SLM zelf heeft geen Stops certificatie. Dan kan je toestel dit nog wel hebben, als airline moet je ook gecertificeerd zijn anders mag het dus nog nietquote:Op woensdag 29 april 2015 08:17 schreef Sunri5e het volgende:
Iemand een idee waarom SLM niet met 2 motoren de oceaan over mag?
Zouden ze het voor hun zelf niet makkelijker maken als ze zorgen dat ze dat certificaat wél hebben?quote:Op woensdag 29 april 2015 08:45 schreef Thetallguy het volgende:
SLM zelf heeft geen Stops certificatie. Dan kan je toestel dit nog wel hebben, als airline moet je ook gecertificeerd zijn anders mag het dus nog niet
Etops, maar ik gok dat je mobiel zitquote:Op woensdag 29 april 2015 08:45 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
SLM zelf heeft geen Stops certificatie. Dan kan je toestel dit nog wel hebben, als airline moet je ook gecertificeerd zijn anders mag het dus nog niet
Mocnten ze met een twin gaan vliegen dan lijkt me dat ze ETOPS approved willen zijn inderdaad .quote:Op woensdag 29 april 2015 08:56 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zouden ze het voor hun zelf niet makkelijker maken als ze zorgen dat ze dat certificaat wél hebben?
Etops zit niet in het standaard Android woordenboek blijkt.quote:Op woensdag 29 april 2015 08:57 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Etops, maar ik gok dat je mobiel zit
quote:
In ieder geval is een deel van de 777-vloot geleased.quote:
Ik heb het al eerder gezegd; SLM is alles behalve financieel rendabel.quote:Op woensdag 29 april 2015 09:10 schreef NewHorizon het volgende:
Denk niet dat dat financieel rendabel is met maar 1 vliegtuig. Dan is het gebruik van vier motoren een stuk makkelijker
Sure, laten we een van de duurste vliegtuigen om te kopen/huren in de vloot nemen om deze vervolgens het grootste deel van de tijd op de grond te laten staan...quote:Het aanschaffen van een nieuw longhaul toestel voor de route Paramaribo-Amsterdam is een optie
(...)
Het opnieuw huren van een vliegtuig ligt echter het meest voor de hand, waarbij een Boeing 777 een wens is van de maatschappij.
Even een maand of wat wachten en ze kunnen PH-BFM overnemen.quote:SLM moet daarom waarschijnlijk genoegen nemen met weer een A340 of een Boeing 747. Toestellen met vier motoren.
Nee dat is ook zo.quote:Op woensdag 29 april 2015 11:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gezegd; SLM is alles behalve financieel rendabel.
Prachtige beelden, die stem van Philip Bloemendal, de livery van KLM, de bedrijvigheid op het platform, de toestellen.quote:
Ik zeg niet dat het onderhoud slecht uitgevoerd wordt; daar zijn immers ook genoeg eisen voor.quote:Op woensdag 29 april 2015 13:33 schreef NewHorizon het volgende:
Ik ben niet bekend met hun onderhouds-trackrecord, maar als dat zo dramatisch als is jij schetst zal het toestel sowieso 90% van de tijd niet ETOPS-approved zijn dankzij achterstallig onderhoud
Ik gebruik wellicht ook verkeerde woorden met ' achterstallig onderhoud', je kunt prima aan de eisen voldoen maar toch een hoop openstaande defecten hebben.quote:Op woensdag 29 april 2015 13:46 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Prachtige beelden, die stem van Philip Bloemendal, de livery van KLM, de bedrijvigheid op het platform, de toestellen.
[..]
Ik zeg niet dat het onderhoud slecht uitgevoerd wordt; daar zijn immers ook genoeg eisen voor.
(hoewel daar in het verleden en hoogstwaarschijnlijk het heden ook regelmatig niet aan wordt voldaan)
Ik bedoel dat het toestel regelmatig voor onderhoud naar Parijs gaat.
Dat het toestel het grootste deel van de tijd op de grond stilstaat komt niet door onderhoud maar door hun vluchtschema.
Ik kan me dan ook echt niet indenken hoe een maatschappij met 1 longhaul vliegtuig (dat ook nog eens veel stil staat) ooit rendabel zou kunnen opereren.quote:Op woensdag 29 april 2015 11:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gezegd; SLM is alles behalve financieel rendabel.
Jep. PH-BUW; een 747-300 (een van de 3 747-300's die KLM heeft gehad) kwam in oktober 1986 in dienst bij KLM en werd in 2003 in Mojave opgeslagen.quote:Op woensdag 29 april 2015 14:27 schreef NewHorizon het volgende:
Benieuwd waar ze mee op de proppen komen. Was het niet SLM die een tijd met een 747 afkomstig van KLM heeft gevlogen?
Het kan wel. Als de passagiers genoeg betalen moet dat prima kunnen, zeker als de utilization omhoog gaat.quote:Op woensdag 29 april 2015 14:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik kan me dan ook echt niet indenken hoe een maatschappij met 1 longhaul vliegtuig (dat ook nog eens veel stil staat) ooit rendabel zou kunnen opereren.
Klopt, de PH-BUW heeft een tijdje bij SLM gevlogen als PZ-TCM.quote:Op woensdag 29 april 2015 14:27 schreef NewHorizon het volgende:
Benieuwd waar ze mee op de proppen komen. Was het niet SLM die een tijd met een 747 afkomstig van KLM heeft gevlogen?
Ze hebben natuurlijk ook maar één route voor dat vliegtuig.quote:Op woensdag 29 april 2015 14:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik kan me dan ook echt niet indenken hoe een maatschappij met 1 longhaul vliegtuig (dat ook nog eens veel stil staat) ooit rendabel zou kunnen opereren.
Charter Baltimore - Lourdes die door Arke verkocht is. Blijkbaar mochten ze de empty legs van/naar Baltimore ook verkopen want zag behoorlijk wat pakketjes voor fly-drives Baltimore langskomen de laatste tijd (met maar 1 mogelijke reisdata; deze week)quote:Op woensdag 29 april 2015 21:43 schreef FredvZ het volgende:
Het zal ongetwijfeld toeval met de huidige rellen zijn, maar uitgerekend vandaag vliegt Arke naar Baltimore:
[ afbeelding ]
Aangezien de gehele 777 vlot er sowieso al uitging moest voor Amsterdam al wat anders komen; bijvoorbeeld de A380. Nu deze er ook uitgaat en hun A330's Europa niet halen betekend dit dus inderdaad het einde voor Malaysia Airlines in Europa.quote:April 30, 2015: Malaysia Airlines is offering for sale or lease all six of its Airbus A380s, its two Boeing 747-400Fs and four Airbus A330-200Fs and four Boeing 777-200ERs as it seeks to restructure following a disastrous 2014.
MAS lost two 777s last year: MH370, the flight that disappeared and still hasn’t been found; and MH17, the flight that was shot down over Ukraine.
Elimination of the freighters wipes out MASCargo.
MAS, the passenger operation, has six A380s, 15 A330-300s, 57 Boeing 737-800s with 14 on order and 10 options and 13 777-200ERs, according to Wikipedia.
The disposal of all six A380s presents an opportunity to test the market for used A380s and whether a key component to Airbus’ strategy for the super jumbo going forward will work: allow airlines to try out the airplane without having to spent the huge amount of money required to buy new. After experiencing the A380, the theory goes, other carriers will understand how this can spur sales.
This theory was created in anticipation of A380s coming off lease from Singapore Airlines and later Emirates Airlines for airplanes that are 12 years or older. The MAS A380s are considerably younger.
Disposal of the A330-200Fs won’t help Airbus sell new ones. The price has raised questions over the ROI of new-build, main-deck freighters (an issue with Boeing and its 747-8F and 777F as well). The relatively young 747-400Fs also will put pressure on Boeing’s ability of sell 747-8Fs to keep this line alive.
My guess: hetzelfde lot als de Skymark-kisten: inpakken en nooit meer naar omkijken:quote:Op donderdag 30 april 2015 23:00 schreef Iemand91 het volgende:
Dit gaat interessant worden voor de A380's wat daar mee gaat gebeuren.
Even een noob vraag, wast betekent 76W? 763 betekent denk ik 767-300 en 787-800, maar zie hier ook geregeld dingen met een letter voorbij komenquote:Op woensdag 29 april 2015 21:39 schreef FredvZ het volgende:
[ afbeelding ]
Arke(Fly) bestaat dit jaar 10 jaar, daarom krijgen alle vliegtuigen een sticker. De vakantievlieger is opgericht op de overblijfselen van Holland Excel, wat weer een reïncarnatie was van Holland Excel. Met "dank" aan de twijfelachte prestaties van de PH-AHQ, -AHX en -AHY (allen B763) waren ze in de beginjaren onder vakantiegangers geliefd vanwege de relatieve lage prijzen en gehaat omdat je eigenlijk nooit zeker wist of je vlucht wel doorging. Wat je wel zeker wist dat je vertraging had
In de loop der jaren nam de punctualiteit toe, evenals het aantal passagiers dat ze in een longhaul toestel weten te proppen (van 253 (B763) via 283 (B76W) naar 307 (B788)).
Kunnen we niet een inzamelingsactie houden op Fok!?quote:Op donderdag 30 april 2015 23:00 schreef Iemand91 het volgende:
Dit gaat interessant worden voor de A380's wat daar mee gaat gebeuren. Ze zijn nog erg jong (2-3 jaar oud) en er zijn nog niet eerder A380's zo van de ene naar de andere maatschappij gegaan.
Alstu:quote:Op donderdag 30 april 2015 23:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Even een noob vraag, wast betekent 76W? 763 betekent denk ik 767-300 en 787-800, maar zie hier ook geregeld dingen met een letter voorbij komen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | IATA ICAO Manufacturer and Aircraft Type / Model 762 B762 Boeing 767-200 pax 763 B763 Boeing 767-300 pax 764 B764 Boeing 767-400 pax 767 n/a Boeing 767 all pax models 76F n/a Boeing 767 all Freighter models 76W B763 Boeing 767-300 (winglets) pax 76X B762 Boeing 767-200 Freighter 76Y B763 Boeing 767-300 Freighter |
Ik dank u zeerquote:Op vrijdag 1 mei 2015 00:10 schreef OEM het volgende:
[..]
Alstu:
[ code verwijderd ]
Volgens IATA een 767-300 met winglets dus. De 767-codes van IATA maken blijkbaar geen onderscheid tussen de non-ER en ER versies. Dat in tegenstelling tot bv de 777: 773 = 777-300 non-ER, 77W = 777-300ER.
Alle codes: link
However, airlines kunnen zelf ook zulke codes verzinnen om hun verschillende versies te kunnen specificeren. Delta gebruikt bv. 76D, 76L, 76H, 76P, 76Q, 76T, 76W, 76Z.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |