Staat alleen nog niet zwart op wit op papier.quote:Op dinsdag 21 april 2015 08:18 schreef nils7 het volgende:
Er is overeengekomen dat een 5de motor dit seizoen straffeloos gebruikt mag worden!
Ik lees her en der 2018.quote:Op dinsdag 21 april 2015 06:43 schreef Geralt het volgende:
Ik lees net dat de topman van VW in 2017 opstapt. Je weet wel, die man die een grafhekel aan Bernie heeft. De nieuwe topman zou mogelijk wel oren hebben naar F1. En dan met Audi. Duurt nog een paar jaar dus sowieso als het al gaat gebeuren.
Waarom niet gewoon 12, 1300 pk.quote:Op dinsdag 21 april 2015 07:11 schreef Fer het volgende:
Als je bedenkt dat de Audi R18 ook al kers en ters heeft. Ze ook al een diverse v6 blokken heeft. Het zou weleens snel kunnen gaan.
2016 moet trouwens al een topjaar worden. Ferrari weer op topsnelheid. Honda max vermogen. Renault moet na 3 jaar die motor ook een keer onder de knie krijgen. Haas wat erbij komt. Max in een topwagen? En dan 2017 1000pk
Die 1000+ was er alleen in de kwalificatie. In de race reden ze met max 900pk.quote:Op dinsdag 21 april 2015 19:11 schreef Marks het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon 12, 1300 pk.
In de jaren 80 hadden ze dat al, op banen die 10x gevaarlijker waren, met auto´s die 10x gevaarlijker waren. Kan nu ook makkelijk, zegt oa ook Gerhard Berger.
In 2004 had de BAR ook al 950 PK.
Nice, zelfspot is koning!quote:Op maandag 20 april 2015 23:39 schreef Ferry_76 het volgende:
https://twitter.com/GvanderGarde/status/590158247757217792
1000pk valt nog uit de huidige V6 te halen, met kleine aanpassingen. 1300pk zou weer een compleet nieuwe architectuur betekenen. Die uit de jaren 80 liepen dan ook max 10 rondjes op dat vermogen tijdens de kwali.quote:Op dinsdag 21 april 2015 19:11 schreef Marks het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon 12, 1300 pk.
In de jaren 80 hadden ze dat al, op banen die 10x gevaarlijker waren, met auto´s die 10x gevaarlijker waren. Kan nu ook makkelijk, zegt oa ook Gerhard Berger.
In 2004 had de BAR ook al 950 PK.
de beste man begrijpt nu al niet wat ie fout gedaan heeftquote:Op dinsdag 21 april 2015 22:02 schreef Fer het volgende:
[..]
Geeft nogal wat splinters als iemand dan een foutje maakt. Maldonado en Perez kunnen dan sowieso niet meer meedoen, levensgevaarlijk.
Er is een ander type (Axiale) compressor gebruikt, waardoor hij makkelijk tussen de V past ipv voorop, zoals bij Mercedes. De turbine zit gewoon achterop, zoals bij iedereen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
Interessant om te lezen hoe de Formule 1-motor van Honda in elkaar steekt. Behoorlijk afwijkend van de rest in ieder geval door niet alleen net als Mercedes de turbo en compressor van elkaar te splitsen, maar de turbo ook nog eens op het motorblok te lepelen in plaats van er achter.
http://www.racer.com/f1/i(...)cal-formula-1-engine
Ja dat klopt, maar feit is dat ze dus wel met die 10x gevaarlijkere autos op 10x gevaarlijkere banen reden. Kan nu dus helemaal makkelijk.quote:Op dinsdag 21 april 2015 19:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die 1000+ was er alleen in de kwalificatie. In de race reden ze met max 900pk.
Oplossing, camera's dichter op het circuit, meer inniemini cameraatjes in het wegdek of curbstone en de in-helmet-camera definitief doorvoeren naar minimaal 5 coureurs per weekend. En weg met die vele onnodige helicopter shots.. levert soms mooie beelden op, maar ik vind beelden van de camera's op grote en kleine kranen (jibs) veel interessanter en van groter toegevoegde waarde. Helicopter-cams zijn uitgevonden voor de tour de France, niet voor de f1quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:27 schreef Marks het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar feit is dat ze dus wel met die 10x gevaarlijkere autos op 10x gevaarlijkere banen reden. Kan nu dus helemaal makkelijk.
Interessant artikel, over moderne circuits en waarom dit de sensatie van f1 kijken zou verminderen.
http://thejudge13.com/201(...)ayout-affect-racing/
Zelf heb ik nog een toegevoegd element waardoor in mijn ogen de snelheidssensatie minder is: ironisch genoeg lijkt de beeldkwaliteit gewoon te goed te zijn. In de jaren 80, 90, onboard, alles trilt, het beeld flikkert, zeer lage resolutie, maximaal gevoel van snelheid. Nu alles HD, totaal niet meer trillen.... te smooth
Dit geeft absoluut het beste weer wat er echt gaande is met de F1... Hockenheim, Nürburgring, nu Monza weer... alle goede circuits worden vervangen, en waarom?quote:The only modern circuit that does not feature this mickey-mouse combination is Istanbul Park in Turkey, which features the mighty turn 8 and the ‘faux-rouge’ turn 9, both quick and challenging corners. Ironically, this is considered to be best modern Tilke circuit, although it’s not even on the calendar anymore. Go figure!
Hmm verschil van mening, ik vind de heliviews echt super...quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Oplossing, camera's dichter op het circuit, meer inniemini cameraatjes in het wegdek of curbstone en de in-helmet-camera definitief doorvoeren naar minimaal 5 coureurs per weekend. En weg met die vele onnodige helicopter shots.. levert soms mooie beelden op, maar ik vind beelden van de camera's op grote en kleine kranen (jibs) veel interessanter en van groter toegevoegde waarde. Helicopter-cams zijn uitgevonden voor de tour de France, niet voor de f1
Geld.quote:Op woensdag 22 april 2015 00:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit geeft absoluut het beste weer wat er echt gaande is met de F1... Hockenheim, Nürburgring, nu Monza weer... alle goede circuits worden vervangen, en waarom?
Ben ik niet mee eens. Heli views zijn wel een aanwinst. Vooral bij herhalingen van de starts.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Oplossing, camera's dichter op het circuit, meer inniemini cameraatjes in het wegdek of curbstone en de in-helmet-camera definitief doorvoeren naar minimaal 5 coureurs per weekend. En weg met die vele onnodige helicopter shots.. levert soms mooie beelden op, maar ik vind beelden van de camera's op grote en kleine kranen (jibs) veel interessanter en van groter toegevoegde waarde. Helicopter-cams zijn uitgevonden voor de tour de France, niet voor de f1
Wilde het net plaatsen...quote:Op woensdag 22 april 2015 08:46 schreef IkWilbert het volgende:
Sport 1 komt met een nieuw kanaal, Sport 1 Racing.
Meer info:
http://www.sport1.nl/nieu...ing-als-nieuw-kanaal.html
Voordeel, om deze zender te promoten kunnen mensen met een digitaal Ziggo abonnement gratis Sport 1 kijken van 8 tot 10 mei (GP Spanje)
Tuurlijk joh. Sterker nog, pleur er 5000 pk in, kan allemaal makkelijk! Feit is dat het misschien 20% veiliger is in de auto en 10% veiliger op de baan. Als je met 250+ km/u van de baan vliegt heb je ook vandaag nog een grote kans op zwaar letsel. Het doel is niet 20% minder doden, maar 0 doden.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:27 schreef Marks het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar feit is dat ze dus wel met die 10x gevaarlijkere autos op 10x gevaarlijkere banen reden. Kan nu dus helemaal makkelijk.
Ik kan ze wel waarderen, maar niet als alternatief voor verslaglegging van de race. Tijdens de voorbeschouwing zijn ze prachtig. Tijdens de race af en toe tussendoor. Maar 2 minuten naar een heli-shot kijken vind ik niet erg spannend.quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Oplossing, camera's dichter op het circuit, meer inniemini cameraatjes in het wegdek of curbstone en de in-helmet-camera definitief doorvoeren naar minimaal 5 coureurs per weekend. En weg met die vele onnodige helicopter shots.. levert soms mooie beelden op, maar ik vind beelden van de camera's op grote en kleine kranen (jibs) veel interessanter en van groter toegevoegde waarde. Helicopter-cams zijn uitgevonden voor de tour de France, niet voor de f1
Het begint met een 'E' en eindigt op 'cclestone'. De geldlust van die man is oneindig. Alle circuits zouden nog jaaaaren verder kunnen als Ecclestone niet zo belachelijk veel geld eist. Er zijn verschillende circuits die 10 miljoen (moeten) betalen. Bij een royaal bezoekersaantal van 100.000 mensen betekent dat 100 euro/pond/dollar per persoon die het circuit ergens bij de fan vandaan moet plukken (of sponsoren, maar die 10 miljoen is alleen maar voor Bernie, het circuit zelf moet ook nog daadwerkelijk draaiende gehouden worden).quote:Op woensdag 22 april 2015 00:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit geeft absoluut het beste weer wat er echt gaande is met de F1... Hockenheim, Nürburgring, nu Monza weer... alle goede circuits worden vervangen, en waarom?
Sterker nog Singapore betaald 65 miljoen per jaarquote:Op woensdag 22 april 2015 10:03 schreef twiFight het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Sterker nog, pleur er 5000 pk in, kan allemaal makkelijk! Feit is dat het misschien 20% veiliger is in de auto en 10% veiliger op de baan. Als je met 250+ km/u van de baan vliegt heb je ook vandaag nog een grote kans op zwaar letsel. Het doel is niet 20% minder doden, maar 0 doden.
[..]
Ik kan ze wel waarderen, maar niet als alternatief voor verslaglegging van de race. Tijdens de voorbeschouwing zijn ze prachtig. Tijdens de race af en toe tussendoor. Maar 2 minuten naar een heli-shot kijken vind ik niet erg spannend.
Overigens moet er wel rekening gehouden worden met de coureur, vind ik. Een rail-cam of crane-cam is tof, maar als er de hele tijd 3 meter voor een coureur zo'n ding zweeft dan gaat de prestatie daar wel onder lijden.
[..]
Het begint met een 'E' en eindigt op 'cclestone'. De geldlust van die man is oneindig. Alle circuits zouden nog jaaaaren verder kunnen als Ecclestone niet zo belachelijk veel geld eist. Er zijn verschillende circuits die 10 miljoen (moeten) betalen. Bij een royaal bezoekersaantal van 100.000 mensen betekent dat 100 euro/pond/dollar per persoon die het circuit ergens bij de fan vandaan moet plukken (of sponsoren, maar die 10 miljoen is alleen maar voor Bernie, het circuit zelf moet ook nog daadwerkelijk draaiende gehouden worden).
Daar ben ik ook voorstander van. Zeker dat soort shots geven een goeie snelheidsbeleving. Laat daar meer van zien. Elke coureur zo een camera in zn helm en ju.quote:Op woensdag 22 april 2015 00:28 schreef WEST het volgende:
[..]
Ben ik niet mee eens. Heli views zijn wel een aanwinst. Vooral bij herhalingen van de starts.
maar meer in helm onboards ben ik voorstander van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |