abonnement Unibet Coolblue
pi_151882291
Als je bedenkt dat de Audi R18 ook al kers en ters heeft. Ze ook al een diverse v6 blokken heeft. Het zou weleens snel kunnen gaan.

2016 moet trouwens al een topjaar worden. Ferrari weer op topsnelheid. Honda max vermogen. Renault moet na 3 jaar die motor ook een keer onder de knie krijgen. Haas wat erbij komt. Max in een topwagen? En dan 2017 1000pk
.
  dinsdag 21 april 2015 @ 07:34:50 #102
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_151882401
1000 pk... Één keer goed gasgeven en ze smeren een halve pirelli aan het asfalt :P
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 21 april 2015 @ 08:18:56 #103
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_151882723
Er is overeengekomen dat een 5de motor dit seizoen straffeloos gebruikt mag worden!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 21 april 2015 @ 08:52:08 #104
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_151883149
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 08:18 schreef nils7 het volgende:
Er is overeengekomen dat een 5de motor dit seizoen straffeloos gebruikt mag worden!
Staat alleen nog niet zwart op wit op papier.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  dinsdag 21 april 2015 @ 10:39:36 #105
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_151885240
Ik denk dat ze wel 'moeten'. Met de onbetrouwbaarheid van sommige power trains (lees: Honda/Renault) zou het halve seizoen voor ze bestaan uit gridstraffen. Dan haken de fans van ~30% van de coureurs af.

Tegelijkertijd worden andere teams niet per se benadeeld, want die kunnen nu hun motor nog een tandje hoger zetten als ze willen.

Maar eerlijk is eerlijk, vooral Renault moet haar shit gewoon op orde krijgen. Zo'n zwakke motor als dit is hun eigen verantwoordelijkheid. Dus niet gaan janken dat Mercedes afgezwakt moet worden, maar gewoon zelf keihard aan de slag. Het is Ferrari gelukt, dus Renault moet het ook kunnen (ik zeg niet dat ze dit binnen een paar maanden moeten kunnen, maar we zijn inmiddels 1,25 seizoen verder). Honda loopt nog achter maar heeft tenminste een stijgende lijn in hun ontwikkeling.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_151885299
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2015 06:43 schreef Geralt het volgende:
Ik lees net dat de topman van VW in 2017 opstapt. Je weet wel, die man die een grafhekel aan Bernie heeft. De nieuwe topman zou mogelijk wel oren hebben naar F1. En dan met Audi. Duurt nog een paar jaar dus sowieso als het al gaat gebeuren.
Ik lees her en der 2018.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_151900411
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 07:11 schreef Fer het volgende:
Als je bedenkt dat de Audi R18 ook al kers en ters heeft. Ze ook al een diverse v6 blokken heeft. Het zou weleens snel kunnen gaan.

2016 moet trouwens al een topjaar worden. Ferrari weer op topsnelheid. Honda max vermogen. Renault moet na 3 jaar die motor ook een keer onder de knie krijgen. Haas wat erbij komt. Max in een topwagen? En dan 2017 1000pk
Waarom niet gewoon 12, 1300 pk.
In de jaren 80 hadden ze dat al, op banen die 10x gevaarlijker waren, met auto´s die 10x gevaarlijker waren. Kan nu ook makkelijk, zegt oa ook Gerhard Berger.
In 2004 had de BAR ook al 950 PK.
pi_151902202
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 19:11 schreef Marks het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon 12, 1300 pk.
In de jaren 80 hadden ze dat al, op banen die 10x gevaarlijker waren, met auto´s die 10x gevaarlijker waren. Kan nu ook makkelijk, zegt oa ook Gerhard Berger.
In 2004 had de BAR ook al 950 PK.
Die 1000+ was er alleen in de kwalificatie. In de race reden ze met max 900pk.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 21 april 2015 @ 20:43:07 #109
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_151907880
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 19:11 schreef Marks het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon 12, 1300 pk.
In de jaren 80 hadden ze dat al, op banen die 10x gevaarlijker waren, met auto´s die 10x gevaarlijker waren. Kan nu ook makkelijk, zegt oa ook Gerhard Berger.
In 2004 had de BAR ook al 950 PK.
1000pk valt nog uit de huidige V6 te halen, met kleine aanpassingen. 1300pk zou weer een compleet nieuwe architectuur betekenen. Die uit de jaren 80 liepen dan ook max 10 rondjes op dat vermogen tijdens de kwali.

En dan zouden ze met zoveel downforce gaan rijden, dan kun je met 300 door Eau Rouge. Geeft nogal wat splinters als iemand dan een foutje maakt. Maldonado en Perez kunnen dan sowieso niet meer meedoen, levensgevaarlijk.
.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2015 @ 22:44:27 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151909894
Interessant om te lezen hoe de Formule 1-motor van Honda in elkaar steekt. Behoorlijk afwijkend van de rest in ieder geval door niet alleen net als Mercedes de turbo en compressor van elkaar te splitsen, maar de turbo ook nog eens op het motorblok te lepelen in plaats van er achter.

http://www.racer.com/f1/i(...)cal-formula-1-engine
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 april 2015 @ 22:52:57 #112
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_151910203
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 22:02 schreef Fer het volgende:

[..]
Geeft nogal wat splinters als iemand dan een foutje maakt. Maldonado en Perez kunnen dan sowieso niet meer meedoen, levensgevaarlijk.
de beste man begrijpt nu al niet wat ie fout gedaan heeft ;(

http://www.f1today.net/nl(...)-brokkenpilootimago/

_O-
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_151910905
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2015 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
Interessant om te lezen hoe de Formule 1-motor van Honda in elkaar steekt. Behoorlijk afwijkend van de rest in ieder geval door niet alleen net als Mercedes de turbo en compressor van elkaar te splitsen, maar de turbo ook nog eens op het motorblok te lepelen in plaats van er achter.

http://www.racer.com/f1/i(...)cal-formula-1-engine
Er is een ander type (Axiale) compressor gebruikt, waardoor hij makkelijk tussen de V past ipv voorop, zoals bij Mercedes. De turbine zit gewoon achterop, zoals bij iedereen.

Het lijk erop dat ze de Redbull van vorig jaar een hak proberen te zetten en Honda een motor hebben laten bouwen die compacter is dan de Renault en een smallere, kleinere achterbody van de McLaren mogelijk maken. Het zou dus inderdaad weleens heel erg goed kunnen komen, als ze de koeling en betrouwbaarheid in orde hebben gekregen.
.
pi_151911241
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 19:55 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die 1000+ was er alleen in de kwalificatie. In de race reden ze met max 900pk.
Ja dat klopt, maar feit is dat ze dus wel met die 10x gevaarlijkere autos op 10x gevaarlijkere banen reden. Kan nu dus helemaal makkelijk.

Interessant artikel, over moderne circuits en waarom dit de sensatie van f1 kijken zou verminderen.
http://thejudge13.com/201(...)ayout-affect-racing/

Zelf heb ik nog een toegevoegd element waardoor in mijn ogen de snelheidssensatie minder is: ironisch genoeg lijkt de beeldkwaliteit gewoon te goed te zijn. In de jaren 80, 90, onboard, alles trilt, het beeld flikkert, zeer lage resolutie, maximaal gevoel van snelheid. Nu alles HD, totaal niet meer trillen.... te smooth
pi_151911491
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:27 schreef Marks het volgende:

[..]

Ja dat klopt, maar feit is dat ze dus wel met die 10x gevaarlijkere autos op 10x gevaarlijkere banen reden. Kan nu dus helemaal makkelijk.

Interessant artikel, over moderne circuits en waarom dit de sensatie van f1 kijken zou verminderen.
http://thejudge13.com/201(...)ayout-affect-racing/

Zelf heb ik nog een toegevoegd element waardoor in mijn ogen de snelheidssensatie minder is: ironisch genoeg lijkt de beeldkwaliteit gewoon te goed te zijn. In de jaren 80, 90, onboard, alles trilt, het beeld flikkert, zeer lage resolutie, maximaal gevoel van snelheid. Nu alles HD, totaal niet meer trillen.... te smooth
Oplossing, camera's dichter op het circuit, meer inniemini cameraatjes in het wegdek of curbstone en de in-helmet-camera definitief doorvoeren naar minimaal 5 coureurs per weekend. En weg met die vele onnodige helicopter shots.. levert soms mooie beelden op, maar ik vind beelden van de camera's op grote en kleine kranen (jibs) veel interessanter en van groter toegevoegde waarde. Helicopter-cams zijn uitgevonden voor de tour de France, niet voor de f1 :P
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 april 2015 @ 00:04:54 #116
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_151912137
quote:
The only modern circuit that does not feature this mickey-mouse combination is Istanbul Park in Turkey, which features the mighty turn 8 and the ‘faux-rouge’ turn 9, both quick and challenging corners. Ironically, this is considered to be best modern Tilke circuit, although it’s not even on the calendar anymore. Go figure!
Dit geeft absoluut het beste weer wat er echt gaande is met de F1... Hockenheim, Nürburgring, nu Monza weer... alle goede circuits worden vervangen, en waarom?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_151912262
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:40 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Oplossing, camera's dichter op het circuit, meer inniemini cameraatjes in het wegdek of curbstone en de in-helmet-camera definitief doorvoeren naar minimaal 5 coureurs per weekend. En weg met die vele onnodige helicopter shots.. levert soms mooie beelden op, maar ik vind beelden van de camera's op grote en kleine kranen (jibs) veel interessanter en van groter toegevoegde waarde. Helicopter-cams zijn uitgevonden voor de tour de France, niet voor de f1 :P
Hmm verschil van mening, ik vind de heliviews echt super... O-)
  woensdag 22 april 2015 @ 00:14:06 #118
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151912273
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 00:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit geeft absoluut het beste weer wat er echt gaande is met de F1... Hockenheim, Nürburgring, nu Monza weer... alle goede circuits worden vervangen, en waarom?
Geld.

En een lange campagne om de auto's langzamer te maken. Onder andere dus door de circuits langzamer te maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 22 april 2015 @ 00:28:15 #119
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_151912452
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:40 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Oplossing, camera's dichter op het circuit, meer inniemini cameraatjes in het wegdek of curbstone en de in-helmet-camera definitief doorvoeren naar minimaal 5 coureurs per weekend. En weg met die vele onnodige helicopter shots.. levert soms mooie beelden op, maar ik vind beelden van de camera's op grote en kleine kranen (jibs) veel interessanter en van groter toegevoegde waarde. Helicopter-cams zijn uitgevonden voor de tour de France, niet voor de f1 :P
Ben ik niet mee eens. Heli views zijn wel een aanwinst. Vooral bij herhalingen van de starts.

maar meer in helm onboards ben ik voorstander van

Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 22 april 2015 @ 08:46:47 #120
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_151914692
Sport 1 komt met een nieuw kanaal, Sport 1 Racing.

Meer info:
http://www.sport1.nl/nieu...ing-als-nieuw-kanaal.html

Voordeel, om deze zender te promoten kunnen mensen met een digitaal Ziggo abonnement gratis Sport 1 kijken van 8 tot 10 mei (GP Spanje)
* I intend to live forever, so far so good! *
  woensdag 22 april 2015 @ 09:41:08 #121
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_151915558
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 08:46 schreef IkWilbert het volgende:
Sport 1 komt met een nieuw kanaal, Sport 1 Racing.

Meer info:
http://www.sport1.nl/nieu...ing-als-nieuw-kanaal.html

Voordeel, om deze zender te promoten kunnen mensen met een digitaal Ziggo abonnement gratis Sport 1 kijken van 8 tot 10 mei (GP Spanje)
Wilde het net plaatsen...
Ben toevallig 1 mei vrij *O*
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 22 april 2015 @ 10:03:32 #122
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_151916108
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:27 schreef Marks het volgende:

[..]

Ja dat klopt, maar feit is dat ze dus wel met die 10x gevaarlijkere autos op 10x gevaarlijkere banen reden. Kan nu dus helemaal makkelijk.
Tuurlijk joh. Sterker nog, pleur er 5000 pk in, kan allemaal makkelijk! Feit is dat het misschien 20% veiliger is in de auto en 10% veiliger op de baan. Als je met 250+ km/u van de baan vliegt heb je ook vandaag nog een grote kans op zwaar letsel. Het doel is niet 20% minder doden, maar 0 doden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:40 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Oplossing, camera's dichter op het circuit, meer inniemini cameraatjes in het wegdek of curbstone en de in-helmet-camera definitief doorvoeren naar minimaal 5 coureurs per weekend. En weg met die vele onnodige helicopter shots.. levert soms mooie beelden op, maar ik vind beelden van de camera's op grote en kleine kranen (jibs) veel interessanter en van groter toegevoegde waarde. Helicopter-cams zijn uitgevonden voor de tour de France, niet voor de f1 :P
Ik kan ze wel waarderen, maar niet als alternatief voor verslaglegging van de race. Tijdens de voorbeschouwing zijn ze prachtig. Tijdens de race af en toe tussendoor. Maar 2 minuten naar een heli-shot kijken vind ik niet erg spannend.

Overigens moet er wel rekening gehouden worden met de coureur, vind ik. Een rail-cam of crane-cam is tof, maar als er de hele tijd 3 meter voor een coureur zo'n ding zweeft dan gaat de prestatie daar wel onder lijden.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 00:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit geeft absoluut het beste weer wat er echt gaande is met de F1... Hockenheim, Nürburgring, nu Monza weer... alle goede circuits worden vervangen, en waarom?
Het begint met een 'E' en eindigt op 'cclestone'. De geldlust van die man is oneindig. Alle circuits zouden nog jaaaaren verder kunnen als Ecclestone niet zo belachelijk veel geld eist. Er zijn verschillende circuits die 10 miljoen (moeten) betalen. Bij een royaal bezoekersaantal van 100.000 mensen betekent dat 100 euro/pond/dollar per persoon die het circuit ergens bij de fan vandaan moet plukken (of sponsoren, maar die 10 miljoen is alleen maar voor Bernie, het circuit zelf moet ook nog daadwerkelijk draaiende gehouden worden).
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 22 april 2015 @ 10:13:51 #123
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_151916373
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:03 schreef twiFight het volgende:

[..]

Tuurlijk joh. Sterker nog, pleur er 5000 pk in, kan allemaal makkelijk! Feit is dat het misschien 20% veiliger is in de auto en 10% veiliger op de baan. Als je met 250+ km/u van de baan vliegt heb je ook vandaag nog een grote kans op zwaar letsel. Het doel is niet 20% minder doden, maar 0 doden.

[..]

Ik kan ze wel waarderen, maar niet als alternatief voor verslaglegging van de race. Tijdens de voorbeschouwing zijn ze prachtig. Tijdens de race af en toe tussendoor. Maar 2 minuten naar een heli-shot kijken vind ik niet erg spannend.

Overigens moet er wel rekening gehouden worden met de coureur, vind ik. Een rail-cam of crane-cam is tof, maar als er de hele tijd 3 meter voor een coureur zo'n ding zweeft dan gaat de prestatie daar wel onder lijden.

[..]

Het begint met een 'E' en eindigt op 'cclestone'. De geldlust van die man is oneindig. Alle circuits zouden nog jaaaaren verder kunnen als Ecclestone niet zo belachelijk veel geld eist. Er zijn verschillende circuits die 10 miljoen (moeten) betalen. Bij een royaal bezoekersaantal van 100.000 mensen betekent dat 100 euro/pond/dollar per persoon die het circuit ergens bij de fan vandaan moet plukken (of sponsoren, maar die 10 miljoen is alleen maar voor Bernie, het circuit zelf moet ook nog daadwerkelijk draaiende gehouden worden).
Sterker nog Singapore betaald 65 miljoen per jaar ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_151917554
Zul je zien dat die vent minstens 100 wordt.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_151919250
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2015 00:28 schreef WEST het volgende:

[..]

Ben ik niet mee eens. Heli views zijn wel een aanwinst. Vooral bij herhalingen van de starts.

maar meer in helm onboards ben ik voorstander van

Daar ben ik ook voorstander van. Zeker dat soort shots geven een goeie snelheidsbeleving. Laat daar meer van zien. Elke coureur zo een camera in zn helm en ju. _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')