abonnement Unibet Coolblue
pi_151644556
Vorig deel

Geselecteerde Thailand Links

TAT officiële website van het Thaise toeristenbureau.
Unseen Thailand met festivals, bestemmingen en hotels.
Thailand Travel Pro de beste reisbestemmingen fraai belicht.
TravelFish planning en nieuws updates voor reizigers.
Tasty Thailand culinair, cultuur, entertainment, praktische tips en meer.
Bangkok Rumours met alle activiteiten en nog veel meer.
Bangkok Shopping boodschappen doen en funshopping in Bangkok.
Thailand Startpagina met links naar de locale startpagina's.
TeakDoor het forum met inside informatie van de expats.
ThaiVisa het expatforum waar je de ervaringsdeskundigen vindt.
Stickman Bangkok voor als je wilt weten wat anderen niet weten.
Thailand Musings mijmeringen en gebabbel over Thailand.
DateInAsia waar romantiek geen grenzen kent en huwelijken ontstaan.
Thai Language paradijs voor taalliefhebbers en woordjes om te leren.
Bicycle Thailand vakantieplanning voor echte fietsliefhebbers.
Sports Thailand waar we actief en sportief op vakantie gaan.
Thaizer - Do's and Don'ts niet onbelangrijk: de locale gedragsregels.
WorldNomads de gevaren en irritaties om rekening mee te houden.
Sifaa door een Nederlander die in Thailand woont, dagelijks leuke updates.

Voor Thailand heb je geen visum nodig voor de eerste 30 dagen, alleen een paspoort wat minimaal nog 6 maanden geldig is. Daarna zijn er diverse opties om te verlengen. In het vliegtuig krijg je een Arrival Card om in te vullen meer heb je niet nodig. Weet je al dat je langer wilt blijven dan 30 dagen bel dan even met het Thai Consulate in Amsterdam voor actuele informatie.

Wel of geen vaccinaties daarover verschillen de meningen, het is in elk geval een vrije keuze. Tenzij je bijvoorbeeld als vrijwilliger met zieke mensen of dieren gaat werken of als je rechtstreeks uit een risicoland komt. Raadpleeg in dat geval de actuele informatie van een vaccinatiebureau en lees andere gezondheid gerelateerde informatie.

Bij aankomst op Bangkok Airport loop door naar buiten naar de lange rij taxi's waarvan je de voorste neemt. Een Thaise taxichauffeur is doorgaans vriendelijk en praatgraag maar let erop dat hij voor vertrek de meter aanzet. Het ritje van het vliegveld naar Bangkok kost 250-350Baht niet meer. Laat je in je jetlag niet meenemen door zo'n vriendelijke taxi lokker die jou 'wil helpen' en je koffers dragen. Als je op safe wilt spelen neem dan een officiële Airport Taxi via de balie in de aankomsthal. Als je houdt van moeilijk doen dan kun je ook de bus nemen en 2 Euro besparen alleen heb je dan in de stad alsnog een taxi nodig om bij je bestemming te komen. Ook de Airport Link is een optie.

_______________________________________________________________________________

Verantwoorde Olifant Projecten
Waar de gerespecteerde slurfgasten meer aandacht verdienen.

Baan Chang Elephantpark
Elephant Nature Park
Bring the Elephant Home
Chang Thai
Elephant Soraida

Vergeet alsjeblieft de commerciële olifant parken die (van jouw geld) vette commissies aan de taxiventjes betalen en waar het walgelijke martelen van babyolifantjes nog in stand gehouden wordt als zijnde 'traditie' en de dieren alleen maar worden uitgebuit voor geld. Laat je taxivent nooit bepalen naar welk olifantenpark je wilt gaan, en beter laat die gasten sowieso nooit voor jou bepalen waar je heen moet, al proberen ze het wel om je bij allerlei flauwe en irritante tourist traps (zoals zijde, zilverwerk of handwerk shops) te dumpen in ruil voor commissies tot wel 1.000B. Vergeet ook de walgelijke 'monkyschools' waar zielige aapjes aan dikke kettingen kunstjes moeten doen etc.


_______________________________________________________________________________

(paar bezienswaardigheden in Krabi en het zuiden toegevoegd)

Toeristische hotspots

• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
• Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
• Fietstocht door Bangkok (link)
• Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend)
• Lumphini Park, Downtown
• Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
• MBK Shopping Center, Downtown
• Siam Center, Downtown
• Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
• Suan-Lum Night Bazaar, Downtown
• Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
• Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
• IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen)
• Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
• Patpong Night Market, Patpong
• Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
• Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
• Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
• Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)

• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
• Amphawa Floating Market, Amphawa
• Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
• Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
• Hua Hin (rustige badplaats)
• River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
• Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
• Grotten, Keang Lawa
• Grote Boeddha, Phra Phutthabat
• Apentempel, Prang Sam Yot
• Watervallen, Sai Yok
• Sukhothai (imposant complex van tempelruines, huurfietsen)
• Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province

• Koh Chang (fraai natuurreservaat, toeristischer dan vroeger)
• Koh Kut (exotische witte stranden, heerlijk wandelen)
• Koh Mak (heerlijk wandelen en leuke barretjes)
• Koh Samet (witte stranden, wandelen, leuke barretjes)
• Pattaya (hoeren m/f, a-gogo shows, travestie cabaret, toeristisch strandvertier)
• Ban Saree (aardig en rustig strandje 15km voorbij Pattaya)

• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
• Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
• Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
• Orchideënfarm, Chiang Mai
• Thaise kookles, Chiang Mai
• Markt, Lampang
• Olifantenkamp
• Longneck-stam, Mae Hong Son
• Trekking
• Heetwaterbronnen, Mae Sot
• Pai (ooit een hippiedorpje, nu duur juppendorp)
• Vissengrot, Tham Pla

• Zijde-industrie, Chonnabot
• Pottenbakkerij, Dan Kwian
• Khao Yai National Park (olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
• Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
• Hoogste boeddabeeld, Roi Et
• Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
• Apenbos, Udon Thani
• Phimai Historical Park, Phimai

• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
• Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
• Koh Samui (toeristeneiland met strand, monky business en kokosplantage)
• Koh Tao (duiken en snorkelen)
• Krabi (strand en watersporten)
• Tijgertempel, Krabi
• Phra Nang Grot en Railay Beach, Krabi
• Emerald Pool (Sra Morakot, natuurlijke warmwaterbronnen), Krabi
• Khao Sok National Park (jungle, watervallen, boottochten op een stuwmeer)
• Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
• Spabronnen, Ranong


Hoppa, en hier weer verder :)
  maandag 13 april 2015 @ 14:10:02 #2
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_151644591
ff opnieuw, anders raakt m'n post in de vergetelheid ;)

quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 14:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:


Volgend jaar gaan m'n vriendin en ik een jaartje weg. Nu beginnen we in Thailand. Nu vind ik net 2 tickets voor 370 p.p. voor een directe vlucht van AMS naar BKK (04-01-16). Doen zou ik zeggen toch?

Vind ze nergens goedkoper, of gaat deze prijs nog wel zakken?

[..] Knut:

Doen ja. Enige wat ik ooit goedkoper heb gezien dan dit is indirect met Ukraine air.

Of is dit enkele reis?
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_151644711
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 14:10 schreef EDMAN- het volgende:
ff opnieuw, anders raakt m'n post in de vergetelheid ;)

[..]

Enkele reis of retour? Voor enkele reis kan je nog wel even wachten, zeker als je het niet erg vindt om over te stappen.
pi_151646586
Nog een week en dan ga ik een maand. Spannend :o
  maandag 13 april 2015 @ 15:31:24 #5
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_151646916
Je mist nu wel net songkran, zonde!
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  maandag 13 april 2015 @ 15:41:28 #6
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_151647317
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 14:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Enkele reis of retour? Voor enkele reis kan je nog wel even wachten, zeker als je het niet erg vindt om over te stappen.
Enkele reis wel ja. Overstappen boeit me niet, maar aangezien we een jaar weg zijn telt iedere euro ;)
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_151647371
370 is ook niet veel enkele reis hoor. Ja, misschien krijg je het ergens voor 340 als je via oekieboekie land reist en daar 29 uur moet wachten op je overstap, maar is dat het waard?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_151647661
Voor ¤370 kan je ook Germanwings pakken vanaf Keulen. Rechtstreeks naar Bangkok DMK. Afhankelijk van waar je woont wellicht ook een interessante optie.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_151647681
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 15:31 schreef Drinky het volgende:
Je mist nu wel net songkran, zonde!
Ja zie dingen voorbij komen. Ziet er super vet uit. Waar ben jij nu?
pi_151647690
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 15:42 schreef kalinhos het volgende:
370 is ook niet veel enkele reis hoor. Ja, misschien krijg je het ergens voor 340 als je via oekieboekie land reist en daar 29 uur moet wachten op je overstap, maar is dat het waard?
Heb wel prijzen voor rond de 250 gezien. Via Moskou & Aeroflot bv. Zonder dagenlange stopover.

Dat zal jij vast een oekieboekie land vinden, ik vond het ok genoeg om opnieuw te doen als je er 120 euro mee bespaart :P
  maandag 13 april 2015 @ 16:05:19 #11
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_151648156
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 15:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja zie dingen voorbij komen. Ziet er super vet uit. Waar ben jij nu?
zit nu in chiang mai. Onwijs gaaf hier, met dit weer lekker met water gooien, even eten en weer door. Zo onwijs goedkoop ook alles hier.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_151648175
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 16:05 schreef Drinky het volgende:

[..]

zit nu in chiang mai. Onwijs gaaf hier, met dit weer lekker met water gooien, even eten en weer door. Zo onwijs goedkoop ook alles hier.
Is het veel goedkoper dan het zuiden?
  maandag 13 april 2015 @ 16:07:14 #13
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_151648212
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 15:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Heb wel prijzen voor rond de 250 gezien. Via Moskou & Aeroflot bv. Zonder dagenlange stopover.

Dat zal jij vast een oekieboekie land vinden, ik vond het ok genoeg om opnieuw te doen als je er 120 euro mee bespaart :P
tsja, je moet jezelf afvragen of het waard is om 13 uur lang bij dronken, stinkende Russen in het vliegtuig te zitten. Als je met Emiraten vliegt kun je kostenloos 2x een 2-daagse stopover in Dubai doen, betere service en beter eten en geen Russen. Ik had die ¤120 daar meer dan voor over.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_151648229
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 16:07 schreef Drinky het volgende:

[..]

tsja, je moet jezelf afvragen of het waard is om 13 uur lang bij dronken, stinkende Russen in het vliegtuig te zitten. Als je met Emiraten vliegt kun je kostenloos 2x een 2-daagse stopover in Dubai doen, betere service en beter eten en geen Russen. Ik had die ¤120 daar meer dan voor over.
Het is tegenwoordig op de meeste vluchten van Aeroflot verboden alcohol te drinken :P

Verder ook wel weer een lekker vooroordeel :')

En gaat niet alleen om aeroflot. Er zijn meer maatschappijen die voor minder dan 370 richting bangkok koersen.
  maandag 13 april 2015 @ 16:08:12 #15
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_151648244
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:05 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Is het veel goedkoper dan het zuiden?
het is veel goedkoper dan Bangkok, eilanden zijn sowieso kneuter duur vergeleken met alles. Koh tao en pangang waren 2~4x zo duur als Bangkok.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_151648292
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 16:08 schreef Drinky het volgende:

[..]

het is veel goedkoper dan Bangkok, eilanden zijn sowieso kneuter duur vergeleken met alles. Koh tao en pangang waren 2~4x zo duur als Bangkok.
Oke, zal ik daar rekening mee houden :P
pi_151648450
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 16:08 schreef Drinky het volgende:

[..]

het is veel goedkoper dan Bangkok, eilanden zijn sowieso kneuter duur vergeleken met alles. Koh tao en pangang waren 2~4x zo duur als Bangkok.
Als ik je zie morgen spuit ik je nat. Thapae is de place to be toch? Kwam vanmiddag pas aan. Heb ff rondgewandeld daar en zag er heerlijk uit. Vanavond helaas geen energie om wat te doen maar gelukkig duurt het 3 dagen.
pi_151648548
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 16:14 schreef opreis het volgende:

[..]

Als ik je zie morgen spuit ik je nat. Thapae is de place to be toch? Kwam vanmiddag pas aan. Heb ff rondgewandeld daar en zag er heerlijk uit. Vanavond helaas geen energie om wat te doen maar gelukkig duurt het 3 dagen.
Jammer dat ik er niet bij ben.
pi_151649144
quote:
8s.gif Op maandag 13 april 2015 16:16 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jammer dat ik er niet bij ben.
Ik wil je best ook wel een keer in nederland natspuiten
pi_151649209
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 16:33 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik wil je best ook wel een keer in nederland natspuiten
_O-
pi_151649380
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 15:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Heb wel prijzen voor rond de 250 gezien. Via Moskou & Aeroflot bv. Zonder dagenlange stopover.

Dat zal jij vast een oekieboekie land vinden, ik vond het ok genoeg om opnieuw te doen als je er 120 euro mee bespaart :P
Haha nee, maar ik dacht dat 't via Aerofloot al gauw 400 was (dat was het nl. toen ik keek destijds en dat was toen het laagst. 2 jaar geleden)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_151649770
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Het is tegenwoordig op de meeste vluchten van Aeroflot verboden alcohol te drinken :P

Verder ook wel weer een lekker vooroordeel :')

En gaat niet alleen om aeroflot. Er zijn meer maatschappijen die voor minder dan 370 richting bangkok koersen.
Ik kan het vooroordeel bevestigen :')
pi_151649893
quote:
13s.gif Op maandag 13 april 2015 16:50 schreef thenxero het volgende:

[..]

Ik kan het vooroordeel bevestigen :')
En ik kan het dan ontkrachten.
  maandag 13 april 2015 @ 18:52:30 #24
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_151653560
Geboekt ;), dank voor uw inbreng
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  maandag 13 april 2015 @ 19:48:45 #25
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_151655934
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 18:52 schreef EDMAN- het volgende:
Geboekt ;), dank voor uw inbreng
Ik ben te laat, maar Malaysia Airlines en Singapore Airlines stunten de laatste tijd nogal met enkel reizen, Singapore Airlines doet het voor 300 euro, en Malaysia Airlines voor 240 euro. Op dit moment heeft MAS even een herziening van de prijzen gedaan, maar gezien Qatar frontaal de aanval opent op de Nederlandse markt voor bestemmingen naar Azië komen er genoeg goedkope tarieven beschikbaar. Zelfs Lufthansa doet voor 10 maanden tickets prijzen van 550 euro...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_151681489
Is het bij de grotere maatschappijen, klm en china-airlines gemakkelijk om een retourticket om te boeken naar een andere datum? Ik kan hier niet echt wat over vinden, of over andere reizigers die zo te werk zijn gegaan. Ik wil graag rondreizen in Zuid-oost Azie, maar ik wil nog geen exacte einddatum vastgesteld hebben. Enkeltjes vind ik vaak wat aan de dure kant.
pi_151681692
China Airlines was bij mij flexibel. Kon het zo vaak wijzigen als ik wilde.

Uiteindelijk (en dat vond ik sowieso raar, maar dat zal kennelijk wel eenm of andere flauwe luchtvaartregel zijn) moest ik t alsnog laten vervallen omdat de retourdatum > 1 jaar na de heendatum bleek te liggen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_151681882
Dat zou voor mij perfect zijn. Op welke termijn kon je je ticket nog aanpassen dan?
pi_151682018
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:24 schreef LorM het volgende:
Is het bij de grotere maatschappijen, klm en china-airlines gemakkelijk om een retourticket om te boeken naar een andere datum? Ik kan hier niet echt wat over vinden, of over andere reizigers die zo te werk zijn gegaan. Ik wil graag rondreizen in Zuid-oost Azie, maar ik wil nog geen exacte einddatum vastgesteld hebben. Enkeltjes vind ik vaak wat aan de dure kant.
Bij KLM is het een optie. De ene keer duurder dan de andere keer.
pi_151682038
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:39 schreef LorM het volgende:
Dat zou voor mij perfect zijn. Op welke termijn kon je je ticket nog aanpassen dan?
Tot 2 weken lukte het mij altijd. Geen idee waar de grens precies lag, maar 2 weken vond ik ruim zat :P
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 14 april 2015 @ 20:26:44 #31
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_151689534
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:31 schreef kalinhos het volgende:
China Airlines was bij mij flexibel. Kon het zo vaak wijzigen als ik wilde.

Uiteindelijk (en dat vond ik sowieso raar, maar dat zal kennelijk wel eenm of andere flauwe luchtvaartregel zijn) moest ik t alsnog laten vervallen omdat de retourdatum > 1 jaar na de heendatum bleek te liggen.
Jij had bij China Airlines een jaarticket, en dan valt je boeking in een bepaalde boekingsklasse binnen het economy segment en heb je ook het daarbij behorende tarief betaald. (En dat zijn niet de 400-500 euro tarieven maar eerder rond de 750+ Euro voor Thailand of 1100 + euro wanneer je naar Australië bent geweest.
Bij China Airlines hebben die tickets inderdaad een voordeel dat je deze, mits de boekingsklasse beschikbaar is op je gewenste vlucht, onbeperkt mag wijzigen, maar het ticket is inderdaad maar maximaal 1 jaar geldig, dus als je wilt vliegen nadat het jaar om is, dan is je ticket inderdaad ongeldig.
Grappig dat heb ik zelf ook meegemaakt met China Airlines bij mijn eerste verre reis alleen dat zij dus wel gewoon in eerste instantie je ticket wijzigen na die einddatum en pas later vertellen dat dat niet kon, bij mij kon ik ook niet meer terug worden geboekt naar mijn oorspronkelijke vlucht want deze was vol. Ik weet zeker dat in Brisbane 15 jaar na dato ik nog herinnerd wordt bij de handelingspartner van China Airlines want ik heb mij toen niet af laten schepen en na 4 uur 'onderhandelen' was er een passende oplossing gevonden, want het feit bleef dat de medewerker van die handelingspartner welke mij herboekt had dat natuurlijk nooit had mogen doen, en dat wisten ze zelf natuurlijk ook wel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 14 april 2015 @ 20:57:04 #32
340341 Blester
Membre très utile
pi_151690828
Tip voor de zomermaanden:

Retour vliegticket Amsterdam - Bangkok
23 augustus - 30 augustus
¤416 PP
Qatar Airways
Tussenstop in Qatar

Zie: http://www.skyscanner.nl/(...)senabled=false&rtn=1

Doe ermee wat je wilt :)
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 15 april 2015 @ 06:37:25 #33
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_151700352
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 19:48 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik ben te laat, maar Malaysia Airlines en Singapore Airlines stunten de laatste tijd nogal met enkel reizen, Singapore Airlines doet het voor 300 euro, en Malaysia Airlines voor 240 euro. Op dit moment heeft MAS even een herziening van de prijzen gedaan, maar gezien Qatar frontaal de aanval opent op de Nederlandse markt voor bestemmingen naar Azië komen er genoeg goedkope tarieven beschikbaar. Zelfs Lufthansa doet voor 10 maanden tickets prijzen van 550 euro...
Ja, Malaysian voor 242 enkeltje KUL-AMS, daar maak ik nu gebruik van. Moest vakantie trip verlengen met zakelijke beslommeringen in SIN. Retourdatum wijzigen was veel duurder dan twee enkeltjes SIN-KUL en KUL-AMS.

Bedankt Malaysian. Binnenkort eens kijken of die overstaptijden van Qatar een beetje gunstig zijn.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_151702529
Ik ben helaas weer terug thuis na de leukste reis van mijn leven te gemaakt!
4,5 weken gebackpackt in Thailand en Cambodja.

Hoogtepunten:
-Bangkok (ook eerste dag van Songkran nog meegepakt... wat een gekkenhuis, haha!)
-Killing Fields in Phnom Penh
- Angkor Wat
-Een dag olifanten verzorgen in Chiang Mai
- Het verkennen van Koh Samui op de scooter

Minpunten
-Koh Phangan... Full moon party gemist en daarna was er niet veel meer te beleven op het eiland.

Leukste/beste hostels:
- Mad Monkey in Phnom Penh en Siem Reap
- Lub D Silom in Bangkok
- Niras Bangkoc hostel

Slechtste hostel:
Backpackers Samui hostel op Koh Samui dus

Er was ook nog een bomaanslag op Koh Samui toen ik er was.. op een klein kilometertje van mijn hostel.
Al heb ik er verder niet al teveel van gemerkt gelukkig :-)
pi_151702695
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:26 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Jij had bij China Airlines een jaarticket, en dan valt je boeking in een bepaalde boekingsklasse binnen het economy segment en heb je ook het daarbij behorende tarief betaald. (En dat zijn niet de 400-500 euro tarieven maar eerder rond de 750+ Euro voor Thailand of 1100 + euro wanneer je naar Australië bent geweest.
Bij China Airlines hebben die tickets inderdaad een voordeel dat je deze, mits de boekingsklasse beschikbaar is op je gewenste vlucht, onbeperkt mag wijzigen, maar het ticket is inderdaad maar maximaal 1 jaar geldig, dus als je wilt vliegen nadat het jaar om is, dan is je ticket inderdaad ongeldig.
Grappig dat heb ik zelf ook meegemaakt met China Airlines bij mijn eerste verre reis alleen dat zij dus wel gewoon in eerste instantie je ticket wijzigen na die einddatum en pas later vertellen dat dat niet kon, bij mij kon ik ook niet meer terug worden geboekt naar mijn oorspronkelijke vlucht want deze was vol. Ik weet zeker dat in Brisbane 15 jaar na dato ik nog herinnerd wordt bij de handelingspartner van China Airlines want ik heb mij toen niet af laten schepen en na 4 uur 'onderhandelen' was er een passende oplossing gevonden, want het feit bleef dat de medewerker van die handelingspartner welke mij herboekt had dat natuurlijk nooit had mogen doen, en dat wisten ze zelf natuurlijk ook wel.
Klopt, was een retour naar Austarlie voor totaal 1030,- dus het viel nog mee. Maar ik vond het gewoon vreemd. Ik kon het wijzigen tot 15 mei 2013 ofzo maar het bleek (ook met bijbetaling) niet mogelijk te zijn om daar bv 15 juli van te maken. Ik zou denken als CA "Prima, we verzetten de datum nog maar omdat de wijziging ná een jaar ligt rekenen we wel 300,- kosten." Klant blij, CA blij. Maargoed misschien denk ik daar te commercieel :P
Uiteindelijk heb ik nu dus 1030 betaald voor Amsterdam-Sydney en heb vervolgen Sydney-Kul-BKK-KUL-AMS nog apart moeten boeken bij de vrienden van AirAsia en Malaysian
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 15 april 2015 @ 18:48:41 #36
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_151716865
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:56 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Klopt, was een retour naar Austarlie voor totaal 1030,- dus het viel nog mee. Maar ik vond het gewoon vreemd. Ik kon het wijzigen tot 15 mei 2013 ofzo maar het bleek (ook met bijbetaling) niet mogelijk te zijn om daar bv 15 juli van te maken. Ik zou denken als CA "Prima, we verzetten de datum nog maar omdat de wijziging ná een jaar ligt rekenen we wel 300,- kosten." Klant blij, CA blij. Maargoed misschien denk ik daar te commercieel :P
Uiteindelijk heb ik nu dus 1030 betaald voor Amsterdam-Sydney en heb vervolgen Sydney-Kul-BKK-KUL-AMS nog apart moeten boeken bij de vrienden van AirAsia en Malaysian
Jij denkt niet te commercieel, jij denkt niet commercieel genoeg.

China Airlines is jouw namelijk na 1 jaar geen zitplaats meer verschuldigd en kan de zitplaats welke dus al aan jouw is verkocht weer doorverkopen aan een andere passagier. Voor die zitplaats kan China Airlines opnieuw geld vragen, (en gezien de datum van de vlucht ook nog eens relatief veel). Daar komt bij dat jij eventueel ook weer een potentiële nieuwe passagier bent welke een nieuw ticket bij China Airlines zou kunnen aanschaffen, op die manier kan men veel meer verdienen.

De luchtvaart is geen liefdadigheid, want het is beter om 1 zitplaats te verkopen voor 1000 euro dan 3 voor 300 (!). Een voordeel is wel dat door de concurrentie op zich op het laatste moment enkele reizen nu wat goedkoper zijn dan jaren geleden.
Zo moest ik vorig jaar mei met spoed van Surabaya naar Nederland, ik kon dezelfde dag nog vertrekken naar Amsterdam met Garuda en Etihad voor 403 euro, iets wat voordat de ME3 airliners zo aanwezig waren absoluut niet mogelijk was.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_151726393
Dat dacht ik ook , ware het niet dat ze dus wel 1 zitplek níet konden verkopen omdat die nog op mijn naam stond. Nu hadden ze mijn plek nogmaals kunnen verkopen en (aangezien ik ze toch al betaald had) nog eens extra kunnen verdienen op nog een plek voor mij in een vlucht die ze toch elke dag uitvoeren. + dat de kans dan groot was dat ik nog eens met ze gevlogen zou zijn, nu kunnen ze fijn de boom in met hun maatschappij :P

Wat is Me3?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 16 april 2015 @ 20:47:10 #38
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_151753522
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:21 schreef kalinhos het volgende:
Dat dacht ik ook , ware het niet dat ze dus wel 1 zitplek níet konden verkopen omdat die nog op mijn naam stond. Nu hadden ze mijn plek nogmaals kunnen verkopen en (aangezien ik ze toch al betaald had) nog eens extra kunnen verdienen op nog een plek voor mij in een vlucht die ze toch elke dag uitvoeren. + dat de kans dan groot was dat ik nog eens met ze gevlogen zou zijn, nu kunnen ze fijn de boom in met hun maatschappij :P

Wat is Me3?
ME3 zijn de airliners uit het Midden Oosten zoals Etihad, Emirates en Qatar. En die zetten momenteel de prijzen voor vliegtickets, zeker naar low yield bestemmingen zoals Bangkok erg onder druk, je kunt nu al voor iets meer dan ¤ 400 retour...

En jouw plek, ondanks dat je er bij één vlucht misschien nog wel recht op had is vast al verkocht door overboeking van die vlucht door China Airlines, als je dan niet op komt dagen en niet incheckt dan wordt die plaats alsnog vergeven.
Blijft natuurlijk lastig om te bepalen voor een airline of ze in jouw specifieke situatie inderdaad meer verdiend hebben, kan best zo zijn dat de zitplaats leeg is gebleven, maar over een bepaalde periode genomen zal de constructie om zitplaatsen duur voor vertrek te verkopen winstgevender zijn.


Ik ben trouwens wel benieuwd hoelang een China en Eva het volhouden op Bangkok te vliegen vanaf Amsterdam, de Thaise Baht is op dit moment erg laag t.o.v. de Euro (THB is zwaar overgewaardeerd), de totale vraag vanuit West Europa neemt eerder af dan toe.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 24 april 2015 @ 07:46:06 #39
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_151978124
Zo, vanavond eens richting Bangkok! Paar dagen stad en dan richting zuiden. Ik hoop dat de regen meevalt.
  maandag 27 april 2015 @ 10:14:30 #40
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_152064256
Afgelopen week met THAI LION AIR gevlogen. Op tijd, splinternieuwe vliegtuigen (737-900), prima check-in op DMK, redelijke beenruimte en altijd 15kg bagage inclusief. Retourtje DMK-UTH was 1100 Bt all in. Prima alternatief voor Nok en AirAsia dus.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_152073620
-

[ Bericht 99% gewijzigd door KapiteinKoala op 27-04-2015 20:59:28 ]
  dinsdag 28 april 2015 @ 20:44:40 #42
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_152105457
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 10:14 schreef buzz1291 het volgende:
Afgelopen week met THAI LION AIR gevlogen. Op tijd, splinternieuwe vliegtuigen (737-900), prima check-in op DMK, redelijke beenruimte en altijd 15kg bagage inclusief. Retourtje DMK-UTH was 1100 Bt all in. Prima alternatief voor Nok en AirAsia dus.
Waar je de redelijke beenruimte vandaan haalt is mij een raadsel, want in de 737-900 in de sardinecan uitvoering heb je geen goede beenruimte, want dat is niet mogelijk als je er 215 passagiers in wilt plaatsen, tenzij je natuurlijk bij een nooduitgang zat.
Waar ik mij wel over verwonder is dat de loadfactoren op de route naar Udon Thani relatief goed zijn, dat zegt natuurlijk niets over de yields, maar laten we zeggen dat bij Air Asia naast de loadfactoren welke zeer slecht zijn de yields dramatisch zijn, niet voor niets is de frequentie verlaagd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  † In Memoriam † woensdag 29 april 2015 @ 07:28:20 #43
316829 Miek37
Joezi is een baas!
pi_152114665
Gister tickets gekocht voor 30 december, 570 euro met China airlines, lekker Oud&Nw vieren op Koh Lanta! :P
  woensdag 29 april 2015 @ 07:48:36 #44
6941 APK
Factual, I think.
pi_152114754
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 07:28 schreef Miek37 het volgende:

Gister tickets gekocht voor 30 december, 570 euro met China airlines, lekker Oud&Nw vieren op Koh Lanta! :P
Lukt het dan wel om op tijd op Koh Lanta te zijn als je op de 31ste aankomt?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 29 april 2015 @ 07:55:57 #45
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_152114811
Ok zit nu op de bus van chiang rai naar chiang khong. Morgen de longtail boot naar Luang Prabang. Misschien dan, want er is een of andere wazige gast hier op de bus die met mij mee wil maar liever niet Jeff :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 29 april 2015 @ 18:07:38 #46
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_152130392
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 20:44 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Waar je de redelijke beenruimte vandaan haalt is mij een raadsel, want in de 737-900 in de sardinecan uitvoering heb je geen goede beenruimte, want dat is niet mogelijk als je er 215 passagiers in wilt plaatsen, tenzij je natuurlijk bij een nooduitgang zat.
Waar ik mij wel over verwonder is dat de loadfactoren op de route naar Udon Thani relatief goed zijn, dat zegt natuurlijk niets over de yields, maar laten we zeggen dat bij Air Asia naast de loadfactoren welke zeer slecht zijn de yields dramatisch zijn, niet voor niets is de frequentie verlaagd.
Inderdaad 2,54 cm minder pitch dan bij KLM, maar zolang niemand zijn rugleuning naar achteren klapt, en je zelf fatsoenlijk, dus niet onderuit gezakt in je stoel zit, is 29 inch precies te doen op een binnenlandse vlucht met je knieen net vrij. En ja, ik had een stoel op een nooduitgang rij.

Wat betreft die loadfactors, dat zijn toch het aantal bezette stoelen onafhankelijk van de betaalde prijs, dacht ik, weet ik niet wat dramatisch is. Op Udon zie ik nu 5 maatschappijen vliegen, Nok, Bangkok Airways, AirAsia, Thai Smile en Lion Air. Dan zal de bezetting wel wat terug lopen maar wat maakt het uit als er op ieder uur wel een vlucht gaat voor een schappelijke prijs. Even geteld en vandaag 21 vluchten naar Bangkok (BKK & DMK)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_152407770
Wie kan mij advies geven:

In September ga ik in Thailand studeren, ik ben door mijn Universiteit in Nederland al geaccepteerd. Het komt volgens onze Universiteit eigenlijk nooit voor dat de Universiteit in Thailand een student weigert, dus het is 99% zeker dat ik ga.

Zit er veel verschil tussen de prijzen in tickets tussen nu en begin Juli? In Juli hoor ik namelijk of ik 100% ga. Veel andere studenten hebben al geboekt.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 20:04:20 #48
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_152412300
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 17:33 schreef Raid95 het volgende:
Wie kan mij advies geven:

In September ga ik in Thailand studeren, ik ben door mijn Universiteit in Nederland al geaccepteerd. Het komt volgens onze Universiteit eigenlijk nooit voor dat de Universiteit in Thailand een student weigert, dus het is 99% zeker dat ik ga.

Zit er veel verschil tussen de prijzen in tickets tussen nu en begin Juli? In Juli hoor ik namelijk of ik 100% ga. Veel andere studenten hebben al geboekt.
Je hebt één voordeel als je wilt vertrekken in september, het is dan namelijk regentijd in Thailand, en dus niet de beste tijd om te gaan.
Gezien het grote aanbod van vluchten naar Bangkok, denk aan KLM, China Airlines en Eva Airlines rechtstreeks naast de Emirates, Ethiad, Qatar opties uit het midden Oosten en de nog wat andere aanbieders zoals Egypt, Cathay, Singapore, Malaysian, Lufthansa, Austrian en Turkish Airlines en welke andere ik nog vergeten ben met overstap durf ik wel redelijk te beweren dat de vluchtprijzen voor vertrek in September in principe niet al te hoog kunnen worden, al is flexibiliteit wel het sleutelwoord, want als je perse op een bepaalde datum moet vertrekken dan kan dat net een dure dag zijn, maar als je flexibel bent in data dan kan je m.i. prima wachten.

Dat is voor Thailand sowieso een probleem op dit moment, het is niet echt een zakelijke markt maar meer een vakantiebestemming, en met de economische onzekerheid hier in Europa naast de relatief sterke Thaise Baht waardoor het wat duurder is klopt het huidige vluchtaanbod niet met de vraag, en dat is gunstig voor de passagier.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_152425722
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 20:04 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je hebt één voordeel als je wilt vertrekken in september, het is dan namelijk regentijd in Thailand, en dus niet de beste tijd om te gaan.
Gezien het grote aanbod van vluchten naar Bangkok, denk aan KLM, China Airlines en Eva Airlines rechtstreeks naast de Emirates, Ethiad, Qatar opties uit het midden Oosten en de nog wat andere aanbieders zoals Egypt, Cathay, Singapore, Malaysian, Lufthansa, Austrian en Turkish Airlines en welke andere ik nog vergeten ben met overstap durf ik wel redelijk te beweren dat de vluchtprijzen voor vertrek in September in principe niet al te hoog kunnen worden, al is flexibiliteit wel het sleutelwoord, want als je perse op een bepaalde datum moet vertrekken dan kan dat net een dure dag zijn, maar als je flexibel bent in data dan kan je m.i. prima wachten.

Dat is voor Thailand sowieso een probleem op dit moment, het is niet echt een zakelijke markt maar meer een vakantiebestemming, en met de economische onzekerheid hier in Europa naast de relatief sterke Thaise Baht waardoor het wat duurder is klopt het huidige vluchtaanbod niet met de vraag, en dat is gunstig voor de passagier.
Ah top antwoord, bedankt !

Als ik nu zoek op tickets kom ik ze tegen voor rond de 520¤, zijn er een paar over Kiev voor onder de 500¤ maar dat lijkt me toch niet zo prettig. Denk jij dat ik bij andere vliegtuigmaatschappijen er nog een zou kunnen wegsnoepen voor onder de 500?
  zaterdag 9 mei 2015 @ 11:14:03 #50
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_152426447
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 10:23 schreef Raid95 het volgende:

[..]

Ah top antwoord, bedankt !

Als ik nu zoek op tickets kom ik ze tegen voor rond de 520¤, zijn er een paar over Kiev voor onder de 500¤ maar dat lijkt me toch niet zo prettig. Denk jij dat ik bij andere vliegtuigmaatschappijen er nog een zou kunnen wegsnoepen voor onder de 500?
Wanneer je flexibel bent in de vertrek datum, zou het kunnen dat je het voor 100 euro minder vind. Ik had laatst een ticket naar BKK voor 469 euro via KUL uiteraard.

Maar als je gaat studeren, dan gebruik je het retour waarschijnlijk niet, want goedkope tickets hebben meestal maar een beperkte duur. Kijk ook eens naar een open jaw ticket. (Dat is van een andere bestemming terugvliegen of een andere aankomst bestemming). Kun je mee spelen en kom je soms verrassende lage tarieven tegen.

Bedenk wel dat bij een lange overstap de kosten van lokale vertering zo maar 25 euro kunnen bedragen, dus zou ik me niet geheel blind staren op een absoluut laagste ticketprijs.

En pa betaalt toch zeker wel? ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_152426936
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 11:14 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Wanneer je flexibel bent in de vertrek datum, zou het kunnen dat je het voor 100 euro minder vind. Ik had laatst een ticket naar BKK voor 469 euro via KUL uiteraard.

Maar als je gaat studeren, dan gebruik je het retour waarschijnlijk niet, want goedkope tickets hebben meestal maar een beperkte duur. Kijk ook eens naar een open jaw ticket. (Dat is van een andere bestemming terugvliegen of een andere aankomst bestemming). Kun je mee spelen en kom je soms verrassende lage tarieven tegen.

Bedenk wel dat bij een lange overstap de kosten van lokale vertering zo maar 25 euro kunnen bedragen, dus zou ik me niet geheel blind staren op een absoluut laagste ticketprijs.

En pa betaalt toch zeker wel? ;)
Hulde voor je antwoord!
  zaterdag 9 mei 2015 @ 20:15:41 #52
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_152438762
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 11:14 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Wanneer je flexibel bent in de vertrek datum, zou het kunnen dat je het voor 100 euro minder vind. Ik had laatst een ticket naar BKK voor 469 euro via KUL uiteraard.

Maar als je gaat studeren, dan gebruik je het retour waarschijnlijk niet, want goedkope tickets hebben meestal maar een beperkte duur. Kijk ook eens naar een open jaw ticket. (Dat is van een andere bestemming terugvliegen of een andere aankomst bestemming). Kun je mee spelen en kom je soms verrassende lage tarieven tegen.

Bedenk wel dat bij een lange overstap de kosten van lokale vertering zo maar 25 euro kunnen bedragen, dus zou ik me niet geheel blind staren op een absoluut laagste ticketprijs.

En pa betaalt toch zeker wel? ;)
Enkele reis tickets naar Bangkok vanaf Amsterdam kunnen liggen tussen de 280-500 euro met Singapore Airlines de laatste tijd met een verrassend laagste prijs als uitschieter op sommige dagen.

De Lufthansa biedt de laatste tijd bijna jaartickets (Een maand of 10) aan in de 550 Euro categorie. En nu zal Lufthansa zeker niet mijn eerste keus zijn, mocht je een lange tijd weg willen is dit wel het overwegen waard, want Lufthansa doet natuurlijk ook weer niet onder voor een KLM. Wel moet je hopen dat ze niet aan het staken zijn.
Turkish Airlines heeft deze tickets ook in deze prijsklasse met vertrek tot juni voor een maand of 10, maar met vertrek in september zit je eerder in de 600 euro. (En deze maatschappij is qua eten en dergelijke absoluut mijn eerste keus en ze hebben en 30 KG bagagevrijstelling).

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 10:23 schreef Raid95 het volgende:

[..]

Ah top antwoord, bedankt !

Als ik nu zoek op tickets kom ik ze tegen voor rond de 520¤, zijn er een paar over Kiev voor onder de 500¤ maar dat lijkt me toch niet zo prettig. Denk jij dat ik bij andere vliegtuigmaatschappijen er nog een zou kunnen wegsnoepen voor onder de 500?
Met Ukraine Airways zou ik niet gaan. Betaal een paar euro meer en je zit wat comfortabeler. Want op de Amsterdam - Kiev route krijg je een bekertje water en een servetje, de rest moet je kopen, en ze hebben 737-800 toestellen waar rugleuningen dusdanig naar achter kunnen dat je gewoon klem zit. Daarnaast is de 767 welke naar Bangkok vliegt uitgerust in de charter 2-4-2 uitvoering, met een zeer beperkte catering. (Al heb ik de vlucht naar Bangkok niet zelf gemaakt, ik zie wel een dusdanig publiek uit die vlucht komen waardoor mijn vooroordeel over de prijs van de vlucht en het soort mensen wat dit aantrekt wel bevestigd wordt).
Met Kiev zelf is overigens niet mis, ben er, net als de andere Baltische staten en andere Oost Europese landen de laatste tijd regelmatig, en afgezien van de wat propaganda achtige activiteiten in het centrum met mooie foto's en herdenk plekken en soms compleet afgesloten straten merk je daar niet zoveel van wat elders aan de hand is, en op de luchthaven merk je helemaal niets. (En in het begin van de onlusten waren er om de luchthaven nog wat zichtbare militaire activiteiten, nu is er niets te zien).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_152991704
Ik will graag deze zomer (juli/aug) naar Thailand voor 3/4 weken. Ik kan echter ook in september.. Ik ben flexibel met vakantie.

Een ticket in juli/aug wordt 650/700 zie ik zo.. Is dit een juiste inschatting denken jullie?

Hoeveel zou dit schelen met een ticket in september?

En los van de prijs van het ticket.. Welke maand zouden jullie mij adviseren te gaan?

Thx!
  woensdag 27 mei 2015 @ 20:01:49 #54
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_153017365
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:09 schreef Maryn. het volgende:
Ik will graag deze zomer (juli/aug) naar Thailand voor 3/4 weken. Ik kan echter ook in september.. Ik ben flexibel met vakantie.

Een ticket in juli/aug wordt 650/700 zie ik zo.. Is dit een juiste inschatting denken jullie?

Hoeveel zou dit schelen met een ticket in september?

En los van de prijs van het ticket.. Welke maand zouden jullie mij adviseren te gaan?

Thx!
Wanneer je in September kunt vertrekken zal de ticketprijs, met overstap, tussen de 450-600 euro liggen, afhankelijk van de dag dat je vertrekt, als je dus flexibel bent dan kan je wel wat aan kosten besparen.

Maar de ticketprijs is ook weer lager omdat September nu niet de beste maand is om te gaan, of je moet van regen houden, want dan is het wel een goed idee. Juli en Augustus zijn eigenlijk ook niet de beste maanden maar door de vakanties in Europa wat duurder. (Het regent dan ook relatief veel).
Beter is Oktober, en dan het laatste gedeelte daarvan als het weer wat opknapt, maar eigenlijk is November al beter.

Nu is het niet gezegd dat je alle dagen slecht weer hebt, maar ik moet toch wel zeggen dat afgelopen oktober ik op een gegeven moment toch wel gek werd van de nogal zware regenbuien welke elke middag ontstonden waardoor je toch wel wat beperkt werd in wat je kon gaan doen, wanneer het een dagje gebeurd prima, maar na 3 dagen op rij om 14.00 uur zware buien welke pas rond 17,00 uur echt opgehouden waren is niet prettig, en daarna zorgt die overvloedige regenval op sommige plekken ook nog voor overlast omdat het niet gelijk allemaal weg kan..
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_153018016
Ik ga in juni/juli naar thailand

Ik zoek nog een hotel in bangkok, raden jullie er 1 aan?
en in welke omgeving kan je het beste een hotel zoeken?
  woensdag 27 mei 2015 @ 20:46:10 #56
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_153019193
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:17 schreef casper019 het volgende:
Ik ga in juni/juli naar thailand

Ik zoek nog een hotel in bangkok, raden jullie er 1 aan?
en in welke omgeving kan je het beste een hotel zoeken?
Tja het is een lastige vraag.

Wat is je budget en waar ben je naar op zoek?

Wanneer je namelijk onder het type backpacker valt dan is de omgeving van Khao Sahn Road wel aan te raden, echter als je gemakkelijk bij de luchthaven wilt komen is een hotel langs de Airport Rail Link (voor vluchten vanaf Suvarnabhumi) of rond de Skytrain rond het Victoria Monument (Don Muang) weer interessant.
Wanneer je voor het 'nachtleven' en mogelijk daarbij behorende dames gaat is mogelijk een hotel rondom Sukhumvit weer een goed idee.

En dan hangt het weer van het budget af wat voor jouw een goed hotel is, en is afgestemd op je maatstaven.
Zo kan je prima verblijven in 20 euro accomodaties, maar wanneer je in de 20-40 euro catagorie zoekt zijn er goede hotels beschikbaar met bijvoorbeeld zwembaden of een wat luxere setting.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_153021055
Hebben jullie eigenlijk ook al ervaringen met Airbnb's in thailand (en evt omgeving)?
pi_153083213
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:46 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Tja het is een lastige vraag.

Wat is je budget en waar ben je naar op zoek?

Wanneer je namelijk onder het type backpacker valt dan is de omgeving van Khao Sahn Road wel aan te raden, echter als je gemakkelijk bij de luchthaven wilt komen is een hotel langs de Airport Rail Link (voor vluchten vanaf Suvarnabhumi) of rond de Skytrain rond het Victoria Monument (Don Muang) weer interessant.
Wanneer je voor het 'nachtleven' en mogelijk daarbij behorende dames gaat is mogelijk een hotel rondom Sukhumvit weer een goed idee.

En dan hangt het weer van het budget af wat voor jouw een goed hotel is, en is afgestemd op je maatstaven.
Zo kan je prima verblijven in 20 euro accomodaties, maar wanneer je in de 20-40 euro catagorie zoekt zijn er goede hotels beschikbaar met bijvoorbeeld zwembaden of een wat luxere setting.
Ik ben geen backpaker, hoewel ik wel rondga reizen! maar lekker met koffer op wieltjes...
Voor de 1e dagen in bangkok wil ik een hotel dat lekker in de buurt van alle hotspots is...
En voor de 1e 1-2 dagen mag t best IETS meer kosten.. de rest van de vakantie ga ik zuinig doen haha
pi_153104576
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 20:18 schreef casper019 het volgende:

[..]

Ik ben geen backpaker, hoewel ik wel rondga reizen! maar lekker met koffer op wieltjes...
Voor de 1e dagen in bangkok wil ik een hotel dat lekker in de buurt van alle hotspots is...
En voor de 1e 1-2 dagen mag t best IETS meer kosten.. de rest van de vakantie ga ik zuinig doen haha
Dan nog is het handig om bedragen te noemen
  zondag 31 mei 2015 @ 13:47:38 #60
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_153125015
Ik kom ook even meelezen. Wij gaan in het najaar 3-4 weken Thailand doen :)
pi_153137307
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:49 schreef opreis het volgende:

[..]

Dan nog is het handig om bedragen te noemen
rond de 30 euro per nacht voor eerste dagen

daarna 15 euro pr nacht ong (als ik richitng chiang mai en phuket ga)

moet dat lukken?

En wat zijn jullie reisroutes... dacht zelf.. Bankkok > chiang mai > phuket > bankkok (en dan wat langer en uitgebreider bangkok) is dat ''genoeg'' voor 3 weken.. of kan ik meer bezeoken? en wat zijn dan aanraders?
pi_153228990
In juli/aug naar Thailand voor 3 weken. In hoeverre hadden jullie de reis gepland? Ik wil eerst een paar dagen in Bangkok blijven, dan naar het Noorden en vervolgens naar de eilanden om Full moon party mee te pakken en te chillen.

Ik kom om 19u aan in Bangkok.. Is het handig om voor eerste nacht al kamer te boeken of overbodig? Als iemand tip heeft.. ;)
  woensdag 3 juni 2015 @ 21:46:16 #63
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_153230851
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:11 schreef casper019 het volgende:

[..]

rond de 30 euro per nacht voor eerste dagen

daarna 15 euro pr nacht ong (als ik richitng chiang mai en phuket ga)

moet dat lukken?

En wat zijn jullie reisroutes... dacht zelf.. Bankkok > chiang mai > phuket > bankkok (en dan wat langer en uitgebreider bangkok) is dat ''genoeg'' voor 3 weken.. of kan ik meer bezeoken? en wat zijn dan aanraders?
Met betrekking tot prijzen kan alles, het is net waar je voor kiest. De eilanden zijn in verhouding wel duurder dan Bangkok en Chiang Mai.

Ik heb twee keer een 3-weken rondje gedaan. De eerste keer Bangkok, Ayuthaya, Chiang Mai, Koh Samui, Koh Tao, Bangkok; de tweede keer Phuket, Khao Lak/Similans, Khao Sok, Koh Lanta, Koh Lipe (en toen door naar Maleisie, maar terug naar Bangkok kan ook). Eerste rondje is leuk als je wilt leren duiken, tweede als je al kunt duiken. Combinatie kan natuurlijk ook, maar dit geeft een beetje aan hoeveel er mogelijk is in die periode.
  woensdag 3 juni 2015 @ 21:47:13 #64
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_153230880
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 20:58 schreef Maryn. het volgende:
In juli/aug naar Thailand voor 3 weken. In hoeverre hadden jullie de reis gepland? Ik wil eerst een paar dagen in Bangkok blijven, dan naar het Noorden en vervolgens naar de eilanden om Full moon party mee te pakken en te chillen.

Ik kom om 19u aan in Bangkok.. Is het handig om voor eerste nacht al kamer te boeken of overbodig? Als iemand tip heeft.. ;)
Bangkok boeken, de rest ter plaatse regelen.
  woensdag 3 juni 2015 @ 23:55:03 #65
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_153236249
Als je de fullmoon in het hoogseizoen wilt meepakken, zou ik daar toch ook alvast een accommodatie regelen, tenzij je op het strand wilt slapen of op een slaapzaal.. :')
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  donderdag 4 juni 2015 @ 14:45:25 #66
40566 Ericr
Livewrong
pi_153247327
Voor het eerst in 15 jaar weer eens naar Thailand, wel grappig dat ik nu net zoveel voor mijn vliegticket betaal als 15 jaar terug. Zelfs nog wat minder, zit nu op het niveau van 17 jaar terug zelfs en had nog wat goedkoper gekund als ik had gekozen voor een vlucht met een lange overstap.
pi_153279216
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 23:55 schreef Kopstoot het volgende:
Als je de fullmoon in het hoogseizoen wilt meepakken, zou ik daar toch ook alvast een accommodatie regelen, tenzij je op het strand wilt slapen of op een slaapzaal.. :')
wat bedoel je met de fullmoon pakken?

bangkok boek ik inderdaad, maar kan i khotels in chiang mai en phuket een paar dagne van te voren regelen? of grote kans dat het dan al vol zit?
  vrijdag 5 juni 2015 @ 19:37:02 #68
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_153282147
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 14:45 schreef Ericr het volgende:
Voor het eerst in 15 jaar weer eens naar Thailand, wel grappig dat ik nu net zoveel voor mijn vliegticket betaal als 15 jaar terug. Zelfs nog wat minder, zit nu op het niveau van 17 jaar terug zelfs en had nog wat goedkoper gekund als ik had gekozen voor een vlucht met een lange overstap.
De prijzen naar Thailand of andere bestemmingen in Azie staan zeer onder druk. Mocht je morgen weg willen en 3 weken later terug dan kost dit met een rechtstreekse vlucht met China Airlines iets meer dan 500 euro. Nu is deze maatschappij nu weer niet je van het, het geeft wel iets aan over de bezettingsgraad en daarbij behorende yield.
En de overstap opties zijn legio en zit je tegenwoordig in de 400-500 euro categorie als je een beetje bijtijds boekt. Op korte termijn positief op lange termijn zal mogelijk het aanbod wat kleiner worden...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 20:59:12 #69
40566 Ericr
Livewrong
pi_153285228
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 19:37 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De prijzen naar Thailand of andere bestemmingen in Azie staan zeer onder druk. Mocht je morgen weg willen en 3 weken later terug dan kost dit met een rechtstreekse vlucht met China Airlines iets meer dan 500 euro. Nu is deze maatschappij nu weer niet je van het, het geeft wel iets aan over de bezettingsgraad en daarbij behorende yield.
En de overstap opties zijn legio en zit je tegenwoordig in de 400-500 euro categorie als je een beetje bijtijds boekt. Op korte termijn positief op lange termijn zal mogelijk het aanbod wat kleiner worden...
Concurrentie is ook wel moordend.

Kon met Etihad, Qatar, Lufthansa in dezelfde periode (eind juni) voor ongeveer dezelfde prijs weg (500-550 euro). 15 jaar terug was het alleen China Airlines en toen ook nog redelijke goedkope Thai Airways vluchten.
pi_153751921
Geboekt voor eind februari! :D
Dan ga ik voor het eerst 3 weken naar Thailand!

Ticket via Turkish air voor ongeveer 450¤. Met overstap in Instanbul (2 uur tussenstop).

Nu al zo een zin in! Nog 8 maanden de tijd om een route uit te stippelen . Zit te denken aan Bangkok-Chiang Mai-Krabi - Bangkok

Of Koh Samui in plaats van Krab. . Heerlijk die voorpret ;-)
pi_153764514
Ik ben ook 3 weken geweest afgelopen januari.

Bkk, Ayutthaya, Chiang Mai, Krabi, Koh Lanta, Koh phi phi, Bkk.

Was goed te doen :)
pi_153766868
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 00:54 schreef jdel het volgende:
Ik ben ook 3 weken geweest afgelopen januari.

Bkk, Ayutthaya, Chiang Mai, Krabi, Koh Lanta, Koh phi phi, Bkk.

Was goed te doen :)
Wat was wat jou betreft een aanrader? Koh phi phi lees ik wisselende verhalen over..

Asia air is trouwens flink aan het stunten, mocht iemand nog op zoek zijn voor een binnenlandse vlucht. Actie loopt tot 28-6
pi_153769307
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 07:54 schreef Miss_Virgo het volgende:

[..]

Wat was wat jou betreft een aanrader? Koh phi phi lees ik wisselende verhalen over..

Asia air is trouwens flink aan het stunten, mocht iemand nog op zoek zijn voor een binnenlandse vlucht. Actie loopt tot 28-6
Het ligt eraan wat je zoekt natuurlijk.

Bkk vond ik leuk voor een paar dagen.

Als je van oudere tempels en ruïnes houd dan is Ayutthaya erg leuk. 1 of 2 dagen met een fiets is wel genoeg daar.

Chiang Mai vond ik de leukste stad. Doe daar een trekking want de natuur is zeer mooi.

Krabi zelf vond ik niets. Maar mooie uitvalsbasis.

Lanta was ook zeer de moeite waard. Lekker met een scootertje het eiland verkennen. Zeer gemoedelijk. Maar ik zat gelukkig uit de drukte met mijn hotel.

Phi phi is als je aankomt één grote drukte, maar ik had daar vantevoren een hotelletje gevonden waar bij je met een bootje naartoe gebracht werd, in een baaitje en dan was het lekker rustig en goed vertoeven. Boottochtje om te snorkelen gedaan en toen weer terug naar bkk helaas.

Als ik meer tijd had gehad had ik graag wat onbekendere plaatsen en eilanden willen bezoeken maar dat redde ik beton gewoon niet dus dit was voor mij perfect zo.
pi_153781402
Wat vond je niks aan Krabi? Ik zou er heen willen voor cocktails aan een mooi strand, zonder schreeuwerig nachtleven zeg maar. En lekker op een scooter de omgeving gaan verkennen. Beetje het standaard verhaal denk ik. Hiervoor twijfel ik dus tussen Krabi en Koh Somai. Of andere kuststreek, ben nog op verkenning ;-)

In / in de buurt van Chiang Mai wil ik de olifanten opvang bezoeken, tempels, kookcursus en inderdaad een trekking doen.

Dit weekend even een loney planet halen :)
pi_153825278
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 18:09 schreef Miss_Virgo het volgende:
Wat vond je niks aan Krabi? Ik zou er heen willen voor cocktails aan een mooi strand, zonder schreeuwerig nachtleven zeg maar. En lekker op een scooter de omgeving gaan verkennen. Beetje het standaard verhaal denk ik. Hiervoor twijfel ik dus tussen Krabi en Koh Somai. Of andere kuststreek, ben nog op verkenning ;-)

In / in de buurt van Chiang Mai wil ik de olifanten opvang bezoeken, tempels, kookcursus en inderdaad een trekking doen.

Dit weekend even een loney planet halen :)
Als uitvalsbasis was krabi perfect vind ik. Dus als je een scooter wilt huren daar dan zeg ik doen. Omgeving is mooi.

De plaats zelf was niet speciaal.
pi_153827108
Krabi is wat saai, wel prima stranden. Als je een fijne rustplaats zoekt kan ik het eiland Koo Yo Noi aanraden, ligt op een uurtje varen van Phuket. Schijnbaar zag Phuket er 35 jaar geleden net zo uit. Nu is dat 1 grote Russische bedoeling. Koo Yo Noi is met een scooter heerlijk te ontdekken.
pi_153934629
Ik ga 25 juli 3 weken naar Thailand, we trekken vanuit Bangkok langs de zuidkust. Wat zijn nou echt dingen die we moeten zien of moeten doen?
pi_153935738
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 07:54 schreef Miss_Virgo het volgende:

[..]

Wat was wat jou betreft een aanrader? Koh phi phi lees ik wisselende verhalen over..

Asia air is trouwens flink aan het stunten, mocht iemand nog op zoek zijn voor een binnenlandse vlucht. Actie loopt tot 28-6
Probeer Koh Chang eens.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_154014613
Net terug van 4 weken Thailand (Bangkok, Koh Samui, Phuket etc) en Jezus wat zijn die Thaise wijven 'geschift'. :p
pi_154014717
Over een paar weekjes is het dan zover, 5 weken naar Thailand en Maleisië. Eindelijk! :D
Iemand nog geweldige tips om mangrove te zien? Alles zit er wel redelijk in verwerkt, maar ik wil graag de mangrove nog zien. Mocht iemand juist tips hebben om die te zien in Maleisië (peninsular) mag het ook! :)
  Moderator donderdag 2 juli 2015 @ 21:49:49 #81
155227 crew  Guppy
dus
pi_154016427
Ik heb mooie mangroves gezien op Langkawi (Tanjung Rhu), maar ik weet niet of je daar komt :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_154017036
Ik weet zelf ook nog niet waar ik zal komen, muv Chiang Rai en Taman Negara :D
pi_154084733
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:58 schreef charon het volgende:

[..]

Probeer Koh Chang eens.
Zit er top uit! Bedankt voor de tip, denk dat we dit eiland mee gaan nemen in de planning :)
  zondag 5 juli 2015 @ 21:12:10 #84
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_154097838
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 17:33 schreef Raid95 het volgende:
Wie kan mij advies geven:

In September ga ik in Thailand studeren, ik ben door mijn Universiteit in Nederland al geaccepteerd. Het komt volgens onze Universiteit eigenlijk nooit voor dat de Universiteit in Thailand een student weigert, dus het is 99% zeker dat ik ga.

Zit er veel verschil tussen de prijzen in tickets tussen nu en begin Juli? In Juli hoor ik namelijk of ik 100% ga. Veel andere studenten hebben al geboekt.
Wat ga je studeren? Rijst?
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zondag 5 juli 2015 @ 21:13:58 #85
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_154097917
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:17 schreef casper019 het volgende:
Ik ga in juni/juli naar thailand

Ik zoek nog een hotel in bangkok, raden jullie er 1 aan?
en in welke omgeving kan je het beste een hotel zoeken?
http://www.swissotel.com/promo/homepage2/
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_154139899
Iemand die nog Thaise Baht over heeft en die ik over kan kopen? O-)
Wil er uiteraard gewoon prima voor betalen, niet de wisselkoers, maar wel gewoon goed.

En, alhoewel een beetje offtopic hier: ook Maleise Ringit zoek ik.
pi_154174495
quote:
10s.gif Op zondag 5 juli 2015 21:12 schreef Houniet het volgende:

[..]

Wat ga je studeren? Rijst?
Haha, vrije ruimte in m'n bachelor vullen met vakken als Introductie thaise taal en cultuur ;) Aan de Mahidol University.

Ik ben wel zeker van plan een kookcursus te volgen ;)
pi_154518728
chiang mai 5 dagen te lang of goed?
Als het te lang is moet ik morgen wat voor overmorgen bedenken :+
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  dinsdag 21 juli 2015 @ 19:05:13 #89
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_154519905
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 12:57 schreef mattie010 het volgende:
Iemand die nog Thaise Baht over heeft en die ik over kan kopen? O-)
Wil er uiteraard gewoon prima voor betalen, niet de wisselkoers, maar wel gewoon goed.

En, alhoewel een beetje offtopic hier: ook Maleise Ringit zoek ik.
Want je bent bang dat tegen de tijd dat je daar aankomt je 10 euro biljet op de luchthaven niet wordt geaccepteerd?
Want vooraf valuta inslaan is niet nodig, op de luchthaven een klein bedrag wisselen, (In verband met de daar relatief slechte wisselkoers, maar altijd nog beter dan in NL), en de rest in de stad is prima te wisselen, of een geldautomaat gebruiken. (Hoewel in Thailand het voordeliger is om Euro's te wisselen omdat je dan een hogere koers dan de pinkoers krijgt, en geen 150 THB (Of misschien is het wel meer, ik heb dat nog nimmer betaald), f*ck the farang opname kosten hoeft te betalen,
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_154520411
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 18:08 schreef Insomnia_ het volgende:
chiang mai 5 dagen te lang of goed?
Als het te lang is moet ik morgen wat voor overmorgen bedenken :+
5 dagen is top!
Ligt er ook een beetje aan of je nog van plan bent om excursies te doen.
Ik ben er zelf 3 nachten geweest en de 4e dag had ik de nachttrein (reed wel al om een uur of 5 smiddags door) van Chiang Mai naar Bangkok.

Deze tijdsduur was voor mij precies goed. Had wel een heel strak schema. Maar als je alles relaxed wilt doen of een "rustdagje" tussendoor wilt hebben, is 5 dagen top.

Heb zelf 1 dag een fiets gehuurd, ben naar een Thaiboxing wedstrijd geweest, ben naar een tijgertempel geweest, heb een dag voor olifanten gezorgd en ben een dag door de boomtoppen gaan vliegen met het ziplinen.
Daarna moest ik wel direct naar de trein.

Een dagje extra kon dus opzich geen kwaad, maar ik wou geen tijd verliezen. ;)
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 21 juli 2015 @ 23:13:58 #91
319979 Fok-it
All is well
pi_154527854
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 19:24 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

5 dagen is top!
Ligt er ook een beetje aan of je nog van plan bent om excursies te doen.
Ik ben er zelf 3 nachten geweest en de 4e dag had ik de nachttrein (reed wel al om een uur of 5 smiddags door) van Chiang Mai naar Bangkok.

Deze tijdsduur was voor mij precies goed. Had wel een heel strak schema. Maar als je alles relaxed wilt doen of een "rustdagje" tussendoor wilt hebben, is 5 dagen top.

Heb zelf 1 dag een fiets gehuurd, ben naar een Thaiboxing wedstrijd geweest, ben naar een tijgertempel geweest, heb een dag voor olifanten gezorgd en ben een dag door de boomtoppen gaan vliegen met het ziplinen.
Daarna moest ik wel direct naar de trein.

Een dagje extra kon dus opzich geen kwaad, maar ik wou geen tijd verliezen. ;)
Je bent de ene dag naar gedrogeerde tijgers gaan kijken en de andere dag olifantjes gaan helpen? Hmm.. :+

Maar 5 dagen is een hoop Inso, je moet wel echt excursies gaan doen dan inderdaad want Chiang Mai zelf is niet zo groot. Wel erg relaxed stadje om te vertoeven verder.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_154532709
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Je bent de ene dag naar gedrogeerde tijgers gaan kijken en de andere dag olifantjes gaan helpen? Hmm.. :+

Maar 5 dagen is een hoop Inso, je moet wel echt excursies gaan doen dan inderdaad want Chiang Mai zelf is niet zo groot. Wel erg relaxed stadje om te vertoeven verder.
Haha, klopt ja.
Achteraf wel wat spijt dat ik naar die tijgertempel was geweest.
Maar had die dag nog niks op de planning en 4 kamergenoten gingen er naar toe en vroegen of ik mee ging... dus ja.

Ben wel heel erg blij dag ik dat olifanten verzorgen had gedaan. Was de mooiste ervaring van mijn 4,5 week durende reis.
Ran Thong save and rescue park heet het dacht ik.. is ook een Facebook pagina van.
pi_154532955
Die nachttrein van Chiang Mai naar Bangkok is echt baas.
Nooit verwacht dat ik in slaap zou vallen, maar dat ging toch nog vrij snel. :D
  woensdag 22 juli 2015 @ 08:58:07 #94
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_154533643
Ran-Tong ben ik ook geweest, fantastisch inderdaad en in tegenstelling tot vele andere echt diervriendelijk (durf ik met overtuiging te zeggen)!

Bij Chiang Mai kun je ook leuk downhillen trouwens!
pi_154535503
Oke thx guys. 4 dagen worden het. Nachttrein is helemaal uitverkocht van ayutthaya naar chiang mai dus wordt overdag. :')
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  woensdag 22 juli 2015 @ 13:24:28 #96
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_154539126
Zolang je maar niet 3e klas gaat zitten. Paar dagen terug gedaan, hel van jewelste. Van Hattyai naar Surat Thani, 19:00 vertrekken en 3:40 aankomen. Ongeveer 20~25km/h gemiddeld, herrie van jewelste en erg oncomfortabel.

Maar het kost dan wel slechts 105 baht :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_154540230
Je begint te merken dat de hotels in chaing mai volboekt beginnen te raken rond de Loy Krathong data. Heeeeeel binnenkort de knoop maar eens doorhakken.

Heeft er iemand als eens Loy Krathong/Yi peng meegemaakt in Chiangmai? Moet je echt naar de Mae Jo universiteit voor de lantarens te zien of is er genoeg activiteit in de stad zelf?
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
pi_154541436
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:51 schreef Raid95 het volgende:

[..]

Haha, vrije ruimte in m'n bachelor vullen met vakken als Introductie thaise taal en cultuur ;) Aan de Mahidol University.
Effe een vraag los van..... wat denk je hier aan te hebben in je toekomstige carrière ?
pi_154542450
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 13:24 schreef Drinky het volgende:
Zolang je maar niet 3e klas gaat zitten. Paar dagen terug gedaan, hel van jewelste. Van Hattyai naar Surat Thani, 19:00 vertrekken en 3:40 aankomen. Ongeveer 20~25km/h gemiddeld, herrie van jewelste en erg oncomfortabel.

Maar het kost dan wel slechts 105 baht :')
_O-. Ik heb destijds Chiang Mai naar Bangkok in 2e klas reclining seat gedaan. Duurde ongeveer 19 uur wegens vertraging.. Oncomfortabele stoel, herrie, mensen die rondlopen, licht dat aan blijft. Daarna 2 uur wachten op het treinstation om iets van 4 uur in 3e klas te zitten om in Poipet te komen. |:( Nooit weer. :')
  woensdag 22 juli 2015 @ 19:21:36 #100
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_154549434
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:16 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

_O-. Ik heb destijds Chiang Mai naar Bangkok in 2e klas reclining seat gedaan. Duurde ongeveer 19 uur wegens vertraging.. Oncomfortabele stoel, herrie, mensen die rondlopen, licht dat aan blijft. Daarna 2 uur wachten op het treinstation om iets van 4 uur in 3e klas te zitten om in Poipet te komen. |:( Nooit weer. :')
En toch moet je zoiets ook wel meegemaakt hebben. Zo heb ik de 3de klas dagtrein van Chiang Mai naar Bangkok genomen, in Lopburi ben ik eruit gegaan ik trok het niet meer.

Ook ooit op een Pelni schip van Surabaja naar Pontianak gezeten, 72 uur lang op en neer en heen en weer door de golven met 96 kotsende Indonesiërs in een grote slaapzaal.

Hoewel ik er nu niet meer aan moet denken en door de vele mogelijkheden van budget airliners ook niet meer nodig zijn het wel die ervaringen die je bij blijven. (Je merkt dan echt hoe lang het reizen duurt).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 22 juli 2015 @ 19:22:27 #101
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_154549469
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:44 schreef Roger_ het volgende:

[..]

Effe een vraag los van..... wat denk je hier aan te hebben in je toekomstige carrière ?
Ik denk dat ie er een thaise vrouw aan overhoudt
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_154551676
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:03 schreef Hello_Kitty het volgende:
Je begint te merken dat de hotels in chaing mai volboekt beginnen te raken rond de Loy Krathong data. Heeeeeel binnenkort de knoop maar eens doorhakken.

Heeft er iemand als eens Loy Krathong/Yi peng meegemaakt in Chiangmai? Moet je echt naar de Mae Jo universiteit voor de lantarens te zien of is er genoeg activiteit in de stad zelf?
Qua hotels zal het wel meevallen denk ik, een hele boel zijn ook niet of nauwelijks te vinden op internet. Ik was een week voor Songkran in Chiang mai, en toen heb ik alvast voor de week erna gereserveerd, was nog keus zat toen als je de stad rond ging.

Jongen die ik tegen kwam had hele mooie foto's van loi kratong, maar weet niet waar hij ze genomen had.
pi_154554306
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:21 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

En toch moet je zoiets ook wel meegemaakt hebben. Zo heb ik de 3de klas dagtrein van Chiang Mai naar Bangkok genomen, in Lopburi ben ik eruit gegaan ik trok het niet meer.

Ook ooit op een Pelni schip van Surabaja naar Pontianak gezeten, 72 uur lang op en neer en heen en weer door de golven met 96 kotsende Indonesiërs in een grote slaapzaal.

Hoewel ik er nu niet meer aan moet denken en door de vele mogelijkheden van budget airliners ook niet meer nodig zijn het wel die ervaringen die je bij blijven. (Je merkt dan echt hoe lang het reizen duurt).
Haha, inderdaad. Ik zou het ook niet anders gedaan hebben.. Die treinrit van Bangkok naar Poipet was ook midden op de dag, bloedheet in die trein en ze waren net de akkers in brand aan het zetten na de oogst. _O- Nog nooit zo blij geweest met een koude douche..
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:47:03 #104
67670 Skv
Cynist.
pi_154762610
Ik ga volgend jaar een week naar Thailand. Naar Bangkok en Pattaya. Dat laatste lijkt me verschrikkelijk. Zijn er daar ook fatsoenlijke (en leuke) dingen te doen, of is het alleen maar hoeren en vieze dikke ouwe mannetjes?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_154763335
quote:
5s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:47 schreef Skv het volgende:
Ik ga volgend jaar een week naar Thailand. Naar Bangkok en Pattaya. Dat laatste lijkt me verschrikkelijk. Zijn er daar ook fatsoenlijke (en leuke) dingen te doen, of is het alleen maar hoeren en vieze dikke ouwe mannetjes?
Hoezo ga je naar iets dat je verschrikkelijk vind? :D

Geen idee verder. Bewust vermeden
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_154795604
quote:
5s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:47 schreef Skv het volgende:
Ik ga volgend jaar een week naar Thailand. Naar Bangkok en Pattaya. Dat laatste lijkt me verschrikkelijk. Zijn er daar ook fatsoenlijke (en leuke) dingen te doen, of is het alleen maar hoeren en vieze dikke ouwe mannetjes?
Genoeg te doen in de omgeving van Pattaya als de stad je ding niet is.
pi_154816124
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 16:02 schreef JohanHakkelaar het volgende:

[..]

Genoeg te doen in de omgeving van Pattaya als de stad je ding niet is.
Like what?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 19:24:08 #108
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_154823468
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 12:49 schreef Skv het volgende:

[..]

Like what?
Soort van Madurodam, floating market, stranden van Koh Laem en Sattahip. Lunchen in Ang Sila. Maar dam heb je het zo onderdehand wel gehad en kun je je na een paar uurtjes er uit weer op het uitzicht van Beachroad storten :?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 3 augustus 2015 @ 09:51:25 #109
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_154861737
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 12:49 schreef Skv het volgende:

[..]

Like what?
- Nong Nooch (gigantisch tuinencomplex, erg mooi gedaan)
- The Laser Buddha (Grote afbeelding van boeddha op de zijkant van een berg gemaakt met goedkleurig materiaal, gebouwd mbv laser guidance vandaar de naam).
- The Four Regions Floating Market Pattaya (een neppe floating market... beetje kitcherig en commercieel dus maar niet per se een slechte 3 uur om stuk te gooien)

Maar wat ik zelf nog het meeste doe is gewoon de oversteek maken naar Koh Larn en daar lekker op het strand liggen en een beetje foto's schieten op de cliff.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_154861957
quote:
7s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

- Nong Nooch (gigantisch tuinencomplex, erg mooi gedaan)
- The Laser Buddha (Grote afbeelding van boeddha op de zijkant van een berg gemaakt met goedkleurig materiaal, gebouwd mbv laser guidance vandaar de naam).
- The Four Regions Floating Market Pattaya (een neppe floating market... beetje kitcherig en commercieel dus maar niet per se een slechte 3 uur om stuk te gooien)

Maar wat ik zelf nog het meeste doe is gewoon de oversteek maken naar Koh Larn en daar lekker op het strand liggen en een beetje foto's schieten op de cliff.
Thanks, ik schrijf ze even op! :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_154874304
Iemand wel eens met China airlines gevlogen? Ik kan kiezen voor en directe vlucht naar Bkk voor 571 euro of 1 overstap met Qatar Airlines in doha voor 499 euro.
  maandag 3 augustus 2015 @ 19:23:06 #112
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_154874749
China Airline is prima. Bedenk dat zo'n overstap ook geld kost aan enige vertering. Reken bij een paar uur overstaptijd maar op iets van 20 euro per keer voor eten en drinken. En dan wordt het prijsverschil wel heel minimaal. En met een directe vlucht kom je altijd vroeger op de dag aan.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 3 augustus 2015 @ 19:43:55 #113
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_154875398
Bij QR hoef je geen honger te lijden.
zelfs in economy hebben ze extreem veel eten, bijzonder uitgebreid entertainment systeem en de overstap via HIA is echt een belevenis an sich

die rammelende 340 van CI zou i echt met alle liefde vermijden tov de gloednieuwe kist van qatar
  maandag 3 augustus 2015 @ 20:26:16 #114
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_154876634
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:43 schreef de__vakantieman het volgende:
Bij QR hoef je geen honger te lijden.
zelfs in economy hebben ze extreem veel eten, bijzonder uitgebreid entertainment systeem en de overstap via HIA is echt een belevenis an sich

die rammelende 340 van CI zou i echt met alle liefde vermijden tov de gloednieuwe kist van qatar
De 777 naar Bangkok vanaf Doha is inderdaad een prima toestel met prima indeling in de economy classe, de 787 vanaf Amsterdam is er eentje uitgevoerd in dezelfde 3-3-3 uitvoering, terwijl dit toestel gemaakt is voor 2-4-2 waardoor dit een hele krappe ervaring is in de economy klasse.

Maar het is inderdaad maar de vraag of CI zo heel veel beter is, die A340 gaat gewoonweg niet zo snel, dit kost qua vliegen zo 1 tot 2 uur meer op een dergelijke afstand ten opzicht van een 747 of 777 toestel zodat het uiteindelijke verschil in reisduur niet het grootste probleem is, daarnaast is de catering van China Airliens nu niet je van het. En qua versnapering op een tussenstop, ik zelf geef niet zoveel uit, eigenlijk ben ik al tevreden met enkel wat drinken, op de volgende vlucht krijg je weer wat te eten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 3 augustus 2015 @ 20:50:18 #115
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_154877359
Kom kom, CI vliegt in 11:20 uur naar BKK. En ja, dat is precies 50 minuten meer dan de gemiddelde tijd die een 777 van KLM nu over die gewijzigde route doet. Maar reken ff uit hoeveel uur je aan het reizen bent met een overstap op DOH (wat met HIA bedoeld wordt ontgaat me ff). En ach die catering, het zal me wat. Water kun je altijd krijgen en het eten, op een vlucht die om 2 uur 's middags vertrekt, dan zit de lunch al achter mijn kiezen en tegen de tijd dat er geland gaat worden is er altijd een ontbijtje, ook bij CI.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 3 augustus 2015 @ 21:10:23 #116
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_154878038
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:50 schreef buzz1291 het volgende:
Kom kom, CI vliegt in 11:20 uur naar BKK. En ja, dat is precies 50 minuten meer dan de gemiddelde tijd die een 777 van KLM nu over die gewijzigde route doet. Maar reken ff uit hoeveel uur je aan het reizen bent met een overstap op DOH (wat met HIA bedoeld wordt ontgaat me ff). En ach die catering, het zal me wat. Water kun je altijd krijgen en het eten, op een vlucht die om 2 uur 's middags vertrekt, dan zit de lunch al achter mijn kiezen en tegen de tijd dat er geland gaat worden is er altijd een ontbijtje, ook bij CI.
Hammad International Airport.
  maandag 3 augustus 2015 @ 21:26:50 #117
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_154878704
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 21:10 schreef de__vakantieman het volgende:

[..]

Hammad International Airport.
I see. Nog nooit geweest en die 3-3-3 indeling in die 787 houdt mij ook nog tegen om een vlucht via DOH naar BKK te boeken. Finnair heeft weer de beste aanbieding voor mijn volgende trip. En via HEL is mij al een paar keer uitstekend bevallen in een A330 met 2-4-2 opstelling. Ik denk zelfs dat dit wel eens de snelste route met overstap naar BKK zou kunnen zijn. In HEL durf ik de gok van één uur overstap wel te nemen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_154899489
En hoe is de ervaring met Eva Air? Die zijn een van de weinige die savonds vertrekken uit Nederland.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:45:00 #119
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_154905174
Tip van Flip voor mensen in Bangkok. Wil je de 180 baht kosten voor het pinnen ontwijken, pin dan bij een Citibank. Er zijn er niet veel van maar bij mij is er eentje om de hoek en die rekent geen extra kosten en heeft de beste wisselkoers.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 21:32:34 #120
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_154907310
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 20:45 schreef Drinky het volgende:
Tip van Flip voor mensen in Bangkok. Wil je de 180 baht kosten voor het pinnen ontwijken, pin dan bij een Citibank. Er zijn er niet veel van maar bij mij is er eentje om de hoek en die rekent geen extra kosten en heeft de beste wisselkoers.
180 THB alweer tegenwoordig?

Ik maak enkel en alleen gebruik van de pinautomaten van de Citybank inderdaad, er zit een filiaal van citybank met pinautomaten handig naast Terminal 21 en een filiaal met pinautomaten in de buurt van Silom Road, en volgens google maps zit er ook een filiaal in Central World, maar die heb ik persoonlijk niet gezien.

Blijft overigens ondanks de geen pinkosten wel het feit dat contant omwisselen uiteindelijk een betere koers geeft dan de pinkoers, en dan betaal ik bij de Rabobank zelfs geen kosten voor pinnen in het buitenland, het verschil is zo 0,5 tot 1 THB per euro.

Al is het natuurlijk niet voor iedereen mogelijk of veilig om zoveel contant geld mee te nemen naar Thailand, ik ben er, als ik er ben, maar voor een zeer korte tijd en kan prima met cash uit de voeten of ik zorg dat ik bij de Citybank pin, maar als je niet in Bangkok bent en geen contant geld hebt of het is op, dan ben je aangewezen op de reguliere pinautomaten, grote bedragen per keer opnemen is dan wel verstandig.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 21:40:18 #121
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_154907635
Yep, 180 baht. Was 150 toen ik hier kwam maar die banken graaien nog meer. Bij de ING hoor ik de kosten ook niet te betalen maar iedere keer komt er nog eens 2,25 bovenop de 180thb. Ik vertrek morgen richting Nederland dus dan mag ik lekker bij de ING voor 5 maanden aan kosten gaan terugvorderen :{
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 5 augustus 2015 @ 09:03:41 #122
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_154919430
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:14 schreef Stienn het volgende:
En hoe is de ervaring met Eva Air? Die zijn een van de weinige die savonds vertrekken uit Nederland.
Vergelijkbaar met china airlines; geen grote luxe, maar goed te doen.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 10:32:56 #123
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_154920982
Iemand hier ervaring mee??

quote:
Naar Thailand reizen met een enkele reis of open ticket:
Veel backpackers reizen voor een langere periode door Zuidoost Azië al dan niet gecombineerd met een reis aan Australië of als onderdeel van hun wereldreis. Voor dat soort reizen worden vaak vliegtickets aangeschaft zonder retourdatum, een open ticket of een enkele reis.
En daar begint de onduidelijkheid. Want er wordt op het internet veel geschreven over of je Thailand dan wel binnen komt. Het antwoord op die vraag is weliswaar eenduidig maar voor reizigers die nog in Thailand geweest zijn kan het onzekerheid opleveren.

De theorie
De volgende informatie komt rechtstreeks van de Ambassade van Thailand in Den Haag. Die melden hierover het volgende:
Wanneer je als reiziger niet kunt aantonen dat je Thailand na aankomst ook weer gaat verlaten, bijvoorbeeld omdat je met een open ticket of een enkele reis naar Bangkok bent gevlogen, dan is het aan de Immigration Officer op Bangkok Airport om te bepalen of je Thailand in komt of niet. Bepaalt hij/zij dat je Thailand niet binnen mag, dan wordt je op de eerst volgende vlucht terug gestuurd. Je dient dus altijd een bewijs van vertrek bij je te hebben. Een hotelreservering van een guesthouse in een buurland of een enkele reis van bijvoorbeeld Bangkok naar Phnom Penh helpen maar zijn nog steeds geen garantie omdat het aan de Immigration Officer is of hij dit verhaal gelooft of niet.

De praktijk
Ik heb ben zelf al vaak met een enkele reis ticket aangekomen op Bangkok Airport. Bijvoorbeeld uit Ho Chi Minh City, Vietnam of Yangon in Myanmar. Al die keren is mij nog nooit om een bewijs van vertrek gevraagd.
Het onduidelijke theoretische 'beleid' is er dan ook niet om ons reizigers het leven zuur te maken. Deze regels zijn er vooral om mensen die misbruik van het Thaise visa systeem maken zoals pensionado's, buitenlanders die in Thailand werken etc. In 9 v.d. 10 gevallen zegt de inhoud van je paspoort meer dan genoeg. Heb je geen tientallen Thaise visum stempels van de afgelopen 12 maanden in je paspoort dan zit je goed. Dat betekent niet dat je een garantie hebt om binnen te komen met een open ticket maar de kans dat je niet binnen komt is doorgaans wel heel erg klein. Er komen wekelijks veel vragen over dit onderwerp binnen en er is nog nooit een reactie teruggekomen van reizigers die Thailand niet binnen gekomen zijn.

Neem een uitreisbewijs mee voor je luchtvaarmaatschappij
Let op, ondanks dat een uitreisbewijs geen waarde heeft voor een Immigration Officer op Bangkok Airport kan hier wel degelijk naar gevraagd worden door de luchtvaarmaatschappij waarmee je naar Thailand reist. Zorg dus dat je bij het inchecken iets bij je hebt waarmee je kunt laten zien dat je binnen 30 dagen Thailand weer verlaat (aansluitende vlucht of een reservering bij een guesthouse in een buurland bijvoorbeeld). In het theoretische geval dat je namelijk geweigerd zou worden door de Immigration Officer, is de luchtvaarmaatschappij waarmee je Thailand binnen gekomen bent namelijk verantwoordelijk om je op hun kosten weer terug te vliegen naar daar waar je vandaan kwam.
Ik vlieg samen met m'n vriendin 6 januari 2016 met een enkele vlucht naar Bangkok, gaan van daaruit over land verder, ook over de grens.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  woensdag 5 augustus 2015 @ 20:22:44 #124
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_154936787
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 10:32 schreef EDMAN- het volgende:
Iemand hier ervaring mee??

[..]

Ik vlieg samen met m'n vriendin 6 januari 2016 met een enkele vlucht naar Bangkok, gaan van daaruit over land verder, ook over de grens.
In Bangkok is mij nog nimmer om een vliegticket gevraagd, en ik heb wel wat stempels van Thailand in mijn paspoort, maar daarnaast ook nog 100 andere stempels van landen waardoor het direct duidelijk is dat ik niet structureel in Thailand verblijf en daarnaast is een West Europeaan nu niet direct de groep die men wil controleren, dat zijn de mensen uit de omliggende landen of bijvoorbeeld Russen die werken in Thailand.

Bij vertrek in Nederland wordt er in principe gevraagd om een bewijs van een vlucht naar een volgende bestemming binnen de geldigheid van een eventueel visum, of wanneer je geen visum hebt en gebruikt maakt van de 30 dagen on arrival een bewijs van doorvlucht binnen de 30 dagen.

Ik zeg specifiek doorvlucht, want een retourticket is niet verplicht, maar een door vlucht is voldoende, er is wel eens een KLM medewerkster bijna over de balie heen gekomen die vol bleef houden dat ik een retourticket nodig had, terwijl ik een doorvlucht naar Nieuw Zeeland had met een werkvisum, dan kom ik niet binnen 30 dagen in Nederland terug.
Kan je geen bewijs van doorvlucht overleggen dan kan je worden gedwongen om ter plekke een retour ticket te kopen, Air Berlin doet dit zeker, of je wordt geweigerd op de vlucht.
Weigering is trouwens niet om jouw te pesten, maar om als luchtvaartmaatschappij ingedekt te zijn, want je krijgt een hoge boete voor iedere passagier die niet over de juiste papieren of voorwaarden beschikt, en daarnaast moet deze passagier direct mee terug met de eerstvolgende vlucht en kan het zijn dat je daardoor mensen die geboekt op deze vlucht zijn moet weigeren.

Optie is om dus een goedkoop Air Asia ticket naar een Kuala Lumpur of iets dergelijks aan te schaffen zodat je aan de voorwaarden voldoet bij vertrek in Nederland.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_154937316
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 20:45 schreef Drinky het volgende:
Tip van Flip voor mensen in Bangkok. Wil je de 180 baht kosten voor het pinnen ontwijken, pin dan bij een Citibank. Er zijn er niet veel van maar bij mij is er eentje om de hoek en die rekent geen extra kosten en heeft de beste wisselkoers.
Thanx voor de tip, scheelt dat zoveel? :)
Tevens, wat is de tip dan....flink wat euro's meenemen en dan omwisselen bij een GWK kantoor in Thailand? Is dat het voordeligste?

[ Bericht 8% gewijzigd door alwaysonhold op 05-08-2015 21:11:36 ]
pi_154952544
Tips voor de mensen die nog moeten boeken/vakantie willen naar Thailand vanuit mijn eigen ervaringen

-Dusseldorf is als luchthaven vaak veel goedkoper, Brussel wil ook nog wel eens wat verschillen
- Als het kan probeer dan doordeweeks te vliegen dat is veelal goedkoper
- Op dinsdagochtend gooien de meeste luchtvaartmaatschappijen hun aanbiedingen online, dus dan is het vaakst het goedkoopst om te boeken

Toevallig [edit: toevallig wilde je je eigen actie even promoten? dan kan je contact opnemen met pr [at] fok.nl]

Groetjes

[ Bericht 20% gewijzigd door Thetallguy op 06-08-2015 12:50:23 ]
pi_154959523
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 12:21 schreef Thailandismijnhemel het volgende:
Tips voor de mensen die nog moeten boeken/vakantie willen naar Thailand vanuit mijn eigen ervaringen

-Dusseldorf is als luchthaven vaak veel goedkoper, Brussel wil ook nog wel eens wat verschillen
- Als het kan probeer dan doordeweeks te vliegen dat is veelal goedkoper
- Op dinsdagochtend gooien de meeste luchtvaartmaatschappijen hun aanbiedingen online, dus dan is het vaakst het goedkoopst om te boeken

Toevallig [edit: toevallig wilde je je eigen actie even promoten? dan kan je contact opnemen met pr [at] fok.nl]

Groetjes
Ja, of je gaat gewoon vanaf Schiphol. Stuk relaxter (en, voor mij althans, veel dichterbij).
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_154959537
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 20:40 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Thanx voor de tip, scheelt dat zoveel? :)
Tevens, wat is de tip dan....flink wat euro's meenemen en dan omwisselen bij een GWK kantoor in Thailand? Is dat het voordeligste?
Ik pin altijd ter plekke en laat afrekenen in lokale valuta ipv in Euro's. Bijna altijd goedkoper.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_154964186
Mijn eerst en tot nu toe enige keer in Thailand was in 2004, toen verbleef ik aan het einde van mijn reis een weekje op Ko Phangan. Toen was het buiten Hat Rin en Thong Sala om een relatief rustig eiland waar ik een heerlijke tijd heb gehad.

Nou staat er weer een trip in de planning in januari/februari en wil ik weer aan het einde van mijn reis ergens in die contreien eindigen voor ik doorreis naar Kuala Lumpur.

Vraag aan de kenners is eigenlijk eenvoudig: is er een groot verschil tussen het Ko Phangan van 2004 en dat van 2015? Qua voorzieningen, prijzen, drukte etc.? Of loont het de moeite niet en kan ik net zo goed naar Samui of een ander eiland in de buurt gaan?
diseased rhinoceros pizzle
  donderdag 6 augustus 2015 @ 20:31:11 #130
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_154964331
Ik kan niet vergelijken met 2004, maar in 2014 was een groot deel van Koh Phangan nog steeds rustig. Alle eilanden aan de oostkust hebben drukkere en rustige gedeeltes.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 08:18:15 #131
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_154975852
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 20:22 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

In Bangkok is mij nog nimmer om een vliegticket gevraagd, en ik heb wel wat stempels van Thailand in mijn paspoort, maar daarnaast ook nog 100 andere stempels van landen waardoor het direct duidelijk is dat ik niet structureel in Thailand verblijf en daarnaast is een West Europeaan nu niet direct de groep die men wil controleren, dat zijn de mensen uit de omliggende landen of bijvoorbeeld Russen die werken in Thailand.

Bij vertrek in Nederland wordt er in principe gevraagd om een bewijs van een vlucht naar een volgende bestemming binnen de geldigheid van een eventueel visum, of wanneer je geen visum hebt en gebruikt maakt van de 30 dagen on arrival een bewijs van doorvlucht binnen de 30 dagen.

Ik zeg specifiek doorvlucht, want een retourticket is niet verplicht, maar een door vlucht is voldoende, er is wel eens een KLM medewerkster bijna over de balie heen gekomen die vol bleef houden dat ik een retourticket nodig had, terwijl ik een doorvlucht naar Nieuw Zeeland had met een werkvisum, dan kom ik niet binnen 30 dagen in Nederland terug.
Kan je geen bewijs van doorvlucht overleggen dan kan je worden gedwongen om ter plekke een retour ticket te kopen, Air Berlin doet dit zeker, of je wordt geweigerd op de vlucht.
Weigering is trouwens niet om jouw te pesten, maar om als luchtvaartmaatschappij ingedekt te zijn, want je krijgt een hoge boete voor iedere passagier die niet over de juiste papieren of voorwaarden beschikt, en daarnaast moet deze passagier direct mee terug met de eerstvolgende vlucht en kan het zijn dat je daardoor mensen die geboekt op deze vlucht zijn moet weigeren.

Optie is om dus een goedkoop Air Asia ticket naar een Kuala Lumpur of iets dergelijks aan te schaffen zodat je aan de voorwaarden voldoet bij vertrek in Nederland.
Hmmm, oke thanks voor de info!
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_154977096
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 10:32 schreef EDMAN- het volgende:
Iemand hier ervaring mee??

[..]

Ik vlieg samen met m'n vriendin 6 januari 2016 met een enkele vlucht naar Bangkok, gaan van daaruit over land verder, ook over de grens.
Ik had hetzelfde idee destijds (2013), maar Singapore Airlines accepteerde de enkele vlucht zonder retour/doorvlucht niet. Aan de balie nog een BKK - KL AirAsia ticket van 30 euro staan boeken op m'n telefoon. :') Wees er dus op voorbereid dat je gedoe krijgt bij het inchecken!

Zoals ozzietukker aangeeft is dit om torenhoge boetes te voorkomen mocht je geweigerd worden door immigratie in het land van bestemming.

De tickets kan je weer annuleren, betaalde belastingen (milieu/luchthaven) krijg je dan gewoon teruggestort door AirAsia. Kost uiteindelijk dus bijna niets en scheelt wat stress aan het begin van je vakantie.

[ Bericht 9% gewijzigd door ElDinosaur op 07-08-2015 09:56:30 ]
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:51:29 #133
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_154978214
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 09:49 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ik had hetzelfde idee destijds (2013), maar Singapore Airlines accepteerde de enkele vlucht zonder retour/doorvlucht niet. Aan de balie nog een BKK - KL AirAsia ticket van 30 euro staan boeken op m'n telefoon. :') Wees er dus op voorbereid dat je gedoe krijgt bij het inchecken!

Zoals ozzietukker aangeeft is dit om torenhoge boetes te voorkomen mocht je geweigerd worden door immigratie in het land van bestemming.

De tickets kan je weer annuleren, betaalde belastingen (milieu/luchthaven) krijg je dan gewoon teruggestort door AirAsia. Kost uiteindelijk dus bijna niets en scheelt wat stress aan het begin van je vakantie.
Blijkbaar kijken ze bij de incheck balie toch ook de mensen een beetje aan. Ik krijg deze vraag heel regelmatig en wanneer de aankomst in BKK dan b.v. op vrijdag is, en ik zeg dat ik op maandag naar [vul maar in] vlieg, was dat in alle gevallen OK. Het zonder aarzelen de vraag beantwoorden was in alle gevallen blijkbaar voldoende om niet verder naar enig papieren bewijs te vragen. En dit jaar al met KLM, Malaysia, Etihad, Jetstar en Turkish naar BKK/DMK gevlogen.

Wat ik nu wel vaker meemaak is dat er bij de Thaise immigratie veel naukeuriger naar de in- en uitreisstempels gekeken wordt, en daar krijg ik nog al eens vragen over. Maar een kleine rolkoffer + laptop tas en een beetje behoorlijk overhemd doet ze tot op heden nog steeds geloven dat ik gewoon op doorreis ben. Al was het de laatste keer een beetje nasty toen die officer beweerde dat ik in Thailand werkte. Kon hem met enige moeite overtuigen dat mijn bedrijf geen vestiging in Thailand heeft. En daar was geen woord van gelogen.

Moet me maar eens gauw een nieuw paspoort aanschaffen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 12:43:44 #134
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_154980893
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:31 schreef babette21 het volgende:
Ik kan niet vergelijken met 2004, maar in 2014 was een groot deel van Koh Phangan nog steeds rustig. Alle eilanden aan de oostkust hebben drukkere en rustige gedeeltes.
Goed om te weten ^O^
diseased rhinoceros pizzle
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 19:18:26 #135
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_154991789
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 10:51 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Blijkbaar kijken ze bij de incheck balie toch ook de mensen een beetje aan. Ik krijg deze vraag heel regelmatig en wanneer de aankomst in BKK dan b.v. op vrijdag is, en ik zeg dat ik op maandag naar [vul maar in] vlieg, was dat in alle gevallen OK. Het zonder aarzelen de vraag beantwoorden was in alle gevallen blijkbaar voldoende om niet verder naar enig papieren bewijs te vragen. En dit jaar al met KLM, Malaysia, Etihad, Jetstar en Turkish naar BKK/DMK gevlogen.

Wat ik nu wel vaker meemaak is dat er bij de Thaise immigratie veel naukeuriger naar de in- en uitreisstempels gekeken wordt, en daar krijg ik nog al eens vragen over. Maar een kleine rolkoffer + laptop tas en een beetje behoorlijk overhemd doet ze tot op heden nog steeds geloven dat ik gewoon op doorreis ben. Al was het de laatste keer een beetje nasty toen die officer beweerde dat ik in Thailand werkte. Kon hem met enige moeite overtuigen dat mijn bedrijf geen vestiging in Thailand heeft. En daar was geen woord van gelogen.

Moet me maar eens gauw een nieuw paspoort aanschaffen.
De controle op in en uitreis stempels kan wat strenger zijn in Thailand, zeker als er wat meer Thailand stempels achter elkaar in staan, maar de Europeaan is niet de doelgroep.
Ik heb er nooit last van, maar zoals gezegd ik heb ook vele andere stempels en allemaal korte reisduur dus daar is geen beginnen aan. (Ik weet het zelf niet eens).

Er zijn wat landen die wat slimmer hierin zijn door bijvoorbeeld structureel van achterin het paspoort te stempelen, daar kan je dan wel gemakkelijk een reishistorie zien...

Een luchtvaartmaatschappij is verplicht te controleren of je aan de immigratievoorwaarden voldoet, tegenwoordig met online inchecken en eventueel alleen met handbagage reizen kan je enige controle wel omzeilen, want de medewerker welke je daadwerkelijk aan boord laat is er niet om dat te controleren, enkel of je naam overeenkomt met het ticket, maar als je voor lange tijd weggaat moet je normaliter wel bagage afgeven en kan men dus aanvullende vragen stellen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 09:49 schreef ElDinosaur het volgende:
De tickets kan je weer annuleren, betaalde belastingen (milieu/luchthaven) krijg je dan gewoon teruggestort door AirAsia. Kost uiteindelijk dus bijna niets en scheelt wat stress aan het begin van je vakantie.
Air Asia heeft het inderdaad makkelijk gemaakt om luchthavenbelastingen en dergelijke terug te krijgen, dat kan gewoon online en werkt vrij gemakkelijk. (Vorige jaar 20 (!) vluchten moeten annuleren door schema aanpassingen van Air Asia en eigen gewijzigde reisplannen, van 10 vluchten kreeg ik alles terug, van 9 direct de belastingen, slechts met 1 vlucht ben ik nog in 'discussie' want Air Asia wil alleen de luchthavenbelastingen terug betalen, ik wil de complete vlucht terug, want 6 dagen van te voren wijzigen van vertrek 11:00 naar 22.55 is niet een onvoorziene omstandigheid, dat is gewoon een vlucht compleet reschedulen en ook per hun voorwaarden heb je dan recht op teruggave van de vluchtprijs. Maar alles kan online dus gemakkelijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 23:19:20 #136
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_155164282
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:14 schreef Stienn het volgende:
En hoe is de ervaring met Eva Air? Die zijn een van de weinige die savonds vertrekken uit Nederland.
Prima. Ik vloog ook met EVA air en ben gister aangekomen :). Zit nu in een hostel in Bangkok. Morgen treinkaartje kopen en dan vrijdag verder reizen.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:12:51 #137
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_155209619
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 17:14 schreef Stienn het volgende:
En hoe is de ervaring met Eva Air? Die zijn een van de weinige die savonds vertrekken uit Nederland.
tis geen china airlines of Emirates.. maar een prima maatschappij.
Vond het wel relaxed dat het een rechtstreekse vlucht was.
Emirates heeft een vergelijkbare prijs, maar vaak heb je daar wel een overstap nodig.
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_155293002
Iemand in Bangkok op dit moment ?

http://www.bbc.com/news/world-asia-33963280
pi_155294140
quote:
5s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:51 schreef Xlarge het volgende:
Iemand in Bangkok op dit moment ?

http://www.bbc.com/news/world-asia-33963280
Ongezellig. ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_155295614
Ah bah :(
diseased rhinoceros pizzle
pi_155295733
quote:
5s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:51 schreef Xlarge het volgende:
Iemand in Bangkok op dit moment ?

http://www.bbc.com/news/world-asia-33963280
afschuwelijk, zoiets. toch heel wat keren langs gelopen, ik weet precies waar het is..
  maandag 17 augustus 2015 @ 16:26:49 #142
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_155296338
quote:
5s.gif Op maandag 17 augustus 2015 14:51 schreef Xlarge het volgende:
Iemand in Bangkok op dit moment ?

http://www.bbc.com/news/world-asia-33963280
Ik zit momenteel in Bangkok. Erg van geschrokken.
pi_155297720
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:26 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Ik zit momenteel in Bangkok. Erg van geschrokken.
Paar vrienden van mij ook. Die zitten gelukkig ergens aan het bier hoorde ik net.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 17 augustus 2015 @ 17:14:24 #144
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_155297808
quote:
7s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:11 schreef Skv het volgende:

[..]

Paar vrienden van mij ook. Die zitten gelukkig ergens aan het bier hoorde ik net.
Fijn dat ze ook in orde zijn :). Wat zijn hun plannen nu?
pi_155297841
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:14 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Fijn dat ze ook in orde zijn :). Wat zijn hun plannen nu?
Bier drinken. Eentje is gisteren vanuit NL vertrokken voor een wereldreis, eerste bestemming was Bangkok.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 17 augustus 2015 @ 17:18:18 #146
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_155297932
quote:
7s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:15 schreef Skv het volgende:

[..]

Bier drinken. Eentje is gisteren vanuit NL vertrokken voor een wereldreis, eerste bestemming was Bangkok.
Check. Staat hier ook al klaar :+. Ik wil eigenlijk naar huis maar probeer even m'n gevoel opzij te zetten. Twijfel nu dus of dat ik morgen naar Ko Chang ga of dat ik zo een ticket naar Amsterdam boek.
pi_155298323
Wat schiet je op met naar huis gaan?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 17 augustus 2015 @ 20:48:34 #148
447498 buzz1292
Never a dull moment
pi_155305153
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:18 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Check. Staat hier ook al klaar :+. Ik wil eigenlijk naar huis maar probeer even m'n gevoel opzij te zetten. Twijfel nu dus of dat ik morgen naar Ko Chang ga of dat ik zo een ticket naar Amsterdam boek.
Doe maar net als de Thais, morgen is weer een gewone dag, OK met de Tsunami duurde het misschien 3 dagen, maar gegarandeerd dat die vendor morgen tegenover Gaysorn gewoon weer z'n fruit en food stalletje opbouwd. Lekker de bus naar Koh Chang nemen en Kai Bae of White Sand Beach onveilig maken. Ik zou het wel weten. En anders reis je een dag langer en zit je in Sihanoukville.
pi_155340969
Hoi reizigers! Hoe zijn jullie ervaringen met het eten op marktjes? Doen of niet doen omdat het wel eens onhygiënisch zou kunnen zijn (en dat soms niet eens te zien is)?
pi_155341733
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 23:30 schreef Fotolijstjes het volgende:
Hoi reizigers! Hoe zijn jullie ervaringen met het eten op marktjes? Doen of niet doen omdat het wel eens onhygiënisch zou kunnen zijn (en dat soms niet eens te zien is)?
ik heb het altijd prima kunnen eten
pi_155348897
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 23:30 schreef Fotolijstjes het volgende:
Hoi reizigers! Hoe zijn jullie ervaringen met het eten op marktjes? Doen of niet doen omdat het wel eens onhygiënisch zou kunnen zijn (en dat soms niet eens te zien is)?
Gewoon doen. Kijken welke kraampjes druk bezocht worden door locals is de beste manier om goed eten te krijgen. Het is dan ook een stuk veiliger dan menig restaurant waar je niet kan zien wat er in de keuken gebeurt.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 17:39:48 #152
447498 buzz1292
Never a dull moment
pi_155357808
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 23:30 schreef Fotolijstjes het volgende:
Hoi reizigers! Hoe zijn jullie ervaringen met het eten op marktjes? Doen of niet doen omdat het wel eens onhygiënisch zou kunnen zijn (en dat soms niet eens te zien is)?
Wanneer je niet vies bent van een enorme hoeveelheid MSG in je eten, gewoon doen!
pi_155476120
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 17:39 schreef buzz1292 het volgende:

[..]

Wanneer je niet vies bent van een enorme hoeveelheid MSG in je eten, gewoon doen!
Wat is MSG?
  zondag 23 augustus 2015 @ 20:42:44 #154
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155476703
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 20:33 schreef JohanHakkelaar het volgende:

[..]

Wat is MSG?
http://nl.lmgtfy.com/?q=Msg
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_155476937
quote:
Nooit van gehoord.
pi_155477571
Wat is een topic over LOS zonder (een kleine selectie uit mijn vakantie)foto's?


Pai vanuit de bergen


Grote moskee van Pattani


Koh Larn


Dannok, Maleisische grens


Karon Beach, Phuket


Wat Phu Tok, Bueng Kan


Club 808, Pattaya


Nieuwjaar, Pattaya Beach


Volgende maand weer een tripje :D

[ Bericht 41% gewijzigd door JohanHakkelaar op 23-08-2015 21:17:03 ]
pi_155570292
Zo, ik heb zojuist geboekt. Ik ga in februari voor 3 weken. Wordt mijn eerste Thailand-trip sinds 11 jaar. Zin in! *O*
diseased rhinoceros pizzle
pi_155577151
quote:
6s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 20:27 schreef Flylib het volgende:
Zo, ik heb zojuist geboekt. Ik ga in februari voor 3 weken. Wordt mijn eerste Thailand-trip sinds 11 jaar. Zin in! *O*
Waar ga je heen?
pi_155578958
Weet ik nog niet, ga ik nog uitpuzzelen maar dat wordt niet gemakkelijk. Ik moet rekening houden met een kort side-tripje naar Siem Reap en een terugvlucht vanuit Kuala Lumpur. Tips voor 2 weken aan cultuur en chill-modus in Thailand gecombineerd met eerder genoemde zaken zijn van harte welkom :)
diseased rhinoceros pizzle
  donderdag 27 augustus 2015 @ 00:18:35 #160
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_155579140
Siem-reap kun je in een dag of 2 wel gezien hebben, Kuala Lumpur hetzelfde. Siem-reap is vooral de Angkor Wat waar ik na 5 uur eigenlijk wel klaar mee was (maar er zijn ook mensen die 3 dagen gaan :7 ) en KL zat ik vlak naast China town en 10 minuten van de Petronas Towers verwijderd maar dat is het ook wel een beetje daar.

Chillen en dingen zien --> Pai, maar de reis erheen vanuit Bangkok kan best een dag in beslag nemen aangezien je eerst naar Chiang Mai moet en vanuit daar een minibus moet pakken (liever niet) of zelf een motor huurt om erheen te rijden (aanrader, super mooie wegen en gratis bagage service)
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_155581060
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 00:18 schreef Drinky het volgende:
Siem-reap kun je in een dag of 2 wel gezien hebben, Kuala Lumpur hetzelfde. Siem-reap is vooral de Angkor Wat waar ik na 5 uur eigenlijk wel klaar mee was (maar er zijn ook mensen die 3 dagen gaan :7 ) en KL zat ik vlak naast China town en 10 minuten van de Petronas Towers verwijderd maar dat is het ook wel een beetje daar.

Chillen en dingen zien --> Pai, maar de reis erheen vanuit Bangkok kan best een dag in beslag nemen aangezien je eerst naar Chiang Mai moet en vanuit daar een minibus moet pakken (liever niet) of zelf een motor huurt om erheen te rijden (aanrader, super mooie wegen en gratis bagage service)
Ik vat 'm niet. Is die rit zo vreselijk? Ben zelf ook in Pai geweest en ik schat zo'n 80% van de toeristen daar komt er per minibus.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 04:51:57 #162
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_155581173
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 03:31 schreef JohanHakkelaar het volgende:

[..]

Ik vat 'm niet. Is die rit zo vreselijk? Ben zelf ook in Pai geweest en ik schat zo'n 80% van de toeristen daar komt er per minibus.
iedereen die ik sprak zei dat de rit vreselijk was. Mensen die normaal
gesproken nooit wagenziek werden moesten kotsen. Daarnaast, in Pai heb je sowieso een motor nodig om rond te komen. Kun je voor $5 per dag beter eentje in Chiang mai bij datzelfde bedrijf huren, afraggen in Pai en dan weer terug.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_155586776
Ik heb eigenlijk geen intenties om richting het noorden te gaan (heb ik 11 jaar geleden al gedaan, alleen in Pai ben ik nog niet eerder geweest). Ik ga liever richting de kust. Maar Pai ziet er wel fijn uit, dus wie weet heroverweeg ik het nog wel :)
diseased rhinoceros pizzle
pi_155587676
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 04:51 schreef Drinky het volgende:

[..]

iedereen die ik sprak zei dat de rit vreselijk was. Mensen die normaal
gesproken nooit wagenziek werden moesten kotsen. Daarnaast, in Pai heb je sowieso een motor nodig om rond te komen. Kun je voor $5 per dag beter eentje in Chiang mai bij datzelfde bedrijf huren, afraggen in Pai en dan weer terug.
Beetje overdreven. Ja het gaat om hoog en slingerend. Ik zat er met een redelijk zware nacht achter de kiezen in de minibus en echt geen last van kotsen.

Wil niet zeggen dat als je terug moet een eigen rit leuk kan zijn.

Ik wilde ook niet terug maar vanuit Pai door naar Laos dus dan is scooter geen optie vanuit Chiang Mai
  donderdag 27 augustus 2015 @ 13:07:18 #165
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_155587731
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:05 schreef Godtje het volgende:

[..]

Beetje overdreven. Ja het gaat om hoog en slingerend. Ik zat er met een redelijk zware nacht achter de kiezen in de minibus en echt geen last van kotsen.

Wil niet zeggen dat als je terug moet een eigen rit leuk kan zijn.

Ik wilde ook niet terug maar vanuit Pai door naar Laos dus dan is scooter geen optie vanuit Chiang Mai
Je kan de scooter ook daar achterlaten in Pai, dat is het mooie eraan. Ik was daarnaa ook doorgegaan richting Laos en het was allemaal geen probleem. Maarja ik heb gewoon een tyfushekel aan die minibussen die met gierende banden door elke bocht racen en waar je als sardientjes in blik helemaal opgepropt zit.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_155587765
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:07 schreef Drinky het volgende:
Maarja ik heb gewoon een tyfushekel aan die minibussen
Dan moet je het niet doen.
pi_155591300
Ik reed zelf naar/vanaf Pai. Niet per (mini)bus maar met de auto. Geen enkele last van misselijkheid gehad, terwijl ik met een noodvaart het andere verkeer voorbij scheurde. Moest alleen regelmatig de oren klaren vanwege de hoogteverschillen.

Scooter/brommer heb ik nog nooit gereden, ook niet in Nederland, en dat ben ik zeker in Thailand zonder geldig rijbewijs niet van plan om te leren.

Op de tussendag ben ik tevens naar Mae Hong Son gereden, wat een nog mooiere rit was.
pi_155605669
Wat raden jullie aan om te bezoeken in thailand als je ongeveer 42 dagen de tijd hebt?, Stranden zijn leuk voor aan einde een weekje, dus het zuiden liever 1 week. Verder blijf ik ook liever in Thailand.

Wat zouden jullie dan allemaal aanraden? Dus vooral beetje opzoek naar de mindere populaire stukjes :)
pi_155624794
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:52 schreef Naamweetikniet het volgende:
Wat raden jullie aan om te bezoeken in thailand als je ongeveer 42 dagen de tijd hebt?, Stranden zijn leuk voor aan einde een weekje, dus het zuiden liever 1 week. Verder blijf ik ook liever in Thailand.

Wat zouden jullie dan allemaal aanraden? Dus vooral beetje opzoek naar de mindere populaire stukjes :)
Een vaste route voor veel toeristen is: Bangkok, Kanchanaburi, Ayutthaya, Chiang Mai, Chiang Rai, Pai en Krabi en de eilanden in het zuiden. Verder trekken ook Pattaya, Koh Chang, Hua Hin en Cha-Am veel toeristen, hoewel die niet in de standaard 'banana pancake trail' thuishoren.

Als je naar minder populaire delen van Thailand wilt, dan raad ik de Isaan (het noordoosten) aan. Daarnaast het centrale deel van Thailand en in het zuiden het grootste deel van het vasteland.
In feite is 95% van Thailand niet toeristisch. Zelfs in de toeristencentra hoef je niet lang te reizen om geen farang (bleekneus) meer te zien.
pi_155654857
Johanhakkelaar, ik zie in die eerdere foto's dat je ook in het uiterste zuiden bent geweest. Hoe heb je het verblijf/reizen daar ervaren? Ik hoor daar allerlei verschillende verhalen over (variërend van saai tot gevaarlijk)

Tegen het einde van de rit overland naar Kuala Lumpur reizen zie ik wel als een leuke optie, maar ik heb geen flauw idee hoe veilig die rit is.
diseased rhinoceros pizzle
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:32:45 #171
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_155655717
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 16:53 schreef Flylib het volgende:
Johanhakkelaar, ik zie in die eerdere foto's dat je ook in het uiterste zuiden bent geweest. Hoe heb je het verblijf/reizen daar ervaren? Ik hoor daar allerlei verschillende verhalen over (variërend van saai tot gevaarlijk)

Tegen het einde van de rit overland naar Kuala Lumpur reizen zie ik wel als een leuke optie, maar ik heb geen flauw idee hoe veilig die rit is.
Over het algemeen is de route via Hat Yai met de trein naar Butterworth veiliger dan de route via Sungai Kolok.

Aan de andere kant, hoewel er een wat verhoogde kans is op aanslagen zit de trein vanaf Hat Yai naar Sungai Kolok naar mate de reis vordert steeds voller met 'moslims' zodat de kans op een aanslag op of in de trein relatief gering blijft. (Men wil instellingen van de regering raken, zoals politie, leraren en wellicht ook openbaar vervoer, maar niet specifiek ten koste van de lokale bevolking).

Wel blijft er altijd een risico in het zuiden en zijn er maatregelen van toepassing welke soms de vrijheid van rondlopen of toegang tot bepaalde zaken wat belemmeren. En een veiligheidscontrole bij een shopping mall is hier wat strikter en beter geregeld dan in Bangkok waar het een soort windowdressing is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:39:18 #172
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_155655841
Je kunt ook de boot van koh lipe (thailand) naar langkawi (maleisië) nemen, vandaar de boot naar (bijv.) penang en dan met de bus naar KL.
pi_155656271
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 16:53 schreef Flylib het volgende:
Johanhakkelaar, ik zie in die eerdere foto's dat je ook in het uiterste zuiden bent geweest. Hoe heb je het verblijf/reizen daar ervaren? Ik hoor daar allerlei verschillende verhalen over (variërend van saai tot gevaarlijk)

Tegen het einde van de rit overland naar Kuala Lumpur reizen zie ik wel als een leuke optie, maar ik heb geen flauw idee hoe veilig die rit is.
Er is weinig gevaar voor toeristen. Ik heb er wekenlang rondgereisd per huurauto en heb me zelden onveilig gevoeld. Slapen deed ik vooral in het meest luxe hotel van de regio, in de stad Pattani. 800 baht per nacht voor 2-pers.kamer, incl. ontbijtbuffet en met twee zwembaden, sauna en fitness en véél beveiliging, incl. detectiepoort bij binnenkomst.

Daarvandaan ben ik naar o.a Narathiwat, Yala, Betong en Songkhla gereden, plus een heleboel rurale gebieden in de jungle en aan de kust, waar het zogenaamd gevaarlijk is en locals mij waarschuwden niet heen te gaan. Denk aan districten als Yaring en Kok Pho (Pattani), Bannang Sata en Yaha (Yala) en Rueso (Narathiwat). Alleen in en om het hotel in Pattani kwam ik enkele farangs tegen, van wie ik aannam dat ze daar vanwege zaken of familiebezoek waren. Plus enkele Afrikaanse mannen, ongetwijfeld allen voetballer bij de plaatselijke FC. Verder trekken plaatsen als Betong, Dannok (Songkhla) en Sungai Kolok veel Maleisische toeristen, voornamelijk mannen op zoek naar drank en vrouwen. Die komen trouwens alleen in de genoemde grensplaatsen waar het wemelt van bars, disco's, restaurants en hotels; je zult in niet-grensplaatsen als Yala en Narathiwat géén toeristen, dus ook geen Maleisiërs vinden, en al helemaal niet buiten de steden. Om over farangs maar niet te spreken

Er zijn veel bezienswaardigheden in de regio: tempels, moskeeën, verlaten stranden, dichte jungles met rubberplantages en leuke dorpjes met vismarkten. Het zuiden van Yala, rond de weg naar Betong, is prachtig bergachtig. Als farang ben je overal een bezienswaardigheid en de mensen zijn heel vriendelijk. Van het conflict merk je alleen iets door de aanwezigheid van het leger. Veel controleposten langs de (snel)wegen, pantservoertuigen en in enkele straten van Yala anti-bommuren en soldaten met machinegeweren op de hoek. Bij de shopping mall in Yala houden soldaten de wacht en wordt er bij de ingang in je tas gekeken. Bij Big C in Pattani moet iedereen op een motorbike zijn zadel oplichten vóór het parkeren. Ik heb geen bomkraters en kogelgaten gezien en de bevolking is zonder uitzondering vriendelijk, hoewel je als farang wel met verbazing, soms argwaan bekeken wordt door velen. Begrijpelijk in mijn ogen.

Ook 's avonds is er genoeg te beleven, hoewel het openbare leven (winkels, markten) redelijk vroeg op de avond aan zijn einde komt. Toch vind je in de steden de nodige tenten voor laat vertier, zoals massage- en karaokebars en een enkele dansclub/disco. Ik heb mezelf op mijn avond in Narathiwat door een vriendelijke jongen voor het hotel gratis eerst naar een restaurant laten rijden en later naar een straat vol karaokebars, waar het nog laat werd met de aardige dames uit Laos. ;)

Overigens spreekt vrijwel niemand Engels en de voertaal in de regio is Yawi, een vorm van Maleis geschreven in het Arabisch. En het wemelt van de moskeeën. Kijk niet vreemd op als je opeens de muazzin door de straten hoort schallen met de oproep tot gebed en je bij 7-11 geen alcohol of varkensvlees kunt kopen. All part of the experience.

Zodra je de 'red zone' verlaat en de provincie Songkhla binnenrijdt raken de legerposten meteen uit het zicht, hoewel in de meest oostelijke vier districten van Songkhla (Chana, Thepha, Na Thawi en Saba Yoi) er heel af en toe ook een voorval is en er eind 2014 een zware bom explodeerde in Dannok, district Sadao.
Aan de Maleisische kant van de grens is het geheel veilig en merkt men niks van het conflict in het zuiden van Thailand.

Men waarschuwt je altijd om op je hoede te zijn, maar ik heb regelmatig 's avonds rondgelopen of gereden en ook op het platteland vertoefd, dus wat die adviezen waard zijn? Belangrijk is wel dat je de lokale cultuur respecteert, misschien nog meer dan in andere delen van het land. Ga als vrouw dus niet in bikini het strand op en hou rekening met alcohol en de evt. ramadan-periode.

Ik ben in ieder geval helemaal verliefd op de streek en huur in september in Hat Yai weer een auto om direct naar Pattani door te rijden. Met (nieuwe) vriendin ditmaal, die uit de omgeving van Bangkok komt. Zal wel een cultuurschok worden voor haar. 555

[ Bericht 10% gewijzigd door JohanHakkelaar op 29-08-2015 18:31:21 ]
pi_155661773
Bedankt voor de info allemaal ^O^ Kan het goed gebruiken als ik met verder ga met mijn planning.
diseased rhinoceros pizzle
pi_155662965
@Flylib
Als je over land naar Maleisië wilt reizen is er echt geen risico hoor. Als ik jou was zou ik daarbij zelfs een tussenstop maken in het diepe zuiden (per trein bv. in Yala, dat een station aan de lijn Bangkok-Sungai Kolok heeft) om een ander Thailand te zien. Erg interessant!

Hoewel ik er zelf (nog) niet geweest ben, lijkt Sungai Kolok me niet heel interessant. Als stad gericht op Maleisische sekstoeristen heeft het geen authentiek karakter. Een beetje het Pattaya van het Diepe Zuiden. Als je het echte islamitische Zuid-Thailand wilt zien, kun je die stad het best overslaan. Check deze documentaire maar: https://vimeo.com/111646574

[ Bericht 22% gewijzigd door JohanHakkelaar op 29-08-2015 23:25:21 ]
pi_155664007
Een blik op Yala-Stad door mijn toestel, tijdens verschillende trips genomen, zie je hieronder. In een paar foto's zie je iets van de veiligheidsmaatregelen. Yala is de meest beveiligde stad van de regio. Denk dus niet dat het er overal zo uitziet. Meestal blijft het bij een paar checkpoints bij de grote wegen van en naar het dorp. Yala is zeker niet mijn favoriete stad. Pattani is kleiner en gezelliger en wordt minder ontsierd door het Thaise leger. En het heeft een Big C. _O-

Helaas heeft Pattani geen treinstation. Als je met de trein komt uit de richting van Bangkok, moet je een rode bus à 25 baht per rit namen vanaf Yala. Je vindt deze als je bij de uitgang van het treinstation ong. 200m naar rechts loopt tot Siroros Road. Een andere optie is uitstappen bij een eerder station, Khok Pho (Pattani) genaamd. Vanaf daar rijden er gedeelde taxi's en songthaews naar Pattani. Een andere mogelijkheid is uiteraard de bus of minibus. Vanaf o.a. Bangkok en Hat Yai is vervoer naar de regio te vinden.

In de steden zijn bij daglicht voldoende motorbike-taxi's en songthaews te vinden, zoals overal in Thailand. Alleen in de avonduren kan lokaal vervoer lastig of onmogelijk te vinden zijn, waar ik in Narathiwat achter kwam en me om elf uur gedwongen zag vanaf de bars 45 minuten naar het hotel te lopen door uitgestorven straten... Thank God for 7-11. _O_

Treinstation


Skyline vanuit de 7e verdieping van het Park View Hotel


Atletiekbaan


Avondmarkt


Rivier Pattani met spoorbrug en Centrale Moskee


In het station


Bewapende soldaten in de straten


Legervoertuig


Checkpoint


Busstation


Vee aan de kades van de Pattani


Klokkentoren


Centrale Moskee


Meisjes kort na het sluiten van de scholen


Coliseum, de moderne shopping mall van Yala


Binnen het Coliseum


Wandeling langs de Pattani


[ Bericht 2% gewijzigd door JohanHakkelaar op 29-08-2015 23:15:05 ]
pi_155665655
Nice! ^O^
diseased rhinoceros pizzle
  zondag 30 augustus 2015 @ 19:18:00 #178
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155684297
Leuke plaatjes van Pattani. Ben er nog nooit geweest, zal er waarschijnlijk ook nooit komen. Ooit wel eens van Hua Hin via Hat Yai met de bus naar Penang gereisd. Dat was geen genoegen van 8 uur 's avonds om uiteindelijk de andere dag om 3 uur 's middags in Penang aan te komen. En dat alleen omdat ik geen zin had eerst naar Bangkok terug te gaan.

Maar alle Thais die je spreekt, en dat doe ik heel regelmatig, ook die in Yala eo opgegroeid zijn en de boel daar vanwege de onrust ontvlucht zijn, willen er voor geen goud heen. Vanuit het vliegtuig kun je aardig zien dat er nogal wat stranden zijn maar Bangkokanians krijg je er met geen goud naartoe als ze niet verplicht moeten. Dus zoek ik het ook maar niet op.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_155690944
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 19:18 schreef buzz1291 het volgende:
Leuke plaatjes van Pattani. Ben er nog nooit geweest, zal er waarschijnlijk ook nooit komen. Ooit wel eens van Hua Hin via Hat Yai met de bus naar Penang gereisd. Dat was geen genoegen van 8 uur 's avonds om uiteindelijk de andere dag om 3 uur 's middags in Penang aan te komen. En dat alleen omdat ik geen zin had eerst naar Bangkok terug te gaan.

Maar alle Thais die je spreekt, en dat doe ik heel regelmatig, ook die in Yala eo opgegroeid zijn en de boel daar vanwege de onrust ontvlucht zijn, willen er voor geen goud heen. Vanuit het vliegtuig kun je aardig zien dat er nogal wat stranden zijn maar Bangkokanians krijg je er met geen goud naartoe als ze niet verplicht moeten. Dus zoek ik het ook maar niet op.
De laatst geposte foto's zijn allemaal van de stad Yala, dus niet van Pattani of van het platteland. Ik heb ook de Zuidelijke Golfkust bezocht. Hieronder wat plaatjes van de stranden.

Hat Samila (Songkhla), met de gouden zeemeermin



Hat Panare (Pattani), met zijn sierrijke korlae-vissersboten




De straten van Panare




Talo Kapo (Pattani), een van de populaire badplaatsen voor locals





Laem Ta Chi, Yaring (Pattani)


Ao Manao/Khao Tanyong National Park (Narathiwat)




[ Bericht 3% gewijzigd door JohanHakkelaar op 30-08-2015 22:10:43 ]
pi_155733121
Is november een goede periode om te gaan? Of is er dan nog veel kans op regen?

Ik las namelijk over Loi Krathong, op 25 november. Is dat leuk, de moeite waard?

En hoe is Thailand sowieso, voor de beestje gevorderde reiziger? Is het niet een beetje al te druk en te toeristisch? Ik ben inmiddels verwend geraakt met bestemmingen waar je vrijwel geen toeristen tegenkomt en vrees een beetje dat het in Thailand vaak zal neerkomenop aansluiten achteraan de rij...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2015 14:29:51 ]
pi_155737043
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:29 schreef k_man het volgende:
Is november een goede periode om te gaan? Of is er dan nog veel kans op regen?

Ik las namelijk over Loi Krathong, op 25 november. Is dat leuk, de moeite waard?

En hoe is Thailand sowieso, voor de beestje gevorderde reiziger? Is het niet een beetje al te druk en te toeristisch? Ik ben inmiddels verwend geraakt met bestemmingen waar je vrijwel geen toeristen tegenkomt en vrees een beetje dat het in Thailand vaak zal neerkomenop aansluiten achteraan de rij...
Als je naar de bestemmingen gaat waar ik de laatste series foto's van heb geplaatst, dan zul je geen andere toeristen tegenkomen. November is wel een slechte periode voor die regio (het diepe zuiden) want de kans op regen en zelfs overstromingen is groot. Ga je naar het noorden, noordoosten (Isaan) of oosten van Thailand, dan is november het begin van het droge seizoen, dus een veel betere keuze.

Waar ben je eerder geweest? Je bent misschien een gevorderd reiziger, maar Thailand kan weer heel anders zijn dan andere bestemmingen waar je geweest bent.
Wil je in Thailand de mensenmassa's ontvluchten, dan hoef je maar even de toeristencentra uit te gaan en je waant je in het 'echte' Thailand. Zelfs in Pattaya, Phuket, Bangkok etc.

Loi Krathong ken ik niet; althans, er staat me weining van bij, hoewel ik er vorig jaar was tijdens het feest.
pi_155738611
Ik mis het!
pi_155741982
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 17:40 schreef JohanHakkelaar het volgende:
Waar ben je eerder geweest? Je bent misschien een gevorderd reiziger, maar Thailand kan weer heel anders zijn dan andere bestemmingen waar je geweest bent.
Dat hoop ik wel ja. :)

Ik ben nooit eerder in Thailand geweest en ook niet in de buurt. Wat betreft Azië ben ik alleen in Noord-Korea, China, Japan, India en Bhutan geweest.
pi_155746013
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:35 schreef k_man het volgende:

[..]
Noord-Korea
_O_ wil ik ook nog een keertje naar toe!

Voor de rest wat Johanhakkelaar zegt. Ik had dat zelfs in Chiang Mai. Of je kunt het diepe zuiden overwegen, waar ik nu ook over ga nadenken :)
diseased rhinoceros pizzle
pi_155817901
Iemand nog tips voor vluchten? Werelddeal weken van KLM komt rond 700¤, lijkt me goedkoper kunnen
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much."
"You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
pi_155818447
Couponkortingen en administratiebullshitkosten niet meegerekend, was ik 520 euro kwijt voor een ticket bij Qatar Airways in februari. Kan zelfs goedkoper als BKK zowel aankomst -als vertrekpunt is, want ik vlieg zelf terug vanuit Kuala Lumpur.

Naast Qatar ben ik ook goede deals bij Austrian/Lufthansa, British Airways, Finnair en Etihad tegengekomen, maar is ook afhankelijk van je reisperiode.
diseased rhinoceros pizzle
pi_155818907
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:03 schreef qua111 het volgende:
Iemand nog tips voor vluchten? Werelddeal weken van KLM komt rond 700¤, lijkt me goedkoper kunnen
data lijkt me handig
pi_155819542
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 16:41 schreef opreis het volgende:

[..]

data lijkt me handig
Sorry, was een snelle frustratiepost. Ik mik nu op 4 oktober tot 31 oktober, mag iets korter of langer, maximaal weg van 3 oktober-1 november. Heb net nog China Airlines gevonden met ¤584 via Matrix Airfare Search.
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much."
"You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
pi_155820366
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:06 schreef qua111 het volgende:

[..]

Sorry, was een snelle frustratiepost. Ik mik nu op 4 oktober tot 31 oktober, mag iets korter of langer, maximaal weg van 3 oktober-1 november. Heb net nog China Airlines gevonden met ¤584 via Matrix Airfare Search.
mag het ook indirect zijn?
pi_155820633
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:38 schreef opreis het volgende:

[..]

mag het ook indirect zijn?
Yup! Max 1 tussenstop, alles behalve over Moskou met aeroflot :)
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much."
"You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
pi_156103061
Is volgens jullie een vaccinatie voor alleen hepatitis A voldoende of raden jullie A+B aan? DTP heb ik al.
pi_156107432
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:29 schreef Stienn het volgende:
Is volgens jullie een vaccinatie voor alleen hepatitis A voldoende of raden jullie A+B aan? DTP heb ik al.
Ligt eraan wat je gaat doen natuurlijk. Voor zover ik weet is Hep B overdraagbaar via sex en bloed (naalden). Dus als je van plan bent om (onveilige) sex te hebben daar of misschien iets aan extreme activiteit waarbij je de kans loopt om gehecht te worden in een niet zn steriele omgeving (in bkk/cm hebben ze die wel maar op de eilanden/jungle zou ik het niet zeker weten).
Het is aan jouw om dan die inschatting te maken. Als je 2 weken all incl op een resort aan het zwembad gaat liggen lijkt het me overbodig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156280887
Iemand goeie ervaringen met een bepaalde jungletrektocht?

Liefst niet mega fysiek ivm een vriend die niet super goed tegen benauwdheid/vochtige lucht kan ;)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_156292067
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 21:09 schreef littledrummergirl het volgende:
Iemand goeie ervaringen met een bepaalde jungletrektocht?

Liefst niet mega fysiek ivm een vriend die niet super goed tegen benauwdheid/vochtige lucht kan ;)
Ik heb vorig jaar een trek gedaan in Chiang Mai, Pooh's eco trek

Was goed te doen, 1ste dag hebben we 2 a 3 uur gelopen naar een dorpje, daar beetje rondgekeken, gegeten en geslapen, de volgende dag gingen we verder/ terug via een langere weg, door de jungle, kniehoog in het water door een grot (supermooi) om vervolgens weer aan de andere kant van de grot terug in de jungle te komen.... ik denk dat de op de 2de dag iets van 4 uurtjes gelopen hebben maar ook heel veel gepauzeerd/gegeten/gezwomen etc

Aanradertje !

http://www.pooh-ecotrekking.com/eco-trekking.html
pi_156297295
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 21:09 schreef littledrummergirl het volgende:
Iemand goeie ervaringen met een bepaalde jungletrektocht?

Liefst niet mega fysiek ivm een vriend die niet super goed tegen benauwdheid/vochtige lucht kan ;)
In Khao Sok kan je veel 2 of 3 daagse tochten doen. Bij de driedaagse tocht ga je meestal anderhalve dag op het meer rondvaren en rondkijken en anderhalve dag "rondtrekken". Dat wil zeggen: rustig naar wat watervallen lopen en dan wat zwemmen. Niet erg inspannend, wel erg leuk. Woont daar ook een duits echtpaar dat deze trektochten organiseert: de man is erg kundig en spreekt echt prettig Engels!

Zelf in Chiang Rai ook in de bamboo nest gezeten, vond ik toch een tegenvaller. Weinig echte natuur, behalve als je lange dagtochten deed. Plus erg veel stijgen/dalen tussen de maïs en rijstvelden. Wel leuk om gezien te hebben in ieder geval.
pi_156316534
Hallo allemaal,

Ik ga binnekort ook naar Thailand. Waar kan ik me het beste voor vaccineren? Is Hepatitis, DTP en Rabiës genoeg?

Gr.
pi_156316930
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:38 schreef viktorfischer het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ga binnekort ook naar Thailand. Waar kan ik me het beste voor vaccineren? Is Hepatitis, DTP en Rabiës genoeg?

Gr.
quote:
Thailand: vaccinaties die verplicht zijn
Vaccinatie tegen gele koorts is voor Thailand alleen verplicht als je in de zeven dagen voordat je Thailand binnenkomt in een gele koorts land bent geweest (ook bij alleen een overstap op het vliegveld van een gele koorts land).
quote:
Thailand: inentingen die worden aanbevolen
Ongeacht verblijfsduur worden de volgende vaccinaties voor Thailand aangeraden: vaccinatie tegen DTP (difterie, tetanus en polio) en vaccinatie tegen hepatitis A (besmettelijke geelzucht).

Als je geen mazelen of een vaccinatie tegen mazelen hebt gehad, wordt een BMR inenting aanbevolen voor Thailand.
quote:
Thailand: inentingen bij langer verblijf
Bij een verblijf van langer dan drie maanden worden voor Thailand inentingen aangeraden tegen hepatitis B, buiktyfus, rabiës (=hondsdolheid) en in sommige gevallen tuberculose. Soms worden voor Thailand vaccinaties tegen deze ziekten aangeraden bij een korter verblijf. Overleg hierover met ons.

Voor Thailand wordt vaccinatie tegen Japanse encefalitis alleen in bepaalde (zeldzame) gevallen aangeraden.
pi_156317656
Dank je voor je reactie. Ik ga zelf een maandje. Zelfs dan is het toch handig om voor rabiës te laten inenten.
pi_156317732
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:40 schreef viktorfischer het volgende:
Dank je voor je reactie. Ik ga zelf een maandje. Zelfs dan is het toch handig om voor rabiës te laten inenten.
Ik heb het met 5 maanden achter elkaar nog niet gedaan.
Dom of niet? Geen idee. Ik heb de afweging gemaakt om het niet te doen.
Genoeg die het wel doen.
pi_156643497
Ik ga binnekort naar Thailand. Is het beter om daar korte broeken, shirts etc te halen? Of bijv creme, zonnebrandcreme, en dergelijk? Scheelt dat in de prijs aangezien alles wel redelijk goedkoop blijkt te zijn. Gr.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 17:45:27 #201
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156644524
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:54 schreef viktorfischer het volgende:
Ik ga binnekort naar Thailand. Is het beter om daar korte broeken, shirts etc te halen? Of bijv creme, zonnebrandcreme, en dergelijk? Scheelt dat in de prijs aangezien alles wel redelijk goedkoop blijkt te zijn. Gr.
Zoek in iedere willekeurige Mall maar de "Export Shop" op. Gegarandeerd shorts van goede kwaliteit voor 380 Baht, dus minder dan een tientje. Shirts op de markt, niet aan beginnen, kut kwaliteit en geen 100% katoen. 2 x wassen en je hebt er een poetslap bij. Cremes wel wat goedkoper maar erg zoeken om een creme zonder Whitening toevoegingen te vinden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 20:37:19 #202
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_156649063
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:45 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Zoek in iedere willekeurige Mall maar de "Export Shop" op. Gegarandeerd shorts van goede kwaliteit voor 380 Baht, dus minder dan een tientje. Shirts op de markt, niet aan beginnen, kut kwaliteit en geen 100% katoen. 2 x wassen en je hebt er een poetslap bij. Cremes wel wat goedkoper maar erg zoeken om een creme zonder Whitening toevoegingen te vinden.
Mogelijk dat 'cremes' per stukprijs iets goedkoper zijn, maar ik ben al jaren geleden gestopt met het 'importeren' van dit soort zaken, de Etos of Kruidvat in Nederland hebben regelmatig aanbiedingen met 1 + 1 gratis zodat het simpelweg niet loont om iets mee te nemen en de prijs in Nederland wel eens goedkoper kan zijn.

Qua kleding, ligt er een beetje aan wat je wilt, op zich is er niets mis mee met een goedkoop shirtje van de markt met bijvoorbeeld het logo van 7/11 erop (Niet dat ik dat nu nog koop, maar ook ik was ooit backpacker), en dan is het best leuk om dit soort zooi te dragen. Maar ik snapte toen ook wel dat dit geen topkwaliteit was.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 12:38:08 #203
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_156664736
Veel van dat soort cheap (band)shirts houden het bij mij verrassend lang vol moet ik zeggen :D

Ik heb een ticket voor 3,5 week rond de feestdagen geboekt *O*
Kerst wordt Bangkok, iemand een idee voor NYE??

Het wordt de 3e keer Thailand, het enige wat dit keer vast staat op mijn lijstje zijn Chiang Mai, Koh Phi Phi en Koh Lanta (nog niet geweest)....de rest weet ik nog niet :s)

En iemand ervaring met een superdeluxe hotel in Bangkok?
Ikzelf alleen met Lebua (die van The Hangover) en zou nu graag een ander willen proberen *)
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_156710019
Gisteren hotel geboekt met mijn vriendin naar Koh Samui in bophut (het noorden van Samui).
We zijn er van 28 maart tot 15 april(18 nachten). We willen vliegen vanaf Düsseldorf, we wonen er een half uurtje vanaf. Ben al via Skyscanner en andere zoeksites aan het informeren naar tickets.
Heb ook prijs alarm ingesteld, zodat ik op hoogte word gesteld wanneer de prijzen weer dalen.

Zou graag jullie raad vragen, wanneer ik uiteindelijk moet "toehappen" om een goed ticket te scoren?
pi_156710080
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 13:53 schreef loentje het volgende:
Gisteren hotel geboekt met mijn vriendin naar Koh Samui in bophut (het noorden van Samui).
We zijn er van 28 maart tot 15 april(18 nachten). We willen vliegen vanaf Düsseldorf, we wonen er een half uurtje vanaf. Ben al via Skyscanner en andere zoeksites aan het informeren naar tickets.
Heb ook prijs alarm ingesteld, zodat ik op hoogte word gesteld wanneer de prijzen weer dalen.

Zou graag jullie raad vragen, wanneer ik uiteindelijk moet "toehappen" om een goed ticket te scoren?
Past ook goed in:
TRV / Vragen over vliegen #39 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)

En 18 dagen op dezelfde plek? :o
pi_156710185
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 13:57 schreef Godtje het volgende:

[..]

Past ook goed in:
TRV / Vragen over vliegen #39 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)

En 18 dagen op dezelfde plek? :o
Lekker relaxen, scootertje huren en wat eilanden er omheen bezoeken
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 15:07:18 #207
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_156711222
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 12:38 schreef Queens het volgende:
Veel van dat soort cheap (band)shirts houden het bij mij verrassend lang vol moet ik zeggen :D

Ik heb een ticket voor 3,5 week rond de feestdagen geboekt *O*
Kerst wordt Bangkok, iemand een idee voor NYE??

Het wordt de 3e keer Thailand, het enige wat dit keer vast staat op mijn lijstje zijn Chiang Mai, Koh Phi Phi en Koh Lanta (nog niet geweest)....de rest weet ik nog niet :s)

En iemand ervaring met een superdeluxe hotel in Bangkok?
Ikzelf alleen met Lebua (die van The Hangover) en zou nu graag een ander willen proberen *)
Ik weet niet of het onder je definitie van superdeluxe valt (en ben er zelf uiteindelijk ook niet geweest), maar deze kreeg ik destijds als tip mee van een collega:

http://www.viehotelbangkok.com/

ze was daar erg over te spreken (en is nogal een luxepaard).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_156713108
Welke maatschappijen (ook van buiten Thailand) vliegen op Surat thani of Koh Samui?

Vriend gaat trouwen, als vrijgezellenfeest willen we voor een week naar Koh Phangan, full moon party en een beetje chillen. Omdat 't wat prijziger is als iemand in een berenpak door Amsterdam laten lopen ben ik nu wat aan het kijken hoe ik dat qua vluchten het beste kan doen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 17:36:35 #209
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_156713377
Verreweg de de beste manier om beiden te bereiken is via een binnenlandse vlucht vanuit Bangkok. Ik geloof dat Surat Thani ook nog vanuit Kuala Lumpur (Air Asia) en Ko Samui vanuit Kuala Lumpur (Bangkok Airways en Firefly) en Singapore (Silkair) kan worden bereikt.
diseased rhinoceros pizzle
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 20:54:15 #210
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156717414
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 17:14 schreef kalinhos het volgende:
Welke maatschappijen (ook van buiten Thailand) vliegen op Surat thani of Koh Samui?

Vriend gaat trouwen, als vrijgezellenfeest willen we voor een week naar Koh Phangan, full moon party en een beetje chillen. Omdat 't wat prijziger is als iemand in een berenpak door Amsterdam laten lopen ben ik nu wat aan het kijken hoe ik dat qua vluchten het beste kan doen.
Nok Air naar Surat Thani vanaf DMK is meestal de goedkoopste, maar die kun je ook all inclusive boeken (+bus+boot) naar Samui. Bangkok Air vliegt direct vanaf BKK naar Samui maar dan betaal je wel de hoofdprijs. Verder is er naar Samui ook een verbinding via KUL met Firefly en via SIN Silk Air. En uiteraard vliegt Thai Airways ook direct naar Samui.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 12 oktober 2015 @ 12:37:36 #211
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_156778750
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 15:07 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Ik weet niet of het onder je definitie van superdeluxe valt (en ben er zelf uiteindelijk ook niet geweest), maar deze kreeg ik destijds als tip mee van een collega:

http://www.viehotelbangkok.com/

ze was daar erg over te spreken (en is nogal een luxepaard).
Thanks, even checken!
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_156780257
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:54 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nok Air naar Surat Thani vanaf DMK is meestal de goedkoopste, maar die kun je ook all inclusive boeken (+bus+boot) naar Samui. Bangkok Air vliegt direct vanaf BKK naar Samui maar dan betaal je wel de hoofdprijs. Verder is er naar Samui ook een verbinding via KUL met Firefly en via SIN Silk Air. En uiteraard vliegt Thai Airways ook direct naar Samui.
Ja maar op DMK kan je niet vliegen vanaf hier he :P En om nou 3 vluchten te gaan doen lijkt me helemaal te veel. 't wordt dus vliegen op KUL of BKK en dan verder vliegen naar of Surat Thani of Koh Samui.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 12 oktober 2015 @ 18:40:57 #213
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156785494
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 14:02 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ja maar op DMK kan je niet vliegen vanaf hier he :P En om nou 3 vluchten te gaan doen lijkt me helemaal te veel. 't wordt dus vliegen op KUL of BKK en dan verder vliegen naar of Surat Thani of Koh Samui.
Of je nu een overstaptijd van 3 uur op Suvarnabhumi hebt, of van BKK de gratis shuttlebus ( 50 minuten ) naar DMK neemt maakt niet zo heel veel uit natuurlijk. Voor de ticketprijs zullen het toch wel losse tickets worden, wordt je bagage niet doorgelabeld en moet je het van de belt afhalen en opnieuw inchecken. Ik denk dat je een paar honderd euro goedkoper uit bent door de laatste leg met Nok Air te reizen, dan bv KLM en Bangkok Air. En via KUL naar Surat Thani, succes met 6 uur overstaptijd! Veel plezier :9
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_156797529
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 18:40 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Of je nu een overstaptijd van 3 uur op Suvarnabhumi hebt, of van BKK de gratis shuttlebus ( 50 minuten ) naar DMK neemt maakt niet zo heel veel uit natuurlijk. Voor de ticketprijs zullen het toch wel losse tickets worden, wordt je bagage niet doorgelabeld en moet je het van de belt afhalen en opnieuw inchecken. Ik denk dat je een paar honderd euro goedkoper uit bent door de laatste leg met Nok Air te reizen, dan bv KLM en Bangkok Air. En via KUL naar Surat Thani, succes met 6 uur overstaptijd! Veel plezier :9
Shit je hebt gelijk idd, scheelt best veel en dus ook nog vrij praktisch. Thanks.

Nog een andere vraag, ozzietukker weet dit vaak wel, is er een kans dat de prijs nog wat daalt? Ik wil vliegen 19/20 maart tot 26/27 maart. Ik zie nu retours van 507 via Qatar Airways maar vraag me af of het nog minder wordt of dat dit wel de bottom is.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:55:52 #215
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156799887
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 09:16 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Shit je hebt gelijk idd, scheelt best veel en dus ook nog vrij praktisch. Thanks.

Nog een andere vraag, ozzietukker weet dit vaak wel, is er een kans dat de prijs nog wat daalt? Ik wil vliegen 19/20 maart tot 26/27 maart. Ik zie nu retours van 507 via Qatar Airways maar vraag me af of het nog minder wordt of dat dit wel de bottom is.
507 is een nette prijs. Indien goede overstap tijden zou ik niet twijfelen. Incidenteel zie je wel eens iets lagers voorbij komen, vorige week BA voor 496 maar de afgelopen maanden schommelden de tarieven voor januari tussen 501 en 536 als laagsten. Goedkoper dan 420 heb ik nooit kunnen boeken maar je kunt gokken. Geen idee wat voor maart de kans is dat deze snel stijgt maar gezien de gemiddelde tarieven van Qatar lijkt me dit een hele tijdelijke aanbieding.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:34:32 #216
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_156810755
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 09:16 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Shit je hebt gelijk idd, scheelt best veel en dus ook nog vrij praktisch. Thanks.

Nog een andere vraag, ozzietukker weet dit vaak wel, is er een kans dat de prijs nog wat daalt? Ik wil vliegen 19/20 maart tot 26/27 maart. Ik zie nu retours van 507 via Qatar Airways maar vraag me af of het nog minder wordt of dat dit wel de bottom is.
507 Euro is geen slechte prijs, zoals Buzz aangeeft is er mogelijk nog een andere maatschappij zoals een Royal Jordanian (slechte overstaptijden), Ukraine Airlines (inferieur product) of een Finnair/China Airlines/BA welke de vluchten niet vol heeft zitten welke nog met aanbiedingen gaat komen, maar aangezien je ook nog lokale vluchten en hotels moet boeken en je data nogal vrij strak bepaald zijn zou ik niet te lang wachten.

Wel kan je nog even kijken of een Ethiad met een vertrek of vrijdagavond laat misschien niet beter is omdat je nog een dag extra hebt. Maar die zit tegenwoordig in de 600 euro categorie, al verwacht ik daar, al dan niet in combinatie met een heenvlucht uit Amsterdam en terugvlucht naar Dusseldorf nog wel wat tarieven in de 500 euro categorie.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 18 oktober 2015 @ 12:22:33 #217
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_156917523
Over 3 weken ben ik in Bangkok!
(Sorry voor deze nutteloze post, het is mijn eerste verre reis, eerste keer vliegen ook, en ik heb er zo veel zin in)
pi_156917912
Onze plannen beginnen vorm te krijgen *O* landen en acclimatiseren in bangkok, dan weekje cambodja,terugvliegen naar chiang mai, vanuit daar naar khao sok national park, wat eilandjes en dan weer naar huis :D

Ik overweeg, vrij fout maar misschien wel "je moet het eens meegemaakt hebben" een full moon party met kerst.. Iemand ervaring?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 18 oktober 2015 @ 14:18:12 #219
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_156919785
Hahaha onze plannen zijn acclimatiseren in BKK, weekje Cambodja, terug vliegen richting Krabi, en vanaf daar richting Chiang Mai voor Yi Peng
  zondag 18 oktober 2015 @ 14:18:37 #220
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_156919796
Ik heb de Full Moon Party gedaan (weliswaar in september), en ik heb daar absoluut geen spijt van. Het is maar hoe fout je het zelf maakt ;) En je moet er van houden natuurlijk/

Nee hoor, muziek was goed, sfeer was prima, ik vond het wel een aanrader. Als je houdt van dancefeesten/festivals dan zou ik het zeker gewoon doen. Als je er toch bent...
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_156920634
De full moon party is geveto'd door vriendlief :P die wil niet. Nou dan gaan we lekker met cocktails in een hamgmatje kerst vieren O+ ook dikke prima
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 18 oktober 2015 @ 15:13:59 #222
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_156921460
Vraagje aan de ervaren reizigers. Wel of geen Bahts (en Dollars voor Cambodja) meenemen?
Mijn vriend wil geld bestellen, maar ik dacht zelf er aan om gewoon op het vliegveld geld op te nemen. Lijkt me makkelijker.
pi_156922340
Ik ben vergeten hoe dit ook alweer moet...

Vanuit Nederland tickets boeken voor een domestic vluchtje (Bangkok phuket) bij thai lion air. Hij wil mijn Nederlandse creditcard niet omdat hij niet Indonesisch is :P ik weet dat er manieren zijn via andere websies om dit wel te fixen, maar hoe zat het ook alweer :D?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_156924042
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 15:13 schreef GimmeGore het volgende:
Vraagje aan de ervaren reizigers. Wel of geen Bahts (en Dollars voor Cambodja) meenemen?
Mijn vriend wil geld bestellen, maar ik dacht zelf er aan om gewoon op het vliegveld geld op te nemen. Lijkt me makkelijker.
Mij is het hier (terecht) afgeraden geld mee te nemen. Had voor 50 euro aan baht mee, de rest snel bij gepind wat ik nodig zou hebben snel daarna. Gewoon gaan zonder extra geld is dus prima, mocht je iemand kennen die nog een beetje baht heeft: koop die 10-50 euro (of meer) gewoon over.
pi_156924227
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 15:13 schreef GimmeGore het volgende:
Vraagje aan de ervaren reizigers. Wel of geen Bahts (en Dollars voor Cambodja) meenemen?
Mijn vriend wil geld bestellen, maar ik dacht zelf er aan om gewoon op het vliegveld geld op te nemen. Lijkt me makkelijker.
Zou niet weten waarom je geld zou willen meenemen.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_156924446
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 17:03 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Zou niet weten waarom je geld zou willen meenemen.
hoogstens om je visa te kopen zonder absurde wisselkoersen. Ik zou lekker op de luchthaven pinnen. ^O^ kun je het ook niet kwijtraken ect.

Trouwens is las dat t in Thailand aan te raden is grote bedragen ineens op te nemen omdat pinnen daar erg duur Is (of nouja n aantal euro per transactie)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 18 oktober 2015 @ 19:05:45 #227
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156926543
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 15:13 schreef GimmeGore het volgende:
Vraagje aan de ervaren reizigers. Wel of geen Bahts (en Dollars voor Cambodja) meenemen?
Mijn vriend wil geld bestellen, maar ik dacht zelf er aan om gewoon op het vliegveld geld op te nemen. Lijkt me makkelijker.
Dat laatste dus. Op BKK gewoon uit de muur trekken ná de douane, en op PNH is er een ATM (voor credit cards) in de hal waar je je visum regelt. Ingevulde formulieren met pasfoto en paspoort inleveren, niets betalen!!!! En in de in de rij aanschuiven totdat ze je paspoort omhoog houden en je naam roepen. In de tussentijd dollars uit een van de twee ATM's trekken. Wil je niet het risico nemen dat beide ATM's niet werken of leeg zijn. Wissel dan op BKK Bahts voor 50 dollar. Dan heb je precies genoeg voor 2 visa en een tuktuk van 7 of een taxi van 9 dollar naar je hotel. Aan de weg krijg je een tuk tuk voor 4 dollar zolang je maar zegt take it or leave it.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 18 oktober 2015 @ 19:08:40 #228
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156926609
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 15:42 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik ben vergeten hoe dit ook alweer moet...

Vanuit Nederland tickets boeken voor een domestic vluchtje (Bangkok phuket) bij thai lion air. Hij wil mijn Nederlandse creditcard niet omdat hij niet Indonesisch is :P ik weet dat er manieren zijn via andere websies om dit wel te fixen, maar hoe zat het ook alweer :D?
Nooit problemen gehad met een NL Visa Card. Had je wel de juiste (Thaise) site te pakken ipv de Indonesische misschien?

En pin transacties in Thailand kosten 180 Bt per transactie. Neem je 20000bt op, wordt er dus 20.180 Bt afgerekend. Helaas maar waar. Cash wisselen is het voordeligste. Risico's moet je zelf inschatten.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_156928998
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 19:08 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nooit problemen gehad met een NL Visa Card. Had je wel de juiste (Thaise) site te pakken ipv de Indonesische misschien?

En pin transacties in Thailand kosten 180 Bt per transactie. Neem je 20000bt op, wordt er dus 20.180 Bt afgerekend. Helaas maar waar. Cash wisselen is het voordeligste. Risico's moet je zelf inschatten.
ik heb n mastercard, misschien dat het daarin zit?

Ach ik boek wel ter plekke als ik er eenmaal ben :D komt wel goed
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 18 oktober 2015 @ 21:16:35 #230
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156930413
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:38 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ik heb n mastercard, misschien dat het daarin zit?

Ach ik boek wel ter plekke als ik er eenmaal ben :D komt wel goed
MasterCard zou ook gewoon moeten werken.

Ik zou het gewoon nog eens proberen op de site www.lionairthai.com. Want het aantrekkelijke van Thai Lion Air is dat ruim vantevoren boeken een berg geld scheelt. Tarieven kort voor vertrek kunnen makkelijk 2,5 tot 3 keer zo duur uitvallen. (Probeer maar eens een vlucht voor volgende week en vergelijk die dan eens met eentje in januari of februari 2016) Succes.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_156932372
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 21:16 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

MasterCard zou ook gewoon moeten werken.

Ik zou het gewoon nog eens proberen op de site www.lionairthai.com. Want het aantrekkelijke van Thai Lion Air is dat ruim vantevoren boeken een berg geld scheelt. Tarieven kort voor vertrek kunnen makkelijk 2,5 tot 3 keer zo duur uitvallen. (Probeer maar eens een vlucht voor volgende week en vergelijk die dan eens met eentje in januari of februari 2016) Succes.
ja die heb ik vanmiddag n keer of vier geprobeerd, steeds faalt ie bij het betaaldeel, zowel mijn cc als die van mn vriend... Morgen nog eens proberen :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 19 oktober 2015 @ 03:23:50 #232
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_156937937
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 22:09 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ja die heb ik vanmiddag n keer of vier geprobeerd, steeds faalt ie bij het betaaldeel, zowel mijn cc als die van mn vriend... Morgen nog eens proberen :D
Misschien de max van je creditcard bereikt (maandbedrag dat je bij de bank hebt vastgesteld dus)? Had ik een keer; ik bleef die site (toevallig ook een aziatische luchtvaartmaatschappij!) vervloeken, maar ik bleek zelf 'schuldig'. :') Verder nooit problemen gehad met mastercard & tickets boeken, waar dan ook.
pi_156938331
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 03:23 schreef babette21 het volgende:

[..]

Misschien de max van je creditcard bereikt (maandbedrag dat je bij de bank hebt vastgesteld dus)? Had ik een keer; ik bleef die site (toevallig ook een aziatische luchtvaartmaatschappij!) vervloeken, maar ik bleek zelf 'schuldig'. :') Verder nooit problemen gehad met mastercard & tickets boeken, waar dan ook.
Nope, heb de mijne al bijna n jaar niet gebruikt dus zou gewoon moeten kunnen :D waarschijnlijk gewoon ff storing dan ofzo. Probeer het van de week nog wel n keer. Ga pas in december dus tijd zat
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_156974408
Iemand ooit op Ko Bulon Leh geweest?
pi_156978935
quote:
dinsdag 13 oktober 2015 11:55 schreef buzz1291 het volgende:[/b]

[..]

507 is een nette prijs. Indien goede overstap tijden zou ik niet twijfelen. Incidenteel zie je wel eens iets lagers voorbij komen, vorige week BA voor 496 maar de afgelopen maanden schommelden de tarieven voor januari tussen 501 en 536 als laagsten. Goedkoper dan 420 heb ik nooit kunnen boeken maar je kunt gokken. Geen idee wat voor maart de kans is dat deze snel stijgt maar gezien de gemiddelde tarieven van Qatar lijkt me dit een hele tijdelijke aanbieding.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:34 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

507 Euro is geen slechte prijs, zoals Buzz aangeeft is er mogelijk nog een andere maatschappij zoals een Royal Jordanian (slechte overstaptijden), Ukraine Airlines (inferieur product) of een Finnair/China Airlines/BA welke de vluchten niet vol heeft zitten welke nog met aanbiedingen gaat komen, maar aangezien je ook nog lokale vluchten en hotels moet boeken en je data nogal vrij strak bepaald zijn zou ik niet te lang wachten.

Wel kan je nog even kijken of een Ethiad met een vertrek of vrijdagavond laat misschien niet beter is omdat je nog een dag extra hebt. Maar die zit tegenwoordig in de 600 euro categorie, al verwacht ik daar, al dan niet in combinatie met een heenvlucht uit Amsterdam en terugvlucht naar Dusseldorf nog wel wat tarieven in de 500 euro categorie.
Dank dank. Probleem met Qatar is dat je land uur of 1400 smiddags en dat Koh Phan Gan dan nog bereiken zga onmogelijk is. Onze optie is nu:
Ams-KUL, landen 7am local time
KUL - Surat Thani, vliegt weg rond 11am local time.
Op die manier hebben we genoeg tijd het eiland te halen.

Ticket Ams-Kul is 620 return
Tickets kul-surat thani ongeveer 65 return

quote:
0s.gif Op [quote]1s.gif [b]Op maandag 19 oktober 2015 08:08 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Nope, heb de mijne al bijna n jaar niet gebruikt dus zou gewoon moeten kunnen :D waarschijnlijk gewoon ff storing dan ofzo. Probeer het van de week nog wel n keer. Ga pas in december dus tijd zat
Lionair website werkt niet met een NL creditcard. Probeer Tiket.com of ticketindonesia.info
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_156979140
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 22:00 schreef kalinhos het volgende:

[..]


[..]

Dank dank. Probleem met Qatar is dat je land uur of 1400 smiddags en dat Koh Phan Gan dan nog bereiken zga onmogelijk is. Onze optie is nu:
Ams-KUL, landen 7am local time
KUL - Surat Thani, vliegt weg rond 11am local time.
Op die manier hebben we genoeg tijd het eiland te halen.

Ticket Ams-Kul is 620 return
Tickets kul-surat thani ongeveer 65 return

[..]

Lionair website werkt niet met een NL creditcard. Probeer Tiket.com of ticketindonesia.info
Ja die laatste website, die zocht ik!! Thnx :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:28:27 #237
449509 cambodian
Backpackers Dream
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:47:04 #238
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_156982725
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:37 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Mogelijk dat 'cremes' per stukprijs iets goedkoper zijn, maar ik ben al jaren geleden gestopt met het 'importeren' van dit soort zaken, de Etos of Kruidvat in Nederland hebben regelmatig aanbiedingen met 1 + 1 gratis zodat het simpelweg niet loont om iets mee te nemen en de prijs in Nederland wel eens goedkoper kan zijn.

Qua kleding, ligt er een beetje aan wat je wilt, op zich is er niets mis mee met een goedkoop shirtje van de markt met bijvoorbeeld het logo van 7/11 erop (Niet dat ik dat nu nog koop, maar ook ik was ooit backpacker), en dan is het best leuk om dit soort zooi te dragen. Maar ik snapte toen ook wel dat dit geen topkwaliteit was.
Alle cosmetica is in Thailand super duur, mijn ervaring in ieder geval. Vooral zonnebrandcreme is gigantisch duur daar.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_157114247
Koh Phangan geboekt _O_ Geloof dat we oa door de adviezen hier ook zijn gaan kijken naar Kuala Lumpur, reis is nu als volgt:

zat 20 maart
Brussel - Doha - KUL
zon 21 maart KUL - Surat Thani

Zat 26 maart
Surat Thani - KUL
Zon 27 maart
KUL - DOHA - Brussel

totaal 580 euro, best netjes denk ik eigenlijk. Vliegen wel zonder ruimbagage.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 26 oktober 2015 @ 22:16:50 #240
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157123959
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 16:54 schreef kalinhos het volgende:
Koh Phangan geboekt _O_ Geloof dat we oa door de adviezen hier ook zijn gaan kijken naar Kuala Lumpur, reis is nu als volgt:

zat 20 maart
Brussel - Doha - KUL
zon 21 maart KUL - Surat Thani

Zat 26 maart
Surat Thani - KUL
Zon 27 maart
KUL - DOHA - Brussel

totaal 580 euro, best netjes denk ik eigenlijk. Vliegen wel zonder ruimbagage.
Nette prijs, zei ik toch, gewoon beetje rondstruinen.

Maar zonder ruimbagage? Je bent toch niet zo iemand die een complete backpack in een overhead locker probeert weg te stouwen en dan klagen wanneer er geen plek is of met andermans bagage gaat lopen schuiven? Want als ik ergens een hekel aan heb is dat het wel.

Overigens is het bij Qatar toch ook gewoon 20 kg vrij inchecken bij iedere ticketprijs?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157124828
Ja maar tis qua overstap wat krapper geboekt met airasia. + We blijven 1 week in Koh Phangan em thats it. 2 zwembroeken, 7 boxers en 3 shirts en ik ben er wel
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:54:30 #242
447699 annaliza892
trotse moeder
pi_157137784
Ben afgelopen zomer zelf als vrouw twee maanden door het Noord-Oosten van Thailand vereist, Isaan. Erg arm gedeelte maar een ware opening voor je wereldbeeld. Gebieden waar iedereen op straat je nazwaait en uitnodigd voor een diner. Omdat ik Phuket en Chiang Mai zo vaak zag langskomen: tip! Mooiste ervaring van mijn leven.
facebook
pi_157190929
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 16:54 schreef annaliza892 het volgende:
Ben afgelopen zomer zelf als vrouw twee maanden door het Noord-Oosten van Thailand vereist, Isaan. Erg arm gedeelte maar een ware opening voor je wereldbeeld. Gebieden waar iedereen op straat je nazwaait en uitnodigd voor een diner. Omdat ik Phuket en Chiang Mai zo vaak zag langskomen: tip! Mooiste ervaring van mijn leven.
Ja, de Isaan heeft wel wat. Ik ben zelf twee keer door de regio getrokken: december 2014 reed ik in vijf dagen van Udon Thani naar Bueng Kan en langs de Mekong door naar Ubon Ratchathani, waarna ik via Khon Kaen weer in Udon kwam. In juli van dit jaar ben ik opnieuw naar Udon gevlogen en per auto naar Bueng Kan en Kalasin gereden. Bij een vriendin in Udon Thani heb ik nog het typisch Isaanse plattelandsleven mogen ervaren. Brrr... Niks voor mij!

Niet de mooiste regio van Thailand, maar wel de moeite waard voor een paar dagen. Twee maanden? Dat is rijkelijk lang en ik zou me snel gaan vervelen.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 07:31:10 #244
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_157197769
Voor mij alweer bijna 1 jaar geleden :X. Tijd vliegt!
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:09:04 #245
6941 APK
Factual, I think.
pi_157210006
Mijn vlucht met China Airlines in december is gecancelled en ben op de vlucht van de volgende dag geboekt.
Kom (hopelijk) om 06:45u in Bangkok aan en ipv een nachtje in Bangkok moet ik naar Don Mueang voor een vlucht die om 11:45u vertrekt.

Moet wel te doen zijn, toch?
(Ga anyway met de fasttrack service door de douane op BKK.)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:22:29 #246
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157210275
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:09 schreef APK het volgende:
Mijn vlucht met China Airlines in december is gecancelled en ben op de vlucht van de volgende dag geboekt.
Kom (hopelijk) om 06:45u in Bangkok aan en ipv een nachtje in Bangkok moet ik naar Don Mueang voor een vlucht die om 11:45u vertrekt.

Moet wel te doen zijn, toch?
(Ga anyway met de fasttrack service door de douane op BKK.)
Die vlucht blijkt wel altijd vóór 7:00 am aan te komen. De immigration is niet meer het probleem op BKK. Dat hebben ze wel onder controle. Wel blijft het altijd afwachten hoe snel je bagage arriveert. Reken op een uur voordat je buiten staat, en dan kun je de gratis shuttlebus nemen die op het heel ieder uur vertrekt. Zorg wel voor een ticket of boarding pas, anders mag je niet met die bus mee. Duurt 50 minuten. Moet dus lukken.

http://www.suvarnabhumiai(...)arnabhumi-don-muaeng
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:22:15 #247
6941 APK
Factual, I think.
pi_157212181
Ah, goed om te horen dat die vlucht meestal op tijd is ^O^
Een uur voordat je buiten staat vind ik toch wel optimistisch, heb zo vaak achterlijk lang in die trechter voor immigration gestaan dat ik nog met de fast track ga als ze 500 extra non smiling chagrijnen achter de balies zetten.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:48:09 #248
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157213048
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 21:22 schreef APK het volgende:
Ah, goed om te horen dat die vlucht meestal op tijd is ^O^
Een uur voordat je buiten staat vind ik toch wel optimistisch, heb zo vaak achterlijk lang in die trechter voor immigration gestaan dat ik nog met de fast track ga als ze 500 extra non smiling chagrijnen achter de balies zetten.
Ik heb een aantal jaren gebruik gemaakt van Bangkok Flight Services. Die loodsten je voor 700 Bt door de FT. Nu 850 dacht ik. Maar de laatste 2 jaar gewoon kijken of er bij de eerste immigration een grote rij staat, ja? dan doorlopen de FT voorbij en de tweede immigration nemen. Laatste x was deze volledig uitgestorven en binnen no time bij de belt. Maar ik begrijp het wel als je een 11:45 vlucht op DMK moet halen. Een uur van aankomst aan de gate tot buiten staan gaat je wel lukken. En haasten hoef je je toch niet want die bus van 9:00 uur haal je toch wel. Succes.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:34:57 #249
6941 APK
Factual, I think.
pi_157214621
BFS heb ik ook de laatste twee keer genomen, staat zo'n meisje raar te kijken als je tijdens de sprint even rustig naar het toilet wil :P
Is nu 1450 voor met z'n tweeën, doe ik het blind voor.
Thanks!
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_157296948
ola!

Ik heb vanmiddag tickets geboekt om in Februari 20 dagen in Thailand te bezoeken.

We willen iig een paar dagen in Bangkok rondhangen en dan of naar Chiang Mai (moet nog ff bekijken hoeveel dagen daar) en vandaar een binnenlandse vlucht naar Surat Thani en dan door naar Koh Tao (duikbrevet halen en chillen) en dan weer naar Bangkok/naar huis.

Of we gaan vanaf Bangkok naar Surat Thani en daarna na Chiang Mai en dan Bangkok/naar huis

Ben er nog niet helemaal over uit. Nog dingen die we moeten doen? Ik hoor het graag :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_157400928
Weet iemand wat over het weer op de eilanden ter hoogte van khao sok national park in december? Ik las laatst ineens dat er veel kans is op regen in die maand. Dus ik overweeg n ander kluitje eilanden te gaan bezoeken als dit echt zo blijkt te Zijn.


http://tipsthailand.nl/weer-thailand-december/
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 8 november 2015 @ 15:38:03 #252
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_157402856
Voor zover ik weet is het weer in onze winter aan de westkust doorgaans beter dan aan de oostkust, daar heeft het vorig jaar van nov tot januari geregend (en in het westen was het in januari iig stralend). Maar garantie heb je in die tijd van het jaar nooit, in nov 13 had ik juist op koh tao supermooi weer.
pi_157430076
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:38 schreef babette21 het volgende:
Voor zover ik weet is het weer in onze winter aan de westkust doorgaans beter dan aan de oostkust, daar heeft het vorig jaar van nov tot januari geregend (en in het westen was het in januari iig stralend). Maar garantie heb je in die tijd van het jaar nooit, in nov 13 had ik juist op koh tao supermooi weer.
Ik ga me eens oriënteren op leuke eilandjes aan de oostkust. Iemand nog tips :D?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 9 november 2015 @ 19:05:10 #254
6941 APK
Factual, I think.
pi_157430641
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 15:38 schreef babette21 het volgende:

Voor zover ik weet is het weer in onze winter aan de westkust doorgaans beter dan aan de oostkust, daar heeft het vorig jaar van nov tot januari geregend (en in het westen was het in januari iig stralend). Maar garantie heb je in die tijd van het jaar nooit, in nov 13 had ik juist op koh tao supermooi weer.
Ik denk dat jij Samui, Phangan en Tao bedoelt, maar dat is niet echt de oostkust maar meer de oostkant van de landtong naar Maleisië.
Oost is Koh Chang en Koh Samet en daar heb je het beste weer van alle eilanden in december.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 10 november 2015 @ 01:06:39 #255
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_157441091
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 19:05 schreef APK het volgende:

[..]

Ik denk dat jij Samui, Phangan en Tao bedoelt, maar dat is niet echt de oostkust maar meer de oostkant van de landtong naar Maleisië.
Oost is Koh Chang en Koh Samet en daar heb je het beste weer van alle eilanden in december.
Dat bedoel ik ja, sorry voor de evt verwarring.
  vrijdag 13 november 2015 @ 18:45:01 #256
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157518405
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 19:05 schreef APK het volgende:

[..]

Ik denk dat jij Samui, Phangan en Tao bedoelt, maar dat is niet echt de oostkust maar meer de oostkant van de landtong naar Maleisië.
Oost is Koh Chang en Koh Samet en daar heb je het beste weer van alle eilanden in december.
Maar voor een echt paradijsje moet je natuurlijk het Koh Kood Resort op Koh Kut (vlgs Google maps) hebben. Beetje minder toegankelijk maar dat gebeurt wel vaker met .... ;) uhhh die eilanden dus.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157562265
Geen idee of het hier al een keer gemeld is maar in Bangkok kun je ook gebruik maken van Uber. Geen oplichting, bang dat je te veel betaald. Gister bijvoorbeeld met Uberlux van RCA (club route 66) naar khoa san Road gegaan voor 300 bath. En vandaag voor 85 bath van khoa san Road naar het treinstation.
  zondag 15 november 2015 @ 11:25:50 #258
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157563707
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 09:40 schreef Stienn het volgende:
Geen idee of het hier al een keer gemeld is maar in Bangkok kun je ook gebruik maken van Uber. Geen oplichting, bang dat je te veel betaald. Gister bijvoorbeeld met Uberlux van RCA (club route 66) naar khoa san Road gegaan voor 300 bath. En vandaag voor 85 bath van khoa san Road naar het treinstation.
Geen oplichting? Van RCA naar KS Road met een meter taxi is krap aan 120 Baht. Dat er vanaf RCA geen taxi op de meter wil rijden en probeert om iedere Falang minstens 500 bt uit z'n zak te kloppen is een ander verhaal. Maar oplichting blijft het. Wanneer je daar nou gewoon het complex uitloopt en op Petchaburi Road één van de honderden taxi's aanhoudt...... Begrijp je?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157605634
Hoe is Thailand in Juni/Juli/Augustus?

Lees dat het in sommige regio's dan regenseizoen is. Zijn er plekken die ik in deze maanden moet mijden en op welke plekken/regio's is het goed vertoeven in deze maanden? :P
pi_157609848
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:09 schreef Stagediver het volgende:
Hoe is Thailand in Juni/Juli/Augustus?

Lees dat het in sommige regio's dan regenseizoen is. Zijn er plekken die ik in deze maanden moet mijden en op welke plekken/regio's is het goed vertoeven in deze maanden? :P
Ik ben alleen in juni/juli geweest en volgens mij maakt het geen reet uit. Vaak regent het ff een uurtje per dag en verder is er niks aan de hand
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_157611631
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 21:23 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ik ben alleen in juni/juli geweest en volgens mij maakt het geen reet uit. Vaak regent het ff een uurtje per dag en verder is er niks aan de hand
Zelfde toen ik er een maand in augustus was. Heb misschien 2 dagen gehad die mijn plannen in de weg zaten maar de rest was het gewoon heerlijk weer
pi_157611750
Ga ik dit redden?

Land op Surat Thani om 14:20 en zou om 15:45 in de bus moeten zitten richting Ferry Donsak.

Ik heb geen flauw idee hoeveel tijd de Thai nodig hebben om koffers uit een vliegtuig te halen :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_157612528
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 22:22 schreef _aurum_ het volgende:
Ga ik dit redden?

Land op Surat Thani om 14:20 en zou om 15:45 in de bus moeten zitten richting Ferry Donsak.

Ik heb geen flauw idee hoeveel tijd de Thai nodig hebben om koffers uit een vliegtuig te halen :+
Makkelijk. De bus wacht op passagiers he. Die chauf schiet er niets mee op als hij met een lege bus wegrijdt terwijl hij weet dater net een vliegtuig geland is
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_157614407
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 22:18 schreef opreis het volgende:

[..]

Zelfde toen ik er een maand in augustus was. Heb misschien 2 dagen gehad die mijn plannen in de weg zaten maar de rest was het gewoon heerlijk weer
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 21:23 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ik ben alleen in juni/juli geweest en volgens mij maakt het geen reet uit. Vaak regent het ff een uurtje per dag en verder is er niks aan de hand
Mooi!! :)

Heb ik er weer een goede optie voor komende zomer bij *O*
pi_157689233
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 21:00 schreef JohanHakkelaar het volgende:

[..]

Ja, de Isaan heeft wel wat. Ik ben zelf twee keer door de regio getrokken: december 2014 reed ik in vijf dagen van Udon Thani naar Bueng Kan en langs de Mekong door naar Ubon Ratchathani, waarna ik via Khon Kaen weer in Udon kwam. In juli van dit jaar ben ik opnieuw naar Udon gevlogen en per auto naar Bueng Kan en Kalasin gereden. Bij een vriendin in Udon Thani heb ik nog het typisch Isaanse plattelandsleven mogen ervaren. Brrr... Niks voor mij!

Niet de mooiste regio van Thailand, maar wel de moeite waard voor een paar dagen. Twee maanden? Dat is rijkelijk lang en ik zou me snel gaan vervelen.
In de 'grote' steden zoals Ubon verveel je je al snel ja, alleen je kunt maanden doorbrengen in de kleine dorpjes in de regio waar ondanks het populaire toerisme in Thailand mensen verbaasd staan te kijken als ze een buitenlander zien. Prachtig!
facebook
pi_157689454
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:34 schreef annaliza892 het volgende:

[..]

In de 'grote' steden zoals Ubon verveel je je al snel ja, alleen je kunt maanden doorbrengen in de kleine dorpjes in de regio waar ondanks het populaire toerisme in Thailand mensen verbaasd staan te kijken als ze een buitenlander zien. Prachtig!
Ik kan hooguit één dag in zo'n dorp doorbrengen, d.w.z. dezelfde dag alweer vertrekken. Bij mij vriendin (als in kennis) thuis was geen airco of westers toilet voor handen. Daarnaast was het overdag 38-39 graden toen ik er was. Daar slapen had ik niet aan willen denken. Ik was blij om daar na een paar uur weg te rijden naar een mooi hotel in de plaats Bueng Kan.
pi_157712831
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 19:08 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nooit problemen gehad met een NL Visa Card. Had je wel de juiste (Thaise) site te pakken ipv de Indonesische misschien?

En pin transacties in Thailand kosten 180 Bt per transactie. Neem je 20000bt op, wordt er dus 20.180 Bt afgerekend. Helaas maar waar. Cash wisselen is het voordeligste. Risico's moet je zelf inschatten.
Ik ben nu in Chiang Mai en het is inmiddels 200 Bt.
Vind het overigens opvallend rustig met toeristen nu.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_157713984
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 11:51 schreef charon het volgende:

[..]

Ik ben nu in Chiang Mai en het is inmiddels 200 Bt.
Vind het overigens opvallend rustig met toeristen nu.
Waarschijnlijk komen die massaal de komende paar dagen ivm Loy Krathong
pi_157715731
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:48 schreef JohanHakkelaar het volgende:

[..]

Ik kan hooguit één dag in zo'n dorp doorbrengen, d.w.z. dezelfde dag alweer vertrekken. Bij mij vriendin (als in kennis) thuis was geen airco of westers toilet voor handen. Daarnaast was het overdag 38-39 graden toen ik er was. Daar slapen had ik niet aan willen denken. Ik was blij om daar na een paar uur weg te rijden naar een mooi hotel in de plaats Bueng Kan.
Klinkt goed en avontuurlijk! Ieder zijn eigen smaak natuurlijk hè.

Ben je ook in andere (zuid-oost) Aziatische landen geweest?
facebook
pi_157770569
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 14:46 schreef annaliza892 het volgende:

[..]

Klinkt goed en avontuurlijk! Ieder zijn eigen smaak natuurlijk hè.

Ben je ook in andere (zuid-oost) Aziatische landen geweest?
Alleen een uur of twee de grens over naar Maleisië, bij Sadao in de provincie Songkhla. Op Thailand ben ik nog lang niet uitgekeken, hoewel ik ooit wel naar Myanmar hoop te gaan. De andere buurlanden Cambodja en Laos trekken me niet. Voor mijn werk zou ik eventueel in de toekomst nog wat andere Aziatische landen als Japan en Zuid-Korea kunnen bezoeken.
pi_157819956
Hallo!
Ik ben van plan om 3 maanden te gaan reizen door Thailand en Vietnam maar vraag me af of dat niet iets TE lang is ? Hoelang raden jullie aan? en kan ik het beste mijn vlucht van bangkok naar vietnam boeken als ik daar ben of al van te voren?
pi_157821930
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 11:51 schreef charon het volgende:

[..]

Ik ben nu in Chiang Mai en het is inmiddels 200 Bt.
Vind het overigens opvallend rustig met toeristen nu.
pff vijf euro, das best wat :{

Ga sowieso nog even n stapeltje bestellen bij het gwk voordat ik ga, wel relaxed voor de eerste paar dagen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 25 november 2015 @ 21:47:15 #273
6941 APK
Factual, I think.
pi_157822143
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 21:41 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

pff vijf euro, das best wat :{

Ga sowieso nog even n stapeltje bestellen bij het gwk voordat ik ga, wel relaxed voor de eerste paar dagen.
Als je hier baht gaat kopen ben je nog veeeeeeeel duurder uit.
Gewoon euro's meenemen en daar omwisselen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 25 november 2015 @ 21:51:09 #274
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_157822276
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 21:41 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

pff vijf euro, das best wat :{

Ga sowieso nog even n stapeltje bestellen bij het gwk voordat ik ga, wel relaxed voor de eerste paar dagen.
Ik val in herhaling, maar wat je ook doet, nooit, maar dan ook nooit, maar dan toch ook echt nooit bij de GWK in Nederland Thaise Baht halen, want die wisselkoers is pure fictie van het GWK.

Beter neem je een stapel eurobiljetten mee en wissel je wat op de luchthaven in Bangkok, de koers op de luchthaven bij de reguliere wisselkantoortjes is overigens circa 1,5 tot 2 THB onder de daadwerkelijke koers, je kunt beter doorlopen naar de Airlink welke je verbindt met Bangkok, daar zitten een Superrich en een andere toko met normale wisselkoersen zoals deze ook in de stad zijn, vroeger ook de Kasikornbank op de hoek bij de ingang van de airlink, maar die hebben nu dezelfde koers als alle andere wisselkantoortjes.
Deze wisselkantoortjes zitten op het gebied van de SRT (State Railway of Thailand) en vallen buiten het luchthaven monopolie.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 25 november 2015 @ 21:53:19 #275
6941 APK
Factual, I think.
pi_157822360
Is ook maar een paar minuten lopen naar dat wisselkantoor ^
Zeker de moeite waard :Y
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_157879462
Bij Pratunam in Bangkok vind je een groot Superrich-kantoor. Daar krijg je de beste rates.
  maandag 30 november 2015 @ 08:18:00 #277
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_157915570
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 11:51 schreef charon het volgende:

[..]

Ik ben nu in Chiang Mai en het is inmiddels 200 Bt.
Vind het overigens opvallend rustig met toeristen nu.
Is het zo rustig gebleven? Want wij konden geen trein of betaalbare vlucht naar Chiang Mai meer krijgen.
pi_157938379
H
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 08:18 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Is het zo rustig gebleven? Want wij konden geen trein of betaalbare vlucht naar Chiang Mai meer krijgen.
Het was de week er na (Loy Krathong) duidelijk drukker, maar nog steeds niet overvol. Ik ben nu op Koh Chang, en daar is niets te doen. Vooral de Russen blijven weg, zegt men.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_157938690
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 11:51 schreef charon het volgende:

[..]

Ik ben nu in Chiang Mai en het is inmiddels 200 Bt.
Vind het overigens opvallend rustig met toeristen nu.
Dat is dus 5 Euro plus koersopslag van je eigen bank? Wel karig zeg, ben je meer dan 10 kwijt per opname.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 1 december 2015 @ 08:05:23 #280
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_157938721
Alweer een jaar geleden -O-.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_157945650
Afgelopen januari naar Thailand geweest, nu wel ik in januari naar Myanmar. Waarschijnlijk weer via bangkok omdat dat volgens mij de beste en goedkoopste manier is.

Maar wat is daarna het beste / leukste / makkelijkste om maar myanmar te gaan, bus, vliegtuig of iets anders?
pi_157945865
Ik begreep dat vliegen op Yangon het makkelijkst is. Doe ik volgend jaar iig.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158074801
Hi,

Mijn vriendin en ik zijn een reisje naar Thailand aan het plannen voor in januari, ongeveer 2-2,5 week.

Een van de dingen die we lastig in te schatten vinden is het reizen door Thailand en door de stad in Bangkok. Hoe is het 'openbaar vervoer' in Bangkok en de rest van Thailand geregeld? Is dat een beetje duidelijk en betrouwbaar?

Het gaat me er dan vooral om dat ik het wel relaxt zou vinden om niet de hele tijd naar bussen o.i.d. te moeten gaan zoeken en een halve dag te reizen om van a naar b te komen (afgezien van de reistijd uiteraard :9).
We hadden al wel de nachttrein van Bangkok naar Chiang mai gevondne, die klinkt sowieso wel redelijk betrouwbaar. Het gaat ons dus echt om het reizen naar bijv. Kanchanaburi of Ayutthaya.

Hopelijk hebben de ervaren Thailand reizigers hier goede tips voor ons :)
pi_158077451
De trein naar Ayutthaya is het eerste stukje van de trein/nachttrein naar Chiang Mai. Duurt een paar uur en is ideaal.

Dan een dag in Ayutthaya blijven (met de fiets rond daar is één dag voldoende ) en dan in de avond zo rond 7 uur de nachttrein verder pakken naar Chiang Mai.

Kosten voor het ticket naar Ayutthaya was anderhalve euro volgens mij. Ticket van daar naar Chiang Mai was 8 Euro
pi_158077601
Ik zou persoonlijk voor de minivan kiezen naar Ayutthaya, je kunt instappen bij Victory Monument. Kosten zijn vergelijkbaar, maar je bent er een stuk sneller. Beviel ons in elk geval heel goed.

http://www.thewholeworldi(...)an-public-transport/
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  maandag 7 december 2015 @ 13:39:42 #286
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_158078066
Trein > bus/minivan
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_158080632
Thanks voor de tips :D ik begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen dat reizen door Thailand en de steden redelijk makkelijk is. Ik was er een beetje bang voor dat het er erg chaotisch aan toe zal gaan, omdat het toch anders is dan een Westers OV systeem.

Hebben jullie toevallig nog meer links waar jullie handige transport info opzoeken? :)
pi_158080796
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 11:16 schreef christiman het volgende:
Hi,

Mijn vriendin en ik zijn een reisje naar Thailand aan het plannen voor in januari, ongeveer 2-2,5 week.

Echt in januari? 8 feb is begint chinees nieuwjaar. Dan neemt in ZO Azie de reislust toe en kunnen tickets en beschikbaarheid daarvan uitdagender worden. Niet onmogelijk maar wel op tijd regelen als je aan dagen vast zit.
pi_158081533
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 14:58 schreef christiman het volgende:
Thanks voor de tips :D ik begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen dat reizen door Thailand en de steden redelijk makkelijk is. Ik was er een beetje bang voor dat het er erg chaotisch aan toe zal gaan, omdat het toch anders is dan een Westers OV systeem.

Hebben jullie toevallig nog meer links waar jullie handige transport info opzoeken? :)
http://www.thaizer.com/category/travel-in-thailand/

deze hele site is overigens wel leuk qua tips, do's and don'ts, qua cultuur/gebruiken etc.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_158084436
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:04 schreef Godtje het volgende:

[..]

Echt in januari? 8 feb is begint chinees nieuwjaar. Dan neemt in ZO Azie de reislust toe en kunnen tickets en beschikbaarheid daarvan uitdagender worden. Niet onmogelijk maar wel op tijd regelen als je aan dagen vast zit.
8 februari is precies de datum dat wij weer beginnen helaas, dus het zal inderdaad echt ervoor moeten.
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:35 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

http://www.thaizer.com/category/travel-in-thailand/

deze hele site is overigens wel leuk qua tips, do's and don'ts, qua cultuur/gebruiken etc.
Thanks, ik ga eens kijken :)
  One tough cookie maandag 7 december 2015 @ 21:42:44 #291
169210 liesje1979
pi_158092148
Welk eiland zouden jullie gaan in begin maart? :@
  One tough cookie maandag 7 december 2015 @ 21:52:35 #292
169210 liesje1979
pi_158092454
Weet ook nog helemaal niet of ik ga hoor, speel gewoon een beetje met het idee maar nog niets concreets ofzo, vind het ook eng want ben nog nooit in Azie geweest en ik zou dan alleen gaan dus dat vind ik ook wel eng.

Maar als ik zou gaan zou het zoiets worden:
Dag 1. (25-2) Vliegen.
Dag 2. (26-2) Aankomst Bangkok.
Dag 3. (27-2) Bangkok.
Dag 4. (28-2) Bangkok, vertrek Ayuhttaya
Dag 5. (29-2) Ayuhttaya
Dag 6. (1-3) Vetrek naar Chiang Mai[ (nachttrein?)

Dag 7 (2-3) Chiang Mai
Dag 8 (3-3) Chiang Mai
Dag 9 (4-3) Chiang Mai.
Dag 10 (5-3) Chiang Mai vertrek Pai

Dag 11 (6-3) Pai
Dag 12. (7-3) Pai
Dag 13 (8-3) Pai vertrek Chang Mai, vliegen naar het zuiden.

Dag 14. (9-3) Chilling
Dag 15 (10-3)Chilling
Dag 16 (11-3) Chilling
Dag 17 (12-3) Chilling
Dag 18 (13-3)Chilling
Dag 19 (14-3) Chilling

Dag 20 (15-3) Chilling vertrek naar Bangkok
Dag 21 (16-3) Bangkok
Dag 22 (17-3) Bangkok vertrek naar Nederland.
Dag 23 (18-3) Thuis

Dus APK kom maar op met je hulp :D
pi_158093797
Ligt eraan wat je wil doen, Ko Tao is voornamelijk goedkoop duiken en daarna drinken, Ko Pangan heeft de Full moon party, weet alleen niet of die daar binnen valt. Ko Samui ben ik nooit geweest maar is volgens mij voornamelijk hotels en resorts, Ko phi phi is weer wat relaxter, heeft ook geen gemotoriseerd vervoer.
  dinsdag 8 december 2015 @ 10:17:39 #294
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_158099962
Is dat nou echt iets die Full Moon party of zit het vol met mensen die er heen gaan 'om er geweest te zijn'? Vertrek 6 januari voor een jaar weg en begin in Thailand. Vraag me alleen af of het de moeite gaat zijn om dat feest mee te maken, anders moet ik m'n planning aan gaan passen. (ik hou wel van een feestje, maar wel van een leuk feestje)
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_158100286
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:17 schreef EDMAN- het volgende:
Is dat nou echt iets die Full Moon party of zit het vol met mensen die er heen gaan 'om er geweest te zijn'? Vertrek 6 januari voor een jaar weg en begin in Thailand. Vraag me alleen af of het de moeite gaat zijn om dat feest mee te maken, anders moet ik m'n planning aan gaan passen. (ik hou wel van een feestje, maar wel van een leuk feestje)
Hangt van je smaak af. Ik was in de buurt en ben er geweest.
Niet mijn feestje. Te druk, te veel foute mensen. De before poolparty heb ik me beter vermaakt.
Maar er zijn genoeg mensen die er een mooi feest hebben gehad.
pi_158104363
Zag net deze gekickt in mn AT.
Alweer 2 jaar geleden dat ik er 4 weken was, vorig jaar rond deze tijd Vietnam, 4 weken.
En dit jaar, ivm pasgeboren baby niks. En ik vind t steeds kutter dat we dit jaar niet in Azië zijn. Maar ja :)
pi_158117553
quote:
11s.gif Op maandag 7 december 2015 21:42 schreef liesje1979 het volgende:
Welk eiland zouden jullie gaan in begin maart? :@
Gewoon doen ;)
De eerste keer dat ik alleen ging backpacken ben ik ook naar Thailand gegaan, ongeveer dezelfde route gehad, en werkelijk super goed bevallen.

Vervoer is makkelijk en je komt genoeg mensen tegen.

Ik ben zelf naar krabi, lanta en koh phi phi gegaan. Dat beviel mij goed.
pi_158211831
Oh my, bangkok is echt amazing O+ wat een fijne stad :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 13 december 2015 @ 12:35:01 #299
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_158212240
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 12:12 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh my, bangkok is echt amazing O+ wat een fijne stad :D
Ja, vond ik ook! Enjoy!!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  User die het meest klaagt 2022 zondag 13 december 2015 @ 14:21:53 #300
414785 sirdanilot
pi_158214814
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:57 schreef Blester het volgende:
Tip voor de zomermaanden:

Retour vliegticket Amsterdam - Bangkok
23 augustus - 30 augustus
¤416 PP
Qatar Airways
Tussenstop in Qatar

Zie: http://www.skyscanner.nl/(...)senabled=false&rtn=1

Doe ermee wat je wilt :)
Zie in Mei zelfs een vlucht voor 405 euro heen en terug met ukraine international

EDIT: Oeps, knoeroude post gequote, sorry :(
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  One tough cookie maandag 14 december 2015 @ 23:14:36 #301
169210 liesje1979
pi_158250134
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 12:12 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh my, bangkok is echt amazing O+ wat een fijne stad :D
Ik ga het met eigen ogen zien! *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')