abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 april 2015 @ 16:53:30 #1
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_151863407
Ik wil een schuurdeur plaatsen in een gat waar nu geen kozijn in zit. Bij bouwmarkten etc. zijn binnenkozijnen vrij goedkoop (want vurenhout) maar buitenkozijnen vind ik vrij prijzig. Als ik bij denk plaatselijke bouwmaterialenhandel hardhouten tuinpalen koop, kost dat nog geen tientje per stekkende meter 7x7cm dikte. Als ik twee palen in de grond mep en er een tuindeur tussenhang, kijkt niemand daat vreemd van op.

Is het nu heel gek om te stellen dat als ik twee palen van deurdikte (4cm?) van 2m hoog stevig bevestig tussen twee bakstenen muren en er een horizontale paal op leg, ik daar gewoon een lichte buitendeur tussen kan hangen? Ik zal dan uiteraard een zelfde set palen er achter moeten monteren maar dan een cm of twee smaller, zodat de deur er netjes in valt. Is dit vaker gedaan?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_151864776
Ja is prima te doen. Het betere klussen, kost niks en veel resultaat. Profielhout is ook prima te betalen en met veel geduld lukt contramallen ook wel.



[ Bericht 61% gewijzigd door machtpen op 20-04-2015 17:44:11 ]
pi_151870551
Wij hebben hier ook een zelfgemaakt kozijn boven voor de trap naar de zolder. Hangt gewoon een normale binnendeur in :)
pi_151873651
Het is niet voor niks dat kozijnhout een sponning heeft, om maar gewoon een paar tuinpalen te gebruiken is rommelwerk. Kozijnhout kost iets van 15 euro de meter ex btw, nauwelijks duurder. Je kan eventueel even bij Pontmeyer kijken, kan je ook als consument terecht. Buitendeuren zijn in de regel een stuk zwaarder dan binnendeuren.
  dinsdag 21 april 2015 @ 09:32:18 #5
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_151883847
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:28 schreef usernaamvergeten het volgende:
Het is niet voor niks dat kozijnhout een sponning heeft, om maar gewoon een paar tuinpalen te gebruiken is rommelwerk. Kozijnhout kost iets van 15 euro de meter ex btw, nauwelijks duurder. Je kan eventueel even bij Pontmeyer kijken, kan je ook als consument terecht. Buitendeuren zijn in de regel een stuk zwaarder dan binnendeuren.
Heb lichte buitendeur gekocht, is maar voor de schuur en dan ook nog de deur die niet grenst aan de boze buitenwereld. Komt dunne ruit of misschien zelfs wel dun plaatje multiplex in (in ieder geval tijdelijk).

Heb me aangemeld op de website van Pontmeyer. Welk artikel moet ik volgens jou hebben dan?

Ze verkopen daar trouwens een hardhouten binnendeurkozijn voor 44 euro. Zou ik die niet gewoon kunnen gebruiken? Zoals ik al zei; er komt een lichte deur in te hangen. Ik zag trouwens dat het kozijn van de buitenschuurdeur van vrij zacht hout is, waarschijnlijk vuren. Zit er ook al 40 jaar in.
Scratch a liberal and you will find a fascist
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')