abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_156367594
Mercury Rev en Kerridge waren tof :) volgend jaar wat meer dagen mee proberen te pakken. Zes was ook tof alleen niet full set mee kunnen pakken.
pi_156369419
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:51 schreef indiaantje89 het volgende:
Mercury Rev en Kerridge waren tof :) volgend jaar wat meer dagen mee proberen te pakken. Zes was ook tof alleen niet full set mee kunnen pakken.
Zes had best een verrassend ruim spectrum aan geluid/genre's, maar verder deed het me niet zo heel veel eigenlijk

Mercury Rev helaas gemist, dat had ik best willen zien, maar ja keuzes hè

En kerridge heb ik even in de gang wat van mee kunnen pikken, maar we waren toen eigenlijk al onderweg om de trein te halen. Klonk niet verkeerd inderdaad :)
nee, jij dan!
  Moderator woensdag 7 oktober 2015 @ 12:03:46 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_156663948
http://thequietus.com/art(...)15-reviewed-festival

Wist helemaal niet dat fckn bstrds ook op incubate stond :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_157184914
quote:
“Incubate kan rekeningen niet betalen”

Brabants Dagblad meldt tekort van twee ton

Het Tilburgse cutting-edge festival Incubate zou de rekeningen niet kunnen betalen. Dat meldt het Brabants Dagblad vandaag. Volgens de krant is het bezoek dit jaar tegengevallen. Hoe ernstig de situatie is, is nog onduidelijk. Dinsdag komt de Incubate-organisatie naar buiten met de cijfers, verwacht dan meer nieuws bij 3voor12 Tilburg.

Volgens het Brabants Dagblad zou het festival een tekort hebben van 200.000 euro en de rekeningen niet kunnen betalen, maar Incubate-directeur Joost Heijthuijsen kan dat niet bevestigen tegenover de krant. “De accountant moet dat in kaart brengen.” Wel bevestigt Heijthuijsen dat er een probleem is met het betalen van rekeningen. Ook wijst hij op het late toekennen van subsidie: “Ik speel open kaart: Brabant C heeft ons redelijk laat laten weten welke subsidie we kregen, de vrijdag voor het festival pas. Daarom moeten we nu eerst ook van de andere financiers weten wat die doen. Het kan uiteindelijk allemaal op nul uitkomen, het kan ook negatief eindigen. We moeten nu kijken hoe we iedereen kunnen betalen en hopen nog steeds dat dat lukt.”

Er zouden dit jaar minder betalende bezoekers zijn gekomen dan verwacht. Wel trok het festival een paar duizend meer bezoekers dan vorig jaar, en zat in 2015 rond de 20.000 bezoekers. Jaarlijks krijgt Incubate een ton euro subsidie vanuit de gemeente Tilburg, daarbovenop zegde de gemeente twee keer 30.000 euro toe om de organisatie te versterken. Brabant C droeg dit jaar uiteindelijk 377.000 euro bij om de “grote ambities” te kunnen waarmaken.

Het bericht over de financiële problemen komt op een slecht moment voor Incubate, dat dit jaar met een sterke programmering kwam (onder meer The Knife, Unknown Mortal Orchestra, Wire en Sun Kil Moon) en daarvoor veel lof kreeg. Gisteren werd nog bekend dat het festival genomineerd is voor beste indoorfestival van Europa. 3voor12 Tilburg deed uitgebreid verslag van Incubate 2015, lees hier de top 20 en het slotinterview met Heijthuijsen:
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)e-geldproblemen.html
pi_157184967
Ik ben benieuwd hoe erg dat gaat uitpakken. Kijken of we volgend jaar nog een incubate hebben.

Het zou zonde zijn als het weer zou verdwijnen.

En gisteren waren ze nog genomineerd als een van de betere europese indoor festivals.

http://www.bd.nl/regio/ti(...)r-festival-1.5382337
pi_157185150
Zou zeker zonde zijn ;(
pi_157185529
Oei dat zou wel erg zonde zijn inderdaad..

Wel raar dat ze dat nu pas weten toch?
nee, jij dan!
pi_157188370
Niet-betalende bezoeker checking in.

Wilde wel, kon niet door debiel kaartverkoopsysteem / medewerkers die niet weten hoe en wat.

Polsbandje gehad van een aardige vreemdeling.
full stops and exclamation marks
  donderdag 29 oktober 2015 @ 21:51:35 #109
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_157192758
quote:
2s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 19:35 schreef krioro het volgende:
medewerkers die niet weten hoe en wat.
Ja, die waren in grote getale aanwezig de afgelopen editie.

Maar dat weegt niet op tegen het plezier dat ik alle keren dat ik geweest ben heb gehad, zou zonde zijn als het festival niet meer georganiseerd zou worden.
  Moderator donderdag 29 oktober 2015 @ 21:56:14 #110
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_157192946
Zou inderdaad jammer zijn, het is geen makkelijk jaar voor festivals ook al geen grauzone meer....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_157193325
quote:
13s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 21:51 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ja, die waren in grote getale aanwezig de afgelopen editie.

Maar dat weegt niet op tegen het plezier dat ik alle keren dat ik geweest ben heb gehad, zou zonde zijn als het festival niet meer georganiseerd zou worden.
Klopt, ik vind het ook altijd een heel tof festival. En in m'n hometown ook nog.
full stops and exclamation marks
pi_157196959
quote:
6s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 21:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Zou inderdaad jammer zijn, het is geen makkelijk jaar voor festivals ook al geen grauzone meer....
Komt een beetje door de wildgroei volgens mij.

Maar dan nog is Incubate wel redelijk uniek.
pi_157295108
Ja ze zijn weer gered voor 1 jaar. :D
quote:
Tilburg en provincie redden festival Incubate

TILBURG - De gemeente Tilburg en de provincie trekken allebei 140.000 euro extra uit om Incubate te verlossen van een 'onoverkomelijk financieel probleem'. Het Tilburgse festivalleidde dit jaar een verlies van 281.000 euro.

Na afloop van het festival heeft het bestuur van Incubate aan de gemeente laten weten dat er een tekort was ontstaan van ruim twee ton (206.000 euro), onder meer door tegenvallende bezoekersaantallen. Doordat ook de subsidie van het nieuwe provinciale Brabant C fonds voor dit jaar lager uitviel dan verwacht steeg dat bedrag nog eens met 75.000 euro.

Tilburg steekt extra geld in Incubate omdat het evenement zich in haar ogen heeft ontwikkeld tot een beeldbepalend internationaal festival. Wel geeft de gemeente daarbij aan verontrust en verbaasd te zijn over de omvang van de financiële problemen. "We waren met name kritisch dat een festival dat al tien jaar bestaat van het ene op het andere moment zo'n enorm exploitatietekort heeft", aldus een woordvoerder.

De steun van gemeente en provincie is niet zonder voorwaarden. Incubate moet een zakelijk leider aanstellen en het festival terugbrengen naar een beperktere omvang.
  dinsdag 3 november 2015 @ 17:26:25 #114
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_157295467
Nou mooi zo. :D

Maar, het blijft erg pijnlijk om te lezen dat ze zich even 281.000 euro hebben verrekend :X
Ben benieuwd hoe dit volgend jaar uitpakt allemaal :X
nee, jij dan!
  Moderator dinsdag 3 november 2015 @ 17:30:04 #115
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_157295540
Beperktere omvang is prima in de huidige staat moest je alles missen omdat het of tegelijk stond of in de ruimte te ver uit elkaar
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_157295790
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2015 17:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Beperktere omvang is prima in de huidige staat moest je alles missen omdat het of tegelijk stond of in de ruimte te ver uit elkaar
De fiets is dan wel een uitkomst om snel vanuit het gebied rond 013 naar de schouwburg, little devil of hall of fame te komen. ;)
  dinsdag 3 november 2015 @ 18:33:27 #117
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_157296555
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 17:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De fiets is dan wel een uitkomst om snel vanuit het gebied rond 013 naar de schouwburg, little devil of hall of fame te komen. ;)
Natuurtheater zou wel wat lastiger worden.
  dinsdag 3 november 2015 @ 18:42:00 #118
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_157296731
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 november 2015 17:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Beperktere omvang is prima in de huidige staat moest je alles missen omdat het of tegelijk stond of in de ruimte te ver uit elkaar
Dat is zeker waar. 'T werd elk jaar erger daarmee ;(
nee, jij dan!
pi_157296808
Het was de laatste jaren wel een beetje uit zijn voegen aan het groeien had ik het idee. Daarnaast was vroeger (lees: een jaar of 5 terug) natuurlijk alles beter.

*met weemoed terugdenkt aan Psychic TV in de HoF.* O+
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 9 december 2015 @ 16:40:27 #120
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_158130981
Joost Heijthuijsen stopt als directeur-bestuurder van Incubate.
Heijthuijsen was negen jaar bij Incubate betrokken als directielid en heeft de afgelopen jaren een belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van het festival en in bredere zin in de ontwikkeling van cultuur in Tilburg.

Terugkijkend is er veel om trots op te zijn, aldus Heijthuijsen: “De afgelopen jaren heb ik met veel plezier met veel verschillende mensen gewerkt. Vaak maakten we het onmogelijke mogelijk. Van 102 piano’s in het centrum van Tilburg, tot een simultaan-feest tussen Caïro en Tilburg en optredens van mijn persoonlijke favorieten als Bill Drummond en Cabaret Voltaire. Het betekende veel voor bezoekers uit de hele wereld, maar ook voor veel lokale vrijwilligers, artiesten en stagiaires. Daar ben ik dankbaar voor."

http://incubate.org/20…;/239/heijthuijsen-stopt-als-directeur
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_158131272
Ondertussen is er nog steeds gezeur in de gemeente hoeveel geld er naar incubate ging.

http://www.bd.nl/regio/ti(...)en-in-2015-1.5522880
  woensdag 9 maart 2016 @ 12:14:49 #122
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_160538995
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)rote-schoonmaak.html

Tilburgs festival komt terug met vier kleinere edities per jaar
nee, jij dan!
pi_160539265
Ja het het gaat niet echt lekker daar. Ben benieuwd wat we er van kunnen verwachten. Jammer het oude concept was wel tof.
pi_160539585
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 12:29 schreef indiaantje89 het volgende:
Ja het het gaat niet echt lekker daar. Ben benieuwd wat we er van kunnen verwachten. Jammer het oude concept was wel tof.
Maar wel begrijpelijk een beetje teveel van het goede een hele week optredens. :D

Een collega wist trouwens te vertellen dat er een vacature bij incubate open staat, maar op een website van incubate vind ik er niets over.

Ook niets over de optredens die men zegt te gaan laten plaatsvinden op 13 en 14 mei in het 3 voor 12 interview. Men zal denk ik als eerste weer eens de communicatie naar de buitenwereld goed op de rit moeten zien te krijgen.
pi_160539629
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 12:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar wel begrijpelijk een beetje teveel van het goede een hele week optredens. :D

Een collega wist trouwens te vertellen dat er een vacature bij incubate open staat, maar op een website van incubate vind ik er niets over.

Ook niets over de optredens die men zegt te gaan laten plaatsvinden op 13 en 14 mei in het 3 voor 12 interview. Men zal denk ik als eerste weer eens de communicatie naar de buitenwereld goed op de rit moeten zien te krijgen.
Die posten ze vaak op feestboek :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')