abonnement Unibet Coolblue
pi_154589833
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 09:21 schreef HiMyNameIsMaxPowers het volgende:

[..]

Megalomane andere dingen? Ik snap dat Roermond een vrij kleine stad is, maar sommige moeten echt die dorpse mentaliteit van zich afzetten en inzien dat het een stadje in ontwikkeling is. Op bijna elk nieuw project is alleen maar kritiek.
Over kritiek op projecten gesproken; welke idioot heeft het in zijn hoofd gehaald om de la station te slopen en door nieuwbouw te vervangen?! :(
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_154589912
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 09:32 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Over kritiek op projecten gesproken; welke idioot heeft het in zijn hoofd gehaald om de la station te slopen en door nieuwbouw te vervangen?! :(
Volgens mij hadden ze weinig andere keuze... dat gebouw stond al zo'n beetje op instorten en meerdere kamers konden ze al niet meer gebruiken. En ik vind het ontwerp van het nieuwe gebouw eigenlijk best wel mooi en zal op zo'n markante plek in het centrum goed staan.
pi_154589985
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 09:21 schreef HiMyNameIsMaxPowers het volgende:

[..]

Megalomane andere dingen? Ik snap dat Roermond een vrij kleine stad is, maar sommige moeten echt die dorpse mentaliteit van zich afzetten en inzien dat het een stadje in ontwikkeling is. Op bijna elk nieuw project is alleen maar kritiek.
Een eci cultuur fabriek door vriendjes van de heer van rey gefaciliteerd noem ik wel degelijk een megalomaan project. Hoeveel jaar geef jij de eci nog, of wordt het een eeuwig durend veel subsidie kostend project.
pi_154590078
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 09:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een eci cultuur fabriek door vriendjes van de heer van rey gefaciliteerd noem ik wel degelijk een megalomaan project. Hoeveel jaar geef jij de eci nog, of wordt het een eeuwig durend veel subsidie kostend project.
Ik ben zelf pas een keer in het ECI geweest, maar ik vind het alleen maar goed voor de stad dat er zo'n culturele plek is bijgekomen... had Roermond ook wel nodig. Dat er veel zaken anders geregeld moeten worden zal ongetwijfeld zo zijn en ik hoop dat met de nieuwe bewindvoering en strategie ze meer succes zullen krijgen.
pi_154590247
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 09:52 schreef HiMyNameIsMaxPowers het volgende:

[..]

Ik ben zelf pas een keer in het ECI geweest, maar ik vind het alleen maar goed voor de stad dat er zo'n culturele plek is bijgekomen... had Roermond ook wel nodig. Dat er veel zaken anders geregeld moeten worden zal ongetwijfeld zo zijn en ik hoop dat met de nieuwe bewindvoering en strategie ze meer succes zullen krijgen.
Die culturele plaats was er al en was genaamd azijnfabriek. :+

Dat er nu wederom een particulier initiatief in de azijnfabriek opgestart is zegt volgens mij genoeg over het draagvlak van de eci bij de mensen die vaker culturele dingen bezoeken. Het kan ook komen door de grote van de zaal van de eci , 600 bezoekers is flink wat en alleen bij grote namen verkoopt het uit, ik weet niet hoe hun prijsstelling is, maar als deze huurprijzen vragen op basis van uitverkochte zalen kun je er bijna niets rendabels organiseren.
pi_154590340
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die culturele plaats was er al en was genaamd azijnfabriek. :+

Dat er nu wederom een particulier initiatief in de azijnfabriek opgestart is zegt volgens mij genoeg over het draagvlak van de eci bij de mensen die vaker culturele dingen bezoeken. Het kan ook komen door de grote van de zaal van de eci , 600 bezoekers is flink wat en alleen bij grote namen verkoopt het uit, ik weet niet hoe hun prijsstelling is, maar als deze huurprijzen vragen op basis van uitverkochte zalen kun je er bijna niets rendabels organiseren.
Het gaat niet alleen om het pop podium. Toen ik de vorige keer in het ECI was ging ik voor een foto expositie over Roermond in de oorlog en toen heb ik even rondgelopen door het gebouw uit nieuwsgierigheid. In de ene ruimte was dus een foto expositie gaande, de ruimte daarnaast een kunst expositie op hetzelfde moment, de bioscoop begon net een art film te draaien en beneden was er genoeg horeca gelegenheid... dus ja, op cultureel gebied was ik wel onder de indruk... ik liep daar toch met de indruk van; al deze culturele activiteiten onder 1 dak in mijn eigen kleine stadje... toch mooi. Nogmaals, er zullen heus wel dingen anders kunnen maar geef ze ook eens de tijd en kijk niet alleen naar het negatieve.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 11:01:13 #182
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_154591289
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 09:21 schreef HiMyNameIsMaxPowers het volgende:

[..]

Megalomane andere dingen? Ik snap dat Roermond een vrij kleine stad is, maar sommige moeten echt die dorpse mentaliteit van zich afzetten en inzien dat het een stadje in ontwikkeling is. Op bijna elk nieuw project is alleen maar kritiek.
Ja precies, en hebben ze eens iets succesvols in de stad (Solar) en dan komt daar weer kritiek op, het lijkt wel nooit goed te zijn. Kijk ook maar eens naar dat protest tegen dat hotel op de Loesbleik, ow nee, er moeten drie bomen gekapt worden, een en al drama... Het is allemaal puur gebaseerd op sentiment, zie ook bijvoorbeeld:

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 09:32 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Over kritiek op projecten gesproken; welke idioot heeft het in zijn hoofd gehaald om de la station te slopen en door nieuwbouw te vervangen?! :(
Man, dat lelijk ding was toch echt geen blikvanger in Roermond en als hotel was het al jaren onderkomen, ik heb een ontwerp gezien dat er echt wel goed uit ziet. Nu het oude belastingkantoor nog... ;)

Dit ziet er toch echt niet verkeerd uit lijkt me:


quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die culturele plaats was er al en was genaamd azijnfabriek. :+

Dat er nu wederom een particulier initiatief in de azijnfabriek opgestart is zegt volgens mij genoeg over het draagvlak van de eci bij de mensen die vaker culturele dingen bezoeken. Het kan ook komen door de grote van de zaal van de eci , 600 bezoekers is flink wat en alleen bij grote namen verkoopt het uit, ik weet niet hoe hun prijsstelling is, maar als deze huurprijzen vragen op basis van uitverkochte zalen kun je er bijna niets rendabels organiseren.
Dat heeft voornamelijk te maken met mismanagement in mijn ogen, daar is echt vanalles in fout gegaan. Ik heb van organisaties gehoord dat er vanuit de ECI belachelijke eisen worden gesteld en zij daarom naar alternatieven gaan zoeken. (en zie daar de wederopstanding van de Azijnfabriek) Buiten dat is het een prachtig pand geworden en als er iets te doen is, is er best een markt voor gezien de drukte op sommige evenementen, maar ik begrijp goed dat een organisatie dat risico niet altijd wil dragen. Maar er zit inderdaad meer (bioscoop, cursusruimte, expositieruimte, sterrenrestaurant, danszaal enz.) , maar dat wordt meteen met de grond gelijk gemaakt door de vele cultuurbarbaren die niets anders kunnen dan overal kritiek over hebben en alles negatief zien. Maar goed, dat ding staat er nu, laten we er eens het positieve van zien en kijken naar hoe het beter kan in plaats van alleen maar te roepen dat het ding zo snel mogelijk gesloten moet worden.
Don't let my username fool you...
pi_154592009
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:01 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja precies, en hebben ze eens iets succesvols in de stad (Solar) en dan komt daar weer kritiek op, het lijkt wel nooit goed te zijn. Kijk ook maar eens naar dat protest tegen dat hotel op de Loesbleik, ow nee, er moeten drie bomen gekapt worden, een en al drama... Het is allemaal puur gebaseerd op sentiment, zie ook bijvoorbeeld:

[..]

Man, dat lelijk ding was toch echt geen blikvanger in Roermond en als hotel was het al jaren onderkomen, ik heb een ontwerp gezien dat er echt wel goed uit ziet. Nu het oude belastingkantoor nog... ;)

Dit ziet er toch echt niet verkeerd uit lijkt me:
[ afbeelding ]

[..]

Dat heeft voornamelijk te maken met mismanagement in mijn ogen, daar is echt vanalles in fout gegaan. Ik heb van organisaties gehoord dat er vanuit de ECI belachelijke eisen worden gesteld en zij daarom naar alternatieven gaan zoeken. (en zie daar de wederopstanding van de Azijnfabriek) Buiten dat is het een prachtig pand geworden en als er iets te doen is, is er best een markt voor gezien de drukte op sommige evenementen, maar ik begrijp goed dat een organisatie dat risico niet altijd wil dragen. Maar er zit inderdaad meer (bioscoop, cursusruimte, expositieruimte, sterrenrestaurant, danszaal enz.) , maar dat wordt meteen met de grond gelijk gemaakt door de vele cultuurbarbaren die niets anders kunnen dan overal kritiek over hebben en alles negatief zien. Maar goed, dat ding staat er nu, laten we er eens het positieve van zien en kijken naar hoe het beter kan in plaats van alleen maar te roepen dat het ding zo snel mogelijk gesloten moet worden.
Ben ik het helemaal mee eens... qua cultuur is er al niet heel veel en nu hebben we zo'n mooi pand waar exposities en van alles en nog wat worden gehouden, maar toch is het weer niet goed voor sommige.

Verder vind ik het geweldig dat de azijnfabriek weer draait en dat moet toch ook kunnen naast het pop podium van de ECI? Of is Roermond te klein voor twee pop podia die ook nog eens een andere doelgroep bedienen? Laat de ECI de meer bekendere nationale acts hebben en de azijnfabriek meer underground zoals vanouds... zo is er voor iedere doelgroep wat.

Ik vind het ontwerp van dat nieuwe hotel mooi, ziet er ook weer meer stedelijk uit dan het oude, maar dat is een kwestie van smaak. Om het oude hotel op te knappen was financieel gewoon niet meer mogelijk. Ik las trouwens deze week dat het de bedoeling is dat er appartementen gaan komen in het oude belastingkantoor naast hotel Roermond. Dus misschien krijgt dat ook nog wel een make-over. Het nieuwe hotel aan de roerkade is, vanwege de klachten, in ieder geval uitgesteld.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 13:04:32 #184
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_154594041
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:38 schreef HiMyNameIsMaxPowers het volgende:

[..]

Ben ik het helemaal mee eens... qua cultuur is er al niet heel veel en nu hebben we zo'n mooi pand waar exposities en van alles en nog wat worden gehouden, maar toch is het weer niet goed voor sommige.

Verder vind ik het geweldig dat de azijnfabriek weer draait en dat moet toch ook kunnen naast het pop podium van de ECI? Of is Roermond te klein voor twee pop podia die ook nog eens een andere doelgroep bedienen? Laat de ECI de meer bekendere nationale acts hebben en de azijnfabriek meer underground zoals vanouds... zo is er voor iedere doelgroep wat.

Ik vind het ontwerp van dat nieuwe hotel mooi, ziet er ook weer meer stedelijk uit dan het oude, maar dat is een kwestie van smaak. Om het oude hotel op te knappen was financieel gewoon niet meer mogelijk. Ik las trouwens deze week dat het de bedoeling is dat er appartementen gaan komen in het oude belastingkantoor naast hotel Roermond. Dus misschien krijgt dat ook nog wel een make-over. Het nieuwe hotel aan de roerkade is, vanwege de klachten, in ieder geval uitgesteld.
Dat over het belastingkantoor las ik net ook op:
http://www.allewegenleidennaarroermond.nl/

Handige site met goed overzicht van alle bouwplannen :)
Don't let my username fool you...
pi_154594904
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 13:04 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat over het belastingkantoor las ik net ook op:
http://www.allewegenleidennaarroermond.nl/

Handige site met goed overzicht van alle bouwplannen :)
Ja, klopt... die site ken ik, inderdaad handig. Als je die facebook berichtjes leest merk je hoezeer de meeste mensen niet tegen verandering kunnen. Ik snap nostalgie en die sentiment goed, ben ik zelf ook wel van, en ik ben ook helemaal voor het behoud van de historische binnenstad want dat is de charme van Roermond, maar er is toch niets mis met een stad in ontwikkeling? Oud en nieuw kunnen tot bepaalde hoogte best samen gaan. Als je niet tegen verandering kan, ga dan in een dorp wonen.

Hoeveel kritiek kreeg de natalini toren omdat het zicht op de kathedraal verpest zou worden als je de stad vanaf de maasbrug binnen zou rijden? Dat is helemaal niet het geval gebleken en nu hoor je er helemaal niemand meer over.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 14:24:40 #186
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_154596639
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 13:36 schreef HiMyNameIsMaxPowers het volgende:

[..]

Ja, klopt... die site ken ik, inderdaad handig. Als je die facebook berichtjes leest merk je hoezeer de meeste mensen niet tegen verandering kunnen. Ik snap nostalgie en die sentiment goed, ben ik zelf ook wel van, en ik ben ook helemaal voor het behoud van de historische binnenstad want dat is de charme van Roermond, maar er is toch niets mis met een stad in ontwikkeling? Oud en nieuw kunnen tot bepaalde hoogte best samen gaan. Als je niet tegen verandering kan, ga dan in een dorp wonen.

Hoeveel kritiek kreeg de natalini toren omdat het zicht op de kathedraal verpest zou worden als je de stad vanaf de maasbrug binnen zou rijden? Dat is helemaal niet het geval gebleken en nu hoor je er helemaal niemand meer over.
Ja precies, goed voorbeeld, nu stuit iedereen over de prachtige skyline van Roermond als je vanaf de Maasbrug komt... Ik ben ook voor het behoud van de binnenstad, prachtige gebouwen liggen er, maar dat hotel was nu niet bepaald een architectonisch hoogstandje en dat nieuwe hotel wordt in een klassieke bouwstijl gebouwd. Roermond groeit en dat vind ik een positieve zaak, alleen de inwoners gedragen zich vaak nogal dorps en behoudend. Alles wat van buiten komt en nieuw is, is eng en moet het liefst met zoveel mogelijk middelen bestreden worden. Hetgene dat Roermond wel nog mist is een bruisend nachtleven, daar mag wat mij betreft ook nog wel eens wat meer variatie in komen. Ik zou nog wel eens wat leuke apartere kroegjes zien, maar he, dromen mag altijd ;)
Don't let my username fool you...
pi_154596996
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:24 schreef Metalfreak het volgende:
Hetgene dat Roermond wel nog mist is een bruisend nachtleven, daar mag wat mij betreft ook nog wel eens wat meer variatie in komen. Ik zou nog wel eens wat leuke apartere kroegjes zien, maar he, dromen mag altijd
Vroeger ruim 25 jaar gelden was er genoeg te doen op de veldstraat, altijd wat te beleven in de joy , mondriaan en die tent aan het eind. . :o

Gegarandeerd knokken op straat en politie die dan pas 30 minuten naderhand aan kwam. :D
  vrijdag 24 juli 2015 @ 14:39:14 #188
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_154597048
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Vroeger ruim 25 jaar gelden was er genoeg te doen op de veldstraat, altijd wat te beleven in de joy , mondriaan en die tent aan het eind. . :o

Gegarandeerd knokken op straat en politie die dan pas 30 minuten naderhand aan kwam. :D
Ja vroeger wel, heb de hoogtijdagen van de Veldstraat met La Cave en 't Haofke ook nog meegemaakt, maar dat is ook allemaal een stille dood gestorven... Maar wat leuke kroegjes waar je dan eens daar en dan eens daar naartoe gaat zijn er niet (meer). Of een leuke microbrouwerij :9
Don't let my username fool you...
pi_154597200
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:39 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja vroeger wel, heb de hoogtijdagen van de Veldstraat met La Cave en 't Haofke ook nog meegemaakt, maar dat is ook allemaal een stille dood gestorven... Maar wat leuke kroegjes waar je dan eens daar en dan eens daar naartoe gaat zijn er niet (meer). Of een leuke microbrouwerij :9
Ow ja die tent aan het einde van het hoafke, en la cave was de opvolger van joy.

Hermans bierboetiek was het ook altijd fijn indrinken.

cristoffel bier werd vroeger toch ergens gebrouwen in roermond.
pi_154597262
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:43 schreef Basp1 het volgende:
cristoffel bier werd vroeger toch ergens gebrouwen in roermond.
Herkenbosch, in een pand bij de Rockwool in de buurt :)
U MAD?
pi_154597343
Uitgaansleven stelt inderdaad niet veel voor... het feit dat het geen studenten stad is en geen echte HBO opleidingen kent helpt ook niet. Op dat gebied is Roermond helaas achter gebleven.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 14:51:36 #192
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_154597451
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

cristoffel bier werd vroeger toch ergens gebrouwen in roermond.
Klopt, maar was destijds volgens mij nog een redelijk grote speler. Weet eigenlijk niet waarom dit toen gesloten is, speciaal bieren doen het tegenwoordig toch best goed.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:47 schreef HiMyNameIsMaxPowers het volgende:
Uitgaansleven stelt inderdaad niet veel voor... het feit dat het geen studenten stad is en geen echte HBO opleidingen kent helpt ook niet. Op dat gebied is Roermond helaas achter gebleven.
Ja, daar zit nog een flink gat, maar ik zie niet snel een nieuwe HBO of universiteit verrijzen eerlijk gezegd...
Don't let my username fool you...
pi_154597519
Waar gaat men eigenlijk echt op stap in Roermond? De jeugd dan van 16-22 zeg maar. Alles is toch dicht?
U MAD?
pi_154597543
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:51 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Klopt, maar was destijds volgens mij nog een redelijk grote speler. Weet eigenlijk niet waarom dit toen gesloten is, speciaal bieren doen het tegenwoordig toch best goed.

[..]

Ja, daar zit nog een flink gat, maar ik zie niet snel een nieuwe HBO of universiteit verrijzen eerlijk gezegd...
Dat geloof ik ook niet nee... onlangs is dan wel volgens mij zo'n retail opleiding op HBO niveau gestart omdat ze zich ook als retail stad op de kaart willen zetten, maar dat zal weinig verschil maken.
  vrijdag 24 juli 2015 @ 14:58:51 #195
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_154597669
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:53 schreef de_boswachter het volgende:
Waar gaat men eigenlijk echt op stap in Roermond? De jeugd dan van 16-22 zeg maar. Alles is toch dicht?
Die vraag stelden we ons vorige ook al eens, hadden het er met een kroegeigenaar nog over, volgens mij is het uitgaan zoals wij dat deden vervangen door het bezoeken van festivals. Als je wilt, kun je wekelijks op drie verschillende festivals staan. In de buitengebieden heb je dan ook nog wel eens wat drankketen. Vroeger gingen we na zaterdagavond in Roermond geweest te zijn op zondagavond ook nog naar de Drakeboch in Beesel (en 's morgens gaar op school verschijnen). Die hele cultuur is verdwenen, maar toen had je nog nergens een festival.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 24 juli 2015 @ 15:10:42 #196
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_154598016
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:53 schreef de_boswachter het volgende:
Waar gaat men eigenlijk echt op stap in Roermond? De jeugd dan van 16-22 zeg maar. Alles is toch dicht?
In iedergeval niet meer bij Cafe Le Journal op het statieplein...die is failliet.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_154598274
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:39 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja vroeger wel, heb de hoogtijdagen van de Veldstraat met La Cave en 't Haofke ook nog meegemaakt, maar dat is ook allemaal een stille dood gestorven... Maar wat leuke kroegjes waar je dan eens daar en dan eens daar naartoe gaat zijn er niet (meer). Of een leuke microbrouwerij :9
't Haofke, jeugdsentiment... O+
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_154598373
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:58 schreef Metalfreak het volgende:

Vroeger gingen we na zaterdagavond in Roermond geweest te zijn op zondagavond ook nog naar de Drakeboch in Beesel (en 's morgens gaar op school verschijnen). Die hele cultuur is verdwenen, maar toen had je nog nergens een festival.
God samme dat is lang geleden dat ik daaraan gedacht heb, de drakeboach, met toendertijd revolutionaire projecties van videos waarbij altijd wel china girl O+ van bowie voorbij kwam.

https://vimeo.com/128643871
pi_154598585
Hoorde dat de Cheetah sinds kort weer open is maar dat kan ik nergens terug vinden?
U MAD?
pi_154598586
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 11:01 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Man, dat lelijk ding was toch echt geen blikvanger in Roermond en als hotel was het al jaren onderkomen, ik heb een ontwerp gezien dat er echt wel goed uit ziet. Nu het oude belastingkantoor nog... ;)

[..]
Tsja, ik vind het erg jammer dat "de la" verdwijnt. Het is in mijn optiek, ondanks dat het wellicht geen "architectonisch hoogtepunt" is, wél een karakteristiek gebouw voor Roermond. Op stokoude foto's van het station zie je het hotel ook altijd liggen.

Roermond heeft een schitterende oude binnenstad die recht doet aan het verleden van de stad, laat dat asjeblieft behouden blijven en niet vervangen worden door afzichtelijke betonnen prefabmeuk zoals in Heerlen, Eindhoven, Tilburg enz.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')