Maken ze er Tourism Union International vanquote:Op zondag 12 april 2015 21:59 schreef Iemand91 het volgende:
Sowieso moeten ze wat met de naam gaan doen, want de hele groep Touristik Union International gaan noemen is ook niet wat...
Lijkt me een raar gezicht om dat IRL te zien gebeuren.quote:Op zondag 12 april 2015 22:45 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
English Electric Lightning bij Hatfield Aerodrome, 1962.
De piloot kon ternauwernood ontsnappen en kwam terecht in de kassen en brak beide benen.
Ksst.. we hebben al zo weinig hier.quote:Op zondag 12 april 2015 23:16 schreef OEM het volgende:
[..]
Is die zooi daar nou nog steeds niet wegbezuinigd?
Den Helder Airport / Maritiem Vliegkamp De Kooyquote:
Vind je het gek als ze er geen reclame voor maken. Ik hoorde pas van die dienst toen in de krant stond dat ze het stop hadden gezet Had best een vluchtje willen maken hoor.quote:Op maandag 13 april 2015 07:15 schreef Thetallguy het volgende:
En FlyBe had een lijndienst naar Norwich ooit die het maar liefst twee maanden uithield
Qua pricing waren ze wel ingesteld op de oliereiziger. Dus ik weet niet of je ¤400+ over had gehad voor die 35 minuten vliegenquote:Op maandag 13 april 2015 11:46 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Vind je het gek als ze er geen reclame voor maken. Ik hoorde pas van die dienst toen in de krant stond dat ze het stop hadden gezet Had best een vluchtje willen maken hoor.
Logisch dat er geen animo voor was Ze stopten zelfs met de lijnvlucht na 2 weken, niet 2 maandenquote:Op maandag 13 april 2015 13:10 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Qua pricing waren ze wel ingesteld op de oliereiziger. Dus ik weet niet of je ¤400+ over had gehad voor die 35 minuten vliegen
Hoezo onverwacht ? Storing ofzo ?quote:Op maandag 13 april 2015 11:43 schreef FredvZ het volgende:
Ik had van het weekend een onverwacht offshore retourtje met een Eurocopter AS365 Dauphin 2.
Inclusief het urenlange gezelschap van een toeterende misthoorn in mijn oor...
Een jaar of wat terug waren er ook vluchten van Eelde (vlakbij Assen, dus handig voor NAM/Shell personeel) naar Aberdeen, die waren ook schrikbarend duur.quote:Op maandag 13 april 2015 13:10 schreef Thetallguy het volgende:
Qua pricing waren ze wel ingesteld op de oliereiziger. Dus ik weet niet of je ¤400+ over had gehad voor die 35 minuten vliegen
Er was idd even wat spoedonderhoud nodig.quote:
Vanaf Amsterdam betaal je ook zo 500 tot 1000 euro voor een retourtje, als je direct wil vliegen.quote:Een jaar of wat terug waren er ook vluchten van Eelde (vlakbij Assen, dus voor NAM/Shell personeel) naar Aberdeen, die waren ook schrikbarend duur.
Daar heb ik ook een paar keer mee gevlogen, Goedkoopste retour was ¤350, toen ik een keer binnen een week vlucht moest hebben was het ¤700....
Ik ben ICT-er bij een landelijk opererende organisatiequote:
twitter:thatjohn twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 10:20:23 The problem with the 3-5-3 A380 layout, as demonstrated by @AirlineFlyer. #paxex #AIX15 http://t.co/iXkvbKpGM2 reageer retweet
twitter:thatjohn twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 10:05:00 So, this is how @Airbus is fitting 11 seats 3-5-3 on an A380. #paxex #AIX15 http://t.co/o8IO4peLiH reageer retweet
Maarrrrr, zit je wel bij het raam!quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:38 schreef Thetallguy het volgende:
Ik zou in de nieuwe 3-5-3 A380's niet voor de raamplaats gaantwitter:thatjohn twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 10:20:23 The problem with the 3-5-3 A380 layout, as demonstrated by @AirlineFlyer. #paxex #AIX15 http://t.co/iXkvbKpGM2 reageer retweettwitter:thatjohn twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 10:05:00 So, this is how @Airbus is fitting 11 seats 3-5-3 on an A380. #paxex #AIX15 http://t.co/o8IO4peLiH reageer retweet
Dat ga ik sowieso niet, wil altijd aan het gangpadquote:Op dinsdag 14 april 2015 11:38 schreef Thetallguy het volgende:
Ik zou in de nieuwe 3-5-3 A380's niet voor de raamplaats gaantwitter:thatjohn twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 10:20:23 The problem with the 3-5-3 A380 layout, as demonstrated by @AirlineFlyer. #paxex #AIX15 http://t.co/iXkvbKpGM2 reageer retweettwitter:thatjohn twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 10:05:00 So, this is how @Airbus is fitting 11 seats 3-5-3 on an A380. #paxex #AIX15 http://t.co/o8IO4peLiH reageer retweet
Het lijkt echt de nieuwe 77W te worden.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:38 schreef Thetallguy het volgende:
Ik zou in de nieuwe 3-5-3 A380's niet voor de raamplaats gaantwitter:thatjohn twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 10:20:23 The problem with the 3-5-3 A380 layout, as demonstrated by @AirlineFlyer. #paxex #AIX15 http://t.co/iXkvbKpGM2 reageer retweettwitter:thatjohn twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 10:05:00 So, this is how @Airbus is fitting 11 seats 3-5-3 on an A380. #paxex #AIX15 http://t.co/o8IO4peLiH reageer retweet
geen gordels en reddingsvesten?quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:38 schreef Thetallguy het volgende:
Ik zou in de nieuwe 3-5-3 A380's niet voor de raamplaats gaantwitter:thatjohn twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 10:20:23 The problem with the 3-5-3 A380 layout, as demonstrated by @AirlineFlyer. #paxex #AIX15 http://t.co/iXkvbKpGM2 reageer retweettwitter:thatjohn twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 10:05:00 So, this is how @Airbus is fitting 11 seats 3-5-3 on an A380. #paxex #AIX15 http://t.co/o8IO4peLiH reageer retweet
Ligt meer aan de maatschappij dan aan locatie.quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:14 schreef Karstman het volgende:
Dat doet mij er aan denken. Al die Amerikanen zijn heul dik, zijn bij Amerikaanse kisten de stoelindelingen daarop aangepast of zijn die wereledwijd redelijk gelijk?
Met Ryanair wel eerst A380's gaan vliegen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:20 schreef Belastinginspecteur het volgende:
No way dat ik in een kist stap met die indeling. Zelfs niet mocht Ryan air toch nog de kolder in de kop krijgen en me voor 100 euro de plas over kunnen zetten..... Echt niet.
Mockup van de nieuwe configuratie op een beurs. En dan zijn gordels en reddingsvesten een beetje overbodig; plus het komt niet erg positief over.quote:
Ik ben 1.95 en vind een windowseat normaal al een ellende, laat staan deze. Isle seat ftw!quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:35 schreef boriq het volgende:
Verder moet ik er niet aan denken daar te moeten zitten met mijn 1.92m, ondanks dat ik een smal mannetje ben...
Hoe zou die seat er uberhaupt uit zien bij een deur, welke al minder ruimte overlaat voor je benen...quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:55 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ik ben 1.95 en vind een windowseat normaal al een ellende, laat staan deze. Isle seat ftw!
In een Bombardier CRJ 100 of Embraer ERJ 145 van HOP! heb ik prima gezeten:quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:55 schreef Karstman het volgende:
Ik ben 1.95 en vind een windowseat normaal al een ellende, laat staan deze. Isle seat ftw!
ok ok ailse seatquote:Op dinsdag 14 april 2015 19:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In een Bombardier CRJ 100 of Embraer ERJ 145 van HOP! heb ik prima gezeten:
Bij de nooduitgang aan de kant waar maar 1 stoel van het gangpad stond
Wat bedoel je met Isle seat?
gangpad stoel?quote:
Bussen ook. In Koreaanse bussen kon ik steeds prinsheerlijk zitten, terwijl Londense bussen voor mijn formaat vaak verschrikkelijk zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2015 13:35 schreef Iemand91 het volgende:
Mockup van de nieuwe configuratie op een beurs. En dan zijn gordels en reddingsvesten een beetje overbodig; plus het komt niet erg positief over.
Makkelijk. Zo lang reizigers eerst naar prijs kijken en daarna (op afstand) de rest gebeurd dat ja.quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:26 schreef LintuxCx het volgende:
Zouden ze echt een heel vliegtuig vol zo gek krijgen om zichzelf 12u lang zo op te vouwen...
Ligt eraan, een heleboel mensen die op vergelijkingssites gewoon de goedkoopste optie aanklikkenquote:Op dinsdag 14 april 2015 23:26 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Bussen ook. In Koreaanse bussen kon ik steeds prinsheerlijk zitten, terwijl Londense bussen voor mijn formaat vaak verschrikkelijk zijn.
Maar WTF, die A380 3-5-3 stoel is echt belachelijk. Zouden ze echt een heel vliegtuig vol zo gek krijgen om zichzelf 12u lang zo op te vouwen...
De TFM vliegt de laatste dagen ook heel wat af voor JAF. De OYI staat in ierland voor onderhoud.quote:[
Nederland is weer een vliegtuig armer. De PH-OYJ van Arke vliegt op dit moment naar Brussel om over te worden gedragen aan de Belgische zustermaatschappij: Jetairfly.
De afgelopen maanden heeft het voornamelijk gevlogen op longhaul vluchten van voormalige zustermaatschappij NEOS in Italië en charters naar Mexico vanuit Warschau voor TUI Poland.
JAF deed die vluchten met een 763ER (OO-JAP), maar die is al naar Condor, terwijl zijn vervanger dus pas sinds vandaag in België staat.quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:53 schreef inkjet het volgende:
De TFM vliegt de laatste dagen ook heel wat af voor JAF. De OYI staat in ierland voor onderhoud.
Ja, en van dit artikel word ik ook niet vrolijker. Ze zijn echt allemaal naar elkaar toe aan het groeien. Als RyanAir begint met intercontinentaal is het helemaal gebeurd.quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:32 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Makkelijk. Zo lang reizigers eerst naar prijs kijken en daarna (op afstand) de rest gebeurd dat ja.
Kijk maar naar het succes van Ryanair, Easyjet etc. etc.
Je krijgt niets maar het kost ook niets. En die twee zijn nu de grootste maatschappijen van Europa geworden.
(qua passagiers, Ryanair de grootste, gevolgd door Lufthansa en Easyjet)
Ik vond vooral de verschillen bizar. Afgelopen winter 3x met jetstar pacific in Vietnam gevlogen, weet niet meer precies met welke toestellen. In 1 vlucht kon ik gewoon letterlijk niet zitten Met m'n reet op de stoel was fysiek onmogelijk met m'n 1.98, m'n knieën zaten echt compleet vast tegen de leuning. Heb toen de halve vlucht tegen de leuning aan gezeten of gestaan. Krapste vlucht die ik ooit meemaakte, volgens mij was t vanaf HCMC naar Phu Quockquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:35 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ligt meer aan de maatschappij dan aan locatie.
Grappig is juist dat een aantal Aziatische maatschappij juist ruime configuraties hebben terwijl men daar juist kleiner is.
Dat:quote:Op woensdag 15 april 2015 11:22 schreef mar456 het volgende:
Opnieuw een gevalletje zo moet het niet:
[ afbeelding ]
Asiana A320 heeft wat kapotgemaakt op Hiroshima Airport en de luchthaven is sindsdien dicht
Ik heb eigenlijk niet zo veel met vliegtuigen, maar het eerste wat ik dacht was, wat een mooi dingquote:Op woensdag 15 april 2015 23:00 schreef Iemand91 het volgende:
Lufthansa 747-8 D-ABYT Retrojet maakt op dit moment haar eerste commerciële vlucht:
(Aan LH geleverd op 25 maart)
Vertrek vanuit Frankfurt om 17:55 uur vanavond als LH404 naar New York JFK:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onderweg boven Engeland:
[ afbeelding ]
Wat is ie mooi
Schijnt ook de eerste 747-8i te zijn met camera in de staart.
Kan mooi worden.quote:Tom Hanks has had a long and fruitful relationship with HBO, particularly when it comes to miniseries. In the past he’s been an executive producer for Olive Kitteridge, John Adams, The Pacific, and Band of Brothers. He also is tied to the upcoming Lewis and Clark miniseries, and possibly a third Band of Brothers that would focus on the air force.
Speaking of flight … that brings us to his latest project, with his Playtone parter Gary Goetzman. According to Deadline, HBO has acquired the rights to David McCollough‘s book The Wright Brothers. McCollough himself has also had a fruitful partnership with HBO and Hanks in the past: the exceptional miniseries John Adams, based on his work, starring Paul Giamatti.
McCullough’s The Wright Brothers follows the story of Wilbur and Orville Wright, who went from bicycle repairmen in Ohio to aeronautic engineers. In 1903, in North Carolina’s Outer Banks, the course of history was changed when the two successfully invented the first viable flying machine to carry a pilot. And now … well, you know where we are with it now.
Given both McCullough’s exceptional talents in crafting engaging historical narratives and the list of truly great television that have come from Hanks’ partnership with HBO, there’s really no doubt that this latest project will be anything but a winner. There’s no timeline on the project yet since these are very, very early stages, but stay tuned — we’ll keep you up to date with any further news on the miniseries as it happens.
Je krijgt bij Ryanair inderdaad helemaal niks. Vlucht geboekt van Londen naar Eindhoven en weer terug. De terugreis is gewoon regelrecht een ramp. Ze verschuiven de vertrektijd naar een uur eerder. Nou tot zover geen probleem als het 1 malig is.quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:32 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Makkelijk. Zo lang reizigers eerst naar prijs kijken en daarna (op afstand) de rest gebeurd dat ja.
Kijk maar naar het succes van Ryanair, Easyjet etc. etc.
Je krijgt niets maar het kost ook niets. En die twee zijn nu de grootste maatschappijen van Europa geworden.
(qua passagiers, Ryanair de grootste, gevolgd door Lufthansa en Easyjet)
Hm Ryanair heb ik eigenlijk nog maar 1x mee gevolgen, ging prima. Easyjet gaat altijd prima, qua service kun je het beste bellen na de Engels servicedesk trouwens. Die wijzigen een hoop kostenloos en snel voor je mocht het nodig zijn (bv verkeerde doopnamen etc)quote:Op donderdag 16 april 2015 13:31 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Je krijgt bij Ryanair inderdaad helemaal niks. Vlucht geboekt van Londen naar Eindhoven en weer terug. De terugreis is gewoon regelrecht een ramp. Ze verschuiven de vertrektijd naar een uur eerder. Nou tot zover geen probleem als het 1 malig is.
Heb ik vervolgens even gebeld naar ze, want ik moet natuurlijk ook vervoer regelen om daar te komen. Zou echt om deze tijd blijven staan blabla.
Vervolgens komen ze 2 dagen terug nogmaals met de melding dat hun vertrektijd is aangepast. Nu nogmaals 2 uur eerder.
Ik boos gebeld met hun want ik had nu al mijn vervoer gereserveerd. Dat was allemaal mijn probleem, kosten zijn ook voor mij. Ik kan dus gewoon niet om die tijd want ik ben dan nog in een bespreking.
Zeggen ze; ja, u kunt de vlucht omboeken naar een dag eerder of later. De prijsverschillen in vlucht zijn voor u. Wat zou neerkomen op 30 euro meer.
Wat een ontzettende trieste grafmaatschappij. Hun veranderen het en dan mag ik godverdomme extra gaan betalen. Hoop dat ze failliet gaan.
Blijf ik ook op hopen maar zal wel niet gebeuren vrees ik. Eerder drukken ze de aangenamere maatschappijen uit de markt of dwingen ze die om net zo kut te worden.quote:Op donderdag 16 april 2015 13:31 schreef Carlos93 het volgende:
Je krijgt bij Ryanair inderdaad helemaal niks. [...] Wat een ontzettende trieste grafmaatschappij. Hun veranderen het en dan mag ik godverdomme extra gaan betalen. Hoop dat ze failliet gaan.
Correctie, geen Wifi maar Airfi.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:14 schreef FredvZ het volgende:
Arke schijnt deze zomer alle toestellen te voorzien van wifi.
Arke kennende zal het wel vast wel weer knaken gaan kosten om er ook gebruik van te kunnen maken.
Bronquote:Arkefly gaat Airfi-routers installeren in alle vliegtuigen van de vloot zodat reizigers tijdens de vlucht via hun eigen tablet of smartphone toegang hebben tot kranten, magazines, e-books, games, nieuws, de menukaart en belastingvrije artikelen.
Het gaat dus nadrukkelijk niet om inflight wifi, maar om het zogeheten single WiFi network in cabin.
quote:Volgens mij zijn ze daar mee de eeste in Nederland? Of kan je al bij andere Nederlandse maatschappijen gebruik maken wifi?
En KLM heeft op 1 toestel Wifi; een 777-300ER (PH-BVF), samen een 777-300ER (F-GSQY) van Air France.quote:De dienst is niet nieuw in de Nederlandse markt. Ook Corendon en Transavia bieden de service. Daarnaast biedt ook Estonian Air sinds kort Airfi.
Satelliet.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:23 schreef derLudolf het volgende:
Waar halen ze dat internet v signaal weg dan?
quote:Report: Atlas B742 at Dusseldorf on Jan 24th 2005, overran runway on landing
The aircraft came to a stop about 580 meters/1900 feet past the runway end after colliding with the localizer antenna. The captain ordered the fire drill. After both fire bottles were discharged engine #2 still indicated on fire, the crew decided to evacuate the aircraft. Tower confirmed seeing fire, then advised the doors were blocked from the outside and queried whether the crew could evacuate on a different route. The crew exited the aircraft through the electric and electronics compartment and down near the nose gear. First fire engines arrived at the aircraft 5 minutes after the overrun.
Ja, en vanwege o.a. veiligheid.quote:Op vrijdag 17 april 2015 22:14 schreef Parafernalia het volgende:
Weet iemand waarom piloten de zichtbaarheid van hun vliegtuig kunnen uitschakelen? Zoals bij dat Malaysia verhaal. Wat is het nut ervan? En ik dacht dat de piloten zelfs de zuurstoftoevoer voor de passagiers kunnen afsluiten. Klopt dat, en zo ja.....Waarom?
Eindhoven is inderdaad al een klacht opzich, maar moest toch in die buurt zijn.quote:Op vrijdag 17 april 2015 15:51 schreef wiijntje het volgende:
Je krijgt bij Ryanair inderdaad helemaal niks. Vlucht geboekt van Londen naar Eindhoven en weer terug.
Naar Eindhoven....
Thanks voor de aanvulling. Ik vond het ergens al verdacht dat Arke/TUI met internet in het vliegtuig zou komen, maar je weet het tegenwoordig maar nooit.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:30 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Correctie, geen Wifi maar Airfi.
[..]
Bron
[..]
[ afbeelding ]
[..]
En KLM heeft op 1 toestel Wifi; een 777-300ER (PH-BVF), samen een 777-300ER (F-GSQY) van Air France.
Schijnt best wel een drama te zijn dat het slecht presteert (verouderd, storingen); niet geheel verrassend want AF/KLM begon in april 2013 en er lijken totaal geen vorderingen te zijn.
quote:The April 28, 1969, issue of Aviation Week & Space Technology carried an 11-page special photo report detailing the Boeing 747 assembly process, with photos of the second and third aircraft on the production line at Everett, as well as photos of the first 747-100 being inspected after its first flight.
Dit:quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:36 schreef Iemand91 het volgende:
Enne, dit is ook wel heel erg gaaf.
Kennen we dit incident nog?
quote:
https://twitter.com/HarrietTolputt/status/414884728605405184quote:Harriet Tolputt@HarrietTolputt
BA plane crash
EHEH is een top veld . Altijd wat te zien, van civiel tot militair en ook GA (al is dat grotendeels beperkt tot mijn clubje de eacm ) .quote:Op vrijdag 17 april 2015 15:51 schreef wiijntje het volgende:
Je krijgt bij Ryanair inderdaad helemaal niks. Vlucht geboekt van Londen naar Eindhoven en weer terug.
Naar Eindhoven....
quote:Yes! This shot is real, and not from inside a cockpit, either. Royal Netherlands Air Force F-16 pilot and avid skydiver Joost Luysterburg of Performance Designs is going to tell you exactly how this crazy encounter came to pass.
Ik zie Den Helder.quote:Op zondag 19 april 2015 19:36 schreef Iemand91 het volgende:
Another boring day flying an F-16… NOT!
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog een mooie :
[ afbeelding ]
Ik wou idd net vragen, roast chicken?quote:
Dan moet je maar hier in de buurt gaan wonen .quote:Op zondag 19 april 2015 09:17 schreef Viezze het volgende:
Eindhoven is wel een prima vliegveld vind ik. Wat jammer is dat ik, toen ik in Groningen woonde, vanaf Eindhoven vloog en dus langer in de trein dan in het vliegtuig zat
Klopt, is dan ook het enige positieve aan de hele stad.quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:15 schreef DaMook het volgende:
[..]
EHEH is een top veld . Altijd wat te zien, van civiel tot militair en ook GA (al is dat grotendeels beperkt tot mijn clubje de eacm ) .
Daar kun je nog meer kanten op idd .quote:Op zondag 19 april 2015 21:50 schreef Viezze het volgende:
In woon nu op steenworpafstand van Schiphol dus niet meer nodig
Wat aardig van je . Eindhoven zelf heb ik ook weinig mee, maar jij bent zeker nog nooit in de dorpen in brabant geweest, gastvrijheid ten top.quote:Op maandag 20 april 2015 12:15 schreef wiijntje het volgende:
[..]
Klopt, is dan ook het enige positieve aan de hele stad.
...of eigenlijk de hele provincie...
Volgens Flightradar24 zijn het ferry vluchten. Is op zich ook wel logisch, Dubai is een winterbestemming, de eerstvolgende vlucht naar Dubai is in oktober. Dan kan je op de heenweg de eerste toeristen in Antalya afzetten, leeg doorvliegen naar Dubai en dan de laatste toeristen daar mee terug nemen.quote:Op maandag 20 april 2015 19:41 schreef Thetallguy het volgende:
Dat zal waarschijnlijk ook wel de reden van de stop in Antalya geweest zijn. Normaliter gaat Dubai outbound altijd rechtstreeks.
Ah oké, als het de laatste inbound is vanuit Dubai dan is dat idd ook wel een logische oplossingquote:Op maandag 20 april 2015 20:37 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Volgens Flightradar24 zijn het ferry vluchten. Is op zich ook wel logisch, Dubai is een winterbestemming, de eerstvolgende vlucht naar Dubai is in oktober. Dan kan je op de heenweg de eerste toeristen in Antalya afzetten, leeg doorvliegen naar Dubai en dan de laatste toeristen daar mee terug nemen.
Dan vlieg je vanaf Bremen met Ryanair als je in Groningen woont.quote:Op zondag 19 april 2015 09:17 schreef Viezze het volgende:
Eindhoven is wel een prima vliegveld vind ik. Wat jammer is dat ik, toen ik in Groningen woonde, vanaf Eindhoven vloog en dus langer in de trein dan in het vliegtuig zat
Ik ging naar Budapest. Weet niet of dat ook vanaf Bremen kan, maar we kwamen in ieder geval op Eindhoven uit.quote:Op maandag 20 april 2015 20:56 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dan vlieg je vanaf Bremen met Ryanair als je in Groningen woont.
Dat heb ik ook wel eens gedaan voor een vluchtje naar Londen.
Ben geboren en getogen in zo´n dorp in Brabant...quote:Op maandag 20 april 2015 19:11 schreef DaMook het volgende:
[..]
Daar kun je nog meer kanten op idd .
[..]
Wat aardig van je . Eindhoven zelf heb ik ook weinig mee, maar jij bent zeker nog nooit in de dorpen in brabant geweest, gastvrijheid ten top.
Ik vind die Block 52's echt zo vet. Soort bodybuildervariant van de gewone F-16quote:Op dinsdag 21 april 2015 20:50 schreef Yvesss het volgende:
Mogen militaire kisten ook? Er is weer een hoop leuk spul tot a.s. Vrijdag in Leeuwarden tijdens Frisian Flag.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 22 april 2015 11:41 schreef flipsen het volgende:
Ok, toch even gegoogled
Ik heb blijkbaar geluk gehad!
http://www.seattletimes.c(...)e-workers-concerned/
Ik ben fan van het Hilton. Daar moet ik wel bijzeggen dat ik over het algemeen boek met het HH nummer van een vriend die de hoogste status heeft dus upgrade naar executive floor gegarandeerd.quote:Op vrijdag 24 april 2015 16:58 schreef FredvZ het volgende:
Heeft een van jullie trouwens nog een goede tip om te overnachten bij Schiphol?
Ergens tussen de 50 en de 80 euro.quote:Op vrijdag 24 april 2015 18:20 schreef Tinos85 het volgende:
Welk budget?
Je zou eventueel in Hoofddorp kunnen kijken. R-net lijn 300 is het twee haltes vanaf Schiphol plaza.
Of anders Sheraton/Hilton op Schiphol. Ben je er zo.
quote:Op vrijdag 24 april 2015 18:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik ben fan van het Hilton. Daar moet ik wel bijzeggen dat ik over het algemeen boek met het HH nummer van een vriend die de hoogste status heeft dus upgrade naar executive floor gegarandeerd.
Hilton en CitizenM had ik ook al gevonden. Prima hotels, helemaal mooi dat je er naar toe kan lopen. Maar prijzig en dan geef ik dat geld liever uit tijdens de vakantiequote:Op vrijdag 24 april 2015 20:02 schreef Thetallguy het volgende:
CitizenM is voor een nachtje ook prima. 100m lopen van de terminal
Ibis Leiden Centrum? Tegenover station, kwartiertje trein naar Schiphol?quote:Op vrijdag 24 april 2015 21:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ergens tussen de 50 en de 80 euro.
Overige eisen zijn simpel:
• Schiphol goed bereikbaar
• Goed bed
• Douche of bad
Ontbijten doen we op de luchthaven na het inchecken.
[..]
[..]
Hilton en CitizenM had ik ook al gevonden. Prima hotels, helemaal mooi dat je er naar toe kan lopen. Maar prijzig en dan geef ik dat geld liever uit tijdens de vakantie
Die is wonder boven wonder duurder dan Ibis op Schiphol.quote:Op vrijdag 24 april 2015 21:06 schreef Karstman het volgende:
Ibis Leiden Centrum? Tegenover station, kwartiertje trein naar Schiphol?
Oh lolquote:Op vrijdag 24 april 2015 21:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die is wonder boven wonder duurder dan Ibis op Schiphol.
Filmpje:quote:ISTANBUL - Een Airbus A320 van Turkish Airlines is zaterdagochtend met een brandende motor geland op de luchthaven van de Turkse stad Istanbul. Het toestel was afkomstig uit Milaan. De piloot kon het toestel veilig aan de grond zetten, waarna de brand werd geblust en de passagiers werden geëvacueerd.
Hoe de motor in brand kon vliegen, is nog niet bekend.
bron: http://www.luchtvaartnieu(...)de-motor-in-istanbul
quote:
Goed nieuws; ze lijken er te blijven staan:quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:03 schreef Iemand91 het volgende:
De eerder genoemde vliegtuigen van Elvis staan te koop.
De Convair 880 N880EP Lisa Marie (naar zijn dochter) en de kleinere Lockheed Jetstar N777EP Hound Dog II worden te koop aangeboden; hier en hier.
quote:De twee privévliegtuigen van Elvis Presley blijven toch op Graceland staan. De beheerders van het beroemde landgoed zijn een nieuw contract overeengekomen met de huidige eigenaren van de Lisa Marie en de Hound Dog II.
Vorig jaar ontstond er verwarring over de toekomst van de vliegtuigen. Eigenaar OKC Partnership gaf aan de Lisa Marie en de Hound Dog II wellicht van Graceland naar een nabijgelegen terrein te willen verplaatsen om ze te restaureren en daar voortaan tentoon te stellen.
Maar na kritiek van trouwe Presley-fans heeft Graceland een nieuwe overeenkomst weten te sluiten, zo meldt het landgoed op zijn website. ''De Lisa Marie en de Hound Dog II zullen voorgoed op Elvis Presleys Graceland blijven staan.''
Het interieur van het vliegtuig Lisa Marie is door Presley zelf ontworpen. De privéjet is voorzien van een penthouse slaapkamer, een badkamer met een gouden wasbak, een vergaderruimte en een geluidsinstallatie met maar liefst vijftig speakers. De laatste vlucht van de Lisa Marie bracht zijn ex-vrouw Priscilla Presley naar zijn begrafenis. Presley kocht zijn andere privéjet, de Hound Dog II, terwijl hij wachtte tot de Lisa Marie helemaal opnieuw was ingericht.
De vliegtuigen van The King of Rock and Roll waren de afgelopen dertig jaar te zien op zijn landgoed Graceland, maar zijn niet meer in staat te vliegen. Bezoekers van Graceland kunnen de vliegtuigen sinds 1984 van binnen bekijken.
Dus:quote:Op maandag 27 april 2015 16:04 schreef Thetallguy het volgende:
Vanaf september ook Kenya Airways met de 787 op Amsterdam (is nu een mix 777/77W)
twitter:KLM twitterde op maandag 27-04-2015 om 10:30:02 Should we colour orange next year? #Koningsdag #Kingsday http://t.co/PxxtB358Ew reageer retweet
Gelijk op alle toestellen invoeren. Ziet er zeker goed uit.quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:03 schreef DaMook het volgende:[ afbeelding ]twitter:KLM twitterde op maandag 27-04-2015 om 10:30:02 Should we colour orange next year? #Koningsdag #Kingsday http://t.co/PxxtB358Ew reageer retweet
Ziet er goed uit, voer maar in .
Vond ik dus ook . Ook de overgang naar blauw, perfect!!quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:20 schreef WEST het volgende:
[..]
Gelijk op alle toestellen invoeren. Ziet er zeker goed uit.
ja die loopt goed. Misschien alleen de leeuw nog iets duidelijker maken.quote:Op dinsdag 28 april 2015 20:26 schreef DaMook het volgende:
[..]
Vond ik dus ook . Ook de overgang naar blauw, perfect!!
Zoiets zullen toch echt de Fransen zélf dan moeten beslissen...quote:Op dinsdag 28 april 2015 20:45 schreef WEST het volgende:
Zet je ook gelijk die Fransen een beetje te kijk.
En wat ik al lang zag aankomen lijkt nu bevestigd; Kenya Airways doet haar Boeing 777's van de hand.quote:Op maandag 27 april 2015 16:04 schreef Thetallguy het volgende:
Vanaf september ook Kenya Airways met de 787 op Amsterdam (is nu een mix 777/77W)
Kan ook lease zijn die aflooptquote:
quote:Top SLM wil snel besluit over vervanging A340
PARAMARIBO – Het management van de Surinaamse Luchtvaart Maatschappij (SLM) wil snel een beslissing nemen over de vervanging van het enige longhaul toestel binnen de vloot, een Airbus A340-300. Dat schrijft de krant De Ware Tijd. Voor oktober moet er een vervanger klaar staan. "Dat is het tijdstip waarop het leasecontract van het toestel afloopt", meldt Gerard Brunings, president commissaris van de SLM, tegen de krant.
De A340 maakt sinds december 2009 deel uit van de vloot en is de vervanger van de Boeing 747-300 die de SLM in 2004 overnam van KLM. Het aanschaffen van een nieuw longhaul toestel voor de route Paramaribo-Amsterdam is een optie. "Een eventueel besluit hierover hangt niet af van de huidige moeilijke financiële tijden", zegt Brunings.
Het opnieuw huren van een vliegtuig ligt echter het meest voor de hand, waarbij een Boeing 777 een wens is van de maatschappij. "Maar we voldoen niet aan de vereisten om met twee motoren te vliegen. SLM moet daarom waarschijnlijk genoegen nemen met weer een A340 of een Boeing 747. Toestellen met vier motoren", aldus Brunings tegenover de krant.
SLM zelf heeft geen Stops certificatie. Dan kan je toestel dit nog wel hebben, als airline moet je ook gecertificeerd zijn anders mag het dus nog nietquote:Op woensdag 29 april 2015 08:17 schreef Sunri5e het volgende:
Iemand een idee waarom SLM niet met 2 motoren de oceaan over mag?
Zouden ze het voor hun zelf niet makkelijker maken als ze zorgen dat ze dat certificaat wél hebben?quote:Op woensdag 29 april 2015 08:45 schreef Thetallguy het volgende:
SLM zelf heeft geen Stops certificatie. Dan kan je toestel dit nog wel hebben, als airline moet je ook gecertificeerd zijn anders mag het dus nog niet
Etops, maar ik gok dat je mobiel zitquote:Op woensdag 29 april 2015 08:45 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
SLM zelf heeft geen Stops certificatie. Dan kan je toestel dit nog wel hebben, als airline moet je ook gecertificeerd zijn anders mag het dus nog niet
Mocnten ze met een twin gaan vliegen dan lijkt me dat ze ETOPS approved willen zijn inderdaad .quote:Op woensdag 29 april 2015 08:56 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zouden ze het voor hun zelf niet makkelijker maken als ze zorgen dat ze dat certificaat wél hebben?
Etops zit niet in het standaard Android woordenboek blijkt.quote:Op woensdag 29 april 2015 08:57 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Etops, maar ik gok dat je mobiel zit
quote:
In ieder geval is een deel van de 777-vloot geleased.quote:
Ik heb het al eerder gezegd; SLM is alles behalve financieel rendabel.quote:Op woensdag 29 april 2015 09:10 schreef NewHorizon het volgende:
Denk niet dat dat financieel rendabel is met maar 1 vliegtuig. Dan is het gebruik van vier motoren een stuk makkelijker
Sure, laten we een van de duurste vliegtuigen om te kopen/huren in de vloot nemen om deze vervolgens het grootste deel van de tijd op de grond te laten staan...quote:Het aanschaffen van een nieuw longhaul toestel voor de route Paramaribo-Amsterdam is een optie
(...)
Het opnieuw huren van een vliegtuig ligt echter het meest voor de hand, waarbij een Boeing 777 een wens is van de maatschappij.
Even een maand of wat wachten en ze kunnen PH-BFM overnemen.quote:SLM moet daarom waarschijnlijk genoegen nemen met weer een A340 of een Boeing 747. Toestellen met vier motoren.
Nee dat is ook zo.quote:Op woensdag 29 april 2015 11:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gezegd; SLM is alles behalve financieel rendabel.
Prachtige beelden, die stem van Philip Bloemendal, de livery van KLM, de bedrijvigheid op het platform, de toestellen.quote:
Ik zeg niet dat het onderhoud slecht uitgevoerd wordt; daar zijn immers ook genoeg eisen voor.quote:Op woensdag 29 april 2015 13:33 schreef NewHorizon het volgende:
Ik ben niet bekend met hun onderhouds-trackrecord, maar als dat zo dramatisch als is jij schetst zal het toestel sowieso 90% van de tijd niet ETOPS-approved zijn dankzij achterstallig onderhoud
Ik gebruik wellicht ook verkeerde woorden met ' achterstallig onderhoud', je kunt prima aan de eisen voldoen maar toch een hoop openstaande defecten hebben.quote:Op woensdag 29 april 2015 13:46 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Prachtige beelden, die stem van Philip Bloemendal, de livery van KLM, de bedrijvigheid op het platform, de toestellen.
[..]
Ik zeg niet dat het onderhoud slecht uitgevoerd wordt; daar zijn immers ook genoeg eisen voor.
(hoewel daar in het verleden en hoogstwaarschijnlijk het heden ook regelmatig niet aan wordt voldaan)
Ik bedoel dat het toestel regelmatig voor onderhoud naar Parijs gaat.
Dat het toestel het grootste deel van de tijd op de grond stilstaat komt niet door onderhoud maar door hun vluchtschema.
Ik kan me dan ook echt niet indenken hoe een maatschappij met 1 longhaul vliegtuig (dat ook nog eens veel stil staat) ooit rendabel zou kunnen opereren.quote:Op woensdag 29 april 2015 11:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gezegd; SLM is alles behalve financieel rendabel.
Jep. PH-BUW; een 747-300 (een van de 3 747-300's die KLM heeft gehad) kwam in oktober 1986 in dienst bij KLM en werd in 2003 in Mojave opgeslagen.quote:Op woensdag 29 april 2015 14:27 schreef NewHorizon het volgende:
Benieuwd waar ze mee op de proppen komen. Was het niet SLM die een tijd met een 747 afkomstig van KLM heeft gevlogen?
Het kan wel. Als de passagiers genoeg betalen moet dat prima kunnen, zeker als de utilization omhoog gaat.quote:Op woensdag 29 april 2015 14:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik kan me dan ook echt niet indenken hoe een maatschappij met 1 longhaul vliegtuig (dat ook nog eens veel stil staat) ooit rendabel zou kunnen opereren.
Klopt, de PH-BUW heeft een tijdje bij SLM gevlogen als PZ-TCM.quote:Op woensdag 29 april 2015 14:27 schreef NewHorizon het volgende:
Benieuwd waar ze mee op de proppen komen. Was het niet SLM die een tijd met een 747 afkomstig van KLM heeft gevlogen?
Ze hebben natuurlijk ook maar één route voor dat vliegtuig.quote:Op woensdag 29 april 2015 14:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik kan me dan ook echt niet indenken hoe een maatschappij met 1 longhaul vliegtuig (dat ook nog eens veel stil staat) ooit rendabel zou kunnen opereren.
Charter Baltimore - Lourdes die door Arke verkocht is. Blijkbaar mochten ze de empty legs van/naar Baltimore ook verkopen want zag behoorlijk wat pakketjes voor fly-drives Baltimore langskomen de laatste tijd (met maar 1 mogelijke reisdata; deze week)quote:Op woensdag 29 april 2015 21:43 schreef FredvZ het volgende:
Het zal ongetwijfeld toeval met de huidige rellen zijn, maar uitgerekend vandaag vliegt Arke naar Baltimore:
[ afbeelding ]
Aangezien de gehele 777 vlot er sowieso al uitging moest voor Amsterdam al wat anders komen; bijvoorbeeld de A380. Nu deze er ook uitgaat en hun A330's Europa niet halen betekend dit dus inderdaad het einde voor Malaysia Airlines in Europa.quote:April 30, 2015: Malaysia Airlines is offering for sale or lease all six of its Airbus A380s, its two Boeing 747-400Fs and four Airbus A330-200Fs and four Boeing 777-200ERs as it seeks to restructure following a disastrous 2014.
MAS lost two 777s last year: MH370, the flight that disappeared and still hasn’t been found; and MH17, the flight that was shot down over Ukraine.
Elimination of the freighters wipes out MASCargo.
MAS, the passenger operation, has six A380s, 15 A330-300s, 57 Boeing 737-800s with 14 on order and 10 options and 13 777-200ERs, according to Wikipedia.
The disposal of all six A380s presents an opportunity to test the market for used A380s and whether a key component to Airbus’ strategy for the super jumbo going forward will work: allow airlines to try out the airplane without having to spent the huge amount of money required to buy new. After experiencing the A380, the theory goes, other carriers will understand how this can spur sales.
This theory was created in anticipation of A380s coming off lease from Singapore Airlines and later Emirates Airlines for airplanes that are 12 years or older. The MAS A380s are considerably younger.
Disposal of the A330-200Fs won’t help Airbus sell new ones. The price has raised questions over the ROI of new-build, main-deck freighters (an issue with Boeing and its 747-8F and 777F as well). The relatively young 747-400Fs also will put pressure on Boeing’s ability of sell 747-8Fs to keep this line alive.
My guess: hetzelfde lot als de Skymark-kisten: inpakken en nooit meer naar omkijken:quote:Op donderdag 30 april 2015 23:00 schreef Iemand91 het volgende:
Dit gaat interessant worden voor de A380's wat daar mee gaat gebeuren.
Even een noob vraag, wast betekent 76W? 763 betekent denk ik 767-300 en 787-800, maar zie hier ook geregeld dingen met een letter voorbij komenquote:Op woensdag 29 april 2015 21:39 schreef FredvZ het volgende:
[ afbeelding ]
Arke(Fly) bestaat dit jaar 10 jaar, daarom krijgen alle vliegtuigen een sticker. De vakantievlieger is opgericht op de overblijfselen van Holland Excel, wat weer een reïncarnatie was van Holland Excel. Met "dank" aan de twijfelachte prestaties van de PH-AHQ, -AHX en -AHY (allen B763) waren ze in de beginjaren onder vakantiegangers geliefd vanwege de relatieve lage prijzen en gehaat omdat je eigenlijk nooit zeker wist of je vlucht wel doorging. Wat je wel zeker wist dat je vertraging had
In de loop der jaren nam de punctualiteit toe, evenals het aantal passagiers dat ze in een longhaul toestel weten te proppen (van 253 (B763) via 283 (B76W) naar 307 (B788)).
Kunnen we niet een inzamelingsactie houden op Fok!?quote:Op donderdag 30 april 2015 23:00 schreef Iemand91 het volgende:
Dit gaat interessant worden voor de A380's wat daar mee gaat gebeuren. Ze zijn nog erg jong (2-3 jaar oud) en er zijn nog niet eerder A380's zo van de ene naar de andere maatschappij gegaan.
Alstu:quote:Op donderdag 30 april 2015 23:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Even een noob vraag, wast betekent 76W? 763 betekent denk ik 767-300 en 787-800, maar zie hier ook geregeld dingen met een letter voorbij komen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | IATA ICAO Manufacturer and Aircraft Type / Model 762 B762 Boeing 767-200 pax 763 B763 Boeing 767-300 pax 764 B764 Boeing 767-400 pax 767 n/a Boeing 767 all pax models 76F n/a Boeing 767 all Freighter models 76W B763 Boeing 767-300 (winglets) pax 76X B762 Boeing 767-200 Freighter 76Y B763 Boeing 767-300 Freighter |
Ik dank u zeerquote:Op vrijdag 1 mei 2015 00:10 schreef OEM het volgende:
[..]
Alstu:
[ code verwijderd ]
Volgens IATA een 767-300 met winglets dus. De 767-codes van IATA maken blijkbaar geen onderscheid tussen de non-ER en ER versies. Dat in tegenstelling tot bv de 777: 773 = 777-300 non-ER, 77W = 777-300ER.
Alle codes: link
However, airlines kunnen zelf ook zulke codes verzinnen om hun verschillende versies te kunnen specificeren. Delta gebruikt bv. 76D, 76L, 76H, 76P, 76Q, 76T, 76W, 76Z.
Dat dus.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:01 schreef LintuxCx het volgende:
Volgens mij zijn hoogzwangere vrouwen niet eens toegestaan aan boord van vluchten. Misschien dat het vaak onverwachts vroege geboortes zijn?
Nu ken ik de exacte omstandigheden niet, maar het komt vaker voor dat hoogzwangere vrouwen eigenwijs gewoon wel gaan reizen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:01 schreef LintuxCx het volgende:
Volgens mij zijn hoogzwangere vrouwen niet eens toegestaan aan boord van vluchten. Misschien dat het vaak onverwachts vroege geboortes zijn?
Bij Ryanair mag je mee tot en met de 36e week.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:01 schreef LintuxCx het volgende:
Volgens mij zijn hoogzwangere vrouwen niet eens toegestaan aan boord van vluchten. Misschien dat het vaak onverwachts vroege geboortes zijn?
In het wild:quote:Op woensdag 29 april 2015 21:39 schreef FredvZ het volgende:
[ afbeelding ]
Arke(Fly) bestaat dit jaar 10 jaar, daarom krijgen alle vliegtuigen een sticker.
En dat gaat niet zonder een ceremonie :quote:Op donderdag 30 april 2015 23:00 schreef Iemand91 het volgende:
D-ABYU; de 1514e gebouwde 747, de 80e 747 voor Lufthansa en wel de 19e 747-8i wordt vandaag naar Duitsland gevlogen vanuit Seattle.
Het is de allerlaatste 747-8i voor Lufthansa en naar alle waarschijnlijkheid dus ook de allerlaatste 747 ooit voor LH.
Lufthansa was/is een van de grootste klanten van de 747.
Bij de deliverycenter vandaag:
Op welke manier? In hun kwaliteit, attitude zoals bijvoorbeeld Martinair bekend stond/staat?quote:(...)
De luchtvaartmaatschappij wil daarnaast binnen nu en een paar jaar qua vrachtvervoer gaan behoren tot de wereldwijde top vijf.
Hij gaat van de 777 naar de 747?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:58 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
In het wild:
[ afbeelding ]
[..]
En dat gaat niet zonder een ceremonie :
[ afbeelding ]
Dit nieuwsbericht is ook wel interessant:
Air France: 1,1 miljard euro bezuinigen tot en met 2017
[..]
Op welke manier? In hun kwaliteit, attitude zoals bijvoorbeeld Martinair bekend stond/staat?
Want met 2 Franse 777's en 3/4 Nederlandse 747's gaat ze dat in capaciteit zeker niet lukken...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Over een kleine 2 uur vertrekt N178DZ, een Boeing 767-300ER van Delta Airlines als vlucht DL56 vanuit Salt Lake City naar Amsterdam.
SLC is de 9e rechtstreekse bestemming vanaf Amsterdam van Delta Airlines en Amsterdam is de 2e Europese bestemming vanuit SLC (Parijs is de andere).
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)55223.jpg]afbeelding[/url] ]
(N178DZ staat vooraan op bovenstaande foto).
Daarnaast gaat KLM in het komend winterseizoen naar Santiago de Cali, Colombia via Bogotá.
De vlucht zal driemaal per week worden uitgevoerd door de 747-400 Combi; naar mijn weten de enige bestemming in Zuid-Amerika dat KLM met een 747 uitvoert.
Over zwanger gesproken, vorige week bij het inchecken voor een vlucht met AirAsia SGN-DMK werd er aan mijn partner, met een toch zichtbaar behoorlijk afgetraind lichaam onbeschaamd gevraagd of ze zwanger was. We moesten er beide hard om lachen, maar ik kan me ook voorstellen dat zo'n vraag ook gewoon heel confronterend kan zijn. Achterlijke instructie voor die grond dolly daar.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:30 schreef FredvZ het volgende:
KLM (KL) adviseert alleen na de 36e week niet meer te vliegen.
Arke (OR) vraagt in de 28e tot 36e week een doktersverklaring. Na de 36e week mag de zwangere vrouw niet meer mee.
Corendon (CAI/CND) en Transavia (HV) hebben vrijwel dezelfde regels.
De retourvlucht gaat met de N186DN. Zoals vaak voorkomt kiest Delta voor de retourvlucht een ander toestel.quote:SLC is de 9e rechtstreekse bestemming vanaf Amsterdam van Delta Airlines en Amsterdam is de 2e Europese bestemming vanuit SLC (Parijs is de andere).
Jep.quote:
Glad vergeten; gister nog even aangepast.quote:Overigens hoort bijvoorbeeld Suriname ook bij Zuid-Amerika, dacht ik
Wanneer ze bijna 20 vliegtuigen naar Schiphol sturen zou het best apart zijn als ze dezelfde toestellen op dezelfde route in zouden zetten.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:09 schreef inkjet het volgende:
De retourvlucht gaat met de N186DN. Zoals vaak voorkomt kiest Delta voor de retourvlucht een ander toestel.
Waarschijnlijk kiezen ze het juiste toestel bij het aanbod van klanten. Daarnaast positioneren ze de toestellen voor de volgende dag. Dan is er nog het onderhoud op Schiphol. Echt een hub site dusquote:Wanneer ze bijna 20 vliegtuigen naar Schiphol sturen zou het best apart zijn als ze dezelfde toestellen op dezelfde route in zouden zetten.
Meh, valt mee. Geen enkel vliegtuig staat 8 maanden lang non-stop aan.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:34 schreef Ferry_76 het volgende:
Stroom van Dreamliner-vliegtuig kan uitvallen
Inderdaad; hoewel er niet gigantisch grote verschillen tussen de 767 en A330-200's zit.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:12 schreef inkjet het volgende:
Waarschijnlijk kiezen ze het juiste toestel bij het aanbod van klanten. Daarnaast positioneren ze de toestellen voor de volgende dag. Dan is er nog het onderhoud op Schiphol. Echt een hub site dus
Goh, dat is precies na 224 seconden.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:34 schreef Ferry_76 het volgende:
Stroom van Dreamliner-vliegtuig kan uitvallen
Toevallig wel. 13K roebels is de laagste prijs in maanden voor een retourtje SVO-AMS.quote:
De 747 kan er ook wat van :quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:54 schreef Iemand91 het volgende:
Enne, even laten zien hoe enorm groot een A380 eigenlijk is; moet je die vergelijken met die man in het kraantje:
Volgens opgave van Airbus hebben ze alleen de cockpit verlaagd, de romp hoger gemaakt en stabilatoren op de achtervleugels geplaatst.quote:Op zondag 3 mei 2015 07:39 schreef derLudolf het volgende:
Vind die Beluga een bijzonder vliegtuig. Dat die blijft vliegen. In het vleugeloppervlakte daarvan nog vergroot? Of zijn de motoren door krachtiger exemplaren vervangen?
Klopt, maar ik bedoelde meer dat de staart/APU-gedeelte niet groot lijkt terwijl deze dat dus wel degelijk is.quote:Op zondag 3 mei 2015 01:28 schreef FredvZ het volgende:
De Boeing 747 Dreamlifter gaat nog een stapje verder:
[ afbeelding ]
De Airbus A300-600ST Beluga is ook geen kleintje:
[ afbeelding ]
Hier de Delta vluchten van vandaag, met Registratie, vlicht inkomend en vlucht uitgaand.quote:Inderdaad; hoewel er niet gigantisch grote verschillen tussen de 767 en A330-200's zit.
Behalve cargo dan; dat doet de A330 toch wat meer, evenals aantal passagiers.
Er was natuurlijk al ervaring op gedaan met de Super Guppy:quote:Op zondag 3 mei 2015 20:25 schreef flipsen het volgende:
Toen ze die Beluga aan het ontwerpen waren moeten ze toch hun twijfels hebben gehad of dat gevaarte ooit luchtwaardig zou blijken
In een klap meer werkgelegenheid dan bij het hele REKKOF-project...quote:AMSTERDAM – De Braziliaanse vliegtuigbouwer Embraer opent een vestiging in Amsterdam. Dat meldt Patrice Candaten, hoofd verkoop Europa aan De Telegraaf. Embraer is hofleverancier van KLM Cityhopper, een rol die vroeger door Fokker werd vervuld. KLM vliegt met een grote vloot E190-vliegtuigen en daar komt straks de kleinere E175+ bij.
Toch is de relatie met KLM geen overweging geweest voor de vestiging in Nederland, aldus Candaten tegenover de krant.
Embraer heeft het Europese hoofdkantoor nu nog in Parijs, maar richtte ruim twee jaar geleden al een Nederlandse holding op. Iets wat veel grote internationale bedrijven doen vanwege het gunstige Nederlandse belastingklimaat. De activiteiten ten behoeve van de Europese en Afrikaanse markten worden, na de verhuizing naar Amsterdam-Zuid, vanuit Nederland gedaan.
Embraer wil in juli naar het Nederlandse kantoor verhuizen.
Onderhoud
De bedoeling is dat later ook de onderhoudsafdeling in Nederland wordt gevestigd, waardoor de verwachting is dat de Nederlandse vliegtuigindustrie kan profiteren van de komst van Embraer. In totaal gaat het om 300 arbeidsplaatsen.
De vliegtuigbouwer, na Boeing en Airbus de grootste ter wereld, zou al lange tijd niet tevreden zijn met het ondernemingsklimaat in Frankrijk.
Ze hebben dus mensen onderzocht die al ziekteverschijnselen hadden en vervolgens hebben ze daar als oorzaak het luchtverversingssysteem aan gehangen? Ik vind het maar een raar verhaal.quote:Beschadiging van die stof leidt onder meer tot MS en alzheimer.
[...]
,,We hebben Nederlandse piloten en cabinepersoneel met ziekteverschijnselen onderzocht met autocoureurs als controlegroep. Veel vliegers hebben aantoonbaar beschadiging van de witte stof in de hersenen"
Ik snap het ook niet helemaal. En waarom autocoureurs als controlegroep?quote:Op maandag 4 mei 2015 12:03 schreef FredvZ het volgende:
De Televaag heeft weer iets opgepikt: http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)rsenen-aantast.dhtml
Hersenen zouden aangetast worden door het luchtverversingssysteem aan boord bij vliegtuigen.
[..]
Ze hebben dus mensen onderzocht die al ziekteverschijnselen hadden en vervolgens hebben ze daar als oorzaak het luchtverversingssysteem aan gehangen? Ik vind het maar een raar verhaal.
Pure speculatie, maar er zijn bepaalde klasses in de autosport waarbij coureurs extra luchttoevoer in de helm krijgen, die lucht wordt gevoed door een apparaat met filter(s) etc erin.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:08 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet helemaal. En waarom autocoureurs als controlegroep?
Mauritius ontvangt zo'n 1 miljoen toeristen per jaar, dat is ruim 2700 toeristen per dag, waarvan het grootste deel uit Frankrijk, Engeland en India.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 14:35 schreef Woods het volgende:
Heeft iemand enig idee waarom Emirates met een A380 naar dit kleine gehucht vliegt?
2 zelfs?
In Las Vegas ligt het vliegveld ook zo lekker dicht bij de "strip" waar de grote casino`s aan staan.quote:Op zondag 3 mei 2015 22:08 schreef Iemand91 het volgende:
En in Las Vegas was gisteren het "het gevecht van de eeuw", en dat had op de lokale luchthaven zoals verwacht ook zo z'n gevolgen :
Vast iets voor bevrijdingsdagquote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:49 schreef derLudolf het volgende:
Wat voor 'watervliegtuig' vliegt er nu boven Wageningen?
Ja dat weet ik. Defilé is nu bezig Maar dit vliegtuig heb ik hier nog niet eerder gezienquote:
Deze toevallig? Doet mee aan de vliegshow in Oosterbeek.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:49 schreef derLudolf het volgende:
Wat voor 'watervliegtuig' vliegt er nu boven Wageningen?
Die laatste foto is wel gaaf.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:00 schreef bluemoon23 het volgende:
In Las Vegas Paradise ligt het vliegveld ook zo lekker dicht bij de "strip" waar de grote casino`s aan staan.
Nog een paar vakantiefoto`s van vorig jaar in Las Vegas.
Tweaker nustys/NustyR stond op dat moment dus al bij de Polderbaanquote:Op dinsdag 5 mei 2015 14:25 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens ook interessante aanvliegroutes op Schiphol momenteel. Zo net bijvoorbeeld de A380 helemaal naar het noorden en vloog op zo'n 2.5 km. hoogte over de Afsluitdijk voordat het afboog naar de Polderbaan.
Jaaah die was het! Dankuquote:Op dinsdag 5 mei 2015 17:06 schreef OEM het volgende:
[..]
Deze toevallig? Doet mee aan de vliegshow in Oosterbeek.
http://www.catalina-pby.nl/
[ afbeelding ]
Fokker S-11 www.fokkerfour.nlquote:Op woensdag 6 mei 2015 01:42 schreef derLudolf het volgende:
Wat voor vliegtuigen zijn dit dan? Spitfires?
[ afbeelding ]
Volgens mij vloog daar gisteren een B25 Mitchellquote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:49 schreef derLudolf het volgende:
Wat voor 'watervliegtuig' vliegt er nu boven Wageningen?
Ik kan geen direct antwoord vinden, maar hier is een rapport met een ongevalsanalyse van 1964 tot 1992: http://flightsafety.org/ao/ao_may_aug94.pdfquote:Op woensdag 6 mei 2015 14:30 schreef FredvZ het volgende:
Zomaar een vraag die me al een tijdje bezig houdt: sinds wanneer is pushback gebruikelijk geworden in de luchtvaart?
Vliegtuigen stonden toen ook in de lengterichting van de terminal:quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:53 schreef Ferry_76 het volgende:
De eerste 'jet bridges' waren er in 1959, en ik kan me voorstellen dat de luchthavens er niet blij van werden dat de jets uit die tijd volgas in de reverse gingen om achteruit te rijden.
Goeie foto; de eerste 747 ooit op Schiphol op 2 juli 1970.quote:Op woensdag 6 mei 2015 15:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Vliegtuigen stonden toen ook in de lengterichting van de terminal:
[ afbeelding ]
Pas sinds de introductie van de pushback truck staan ze haaks op de terminal.
Waarom gaat de 747 bij zoveel maatschappijen eruit eigenlijk?quote:Op maandag 4 mei 2015 20:34 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
F-GITI gistermiddag bij vertrek uit Montreal.
Air France vloog gisteren de laatste retour naar Montreal met de Boeing 747.
De laatste vlucht werd uitgevoerd door F-GITI.
Vanaf vandaag vliegen de 6 overgebleven 747's alleen nog naar Atlanta, Boston en Mexico-Stad.
Straks ook nog 11 weken lang naar Toronto.
Vanaf komend winterseizoen (oktober) wordt de AF 747 alleen nog op Mexico ingezet voordat het toestel begin 2016 wordt uitgefaseerd.
Air France vliegt sinds 1970 met de 747 en was een van de eerste maatschappijen die toen het grootste passagiersvliegtuig ooit ontvingen in april 1970.
(De eerste 747 werd pas ruim 2 maanden eerder aan Pan Am geleverd en de eerste vlucht was pas ruim een jaar geleden)
Air France heeft alle vier versies van de 747 in haar vloot gehad; de -200 met 29 stuks het meest en -300 met 2 stuks het minst. In totaal heeft de maatschappij 73 747-toestellen gehad.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beide.quote:Op woensdag 6 mei 2015 20:14 schreef derLudolf het volgende:
Nu het toch over Pushback trucks gaat. Worden allemaal van die gevallen gebruikt die hert neuswiel optillen of worden ook van die duwstangen gebruikt?
De Antonov 124 en 225 hebben hun eigen tow bar die meegaat in het vliegtuig:quote:Of is dat voor als er eens een exotische kist komt, zoals een An225?
Wordt ouder, wordt kostbaarder om te gebruiken (meer en duurder onderhoud) en brandstofverbruik ligt significant hoger dan van vergelijkbare modellen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 20:16 schreef kikoooooo het volgende:
Waarom gaat de 747 bij zoveel maatschappijen eruit eigenlijk?
Maar ze worden nog wel volop nieuw gebouwd toch? Zijn de nieuwere motoren dan zuiniger?quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:06 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Beide.
[..]
De Antonov 124 en 225 hebben hun eigen tow bar die meegaat in het vliegtuig:
[ afbeelding ]
[..]
Wordt ouder, wordt kostbaarder om te gebruiken (meer en duurder onderhoud) en brandstofverbruik ligt significant hoger dan van vergelijkbare modellen.
Een 777-300ER kan bijvoorbeeld bijna alles wat een 747-400 kan maar voor lagere kosten.
't geluk voor de 747 momenteel is dat de brandstofprijzen lager zijn (maar dat werkt niet altijd door in prijzen voor de maatschappijen zélf) en dat ze vaak afgeschreven zijn.
Want een 777 kost je een hoop meer aan lease of afschrijving dan een 747.
Wat bedoel je met "het kleine stukje"?quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:43 schreef prefix1 het volgende:
Gaat het panorama dek na die werkzaamheden weer vollop open of blijft het kleine stukje??
In de plannen staat dat straks weer open gaat, minus de ruimte voor de nieuwe lounges natuurlijk.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:43 schreef prefix1 het volgende:
Gaat het panorama dek na die werkzaamheden weer vollop open of blijft het kleine stukje??
Een groot deel van het terras is afgesloten; alleen het deel bij de Fokker is nu open.quote:
Volop, mwah.quote:Op donderdag 7 mei 2015 07:07 schreef kikoooooo het volgende:
Maar ze worden nog wel volop nieuw gebouwd toch?
Ja. Lufthansa zélf zegt (naast Air China vooralsnog de enige maatschappij die de 747-8i vliegt) dat de 747-8i zo'n 15% zuiniger is dan de 747-400. (Boeing zelf zegt 16%)quote:Zijn de nieuwere motoren dan zuiniger?
Hmm ik vind die Transavia livery nog niet eens heel erg lelijk Mooi kleurtje groen welquote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:32 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Die laatste foto is wel gaaf.
[..]
Tweaker nustys/NustyR stond op dat moment dus al bij de Polderbaan
[ afbeelding ]
En morgen komt er weer nieuw spul naar Schiphol. Morgenvroeg zou PH-HSM, een Boeing 737-8K2 voor Transavia op Schiphol moeten landen. De kist zal over een paar uur vertrekken vanaf Boeing Field richting Keflavík waarna het weer doorvliegt naar Amsterdam.
Het is de 2e nieuwe kist voor Transavia dit jaar (na PH-HSK die op 9 april op EHAM landde) en ook de laatste.
De volgende kist volgt pas in maart 2016.
PH-HSM vooraan met haar Franse zusters F-GZHT en F-GZHQ:
[ afbeelding ]
De eerstvolgende nieuwe kisten die op Schiphol landen zijn PH-BHA en PH-BHB; de Boeing 787-9 Dreamliners voor KLM die in oktober en november op Schiphol landen.
Maar ik denk vooral die die ze optillen? Heb het met zon towbar zelf nog nooit gezien, dit zal dan vooral zijn met de vliegtuigen die er maar weinig komen? A340 misschien? ATR 72 komt ook niet zo vaak daar denk ik?quote:
Ligt eraan wat voor materiaal de afhandelaar heeft. Zelf gebruiken wij een sleper met towbar, maar in het verleden hadden we ook zo'n voertuig die het neuswiel optilde. En dan hebben we het over types als 777/747.quote:Op woensdag 6 mei 2015 20:14 schreef derLudolf het volgende:
Nu het toch over Pushback trucks gaat. Worden allemaal van die gevallen gebruikt die hert neuswiel optillen of worden ook van die duwstangen gebruikt?
De slogan was totaal losstaand van die van Arkefly hoor, is nergens een reactie op geweestquote:Op donderdag 7 mei 2015 20:17 schreef FredvZ het volgende:
Die had enkele jaren geleden deze leus op de romp staan:
[ afbeelding ]
Op zich niet bijzonder natuurlijk, maar die leus was het antwoord op de leus van Arke uit die tijd:
"Daar zit je goed"
Gisteren zijn 2 vluchten niet doorgegaan en naast vlucht 1603 van KLM ook vlucht 6291 van Vueling en vlucht 109 van Alitalia ook niet doorquote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:11 schreef inkjet het volgende:
Vlucht KL1607 naar Rome wordt vandaag uitgevoerd door PH-BFG. Blijkt dat de KL1603 is geannuleerd, wel een stoere oplossing.
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:11 schreef inkjet het volgende:
Vlucht KL1607 naar Rome wordt vandaag uitgevoerd door PH-BFG. Blijkt dat de KL1603 is geannuleerd, wel een stoere oplossing.
Nog wel meer vluchten ook: Terminal 3 is in Rome (FCO) (gedeeltelijk) afgebrand.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:19 schreef Iemand91 het volgende:
Gisteren zijn 2 vluchten niet doorgegaan en naast vlucht 1603 van KLM ook vlucht 6291 van Vueling en vlucht 109 van Alitalia ook niet door
quote:In het zuiden van Spanje is een militair vrachtvliegtuig neergestort. Volgens Spaanse media zaten er zeven mensen in het toestel. Over doden of gewonden is nog niets bekend.
Het vliegtuig stortte kort na het opstijgen neer, ongeveer een kilometer van de luchthaven van Sevilla. In de omgeving zijn zwarte rookwolken te zien. Het vliegtuig zou zijn neergestort bij een fabriek van Coca Cola.
Testfase
Kort voor de crash had de bemanning een noodsignaal verstuurd. De luchthaven van Sevilla is vanwege het ongeluk gesloten.
Het neergestorte toestel is een Airbus A400M. Het vliegtuig zat nog in de testfase. De Spaanse overheid heeft 27 vliegtuigen van de model gekocht. De eerste zou volgend jaar worden geleverd. Ook andere Europese landen hebben het toestel besteld.
Vluchtnummer was CASA423, dus dat zal idd MSN 23 zijn.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:59 schreef Iemand91 het volgende:
lijkt om c/n 23 voor de Turkse Luchtmacht te gaan die haar eerste (?) vlucht aan het maken was.
- Dinsdag 16 of woensdag 17 juni: Qatar Airways met de 787. (16 juni begint de route maar dat is juist een dinsdag; een dag waarop ze nu niet gaan vliegen, mogelijk dus voor inauguratie nog wel)quote:
geldt dan dus niet meer.quote:Met een beetje vertraging van de Kenya kist heb je kans dat ze nooit tegelijk op Schiphol staan.
quote:
Hier - iets - beter te zien:quote:Op donderdag 7 mei 2015 11:52 schreef Iemand91 het volgende:
Een groot deel van het terras is afgesloten; alleen het deel bij de Fokker is nu open.
Het stuk bij de bij de E/F-pier is afgesloten omdat hiertussen de nieuwe Swissport Aspire Lounge en de British Airways Lounge zijn gebouwd.
Schijnbaar zou je eind juni achter deze nieuwe lounges langs weer naar de E/F-pier te kunnen lopen.
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:11 schreef inkjet het volgende:
Vlucht KL1607 naar Rome wordt vandaag uitgevoerd door PH-BFG. Blijkt dat de KL1603 is geannuleerd, wel een stoere oplossing.
Ook vandaag zijn er weer een aantal vluchten naar Rome geannuleerd: Easyjet 4994, KLM 1601, Alitalia 109 en Vueling 6295.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:19 schreef Iemand91 het volgende:
Gisteren zijn 2 vluchten niet doorgegaan en naast vlucht 1603 van KLM ook vlucht 6291 van Vueling en vlucht 109 van Alitalia ook niet door
Dat denken enkele miljoenen Russen ook.quote:Op zondag 10 mei 2015 23:12 schreef Tinos85 het volgende:
Wel tof, lijkt me mooi om een keer bij aanwezig te zijn.
Vandaag gaat de PH-AKF als 1607.quote:Hierop werd wederom een Boeing 747 van KLM ingezet (PH-BFL) als vlucht 1607 en 1608 terug.
Staat momenteel in Rome.
quote:DRIEBERGEN - Een Amerikaanse vrouw eist 5 miljoen dollar (4,4 miljoen euro) van United Airlines omdat de betaaltelevisie aan boord van het toestel niet werkte. De vrouw had bijna 8 dollar betaald om via een live stream televisie te kunnen kijken op haar vlucht van Puerto Rico naar Newark.
Ze betaalde voor vier uur tv, maar kon slechts de laatste tien minuten van de vlucht kijken. Ze heeft nu een schadeclaim ingediend en eist 5 miljoen dollar van United voor "alle passagiers die hetzelfde meemaakten."
United Airlines zegt dat voor er betaald moet worden er duidelijk wordt aangegeven dat de live-televisie enkel werkt boven Amerikaans grondgebied. United makt gebruik van een zogenaamde air-to-ground verbinding voor wifi.
Mooi, behalve die leeuw.quote:
Leuk toch, als middelvinger naar Air France. Op de bodem (Zoals de nieuwe Transavia livery) was ook mooi geweest.quote:
Ech niequote:
Oeh, netjes. Ik heb er een besteld via eBay, was ook vrij goedkoop. Hangt hier aan mijn balkon. Probleem is dat er een flink stuk gebouw in de weg staat wat mijn "line of sight" zicht wat beperkt.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:39 schreef KomtTijd... het volgende:
ff de log gechecked, de fr24 client stuurt bij mij tussen de 50 en 60 planes ca. iedere seconde. Dump1090 heeft er een stuk of 100 op de kaart staan. Heb zelf co-co antennes gemaakt.
Dat was ook meer een geintje voor koningsdag door de KLM, wel leuk dat men er in de FS community mee aan de gang is gegaan.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:35 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ech nie
Dit op de 777 werd ook genoemd, ook geen verbetering.
Ja heb er ook een thuis achter het raam van mijn flat, maar die ziet nog geen kwart van de antenne die ik aan de nok van het clubhuis van mijn zweefvliegclub heb bevestigd. Die komt misschien wel in de top 10 terecht van de planefinder sharers list tegen de tijd dat'ie een maand aan staat.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:23 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Oeh, netjes. Ik heb er een besteld via eBay, was ook vrij goedkoop. Hangt hier aan mijn balkon. Probleem is dat er een flink stuk gebouw in de weg staat wat mijn "line of sight" zicht wat beperkt.
Ik gok dat TUI daar direct de naam zet die ze naar verwachting morgen tijdens de presentatie van de halfjaarcijfers bekend gaan maken.quote:Op maandag 11 mei 2015 22:57 schreef Iemand91 het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)31500.jpg]afbeelding[/url] ]
Er komen nog meer 787's naar Schiphol (hoogstwaarschijnlijk).
De TUI-group heeft een aantal 787-9's besteld.
Dit is nog niet officieel bekend gemaakt maar ze staan onder Unidentified Customer(s).
Als ik bronnen er op nasla lijkt de groep 4 787-9's besteld te hebben en de eerste (LN439) is voor Thomson.
Deze zal halverwege 2016 geleverd worden zoals het lijkt.
Dus sowieso al 2 versies van de 787 in de TUI-vloot.
SPOILER: off-topicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.So we just called him Fred
En ze gaan al net zo leeg naar hun laatste bestemming :quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:19 schreef Iemand91 het volgende:
Ook geinig; de deliveryflight van Lufthansa's D-ABYT (retrojet); zonder economystoelen.
De cabin crew rest is ook duidelijk te zien (boven de lagere bagagebakken in het midden):
(En ja; dat touw is om je aan vast te pakken in geval van turbulentie)
quote:Op zondag 10 mei 2015 20:49 schreef Iemand91 het volgende:
Rusland vierde gisteren hun overwinning op Nazi-Duitsland 70 jaar geleden. En dat ging gepaard met een indrukwekkende flypast van heel veel vliegend materieel over het Rode Plein in Moskou:
(Disclamer; niet elke foto is van gisteren; er zitten ook foto's tussen van oefeningen voorafgaand de grote parade)
TU160 Blackjackquote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:32 schreef Fiorano het volgende:
Wat is dat voor Russisch godending? Heerlijk zeg!
Als het met deze 747 net zo snel gaat als die 747 van Corsair die daar staat, dan duurt het nog wel even voor ze hem uit elkaar hebben. Die laatst genoemde staat er ook al weer 2 jaar.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:23 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En ze gaan al net zo leeg naar hun laatste bestemming :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vloerbedekking is nog precies in de vorm van de oude First Class.
Dit is G-BNLZ; een British Airways 747-400 die vandaag naar haar laatste rustplaats werd gebracht: Kemble Airfield.
Was vanaf Cardiff en dus een van de kortste 747 vluchten ooit.
[ afbeelding ]
Dat klinkt wel als een geschikte lokatie idd. Zoeentje wil ik ook nog ergens neer gaan zetten..quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:56 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ja heb er ook een thuis achter het raam van mijn flat, maar die ziet nog geen kwart van de antenne die ik aan de nok van het clubhuis van mijn zweefvliegclub heb bevestigd. Die komt misschien wel in de top 10 terecht van de planefinder sharers list tegen de tijd dat'ie een maand aan staat.
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:47 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als het met deze 747 net zo snel gaat als die 747 van Corsair die daar staat, dan duurt het nog wel even voor ze hem uit elkaar hebben. Die laatst genoemde staat er ook al weer 2 jaar.
En deze jongen staat er al weer 6 jaar te wachten op wat komen gaat:
[ afbeelding ]
D'r zit een hele geschiedenis aan MK-airlines en dat is ook een 747-200 wat beide bijdraagt dat dit toestel hier nog staat.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:47 schreef FredvZ het volgende:
Als het met deze 747 net zo snel gaat als die 747 van Corsair die daar staat, dan duurt het nog wel even voor ze hem uit elkaar hebben. Die laatst genoemde staat er ook al weer 2 jaar.
En deze jongen staat er al weer 6 jaar te wachten op wat komen gaat:
[ afbeelding ]
Arke gaat per 1 oktober over op TUI; de ombouw van de 787's (interieur) komt dan mooi tegelijk met de nieuwe naam op de buitenkant van de kisten.quote:LONDEN - De afgelopen dagen waren er al volop geruchten over de verdere integratie binnen de TUI Group en dat de TUI Group haar reismerken in de toekomst verder zou onderbrengen onder één brandmerk. Vanochtend is dat tijdens de officiële persconferentie in Londen van de TUI Group bevestigd. De naam TUI wordt het leading merk binnen het concern, wat betekent dat in Nederland en België de namen JetAir, Arkefly en ook de productnaam Arke zullen verdwijnen.
Ook werd bekendgemaakt dat Elie Bruyninckx, nu nog directeur TUI Nederland en België, verantwoordelijk wordt voor TUI West Europa. Naast zijn huidige regio's Nederland en België, krijgt hij de verantwoordelijk voor Frankrijk.
Flexibeler en efficiënter
Fritz Joussen en Peter Long, Joint CEO's van de TUI Group lieten tijdens de persconferentie weten: "Onze groeifase komt in een stroomversnelling. We zijn onze operationele structuren aan het aanpassen. De meer flexibele en efficiënte structuur moet het toekomstige succes van onze groep veiligstellen".
Vanmiddag volgt een officieel statement vanuit TUI Nederland over de nieuwe structuur binnen de TUI Group en de gevolgen daarvan voor de Nederlandse markt.
One stop shop
De kogel om als de TUI Groep met één merk naar buiten te gaan treden, is nu dus echt door de kerk. Steven van Nieuwenhuijzen, CCO TUI Benelux / Deputy CEO TUI Nederland, liet in april al aan Luchtvaartnieuws weten hier een voorstander van te zijn. Hij zei toen: "Opereren onder één merknaam zou natuurlijk veel meer passen binnen ons internationale merkbeleid. Het liefst zou ik een merk willen hebben dat je kunt zien als een one stop shop, waarbij een dominante plek is weggelegd voor pakketreizen en daarnaast voor losse vluchten en hotels. Ik verwacht dat we binnen twee maanden intern wel een roadmap klaar hebben voor de totale merkstrategie binnen TUI en we met de uitrol daarvan kunnen starten."
Denk het wel, ze blijven ook gewoon een Nederlandse AOC gebruiken om zo de landingsrechten etc niet te verliezenquote:Op woensdag 13 mei 2015 17:05 schreef inkjet het volgende:
Blijven de huidige Arke toestellen wel hun NL-registraties voeren?
1 2 3 4 5 6 7 8 | G-OOAL (SE-RFR) TUI-Nordic G-OBYB (SE-RFS) TUI-Nordic G-OBYE Thomson Dreamwave G-OBYF Thomson Dreamwave G-OBYG Thomson Dreamwave G-OBYH Thomson Dreamwave G-OBYI (PH-OYI) Arke Dreamwave G-OBYJ (OO-JNL) JetAir Dreamwave? |
Het zijn 2 orders en 2 opties voor de 787-9. (en dus in feite 4 stuks )quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:45 schreef FredvZ het volgende:
Uit onbevestigde bronnen hoor ik dat de 4 787-9's voor TUI een omzetting betreffen uit de oorspronkelijke order van 15 787-8's. Er zijn er nu 11 geleverd, de laatste 4 worden dus een 787-9.
De 787-9 zijn voor de Engelse markt. TUI heeft nog 8 767-300ER's, ben benieuwd wat daar mee gaat gebeuren:
[ code verwijderd ]
De meeste vliegen alleen naar de vakantiegebieden rond de Middellandse Zee. Behalve de PH-OYI, die gaat deze zomer samen met de PH-TFM op woensdag en zondag naar Curaçao. De 787 vliegt zowel heen als terug non-stop. De 767 vliegt op zondag op de heenweg eerst naar Aruba, op woensdag is Aruba de tweede stop.
Opmerkelijk: de ticketprijzen voor de 767 liggen gemiddeld hoger dan de 787 voor deze vluchten.
G-TUII (LN 300) wordt binnenkort afgeleverd waarmee TUI 14 van de 15 orders binnen heeft.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:44 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Het zijn 2 orders en 2 opties voor de 787-9. (en dus in feite 4 stuks )
13 van de 15.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:54 schreef M5 het volgende:
G-TUII (LN 300) wordt binnenkort afgeleverd waarmee TUI 14 van de 15 orders binnen heeft.
De 787's zullen uiteindelijk vast wel de 767's vervangen inderdaad.quote:Met nog 8 767's en 3 a 5 787's die geleverd worden.. zou mij niet verbazen dat als alle 787's in dienst genomen zijn daarna alle 767's uit de TUI vloot vertrekken. Mogelijk met nog een enkele 787s extra. Hoeveel opties had TUI eigenlijk naast de 15 firm orders?
En 36 afgeschreven waarvan 24 neergestort waarvan 13 neergestort boven Nederland('s grondgebied) waarbij 13 piloten zijn omgekomen. Begin jaren '90 zelfs 6 toestellen binnen 2 jaar waarbij 3 piloten omkwamen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 13:16 schreef FredvZ het volgende:
Ter vergelijking, van de F16 zijn er in de afgelopen 36 jaar 213 gekocht, waarvan er nog ca. 65 in gebruik zijn.
quote:A LAN Airlines Boeing 787-800, registration CC-BBD performing flight LA-705 from Madrid,SP (Spain) to Santiago (Chile), was on approach to Santiago's runway 17L when the aircraft flew through a flock of birds and received a number of bird strikes into both engines (Trent 1000), pitot tubes, nose cone and landing gear. The aircraft continued for a safe landing on runway 17L.
The aircraft is still on the ground in Santiago about 35 hours after landing.
quote:One of the engines:
quote:The "feathered" nose gear:
Weet niet of dit nou zo heel gunstig is voor Schiphol/KLM om eerlijk te zijn...quote:DEN HAAG - Passagiers reizend naar de Verenigde Staten ondergaan in de toekomst mogelijk al op Schiphol de Amerikaanse paspoortcontrole. Minister Van der Steur (Veiligheid en Justitie) heeft woensdag in een brief aan de Tweede Kamer laten weten dat de Verenigde Staten Nederland hebben benaderd met het verzoek om op Schiphol preclearance-faciliteiten op te zetten.
Preclearance houdt in dat de grenscontrole van de Verenigde Staten, zowel van personen als bagage en meegenomen goederen, plaatsvindt in Nederland. Dit gebeurt nadat de uitreiscontrole heeft plaatsgevonden en voordat de reiziger aan boord gaat van het vliegtuig waarmee hij of zij direct naar de Verenigde Staten vliegt. Bij aankomst in de Verenigde Staten geldt de reiziger dan als een lokale passagier en kan hierdoor lange rijen bij de douane vermijden.
De Verenigde Staten hebben op dit moment wereldwijd preclearance-faciliteiten in vijftien landen, waaronder in Canada, Ierland, de Verenigde Arabische Emiraten, Bermuda, Aruba en de Bahama's. Het beleid van de Verenigde Staten is er op gericht om het aantal preclearance locaties verder uit te breiden. Het land heeft in dit kader ook andere Europese landen benaderd met het verzoek om preclearance-faciliteiten op te zetten.
'Aandachtspunten'
Momenteel wordt onderzocht wat de gevolgen zouden zijn van een mogelijke introductie van preclearance-faciliteiten op Schiphol, zowel voor de luchthaven en luchtvaartmaatschappijen als voor de Nederlandse overheid. Volgens de Minister brengt een introductie van preclearance-faciliteiten "aandachtspunten" met zich mee, bijvoorbeeld op het gebied van geweigerde reizigers, gegevensuitwisseling, goederen en bewapening van grensbewakers uit de Verenigde Staten.
Ook heeft Nederland een standpunt gevraagd van de Europese Commissie inzake de EU-compliance van het verzoek van de Verenigde Staten.
Ik heb ook zo mijn bedenkingen bij de bedoelingen bij de Amerikanen, maar toch zie ik er een voordeel bij.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:46 schreef Iemand91 het volgende:
Een voorbeeld; een Duitser vliegt nu met KLM van Frankfurt via Schiphol naar New York, daar moet hij dan een tijd wachten voor de controle.
Met pre-clearance op Schiphol moet hij eerder vertrekken vanuit Frankfurt, moet hij lange tijd op Schiphol verblijven voordat hij door kan vliegen naar New York. Daar is hij dan weliswaar wel sneller klaar.
Maar wordt het voor deze Duitser dan niet aantrekkelijker om dan maar gewoon direct non-stop(!) vanuit Frankfurt naar NY te gaan vliegen en daar in de rij te gaan staan. Is hij uiteindelijk een stuk sneller klaar.
Note: De Duitser en de begin- en eindbestemming zijn voorbeelden.
Als je een goede vergelijking wilt hebben; draai de boel om.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:23 schreef OEM het volgende:
Hartstikke leuk die pre-clearance zoals die ooit verzonnen is: voor de integratie van het vliegverkeer in de US en Canada. Nu is het helaas onderdeel van de US-paranoia die zich als een virus over de wereld verspreidt. Laat ze die zooi lekker bij zich houden.
Ik word liever al in NL geweigerd dan na x uren vliegen .quote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:58 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik heb ook zo mijn bedenkingen bij de bedoelingen bij de Amerikanen, maar toch zie ik er een voordeel bij.
De beleving van de controles van de Amerikanen is voor een reiziger bij het instappen m.i. anders dan bij het uitstappen:
Bij het uitstappen:
• 300 tot 400 man per vlucht die tegelijk op de controles afstormen
• Vaak komen de vluchten uit Europa kort op elkaar, dus je staat zo met 1000+ man te wachten
• Je bent gaar van uren zitten in een vliegtuig
• Je bent in een vreemde omgeving en je moet je weg maar zien te vinden
Bij het instappen:
• Reizigers druppelen binnen, dus minder aanbod tegelijk
• Je moet nog beginnen aan (het grootste deel van) de reis, dus een stuk uitgeruster
• Als Nederland ben je dan ook in een bekende omgeving.
Maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer raar dat die Amerikanen op Nederlands grondgebied hun controles komen uitvoeren. Binnen het Koninkrijk gebeurt het trouwens al wel jaren op Aruba, maar daar zijn ze voor een groot deel afhankelijk van de miljoenen dollars die de Amerikaanse toeristen ieder jaar komen brengen, dus dan wil je ook wel aantrekkelijk blijven voor diezelde toeristen.
Dat is ook een probleem. Het gebied na de pre-clearance moet volledig gescheiden zijn van de rest.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 21:25 schreef DaMook het volgende:
Laat die amerikanen dan een ruimte huren waarin ze hun controle doen.
Zeker interessant, al hangt het voor mij wel af van het weer. Ik ga niet bijna vijf uur in de auto zitten als het regent, sowieso omdat dan dit soort kisten toch niet vliegen.quote:Op zondag 17 mei 2015 10:58 schreef Nemephis het volgende:
Voor de liefhebbers van vliegende museumstukken zoals deze, zet 24 en 25 mei in je agenda want dan is de Oostwold Airshow. Natuurlijk is er nog meer te zien behalve dit, meer info op de website
Tja het weer.. wat doe je eraan.quote:Op zondag 17 mei 2015 11:26 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Zeker interessant, al hangt het voor mij wel af van het weer. Ik ga niet bijna vijf uur in de auto zitten als het regent, sowieso omdat dan dit soort kisten toch niet vliegen.
bijna goed.. .quote:Op maandag 18 mei 2015 01:08 schreef FredvZ het volgende:
Voor Virgin Atlantic is wel een "saaie" registratie...
Ze hebben ook 747's met registraties als G-VWOW, G-VBIG, G-VHOT.
De eerste 787 die ze kregen was de G-VNEW , de tweede G-VAHH
Je kunt er natuurlijk voor kiezen om dit soort controles aan de gate uit te voeren, al kost dat de Amerikanen wel een hoop personeel.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 22:41 schreef FredvZ het volgende:
Dat is idd een van de grootste dingen die mij tegen staat: die Amerikanen willen iets en Nederland/Schiphol/reizigers kunnen opdraaien van de kosten.
Je krijgt een soort een sneeuwbaleffect:
Reizigers moeten gecontrolleerd worden
Daarvoor moet een accomodatie komen om controles uit te voeren.
De reizigers moeten vervolgens appart verblijven.
Maar omdat reizigers misschien enkele uren moeten wachten wil je ze misschien ook vermaak/winkelmogelijkheden geven.
Dus moet je weer zorgen voor apparte winkels, waarbij alles wat daar verkocht gaat worden dus gescreend moet worden door de Amerikanen... Personeel trouwens ook.
Dan eindig je dus eigenlijk met een tweede shengen gebied, maar dan voor vluchten naar de VS.
In 2003 is al eens deze tekening gemaakt, dit zou zomaar eens de aanzet kunnen zijn van de J-pier:
[ afbeelding ]
Schiphol is juist hard bezig om alle wachtruimtes bij de gate weg te halen. Zou jammer zijn als ze dat nu deels voor niets doen.quote:Op maandag 18 mei 2015 10:03 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Je kunt er natuurlijk voor kiezen om dit soort controles aan de gate uit te voeren, al kost dat de Amerikanen wel een hoop personeel.
Hetzelfde zoals het tot nu met de Profile-check gaat op Amerikaanse carriers (alhoewel dat in de nieuwe opzet ook centraal gaat gebeuren).
Absoluut.. Wellicht dezelfde aanpak dan als de profilecheck, centraal controleren en bij de gate iemand laten verifiëren of iedereen gecontroleerd is.quote:Op maandag 18 mei 2015 10:44 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Schiphol is juist hard bezig om alle wachtruimtes bij de gate weg te halen. Zou jammer zijn als ze dat nu deels voor niets doen.
Belgian Air force days, 14 September 2014:quote:Op zondag 17 mei 2015 14:05 schreef Nemephis het volgende:
Tja het weer.. wat doe je eraan.
In 2013 was er dikke laaghangende mist, driekwart van de deelnemers mocht niet vliegen en kwam dus niet opdagen. Dat was een tegenvaller, zaten een paar interessante toestellen tussen. Gelukkig was er wel genoeg interessants te zien.
Op deze foto's kan je de mist goed zien:
Als ze ooit de A380's zouden nemen (ze hebben orders openstaan maar of ze die ooit nemen valt te betwijfelen), wat voor registraties zullen die gaan krijgen?quote:Op maandag 18 mei 2015 09:59 schreef Thetallguy het volgende:
Vast vertaald in het Nederlands is ook 'groot'/'groots' dus op zich past G-VAST wel bij een 747
quote:AMSTELVEEN - KLM opent vandaag drie nieuwe lijndiensten naar Europese bestemmingen. Het gaat om Belfast in Noord-Ierland, Montpellier in Frankrijk en Krakow in Polen. Dinsdag vindt daarnaast de start plaats van de nieuwe transatlantische lijndienst naar Edmonton in de Canadese provincie Alberta.
Op de nieuwe Europese bestemmingen starten KLM met één vlucht per dag, naar Krakow met de Embraer 190 en naar Montpellier en Belfast met de Fokker 70. “De verwachting is dat de frequentie op termijn wordt verhoogd als de bestemming succesvol blijkt te zijn”, zegt KLM-topman Pieter Elbers. De vier nieuwe routes betekenen volgens Elbers een verdere uitbreiding van de hubfunctie Amsterdam en een aanvulling op het aanbod voor KLM-klanten.
Belfast is de veertiende KLM-bestemming in het Verenigd Koninkrijk en de eerste in Noord-Ierland. Tot 1999 werd de bestemming ook al door de onderneming bediend. KLM vliegt naar George Best Belfast City Airport. Na Warschau is Krakau de tweede bestemming in Polen waar KLM heen vliegt met een rechtstreekse lijndienst. Montpellier is niet volledig nieuw in het KLM-netwerk; zusterbedrijf Air France vliegt naar de Zuid-Franse stad vanuit de Parijse luchthavens Charles de Gaulle en Orly.
Edmonton
Edmonton is de vijfde Canadese KLM-bestemming, na Toronto, Vancouver, Montreal en Calgary. Met het Canadese WestJet heeft Air France-KLM een codeshare-overeenkomst. Passagiers hebben hiermee toegang tot dertig extra routes in Canada die aansluiten op de vluchten van Air France-KLM. De route naar Edmonton zou aanvankelijk al op 5 mei van start zijn gegaan.
De vluchten werden uitgesteld omdat er geen akkoord was met de cabinebonden over de inzet van personeel. Daarop schrapte KLM een aantal intercontinentale vluchten. Vanaf dinsdag vliegt KLM drie keer per week naar Edmonton met een Airbus A330-200.
Wat is je budget? Nieuw of tweedehands?quote:Op maandag 18 mei 2015 20:02 schreef ScheurGleuf het volgende:
Welk vliegtuig zouden jullie aanraden voor vluchten met hoogstens 8 personen met een bereik van 2000 km?
Ik weet niet echt wat voor een prijzen ik kan verwachten, maar kun je een voorbeeld noemen van een bedrag van een fatsoenlijk vliegtuig? Tweedehands is ook geen probleem.quote:Op maandag 18 mei 2015 20:13 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Wat is je budget? Nieuw of tweedehands?
quote:MAASTRICHT AIRPORT - Wizz Air is vrijdag gestart met een nieuwe dienst van Maastricht naar Boedapest. De eerste 127 passagiers arriveerden om 16.10 uur uit Boedapest en werden verwelkomd door de Hongaarse ambassadrice in Ralf Krewinkel, Burgemeester van de gemeente Beek.
De eerste 146 passagiers vanaf Maastricht Aachen Airport vertrokken vrijdag om 16.40 uur richting Hongarije. De route wordt tweemaal per week worden uitgevoerd.
Wizz Air vliegt nu vanaf drie Nederlandse luchthavens (Groningen, Eindhoven en Maastricht) naar 10 verschillende landen.
Ik zou zeggen:quote:Op maandag 18 mei 2015 20:17 schreef ScheurGleuf het volgende:
Ik weet niet echt wat voor een prijzen ik kan verwachten, maar kun je een voorbeeld noemen van een bedrag van een fatsoenlijk vliegtuig? Tweedehands is ook geen probleem.
Gezien de manier van registreren van Virgin, zou G-VFAT een kanshebber kunnen zijnquote:Op maandag 18 mei 2015 12:21 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Als ze ooit de A380's zouden nemen (ze hebben orders openstaan maar of ze die ooit nemen valt te betwijfelen), wat voor registraties zullen die gaan krijgen?
G-ORCA? G-UGLY? G-ROSS?
Zou ik G-FATF doen.quote:Op maandag 18 mei 2015 20:39 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Gezien de manier van registreren van Virgin, zou G-VFAT een kanshebber kunnen zijn
Want die willen van van hun 747 af?quote:Op maandag 18 mei 2015 20:36 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik zou zeggen:
1. zoek je vliegtuigje wat je leuk lijkt hier uit: http://planes.axlegeeks.com/
2. kijk op wiki of op de site van de fabrikant wat de nieuwprijs is
3. kijk op used aircraft sites wat ze tweedehands doen
Aanschafwaarde? Afhankelijk van de staat, leeftijd, cycles, prop/turboprop/jet-motor... ergens tussen de 1 euro (bv de 747 van het Aviodrome) en 428 miljoen US dollar (list price Airbus A380) ?
Nee, die hebben die kist toentertijd voor 1 euro gekocht van KLM.quote:
Een leuke Learjet of Cessna Citation ofzo...quote:Op maandag 18 mei 2015 20:02 schreef ScheurGleuf het volgende:
Welk vliegtuig zouden jullie aanraden voor vluchten met hoogstens 8 personen met een bereik van 2000 km?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |