Hun plan kwam uit, dan is het goed toch?quote:Op zondag 19 april 2015 20:39 schreef Dale__Cooper het volgende:
Man, man die teksten bij Lotto Jumbo
Denk dat dat niet genoeg is, zou minimaal een 5e week nodig zijn.quote:Op zondag 19 april 2015 20:41 schreef Dale__Cooper het volgende:
Betancur zat er overigens tot de beklimming van de Cauberg nog bij. Wie weet wordt het nog wat in de derde week van de Giro
quote:Johan Bruyneel
4 min. ·
Some cycling teams don't race with the right mentality: Lotto Soudal happy with 6th place, Lotto Jumbo happy with attacking way of racing, Roompot happy with the place of first Dutch rider, 21st... The latter team have the excuse of being a Pro Conti team amongst all the big teams. I bet Movistar and Orica Greenedge are not "happy" with 2nd and 3rd...
Nee, een levenslange schorsing en de Amerikaanse justitie op je dak, daar mag je blij mee zijn...quote:
hij heeft wel gelijkquote:Op zondag 19 april 2015 21:05 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Nee, een levenslange schorsing en de Amerikaanse justitie op je dak, daar mag je blij mee zijn...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sjoerd102 op 19-04-2015 22:07:09 ]Net efkes anges
In klassiekers? Momenteel geen. In grote ronden, momenteel geen. In kleine rondjes van een week, Kelderman en misschien Gesink als hij weer fit is. Niet veel anders dus dan voordat de leegloop begon.quote:Op maandag 20 april 2015 08:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar even serieus, welke lotto-renner kan nu serieus meedoen om de knikkers
AGR is ongeveer een lange touretappe met een hele reeks 4de categorie heuveltjes. Zo'n rit overleven de sprinters die een beetje kunnen klimmen meestal ook.quote:Op maandag 20 april 2015 09:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Die AGR, zou die in theorie wel leuk gemaakt kunnen worden met een ander parcours? Lijkt een snelle opeenvolging van heuveltjes, toch wordt het gewoon een massasprint. Hoe kan het dat bij de RvV de koers wel altijd helemaal uiteen geslagen wordt, is dat alleen door een paar klinkers op de heuveltjes? Want qua hoogtemeters stelt dat niet zo veel voor.
Kasseien maken inderdaad veel uit, vooral omdat het vaak smalle heuveltjes zijn, waardoor er na een helling de nummer 1 van het peloton een minuut voor heeft op de laatste van het peloton. Daarnaast is het veld in de breedte minder sterk, waardoor de ploegencontrole een stuk kleiner is. Als er drie toppers wegrijden kan je nog 20 knechten daarachter op kop zetten, die zijn nooit sterk genoeg om de enkele echte toprenners terug te pakken.quote:Op maandag 20 april 2015 09:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Die AGR, zou die in theorie wel leuk gemaakt kunnen worden met een ander parcours? Lijkt een snelle opeenvolging van heuveltjes, toch wordt het gewoon een massasprint. Hoe kan het dat bij de RvV de koers wel altijd helemaal uiteen geslagen wordt, is dat alleen door een paar klinkers op de heuveltjes? Want qua hoogtemeters stelt dat niet zo veel voor.
Dat zou zeker een oplossing kunnen zijn. Maar dan ook echt kleiner, 5 of 6 man per ploeg.quote:Op maandag 20 april 2015 09:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kleinere ploegen is de oplossing dus?
Dat is wel een interessant punt ja. Reden te meer voor een ander business model in wielrennen. Daar gaat het dan wel steeds over, maar blijkbaar is het niet mogelijk - anders was er wel meer in die richting gebeurd lijkt me.quote:Op maandag 20 april 2015 09:39 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat zou zeker een oplossing kunnen zijn. Maar dan ook echt kleiner, 5 of 6 man per ploeg.
Denk alleen dat de huidige sponsors veel te blij zijn met het huidige systeem. Die hebben uiteindelijk ook geen langetermijnbelang in de sport, alleen zolang hun contract doorloopt. Als die drie miljoen voor een kopman betalen willen ze een voorspelbare, controleerbare finale, zodat ze een goede kans op rendement op hun investering hebben. Die zitten niet te wachten op een chaos, onvoorspelbaarheid en gebrek aan controle in een finale.
Je zou zeggen, de Cauberg nog een stuk eerder in het parcours, en daarna nog 20 bochtige kilometers over smalle wegen met een of twee kleine heuvels. Lijkt me een stuk lastiger te controleren. Weet niet of Der Thijs er ook blij van wordtquote:Op maandag 20 april 2015 09:28 schreef Ericr het volgende:
[..]
AGR is ongeveer een lange touretappe met een hele reeks 4de categorie heuveltjes. Zo'n rit overleven de sprinters die een beetje kunnen klimmen meestal ook.
Op de steentjes rijden vereist toch een specialisme en vermogen dat je vaak alleen ziet bij degenen die ook aardig kunnen tijdrijden en/of voor een wielrenner relatief zwaar zijn.
AGR moet gewoon selectiever gemaakt worden, maar dan wordt het helemaal rijden op een zakdoek. Nu rijden ze een laatste ronde waar alleen de Cauberg nog een scherprechter is. Ruim voor die laatste ronde wegspringen lukt niemand meer omdat er teveel ruimte ligt om renners terug te pakken.
daarom zijn de wegraces van de OS altijd zo leukquote:Op maandag 20 april 2015 09:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kleinere ploegen is de oplossing dus?
nee hoorquote:Op maandag 20 april 2015 12:14 schreef Chiappucci het volgende:
De Waalse Pijl heeft de finale weer aangepast. Nu zelfs een extra klimmetje op 5,5 km van de streep. Benieuwd of dat nog wat oplevert.
Eneco tour en de ronde van Belgie hebben altijd leuke klassieke ettappesquote:Op maandag 20 april 2015 09:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat is wel een interessant punt ja. Reden te meer voor een ander business model in wielrennen. Daar gaat het dan wel steeds over, maar blijkbaar is het niet mogelijk - anders was er wel meer in die richting gebeurd lijkt me.
De Waalse Pijl was vroeger ook een open koers, en nu een massasprint. Het is duidelijk iets van deze tijd. Enige koersen die niet te controleren zijn, zijn de Vlaamse koersen; de mooiste koersen liggen al weer achter ons
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |