abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 april 2015 @ 07:01:53 #1
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_151882251
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.
Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

De lieve deelnemers van WOHTS

SPOILER: Deadly_Kiss
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sproetjes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hilzillah
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: SilverSjoiis
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: MaJo
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ronderotonde
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Stroopwafelmeisje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Bottoms_up
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Barreltje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: KapiteinCupcake
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fien10
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Felinecat
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Mazou
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.

Afgelopen topic hebben wij deze user(s) uitgezwaaid op weg naar Z&G en wensen hen gezonde plakkers toe O+
KapiteinCupcake!
Dat het maar het begin mag zijn van het regenseizoen!

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 19% gewijzigd door Stroopwafelmeisje op 21-04-2015 21:08:40 ]
pi_151882360
Het is gelukt!

En cygne, stroopwafel kan het niet beter verwoorden. :D
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  dinsdag 21 april 2015 @ 07:32:04 #3
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_151882379
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 07:28 schreef SilverSjoiis het volgende:
Het is gelukt!

En cygne, stroopwafel kan het niet beter verwoorden. :D
Ja! Nu maar hopen dat ik mijn trein niet mis omdat ik het persé moest fixen :')
pi_151882450
Cygne ik blijf voor je duimen. :*

Kapitein gefeliciteerd! *O*
pi_151882460
Cygne, dat ziet er goed uit hoor. Bij een miskraam zal je hcg niet oplopen, dat dit verder niets zegt over de gezondheid van de zwangerschap hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk. Maar je bent nu iig hartstikke zwanger! Mijn duimen draaien :*.
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 09:06:10 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151883353
Deadly, ben je al eens naar de huisarts geweest? Als je langer dan een jaar bezig bent kunnen ze eens kijken of er iets aan de hand is. Of was jij dat met die lompe gyn?

Cygne, het lijkt me dat je hcg niet toeneemt bij een miskraam dus ik verwacht ook goed nieuws voor je! Ik dacht ook aan het afstoten van een eitje. Wat mij betreft mag je hier alles posten, ik heb er geen last van! Maar ik kan me voorstellen dat het voor anderen misschien confronterend is.

Net weer even een testje gedaan, was negatief. Ik had ook niet anders verwacht :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_151883822
Cupcacke wat tof! Gefeliciteerd!

Je mag morgen naar de dokter toch? Majo
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 10:58:48 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151885713
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 09:31 schreef Hilzillah het volgende:
Cupcacke wat tof! Gefeliciteerd!

Je mag morgen naar de dokter toch? Majo
Yup! Ik heb er best wel zin in _O-

Gisteren trouwens ons eerste hypotheekgesprek gehad en dat was positief *O* Nu afwachten wat de vraagprijs gaat worden :s)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 21 april 2015 @ 11:15:29 #9
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_151886245
Cygne, dat ziet er wel hoopvol uit nog! Ik hoop zo dat het alsnog positief is :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

Yup! Ik heb er best wel zin in _O-

Gisteren trouwens ons eerste hypotheekgesprek gehad en dat was positief *O* Nu afwachten wat de vraagprijs gaat worden :s)
Jee *O*
Zin om naar de dokter te gaan, erg eigenlijk he :P Hoop wel dat die iets voor je kan betekenen!

Hier is de roze afscheiding verdwenen, lijkt het wel :o Op zondagmiddag begonnen, gisteren overdag wat gehad met vegen (inclusief 1 druppel rood in de ochtend) en sinds gisteravond niks meer. Afscheiding lijkt nu gewoon wit te zijn. Ik hoop echt zo dat het een innestelingsbloeding was en dat het niet alsnog een voorbode is voor de rode duivel later in de week... Maar ik zit nu op dag 24, dus kan alsnog natuurlijk. Waarom maakt mijn lijf er toch elke keer zo'n stom spelletje van :')
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 11:22:22 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151886494
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:15 schreef Zoe_Hart het volgende:
Cygne, dat ziet er wel hoopvol uit nog! Ik hoop zo dat het alsnog positief is :*

[..]

Jee *O*
Zin om naar de dokter te gaan, erg eigenlijk he :P Hoop wel dat die iets voor je kan betekenen!

Hier is de roze afscheiding verdwenen, lijkt het wel :o Op zondagmiddag begonnen, gisteren overdag wat gehad met vegen (inclusief 1 druppel rood in de ochtend) en sinds gisteravond niks meer. Afscheiding lijkt nu gewoon wit te zijn. Ik hoop echt zo dat het een innestelingsbloeding was en dat het niet alsnog een voorbode is voor de rode duivel later in de week... Maar ik zit nu op dag 24, dus kan alsnog natuurlijk. Waarom maakt mijn lijf er toch elke keer zo'n stom spelletje van :')
Ja best ernstig hè :')

Dat klinkt als een behoorlijk lichte menstruatie/innestelingsbloeding. Ik hoop het laatste uiteraard :Y Ik ga voor je duimen, het moet weer een streepjesregen gaan worden de komende tijd *O*

Ik ga zo weer een samenvatting geven van mijn boek maar zit nu op het werk dus dat wordt later vanmiddag :s)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_151886750
Jaa streepjesregen! *O* *O*

Kom op meisjes, ik stuur positieve energie naar die testen! Leonietje en Zoe, jullie mogen ook een deze dagen niet?
  dinsdag 21 april 2015 @ 12:10:24 #12
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_151888020
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:29 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Jaa streepjesregen! *O* *O*

Kom op meisjes, ik stuur positieve energie naar die testen! Leonietje en Zoe, jullie mogen ook een deze dagen niet?
Zaterdag :Y

Mijn NOD ligt ergens tussen vandaag en vrijdag, dus voor de zekerheid zaterdag pas testen als het dan nog zin heeft :P
Dus straal maar door, hoe meer positieve energie hoe beter *O*
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
pi_151889916
Mooi, stroopwafel. :*

Jullie zijn O+ Vooral omdat ik me voor kan stellen hoe confronterend het is als je zelf kindjes probeert te krijgen.
  dinsdag 21 april 2015 @ 13:08:52 #14
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_151890134
Ach.. Iedereen is anders.
Er zitten hier mensen die 23 zijn en 35..
Die moeten afvallen tbv een zwangerschap of mensen die te dun zin ..
Die in 1 keer zwanger worden of 2 jaar bezig zijn..
Die een regelmatige cyclus hebben of een cyclus waar niets op te peilen valt..
En mensen die wel een translocatie hebben en mensen die dat niet hebben..
Mensen die 3 miskramen krijgen (ook zonder translocatie) en mensen die dat nooit hoeven mee te maken..

Maar uiteindelijk is dat gewoon de realiteit..
We zijn allemaal anders maar hebben toch 1 doel..
En dat mag en kan gewoon gedeeld worden hoor..
No problem! :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_151890341
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:08 schreef Barreltje het volgende:
Ach.. Iedereen is anders.
Er zitten hier mensen die 23 zijn en 35..
Die moeten afvallen tbv een zwangerschap of mensen die te dun zin ..
Die in 1 keer zwanger worden of 2 jaar bezig zijn..
Die een regelmatige cyclus hebben of een cyclus waar niets op te peilen valt..
En mensen die wel een translocatie hebben en mensen die dat niet hebben..
Mensen die 3 miskramen krijgen (ook zonder translocatie) en mensen die dat nooit hoeven mee te maken..

Maar uiteindelijk is dat gewoon de realiteit..
We zijn allemaal anders maar hebben toch 1 doel..
En dat mag en kan gewoon gedeeld worden hoor..
No problem! :*
Ik wacht dan niet maar ik vind t super verwoord...

Oh en cygne, volgens mij is dit dan toch je 1e knalstreep ;)
S. 2014
J. 2016
pi_151890408
Jup, 1e knalstreep ever.
pi_151893486
Even inhalen :o

@stroopwafel ik sta daar niet omdat ik niet weet hoe dat moet :P


@L0t gelukkig nog iemand uit 2013 O+

@Cygne ik vind niet dat je sorry hoeft te zeggen!!! Wat al eerder gezegd was iedereen is anders en ik denk dat wij hier met zn allen heel goed weten hoe een ander zich kan voelen in een situatie en dat we soms alleen hier maar kunnen praten over dit soort dingen wat ook alleen maar goed is ^O^
  dinsdag 21 april 2015 @ 15:37:18 #18
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_151894506
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 15:06 schreef deadly_kiss het volgende:
Even inhalen :o

@stroopwafel ik sta daar niet omdat ik niet weet hoe dat moet :P
Dat is heel makkelijk! Je hoeft alleen maar even te zeggen wat je in de op wil hebben, dan plak ik het er (vanavond) in!
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 16:28:35 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151896131
Deadly, ben je al eens naar de huisarts geweest aangezien je nu 1,5 jaar bezig bent? Of was jij dat met die lompe gyn?

[ Bericht 4% gewijzigd door MaJo op 21-04-2015 17:34:51 ]
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_151896946
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 16:28 schreef MaJo het volgende:
Sillie, ben je al eens naar de huisarts geweest aangezien je nu 1,5 jaar bezig bent? Of was jij dat met die lompe gyn?
Je bedoelt deadly? O-)
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_151897206
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 16:28 schreef MaJo het volgende:
Sillie, ben je al eens naar de huisarts geweest aangezien je nu 1,5 jaar bezig bent? Of was jij dat met die lompe gyn?
Whu? Ik kom regelmatig bij de huisarts, maar niet omdat het niet lukt hoor :*
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 17:34:27 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151897849
Oh wat erg, ik bedoel inderdaad deadly :o :@

Ik zit vandaag met je in mijn hoofd sillie, vandaar :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_151898123
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 15:37 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Dat is heel makkelijk! Je hoeft alleen maar even te zeggen wat je in de op wil hebben, dan plak ik het er (vanavond) in!
Ohhh ik dacht dat je dat ook zelf kon doen _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 18:01:31 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151898439
En gelijk antwoord op mijn vraag, jij was dus diegene met een lompe gyn :X :(
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_151898601
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 16:28 schreef MaJo het volgende:
Deadly, ben je al eens naar de huisarts geweest aangezien je nu 1,5 jaar bezig bent? Of was jij dat met die lompe gyn?
Haha ja it is me
  Moderator dinsdag 21 april 2015 @ 19:57:16 #26
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151902242
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 18:09 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Haha ja it is me
mag ik vragen hoeveel je weegt? :@ ik ben ook bang dat de huisarts zegt dat het aan mijn gewicht ligt ;(

Edit: mag ook per pm uiteraard :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_151904558
Kan mijn nod nog aangepast worden maar 5 mei? Gisteren eindelijk een positieve ovulatietest, op dag 65. Ik word er een beetje moedeloos van :{
Daarom post ik niet veel, als er twee maanden helemaal niks gebeurt...

Ik duim in elk geval mee, zoe!
  dinsdag 21 april 2015 @ 21:12:01 #28
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_151905260
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 19:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

mag ik vragen hoeveel je weegt? :@ ik ben ook bang dat de huisarts zegt dat het aan mijn gewicht ligt ;(

Edit: mag ook per pm uiteraard :)
Ik ben ook erg benieuwd. Vooral omdat ik relatief ook een hoog vetpercentage heb. En hoewel mijn cyclus nog best meevalt in vergelijking met sommigen hier, ben ik toch bang dat mijn gewicht in de weg zit...

Ik heb de wijzigingen in de op gezet. Heb men nu ook zo neergezet dat de nieuwste onderaan staan. Is dat handig, of is alfabetisch misschien makkelijker? Ik heb ook de oude op nog bewaard, als jullie dat beter vinden.
Ik heb het OP-pen tot een kunst verheven :')

MaJo, is het al tijd voor de volgende les? ;)
pi_151905718
Majo en stroopwafel, ik heb overgewicht (niet extreem maar wel zat) Ik ben nooit door mijn (beide) huisarts(en) om die reden weggestuurd.

Uiteindelijk is mijn cyclus (met pcos en overgewicht dus) toch regelmatiger geworden en ben ik natuurlijk zwanger geworden (wel met gebruik van tarwekiem, teunisbloem, zilver en preseed), maar als dit nog 2 maanden langer had geduurd, was ik doorgestuurd naar het ziekenhuis.
pi_151906035
Waar zijn Mazou & Felinecat?
Of lees ik daar over heen? :$
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_151909852
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 19:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

mag ik vragen hoeveel je weegt? :@ ik ben ook bang dat de huisarts zegt dat het aan mijn gewicht ligt ;(

Edit: mag ook per pm uiteraard :)
Het ging over bmi...

Ik weet niet eens meer wat ze nou zei waar ik onder moest zitten...

Ik zit met 180cm 130kilo op ongeveer bmi40

Ik moet omgerekend onder de 100kilo komen (onder bmi30) wilik in aanmerking komen voor behandeling.

Gezien mijn bouw.. gaat dat dus nooit lukken tenzij ik echt niks meer eet
:')
pi_151912228
Nog even een late *O* voor Kapitein-Cupcake, gefeliciteerd!

Spannend hoor Cygne, lijkt me dat je echt nog zwanger bent hoor! Blijf duimen voor je!

Verder succes voor iedereen op het wachtbankje!
  woensdag 22 april 2015 @ 08:41:19 #33
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_151914615
Oh, echt, Deadly? Ze kijken alleen maar naar BMI? Ik vind het zó gek dat ze niet verder kijken, alleen omdat je zwaarder bent.. Ik begrijp de medische redenen om geen mm in te gaan als er sprake is van overgewicht, omdat de kans op complicaties te groot is. Maar, als er zo veel zwaardere vrouwen natuurlijk zwanger worden, dan kunnen ze op z'n minst toch kíjken?!

Maar sowieso was het een botte gyn, toch? Is het een idee om naar een ander te gaan?

Bottoms_up, ben je al eens naar de huisarts geweest? 65 dagen is wel echt heel lang!
pi_151914886
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 08:41 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Oh, echt, Deadly? Ze kijken alleen maar naar BMI? Ik vind het zó gek dat ze niet verder kijken, alleen omdat je zwaarder bent.. Ik begrijp de medische redenen om geen mm in te gaan als er sprake is van overgewicht, omdat de kans op complicaties te groot is. Maar, als er zo veel zwaardere vrouwen natuurlijk zwanger worden, dan kunnen ze op z'n minst toch kíjken?!

Maar sowieso was het een botte gyn, toch? Is het een idee om naar een ander te gaan?

Bottoms_up, ben je al eens naar de huisarts geweest? 65 dagen is wel echt heel lang!
Het was echt een hele rare gyn ja!
ja ik begrijp wel ze ergens een grens moeten trekken maar ik voel mezelf helemaal niet "obesitas" en heb het idee gewoon dat dat niet de oorzaak is van dat ik nog niet zwanger ben.

Zit er inderdaad over te denken om ergens anders heen te gaan maar gezien mijn woonplaats is er niet zoveel keus :P ik kan alleen kiezen tussen dordrecht of rotterdam :)

Ik ga over een maand of 2 weer terug en kijken wat ze te melden heeft.. als ze me dan nog niet wil helpen en alleen maar het inpandige afvalplan wil aansmeren wat niet vergoed wordt dan kap ik er mee daar.

En ze kan dr borst natmaken..vorige keer viel mijn mond open van verbazing of ik nou echt goed hoorde wat ze allemaal zei en was ik sprakeloos...
Ben nu wat beter voorbereid, en mijn geduld raakt op c_/
pi_151914920
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 22:43 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Het ging over bmi...

Ik weet niet eens meer wat ze nou zei waar ik onder moest zitten...

Ik zit met 180cm 130kilo op ongeveer bmi40

Ik moet omgerekend onder de 100kilo komen (onder bmi30) wilik in aanmerking komen voor behandeling.

Gezien mijn bouw.. gaat dat dus nooit lukken tenzij ik echt niks meer eet
:')
Zelfde hier. Iets kleiner en iets lichter, maar ook een (te) hoog BMI. Huisarts gaf aan dat het per kliniek verschilt of ze wel of niet behandelen. Dus misschien is het een optie om verder dan deze kliniek te kijken? :)
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_151915786
Overigens net zelf naar de huisarts geweest voor de uitslag van de echo, die ik dus al wist. Vervolgstap is afspraak bij de gyn voor een intake en dan wrs clomid :Y
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_151916208
Succes bij de dok vandaag Majo :*

:* SilverSjoiis
  woensdag 22 april 2015 @ 10:17:12 #38
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151916445
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 09:00 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Zelfde hier. Iets kleiner en iets lichter, maar ook een (te) hoog BMI. Huisarts gaf aan dat het per kliniek verschilt of ze wel of niet behandelen. Dus misschien is het een optie om verder dan deze kliniek te kijken? :)
Mij lijkt het een logischere optie om gewoon af te vallen. Aangezien die klinieken dat niet voor niets zeggen maar dat advies geven omdat de kans op zwanger worden kleiner is als je veel te zwaar bent.

Onder de 100 kg komen als je 1.80 bent is echt geen onmogelijke opgave hoor. Nee, het is niet leuk en het is ook niet altijd makkelijk maar je hebt een ultiem doel voor ogen toch? Je kunt de schuld bij anderen leggen en ja, het kan zijn dat je bot behandeld wordt en dat is klote. Maar wie heb je ermee als je je gaat afzetten tegen dit protocol? Ik denk vooral jezelf. Je kunt die energie beter omzetten in wat écht goed voor je is. Minder, gezonder eten, meer bewegen, lichter worden. Het gaat niet om in maatje 36 passen. Het gaat om jóuw zwangerschapswens en het is jóuw leven. Het lukt jóu niet om zwanger te worden (ook al lukt het andere veel te zware mensen soms wel om zwanger te worden) en jij bent degene die in ieder geval zelf die mogelijke oorzaak weg kan nemen.

En ja, dat kan jij. En geloof me, ik heb honderden vrouwen op mn werk gehad die zeiden dat ze het niet konden. En met de juiste motivatie en begeleiding konden ze het allemaal.
pi_151916546
Oh, Spees, ik bedoelde het ook niet op die manier. Maar mijn HA zei ook; ze kunnen niet binnen een maand verwachten dat je het gewenste BMI wel haalt. Het zijn op zich twee conflicterende 'belangen' en dat maakt het zo zuur in sommige gevallen. Ik ben nu ook doorverwezen en tegelijkertijd bezig met afvallen. Eerst op eigen kracht, maar ik merk dat ik zelf niet voldoende discipline heb en nu dus ook doorverwijzing naar dietiste om het samen aan te pakken.

Sorry als het zo over kwam :)
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  woensdag 22 april 2015 @ 10:22:55 #40
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151916589
Eigenlijk was het ook niet speciaal voor jou bedoeld, maar een reactie op een wat vaker terugkerend gevoel van verongelijktheid of boosheid, o.a. nu van FF.
pi_151916595
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:21 schreef SilverSjoiis het volgende:
Oh, Spees, ik bedoelde het ook niet op die manier. Maar mijn HA zei ook; ze kunnen niet binnen een maand verwachten dat je het gewenste BMI wel haalt. Het zijn op zich twee conflicterende 'belangen' en dat maakt het zo zuur in sommige gevallen. Ik ben nu ook doorverwezen en tegelijkertijd bezig met afvallen. Eerst op eigen kracht, maar ik merk dat ik zelf niet voldoende discipline heb en nu dus ook doorverwijzing naar dietiste om het samen aan te pakken.

Sorry als het zo over kwam :)
Misschien niet het gewenste BMI, maar er zijn vrouwen die een spontane eisprong krijgen als ze al 5 kilo afvallen bijvoorbeeld.

Verder eens met Spees :)
pi_151916756
Ik snap je Spees, maar ik vind wel dat je iemand fatsoenlijk kunt behandelen en evt doorverwijzen als gewicht zo'n grote factor is in hun problemen met zwanger worden - ik vind dat je wél onderzoek zou moeten doen ipv puur obv gewicht alles afkappen.

bij psyq hebben ze een heel programma voor afvallen tbv zwnager worden bijvoorbeeld. supergoed.

maar iemand niet eens wille. obderzoeken "omdat het het gewicht wel zal zijn" vind ik niet correct.
Kwak
  woensdag 22 april 2015 @ 10:32:11 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_151916821
Ik ben zelf ook wat zwaar (begon met een BMI van 32 aan de zwangerschap) en heb daardoor best veel extra "gedoe" gehad. Glucosetesten, groeiecho's, tot 14 weken zelfs alle echo's inwendig, niet thuis mogen bevallen, en allemaal scenario's aangehoord van wat er mis kan gaan. De realiteit is helaas echt dat er vaker iets mis gaat tijdens de bevalling als je te zwaar bent. Meestal heb je minder uithoudingsvermogen, levert pijnstilling meer problemen op, etc.
nu is het niet gezegd dat je die problemen dan dus ook krijgt, maar ik raad iedereen aan om zo fit mogelijk aan die zwangerschap te beginnen. Je hebt alleen jezelf er maar mee. Afvallen is niet makkelijk, maar zeker niet onmogelijk. Dus probeer die boosheid om te draaien en pak het aan. Voor jezelf, niet voor die dokter. :*
disclaimer
pi_151916877
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:23 schreef Skittles het volgende:

[..]

Misschien niet het gewenste BMI, maar er zijn vrouwen die een spontane eisprong krijgen als ze al 5 kilo afvallen bijvoorbeeld.

Verder eens met Spees :)
Klopt, ik ben het ook eens met wat jullie zeggen. :Y Maar ook wat kwak zegt is terecht.

Ik dacht eerst op eigen kracht wel 'even' af te vallen en dat dan weer zou helpen m'n menstruatie op gang te brengen. Inmiddels wel wat kilo's lichter maar nog geen menstruatie en wat ben ik dan blij met een huisarts die luistert en bereid is om te helpen :Y
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  woensdag 22 april 2015 @ 10:36:14 #45
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151916917
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:29 schreef kwakz0r het volgende:

maar iemand niet eens wille. obderzoeken "omdat het het gewicht wel zal zijn" vind ik niet correct.
Vind ik eigenlijk wel, ziekenhuiszorg is moeilijk duur, ik vind het goed dat ze terughoudend zijn in het onnodig aanbieden van onderzoeken waar eigenlijk de oorzaak al vaststaat.

Neemt niet weg dat ik wel vind dat een arts diegene naar een ander kanaal zou moeten sturen, zoals dat afvallen bij zwangerschapswens. En niet enkel afschepen met "ga maar ff afvallen".
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 22 april 2015 @ 10:38:00 #46
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_151916962
Het is dat ik geen nagels bijt, maar de velletjes rondom mijn nagels zijn inmiddels kapot en/of weggevreten van de zenuwen...

Na de roze afscheiding die zondagmiddag begon en 24 uur duurde, heb ik sinds maandag na thuiskomen van werk niks meer gezien. Tot daarnet, voelde wat krampen en vervolgens weer een drupje roze. Vandaag is dag 25, gemiddeld gezien zou morgen mijn NOD zijn...
Heb vorige ronde ook een dag roze gehad, maar dat is de dag erop over gegaan in rood, zonder weg te zijn geweest tussendoor. Nu is het wel anderhalve dag weggebleven. Maar ben nog steeds bang dat vandaag of morgen alsnog de volle rode klets volgt :{
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
pi_151917351
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:29 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Jaa streepjesregen! *O* *O*

Kom op meisjes, ik stuur positieve energie naar die testen! Leonietje en Zoe, jullie mogen ook een deze dagen niet?
Gefeliciteerd met je streepjes KC! Ik heb besloten niet te testen tot het weekend. Vandaag NOD maar heb totaal niet het gevoel dat ik zwanger zou kunnen zijn en wil me de teleurstelling besparen.
Al deden jouw streepjes mij net weer hoop krijgen en stiekem toch naar het laatje met testen kijken...
pi_151917423
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:53 schreef Leonietje83 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je streepjes KC! Ik heb besloten niet te testen tot het weekend. Vandaag NOD maar heb totaal niet het gevoel dat ik zwanger zou kunnen zijn en wil me de teleurstelling besparen.
Al deden jouw streepjes mij net weer hoop krijgen en stiekem toch naar het laatje met testen kijken...
Dankje!

Ik voel me ook echt totaal niet zwanger of anders dan anders eerlijk gezegd, dus wellicht geeft dit je toch nog hoop :D. Ik ga duimen!!!
  woensdag 22 april 2015 @ 10:59:21 #49
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_151917493
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:53 schreef Leonietje83 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je streepjes KC! Ik heb besloten niet te testen tot het weekend. Vandaag NOD maar heb totaal niet het gevoel dat ik zwanger zou kunnen zijn en wil me de teleurstelling besparen.
Al deden jouw streepjes mij net weer hoop krijgen en stiekem toch naar het laatje met testen kijken...
Oooh spannend! Ik ga heel hard voor je duimen!!
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
pi_151917575
Succes bij de dokter vandaag Majo! Heb je vanmorgen nog getest?
pi_151918044
Dank KC en Zoe! (Duim ook voor jou Zoe! Super spannend!)

Gisteren eindelijk de huisarts gebeld voor de uitslag van mijn controle uitstrijkje...
Uitslag was PAP1 dus eindelijk echt groen licht om verder te gaan met proberen zwanger te worden!
Voelt stiekem een beetje als een tweede streepje dus deze maand iets minder erg als }) toch komt...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MaJo! Hoe was het bij de ha?
pi_151919104
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:36 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Vind ik eigenlijk wel, ziekenhuiszorg is moeilijk duur, ik vind het goed dat ze terughoudend zijn in het onnodig aanbieden van onderzoeken waar eigenlijk de oorzaak al vaststaat.

Neemt niet weg dat ik wel vind dat een arts diegene naar een ander kanaal zou moeten sturen, zoals dat afvallen bij zwangerschapswens. En niet enkel afschepen met "ga maar ff afvallen".
nee, dat is onthouden van zorg. als niet eerder al is vastgesteld dat iemand pcos heeft oid dan is het echt botte onzin om onderzoek te weigeren alleen omdat iemand zwaar is.

je kunt op zijn minst bloed afnemen om de hormoonbalans te testen en een echoscopisch onderzoek doen of wat dan ook om evt pcos vast te stellen.

iemand laten wachten op ivf en hormoonbehandelingen die bij ivergewicht minder goed aanslaan vind ik terecht. maar iemand niet eens willen onderzoeken? :N
Kwak
pi_151919483
Pff sommige reacties :o precies waar ik al bang voor was.

Ik hou dr over op
:{
pi_151919514
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 11:50 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nee, dat is onthouden van zorg. als niet eerder al is vastgesteld dat iemand pcos heeft oid dan is het echt botte onzin om onderzoek te weigeren alleen omdat iemand zwaar is.

je kunt op zijn minst bloed afnemen om de hormoonbalans te testen en een echoscopisch onderzoek doen of wat dan ook om evt pcos vast te stellen.

iemand laten wachten op ivf en hormoonbehandelingen die bij ivergewicht minder goed aanslaan vind ik terecht. maar iemand niet eens willen onderzoeken? :N
Deadly_kiss, waar het nu volgens mij over gaat, heeft dus wel een echo gehad en haar partners zaad is getest. Afvallen vind ik wel een goede tweede stap.
pi_151919743
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 12:02 schreef Skittles het volgende:

[..]

Deadly_kiss, waar het nu volgens mij over gaat, heeft dus wel een echo gehad en haar partners zaad is getest. Afvallen vind ik wel een goede tweede stap.
Mee eens dan. Maar dat is wel even iets om flink van te slikken als je je niet had gerealiseerd dat dat zo'n harde grens was.

bovendien is een gewichtsverlies van 1-2 kg per maand vaak wat geadviseerd wordt en dan ben je dus wel even bezig met 30 kilo. om maar niet te spreken van de harde cijfers over "succesvol" "blijvend" gewichtsverlies bij obesitas. 5% van de mensen lukt het om 5% of meer gewichtsverlies vijf jaar vol te houden. dat is in het longitudinaaal onderzoek de succesvolle groep. maar goed, ik snap dat spees daar vanuit haar beroep anders tegeniver staat. ;) het is alleen wel "makkelijk praten" vanaf de zijlijn...
Kwak
  woensdag 22 april 2015 @ 12:14:33 #56
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151919925
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 11:50 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nee, dat is onthouden van zorg. als niet eerder al is vastgesteld dat iemand pcos heeft oid dan is het echt botte onzin om onderzoek te weigeren alleen omdat iemand zwaar is.

je kunt op zijn minst bloed afnemen om de hormoonbalans te testen en een echoscopisch onderzoek doen of wat dan ook om evt pcos vast te stellen.

iemand laten wachten op ivf en hormoonbehandelingen die bij ivergewicht minder goed aanslaan vind ik terecht. maar iemand niet eens willen onderzoeken? :N
En dan komt daar wel of geen PCOS uit. En dan? Wat de uitkomst ook is, hetzelfde advies volgt.

Het gaat nu trouwens over overgewicht, maar voor mensen met ondergewicht geldt exact hetzelfde.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_151920118
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 12:14 schreef Mariposas het volgende:

[..]

En dan komt daar wel of geen PCOS uit. En dan? Wat de uitkomst ook is, hetzelfde advies volgt.

Het gaat nu trouwens over overgewicht, maar voor mensen met ondergewicht geldt exact hetzelfde.
misschien komt er wel een verkleving uit, if vervriegde overgang, of andere niet-geeichtgerelateerde dingen.

maar goed, ik heb dit soort reacties misschien te vaak zelf meegemaakt. met als toppunt een dokter die me wegstuurde met een verwijzing naar de dietiste terwijl ik kwam voor benauwdheid en hoesten door een fikse bronchitis. toen ik een week later met longontsteking bij zijn vervanger zat werd er in elk geval wél even naar mijn longen geluisterd. ;)
Kwak
  woensdag 22 april 2015 @ 12:30:40 #58
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_151920474
Er zit natuurlijk nogal een groot gebied tussen IVF en "ga maar afvallen". En ik vind het zelf nogal frappant dat er gekeken wordt naar BMI en verder niets. Wat voor hetzelfde geld is het inderdaad iets dat alleen afvallen niet op gaat lossen.

Desalniettemin is afvallen natuurlijk geen slecht idee als iemand te zwaar is. Want wat SQ zegt: hoe fitter beginnen aan de zwangerschap hoe beter!

En nu weer met z'n allen streepjes piesen! ~O>
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 12:33:09 #59
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151920579
Ten eerste: deadly bedankt voor je openheid! Ik vind het wel suf dat ze zo op het BMI richten, aangezien dat uiteindelijk helemaal niet veel zegt over het daadwerkelijke gewicht. Ik vind het jammer dat ze niet verder kijken dan alleen het gewicht, ze kunnen op z'n minst een echo maken en bloed afnemen vind ik! Anders wacht je nodeloos terwijl er misschien wel medisch iets aan de hand is. Daarnaast afvallen is alleen maar mooi meegenomen.

Ik vind het jammer dat er nu zo'n discussie ontstaat, dat was absoluut niet mijn bedoeling!

quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 12:02 schreef Skittles het volgende:

[..]

Deadly_kiss, waar het nu volgens mij over gaat, heeft dus wel een echo gehad en haar partners zaad is getest. Afvallen vind ik wel een goede tweede stap.
Volgens mij klopt dit niet :? Ze is juist weggestuurd met het bericht dat ze maar af moest vallen. En dat vind ik nogal kort door de bocht!

Wat betreft mijn lesje van de dag: die komt vanavond. Toevalligerwijs gaat die over voeding _O-

En bedankt voor de succeswensen! Ik heb om 2 uur een afspraak :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_151921279
Hier herhaalde miskramen en overgewicht. Had eigenlijk ook wel verwacht dat ik geen onderzoeken zou krijgen vanwege overgewicht maar gyn kwam er zelf mee. Hij zij wel dat overgewicht een oorzaak kon zijn maar dat wilde hij niet zo stellen zonder onderzoek.
pi_151921337
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 12:20 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

misschien komt er wel een verkleving uit, if vervriegde overgang, of andere niet-geeichtgerelateerde dingen.
dat idd... "overgewicht' aanwijzen als oorzaak kan eigenlijk alleen wanneer andere opties zijn uitgesloten. (zelfde met ondergewicht trouwens)

Bij een studiegenoot bleek het overgewicht en het niet zwanger worden te komen door schildklier problemen. ook eerst een arts gehad die riep dat ze eerst maar moest afvallen.
pas toen de diagnose was gesteld en ze de juiste medicatie kreeg kwam alles weer in balans. zowel gewicht als hormonen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 22-04-2015 15:58:56 ]
  woensdag 22 april 2015 @ 13:00:09 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_151921430
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 12:01 schreef deadly_kiss het volgende:
Pff sommige reacties :o precies waar ik al bang voor was.

Ik hou dr over op
:{
Nee, tuurlijk niet. En je mag best boos zijn, is heel terecht en begrijpelijk. Dit is iets wat je grote wens in de weg staat en dat is gewoon kut.

Maar, uitspraken als "ik kan geen BMI onder de 40 krijgen tenzij ik niks meer eet" zitten een beetje in mijn allergiezone. Want ik weet dat het niet waar is. En ja, het is moeilijk, en kut en stom en fucking hard werken, dat is zo en dat weet ik ook als geen ander. Maar het is niet onmogelijk. En als je probeert er met een positieve insteek naar te kijken, dan gaat het je lukken ook. Want dan doe je het ergens voor, iets wat je heel graag wil. En niet omdat die stomme dokter zegt dat het moet. ;) :*
disclaimer
pi_151921834
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 12:33 schreef MaJo het volgende:
Ten eerste: deadly bedankt voor je openheid! Ik vind het wel suf dat ze zo op het BMI richten, aangezien dat uiteindelijk helemaal niet veel zegt over het daadwerkelijke gewicht. Ik vind het jammer dat ze niet verder kijken dan alleen het gewicht, ze kunnen op z'n minst een echo maken en bloed afnemen vind ik! Anders wacht je nodeloos terwijl er misschien wel medisch iets aan de hand is. Daarnaast afvallen is alleen maar mooi meegenomen.

Ik vind het jammer dat er nu zo'n discussie ontstaat, dat was absoluut niet mijn bedoeling!

[..]

Volgens mij klopt dit niet :? Ze is juist weggestuurd met het bericht dat ze maar af moest vallen. En dat vind ik nogal kort door de bocht!

Wat betreft mijn lesje van de dag: die komt vanavond. Toevalligerwijs gaat die over voeding _O-

En bedankt voor de succeswensen! Ik heb om 2 uur een afspraak :)
Staat bij deze post onder de spoiler:
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 17:46 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Ohhh ik dacht dat je dat ook zelf kon doen _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Succes straks bij de huisarts :*
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 14:04:22 #64
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151923445
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 13:14 schreef Skittles het volgende:

[..]

Staat bij deze post onder de spoiler:

[..]

Succes straks bij de huisarts :*
ah ok, dat had ik even gemist. Snap wel dat deadly deze reacties niet fijn vindt, ze reageert eerlijk op mijn vraag en krijgt dan allemaal kritiek, dat zou ik ook slecht trekken :@

Hoe gaat het met afvallen deadly? Ik probeer momenteel ook af te vallen. Het is lastig maar gestaag lukt het stapje voor stapje :)

Nu wachten op de dokter, ben benieuwd hoe erg het uitloopt vandaag :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 14:09:48 #65
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151923611
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 11:02 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Succes bij de dokter vandaag Majo! Heb je vanmorgen nog getest?
ik zie deze reactie nu pas. Ik heb gisteren getest, negatief zoals verwacht ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 14:32:38 #66
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151924379
*3 op een rij :s) *

Huisarts was heel behulpzaam en ik heb een verwijzing naar de gynaecoloog gekregen voor een echo dus dan zien we dan verder *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 22 april 2015 @ 14:37:37 #67
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_151924549
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 14:32 schreef MaJo het volgende:
*3 op een rij :s) *

Huisarts was heel behulpzaam en ik heb een verwijzing naar de gynaecoloog gekregen voor een echo dus dan zien we dan verder *O*
Fijn dat je een verwijzing hebt gehad! Hopelijk helpt het je snel verder.
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 15:09:49 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151925687
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 14:37 schreef Zoe_Hart het volgende:

[..]

Fijn dat je een verwijzing hebt gehad! Hopelijk helpt het je snel verder.
Zeker fijn! Had dit ook gehoopt, kan er eindelijk eens naar gekeken worden. Ondertussen batsen we vrolijk verder O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 22 april 2015 @ 15:45:23 #69
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151927166
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 12:01 schreef deadly_kiss het volgende:
Pff sommige reacties :o precies waar ik al bang voor was.

Ik hou dr over op
:{
Je doelt hierbij op mijn reactie neem ik aan? Want ik heb hem inmiddels meerdere keren nagelezen en ik snap oprecht niet wat je daar niet aan vindt kloppen.

En "makkelijk praten" wat ik ook terug las icm mijn naam is ook gauw gezegd natuurlijk. Ik ben slank maar dat wil niet zeggen dat ik er geen mening over mag en kan hebben. Ik snap wel dat het kut is als je eerst de opdracht krijgt om af te vallen, want daar moet je zelf voor werken. Maar ook al die (stikdure) behandelingen hebben een hogere kans van slagen als je niet veel en veel te zwaar bent. Mochten die behandelingen dus nodig zijn. We hebben het niet over 5 of 10 kg overgewicht he.
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 15:53:43 #70
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151927531
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 15:45 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Je doelt hierbij op mijn reactie neem ik aan? Want ik heb hem inmiddels meerdere keren nagelezen en ik snap oprecht niet wat je daar niet aan vindt kloppen.

En "makkelijk praten" wat ik ook terug las icm mijn naam is ook gauw gezegd natuurlijk. Ik ben slank maar dat wil niet zeggen dat ik er geen mening over mag en kan hebben. Ik snap wel dat het kut is als je eerst de opdracht krijgt om af te vallen, want daar moet je zelf voor werken. Maar ook al die (stikdure) behandelingen hebben een hogere kans van slagen als je niet veel en veel te zwaar bent. Mochten die behandelingen dus nodig zijn. We hebben het niet over 5 of 10 kg overgewicht he.
Ik heb je post ook gelezen en hoewel je niks lulligs zegt komt het een beetje belerend over, ik kan het ook niet aanwijzen maar dat is een gevoel. Nou kunnen dingen ook heel anders overkomen op een forum want volgens mij bedoel je het juist hartstikke goed :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_151927678
denk dat er hier ook iets langs elkaar heen wordt gepraat wat dat gevoel versterkt.

de ene heeft het over simpele onderzoeken (bloedtest, echo enzovoort) om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand is en de andere al over dure behandelingen om zwanger te worden.
pi_151927814
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 15:57 schreef Elleska het volgende:
denk dat er hier ook iets langs elkaar heen wordt gepraat wat dat gevoel versterkt.

de ene heeft het over simpele onderzoeken (bloedtest, echo enzovoort) om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand is en de andere al over dure behandelingen om zwanger te worden.
Dit dus.
pi_151928447
Ik vind het best bijzonder om te lezen dat de (terugkerende!) gedachte van users in dit topic lijkt te zijn dat een (in dit geval) hoog bmi niet uitmaakt bij het zwanger worden en een arts die wel daarnaar kijkt meteen lomp wordt gevonden.

Het is gewoon een feit dat (ernstig) overgewicht invloed kan hebben op oa je vruchtbaarheid. Net zoals heel veel andere factoren daarbij een rol kunnen spelen.

Het is geen leuke boodschap om te horen dat je eerst maar eens af moet vallen, zeker als je na tig maanden naar de huisarts stapt. Maar je leefstijl aanpassen is wel een laagdrempelige eerste stap waar je zelf concreet mee aan de slag kan, en een stap die prima en bewezen effect kan opleveren. Ook simpele onderzoeken als een bloedtest of een echo kosten tijd en geld.

En je kan toch alleen maar mee winnen door af te vallen? Als je vruchtbaarheid niet verbetert dan is een lager gewicht alleen al goed voor je gezondheid als geheel. Maar ik besef me goed dat afvallen niet simpel is. /mytwocents

En Zoe, ga eens testen jonguh!
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 16:38:48 #74
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151929155
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 16:20 schreef Mineola het volgende:
Ik vind het best bijzonder om te lezen dat de (terugkerende!) gedachte van users in dit topic lijkt te zijn dat een (in dit geval) hoog bmi niet uitmaakt bij het zwanger worden en een arts die wel daarnaar kijkt meteen lomp wordt gevonden.

Het is gewoon een feit dat (ernstig) overgewicht invloed kan hebben op oa je vruchtbaarheid. Net zoals heel veel andere factoren daarbij een rol kunnen spelen.

Het is geen leuke boodschap om te horen dat je eerst maar eens af moet vallen, zeker als je na tig maanden naar de huisarts stapt. Maar je leefstijl aanpassen is wel een laagdrempelige eerste stap waar je zelf concreet mee aan de slag kan, en een stap die prima en bewezen effect kan opleveren. Ook simpele onderzoeken als een bloedtest of een echo kosten tijd en geld.

En je kan toch alleen maar mee winnen door af te vallen? Als je vruchtbaarheid niet verbetert dan is een lager gewicht alleen al goed voor je gezondheid als geheel. Maar ik besef me goed dat afvallen niet simpel is. /mytwocents

En Zoe, ga eens testen jonguh!
je slaat echt de plank volledig mis met deze post. Ik denk dat niemand hier denkt dat overgewicht geen enkele invloed heeft op zwanger worden, het gaat erom dat wanneer je zwaarder bent dat het dan alleen daarop gegooid wordt zonder verder onderzoek te doen. Dat is het hele punt waar het hier omgaat. Ik denk dat de meiden met overgewicht hier wel degelijk van bewust zijn. De kans bestaat dat je overgewicht niks hiermee te maken heeft en dan verlies je alleen maar tijd met afvallen zonder dat je onderzocht bent.

Ik moet wel zeggen dat ik dus dacht dat deadly helemaal niet onderzocht was maar gewoon zo naar huis was gestuurd. Het verhaal ligt daardoor wel iets anders dan ik in eerste instantie dacht.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_151929909
Jee.. Ik heb zelf ernstig overgewicht en werd heel makkelijk zwanger. Zwanger blijven was meer een probleem en toen kreeg ik ook het advies af te vallen. En ik begrijp het best wel, het is nou eenmaal een feit dat overgewicht zwanger raken/blijven kan bemoeilijken. En ik begrijp ook best dat ze van mensen verwachten dat zij actief werken aan dat overgewicht. Ik vind het wel jammer dat er geen onderzoeken worden gedaan als iemand extreem overgewicht heeft.

Ja, eigenlijk zeg ik niets nieuws :+
Overigens ben ik voor ik bij een diëtiste ben aanbeland zwanger geraakt en gebleven en ben gedurende mijn zwangerschap alleen maar afgevallen.
Mocht ik ooit een tweede willen heb ik wel als eis voor mezelf dat ik flink ben afgevallen, mijn zwangerschap en bevalling waren best gecompliceerd.
E.
  woensdag 22 april 2015 @ 17:01:34 #76
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_151929983
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Majo..

Watmij het meest stoort is de apatische en verongelijkte houding..
Deadly heeft toch al een onderzoek gehad? Ze werd dus in eerste instantie wel geholpen..
Als daar dan niet direct een aanwijsbare reden uitkomt dan kan overgewicht een prima reden zijn llijkt me (let wel, ik ben geen medicus) dat er dan vervolgens verongelijkt gedaasn wordt van :"ze vinden me te dik het is niet eerlijk" zonder niet eens een BEETJE moeite te doen.. Sorry.. Maar daar krijg ik ook jeuk van..

Alles moet maar maakbaarzijn tegenwoordig.. En wel het liefst zo dat je er zelfs niks voor hoeft te doen.. :N

Jij en ik maken ons ook zorgen over ons gewicht en vruchtbaarheid.. Maar WIJ doen er wel wat aan...

Zo.. En nu een vruchtbaar voedings lesje !! :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_151930157
Daar ben ik het wel met je eens, Barreltje. Ik denk dat de meeste mensen hier ook meer vallen over het eventuele feit dat er geen onderzoeken gedaan worden en het direct afgeschoven wordt op overgewicht.

Dat is niet mijn ervaring overigens, dat is wat ik hier lees.
E.
  woensdag 22 april 2015 @ 17:09:56 #78
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_151930273
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:06 schreef .Sparkling. het volgende:
Daar ben ik het wel met je eens, Barreltje. Ik denk dat de meeste mensen hier ook meer vallen over het eventuele feit dat er geen onderzoeken gedaan worden en het direct afgeschoven wordt op overgewicht.

Dat is niet mijn ervaring overigens, dat is wat ik hier lees.
Wat ik hier lees is dat idd niet zo.. Majo die aangeeft overgewicht te hebben krijgt ook een doorverwijzing.. Deadly heeft hem ook gekregen..

:)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_151930321
@sparkling, bij mij is zwanger blijven ook het probleem. Volgens gyn was t de grootste kans dat t bij mij door overgewicht kwam maar heb wel direct alle onderzoeken gekregen om alles uit te sluiten.

Maar t is de toon die de muziek maakt. Mijn gyn kon t op de juiste manier brengen.
  woensdag 22 april 2015 @ 17:26:30 #80
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_151930860
*breekt even in*

Uit ervaring sprekende een ziekenhuis kan idd vinden dat je eerst af moet vallen voordat ze een verder traject met je ingaan. Het word hier al eerder genoemd maar als uit onderzoek is gebleken dat je hulp nodig hebt bij het zwanger worden is een lager bmi echt gewenst, dure medicatie werken gewoon slechter bij een hoog bmi en hoe lager het bmi hoe groter de kans dat het wel werkt. Plus de extra risico's die je loopt tijdens je zwangerschap zelf. Heel veel ziekenhuizen hebben de grens inmiddels bij een bmi van 35, het ziekenhuis hier had eerst 30 en hebben een lifestyle onderzoek gedaan naar zwanger worden icm je leefgewoonten. Vandaar de verschuiving.
Ik zelf heb een bmi van nu 32 en toen we starte met ivf was ik afgevallen tot een bmi van 30 helaas zit er al flink wat kg weer aan. En voor mijn gevoel heeft mijn gewicht echt wel invloed op het niet zwanger raken (los van alles er om heen, want er zijn geen aanwijsbare redenen waarom het niet lukt dus dit is echt puur mijn eigen gevoel onderbouwd op niks)

En tuurlijk er zijn genoeg vrouwen met een hoog bmi die wel zwanger raken, maar helaas ook heel veel vrouwen niet en is echt uit onderzoek gebleken dat afvallen gewoon effect heeft, en dat kan zelfs al zijn bij 1-5kg afvallen.

Maar ik snap wel het gevoel, hier was een duidelijke oorzaak van het niet zwanger raken, maar als de oorzaak nogal vaag is en er alleen maar op je gewicht word gehamerd ipv hulp te bieden is dat best iets waar je boos om mag maken.
Een goede gyn had je op zijn minst een verwijzing gegeven naar een diëtiste, zodat je niet het gevoel hebt aan je lot over gelaten te worden (is hier namelijk best een standaard procedure er is zelfs een heel traject speciaal voor vrouwen met een kinderwens)

Verder vind ik, als je iets heel graag wilt dan moet je daar ook moeite voor doen, niet verwachten dat een gyn alles op een presenteerblaadje legt zonder zelf enige moeite er voor te willen doen.
Je wilt een kind en dat houd in dat je er dingen voor zou moeten laten, niet alleen tijdens je zwangerschap maar in sommige gevallen helaas ook daarvoor, wat dat betreft sluit ik me aan bij barreltje.

Wat ik eigenlijk wilde zeggen is, val nu niet meteen met zijn allen over een ziekenhuis heen, ze adviseren het niet voor niks, blijkt afvallen niet het gewenste effect te hebben gaan ze echt wel verder met onderzoeken en daar hoef je echt niet het perfecte bmi voor te hebben.

Verder kusje knuf en kroel

*duikt weer weg :* :*

Oh ja en even gewoon een dikke knuf voor jullie allemaal want onder aan de streep zitten jullie hier om dezelfde reden je wilt ontzettend graag zwanger worden en ik hoop en duim voor jullie dat die wens snel uit mag komen en er streepjes gepiest worden
Be happy with the little things in life
pi_151930937
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:01 schreef Barreltje het volgende:
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Majo..

Watmij het meest stoort is de apatische en verongelijkte houding..
Deadly heeft toch al een onderzoek gehad? Ze werd dus in eerste instantie wel geholpen..
Als daar dan niet direct een aanwijsbare reden uitkomt dan kan overgewicht een prima reden zijn llijkt me (let wel, ik ben geen medicus) dat er dan vervolgens verongelijkt gedaasn wordt van :"ze vinden me te dik het is niet eerlijk" zonder niet eens een BEETJE moeite te doen.. Sorry.. Maar daar krijg ik ook jeuk van..

Alles moet maar maakbaarzijn tegenwoordig.. En wel het liefst zo dat je er zelfs niks voor hoeft te doen.. :N

Jij en ik maken ons ook zorgen over ons gewicht en vruchtbaarheid.. Maar WIJ doen er wel wat aan...

Zo.. En nu een vruchtbaar voedings lesje !! :)
Dat bedoelde ik idd, maar ik wilde het wat voorzichtiger zeggen :+ Mijn indruk (en ik lees hier al heel lang mee, van toen ik zelf zwanger wilde worden) is een tendens van verongelijkt wegschuiven op een lompe arts die niet mee wil werken aan een verwijzing, zonder zelf initiatief te tonen en te erkennen dat afvallen op z'n minst de moeite van het proberen waard kan zijn.

Dat is ongetwijfeld een gekleurd beeld, maar ik lees hier nooit over iemand daadwerkelijk aan het afvallen is bijvoorbeeld. Dat zal vast wel gebeuren hoor, maar de schuld lijkt vooral in de schoenen van een ander te worden geschoven.

Edit: dat wat droomvrouwtje zegt! Goed en mooi genuanceerd verwoord ^O^
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 17:43:43 #82
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151931456
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:01 schreef Barreltje het volgende:
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Majo..

Watmij het meest stoort is de apatische en verongelijkte houding..
Deadly heeft toch al een onderzoek gehad? Ze werd dus in eerste instantie wel geholpen..
Als daar dan niet direct een aanwijsbare reden uitkomt dan kan overgewicht een prima reden zijn llijkt me (let wel, ik ben geen medicus) dat er dan vervolgens verongelijkt gedaasn wordt van :"ze vinden me te dik het is niet eerlijk" zonder niet eens een BEETJE moeite te doen.. Sorry.. Maar daar krijg ik ook jeuk van..

Alles moet maar maakbaarzijn tegenwoordig.. En wel het liefst zo dat je er zelfs niks voor hoeft te doen.. :N

Jij en ik maken ons ook zorgen over ons gewicht en vruchtbaarheid.. Maar WIJ doen er wel wat aan...

Zo.. En nu een vruchtbaar voedings lesje !! :)
Wat ik al zei, ik dacht dus eerst dat ze helemaal geen onderzoek had gekregen en dat vond ik lomp. Maar uiteindelijk ligt het wel wat genuanceerder. Het moet ergens in het midden liggen denk ik. Als je overgewicht hebt dan is het verstandig om af te vallen maar er mag best ook gekeken worden naar andere factoren. Wat dat betreft is dat dus een stuk netter gegaan bij Deadly dan ik dacht.

quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:09 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Wat ik hier lees is dat idd niet zo.. Majo die aangeeft overgewicht te hebben krijgt ook een doorverwijzing.. Deadly heeft hem ook gekregen..

:)
Overigens valt mijn overgewicht wel mee zie ik, als ik 4 kilo afval zit ik op een gezond bmi. Zit nu op 25,7 dus net over het randje. Ik ben al wat afgevallen dus als ik zo doorga dan komt het goed *O*

Het lesje volgt vanavond, ben nu nog aan het werk ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 17:44:58 #83
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151931496
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:11 schreef Cygne het volgende:
@sparkling, bij mij is zwanger blijven ook het probleem. Volgens gyn was t de grootste kans dat t bij mij door overgewicht kwam maar heb wel direct alle onderzoeken gekregen om alles uit te sluiten.

Maar t is de toon die de muziek maakt. Mijn gyn kon t op de juiste manier brengen.
En nog even een +1 op deze reactie. Als een gyn het lomp brengt dan is dat ook een stuk vervelender dan wanneer het gewoon uitgelegd wordt.

Zo ben ik een keer door een arts obees genoemd toen ik 10 kilo lichter was (75 kilo bij 1.83), ik word nog boos als ik daaraan denk :')

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 22-04-2015 17:54:21 ]
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_151931916
Ik wil wat zeggen, maar ik weet niet goed wat/hoe.

Hier is ook sprake van flink overgewicht en vreselijk lange cyclussen en heb daar ook gesprekken over gehad bij de HA. Ik heb me door haar altijd heel erg gehoord gevoeld. Zelf heb ik toen nog niet gekozen voor een verwijzing, eerst maar eens afwachten en proberen af te vallen ook gezien mijn leeftijd (26). Maar het gevoel wat zij mij gaf, door niet te oordelen op basis van mijn gewicht, was heel fijn. Het is wel benoemd door zowel mij als haar. Maar het was open, en er werd geluisterd.
Nu heb ik de verwijzing gelukkig niet nodig gehad en ben ik nu 17 weken zwanger.

Meiden, steek je kop niet in het zand. Hoe kut het ook is, overgewicht KAN een reden zijn waardoor het niet lukt. En het is logisch dat een HA of gyn dit aankaart. En misschien inderdaad in het geval van Deadly zegt dat ze eerst nog een half jaartje moet afwachten en in die tijd moet proberen af te vallen. Gezien haar leeftijd is er nog geen reden tot haast, en misschien moeten we mijn zijn allen ook niet te rooskleurig kijken naar een evt vervolgtraject.

En echt ik weet hoe moeilijk afvallen is. En ik heb ook op het punt gestaan om om die verwijzing te vragen naar de gyn maar daarbij zou ik dan ook graag een verwijzing hebben gehad voor de dietiste. Want ik ben het met SQ eens probeer zo fit mogelijk aan die zwangerschap te beginnen.
Hier dus ook echt flink overgewicht en ik ben blij dat ik langzaam nu wat afval en nog niets bijkom. De baby groeit goed, en ik eet goed hoor. Maar blijkbaar vind ze mijn reserves ook lekker ;)

Weet niet goed wat ik wil met mijn post, maar ik wilde graag reageren.
ik gun jullie al het geluk, en ik gun jullie hele mooie strepen. Ik weet hoe moeilijk het is. Maar probeer niet in het negatieve te gaan hangen, en lees ook de echt waar goedbedoelde adviezen in de post van bijv spees_eend.

:*
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  woensdag 22 april 2015 @ 18:12:19 #85
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_151932286
@joycie ik denk dat daar de crux zit, voel je gehoord en serieus genomen. Mijn eerste ziekenhuis stuurde me ook naar huis en ik voelde me absoluut niet gehoord (andere oorzaak maar toch) De toon van de muziek doet een hoop nog los van het feit of het advies dan wel of niet goed is

En dat afvallen moeilijk is, yup een harde strijd iedere dag weer, maar als ik zie waar ik zat op mijn toppunt en nu ondanks het gewicht dat er nu bij is. Gewicht heeft zoveel invloed op je hele gestel, meer dan je soms in de gaten hebt. Ik merkte dat door bijv door een lager gewicht mijn endometriose aanvallen er echt nog wel waren, maar ik kon/kan ze nu veel beter opvangen en ik heb oa door sporten een veel kortere hersteltijd dan voorheen (pre mmm en op top punt van mijn zwaarste periode)
Dat is voor mij genoeg reden om iedere dag weer proberen de strijd toch aan te gaan en er zijn dagen dat ik jammerlijk faal, maar ook dagen dat het heel goed gaat.
Be happy with the little things in life
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 18:32:28 #86
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151932799
Nou hier is MaJo weer met hoofdstuk 2 van het Nieuwe Zwanger Worden *O*

Dit hoofdstuk vond ik een stuk zweveriger, het gaat heel erg over voeding en wat voor invloed dat heeft op je lichaam. Op zich best interessant maar het stuk over dat mensen veel gifstoffen in zich dragen en het verstandig is om even een detox kuur te doen daar heb ik wat minder mee. Nou heb ik jarenlang met allemaal groentegoeroes bij de LUSH gewerkt dus misschien ben ik er wat gevoelig voor :@ :') Maar de opvallende dingen even op een rijtje:

- Voortbordurend op dat je foliumzuur ook uit groenten kunt halen geldt dit ook voor multivitamines. Een gezond lichaam wordt makkelijker zwanger dan een ongezond lichaam (dit staat verhaal staat overigens los van gewicht). Eet dus veel groente en fruit, eet zoveel mogelijk onbewerkt eten (geen kant en klare maaltijden), vermijd de geraffineerde suikers en drink liever helemaal geen alcohol/frisdranken/koffie en thee. Volgens de schrijfster gaat de vruchtbaarheid met 50% omlaag wanneer je veel koffie drinkt.
- Niet alleen gezond leven heeft invloed op de zwangerschap maar ook een gezonde geest. Gedachtes als "het gaat me nooit lukken" zijn van negatieve invloed. Probeer daarom positief te denken en via meditatie of yoga te ontstressen.
- Doe het liefst maanden voor je zwanger wil worden een ontgifting door middel van sapjes. Eet alleen rauwe groenten en fruit en hou dit een week vol. Na een week ben je 80% van je gifstoffen kwijt.

Het laatste lijkt me gedeeltelijk nog best interessant maar ik ben daar ook wel wat sceptisch over. Al met al vond ik het dus best zweverig allemaal.

Er staat een hele lijst met producten in die de zwangerschap bevorderen. Bij elk lijstje (de groepen zijn opgedeeld per vitamine) staat alfalfa bovenaan dus dat zal wel heel goed zijn _O- Voor de geïnteresseerden kan ik een foto maken en die uploaden :)

Tot zover hoofdstuk 2 ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 22 april 2015 @ 18:49:43 #87
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_151933211
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 18:32 schreef MaJo het volgende:
Nou hier is MaJo weer met hoofdstuk 2 van het Nieuwe Zwanger Worden *O*
<knip>
Volgens de schrijfster gaat de vruchtbaarheid met 50% omlaag wanneer je veel koffie drinkt.

Heeft dat dat alleen/vooral te maken met de cafeïne (en geldt dit dus ook voor thee en/of frisdrank), of is er een reden waarom er hier koffie genoemd wordt?
pi_151933577
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 15:45 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Je doelt hierbij op mijn reactie neem ik aan? Want ik heb hem inmiddels meerdere keren nagelezen en ik snap oprecht niet wat je daar niet aan vindt kloppen.

En "makkelijk praten" wat ik ook terug las icm mijn naam is ook gauw gezegd natuurlijk. Ik ben slank maar dat wil niet zeggen dat ik er geen mening over mag en kan hebben. Ik snap wel dat het kut is als je eerst de opdracht krijgt om af te vallen, want daar moet je zelf voor werken. Maar ook al die (stikdure) behandelingen hebben een hogere kans van slagen als je niet veel en veel te zwaar bent. Mochten die behandelingen dus nodig zijn. We hebben het niet over 5 of 10 kg overgewicht he.
Ik bedoelde niet dat "men" (en ik incluis als ik ooit voor een tweede wil gaan) alles op een ander kan afschuiven en lekker met een bmi van 40+ de mmm in moet gaan en niet proberen af te vallen, als dat zo overkwam.

maar ik vind het wel "makkelijk gezegd" dat je maar even moet gaan afvallen, zie mijn opmerking over longitudinaal onderzoek naar obesitas, zo simpel is dat niet (ja in theorie wel ja :+ ). ik doelde daarmee niet op dat jij slank bent.
Kwak
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 19:09:17 #89
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151933883
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 18:49 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Heeft dat dat alleen/vooral te maken met de cafeïne (en geldt dit dus ook voor thee en/of frisdrank), of is er een reden waarom er hier koffie genoemd wordt?
Dit heeft inderdaad met cafeïne te maken :Y Thee wordt namelijk ook genoemd. Ik zal de precieze quote nog even opzoeken vanavond, ik ben nog niet thuis namelijk ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 22 april 2015 @ 19:16:18 #90
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_151934107
Cafeïne vrije koffie en thee zijn dus geen probleem?

Voor thee is dat toch groene thee?
* Kijkt verlangend naar dr gunpowder groene thee*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_151934298
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2015 19:16 schreef Barreltje het volgende:
Cafeïne vrije koffie en thee zijn dus geen probleem?

Voor thee is dat toch groene thee?
* Kijkt verlangend naar dr gunpowder groene thee*
Nee, volgens mij rooibos. Groene thee heeft cafeïne.
  woensdag 22 april 2015 @ 19:34:22 #92
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_151934673
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 18:32 schreef MaJo het volgende:
Knip


Ik vind het nogal kort de bocht.
Je wilt niet weten hoe veel adviezen ik heb gekregen of heb gelezen over wat wel en niet te doen als je zwanger wilt worden. En het irritante is, onder aan de streep heb je er totaal geen invloed op. Het enige advies wat ik steeds van het ziekenhuis kreeg is, gebruik je gezonde verstand. Want men weet helemaal niet waarom de ene wel zwanger raakt de andere niet, zelfs bij icf/icsi waar men al meer weet bijv de kwaliteit van een embryo, weet men nog steeds niet wat er nodig is om een zwangerschap tot stand te brengen.
Ik geloof best dat een ongezonde levenstijl invloed kan hebben op "snel/niet" zwanger raken. Maar helaas genoeg voorbeelden van bijv drugsverslaafden die zwanger raken of van van mensen die bizar gezond leven volgens hele filosofieën en die niet zwanger raken (voor de nieuwsgierigen pm even). Dus waar zit het dan in? Geen idee. Ik ben vooral van volg je gevoel een tip die ik ook van het ziekenhuis kreeg. Samen met die van gezond verstand een hele goede tip.

Zover mijn irritante bijdrage
:P

En nu ben ik echt weg, ik hoor hier helemaal niet thuis.

Heel veel succes meiden! :* :*

[ Bericht 8% gewijzigd door droomvrouwtje op 22-04-2015 19:42:33 ]
Be happy with the little things in life
  woensdag 22 april 2015 @ 19:43:55 #93
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_151934960
Meh, ik kon me niet inhouden en heb net na thuiskomen van werk toch een (Kruidvat early) test gedaan. Negatief -O-

En nu voel ik me stom dat ik niet gewoon braaf gewacht heb tot vrijdag/zaterdag. En ook dat ik 's middags getest heb.

Zal later nog wel een keer testen als de rode zee uitblijft. Maar het is wel een domper.
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
pi_151935303
Ik heb het in deze reeks al eerder gezegd, maar mensen overschatten de slagingskansen van de medische molen.

Als je jong bent, gezond leeft en een gezond bmi hebt en er niks mis is met het zaad van de man heb je grote kans op natuurlijke wijze binnen een jaar zwanger te worden.

Als je voor ivf gaat dan ben je na 3 pogingen uitbehandeld en doen ze niks meer voor je. Je zal je dan toch altijd afvragen wat als ik wel was afgevallen en een gezonder bmi had gehad?

En onderschat ook niet de emotionele impact van de medische molen, de invloed van hormonen, de combi ziekenhuisbezoeken met je werk en sociale agenda, de impact op je relatie en seksleven.

Wees blij dat er nog iets is dat je zelf in de hand hebt om je kansen te vergroten. Eenmaal in de medische molen heb je helemaal niks meer zelf in de hand en is het moeilijk om niet geleefd te worden.
  woensdag 22 april 2015 @ 20:10:51 #95
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_151936074
Hoe zit het eigenlijk met de gezondheid van de man mbt de vruchtbaarheid?

Heeft bmi daar ook invloed op?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 22 april 2015 @ 20:15:15 #96
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_151936240
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 19:21 schreef Skittles het volgende:

[..]

Nee, volgens mij rooibos. Groene thee heeft cafeïne.
Groene thee heeft inderdaad wel cafeïne, maar je kunt omgerekend een bescheiden oceaan leegdrinken aan thee voor je de maximale hoeveelheid cafeïne per dag hebt bereikt. Of 3 liter cola, ongeveer. c_/
Dat is in elk geval wat ik op internet heb gevonden, wat Majo's boek zegt weet ik niet.
  woensdag 22 april 2015 @ 20:17:02 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_151936318
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2015 20:10 schreef Barreltje het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de gezondheid van de man mbt de vruchtbaarheid?

Heeft bmi daar ook invloed op?
nee, alcohol, drugs en medicijnen wel.

Hoewel, hoe warmer de noten, hoe slechter het zaad, dus wellicht toch indirect ook wel :P
disclaimer
pi_151936904
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 19:52 schreef Arja het volgende:
Ik heb het in deze reeks al eerder gezegd, maar mensen overschatten de slagingskansen van de medische molen.

Als je jong bent, gezond leeft en een gezond bmi hebt en er niks mis is met het zaad van de man heb je grote kans op natuurlijke wijze binnen een jaar zwanger te worden.

Als je voor ivf gaat dan ben je na 3 pogingen uitbehandeld en doen ze niks meer voor je. Je zal je dan toch altijd afvragen wat als ik wel was afgevallen en een gezonder bmi had gehad?

En onderschat ook niet de emotionele impact van de medische molen, de invloed van hormonen, de combi ziekenhuisbezoeken met je werk en sociale agenda, de impact op je relatie en seksleven.

Wees blij dat er nog iets is dat je zelf in de hand hebt om je kansen te vergroten. Eenmaal in de medische molen heb je helemaal niks meer zelf in de hand en is het moeilijk om niet geleefd te worden.
Dit is voor ons de reden geweest om (voorlopig) niet t medische traject in te gaan.
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 20:34:23 #99
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151936964
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 19:52 schreef Arja het volgende:
Ik heb het in deze reeks al eerder gezegd, maar mensen overschatten de slagingskansen van de medische molen.

Als je jong bent, gezond leeft en een gezond bmi hebt en er niks mis is met het zaad van de man heb je grote kans op natuurlijke wijze binnen een jaar zwanger te worden.

Als je voor ivf gaat dan ben je na 3 pogingen uitbehandeld en doen ze niks meer voor je. Je zal je dan toch altijd afvragen wat als ik wel was afgevallen en een gezonder bmi had gehad?

En onderschat ook niet de emotionele impact van de medische molen, de invloed van hormonen, de combi ziekenhuisbezoeken met je werk en sociale agenda, de impact op je relatie en seksleven.

Wees blij dat er nog iets is dat je zelf in de hand hebt om je kansen te vergroten. Eenmaal in de medische molen heb je helemaal niks meer zelf in de hand en is het moeilijk om niet geleefd te worden.
het ligt eraan wat je precies onder de MMM beschouwt. Als het gaat om lange cycli te beïnvloeden en regelmatiger te maken dan ben ik het niet met je eens. Als het gaat om ivf dan geloof ik dat wel, plus inderdaad het feit dat het emotioneel veel met je doet.

Hoe zit het eigenlijk met overgewicht en ivf, stellen ze daar ook geen grens aan?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 20:35:02 #100
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151936990
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 20:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee, alcohol, drugs en medicijnen wel.

Hoewel, hoe warmer de noten, hoe slechter het zaad, dus wellicht toch indirect ook wel :P
vergeet roken niet ;) dat doet mijn vriend, hopelijk stopt ie een keer ;(
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 22 april 2015 @ 20:38:28 #101
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_151937137
Dat negatieve gedachten invloed hebben geloof ik voor geen meter. Als binnenkomende zaadjes merken dat je pessimistisch bent ingesteld, maken ze dan rechtsomkeert? ;)
Ik weet zelf ook af en toe niet eens wat ik denk, ik probeer er zo min mogelijk aan te denken...
Warempel, een drempel.
  woensdag 22 april 2015 @ 20:38:50 #102
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_151937158
@maja zie mijn uitleg eerder op de avond :) Hier ivf, bij start 3 jaar geleden was een bmi van 30 de grens anders moest je eerst afvallen, in zoverre dat diagnose ook doorslaggevend is, want ik zat niet op de 30, maar door de endometriose en geen eileiders een duidelijke oorzaak. Langer wachten zou inhouden dat de endo meer schaden kan aanrichten. Dus begonnen.
Inmiddels is de grens verlegd naar 35 in het ziekenhuis naar aanleiding van wat onderzoeken.
Liever zien ze een lager bmi maar hoger dan 35 is eerst afvallen dan pas starten en kan eventueel op individueel niveau afwijken maar dat is eerder uitzondering dan regel.

Tja en ik weet niet of het zo simpel is om te stellen dat alleen maar medicijnen om je cyclus korter te maken geen of minder impact heeft.
Geloof me neuqen op de klok is niet grappig en echt killing met vlagen voor je relatie. Want als je die maand overslaat weet je gewoon dat je een kans hebt verspeelt en daar kan je weer onenigheid over krijgen of je schuldig voelen.
Mmm welke vorm dan ook heeft gewoonweg impact

[ Bericht 31% gewijzigd door droomvrouwtje op 22-04-2015 20:44:08 ]
Be happy with the little things in life
pi_151937787
Een fertiliteitsbehandeling bij een BMI van >35 is op zich niet zinloos, maar zwangerschap met een hoog BMI is wel risicovoller dan met een lager BMI.
De fertiliteitsklinieken werken daarom niet mee aan het vergroten van de kans op zwangerschap bij iemand die veel te dik is. Want ja, met een BMI van >35 ben je echt niet stevig maar dik.

Natuurlijk is het logisch dat je eigenlijk wel ander onderzoek wilt, maar stel dat er nog een oorzaak gevonden wordt, dan nog blijft je (ernstig) overgewicht een contra-indicatie voor behandeling.

En nee, dat is niet wat mensen met een hoog BMI willen horen, maar dat is wel hoe het is. En met een BMI van 40 heb je morbide obesitas en geldt elke kilo minder.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 22 april 2015 @ 20:56:50 #104
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_151938040
McLaura ^O^ Je verwoord het beter
Be happy with the little things in life
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 20:59:21 #105
5428 crew  miss_sly
pi_151938185
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 20:34 schreef MaJo het volgende:

[..]

het ligt eraan wat je precies onder de MMM beschouwt. Als het gaat om lange cycli te beïnvloeden en regelmatiger te maken dan ben ik het niet met je eens. Als het gaat om ivf dan geloof ik dat wel, plus inderdaad het feit dat het emotioneel veel met je doet.

Hoe zit het eigenlijk met overgewicht en ivf, stellen ze daar ook geen grens aan?
De mmm is een glijdende schaal. Het is meestal niet een kwestie van een doorverwijzing, een pilletje en een succesvolle zwangerschap. En de mmm is vanaf het begin zwaar en wordt alleen maar zwaarder.

Buiten dat: overgewicht kan daadwerkelijk een directe invloed op je cyclus hebben, je hormoonbalans. Pcos en overgewicht hebben niet voor niets een link.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151938238
Ik haak ook even in: ik denk dat het voor deadly ook heel lastig is om naar zichzelf te kijken als "moeten afvallen". Ze schrijft al dat ze zichzelf niet als obees ziet en nu roept hier iedereen dat afvallen wel nodig is, maar kennelijk voelt zij zich ok met hoe ze is..

Moet je je voorstellen dat je jezelf niet dik voelt, maar een gyn je ineens wel 't idee geeft dat je er iets aan moet doen voor ze je verder helpt. Dat is kwetsend en vanuit dat punt snap ik de weerstand heel goed.

Sorry; maar ik wilde even een andere kant aanstippen, want oordelen dat iedereen kan afvallen is 1, maar inzien dat het echt nodig is is soms heel lastig (en kwetsend).
pi_151938421
Dat kan best, dat ze het prima vindt om te zijn wie ze is, maar dat neemt niet weg dat er richtlijnen zijn voor en eisen gesteld worden aan mensen die fertiliteitsbehandelingen willen ondergaan. Ze hoeft niet af te vallen voor wie ze is, maar wèl om in aanmerking te komen voor fertiliteitsbehandelingen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_151938504
Zo iedereen uitgeraasd? !

Ik weet niet of jullie die zich zo druk maken over mijn gewicht ook 4maanden geleden hier mee lazen...
Maar dan hadden jullie kunnen lezen dat ik naar de gyn ben doorgestuurd vanwege plots heel heftig menstrueren en niet vanwege het feit dat ik nog niet zwanger ben! Dat ik nog niet zwanger was, was bijzaak.
De rede dat ik mijn gyn niet mag is niet omdat ze vind dat ik te dik ben..

Want ja natuurlijk ben ik te dik!!!!


Het ging mij er om dat er helemaal niet werd gekeken naar wat de oorzaak is van na tig jaar regelmatig volgend kalender en onder controle naar plots tussendoor bloedingen met onmenselijk veel bloedverlies!

Dit in combinatie met mijn beide zussen die ook eind 20 deze problemen kregen en beide meerdere keren zijn geopereerd aan best wel erge endomitriose en beide niet zelf zwanger kunnen worden.

Ook hier is niet naar gekeken en werd weg gewuifd omdat het toeval zou zijn dat mijn zussen dit beide zo erg hebben.
Ze had haar oordeel al klaar voordat ik die echo kreeg..


Ik eis helemaal geen ivf of weet ik veel wat ik hier allemaal lees... ik eis geen zwangerschap, is wil duidelijkheid wat de oorzaak is van dit bloedverlies waarbij ik 12 bloedstollers per dag voor krijg omdat het er gewoon uit druppelt!


De rede dat ik mijn gyn niet mag is omdat ik me inderdaad niet gehoord voel... en dat is precies wat mijn zussen ook hadden, en dat is precies hoe het over tig jaar nog zal zijn!


Ik ben de helft nog vergeten maar het zal allemaal wel.. ben hier echt even klaar.
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 21:11:57 #109
5428 crew  miss_sly
pi_151938899
Maar deadly, is er dan geen sprake van miscommunicatie tussen jou en je gyn?
Zij weigert je door te sturen voor onderzoeken betreffende zwanger worden, maar jij wil gynaecologisch onderzoek, begrijp ik.

Op naar een andere gynaecoloog, zou ik zeggen. Ik lees zo weinig vertrouwen in je stukje, dat kan niet goed zijn voor je.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151938925
Ben het wel eens met Sillie, al snap ik de richtlijnen wel..

Als ik naar mezelf kijk. Ik vind afvallen verdomd moeilijk, de wil is er echt wel.. Maar er speelt meer mee. Als ik kijk naar mijn eetgedrag, ben ik een echte emo-eter. En dat in combinatie met aanleg.. Voor nu kan ik er niets mee, maar na de zwangerschap wil ik er wel mee aan de slag. Ik wil niet dat mijn kindje een voorbeeld gaat nemen aan mijn eetgedrag. En hoop ook een beetje dat de zwangerschap/borstvoeding een zetje in de goede richting geeft.

Denk dat we ons ook niet alleen op Deadly moeten richten. Maar het meer in zijn algemeenheid moeten zien.

Verder Deadly, ben je in Dordt geweest bij de gyn. Dat geweldige nummer 1 ziekenhuis? Hier ook een vervelende ervaring met de arts daar. Wel andere afdeling....
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_151939289
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 21:04 schreef deadly_kiss het volgende:
Zo iedereen uitgeraasd? !

Ik weet niet of jullie die zich zo druk maken over mijn gewicht ook 4maanden geleden hier mee lazen...
Maar dan hadden jullie kunnen lezen dat ik naar de gyn ben doorgestuurd vanwege plots heel heftig menstrueren en niet vanwege het feit dat ik nog niet zwanger ben! Dat ik nog niet zwanger was, was bijzaak.
De rede dat ik mijn gyn niet mag is niet omdat ze vind dat ik te dik ben..

Want ja natuurlijk ben ik te dik!!!!


Het ging mij er om dat er helemaal niet werd gekeken naar wat de oorzaak is van na tig jaar regelmatig volgend kalender en onder controle naar plots tussendoor bloedingen met onmenselijk veel bloedverlies!

Dit in combinatie met mijn beide zussen die ook eind 20 deze problemen kregen en beide meerdere keren zijn geopereerd aan best wel erge endomitriose en beide niet zelf zwanger kunnen worden.

Ook hier is niet naar gekeken en werd weg gewuifd omdat het toeval zou zijn dat mijn zussen dit beide zo erg hebben.
Ze had haar oordeel al klaar voordat ik die echo kreeg..


Ik eis helemaal geen ivf of weet ik veel wat ik hier allemaal lees... ik eis geen zwangerschap, is wil duidelijkheid wat de oorzaak is van dit bloedverlies waarbij ik 12 bloedstollers per dag voor krijg omdat het er gewoon uit druppelt!


De rede dat ik mijn gyn niet mag is omdat ik me inderdaad niet gehoord voel... en dat is precies wat mijn zussen ook hadden, en dat is precies hoe het over tig jaar nog zal zijn!


Ik ben de helft nog vergeten maar het zal allemaal wel.. ben hier echt even klaar.
Ik denk dat jou verhaal triggerde tot een discussie. En dat is rot want ik kan me indenken dat je je aangvevallen/rot voelt.

Ik vroeg het hierboven al maar ben je onder behandeling is het A.S in Dordrecht? Is het geen idee om uit te wijken naar een ander ziekenhuis en daar opnieuw het verhaal weg te leggen over je hevige bloedverlies? Mijn moeder (die is dan wel wat ouder) heeft ook heel erg last gehad van hevige menstruatie en heeft hiervoor niet zo zeer aan stollers gezeten maar wel aan ijzertabletten omdat zij zoveel bloed verloor. Ik weet even niet goed wat er toen aan is gedaan. Volgens mij is zij op een gegeven moment aan de pil gegaan en is het toen afgenomen. (Dat is voor jou natuurlijk geen optie) Volgens mij is ook haar baarmoeder ook goed schoongemaakt??
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_151939490
Deadly; begreep de gyn wel dat dat echt je vraag was? Of heb je ook je kinderwens besproken? Want het klinkt echt alsof zij op dat spoor zit terwijl jij kwam voor iets anders..
  woensdag 22 april 2015 @ 21:24:18 #113
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_151939507
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 21:04 schreef deadly_kiss het volgende:
Zo iedereen uitgeraasd? !

Ik weet niet of jullie die zich zo druk maken over mijn gewicht ook 4maanden geleden hier mee lazen...
Maar dan hadden jullie kunnen lezen dat ik naar de gyn ben doorgestuurd vanwege plots heel heftig menstrueren en niet vanwege het feit dat ik nog niet zwanger ben! Dat ik nog niet zwanger was, was bijzaak.
De rede dat ik mijn gyn niet mag is niet omdat ze vind dat ik te dik ben..

Want ja natuurlijk ben ik te dik!!!!


Het ging mij er om dat er helemaal niet werd gekeken naar wat de oorzaak is van na tig jaar regelmatig volgend kalender en onder controle naar plots tussendoor bloedingen met onmenselijk veel bloedverlies!

Dit in combinatie met mijn beide zussen die ook eind 20 deze problemen kregen en beide meerdere keren zijn geopereerd aan best wel erge endomitriose en beide niet zelf zwanger kunnen worden.

Ook hier is niet naar gekeken en werd weg gewuifd omdat het toeval zou zijn dat mijn zussen dit beide zo erg hebben.
Ze had haar oordeel al klaar voordat ik die echo kreeg..


Ik eis helemaal geen ivf of weet ik veel wat ik hier allemaal lees... ik eis geen zwangerschap, is wil duidelijkheid wat de oorzaak is van dit bloedverlies waarbij ik 12 bloedstollers per dag voor krijg omdat het er gewoon uit druppelt!


De rede dat ik mijn gyn niet mag is omdat ik me inderdaad niet gehoord voel... en dat is precies wat mijn zussen ook hadden, en dat is precies hoe het over tig jaar nog zal zijn!


Ik ben de helft nog vergeten maar het zal allemaal wel.. ben hier echt even klaar.
Ga jij als de sodemieter eens een fatsoenlijke gyn zoeken gespecialiseerd in endometriose, het is nog niet duidelijk bewezen maar er schijnt wel een erfelijkheids factor te zijn.
Leg daar dan je situatie uit, zij kunnen veel meer voor je betekenen.

En ik als endometriose patiënt spreek uit ervaring, it sucks big time :* :*

Maar los van jou want dit was geen aanval naar jou wmb, zijn er gewoon adviezen en ik denk dat het niet slecht is om deze gewoon hier voor iedereen te benoemen. Nog los van de manier hoe een gyn hier mee omgaat en of je al dan niet in een mmm zit.
Be happy with the little things in life
pi_151939926
Ja ik vind het vervelend maar ik zie toch elke keer mijn naam in de reacties staan.. ook reacties waar men het heeft over dat iemand/ik een vruchtbaarheids behandeling zou eisen en dit niet krijg, en daarom mijn gyn niet zou mogen want ik ben te lui om maar wat te moeten doen voor een zwangerschap...
Hoe komt een verhaal binnen 24uur zo uit zijn verband getrokken wtf

:{
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 21:40:31 #115
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151940063
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 20:38 schreef Ronderotonde het volgende:
Dat negatieve gedachten invloed hebben geloof ik voor geen meter. Als binnenkomende zaadjes merken dat je pessimistisch bent ingesteld, maken ze dan rechtsomkeert? ;)
Ik weet zelf ook af en toe niet eens wat ik denk, ik probeer er zo min mogelijk aan te denken...
Ik geloof best dat lichaam en geest goed in balans moeten zijn en dat je dingen onbewust tegen kan houden/in stand kan houden, maar of dat voor zwangerschap ook opgaat weet ik niet. Bij mij werkt het met mijn ME wel zo kom ik nu achter. Dus dat er een link is zou ik niet meteen uitsluiten.

quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 20:38 schreef droomvrouwtje het volgende:
@maja zie mijn uitleg eerder op de avond :) Hier ivf, bij start 3 jaar geleden was een bmi van 30 de grens anders moest je eerst afvallen, in zoverre dat diagnose ook doorslaggevend is, want ik zat niet op de 30, maar door de endometriose en geen eileiders een duidelijke oorzaak. Langer wachten zou inhouden dat de endo meer schaden kan aanrichten. Dus begonnen.
Inmiddels is de grens verlegd naar 35 in het ziekenhuis naar aanleiding van wat onderzoeken.
Liever zien ze een lager bmi maar hoger dan 35 is eerst afvallen dan pas starten en kan eventueel op individueel niveau afwijken maar dat is eerder uitzondering dan regel.

Tja en ik weet niet of het zo simpel is om te stellen dat alleen maar medicijnen om je cyclus korter te maken geen of minder impact heeft.
Geloof me neuqen op de klok is niet grappig en echt killing met vlagen voor je relatie. Want als je die maand overslaat weet je gewoon dat je een kans hebt verspeelt en daar kan je weer onenigheid over krijgen of je schuldig voelen.
Mmm welke vorm dan ook heeft gewoonweg impact
Ik heb nu zo'n onregelmatige cyclus, daar word ik ook heel onzeker van en ik merk dat dat al impact heeft op mijn relatie omdat je helemaal geen idee hebt waar je aan toe bent. Dan lijkt het me een uitkomst als de cyclus wat beïnvloedt kan worden zodat je in ieder geval ongeveer weet wanneer je vruchtbaar bent. Zodra je echt dieper in de mmm komt dan kan ik me voorstellen dat het een stuk heftiger is :*

quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 20:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De mmm is een glijdende schaal. Het is meestal niet een kwestie van een doorverwijzing, een pilletje en een succesvolle zwangerschap. En de mmm is vanaf het begin zwaar en wordt alleen maar zwaarder.

Buiten dat: overgewicht kan daadwerkelijk een directe invloed op je cyclus hebben, je hormoonbalans. Pcos en overgewicht hebben niet voor niets een link.
Ik sta nu aan het begin van de mmm maar dat betekent toch niet per definitie dat het een lang traject hoeft te worden? Misschien sta ik er wat naïef in hoor maar ik zie het niet meteen als iets dat jarenlang hoeft te duren.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 21:04 schreef deadly_kiss het volgende:
Zo iedereen uitgeraasd? !

Ik weet niet of jullie die zich zo druk maken over mijn gewicht ook 4maanden geleden hier mee lazen...
Maar dan hadden jullie kunnen lezen dat ik naar de gyn ben doorgestuurd vanwege plots heel heftig menstrueren en niet vanwege het feit dat ik nog niet zwanger ben! Dat ik nog niet zwanger was, was bijzaak.
De rede dat ik mijn gyn niet mag is niet omdat ze vind dat ik te dik ben..

Want ja natuurlijk ben ik te dik!!!!

Het ging mij er om dat er helemaal niet werd gekeken naar wat de oorzaak is van na tig jaar regelmatig volgend kalender en onder controle naar plots tussendoor bloedingen met onmenselijk veel bloedverlies!

Dit in combinatie met mijn beide zussen die ook eind 20 deze problemen kregen en beide meerdere keren zijn geopereerd aan best wel erge endomitriose en beide niet zelf zwanger kunnen worden.

Ook hier is niet naar gekeken en werd weg gewuifd omdat het toeval zou zijn dat mijn zussen dit beide zo erg hebben.
Ze had haar oordeel al klaar voordat ik die echo kreeg..

Ik eis helemaal geen ivf of weet ik veel wat ik hier allemaal lees... ik eis geen zwangerschap, is wil duidelijkheid wat de oorzaak is van dit bloedverlies waarbij ik 12 bloedstollers per dag voor krijg omdat het er gewoon uit druppelt!

De rede dat ik mijn gyn niet mag is omdat ik me inderdaad niet gehoord voel... en dat is precies wat mijn zussen ook hadden, en dat is precies hoe het over tig jaar nog zal zijn!

Ik ben de helft nog vergeten maar het zal allemaal wel.. ben hier echt even klaar.
Kus voor jou :* Het is sowieso vervelend dat je nu zo letterlijk als voorbeeld wordt genomen in deze discussie, dat is sowieso niet tof :N En ik vind het ook wat vreemd dat uit heel OUD er opeens mensen hier komen reageren, is er soms een alert uitgegaan? :D

Ik snap heel goed als je even klaar bent hier maar hoop dat je je snel weer vrij voelt om hier te posten :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 22 april 2015 @ 21:45:56 #116
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_151940190
Ik heb nergens jou naam genoemd en gezegd dat je wat eist.

Maar wat ik al schreef, los van al dan niet een mmm gewicht kan überhaupt invloed hebben, ondergewicht telt ook want ook die kan negatieve invloed hebben op vruchtbaarheid.
Er is gewoon zoals ik het lees uiteindelijk een normale discussie ontstaan.
En als je zelf invloed hebt op dingen en daarmee een mmm kan vermijden dan lijkt mij het alleen maar fijn als anderen jullie daar op wijzen.
Dat is geen belerend vingertje, maar meer van goh hou daar rekening mee, probeer dat eens. Adviezen die vanuit een ziekenhuis ook gedragen worden en gewoon wetenschappelijk zijn onderbouwd.


En uit eigen ervaring: ik baalde als een stekker toen de gyn in het oude ziekenhuis begon te miepen over mijn gewicht, omdat er juist een oorzaak gevonden was waarom het niet wilde lukken.
Maar richtlijnen en ze hebben gewoon de plicht om je te wijzen op de risico's die je loopt met een hoger bmi

@majo 5 jaar geleden stond ik er ook heel naïef in, voor de meelezers in het als zwanger worden/blijven niet lukt topic. Mijn uitkomst is bekend, 3 ivf pogingen en lege handen.
Maar dat is mijn verhaal, genoeg die er idd met 1 ronde cyclus volgen en medicatie al zwanger zijn.
Tja en dat ik hier reageer, weet je als je zelf in de mmm hebt gezeten of zit, dan wil je dat een ander graag besparen met adviezen. En omdat ik vond dat er behoorlijk negatief over de gyn werd gedaan. Die doet ook alleen maar haar/zijn werk en heeft richtlijnen te volgen. En ja soms blijkt dan dat er sprake is van een miscommunicatie.

En ik merk dat gewicht nogal een heikel punt is en blijft en hoe moeilijk en confronterend, ook dit punt mag best benoemt worden. Juist overal punten praten tav vruchtbaarheid kan jullie alleen maar helpen

[ Bericht 15% gewijzigd door droomvrouwtje op 22-04-2015 22:00:10 ]
Be happy with the little things in life
pi_151940197
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 21:40 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik geloof best dat lichaam en geest goed in balans moeten zijn en dat je dingen onbewust tegen kan houden/in stand kan houden, maar of dat voor zwangerschap ook opgaat weet ik niet. Bij mij werkt het met mijn ME wel zo kom ik nu achter. Dus dat er een link is zou ik niet meteen uitsluiten.

[..]

Ik heb nu zo'n onregelmatige cyclus, daar word ik ook heel onzeker van en ik merk dat dat al impact heeft op mijn relatie omdat je helemaal geen idee hebt waar je aan toe bent. Dan lijkt het me een uitkomst als de cyclus wat beïnvloedt kan worden zodat je in ieder geval ongeveer weet wanneer je vruchtbaar bent. Zodra je echt dieper in de mmm komt dan kan ik me voorstellen dat het een stuk heftiger is :*

[..]

Ik sta nu aan het begin van de mmm maar dat betekent toch niet per definitie dat het een lang traject hoeft te worden? Misschien sta ik er wat naïef in hoor maar ik zie het niet meteen als iets dat jarenlang hoeft te duren.

[..]

Kus voor jou :* Het is sowieso vervelend dat je nu zo letterlijk als voorbeeld wordt genomen in deze discussie, dat is sowieso niet tof :N En ik vind het ook wat vreemd dat uit heel OUD er opeens mensen hier komen reageren, is er soms een alert uitgegaan? :D

Ik snap heel goed als je even klaar bent hier maar hoop dat je je snel weer vrij voelt om hier te posten :*
Mmm hoeft niet lang te duren nee. Uiteindelijk ben ik een half jaar na het starten van de behandeling zwanger geworden. Vergeleken met andere vrouwen in de Mmm is dat vrij vlot :) en het kan nog sneller als je de eerste ronde al zwanger wordt.

Enne.. velen lurken hier natuurlijk voor streepjes :+
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 21:52:29 #118
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151940398
En dan weer terug naar de dagelijkse MaJo les. Ik heb het boek er even bijgepakt:

- 1 kopje koffie per dag kan de vruchtbaarheid halveren. Beetje vaag dus, vooral door het woordje "kan". Ze noemt inderdaad ook thee en cola maar ook chocolade als slecht. Pure cacao is dan wel weer goed.
- Naast de bekende vitamines (A, B, C, E en foliumzuur) gaat ze ook in op mineralen en vetzuren die van belang zijn bij zwanger worden. De mineralen zijn calcium, ijzer, magnesium, mangaan, seleen en zink. De essentiele vetzuren zijn alfalinoleenzuur en linoolzuur. Die eerste vetzuur zit vooral in lijnzaadolie en de tweede in zonnebloemolie.

Nog vragen? :P
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_151940454
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 21:40 schreef MaJo het volgende:

Kus voor jou :* Het is sowieso vervelend dat je nu zo letterlijk als voorbeeld wordt genomen in deze discussie, dat is sowieso niet tof :N En ik vind het ook wat vreemd dat uit heel OUD er opeens mensen hier komen reageren, is er soms een alert uitgegaan? :D

Ik heb mijn best gedaan het niet op persoon maar op de situatie te richten. Ik wil dat ook absoluut niet, ik ben zelf 125 kg geweest (bij 1m82, BMI van 38 dus). Ik wilde alleen de visie van de klinieken verduidelijken, en proberen uit te leggen waarom dit gebeurt.

En dat alert: nee, ik kwam kijken hoe het met Cygne gaat.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 21:57:27 #120
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151940576
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 21:54 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik heb mijn best gedaan het niet op persoon maar op de situatie te richten. Ik wil dat ook absoluut niet, ik ben zelf 125 kg geweest (bij 1m82, BMI van 38 dus). Ik wilde alleen de visie van de klinieken verduidelijken, en proberen uit te leggen waarom dit gebeurt.

En dat alert: nee, ik kwam kijken hoe het met Cygne gaat.
Er zijn wel degelijk mensen die haar bij naam noemen, ik zie zelfs dat ik het op een gegeven moment heb overgenomen. Het vervelende vind ik zelf dat ik op een gegeven moment het ben gaan overnemen, dat ik niet wist dat ze een echo had gehad enzo. Nu ze het uitlegt had ik dat moeten weten dat het vanwege die heftige bloedingen was, daar hebben we het een paar maanden geleden nog over gehad. Ik heb me dus ook op laten jutten door de discussie en daar schaam ik me nu wel een beetje voor :@ Maar zullen we het gewoon laten rusten nu en weer verder gaan met de orde van de dag. Mijn lesje bijvoorbeeld :P
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_151940800
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:01 schreef Barreltje het volgende:
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Majo..

Watmij het meest stoort is de apatische en verongelijkte houding..
Deadly heeft toch al een onderzoek gehad? Ze werd dus in eerste instantie wel geholpen..
Als daar dan niet direct een aanwijsbare reden uitkomt dan kan overgewicht een prima reden zijn llijkt me (let wel, ik ben geen medicus) dat er dan vervolgens verongelijkt gedaasn wordt van :"ze vinden me te dik het is niet eerlijk" zonder niet eens een BEETJE moeite te doen.. Sorry.. Maar daar krijg ik ook jeuk van..

Alles moet maar maakbaarzijn tegenwoordig.. En wel het liefst zo dat je er zelfs niks voor hoeft te doen.. :N

Jij en ik maken ons ook zorgen over ons gewicht en vruchtbaarheid.. Maar WIJ doen er wel wat aan...

Zo.. En nu een vruchtbaar voedings lesje !! :)
:N
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 22:04:13 #122
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151940845
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 21:45 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik heb nergens jou naam genoemd en gezegd dat je wat eist.

Maar wat ik al schreef, los van al dan niet een mmm gewicht kan überhaupt invloed hebben, ondergewicht telt ook want ook die kan negatieve invloed hebben op vruchtbaarheid.
Er is gewoon zoals ik het lees uiteindelijk een normale discussie ontstaan.
En als je zelf invloed hebt op dingen en daarmee een mmm kan vermijden dan lijkt mij het alleen maar fijn als anderen jullie daar op wijzen.
Dat is geen belerend vingertje, maar meer van goh hou daar rekening mee, probeer dat eens. Adviezen die vanuit een ziekenhuis ook gedragen worden en gewoon wetenschappelijk zijn onderbouwd.

En uit eigen ervaring: ik baalde als een stekker toen de gyn in het oude ziekenhuis begon te miepen over mijn gewicht, omdat er juist een oorzaak gevonden was waarom het niet wilde lukken.
Maar richtlijnen en ze hebben gewoon de plicht om je te wijzen op de risico's die je loopt met een hoger bmi

@majo 5 jaar geleden stond ik er ook heel naïef in, voor de meelezers in het als zwanger worden/blijven niet lukt topic. Mijn uitkomst is bekend, 3 ivf pogingen en lege handen.
Maar dat is mijn verhaal, genoeg die er idd met 1 ronde cyclus volgen en medicatie al zwanger zijn.
Tja en dat ik hier reageer, weet je als je zelf in de mmm hebt gezeten of zit, dan wil je dat een ander graag besparen met adviezen. En omdat ik vond dat er behoorlijk negatief over de gyn werd gedaan. Die doet ook alleen maar haar/zijn werk en heeft richtlijnen te volgen. En ja soms blijkt dan dat er sprake is van een miscommunicatie.

En ik merk dat gewicht nogal een heikel punt is en blijft en hoe moeilijk en confronterend, ook dit punt mag best benoemt worden. Juist overal punten praten tav vruchtbaarheid kan jullie alleen maar helpen

Kus voor jou :* Ik hoop dat de meesten die in de mmm belanden niet zo'n lang traject aan zullen gaan, dat lijkt me ook echt slopend. Fijn dat je je verhaal wilt delen en mensen van adviezen wil voorzien, dat moet ook absoluut kunnen hier. Het is alleen jammer dat deadly's verhaal wat uit z'n verband is gerukt. Desalniettemin vind ik het een interessante discussie, vooral als het de mmm betreft.

Ik ben het met je eens dat we hier ook over moeten kunnen praten, maar dan niet met 1 persoon als voorbeeld. Het was beter geweest als we het er een keer op waren gekomen en het niet zo rechtstreeks gelinkt was naar 1 persoon.

Ik wil trouwens nog even als disclaimer, vooral in jouw situatie, zeggen dat de dingen die ik noem uit het boek dus niet mijn mening zijn maar de dingen die me opvallen :)

Hoe gaat het nu verder met je trouwens, zijn er nog mogelijkheden in de mmm?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_151940908
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:28 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik idd, maar ik wilde het wat voorzichtiger zeggen :+ Mijn indruk (en ik lees hier al heel lang mee, van toen ik zelf zwanger wilde worden) is een tendens van verongelijkt wegschuiven op een lompe arts die niet mee wil werken aan een verwijzing, zonder zelf initiatief te tonen en te erkennen dat afvallen op z'n minst de moeite van het proberen waard kan zijn.

Dat is ongetwijfeld een gekleurd beeld, maar ik lees hier nooit over iemand daadwerkelijk aan het afvallen is bijvoorbeeld. Dat zal vast wel gebeuren hoor, maar de schuld lijkt vooral in de schoenen van een ander te worden geschoven.

Edit: dat wat droomvrouwtje zegt! Goed en mooi genuanceerd verwoord ^O^
Je leest al heel lang mee... ook 4maanden geleden?
:N
  woensdag 22 april 2015 @ 22:14:28 #124
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_151941250
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 22:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Kus voor jou :* Ik hoop dat de meesten die in de mmm belanden niet zo'n lang traject aan zullen gaan, dat lijkt me ook echt slopend. Fijn dat je je verhaal wilt delen en mensen van adviezen wil voorzien, dat moet ook absoluut kunnen hier. Het is alleen jammer dat deadly's verhaal wat uit z'n verband is gerukt. Desalniettemin vind ik het een interessante discussie, vooral als het de mmm betreft.

Ik ben het met je eens dat we hier ook over moeten kunnen praten, maar dan niet met 1 persoon als voorbeeld. Het was beter geweest als we het er een keer op waren gekomen en het niet zo rechtstreeks gelinkt was naar 1 persoon.

Ik wil trouwens nog even als disclaimer, vooral in jouw situatie, zeggen dat de dingen die ik noem uit het boek dus niet mijn mening zijn maar de dingen die me opvallen :)

Hoe gaat het nu verder met je trouwens, zijn er nog mogelijkheden in de mmm?
Ik vind je boek bijzonder interessant eerlijk gezegd dus ben benieuwd naar de rest.
Ik trok wel een wenkbrauw op bij het koffie verhaal.

Even in een spoiler zodat niet iedereen hoeft te lezen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Be happy with the little things in life
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 22:18:23 #125
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151941442
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 22:14 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Ik vind je boek bijzonder interessant eerlijk gezegd dus ben benieuwd naar de rest.
Ik trok wel een wenkbrauw op bij het koffie verhaal.

Even in een spoiler zodat niet iedereen hoeft te lezen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zal voorlopig blijven spammen dan :P Morgen de rest van hoofdstuk 2 (detox) en begin van hoofdstuk 3 (wetenschap). Stay tuned :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_151941818
Ja, ik las 4 maanden geleden ook al mee en toen heb ik hetzelfde gezegd.
  woensdag 22 april 2015 @ 22:35:59 #127
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151942258
ik heb het ook niet over jou specifiek gehad deadly. ik heb wel een interne alert als t over gewicht gaat. na een bmi >50 zwangerschap weet ik twee dingen:

1. het kán allemaal goed gaan
2. dit wil ik nooit meer. volgende keer, als die er komt, wil ik in elk geval een bmi <40 zodat ik bij een vk mag lopen enzo. bmi <30 is voor mij niet echt haalbaar, dat zeg ik niet uit gemakzucht maar omdat 60 kilo afvallen zonder operatie echt heel lastig wordt binnen de termijn waarop ik evt. nog een tweede zou willen. als de conclusie is dat het er daardoor bij een blijft dan is dat dus zo...
Kwak
  woensdag 22 april 2015 @ 22:36:43 #128
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151942294
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 22:14 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Ik vind je boek bijzonder interessant eerlijk gezegd dus ben benieuwd naar de rest.
Ik trok wel een wenkbrauw op bij het koffie verhaal.

Even in een spoiler zodat niet iedereen hoeft te lezen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lurk (uiteraard ;) ) ook mee. En even een :* voor jou.
pi_151943421
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 22:26 schreef Arja het volgende:
Ja, ik las 4 maanden geleden ook al mee en toen heb ik hetzelfde gezegd.
Dat over de medische molen wat je op de vorige pagina zei? Of begrijp ik je verkeerd?

Maar wat heb ik daar mee te maken?
Ik heb nooit gezegt dat ik een behandeling wil/eis om zwanger te worden...daar denk ik niet eens aan :) snap helemaal niet waarom ik daarmee gelinkt wordt!
ik ging hoofdzakelijk om een oorzaak/oplossing te vinden voor de bloedingen en ik moest van mijn dokter daarbij vermelden dat ik toen al een jaar bezig was en het verhaal van mijn familie.

Het was juist mijn gyn die begon uit het niets over behandelingen en dat ik dat wel van de kaart kon schrappen met mijn huidige gewicht terwijl ik daar helemaal niet voor kwam!

Ik kreeg te horen dat de ene vrouw nou eenmaal meer bloed verliest dan de ander als antwoord voor mijn probleem... waar ik niks mee opschoot.
En een preek over iets waar ik niet voor kwam! Daarom vind ik dat ik een rare gyn heb.


Het kan soms allemaal een beetje anders over komen online dan hoe iemand het wil brengen.. maar ik wil echt nogmaals duidelijk maken dat waar het plots over ging, dus een behandeling willen met overgewicht en boos zijn dat ik mij zin niet zou krijgen echt niet waar is.
Ik hoop dat het hiermee nu klaar is en voortaan iets beter gelezen gaat worden inplaats van iets opblazen en iemands naam daarbij noemen want daar kan je echt iemand mee kwetsen ook als dat niet de bedoeling is :)
pi_151944079
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 21:54 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik heb mijn best gedaan het niet op persoon maar op de situatie te richten. Ik wil dat ook absoluut niet, ik ben zelf 125 kg geweest (bij 1m82, BMI van 38 dus). Ik wilde alleen de visie van de klinieken verduidelijken, en proberen uit te leggen waarom dit gebeurt.

En dat alert: nee, ik kwam kijken hoe het met Cygne gaat.
Oh hai! O+
Bloedverlies blijft nu bij bruinige vegen en soms een rode veeg. Maar inlegkruisje blijft schoon. ^O^
pi_151944126
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 22:05 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Je leest al heel lang mee... ook 4maanden geleden?
:N
Jazeker! Toen was ik net zwanger :)

Maar ik heb jouw naam helemaal niet genoemd. Ik snap dat het voelt alsof iedereen nu over jou heen valt, maar het ging mij helemaal niet om jouw verhaal maar om de algemene trend van 'stomme arts'-reacties. Jouw verhaal was meer een trigger voor de discussie. Sterker nog, ik verbaasde me een beetje over het zwanger VS gewichtverhaal in jouw geval omdat ik dacht dat je voor die heftige bloedingen naar de gyn ging.
pi_151944257
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 23:05 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Dat over de medische molen wat je op de vorige pagina zei? Of begrijp ik je verkeerd?
Ja kan niet goed quoten, want mobiel maar google maar op "arja fok overschatten medische molen"

Maar evenwel: als jij het gevoel hebt dat je gyn je niet begrijpt en jullie elkaars taal niet spreken, is dat altijd reden om een andere gyn te overwegen.
pi_151944303
Deadly, niet aangevallen voelen! :*

Toen ik na mk 2 bij de gyn zat zei hij dat de kans groot was dat t aan mijn overgewicht lag maar dat hij wel graag ook onderzoeken wilde doen voor de zekerheid. En dat is fijn. Hij zei ook dat je daar voorzichtig mee moet zijn, om het direct op overgewicht te gooien zonder andere oorzaken uit te sluiten.
pi_151947180
Zozo gisteren een fikse discussie misgelopen zie ik..
Ik zei ook altijd, afvallen dat is zo moeilijk dat lukt mij niet. En nu had ik geen ernstig overgewicht maar ik vond het super belangrijk om gezond een zwangerschap in te gaan. Ik had een bmi van 24 en ik zit nu tussen de 19 en de 20. Ik wilde echt afvallen en gezonder worden, en omdat die wil zo sterk was is het me alles meegevallen. Ik durf zelfs te zeggen dat het me makkelijk is afgegaan. Ik denk dat positiviteit en in jezelf geloven ook wel werkt, al is dat natuurlijk wel moeilijk.
Ik wil absoluut niet weer een discussie starten, en dit is puur mijn eigen gevoel. Maar ik ben voor mezelf super blij dat ik ben afgevallen al voordat de diagnose PCOS geconstateerd is. Nu weet ik tenminste zeker dat bij mij gewicht geen oorzaak is. Ik zou het persoonlijk voor m'n lichaam niet eerlijk vinden om het vol te stoppen met allemaal medicijnen en hormonen terwijl de oorzaak misschien ligt bij een te zwaar lichaam en je daar zelf iets aan kunt doen. Maar nogmaals, ieder zijn eigen lichaam en ieder zijn eigen gevoel daarover. Wil hier niemand mee voor t hoofd stoten.

Hoe is het gegaan bij de huisarts MaJo??

Hier een test gedaan, maar zoals verwacht negatief. Nu hopen op een mentruatie want dan zijn de medicijnen aangeslagen.
  Moderator donderdag 23 april 2015 @ 07:55:14 #135
5428 crew  miss_sly
pi_151947341
Een bmi van 24 is gewoon een gezond bmi. Een bmi tussen 19-20 is richting ondergewicht. Als jij je er goed bij voelt, is het prima verder, maar dit is niet gezonder dan de 24 die je had :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151947360
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 23:25 schreef Cygne het volgende:

[..]

Oh hai! O+
Bloedverlies blijft nu bij bruinige vegen en soms een rode veeg. Maar inlegkruisje blijft schoon. ^O^
Oh fijn!!! Heb je al een afspraak durven maken voor een echo?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_151947361
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 07:55 schreef miss_sly het volgende:
Een bmi van 24 is gewoon een gezond bmi. Een bmi tussen 19-20 is richting ondergewicht. Als jij je er goed bij voelt, is het prima verder, maar dit is niet gezonder dan de 24 die je had :)
De 24 gaat richting overgewicht, zo kun je het ook bekijken.
  Moderator donderdag 23 april 2015 @ 09:29:40 #138
5428 crew  miss_sly
pi_151948648
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 07:58 schreef Fien10 het volgende:

[..]

De 24 gaat richting overgewicht, zo kun je het ook bekijken.
Nee, boven 25, hoewel men zelfs vaker al spreekt over 26, begint licht overgewicht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151948747
Het is inmiddels toch wel bekend dat BMI op zichzelf heel, heel weinig zegt over iemands gezondheid? Alleen in de extremen (dus zeer hoog of zeer laag BMI) kun je er denk ik iets mee, maar dan nog... Een verschil tussen 26, 24 of 19 zegt zeer weinig. Het kan wel iets zeggen als iemand aangeeft dat hij met het lagere BMI ook daadwerkelijk gezonder is gaan leven. Maar andersom kan net zo goed: dat iemand met een hoger BMI gezonder leeft dan iemand met een laag BMI.

Ik zit aan de andere kant, met ondergewicht (BMI van 17/18) en er werden hier door een verzekeringsarts ook conclusies getrokken over mijn gezondheid, zonder dat ze verdere onderzoeken hadden gedaan. Ik weet nu dus wel een beetje hoe frustrerend dat kan zijn.

Vind het bizar dat in een medische wereld mensen rondlopen die alleen op basis van BMI conclusies menen te kunnen trekken. Dat een heel hoog of heel laag BMI een contra-indicatie is voor bepaalde behandelingen snap ik wel. Maar dat een arts geen verdere onderzoeken doet, omdat hij/zij zo al meent te kunnen vaststellen wat een oorzaak voor iemands klachten is, vind ik een medische misser.

[ Bericht 4% gewijzigd door Franny_G op 23-04-2015 09:39:27 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_151950028
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 09:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, boven 25, hoewel men zelfs vaker al spreekt over 26, begint licht overgewicht.
Vanaf 25 begint licht overgewicht
Onder de 18 is ondergewicht. Gezien de standaard BMI-metingen en grafieken.
Maar zoals hierboven al meerdere keren gezegd is zegt een BMI niet altijd alles over of je een gezondlichaam hebt ja of nee. Zo zal iemand die veel sport een hoger BMI hebben als iemand met het zelfde lichaam die dat niet doet.
Ik zit goed in m'n vel en ben veel energieker dan toen ik een hoger BMI had.
  Moderator donderdag 23 april 2015 @ 10:23:52 #141
5428 crew  miss_sly
pi_151950215
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 10:17 schreef Fien10 het volgende:

[..]

Vanaf 25 begint licht overgewicht
Onder de 18 is ondergewicht. Gezien de standaard BMI-metingen en grafieken.
Maar zoals hierboven al meerdere keren gezegd is zegt een BMI niet altijd alles over of je een gezondlichaam hebt ja of nee. Zo zal iemand die veel sport een hoger BMI hebben als iemand met het zelfde lichaam die dat niet doet.
Ik zit goed in m'n vel en ben veel energieker dan toen ik een hoger BMI had.
Ik zeg toch ook dat het vooral gaat om hoe je je voelt? Echter is het een beetje raar om van een bmi 24 (je begon zelf met bmi, remember) te zeggen dat je het belangrijk vond af te vallen, omda tje geen ernstig overgewicht had (je had dus geen overgewicht) en je gezond aan een zwangerschap wilde beginnen. Kan best dat jij je prettiger voelt nu, en als je gezonder bent gaan leven, zul je ook gezonder zijn, maar dat zit hem niet in van 24 naar 19-20 gaan in bmi.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151950722
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 10:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook dat het vooral gaat om hoe je je voelt? Echter is het een beetje raar om van een bmi 24 (je begon zelf met bmi, remember) te zeggen dat je het belangrijk vond af te vallen, omda tje geen ernstig overgewicht had (je had dus geen overgewicht) en je gezond aan een zwangerschap wilde beginnen. Kan best dat jij je prettiger voelt nu, en als je gezonder bent gaan leven, zul je ook gezonder zijn, maar dat zit hem niet in van 24 naar 19-20 gaan in bmi.
Ik had geen ernstig overgewicht nee, maar al zou ik doorgaan met de leefstijl die ik toen leefde zou ik het wel krijgen. Ook voelde ik me niet fijn in het lichaam wat ik had. Maar zoals ik al zei in de eerdere posts, is dit voor iedereen persoonlijk. Iedereen heeft een eigen lichaam waar iedereen zelf over bepaald waarin iemand zich het beste voelt ja of nee.
pi_151951687
Kan ik iemand nog gelukkig maken met een heleboel ovulatietesten?
pi_151951773
Zullen we het hier verder bij laten? Ik denk dat alles nu wel gezegd is. Te zwaar en zwanger worden is geen goede combi. Ik weet wel dat ik maar weer wat gezonder moet gaan snavelen en de weegschaal van onder de kast moet pakken. :@ Met mijn 82 kilo en 180 tik ik net Het randje aan.
pi_151951802
Hier trouwens nog temperatuur deskundigen?
  donderdag 23 april 2015 @ 11:22:10 #146
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_151951851
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 11:20 schreef Hilzillah het volgende:
Hier trouwens nog temperatuur deskundigen?
weer schommelingen?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator donderdag 23 april 2015 @ 11:29:38 #147
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151952048
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 11:19 schreef Hilzillah het volgende:
Zullen we het hier verder bij laten? Ik denk dat alles nu wel gezegd is. Te zwaar en zwanger worden is geen goede combi. Ik weet wel dat ik maar weer wat gezonder moet gaan snavelen en de weegschaal van onder de kast moet pakken. :@ Met mijn 82 kilo en 180 tik ik net Het randje aan.
Mee eens :Y En met het nieuws van L-E vandaag vind ik alle discussies een beetje onbenullig :'(
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_151952390
Hoe is het bij de arts geweest MaJo?
pi_151953228
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 11:22 schreef Mariposas het volgende:

[..]

weer schommelingen?
Nou, wat ik begrepen had hoort te temp meerdere dagen hoog te blijven. Hij keilde na 2 dagen naar beneden en nu ietsepietsie hoger weer.
  Moderator donderdag 23 april 2015 @ 12:14:41 #150
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151953341
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 11:41 schreef Fien10 het volgende:
Hoe is het bij de arts geweest MaJo?
Had ik gisteren al gezegd maar dat is een beetje ondergesneeuwd ;) ik heb een verwijzing naar de gyn gekregen :) precies wat ik gehoopt had dus!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_151953518
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 12:14 schreef MaJo het volgende:

[..]

Had ik gisteren al gezegd maar dat is een beetje ondergesneeuwd ;) ik heb een verwijzing naar de gyn gekregen :) precies wat ik gehoopt had dus!
Oke fijn, ik ging het gister terug zoeken maar kon het niet vinden. Ik hoop dat je snel terecht kunt!
pi_151953548
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 12:11 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Nou, wat ik begrepen had hoort te temp meerdere dagen hoog te blijven. Hij keilde na 2 dagen naar beneden en nu ietsepietsie hoger weer.
Ik denk dat je eisprong nog niet is geweest. Soms zie je voor de eisprong (2-3 dagen) een kleine temperatuursverhoging, maar niet zo'n flinke als bij jou.
pi_151953797
Ik heb helemaal geen ovustreepjes gepiest ook :o alleen die vrijdag voor de temp stijging
pi_151953965
Lijkt idd alsof je eisprong nog niet geweest is Hilz... Op welke dag in je cyclus zit je nu?
  donderdag 23 april 2015 @ 12:39:28 #155
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_151954080
Denk het ook niet, Hilz. Heb je nog een screenshot? Als je wil kan ik er wel een plaatsen van mij (als het lukt), maar denk niet dat die meer inzicht geven dan wat je online vindt ;)
  Moderator donderdag 23 april 2015 @ 12:59:03 #156
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151954614
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 12:21 schreef Fien10 het volgende:

[..]

Oke fijn, ik ging het gister terug zoeken maar kon het niet vinden. Ik hoop dat je snel terecht kunt!
de wachttijd is drie weken dus dat is te overzien :Y

Ik wil niet meer aan kwaaltjes interpreteren doen maar toen ik net mijn tanden poetste spuugde ik het nog net niet weer uit tegen de spiegel :X :')

Nu aan het wachten op de tweede stap van "maak MaJo's gebit weer mooi", namelijk wortelkanaalbehandeling ;( en dan over 2 weken kies trekken, jeuj -O- maar daarna ben ik wel zo goed als nieuw *)

Hilz gebruik je nog dagelijks ovulatietesten? Ben benieuwd! Ik ga hoe dan ook voor je duimen ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_151958930
Via telefoon werkt het niet helemaal, kruip zo ff voor pc voor het screenshot
pi_151958998
Wel dus...

  donderdag 23 april 2015 @ 16:15:49 #159
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_151959809
Ik denk dat je eisprong dinsdag was, maar zeker weet ik het pas als je nog 1 à 2 temperaturen hebt die hoog blijven.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_151960550
Die clearblue testen zijn ook dikke poep.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 23 april 2015 @ 17:09:48 #161
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_151961109
Ik denk het ook, Hillz. Maar men zegt wel dat het minimaal 3 dagen hoger moet liggen, dus het is nu nog iets te snel om te zeggen...
pi_151961402
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 16:45 schreef Cygne het volgende:
Die clearblue testen zijn ook dikke poep.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben met die dingen nooit verder gekomen dan 1-2... naja en je kent de uitkomst daarvan, dus dat zegt niks..
S. 2014
J. 2016
  Moderator donderdag 23 april 2015 @ 17:59:05 #163
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151962119
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 16:45 schreef Cygne het volgende:
Die clearblue testen zijn ook dikke poep.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaan die testen überhaupt wel verder dan dat? Nog even doorbijten tot 2 mei, dan heb je meer zekerheid!

Hilz ik heb geen flauw idee hoe ik het moet lezen dus ik kan je niet helpen :@

Joycie, vandaag een van jouw ovulatietesten uitgeprobeerd maar beide vakjes bleven spierwit, ook het controlevakje. Zal dus niet helemaal goed gegaan zijn denk ik :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 23 april 2015 @ 18:03:58 #164
5428 crew  miss_sly
pi_151962217
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:40 schreef Hilzillah het volgende:
Wel dus...

[ afbeelding ]
In theorie zou je eerst 14-16 dagen een bepaalde temp moeten hebben, dan een klein dipje, dan een piek, dan kan ie nog een keer dippen en dan piekt ie weer en blijft hoog tot de menstruatie of langer, als je zwanger bent.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 23 april 2015 @ 18:11:43 #165
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_151962419
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 16:45 schreef Cygne het volgende:
Die clearblue testen zijn ook dikke poep.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij gaat niet verder dan 3+ zegt de bijsluiter. Maar ik zou me daar niet blind op staren. Die hele indicator is al raar omdat hij aangeeft vanaf conceptie, dus beetje raar want volgens mij ben je verder.
Ik zou het lekker bij dipsticks houden als ik jou was. Veel goedkoper ook dan steeds zo'n clearblue er tegenaan gooien
Be happy with the little things in life
pi_151964121
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:59 schreef MaJo het volgende:

[..]

Gaan die testen überhaupt wel verder dan dat? Nog even doorbijten tot 2 mei, dan heb je meer zekerheid!

Hilz ik heb geen flauw idee hoe ik het moet lezen dus ik kan je niet helpen :@

Joycie, vandaag een van jouw ovulatietesten uitgeprobeerd maar beide vakjes bleven spierwit, ook het controlevakje. Zal dus niet helemaal goed gegaan zijn denk ik :')
Heb je de urine direct opgevangen op de test of heb je in een bakje geplast en de stick er even in gelaten? Dat laatste werkte voor mij het beste. Als het controle vakje niet veranderd is de test mislukt!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_151965692
Ik deed altijd 10 seconden dopen in een bakje. Op een gegeven moment ben ik met ochtendurine gaan testen. Kreeg toen een veel duidelijker resultaat dan na werk testen. En ja ik weet het de test zegt in de middag
  Moderator donderdag 23 april 2015 @ 20:15:10 #168
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151966160
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 19:08 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Heb je de urine direct opgevangen op de test of heb je in een bakje geplast en de stick er even in gelaten? Dat laatste werkte voor mij het beste. Als het controle vakje niet veranderd is de test mislukt!
Normaal gesproken vang ik het op maar dit keer heb ik rechtstreeks over de test geplast omdat het zo'n groot ding was :D Ik zal het volgende keer toch eerst opvangen :) Ben wel benieuwd of ik nu voor de vierde keer deze cyclus een positieve test heb :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_151970003
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 18:11 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Hij gaat niet verder dan 3+ zegt de bijsluiter. Maar ik zou me daar niet blind op staren. Die hele indicator is al raar omdat hij aangeeft vanaf conceptie, dus beetje raar want volgens mij ben je verder.
Ik zou het lekker bij dipsticks houden als ik jou was. Veel goedkoper ook dan steeds zo'n clearblue er tegenaan gooien
Dat zeiden de meiden op de gebalanceerde translocatie fb pagina ook. Thanks, had ik even nodig. O+

Voelde me vandaag zo meh dat ik t niet kon opbrengen om te werken. Gelukkig heb ik deze maand al n dag extra gewerkt en wilde mijn lieve collega mijn klanten overnemen. Hij is ook de enige die weet van mijn zwangerschap. Ga maar lekker op de bank met n kopje thee en een dekentje, zei hij. O+
pi_151970089
Cygne wat lief van je collega. O+
pi_151970523
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:59 schreef MaJo het volgende:
Gaan die testen überhaupt wel verder dan dat?
Ja dat wel, ik heb getest de dag dat de vrouw van MvM zou komen en toen had ik 3+
Maar volgens mij was ik toen 6 weken ofzo?
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_151970562
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 21:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
Cygne wat lief van je collega. O+
Ja heel. O+

Ik werk online en heb alleen contact via skype met collega's maar t is zo'n fijne club.

Mensen komen voor elkaar op, helpen elkaar. Als mails te laat beantwoord dreigen te worden door een collega omdat hij of zij in tijdnood zit pakken we dat met zn allen op zodat er geen consequenties zijn voor die persoon.
pi_151970577
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 21:50 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ja dat wel, ik heb getest de dag dat de vrouw van MvM zou komen en toen had ik 3+
Maar volgens mij was ik toen 6 weken ofzo?
Ik zou nu 6 weken moeten zijn.
pi_151970622
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 21:52 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik zou nu 6 weken moeten zijn.
Ik zal eens even nazoeken hoever ik nou echt was, misschien zelfs wel 7

Edit:
Ik was 6 weken inderdaad... (5 weken 6 dagen)

Maar ja zoals jij ook al zei, het zegt echt helemaal niks.
Ik zou willen dat ik nu gewoon mijn mond gehouden had :*
Deed je het trouwens met ochtend urine? Ik wel.

[ Bericht 25% gewijzigd door Skoap op 23-04-2015 22:01:09 ]
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_151971039
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 21:51 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ja heel. O+

Ik werk online en heb alleen contact via skype met collega's maar t is zo'n fijne club.

Mensen komen voor elkaar op, helpen elkaar. Als mails te laat beantwoord dreigen te worden door een collega omdat hij of zij in tijdnood zit pakken we dat met zn allen op zodat er geen consequenties zijn voor die persoon.
Wat super zeg O+ O+ Heerlijk om te lezen dat het ook zo kan!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_151971251
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 21:53 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ik zal eens even nazoeken hoever ik nou echt was, misschien zelfs wel 7

Edit:
Ik was 6 weken inderdaad... (5 weken 6 dagen)

Maar ja zoals jij ook al zei, het zegt echt helemaal niks.
Ik zou willen dat ik nu gewoon mijn mond gehouden had :*
Deed je het trouwens met ochtend urine? Ik wel.
Nee, dat niet. Maar vorige ook niet.
pi_151971339
Ja ze zeggen wel dat die testen heel gevoelig zijn, maar volgens mij valt dat echt vies tegen!
Ik had zelfs met de gevoelige KV testen veel verschil met ochtend urine en met minder geconcentreerde urine. Ook na 5 weken nog.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_151971671
On the bright side, mn tetten doen zeer. *O*
pi_151973662
Cygne, ik wil toch ook even laten weten dat ik meeduim en aan je denk. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_151975459
Ik vind het allemaal wel goed! Klote stokkies en thermometer!

Vent die kan het volgende maand shaken! We batsen wel iedere dag! ;)
pi_151977021
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 23:05 schreef Nanuke het volgende:
Cygne, ik wil toch ook even laten weten dat ik meeduim en aan je denk. :*
Thanks, lief! :*
pi_151977783
Cygne, mijnntest bleef ook lang steken bij 2-3 ;)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_151977927
Ik had me zooooo voorgenomen pas van het weekend te testen.
Maar heb vanavond een borrel en leek me toch wel handig het dan te weten... O-)
En had me zoooooo voorgenomen geen streepjes-tuurder te worden. Een duidelijke streep anders telt het niet...
Het resultaat van mijn voornemens: Net getest, nu heel onzeker... Is het nou een streep?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 24 april 2015 @ 07:09:26 #184
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_151977937
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 07:07 schreef Leonietje83 het volgende:
Ik had me zooooo voorgenomen pas van het weekend te testen.
Maar heb vanavond een borrel en leek me toch wel handig het dan te weten... O-)
En had me zoooooo voorgenomen geen streepjes-tuurder te worden. Een duidelijke streep anders telt het niet...
Het resultaat van mijn voornemens: Net getest, nu heel onzeker... Is het nou een streep?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je foto doet het niet, maar ik ben rete nieuwsgierig! *O*

Editninja! Ja ja, ik zie m! Gefeliciteerd!! *O* *O* *O*
pi_151977941
Denk je echt? :s)
  vrijdag 24 april 2015 @ 07:11:22 #186
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151977942
Ja joh, zeker weten :) gefeliciteerd!
  vrijdag 24 april 2015 @ 07:15:48 #187
409579 LuDann
All the way
pi_151977958
Ik zie ook een tweede streepje!Gefeliciteerd! *O*
pi_151977966
Gefeliciteerd! Dat is wel echt een streep hoor *O*
pi_151977979
Haha dat is geen tuurstreep hoor! :D Hartstikke zwanger, gefeliciteerd! *O*
  vrijdag 24 april 2015 @ 07:23:44 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_151977984
Dat is zeker een streep! Gefeliciteerd!
disclaimer
pi_151977988
Wow zelfs ik zie m
Gefeliciteerd *O* *O* *O*
pi_151978000
Als de streep er binnen de gestelde tijd stond ben je gewoon hartstikke knocked-up!

*O* *O* *O* *O*

Volgens mij zit deze tweede streep zelfs boven de Majo-visibiliteitsgrens!
pi_151978014
Hahaha, dank jullie wel! En ja, de 'streep' stond er na 4 minuten...
  Moderator vrijdag 24 april 2015 @ 08:17:38 #194
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151978364
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 07:27 schreef Sara82 het volgende:
Als de streep er binnen de gestelde tijd stond ben je gewoon hartstikke knocked-up!

*O* *O* *O* *O*

Volgens mij zit deze tweede streep zelfs boven de Majo-visibiliteitsgrens!
haha inderdaad, ik zie hem ook!

Gefeliciteerd *O* hoe lang zijn jullie nu bezig geweest?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 24 april 2015 @ 08:21:39 #195
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_151978404
Jongens! Het regent! O+ O+ Wie mag er nog meer testen?
pi_151978419
Tuurstrepen zie ik nooit en deze zie ik toch echt! Dus van harte gefeliciteerd! *O*.
S. 2014
J. 2016
pi_151979021
*O* strepen *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_151979142
Ik zie ze ook! Gefeliciteerd! *O* *G*
pi_151979152
Gefeliciteerd Leonietje! Toch nog snel gegaan of niet :D
pi_151979321
Gefeliciteerd Leonietje!!! Mooie streep hoor, hoeft helemaal niet te twijfelen!

Dat wordt een antibiotica smoesje..
pi_151980511
Dank jullie wel allemaal! Pas sinds januari bezig dus inderdaad heel snel gegaan!
  vrijdag 24 april 2015 @ 10:56:12 #202
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_151982362
Gefeliciteerd Leonietje!!!
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
  Moderator vrijdag 24 april 2015 @ 10:56:23 #203
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151982371
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 10:05 schreef Leonietje83 het volgende:
Dank jullie wel allemaal! Pas sinds januari bezig dus inderdaad heel snel gegaan!
Dat is zeker snel gegaan, wat fijn!

Wat voor test is dit trouwens? Ik zie deze wel eens vaker voorbij komen :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_151982413
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 10:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is zeker snel gegaan, wat fijn!

Wat voor test is dit trouwens? Ik zie deze wel eens vaker voorbij komen :)
Kruidvat 2v5

Echt geen tuurstreep hoor! Gefeliciteerd!
E.
  Moderator vrijdag 24 april 2015 @ 11:31:31 #205
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151983659
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 10:57 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Kruidvat 2v5

Echt geen tuurstreep hoor! Gefeliciteerd!
Dus die bestaan echt :o Ik koop steeds die 2 voor 10 euro (dus 5 per stuk), dacht altijd dat mensen het verkeerd zeiden hier :D :@ Ik heb die nog nooit gevonden namelijk _O- Hoe ziet de verpakking er dan uit? :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_151983773
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 11:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dus die bestaan echt :o Ik koop steeds die 2 voor 10 euro (dus 5 per stuk), dacht altijd dat mensen het verkeerd zeiden hier :D :@ Ik heb die nog nooit gevonden namelijk _O- Hoe ziet de verpakking er dan uit? :@
Hahahhaa Majo! Het is een lichtblauw doosje, vraag het anders aan een van die meiden die er werkt.

Als je wilt stuur ik je vanavond per pm wel een foto :)
  Moderator vrijdag 24 april 2015 @ 11:35:17 #207
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151983798
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 11:34 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Hahahhaa Majo! Het is een lichtblauw doosje, vraag het anders aan een van die meiden die er werkt.

Als je wilt stuur ik je vanavond per pm wel een foto :)
Oh wat erg dit :') Ik ga zo eens kijken bij de Kruidvat, mijn testen zijn namelijk op _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator vrijdag 24 april 2015 @ 11:36:11 #208
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151983837
Net trouwens door het ziekenhuis gebeld dat ik er volgende week al terecht kan *O* Ik krijg een "cola onderzoek" ( :')) waarbij ze allemaal vragen stellen, bloed afnemen en een inwendige echo. Wel fijn dat ik al zo snel terecht kan!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 24 april 2015 @ 11:38:17 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_151983935
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 11:35 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oh wat erg dit :') Ik ga zo eens kijken bij de Kruidvat, mijn testen zijn namelijk op _O-
disclaimer
  Moderator vrijdag 24 april 2015 @ 11:39:01 #210
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151983968
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 11:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Thanks :* Wel stom dat ze dan ook die doosjes hebben met 2 testen van 10 euro (5 euro per stuk) :? :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_151985807
Leonietje gefeliciteerd *O*

Majo wat fijn dat je al zo snel terecht kan! Hopelijk blijft het dan allemaal zo voorspoedig gaan.

Hier dag 29, volgens mijn app is morgen mijn nod, ben benieuwd want cyclus is wisselend tussen de 26-37 dagen met 2x een uitschieter 46 dagen en 88 dagen. Kortom het kan alle kanten op.
pi_151987257
Gefeliciteerd Leonie! *O*
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_151988444
Gefeliciteerd leonie! *O*

Streepjes test is t niet eens met clearblue.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh en jullie kennen toch wel die zwangerschapskwaaltjes voor nod? Ik heb miskraamkwaaltjes. :')
  vrijdag 24 april 2015 @ 14:17:02 #214
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151989233
Gefeliciteerd Leonie!

En Cygne, trek je ajb niks aan vn die stomme cb testen! Ik had het andersom, op mijn nod gaf die test 3-4 weken aan... dacht meteen dat ik zwanger was van een tweeling :') :D. Hoeveelheid hcg zegt echt niet alles. En kijk maar wat de stickies zeggen! Ik duim voor je
pi_151990402
Ik ga maar op de streepjestesten idd.

Wel bizar. Ik heb in geen enkele zwangerschap zulke mooie testen gehad. O+
pi_151990964
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 14:59 schreef Cygne het volgende:
Ik ga maar op de streepjestesten idd.

Wel bizar. Ik heb in geen enkele zwangerschap zulke mooie testen gehad. O+
Noh Cygne, de strepen worden steeds duidelijker! Ik duim voor jou O+
pi_151994344
Een dame in de gebalanceerde translocatie fb groep zegt dat als de test streep met deze termijn niet donkerder was dan de controlestreep dat het dan vaak een miskraam werd. En dat mijn testen sowieso te licht zijn voor deze termijn.

:') -O-
  vrijdag 24 april 2015 @ 18:03:05 #218
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151994506
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 17:56 schreef Cygne het volgende:
Een dame in de gebalanceerde translocatie fb groep zegt dat als de test streep met deze termijn niet donkerder was dan de controlestreep dat het dan vaak een miskraam werd. En dat mijn testen sowieso te licht zijn voor deze termijn.

:') -O-
ja das bullshit, donkerte van een streep zegt zo weinig... ik heb alleen lichte streepjes gehad, nooit knalstrepen. hij is vandaag zes maanden.

ik weet dat t voorlopig je enige houvast is, maar ik zou me niks laten aanpraten door zo'n FB dame...
Kwak
pi_151994633
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 18:03 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ja das bullshit, donkerte van een streep zegt zo weinig... ik heb alleen lichte streepjes gehad, nooit knalstrepen. hij is vandaag zes maanden.

ik weet dat t voorlopig je enige houvast is, maar ik zou me niks laten aanpraten door zo'n FB dame...
Het zijn allemaal Amerikanen. Met bijbehorende hysterie. :')
pi_151994662
Ik had met zes weken ook weer een lichter streepje als de controle streep, en dat is inmiddels acht weken geleden.
Je streepjes lopen mooi op en ik hoop echt op een plakker nu O+
pi_151995055
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 17:56 schreef Cygne het volgende:
Een dame in de gebalanceerde translocatie fb groep zegt dat als de test streep met deze termijn niet donkerder was dan de controlestreep dat het dan vaak een miskraam werd. En dat mijn testen sowieso te licht zijn voor deze termijn.

:') -O-
Gelukkig weet je wel beter toch?
S. 2014
J. 2016
pi_151995258
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 11:36 schreef MaJo het volgende:
Net trouwens door het ziekenhuis gebeld dat ik er volgende week al terecht kan *O* Ik krijg een "cola onderzoek" ( :')) waarbij ze allemaal vragen stellen, bloed afnemen en een inwendige echo. Wel fijn dat ik al zo snel terecht kan!
Ik heb ook dat cola onderzoek gehad MaJo! Uitslag duurde bij mij wel 6 weken.

Gefeliciteerd Leonie!

En mijn duimen draaien nog steeds voor een plakker voor Cygne.
pi_151995729
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 18:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Gelukkig weet je wel beter toch?
Gelukkig wel, maar ik moest er wel even :') van doen.
Ze hadden het ook over elke twee dagen naar t ziekenhuis om hcg levels te prikken. Daar heb ik dus echt geen zin in. :')
pi_151995968
Gefeliciteerd Leoniet *O*
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  Moderator vrijdag 24 april 2015 @ 21:00:13 #225
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151999612
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 18:37 schreef Fien10 het volgende:

[..]

Ik heb ook dat cola onderzoek gehad MaJo! Uitslag duurde bij mij wel 6 weken.

Gefeliciteerd Leonie!

En mijn duimen draaien nog steeds voor een plakker voor Cygne.
Ik zie inderdaad dat de uitslag 6 weken duurt. Maar ik neem aan dat ze al wel iets zeggen tijdens de echo of niet?

Ik blijf ook duimen voor Cygne :Y

[ Bericht 26% gewijzigd door MaJo op 24-04-2015 23:32:32 ]
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 24 april 2015 @ 21:03:59 #226
409579 LuDann
All the way
pi_151999771
Denk het wel Majo. Het beeld wat je bij PCOS op de echo ziet is onmiskenbaar, je zult het zelf ook wel herkennen als je meekijkt. Bij mij was het meteen duidelijk in ieder geval. Denk dat wanneer er een normaal echobeeld is je langer in onzekerheid zit want dan kan er iets anders of toch niks aan de hand zijn.
  vrijdag 24 april 2015 @ 21:40:29 #227
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152001034
Ik zou dat testen proberen los te laten, Cygne... hoe graag je ook zekerheid of houvast wilt, er is maar één ding wat je zekerheid geeft en dat is de tijd.
KuikenGuppy
pi_152001807
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 21:40 schreef Burdie het volgende:
Ik zou dat testen proberen los te laten, Cygne... hoe graag je ook zekerheid of houvast wilt, er is maar één ding wat je zekerheid geeft en dat is de tijd.
Dit.
Ik hoop voor jullie dat het goed mag gaan!
pi_152001998
Nouja, niks geeft zekerheid. Maar ik volg het gewoon een beetje op, in overleg met de verloskundige.

Het voelt wel onwerkelijk. Ik had me al helemaal ingesteld op een miskraam. En nu behoort voor mijn gevoel een goede echo nog steeds niet tot de mogelijkheden. Dat kan gewoon niet. Ik ben ook niet zwanger. Ik weet wel dat die streep er staat hoor. Maar toch ben ik niet zwanger.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152002141
Dat je afstand neemt lijkt me volkomen normaal, dat had ik na één keer al, dus in jouw situatie begrijp ik het helemaal. Maar als alles goed mag gaan dan komt er ook een tijd dat het anders voelt. Nooit zorgeloos of vanzelfsprekend, maar wel beter :*
pi_152002579
Oh en bij t naar de wc gaan elke keer verbaast zijn geen bloed te zien. :')
pi_152003076
Aarrggg! Hoe houden mensen het vol om het 12 weken lang voor zichzelf te houden? Vond vandaag al een hele opgave... #luxeproblemen,
sorry...
pi_152003127
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 22:44 schreef Leonietje83 het volgende:
Aarrggg! Hoe houden mensen het vol om het 12 weken lang voor zichzelf te houden? Vond vandaag al een hele opgave... #luxeproblemen,
sorry...
Na twee weken (die overigens FOREVER duren), ben je zelf aan het idee gewend, en wordt het makkelijker.
pi_152003202
Geen sorry! :*

Geen tips. Ik faal hard in t niks zeggen.
  Moderator vrijdag 24 april 2015 @ 23:34:06 #235
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152004219
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 21:03 schreef LuDann het volgende:
Denk het wel Majo. Het beeld wat je bij PCOS op de echo ziet is onmiskenbaar, je zult het zelf ook wel herkennen als je meekijkt. Bij mij was het meteen duidelijk in ieder geval. Denk dat wanneer er een normaal echobeeld is je langer in onzekerheid zit want dan kan er iets anders of toch niks aan de hand zijn.
Dat lijkt me ook ja, als er heel veel eitjes zitten dan zie je dat meteen lijkt me (dat is toch te zien bij pcos? Tenminste dat zei mijn zus :@)

Cygne ik kan me heel goed voorstellen dat je blijft testen hoor, vooral als de vk het ook gezegd heeft. Nog maar 8 daagjes tot de echo, dat is al best snel! En genoeg afleiding met koningsdag, dan is die week ook weer wat sneller voorbij :s)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_152004625
Mijn vingers staan ook keihard in duimstand Cygne! O+

Fijn dat je al zo snel terecht kan Majo!

En gefeliciteerd Leonie!
pi_152005084
Gefeliciteerd Leonietje! *O*
pi_152005215
:* Cygne, wat een onzekere tijd is dat toch voor jou weer! Hoop dat je je echo binnenkort kan hebben, m'n duimen blijven draaien voor je!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152005554
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 00:23 schreef Gevalletje het volgende:
:* Cygne, wat een onzekere tijd is dat toch voor jou weer! Hoop dat je je echo binnenkort kan hebben, m'n duimen blijven draaien voor je!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+
  zaterdag 25 april 2015 @ 05:37:50 #240
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_152007007
Heb ik de les gemist ? :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_152007116
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 22:44 schreef Leonietje83 het volgende:
Aarrggg! Hoe houden mensen het vol om het 12 weken lang voor zichzelf te houden? Vond vandaag al een hele opgave... #luxeproblemen,
sorry...
Heb je het nog tegen niemand verteld?
pi_152007342
Mijn moeder en mijn vader... Maar veel mensen in m'n omgeving weten dat we er mee bezig waren dus gaan ook vragen... En ik hou nogal van een wijntje dus het eerste diner/borretje waar ik geen wijn drink, weten ze eigenlijk al genoeg. Hou dan je gezicht maar eens in de plooi. :-1
  Moderator zaterdag 25 april 2015 @ 09:30:23 #243
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152007786
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 april 2015 05:37 schreef Barreltje het volgende:
Heb ik de les gemist ? :o
ik was de laatste dagen te moe om te lezen, vanmiddag zal ik weer een lesje posten :)

Die wortelkanaalbehandeling van eergisteren doet inmiddels godskolere veel pijn, is dat normaal? :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_152007888
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 09:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

ik was de laatste dagen te moe om te lezen, vanmiddag zal ik weer een lesje posten :)

Die wortelkanaalbehandeling van eergisteren doet inmiddels godskolere veel pijn, is dat normaal? :X
Hmz, ik zou even bellen dan hoor. Het hoort wel even gevoelig te zijn, maar ik was na een dag van de ergste pijn af, daarna werd t minder. Als het meer pijn gaat doen moet 't vaak nog extra schoongemaakt..
pi_152008654
Heb je wel wat ingenomen? Je moet toch de 2 a 3 opvolgende dagen (afbouwend) pijnstillers gebruiken?
  Moderator zaterdag 25 april 2015 @ 10:51:44 #246
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152008896
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 09:42 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hmz, ik zou even bellen dan hoor. Het hoort wel even gevoelig te zijn, maar ik was na een dag van de ergste pijn af, daarna werd t minder. Als het meer pijn gaat doen moet 't vaak nog extra schoongemaakt..
Ik denk dat ik het vandaag nog even aankijk, als het echt niet gaat bel ik morgen. Ik heb nu diclofenac ingenomen, die had ik nog over van mijn operatie O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 10:39 schreef deadly_kiss het volgende:
Heb je wel wat ingenomen? Je moet toch de 2 a 3 opvolgende dagen (afbouwend) pijnstillers gebruiken?
Ik hoefde eigenlijk geen pijnstillers te gebruiken want ik had er niet echt last van. Sinds gisteren maar wel wat ingenomen en nu kan ik echt niet meer zonder :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_152009473
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 09:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

ik was de laatste dagen te moe om te lezen, vanmiddag zal ik weer een lesje posten :)

Die wortelkanaalbehandeling van eergisteren doet inmiddels godskolere veel pijn, is dat normaal? :X
Ik heb ook wel n paar dagen pijn gehad, maar uiteindelijk bleek er alsnog n ontsteking te zitten dus hou het even in de gaten.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 25 april 2015 @ 11:53:57 #248
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152010058
Komt vaak weer een ontsteking onder de vulling.. brr, ik hoop dat t snel over is
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_152011486
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 07:07 schreef Leonietje83 het volgende:
Ik had me zooooo voorgenomen pas van het weekend te testen.
Maar heb vanavond een borrel en leek me toch wel handig het dan te weten... O-)
En had me zoooooo voorgenomen geen streepjes-tuurder te worden. Een duidelijke streep anders telt het niet...
Het resultaat van mijn voornemens: Net getest, nu heel onzeker... Is het nou een streep?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jawel *O*

Hoera *O*
Schudden voor gebruik
pi_152011539
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 17:56 schreef Cygne het volgende:
Een dame in de gebalanceerde translocatie fb groep zegt dat als de test streep met deze termijn niet donkerder was dan de controlestreep dat het dan vaak een miskraam werd. En dat mijn testen sowieso te licht zijn voor deze termijn.

:') -O-
Lekker laten lullen.. waarschijnlijk is dat haar eigen conclusie van haar eigen situatie. Ieder mens is anders en bij de een werkt het soms net even anders dan bij de ander. Overigens kan het bij de ene zwangerschap weer helemaal anders zijn dan bij de andere ;)

:* Duim nog altijd hard voor je mee.
Schudden voor gebruik
  Moderator zondag 26 april 2015 @ 03:25:27 #251
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152031716
Ik lig inmiddels wakker van de kiespijn, ondanks pcm, diclofenac en temazepam is de pijn onhoudbaar :X :'( Morgen toch maar de spoeddienst bellen want ik word helemaal gek :'(
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_152031913
Ai MaJo, niet tof. :*

Het is me vandaag gelukt om niks tegen de schoonouders te zeggen. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152032613
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 03:25 schreef MaJo het volgende:
Ik lig inmiddels wakker van de kiespijn, ondanks pcm, diclofenac en temazepam is de pijn onhoudbaar :X :'( Morgen toch maar de spoeddienst bellen want ik word helemaal gek :'(
ik hoop dat je inmiddels gebeld hebt? dit klinkt niet normaal namelijk. het hoort andersom :') :D wakker liggen van de pijn --> wortelkanaal --> pijn over.

@cygne, wat een onzin wat er gezegd werd over die testen :') het enige wat hooguit iets kan zeggen is de stijging (of niet) van Bhcg in je bloed, maar dat correspondeert niet met zo'n test. Klok-klepel dus.
:)
pi_152032746
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 03:25 schreef MaJo het volgende:
Ik lig inmiddels wakker van de kiespijn, ondanks pcm, diclofenac en temazepam is de pijn onhoudbaar :X :'( Morgen toch maar de spoeddienst bellen want ik word helemaal gek :'(
Ook ooit gehad dit, alsof mijn kies ging ontploffen... heb toen de noodtandarts gebeld die de vulling eruit haalde. De pijn was meteen weg. We zijn er nooit achter gekomen waarom ik zoveel pijn had. De nieuwe vulling deed het wel goed.

Bellen dus!
  zondag 26 april 2015 @ 09:31:31 #255
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_152032935
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 04:07 schreef Cygne het volgende:
Ai MaJo, niet tof. :*

Het is me vandaag gelukt om niks tegen de schoonouders te zeggen. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+ Volgens mij heb jij echt de liefste schoonouders ter wereld!
Hoe voel je je eronder? Ben je erg aan het aftellen naar zaterdag, of ben je nog steeds zo nuchter?
Ik duim nog steeds voor je!
  zondag 26 april 2015 @ 09:33:58 #256
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_152032951
Wat een narigheid MaJo ;(

En ik vind het zo spannend voor je Cygne! Ik hoop echt dat alles gewoon goed gaat!

Niets vertellen lijkt me inderdaad lastig. Mocht het bij ons ooit lukken, zal ik desondanks wel genoodzaakt zijn om het zo lang mogelijk stil te houden. Zodra ze er op mijn werk achter komen dat ik zwanger ben, ben ik gegarandeerd mijn baan kwijt (ze bedenken wel iets om me op staande voet te ontslaan op dat moment), dus dat wordt nog een hele opgave....
Warempel, een drempel.
pi_152032978
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 09:33 schreef Ronderotonde het volgende:
Wat een narigheid MaJo ;(

En ik vind het zo spannend voor je Cygne! Ik hoop echt dat alles gewoon goed gaat!

Niets vertellen lijkt me inderdaad lastig. Mocht het bij ons ooit lukken, zal ik desondanks wel genoodzaakt zijn om het zo lang mogelijk stil te houden. Zodra ze er op mijn werk achter komen dat ik zwanger ben, ben ik gegarandeerd mijn baan kwijt (ze bedenken wel iets om me op staande voet te ontslaan op dat moment), dus dat wordt nog een hele opgave....
Maar ze mogen je helemaal niet ontslaan als je zwanger bent hoor..
  zondag 26 april 2015 @ 10:20:40 #258
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_152033388
Oh Rotonde, dat is wel echt bagger! Hoe weet je dat zo zeker?
Bij ons wordt er redelijk goed mee omgegaan, geloof ik. Een collega heeft net bekend gemaakt dat ze zwanger is. Mag nu haar 'vervanger' inwerken :') (is net 11 weken zwanger) Na haar verlof wordt dan gekeken wie op welke positie gaat werken. Zal ook afhankelijk zijn hoeveel uur ze wil werken. En omdat er nogal een hoge doorloop is bij ons, kunnen we nu onmogelijk weten hoe de situatie is over een maand of 9.

Desalniettemin: mijn contract loopt in december af. Ondanks dat men tevreden is, ben ik niet zeker dat ze me (in zwangere toestand) een vast contract aanbieden...
  zondag 26 april 2015 @ 10:21:49 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_152033406
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 09:37 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Maar ze mogen je helemaal niet ontslaan als je zwanger bent hoor..
niet omdat je zwanger bent, wel om andere redenen natuurlijk ;)

Maar rotonde, waarom zouden ze je op staande voet ontslaan? En waarom wil je werken voor zo'n bedrijf?
disclaimer
  zondag 26 april 2015 @ 10:26:45 #260
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152033473
En op staande voet ontslaan mag alleen als je echt heel erg over de schreef gaat dus dat houdt nooit stand als je er tegenin gaat en aantoont dat je wel net vertelt hebt dat je zwanger bent.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 26 april 2015 @ 10:48:24 #261
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_152033862
SQ, als mod weet je denk ik wel wie ik ben dus ken je het verhaal... De ellende verandert bij ons op het bedrijf niet, maar in overleg met de financieel adviseur zijn de plannen die we hebben voor het huis/verhuizen alleen mogelijk als we beiden een vast contract hebben. Het wordt dus heel lastig en hopen dat alle financiële dingen rond zijn voor het zover is :)

Ik heb inmiddels een paar officiele waarschuwingen gehad (die kant noch wal raken, zoals liegen over een order tegen een klant, terwijl ik bevestiging op mail heb van deze klant dat ik nooit gelogen heb), dus er is altijd voor iedere werknemer voldoende dossier om iemand op staande voet te ontslaan als dat nodig is.

Stroopwafelmeisje, ook dat is een rottige situatie! Hoeveel uur werk jij?

MaJo, pijn al wat vermindert intussen?
Warempel, een drempel.
  zondag 26 april 2015 @ 10:54:38 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_152033965
Mods zien niet automatisch wie een kloon van wie is ;) dus ik zal mijn hersenen eens flink kraken op wie je nu bent :D
disclaimer
  Moderator zondag 26 april 2015 @ 11:34:26 #263
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152034630
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 09:13 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ook ooit gehad dit, alsof mijn kies ging ontploffen... heb toen de noodtandarts gebeld die de vulling eruit haalde. De pijn was meteen weg. We zijn er nooit achter gekomen waarom ik zoveel pijn had. De nieuwe vulling deed het wel goed.

Bellen dus!
Ik hoop dat het bij mij ook zoiets is, ik word echt gek hier :X

Heb vanavond om half 8 een afspraak, ben benieuwd!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zondag 26 april 2015 @ 11:49:43 #264
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152034987
En om het allemaal nog erger te maken ben ik ook nog eens snotverkouden geworden vannacht }:| De koningsnachtplannen gaan dus niet door -O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_152036939
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 11:34 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik hoop dat het bij mij ook zoiets is, ik word echt gek hier :X

Heb vanavond om half 8 een afspraak, ben benieuwd!
Dan pas? Ik belde om 2.00u en zat er een uur later. Maar ik kan dan ook niet goed met pijn omgaan :) Wat een opluchting was het toen...
  Moderator zondag 26 april 2015 @ 17:28:40 #266
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152045683
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 13:05 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Dan pas? Ik belde om 2.00u en zat er een uur later. Maar ik kan dan ook niet goed met pijn omgaan :) Wat een opluchting was het toen...
Ik durfde niet 's nachts te bellen, wist ook niet of dat kon. Heb mijn moeder toen maar jankend gebeld :')

Ik heb van de huisarts diclofenac gekregen (zelf aangevraagd) en dat helpt best goed. Alleen zit daar een max aan van 3 per dag en als die uitwerkt zoals vannacht is het drama :'( ik heb er uiteindelijk toch een genomen onder het mom liever een maagbloeding dan nog langer deze pijn :X :@

Ik hoop dat de tandarts iets kan betekenen zo!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 26 april 2015 @ 18:42:55 #267
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_152047588
Ooooohw!! Succes zomestrakjes Majo! O+
  zondag 26 april 2015 @ 19:34:03 #268
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_152049413
Ik heb weer zo'n migraine, wie weet of ibuprofen echt kwaad kan een aantal dagen voor een mogelijke eisprong?
Warempel, een drempel.
pi_152051267
Hallohallo,

Ik lees hier regelmatig even bij. In stilte ben ik ook bezig. Even een korte update: Jan 2015 begonnen, ronde 4 mislukt -O- . En ik vind het best pittig. Die vierde week van de cyclus, bluh, slecht slapen, spanning, en nog meer slecht slapen. Ik had me voorgenomen om te stoppen als het me te zwaar was. En nu is het zwaar, maar stop ik natuurlijk heus niet. :{w :')

Nou ja, gelukkig heb ik ook steeds 3 weken die gewoon lekker gaan, dus ik hou het vast nog wel even vol. En ik hoop zo dat het nog een keertje mag lukken. O+
pi_152053112
Ik hoop dat ze de pijn hebben verzacht MaJo. Nog even over dat COLA onderzoek, ze zeggen wel wat ze zien op de echo. Ze hebben niet gezegd het lijkt op PCOS, maar wel dat ze allemaal eiblaasjes zagen op de echo en ik wist zelf dat dat een van de symptomen van PCOS is.

:* Voor Groof. En :* voor Ronderotonde.

Ik jompel voor mezelf want ik ben ongesteld geworden! *O*
En ja, daar ben ik super blij om, want dit betekend dat de clomid is aangeslagen. Had het eigenlijk niet meer verwacht. Cyclus van 32 dagen gehad dus. Opzicht best netjes. Ik ben er al blij mee.
Nu op dag 3 van m'n cyclus weer starten met clomid. Alleen een beetje kut dat mn vruchtbare dagen hoogstwaarschijnlijk zijn als ik met een vriendin op vakantie ben over 2 weken.. Maar ik ben al zó blij dat dit aanslaat. *O*
  Moderator zondag 26 april 2015 @ 21:35:29 #271
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152053568
Bedankt meiden :* Ik heb inderdaad een ontsteking dus heb antibiotica gekregen. Hopelijk slaat het snel aan!

Groofske ik herken dat gevoel heel goed van teleurstelling steeds. Probeer het wat meer los te laten, al is dat ook ontzettend lastig. Wel fijn dat je in ieder geval regelmatige cycli hebt, dat scheelt al een boel!

Yay voor Fien *O* Ik ben tegenwoordig ook blij als ik ongesteld word _O- Met die monstercyclussen ben je al lang blij als je weer aan een nieuwe cyclus mag beginnen :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_152057452
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 09:31 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

O+ O+ Volgens mij heb jij echt de liefste schoonouders ter wereld!
Hoe voel je je eronder? Ben je erg aan het aftellen naar zaterdag, of ben je nog steeds zo nuchter?
Ik duim nog steeds voor je!
Ja, ze zijn heel lief. O+

Ik ben niet echt aan t aftellen, zie er meer tegenop eigenlijk. :@ Voor mijn part had de echo best twee weken later mogen zijn. Iets met kop in zand en zo. :')
pi_152057672
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 20:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hallohallo,

Ik lees hier regelmatig even bij. In stilte ben ik ook bezig. Even een korte update: Jan 2015 begonnen, ronde 4 mislukt -O- . En ik vind het best pittig. Die vierde week van de cyclus, bluh, slecht slapen, spanning, en nog meer slecht slapen. Ik had me voorgenomen om te stoppen als het me te zwaar was. En nu is het zwaar, maar stop ik natuurlijk heus niet. :{w :')

Nou ja, gelukkig heb ik ook steeds 3 weken die gewoon lekker gaan, dus ik hou het vast nog wel even vol. En ik hoop zo dat het nog een keertje mag lukken. O+
Ik moest vandeweek nog aan je denken. Gewoon zomaar, ik vroeg me af of je al begonnen was. :)

Mislukte pogingen zijn ook gewoon stom. -O- Ik duim voor je dat je snel heel positief nieuws mag posten. :*
pi_152058046
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 20:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hallohallo,

Ik lees hier regelmatig even bij. In stilte ben ik ook bezig. Even een korte update: Jan 2015 begonnen, ronde 4 mislukt -O- . En ik vind het best pittig. Die vierde week van de cyclus, bluh, slecht slapen, spanning, en nog meer slecht slapen. Ik had me voorgenomen om te stoppen als het me te zwaar was. En nu is het zwaar, maar stop ik natuurlijk heus niet. :{w :')

Nou ja, gelukkig heb ik ook steeds 3 weken die gewoon lekker gaan, dus ik hou het vast nog wel even vol. En ik hoop zo dat het nog een keertje mag lukken. O+
Noh! toch mislukt?! -O- muh. dikke knuffel!
:)
pi_152058190
Majo, misschien heb ik het gemist maar hoe was het bij de tandarts?

Oh ik heb er compleet overheen gelezen. Goed dat je bent gegaan en dat je met ab kunt starten, maar wel balen dat het nodig is.

[ Bericht 50% gewijzigd door MevrouwCactus op 27-04-2015 03:09:33 ]
pi_152062830
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:24 schreef Fien10 het volgende:
Ik hoop dat ze de pijn hebben verzacht MaJo. Nog even over dat COLA onderzoek, ze zeggen wel wat ze zien op de echo. Ze hebben niet gezegd het lijkt op PCOS, maar wel dat ze allemaal eiblaasjes zagen op de echo en ik wist zelf dat dat een van de symptomen van PCOS is.

:* Voor Groof. En :* voor Ronderotonde.

Ik jompel voor mezelf want ik ben ongesteld geworden! *O*
En ja, daar ben ik super blij om, want dit betekend dat de clomid is aangeslagen. Had het eigenlijk niet meer verwacht. Cyclus van 32 dagen gehad dus. Opzicht best netjes. Ik ben er al blij mee.
Nu op dag 3 van m'n cyclus weer starten met clomid. Alleen een beetje kut dat mn vruchtbare dagen hoogstwaarschijnlijk zijn als ik met een vriendin op vakantie ben over 2 weken.. Maar ik ben al zó blij dat dit aanslaat. *O*
Wat fijn! O+ Dit was de eerste ronde met clomid?
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_152063389
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:35 schreef MaJo het volgende:
Bedankt meiden :* Ik heb inderdaad een ontsteking dus heb antibiotica gekregen. Hopelijk slaat het snel aan!

Groofske ik herken dat gevoel heel goed van teleurstelling steeds. Probeer het wat meer los te laten, al is dat ook ontzettend lastig. Wel fijn dat je in ieder geval regelmatige cycli hebt, dat scheelt al een boel!

Yay voor Fien *O* Ik ben tegenwoordig ook blij als ik ongesteld word _O- Met die monstercyclussen ben je al lang blij als je weer aan een nieuwe cyclus mag beginnen :D
Ja juf, ik zal het proberen. :{w

Lief, jullie reacties. Ik vind de teleurstelling eigenlijk niet eens zo moeilijk, dat kan ik vooralsnog goed relativeren. Ik vind de wachtdagen gewoon zwaar. Ik slaap altijd al drie dagen bijna niet voor de menstruatie (hormonaal) en dat is in combinatie met wachtspanning gewoon pittig.

Nou ja, anyways, eerst even ongesteld worden nu (morgen verwacht) en dan maar weer rustig verder. ;)
pi_152063406
Wat fijn Fien!
pi_152063786
Ja, echt zó fijn! 1e ronde inderdaad. Had continue het voorgevoel dat dit niet zou aanslaan en dat ik over moest op een hogere dosis, maar gelukkig dus niet.
Fijne koningsdag iedereen! w/
pi_152064657
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 09:35 schreef Fien10 het volgende:
Ja, echt zó fijn! 1e ronde inderdaad. Had continue het voorgevoel dat dit niet zou aanslaan en dat ik over moest op een hogere dosis, maar gelukkig dus niet.
Fijne koningsdag iedereen! w/
Ooh! Superfijn inderdaad! :D En 32 is dan zo lekker weinig he na van die monstercyclussen w/
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  Moderator maandag 27 april 2015 @ 11:55:17 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152066403
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 23:38 schreef MevrouwCactus het volgende:
Majo, misschien heb ik het gemist maar hoe was het bij de tandarts?

Oh ik heb er compleet overheen gelezen. Goed dat je bent gegaan en dat je met ab kunt starten, maar wel balen dat het nodig is.
Antibiotica inderdaad :Y Hopelijk helpt het snel want ik begin het nu wel zat te worden -O-

quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 09:03 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ja juf, ik zal het proberen. :{w

Lief, jullie reacties. Ik vind de teleurstelling eigenlijk niet eens zo moeilijk, dat kan ik vooralsnog goed relativeren. Ik vind de wachtdagen gewoon zwaar. Ik slaap altijd al drie dagen bijna niet voor de menstruatie (hormonaal) en dat is in combinatie met wachtspanning gewoon pittig.

Nou ja, anyways, eerst even ongesteld worden nu (morgen verwacht) en dan maar weer rustig verder. ;)
Waarom zo'n korte reactie? -O- Ik bedoel het juist goed :*

Ik ben benieuwd wanneer mijn menstruatie nou een keer komt, zit nu op dag 90 :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_152066546
Omdat loslaten makkelijker gezegd dan gedaan is, zeker als je niet zoveel mogelijkheden/kansen hebt.
Vind t trouwens zo'n dooddoener, zeggen ze tegen mij ook steeds, 'ja wat zeur je nou, je bent nog snel zwanger geworden'. Ja in dit geval, omdat ik de stap heb genomen om naar t ziekenhuis te gaan, anders was t zelf niet gelukt. Tis niet alsof er veel mee bezig zijn zorgt voor overgekookte eieren ofzo :+

Fijn Fien dat de clomid aan sloeg. Op naar een tweede ronde *O*

:* Voor Groof, ik snap dat opgeven uiteindelijk toch niet zo makkelijk is, je droom voor nog een kindje is zo dichtbij en tegelijkertijd zo ver weg..

Majo hopelijk helpt de antibiotica snel. Mocht je zwanger zijn heb je in ieder geval al een niet drinken smoes :P
  Moderator maandag 27 april 2015 @ 12:04:41 #283
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152066638
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 12:00 schreef Cassandra87 het volgende:
Omdat loslaten makkelijker gezegd dan gedaan is, zeker als je niet zoveel mogelijkheden/kansen hebt.
Vind t trouwens zo'n dooddoener, zeggen ze tegen mij ook steeds, 'ja wat zeur je nou, je bent nog snel zwanger geworden'. Ja in dit geval, omdat ik de stap heb genomen om naar t ziekenhuis te gaan, anders was t zelf niet gelukt. Tis niet alsof er veel mee bezig zijn zorgt voor overgekookte eieren ofzo :+

Fijn Fien dat de clomid aan sloeg. Op naar een tweede ronde *O*

:* Voor Groof, ik snap dat opgeven uiteindelijk toch niet zo makkelijk is, je droom voor nog een kindje is zo dichtbij en tegelijkertijd zo ver weg..

Majo hopelijk helpt de antibiotica snel. Mocht je zwanger zijn heb je in ieder geval al een niet drinken smoes :P
Tuurlijk is het een dooddoener maar er zit wel een kern van waarheid in, het is niet voor niets een dooddoener :+ Ik merk nu ik het wat meer los heb gelaten dat het minder pijnlijk is allemaal, maar zelfs dan blijft het natuurlijk altijd lastig.

Maar ik denk dat ik de situatie van groofske niet ken aangezien iedereen reageert met "he wat jammer dat het niet gelukt is". Ik gok daarom dat er iets medisch aan de hand is waar ik niet van weet en dan is mijn reactie misschien ongepast ofzo.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 27 april 2015 @ 13:35:05 #284
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_152069533
Volgens mij is ze een BAM-er (wat een afkorting :')), dus dan is de situatie natuurlijk wel wat anders...

Jammer dat het niet gelukt is! Maar wel fijn dat je er in elk geval driekwart van de tijd positief in staat ;) ^O^!
pi_152071270
Nee hoor, niks medisch, of andere redenen waarom je normaal wel en in mijn geval niet zo zou mogen reageren. Ik vind het sowieso een stomme reactie, voor iedereen. :P

Oh, en ik ben ook altijd nogal recht voor zijn raap als ik ongesteld moet worden... ;)

Oh ja, wel BAM inderdaad, wat de situatie misschien iets anders maakt. Maar ook in de meest standaard gevallen vind ik zo'n reactie gewoon niet nodig. "Laat het los, denk NIET aan een roze olifant"...
pi_152071916
Ik vind het ook een stomme tip, laat het los.. Alsof dat zo makkelijk is.
Zoek afleiding is een betere. Werkt bij mij goed :). Al is dat ook per situatie verschillend natuurlijk.
  Moderator maandag 27 april 2015 @ 15:07:30 #287
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152072031
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 15:02 schreef Fien10 het volgende:
Ik vind het ook een stomme tip, laat het los.. Alsof dat zo makkelijk is.
Zoek afleiding is een betere. Werkt bij mij goed :). Al is dat ook per situatie verschillend natuurlijk.
Dat is toch feitelijk hetzelfde :? En ook precies wat ik bedoel.

En ik hou juist niet van mensen die recht voor z'n raap zijn dus doei voor nu :W
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_152072169
Nou ja, afleiding ook genoeg. Ik werk, voed twee kinderen op (school, vriendjes, sport, etc) en bezoek in de weekenden mijn eigen vrienden (en/of familie). Doe tussendoor het huishouden, kook, was af, enz...

Het is gewoon hoe het is. Ik vind het zwaar, die laatste wachtdagen. En dat is ook prima verder. Ik zal er toch doorheen moeten, zolang ik deze droom probeer te laten uitkomen.
pi_152072914
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 15:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is toch feitelijk hetzelfde :? En ook precies wat ik bedoel.

En ik hou juist niet van mensen die recht voor z'n raap zijn dus doei voor nu :W
Nee ik vind het toch wel iets heel anders :9. Loslaten is alsof je er niet aan mag denken. Afleiding zoeken is het aangenamer voor jezelf maken doordat je leuke dingen doet je er niet continue aan hoeft te denken.
Ik vind het helemaal niet zwaar tot nu toe. Ik vind het juist wel leuke spanning enzo. Valt me ook wel alles mee, aangezien echt alles tegen zat. Maar goed, nu gaan we er helemaal voor! Medicijnen slaan aan dus ik heb d'r helemaal zin in.
pi_152073370
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 14:28 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nee hoor, niks medisch, of andere redenen waarom je normaal wel en in mijn geval niet zo zou mogen reageren. Ik vind het sowieso een stomme reactie, voor iedereen. :P

Oh, en ik ben ook altijd nogal recht voor zijn raap als ik ongesteld moet worden... ;)

Oh ja, wel BAM inderdaad, wat de situatie misschien iets anders maakt. Maar ook in de meest standaard gevallen vind ik zo'n reactie gewoon niet nodig. "Laat het los, denk NIET aan een roze olifant"...
Je moet het niet loslaten, maar je moet het anders vast leren houden :)
pi_152073688
Ik hoef helemaal niks.

Waarom heeft iedereen hier ineens zo de behoefte om een ander te vertellen hoe het allemaal moet. :o
  Moderator maandag 27 april 2015 @ 16:37:58 #292
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152073950
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 15:46 schreef Fien10 het volgende:

[..]

Nee ik vind het toch wel iets heel anders :9. Loslaten is alsof je er niet aan mag denken. Afleiding zoeken is het aangenamer voor jezelf maken doordat je leuke dingen doet je er niet continue aan hoeft te denken.
Ik vind het helemaal niet zwaar tot nu toe. Ik vind het juist wel leuke spanning enzo. Valt me ook wel alles mee, aangezien echt alles tegen zat. Maar goed, nu gaan we er helemaal voor! Medicijnen slaan aan dus ik heb d'r helemaal zin in.
Het is wel wat ik bedoel :)

quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 16:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik hoef helemaal niks.

Waarom heeft iedereen hier ineens zo de behoefte om een ander te vertellen hoe het allemaal moet. :o
Misschien kun je beter hier niet posten als je je zo snel op je pik getrapt voelt door goedbedoelde opmerkingen :') :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_152073970
Ik voel me helemaal prima. Ik heb gewoon zin om te reageren op dat soort dingen. :P
pi_152073987
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 04:07 schreef Cygne het volgende:
Ai MaJo, niet tof. :*

Het is me vandaag gelukt om niks tegen de schoonouders te zeggen. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien hebben ze het toch een beetje door.. of op zijn minst je schoonmoeder ;)
Lief dat ze je je ding laten doen. Appetjes krijgen en suiker in je karnemelk omdat je daarnaasr verlangt.

Blijven goede tekenen. cravings en zulks :*
Schudden voor gebruik
  Moderator maandag 27 april 2015 @ 16:43:24 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152074043
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 16:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik voel me helemaal prima. Ik heb gewoon zin om te reageren op dat soort dingen. :P
Nou ja, dat moet je dan zelf weten. Ik ga in ieder geval niet op eieren lopen omdat ik je eventueel kan beledigen :')

Hoe weet je eigenlijk zo zeker dat het deze ronde niet gelukt is terwijl je nog niet ongesteld bent geworden?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_152074056
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:24 schreef Fien10 het volgende:
Ik hoop dat ze de pijn hebben verzacht MaJo. Nog even over dat COLA onderzoek, ze zeggen wel wat ze zien op de echo. Ze hebben niet gezegd het lijkt op PCOS, maar wel dat ze allemaal eiblaasjes zagen op de echo en ik wist zelf dat dat een van de symptomen van PCOS is.

:* Voor Groof. En :* voor Ronderotonde.

Ik jompel voor mezelf want ik ben ongesteld geworden! *O*
En ja, daar ben ik super blij om, want dit betekend dat de clomid is aangeslagen. Had het eigenlijk niet meer verwacht. Cyclus van 32 dagen gehad dus. Opzicht best netjes. Ik ben er al blij mee.
Nu op dag 3 van m'n cyclus weer starten met clomid. Alleen een beetje kut dat mn vruchtbare dagen hoogstwaarschijnlijk zijn als ik met een vriendin op vakantie ben over 2 weken.. Maar ik ben al zó blij dat dit aanslaat. *O*
Wat een fijn nieuws Fien!
Schudden voor gebruik
pi_152074099
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 12:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Tuurlijk is het een dooddoener maar er zit wel een kern van waarheid in, het is niet voor niets een dooddoener :+ Ik merk nu ik het wat meer los heb gelaten dat het minder pijnlijk is allemaal, maar zelfs dan blijft het natuurlijk altijd lastig.

Maar ik denk dat ik de situatie van groofske niet ken aangezien iedereen reageert met "he wat jammer dat het niet gelukt is". Ik gok daarom dat er iets medisch aan de hand is waar ik niet van weet en dan is mijn reactie misschien ongepast ofzo.
En hoe lang roep je al dat je het zelf "los laat" :D Vanaf de eerste maand :D En wanneer heb je het pas echt los gelaten....... ? ;)
Schudden voor gebruik
  Moderator maandag 27 april 2015 @ 16:48:27 #298
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152074132
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 16:46 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

En hoe lang roep je al dat je het zelf "los laat" :D Vanaf de eerste maand :D En wanneer heb je het pas echt los gelaten....... ? ;)
Nee hoor dat is pas sinds 2 maanden, eigenlijk sinds ik niet meer ongesteld word ;) Voor die tijd kon ik het absoluut niet loslaten, als meiden het dan tegen mij zeiden dacht ik "hoe dan?!" Maar nu ik er minder mee bezig ben vind ik dat wel een stuk relaxter, werd echt gek van mezelf dat ik er dag en nacht mee bezig was :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_152074136
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 16:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nou ja, dat moet je dan zelf weten. Ik ga in ieder geval niet op eieren lopen omdat ik je eventueel kan beledigen :')

Hoe weet je eigenlijk zo zeker dat het deze ronde niet gelukt is terwijl je nog niet ongesteld bent geworden?
Je hoeft ook helemaal niet op eieren te lopen. Ik zeg nergens dat je iets niet mag zeggen of vinden. Zelfs niet over hoe je het bedoeld hebt.

Dat weet ik zeker omdat ik snel HCG aanmaak. Twee eerdere zwangerschappen met dag 9 en dag 10 na de eisprong al duidelijk positief getest. Nu zit ik op dag 12 en is de test negatief. Dan is het mis.

Doordat ik mbv inseminatie zwanger probeer te worden, en een zeer regelmatige cyclus heb, ben ik er natuurlijk vrijwel de hele cyclus heel bewust mee bezig.
pi_152074153
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 14:28 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nee hoor, niks medisch, of andere redenen waarom je normaal wel en in mijn geval niet zo zou mogen reageren. Ik vind het sowieso een stomme reactie, voor iedereen. :P

Oh, en ik ben ook altijd nogal recht voor zijn raap als ik ongesteld moet worden... ;)

Oh ja, wel BAM inderdaad, wat de situatie misschien iets anders maakt. Maar ook in de meest standaard gevallen vind ik zo'n reactie gewoon niet nodig. "Laat het los, denk NIET aan een roze olifant"...
Het is een blauwe!!! :9

Succes Goof! Met de ongesteldheidsdagen, wacht dagen en zulks.. dat zijn in iedereens geval en ervaring denk ik de langste. Althans als ik kijk hoe ik dat stukje altijd zelf ervoer. Die kunnen ellenlang aanvoelen. Als je dan ook nog eens slecht slaapt + ongesteldheid die eraan zit te komen... dodelijke combinatie voor je omgeving :9 ;)
Schudden voor gebruik
pi_152074166
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 16:09 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Je moet het niet loslaten, maar je moet het anders vast leren houden :)
Ik vind dat je dat mooi verwoord O+
Schudden voor gebruik
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')