abonnement Unibet Coolblue
  Knikkerking donderdag 24 september 2015 @ 08:13:37 #226
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156342859
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:48 schreef derLudolf het volgende:

Was ook meer gekheid ;) Heb je wel al projecten gemaakt met je lasapparaat? Is hier nog niet voorbij gekomen volgens mij
Thuis alleen nog maar mee gelast om te testen.
Dat werden al snel extreem lelijke "draken" van lassen O-)
Nu wordt het apparaat veel gebruikt door een professioneel lasser, en dan gaat super goed.
Echt heel fijn apparaat :Y

quote:
99s.gif Op woensdag 23 september 2015 07:43 schreef DaMook het volgende:
[sub]

Tuurlijk wel, zolang je maar een lichtslang hebt die je per led afzonderlijk kunt aansturen en een aantal sensoren erbij of voelers onder de vloerbedekking. Ipv de trede laat je dan een bepaald stuk van de leuning oplichten. Volgende trede fel en ondertussen de daarop volgende tredes van zwak naar feller oplichtend (vanuit de leuning) en die achter je zwakker. En als je je dan halverwege omdraait dan draait de verlichting uiteraard ook om :P .
Tja... wat een werk haha :X
Maar inderdaad: 't kan natuurlijk wel. Alles kan 8-)

quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 08:01 schreef Makrolon het volgende:
Atmoz, effe vraagje he, ik wil een ledstrip boven mijn garagedeur, ik wil die de hele nacht laten branden. Dus hij moet niet te veel stroom gebruiken, en hij moet ook niet mega fel zijn eigenlijk... Gewoon zodat ie de garagedeur uitlicht. Heb jij ideeen welke ik het beste kan pakken?
Uhm, ik zou uiteraard zo'n waterdichte nemen, en dan misschien voor warm-white kiezen. Kun je natuurlijk zo fel zetten als je zelf wilt. Eventueel mee-dimmend aan de hand van hoe licht het buiten nog is ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 08:08 schreef Metalfreak het volgende:
Maakt zo'n koelkastje op de slaapkamer niet zo'n irritant zoemend geluid? Daar zou ik niets van moeten hebben op mijn slaapkamer... Verder ziet het er wel vet uit. Ook die vertical garden vind ik tegen mijn eigen verwachting in echt heel mooi.
Nope. Maakt 0,0 lawaai. Ik zou er zelf ook koekwaus van worden als 't ding de hele tijd lawaai zat te maken. Je hoort alleen 't bier roepen >:)

quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:18 schreef RoelerMF het volgende:
De verticale tuin ziet er nog steeds tof uit, leuke dieptewerking ook met die echte plant in je kamer :)
Thanks ^O^

quote:
Had trouwens nog wel een domme vraag, maar welke voedingen gebruik jij om al die 5050 leds te voeden? Want als ik ga zoeken op een 12V voeding die 5 meter led strip kan voeden van 6A gaan die dingen allemaal ruim over de 50 euro. :)
Ik gebruik vanalles. De laatste tijd gewoon PC voedingen, omdat je daar veel op kan aansluiten.
Anders van die goedkope voedingen van Ebay (¤ 10,- ofzo) voor 12v 2Ah. Die met metalen behuizingen. Moet je even zoeken op switchable power supply ofzoiets ^O^
pi_156342908
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:07 schreef derLudolf het volgende:
Buizen besteld? Je hebt zelf toch ook een bak- en braadapparaat? ;)
Het lijkt ook nergens naar als je dat soort RVS zichtwerk met mig/mag doet, met Tig lassen is dat veel mooier.
  donderdag 24 september 2015 @ 13:07:56 #228
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_156347781
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 08:13 schreef Atmoz het volgende:

Ik gebruik vanalles. De laatste tijd gewoon PC voedingen, omdat je daar veel op kan aansluiten.
Anders van die goedkope voedingen van Ebay (¤ 10,- ofzo) voor 12v 2Ah. Die met metalen behuizingen. Moet je even zoeken op switchable power supply ofzoiets ^O^
Thanks! :) Maar 2A met 5050leds? Dan heb jij vast niet de 60 leds per meter strips? Of gebruik je die niet in stroken van 5 meter? Wil in de tuin 4 meter warm white voeden met 60 leds per meter. Dus ik zoek naar een geschikte oplossing :D Misschien toch maar in stukken van 2 meter verdelen anders voor de stroom :)
»» Democracy is so overrated »»
  Knikkerking zondag 27 september 2015 @ 21:00:52 #229
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156432554
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:07 schreef RoelerMF het volgende:

Thanks! :) Maar 2A met 5050leds? Dan heb jij vast niet de 60 leds per meter strips? Of gebruik je die niet in stroken van 5 meter? Wil in de tuin 4 meter warm white voeden met 60 leds per meter. Dus ik zoek naar een geschikte oplossing :D Misschien toch maar in stukken van 2 meter verdelen anders voor de stroom :)
Ik gebruik inderdaad maar zelden precies 5 meter. Zou ook té toevallig zijn als het altijd precies op 5mtr uitkomt :)

Voor iedere lengte c.q. belasting het juiste ampèrage. In diverse projecten (meestal) tussen de 1 en 5A ^O^

Ik zou echt een naar een PC-voeding kijken, daar kun je echt vanalles mee. En redelijk veilig/betrouwbaar.
  maandag 28 september 2015 @ 07:25:08 #230
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_156442228
Thansk voor de tip! Denk dat ik toch voor een andere led strip ga kiezen met een lager verbruik. 72 Watt en dat gemiddeld 4 tot 5 uur per avond een jaar lang loopt best nog wel op :) En ik denk dat ik hem in 2 stukken stop, zodat ik het met kleinere voedingen aan kan. Zoals ik zei; ik wil het in de tuin verwerken, maar wil niet overal van die grote kasten in de tuin waar de stroom geregeld wordt :)

Heb je geen mooie updates meer? Vind het stiekem jammer dat je minder tijd hebt, je projecten zijn altijd mooie inspiratie voor mijzelf! :)
»» Democracy is so overrated »»
pi_157456218
Atmoz, ik heb je topics doorgelezen, maar wat voor muur doorvoeren heb jij gebruikt in je woonkamer voor je speakerdraad? Heb je zelf een ringetje gedraaid/laten draaien om dat gat af te werken of is hier iets kant en klaars voor?
  Knikkerking woensdag 11 november 2015 @ 14:50:31 #232
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_157469964
quote:
14s.gif Op maandag 28 september 2015 07:25 schreef RoelerMF het volgende:

Thansk voor de tip! Denk dat ik toch voor een andere led strip ga kiezen met een lager verbruik. 72 Watt en dat gemiddeld 4 tot 5 uur per avond een jaar lang loopt best nog wel op :) En ik denk dat ik hem in 2 stukken stop, zodat ik het met kleinere voedingen aan kan. Zoals ik zei; ik wil het in de tuin verwerken, maar wil niet overal van die grote kasten in de tuin waar de stroom geregeld wordt :)
Das inderdaad niet super mooi nee.
En verder natuurlijk regelen dat e.e.a. goed waterdicht is :)

quote:
Heb je geen mooie updates meer?
Jawel, eigenlijk te veel om op te noemen... 8-) ^O^
Maar das meer zakelijk (ik ben een super gave Escape Room aan het bouwen) dus dat hoort eigenlijk niet in dit topic ;)

quote:
Vind het stiekem jammer dat je minder tijd hebt, je projecten zijn altijd mooie inspiratie voor mijzelf! :)
:D
Je kunt je wel voorstellen dat ik 't ook super jammer vind om al die gave dingen wat we (broertje, neefje en vrienden helpen iedere avond+weekend mee) de afgelopen maanden hebben gemaakt niet te te kunnen showen...

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:48 schreef FranticDJ het volgende:
Atmoz, ik heb je topics doorgelezen, maar wat voor muur doorvoeren heb jij gebruikt in je woonkamer voor je speakerdraad? Heb je zelf een ringetje gedraaid/laten draaien om dat gat af te werken of is hier iets kant en klaars voor?
Dat is inderdaad iets kant + klaars:



De (witte) buitenkant is één kant van zo'n rolletje isolatietape. En het binnenste is zo'n rubbertje wat bij PC-kasten wordt gebruikt:



;)
  woensdag 11 november 2015 @ 14:55:23 #233
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_157470047
Je hebt het ook veel te druk met baantjes trekken in je zwembad natuurlijk ;)
pi_157470052
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:50 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Das inderdaad niet super mooi nee.
En verder natuurlijk regelen dat e.e.a. goed waterdicht is :)

[..]

Jawel, eigenlijk te veel om op te noemen... 8-) ^O^
Maar das meer zakelijk (ik ben een super gave Escape Room aan het bouwen) dus dat hoort eigenlijk niet in dit topic ;)

[..]
Foto's? :D
quote:
:D
Je kunt je wel voorstellen dat ik 't ook super jammer vind om al die gave dingen wat we (broertje, neefje en vrienden helpen iedere avond+weekend mee) de afgelopen maanden hebben gemaakt niet te te kunnen showen...

[..]

Dat is inderdaad iets kant + klaars:

[ afbeelding ]

De (witte) buitenkant is één kant van zo'n rolletje isolatietape. En het binnenste is zo'n rubbertje wat bij PC-kasten wordt gebruikt:

[ afbeelding ]

;)
Blijf jouw oplossingen geweldig vinden. Lijkt allemaal gewoon fabrieksaf, maar zijn allemaal custom oplossingen _O_
pi_157470722
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 08:13 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Nope. Maakt 0,0 lawaai. Ik zou er zelf ook koekwaus van worden als 't ding de hele tijd lawaai zat te maken. Je hoort alleen 't bier roepen >:)

_O-
Idee voor een projectje voor jou, maak iets wat signaleert dat de biervoorraad op is in de koelkast en laat een spraakmodule o.i.d. dan uitspreken dat jij de de voorraad moet aanvullen 8-)

B.v. een drukgevoelig element wat onder de glasplaat kan, daar leg je 1 fles Jupiler op zodat je de spanning of weerstandswaarde weet (hangt er vanaf wat voor meetsysteem je gaat gebruiken) van het gewicht van 1 fles Jupiler (+glasplaat). doet dat b.v. maal 10 (er vanuit gaande dat er tien flesjes op die plaat kunnen liggen) en dan weet jij de eindwaarde. Laat een module gewoon de waarden aftellen zeg maar totdat b.v. een limiet van 4 bereikt is en dan moet er een gesproken bericht volgen dat jij de koelkast moet aanvullen met bier 8-)

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is ;)

[ Bericht 27% gewijzigd door Juup© op 11-11-2015 15:48:07 ]
pi_157471019
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:50 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Jawel, eigenlijk te veel om op te noemen... 8-) ^O^
Maar das meer zakelijk (ik ben een super gave Escape Room aan het bouwen) dus dat hoort eigenlijk niet in dit topic ;)
Dat vraagt om foto's/projecttopic :+

quote:
[..]

Dat is inderdaad iets kant + klaars:

[ afbeelding ]

De (witte) buitenkant is één kant van zo'n rolletje isolatietape. En het binnenste is zo'n rubbertje wat bij PC-kasten wordt gebruikt:

[ afbeelding ]

;)
haha ja geniaal thanks *O*
pi_157649274
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:50 schreef Atmoz het volgende:

Jawel, eigenlijk te veel om op te noemen... 8-) ^O^
Maar das meer zakelijk (ik ben een super gave Escape Room aan het bouwen) dus dat hoort eigenlijk niet in dit topic ;)
mooie intro :P
gaat vast een ander topic over komen of hou je dat liever voor jezelf?
  Knikkerking donderdag 19 november 2015 @ 19:55:44 #238
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_157676254
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:55 schreef Barrah het volgende:
Je hebt het ook veel te druk met baantjes trekken in je zwembad natuurlijk ;)
Was dát maar waar O-)
Dan was het:
- beter weer :P
- had ik wel weer eens tijd om leuke dingen (niet dat bouwen aan de escaperoom niet leuk is hoor :7 maar je snapt me ;))
- zwembadje al klaar (is het dus nog niet helemaal)

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:55 schreef Zahariac het volgende:

Foto's? :D
Het moet natuurlijk allemaal een beetje een verrassing blijven, en wil/kan dus niet té veel laten zien. Maar hierbij wat foto's tijdens de bouwfase:





Lekker knutselen: :pompom:


Logo's maken:


Buiten aan het pand:

(straks bedienbaar via Arduino + ethernetshield)

In de gang:


En nog enkele shots die we gemaakt hebben tijdens het opnemen van het promotiefilmpje:





quote:
Blijf jouw oplossingen geweldig vinden. Lijkt allemaal gewoon fabrieksaf, maar zijn allemaal custom oplossingen _O_
:D :P

quote:
99s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:37 schreef Juup© het volgende:

_O-
Idee voor een projectje voor jou, maak iets wat signaleert dat de biervoorraad op is in de koelkast en laat een spraakmodule o.i.d. dan uitspreken dat jij de de voorraad moet aanvullen 8-)

B.v. een drukgevoelig element wat onder de glasplaat kan, daar leg je 1 fles Jupiler op zodat je de spanning of weerstandswaarde weet (hangt er vanaf wat voor meetsysteem je gaat gebruiken) van het gewicht van 1 fles Jupiler (+glasplaat). doet dat b.v. maal 10 (er vanuit gaande dat er tien flesjes op die plaat kunnen liggen) en dan weet jij de eindwaarde. Laat een module gewoon de waarden aftellen zeg maar totdat b.v. een limiet van 4 bereikt is en dan moet er een gesproken bericht volgen dat jij de koelkast moet aanvullen met bier 8-)

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is ;)
Het is me he-le-maal duidelijk >:)
Ik heb 't hier jaaaaren geleden (volgens mij op Tweakers) eens uitvoerig over gehad. Exact ditzelfde idee, dus I feel you ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:54 schreef FranticDJ het volgende:

Dat vraagt om foto's/projecttopic :+
Projecttopic weet ik niet of dat handig is.
Ik kan echt niet teveel vrijgeven anders is het niet meer spannend.
Het is toch een beetje en "mysterie" die escaperooms he 8-)

quote:
haha ja geniaal thanks *O*
^O^

quote:
2s.gif Op woensdag 18 november 2015 15:38 schreef kovenant het volgende:

mooie intro :P
gaat vast een ander topic over komen of hou je dat liever voor jezelf?
Tja, lastig dus.
Aan de ene kant vind ik het super sjiek om alles te laten zien. En gezien het feit dat er nog meer kamers komen... echt nog genoeg leuke bouwsels wat er gaan komen. Maarja, hoe pak je dat aan he? Het moet interessant genoeg zijn om er een topic van te maken, maar er mag niet té veel vrijgegeven worden.

De promotiefilm mag kan ik opzich wel laten zien. (is allemaal in de eerste room opgenomen, maar wordt niet teveel in vrijgegeven)


Binnenkort start de bouw van de 2e kamer, dus daar zal ik dan ook wel wat foto's van posten. In het begin is het toch nog niet zichtbaar wat het allemaal gaat worden.
  donderdag 19 november 2015 @ 21:04:03 #239
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_157677939
Gaas project. ^O^
Share your talent, move the world.
  Moderator donderdag 19 november 2015 @ 21:12:46 #240
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157678228
Vet hoor Atmoz!
Via Google zijn jullie niet goed te vinden, 'best' is geen hele handige zoekterm. Via de imagehost wel op de site beland ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking donderdag 19 november 2015 @ 21:53:33 #241
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_157679480
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:04 schreef cvboer2 het volgende:
Gaaf project. ^O^
Thanks cvboer2 ^O^
Ik vind het zelf ook ontzettend gaaf om te maken.
Iedere avond + weekend VOL goede zin/moed aan de slag. Heerlijk! :D

quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:12 schreef derLudolf het volgende:
Vet hoor Atmoz!
Thanks :7

quote:
Via Google zijn jullie niet goed te vinden, 'best' is geen hele handige zoekterm. Via de imagehost wel op de site beland ^O^
Tja, we zijn ook pas nieuw "in de markt" he... morgen pas één week open. Dus Google moet ons sowieso nog vinden/indexeren/etc... En als het goed is staat aan het einde v/h filmpje ook nog de link vermeld.

Één ding is zeker: al dat gereedschap wat ik de laatste tijd heb aangeschaft wordt goed gebruikt :P

Morgen weer volle gas hobby'en!

*O*
  donderdag 19 november 2015 @ 22:01:54 #242
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_157679751
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:53 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Thanks cvboer2 ^O^
Ik vind het zelf ook ontzettend gaaf om te maken.
Iedere avond + weekend VOL goede zin/moed aan de slag. Heerlijk! :D

Alleen maar mooi dat zo je weekenden kan invullen. Ik heb trouwens de materialen voor mijn projectje binnen. Kan ik straks ook door te kloppen een deurtje openen. :)
Share your talent, move the world.
  Knikkerking donderdag 19 november 2015 @ 22:08:39 #243
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_157679960
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 22:01 schreef cvboer2 het volgende:

Alleen maar mooi dat zo je weekenden kan invullen.
Zekers! :Y

quote:
Ik heb trouwens de materialen voor mijn projectje binnen. Kan ik straks ook door te kloppen een deurtje openen. :)
Nu pas?
Dat heeft ook redelijk lang geduurd, niet?

Ik ben nogmaals zeer benieuwd 8-)
Veel succes in ieder geval ^O^
pi_157680060
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 22:08 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Zekers! :Y

[..]

Nu pas?
Dat heeft ook redelijk lang geduurd, niet?

Ik ben nogmaals zeer benieuwd 8-)
Veel succes in ieder geval ^O^
Wat doe jij voor werk dat je hier geld en tijd voor hebt! :D
Respect hoor!
pi_157680130
quote:
99s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:37 schreef Juup© het volgende:

[..]

_O-
Idee voor een projectje voor jou, maak iets wat signaleert dat de biervoorraad op is in de koelkast en laat een spraakmodule o.i.d. dan uitspreken dat jij de de voorraad moet aanvullen 8-)

B.v. een drukgevoelig element wat onder de glasplaat kan, daar leg je 1 fles Jupiler op zodat je de spanning of weerstandswaarde weet (hangt er vanaf wat voor meetsysteem je gaat gebruiken) van het gewicht van 1 fles Jupiler (+glasplaat). doet dat b.v. maal 10 (er vanuit gaande dat er tien flesjes op die plaat kunnen liggen) en dan weet jij de eindwaarde. Laat een module gewoon de waarden aftellen zeg maar totdat b.v. een limiet van 4 bereikt is en dan moet er een gesproken bericht volgen dat jij de koelkast moet aanvullen met bier 8-)

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is ;)
Ik ken hotels die zo'n systeem gebruiken en op basis daarvan het verbruik van hun minibar in de kamers berekenen.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 19:55 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Wat een bazenproject, ik kan me voorstellen dat je daar enorm veel creativiteit in kwijt kan!
pi_157680262
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 22:12 schreef larry_flynt het volgende:
Wat doe jij voor werk dat je hier geld en tijd voor hebt! :D
Respect hoor!
Atmoz heeft van zijn hobby een beetje zijn werk gemaakt.
Die fratsen wat je hierboven ziet is waarschijnlijk een goedbetaalde opdracht _O_
  donderdag 19 november 2015 @ 22:19:18 #247
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_157680266
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 22:08 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Zekers! :Y

[..]

Nu pas?
Dat heeft ook redelijk lang geduurd, niet?

Ik ben nogmaals zeer benieuwd 8-)
Veel succes in ieder geval ^O^
Zodra ik er mee bezig ga, post ik de foto's. Momenteel is het best druk op de zaak. Ook daar gaat een hoop tijd in zitten. Alleen nog even kijken waar ik zo'n struikje weg haal.
Share your talent, move the world.
pi_157680288
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 22:19 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Atmoz heeft van zijn hobby een beetje zijn werk gemaakt.
Die fratsen wat je hierboven ziet is waarschijnlijk een goedbetaalde opdracht _O_
Doet ie goed!
pi_157680315
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 22:01 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Alleen maar mooi dat zo je weekenden kan invullen. Ik heb trouwens de materialen voor mijn projectje binnen. Kan ik straks ook door te kloppen een deurtje openen. :)
Haha ik heb precies dat projectje vanmiddag in elkaar geknutseld. Zit standaard in de Arduino starter kit :P
  donderdag 19 november 2015 @ 22:21:48 #250
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_157680354
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 22:20 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Haha ik heb precies dat projectje vanmiddag in elkaar geknutseld. Zit standaard in de Arduino starter kit :P
Werkt het beetje naar wens?
Share your talent, move the world.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')