abonnement Unibet Coolblue
pi_151740809
Deze lichting valt me wel wat tegen. Alleen dat Duits reggeabandje is voor mij een potentieel bezoekje waard. Maar goed, scheelt weer wat kopzorgen. In principe ben ik al dik tevreden, het zou wel mooi zijn als het toch nog wel uitverkoopt.
pi_151741536
Hoe zijn The Antlers live? Slaat dat niet dood op een festival?
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
pi_151741744
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 13:58 schreef Herpderphawk het volgende:
Hoe zijn The Antlers live? Slaat dat niet dood op een festival?
Uitstekend live, maar ik heb ze inderdaad wel in een (aandachtig luisterende) Melkweg en Paradiso gezien. Lowlands lijkt me op voorhand inderdaad geen ideale omgeving, maar het moet wel kunnen. Villagers en James Vincent McMorrow werkten bijvoorbeeld ook goed.
pi_151741754
LIMP BIZKIT _O_

Nu nog een punkrock bandje en ik ga niet meer zeiken over namen. DJVT ook gegarandeerd weer een leuke show. Je moet toch wat.
pi_151741783
Afterpartees is wel soort van punkrock.

Limp Bizkit lijkt mij ook heel vet; lekker springen op de nostalgie van Nookie en Break Stuff.
pi_151741862
Ik vergeet steeds dat er ook genoeg lekkere luister muziek komt!
Plaatje:

Je staat zaterdag op met een drugs- / drankkop, weinig geslapen en je sleept je naar het festival en daar hoor je José Gonzalez, dat maakt je dag toch direct weer prima. Vorig jaar had ik dat bij Fink, gewoon staan luisteren naar mooie liedjes.
pi_151741950
Volgens iemand met betrouwbare bronnen op Lowlove komen er nog ' 2 headliners/grote Alpha namen' aan, ben benieuwd!
pi_151742034
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:16 schreef Mr-Brightside het volgende:
Volgens iemand met betrouwbare bronnen op Lowlove komen er nog ' 2 headliners/grote Alpha namen' aan, ben benieuwd!
We hebben al veel betrouwbare bronnen gezien dit jaar, en de meeste waren uiteindelijk niet te vertrouwen. 1 headliner sluit ik niet uit, maar 2 echt niet meer.
pi_151742427
jaja, FATM en The Offspring
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
  donderdag 16 april 2015 @ 14:45:23 #235
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_151742769
Misschien moet ik dit jaar maar eens loopschoenen mee gaan nemen.
pi_151742795
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 13:58 schreef Herpderphawk het volgende:
Hoe zijn The Antlers live? Slaat dat niet dood op een festival?
http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2012/Lowlands/Antlers.html
pi_151743067
Dat laatste album van The Antlers was erg goed :)
  donderdag 16 april 2015 @ 15:03:12 #238
128000 Rob_Gordon
Sonic Death Monkey
pi_151743257
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 13:58 schreef Herpderphawk het volgende:
Hoe zijn The Antlers live? Slaat dat niet dood op een festival?
Ik vond het in Paradiso slaapverwekkend, telkens grote pauzes tussen de nummers waardoor de opbouw helemaal wegviel, en nul contact met het publiek. Maar dat was schijnbaar het eerste concert van de tour oid. Ik vind de albums dusdanig goed dat ik ze op Lowlands een tweede kans ga geven.
"The branches are bare, the sky tonight a milky violet."
  donderdag 16 april 2015 @ 15:40:19 #239
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_151744413
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:03 schreef Rob_Gordon het volgende:

[..]

Ik vond het in Paradiso slaapverwekkend, telkens grote pauzes tussen de nummers waardoor de opbouw helemaal wegviel, en nul contact met het publiek. Maar dat was schijnbaar het eerste concert van de tour oid. Ik vind de albums dusdanig goed dat ik ze op Lowlands een tweede kans ga geven.
Dus goed voor een zaterdag/zondag ochtend? ;)
pi_151744461
Stukje op vice:

De directeur van Lowlands belde gisteren Giel op om te vertellen dat de opkomende poprockbandjes Limp Bizkit en Franz Ferdinand komen optreden dit jaar. Des te schokkender dat Eric van Eerdenburg, zo heet de directeur van Lowlands, in hetzelfde telefoongesprek aangaf dat hij, ondanks de online petities om het wel te doen, niet van plan was om Mr. Polska te boeken. Hij vond het Poolse rapidool te veel EDM muziek 'draaien' en had op eerdere edities gemerkt dat hij en vergelijkbare acts als Calvin Harris (??? :S) niet goed in de smaak vielen bij het festivalpubliek.

Hoewel we het met Yung Polak eens zijn dat Lowlands zelf moet weten wat ze boeken, is de argumentatie van van Eerdenburg toch een beetje raar. Polska is duidelijk een rapper met dope festivalbeats en lijkt in de verste verte niet op Calvin Harris. En al leek hij dat wel, dan had het ook niet uitgemaakt: ik ben vaak genoeg op Lowlands geweest om te weten dat mensen ook daar compleet uit hun dak gaan op de muziek die hier vrij gemakkelijk wordt weggezet als EDM. Plus, vorig jaar had je Skrillex, weetje nog? En wat te denken van dingen als Stromae, Die Antwoord of Disclosure. Ook niet echt pop, maar de EDM die je klaarblijkelijk niet zo lekker zit.

En dit jaar Major Lazer met hun Boaz-beats laten headlinen en Polska met zijn Boaz-beats scotten? Fuck dat. Als je Polska stom vind zeg dat dan maar weet dat je daar alleen in staat. #TeamPolska
pi_151744587
Raar dat de media zo pusht en dat je geen enkele fan hoort klagen.
pi_151744600
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:41 schreef Mr-Brightside het volgende:
Stukje op vice:

De directeur van Lowlands belde gisteren Giel op om te vertellen dat de opkomende poprockbandjes Limp Bizkit en Franz Ferdinand komen optreden dit jaar. Des te schokkender dat Eric van Eerdenburg, zo heet de directeur van Lowlands, in hetzelfde telefoongesprek aangaf dat hij, ondanks de online petities om het wel te doen, niet van plan was om Mr. Polska te boeken. Hij vond het Poolse rapidool te veel EDM muziek 'draaien' en had op eerdere edities gemerkt dat hij en vergelijkbare acts als Calvin Harris (??? :S) niet goed in de smaak vielen bij het festivalpubliek.

Hoewel we het met Yung Polak eens zijn dat Lowlands zelf moet weten wat ze boeken, is de argumentatie van van Eerdenburg toch een beetje raar. Polska is duidelijk een rapper met dope festivalbeats en lijkt in de verste verte niet op Calvin Harris. En al leek hij dat wel, dan had het ook niet uitgemaakt: ik ben vaak genoeg op Lowlands geweest om te weten dat mensen ook daar compleet uit hun dak gaan op de muziek die hier vrij gemakkelijk wordt weggezet als EDM. Plus, vorig jaar had je Skrillex, weetje nog? En wat te denken van dingen als Stromae, Die Antwoord of Disclosure. Ook niet echt pop, maar de EDM die je klaarblijkelijk niet zo lekker zit.

En dit jaar Major Lazer met hun Boaz-beats laten headlinen en Polska met zijn Boaz-beats scotten? Fuck dat. Als je Polska stom vind zeg dat dan maar weet dat je daar alleen in staat. #TeamPolska
Volledig waar. Met die publieke EDM aversie proberen ze de early adopters in de electronica scene te binden maar slaan ze de plank volledig mis. Erg jammer
pi_151744878
Wat het probleem is dat EvE en zijn boekings agenten waarschijnlijk helemaal niks hebben met Mr. Polska en zijn kazige my first fruity loops beats eronder van Boaz van de Beats. Kortom ze vinden het kut. Maar goed dit ja je natuurlijk niet op de openbare radio zeggen als Lowlands organisator zijnde.

En ik vind de "Mr. Polska" aanhangers in deze totaal verkeerde vergelijkingsmateriaal aanhalen. Major Lazer, Skillex, Stromae zijn allemaal kwalitatief stukken beter dan die meuk van Polska. Daarnaast vergeten mensen dat Polska op iedere hoek van de straat te zien is, en wereld artiesten als bovenstaand genoemd niet.

Daarnaast is heel die campagne gewoon een grote faal geweest. Er zijn wel 100 andere bands die ook op Lowlands willen spelen. Maar Polska moest en zou op Lowlands geprogrammeerd moeten worden. Ik zie ook de ractie van Mr. Polska, Jebroer en hun vriendjes nu vol op kritiek leveren op EvE. Alleen omdat ze dus niet op Lowlands mogen staan, wat een gehuil. Doe dan ook wat met die kritiek.
  donderdag 16 april 2015 @ 16:01:14 #244
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_151744952
Waarom kopen die kinderen geen kaartje, kunnen ze voor een leuk bedrag lekker prominent gaan doen.

Misschien elke middag ff uurtje freestylen voor de 3FM box. Misschien ga ik dan ook wel ff kijken / meedoen.
pi_151744972
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:57 schreef indiaantje89 het volgende:
Wat het probleem is dat EvE en zijn boekings agenten waarschijnlijk helemaal niks hebben met Mr. Polska en zijn kazige my first fruity loops beats eronder van Boaz van de Beats. Kortom ze vinden het kut. Maar goed dit ja je natuurlijk niet op de openbare radio zeggen als Lowlands organisator zijnde.

En ik vind de "Mr. Polska" aanhangers in deze totaal verkeerde vergelijkingsmateriaal aanhalen. Major Lazer, Skillex, Stromae zijn allemaal kwalitatief stukken beter dan die meuk van Polska. Daarnaast vergeten mensen dat Polska op iedere hoek van de straat te zien is, en wereld artiesten als bovenstaand genoemd niet.

Daarnaast is heel die campagne gewoon een grote faal geweest. Er zijn wel 100 andere bands die ook op Lowlands willen spelen. Maar Polska moest en zou op Lowlands geprogrammeerd moeten worden. Ik zie ook de ractie van Mr. Polska, Jebroer en hun vriendjes nu vol op kritiek leveren op EvE. Alleen omdat ze dus niet op Lowlands mogen staan, wat een gehuil. Doe dan ook wat met die kritiek.
Major Lazer van een hoger niveau dan Boaz? laat me niet lachen. Boaz is een van de meest getalenteerde producers in nederland op dit moment. Dat het platte kindermuziek is, is een ander verhaal, maar dat is Major Lazer ook. + Het is niet zo dat de media-aandacht zich genereert omdat iedereen Polska zo leuk vindt, maar omdat de PR machine + wellicht een deel van de programmeurs de huidige trend niet bij kunnen houden en hierdoor enorme misvattingen doen, volkomen terechte kritiek dus.

Dat terzijde, Dhr. Polska schijnt nogal wat ruzie te hebben gemaakt intern bij Mojo op het moment, en ruzie met een monopolist zorgt er niet voor dat je geboekt wordt :).
  donderdag 16 april 2015 @ 16:07:24 #246
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_151745109
Boaz is goed, dat zeker. Werkt ook samen met Diplo heb ik eens gelezen.
pi_151745210
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:01 schreef Pieterkosram het volgende:

[..]

Major Lazer van een hoger niveau dan Boaz? laat me niet lachen. Boaz is een van de meest getalenteerde producers in nederland op dit moment. Dat het platte kindermuziek is, is een ander verhaal, maar dat is Major Lazer ook. + Het is niet zo dat de media-aandacht zich genereert omdat iedereen Polska zo leuk vindt, maar omdat de PR machine + wellicht een deel van de programmeurs de huidige trend niet bij kunnen houden en hierdoor enorme misvattingen doen, volkomen terechte kritiek dus.

Dat terzijde, Dhr. Polska schijnt nogal wat ruzie te hebben gemaakt intern bij Mojo op het moment, en ruzie met een monopolist zorgt er niet voor dat je geboekt wordt :).
Laat Boaz maar eens een keer Get Free of Lean On niveau produceren, dat niveau is hem dus ver niet gelukt. Die Mr. Poslka meuk is echt gewoon standaard My Fruity Loops muziek, heel droog, totaal niet aangekleed. standaard effectjes er overheen. Nee dat doet Major Lazer stukken beter.

EvE wlde gewoon zeggen dat Polska platte meuk maakt, maar dat kan je moeilijk zeggen als festival directeur.

Frans Bauer zingt ook en heeft ook veel succes, maar dat wil nog niet zeggen dat het op Lowlands moet staan.
pi_151745221
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:01 schreef Pieterkosram het volgende:

[..]

Major Lazer van een hoger niveau dan Boaz? laat me niet lachen. Boaz is een van de meest getalenteerde producers in nederland op dit moment. Dat het platte kindermuziek is, is een ander verhaal, maar dat is Major Lazer ook. + Het is niet zo dat de media-aandacht zich genereert omdat iedereen Polska zo leuk vindt, maar omdat de PR machine + wellicht een deel van de programmeurs de huidige trend niet bij kunnen houden en hierdoor enorme misvattingen doen, volkomen terechte kritiek dus.

Dat terzijde, Dhr. Polska schijnt nogal wat ruzie te hebben gemaakt intern bij Mojo op het moment, en ruzie met een monopolist zorgt er niet voor dat je geboekt wordt :).
Major Lazer is wel degelijk van een hoger niveau dan die Polska ja, niet dat ik ze beiden boeiend vind. De Boaz-beats zijn nog wel grappig, maar die Polska zelf heeft een monotone manier van rappen dat hij zelf de zwakke schakel is.

Daarnaast heeft het hele nieuwe hiphop groepje een groot minderwaardigheidscomplex heb ik het idee. Je hoort ze echt alleen maar janken dat ze niet de exposure krijgen die ze menen te verdienen. Misschien vind men (buiten middelbare scholieren) de muziek die ze maken gewoon niet boeiend?
pi_151745242
Dubbel...
pi_151745296
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:10 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Laat Boaz maar eens een keer Get Free of Lean On niveau produceren, dat niveau is hem dus ver niet gelukt. Die Mr. Poslka meuk is echt gewoon standaard My Fruity Loops muziek, heel droog, totaal niet aangekleed. standaard effectjes er overheen. Nee dat doet Major Lazer stukken beter.

EvE wlde gewoon zeggen dat Polska platte meuk maakt, maar dat kan je moeilijk zeggen als festival directeur.

Frans Bauer zingt ook en heeft ook veel succes, maar dat wil nog niet zeggen dat het op Lowlands moet staan.
Ik heb je ook uitspraken zien doen over fruityloops beats in combinatie met hudson, dus laten we die discussie vooral niet beginnen.

Je reageert niet op het echt interessante onderwerp, namelijk de discutabele trendspotting van lowlands zelf :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')