abonnement Unibet Coolblue
pi_151682754


De vorige delen teruglezen kan door op deze topictitel te klikken, dan krijg je ze allemaal te zien.

Bij Sanquin kun je je hier aanmelden om bloeddonor te worden.
Sanquin is, in Nderland, de enige officiële instantie waar je bloed kan doneren.

Geen zin, tijd of fut om bloed te geven? Helaas, daar tuinen we vanaf nu niet meer in:

SMOEZEN TOP 7

Ik ben bang voor de naald.
Dat zijn veel patiënten ook. Zij hebben geen keus, jij wel. Probeer het gewoon eens, je zult zien dat het meevalt. En medewerkers nemen de tijd om je op je gemak te stellen.

Geen idee waar een bloedbank in mijn buurt zit.
Sanquin heeft meer dan driehonderd afname locaties verspreid over Nederland. Wedden dat er ook eentje
in de buurt van jouw huis of werk zit? Ga naar www.bloedverwant.nl/bloedlinks , typ je postcode in en lees op hoeveel kilometer afstand je terechtkunt.

Daar heb ik met mijn drukke baan echt geen tijd voor.
Bloed geven duurt inclusief de keuring en het kopje koffie na afloop vaak maar een uurtje. Het kan bovendien op veel donorcentra ook ’s avonds. En menig werkgever geeft graag een uurtje vrij om onder werktijd te gaan geven. ‘Voor jou maar even, voor de patiënt een heel leven’, zeggen ze bij Sanquin.

Ik ben vast te dik, te dun, te kort, te lang, te jong, te oud...
In principe kan iedere persoon tussen de 18 en 65 jaar en met een gewicht van minimaal 50 kilo bloed geven, mits zijn of haar gezondheid dat toelaat.

Ik heb geen zin om gratis bloed te geven, waarmee Sanquin dan veel geld verdient.
Sanquin gebruikt alle inkomsten voor het testen en bewerken van het bloed, voor de ontwikkeling en verbetering van de bloedtransfusie en voor de ontwikkeling en productie van geneesmiddelen. Sanquin is een stichting zonder winstoogmerk.
En je krijgt wel hele gave erkenningen: http://www.sanquin.nl/bloed-geven/ik-geef-bloed/waardering/

Sanquin wil mijn bloed niet
Als je het met iemand doet uit een risicogebied, met prostituees hebt geslapen, mag je 12 maanden geen bloed geven. Heb je bloed ontvangen, bepaalde operaties of behandelingen ondergaan of heb je als man sex met andere mannen, dan is je bloed nooit welkom. In andere gevallen heb je eigenlijk geen excuus.

Je hebt er zo lang last van
In het algemeen heeft een bloeddonatie weinig effect op het functioneren. Donoren wordt wel verzocht om na de afname nog even te rusten en wat te drinken: men kan zich direct na de afname wat duizelig voelen. Ook kan men de ervaring hebben dat men zich de rest van de dag wat "flauw" voelt. Inspannend werk of zwaar sporten kan dan beter vermeden worden de eerste 12 uur na de afname. De meeste bloedbanken laten donoren de eerste 30 minuten na donatie in de kantine plaatsnemen en een snack en verfrissing nemen, zodat ze kunnen herstellen.
Het lichaam gaat na afname weer nieuw bloed maken. Het volume van het bloedplasma is na ongeveer 12 uur weer op het oude peil, het bloedplasma en de bloedplaatjes zijn binnen enkele dagen aangevuld, de rode bloedcellen zijn na enkele weken vervangen, en het ijzergehalte is na circa twee maanden hersteld.

Potentiele smoes nr. 8: Ik ben homo
Hier wordt momenteel uitgebreid over gediscussieerd. Sanquin wacht europese richtlijnen af, de tweede kamer heeft de motie van Pia Dijkstra (D66) aangenomen. De eerste kamer wordt nog spannend vanwege de sterkere positie van conservatief christenen.

Voor alle overige vragen die je over bloed of Sanquin mocht hebben, kijk eens op http://www.sanquin.nl/over-sanquin/veelgestelde-vragen/

Topic vol? Hier kan je de tekst vandaan halen
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_151683598
Nav vraag over waardes aanpassen: de testmevrouw heeft wel eens mijn onderdruk iets verlaagd genoteerd toen ik precies op de grens zat voor extra controle bij de keuringsarts. Vond ik niet erg, want grens is behoorlijk arbitrair
  dinsdag 14 april 2015 @ 20:02:31 #3
202348 Susi
Temple of Love
pi_151688498
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:07 schreef Karstman het volgende:
Nee dat is me nog nooit gebeurd. Was het de arts of de "gewone" bloeddruk/Hb controle medewerker. Als het de arts is zou ik me iets minder zorgen maken, als die andere dan zou ik wel vragen gaan stellen.
Nu twijfel ik of het de arts was of niet, ik let daar nooit zo goed op :@
Het ging om de bovendruk, die was iets in de 160 geloof ik en die heeft ze naar 140nogwat teruggebracht.
pi_151688614
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:02 schreef Susi het volgende:

[..]

Nu twijfel ik of het de arts was of niet, ik let daar nooit zo goed op :@
Het ging om de bovendruk, die was iets in de 160 geloof ik en die heeft ze naar 140nogwat teruggebracht.
Niet heel netjes. Het klopt dat je bloeddruk erg wisselt en natuurlijk hoog is als je net hebt gefietst, maar dat is wel een groot verschil. Het was beter geweest als ze je even had laten rusten en dan nogmaals je bloeddruk meten.
pi_151689743
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:02 schreef Susi het volgende:

[..]

Nu twijfel ik of het de arts was of niet, ik let daar nooit zo goed op :@
Het ging om de bovendruk, die was iets in de 160 geloof ik en die heeft ze naar 140nogwat teruggebracht.
Dat is wel veel verschil, bij mij werd voor de onderdruk 100 opgeschreven ipv 103. 100 is de grens
pi_151692584
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:32 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dat is wel veel verschil, bij mij werd voor de onderdruk 100 opgeschreven ipv 103. 100 is de grens
Voor een meisje? Ik heb met te hoge bloeddruk, ook boven de 100 onderdruk gewoon gegeven, Werd me wel aangeraden om langs de huisarts te gaan. Ook maar gedaan, eerst pillen, toen 40kilo afvallen, toen was het weer goed :D
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_151693770
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:36 schreef Karstman het volgende:

[..]

Voor een meisje? Ik heb met te hoge bloeddruk, ook boven de 100 onderdruk gewoon gegeven, Werd me wel aangeraden om langs de huisarts te gaan. Ook maar gedaan, eerst pillen, toen 40kilo afvallen, toen was het weer goed :D
Voor een jongetje ook, maar ze zijn volgens mij strenger op bovendruk. Boven 160/100 moet je naar de keuringsarts.
pi_151694322
Toevallig vanavond een aanmeldpakket aangevraagd en kom nu jullie tegen!
pi_151696979
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:00 schreef computergirl het volgende:

[..]

Voor een jongetje ook, maar ze zijn volgens mij strenger op bovendruk. Boven 160/100 moet je naar de keuringsarts.
Volgens mij word ik altijd naar de arts gestuurd. Volgende keer beter op de bordjes letten...
Professioneel gifmenger.
pi_151696989
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:12 schreef Reflectionne het volgende:
Toevallig vanavond een aanmeldpakket aangevraagd en kom nu jullie tegen!
Welkom! *O*
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:32:23 #11
407312 AssiMar.
Met een lange A.
pi_151697516
Aangemeld en morgen mijn intakegesprek! Hopelijk ga ik door naar de volgende ronde :P
Het enige wat een probleem kan opleveren is dat ik mij vanmiddag heb gesneden aan scherpe rand van een goal. Anderhalve centimeter lang :P
Is de regel dat je 6 maanden moet wachten alleen voor keukengerei of ook hiervoor? En kan ik veilig aannemen dat dit geen consequenties zal opleveren voor mijn intakegesprek, maar alleen voor de periode dat ik niet mag doneren voor 6 maanden?
Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn...het beste is eruit.
There are only 10 types of people in this world: those who understand binary, and those who don't.
pi_151697700
verse wond zijn ze niet zo happig op. Mag je pas weer geven als hij helemaal dicht is en niet meer rood enzo. Bij de intake nemen ze ook een paar buisjes bloed af dus ik denk dat het wel een prpbleem kan zijn. Morgenochtend gelijk maar even bellen met de donorlijn dan weet je het zeker en kan je eventueel meteen de afspraak verzetten.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 15 april 2015 @ 14:39:57 #13
407312 AssiMar.
Met een lange A.
pi_151709931
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2015 23:39 schreef Karstman het volgende:
verse wond zijn ze niet zo happig op. Mag je pas weer geven als hij helemaal dicht is en niet meer rood enzo. Bij de intake nemen ze ook een paar buisjes bloed af dus ik denk dat het wel een prpbleem kan zijn. Morgenochtend gelijk maar even bellen met de donorlijn dan weet je het zeker en kan je eventueel meteen de afspraak verzetten.
Gebeld. Maar was geen probleem. Het is alleen een probleem als je wond met bloed van iemand anders in contact is geweest. Gesprek ging goed, bloeddruk een beetje aan de hoge kant. Maar dat kunnen ook de zenuwen zijn. haha.
Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn...het beste is eruit.
There are only 10 types of people in this world: those who understand binary, and those who don't.
pi_151710014
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 14:39 schreef AssiMar. het volgende:

[..]

Gebeld. Maar was geen probleem. Het is alleen een probleem als je wond met bloed van iemand anders in contact is geweest. Gesprek ging goed, bloeddruk een beetje aan de hoge kant. Maar dat kunnen ook de zenuwen zijn. haha.
Nice, welkom bij de club. Nu wachten op je eerste oproep!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 15 april 2015 @ 15:44:21 #15
407312 AssiMar.
Met een lange A.
pi_151711664
quote:
2s.gif Op woensdag 15 april 2015 14:43 schreef Karstman het volgende:

[..]

Nice, welkom bij de club. Nu wachten op je eerste oproep!
Jaa, Thanks! Over 2/5 weken afhankelijk van mijn bloedgroep.
Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn...het beste is eruit.
There are only 10 types of people in this world: those who understand binary, and those who don't.
pi_151712821
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:44 schreef AssiMar. het volgende:

[..]

Jaa, Thanks! Over 2/5 weken afhankelijk van mijn bloedgroep.
Lekker vlug al! ^O^
Professioneel gifmenger.
pi_151714924
Bloed gegeven vanmiddag :7
Helaas is er nog geen free wifi op de Valkenburgerstraat in Amsterdam.

Heb wel een Merci mee naar huis genomen voor na het eten :+
pi_151722334
Ik wacht nog op m'n aanmeldpapieren. Maar vroeg me af of het een probleem is als je met varkens in aanraking komt?
pi_151722479
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:00 schreef Reflectionne het volgende:
Ik wacht nog op m'n aanmeldpapieren. Maar vroeg me af of het een probleem is als je met varkens in aanraking komt?
Het is in ieder geval geen vraag op het formulier :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 15 april 2015 @ 21:30:42 #20
407312 AssiMar.
Met een lange A.
pi_151723891
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:00 schreef Reflectionne het volgende:
Ik wacht nog op m'n aanmeldpapieren. Maar vroeg me af of het een probleem is als je met varkens in aanraking komt?
Als je met het bloed in aanraking komt en jij hebt een wondje. Voor de zekerheid even melden. Anders kan je bellen met de gratis donorlijn (0800 5115)

En wellicht als de varkens een ziekte hebben. Maar als je het nummer belt weet je het zeker! ^O^
Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn...het beste is eruit.
There are only 10 types of people in this world: those who understand binary, and those who don't.
pi_151732728
Wist niet dat hier een topic over was. :+ Heb wel gelijk een vraag als ik toch zo vrij mag zijn.
Ik ben vorig jaar december voor het eerst bloed wezen geven, ik heb echter tot nu toe helemaal niets meer vernomen, is dit gebruikelijk? Of kan ik gerust even bellen waarom ik niets meer heb vernomen?
pi_151732780
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 08:29 schreef aeque het volgende:
Wist niet dat hier een topic over was. :+ Heb wel gelijk een vraag als ik toch zo vrij mag zijn.
Ik ben vorig jaar december voor het eerst bloed wezen geven, ik heb echter tot nu toe helemaal niets meer vernomen, is dit gebruikelijk? Of kan ik gerust even bellen waarom ik niets meer heb vernomen?
Same here! Maar ik ben vrouw, dus mag maar 3x per jaar geven. Dan zou ik dus maximaal elke vier maanden worden opgeroepen. Waarschijnlijk zit daar wel wat extra tijd tussen omdat ik niet bepaald een zeldzame bloedgroep heb (A+), dus ik maak me voorlopig nog geen zorgen. Exact om de vier maanden zou midden april weer zijn en dat is nu pas, natuurlijk. ;)
Your opinion of me is none of my business.
pi_151732924
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 08:33 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Same here! Maar ik ben vrouw, dus mag maar 3x per jaar geven. Dan zou ik dus maximaal elke vier maanden worden opgeroepen. Waarschijnlijk zit daar wel wat extra tijd tussen omdat ik niet bepaald een zeldzame bloedgroep heb (A+), dus ik maak me voorlopig nog geen zorgen. Exact om de vier maanden zou midden april weer zijn en dat is nu pas, natuurlijk. ;)
Zelfde bloedgroep hier, al zou ik 5x per jaar mogen. Overigens werd er tegen mij gezegd dat ze juist, omdat hij vaker voorkomt, hier bloed voor nodig hebben. Maar goed ik lig er ook niet wakker om gelukkig. Ik hoor het vanzelf wel. :)
  donderdag 16 april 2015 @ 09:37:04 #24
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151733862
Vanmiddag weer :Y
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 16 april 2015 @ 09:49:50 #25
407312 AssiMar.
Met een lange A.
pi_151734113
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2015 09:37 schreef Mark het volgende:
Vanmiddag weer :Y
Sterkte en eet smakelijk :P

Helaas is de afnamelocatie hier maar 1 dag per week geopend. En binnenkort gaan ze ook op die dag om de week dicht. :(

Oh en goedemorgen :)
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 08:45 schreef aeque het volgende:

[..]

Zelfde bloedgroep hier, al zou ik 5x per jaar mogen. Overigens werd er tegen mij gezegd dat ze juist, omdat hij vaker voorkomt, hier bloed voor nodig hebben. Maar goed ik lig er ook niet wakker om gelukkig. Ik hoor het vanzelf wel. :)
Lijkt mij beiden logisch! Bij o- word je sowieso maximaal opgeroepen. Natuurlijk bij de meer voorkomende bloedgroepen ligt het aan de vraag en hoeveel er op dat moment is.
Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn...het beste is eruit.
There are only 10 types of people in this world: those who understand binary, and those who don't.
pi_151734168
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 08:45 schreef aeque het volgende:

[..]

Zelfde bloedgroep hier, al zou ik 5x per jaar mogen. Overigens werd er tegen mij gezegd dat ze juist, omdat hij vaker voorkomt, hier bloed voor nodig hebben. Maar goed ik lig er ook niet wakker om gelukkig. Ik hoor het vanzelf wel. :)
Och ja, en als het toch begint te kriebelen, gewoon even bellen joh. Ze vinden het vast niet erg dat je graag doneert. :P
Your opinion of me is none of my business.
  donderdag 16 april 2015 @ 15:26:48 #27
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151744035
Nog nooit meegemaakt: bloed gegeven en dan in een grote groep gillende mensen terecht komen, met grote glazen bier enzo. Waanzin!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_151744104
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:26 schreef Mark het volgende:
Nog nooit meegemaakt: bloed gegeven en dan in een grote groep gillende mensen terecht komen, met grote glazen bier enzo. Waanzin!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was je 180e keer?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 16 april 2015 @ 15:29:38 #29
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151744118
*)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_151744158
De tering, doe je netjes *O* _O_ . Maandag weet ik hoeveel ik er heb.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 16 april 2015 @ 15:35:21 #31
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151744282
Ik hoop volgend jaar de 200 te halen :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_151744485
Goed bezig ^O^

Hoe lang ben je al donor Mark?
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  donderdag 16 april 2015 @ 15:46:37 #33
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151744594
Een jaar of 22, weet niet precies meer. Eerst volbloed, daarna plasma, en dan tikt het snel aan
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_151744693
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:46 schreef Mark het volgende:
Eerst volbloed, daarna plasma, en dan tikt het snel aan
Vind het bijna valsspelen }:| ;)
pi_151744744
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:46 schreef Mark het volgende:
Een jaar of 22, weet niet precies meer. Eerst volbloed, daarna plasma, en dan tikt het snel aan
Das een eind :D
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  donderdag 16 april 2015 @ 15:53:58 #36
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151744755
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:51 schreef computergirl het volgende:

[..]

Vind het bijna valsspelen }:| ;)
Het is ook best krom als je naar de waarderingen kijkt. Als je met volbloed aan 50 donaties wil komen, ben je minstens 10 jaar zoet, met plasma kan het in 2 jaar.
Al ben je als plasmadonor natuurlijk wel meer tijd kwijt.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_151745437
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:53 schreef Mark het volgende:

[..]

Het is ook best krom als je naar de waarderingen kijkt. Als je met volbloed aan 50 donaties wil komen, ben je minstens 10 jaar zoet, met plasma kan het in 2 jaar.
Al ben je als plasmadonor natuurlijk wel meer tijd kwijt.
Dat laatste telt wel mee ja. Voor 50 donatoes volbloed lig je maximaal 12,5 uur aan de naald, voor hetzelfde aantal plasmadonaties al gauw 37,5 uur (45 min per donatie).
Professioneel gifmenger.
  donderdag 16 april 2015 @ 16:23:05 #38
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151745522
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:19 schreef Buurpoes het volgende:
Voor 50 donatoes volbloed lig je maximaal 12,5 uur aan de naald, voor hetzelfde aantal plasmadonaties al gauw 37,5 uur (45 min per donatie).
Best interessant: we hebben in Nijmegen nog 2 oude plasmamachines en de rest nieuwe snelle. Ik merkte op dat die twee oudjes waarschijnlijk binnenkort ook wel vervangen zouden worden, maar dat wou men liever niet. Die nieuwe machines zijn veel sneller, maar door de andere manier van afnemen hebben ze ook grotere impact. Er wordt blijkbaar meer bloed afgenomen en bewerkt voordat het weer teruggaat dan bij de oude machines, die steeds kleine beetjes afnemen, bewerken en weer teruggeven. Aan het eind van een donatie kan dat blijkbaar veel effect hebben op met name kleinere personen.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_151745883
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:23 schreef Mark het volgende:

[..]

Best interessant: we hebben in Nijmegen nog 2 oude plasmamachines en de rest nieuwe snelle. Ik merkte op dat die twee oudjes waarschijnlijk binnenkort ook wel vervangen zouden worden, maar dat wou men liever niet. Die nieuwe machines zijn veel sneller, maar door de andere manier van afnemen hebben ze ook grotere impact. Er wordt blijkbaar meer bloed afgenomen en bewerkt voordat het weer teruggaat dan bij de oude machines, die steeds kleine beetjes afnemen, bewerken en weer teruggeven. Aan het eind van een donatie kan dat blijkbaar veel effect hebben op met name kleinere personen.
Maar dinsdag is mij verteld dat ze helemaal kunnen instellen hoeveel plasma er totaal kan worden afgenomen, hoeveel rondjes, hoeveel per rondje etc.

Dat maakt het toch geen verschil meer?

Edit: of misschien zijn dit allemaal oude machines :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  donderdag 16 april 2015 @ 16:48:38 #40
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151746270
Blijkbaar is het reservoir in die nieuwe machines groter waardoor je tijdelijk meer kwijt bent dan bij die oude machines. En als je al aan het eind van een donatie zit, is dat blijkbaar een lastig moment voor mensen met weinig volume :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_151747766
O ja zo.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  donderdag 16 april 2015 @ 18:36:16 #42
362731 Mormor
000503030154221
pi_151748946
Ik zou graag bloeddonor willen worden. Ik weeg alleen net te weinig. Hoe streng zijn ze hierop?
Better hang your dead palace than have a living home to lose.
  donderdag 16 april 2015 @ 22:09:12 #43
407312 AssiMar.
Met een lange A.
pi_151757284
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:36 schreef Mormor het volgende:
Ik zou graag bloeddonor willen worden. Ik weeg alleen net te weinig. Hoe streng zijn ze hierop?
Simpel. Onder de 50 KG is het aantal liter bloed te weinig dat er 500 mL afgenomen kan worden. Dat kan zorgen voor flauwvallen e.d.

Er zijn verschillende aandoeningen of problemen die met je bloed te maken hebben. Door verlies van bloed of door een tekort aan ijzer kun je bloedarmoede krijgen.
Ook aan je bloedvaten kan een afwijking ontstaan: het bloedvatgezwel. En wanneer je je hard stoot kunnen bloedvaatjes beschadigen, waardoor een bloeduitstorting ontstaat.
Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn...het beste is eruit.
There are only 10 types of people in this world: those who understand binary, and those who don't.
pi_151761178
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:26 schreef Mark het volgende:
Nog nooit meegemaakt: bloed gegeven en dan in een grote groep gillende mensen terecht komen, met grote glazen bier enzo. Waanzin!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice ^O^

Ik hoop het ook ooit te halen, zit nu op 38x (ik dacht dat gister nr 30 was maar niet dus).
  vrijdag 17 april 2015 @ 07:30:00 #45
362731 Mormor
000503030154221
pi_151764009
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 22:09 schreef AssiMar. het volgende:

[..]

Simpel. Onder de 50 KG is het aantal liter bloed te weinig dat er 500 mL afgenomen kan worden. Dat kan zorgen voor flauwvallen e.d.

Er zijn verschillende aandoeningen of problemen die met je bloed te maken hebben. Door verlies van bloed of door een tekort aan ijzer kun je bloedarmoede krijgen.
Ook aan je bloedvaten kan een afwijking ontstaan: het bloedvatgezwel. En wanneer je je hard stoot kunnen bloedvaatjes beschadigen, waardoor een bloeduitstorting ontstaat.
Heb ik niet ook gewoon minder bloed nodig omdat ik kleiner ben dan :D ?
Better hang your dead palace than have a living home to lose.
pi_151764132
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:36 schreef Mormor het volgende:
Ik zou graag bloeddonor willen worden. Ik weeg alleen net te weinig. Hoe streng zijn ze hierop?
Ik laat mezelf al onder de 55 afkeuren.
De kans op flauwvallen / beroerd voelen wordt dan te groot, mede door een zeer lage bloeddruk.
Professioneel gifmenger.
pi_151764779
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 07:30 schreef Mormor het volgende:

[..]

Heb ik niet ook gewoon minder bloed nodig omdat ik kleiner ben dan :D ?
Ja, maar de impact van 500ml afnemen is dan groter omdat je dus relatief minder overhoudt.
  vrijdag 17 april 2015 @ 09:46:44 #48
407312 AssiMar.
Met een lange A.
pi_151766016
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 07:30 schreef Mormor het volgende:

[..]

Heb ik niet ook gewoon minder bloed nodig omdat ik kleiner ben dan :D ?
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2015 08:46 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ja, maar de impact van 500ml afnemen is dan groter omdat je dus relatief minder overhoudt.
Dit dus :)
Het lijkt weinig 500 mL bloed, maar als je daarna gaat bewegen en je hebt niet genoeg bloed (transportatie van zuurstof e.d.) Is flauwvallen het minst erge wat er kan gebeuren.

Je kan natuurlijk wat aankomen. Ik weet niet wat je lichaamsbouw is of hoe groot je bent. Je kan tenslotte niet opeens langer worden.
Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn...het beste is eruit.
There are only 10 types of people in this world: those who understand binary, and those who don't.
pi_151766133
Over die machines. Volgens mij staan hier in Leiden nog oude machines maar dan met nieuwe software. Een groter reservoir in de nieuwe machines kan inderdaad betekenen dat er per rondje meer bloed wordt afgenomen en dat je daar dus meer last van hebt (en dat er waarschijnlijk meer "restbloed' overblijft in het systeem). Vroeger deed ik minimaal 3 rondjes en tegenwoordig meestal maar 2 met heel soms een derde. Ik ben dus effectief niet 45 minuten maar eerder 25 minuten aan het apparaat bezig.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_151767168
Vorige week heb ik al een collega overtuigd, hoor ik net dat ik blijkbaar ook een Fok!ker overtuigd heb om te gaan doneren. :o :D *O*
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 17 april 2015 @ 12:36:21 #51
441453 Arch-Indar
The Selfless
pi_151770077
Zo, heb me vorige week aangemeld, en wacht nu op het aanmeldpakket.

Ben benieuwd hoe of wat.

Wel jammer dat ik toch wat verder weg moet om bloed te mogen geven. Toch zeker 20 minuten met de auto minimaal. Had verwacht dat het op meer plaatsen zou kunnen.

Maar goed. Delft wordt het waarschijnlijk.
Bis vincit qui se vincit!
pi_151770856
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 12:36 schreef Arch-Indar het volgende:
Zo, heb me vorige week aangemeld, en wacht nu op het aanmeldpakket.

Ben benieuwd hoe of wat.

Wel jammer dat ik toch wat verder weg moet om bloed te mogen geven. Toch zeker 20 minuten met de auto minimaal. Had verwacht dat het op meer plaatsen zou kunnen.

Maar goed. Delft wordt het waarschijnlijk.
*O* *O* *O*
Professioneel gifmenger.
pi_151775547
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 12:36 schreef Arch-Indar het volgende:
Zo, heb me vorige week aangemeld, en wacht nu op het aanmeldpakket.

Ben benieuwd hoe of wat.

Wel jammer dat ik toch wat verder weg moet om bloed te mogen geven. Toch zeker 20 minuten met de auto minimaal. Had verwacht dat het op meer plaatsen zou kunnen.

Maar goed. Delft wordt het waarschijnlijk.
Top locatie hoor! :)
  vrijdag 17 april 2015 @ 15:52:35 #54
441453 Arch-Indar
The Selfless
pi_151775843
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2015 15:41 schreef Krediax het volgende:

[..]

Top locatie hoor! :)
Ik zal hier dan ook vast vragen kunnen stellen.

Als je opgeroepen wordt, heb je dan bepaald tijd om te komen ? En moet je specifiek bij de vestiging waar jij aangemeld bent ? Stel dat je paar dagen voor je werk in ander stukje NL zit ?
Bis vincit qui se vincit!
pi_151777117
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 15:52 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Ik zal hier dan ook vast vragen kunnen stellen.

Als je opgeroepen wordt, heb je dan bepaald tijd om te komen ? En moet je specifiek bij de vestiging waar jij aangemeld bent ? Stel dat je paar dagen voor je werk in ander stukje NL zit ?
Delft is een permanente locatie dus je kan langskomen wanneer het open is, je krijgt een oproep dat ze hopen dat je binnen 14 dagen vanaf een bepaalde dag langskomt, later mag altijd het liefst hebben ze dat je dan even belt. Eerder dan de opgegeven datum mag in principe niet.

Als je ooit plasma gaat geven maak je een afspraak voor een specifieke dag en tijd, maar die maak je zelf dus kan je hrt inplannen hoe jij wilt. En je kan uiteraard bellen als het toch niet uitkomt.
pi_151796265
Andere locatie kan denk ik ook wel als dat handiger uitkomt maar daarvoor denk ik dat je wel even moet bellen vantevoren want de oproepkaart is voor een vaste locatie, in jouw geval dus Delft
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_151796718
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 12:36 schreef Arch-Indar het volgende:
Zo, heb me vorige week aangemeld, en wacht nu op het aanmeldpakket.

Ben benieuwd hoe of wat.

Wel jammer dat ik toch wat verder weg moet om bloed te mogen geven. Toch zeker 20 minuten met de auto minimaal. Had verwacht dat het op meer plaatsen zou kunnen.

Maar goed. Delft wordt het waarschijnlijk.
Heej! *O* *O* *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 18 april 2015 @ 11:59:25 #58
379033 Krakimolo
Het komt wel goed.
pi_151797369
Ik ben nu bijna 3 jaar, met plezier, bloeddonor (vanaf mijn 18e). Nu vraag ik mij af wat een reden zou kunnen zijn om plasmadonor te worden. Heeft sanquin liever dat ik bloeddonor blijf of zijn ze allebei gewild?
pi_151798343
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 11:59 schreef Krakimolo het volgende:
Ik ben nu bijna 3 jaar, met plezier, bloeddonor (vanaf mijn 18e). Nu vraag ik mij af wat een reden zou kunnen zijn om plasmadonor te worden. Heeft sanquin liever dat ik bloeddonor blijf of zijn ze allebei gewild?
Als je 0neg bent heb je niks te kiezen, bij andere bloedgroepen soms niet zo veel vraag naar volbloed of hebben ze al zat donoren voor volbloed. Plasma is voor jou zelf minder belastend maar kost wel meer tijd en gaat op afspraak.
  zaterdag 18 april 2015 @ 13:01:04 #60
379033 Krakimolo
Het komt wel goed.
pi_151798676
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 12:46 schreef computergirl het volgende:

[..]

Als je 0neg bent heb je niks te kiezen, bij andere bloedgroepen soms niet zo veel vraag naar volbloed of hebben ze al zat donoren voor volbloed. Plasma is voor jou zelf minder belastend maar kost wel meer tijd en gaat op afspraak.
Ik heb Opos en krijg altijd het maximale aantal oproepen. Verder vind ik het doneren niet belastend en ben ik goed te prikken. Dat plasma meer tijd zou kosten en op afspraak moet maakt mij niet echt uit. Ziet sanquin liever dat ik volbloed doneer of dat ik overga op plasma? Dat zou dan nog mijn enige reden zijn om plasma te doneren.
pi_151798758
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:01 schreef Krakimolo het volgende:

[..]

Ik heb Opos en krijg altijd het maximale aantal oproepen. Verder vind ik het doneren niet belastend en ben ik goed te prikken. Dat plasma meer tijd zou kosten en op afspraak moet maakt mij niet echt uit. Ziet sanquin liever dat ik volbloed doneer of dat ik overga op plasma? Dat zou dan nog mijn enige reden zijn om plasma te doneren.
Geen idee, vraag het ze via de donorlijn of bij volgende donatie. Als je vaak opgeroepen wordt zijn ze volgens mij in ieder geval blij met je volbloed donatie
  zaterdag 18 april 2015 @ 13:07:35 #62
379033 Krakimolo
Het komt wel goed.
pi_151798848
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:04 schreef computergirl het volgende:

[..]

Geen idee, vraag het ze via de donorlijn of bij volgende donatie. Als je vaak opgeroepen wordt zijn ze volgens mij in ieder geval blij met je volbloed donatie
Ik vraag het wel even bij mijn volgende donatie, bedankt!
pi_151926717
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:07 schreef Krakimolo het volgende:

[..]

Ik vraag het wel even bij mijn volgende donatie, bedankt!
Ik zag maandag posters hangen bij ons dat ze plasmadonoren extra zochten.

Even nagekeken en ik zit overigens op 56 donaties.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_151927227
Gisteren weer gedoneerd, 2e keer pas :P ging verder allemaal wel prima. Voor plasma kom ik in ieder geval niet in aanmerking, niet goed genoeg te prikken :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_151992913
Eerste oproepkaart binnen *O*
30 april.
Protège moi de mes désirs.
pi_151993001
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 16:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Eerste oproepkaart binnen *O*
30 april.
Succes!
Professioneel gifmenger.
pi_151993277
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 16:51 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Succes!
Dankjewel. ☺️
Protège moi de mes désirs.
pi_151996400
Ik had 4 dagen na het lopen van een marathon gedoneerd. De week erop (afgelopen week) superfit!
Ik kan het iedereen aanraden. :+
pi_152018101
Aanmeldingsbrief is binnen.

Maandag bellen voor een afspraak. Ik ben benieuwd.
Bis vincit qui se vincit!
pi_152018606
Van 5,6 (na operatie) is mijn hb in drie weken helemaal zelluf gestegen naar 7,0. Go body *O*
Nog ruim onder de ondergrens, benieuwd hoe lang de laatste loodjes (ijzertjes :7 ) duren. En bloed doneren, daar wacht ik toch nog een poosje mee.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152018628
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 17:34 schreef Arch-Indar het volgende:
Aanmeldingsbrief is binnen.

Maandag bellen voor een afspraak. Ik ben benieuwd.
Waarschijnlijk medische keuring (vooral vragen beantwoorden) en een paar buisjes bloed afgeven om te kijken of je bij ons cluppie kunt horen. :+

Ik gok trouwens dat je maandag niemand aan de lijn krijgt :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152019029
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 april 2015 17:55 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk medische keuring (vooral vragen beantwoorden) en een paar buisjes bloed afgeven om te kijken of je bij ons cluppie kunt horen. :+

Ik gok trouwens dat je maandag niemand aan de lijn krijgt :P
owh.. Je zou wel eens gelijk kunnen hebben... :@

Dinsdag maar doen dan.
Bis vincit qui se vincit!
pi_152019365
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 18:10 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

owh.. Je zou wel eens gelijk kunnen hebben... :@

Dinsdag maar doen dan.
^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 26 april 2015 @ 17:52:41 #74
379794 thats_meh
Wil je een koekje?
pi_152046317
Afgelopen donderdag voor het eerst bloed gegeven. Was op zich niet heel zenuwachtig, maar toen ik plaatsnam in de stoel begon het te kriebelen en toen ik de naald zag, brrr. Maar het is me 100% meegevallen. Nog een leuke sleutelhanger gekregen met mijn bloedgroep erop O+

De hele dag daarna wel erg moe geweest, maar een dag later was ik weer topfit (voor mijn doen dan haha)
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
pi_152046419
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 17:52 schreef thats_meh het volgende:
Afgelopen donderdag voor het eerst bloed gegeven. Was op zich niet heel zenuwachtig, maar toen ik plaatsnam in de stoel begon het te kriebelen en toen ik de naald zag, brrr. Maar het is me 100% meegevallen. Nog een leuke sleutelhanger gekregen met mijn bloedgroep erop O+

De hele dag daarna wel erg moe geweest, maar een dag later was ik weer topfit (voor mijn doen dan haha)
Wait wat?
Dat wil ik ook!
pi_152046537
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 17:56 schreef Krediax het volgende:

[..]

Wait wat?
Dat wil ik ook!
In Utrecht was de O pos al op. -O-
Professioneel gifmenger.
pi_152046590
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 17:56 schreef Krediax het volgende:

[..]

Wait wat?
Dat wil ik ook!
+1!

*jaloers*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152046597
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 18:01 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

In Utrecht was de O pos al op. -O-
O boo! -O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152046625
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 17:52 schreef thats_meh het volgende:
Afgelopen donderdag voor het eerst bloed gegeven. Was op zich niet heel zenuwachtig, maar toen ik plaatsnam in de stoel begon het te kriebelen en toen ik de naald zag, brrr. Maar het is me 100% meegevallen. Nog een leuke sleutelhanger gekregen met mijn bloedgroep erop O+

De hele dag daarna wel erg moe geweest, maar een dag later was ik weer topfit (voor mijn doen dan haha)
Welkom bij de club *O*

Als je A+ bent, mag ik je sleutelhanger dan hebben? :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152046630
Ik wil ook zo'n sleutelhanger, zou wel een goede actie zijn om alle donoren gewoon een keer zo'n ding te geven. Kost ze geen drol en als je een paar van die kisten neer zet bij de balie waar je drinken / eten haalt werkt dat echt wel.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 26 april 2015 @ 18:06:42 #81
379794 thats_meh
Wil je een koekje?
pi_152046663
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 18:05 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Welkom bij de club *O*

Als je A+ bent, mag ik je sleutelhanger dan hebben? :@
Haha thanx, helaas ben A negatief :)
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
pi_152046718
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 18:05 schreef rene90 het volgende:
Ik wil ook zo'n sleutelhanger, zou wel een goede actie zijn om alle donoren gewoon een keer zo'n ding te geven. Kost ze geen drol en als je een paar van die kisten neer zet bij de balie waar je drinken / eten haalt werkt dat echt wel.
Ik jat altijd een pen. :@
Professioneel gifmenger.
pi_152046763
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 18:06 schreef thats_meh het volgende:

[..]

Haha thanx, helaas ben A negatief :)
O, zo'n pessimist :{w
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152046809
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 18:08 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik jat altijd een pen. :@
In Nijmegen hadden ze alleen de normale BIC pennen, maar nu hebben ze ook de Sanquin pennen weer zag ik oO/
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Licht Ontvlambaar zondag 26 april 2015 @ 18:12:27 #85
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_152046841
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 18:05 schreef rene90 het volgende:
Ik wil ook zo'n sleutelhanger, zou wel een goede actie zijn om alle donoren gewoon een keer zo'n ding te geven. Kost ze geen drol en als je een paar van die kisten neer zet bij de balie waar je drinken / eten haalt werkt dat echt wel.
vind ik eigenlijk ook, ik word altijd op de verkeerde momenten opgeroepen :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_152046852
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 18:11 schreef rene90 het volgende:

[..]

In Nijmegen hadden ze alleen de normale BIC pennen, maar nu hebben ze ook de Sanquin pennen weer zag ik oO/
Ook goed om nieuwe donoren te werven. _O-
Professioneel gifmenger.
pi_152046884
Doen ze sleutelhangers alleen voor nieuwelingen?
pi_152046925
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 18:13 schreef computergirl het volgende:
Doen ze sleutelhangers alleen voor nieuwelingen?
Vast niet.
Professioneel gifmenger.
pi_152047322
Wie van jullie hebben eigenlijk die donorpas in gebruik? Er wordt steeds om gevraagd als ik ze bel voor een afspraak, maar ik heb dat ding weggegooid. Ik vind het een nutteloze investering van Sanquin omdat je bij de balie toch nog je moet legitimeren met een rijbewijs / ID / paspoort.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_152047599
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 18:31 schreef rene90 het volgende:
Wie van jullie hebben eigenlijk die donorpas in gebruik? Er wordt steeds om gevraagd als ik ze bel voor een afspraak, maar ik heb dat ding weggegooid. Ik vind het een nutteloze investering van Sanquin omdat je bij de balie toch nog je moet legitimeren met een rijbewijs / ID / paspoort.
Volgens de dame achter de toonbank een paar weken geleden was het eigenlijk nutteloos, de brief is handig maar je ID noodzakelijk.
Dat pasje wilde zij helemaal niet zien.
pi_152047627
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 18:43 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Volgens de dame achter de toonbank een paar weken geleden was het eigenlijk nutteloos, de brief is handig maar je ID noodzakelijk.
Dat pasje wilde zij helemaal niet zien.
Ik gebruik het pasje nu voor mijn aquarium, ik had liever een sleutelhanger gehad _O-
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_152047702
Ik neem dat pasje altijd mee met m'n legitimatie, die oproepkaart gooi ik namelijk altijd weg als ik het in m'n agenda heb gezet. Maar het kan dus ook met alleen ID?
  zondag 26 april 2015 @ 20:06:24 #93
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_152050467
Kan, maar die oproepbrief is zoals gezegd handig: hoeven ze alleen maar een barcode te scannen en je ID te controleren. Kleine moeite toch?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_152056667
Tegen mij zeiden ze dat het meenemen van of de oproepkaart, of het pasje het voor hun veel makkelijker maakt. Beide is niet nodig en met alleen id moeten ze je dus opzoeken in het systeem.
  dinsdag 28 april 2015 @ 08:23:06 #95
441453 Arch-Indar
The Selfless
pi_152088673
Zojuist gebeld voor intake gesprek.

gelijk vanavond maar geregeld. Enig idee hoe lang het dan duurt voor je te horen krijgt of je bloed mag geven?
Bis vincit qui se vincit!
pi_152088866
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 08:23 schreef Arch-Indar het volgende:
Zojuist gebeld voor intake gesprek.

gelijk vanavond maar geregeld. Enig idee hoe lang het dan duurt voor je te horen krijgt of je bloed mag geven?
Je krijgt alleen wat te horen, binnen (volgens mij) twee weken, als er wat aan je bloed mankeert. Anders moet je wachten tot de eerste oproepkaart.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 28 april 2015 @ 21:03:18 #97
441453 Arch-Indar
The Selfless
pi_152106373
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2015 08:49 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Je krijgt alleen wat te horen, binnen (volgens mij) twee weken, als er wat aan je bloed mankeert. Anders moet je wachten tot de eerste oproepkaart.
Zojuist terug van de keuring.

Nu afwachten.
Bis vincit qui se vincit!
pi_152107312
Weet iemand hoe streng de ondergrens van 50 kg voor donoren is? Ik schommel daar een beetje omheen (afhankelijk van de tijd van de maand iets erboven of iets eronder) en wil eigenlijk toch wel bloed geven.
is it just the price of growing older?
pi_152107379
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 21:23 schreef Canaria het volgende:
Weet iemand hoe streng de ondergrens van 50 kg voor donoren is? Ik schommel daar een beetje omheen (afhankelijk van de tijd van de maand iets erboven of iets eronder) en wil eigenlijk toch wel bloed geven.
Ik val flauw als ik te dicht op de ondergrens zit. Maar ze vragen mij elke donatie "weeg je meer dan 50 kg?" en ik hoef nooit op de schaal.
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 28 april 2015 @ 21:25:12 #100
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_152107388
Ik mag donderdag weer voor de multicomponenten donatie :s) :s)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_152108194
Ik ben wel eens op de weegschaal gezet omdat de arts het niet helemaal vertrouwde. Ik woog toen 54. :D
pi_152108541
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 21:46 schreef wyc het volgende:
Ik ben wel eens op de weegschaal gezet omdat de arts het niet helemaal vertrouwde. Ik woog toen 54. :D
Ik zeg mijn gewicht en dat ik dat afgelopen zaterdag heb gewogen. :+
Professioneel gifmenger.
pi_152108696
Niet liegen, hè!
pi_152108822
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 april 2015 22:00 schreef wyccie het volgende:
Niet liegen, hè!
Oproepkaart binnen = wegen. Daarna of afbellen (te licht) of doneren. ^O^ Beetje zonde om pas bij de keuring te zien dat ik te licht ben, toch?
Professioneel gifmenger.
pi_152109010
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 22:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Oproepkaart binnen = wegen. Daarna of afbellen (te licht) of doneren. ^O^ Beetje zonde om pas bij de keuring te zien dat ik te licht ben, toch?
Dat doe je heel netjes.
Mijn probleem is vaak mijn Hb, zit vaak op de grens.
pi_152116612
quote:
Homo weren als bloeddonor is discriminatie
De kans wordt steeds groter dat homo- en bi-mannen straks bloed kunnen doneren. Want het uitsluiten van die groep is discriminatie, zegt het College voor de Rechten van de Mens. Volgens de bloedbank werd altijd gedacht dat het bloed van homo's en biseksuelen onveiliger is dan dat van heteroseksuelen. Maar uit onderzoek blijkt dat niet zo te zijn.

Volgens het College moet het donorbeleid daarom worden aangepast. Minister Schippers gaat daar binnenkort op reageren.
pi_152117662
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 10:10 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Hier is een apart topic voor LIF / Bloed geven mag niet door homo's daar verder graag!

Kleine edit: Ik zie dat het om een nieuwsbericht van vandaag gaat (geen onverwacht nieuws overigens) dus dat is wel delenswaardig, excuus. Discussie graag wel in het andere topic.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_152117932
Wist niet dat er een ander topic loopt, ga altijd vanuit MyAT naar dit topic. ;)
  woensdag 29 april 2015 @ 13:05:10 #109
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_152121244
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:03 schreef Mathijz het volgende:
Wist niet dat er een ander topic loopt, ga altijd vanuit MyAT naar dit topic. ;)
mankeert niets aan jouw post :N
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_152121840
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 10:10 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Spectaculair nieuws. Dank voor het delen. _O_
* Buurpoes verwacht nieuwe vragen over condoomgebruik op de vragenlijst.
Professioneel gifmenger.
  woensdag 29 april 2015 @ 16:58:32 #111
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_152128738
Sanquin zelf op FB:

Vandaag in het nieuws: uitspraak van het College van de Rechten van de Mens over bloed doneren voor mannen die seks hebben met mannen (MSM).

Ons eigen onderzoek i.s.m. de Universiteit van Maastricht over MSM en bloeddonorschap gaf eerder al aanleiding om het beleid van permanente afkeuring te heroverwegen. Mogelijk kan deze worden aangepast naar een uitsluiting voor de beperkte periode na het laatste MSM-gedrag. Daarover spreken we o.a. met belangenorganisaties en de ministeries van OCW en VWS. ’t Gaat niet over één nacht ijs.


Het kan dus nog wel even duren
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_152129798
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:24 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Spectaculair nieuws. Dank voor het delen. _O_
* Buurpoes verwacht nieuwe vragen over condoomgebruik op de vragenlijst.
Vragen zijn nog hetzelfde!
En de koeken zijn nog lekker :)
pi_152130629
Ik heb weer een afspraak gemaakt voor plasma geven, wordt mijn eerste lustrum! ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_152130935
Die bidon sluit wat onhandig, verder is hij wel puik trouwens :7
pi_152131153
Ah een bidon? :P Daar heb ik er al 1000 van. Ach nou ja.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_152132969
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 17:39 schreef Krediax het volgende:

[..]

Vragen zijn nog hetzelfde!
En de koeken zijn nog lekker :)
Ik verwacht de nieuwe vragen per euh...nou...zomer 2016? Of ben ik nu te gehaast?
Professioneel gifmenger.
pi_152134345
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 19:48 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik verwacht de nieuwe vragen per euh...nou...zomer 2016? Of ben ik nu te gehaast?
Ze moeten nog uitzoeken hoe ze wel de risico groepen kunnen uitsluiten dus zal nog weel een tijdje duren :)
Was meer een verkapte kijk mij eens stoer zijn en doneren 8-)
pi_152134466
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:32 schreef Krediax het volgende:


Was meer een verkapte kijk mij eens stoer zijn en doneren 8-)
w/
pi_152160041
Na bijna een uur nog steeds licht in m'n hoofd. Is dat normaal? :+
Protège moi de mes désirs.
pi_152161258
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:56 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Na bijna een uur nog steeds licht in m'n hoofd. Is dat normaal? :+
Zolang je verbandje niet is gaan door lekken is er niet zoveel aan de hand lijkt me :7
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_152161961
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:32 schreef Krediax het volgende:

[..]

Ze moeten nog uitzoeken hoe ze wel de risico groepen kunnen uitsluiten dus zal nog weel een tijdje duren :)
Was meer een verkapte kijk mij eens stoer zijn en doneren 8-)
^O^ goed bezig!
Professioneel gifmenger.
pi_152163114
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:34 schreef rene90 het volgende:

[..]

Zolang je verbandje niet is gaan door lekken is er niet zoveel aan de hand lijkt me :7
Ik lek niet meer, maar ben nog steeds duizelig. :D
Protège moi de mes désirs.
pi_152163171
Maakte trouwens wat raars mee. Ik ga al 22 jaar door het leven met het idee dat mijn bloedgroep Arh+ is (blijkt uit een aantal testen), maar kreeg vandaag te horen dat mijn bloedgroep AB+ is. :') Raar.
Protège moi de mes désirs.
pi_152163210
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Maakte trouwens wat raars mee. Ik ga al 22 jaar door het leven met het idee dat mijn bloedgroep Arh+ is (blijkt uit een aantal testen), maar kreeg vandaag te horen dat mijn bloedgroep AB+ is. :') Raar.
Dat kan haast niet...bizar.
Professioneel gifmenger.
pi_152163437
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:30 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat kan haast niet...bizar.
"Je bloedgroep is AB+"
"uh, niet. A+"
"Nee, AB+"
"Nee, A+!" :')

Het wordt blijkbaar 2 keer getest, dus ben benieuwd wat daar uitkomt. Ze legde uit dat het kan zijn dat de B heel weinig is, maar uit hun test wel af te leiden is. En dat ze het belangrijk genoeg vonden om het erop te zetten. Maar ik vond het ook erg frappant.
Protège moi de mes désirs.
pi_152163590
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:27 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik lek niet meer, maar ben nog steeds duizelig. :D
Soepje om volume aan te vullen?
pi_152164661
Gekke vraag wellicht maar doneren de heren hier ook sperma?
Zelf doe ik dat bewust niet.
pi_152165260
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:05 schreef WammesWaggel het volgende:
Gekke vraag wellicht maar doneren de heren hier ook sperma?
Zelf doe ik dat bewust niet.
:D
Gekke vraag inderdaad. Maar het is wel doneren. Niet levensreddend, wel levenscreërend.
pi_152167655
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:36 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

"Je bloedgroep is AB+"
"uh, niet. A+"
"Nee, AB+"
"Nee, A+!" :')

Het wordt blijkbaar 2 keer getest, dus ben benieuwd wat daar uitkomt. Ze legde uit dat het kan zijn dat de B heel weinig is, maar uit hun test wel af te leiden is. En dat ze het belangrijk genoeg vonden om het erop te zetten. Maar ik vond het ook erg frappant.
Bizar verhaal.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:05 schreef WammesWaggel het volgende:
Gekke vraag wellicht maar doneren de heren hier ook sperma?
Zelf doe ik dat bewust niet.
Nope.
pi_152172709
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:05 schreef WammesWaggel het volgende:
Gekke vraag wellicht maar doneren de heren hier ook sperma?
Zelf doe ik dat bewust niet.
Ik geeft het wel gratis weg maar zou het geen doneren willen noemen 8-)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_152174127
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:05 schreef WammesWaggel het volgende:
Gekke vraag wellicht maar doneren de heren hier ook sperma?
Zelf doe ik dat bewust niet.
Nee doe ik niet.
Zou eigenlijk best ideaal zijn, dan worden wel mijn genen doorgegeven maar hoef ik mijn kinderen lekker niet zelf op te voeden :D
pi_152174975
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 10:22 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Nee doe ik niet.
Zou eigenlijk best ideaal zijn, dan worden wel mijn genen doorgegeven maar hoef ik mijn kinderen lekker niet zelf op te voeden :D
Je bent als spermadonor wel bekend he? Dus ze kunnen na verloop van tijd aanbellen "hoi papa".
Professioneel gifmenger.
pi_152271077
Zit te wachten, zo weer even wat plasma kwijt :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  donderdag 7 mei 2015 @ 15:10:03 #134
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_152370011
Weer een kerfje :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_152424613
Ik kreeg trouwens niks bij mijn 5e donatie.. Zou dat komen omdat het 2x volbloed en 3x plasma was? Of hadik het zelf moeten aangeven?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_152425349
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 08:19 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik kreeg trouwens niks bij mijn 5e donatie.. Zou dat komen omdat het 2x volbloed en 3x plasma was? Of hadik het zelf moeten aangeven?
Hmm, vreemd. Zou automatisch moeten gaan. Bij mij tellen ze zelfs de donaties bij het rode kruis mee...
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 22:52:01 #137
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_152444281
Volgende keer even navragen :Y
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zondag 17 mei 2015 @ 00:59:17 #138
407312 AssiMar.
Met een lange A.
pi_152667352
Goed nieuws! Eerste oproepkaart binnen. Goed nieuws omdat dat betekent dat er geen afwijkende bloedwaarden zijn gevonden en geen ziektes en natuurlijk dat ik anderen kan helpen!
Ben wel benieuwd naar wat mijn bloedgroep is. Even vragen als ik daar ben :P
Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn...het beste is eruit.
There are only 10 types of people in this world: those who understand binary, and those who don't.
pi_152669213
Tweede oproepkaart binnen :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_152669471
Vriend heeft afgelopen maandag voor het eerst gedoceerd en dat ging super, hij bleek een perfecte nieuwe donor. Ben er heel blij mee omdat ik zelf niet meer kan, heb ik in ieder geval het stokje doorgegeven! Wel grappig als je daar binnen komt lopen en die dame vraagt aan mij: "heb je zelf ook wel eens overwogen bloed te gaan geven?" eeeh ja, en daarom staat mijn vriend hier nu ook :P
I had a signature once. It was awful.
  zondag 17 mei 2015 @ 11:46:15 #141
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_152672355
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 08:24 schreef zoeperzazke het volgende:
Vriend heeft afgelopen maandag voor het eerst gedoceerd en dat ging super, hij bleek een perfecte nieuwe donor. Ben er heel blij mee omdat ik zelf niet meer kan, heb ik in ieder geval het stokje doorgegeven! Wel grappig als je daar binnen komt lopen en die dame vraagt aan mij: "heb je zelf ook wel eens overwogen bloed te gaan geven?" eeeh ja, en daarom staat mijn vriend hier nu ook :P
Hoe bedoel je dit precies?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 17 mei 2015 @ 11:49:11 #142
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_152672417
Ik zit er over te denken om ook weer een keer bloed te doneren. Heb het een aantal jaar geleden eens gedaan maar toen werd ik er toch wel naar van, flauwgevallen enzo. Lage bloeddruk werkt niet mee. Maar misschien toch de moeite om het nog eens te proberen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 18 mei 2015 @ 11:00:51 #143
441453 Arch-Indar
The Selfless
pi_152706954
3 weken geleden de "intake" gehad. Nu nog niks gehoord.

Afwachten nu op de eerste oproep neem ik aan? Of krijg je nog wat thuisgestuurd of zo?
Bis vincit qui se vincit!
pi_152706983
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 11:00 schreef Arch-Indar het volgende:
3 weken geleden de "intake" gehad. Nu nog niks gehoord.

Afwachten nu op de eerste oproep neem ik aan? Of krijg je nog wat thuisgestuurd of zo?
Wachten tot je de oproep thuisgestuurd krijgt. Ze zullen je vast geen maanden laten wachten...
Professioneel gifmenger.
  maandag 18 mei 2015 @ 11:05:54 #145
441453 Arch-Indar
The Selfless
pi_152707062
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 11:01 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Wachten tot je de oproep thuisgestuurd krijgt. Ze zullen je vast geen maanden laten wachten...
Ok. Ik ben niet zo van de "geen nieuws is goed nieuws" Ik had liever gewoon gehoord dat ik bloed mag geven, en dat mijn eerste oproep volgt.

Maar we wachten rustig af.
Bis vincit qui se vincit!
pi_152707232
Vanavond voor nummer 55 en roze koek nummer 55 ;)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 18 mei 2015 @ 11:14:35 #147
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_152707272
Misschien eens in de OP een lijstje met users die doneren opnemen? Volgens mij zijn het er inmiddels aardig wat
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_152707323
Ja :) met een ranglijst voor aantal keer doneren. Dan is het misschien wel lief voor de volbloedjes om een apart plasma lijstje te maken ;)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 18 mei 2015 @ 11:17:21 #149
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_152707355
Weet niet of je dat moet doen (niet dat ik er slecht uit zou springen ;) ), maar het is gewoon geen wedstrijd, en elke donatie is waardevol
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_152707514
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2015 11:16 schreef Karstman het volgende:
Ja :) met een ranglijst voor aantal keer doneren. Dan is het misschien wel lief voor de volbloedjes om een apart plasma lijstje te maken ;)
-O-
dan zou je ook een onderscheid moeten maken tussen man en vrouw, want als volbloed vrouw zit ik per definitie onderaan de ' ranglijst'
pi_152707566
Je hebt natuurlijk gelijk, ranglijsten is overbodig. Gaat over het grote goed en niet of ik nu de mazzel heb met m'n dikke aderen dat ik makkelijk plasma geef. Of inderdaad dat de dames onderaan zouden bungelen omdat ze minder mogen.

Nieuw voorstel: Wel een ranglijst maar iedereen op de 1e plaats *O* *O*
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 18 mei 2015 @ 11:26:50 #152
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_152707606
Zou het gewoon alfabetisch doen, eventueel kun je achter een naam nog (volbloed ) of (plasma) zetten
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 18 mei 2015 @ 11:31:23 #153
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_152707701
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2015 11:26 schreef Mark het volgende:
Zou het gewoon alfabetisch doen, eventueel kun je achter een naam nog (volbloed ) of (plasma) zetten
Goed voorstel, het is geen wedstrijd idd. Elke donatie is waardevol!
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_152707726
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2015 11:26 schreef Mark het volgende:
Zou het gewoon alfabetisch doen, eventueel kun je achter een naam nog (volbloed ) of (plasma) zetten
Yup is ook het makkelijkst. zou wel leuk zijn om te zien wat de verhouding volbloed en plasma is.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 18 mei 2015 @ 11:33:38 #155
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_152707762
Zullen we maar gewoon beginnen? Gewoon quoten en je naam toevoegen, dan plakken we hem de volgende keer in de OP

Mark (plasma)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 18 mei 2015 @ 11:34:51 #156
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_152707791
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2015 11:33 schreef Mark het volgende:
AirwiN (plasma)
Mark (plasma)
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  maandag 18 mei 2015 @ 11:36:10 #157
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_152707829
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2015 11:34 schreef AirwiN het volgende:
AirwiN (plasma)
KaBuf (volbloed)
Mark (plasma)

Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_152707924
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2015 11:36 schreef KaBuf het volgende:
AirwiN (plasma)
KaBuf (volbloed)
Karstman (plasma)
Mark (plasma)

"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_152707981
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2015 11:39 schreef Karstman het volgende:
AirwiN (plasma)
Computergirl (volbloed)
KaBuf (volbloed)
Karstman (plasma)
Mark (plasma)
pi_152708249
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 11:41 schreef computergirl het volgende:
AirwiN (plasma)
Computergirl (volbloed)
CrunchySelf (plasma)
KaBuf (volbloed)
Karstman (plasma)
Mark (plasma)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_152708260
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2015 11:51 schreef CrunchySelf het volgende:

AirwiN (plasma)
Computergirl (volbloed)
CrunchySelf (plasma)
KaBuf (volbloed)
Karstman (plasma)
lunapuella (volbloed)
Mark (plasma)

pi_152708261
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 11:41 schreef computergirl het volgende:

AirwiN (plasma)
Computergirl (volbloed)
CrunchySelf (plasma)
KaBuf (volbloed)
Karstman (plasma)
lunapuella (volbloed)
Mark (plasma)
Sarasi (volbloed)

Your opinion of me is none of my business.
  maandag 18 mei 2015 @ 12:16:43 #163
195761 Reflectionne
Hm hm ja ja
pi_152708919
Woensdag m'n intake, ik ben benieuwd!
pi_152709957
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 11:52 schreef Sarasi het volgende:

AirwiN (plasma)
Buurpoes (volbloed)
Computergirl (volbloed)
CrunchySelf (plasma)
KaBuf (volbloed)
Karstman (plasma)
lunapuella (volbloed)
Mark (plasma)
Sarasi (volbloed)
Professioneel gifmenger.
  maandag 18 mei 2015 @ 13:07:04 #165
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_152710279
AirwiN (plasma)
Buurpoes (volbloed)
Computergirl (volbloed)
CrunchySelf (plasma)
KaBuf (volbloed)
Karstman (plasma)
lunapuella (volbloed)
Mark (plasma)
Sarasi (volbloed)
WammesWaggel (volbloed)
pi_152710579
AirwiN (plasma)
Buurpoes (volbloed)
Computergirl (volbloed)
CrunchySelf (plasma)
KaBuf (volbloed)
Karstman (plasma)
lunapuella (volbloed)
Mark (plasma)
Sarasi (volbloed)
WammesWaggel (volbloed)
Maravilla (volbloed)
pi_152710611
AirwiN (plasma)
Buurpoes (volbloed)
Computergirl (volbloed)
CrunchySelf (plasma)
KaBuf (volbloed)
Karstman (plasma)
lunapuella (volbloed)
Mark (plasma)
Sarasi (volbloed)
WammesWaggel (volbloed)
Maravilla (volbloed)
Rene90 (plasma)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_152711351
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:18 schreef rene90 het volgende:
AirwiN (plasma)
Buurpoes (volbloed)
Computergirl (volbloed)
CrunchySelf (plasma)
KaBuf (volbloed)
Karstman (plasma)
Krediax (plasma)
lunapuella (volbloed)
Maravilla (volbloed)
Mark (plasma)
Rene90 (plasma)
Sarasi (volbloed)
WammesWaggel (volbloed)

Beter?
pi_152711384
Oef, is het alfabet nou zo moeilijk?? :D
Professioneel gifmenger.
  maandag 18 mei 2015 @ 13:46:41 #170
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_152711416
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:45 schreef Buurpoes het volgende:
Oef, is het alfabet nou zo moeilijk?? :D
_O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_152711444
Ja, best moeilijk :P
pi_152711488
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:47 schreef Krediax het volgende:
Ja, best moeilijk :P
Ik vind het ineens jammer dat ik geen aaaaaipoes heet. :+ Had ik bovenaan gestaan. :D
Professioneel gifmenger.
  maandag 18 mei 2015 @ 14:17:03 #173
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_152712385
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:49 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik vind het ineens jammer dat ik geen aaaaaipoes heet. :+ Had ik bovenaan gestaan. :D
We kunnen het altijd nog op volgorde van donaties doen O-)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_152712407
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:17 schreef Mark het volgende:

[..]

We kunnen het altijd nog op volgorde van donaties doen O-)
Dan zit ik met 20 donaties ook ergens in t midden...
Professioneel gifmenger.
pi_152712439
Ik oooook!
Al zegt m'n gevoel dat t even geleden is alweer, dat valt best mee... Januari geloof ik.
Ik geef gewoon bloed :P
compact en kleverig.
pi_152712460
Ik ergens onderaan :D

Heb wel O-, dus ik wil dan wel n extra puntje ofzo hoor :{w
compact en kleverig.
  maandag 18 mei 2015 @ 14:21:58 #177
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_152712543
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:17 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dan zit ik met 20 donaties ook ergens in t midden...
Maar ik niet meer ;)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_152712662
Regelmatige bezoekers hier (op alfabetische volgorde)

AirwiN (plasma)
Buurpoes (volbloed)
Cat22 (volbloed)
Computergirl (volbloed)
CrunchySelf (plasma)
KaBuf (volbloed)
Karstman (plasma)
Krediax (plasma)
lunapuella (volbloed)
Maravilla (volbloed)
Mark (plasma)
Rene90 (plasma)
Sarasi (volbloed)
WammesWaggel (volbloed)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152712686
Zo. Opgelost :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152712729
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:27 schreef Cat22 het volgende:
Zo. Opgelost :7
nee hoor }:|
compact en kleverig.
pi_152712751
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:28 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nee hoor }:|
Want? :o
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152712759
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:28 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nee hoor }:|
Nou, hup, zet jezelf in t lijstje. :D
Professioneel gifmenger.
pi_152712800
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:30 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Nou, hup, zet jezelf in t lijstje. :D
Ging het daarom? _O-
Ik dacht dat het duidelijk was dat iedereen zichzelf door kopiëren/plakken erbij kon zetten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 18 mei 2015 @ 15:03:28 #184
26374 made
..made by made..
pi_152713611
Ik geef ook volbloed, maar bij de laatste keer ging het licht uit toen ik rond de 375ml zat :(
Ben benieuwd voor de volgende keer.
Lurkt !
pi_152713707
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:31 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ging het daarom? _O-
Ik dacht dat het duidelijk was dat iedereen zichzelf door kopiëren/plakken erbij kon zetten.
dat snap ik wel hoor :P
compact en kleverig.
pi_152713747
Regelmatige bezoekers hier (op alfabetische volgorde)

AirwiN (plasma)
Buurpoes (volbloed)
Cat22 (volbloed)
Computergirl (volbloed)
CrunchySelf (plasma)
JaniesBrownie (volbloed)
KaBuf (volbloed)
Karstman (plasma)
Krediax (plasma)
lunapuella (volbloed)
Maravilla (volbloed)
Mark (plasma)
Rene90 (plasma)
Sarasi (volbloed)
WammesWaggel (volbloed)

Tadaa
compact en kleverig.
pi_152718579
quote:
12s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:19 schreef JaniesBrownie het volgende:


Heb wel O-, dus ik wil dan wel n extra puntje ofzo hoor :{w
Boks!
  maandag 18 mei 2015 @ 17:53:00 #188
407312 AssiMar.
Met een lange A.
pi_152719378
Regelmatige bezoekers hier (op alfabetische volgorde)

AirwiN (plasma)
AssiMar. (volbloed)
Buurpoes (volbloed)
Cat22 (volbloed)
Computergirl (volbloed)
CrunchySelf (plasma)
JaniesBrownie (volbloed)
KaBuf (volbloed)
Karstman (plasma)
Krediax (plasma)
lunapuella (volbloed)
Maravilla (volbloed)
Mark (plasma)
Rene90 (plasma)
Sarasi (volbloed)
WammesWaggel (volbloed)
Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn...het beste is eruit.
There are only 10 types of people in this world: those who understand binary, and those who don't.
  maandag 18 mei 2015 @ 18:53:24 #189
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_152721242
Regelmatige bezoekers hier (op alfabetische volgorde)

AirwiN (plasma)
AssiMar. (volbloed)
Buurpoes (volbloed)
Cat22 (volbloed)
Computergirl (volbloed)
CrunchySelf (plasma)
D.U.M.A.N. (volbloed)
JaniesBrownie (volbloed)
KaBuf (volbloed)
Karstman (plasma)
Krediax (plasma)
lunapuella (volbloed)
Maravilla (volbloed)
Mark (plasma)
Rene90 (plasma)
Sarasi (volbloed)
WammesWaggel (volbloed)
Protège moi de mes désirs.
  maandag 18 mei 2015 @ 18:59:59 #190
195761 Reflectionne
Hm hm ja ja
pi_152721511
D.U.M.A.N.
Regelmatige bezoekers hier (op alfabetische volgorde)

AirwiN (plasma)
AssiMar. (volbloed)
Buurpoes (volbloed)
Cat22 (volbloed)
Computergirl (volbloed)
CrunchySelf (plasma)
D.U.M.A.N. (volbloed)
JaniesBrownie (volbloed)
KaBuf (volbloed)
Karstman (plasma)
Krediax (plasma)
lunapuella (volbloed)
Maravilla (volbloed)
Mark (plasma)
Reflectionne (intake :p)
Rene90 (plasma)
Sarasi (volbloed)
WammesWaggel (volbloed)
pi_152721650
Ik snap het nut van het lijstje eigenlijk niet. :@
pi_152727411
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 19:03 schreef wyccie het volgende:
Ik snap het nut van het lijstje eigenlijk niet. :@
Ik ook niet. :@ Maar ik doe vrolijk mee. :D
Professioneel gifmenger.
pi_152727667
Ik wou een paar maanden voor het eerst bloed geven (en dat ondanks dat ik van elke druppel bloed flauw val), maar die dokter vond mijn 52kg toch net te weinig... :/ Waarom maken ze die grens van 50kg dan als 52 ook niet goed is?
  maandag 18 mei 2015 @ 21:07:07 #194
407312 AssiMar.
Met een lange A.
pi_152727762
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:05 schreef ijverigstudentje het volgende:
Ik wou een paar maanden voor het eerst bloed geven (en dat ondanks dat ik van elke druppel bloed flauw val), maar die dokter vond mijn 52kg toch net te weinig... :/ Waarom maken ze die grens van 50kg dan als 52 ook niet goed is?
Dat ligt eraan. Schommel je met je gewicht? Hoe lang ben je?
Als je lang bent en maar 52 kg weegt is de klap van het afnemen van 500 mL relatief groter dan wanneer je klein bent en 52kg weegt.
Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn...het beste is eruit.
There are only 10 types of people in this world: those who understand binary, and those who don't.
pi_152727877
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:07 schreef AssiMar. het volgende:

[..]

Dat ligt eraan. Schommel je met je gewicht? Hoe lang ben je?
Als je lang bent en maar 52 kg weegt is de klap van het afnemen van 500 mL relatief groter dan wanneer je klein bent en 52kg weegt.
Ik schommel juist totaal niet ;) Ik ben wel kleiner dan gemiddeld, een goede 1.60m, maar dat zou denk ik niet zoveel moeten uitmaken toch?
  maandag 18 mei 2015 @ 21:09:05 #196
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_152727918
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:08 schreef ijverigstudentje het volgende:

[..]

Ik schommel juist totaal niet ;) Ik ben wel kleiner dan gemiddeld, een goede 1.60m, maar dat zou denk ik niet zoveel moeten uitmaken toch?
Had het niet met het flauwvallen te maken? Lage bloeddruk?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 18 mei 2015 @ 21:09:24 #197
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_152727936
Regelmatige bezoekers hier (op alfabetische volgorde)

AirwiN (plasma)
AssiMar. (volbloed)
Bos81 (multi-componenten)
Buurpoes (volbloed)
Cat22 (volbloed)
Computergirl (volbloed)
CrunchySelf (plasma)
D.U.M.A.N. (volbloed)
JaniesBrownie (volbloed)
KaBuf (volbloed)
Karstman (plasma)
Krediax (plasma)
lunapuella (volbloed)
Maravilla (volbloed)
Mark (plasma)
Reflectionne (intake :p)
Rene90 (plasma)
Sarasi (volbloed)
WammesWaggel (volbloed)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_152728014
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:09 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Had het niet met het flauwvallen te maken? Lage bloeddruk?
Bloeddruk en ijzer etc was allemaal in orde... hij keek alleen echt heel kritisch naar dat gewicht...
Ik weet eigenlijk niet meer of ik iets van dat flauwvallen heb gezegd...
  maandag 18 mei 2015 @ 21:10:47 #199
407312 AssiMar.
Met een lange A.
pi_152728015
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:08 schreef ijverigstudentje het volgende:

[..]

Ik schommel juist totaal niet ;) Ik ben wel kleiner dan gemiddeld, een goede 1.60m, maar dat zou denk ik niet zoveel moeten uitmaken toch?
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:09 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Had het niet met het flauwvallen te maken? Lage bloeddruk?
Dit dus. De kans dat je na de afname je onwel voelt is meer aanwezig.
Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn...het beste is eruit.
There are only 10 types of people in this world: those who understand binary, and those who don't.
pi_152728064
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:05 schreef ijverigstudentje het volgende:
Ik wou een paar maanden voor het eerst bloed geven (en dat ondanks dat ik van elke druppel bloed flauw val), maar die dokter vond mijn 52kg toch net te weinig... :/ Waarom maken ze die grens van 50kg dan als 52 ook niet goed is?
Raar zeg, ik mocht met 52 kg best doneren van de arts - en viel vervolgens flauw, dat wel.
Ook 1,60m.
Professioneel gifmenger.
pi_152728097
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:10 schreef AssiMar. het volgende:

[..]

[..]

Dit dus. De kans dat je na de afname je onwel voelt is meer aanwezig.
Dan is het gewoon een kromme dokter, want hij zat echt te hameren op dat gewicht :')

Als ik de andere kant op kijk is er bij wijze van niks aan de hand... misschien moet ik weer eens even terug gaan.
  maandag 18 mei 2015 @ 21:12:42 #202
407312 AssiMar.
Met een lange A.
pi_152728138
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:12 schreef ijverigstudentje het volgende:

[..]

Dan is het gewoon een kromme dokter, want hij zat echt te hameren op dat gewicht :')

Als ik de andere kant op kijk is er bij wijze van niks aan de hand... misschien moet ik weer eens even terug gaan.
Ben je een man of een vrouw?
Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn...het beste is eruit.
There are only 10 types of people in this world: those who understand binary, and those who don't.
pi_152728199
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:12 schreef AssiMar. het volgende:

[..]

Ben je een man of een vrouw?
Vrouw!
pi_152728458
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:13 schreef ijverigstudentje het volgende:

[..]

Vrouw!
Je snapt wel dat wanneer je bij het zien van een druppel bloed al flauwvalt, je dus gegarandeerd flauw gaat vallen als je bloed gaat doneren?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 18 mei 2015 @ 21:18:48 #205
407312 AssiMar.
Met een lange A.
pi_152728532
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:13 schreef ijverigstudentje het volgende:

[..]

Vrouw!
De regel geldt dat per kilogram gewicht er ongeveer 85-91 mL bloed aanwezig is. Als we een gemiddelde pakken van 90 mL. Is dat dus (90 x 52)/1000= is 4,68 liter bloed. Na de afname blijft er nog ruwweg 4 liter over. Een vrouw van 60 kg heeft een normaal bloedvolume van 5,1-5,5 liter.
Dus de dokter houdt er rekening mee dat je flauw kan vallen omdat je te weinig bloed hebt.

En wat rene90 zegt
Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn...het beste is eruit.
There are only 10 types of people in this world: those who understand binary, and those who don't.
pi_152728619
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:17 schreef rene90 het volgende:

[..]

Je snapt wel dat wanneer je bij het zien van een druppel bloed al flauwvalt, je dus gegarandeerd flauw gaat vallen als je bloed gaat doneren?
Ze knoeien niet hoor. En je hoeft ook niet te kijken. :P
Professioneel gifmenger.
pi_152728648
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:17 schreef rene90 het volgende:

[..]

Je snapt wel dat wanneer je bij het zien van een druppel bloed al flauwvalt, je dus gegarandeerd flauw gaat vallen als je bloed gaat doneren?
Al bij bepalen van HB al _O-
pi_152728665
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:19 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ze knoeien niet hoor. En je hoeft ook niet te kijken. :P
Ja daarom, anders zou ik nooit bloed willen doneren toch :')
pi_152728680
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:19 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ze knoeien niet hoor. En je hoeft ook niet te kijken. :P
Wel een keer gehad trouwens, was een nieuwe ofzo en die ging prikken en dat lukte niet zo goed en hij werd er zelf ook zenuwachtig van dat het niet lukte waardoor het de 2 keren daarna ook niet ging _O-

Toen nam de ervaren dame het maar over van hem, heb hem ook niet terug gezien in Nijmegen :')
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_152728740
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:20 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wel een keer gehad trouwens, was een nieuwe ofzo en die ging prikken en dat lukte niet zo goed en hij werd er zelf ook zenuwachtig van dat het niet lukte waardoor het de 2 keren daarna ook niet ging _O-

Toen nam de ervaren dame het maar over van hem, heb hem ook niet terug gezien in Nijmegen :')
Nou leuk :') dat lijkt mij dus wel eng.. dat je lek geprikt wordt.
pi_152728922
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:21 schreef ijverigstudentje het volgende:

[..]

Nou leuk :') dat lijkt mij dus wel eng.. dat je lek geprikt wordt.
Lek zal je niet gaan hoor ;) Maar je bent dus weggestuurd uiteindelijk met het bericht dat je mag terugkomen als je wat bent aangekomen o.i.d.?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_152728985
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:24 schreef rene90 het volgende:

[..]

Lek zal je niet gaan hoor ;) Maar je bent dus weggestuurd uiteindelijk met het bericht dat je mag terugkomen als je wat bent aangekomen o.i.d.?
Ja :p Dus misschien na de zomer weer proberen!
pi_152731166
Regelmatige bezoekers hier (op alfabetische volgorde)

AirwiN (plasma)
AssiMar. (volbloed)
Bos81 (multi-componenten)
Buurpoes (volbloed)
Cat22 (volbloed)
Computergirl (volbloed)
CrunchySelf (plasma)
D.U.M.A.N. (volbloed)
JaniesBrownie (volbloed)
KaBuf (volbloed)
Karstman (plasma)
Krediax (plasma)
lunapuella (volbloed)
Maravilla (volbloed)
Mark (plasma)
Mathijz (volbloed)
Reflectionne (intake :p)
Rene90 (plasma)
Sarasi (volbloed)
WammesWaggel (volbloed)
pi_152736750
Ik vind lijstjes stom dus ik wil dr niet in. Gaan we hier in de toekomst dan ook heel stom doen over wel/niet in een lijstje staan en hoe serieus je genomen wordt? Dat zou ik nl écht tragisch vinden. Juist omdat iedereen zich vrij moet kunnen voelen om hier een vraag te stellen of beantwoorden.
pi_152736919
Nou, dat lijkt me overdreven. Iedereen wordt hier serieus genomen en iedereen mag zich geroepen voelen om vragen te beantwoorden. Zo is het altijd geweest en zo'n lijstje zal dat heus niet veranderen.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 00:39:34 #216
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_152736932
We hebben idd geen lijstje nodig om stom te doen O-)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 19 mei 2015 @ 18:09:34 #217
407312 AssiMar.
Met een lange A.
pi_152755966
het was volgens mij om te kijken wat de verhoudingen tussen donors zijn. Volbloed of plasma.
12x volbloed
6x plasma
33,333% doneert plasma.
en 66,666% volbloed.
Opgelost :P
Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn...het beste is eruit.
There are only 10 types of people in this world: those who understand binary, and those who don't.
  woensdag 20 mei 2015 @ 10:26:35 #218
441453 Arch-Indar
The Selfless
pi_152782813
Eerste oproepkaart ontvangen. *O*

Spannend!
Bis vincit qui se vincit!
pi_152782834
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 10:26 schreef Arch-Indar het volgende:
Eerste oproepkaart ontvangen. *O*

Spannend!
^O^
pi_152783005
Ik moet nog even plannen. Gisteren oproepdatum, maar dit weekend skydiven en volgende week misschien motor examen. Misschien daarna maar even heen, want ik was de vorige keer wel echt drie dagen minder fit.
Your opinion of me is none of my business.
pi_152783128
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 00:39 schreef Mark het volgende:
We hebben idd geen lijstje nodig om stom te doen O-)
:D
Professioneel gifmenger.
  woensdag 20 mei 2015 @ 16:59:57 #222
407312 AssiMar.
Met een lange A.
pi_152793778
Eerste donatie onwel geworden. Zweten en licht in mn hoofd. Vakkundug geholpen door medewerkers. Tweede keer ging een stuk beter :P
Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn...het beste is eruit.
There are only 10 types of people in this world: those who understand binary, and those who don't.
pi_152803073
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:59 schreef AssiMar. het volgende:
Eerste donatie onwel geworden. Zweten en licht in mn hoofd. Vakkundug geholpen door medewerkers. Tweede keer ging een stuk beter :P
Het is soms even wennen :D Fijn dat het de tweede keer beter was
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_152803832
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 10:34 schreef Sarasi het volgende:
Ik moet nog even plannen. Gisteren oproepdatum, maar dit weekend skydiven en volgende week misschien motor examen. Misschien daarna maar even heen, want ik was de vorige keer wel echt drie dagen minder fit.
Ik heb er echt totaal geen last van. Ik vind dat even blijven zitten ook altijd onzinnig. Maarja, een roze koek laat ik natuurlijk niet liggen :P
Ik houd mij braaf aan 16 uur niet sporten, maar dat voelt eigenlijk ook wat overbodig. Maar zal er ook wel wat mee te maken hebben dat ik 2.02 meter ben en zo'n 100 kilo.
pi_152803980
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 21:56 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik heb er echt totaal geen last van. Ik vind dat even blijven zitten ook altijd onzinnig. Maarja, een roze koek laat ik natuurlijk niet liggen :P
Ik houd mij braaf aan 16 uur niet sporten, maar dat voelt eigenlijk ook wat overbodig. Maar zal er ook wel wat mee te maken hebben dat ik 2.02 meter ben en zo'n 100 kilo.
Ja kijk, dan moet je eigenlijk een dubbele dosis doneren :6
pi_152804084
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:00 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ja kijk, dan moet je eigenlijk een dubbele dosis doneren :6
Haha. Ik zie daar wel eens van die hele dunne kleine vrouwen en dan denk ik inderdaad 'waarom halen ze uit haar net zo veel bloed als uit mij?'
  woensdag 20 mei 2015 @ 22:24:07 #227
407312 AssiMar.
Met een lange A.
pi_152805007
Heeft iemand nog tips om niet onwel te worden tijdens het doneren?
Voldoende eten en drinken in ieder geval.
Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn...het beste is eruit.
There are only 10 types of people in this world: those who understand binary, and those who don't.
  woensdag 20 mei 2015 @ 22:25:45 #228
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_152805097
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:24 schreef AssiMar. het volgende:
Heeft iemand nog tips om niet onwel te worden tijdens het doneren?
Voldoende eten en drinken in ieder geval.
Gewoon blijven ademen. :P
Als in: Gewoon rustig doen.

Bij mij legden ze m'n stoel ook nog een keer naar achteren al tijdens het geven, werkte ook. :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_152805213
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:24 schreef AssiMar. het volgende:
Heeft iemand nog tips om niet onwel te worden tijdens het doneren?
Voldoende eten en drinken in ieder geval.
Vooraf iets suikerhoudens drinken.
Doneren met voeten omhoog (niet zittend, meer liggend).
Melden dat je eerder onwel bent geworden: dat levert (in Utrecht) consumptie op de donatiestoel op. :9
Effe blijven liggen.
Rustig opstaan, naar de koffiehoek wandelen. Drinken & koek laten serveren.
Mak aan, de rest van de dag.
Professioneel gifmenger.
pi_152808907
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 21:56 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik heb er echt totaal geen last van. Ik vind dat even blijven zitten ook altijd onzinnig. Maarja, een roze koek laat ik natuurlijk niet liggen :P
Ik houd mij braaf aan 16 uur niet sporten, maar dat voelt eigenlijk ook wat overbodig. Maar zal er ook wel wat mee te maken hebben dat ik 2.02 meter ben en zo'n 100 kilo.
Ik ben 1m61 en tussen de 54-56kg. Dus eh, ik vond het best een aanslag. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_152809156
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 00:09 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik ben 1m61 en tussen de 54-56kg. Dus eh, ik vond het best een aanslag. :')
Kan me voorstellen :D
pi_152811118
Hoppa, vandaag de tweede waterkan binnen gesleept!
Sta nu op de 40, denk dat ik bij 50 maar eens voor een badlaken ga :)
  donderdag 21 mei 2015 @ 09:38:13 #233
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_152813445
Die had ik de vorige keer al, als ik het aanbod zo eens bekijk valt het een beetje tegen wat er nog is.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 21 mei 2015 @ 09:54:36 #234
441453 Arch-Indar
The Selfless
pi_152813790
Zo, eerste donatie zit erop!

Alles is goedgegaan. *O*
Bis vincit qui se vincit!
  donderdag 21 mei 2015 @ 09:56:14 #235
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_152813818
Welkom bij de club! ^O^
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_152818978
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 09:54 schreef Arch-Indar het volgende:
Zo, eerste donatie zit erop!

Alles is goedgegaan. *O*
*O* *O* *O* *O*
Professioneel gifmenger.
pi_152819335
Volgende week voor het eerst plasma *O*
pi_152819382
Gisteren gebeld voor m'n eerste plasma-afspraak, die is over 2 weken. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_152819786
Plasma *O*
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  donderdag 21 mei 2015 @ 15:59:52 #240
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_152824533
Interessant leesvoer:

Universeel bloed voor iedereen

Kan straks iedereen bloeddonor worden voor iedereen?

Wetenschappers in Amerika hebben een manier gevonden om een universeel bloedtype te maken, dat aan iedereen gedoneerd kan worden zonder een levensbedreigende immuunreactie op te wekken.

Sinds begin jaren `80 proberen onderzoekers een universeel bloedtype te maken. Zo’n bloedtype kan namelijk aan iedereen worden gedoneerd, ongeacht zijn of haar bloedtype. In de VS is nu precies dat gelukt.

Er zijn vier hoofd bloedgroepen: A, B, AB en O. Het verschil tussen deze bloedgroepen zit in de verschillende suikerstructuren (antigenen) die zich op het oppervlak van de rode bloedcel bevinden. Door deze structuren kan bij bloedtransfusie een reactie van het immuunsysteem opgewekt worden als het verschilt van het lichaamseigen bloed. Bloedtype O staat bekend als `universeel` bloedtype, omdat het door iedereen ontvangen kan worden zonder deze levensbedreigende reactie op te wekken. Nu is er met behulp van een enzym een manier gevonden om de suikerstructuren van andere bloedtypen af te halen, zodat ze lijken op bloedtype O.


Afgeknipt

De enzymen die tot nu toe gevonden zijn werkten wel, maar waren niet zo efficiënt dat alle suikerstructuren van een bloedcel af geknipt konden worden. Hierdoor zou er te veel van het enzym gebruikt moeten worden om dit effect te kunnen bereiken. Het is nu met een nieuwe methode gelukt om een effectiever enzym te maken door een gen aan te passen. Met het gebruik hiervan wordt de efficiëntie 170 keer verhoogd ten opzichte van het origineel.

Hoewel het nog niet lukt om met het enzym voor 100% de suikerstructuren van rode bloedcellen af te halen zijn de onderzoekers optimistisch. Ons lichaam is ontzettend gevoelig voor lichaamsvreemde stoffen, dus als het minste restje van de oude bloedgroep nog achterblijft, gaat het alsnog mis. Het is daarom belangrijk om nog meer onderzoek te verrichten om dit uiteindelijk toe te kunnen passen in de kliniek, maar wetenschappers zien duidelijk perspectief voor de toekomst.

http://www.npowetenschap.(...)-bloed-voor-iedereen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_152838145
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:24 schreef AssiMar. het volgende:
Heeft iemand nog tips om niet onwel te worden tijdens het doneren?
Voldoende eten en drinken in ieder geval.
Ja, verder zou ik niks weten. Zelf merk ik er geloof ik altijd weinig van. Alleen het moment waarop ik opsta uit de stoel en naar de tafel met lekkers moet lopen, dan ben ik altijd even heel bang om flauw te vallen en voel ik me ook even heel onvast. Maar ik denk eigenlijk dat dat puur psychologisch is. Ik ben bang dat het niet goed ga en daardoor voel ik me slapjes. Als ik na m'n thee met roze koek :9 weer opsta voel ik me prima en fiets ik zonder klachten naar huis.
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
  vrijdag 22 mei 2015 @ 07:38:35 #242
195761 Reflectionne
Hm hm ja ja
pi_152845411
Intake gehad, vage arts waarmee ik het gesprek moest. Hij heeft wel drie keer gevraagd waarom ik het wil en de laatste keer kwam daar bij "je doet dit niet gedwongen toch?". Nu afwachten op de eerste oproep (of afwijzing :p)
  vrijdag 22 mei 2015 @ 16:43:14 #243
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_152858178
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 02:40 schreef Krediax het volgende:
Hoppa, vandaag de tweede waterkan binnen gesleept!
Sta nu op de 40, denk dat ik bij 50 maar eens voor een badlaken ga :)
Ik vind die waterkannen echt fijn. Vaatwasserbestendig, moeilijk kapot te krijgen, en ook het model vind ik prima. Vind het stiekem ook erg leuk om zo'n cadeautje te krijgen O+.
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
pi_152858802
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 07:38 schreef Reflectionne het volgende:
Intake gehad, vage arts waarmee ik het gesprek moest. Hij heeft wel drie keer gevraagd waarom ik het wil en de laatste keer kwam daar bij "je doet dit niet gedwongen toch?". Nu afwachten op de eerste oproep (of afwijzing :p)
Aparte intake zeg. Al weet ik niet meer hoe dat destijds bij mij verliep.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 17:24:06 #245
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_152859177
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:07 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Aparte intake zeg. Al weet ik niet meer hoe dat destijds bij mij verliep.
Ik had volgens mij een hele aardige arts. Maar meer weet ik niet meer, het is dan ook al meer dan 10 jaar geleden..

En nee, ik ben niet al 10 jaar donor. Ik ben er een jaar of 8 uit geweest..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_152859347
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:24 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik had volgens mij een hele aardige arts. Maar meer weet ik niet meer, het is dan ook al meer dan 10 jaar geleden..

En nee, ik ben niet al 10 jaar donor. Ik ben er een jaar of 8 uit geweest..
Ik heb mij ook een paar jaar afgemeld tussendoor. :@
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 17:31:21 #247
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_152859382
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:30 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik heb mij ook een paar jaar afgemeld tussendoor. :@
Zeker vanwege de zwangerschap??
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_152859488
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:31 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Zeker vanwege de zwangerschap??
Ja en ook een tijd wegens te licht. ;(
Professioneel gifmenger.
pi_152859805
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 07:38 schreef Reflectionne het volgende:
Intake gehad, vage arts waarmee ik het gesprek moest. Hij heeft wel drie keer gevraagd waarom ik het wil en de laatste keer kwam daar bij "je doet dit niet gedwongen toch?". Nu afwachten op de eerste oproep (of afwijzing :p)
:D
Hoezo gedwongen? Door wie? Rare vraag.
pi_152861262
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:46 schreef wyccie het volgende:

[..]

:D
Hoezo gedwongen? Door wie? Rare vraag.
Alsof je de prostitutie in gaat ofzo _O-
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:38:47 #251
195761 Reflectionne
Hm hm ja ja
pi_152866895
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:46 schreef wyccie het volgende:

[..]

:D
Hoezo gedwongen? Door wie? Rare vraag.
Inderdaad! Door de directeur van Sanquin ofzo?
pi_152867004
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:38 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Inderdaad! Door de directeur van Sanquin ofzo?
Door de rozekoekenmaffia.
pi_152867204
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:41 schreef computergirl het volgende:

[..]

Door de rozekoekenmaffia.
Die eet ik echt alleen maar daar!
Professioneel gifmenger.
pi_152875458
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:46 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Die eet ik echt alleen maar daar!
Ik heb ze niet gezien :o
pi_152875470
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 08:14 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Ik heb ze niet gezien :o
Omdat Buurpoes ze allemaal heeft opgegeten O+
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 23 mei 2015 @ 08:21:26 #256
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_152875486
Ik heb ze in Nijmegen ook nooit gezien, geloof ik. Ik neem meestal de appelkoek :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 23 mei 2015 @ 08:24:45 #257
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_152875503
In Bergen op Zoom hebben ze ze ook :9~
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 09:40:54 #258
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_152876091
Hier ook maar ik ga toch liever voor wat hartigs.

Normaal ben ik niet zo van het pronken maar afgelopen week de 60 aangetikt :) Was met 24 minuten alweer klaar :P
pi_152890115
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 08:16 schreef rene90 het volgende:

[..]

Omdat Buurpoes ze allemaal heeft opgegeten O+
Toen ik vertrok hadden ze er nog een hele stapel van. It wasn't me!
Professioneel gifmenger.
pi_152890130
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 09:40 schreef Erasmo het volgende:
Hier ook maar ik ga toch liever voor wat hartigs.

Normaal ben ik niet zo van het pronken maar afgelopen week de 60 aangetikt :) Was met 24 minuten alweer klaar :P
60 *O*
Professioneel gifmenger.
  zondag 24 mei 2015 @ 01:42:11 #261
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_152905870
Best aardig O-)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 26 mei 2015 @ 20:10:08 #262
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_152986255
Zo dat was ie weer. toch nog ruim 80 minuten aan de machine gelegen
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_152986684
Morgen tweede donatie. :)
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 00:02:00 #264
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_153057683
En weer een streepje 8-)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_153057753
quote:
6s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:15 schreef quinoahipster het volgende:
Volgende week voor het eerst plasma *O*
Been there, done that, ging prima :7
pi_153057915
Mijn donatie gisteren ging niet prima. Ik ben de hele dag duizelig geweest, moe, koud en had hoofdpijn. Daarnaast onverklaarbare jeuk en mijn handen en voeten waren om de haverklap aan het slapen/tintelen. :{ Na een halfuur zitten en veel vloeistof en suiker toch maar naar huis gegaan, maar de fiets heb ik daar laten staan. Ik voelde me ronduit beroerd.

Vandaag gaat alles wel weer prima, maar gisteren was echt niet tof. Ik had van te voren goed gegeten en gedronken, goed geslapen, prima hb (8.5 oid) en een ietwat lage maar prima bloeddruk. Geen idee waar dat vandaan kwam. De eerste keer had ik niks gegeten, een klein beetje water gehad en net een tentamen gemaakt en dat was veel minder erg. Toen heb ik het alleen drie dagen koud gehad.

Iemand ideeën over hoe dit de volgende keer minder erg is? ;(
Your opinion of me is none of my business.
pi_153058105
Dropjes eten (gaat je bloeddruk van omhoog)
pi_153058458
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 00:15 schreef quinoahipster het volgende:
Dropjes eten (gaat je bloeddruk van omhoog)
Ik heb gevreten als een malle, maar het hielp geen neuk. -O-
Your opinion of me is none of my business.
pi_153061688
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 00:28 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik heb gevreten als een malle, maar het hielp geen neuk. -O-
Klopt, bij sommige mensen gaat de bloeddruk stijgen van zoethout maar lang niet iedereen. En er zit geen zout (natriumchloride) in zoute drop maar salmiakzout (ammoniumchloride) dus dat heeft ook geen nut.
Als je nog een test met zoethout wilt doen kan je beter zoethoutthee drinken, zit meer in dan in drop

Hoe is je bloeddruk vooraf aan donatie? En soep/bouilon?
pi_153062426
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 06:14 schreef computergirl het volgende:

[..]

Klopt, bij sommige mensen gaat de bloeddruk stijgen van zoethout maar lang niet iedereen. En er zit geen zout (natriumchloride) in zoute drop maar salmiakzout (ammoniumchloride) dus dat heeft ook geen nut.
Als je nog een test met zoethout wilt doen kan je beter zoethoutthee drinken, zit meer in dan in drop

Hoe is je bloeddruk vooraf aan donatie? En soep/bouilon?
Ik had kippensoep als lunch gehad. Bloeddruk voor de donatie was dus een beetje laag, maar dat was juist goed voor een vrouw van mijn leeftijd, zeiden ze. Volgens mij iets van 120/70 ofzo, maar ik heb er geen verstand van en pin me er niet op vast.
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 09:44:38 #271
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_153063666
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 08:35 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik had kippensoep als lunch gehad. Bloeddruk voor de donatie was dus een beetje laag, maar dat was juist goed voor een vrouw van mijn leeftijd, zeiden ze. Volgens mij iets van 120/70 ofzo, maar ik heb er geen verstand van en pin me er niet op vast.
Hoeveel bloed hadden ze afgenomen?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_153063808
Halve liter, is standaard.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 09:55:35 #273
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_153063899
Hebben ze je bloeddruk ook gemeten na de donatie?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_153064008
Woensdag was mijn 5de keer. Doe het nu ongeveer een jaar. Toen ik begon waren ze open op dinsdag, woensdag en donderdag. Al snel gingen ze naar woensdag en donderdag. Toen minder donderdagen en nu nog enkel woensdag. Ze maken het daar wel lastig mee. Het kan zomaar zijn dat ik volgend seizoen op woensdagavond moet trainen en dan kan ik dus niet meer doneren :{

En, minstens net zo belangrijk, de roze koeken waren op :(
pi_153064115
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 09:55 schreef Njosnavelin het volgende:
Hebben ze je bloeddruk ook gemeten na de donatie?
Nee. Ze hebben me een halve liter appelsap gegeven, nog wat water, een appelkoek en van die gummiebeertjes, maar niks meer opgemeten.
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:08:32 #276
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_153064177
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:05 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Nee. Ze hebben me een halve liter appelsap gegeven, nog wat water, een appelkoek en van die gummiebeertjes, maar niks meer opgemeten.
Hm okee. Duizelig, moe, hoofdpijn, koud.. Klinkt toch wel alsof je bloeddruk flink gedaald is. Misschien was het voorafgaand ook lager dan gedacht, die meting is een momentopname natuurlijk.
Ben je wel blijven liggen na de afname?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_153064363
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:08 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Hm okee. Duizelig, moe, hoofdpijn, koud.. Klinkt toch wel alsof je bloeddruk flink gedaald is. Misschien was het voorafgaand ook lager dan gedacht, die meting is een momentopname natuurlijk.
Ben je wel blijven liggen na de afname?
Ja, liggend de halve liter appelsap gedronken en na tien minuten aan tafel gaan zitten. Daar nog een halfuur blijven zitten en toen maar naar huis gegaan omdat het niet beter werd. Wel naar m'n ouders, want ik was er niet helemaal gerust op en m'n vader is verpleger. Die dacht dat het puur aan m'n lengte en gewicht lag, maar ik ben niet afgevallen sinds de eerste keer. Vreemde gewaarwording wel dat je voet gewoon begint te slapen terwijl je loopt. :') Maar ik had gisteren ook nergens meer last van. Zelfs niet extra moe of buiten adem na traplopen ofzo, terwijl ik daar de eerste keer bijna een week last van heb gehad.

Dus ik twijfel een beetje. Ik ga het sowieso nog een derde keer proberen en dan duidelijk aangeven dat het de vorige keer niet goed ging. Maar als de volgende keer weer zo is, stop ik ermee. Een dag uit de running is tot daar aan toe, maar dit was een beetje eng. :@ Maar ik wil de volgende keer wel de best mogelijke kans geven. Dus goed slapen van te voren, goed eten (nog tips voor wat voor eten?) en veel drinken.
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:19:26 #278
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_153064452
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:16 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ja, liggend de halve liter appelsap gedronken en na tien minuten aan tafel gaan zitten. Daar nog een halfuur blijven zitten en toen maar naar huis gegaan omdat het niet beter werd. Wel naar m'n ouders, want ik was er niet helemaal gerust op en m'n vader is verpleger. Die dacht dat het puur aan m'n lengte en gewicht lag, maar ik ben niet afgevallen sinds de eerste keer. Vreemde gewaarwording wel dat je voet gewoon begint te slapen terwijl je loopt. :') Maar ik had gisteren ook nergens meer last van. Zelfs niet extra moe of buiten adem na traplopen ofzo, terwijl ik daar de eerste keer bijna een week last van heb gehad.

Dus ik twijfel een beetje. Ik ga het sowieso nog een derde keer proberen en dan duidelijk aangeven dat het de vorige keer niet goed ging. Maar als de volgende keer weer zo is, stop ik ermee. Een dag uit de running is tot daar aan toe, maar dit was een beetje eng. :@ Maar ik wil de volgende keer wel de best mogelijke kans geven. Dus goed slapen van te voren, goed eten (nog tips voor wat voor eten?) en veel drinken.
Denk dat je je nu al goed voorbereid had, soep gegeten etc. Als het de volgende keer weer zo gaat kan je lichaam er blijkbaar niet zo goed tegen.
Weet niet of er bij jullie de optie is om minder bloed te doneren?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_153064754
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:19 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Denk dat je je nu al goed voorbereid had, soep gegeten etc. Als het de volgende keer weer zo gaat kan je lichaam er blijkbaar niet zo goed tegen.
Weet niet of er bij jullie de optie is om minder bloed te doneren?
Weet ik ook niet. Maar ik zal het de volgende keer sowieso vooraf even bespreken.
Your opinion of me is none of my business.
pi_153065268
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 08:35 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik had kippensoep als lunch gehad. Bloeddruk voor de donatie was dus een beetje laag, maar dat was juist goed voor een vrouw van mijn leeftijd, zeiden ze. Volgens mij iets van 120/70 ofzo, maar ik heb er geen verstand van en pin me er niet op vast.
dat is een prima bloeddruk waarvoor helemaal geen actie nodig is om deze omhoog te krijgen.

edit : je bent volbloed donor volgens mij, maar bij plasma doneren komen tintelende voeten en tintelingen rond de mond vaker voor - dat wijst bij hun op calcium gebrek. Die krijgen dan chocomelk
pi_153083252
Die bloeddruk is prima. Ik denk niet dat je na donatie een acute/hoge daling hebt gehad, omdat je dat echt wel merkt. Dan wordt het echt zwart voor je ogen en trek je wit weg. Daarom zullen ze het niet nagemeten hebben.
Maar het klinkt wel alsof je er niet goed tegen kunt om een halve liter te missen, inderdaad waarschijnlijk omdat je erg licht bent en weinig reserves hebt. Je eet voldoende en gevarieerd? Ik bedoel in het algemeen, niet de dag van de donatie.
Als het de volgende keer ook zo is, moet je een verstandige keuze gaan maken. :{
pi_153083392
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 20:19 schreef wyccie het volgende:
Die bloeddruk is prima. Ik denk niet dat je na donatie een acute/hoge daling hebt gehad, omdat je dat echt wel merkt. Dan wordt het echt zwart voor je ogen en trek je wit weg. Daarom zullen ze het niet nagemeten hebben.
Maar het klinkt wel alsof je er niet goed tegen kunt om een halve liter te missen, inderdaad waarschijnlijk omdat je erg licht bent en weinig reserves hebt. Je eet voldoende en gevarieerd? Ik bedoel in het algemeen, niet de dag van de donatie.
Als het de volgende keer ook zo is, moet je een verstandige keuze gaan maken. :{
Ik eet niet veel, maar wel voldoende en ook met zat variatie. Ik zal het de volgende keer gewoon eens bespreken met de mensen daar. :)
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 20:35:05 #283
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_153083907
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:00 schreef Tja..1986 het volgende:
Woensdag was mijn 5de keer. Doe het nu ongeveer een jaar. Toen ik begon waren ze open op dinsdag, woensdag en donderdag. Al snel gingen ze naar woensdag en donderdag. Toen minder donderdagen en nu nog enkel woensdag. Ze maken het daar wel lastig mee. Het kan zomaar zijn dat ik volgend seizoen op woensdagavond moet trainen en dan kan ik dus niet meer doneren :{

En, minstens net zo belangrijk, de roze koeken waren op :(
Dat is niet fijn van die mindere openingstijden.. Je kan niet eventueel naar een andere locatie?? Of is de op een na dichts bijzijnde te ver weg??
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_153084022
Laatst was hier de discussie over de ondergrens, toen een arts iemand afkeurde bij net voldoende gewicht. Het is uiteraard voor iedereen verschillend, maar de impact van doneren komt in het algemeen natuurlijk wel harder aan als je weinig weegt.
pi_153092589
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 20:35 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Dat is niet fijn van die mindere openingstijden.. Je kan niet eventueel naar een andere locatie?? Of is de op een na dichts bijzijnde te ver weg??
Geen idee eigenlijk. Deze zit op 3 minuten van mijn werk en 5 minuten van huis. Hier in de stad de enige. Die in Lelystad zou een half uurtje rijden zijn maar is ook alleen op woensdag open. Hoop maar dat mijn trainingsavonden dinsdag en donderdag blijven.
pi_153094293
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 20:38 schreef wyccie het volgende:
Laatst was hier de discussie over de ondergrens, toen een arts iemand afkeurde bij net voldoende gewicht. Het is uiteraard voor iedereen verschillend, maar de impact van doneren komt in het algemeen natuurlijk wel harder aan als je weinig weegt.
Zeker! Ben nu flink afgetraind (51 kilo) en voor de halve liter eruit is gaat het licht uit. Ben ik 2 kilo zwaarder, dan gaat het prima :')
Maar, ook al vaker net zo tengere meiden vrolijk weg zien lopen zonder problemen. Is dus ervaren hoe het gaat.
pi_153138892
Ik heb me ook maar eens aangemeld, aangezien ik de weinige keren dat ik bloed heb moeten prikken stiekem best leuk vond :X

Laat ik er dan maar iets nuttigs mee doen, dinsdag intake.
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.
  zondag 31 mei 2015 @ 20:58:02 #288
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_153139187
^O^
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_153141893
Ik heb me ook aangemeld! Vroeger ooit mijn spreekbeurt gehouden over donaties. Een vriend doneert ook al jaren. En ik durfde niet. Tot ik een paar manden terug voor het eerste bloed moest laten prikken. Bang!! (Tja naalden) en uiteindelijk heb ik om mezelf gelachen om hoe druk ik me had gemaakt. Als ik zeg je voelt het prikje even, dan is dat woord prikje eigenlijk al overdreven. Haha.

Deze week ook de keuring gehad. Voor zover bekend alles goed. Wat lager ijzer maar de tweede keer was deze wel goed. Bloeddruk 65/110 en gewicht van 53 kg. Volgens de arts zou ik wat dat betreft wel mogen geven. Al maak ik me door jullie verhalen toch wel druk door mijn gewicht.
Komt wel goed.
Arts was trouwens erg grappig! Hij bleef doorpraten over het feit dat ik wel veilig seks moest hebben. En dat ik het beter maar bij een vaste partner kon houden. En hele verhalen daaromheen. Terwijl ik door mijn geloof nog maagd ben!
En daarna begon hij in kindertaal alles over medicijnen te vertellen (dat drugs Engels is voor medicijn enz..) terwijl ik zelf in een apotheek werk.

Daarna bloed geprikt. Maar dat ging niet echt lekker. Ze prikte rechts en er kwam maar heel weinig uit mijn arm. En hebben 1 buisje opnieuw moeten nemen omdat hij maar half gevuld was.
Maar ik vond het eigenlijk ook helemaal niet zo eng. Stond er een beetje naar te kijken hoe ze met die naald in mijn arm aan het wroeten waren. Toen vond ik mezelf best stoer 😉😇
pi_153142141
:D
Veel plezier bij de donaties.
pi_153179243
Alle waarden die daar te meten waren zijn optimaal, dus dat is fijn. Nu nog paar weekjes afwachten voor de bloedtest. Zijn ze meestal snel daarna met oproepen eigenlijk?
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.
pi_153179433
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:41 schreef Maariindaa het volgende:
Alle waarden die daar te meten waren zijn optimaal, dus dat is fijn. Nu nog paar weekjes afwachten voor de bloedtest. Zijn ze meestal snel daarna met oproepen eigenlijk?
Je hoort niks van de test als het goed is he ;)

Dus is het goed krijg je een oproepkaart, kan paar weken duren. Is er iets niet goed dan krijg je binnen paar (volgens mij twee) weken bericht :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_153179612
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:51 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Je hoort niks van de test als het goed is he ;)

Dus is het goed krijg je een oproepkaart, kan paar weken duren. Is er iets niet goed dan krijg je binnen paar (volgens mij twee) weken bericht :)
Ja, geen nieuws is goed nieuws zeiden ze. Anders binnen vier weken bericht. Maar vroeg me af of ze daarna meestal snel een oproepkaart sturen, anders ben ik op vakantie en mag ik daarna vier weken niet.

Nouja, moet ook niet zo ongeduldig zijn :X
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:43:14 #294
202348 Susi
Temple of Love
pi_153257710
De oproepkaart viel weer op de deurmat, samen met het magazine. Heeft één van jullie meegedaan aan het donorenonderzoek?
  donderdag 4 juni 2015 @ 23:25:08 #295
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_153261250
Kan het me niet herinneren, maar ik geloof dat ze ook maar 2000 donoren hebben aangeschreven?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_153266061
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:43 schreef Susi het volgende:
De oproepkaart viel weer op de deurmat, samen met het magazine. Heeft één van jullie meegedaan aan het donorenonderzoek?
Is dat onderzoek alweer een hele tijd geleden, of gaat het om een nieuw onderzoek?

En het magazine op de mat? Ik kreeg laatst een mailtje dat het blad een online magazine was geworden. :)
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_153266149
Ik had laatst weer dat ze die donorpas wilde aansmeren :'). Heb gezegd dat ik het nogal nutteloos vind omdat je je alsnog moet legitimeren wat ook alleen al voldoende is.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 5 juni 2015 @ 10:33:29 #298
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_153268641
Die meerwaarde is idd nog steeds niet duidelijk
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_153273303
Ze kunnen die pas scannen en volgens mij komt jouw pagina dan meteen naar voorschijn ofzo op de de computer. Ze hoeven dus niet handmatig te zoeken. Volgens mij is dat de meerwaarde voor hun.
pi_153275287
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 14:14 schreef Krediax het volgende:
Ze kunnen die pas scannen en volgens mij komt jouw pagina dan meteen naar voorschijn ofzo op de de computer. Ze hoeven dus niet handmatig te zoeken. Volgens mij is dat de meerwaarde voor hun.
Ze kunnen toch ook de streepjescode op de uitnodiging scannen?
Professioneel gifmenger.
pi_153275355
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 15:40 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ze kunnen toch ook de streepjescode op de uitnodiging scannen?
Dat doen ze bij mij altijd. Eerste keer donorpas laten zien, maar ze zijn veel blijer met de papieren uitnodiging.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_153275356
Ik geef altijd plasma dus sta gewoon op zo'n lijstje die ze al geprint heeft, volgens mij zijn het niet extra handelingen die ze doet.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')