Maar dat kun je toch nooit meten? Een kogel wordt ook afgeremd door een velletje papier wanneer je deze er door heen schiet, maar die afremming is minimaal.quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies, in de normale fysisische wereld natuurlijk wel. En dat was precies het probleem hier. Het "vliegtuig" vloog weerstandsloos, vertragingsloos en helemaal intact blijvend (tot het puntje van de staartvleugel aan toe) die "toren" gemaakt van verticale stalen balken en belangrijker; horizontale betonnen vloeren in.
Onmogelijke cartoonfysica.
Elke claim over "kinetische energie" vervalt omdat die afhankelijk is van 2 factoren; m (massa) en v (snelheid).quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:13 schreef jogy het volgende:
Is er niet ergens een mooi filmpje over wat kinetische energie met stilstaande voorwerpen doet of zo? .
De materiaaleigenschappen van het gebouw zijn relatief homogeen maar verticaal heterogeen. Die van het vliegtuig zijn extreem heterogeen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:26 schreef oompaloompa het volgende:
Waarom rekenen we het niet gewoon uit?
We hebben de snelheid, de massa, en de impact-oppevlakte van het vliegtuig nodig en de weerstand van het gebouw.
Wat bedoel je hiermee?quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:30 schreef El_Matador het volgende:
Je hoeft dus niets uit te rekenen; twee heterogene objecten KUNNEN NOOIT een volledig homogene "morphende" 'botsing' geven.
De 'morphing'; het gedrag was compleet homogeen; vliegtuig bleef intact (tot de staartpunt aan toe) en "vloog" onvertraagd naar binnen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:31 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee?
edit: niet het kan nooit stukje maar een "homogene botsing"?
Dat is precies hetgene wat een berekening aan zou moeten tonen of niet.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De 'morphing'; het gedrag was compleet homogeen; vliegtuig bleef intact (tot de staartpunt aan toe) en "vloog" onvertraagd naar binnen.
Onmogelijk; de breekbare lichte vleugels zouden gelijk moeten afbreken en naar beneden vallen, net als het laatste deel van het vliegtuig.
De massieve 4400 kg zware motor, die tegen een massieve vloer "botste", zou omhoog gezwiept moeten worden, door de torsie van de vleugel breken en ook naar beneden vallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Het "vliegtuig" vloog (ruim) op subsonische snelheid. Ook lager dan geclaimd; men houdt kruissnelheid aan, maar binnen de dikke atmosfeer kán je helemaal niet zo snel vliegen (teveel weerstand).quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:39 schreef oompaloompa het volgende:
hier twee heterogene objecten die een "homogene botsing" hebben waarbij het breekbare object tijdens de botsing totaal in tact blijft.
In het geval van een echt vliegtuig vervalt die claim dus niet. Een claim laten vervallen omwille van je eigen overtuiging doet me overkomen wat de Bijbel lezers en gelovers ook doen. Iets afwijzen op basis van wat er in de Bijbel staat waarom het anders zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Elke claim over "kinetische energie" vervalt omdat die afhankelijk is van 2 factoren; m (massa) en v (snelheid).
Maar het vliegtuig is ook compleet verbrijzelt na dat het dus met volle snelheid in een gebouw was gevlogen. Ik zie echt het probleem niet, kinetische energie en vertraging in het veranderen van vorm (Geen idee welke natuurwet dat is). Als een vliegtuig in het water duikt blijft er ook weinig van over omdat met die snelheid de massa van het water te langzaam mee beweegt en wint de massa van het water. In dit geval won de combinatie massa en snelheid van de vliegtuigen van de massa van de gebouwen, want beide geen massieve structuren. Een berg wint het weer van een vliegtuig.quote:In een echte situatie (dus niet die onzin die we op TV zagen ) zou de massa vooral over de breedte en de snelheid over de lengte compleet verschillen
Bij een echte inslag zou het vliegtuig compleet verbrijzelen.
Wat wij zagen dat er "gebeurde", is alleen te verklaren met CGI.
Jaaaaa, dat bedoel ik . Cool .quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:39 schreef oompaloompa het volgende:
hier twee heterogene objecten die een "homogene botsing" hebben waarbij het breekbare object tijdens de botsing "totaal in tact" blijft.
edit: nog eentje omdat het best wel gaaf is
Waarom doet het er toe of het subsonisch was of niet?quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het "vliegtuig" vloog (ruim) op subsonische snelheid. Ook lager dan geclaimd; men houdt kruissnelheid aan, maar binnen de dikke atmosfeer kán je helemaal niet zo snel vliegen (teveel weerstand).
Je kan uitrekenen hoezéér onmogelijk, maar de "botsing" zelf kan niet mogelijk zijn.
Snelheid heeft exponentieel veel invloed: 1/2mv2quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:49 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Waarom doet het er toe of het subsonisch was of niet?
Yep, en dat kwam op 1.5 m/s uit. Niet meetbaar aan de hand van de beschikbare videobeelden.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:06 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar dat kun je toch nooit meten? Een kogel wordt ook afgeremd door een velletje papier wanneer je deze er door heen schiet, maar die afremming is minimaal.
Je kunt gewoon uitrekenen hoeveel het vliegtuig afgeremd had moeten worden, heb ik volgens mij een aantal jaar geleden in deze reeks gedaan, was zo laag dat het niet meetbaar zou zijn.
Je kunt een kaars van was door een massieve houten deur schieten, als er maar voldoende kracht achter zit..quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:50 schreef El_Matador het volgende:
Het is geen overtuiging maar juist fysica die zegt dat het niet kán. Kan ik ook niks aan doen, daarvoor moet je bij de slordige plotters zijn.
De VLOEREN waren massief en het "vliegtuig" doorsneed er 7 alsof het een pudding was. Volslagen onzin.
Complete onzin, rijkelijk bedropen met een saus van fantasie.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De 'morphing'; het gedrag was compleet homogeen; vliegtuig bleef intact (tot de staartpunt aan toe) en "vloog" onvertraagd naar binnen.
Onmogelijk; de breekbare lichte vleugels zouden gelijk moeten afbreken en naar beneden vallen, net als het laatste deel van het vliegtuig.
De massieve 4400 kg zware motor, die tegen een massieve vloer "botste", zou omhoog gezwiept moeten worden, door de torsie van de vleugel breken en ook naar beneden vallen.
Nog meer onzin. Er zijn incidenten geweest waarbij dergelijke vliegtuigen bijna mach 1 gehaald hebben.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het "vliegtuig" vloog (ruim) op subsonische snelheid. Ook lager dan geclaimd; men houdt kruissnelheid aan, maar binnen de dikke atmosfeer kán je helemaal niet zo snel vliegen (teveel weerstand).
Je kan uitrekenen hoezéér onmogelijk, maar de "botsing" zelf kan niet mogelijk zijn.
De vloeren waren een open stalen raamwerk met een dun laagje beton er overheen. Verre van massief...quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:50 schreef El_Matador het volgende:
Het is geen overtuiging maar juist fysica die zegt dat het niet kán. Kan ik ook niks aan doen, daarvoor moet je bij de slordige plotters zijn.
De VLOEREN waren massief en het "vliegtuig" doorsneed er 7 alsof het een pudding was. Volslagen onzin.
Ok, laten we 800 km/h pakken, --> 222 m/squote:Op dinsdag 21 april 2015 16:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Snelheid heeft exponentieel veel invloed: 1/2mv2
Nee wij hebben alleen boosheid, agressie en beledigingen (en een herder want wij zijn schaapjes)quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:03 schreef jogy het volgende:
Voelt toch een beetje raar om met de skeptische kant mee te doen. Vreemde gewaarwording . (Niet negatief bedoeld hoor, ik ben het gewoon niet gewend . )
Hebben jullie ook koekies?
Valt wel mee.quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:00 schreef oompaloompa het volgende:
Ok, laten we 800 km/h pakken, --> 222 m/s
massa, 150.000kg?
energie = 3696300000 of 3696.3 MJ
Dat is echt enorm veel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |