abonnement Unibet Coolblue
pi_151837448
Nu de Vlaamse klassiekers erop zitten komen de Waalse (heuvel) klassiekers eraan.
Beginnend met Nederlands enige World Tour klassieker: de Amstel Gold Race op 19-4

*plaatje klopt niet helemaal. ivm wegwerkzaamheden maakt in Gulpen na de Gulperberg een lus richting Wijlre alvorens de Plettenberg en later die dag de Kruisberg aan te doen
Ook dit jaar zullen alle bekende beklimmingen in Zuid Limburg aangedaan worden.
De hellingen van 2015:

• 1 Slingerberg
• 2 Adsteeg
• 3 Lange Raarberg
• 4 Bergseweg
• 5 Sibbergrubbe
• 6 Cauberg
• 7Geulhemmerberg
• 8 Wolfsberg
• 9 Loorberg
• 10 Schweiberg
• 11 Camerig
• 12 Drielandenpunt
• 13 Gemmenicherweg
• 14 Vijlenerbos
• 15 Eperheide
• 16 Gulperberg
• 17 Plettenberg
• 18 Eyserweg
• 19 Huls
• 20 Vrakelberg
• 21 Sibbergrubbe (2e maal)
• 22 Cauberg (2e maal)
• 23 Geulhemmerberg (2e maal)
• 24 Bemelerberg
• 25 Loorberg (2e maal)
• 26 Gulperberg (2e maal)
• 27 Kruisberg
• 28 Eyserbosweg
• 29 Fromberg
• 30 Keutenberg
• 31 Cauberg (3e maal)
• 32 Geulhemmerberg (3e maal)
• 33 Bemelerberg (2e maal)
• 34 Cauberg (4e maal)

De winnaars van de laatste 10 jaar.
• 2014: Philippe Gilbert

• 2013: Roman Kreuziger
• 2012: Enrico Gasparotto
• 2011: Philippe Gilbert
• 2010: Philippe Gilbert
• 2009: Sergej Ivanov
• 2008: Damiano Cunego
• 2007: Stefan Schumacher
• 2006: Fränk Schleck
• 2005: Danilo Di Luca
pi_151837974
Man, man die teksten bij Lotto Jumbo :')
  Moderator zondag 19 april 2015 @ 20:39:53 #3
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_151837986
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 20:39 schreef Dale__Cooper het volgende:
Man, man die teksten bij Lotto Jumbo :')
Hun plan kwam uit, dan is het goed toch? :)
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_151838059
Betancur zat er overigens tot de beklimming van de Cauberg nog bij. Wie weet wordt het nog wat in de derde week van de Giro >:)
pi_151838221
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 20:41 schreef Dale__Cooper het volgende:
Betancur zat er overigens tot de beklimming van de Cauberg nog bij. Wie weet wordt het nog wat in de derde week van de Giro >:)
Denk dat dat niet genoeg is, zou minimaal een 5e week nodig zijn. :')
pi_151838262
quote:
Johan Bruyneel
4 min. ·
Some cycling teams don't race with the right mentality: Lotto Soudal happy with 6th place, Lotto Jumbo happy with attacking way of racing, Roompot happy with the place of first Dutch rider, 21st... The latter team have the excuse of being a Pro Conti team amongst all the big teams. I bet Movistar and Orica Greenedge are not "happy" with 2nd and 3rd...
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 april 2015 @ 21:05:09 #7
426493 crew  PippenScottie
pi_151839154
quote:
14s.gif Op zondag 19 april 2015 20:45 schreef franklop het volgende:

[..]

Nee, een levenslange schorsing en de Amerikaanse justitie op je dak, daar mag je blij mee zijn... :')
pi_151839592
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 21:05 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Nee, een levenslange schorsing en de Amerikaanse justitie op je dak, daar mag je blij mee zijn... :')
hij heeft wel gelijk
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 april 2015 @ 21:17:27 #9
426493 crew  PippenScottie
pi_151839740
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 21:14 schreef Evertjan het volgende:

[..]

hij heeft wel gelijk
Soms ben je niet de juiste persoon om zo'n opmerking te maken.
  zondag 19 april 2015 @ 21:20:14 #10
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_151839849
Zo inmiddels ook weer paar uurtjes thuis van een dagje amstel.
Blijf toch blij dat ik deze koers met de motor kan volgen ipv de auto.
Met name rond Gulpen stond het verkeer muurvast.
Zelf helaas ook kijkpunten moeten overslaan.
Desondanks toch nog keer of 20 de wedstrijd kunnen zien passeren

Een fotoverslag

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Sjoerd102 op 19-04-2015 22:07:09 ]
Net efkes anges
pi_151848986
28 Nederlanders van start gegaan, de beste is 21ste geworden...

Dat is gewoon erg erg slecht.

En dat ook nog in eigen land !! :'( :(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Redactie Sport maandag 20 april 2015 @ 08:21:07 #12
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151849639
Maar even serieus, welke lotto-renner kan nu serieus meedoen om de knikkers
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 20 april 2015 @ 08:31:17 #13
40566 Ericr
Livewrong
pi_151849741
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 08:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar even serieus, welke lotto-renner kan nu serieus meedoen om de knikkers
In klassiekers? Momenteel geen. In grote ronden, momenteel geen. In kleine rondjes van een week, Kelderman en misschien Gesink als hij weer fit is. Niet veel anders dus dan voordat de leegloop begon.

Hier en daar soms een uitschieter met Vanmarcke en in de grote ronden blij zijn met een anonieme top 10 klassering. Gesink dan nog de grote ongewisse factor in het geheel. Maar de laatste keer dat Gesink iets van belang won is ook alweer 2 jaar terug in een jaar dat hij verder weinig presteerde.
pi_151849761
Sbaragli blijft dit seizoen trouwens ook ongeveer de beste zijn vsn MTN, leuk om te zien.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_151850435
Die AGR, zou die in theorie wel leuk gemaakt kunnen worden met een ander parcours? Lijkt een snelle opeenvolging van heuveltjes, toch wordt het gewoon een massasprint. Hoe kan het dat bij de RvV de koers wel altijd helemaal uiteen geslagen wordt, is dat alleen door een paar klinkers op de heuveltjes? Want qua hoogtemeters stelt dat niet zo veel voor.
  maandag 20 april 2015 @ 09:28:15 #16
40566 Ericr
Livewrong
pi_151850708
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 09:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Die AGR, zou die in theorie wel leuk gemaakt kunnen worden met een ander parcours? Lijkt een snelle opeenvolging van heuveltjes, toch wordt het gewoon een massasprint. Hoe kan het dat bij de RvV de koers wel altijd helemaal uiteen geslagen wordt, is dat alleen door een paar klinkers op de heuveltjes? Want qua hoogtemeters stelt dat niet zo veel voor.
AGR is ongeveer een lange touretappe met een hele reeks 4de categorie heuveltjes. Zo'n rit overleven de sprinters die een beetje kunnen klimmen meestal ook.

Op de steentjes rijden vereist toch een specialisme en vermogen dat je vaak alleen ziet bij degenen die ook aardig kunnen tijdrijden en/of voor een wielrenner relatief zwaar zijn.

AGR moet gewoon selectiever gemaakt worden, maar dan wordt het helemaal rijden op een zakdoek. Nu rijden ze een laatste ronde waar alleen de Cauberg nog een scherprechter is. Ruim voor die laatste ronde wegspringen lukt niemand meer omdat er teveel ruimte ligt om renners terug te pakken.
pi_151850801
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 09:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Die AGR, zou die in theorie wel leuk gemaakt kunnen worden met een ander parcours? Lijkt een snelle opeenvolging van heuveltjes, toch wordt het gewoon een massasprint. Hoe kan het dat bij de RvV de koers wel altijd helemaal uiteen geslagen wordt, is dat alleen door een paar klinkers op de heuveltjes? Want qua hoogtemeters stelt dat niet zo veel voor.
Kasseien maken inderdaad veel uit, vooral omdat het vaak smalle heuveltjes zijn, waardoor er na een helling de nummer 1 van het peloton een minuut voor heeft op de laatste van het peloton. Daarnaast is het veld in de breedte minder sterk, waardoor de ploegencontrole een stuk kleiner is. Als er drie toppers wegrijden kan je nog 20 knechten daarachter op kop zetten, die zijn nooit sterk genoeg om de enkele echte toprenners terug te pakken.

In de heuvelklassiekers heeft elke Katusha, BMC of Movistar een stuk of 4, 5 knechten in dienst die elke gevaarlijke kopgroep terug kunnen pakken. Ik denk dat we ons er maar bij moeten neerleggen dat voor de voorlopige toekomst deze klassiekers nooit meer dan 20 km spektakel op zijn best op zullen leveren, en meestal minder.

Het is wel mogelijk op een andere manier, als meerdere ploegen vanaf 80km elke helling aangrijpen om de koers lastiger te gaan maken. Maar dat vereist een totaal andere mentaliteit in het peloton, hoe ga je dat ooit teweegbrengen?

Het is een volstrekt onoriginele oplossing, maar voorlopige lijkt het lastiger maken van de finale het enige wat nog een beetje werkt. In Luik breekt het nu in ieder geval meestal open op de Roche Aux Foucons, ipv pas op de Saint Nicolas. In dat opzicht was de vorige finale van de Gold Race ook beter, de opvolging van Eyserbosweg, Fromberg, Keuterberg en Cauberg in de finale zorgde in ieder geval voor wat schifting. Dan kreeg je nog een sprint op de Cauberg, maar dan met 10 tot 20 man, in plaats van 60.
  Redactie Sport maandag 20 april 2015 @ 09:35:32 #18
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151850896
Kleinere ploegen is de oplossing dus?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151851002
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 09:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kleinere ploegen is de oplossing dus?
Dat zou zeker een oplossing kunnen zijn. Maar dan ook echt kleiner, 5 of 6 man per ploeg.

Denk alleen dat de huidige sponsors veel te blij zijn met het huidige systeem. Die hebben uiteindelijk ook geen langetermijnbelang in de sport, alleen zolang hun contract doorloopt. Als die drie miljoen voor een kopman betalen willen ze een voorspelbare, controleerbare finale, zodat ze een goede kans op rendement op hun investering hebben. Die zitten niet te wachten op een chaos, onvoorspelbaarheid en gebrek aan controle in een finale.
pi_151851271
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 09:39 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Dat zou zeker een oplossing kunnen zijn. Maar dan ook echt kleiner, 5 of 6 man per ploeg.

Denk alleen dat de huidige sponsors veel te blij zijn met het huidige systeem. Die hebben uiteindelijk ook geen langetermijnbelang in de sport, alleen zolang hun contract doorloopt. Als die drie miljoen voor een kopman betalen willen ze een voorspelbare, controleerbare finale, zodat ze een goede kans op rendement op hun investering hebben. Die zitten niet te wachten op een chaos, onvoorspelbaarheid en gebrek aan controle in een finale.
Dat is wel een interessant punt ja. Reden te meer voor een ander business model in wielrennen. Daar gaat het dan wel steeds over, maar blijkbaar is het niet mogelijk - anders was er wel meer in die richting gebeurd lijkt me.

De Waalse Pijl was vroeger ook een open koers, en nu een massasprint. Het is duidelijk iets van deze tijd. Enige koersen die niet te controleren zijn, zijn de Vlaamse koersen; de mooiste koersen liggen al weer achter ons :')
pi_151851419
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 09:28 schreef Ericr het volgende:

[..]

AGR is ongeveer een lange touretappe met een hele reeks 4de categorie heuveltjes. Zo'n rit overleven de sprinters die een beetje kunnen klimmen meestal ook.

Op de steentjes rijden vereist toch een specialisme en vermogen dat je vaak alleen ziet bij degenen die ook aardig kunnen tijdrijden en/of voor een wielrenner relatief zwaar zijn.

AGR moet gewoon selectiever gemaakt worden, maar dan wordt het helemaal rijden op een zakdoek. Nu rijden ze een laatste ronde waar alleen de Cauberg nog een scherprechter is. Ruim voor die laatste ronde wegspringen lukt niemand meer omdat er teveel ruimte ligt om renners terug te pakken.
Je zou zeggen, de Cauberg nog een stuk eerder in het parcours, en daarna nog 20 bochtige kilometers over smalle wegen met een of twee kleine heuvels. Lijkt me een stuk lastiger te controleren. Weet niet of Der Thijs er ook blij van wordt
pi_151854982
De Waalse Pijl heeft de finale weer aangepast. Nu zelfs een extra klimmetje op 5,5 km van de streep. Benieuwd of dat nog wat oplevert.
pi_151876671
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 09:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kleinere ploegen is de oplossing dus?
daarom zijn de wegraces van de OS altijd zo leuk
pi_151876692
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 12:14 schreef Chiappucci het volgende:
De Waalse Pijl heeft de finale weer aangepast. Nu zelfs een extra klimmetje op 5,5 km van de streep. Benieuwd of dat nog wat oplevert.
nee hoor
pi_151876761
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 09:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat is wel een interessant punt ja. Reden te meer voor een ander business model in wielrennen. Daar gaat het dan wel steeds over, maar blijkbaar is het niet mogelijk - anders was er wel meer in die richting gebeurd lijkt me.

De Waalse Pijl was vroeger ook een open koers, en nu een massasprint. Het is duidelijk iets van deze tijd. Enige koersen die niet te controleren zijn, zijn de Vlaamse koersen; de mooiste koersen liggen al weer achter ons :')
Eneco tour en de ronde van Belgie hebben altijd leuke klassieke ettappes
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')