abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_151886234
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:55 schreef mschol het volgende:
iemand nog een tip voor een goede launcher? de launcher die ik gebruikte (GO! launcher) heeft een update gehad waardoor ik continue de melding krijg dat hij niet reageert :X
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:13 schreef dimmak het volgende:

[..]

Iedereen lijkt hier lyrisch te zijn over de Nova launcher.
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 21 april 2015 @ 11:17:18 #3
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_151886304
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 17:16 schreef dimmak het volgende:

[..]

GEL Settings works for me:)

Nieuwe update van XPrivacy veroorzaakt een bootloop bij mij. Oppassen dus. Ik ben al de hele middag bezig. :')
Ok maar is het niet handiger om gewoon 1 app (nova te hebben) waarin je alles doet ipv 2 (google + edits vanuit xposed module)?
When all else fails, you always have delusion.
pi_151886438
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:17 schreef Mirel het volgende:

[..]

Ok maar is het niet handiger om gewoon 1 app (nova te hebben) waarin je alles doet ipv 2 (google + edits vanuit xposed module)?
Tja, het lijkt me dat Trebuchet beter geïntegreerd is met CyanogenMod. Die krijgt regelmatig een update mee als CM die ookt krijgt. Verder is GEL settings ook niet zo'n zware app.
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 21 april 2015 @ 11:29:50 #5
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_151886760
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:21 schreef dimmak het volgende:

[..]

Tja, het lijkt me dat Trebuchet beter geïntegreerd is met CyanogenMod. Die krijgt regelmatig een update mee als CM die ookt krijgt. Verder is GEL settings ook niet zo'n zware app.
Naja wat betekent beter geïntegreerd? Ik weet overigens wel dat Nova een van de snelste is met nieuwe features van Android inbouwen.
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 21 april 2015 @ 11:32:57 #6
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_151886862
Novalauncher en Apex Launcher zijn momenteel erg goed. Als je liever kant en klaar wilt zonder een hoop poespas ga dan lekker voor Themer of Buzlauncher.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  dinsdag 21 april 2015 @ 12:02:30 #7
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_151887783
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:55 schreef mschol het volgende:
iemand nog een tip voor een goede launcher? de launcher die ik gebruikte (GO! launcher) heeft een update gehad waardoor ik continue de melding krijg dat hij niet reageert :X
Nova idd. Maar of het écht veel uit maakt allemaal...geen idee
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  woensdag 22 april 2015 @ 21:03:39 #8
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_151938446
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 00:09 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Nee, alleen apps van de market. Scheelt wel wat gedoe hoor. Maar het is vooral handig als je regelmatig een nieuwe rom erop zet of als je regelmatig updatet.
Kan je me misschien vertellen hoe je dat doet? Wijzen naar een goede tutorial? Ik heb echt heel veel vragen:

• Neemt hij de in-app settings ook mee in de backup? Bijv. dat ik ingelogd ben in m'n reddit app. • Maar ook Android dingen, zoals, neemt hij m'n settings mee wat betreft hoe ik m'n notification balk heb ingericht, en welk toetsenbord ik heb gekozen?
• Selecteer je dan los zelf alle apps of kan dat ding automatisch alles wat niet bij de ROM geleverd wordt meenemen?
• Hoe zit het bijv. met Xposed + modules en SuperSU? Moet ik die opnieuw flashen of regelt Titanium dat ook?
• Over flashen gesproken, ik neem aan dat ik zelf de gApps moet flashen na een install?
• Hoe zit het met het automatisch downloaden van apps wat gebeurt na een nieuwe install? Op wat voor manier kan dat in de weg zitten met TitaniumBackup?
When all else fails, you always have delusion.
  donderdag 23 april 2015 @ 03:06:45 #9
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_151946810
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 21:03 schreef Mirel het volgende:

[..]

Kan je me misschien vertellen hoe je dat doet? Wijzen naar een goede tutorial? Ik heb echt heel veel vragen:

• Neemt hij de in-app settings ook mee in de backup? Bijv. dat ik ingelogd ben in m'n reddit app. • Maar ook Android dingen, zoals, neemt hij m'n settings mee wat betreft hoe ik m'n notification balk heb ingericht, en welk toetsenbord ik heb gekozen?
• Selecteer je dan los zelf alle apps of kan dat ding automatisch alles wat niet bij de ROM geleverd wordt meenemen?
• Hoe zit het bijv. met Xposed + modules en SuperSU? Moet ik die opnieuw flashen of regelt Titanium dat ook?
• Over flashen gesproken, ik neem aan dat ik zelf de gApps moet flashen na een install?
• Hoe zit het met het automatisch downloaden van apps wat gebeurt na een nieuwe install? Op wat voor manier kan dat in de weg zitten met TitaniumBackup?
- De in app settings neemt ie mee. Je kan kiezen voor de 3rd party apps, de systeem apps, of allebei. In het scherm wat je daarna krijgt, kun je de afzonderlijke apps overigens weer uitvinken.

- Android dingen, ja dat weet ik niet helemaal precies. Ikzelf backup nooit de systeemapps. Ik doe dat niet omdat ik eigenlijk alleen nieuwe Androidversies installeer, en mogelijk geeft dat conflicten, omdat de Notification balk die je al noemde nogal eens verandert. Maar ja, die instellingen zijn meestal niet zoveel werk. Ik gebruik verder Nova Launcher, die heeft zelf een backup functie, dus dat scheelt ook al een heleboel werk.

- Titanium selecteert zelf de apps. Maar je kan ze zoals ik zei dus ook los aan- of uitvinken. Zelfde geldt voor de systeemapps!

- Xposed, geen idee. Nooit gebruikt. Al heb ik begrepen dat je dat bij een custom rom niet echt nodig hebt?

- Gapps flash je idd zelf. Gelijk na het flashen van de custom rom. Ik kies altijd de meest minimale. Heb al die onzin niet nodig, Google Now enzo. En die kan je volgens mij altijd nog via Play Market installeren.

- Dat Automatisch installeren kun je geloof ik negeren. Maar het zit niet echt in de weg. Toen ik laatst 5.1 heb geinstalleerd heb ik daarna automatisch de apps laten installeren, daarna alsnog met Titanium de apps teruggezet, en daarmee dus ook de settings van al die apps. Eventuele updates worden daarna natuurlijk gewoon weer via Play gedownload. Maakt dus niet zoveel uit.

______________________________________________________________________

Hier de tutorial. Allereerst, pak de betaalde versie. Dat scheelt een hoop geklik. Dat is die paar euro wel waard!

- Open Titanium
- Helemaal rechtsboven zie je een wit velletje met daarin een vinkje. Klik daarop.
- Je ziet dan een heleboel dingen. Meeste ervan heb ik nog nooit naar gekeken. Zoals ik een stukje terug al zei pak ik alleen de 3rd party apps. In dat geval selecteer je "Back up alle gebruikersapps". Indien je ook de Systeemapps wil backuppen, kies je "Backup alles gebruikersapps en systeemgegevens". Eventueel kan je ook alleen de systeemapps backuppen.
- Rechtsboven zie je dan een groen vinkje. Klik daarop, en hij begint te backuppen.
Klaar!

Titanium maakt dan een map aan, die zie in je File Manager. Kopieer deze map voor de zekerheid naar de HD op je pc. En evt een externe SD-kaart!

Dan je rom flashen.

Apps herstellen gaat praktisch op dezelfde manier.
- Titanium opnieuw downloaden.
- Mocht de Titanium backup map zijn verdwenen, kopieer je die van je externe SD of je HD terug naar de plek waar ie stond. (heb ik nooit hoeven doen)
- Titanium starten, naar zelfde menu gaan als bij backup. Maar dan scroll je wat naar beneden, en daar vind je het Herstellen-gedeelte.
- Daar kan je dan alsnog kiezen of je alleen de 3rd party apps, de systeemapps, of allebei wil herstellen.

Klinkt als een heel gedoe, maar het stelt echt niet veel voor! :) _O_
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 23 april 2015 @ 03:07:01 #10
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_151946812
flinke lap _O_
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 23 april 2015 @ 07:37:12 #11
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_151947230
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 03:06 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

- De in app settings neemt ie mee. Je kan kiezen voor de 3rd party apps, de systeem apps, of allebei. In het scherm wat je daarna krijgt, kun je de afzonderlijke apps overigens weer uitvinken.

- Android dingen, ja dat weet ik niet helemaal precies. Ikzelf backup nooit de systeemapps. Ik doe dat niet omdat ik eigenlijk alleen nieuwe Androidversies installeer, en mogelijk geeft dat conflicten, omdat de Notification balk die je al noemde nogal eens verandert. Maar ja, die instellingen zijn meestal niet zoveel werk. Ik gebruik verder Nova Launcher, die heeft zelf een backup functie, dus dat scheelt ook al een heleboel werk.

- Titanium selecteert zelf de apps. Maar je kan ze zoals ik zei dus ook los aan- of uitvinken. Zelfde geldt voor de systeemapps!

- Xposed, geen idee. Nooit gebruikt. Al heb ik begrepen dat je dat bij een custom rom niet echt nodig hebt?

- Gapps flash je idd zelf. Gelijk na het flashen van de custom rom. Ik kies altijd de meest minimale. Heb al die onzin niet nodig, Google Now enzo. En die kan je volgens mij altijd nog via Play Market installeren.

- Dat Automatisch installeren kun je geloof ik negeren. Maar het zit niet echt in de weg. Toen ik laatst 5.1 heb geinstalleerd heb ik daarna automatisch de apps laten installeren, daarna alsnog met Titanium de apps teruggezet, en daarmee dus ook de settings van al die apps. Eventuele updates worden daarna natuurlijk gewoon weer via Play gedownload. Maakt dus niet zoveel uit.

______________________________________________________________________

Hier de tutorial. Allereerst, pak de betaalde versie. Dat scheelt een hoop geklik. Dat is die paar euro wel waard!

- Open Titanium
- Helemaal rechtsboven zie je een wit velletje met daarin een vinkje. Klik daarop.
- Je ziet dan een heleboel dingen. Meeste ervan heb ik nog nooit naar gekeken. Zoals ik een stukje terug al zei pak ik alleen de 3rd party apps. In dat geval selecteer je "Back up alle gebruikersapps". Indien je ook de Systeemapps wil backuppen, kies je "Backup alles gebruikersapps en systeemgegevens". Eventueel kan je ook alleen de systeemapps backuppen.
- Rechtsboven zie je dan een groen vinkje. Klik daarop, en hij begint te backuppen.
Klaar!

Titanium maakt dan een map aan, die zie in je File Manager. Kopieer deze map voor de zekerheid naar de HD op je pc. En evt een externe SD-kaart!

Dan je rom flashen.

Apps herstellen gaat praktisch op dezelfde manier.
- Titanium opnieuw downloaden.
- Mocht de Titanium backup map zijn verdwenen, kopieer je die van je externe SD of je HD terug naar de plek waar ie stond. (heb ik nooit hoeven doen)
- Titanium starten, naar zelfde menu gaan als bij backup. Maar dan scroll je wat naar beneden, en daar vind je het Herstellen-gedeelte.
- Daar kan je dan alsnog kiezen of je alleen de 3rd party apps, de systeemapps, of allebei wil herstellen.

Klinkt als een heel gedoe, maar het stelt echt niet veel voor! :) _O_
Thanks gast 8-) 8-) 8-)
When all else fails, you always have delusion.
pi_151947884
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 21:03 schreef Mirel het volgende:

[..]

Kan je me misschien vertellen hoe je dat doet? Wijzen naar een goede tutorial? Ik heb echt heel veel vragen:

• Hoe zit het bijv. met Xposed + modules en SuperSU? Moet ik die opnieuw flashen of regelt Titanium dat ook?
SuperSU kun je bijv. in CyanogenMod regelen met Titanium backup. Die is namelijk al prerooted en SuperSU doet de rest. Recovery's vragen tegenwoordig ook automatisch of je wil rooten. Sommige Xposed modules kun je ook backuppen met titanium, Xposed zelf moet je wel flashen na je nieuwe ROM.
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 23 april 2015 @ 09:25:21 #13
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_151948532
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 03:06 schreef Parafernalia het volgende:

- Dat Automatisch installeren kun je geloof ik negeren. Maar het zit niet echt in de weg. Toen ik laatst 5.1 heb geinstalleerd heb ik daarna automatisch de apps laten installeren, daarna alsnog met Titanium de apps teruggezet, en daarmee dus ook de settings van al die apps. Eventuele updates worden daarna natuurlijk gewoon weer via Play gedownload. Maakt dus niet zoveel uit.
Wat ik hier belangrijk vind, is dat de telefoon niet een uur lang al die apps gaat downloaden. Lijkt me dat ik dan beter op dat moment als alles ingesteld is om het internet uit te zetten, en dan via Titanium al die apps terugzetten ipv wachten totdat Google Play diezelfde taak een uur langer doet omdat het via het internet gaat.
When all else fails, you always have delusion.
pi_151953209
Vraag m.b.t. app downloads en locatie.

Ik heb een Nexus 5 (in NL gekocht), met Duits telefoonnummer. Ik woon op dit moment ook in Duitsland. Toch krijg ik bij bepaalde Duitse apps de melding dat de app niet beschikbaar is voor mijn land.

Waarschijnlijk omdat er nog 'iets' staat ingesteld op Nederland. Wat kan dit zijn en hoe kan ik dit wijzigen?

Hetzelfde had ik vorig jaar ook toen ik een tijdje in Taiwan woonde en ook een Taiwanees nummer had. Ik kon bepaalde Taiwanese apps niet downloaden.

Ligt dit aan de instellingen van mijn Google account?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 23 april 2015 @ 12:44:32 #15
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_151954193
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 09:25 schreef Mirel het volgende:

[..]

Wat ik hier belangrijk vind, is dat de telefoon niet een uur lang al die apps gaat downloaden. Lijkt me dat ik dan beter op dat moment als alles ingesteld is om het internet uit te zetten, en dan via Titanium al die apps terugzetten ipv wachten totdat Google Play diezelfde taak een uur langer doet omdat het via het internet gaat.
yep, dat kan gewoon ^O^
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_151978143
Bah weer een issue met de nexus, sinds vanochtend komt de melding "the proces com.google.process.gapps stopped working".
Als ik dit wegklik is het binnen 0,5 seconden weer terug :(
Built for Speed
pi_151978555
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 07:48 schreef HansvanOchten het volgende:
Bah weer een issue met de nexus, sinds vanochtend komt de melding "the proces com.google.process.gapps stopped working".
Als ik dit wegklik is het binnen 0,5 seconden weer terug :(
Settings -> Apps -> Google Apps opzoeken -> processen stoppen, gegevens wissen.

Dan rebooten en hopen dat het goed zit.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_151984121
Waarom slaat google de wifi wachtwoorden niet op in de backups?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_151984429
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 11:43 schreef robuust89 het volgende:
Waarom slaat google de wifi wachtwoorden niet op in de backups?
Dat deed hij bij mij vorige week voor het eerst. :P
Uitvinder van de biersmiley.
pi_151999250
Eindelijk ben ik vrij! Ik heb alle Google-shit van mijn telefoon verwijderd. Geen Play Store etc. meer dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2015 21:01:01 ]
  vrijdag 24 april 2015 @ 20:52:17 #21
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_151999295
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 20:51 schreef robin007bond het volgende:
Eindelijk ben ik vrij! Ik heb alle Google-shit van mijn telefoon verwijders. Geen Play Store etc. meer dus.
ideaal!!!

:')
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 24 april 2015 @ 20:54:49 #22
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_151999397
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 20:51 schreef robin007bond het volgende:
Eindelijk ben ik vrij! Ik heb alle Google-shit van mijn telefoon verwijders. Geen Play Store etc. meer dus.
:D 8)7
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 24 april 2015 @ 20:56:58 #23
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_151999471
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 11:43 schreef robuust89 het volgende:
Waarom slaat google de wifi wachtwoorden niet op in de backups?
De vraag is niet waarom, de vraag is hoe?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_151999631
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 20:52 schreef Catch22- het volgende:

[..]

ideaal!!!

:')
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 20:54 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

:D 8)7
Het is zeker wel ideaal vind ik. Ik voel me nu gewoon een autonomer individu. Je wilt toch geen eigendom zijn van een fucking bedrijf?

Als je F-Droid gebruikt in plaats van de Play Store scheelt dat al een hoop. Op mijn vorige installatie had ik al F-Droid naast de Play Store, dus overstappen was niet eens heel moeilijk.

WhatsApp download ik via de WhatsApp-site. Helaas is het geen vrije software, maar ik heb een sociaal leven.

WhatsApp is nu de enige niet-vrije software die ik gebruik. _O_ (op mijn telefoon dan)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2015 21:01:36 ]
pi_152001886
Hebben jullie wellicht een tipje.. ik heb een video opgenomen met mijn telefoon terwijl ik die ondersteboven vast had :')


Is er een manier om dat filmpje omgedraaid te krijgen voor ik het verstuur zodat familieleden die het op de computer willen kijken niet hun monitor te hoeven draaien of op hun hoofd moeten gaan staan? :P
  vrijdag 24 april 2015 @ 22:13:03 #26
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_152002106
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 20:51 schreef robin007bond het volgende:
Eindelijk ben ik vrij! Ik heb alle Google-shit van mijn telefoon verwijderd. Geen Play Store etc. meer dus.
Dat zal de bruikbaarheid en waarschijnlijk ook de veiligheid van je telefoon echt verhogen _O-
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_152002129
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 22:05 schreef WammesWaggel het volgende:
Hebben jullie wellicht een tipje.. ik heb een video opgenomen met mijn telefoon terwijl ik die ondersteboven vast had :')


Is er een manier om dat filmpje omgedraaid te krijgen voor ik het verstuur zodat familieleden die het op de computer willen kijken niet hun monitor te hoeven draaien of op hun hoofd moeten gaan staan? :P
http://stackoverflow.com/(...)g-videos-with-ffmpeg

Kun je met ffmpeg doen. Of wil je het op je telefoon zelf kunnen?
pi_152002146
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 22:13 schreef Klonk het volgende:

[..]

Dat zal de bruikbaarheid en waarschijnlijk ook de veiligheid van je telefoon echt verhogen _O-
Hoezo de veiligheid? :{
  vrijdag 24 april 2015 @ 22:15:07 #29
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_152002172
Hoe kom je aan apps, alles sideloaden gok ik of via vage alternatieve appwinkels?

Van die dingen uit China of Rusland?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_152002285
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 22:15 schreef Klonk het volgende:
Hoe kom je aan apps, alles sideloaden gok ik of via vage alternatieve appwinkels?

Van die dingen uit China of Rusland?
Nee geen Chineze of Russische dingen.

https://f-droid.org/

Alleen maar vrije software.
  vrijdag 24 april 2015 @ 22:20:36 #31
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_152002358
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 22:18 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Nee geen Chineze of Russische dingen.

https://f-droid.org/

Alleen maar vrije software.
Vage dingen dus, veel plezier met alle rommel die je op die manier binnenhaalt _O-

En lekker makkelijk ook, losse APKs downloaden, vooral goed overzichtelijk, fijne uitleg ook erbij wat de rechten allemaal zijn die apps hebben, nee das een hele stap vooruit ten opzichte van de google play store.

Maar goed Android staat voor vrijheid blijheid en als jij daar blij mee bent dan ben ik dat ook voor je :7
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_152002421
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 22:13 schreef robin007bond het volgende:

[..]

http://stackoverflow.com/(...)g-videos-with-ffmpeg

Kun je met ffmpeg doen. Of wil je het op je telefoon zelf kunnen?
Het liefste doe ik het op mijn telefoon, ik heb even geen computer de komende paar dagen omdat soort dingen mee te doen.
  vrijdag 24 april 2015 @ 22:24:33 #33
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_152002461
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 22:22 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Het liefste doe ik het op mijn telefoon, ik heb even geen computer de komende paar dagen omdat soort dingen mee te doen.
Kan de youtube app dat niet?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_152002502
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 april 2015 22:20 schreef Klonk het volgende:

[..]

Vage dingen dus, veel plezier met alle rommel die je op die manier binnenhaalt _O-

Maar goed Android staat voor vrijheid blijheid en als jij daar blij mee bent dan ben ik dat ook voor je :7
:')
Je hebt je duidelijk niet goed ingelezen. Je reflex daarop is "rommel", want het is je onbekend.

https://f-droid.org/wiki/(...)ng_process_secure.3F

Over de losse APK's, bij installatie daarvan worden ook de permissies goed weergegeven.

Plus ik draai dus enkel vrije software, met uitzondering van WhatsApp, die ik van de officiële site haal.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2015 22:27:53 ]
pi_152002696
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 22:24 schreef Klonk het volgende:

[..]

Kan de youtube app dat niet?
Niet voor zover ik kan zien.
  vrijdag 24 april 2015 @ 22:34:53 #36
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_152002844
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 22:25 schreef robin007bond het volgende:

[..]

:')
Je hebt je duidelijk niet goed ingelezen. Je reflex daarop is "rommel", want het is je onbekend.

https://f-droid.org/wiki/(...)ng_process_secure.3F

Over de losse APK's, bij installatie daarvan worden ook de permissies goed weergegeven.

Plus ik draai dus enkel vrije software, met uitzondering van WhatsApp, die ik van de officiële site haal.
Meh, ik gebruik pas Android sinds het bestaat dus ik mag mijn mening hebben net zoals jij jouw mening mag hebben :)

Mooiste vind ik nog dat je alle google dingen van je telefoon flikkert en Whatsapp gebruikt (lees al je gegevens bij Facebook dumpt) :D
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_152003124
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 22:34 schreef Klonk het volgende:

[..]

Meh, ik gebruik pas Android sinds het bestaat dus ik mag mijn mening hebben net zoals jij jouw mening mag hebben :)

Mooiste vind ik nog dat je alle google dingen van je telefoon flikkert en Whatsapp gebruikt (lees al je gegevens bij Facebook dumpt) :D
Ik vond je reactie erg snel , vandaar. Sorry voor mijn overreactie. :@

En over WhatsApp, alle berichten worden in WhatsApp versleuteld. Whisper Systems heeft er zelfs bij geholpen.

http://www.wired.com/2014/11/whatsapp-encrypted-messaging/

Maar liever gebruik ik ook TextSecure inderdaad. Helaas wil ik nog wel communicatie met de buitenwereld en lukt het me niet om mensen over te halen. ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2015 23:01:58 ]
pi_152003352
Elke app moet trouwens bij mij expliciete toestemming vragen om bepaalde permissies uit te voeren. Niet alleen bij installatie dus.

Dat doe ik door middel van App Ops.
  zaterdag 25 april 2015 @ 09:57:29 #39
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_152008046
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 22:55 schreef robin007bond het volgende:
Elke app moet trouwens bij mij expliciete toestemming vragen om bepaalde permissies uit te voeren. Niet alleen bij installatie dus.

Dat doe ik door middel van App Ops.
Vind het een beetje dubbel, de ouwe android nerd in mij vind het geweldig, je doet iets gewoon omdat het kan :P

Maar de android en google gebruiker in mij vraagt zich alleen maar af waarom :') Maar goed ik zit dan ook tot aan mijn oksels in de anus van google als het gaat om google diensten :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_152009897
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 09:57 schreef Klonk het volgende:

[..]

Vind het een beetje dubbel, de ouwe android nerd in mij vind het geweldig, je doet iets gewoon omdat het kan :P

Maar de android en google gebruiker in mij vraagt zich alleen maar af waarom :') Maar goed ik zit dan ook tot aan mijn oksels in de anus van google als het gaat om google diensten :P
Haha, ik snap het.

Ja, je merkt echt hoe afhankelijk bent van Google als je probeert zonder te leven. Ik wil gewoon onafhankelijk zijn. En qua privacy is Google natuurlijk geen lieverdje. :P Het is maar net wat je belangrijker vindt.
  zaterdag 25 april 2015 @ 13:45:03 #41
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_152012740
Tja, maar waar (zonder gelijk de aluhoedjes tevoorschijn te toveren) is je privacy nog wel gewaarborgd als je ook gewoon sync op je email wil hebben.

Als het product gratis is ben jij het product...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 25 april 2015 @ 15:31:34 #42
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152015137
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 22:25 schreef robin007bond het volgende:

[..]

:')
Je hebt je duidelijk niet goed ingelezen. Je reflex daarop is "rommel", want het is je onbekend.

https://f-droid.org/wiki/(...)ng_process_secure.3F

Over de losse APK's, bij installatie daarvan worden ook de permissies goed weergegeven.

Plus ik draai dus enkel vrije software, met uitzondering van WhatsApp, die ik van de officiële site haal.
weet je zeker dat dit betrouwbaar is?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 25 april 2015 @ 15:37:38 #43
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152015263
Waarom kan Apparaatbeheer van Google mijn ouwe S1 (met 4.4.4) wel vinden, en mijn S5 mini (met 5.1) niet? Volgens mij staan de instellingen goed..

Allebei root + custom rom. Bij allebei is Apparaatbeheer de Apparaatbeheerder. ( :') ) en Locatie staat bij allebei op Accubesparing
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_152015813
Voor iemand aan het kijken naar een opvolger voor de Nexus 5.
Damn wat is dat spul allemaal duur geworden...

Ook weinig interessant spul; de Nexus 6, Samsung S6, HTC M8/M9...dat is het wel zo'n beetje...
Jammer dat de 1+1 2 nog zo lang op zich laat wachten plus dat die waarschijnlijk een stuk duurder gaat worden...
  zaterdag 25 april 2015 @ 16:05:35 #45
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_152015881
Moto X 2014?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_152015889
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 15:31 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

weet je zeker dat dit betrouwbaar is?
Het wordt direct gecompileerd van de broncode door de auteurs van F-Droid. Die hebben automatische scripts die alles compileren.

https://gitlab.com/fdroid/fdroidclient

De package manager zelf is ook gewoon vrije software.
  zaterdag 25 april 2015 @ 16:06:24 #47
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152015896
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 16:02 schreef Iemand91 het volgende:
Voor iemand aan het kijken naar een opvolger voor de Nexus 5.
Damn wat is dat spul allemaal duur geworden...

Ook weinig interessant spul; de Nexus 6, Samsung S6, HTC M8/M9...dat is het wel zo'n beetje...
Jammer dat de 1+1 2 nog zo lang op zich laat wachten plus dat die waarschijnlijk een stuk duurder gaat worden...
Iedereen heeft het hier over die Moto G. Maar jij wil zo te zien een superfoon
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_152016069
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 16:05 schreef Klonk het volgende:
Moto X 2014?
Kan ook inderdaad.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 16:06 schreef Parafernalia het volgende:
Iedereen heeft het hier over die Moto G. Maar jij wil zo te zien een superfoon
Ik niet, is voor iemand anders.

Hij heeft een Nexus 5; op zich een telefoon die nog prima meekan maar hij heeft er constant gezeur mee. Geluid wat niet deed, accuduur die dramatisch slecht is.
Voor beiden al eens gerepareerd maar accuduur is nog steeds slecht.

En dan van een N5 (met Snapdragon 800 en high-end specs) naar een Moto G met Snapdragon 400 met midrange-specs) is toch wel wat minder interessant. ;)

Daarom is die 1+1 ook zo interessant; high-end specs voor lage prijs. Maar geen 4G-ondersteuning (althans; de frequenties die nodig zijn) en dat is toch wel een deal breaker.

De Moto G is overigens een uitstekend toestel inderdaad. Heb 'm dan ook aan iemand anders aangeraden en die is er tevreden mee. :Y
  zaterdag 25 april 2015 @ 16:29:47 #49
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152016462
Soms word ik een beetje moe van het constant kloten met rom installeren/updaten, dan supersu, dan gapps, dan kernel, en tussendoor ergens bepalen wanneer ik xposed framework en bloatware verwijderscripts moet installeren. Ugh. Binnenkort maar S6 nemen, wanneer er een officiele CM build voor komt, met OTA updates. Scheelt een hoop . En het liefst ook een fatsoenlijk te installeren xposed framework, scheelt een hoop bugs.
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 25 april 2015 @ 16:31:19 #50
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_152016498
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 16:29 schreef Mirel het volgende:
Soms word ik een beetje moe van het constant kloten met rom installeren/updaten, dan gapps, dan kernel, en tussendoor ergens bepalen wanneer ik xposed en bloatware verwijderscripts moet installeren. Ugh. Binnenkort maar S6 wanneer er een officiele CM build voor komt, met OTA updates. Scheelt een hoop TERINGGEDOE. En het liefst ook een fatsoenlijk te installeren Xposed framework, scheelt een hoop bugs.
Dus je bent klaar met rommen en gaat een S6 kopen zodra er CM voor is _O-

Gewoon rooten voor de xposed, launcher erop knallen en klaar is Mirel
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 25 april 2015 @ 16:33:32 #51
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_152016548
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 16:29 schreef Mirel het volgende:
Soms word ik een beetje moe van het constant kloten met rom installeren/updaten, dan supersu, dan gapps, dan kernel, en tussendoor ergens bepalen wanneer ik xposed framework en bloatware verwijderscripts moet installeren. Ugh. Binnenkort maar S6 nemen, wanneer er een officiele CM build voor komt, met OTA updates. Scheelt een hoop TERINGGEDOE. En het liefst ook een fatsoenlijk te installeren xposed framework, scheelt een hoop bugs.
dat doe je toch echt jezelf aan.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_152016573
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 16:29 schreef Mirel het volgende:
Soms word ik een beetje moe van het constant kloten met rom installeren/updaten, dan supersu, dan gapps, dan kernel, en tussendoor ergens bepalen wanneer ik xposed framework en bloatware verwijderscripts moet installeren. Ugh. Binnenkort maar S6 nemen, wanneer er een officiele CM build voor komt, met OTA updates. Scheelt een hoop [ afbeelding ]. En het liefst ook een fatsoenlijk te installeren xposed framework, scheelt een hoop bugs.
Relax. :*
  zaterdag 25 april 2015 @ 16:34:51 #53
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152016579
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 april 2015 16:31 schreef Klonk het volgende:

[..]

Dus je bent klaar met rommen en gaat een S6 kopen zodra er CM voor is _O-

Gewoon rooten voor de xposed, launcher erop knallen en klaar is Mirel
Ja dat is opzich ook prima, er is tevens een vrij lege Touchwiz build op XDA. Maar ik heb de afgelopen maanden gemerkt dat een clean install, voordat ik nog met kernels en xposed begin, ook soms niet werkt. Bijv. kapotte wifi en shit. En alpha builds van xposed 5.1 helpen nou niet bepaald mee..

Ik vertrouw nu toch liever op een officiele CM dan iets onofficieels.
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 25 april 2015 @ 16:35:22 #54
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152016588
Zoveel werk is het toch niet?

Als je een een goede custom rom hebt hoef je toch geen (niet veel?) bloatware te verwijderen?
Geen ervaring met Xposed, maar heb nog niet echt kunnen ontdekken waarom ik het zou willen.
SuperSU..daar hoef je toch niks mee te doen?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 25 april 2015 @ 16:36:03 #55
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_152016598
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 16:34 schreef Mirel het volgende:

[..]

Ja dat is opzich ook prima, er is tevens een vrij lege Touchwiz build op XDA. Maar ik heb de afgelopen maanden gemerkt dat een clean install, voordat ik nog met kernels en xposed begin, ook soms niet werkt. Bijv. kapotte wifi en shit. En alpha builds van xposed 5.1 helpen nou niet bepaald mee..

Ik vertrouw nu toch liever op een officiele CM dan iets onofficieels.
Dan doe je toch echt iets fout of je stelt te hogen eisen :D
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 25 april 2015 @ 16:36:44 #56
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152016610
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 16:35 schreef Parafernalia het volgende:
Zoveel werk is het toch niet?

Als je een een goede custom rom hebt hoef je toch geen (niet veel?) bloatware te verwijderen?
Geen ervaring met Xposed, maar heb nog niet echt kunnen ontdekken waarom ik het zou willen.
SuperSU..daar hoef je toch niks mee te doen?
Nee niks mis met SuperSU enzo, het illustreert alleen dat je met iedere update al die dingen opnieuw moet installeren. Niks mis mee maar voordat ik dat doe check ik eerst even alle subscribed threads van alles (gapps, kernel, xposed, bloatware removal) op XDA en dat is een beetje vermoeiend.
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 25 april 2015 @ 16:50:53 #57
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152016957
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 16:36 schreef Mirel het volgende:

[..]

Nee niks mis met SuperSU enzo, het illustreert alleen dat je met iedere update al die dingen opnieuw moet installeren. Niks mis mee maar voordat ik dat doe check ik eerst even alle subscribed threads van alles (gapps, kernel, xposed, bloatware removal) op XDA en dat is een beetje vermoeiend.
Ben je mn tutorial vergeten ofzo :(
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 25 april 2015 @ 16:52:31 #58
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152016992
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 16:50 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Ben je mn tutorial vergeten ofzo :(
Oh ik weet niet of er iets aan de hand is met Titanium Backup. Zei ik daar iets over?

Funfact: ik deed 2x een clean install met gelijk erna Titanium Backup (dus nog zonder xposed en kernel gekut), 1e keer had ik in Poweramp nog mijn ingerichte skin en settings, 2e keer ook behalve de skin. Ik vond het opvallend :P

De rest werkte wel naar behoren :)
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 25 april 2015 @ 17:17:11 #59
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152017642
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 16:52 schreef Mirel het volgende:

[..]

Oh ik weet niet of er iets aan de hand is met Titanium Backup. Zei ik daar iets over?

Funfact: ik deed 2x een clean install met gelijk erna Titanium Backup (dus nog zonder xposed en kernel gekut), 1e keer had ik in Poweramp nog mijn ingerichte skin en settings, 2e keer ook behalve de skin. Ik vond het opvallend :P

De rest werkte wel naar behoren :)
Ik bedoel dat je helemaal niet zoveel opnieuw hoeft te intstalleren :)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 25 april 2015 @ 17:21:22 #60
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152017774
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 15:37 schreef Parafernalia het volgende:
Waarom kan Apparaatbeheer van Google mijn ouwe S1 (met 4.4.4) wel vinden, en mijn S5 mini (met 5.1) niet? Volgens mij staan de instellingen goed..

Allebei root + custom rom. Bij allebei is Apparaatbeheer de Apparaatbeheerder. ( :') ) en Locatie staat bij allebei op Accubesparing
S1 kan de S5 niet vinden:


S5 kan de S1 wel vinden:


Oja, jullie mogen best weten waar ik ongeveer woon :s)

[ Bericht 21% gewijzigd door Parafernalia op 25-04-2015 17:36:15 ]
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_152018563
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 17:21 schreef Parafernalia het volgende:
Oja, jullie mogen best weten waar ik ongeveer woon :s)
Lijkt me toch niet handig, je kunt het beter blurren ofzo...
Maar is het toch niet een kwestie van ergens nog een vinkje zetten? Of probeer eens bij beide wifi uit, zodat het mobiel moet?
Weet je dat ook weer
  zaterdag 25 april 2015 @ 18:22:34 #62
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152019360
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 17:52 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Maar is het toch niet een kwestie van ergens nog een vinkje zetten? Of probeer eens bij beide wifi uit, zodat het mobiel moet?
dat was op zich een goeie, maar nee, ook dat werkt niet.

https://www.google.com/android/devicemanager

op die site hetzelfde probleem :?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 25 april 2015 @ 19:56:33 #63
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152021760
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 17:17 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Ik bedoel dat je helemaal niet zoveel opnieuw hoeft te intstalleren :)
Nou ja, als je de hele dag door crashes krijgt en moet troubleshooten, dan wel.. :P

Maar ik heb Xposed eindelijk aan de praat gekregen. Toen ik alle modules tegelijk installde en reboote ging het fout. Settings wilde niet aan, ging rebooten en reddit is fun app crasht met een bepaalde skin.

Nu ging ik 7 modules een voor een installeren en rebooten wat lang duurde, maar alles werkt nu, behalve reddit is fun. Mijn smartphone is voornamelijk een reddit browser dus dit is wel een vreselijk probleem :P
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 25 april 2015 @ 20:08:35 #64
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152022156
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 19:56 schreef Mirel het volgende:

[..]

Nou ja, als je de hele dag door crashes krijgt en moet troubleshooten, dan wel.. :P

Maar ik heb Xposed eindelijk aan de praat gekregen. Toen ik alle modules tegelijk installde en reboote ging het fout. Settings wilde niet aan, ging rebooten en reddit is fun app crasht met een bepaalde skin.

Nu ging ik 7 modules een voor een installeren en rebooten wat lang duurde, maar alles werkt nu, behalve reddit is fun. Mijn smartphone is voornamelijk een reddit browser dus dit is wel een vreselijk probleem :P
heb je wel een volledige wipe gedaan?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 25 april 2015 @ 22:25:56 #65
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_152026393
Wtf is er met die playstore man. 'KOSTELOOS' ipv 'GRATIS' tegenwoordig, altijd die tenenkrommende Google translate vertalingen van Engelstalige appomschrijvingen naar het Nederlands.
BEASTMODE
  zaterdag 25 april 2015 @ 22:48:58 #66
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_152027148
Is de S6 nou echt de hogere kosten waard t.o.v de S5?
pi_152027508
Sinds de laatste update van Google Playstore krijg ik elke keer een FC als ik iets wil updaten :')
  zondag 26 april 2015 @ 02:11:18 #68
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152031163
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:48 schreef IsaacCuenca het volgende:
Is de S6 nou echt de hogere kosten waard t.o.v de S5?
het maakt allemaal geen reet uit, bijna elke telefoon doet hetzelfde
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_152031196
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 02:11 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

het maakt allemaal geen reet uit, bijna elke telefoon doet hetzelfde
Bijna ja 8-)

  zondag 26 april 2015 @ 02:16:43 #70
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152031222
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:25 schreef Awesome_ het volgende:
Wtf is er met die playstore man. 'KOSTELOOS' ipv 'GRATIS' tegenwoordig
?
Kosteloos is gewoon een ander woord voor gratis. (of wat??)

Ik maak me ook wel eens om onzinnige dingen druk, maar dit is wel heel erg _O_ 8)7
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 26 april 2015 @ 09:49:30 #71
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152033084
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 20:08 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

heb je wel een volledige wipe gedaan?
Ja, altijd. Ik kwam erachter waar het probleem lag: Xposed MinMinGuard, een module om ads te blocken. Ik had reddit is fun niet eens aangevinkt om ads te blocken en alsnog deed hij het niet. Heb die module nu verwijderd en alles werkt gewoon :)

Nu dus een nieuwe zoeken.. AdAway is blijkbaar weg, en er is genaamd Unbeloved Hosts maar ik snap de instellingen niet zo.
When all else fails, you always have delusion.
pi_152033161
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 09:49 schreef Mirel het volgende:

[..]

Ja, altijd. Ik kwam erachter waar het probleem lag: Xposed MinMinGuard, een module om ads te blocken. Ik had reddit is fun niet eens aangevinkt om ads te blocken en alsnog deed hij het niet. Heb die module nu verwijderd en alles werkt gewoon :)

Nu dus een nieuwe zoeken.. AdAway is blijkbaar weg, en er is genaamd Unbeloved Hosts maar ik snap de instellingen niet zo.
AdAway is er nog, alleen niet in de pleewinkel.
  zondag 26 april 2015 @ 10:00:12 #73
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152033176
quote:
99s.gif Op zondag 26 april 2015 09:58 schreef Juup© het volgende:

[..]

AdAway is er nog, alleen niet in de pleewinkel.
Maar als ik in de repository zoek dan krijg ik 'em ook niet. Is de development ervoor dan niet gestopt?

(ik kijk overigens altijd alleen in de repository voor m'n modules)
When all else fails, you always have delusion.
pi_152033221
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 10:00 schreef Mirel het volgende:

[..]

Maar als ik in de repository zoek dan krijg ik 'em ook niet. Is de development ervoor dan niet gestopt?
Versie 3.0 is pas uitgebracht: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2190753
  zondag 26 april 2015 @ 10:07:15 #75
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152033243
quote:
99s.gif Op zondag 26 april 2015 10:05 schreef Juup© het volgende:

[..]

Versie 3.0 is pas uitgebracht: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2190753
Cool, thanks :) Waarom publishen ze die niet meer in de repository?
When all else fails, you always have delusion.
pi_152033246
Adblockplus is er ook voor Android overigens :)
pi_152033251
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 10:07 schreef Mirel het volgende:

[..]

Cool, thanks :) Waarom publishen ze die niet meer in de repository?
Geen idee.
  zondag 26 april 2015 @ 10:30:55 #78
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152033543
quote:
99s.gif Op zondag 26 april 2015 10:07 schreef Juup© het volgende:

[..]

Geen idee.
Ik herinner me nu pas weer dat het geen xposed module is :'( Ik ken de app wel en gebruikte het ook maar ergens tussen het flashen door blijkbaar vergeten dat het een gewone app is. :')
When all else fails, you always have delusion.
pi_152033558
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 10:30 schreef Mirel het volgende:

[..]

Ik herinner me nu pas weer dat het geen xposed module is :'( Ik ken de app wel en gebruikte het ook maar ergens tussen het flashen door blijkbaar vergeten dat het een gewone app is. :')
Waarom moet het een Xposed module zijn?
  zondag 26 april 2015 @ 11:32:10 #80
327191 RobertNL
For your gear.
pi_152034583
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 22:25 schreef Awesome_ het volgende:
Wtf is er met die playstore man. 'KOSTELOOS' ipv 'GRATIS' tegenwoordig, altijd die tenenkrommende Google translate vertalingen van Engelstalige appomschrijvingen naar het Nederlands.
Oh, ik ben niet alleen :'). Stoorde mij er ook al aan.
_

Iemand nog tips met betrekking tot rooten? Heb een leuk obscuur nieuw stukje (Android) speelgoed maar ik krijg geen root.
Meeste one click root (frama, srs, King, etc, etc) dingen ondertussen wel geprobeerd maar ze werken helaas niet echt mee.

Gaat om een mediaspeler die draait op Android 4.4.4 (en Windows) en een atom chipset heeft.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 26 april 2015 @ 12:24:50 #81
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152035819
quote:
99s.gif Op zondag 26 april 2015 10:31 schreef Juup© het volgende:

[..]

Waarom moet het een Xposed module zijn?
Het moet niet. Ik dacht dat. Ik was vergeten dat ik hem uit de app store had ipv xposed repository.
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 26 april 2015 @ 12:35:15 #82
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_152036068
quote:
99s.gif Op zondag 26 april 2015 10:07 schreef Juup© het volgende:
Adblockplus is er ook voor Android overigens :)
AdAway is chiller volgens mij
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 26 april 2015 @ 12:44:50 #83
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152036346
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 09:49 schreef Mirel het volgende:

[..]

Ja, altijd. Ik kwam erachter waar het probleem lag: Xposed MinMinGuard, een module om ads te blocken. Ik had reddit is fun niet eens aangevinkt om ads te blocken en alsnog deed hij het niet. Heb die module nu verwijderd en alles werkt gewoon :)

Nu dus een nieuwe zoeken.. AdAway is blijkbaar weg, en er is genaamd Unbeloved Hosts maar ik snap de instellingen niet zo.
Wat moet je nou toch met dat Xposed?

Er zijn zat Adblockers idd. AdAway is er idd gewoon nog :) Effe googlen
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 26 april 2015 @ 12:50:22 #84
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152036515
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 12:35 schreef Catch22- het volgende:

[..]

AdAway is chiller volgens mij
Volgens mij ook ja
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 26 april 2015 @ 13:09:59 #85
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152037070
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:44 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Wat moet je nou toch met dat Xposed?

Er zijn zat Adblockers idd. AdAway is er idd gewoon nog :) Effe googlen
Nou, je kan er leuke dingen mee doen. Ik heb:

• Screenshot Delay Remover die instant screenshot maakt als je de juiste knoppen indrukt. Normaal zit er net wat tijd tussen.
• Force Fast Scroll, waarin je kan kiezen voor welke apps je een scrollbalk wilt. Quickpic heeft bijv. een balkje en da's handig als je een heel stuk naar beneden wil scrollen. Ik heb het bijv. dus ook aangezet voor whatsapp, messenger, facebook, opera, 4chan en reddit.
• YouTube AdAway, voor het geval andere niet werken (nooit echt getest of andere ook werken en ik zit niet vaak op YouTube maar toch :P
• XUImod waarmee je animaties kan veranderen of tweaken. Bijv. van hoe een lijst opgebouwd wordt wanneer je er doorheen scrollt. Ik heb nu alleen een ticker animatie aangepast omdat ik dat wel cool vind. Notificaties vliegen van links naar binnen en rechts gaan ze weer eruit. Hier een video waar ik testnotiticaties laat zien: http://webmup.com/77d33/
• Burnt Toast die het icoon van de app bij een toastbericht plaatst. Is net wat fijner :)
When all else fails, you always have delusion.
pi_152037784
En ChromePie _O_
"If you're not a manc, you're a wank"
  zondag 26 april 2015 @ 13:35:32 #87
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152037807
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 13:09 schreef Mirel het volgende:

[..]

Nou, je kan er leuke dingen mee doen. Ik heb:

• Screenshot Delay Remover die instant screenshot maakt als je de juiste knoppen indrukt. Normaal zit er net wat tijd tussen.
• Force Fast Scroll, waarin je kan kiezen voor welke apps je een scrollbalk wilt. Quickpic heeft bijv. een balkje en da's handig als je een heel stuk naar beneden wil scrollen. Ik heb het bijv. dus ook aangezet voor whatsapp, messenger, facebook, opera, 4chan en reddit.
• YouTube AdAway, voor het geval andere niet werken (nooit echt getest of andere ook werken en ik zit niet vaak op YouTube maar toch :P
• XUImod waarmee je animaties kan veranderen of tweaken. Bijv. van hoe een lijst opgebouwd wordt wanneer je er doorheen scrollt. Ik heb nu alleen een ticker animatie aangepast omdat ik dat wel cool vind. Notificaties vliegen van links naar binnen en rechts gaan ze weer eruit. Hier een video waar ik testnotiticaties laat zien: http://webmup.com/77d33/
• Burnt Toast die het icoon van de app bij een toastbericht plaatst. Is net wat fijner :)
[ afbeelding ]
Allemaal wel vrij kleine dingen om zo lang mee bezig te zijn :P

Screenshot zit bij mij gewoon in de Powermenu (toetsencombi's vindt ik vreselijk) amper delay.
Scrollbalk in WA zou wel handig zijn. Maar als ik bedenk hoe vaak ik dat gebruik...
Heb nooit ad's in Youtube..of dat komt door m'n Adblocker zou ik niet weten.
En animaties heb ik helemaal uit gezet _O_ O+
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 26 april 2015 @ 13:39:30 #88
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152037925
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 13:35 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Allemaal wel vrij kleine dingen om zo lang mee bezig te zijn :P

Screenshot zit bij mij gewoon in de Powermenu (toetsencombi's vindt ik vreselijk) amper delay.
Scrollbalk in WA zou wel handig zijn. Maar als ik bedenk hoe vaak ik dat gebruik...
Heb nooit ad's in Youtube..of dat komt door m'n Adblocker zou ik niet weten.
En animaties heb ik helemaal uit gezet _O_ O+
Ik had ook nog eentje die een extra knopje geeft bij WiFi netwerken, dat je het wachtwoord kan zien van dingen waar je ooit hebt ingelogd. Handig voor bezoekers enzo maar tegenwoordig kom ik nergens meer en mijn eigen wachtwoord weet ik door constante flashen nu wel uit m'n hoofd :P
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 26 april 2015 @ 14:51:25 #89
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152040023
CM 12.1 + gapps: 367 mb
Stock Galaxy s5 mini: 1140 mb

Niet normaal zeg
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_152041088
Weet iemand of je de inhoud van een whatsappnotificatie kunt verbergen bij een HTC telefoon? Ik had hiervoor een Samsung en daarbij was dit wel mogelijk via notificatie-instelllingen meen ik. Ook bij de iPhone is zoiets makkelijk te regelen las ik. Misschien zie ik wat over het hoofd bij de HTC.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_152042333
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:44 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Wat moet je nou toch met dat Xposed?

Er zijn zat Adblockers idd. AdAway is er idd gewoon nog :) Effe googlen
Bootmanager, Greenify Crappalinks, Xprivacy, Xquiethours en YouTube background player zijn wel echt goede toevoegingen voor je mobiel!
Uitvinder van de biersmiley.
pi_152042445
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:51 schreef dimmak het volgende:

[..]

Bootmanager, Greenify Crappalinks, Xprivacy, Xquiethours en YouTube background player zijn wel echt goede toevoegingen voor je mobiel!
Er zijn i.d.d. aardig wat leuke modules voor Xposed, ik zou niet meer zonder willen i.i.g. :)
  zondag 26 april 2015 @ 17:30:22 #93
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152045725
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 15:16 schreef Fascination het volgende:
Weet iemand of je de inhoud van een whatsappnotificatie kunt verbergen bij een HTC telefoon? Ik had hiervoor een Samsung en daarbij was dit wel mogelijk via notificatie-instelllingen meen ik. Ook bij de iPhone is zoiets makkelijk te regelen las ik. Misschien zie ik wat over het hoofd bij de HTC.
Buiten specifieke functies om die fabrikanten (zoals dus Samsung) erin doen kan het zover ik weet niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mirel op 26-04-2015 17:36:04 ]
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 26 april 2015 @ 18:10:47 #94
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152046789
Weet iemand nog een fijne kalender en agenda widget? Ik ben Today Calendar een beetje beu. Ik heb nu Month maar die heeft alleen een maand widget.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.candl.chronos
When all else fails, you always have delusion.
pi_152076158
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 13:39 schreef Mirel het volgende:

[..]

Ik had ook nog eentje die een extra knopje geeft bij WiFi netwerken, dat je het wachtwoord kan zien van dingen waar je ooit hebt ingelogd. Handig voor bezoekers enzo maar tegenwoordig kom ik nergens meer en mijn eigen wachtwoord weet ik door constante flashen nu wel uit m'n hoofd :P
WifiKeyView. Dank voor de tip ;)
pi_152078638
Geen idee of het wat is, maar alleen vandaag is City Maps 2Go Pro Offline Maps gratis.
Download de reguliere City Maps 2Go Offline Maps en je zou gratis moeten kunnen upgraden naar Pro (t.w.v. ¤3.99)
(Overigens ook voor iOS)
pi_152092553
Weet er iemand een app waar mee je dezelfde interface krijgt als van een apple watch

Ronde buttons en het lijkt net alsof je over een digitale wereldbol draait. Maar dan voor andriod :P
I are Baboon
  dinsdag 28 april 2015 @ 21:19:11 #98
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152107149
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:51 schreef dimmak het volgende:

[..]

Bootmanager, Greenify Crappalinks, Xprivacy, Xquiethours en YouTube background player zijn wel echt goede toevoegingen voor je mobiel!
YouTube background player! Aha! Dat is een goeie! Gebruikt die wel evenveel bandbreedte? En stroom?

Rest zegt met niet veel. Bootmanager? Kun je meerdere OS'en naast elkaar draaien?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_152109262
Zeg, krijgt android binnenkort ook die neger emoticons? Momenteel alleen ios.. Wil connected blijven
pi_152110064
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 22:17 schreef andreas612 het volgende:
Zeg, krijgt android binnenkort ook die neger emoticons? Momenteel alleen ios.. Wil connected blijven
:?
pi_152110923
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 april 2015 22:41 schreef Juup© het volgende:

[..]

:?
oja, ik bedoel in de whatsapp
pi_152115492
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 21:19 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

YouTube background player! Aha! Dat is een goeie! Gebruikt die wel evenveel bandbreedte? En stroom?

Rest zegt met niet veel. Bootmanager? Kun je meerdere OS'en naast elkaar draaien?
Ja.

Met bootmanager kun je zelf bepalen welke apps gestart worden bij het opstarten zodat ze niet onnodig energie trekken. Greenify sluimerd apps zodat ze geen energie trekken. Crappalinks leest automatisch links uit zodat altijd de juiste app geopend word ipv gewoon je browser. Xprivacy is een soort AppOps en Xquiethours kan je telefoon op stil zetten voor bepaalde uren. Bijv. standaard snachts.
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 29 april 2015 @ 14:19:20 #103
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152123768
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 09:06 schreef dimmak het volgende:

[..]

Ja.

Met bootmanager kun je zelf bepalen welke apps gestart worden bij het opstarten zodat ze niet onnodig energie trekken. Greenify sluimerd apps zodat ze geen energie trekken. Crappalinks leest automatisch links uit zodat altijd de juiste app geopend word ipv gewoon je browser. Xprivacy is een soort AppOps en Xquiethours kan je telefoon op stil zetten voor bepaalde uren. Bijv. standaard snachts.
volgens mij is praktisch alles ook mogelijk zonder xposed :)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_152126474
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:19 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

volgens mij is praktisch alles ook mogelijk zonder xposed :)
Greenify doet het ook zonder Xposed, maar beperkte mogelijkheid. Voor de rest ben ik geen alternatieven tegen gekomen zonder Xposed. :) In ieder geval niet met alle functies.
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 29 april 2015 @ 23:16:25 #105
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152140329
Iemand een oplossing? Mijn Simkaartadapter zit vast in de plek waar hij hoort te zitten, maar dan zonder SIM zelf. Ik wilde dat ding hier bewaren om m niet kwijt te raken. Maar ik krijg hem er nu niet meer uit. Die connectors komen naar boven, en zitten nu tegen de rand aan...
:')

Edit: al gelukt, nevermind!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
plaatje voor het archief, even in spoiler voor de leesbaarheid 8-)

[ Bericht 28% gewijzigd door Parafernalia op 30-04-2015 00:02:03 ]
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_152140881
Wat is die telefoon ontzettend smerig.
  woensdag 29 april 2015 @ 23:45:43 #107
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152141156
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2015 23:35 schreef PjotterFRL het volgende:
Wat is die telefoon ontzettend smerig.
Haha ja, dit ziet er inderdaad niet uit, maar dat komt echt door de foto met flits. Als je er zo naar kijkt, zelfs met daglicht, valt het serieus mee 8-)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 30 april 2015 @ 09:59:39 #108
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152145375
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:19 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

volgens mij is praktisch alles ook mogelijk zonder xposed :)
Zo te lezen klinkt Greenify zoals de manier waarop iOS omgaat met geheugen en apps. In gewoon Android lijkt me dat niet te kunnen. Android laat apps op de achtergrond draaien, iOS zet ze op hibernate.

Dat gezegd is het juist de reden dat ik het niet echt aandurf om Greenify te draaien. Android apps en hun notificaties etc zijn gemaakt specifiek voor het Android platform. Weet niet zo goed hoe ik daar mee moet om gaan als ik het wil hibernaten :P
When all else fails, you always have delusion.
pi_152146308
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:59 schreef Mirel het volgende:

[..]

Zo te lezen klinkt Greenify zoals de manier waarop iOS omgaat met geheugen en apps. In gewoon Android lijkt me dat niet te kunnen. Android laat apps op de achtergrond draaien, iOS zet ze op hibernate.

Dat gezegd is het juist de reden dat ik het niet echt aandurf om Greenify te draaien. Android apps en hun notificaties etc zijn gemaakt specifiek voor het Android platform. Weet niet zo goed hoe ik daar mee moet om gaan als ik het wil hibernaten :P
En juist om goed met notificaties om te gaan is Xposed nodig. ;)


Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 30 april 2015 @ 11:07:36 #110
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152146852
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 10:41 schreef dimmak het volgende:

[..]

En juist om goed met notificaties om te gaan is Xposed nodig. ;)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar hoe weet hij dan dat er notifications zijn als de app in slaapstand is? Doet hij ze regelmatig uit slaapstand om te checken? En waarom doen Android fabrikanten niet zoiets ipv de telefoons vol te stoppen met RAM? Een van de dingen die Apple wel beter doet
When all else fails, you always have delusion.
  donderdag 30 april 2015 @ 11:19:45 #111
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152147104
Ik ben niet echt een kenner, maar volgens mij is Greenify niet echt nodig in Android, net als de zogenaamde ram cleaners. Of niet?

Zeker met root, custom rom, etc.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_152148233
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 11:07 schreef Mirel het volgende:

[..]

Maar hoe weet hij dan dat er notifications zijn als de app in slaapstand is? Doet hij ze regelmatig uit slaapstand om te checken? En waarom doen Android fabrikanten niet zoiets ipv de telefoons vol te stoppen met RAM? Een van de dingen die Apple wel beter doet
Dat moet je de ontwikkelaars vragen. :D
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 11:19 schreef Parafernalia het volgende:
Ik ben niet echt een kenner, maar volgens mij is Greenify niet echt nodig in Android, net als de zogenaamde ram cleaners. Of niet?

Zeker met root, custom rom, etc.
Sluimeren lijkt me beter voor je accuduur dan volledig laten draaien. Of niet? ;)
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 30 april 2015 @ 19:11:37 #113
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152158707
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 12:01 schreef dimmak het volgende:

[..]

Dat moet je de ontwikkelaars vragen. :D

[..]

Sluimeren lijkt me beter voor je accuduur dan volledig laten draaien. Of niet? ;)
Geen idee. Dat hangt er ook maar net vanaf he. Als je een spel draaiende houdt zal het veel uitmaken. Maar als je calculator op de achtergrond aan staat, maakt dat geen zak uit. Denk dat dat voor de meeste apps geldt. Ten minste, de apps die ik heb ;)

Heb zelf maandenlang Greenify gedraaid en merk geen verschil.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 30 april 2015 @ 19:13:14 #114
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_152158761
Iemand enig idee hoe je rabo/abn bankieren app op een telefoon uit China zet?
Irene is bae <3
  donderdag 30 april 2015 @ 20:05:17 #115
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152160291
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:13 schreef Jiang153 het volgende:
Iemand enig idee hoe je rabo/abn bankieren app op een telefoon uit China zet?
Wat lukt er niet dan?
When all else fails, you always have delusion.
  donderdag 30 april 2015 @ 22:11:25 #116
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_152164897
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:05 schreef Mirel het volgende:

[..]

Wat lukt er niet dan?
Heeft geen play store
Irene is bae <3
  donderdag 30 april 2015 @ 22:56:13 #117
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152166766
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:11 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Heeft geen play store
Play Store erop zetten
App market van Apple checken indien het een iphone is.
:+
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 30 april 2015 @ 23:01:33 #118
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_152166995
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:56 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Play Store erop zetten
App market van Apple checken indien het een iphone is.
:+
Volgens de telefoonwinkel kan dat niet omdat China het geblocked heeft? :?
Irene is bae <3
  vrijdag 1 mei 2015 @ 00:27:36 #119
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152169699
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 23:01 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Volgens de telefoonwinkel kan dat niet omdat China het geblocked heeft? :?
Je woont in China? Geen idee hoe dat daat allemaal werkt. Denk dat je moet gaan rooten :)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:02:00 #120
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_152175125
Als je nu een Galaxy S3 mini hebt, en je wil een nieuwere Android smartphone die liefst niet groter is qua formaat, maar wel weer 2-3 jaar mee kan, voor een schappelijke prijs (zeg even niet meer dan 250 euro). Welke moet je dan hebben? Tweedehands of Chinees is eventueel een optie, FM-radio is nogal wenselijk.

Onderstaande modellen voldoen wat ik kon vinden het meest aan de eisen, waarvan de One Mini 2 eigenlijk al echt te groot is, maar de S4 mini is bijvoorbeeld al ruim 2 jaar oud.

S4/S5 mini
HTC One mini 2
Moto G
Xperia Z1 Compact
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:07:17 #121
366734 dimmak
bitcoin
pi_152175265
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:02 schreef BigSmurf het volgende:
Als je nu een Galaxy S3 mini hebt, en je wil een nieuwere Android smartphone die liefst niet groter is qua formaat, maar wel weer 2-3 jaar mee kan, voor een schappelijke prijs (zeg even niet meer dan 250 euro). Welke moet je dan hebben? Tweedehands of Chinees is eventueel een optie, FM-radio is nogal wenselijk.

Onderstaande modellen voldoen wat ik kon vinden het meest aan de eisen, waarvan de One Mini 2 eigenlijk al echt te groot is, maar de S4 mini is bijvoorbeeld al ruim 2 jaar oud.

S4/S5 mini
HTC One mini 2
Moto G
Xperia Z1 Compact
Wachten totdat de S6 mini komt? Moto G is alweer wat verouderd en komt geen nieuwe versie van. One mini is alweer wat groter en ook de Z1 is alweer wat ouder.
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:09:46 #122
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_152175343
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:07 schreef dimmak het volgende:

[..]

Wachten totdat de S6 mini komt? Moto G is alweer wat verouderd en komt geen nieuwe versie van. One mini is alweer wat groter en ook de Z1 is alweer wat ouder.
Wachten is niet echt een optie, en als dat al zou kunnen, dan neem ik aan dat de S6 mini nieuw waarschijnlijk te prijzig wordt, en waarschijnlijk ook alweer te groot...

Waarom verkopen fabrikanten niet gewoon fatsoenlijke compactere toestellen? :')
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:20:55 #123
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_152175610
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:09 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Wachten is niet echt een optie, en als dat al zou kunnen, dan neem ik aan dat de S6 mini nieuw waarschijnlijk te prijzig wordt, en waarschijnlijk ook alweer te groot...

Waarom verkopen fabrikanten niet gewoon fatsoenlijke compactere toestellen? :')
Omdat daar blijkbaar niet zo gigantisch veel vraag naar is.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:50:00 #124
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_152176310
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:20 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Omdat daar blijkbaar niet zo gigantisch veel vraag naar is.
Betekent dat echt dat ze er in de praktijk helemaal niet zijn anno 2015?
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:50:52 #125
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_152176328
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:50 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Betekent dat echt dat ze er in de praktijk helemaal niet zijn anno 2015?
niet met highend specs. Alleen de Z3 compact eigenlijk. En er zijn wat chinese toestellen die 5" of kleiner zijn met goede specs.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 1 mei 2015 @ 11:55:40 #126
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_152176422
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:50 schreef Catch22- het volgende:

[..]

niet met highend specs. Alleen de Z3 compact eigenlijk. En er zijn wat chinese toestellen die 5" of kleiner zijn met goede specs.
Heb je daar een rijtje van voor me? Dan kan ik ze zelf even opzoeken en bekijken.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 12:37:27 #127
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_152177330
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:55 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Heb je daar een rijtje van voor me? Dan kan ik ze zelf even opzoeken en bekijken.
Topicreeks: Chinese Smartphones #1 - Real smart

daar vind je eea wel in terug en anders kan je het daar vragen :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 1 mei 2015 @ 13:29:42 #128
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_152178806
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 12:37 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Topicreeks: Chinese Smartphones #1 - Real smart

daar vind je eea wel in terug en anders kan je het daar vragen :)
^O^
  vrijdag 1 mei 2015 @ 18:46:35 #129
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152187046
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:11 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Heeft geen play store
Play store erop zetten gaat niet zomaar maar je kan nog altijd de APK zelf installeren. Kan je even een play store link geven naar de app die je nodig hebt? Dan download ik hem wel voor je en stuur ik de APK naar je op :)
When all else fails, you always have delusion.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 22:06:41 #130
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152194319
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:02 schreef BigSmurf het volgende:
Als je nu een Galaxy S3 mini hebt, en je wil een nieuwere Android smartphone die liefst niet groter is qua formaat, maar wel weer 2-3 jaar mee kan, voor een schappelijke prijs (zeg even niet meer dan 250 euro). Welke moet je dan hebben? Tweedehands of Chinees is eventueel een optie, FM-radio is nogal wenselijk.

Onderstaande modellen voldoen wat ik kon vinden het meest aan de eisen, waarvan de One Mini 2 eigenlijk al echt te groot is, maar de S4 mini is bijvoorbeeld al ruim 2 jaar oud.

S4/S5 mini
HTC One mini 2
Moto G
Xperia Z1 Compact
Ik heb de S5 mini en ik vind hem geweldig O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 11:09 schreef BigSmurf het volgende:


Waarom verkopen fabrikanten niet gewoon fatsoenlijke compactere toestellen? :')
Snap ik ook niks van :r En dat gezeur over die high end specs, die 95% van de bevolking gewoon niet (meer) nodig heeft. }:|
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 1 mei 2015 @ 23:59:19 #131
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_152197979
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:46 schreef Mirel het volgende:

[..]

Play store erop zetten gaat niet zomaar maar je kan nog altijd de APK zelf installeren. Kan je even een play store link geven naar de app die je nodig hebt? Dan download ik hem wel voor je en stuur ik de APK naar je op :)
Deze:
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.rabomobiel

en deze:
https://play.google.com/s(...)o.nl.mobile.payments
Irene is bae <3
  zaterdag 2 mei 2015 @ 10:13:07 #132
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152202636
quote:
Ik zie dat er nu ook een online tool voor is dus ik hoef het niet via m'n Root Uninstaller app te doen. Plak hier de Google Play links in en je krijgt de APK om te downloaden http://apps.evozi.com/apk-downloader/
When all else fails, you always have delusion.
pi_152217593
Vraagje, ik heb een tijd terug een beetje zitten tappen in m'n instellingen en toen ben ik per ongeluk ontwikkelaar geworden. Nu las ik kort geleden dat android lollipop al aan het uitrollen was naar mijn toesteltype (LG G2) maar als ik nu check op updates verschijnt er niks, kan het zijn doordat ik ontwikkelaar ben dat ik dit handmatig moet opzoeken?
  zaterdag 2 mei 2015 @ 23:18:22 #134
327191 RobertNL
For your gear.
pi_152221173
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 21:24 schreef andreas612 het volgende:
Vraagje, ik heb een tijd terug een beetje zitten tappen in m'n instellingen en toen ben ik per ongeluk ontwikkelaar geworden. Nu las ik kort geleden dat android lollipop al aan het uitrollen was naar mijn toesteltype (LG G2) maar als ik nu check op updates verschijnt er niks, kan het zijn doordat ik ontwikkelaar ben dat ik dit handmatig moet opzoeken?
Nee, niets aan de hand :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_152228991
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 12:10 schreef Hojdhopper het volgende:
Vraag m.b.t. app downloads en locatie.

Ik heb een Nexus 5 (in NL gekocht), met Duits telefoonnummer. Ik woon op dit moment ook in Duitsland. Toch krijg ik bij bepaalde Duitse apps de melding dat de app niet beschikbaar is voor mijn land.

Waarschijnlijk omdat er nog 'iets' staat ingesteld op Nederland. Wat kan dit zijn en hoe kan ik dit wijzigen?

Hetzelfde had ik vorig jaar ook toen ik een tijdje in Taiwan woonde en ook een Taiwanees nummer had. Ik kon bepaalde Taiwanese apps niet downloaden.

Ligt dit aan de instellingen van mijn Google account?
Nog maar een keertje vragen, iemand hier een antwoord op? :)

Daarnaast heb ik ook het probleem dat sommige apps niet werken over wifi, bijvoorbeeld Wikipedia. Ik heb gewoon connectie, kan ook op internet surfen, maar de Wiki app laadt de artikelen niet, maar wel als ik op 3G overschakel. Hetzelfde probleem met andere apps zoals Snapchat ( :') )

Edit: Het probleem doet zich vanaf vandaag ook voor met WhatsApp.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hojdhopper op 03-05-2015 23:24:48 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 00:03:44 #136
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152284631
Ik weet dat opladen via USB langzamer gaat, maar laatste tijd is er echt geen beweging in te krijgen. Soms lijkt het wel alsof ie zelfs gewoon leegloopt :')

Iemand een idee?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_152289013
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 00:03 schreef Parafernalia het volgende:
Ik weet dat opladen via USB langzamer gaat, maar laatste tijd is er echt geen beweging in te krijgen. Soms lijkt het wel alsof ie zelfs gewoon leegloopt :')

Iemand een idee?
Gebruik je veel batterij-intensieve zooi bij het opladen?
  dinsdag 5 mei 2015 @ 10:25:55 #138
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_152290324
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 00:03 schreef Parafernalia het volgende:
Ik weet dat opladen via USB langzamer gaat, maar laatste tijd is er echt geen beweging in te krijgen. Soms lijkt het wel alsof ie zelfs gewoon leegloopt :')

Iemand een idee?
Sommige USB poorten hebben een lagere ampere output dan de andere.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 10:30:11 #139
366734 dimmak
bitcoin
pi_152290448
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 10:59 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Nog maar een keertje vragen, iemand hier een antwoord op? :)

Daarnaast heb ik ook het probleem dat sommige apps niet werken over wifi, bijvoorbeeld Wikipedia. Ik heb gewoon connectie, kan ook op internet surfen, maar de Wiki app laadt de artikelen niet, maar wel als ik op 3G overschakel. Hetzelfde probleem met andere apps zoals Snapchat ( :') )

Edit: Het probleem doet zich vanaf vandaag ook voor met WhatsApp.
Die WiFi lijkt me meer een fout van je router oid. Ook kan het zijn dat je sync instellingen niet goed staan.

Met je andere probleem heb ik geen ervaring.
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 16:16:03 #140
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152300591
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 09:20 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Gebruik je veel batterij-intensieve zooi bij het opladen?
nope
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 10:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Sommige USB poorten hebben een lagere ampere output dan de andere.
heb al meerdere poorten geprobeerd. En volgens mij ging het bij dezelfde eerder wel sneller. Ook andere kabel geprobeerd
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_152344824
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 10:30 schreef dimmak het volgende:

[..]

Die WiFi lijkt me meer een fout van je router oid. Ook kan het zijn dat je sync instellingen niet goed staan.

Met je andere probleem heb ik geen ervaring.
Thanks! Ik zal de routerinstellingen eens bekijken. :)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 7 mei 2015 @ 00:57:28 #142
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_152355557
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 7 mei 2015 @ 21:35:41 #143
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_152383247
In Android 4 kon ik nog makkelijl van silent naar normaal gaan met 1 klik via de notification draw. Kan dat niet meer? Via profiles werken is zo kut....
  donderdag 7 mei 2015 @ 22:09:26 #144
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_152384818
Kun je via Google contacts ook Facebook contacten koppelen?

Dat doe ik nu via mijn telefoon maar zou het lover op internet doen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_152385572
Eindelijk een goede ROM gevonden voor mijn S4. 1 probleem nu, hij springt steeds weer van SwiftKey naar de AOSP keyboard. Deze kun je niet zomaar uitzetten bij de instellingen. Weet iemand een Xposed module of iets anders wat me kan helpen?
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 7 mei 2015 @ 22:29:41 #146
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152385934
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 22:22 schreef dimmak het volgende:
Eindelijk een goede ROM gevonden voor mijn S4. 1 probleem nu, hij springt steeds weer van SwiftKey naar de AOSP keyboard. Deze kun je niet zomaar uitzetten bij de instellingen. Weet iemand een Xposed module of iets anders wat me kan helpen?
Kan je via het scherm met alle apps Android Keyboard niet kunnen opzoeken en daar disablen? Maar aangezien je nu root hebt zou je nu Titanium Backup of Root Uninstaller Pro (is wat lichter) kunnen downloaden, daarin vind je hem sowieso. En dan zou je hem kunnen freezen (NIET verwijderen he). Ik ben alleen bang dat hij nog steeds over gaat switchen en dan een error zal geven of crashen omdat hij iets op zal vragen wat er niet lijkt te zijn.

Vraag anders eens in de XDA thread van je ROM, misschien is het een veel voorkomend kwaaltje :)
When all else fails, you always have delusion.
pi_152387841
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 22:29 schreef Mirel het volgende:

[..]

Kan je via het scherm met alle apps Android Keyboard niet kunnen opzoeken en daar disablen? Maar aangezien je nu root hebt zou je nu Titanium Backup of Root Uninstaller Pro (is wat lichter) kunnen downloaden, daarin vind je hem sowieso. En dan zou je hem kunnen freezen (NIET verwijderen he). Ik ben alleen bang dat hij nog steeds over gaat switchen en dan een error zal geven of crashen omdat hij iets op zal vragen wat er niet lijkt te zijn.

Vraag anders eens in de XDA thread van je ROM, misschien is het een veel voorkomend kwaaltje :)
in het topic kwam ik niks tegen maar heb het daar inderdaad gevraagd idd. Dat freezen kan ik wel proberen idd. ^O^

-

Hmm, Ik kon hem bij apps ook uitschakelen idd. Ik kom hem nu nergens meer tegen. Ik hoop dat ik geen errors tegen kom.

[ Bericht 2% gewijzigd door dimmak op 07-05-2015 23:16:22 ]
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 11 mei 2015 @ 10:27:16 #148
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152483097
Herinneren jullie de Google Maps Streetview functie waarbij de camera bewoog wanneer je je telefoon bewoog? Netzoals je op de PC met je muis kan klikken en dan slepen om het standpunt te veranderen, zo kon je met een smartphone hetzelfde doen simpelweg door het te bewegen.

Die functie lijkt er nu uit..
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 11 mei 2015 @ 10:51:06 #149
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_152483594

de knop met de pijltjes (rechtsonder) aantikken om het uit te zetten, dan zou Streetview met je bewegingen meeveranderen
  maandag 11 mei 2015 @ 11:30:59 #150
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152484555
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 10:51 schreef zakjapannertje het volgende:
[ afbeelding ]
de knop met de pijltjes (rechtsonder) aantikken om het uit te zetten, dan zou Streetview met je bewegingen meeveranderen
Thanks!
When all else fails, you always have delusion.
pi_152496842
Is het mogelijk om die autocorrectie uit te zetten van google toetsenbord? Ik heb alle vinkjes uit staan maar hij corrigeert alsnog, waaronder ook veel afkortingen waarvan hij denkt dat ie het beter weet. Waardoor ik alsnog elke keer moet aanpassen.
  maandag 11 mei 2015 @ 23:39:36 #152
2651 svann
night-hawk
pi_152510195
Er is soms ook nog zo iets als tekstvoorspelling.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_152516275
Iemand enig idee welke folder app meer dan 6x5 apps kan weergeven in een widget (1x1 widget)? Ik gebruik nu folder organizer, maar wil graag meet apps in beeld.

Op mijn homescreen (apex) kan dit wel, maar wil dit juist leeg houden en met widgets werken. Ik heb een Sony z2 met Android 5
  woensdag 13 mei 2015 @ 11:03:22 #154
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152553754
http://www.gsmarena.com/t(...)flesh-news-12244.php

quote:
According to the source of the images, Samsung Galaxy S6 Active will sport the model number SM-G890A. The handset will pack a generous 3,500mAh battery. The latter is significantly larger than the 2,600mAh uint of the SM-G920.
When all else fails, you always have delusion.
pi_152654436
Hmm, telefoon is aan de carkit gekoppeld.
Nu eens kijken of geluid van de navigatie/muziek op de telefoon ook via bluetooth over de speakers kan.
Het lijkt er niet op in ieder geval...
pi_152655852
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:24 schreef Iemand91 het volgende:
Hmm, telefoon is aan de carkit gekoppeld.
Nu eens kijken of geluid van de navigatie/muziek op de telefoon ook via bluetooth over de speakers kan.
Het lijkt er niet op in ieder geval...
Ik gebruik als carkit de Sony MEX-BT3900U zeg maar, hier werkt dat perfect ^O^
Ik weet niet welke carkit jij gebruikt?
pi_152657532
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:22 schreef Juup© het volgende:
Ik gebruik als carkit de Sony MEX-BT3900U zeg maar, hier werkt dat perfect ^O^
Ik weet niet welke carkit jij gebruikt?
Ingebouwd spul in een Toyota Avensis. (T250).
Maar als ik het zo lees gaat het niet lukken.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 10:38:10 #158
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152741639
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 25 mei 2015 @ 13:03:25 #159
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152942791
edit

[ Bericht 51% gewijzigd door Mirel op 25-05-2015 13:24:49 ]
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 25 mei 2015 @ 13:36:18 #160
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_152943622
Brave Frontier _O_
Irene is bae <3
pi_153025991
Google probeert echt duidelijk zoveel mogelijk vrije software van Android te weren. Hopelijk blijft AOSP nog goed bijgewerkt.

De standaard e-mail app -> Alles moet nu via Gmail
Agenda -> Google Agenda
Muziek -> Google Play Music
Keyboard -> Google Keyboard

Zonder dat de standaard vrije software apps nog meegeleverd worden. :{

Goed artikel hier nog over:

http://arstechnica.com/ga(...)any-means-necessary/

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2015 23:06:02 ]
  woensdag 27 mei 2015 @ 23:22:05 #162
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153026650
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:04 schreef robin007bond het volgende:
Google probeert echt duidelijk zoveel mogelijk vrije software van Android te weren. Hopelijk blijft AOSP nog goed bijgewerkt.

De standaard e-mail app -> Alles moet nu via Gmail
Agenda -> Google Agenda
Muziek -> Google Play Music
Keyboard -> Google Keyboard

Zonder dat de standaard vrije software apps nog meegeleverd worden. :{

Goed artikel hier nog over:

http://arstechnica.com/ga(...)any-means-necessary/
Dan vind ik die overmoedige uitspraken van de Cyanogenmod CEO dan wel fijn. Een luid tegengeluid.
When all else fails, you always have delusion.
pi_153030179
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 23:22 schreef Mirel het volgende:

[..]

Dan vind ik die overmoedige uitspraken van de Cyanogenmod CEO dan wel fijn. Een luid tegengeluid.
Inderdaad. :) ^O^
pi_153034372
Ik grijg sinds gister steeds de melding dat Google Services is gestopt. Hebben meer mensen hier last van?

Het begon toen mijn telefoon na een update vroeg om een backup account. Toen ik die melding weg drukte was ik uitgelogd van Google. Weer ingelogd en sindsdien die melding.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_153035746
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:26 schreef dimmak het volgende:
Ik grijg sinds gister steeds de melding dat Google Services is gestopt. Hebben meer mensen hier last van?

Het begon toen mijn telefoon na een update vroeg om een backup account. Toen ik die melding weg drukte was ik uitgelogd van Google. Weer ingelogd en sindsdien die melding.
De updates van Google services eraf geflikkerd maar nu is mijn telefoon helemaal in de war. Kan ik ze opnieuw flashen via recovery? Of verkloot ik het dan helemaal.

Edit:
Alles lijkt weer te werken. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door dimmak op 28-05-2015 12:50:24 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_153047653
Hoi! Na 2 jaar te hebben kunnen genieten van mijn note 2 heb ik besloten een note 4 te kopen. Enige probleem wat ik ermee heb is dat ik touchwiz echt lelijk vind. Wat Is een goede rom? Ik wil ook wel van een groot deel van de standaard bullshit af (vooral die domme Samsung accounts)
Because you know i'm all about that ass
pi_153050509
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 19:13 schreef blow... het volgende:
Hoi! Na 2 jaar te hebben kunnen genieten van mijn note 2 heb ik besloten een note 4 te kopen. Enige probleem wat ik ermee heb is dat ik touchwiz echt lelijk vind. Wat Is een goede rom? Ik wil ook wel van een groot deel van de standaard bullshit af (vooral die domme Samsung accounts)
Cyanogenmod dan toch wel. Veel updates. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_153050669
En we zijn los. Android M is eindelijk aangekondigd. Wat weten we nu?

- Dubbele accuduur (stand-by time)
- Kindvriendelijke playstore
- Maps standaard offline te gebruiken
- Uitgebreide App-ops
- Google photo's
- Android pay
- Now update
- Brillo

Zelf ben ik blij met de uitgebreide app-ops, Xprivacy is dan denk ik niet meer nodig. Ook de accuduur is natuurlijk zeer positief maar dat zal zich nog moeten bewijzen. Apple pay lijkt vooralsnog alleen maar bruikbaar met creditcards wat dan wel weer jammer is.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_153050909
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:46 schreef dimmak het volgende:

[..]

Cyanogenmod dan toch wel. Veel updates. :)
thanks!

Edit: werken mijn pennetje en andere features dan nog? ( hart sensor en die shit) :D

[ Bericht 14% gewijzigd door blow... op 28-05-2015 21:12:30 ]
Because you know i'm all about that ass
pi_153063969
Moet zeggen dat ik van tevoren niet echt heel veel verwachtte, want heel Lollipop was nogal een teleurstelling als je het mij vraagt, maar de Android M featurelist is toch wel impressive, en vooral veel handige fixjes en dingetjes waar je bv. tot nu toe een 3rd party appje voor nodig had. Onder andere:

- RAM Manager; nu ook per app RAM gebruik te zien en betere breakdown van gehele RAM usage
- Betere 'deeplinking' naar apps, dus als je in je browser bv. linkje aan klikt niet altijd meer dat irritante 'waar wil je dit mee openen' pop-upje _O_ _O_
- Native fingerprint ondersteuning in Android, oa tbv device/app unlocks en Android Pay (wat wél creditcards e.d. gaat ondersteunen)
- Zooitje Play Store verbeteringen; custom landing pages voor devs, betere search, parental controls, betere age rating.
- Switch van het huidige app-permissiebeleid naar het Apple model, niet vooraf toestemming geven, maar op het moment dat een app toegang tot iets wil krijg je de keuze voorgeschoteld of je dit wel toestaan of niet. _O_ _O_
- Google Now on Tap; via je home button (longpress) context afhankelijke info krijgen via Google Now (dus afhankelijk van wat er op je scherm staat op dat moment)
- Nieuwe low-power 'Doze' modus die afhankelijk van het gebruik van het toestel bepaalde apps in een deep sleep plaatst, zou forse verbeteringen qua accuduur opleveren. Zou uit zichzelf moeten 'leren', maar is evt ook per app aan/uit te zetten _O_ _O_
- Chrome wordt wat meer hybride en geintegreerd in het OS en daardoor kunnen apps gebruik maken van de Chrome functionaliteiten
- Automatische backup van app data, dus bij nieuw device download hij niet alleen je appjes maar heb je ook je state data terug
- Externe SD kaarten lijken weer een beetje love te krijgen. Je kan hem nu 'adopteren' als internal storage, dus zo makkelijk je internal storage uitbreiden. Kaart is dan niet removable meer, dus niet even er uit te pakken en in ander device te gebruiken. Ook nog als portable storage te gebruiken overigens
- System UI tuner waarmee je oa de volgorde/opties van je quick settings tiles kan aanpassen _O_
- Nieuwe versie van de Hotspot, je kan nu ook broadcasten in 5GHz, als je device dat hardwarematig aankan
- Okee, deze is wel een beetje sneu aangezien dit iedere major versie lijkt te wijzigen; App drawer en widget picker scrollen nu weer verticaal
- Themes _O_ Er is nu ook een Dark System theme, dus niet dat blije witte geneuzel van Material Design meer
- Swipe'je naar links van je lockscreen opent de voice search ipv dialer
- Smart Lock gaat meer de password manager kant op, vervangt (ook in Chrome) het 'would you like to save your password for this site' geneuzel als je ergens inlogt.
- Het Google Settings app icoon rot eindelijk op en verdwijnt gewoon onder een complete menu optie in je normale 'settings' menu _O_
- Je kan nu ook apps direct écht verwijderen vanaf je homescreen. Niet meer het onlogische daar iets 'verwijderen', dan alleen je shortcut kwijt zijn en nog je app-drawer (of Play Store) in moeten om de app zelf te verwijderen.

Ook aangekondigd maar direct beschikbaar:
- Nieuwe 'Photo's' app, losgeweekt uit Google+, ik vind 'm heerlijk werken. Werkt lekker snel, biedt dezelfde backup functionaliteit als binnen Google+, groeperingen werkt best aardig (groepeert bv. automatisch foto's van eten, katten, kinderen, concerten, etc.) https://play.google.com/s(...).android.apps.photos _O_ _O_

Android M is al beschikbaar als preview voor Nexus 5, 6 en 9, en de Nexus Player en krijgt (in tegenstelling tot de Android L preview) maandelijks OTA updates.
pi_153064108
Een review van de iVerge over de nieuwe Photos app... met de oude Photos app :') :')

https://vid.me/UhbY
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:19:24 #172
366734 dimmak
bitcoin
pi_153064451
Dev preview is nog niet beschikbaar toch? Anders ga ik nu mijn nexus 5 even gereed maken met gebroken scherm. :P

Edit: heb hem al
https://developer.android.com/preview/download.html
Uitvinder van de biersmiley.
pi_153064949
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 09:58 schreef Loveless85 het volgende:
Externe SD kaarten lijken weer een beetje love te krijgen. Je kan hem nu 'adopteren' als internal storage, dus zo makkelijk je internal storage uitbreiden. Kaart is dan niet removable meer, dus niet even er uit te pakken en in ander device te gebruiken.
dus eigenlijk maar een halve oplossing
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:45:19 #174
366734 dimmak
bitcoin
pi_153065013
En hier vindt je een goede handleiding. :)
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:49:00 #175
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_153065109
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:42 schreef mschol het volgende:

[..]

dus eigenlijk maar een halve oplossing
Mwoah, denk dat de meeste mensen hun SD niet vaak vervangen.

Het wachten is op sjaakies die met ultracheapekutte SD kaartjes werken en gaan kankeren dat ze data kwijtraken of de boel traag is.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_153065114
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:42 schreef mschol het volgende:

[..]

dus eigenlijk maar een halve oplossing
Hoezo? je kan ze gewoon nog op de huidige manier gebruiken, dat je zelf kiest wat je er heen flikkert en hem dan ook gewoon als portable storage gebruikt. Dus je foto's er op, even kaartje er uit, foto's op PC en weer terug bv.

Of je voegt het aan je internal storage toe, en logischerwijs staat de data dan verspreid en kan je niet even iets overzetten naar je PC door het kaartje daar in te stoppen.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 11:04:03 #177
366734 dimmak
bitcoin
pi_153065497
Meteen maar een nieuw scherm besteld voor mijn Nexus, ik zou hem eigenlijk zo weg doen voor een paar tientjes, maar dat vind ik nu toch wel zonde.

Ik ben benieuwd naar Android M, vanmiddag maar even flashen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_153065828
http://tweakers.net/revie(...)tures-inleiding.html

Ben niet ontevreden, wel erg benieuwd of de Doze toestanden niet tot gevolg gaan hebben dat je bepaalde info gaat missen, aangezien het dus ook gewoon bepaalde apps netwerktoegang kan ontzeggen.
pi_153067060
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:59 schreef blow... het volgende:

[..]

thanks!

Edit: werken mijn pennetje en andere features dan nog? ( hart sensor en die shit) :D
Stylus? Nee.
pi_153069386
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 09:58 schreef Loveless85 het volgende:
Moet zeggen dat ik van tevoren niet echt heel veel verwachtte, want heel Lollipop was nogal een teleurstelling als je het mij vraagt, maar de Android M featurelist is toch wel impressive, en vooral veel handige fixjes en dingetjes waar je bv. tot nu toe een 3rd party appje voor nodig had. Onder andere:

- RAM Manager; nu ook per app RAM gebruik te zien en betere breakdown van gehele RAM usage
- Betere 'deeplinking' naar apps, dus als je in je browser bv. linkje aan klikt niet altijd meer dat irritante 'waar wil je dit mee openen' pop-upje _O_ _O_
- Native fingerprint ondersteuning in Android, oa tbv device/app unlocks en Android Pay (wat wél creditcards e.d. gaat ondersteunen)
Dit zijn goede features.
quote:
- Zooitje Play Store verbeteringen; custom landing pages voor devs, betere search, parental controls, betere age rating.
Play Store: niet boeiend.
quote:
- Switch van het huidige app-permissiebeleid naar het Apple model, niet vooraf toestemming geven, maar op het moment dat een app toegang tot iets wil krijg je de keuze voorgeschoteld of je dit wel toestaan of niet. _O_ _O_
Dat is beter, maar deze functionaliteit zat al standaard in Cyanogenmod.
quote:
- Google Now on Tap; via je home button (longpress) context afhankelijke info krijgen via Google Now (dus afhankelijk van wat er op je scherm staat op dat moment)
Nou geweldig, de Big Brother-functionaliteit wordt makkelijker bereikbaar.
quote:
- Nieuwe low-power 'Doze' modus die afhankelijk van het gebruik van het toestel bepaalde apps in een deep sleep plaatst, zou forse verbeteringen qua accuduur opleveren. Zou uit zichzelf moeten 'leren', maar is evt ook per app aan/uit te zetten _O_ _O_
Nice, dat is wel mooi.
quote:
- Chrome wordt wat meer hybride en geintegreerd in het OS en daardoor kunnen apps gebruik maken van de Chrome functionaliteiten
Neeee. Dit is nog een manier om vrije software in Android te beperken, door ook nog dingen afhankelijk te maken van Chrome. Eerst deden ze dat al met die Play Services API :r
quote:
- Automatische backup van app data, dus bij nieuw device download hij niet alleen je appjes maar heb je ook je state data terug
Hmm, oké. Nice, denk ik.
quote:
- Externe SD kaarten lijken weer een beetje love te krijgen. Je kan hem nu 'adopteren' als internal storage, dus zo makkelijk je internal storage uitbreiden. Kaart is dan niet removable meer, dus niet even er uit te pakken en in ander device te gebruiken. Ook nog als portable storage te gebruiken overigens
Nice.
quote:
- System UI tuner waarmee je oa de volgorde/opties van je quick settings tiles kan aanpassen _O_
Kon al heel lang in Cyanogenmod.
quote:
- Nieuwe versie van de Hotspot, je kan nu ook broadcasten in 5GHz, als je device dat hardwarematig aankan
- Okee, deze is wel een beetje sneu aangezien dit iedere major versie lijkt te wijzigen; App drawer en widget picker scrollen nu weer verticaal
- Themes _O_ Er is nu ook een Dark System theme, dus niet dat blije witte geneuzel van Material Design meer
- Swipe'je naar links van je lockscreen opent de voice search ipv dialer
Oké, nice.
quote:
- Het Google Settings app icoon rot eindelijk op en verdwijnt gewoon onder een complete menu optie in je normale 'settings' menu _O_
Nog meer integratie van Google in het besturingssysteem dus.
quote:
- Je kan nu ook apps direct écht verwijderen vanaf je homescreen. Niet meer het onlogische daar iets 'verwijderen', dan alleen je shortcut kwijt zijn en nog je app-drawer (of Play Store) in moeten om de app zelf te verwijderen.
Nice.

quote:
Ook aangekondigd maar direct beschikbaar:
- Nieuwe 'Photo's' app, losgeweekt uit Google+, ik vind 'm heerlijk werken. Werkt lekker snel, biedt dezelfde backup functionaliteit als binnen Google+, groeperingen werkt best aardig (groepeert bv. automatisch foto's van eten, katten, kinderen, concerten, etc.) https://play.google.com/s(...).android.apps.photos _O_ _O_
Is dat niet Google's eigen photos app? Is dit weer een plan om de AOSP-software van Android te krijgen?
quote:
Android M is al beschikbaar als preview voor Nexus 5, 6 en 9, en de Nexus Player en krijgt (in tegenstelling tot de Android L preview) maandelijks OTA updates.
Oké, dat is wel nice.

Al met al ben ik niet tevreden met de gang van zaken met Android. Google maakt Android steeds minder vrij en het ook steeds moeilijker voor andere fabrikanten om van Google af te komen. Wil je namelijk de Play Store, dan moet je alle andere Google-zooi ook accepteren. En zonder de Play Store ben je kansloos.

Als app-developers dit lezen, zorg alsjeblieft dat je software op F-Droid komt zodat we ooit flinke tegenwicht aan Google kunnen bieden. Google's agenda is namelijk niet in het algemeen belang, maar vooral in het belang van Google.
pi_153069481
Ik begin overigens een steeds grotere hekel aan Google te krijgen. Vroeger vond ik ze oprecht een "Don't do evil"-bedrijf, maar tegenwoordig lijken ze hun oorspronkelijke motto helemaal vergeten te zijn.

Wat ze nu met Android doen is een goed voorbeeld van Embrace, extend and Extinguish.
pi_153069621
Ja da's Google's eigen photo app, maar die zat eerst (in iets andere vorm) 'in' Google+, nu issie zelfstandig.

En tjah, ik heb er niet zo'n boodschap aan dat bv. CyanogenMod eerder andere functionaliteit al had. Ben eigenlijk wel blij dat Google daar niet blind voor is en als het goeie features zijn het standaard in Android proppen.

De hele AOSP discussie is wel een interessante. Ik denk dat dit wel dingen zijn die iets toevoegen (vind ik overigens ook van de Play services meuk, aangezien die door Google zelf geupdate kan worden, en zo sommige functionaliteit buiten fabrikanten om beschikbaar kan komen). En het is ook niet heel gek dat ze er nog iets aan proberen te verdienen natuurlijk.
pi_153071938
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:25 schreef Loveless85 het volgende:
Ja da's Google's eigen photo app, maar die zat eerst (in iets andere vorm) 'in' Google+, nu issie zelfstandig.
En waarschijnlijk gaat dit dus de galerij-app vervangen. Zodat er nog minder AOSP overblijft.

quote:
En tjah, ik heb er niet zo'n boodschap aan dat bv. CyanogenMod eerder andere functionaliteit al had. Ben eigenlijk wel blij dat Google daar niet blind voor is en als het goeie features zijn het standaard in Android proppen.
Ja, maar om het dan te zien als revolutionaire functionaliteit, mwoah. ;)
quote:
De hele AOSP discussie is wel een interessante. Ik denk dat dit wel dingen zijn die iets toevoegen (vind ik overigens ook van de Play services meuk, aangezien die door Google zelf geupdate kan worden, en zo sommige functionaliteit buiten fabrikanten om beschikbaar kan komen). En het is ook niet heel gek dat ze er nog iets aan proberen te verdienen natuurlijk.
Ja, ze moeten geld verdienen, maar dat betekent niet dat je alle ethische principes overboord moet gooien.

Die Play Services zijn trouwens hartstikke kut, want als je dus geen Google-meuk wilt gebruiken, dan kun je geen apps gebruiken die weer afhankelijk zijn van die Play Services. Google Cloud Messaging bijvoorbeeld, maakt het niet mogelijk dat TextSecure ook zonder Play Store wordt uitgebracht.

Daarnaast vind ik het ook gewoon een beetje eng allemaal. Waarom willen ze zo graag van allemaal AOSP-dingetjes af en per se hun eigen gesloten dingen? Ze moeten wel iets van plan zijn of er voordeel aan hebben, anders zouden ze dat niet doen. Iets zegt me dat dat vooral in het voordeel is van Google en niet van de gebruiker.

Edit:

Een motief is om het nóg lastiger te maken voor fabrikanten te maken om Google te vermijden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2015 14:36:39 ]
pi_153072358
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:35 schreef robin007bond het volgende:

[..]

En waarschijnlijk gaat dit dus de galerij-app vervangen. Zodat er nog minder AOSP overblijft.

[..]

Ja, maar om het dan te zien als revolutionaire functionaliteit, mwoah. ;)

[..]

Ja, ze moeten geld verdienen, maar dat betekent niet dat je alle ethische principes overboord moet gooien.

Die Play Services zijn trouwens hartstikke kut, want als je dus geen Google-meuk wilt gebruiken, dan kun je geen apps gebruiken die weer afhankelijk zijn van die Play Services. Google Cloud Messaging bijvoorbeeld, maakt het niet mogelijk dat TextSecure ook zonder Play Store wordt uitgebracht.

Daarnaast vind ik het ook gewoon een beetje eng allemaal. Waarom willen ze zo graag van allemaal AOSP-dingetjes af en per se hun eigen gesloten dingen? Ze moeten wel iets van plan zijn of er voordeel aan hebben, anders zouden ze dat niet doen. Iets zegt me dat dat vooral in het voordeel is van Google en niet van de gebruiker.

Edit:

Een motief is om het nóg lastiger te maken voor fabrikanten te maken om Google te vermijden.
Waar zie ik het als revolutionaire functionaliteit? Ik zeg notabene bovenaan die opsomming dat sommige dingen al in 3rd party apps (goed, ROM in dit geval) zaten :D

En weet je; het is een commercieel bedrijf, dus ja, die willen het zo lastig mogelijk voor je maken om ze te negeren. Dat is bij bv. een Cyanogenmod niet anders, die zijn tegenwoordig ook incorporated en willen ook gewoon centjes verdienen. Een iOS of Windows Phone is uberhaupt niet open source. Hier kan je AOSP gewoon nog draaien, maar je mist inderdaad een en ander. Ik zie daar niet zo het probleem in, zeker als privacy dé reden is zou je uberhaupt al niet aan de smartphone moeten natuurlijk :7
pi_153072839
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:46 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Waar zie ik het als revolutionaire functionaliteit? Ik zeg notabene bovenaan die opsomming dat sommige dingen al in 3rd party apps (goed, ROM in dit geval) zaten :D

En weet je; het is een commercieel bedrijf, dus ja, die willen het zo lastig mogelijk voor je maken om ze te negeren. Dat is bij bv. een Cyanogenmod niet anders, die zijn tegenwoordig ook incorporated en willen ook gewoon centjes verdienen. Een iOS of Windows Phone is uberhaupt niet open source. Hier kan je AOSP gewoon nog draaien, maar je mist inderdaad een en ander. Ik zie daar niet zo het probleem in, zeker als privacy dé reden is zou je uberhaupt al niet aan de smartphone moeten natuurlijk :7
Nja, een Cyanogenmod is wel heel wat anders vind ik. Maken die van die agressieve afspraken met fabrikanten etc.? ;) Daar zit wel een flink verschil tussen.

Ja, Windows Phone en iOS zijn nog erger. Dat zijn gevangenissen. Maar Android begint toch een beetje zijn principes te verliezen.

Ik hoop dat er nog andere mobiele OS'en komen. :) En die dan tenminste niet eigenwijs GNU gaan vermijden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2015 14:59:23 ]
pi_153072915
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:59 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Nja, een Cyanogenmod is wel heel wat anders vind ik. Maken die van die agressieve afspraken met fabrikanten etc.? ;) Daar zit wel een flink verschil tussen.

Ja, Windows Phone en iOS zijn nog erger. Dat zijn gevangenissen. Maar Android begint toch een beetje zijn principes te verliezen.

Ik hoop dat er nog andere mobiele OS'en komen. :) En die dan tenminste niet eigenwijs GNU gaan vermijden.
Nu niet, omdat ze simpelweg die power niet hebben, er te klein voor zijn. Ze hebben bv. wel al mot met een OnePlus gemaakt. Dus ik sluit niet uit dat áls ze zo groot als Google/Android zouden zijn ze ook alles doen om de boel te consolideren en in te locken.

Er zijn toch wel wat AOSP achtige alternatieven, soms met eigen market en/of mogelijkheid Android apps te draaien?
pi_153072997
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:01 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nu niet, omdat ze simpelweg die power niet hebben, er te klein voor zijn. Ze hebben bv. wel al mot met een OnePlus gemaakt. Dus ik sluit niet uit dat áls ze zo groot als Google/Android zouden zijn ze ook alles doen om de boel te consolideren en in te locken.

Er zijn toch wel wat AOSP achtige alternatieven, soms met eigen market en/of mogelijkheid Android apps te draaien?
Ja, hmm.. Ik weet het niet. Zelf draai ik Cyanogenmod en heb ik F-Droid als Play Store vervangen. Behalve mijn drivers en WhatsApp draai ik enkel vrije software op mijn telefoon.

Mijn hoop is meer gelegd op Sailfish en dergelijke. Ik vind het toch niet allemaal zo efficiënt, dat een groot deel van het besturingssysteem in een JVM draait. :P
pi_153073401
Tjah of Sailfish ooit echt van de grond komt...
  vrijdag 29 mei 2015 @ 17:11:58 #189
366734 dimmak
bitcoin
pi_153077459
Nou ik draai nu Android M. Lekker smooth tot nu toe, moet wel zeggen dat ik nu alleen maar apps aan het installeren ben zonder SIM kaart. Alleen die drawer is wel echt kut.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_153088241
Ik vind alles uit Android M wel weer enorm cool fuck mijn privacy Tap Now lijkt mij supertof doe nu vaak een copy paste en zoeken op Google.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 23:00:49 #191
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_153089857
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:16 schreef Loveless85 het volgende:
Tjah of Sailfish ooit echt van de grond komt...
Een hobbyisten os in de marge is het hoogste dat ze ooit komen gok ik
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_153094457
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 22:14 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik vind alles uit Android M wel weer enorm cool fuck mijn privacy Tap Now lijkt mij supertof doe nu vaak een copy paste en zoeken op Google.
_O-

Ik heb alleen die app-ops nog niet gevonden.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_153101888
Hi! Ik weet niet of ik hier helemaal aan het goede adres ben, maar ik heb een vraag. Ik heb een Samsung Tab S, vrij nieuw met android 5.0.2. Nou wil ik die graag delen met iemand, en dus hebben we 2 users, "eigenaar" en "user" (zonder restricties).
Tot nog toe lukt het ons alleen om van User te wisselen binnen de Settings, en ik zou eigenlijk graag een lockscreen zien vanuit waar je een user kunt kiezen.. maar ik kan het niet vinden. Kan dit? zo ja, hoe? :)
  zaterdag 30 mei 2015 @ 16:43:23 #194
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153104438
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:05 schreef Crumpette het volgende:
Hi! Ik weet niet of ik hier helemaal aan het goede adres ben, maar ik heb een vraag. Ik heb een Samsung Tab S, vrij nieuw met android 5.0.2. Nou wil ik die graag delen met iemand, en dus hebben we 2 users, "eigenaar" en "user" (zonder restricties).
Tot nog toe lukt het ons alleen om van User te wisselen binnen de Settings, en ik zou eigenlijk graag een lockscreen zien vanuit waar je een user kunt kiezen.. maar ik kan het niet vinden. Kan dit? zo ja, hoe? :)
Zonder root:
Bovenin de notification center kan je ook wisselen, helemaal rechtsboven is een profielicoontje.

Met root en Xposed:
Met QuickShortcutMaker kan je alle losse onderdelen van de Settings tot een shortcut maken, als app icoontje: https://play.google.com/s(...).quickshortcut&hl=nl Deze app werkt ook gewoon zover ik weet.

Het gedeelte waarvoor je root nodig hebt is voor een Xposed module die je toelaat eigen icoontjes in de lockscreen te doen: http://nexus5.wonderhowto(...)id-lollipop-0160692/ Daarmee kan je dan de shortcut van QuickShortCutMaker misschien erin doen.. Maar denk het niet, het is een shortcut, geen app icoon.
When all else fails, you always have delusion.
pi_153108899
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:43 schreef Mirel het volgende:

[..]

Zonder root:
Bovenin de notification center kan je ook wisselen, helemaal rechtsboven is een profielicoontje.

Met root en Xposed:
Met QuickShortcutMaker kan je alle losse onderdelen van de Settings tot een shortcut maken, als app icoontje: https://play.google.com/s(...).quickshortcut&hl=nl Deze app werkt ook gewoon zover ik weet.

Het gedeelte waarvoor je root nodig hebt is voor een Xposed module die je toelaat eigen icoontjes in de lockscreen te doen: http://nexus5.wonderhowto(...)id-lollipop-0160692/ Daarmee kan je dan de shortcut van QuickShortCutMaker misschien erin doen.. Maar denk het niet, het is een shortcut, geen app icoon.
Oh dankjewel! :D het is niet precies wat ik hoopte - blijf het gek vinden dat dat niet kan, zoals bij windows bijv. Maar, het scheelt me wel 4 schermen doorgaan oid *O* dus het is iig iets!
pi_153110738
Loop al 3 jaar rond met telefoons die NFC ondersteunen maar dat nog nooit gebruikt.
Toch een week geleden een reepje NTAG213 stickers besteld en nu net met de app Trigger eens wat uitgeprobeerd.
Opzich geinig maar werkt nog niet bepaald lekker.

Bepaalde zaken hebben root nodig (bluetooth, app afsluiten) en de koppeling met de carkit in de auto gaat ook niet lekker. (wordt verbonden maar vrijwel direct wordt de verbinding ook weer verbroken).
Hierdoor ben je bij het auto verlaten alsnog bezig met bluetooth + app afsluiten...
  zaterdag 30 mei 2015 @ 21:30:24 #197
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153111951
iPhone's laten rebooten met een SMS bericht >:) http://imgur.com/gallery/ZjXIe
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 19:39 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Oh dankjewel! :D het is niet precies wat ik hoopte - blijf het gek vinden dat dat niet kan, zoals bij windows bijv. Maar, het scheelt me wel 4 schermen doorgaan oid *O* dus het is iig iets!
Het is zo'n nagedachte, user profiles op een telefoon.

[ Bericht 12% gewijzigd door Mirel op 30-05-2015 21:50:11 ]
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 31 mei 2015 @ 00:57:10 #198
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_153117065
Ik krijg sinds een paar dagen regelmatig de melding dat de Play services zijn gestopt. Iemand een idee?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_153119342
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:30 schreef Mirel het volgende:
iPhone's laten rebooten met een SMS bericht >:) http://imgur.com/gallery/ZjXIe

[..]

Het is zo'n nagedachte, user profiles op een telefoon.
Maar het is een tablet. Best wel een huis/tuin/keukenitem tegenwoordig, toch?
  zondag 31 mei 2015 @ 08:52:13 #200
12621 tcr
*nix 4ever
pi_153119502
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 00:57 schreef Parafernalia het volgende:
Ik krijg sinds een paar dagen regelmatig de melding dat de Play services zijn gestopt. Iemand een idee?
Die had ik ook met mijn CM12.1 op een Nexus 4. Ik heb van de Google Play Services en Framework de 'cache' geleegd via APPS. Reboot en (crossing fingers) de melding nog niet weer gehad.
  zondag 31 mei 2015 @ 11:40:47 #201
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_153121881
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 08:52 schreef tcr het volgende:

[..]

Die had ik ook met mijn CM12.1 op een Nexus 4. Ik heb van de Google Play Services en Framework de 'cache' geleegd via APPS. Reboot en (crossing fingers) de melding nog niet weer gehad.
Dank, eens kijken!

Nee, dat had ik trouwens al geprobeerd...dat kan bij mij echter niet :? Ik kan alleen "Stoppen" Ik heb ook 12.1.



Update: Nu kijk ik nog een keer en nu kan het ineens wel? Wat raar 8)7. Krijg nu gewoon dat normale scherm met "Cache legen" erbij

Update2: krijg melding nog steeds ;(

[ Bericht 12% gewijzigd door Parafernalia op 31-05-2015 12:00:36 ]
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 31 mei 2015 @ 12:41:40 #202
366734 dimmak
bitcoin
pi_153123350
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:40 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Dank, eens kijken!

Nee, dat had ik trouwens al geprobeerd...dat kan bij mij echter niet :? Ik kan alleen "Stoppen" Ik heb ook 12.1.

[ afbeelding ]

Update: Nu kijk ik nog een keer en nu kan het ineens wel? Wat raar 8)7. Krijg nu gewoon dat normale scherm met "Cache legen" erbij

Update2: krijg melding nog steeds ;(
Hmm, ik had het ook met CM12 (Galaxy S4). Ik heb de updates verwijderd van Services, toen kreeg ik een vage melding, daarna reboot en toen deed alles het weer. De volgende dag heb ik mijn Nexus 5 er weer bij gepakt om M te testen, dus weet niet of ik er defenitief vanaf was.
Uitvinder van de biersmiley.
  zondag 31 mei 2015 @ 23:53:24 #203
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_153145923
-

[ Bericht 77% gewijzigd door MisterJ.Lo op 01-06-2015 10:58:58 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 1 juni 2015 @ 09:29:47 #204
366734 dimmak
bitcoin
pi_153148734
Ben tot nu best te spreken over Android M. Voorheen schakelde ik alle Google apps uit, ook Now. Nu heb ik alleen Movies, Music en Kiosk utgeschakeld omdat now toch wel kekke funties krijgt. Ook bluetooth staat op grote nauwkeurigheid. Maar ik heb nog nooit zo lang gedaan met mijn accu.

Ook ben ik nog geen foutmeldingen tegen gekomen. Al met al een prima preview versie! En volgende maand al een OTA update. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_153149271
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 00:57 schreef Parafernalia het volgende:
Ik krijg sinds een paar dagen regelmatig de melding dat de Play services zijn gestopt. Iemand een idee?
Ik krijg dit ook sinds een paar dagen (draai Archidroid, gebaseerd op CM). Cache legen helpt tijdelijk. Als ik location/GPS helemaal uitzet krijg ik de melding ook niet meer, maar das niet echt een oplossing...

Iemand nog tips? Is dit gerelateerd aan het draaien van een custom rom of hebben mensen met een stock rom dit ook?
  maandag 1 juni 2015 @ 10:07:37 #206
366734 dimmak
bitcoin
pi_153149304
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 10:05 schreef Palomar het volgende:

[..]

Ik krijg dit ook sinds een paar dagen (draai Archidroid, gebaseerd op CM). Cache legen helpt tijdelijk. Als ik location/GPS helemaal uitzet krijg ik de melding ook niet meer, maar das niet echt een oplossing...

Iemand nog tips? Is dit gerelateerd aan het draaien van een custom rom of hebben mensen met een stock rom dit ook?
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:41 schreef dimmak het volgende:

[..]

Hmm, ik had het ook met CM12 (Galaxy S4). Ik heb de updates verwijderd van Services, toen kreeg ik een vage melding, daarna reboot en toen deed alles het weer. De volgende dag heb ik mijn Nexus 5 er weer bij gepakt om M te testen, dus weet niet of ik er defenitief vanaf was.
It's worth a try.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_153149576
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 10:07 schreef dimmak het volgende:

[..]

[..]

It's worth a try.
vergeten te vermelden, maar ik kan geen updates verwijderen. Dat knopje is uitgegrijsd...
  maandag 1 juni 2015 @ 10:36:31 #208
366734 dimmak
bitcoin
pi_153149789
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 10:23 schreef Palomar het volgende:

[..]

vergeten te vermelden, maar ik kan geen updates verwijderen. Dat knopje is uitgegrijsd...
Ook na reboot?
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 1 juni 2015 @ 11:11:45 #209
12621 tcr
*nix 4ever
pi_153150458
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:40 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Dank, eens kijken!

Nee, dat had ik trouwens al geprobeerd...dat kan bij mij echter niet :? Ik kan alleen "Stoppen" Ik heb ook 12.1.

[ afbeelding ]

Update: Nu kijk ik nog een keer en nu kan het ineens wel? Wat raar 8)7. Krijg nu gewoon dat normale scherm met "Cache legen" erbij

Update2: krijg melding nog steeds ;(
Had je ook de Frameworks cache 'geleegd' ???

Ik heb de melding niet weer gehad, wel gisteravond is mijn telefoon spontaan uitgegaan om 04:00 in de nacht ofzo :( terwijl de batterij nog 40% was. Heel vreemd... Telefoon lag gewoon ergens, niet in broekzak ofzo...
  maandag 1 juni 2015 @ 12:21:35 #210
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_153152361
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 11:11 schreef tcr het volgende:

[..]

Had je ook de Frameworks cache 'geleegd' ???

Ik heb de melding niet weer gehad, wel gisteravond is mijn telefoon spontaan uitgegaan om 04:00 in de nacht ofzo :( terwijl de batterij nog 40% was. Heel vreemd... Telefoon lag gewoon ergens, niet in broekzak ofzo...
yes, melding blijft. Word et nu wel gek van
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_153152685
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 10:36 schreef dimmak het volgende:

[..]

Ook na reboot?
ja, al meerdere malen gereboot.
  maandag 1 juni 2015 @ 12:41:23 #212
12621 tcr
*nix 4ever
pi_153152976
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 12:21 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

yes, melding blijft. Word et nu wel gek van
Kreeg hem net ook weer :(, alleen slechts 1x. Erg irrie inderdaad.
  maandag 1 juni 2015 @ 12:42:37 #213
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_153153020
Heb nu Locatieservices uitgeschakeld, en dit lijkt het probleem idd 'op te lossen'. Wellicht dat de whizzkids wat met deze info kunnen :)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_153153939
Draaien jullie (bij wie de google services foutmelding optreedt) dus ook allemaal een custom rom? Dit soort geintjes heb ik liever niet, dus ga er denk ik maar weer de stock rom op mn telefoon zetten...
  maandag 1 juni 2015 @ 13:57:38 #215
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153155211
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 13:11 schreef Palomar het volgende:
Draaien jullie (bij wie de google services foutmelding optreedt) dus ook allemaal een custom rom? Dit soort geintjes heb ik liever niet, dus ga er denk ik maar weer de stock rom op mn telefoon zetten...
Ja, ik had die melding één keer in m'n nieuwe CM12.1 build van een week, maar geen idee wat er aan de hand is want alles werkt gewoon. Geen melding meer gehad ook :P
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 1 juni 2015 @ 13:58:00 #216
366734 dimmak
bitcoin
pi_153155227
Op XDA zeggen ze ook allemaal dat je de updates van Google Services moet verwijderen en rebooten. En ik draaide ook een CM12 variant. Net nog een paar uur op ie telefoon gezeten en geen melding meer gehad.
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 1 juni 2015 @ 22:34:14 #217
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_153172727
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 13:11 schreef Palomar het volgende:
Draaien jullie (bij wie de google services foutmelding optreedt) dus ook allemaal een custom rom? Dit soort geintjes heb ik liever niet, dus ga er denk ik maar weer de stock rom op mn telefoon zetten...
Ik draai al 5 jaar custom rom, en dit is het grootste probleem tot nu toe :) Valt allemaal best mee hoor. En dit gaat ook gewoon opgelost worden.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 1 juni 2015 @ 22:35:36 #218
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_153172784
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 13:58 schreef dimmak het volgende:
Op XDA zeggen ze ook allemaal dat je de updates van Google Services moet verwijderen en rebooten. En ik draaide ook een CM12 variant. Net nog een paar uur op ie telefoon gezeten en geen melding meer gehad.
Googles Services Framework? Mijne heeft geen updates

edit: ah nee ik denk dat je Play Services bedoelde...de knop met Updates Verwijderen was net grijs, maar nu ineens niet neer. Dus bij dezen...we zullen zien
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 1 juni 2015 @ 22:38:10 #219
366734 dimmak
bitcoin
pi_153172887
Google Play-services is dat toch? Heb mijn S4 zo even niet bij de hand.
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 1 juni 2015 @ 22:38:50 #220
366734 dimmak
bitcoin
pi_153172914
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:35 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Googles Services Framework? Mijne heeft geen updates

edit: ah nee ik denk dat je Play Services bedoelde...de knop met Updates Verwijderen was net grijs, maar nu ineens niet neer. Dus bij dezen...we zullen zien
Die ja, wel \rebooten. :)
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 1 juni 2015 @ 22:44:51 #221
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153173113
Maar wat maakt die hele error nou uit? Wat is er precies aan de hand? Ik merk helemaal niks geks bij mij. Start de service zich gewoon niet weer op?
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 1 juni 2015 @ 22:46:34 #222
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_153173163
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:44 schreef Mirel het volgende:
or nou uit? Wat is er precies aan de hand? Ik merk helemaal niks geks bij mij. Start de service zich gewoon niet weer op?
Is gewoon irritant he. Geen flauw idee wat er aan de hand is.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 1 juni 2015 @ 22:49:57 #223
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_153173281
Aha, ik heb me toch vergist.

Play Services heeft bij mij alleen een grijze knop met Updates Verwijderen. Wel cache geleegd
Play Store updates wel verwijderd. Ook cache geleegd
Services Framework: Alleen cache geleegd


Melding blijft ;(
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 1 juni 2015 @ 22:51:58 #224
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153173346
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:46 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Is gewoon irritant he. Geen flauw idee wat er aan de hand is.
Ik heb het maar 1x gehad na het updaten naar de nieuwste build van m'n nog wel onofficiële CM12 rom. Doet die dev het toch wel goed.. :Y)
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 1 juni 2015 @ 22:56:35 #225
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_153173518
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:51 schreef Mirel het volgende:

[..]

Ik heb het maar 1x gehad na het updaten naar de nieuwste build van m'n nog wel onofficiële CM12 rom. Doet die dev het toch wel goed.. :Y)
Gekke is dat ik ze gewoon ineens krijg. Helemaal niks gedaan met dat ding. Werkte al weken op die onofficiele CM12.1 build
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_153178750
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 22:34 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Ik draai al 5 jaar custom rom, en dit is het grootste probleem tot nu toe :) Valt allemaal best mee hoor. En dit gaat ook gewoon opgelost worden.
Ik draai een custom rom sinds begin dit jaar. Toevallig net op een ander forum opgesomd wat ik tot nu toe allemaal heb gehad:

quote:
- Camera bleek af en toe te crashen en deed het pas weer na een reboot. Kwam ik pas achter op vakantie, wat vooral dan erg hinderlijk is omdat je gewoon lekker foto's wilt maken zonder je druk te maken om de techniek. Workaround bleek uiteindelijk te zijn om location tagging bij fotograferen uit te zetten.
- Telefoneren via bluetooth in de auto gaf soms alleen maar een heel hard krakend, onhoorbaar geluid. Kwam ik pas achter toen degene die achter me reed me belde om de route door te geven, wat dus niet lukte. Uiteindelijk auto's langs de kant van de weg moeten zetten om te overleggen. Niet wenselijk.... Workaround hiervoor bleek achteraf om de telefoon op 2G te zetten. Dan stoort het niet.
- Ziggo tv-kijken app doet het niet omdat hij detecteert dat de telefoon geroot is. Kun je over twisten of dat aan Ziggo of aan de cutom rom ligt, maar feit is dat het niet werkt.
- En dan nu weer voortdurend crashende google play services schermpjes na een update.
Natuurlijk is overal weer een workaround voor, en alhoewel ik best een beetje van knutselen houd vind het toch wat onbetrouwbaar....
  dinsdag 2 juni 2015 @ 09:08:30 #227
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_153178758
als je niet van knutselen houdt moet je geen custom rom draaien imo
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 2 juni 2015 @ 09:31:46 #228
366734 dimmak
bitcoin
pi_153179063
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:08 schreef Catch22- het volgende:
als je niet van knutselen houdt moet je geen custom rom draaien imo
Inderdaad, ikzelf vind dat het mooiste van Android. :) Een custom rom is geen stock rom.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_153179528
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:08 schreef Catch22- het volgende:
als je niet van knutselen houdt moet je geen custom rom draaien imo
klopt zekers, maar dat is nu ook een beetje het dilemma waar ik tegenaan loop. Knutselen is leuk, maar een telefoon moet in sommige situaties ook betrouwbaar blijven. Bijv. als iemand je dringend moet bellen of als je een foto van iets belangrijks moet maken...
  dinsdag 2 juni 2015 @ 09:59:36 #230
366734 dimmak
bitcoin
pi_153179618
Zijn er al meer mensen met Android M? Ik ben die app-ops namelijk nog steeds niet tegen gekomen. En ik wil graag rooten. Nu heb ik wel iets gezien maar dan moet ik weer een andere kernal flashen. En ik denk dat dat moeite gaat opleveren met de OTA updates.
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 10:00:32 #231
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153179633
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:07 schreef Palomar het volgende:

[..]

Ik draai een custom rom sinds begin dit jaar. Toevallig net op een ander forum opgesomd wat ik tot nu toe allemaal heb gehad:

[..]

Natuurlijk is overal weer een workaround voor, en alhoewel ik best een beetje van knutselen houd vind het toch wat onbetrouwbaar....
Heb je een S3? Daar crasht de camera op custom roms regelmatig. Ik heb wel een fix voor je.
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 10:01:56 #232
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153179671
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:59 schreef dimmak het volgende:
Zijn er al meer mensen met Android M? Ik ben die app-ops namelijk nog steeds niet tegen gekomen. En ik wil graag rooten. Nu heb ik wel iets gezien maar dan moet ik weer een andere kernal flashen. En ik denk dat dat moeite gaat opleveren met de OTA updates.
Ik vind het niet de moeite waard om te flashen, die nieuwe opties. Kan het wel voor de lol doen als ik klaar ben met school over een maandje, maar tot die tijd wil ik niet kutten aangezien m'n smartphone regelmatig gebrickt wordt :')
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 10:03:08 #233
366734 dimmak
bitcoin
pi_153179700
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:01 schreef Mirel het volgende:

[..]

Ik vind het niet de moeite waard om te flashen, die nieuwe opties. Kan het wel voor de lol doen als ik klaar ben met school over een maandje, maar tot die tijd wil ik niet kutten aangezien m'n smartphone regelmatig gebrickt wordt :')
Opzich is hij voor de Nexus 5 redelijk stabiel. 1 app die ik gebruik doet het niet en af en toe een crash in mijn camera/whatsapp. Voor de rest perfect.
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 10:23:51 #234
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153180242
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:03 schreef dimmak het volgende:

[..]

Opzich is hij voor de Nexus 5 redelijk stabiel. 1 app die ik gebruik doet het niet en af en toe een crash in mijn camera/whatsapp. Voor de rest perfect.
Ik heb overigens een S3 dus er zal een dev moeten zijn die de moeite wil doen. Maar mijn ROM wordt onderhouden door Arter97 en Temasek en die gasten doen wel eens functies van nieuwere versies in hun nog oudere versie. Bijv. de memory-leak fix van 5.1 deden ze in hun 5.0 build :) Kan dus best dat ze M functies in 5.1 doen.

Zal M trouwens 5.2 zijn?
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 10:32:21 #235
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_153180486
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:07 schreef Palomar het volgende:

[..]

Ik draai een custom rom sinds begin dit jaar. Toevallig net op een ander forum opgesomd wat ik tot nu toe allemaal heb gehad:

[..]

Natuurlijk is overal weer een workaround voor, en alhoewel ik best een beetje van knutselen houd vind het toch wat onbetrouwbaar....
Ah, dan heb ik geluk gehad denk ik. Of ik vind de voordelen opwegen tegen de nadelen. Dat van Ziggo klopt ja...ligt idd gewoon aan Ziggo :')
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 2 juni 2015 @ 10:34:14 #236
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_153180541
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:32 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Ah, dan heb ik geluk gehad denk ik. Of ik vind de voordelen opwegen tegen de nadelen. Dat van Ziggo klopt ja...ligt gewoon aan Ziggo :)
das logisch, want ze moeten er voor zorgen dat die streams niet geript worden.

Er zijn overigens vrij makkelijke oplossingen voor
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 2 juni 2015 @ 10:36:12 #237
366734 dimmak
bitcoin
pi_153180595
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:23 schreef Mirel het volgende:

[..]

Ik heb overigens een S3 dus er zal een dev moeten zijn die de moeite wil doen. Maar mijn ROM wordt onderhouden door Arter97 en Temasek en die gasten doen wel eens functies van nieuwere versies in hun nog oudere versie. Bijv. de memory-leak fix van 5.1 deden ze in hun 5.0 build :) Kan dus best dat ze M functies in 5.1 doen.

Zal M trouwens 5.2 zijn?
Ah, dan is het sowieso risky. Custom gebaseerd op een preview.

Ik heb eigenlijk geen idee. Wil ook wel weten wat de naam gaat worden.
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 11:25:32 #238
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_153181764
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:34 schreef Catch22- het volgende:

[..]

das logisch, want ze moeten er voor zorgen dat die streams niet geript worden.

Er zijn overigens vrij makkelijke oplossingen voor
bij KPN kan het wel...
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 2 juni 2015 @ 11:32:55 #239
327191 RobertNL
For your gear.
pi_153181999
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:34 schreef Catch22- het volgende:

[..]

das logisch, want ze moeten er voor zorgen dat die streams niet geript worden.

Er zijn overigens vrij makkelijke oplossingen voor
Zoals Horizon Go app, die doet het gewoon op devices met root :7
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 3 juni 2015 @ 12:36:21 #240
12621 tcr
*nix 4ever
pi_153214487
In een poging mijn Google Play Services te updaten mijn device helemaal verprutst :), met wat moeite de hele telefoon gewiped (dat kan die CM bootloader niet zo goed als TWRP) en met een schone lei begonnen.

Wel mooi dat hij mijn achtergrond gewoon weer terugzet, nu nog alle apps weer downloaden, kijken of het nu is opgelost.
  donderdag 4 juni 2015 @ 07:22:45 #241
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153238445
voice assistant van soundhound, superrrrslim
When all else fails, you always have delusion.
pi_153238556
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 07:22 schreef Mirel het volgende:
voice assistant van soundhound, superrrrslim
Wow. Indrukwekkend

Sinds gister praat ik alleen nog maar tegen Google Now. Ze verstaat Nederlands. :)
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 4 juni 2015 @ 08:43:38 #243
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_153239022
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 07:42 schreef dimmak het volgende:

[..]

Wow. Indrukwekkend

Sinds gister praat ik alleen nog maar tegen Google Now. Ze verstaat Nederlands. :)
Wat zeg je dan allemaal?
pi_153239035
quote:
5s.gif Op donderdag 4 juni 2015 08:43 schreef mime_negert het volgende:

[..]

Wat zeg je dan allemaal?
"Open Pornhub"
"Bel <local kebabzaak>"
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 4 juni 2015 @ 09:54:05 #245
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153240340
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 08:44 schreef dimmak het volgende:

[..]

"Open Pornhub"
"Bel <local kebabzaak>"
pleb
When all else fails, you always have delusion.
  donderdag 4 juni 2015 @ 17:48:42 #246
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_153251561
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:36 schreef tcr het volgende:
In een poging mijn Google Play Services te updaten
:?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 4 juni 2015 @ 17:49:36 #247
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_153251580
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 08:44 schreef dimmak het volgende:

[..]

"Bel <local kebabzaak>"
Daar heb je apps voor! Sinds ik een smartphone heb, kan ik amper nog praten!
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_153251689
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 08:44 schreef dimmak het volgende:

[..]

"Open Pornhub"

"Bel <local kebabzaak>"
_O- _O- _O-
pi_153254840
gisteren S4 geupdate naar 5.0.1 wel hele verandering van dingen die ik toch niet ga gebruiken.
was gewoon om menu knop in te drukken en zo naar instellingen te gaan.
als ik instellingen sleep naar startscherm dan crashed touchwiz :')
edit: ow blijkbaar is het met al die icoontjes...
instellingen>mijnapparaat>beweging en gebaren uitschakelen en dan beweging uitzetten was de fix voor mij.
kan zijn dat je air view ook moet uitzetten

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2015 20:25:57 ]
  vrijdag 5 juni 2015 @ 07:59:15 #250
12621 tcr
*nix 4ever
pi_153266079
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:48 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

:?
Meer de melding kwijt te zijn. Leek hem kwijt te zijn, ik verdenk dat mijn privacy-settings roet in het eten gooien. Via dat Google Play Services niet meer de rechten gegeven omzichzelf wakker te maken, vindt die niet leuk, maar dat is ook nergens goed voor. >10% aan usage in idle voor Play Services is ook niet goed.
pi_153304911
weet iemand hoe je thumbnail bestand kleiner krijgt? Hij is nu 2x ~4gb. Heb een identieke mapje gemaakt met dezelfde bestandsnaam als die thumbnail bestanden, maar werkt niet.

Iemand een idee?
  zaterdag 6 juni 2015 @ 19:03:29 #252
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153305598
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 18:28 schreef topdeck het volgende:
weet iemand hoe je thumbnail bestand kleiner krijgt? Hij is nu 2x ~4gb. Heb een identieke mapje gemaakt met dezelfde bestandsnaam als die thumbnail bestanden, maar werkt niet.

Iemand een idee?
:?

Thumbnails van plaatjes bedoel je vast niet want die zijn niet zo groot. Ik denk dat je het woord thumbnail fout gebruikt.
When all else fails, you always have delusion.
pi_153305672
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 19:03 schreef Mirel het volgende:

[..]

:?

Thumbnails van plaatjes bedoel je vast niet want die zijn niet zo groot. Ik denk dat je het woord thumbnail fout gebruikt.
no check maar zelf intern geheugen ->dcim->thumbnails

Computer\HTC One_M8\Internal storage\DCIM\.thumbnails

dan zie je bijvoorbeeld

.THUMBDATA3-1763508120

en/of

.THUMBDATA3--1967290299

Deze bestand(en) is/zijn in de gb's. Waarschijnlijk een memory leak bug ofzo?
  zaterdag 6 juni 2015 @ 19:14:31 #254
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153305850
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 19:07 schreef topdeck het volgende:

[..]

no check maar zelf intern geheugen ->dcim->thumbnails

Computer\HTC One_M8\Internal storage\DCIM\.thumbnails

dan zie je bijvoorbeeld

.THUMBDATA3-1763508120

en/of

.THUMBDATA3--1967290299

Deze bestand(en) is/zijn in de gb's. Waarschijnlijk een memory leak bug ofzo?
Is dat niet gewoon de map met alle thumbnails van je stock gallery app? Ik weet het niet want ik heb het niet, ik gebruik QuickPic ipv stock..

Backup het eens naar je PC en verwijder het dan, kijken wat er gebeurt. Dus kopieer eerst en dan verwijderen. Gelijk knippen duurt langer met bestandsoverdrachtsnelheid
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 20:17:06 #255
2651 svann
night-hawk
pi_153307583
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 18:28 schreef topdeck het volgende:
weet iemand hoe je thumbnail bestand kleiner krijgt? Hij is nu 2x ~4gb. Heb een identieke mapje gemaakt met dezelfde bestandsnaam als die thumbnail bestanden, maar werkt niet.

Iemand een idee?
Het is een hidden file dat bij mij veel kleiner is.
Ik kan thumps gewoon deleten.
Probeer voor de zekerheid eens met een setje onbelangrijke pics wat daar het gevolg van is.

seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zaterdag 6 juni 2015 @ 20:19:30 #256
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_153307625
Het lijkt erop dat ik een probleem met het touchscreen heb; vooral links bovenaan waar je de status-bar naar beneden kunt trekken. Rechts werkt soms wel, soms niet.

Iemand een suggestie om te controleren of een een hardware of software probleem is?

Alles is standaard, dus geen root of iets dergelijks, het is een M8, misschien dat anderen het ook hebben.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 6 juni 2015 @ 20:24:57 #257
2651 svann
night-hawk
pi_153307783
Je kunt over de hele breedte pull down doen.
Als je het een kwart slag draait, heb je een andere linker bovenhoek.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_153309463
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 20:17 schreef svann het volgende:

[..]

Het is een hidden file dat bij mij veel kleiner is.
Ik kan thumps gewoon deleten.
Probeer voor de zekerheid eens met een setje onbelangrijke pics wat daar het gevolg van is.

[ afbeelding ]
Ik had het eerst op pc verwijderd (via usb). Daardoor is een daarvan verborgen gegaan en is eentje weer teruggekomen.

Voor nu heb ik dit gevolgd

Maar dat is een van de thumbnail files, de andere zie ik niet meer, maar heeft is wel ~3gb. Dus ongeveer 3~4gb van de ~8gb is al opgeruimd. Voor nu is het gedeeltelijk gefixt :)
  zaterdag 6 juni 2015 @ 21:49:14 #259
2651 svann
night-hawk
pi_153310737
Jij gebruikt geen Astro filemanager?

Kon geen wijs uit dat grofpixelige filmpje.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zaterdag 6 juni 2015 @ 22:31:41 #260
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153312445
FX Explorer can grote files zoeken en allemaal tonen, en dan kan je ze verwijderen. Net 800mb aan whatsapp sent filmpjes verwijderd die ik blijkbaar op hidden had in QuickPic :)

Hmm zie met de duplicate file finder ook veel crap, waarom gebeurt dat? En wel kutmanier om die zooi te verwijderen, geen select all. Tot nu toe ook geen duplicate-opzoek-app gevonden die alles kan selecteren :r


Edit: die .dumpster folder is schijnbaar van de dumpster app maar die heb ik niet eens :? Er zat zo'n 500mb in maar toen ik em verwijderde zag ik geen verschil in totale ruimte.

[ Bericht 30% gewijzigd door Mirel op 06-06-2015 22:48:05 ]
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 22:53:08 #261
2651 svann
night-hawk
pi_153313220
@edit: keer opnieuw opstarten/ cash opschonen?
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  maandag 8 juni 2015 @ 10:09:55 #262
366734 dimmak
bitcoin
pi_153346572
Weet iemand toevallig op ik net locaties toe kan staan in Android M? Ik kan alleen een app kiezen als ik het goed zie, maar daar neemt die app geen genoegen mee.
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 8 juni 2015 @ 15:22:52 #263
366734 dimmak
bitcoin
  woensdag 10 juni 2015 @ 04:43:30 #264
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_153401454
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 20:24 schreef svann het volgende:
Je kunt over de hele breedte pull down doen.
Als je het een kwart slag draait, heb je een andere linker bovenhoek.
Geprobeerd, lijkt inderdaad naar de gallemiezen te zijn. Erg irritant, want in sommige aps en de camera werkt dat draaien niet - kan dus niets instellen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 10 juni 2015 @ 11:20:06 #265
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153405275
When all else fails, you always have delusion.
pi_153414111
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:20 schreef Mirel het volgende:
Eindelijk deze module voor Lollipop ^O^
http://repo.xposed.info/module/serajr.blurred.system.ui.lp
[ afbeelding ]
Nice
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 10:09 schreef dimmak het volgende:
Weet iemand toevallig op ik net locaties toe kan staan in Android M? Ik kan alleen een app kiezen als ik het goed zie, maar daar neemt die app geen genoegen mee.
Ik bedoelde trouwens NEP locaties. :')
Uitvinder van de biersmiley.
pi_153465610
WeatherPro en WeatherPro HD for Tablet voor ¤0.99 i.p.v. respectievelijk ¤2.99 en ¤3.99.



Ziet er wel geinig uit. Iemand ervaring mee?
pi_153466492
quote:
4s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:56 schreef Iemand91 het volgende:
WeatherPro en WeatherPro HD for Tablet voor ¤0.99 i.p.v. respectievelijk ¤2.99 en ¤3.99.

[ afbeelding ]

Ziet er wel geinig uit. Iemand ervaring mee?
Nee maar wel even gekocht voor die prijs dus thanks voor de tip. :) Bovendien kun je het als het niets is via Google Play de app verwijderen en je geld terug krijgen binnen 2 uur. Gewoon op teruggave starten klikken.
pi_153469842
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 12:23 schreef Dutchguy het volgende:
Nee maar wel even gekocht voor die prijs dus thanks voor de tip. :) Bovendien kun je het als het niets is via Google Play de app verwijderen en je geld terug krijgen binnen 2 uur. Gewoon op teruggave starten klikken.
Kan in inderdaad, maar het lijkt erop dat de HD versie een stuk mooier is dan de normale versie, maar dat deze vooral voor tablets geschikt is...en laat ik de tablet nou nauwelijks/niet gebruiken.
pi_153470210
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 14:05 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Kan in inderdaad, maar het lijkt erop dat de HD versie een stuk mooier is dan de normale versie, maar dat deze vooral voor tablets geschikt is...en laat ik de tablet nou nauwelijks/niet gebruiken.
Ik heb hem inmiddels verwijderd van mijn tablet. Als ik op kaarten drukte en op de regenradar kreeg ik een popup dat dat alleen werkte bij de premium editie. Toen maar van mijn tablet gegooid via refund.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 15:10:55 #271
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_153471733
Draait Xposed inmiddels probleemloos op Android 5? Of is het nog buggy?
pi_153472336
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Draait Xposed inmiddels probleemloos op Android 5? Of is het nog buggy?
Werkte bij mij prima, op 5.1 draait het iig niet.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_153475549
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:29 schreef dimmak het volgende:

[..]

Werkte bij mij prima, op 5.1 draait het iig niet.
Oh? Werkt hier prima hoor (alpha release).
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_153475566
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 17:40 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Oh? Werkt hier prima hoor (alpha release).
Ah, zo ver was ik niet. Ik draai Android M dus heb het even niet gevolgd.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_153476726
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 20:04 schreef redboyke het volgende:
gisteren S4 geupdate naar 5.0.1 wel hele verandering van dingen die ik toch niet ga gebruiken.
was gewoon om menu knop in te drukken en zo naar instellingen te gaan.
als ik instellingen sleep naar startscherm dan crashed touchwiz :')
edit: ow blijkbaar is het met al die icoontjes...
instellingen>mijnapparaat>beweging en gebaren uitschakelen en dan beweging uitzetten was de fix voor mij.
kan zijn dat je air view ook moet uitzetten
Ik blijf lekker op 4.4, succes op 5.0! :D
pi_153479252
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 18:33 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Ik blijf lekker op 4.4, succes op 5.0! :D
alles werkt nu alleen is die kleuren gedoe wel effe wennen.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 21:17:34 #277
2651 svann
night-hawk
pi_153481632
quote:
4s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:56 schreef Iemand91 het volgende:
WeatherPro en WeatherPro HD for Tablet voor ¤0.99 i.p.v. respectievelijk ¤2.99 en ¤3.99.

[ afbeelding ]

Ziet er wel geinig uit. Iemand ervaring mee?
Ziet er erg mooi uit, meteen gekocht. :)
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_153483445
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 21:17 schreef svann het volgende:
Ziet er erg mooi uit, meteen gekocht. :)
Let je wel hier op?:
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 14:18 schreef Dutchguy het volgende:
Ik heb hem inmiddels verwijderd van mijn tablet. Als ik op kaarten drukte en op de regenradar kreeg ik een popup dat dat alleen werkte bij de premium editie. Toen maar van mijn tablet gegooid via refund.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 00:04:26 #279
2651 svann
night-hawk
pi_153488182
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 22:06 schreef Iemand91 het volgende:

Let je wel hier op?:

[..]

Niet echt. :P
Was na een vluchtige blik even wat socializen en zag nét nog de teruggaveknop verdwijnen.

Op zich een heel mooie app, maar de presentatie van deze proefversie is wat bedriegelijk.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zaterdag 13 juni 2015 @ 00:14:40 #280
2651 svann
night-hawk
pi_153488524
Een vriend van me heeft iets raars met zijn Samsung S4 mini.
Als die op 3G staat gaat de processor soms aan de race en wordt de telefoon vrij warm -ook als het scherm uit is. Met wifi gebeurt dat niet.
Ik heb al allerlei overbodige Samsung-ware uitgezet, maar hij blijft warm worden.

Iemand een tip over een instelling die verkeerd kan staan of iets dergelijks?
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_153548041
Kodi Media Center voor Android is beschikbaar in Play Store
quote:
De ontwikkelaars van Kodi hebben de eerste publieke bèta van de app in de Google Play Store gezet: versie 15.0 Isengard beta 2. Een nieuwe feature in de 15.0-versie is adaptive seeking, waardoor in kleinere of grotere stappen door audio- of videobestanden gesprongen kan worden.

Voorheen konden Android-gebruikers de nieuwe versie van Kodi, het vroegere XBMC, alleen verkrijgen door zich bij de alfa- of bèta-groepen van Kodi op Google+ aan te sluiten en daarna te registreren als tester via de Play Store. Sinds zondag is dat niet meer het geval en kan de applicatie rechtstreeks vanuit de Store op telefoon, tablet of Android TV settopbox gedownload worden.

De lijst met veranderingen is onder andere hier te vinden. Naast adaptive seeking is er verder ondersteuning voor hevc h265 op bepaalde chipsets en wordt overgestapt op C++11 voor de code. Hierdoor zijn wel de mininumspecificaties omhoog gegaan. Voor Android is minimaal Android 4.2 nodig, maar liever nog 5.0 of hoger, schrijven de ontwikkelaars op hun eigen site.

Dat laatste heeft vooral te maken met het kunnen aanpassen van de verversingssnelheid op Android, iets wat een van de grote beperkingen was van het Android-platform. Door het niet kunnen aanpassen van de verversingssnelheid kon het gebeuren dat video's gingen haperen of dat audio niet gesynchroniseerd bleef. Sinds Android 5.0 is er een manier om de gewenste verversingssnelheid van een video te kunnen instellen. De functionaliteit bevindt zich nog wel in een vroege fase en lang niet alle apparaten met Android 5.0 of hoger hebben dit al goed geïmplementeerd binnen hun eigen firmware. Het kan dus zijn dat het ene apparaat de functie wel ondersteunt en het andere niet. Het kunnen aanpassen van de verversingssnelheid moet handmatig aangezet worden.

Ook is ondersteuning voor het afspelen van 4k-content toegevoegd. Ondanks dat echte 4k-ondersteuning voor externe applicaties als Kodi pas in Android M zal verschijnen, is het de ontwikkelaars toch gelukt het in 5.x te implementeren, niet in de laatste
Dat is een enorme verbetering en zo worden die Android sticks/PC's eindelijk interessant voor XBMC gebruik.

Ja, ik noem het XBMC, Kodi klinkt voor geen meter :6
pi_153550218
quote:
14s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:00 schreef Iemand91 het volgende:
Kodi Media Center voor Android is beschikbaar in Play Store

[..]

Dat is een enorme verbetering en zo worden die Android sticks/PC's eindelijk interessant voor XBMC gebruik.

Ja, ik noem het XBMC, Kodi klinkt voor geen meter :6
Eens! Ik heb een tijd popcorntime gebruikt, maar ben weer helemaal verliefd op Kodi. Helaas wel voornamelijk door Pulsar en laat dat nou net niet beschikbaar zijn voor Android of iOS. Maar er zijn natuurlijk genoeg andere plugins.

Alleen nu nog Android sticks met Android 5 of hoger dan natuurlijk. ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door dimmak op 15-06-2015 15:57:15 ]
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 21:26:58 #283
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_153594355
Ik heb WhatsApp op mijn OPO, maar messages wil hij niet meteen verzenden.

Ik kan wel gebruik maken van evene ene 'phone-push', dus even de call-functie gebruiken om 1x over te laten gaan zodat hij contact maakt en dat berichtje verstuurt, maar dat wil ik natuurlijk zo weinig mogelijk doen want dan worden de andere gebruikers daar gestoord van...

Heb nu 1 uur geleden een berichtje getypt en op 'send' gedrukt, en nog steeds niet verzonden (1 grijs vinkje)...

Te belachelijk voor woorden.

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is...?
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 16 juni 2015 @ 21:35:58 #284
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_153594633
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:26 schreef Yi-Long het volgende:
Ik heb WhatsApp op mijn OPO, maar messages wil hij niet meteen verzenden.

Ik kan wel gebruik maken van evene ene 'phone-push', dus even de call-functie gebruiken om 1x over te laten gaan zodat hij contact maakt en dat berichtje verstuurt, maar dat wil ik natuurlijk zo weinig mogelijk doen want dan worden de andere gebruikers daar gestoord van...

Heb nu 1 uur geleden een berichtje getypt en op 'send' gedrukt, en nog steeds niet verzonden (1 grijs vinkje)...

Te belachelijk voor woorden.

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is...?
1 grijs vinkje is dat hij wel bij jou verzonden is maar niet bij de andere op het toestel is aangeboden. Zodra de andere telefoon een tikje krijgt van de WA server komt het tweede vinkje.

Ligt niet zo zeer aan jouw telefoon alswel aan WA of de andere telefoon.

Ik app lief ook regelmatig dat ik maar 1 vinkje krijg, als lief een sms van me krijgt of toevallig haar telefoon pakt komt het tweede vinkje wel.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 16 juni 2015 @ 21:58:20 #285
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_153595491
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:35 schreef Nizno het volgende:

[..]

1 grijs vinkje is dat hij wel bij jou verzonden is maar niet bij de andere op het toestel is aangeboden. Zodra de andere telefoon een tikje krijgt van de WA server komt het tweede vinkje.

Ligt niet zo zeer aan jouw telefoon alswel aan WA of de andere telefoon.

Ik app lief ook regelmatig dat ik maar 1 vinkje krijg, als lief een sms van me krijgt of toevallig haar telefoon pakt komt het tweede vinkje wel.
Thanks :) Maar ik app soms ook naar mijn 'bro' in Hong Kong, en ik weet dat hij op zijn phone zit, maar alsnog wil die message dan niet meteen aankomen, en dan pas wanneer ik hem push middels 'call' komt dan het 2de vinkje en is ie aangekomen...
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 16 juni 2015 @ 22:01:52 #286
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_153595632
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:58 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Thanks :) Maar ik app soms ook naar mijn 'bro' in Hong Kong, en ik weet dat hij op zijn phone zit, maar alsnog wil die message dan niet meteen aankomen, en dan pas wanneer ik hem push middels 'call' komt dan het 2de vinkje en is ie aangekomen...
Als je het bij WA voorlegt kunnen zij eens kijken. Er zijn veel meer die het probleem kennen. Ik schoof het 'vroeger' vaak op het feit dat ik of lief op de wifi zat, maar tegenwoordig is het ook bij data schering en inslag.
Ik gooi er vaak een SMS tegen aan bij lief met de tekst 'vinkje' dan weet zij dat ze WA moet openen en whoppa daar komen de berichtjes.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_153595683
Hebben duurdere telefoons trouwens nog heel veel meerwaarde!? Ik heb nu persoonlijk een Moto G (2013) en die is mij voor alles meer dan snel geneog :P
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:03:49 #288
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_153595699
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:01 schreef Nizno het volgende:

[..]

Als je het bij WA voorlegt kunnen zij eens kijken. Er zijn veel meer die het probleem kennen. Ik schoof het 'vroeger' vaak op het feit dat ik of lief op de wifi zat, maar tegenwoordig is het ook bij data schering en inslag.
Ik gooi er vaak een SMS tegen aan bij lief met de tekst 'vinkje' dan weet zij dat ze WA moet openen en whoppa daar komen de berichtjes.
Ik zit altijd op wifi op mijn phone, want heb verder geen data-abo ofzo (zit niet eens een sim in :P )
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:04:19 #289
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_153595717
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:01 schreef Nizno het volgende:

[..]

Als je het bij WA voorlegt kunnen zij eens kijken. Er zijn veel meer die het probleem kennen. Ik schoof het 'vroeger' vaak op het feit dat ik of lief op de wifi zat, maar tegenwoordig is het ook bij data schering en inslag.
Ik gooi er vaak een SMS tegen aan bij lief met de tekst 'vinkje' dan weet zij dat ze WA moet openen en whoppa daar komen de berichtjes.
Lief :') zijn jullie 12 ofzo.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:04:25 #290
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_153595723
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:03 schreef Kandijfijn het volgende:
Hebben duurdere telefoons trouwens nog heel veel meerwaarde!? Ik heb nu persoonlijk een Moto G (2013) en die is mij voor alles meer dan snel geneog :P
One Plus One is 300 euro en heeft alles wat je kunt wensen van een phone tegenwoordig (behalve gebrek aan HDMI-out)
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:06:11 #291
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_153595780
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Lief :') zijn jullie 12 ofzo.
Nee, lekker 'volwassen' afstandelijk en cool blijven doen, dat is lekker voor je relaties :')

Al die stelletjes die zonodig 'spelletjes' willen spelen, die vallen vroeg of laat toch uit elkaar. Gewoon open en eerlijk zijn en dan kun je rustig 'klef' doen met elkaar, niets mis mee.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 16 juni 2015 @ 22:06:37 #292
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_153595796
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:03 schreef Kandijfijn het volgende:
Hebben duurdere telefoons trouwens nog heel veel meerwaarde!? Ik heb nu persoonlijk een Moto G (2013) en die is mij voor alles meer dan snel geneog :P
nee, het is net wat je zelf belangrijk vindt. Ik mis bijv op de S5 de FM die ik op de note2 wel had. Maar dit overleef ik wel.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_153595816
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:04 schreef Yi-Long het volgende:
One Plus One is 300 euro en heeft alles wat je kunt wensen van een phone tegenwoordig (behalve gebrek aan HDMI-out)
Ik had de mijne Moto G paar maand out voor 100e gekocht op Tweakers :9. Uiteraard geflashed naar de Google Play Edition dus ik heb nu Android 5.1 _O_.

Ga de volgende keer wel iets kopen met meer geheugen ik gebruik wel is waar altijd Spotify maar dat werkt niet als ik in Duitsland ben ;(
pi_153595998
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:04 schreef Yi-Long het volgende:
One Plus One is 300 euro en heeft alles wat je kunt wensen van een phone tegenwoordig (behalve gebrek aan HDMI-out)
Geen 4G op alle netwerken in Nederland.
4G ondersteuning heb je hier meer aan dat de zoveelste telefoon die weer zoveel gigahertz sneller zou zijn...
pi_153596284
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:12 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Geen 4G op alle netwerken in Nederland.
4G ondersteuning heb je hier meer aan dat de zoveelste telefoon die weer zoveel gigahertz sneller zou zijn...
Via 3G laadt elke website die ik bekijk in een seconde of zo, Youtube filmpjes krijg ik op 720p. Wat moet ik met 4G? Torrents binnenhalen? :P
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:21:55 #296
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_153596367
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:12 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Geen 4G op alle netwerken in Nederland.
4G ondersteuning heb je hier meer aan dat de zoveelste telefoon die weer zoveel gigahertz sneller zou zijn...
Klopt, 4G zal voor sommigen een dingetje zijn. One Plus 2 komt over een poosje, dus die zal dat probleem waarschijnlijk niet hebben.
pi_153596613
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:19 schreef Kandijfijn het volgende:
Via 3G laadt elke website die ik bekijk in een seconde of zo, Youtube filmpjes krijg ik op 720p. Wat moet ik met 4G? Torrents binnenhalen? :P
Ik merk wel degelijk een flink verschil tussen 3G en 4G.
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:21 schreef Yi-Long het volgende:
Klopt, 4G zal voor sommigen een dingetje zijn. One Plus 2 komt over een poosje, dus die zal dat probleem waarschijnlijk niet hebben.
Maar die lijkt ook een flink stuk duurder te worden helaas.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 23:03:03 #298
327191 RobertNL
For your gear.
pi_153598009
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:19 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Via 3G laadt elke website die ik bekijk in een seconde of zo, Youtube filmpjes krijg ik op 720p. Wat moet ik met 4G? Torrents binnenhalen? :P
Zuiniger, merkbaar sneller, beter bereik. Zijn zo al wat dingen. Laatst een dag alleen 3g aan gehad en het verschil was echt duidelijk te merken.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_153602522
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:03 schreef Kandijfijn het volgende:
Hebben duurdere telefoons trouwens nog heel veel meerwaarde!? Ik heb nu persoonlijk een Moto G (2013) en die is mij voor alles meer dan snel geneog :P
De Moto G is dan ook gewoon een bazen toestel.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_153603333
Gister zou ik het scherm van mijn Nexus vervangen. Alles uit elkaar gehaald en toen kwam ik erachter dat ik de tools (hittegeweer oid) niet had om mijn scherm los te maken. :') Leuke bezigheid ook.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_153603341
Dicht
Uitvinder van de biersmiley.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')