Cry much deze maand 10+ dagen beschikbaar gestaan, 1 dag a 6 uren weg geweestquote:Op woensdag 29 april 2015 16:37 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Haha ik kreeg laatst op m'n flikker dat ik de auto niet achteruit had ingeparkeerd tegen het hek in Meerkerk. Volledig ontgaan op de een of andere manier.
Morgen zoiets als Eindhoven - Eindhoven - Nijverdal en Nijverdal - 's-Hertogenbosch Polo, Fiat500 en de andere bak mag beter iets goeds zijn voor ik er een eind aan maak.
Echt? Dacht juist dat dat de beste wasquote:Op woensdag 29 april 2015 12:43 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Van die 3 duidelijk de minst spannende bak moet ik zeggen.
Zo van de Tesla naar een restaurant wat een luxe geniet er van.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:19 schreef Sarasi het volgende:
Ik zit nog even in een restaurant, vanavond komt er wel een verslagje met foto's.
Godverdomme ik was net halverwegequote:
quote:Op woensdag 29 april 2015 21:20 schreef Sarasi het volgende:
Tuurlijk!
[ afbeelding ]
De Tesla. Dit ding is ge-wel-dig. Dat ik 'm letterlijk uit de fabriek mocht rijden was ook wel heel gaaf, overigens. Zooi aan papierwerk moeten tekenen en ik geloof dat ze nu echt alles van me weten daar, maar dat is ergens ook wel begrijpelijk natuurlijk. Heel leuke fabriek! Ze geven rondleidingen met proefritten, elke medewerker van Tesla is maar met 1 persoon of groep tegelijk bezig (dus je bent nooit je aanspreekpunt kwijt aan die dodo die net binnen is komen lopen met een moeilijke vraag) en ze hadden een minibar in de wachtruimte.
De opties zijn eh, talrijk. In het dashboard zit in de middenconsole een enorm touchscreen, wat niet 1x niet responsive was (uitzonderlijk, want nagels en de folie zat er zelfs nog op). Daarop kun je een shitload aan dingen instellen. De hoogte van de auto (want what the fuck), navigatie, lane control, of de auto al begint te rijden als je de rem loslaat, sport/neutraal/comfort stand van het stuur... Noem het maar. Het ding had ook een immens stuk dak wat je open kon schuiven (wederom met een slider op de middenconsole), stoelverwarming in maar liefst vijf stoelen, ruitenwisserverwarming, internet, bluetooth, digitale radio, adaptive cruise control, zelfs een agenda. Het pookje (D, N, R, P) zit aan het stuur, dus je hebt heel veel vrije ruimte onder de middenconsole, wat wel prettig is als je veel zooi bij je hebt ( ).
Ik vond vooral het wegrijden heel verrassend. Je kunt de rem loslaten in Drive en er gebeurt gewoon niks. Vervolgens is het gas heel gemakkelijk te doseren zodat je heel rustig en langzaam weg rijdt. Of natuurlijk een beetje sportiever een vrachtwagen voorbij trekt op de invoegstrook. Dat geeft wel echt een goddelijke trap in je rug hoor. Het ding rijdt heerlijk en is vrijwel geheel geluidsdicht. Het enige wat je eigenlijk hoort zijn de wielen over het asfalt. Als je het gas loslaat, rem je wel direct behoorlijk af.
Met lane control en adaptive cruise control word je wel heel lui. Je hoeft namelijk echt helemaal niks meer te doen. Wel heerlijk voor in de file, maar ik werd er zelf best snel duf van en heb de cruisecontrol redelijk snel weer uitgezet. Die was verder wel heel prettig! Hij remde op een normale afstand van je voorganger af en dat deed hij ook heel geleidelijk. De ACC reed eigenlijk zoals je zou willen dat je prive-chauffeur zou rijden. Het ding maakt ook echt geen geluid. Heerlijk als je een gesprek wilt voeren of een lange werkdag achter de rug hebt, maar dat betekent ook dat je niet aan de toeren kunt horen hoe hard je rijdt. Het ene moment zit je opeens 10km/h boven de max, het andere moment er opeens 20km/h onder, zonder dat je het door hebt. Dat is wel wennen.
En de verzonken handgrepen...
Ik ben fan. Heel erg fan.
Uit de fabriek nog wel. Ik ben jaloersquote:Op woensdag 29 april 2015 21:20 schreef Sarasi het volgende:
Tuurlijk!
[ afbeelding ]
De Tesla. Dit ding is ge-wel-dig. Dat ik 'm letterlijk uit de fabriek mocht rijden was ook wel heel gaaf, overigens. Zooi aan papierwerk moeten tekenen en ik geloof dat ze nu echt alles van me weten daar, maar dat is ergens ook wel begrijpelijk natuurlijk. Heel leuke fabriek! Ze geven rondleidingen met proefritten, elke medewerker van Tesla is maar met 1 persoon of groep tegelijk bezig (dus je bent nooit je aanspreekpunt kwijt aan die dodo die net binnen is komen lopen met een moeilijke vraag) en ze hadden een minibar in de wachtruimte.
De opties zijn eh, talrijk. In het dashboard zit in de middenconsole een enorm touchscreen, wat niet 1x niet responsive was (uitzonderlijk, want nagels en de folie zat er zelfs nog op). Daarop kun je een shitload aan dingen instellen. De hoogte van de auto (want what the fuck), navigatie, lane control, of de auto al begint te rijden als je de rem loslaat, sport/neutraal/comfort stand van het stuur... Noem het maar. Het ding had ook een immens stuk dak wat je open kon schuiven (wederom met een slider op de middenconsole), stoelverwarming in maar liefst vijf stoelen, ruitenwisserverwarming, internet, bluetooth, digitale radio, adaptive cruise control, zelfs een agenda. Het pookje (D, N, R, P) zit aan het stuur, dus je hebt heel veel vrije ruimte onder de middenconsole, wat wel prettig is als je veel zooi bij je hebt ( ).
Ik vond vooral het wegrijden heel verrassend. Je kunt de rem loslaten in Drive en er gebeurt gewoon niks. Vervolgens is het gas heel gemakkelijk te doseren zodat je heel rustig en langzaam weg rijdt. Of natuurlijk een beetje sportiever een vrachtwagen voorbij trekt op de invoegstrook. Dat geeft wel echt een goddelijke trap in je rug hoor. Het ding rijdt heerlijk en is vrijwel geheel geluidsdicht. Het enige wat je eigenlijk hoort zijn de wielen over het asfalt. Als je het gas loslaat, rem je wel direct behoorlijk af.
Met lane control en adaptive cruise control word je wel heel lui. Je hoeft namelijk echt helemaal niks meer te doen. Wel heerlijk voor in de file, maar ik werd er zelf best snel duf van en heb de cruisecontrol redelijk snel weer uitgezet. Die was verder wel heel prettig! Hij remde op een normale afstand van je voorganger af en dat deed hij ook heel geleidelijk. De ACC reed eigenlijk zoals je zou willen dat je prive-chauffeur zou rijden. Het ding maakt ook echt geen geluid. Heerlijk als je een gesprek wilt voeren of een lange werkdag achter de rug hebt, maar dat betekent ook dat je niet aan de toeren kunt horen hoe hard je rijdt. Het ene moment zit je opeens 10km/h boven de max, het andere moment er opeens 20km/h onder, zonder dat je het door hebt. Dat is wel wennen.
En de verzonken handgrepen...
Ik ben fan. Heel erg fan.
Nu al mijn favoriete functie.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:20 schreef Sarasi het volgende:
of de auto al begint te rijden als je de rem loslaat
Dat stond direct uit en dat vond ik heerlijk. Normale automaten rijden 'als op de koppeling' zodra je de rem loslaat, maar dit ding blijft gewoon stilstaan. Geweldig. Hele fijne functie.quote:Op woensdag 29 april 2015 23:54 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Nu al mijn favoriete functie.
Hoop dat ik ook eens voor eentje gebeld wordt, vet verslag.
Gaf het geen gevoel alsof je in een luxe botsauto zat? Lijkt me een rare beleving om in een automaat stil te staan en dan te gassen om elektrisch te gaan rijden.quote:Op woensdag 29 april 2015 23:58 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dat stond direct uit en dat vond ik heerlijk. Normale automaten rijden 'als op de koppeling' zodra je de rem loslaat, maar dit ding blijft gewoon stilstaan. Geweldig. Hele fijne functie.
Een luxe botsauto. Wat is dat met mannen die Tesla's vergelijken met botsauto's.quote:Op donderdag 30 april 2015 00:08 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Gaf het geen gevoel alsof je in een luxe botsauto zat? Lijkt me een rare beleving om in een automaat stil te staan en dan te gassen om elektrisch te gaan rijden.
Dat was mijn eerste ingeving toen je vertelde over die functiequote:Op donderdag 30 april 2015 00:12 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Een luxe botsauto. Wat is dat met mannen die Tesla's vergelijken met botsauto's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |