet je zelf niet waarmee.

Ik wilde dood, en kijk mij hier nu eens typen. Ga gewoon effe langs joh, en als het niks is heb je dat ook weer meegemaakt. Geef het tenminste een kans.
Goed dat het jou geholpen heeft in elk geval. :)
pi_151978689
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 19:39 schreef _Joy_ het volgende:
Even een :* voor jullie toot, dolfijn en Asperger!
Thanks. :)
  Spellchecker vrijdag 24 april 2015 @ 09:22:52 #114
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_151979376
Goeiesmorges ... dat het frips is deze morgen .... c_/
pi_151979692
Zie dat de chirurg even wat dingetjes weggesneden heeft onder het mom van 'even kijken of er geen sinus zit'. Ik vond het al vrij pijn doen dat voelen. Het ziet er wel een stuk rustiger uit moet ik zeggen. ^O^

Moet vandaag alleen de hele dag zitten op een congres, dus dat gaat wel een uitdaging worden...
  vrijdag 24 april 2015 @ 10:02:11 #116
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_151980404
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 22:43 schreef Queller het volgende:

Laat ik het ff plat zeggen: een vriendin van me heeft anderhalf jaar geleden een ongeluk gekregen en is daarbij beide benen kwijtgeraakt. Als die niet als een malle was gaan werken aan 'een andere kijk op het leven', dan was het leven volledig zinloos geweest en had ze net zo goed kunnen sterven.

Toegegeven: die vriendin van mij is er een van de buitencategorie. Als iemand zoiets aankan, dan is zij het. En ze doet het. Ze zal godbetert wel moeten, want anders is het leven voorbij voor haar. Ze doet het niet alleen, maar wel helemaal zelf.

Het is een keuze...
Hartstikke top dat het voor haar gewerkt heeft ondanks alle ellende. Zoals je al zelf zegt "als iemand zoiets aankan" Betekent dus niet dat iedereen dit kan of dit in zich heeft zitten.
Leuk dat er voorbeelden zijn waarbij het goed gaat, maar ook genoeg voorbeelden waarbij dit niet zo is en overleven ipv leven

Zoals gezegd ik hoop van harte dat Toot bij de eerste groep hoort en dat ie nu gewoon in een dip zit.
pi_151980790
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 april 2015 10:02 schreef Cue_ het volgende:
Hartstikke top dat het voor haar gewerkt heeft ondanks alle ellende. Zoals je al zelf zegt "als iemand zoiets aankan" Betekent dus niet dat iedereen dit kan of dit in zich heeft zitten.
Leuk dat er voorbeelden zijn waarbij het goed gaat, maar ook genoeg voorbeelden waarbij dit niet zo is en overleven ipv leven
Ik ben misschien niet duidelijk genoeg, maar je mist het punt. Het gaat helemaal niet om 'leuke voorbeelden', noch beweer ik dat iedereen het in zich heeft. Ik wil alleen maar zeggen dat volgens mij er maar één iemand is die het leven zin kan geven, en dat ben je zelf. En als dat niet lukt, dan kun je je daarbij laten helpen. Maar daar moet je wel voor kiezen.

Leuk is helemaal niet aan de orde :{

quote:
Zoals gezegd ik hoop van harte dat Toot bij de eerste groep hoort en dat ie nu gewoon in een dip zit.
Hij heeft dan ook een flinke optater gekregen Het kost wel ff tijd om dat te boven te komen. Toto is een knokker en die vindt zijn weg wel denk ik :)
  vrijdag 24 april 2015 @ 10:15:07 #118
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_151980849
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 10:13 schreef Queller het volgende:
Ik wil alleen maar zeggen dat volgens mij er maar één iemand is die het leven zin kan geven, en dat ben je zelf. En als dat niet lukt, dan kun je je daarbij laten helpen.
Daar ben ik het verder mee eens hoor :)
pi_151981273
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 09:37 schreef Aspergermeisje het volgende:
Zie dat de chirurg even wat dingetjes weggesneden heeft onder het mom van 'even kijken of er geen sinus zit'. Ik vond het al vrij pijn doen dat voelen. Het ziet er wel een stuk rustiger uit moet ik zeggen. ^O^

Moet vandaag alleen de hele dag zitten op een congres, dus dat gaat wel een uitdaging worden...
Succes vandaag met zitten!

Ik snap best dat toto nog wat huiverig is voor een psycholoog, misschien dat hij daar behoefte aan krijgt als alles (hopelijk helemaal!) achter de rug is.
Zelf heb ik er ruim 10 jaar over gedaan voordat ik er 1 ging bezoeken maar ik vind het echt fijn. Soms hebben we sessies waarin doorbraken gebeuren, soms zit ik er een uurtje te huilen en te klagen en dat lucht mij enorm op.
Op een gegeven moment liep ik echt vast in het leven. Bij vrienden wilde ik er ook niet steeds weer over beginnen.
Nu kan ik het steeds meer een plaatsje geven en kan ik ook iets makkelijker accepteren dat ik nog niet hersteld ben. Het ertegen knokken is minder geworden, en dat voelt goed. De acceptatie is langzaamaan begonnen.
pi_151990383
Arme postbode... _O- _O_



Heel erg bedankt iedereen! Zal iedereen die een kaart gestuurd heeft ook nog even DM'en met een bedankje, al moet ik zeggen dat ik bij 2 kaartjes geen username had staan en dat ik toch even twijfel wie dat zijn :@ (ben heul goed met namen, maar soms vergeet ik wel eens wat, dagje ouder he :+)
Ik vind de kaarten héél erg tof, en m'n moeder moest ook bijna huilen _O- (positief)

^O^ thumbs up!
pi_151990434
^O^

En weet je wat pas écht erg is....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151990491
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 15:00 schreef Queller het volgende:
^O^

En weet je wat pas écht erg is....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb de PM's en DM's wel gehad, had het ook in mijn hoofd zitten, maar ben het ook helemaal vergeten :@
pi_151990492
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 15:00 schreef Queller het volgende:
^O^

En weet je wat pas écht erg is....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D _O- geeft niks joh
Kun jij nog 2 'echte' namen koppelen aan de usernames toevallig?
  Spellchecker vrijdag 24 april 2015 @ 15:03:47 #124
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_151990521
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 14:58 schreef Toto69 het volgende:
Arme postbode... _O- _O_

[ afbeelding ]

Heel erg bedankt iedereen! Zal iedereen die een kaart gestuurd heeft ook nog even DM'en met een bedankje, al moet ik zeggen dat ik bij 2 kaartjes geen username had staan en dat ik toch even twijfel wie dat zijn :@ (ben heul goed met namen, maar soms vergeet ik wel eens wat, dagje ouder he :+)
Ik vind de kaarten héél erg tof, en m'n moeder moest ook bijna huilen _O- (positief)

^O^ thumbs up!
*O* w/

Gelukkig op tijd!!! Knuf voor je moeder!
pi_151990522
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 15:02 schreef Toto69 het volgende:

:D _O- geeft niks joh
Kun jij nog 2 'echte' namen koppelen aan de usernames toevallig?
Met geen mogelijkheid vrees ik :@

Doe een DM, misschien kan ik er iets van maken :o
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')