abonnement Unibet Coolblue
pi_151607148
Game on!
pi_151607181
Yay groofs fijn!! *O*
:)
pi_151607265
Hij belde terug, nu met agenda. En het wordt de woe voor de vakantie. Ooooh, helemaal perfect. Dan kan ik echt genieten daarna, twee weken vrij mèt een opgeruimde schuur <3
pi_151607296
Zo stom hè, dat dat zo zwaar op je kan drukken. En ik kwam er ook niet uit wie ik hoe om hulp zou gaan vragen... Oh, ben zo opgelucht. helemaal perfectos!
  zondag 12 april 2015 @ 13:24:31 #5
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151607341
Heerlijk Groofsken :Y

Wij zijn nu eindelijk met de tuin aan de gang. Een deel doen we zelf en een deel is uitbesteed aan een hovenier. Volgende week maandag komt de hovenier en dan kan ik hopelijk voor het eerst sinds jaren weer eens echt genieten van onze tuin in de zomer! Ook al zo'n lekker vooruitzicht.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151607377
Oh ja, dat is ook fijn! Ik heb de voortuin vijf jaar geleden laten aanleggen en daar geniet ik nog elke dag van. ^O^

De achteruin was ooit alleen stoeptegel, die heb ik stap voor stap zelf aangepakt en die is ook naar mijn zin. Tuinen doen meer dan je denkt. :Y
pi_151607781
Wie heb je gebeld dan? Wat fijn dat dat zo snel gaat gebeuren.
Met een meidenkwartet
pi_151609742
Groof, wat lekker!
Je kan ook tegels op MP zetten, gratis af te halen, dan ben je ze wel kwijt (krijg je er niks voor, maar hoef je zelf ook niet naar de stort, je weet maar nooit ;) ).
Of gaat de opruimer ze afvoeren? Groot gelijk dat je het zo doet, dan heb je in de vakantie ook echt vakantie!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_151609847
Hangt er vanaf wat voor tegels het zijn, Nijnja. Grindtegels raak je bijv. helemaal niet kwijt al geef je geld toe.
  zondag 12 april 2015 @ 14:55:19 #10
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151610323
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 14:38 schreef Puala het volgende:
Hangt er vanaf wat voor tegels het zijn, Nijnja. Grindtegels raak je bijv. helemaal niet kwijt al geef je geld toe.
zowel die van mijn oprit, als die van mijn buren. Allemaal kwijt via marktplaats, Facebook,buren en collega's
  zondag 12 april 2015 @ 16:06:19 #11
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_151612610
Oh god... de tuin.... wij moeten ook nog aan de gang hier. Wil het veranderen, maar weet nog niet hoe of wat. Hmz. Misschien maar een topic openen hier ergens.

Wel van de week een paar struiken eruit gerooid aan de zijkant van t huis. Stuk beter
pi_151613892
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 14:38 schreef Puala het volgende:
Hangt er vanaf wat voor tegels het zijn, Nijnja. Grindtegels raak je bijv. helemaal niet kwijt al geef je geld toe.
Onze grindtegels waren ook zo weg. Gratis maar ik was al blij dat ze weg waren.
  zondag 12 april 2015 @ 17:45:35 #13
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151616056
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 14:38 schreef Puala het volgende:
Hangt er vanaf wat voor tegels het zijn, Nijnja. Grindtegels raak je bijv. helemaal niet kwijt al geef je geld toe.
Zonder iets te lezen moest ik deze post 2x lezen. Ik las tepels :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151617476
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 16:41 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Onze grindtegels waren ook zo weg. Gratis maar ik was al blij dat ze weg waren.
Vet, hier raak je ze niet kwijt. Toch mooi om te zien dat zoiets per stuk van Nederland zo kan verschillen.
pi_151620130
hier waren de grindtegels ook zo weg.

de klinkers daarentegen, die zijn een jaar later nog niet weg en gaan binnenkort naar de stort... hoop ik.
  woensdag 15 april 2015 @ 22:03:19 #16
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151725400
Oh, ik ben gisteren op mijn werk zomaar in huilen uitgebarsten. Ik weet ook niet waarom en er was geen directe aanleiding. Ik probeerde het nog te verbergen voor mijn collega's door snel weg te rennen, maar sommigen hebben het wel gezien. En nu schaam ik me en ben ik bang dat het veel groter wordt gemaakt dan dat het was. Ik heb vandaag maar een mailtje gestuurd dat niemand zich zorgen moet maken en dat ik mijn emoties weer helemaal onder controle heb, maar ik weet niet helemaal wat ik er verder nog aan moet doen.

Oh ja, en het is ook zo'n cliché-situatie. Ik als enige vrouw op de afdeling moet natuurlijk weer huilen. Zouden het overgangsverschijnselen kunnen zijn? Als ik dat als verklaring geef, jaag ik ze direct weg :D

[ Bericht 23% gewijzigd door livelink op 15-04-2015 22:09:25 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151725818
Een flauw grapje wil nog wel eens helpen. Bij de koffieautomaat: 'Snel geef me koffie, anders krijg ik een nervous breakdown!'

Of je maakt -inderdaad- grapjes over de overgang ;)
pi_151726412
Overgangsverschijnselen, kan best als verklaring ;). Hebben die mannen een idee hoe en wat... hormonen en emotionele incontinentie snappen ze wel ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 15 april 2015 @ 22:32:26 #19
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151726887
Dan gooi ik het gewoon daar op. Heb ik ook voor mezelf een verklaring.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151727089
Ik heb je een berichtje gestuurd livelink :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_151728961
Ik zou geen verantwoording afleggen. Maak het niet groter dan het is. Mannen zijn het toch zo weer vergeten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 16 april 2015 @ 10:25:53 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_151735081
Ik denk dat ze op je werk ook best snappen dat het soms allemaal gewoon net even te is en dat je emoties je dan wel eens in de steek kunnen laten. Als ze er niet specifiek naar vragen, inderdaad lekker laten ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_151735514
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:25 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat ze op je werk ook best snappen dat het soms allemaal gewoon net even te is en dat je emoties je dan wel eens in de steek kunnen laten. Als ze er niet specifiek naar vragen, inderdaad lekker laten ;)
dat wat zij zegt.

Blech.. spannende dag vandaag. Om 12.00 krijgen we te horen wat de volgende bezuiniginsronde gaat doen. Er moet 15% bezuinigd worden...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 16 april 2015 @ 10:43:06 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_151735565
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:41 schreef Vicky het volgende:

[..]

dat wat zij zegt.

Blech.. spannende dag vandaag. Om 12.00 krijgen we te horen wat de volgende bezuiniginsronde gaat doen. Er moet 15% bezuinigd worden...
Onbegrijpelijk :( Mijn ervaring is dat er juist mensen in de jeugdhulp bij zouden moeten komen in plaats van weg moeten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 april 2015 @ 11:46:18 #25
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_151737596
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:41 schreef Vicky het volgende:

[..]

dat wat zij zegt.

Blech.. spannende dag vandaag. Om 12.00 krijgen we te horen wat de volgende bezuiniginsronde gaat doen. Er moet 15% bezuinigd worden...
* Ynske duimt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_151738742
30% moet eruit bij de administratieve ondersteuning.
;(
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_151738761
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:43 schreef Troel het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk :( Mijn ervaring is dat er juist mensen in de jeugdhulp bij zouden moeten komen in plaats van weg moeten.
Te droevig voor woorden idd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 16 april 2015 @ 16:09:06 #28
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151745162
Vicky, ik duim voor je uit alle macht dat jij je baan kunt houden. Het is zo'n kortzichtig beleid allemaal.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 april 2015 @ 16:10:46 #29
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_151745216
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 12:19 schreef Vicky het volgende:
30% moet eruit bij de administratieve ondersteuning.
;(
Damn, jij ook?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 16 april 2015 @ 16:12:05 #30
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151745253
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:25 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat ze op je werk ook best snappen dat het soms allemaal gewoon net even te is en dat je emoties je dan wel eens in de steek kunnen laten. Als ze er niet specifiek naar vragen, inderdaad lekker laten ;)
Ja, goed plan. Alleen heeft mijn leidinggevende er al wel specifiek naar gevraagd, dus ik moet er wel wat mee. Op zich ook wel goed, het zou misschien een slechter teken zijn als hij het had genegeerd. Komt wel goed. Een gesprek kan nooit kwaad.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151745603
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 12:19 schreef Vicky het volgende:
30% moet eruit bij de administratieve ondersteuning.
;(
:{ joepie laten we bezuinigen... :{
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_151745918
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:25 schreef Nijna het volgende:

[..]

:{ joepie laten we bezuinigen... :{
En dan volgend jaar waarschijnlijk nog een keer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 16 april 2015 @ 20:25:46 #33
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151752652
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:36 schreef Vicky het volgende:

[..]

En dan volgend jaar waarschijnlijk nog een keer.
-O- :{

Wanneer krijg jij meer duidelijkheid, Vicky?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151753393
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:25 schreef livelink het volgende:

[..]

-O- :{

Wanneer krijg jij meer duidelijkheid, Vicky?
15 juni..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_151753411
Oh echt zo onwijs kut Vicky. En nier om het over mezelf te laten gaan, maar meer een *box* :') :
Hier precies hetzelfde. De eerste groep moest per april èn de 2e per 31-12. Ik hoor helaas bij die tweede groep.

Is er een goed sociaal plan opgesteld? Zorg dat je goed op de hoogte bent van alle rechten en plichten die er bij horen. En heel eerlijk:bereid je voor opeen emotionele periode. Er gebeuren tussentijdsineens dingen die de telling kunnen beïnvloeden (een collega die weg gaat op eigen initiatief kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat een medewerker die boventallig is verklaard alsnog mag blijven. En ondanks dat je het niet verwacht, gebeurd dat dan toch ineens. En dat brengt veel met zich mee) :*
pi_151753832
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:44 schreef Vicky het volgende:

[..]

15 juni..
Wat lijkt me dat een rotsituatie zeg... :{
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 17 april 2015 @ 06:28:28 #37
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151763777
Nou, sowieso een rotsituatie. Want als je er zelf niet bij zit, zitten je collega's er bij en je zit meteen in de spanning voor volgend jaar. Vanochtend op het nieuws hoorde ik toevallig dat de ombudsman aan had gegeven dat sinds de overgang van jeugdzorg naar de gemeentes, ouders en gemeentes niet meer wisten wat ze nou moesten doen (verrassing!) en dat niemand meer de weg naar jeugdzorg wist te vinden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151767399
Bah Vicky. Succes hoor, stress en gedoe op het werk kost zoveel energie. Niet fijn.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 17 april 2015 @ 12:07:58 #39
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_151769338
Wat een enerverende rotsituatie, Vicky. Dit is toch ook al de derde ronde, of niet?

Hier sneuvelen er ook veel: ik heb veel vriendinnen waarvan de echtgenoten "in de olie zitten", en daar gaat het niet goed. Bij een Nederlands bedrijf heb je het dan toch nog wel beter dan in veel buitenlanden met een sociaal plan, etc.
pi_151772044
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 06:28 schreef livelink het volgende:
Nou, sowieso een rotsituatie. Want als je er zelf niet bij zit, zitten je collega's er bij en je zit meteen in de spanning voor volgend jaar. Vanochtend op het nieuws hoorde ik toevallig dat de ombudsman aan had gegeven dat sinds de overgang van jeugdzorg naar de gemeentes, ouders en gemeentes niet meer wisten wat ze nou moesten doen (verrassing!) en dat niemand meer de weg naar jeugdzorg wist te vinden.
Hoorde ik vanmorgen ook. Als hebben wij nog wel nieuwe zaken maar de het loopt allemaal niet supergoed.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:44 schreef danic het volgende:
Oh echt zo onwijs kut Vicky. En nier om het over mezelf te laten gaan, maar meer een *box* :') :
Hier precies hetzelfde. De eerste groep moest per april èn de 2e per 31-12. Ik hoor helaas bij die tweede groep.

Is er een goed sociaal plan opgesteld? Zorg dat je goed op de hoogte bent van alle rechten en plichten die er bij horen. En heel eerlijk:bereid je voor opeen emotionele periode. Er gebeuren tussentijdsineens dingen die de telling kunnen beïnvloeden (een collega die weg gaat op eigen initiatief kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat een medewerker die boventallig is verklaard alsnog mag blijven. En ondanks dat je het niet verwacht, gebeurd dat dan toch ineens. En dat brengt veel met zich mee) :*
Bah, jij ook al.. klote zeg :*!! Ja er is wel een sociaal plan opgesteld. Ik stuur alles naar mijn moeder door, die is jurist op P&O gebied. Vorige keer is er een hoop gezeik geweest met de afspiegeling. Bleek uiteindelijk niet te kloppen waardoor er mensen die afgespiegeld waren ineens niet afgespiegeld waren en mensen die in eerste instantie 'veilig' waren ineens weg moesten.

De klap is bij ons het hardste. Zuid Holland is vorige keer getroffen, Haaglanden deze keer.

Ondersteunend hebben we 25,7 fte. Uiteindelijk moet 9,7 fte weg. Van de 16 fte die overblijft blijft ongeveer 8 fte in de huidige functie, de overige 8 fte wordt een nieuwe functie. De afgespiegelden mogen daar als eerste op solliciteren.
Er wordt afgespiegeld op leeftijd en dienstjaren. Onze groep (35-44) is het grootste.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 12:07 schreef Gaoxing het volgende:
Wat een enerverende rotsituatie, Vicky. Dit is toch ook al de derde ronde, of niet?

Hier sneuvelen er ook veel: ik heb veel vriendinnen waarvan de echtgenoten "in de olie zitten", en daar gaat het niet goed. Bij een Nederlands bedrijf heb je het dan toch nog wel beter dan in veel buitenlanden met een sociaal plan, etc.
nee volgens mij de 2e ronde.
Klote bij die vriendinnen Gao!!

Ik hoor het echt aan alle kanten. Bij mijn man zijn ze nu met de 3e ronde bezig geloof ik.
Het is niet anders helaas... en de banen liggen ook niet voor het oprapen :(
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 17 april 2015 @ 14:06:03 #41
1762 YPPY
Yppiaans
pi_151772911
Het frustrerende Vicky, vind ik dat het in de uitvoerende zorg zo hard gaat. Bij ons is afgelopen jaar ronde 3 geweest. Wij hebben bijna geen ondersteuning (secretaresse e.d.) meer en dat kost ons zoveel tijd. Daarnaast hielden de secretaresses ons op een bepaalde manier in het gareel waardoor veel dingen vergeten worden. :+ Gelukkig ging het zó mis, dat er nu toch weer iemand is voor een paar dagen per week.
:') O+

De druk op cliënten is zó groot en wordt met de maand groter, juist die ondersteuning is dan extra belangrijk.

Overigens gaan wij op volle kracht door, misschien ook juist door de bezuinigingen. Als we er dan toch uit moeten, dan op een hoogtepunt, zodat we gemist worden. 8-)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_151773613
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 14:06 schreef YPPY het volgende:
Het frustrerende Vicky, vind ik dat het in de uitvoerende zorg zo hard gaat. Bij ons is afgelopen jaar ronde 3 geweest. Wij hebben bijna geen ondersteuning (secretaresse e.d.) meer en dat kost ons zoveel tijd. Daarnaast hielden de secretaresses ons op een bepaalde manier in het gareel waardoor veel dingen vergeten worden. :+ Gelukkig ging het zó mis, dat er nu toch weer iemand is voor een paar dagen per week.
:') O+

De druk op cliënten is zó groot en wordt met de maand groter, juist die ondersteuning is dan extra belangrijk.

Overigens gaan wij op volle kracht door, misschien ook juist door de bezuinigingen. Als we er dan toch uit moeten, dan op een hoogtepunt, zodat we gemist worden. 8-)
wij gaan nu over naar een systeem wat ervoor zorgt dat er bijna geen ondersteuning meer nodig is.. Zeggen ze.. We zullen het gaan zien.
De maatschappelijk werkers vallen nog zo vaak op ons terug.
Bij hen moet 22 van de 143 fte verdwijnen. Caseload gaat omhoog...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_151784023
Pfff, Vicky, niet relaxed. Bij ons op het werk wordt ook bezuinigd. Alle tijdelijke contracten staan op het spel (onderwijs).

Mensen, ik ben op zoek naar goede bh's. Ik koop altijd de goedkoopste prul-bh's die er even leuk uitzien, maar al snel toch een soort weinig steunbiedend vodje worden :@ . Ik vind dat ik met mijn 38 jaar wel toe ben aan wat degelijker spul. Hebben jullie misschien tips? :o
pi_151785018
Ik weet even de fte's bij ons zo niet te noemen, maar we moeten van 250 naar 175 mensen. Om en nabij. Ik kan er 2 naast zitten ;)
Ik word in juni 35 en dan zit ik dus ook in die leeftijdsgroep Vicky.
Ik zit natuurlijk in een hele andere branche, bij ons is het vanuit de gedachte van digitalisering. Klanten kunnen veel meer zelfde via Internet regelen en hebben de bank veel minder nodig.
Dat is zo, maar inmiddels zittende nu al zodanig krap dat dagelijkse doelstellingen (bereikbaarheid bijvoorbeeld) niet gehaald worden.
Maar we laten dat ook bewust gebeuren, om een signaal af te geven. Wie weet grijpen ze nog in voordat de tweede rond eind augustus een feit wordt.
  zondag 19 april 2015 @ 10:51:17 #45
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151819259
Mijn dochter zit zo'n stom facebooktestje te doen waarbij je je naam moet invullen en dan je mooiste lichaamsdeel te horen krijgt. En nu hebben mijn twee kinderen al een kwartier de slappe lach omdat mijn buik mijn mooiste lichaamsdeel zou zijn :'( :D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151821870
*knip* gewoon ff gefrrrrustreerd })

[ Bericht 94% gewijzigd door Nijna op 19-04-2015 13:14:45 ]
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 19 april 2015 @ 13:16:50 #47
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_151822094
:)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 19 april 2015 @ 13:48:19 #48
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151822904
Wat de frustratie ook was, veel succes er mee, Nijna! Hopelijk is het inmiddels weg.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 19 april 2015 @ 16:17:50 #49
11682 Moonah
Jolie femme
pi_151828143
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 10:51 schreef livelink het volgende:
Mijn dochter zit zo'n stom facebooktestje te doen waarbij je je naam moet invullen en dan je mooiste lichaamsdeel te horen krijgt. En nu hebben mijn twee kinderen al een kwartier de slappe lach omdat mijn buik mijn mooiste lichaamsdeel zou zijn :'( :D
:o :D :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_151829014
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 10:51 schreef livelink het volgende:
Mijn dochter zit zo'n stom facebooktestje te doen waarbij je je naam moet invullen en dan je mooiste lichaamsdeel te horen krijgt. En nu hebben mijn twee kinderen al een kwartier de slappe lach omdat mijn buik mijn mooiste lichaamsdeel zou zijn :'( :D
:P is dat niet zo dan?
pi_151830318
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 20:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Pfff, Vicky, niet relaxed. Bij ons op het werk wordt ook bezuinigd. Alle tijdelijke contracten staan op het spel (onderwijs).

Mensen, ik ben op zoek naar goede bh's. Ik koop altijd de goedkoopste prul-bh's die er even leuk uitzien, maar al snel toch een soort weinig steunbiedend vodje worden :@ . Ik vind dat ik met mijn 38 jaar wel toe ben aan wat degelijker spul. Hebben jullie misschien tips? :o
naar een goede lingeriewinkel gaan denk ik :) kost wel wat, maar zit wel goed dan
  zondag 19 april 2015 @ 18:00:29 #52
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151831711
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 16:42 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

:P is dat niet zo dan?
Nee, bepaald niet :P
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 19 april 2015 @ 18:56:42 #53
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_151833561
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 20:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mensen, ik ben op zoek naar goede bh's. Ik koop altijd de goedkoopste prul-bh's die er even leuk uitzien, maar al snel toch een soort weinig steunbiedend vodje worden :@ . Ik vind dat ik met mijn 38 jaar wel toe ben aan wat degelijker spul. Hebben jullie misschien tips? :o
Prima Donna bh's vind ik perfect! Duur maar heel goed.
pi_151835151
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 18:00 schreef livelink het volgende:

[..]

Nee, bepaald niet :P
Bij iedere vrouw met kinderen wel het bijzonderste plekje en daardoor ook een mooi plekje. Klopt de tekst toch.
pi_151836321
Ik zie dat ze prima donna's bij de bijenkorf hebben. Ga ik in de meivakantie eens kijken ^O^
  zondag 19 april 2015 @ 21:26:27 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_151840171
Echt: ga naar een goede lingeriezaak waar zo'n oud vrouwtje je op meet. En haal desnoods daarna die maat die bh elders ;)

Maar het staat of valt bij het goed opmeten ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 19 april 2015 @ 21:30:05 #57
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151840366
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 20:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Pfff, Vicky, niet relaxed. Bij ons op het werk wordt ook bezuinigd. Alle tijdelijke contracten staan op het spel (onderwijs).

Mensen, ik ben op zoek naar goede bh's. Ik koop altijd de goedkoopste prul-bh's die er even leuk uitzien, maar al snel toch een soort weinig steunbiedend vodje worden :@ . Ik vind dat ik met mijn 38 jaar wel toe ben aan wat degelijker spul. Hebben jullie misschien tips? :o
Aubade.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151851398
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2015 21:26 schreef Troel het volgende:
Echt: ga naar een goede lingeriezaak waar zo'n oud vrouwtje je op meet. En haal desnoods daarna die maat die bh elders ;)

Maar het staat of valt bij het goed opmeten ;)
Hier is een lingeriezaak zonder oud vrouwtje (echt, ze bestaan ;)). Maar sluit me aan bij Troel, het valt of staat bij de goede maat! Nou ja, ze vallen dan dus als het goed is niet :s)
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 20 april 2015 @ 16:36:13 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151862741
Weet iemand dit? Ik lees op facebook soms bepaalde reacties die opgebouwd zijn op de volgende manier: "het klinkt alsof je *reflectie van iemands gevoel*... klopt dat?"
In mijn omgeving ken ik ook iemand die zo converseert, en het klinkt als een aangeleerde gesprekstechniek. Weet iemand welke dat is?
KuikenGuppy
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 16:37:42 #60
5428 crew  miss_sly
pi_151862806
Is dat niet geweldloze communicatie/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 20 april 2015 @ 18:28:00 #61
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_151866207
Hij zat in mijn cursus klantgericht communiceren :')
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 18:29:47 #62
5428 crew  miss_sly
pi_151866260
Het zal ook wel bij NLP horen, vermoed ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151866273
dat kreeg ik met studie ook bij communicatie training. iedereen vond het zo nep klinken dat het alsnog niet werkt.
wel altijd goed om vanuit jezelf te spreken maar niet met zo'n standaard zinnetje.
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 18:31:10 #64
5428 crew  miss_sly
pi_151866298
Tja, als het niet oprecht is, maar een trucje, dan zal het zeker niet werken, maar eerder afweer oproepen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 20 april 2015 @ 18:34:38 #65
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151866406
Ik heb een collega die op zo'n manier communiceert en waarbij het geen trucje is. Inderdaad is hij zeer vergevorderd in NLP en Mindfullness. Ik moet zeggen; als ontvanger van die communicatie (mits oprecht) is dat heel erg fijn.

En ik realiseer me door hem ook wel dat ik daar nog wel het nodige in kan verbeteren :P
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151866408
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 16:36 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand dit? Ik lees op facebook soms bepaalde reacties die opgebouwd zijn op de volgende manier: "het klinkt alsof je *reflectie van iemands gevoel*... klopt dat?"
In mijn omgeving ken ik ook iemand die zo converseert, en het klinkt als een aangeleerde gesprekstechniek. Weet iemand welke dat is?
zeker aangeleerd ja :') :X
wel effectief though. parafraseren en reflecteren is dat. kijk ook hier... http://mens-en-samenlevin(...)-en-reflecteren.html

wordt ook veel gebruikt in zorgverlening in de breedste zin van het woord tegenwoordig, op studies word je er mee doodgegooid. Staan dus veel boeken/boekjes ook online.

het komt erop neer dat je de boodschap van de ander samenvat en verifieert of je de ander goed begrepen hebt en vervolgens kun je van daaruit verder. Bij reflecteren draait het vaak om gevoel. "Ik zie dat dit je raakt, kun je uitleggen waarom?" zulke dingen.
:)
  maandag 20 april 2015 @ 18:34:57 #67
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_151866413
Dus als ik het goed begrijp.... Klopt dat? Goed lol mee gehad ja :D. Als ik me goed herinner is die zin van toepassing op boze mensen, dat je aan het eind van het gesprek nog even samenvat wat ze gezegd hebben, dat ze het idee hebben dat je echt naar ze geluisterd hebt :).
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_151866460
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:30 schreef Elleska het volgende:
dat kreeg ik met studie ook bij communicatie training. iedereen vond het zo nep klinken dat het alsnog niet werkt.
wel altijd goed om vanuit jezelf te spreken maar niet met zo'n standaard zinnetje.
in trainingen is het idd lachwekkend en droeftoeterig. maar als je in een echt gesprek de ontvanger bent dan is het wel fijn als iemand een actieve luisterhouding heeft enzo.
:)
pi_151866664
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 18:36 schreef mignonne het volgende:

[..]

in trainingen is het idd lachwekkend en droeftoeterig. maar als je in een echt gesprek de ontvanger bent dan is het wel fijn als iemand een actieve luisterhouding heeft enzo.
klopt, ik vind de techniek zelf ook prettig.

maar elke keer beginnen met hetzelfde standaard zinnetje maakt het nep, alsof het niet oprecht is. helemaal wanneer hetzelfde zinnetje meerdere keren tijdens een gesprek wordt toepast.
je kan de techniek in heel veel verschillende vormen gieten. helaas werd daar in die lessen geen aandacht aan besteed, gemiste kans.
pi_151866807
Ik had nog niet eerder van NLP gehoord maar ik heb het net opgezocht.
Een "ingehuurde" collega beheerst dit perfect. Ik heb trouwens niet het idee dat hij dit soort trainingen gevolgd heeft, het komt in ieder geval totaal niet ingestudeerd of geforceerd over, maar ik vind het hoe dan ook erg prettig in zijn geval.
pi_151867186
Was wel even vreemd vanochtend toen ik op mijn werk aankwam. Ons kantoor ligt 800 meter van de flat af waar die explosie vanochtend heeft plaatsgevonden. Iedereen voor het raam (8ste verdieping) maar ik wist van niks. Huh, wat staan jullie daar allemaal?
  maandag 20 april 2015 @ 20:03:09 #72
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_151869622
Ik hoorde het inderdaad Lily. nou ja, niet de knal zelf natuurlijk, maar vroeg me nog af of jij er in de buurt zat. Gelukkig dus ongedeerd.
in de haak.
pi_151869673
Bij de opleiding van borstvoeding natuurlijk wordt dit ook aangeleerd. Het is belangrijk dat je de moeder goed hebt begrepen en vanuit daar verder gaat.
En soms willen mensen alleen even uitrazen, dan is het belangrijk dat je actief luistert.

Aan de stukken communicatie uit die opleiding heb ik ook best wat gehad in mn werk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151870550
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 20:03 schreef trui het volgende:
Ik hoorde het inderdaad Lily. nou ja, niet de knal zelf natuurlijk, maar vroeg me nog af of jij er in de buurt zat. Gelukkig dus ongedeerd.
Nee, ik was dus wel in de buurt (dat is al snel in onze stad ;)) maar ik heb ook niets meegekregen.
De flat stond leeg ivm renovatie dus dat is al een heel geluk (misschien heeft het er ook wel mee te maken gehad, geen idee).
  maandag 20 april 2015 @ 21:39:32 #75
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_151874172
Nou, toch griezelig hoor. Maar fijn dat ie leeg was!
in de haak.
  dinsdag 21 april 2015 @ 10:19:09 #76
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_151884846
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 16:36 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand dit? Ik lees op facebook soms bepaalde reacties die opgebouwd zijn op de volgende manier: "het klinkt alsof je *reflectie van iemands gevoel*... klopt dat?"
In mijn omgeving ken ik ook iemand die zo converseert, en het klinkt als een aangeleerde gesprekstechniek. Weet iemand welke dat is?
Het klinkt alsof je dat irritant vindt. Klopt dat?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 21 april 2015 @ 10:28:12 #77
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151885000
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:19 schreef Grijs het volgende:

[..]

Het klinkt alsof je dat irritant vindt. Klopt dat?
o|O
KuikenGuppy
pi_151885994
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:19 schreef Grijs het volgende:

[..]

Het klinkt alsof je dat irritant vindt. Klopt dat?
_O- Jij bent geslaagd voor de cursus :D
  donderdag 23 april 2015 @ 08:01:56 #79
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151947389
Wij zijn met de tuin aan de gang. We hadden een hoveniersbedrijf een heel ontwerp laten maken. Hardstikke mooi, maar de buurvrouw had wat bezwaren en nu moet het hele ontwerp op zijn kop terwijl ze al begonnen zijn. Ik ben een beetje bang voor de uitkomst.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151947977
:{
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_151948628
Mooi balen livelink. Kun je een compromis met haar sluiten?

Ik ga zondag winkelen. Eens wat anders dan Breda. En iets met een Zara kids. Eindhoven of Rotterdam? Keuzes keuzes.
Met een meidenkwartet
pi_151948654
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 08:01 schreef livelink het volgende:
Wij zijn met de tuin aan de gang. We hadden een hoveniersbedrijf een heel ontwerp laten maken. Hardstikke mooi, maar de buurvrouw had wat bezwaren en nu moet het hele ontwerp op zijn kop terwijl ze al begonnen zijn. Ik ben een beetje bang voor de uitkomst.
Wat heeft de buurvrouw er mee te maken dan?
pi_151949093
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 09:29 schreef Cathmar het volgende:
Mooi balen livelink. Kun je een compromis met haar sluiten?

Ik ga zondag winkelen. Eens wat anders dan Breda. En iets met een Zara kids. Eindhoven of Rotterdam? Keuzes keuzes.
Antwerpen O+ Oh wacht, zondag -O-

Den Bosch? Ik weet niet of daar een Zara Kids is alleen.
pi_151949222
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 09:29 schreef -Spring het volgende:

[..]

Wat heeft de buurvrouw er mee te maken dan?
Dat kan heel veel invloed hebben. Schutting tussen de buren mag je bijvoorbeeld niet zo maar vervangen. Als je iets aanbouwt aan je huis of een of andere dikke blokhut bouwt en je ontneemt je buren daarmee zon in hun tuin dan kunnen ze bezwaar maken.

Als je schutting te hoog is ook... Dat soort dingen.

Bomen en planten die over de erfgrens groeien kunnen ze ook nog bezwaar tegen maken.

Maar goed, je hebt wel kutburen als ze pas gaan klagen als je al bezig bent.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151949340
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 09:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat kan heel veel invloed hebben. Schutting tussen de buren mag je bijvoorbeeld niet zo maar vervangen. Als je iets aanbouwt aan je huis of een of andere dikke blokhut bouwt en je ontneemt je buren daarmee zon in hun tuin dan kunnen ze bezwaar maken.

Als je schutting te hoog is ook... Dat soort dingen.

Bomen en planten die over de erfgrens groeien kunnen ze ook nog bezwaar tegen maken.

Maar goed, je hebt wel kutburen als ze pas gaan klagen als je al bezig bent.
Dat snap ik, maar dat zijn vanzelfsprekendheden die je bespreekt voordat je gaat beginnen, lijkt me.

En als ze niet weten wat je plannen zijn, kunnen ze ook niet eerder reageren.
pi_151949377
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 09:56 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar dat zijn dingen die je bespreekt voordat je gaat beginnen, lijkt me.

En als ze niet weten wat je plannen zijn, kunnen ze ook niet eerder reageren.
Dat lijkt mij ook...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151949430
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 09:47 schreef Mineola het volgende:

[..]

Antwerpen O+ Oh wacht, zondag -O-

Den Bosch? Ik weet niet of daar een Zara Kids is alleen.
Ja helaas he, zondag. Anders wist ik het wel. Schijnt dat er wel binnenkort verandering in de belgissche openingstijden komt.
Eens even zoeken... Vastgestelde koopzondagen in de stad. Maar niet deze zondag.
Met een meidenkwartet
  donderdag 23 april 2015 @ 10:14:31 #88
35189 Troel
scherp en bot
pi_151949922
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 09:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat kan heel veel invloed hebben. Schutting tussen de buren mag je bijvoorbeeld niet zo maar vervangen. Als je iets aanbouwt aan je huis of een of andere dikke blokhut bouwt en je ontneemt je buren daarmee zon in hun tuin dan kunnen ze bezwaar maken.

Als je schutting te hoog is ook... Dat soort dingen.

Bomen en planten die over de erfgrens groeien kunnen ze ook nog bezwaar tegen maken.

Maar goed, je hebt wel kutburen als ze pas gaan klagen als je al bezig bent.
In een heleboel gevallen is er geen vergunning voor dat soort zaken meer nodig en kan er dus ook geen bezwaar gemaakt worden (of nouja, het kan wel, maar dan krijg je een keurig briefje terug dat het niet ontvankelijk is of iets dergelijks).

Op het moment dat het gaat om een schutting die binnen het bestemmingsplan past en geheel op je eigen grond staat, heeft volgens mij de buurvrouw het nakijken, maar daar zullen ze in WGR wellicht meer over weten.

https://www.juridischloket.nl/wonen/buren/erfafscheiding/

In het geval van schuttingen is het dus bepalend waar de schutting staat, eigen grond of op de grens.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_151950776
Wij willen de schutting tussen de buren vervangen. De buren willen niet.
Dus wij gaan de schutting wellicht tegen de oude zetten. Op eigen grond en dan meteen 180 hoog. Ik wil niet meer dat ze in mn woonkamer kunnen kijken. Schijt irritant.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151951229
Gordijnen zijn goedkoper :P
pi_151951268
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 11:00 schreef Troeta het volgende:
Gordijnen zijn goedkoper :P
De schutting valt uit elkaar, tis geen potje.
En juist omdat ze niet willen meewerken ben ik in staat de schutting gewoon lekker 2 meter hoog maken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151951356
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 11:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De schutting valt uit elkaar, tis geen potje.
En juist omdat ze niet willen meewerken ben ik in staat de schutting gewoon lekker 2 meter hoog maken.

Heerlijk toch 2 meter hoog *O*
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_151951418
quote:
7s.gif Op donderdag 23 april 2015 10:14 schreef Troel het volgende:
Op het moment dat het gaat om een schutting die binnen het bestemmingsplan past en geheel op je eigen grond staat, heeft volgens mij de buurvrouw het nakijken, maar daar zullen ze in WGR wellicht meer over weten.
Klopt idd, maar het is ook wel prettig om een soort van gezellige relatie met je buren te houden om rijdende rechterpraktijken te voorkomen. :)

Bouwwerken (dus ook tuinhuisjes etc) in je tuin zijn vaak vergunningvrij mits ze voldoen aan bepaalde voorwaarden, maar dat neemt niet weg dat het enorm zuur is als je een heel plan hebt gemaakt dat juridisch ook keurig binnen de kaders past (ik neem aan dat die hovenier daar wel rekening mee gehouden heeft) en je de instemming van de buren niet nodig hebt, maar dat ze dan toch moeilijk gaan doen.

Je kan volledig in je recht staan, maar een goede relatie met de buren is ook wat waard.

Ik hoop dat jullie naar ieders tevredenheid eruit komen livelink!
pi_151951563
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 11:06 schreef Mineola het volgende:

[..]

Klopt idd, maar het is ook wel prettig om een soort van gezellige relatie met je buren te houden om rijdende rechterpraktijken te voorkomen. :)

Bouwwerken (dus ook tuinhuisjes etc) in je tuin zijn vaak vergunningvrij mits ze voldoen aan bepaalde voorwaarden, maar dat neemt niet weg dat het enorm zuur is als je een heel plan hebt gemaakt dat juridisch ook keurig binnen de kaders past (ik neem aan dat die hovenier daar wel rekening mee gehouden heeft) en je de instemming van de buren niet nodig hebt, maar dat ze dan toch moeilijk gaan doen.

Je kan volledig in je recht staan, maar een goede relatie met de buren is ook wat waard.

Ik hoop dat jullie naar ieders tevredenheid eruit komen livelink!
Die relatie is al niet best hier. Onze buren bemoeien zich met van alles en ze zijn gewoon niet oprecht. Er lopen tig katten in onze buurt buiten, waaronder de 2 van mij. En blijkbaar vindt de buurman dat vervelend en toen heeft hij mijn groene container op zn zijkant gelegd en er kattengrit in gedaan... Dat soort bemoeienis zit ik gewoon niet op te wachten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151951670
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 11:11 schreef Ticootje het volgende:
Die relatie is al niet best hier. Onze buren bemoeien zich met van alles en ze zijn gewoon niet oprecht. Er lopen tig katten in onze buurt buiten, waaronder de 2 van mij. En blijkbaar vindt de buurman dat vervelend en toen heeft hij mijn groene container op zn zijkant gelegd en er kattengrit in gedaan... Dat soort bemoeienis zit ik gewoon niet op te wachten.
Nee, kan ik me goed voorstellen! Ik vind jullie oplossing juist heel prima, ik zou precies hetzelfde hebben gedaan! Prima als zij niet mee willen doen, doe ik het zelf wel, maar dan ook precies zoals ik wil })
pi_151951737
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 11:15 schreef Mineola het volgende:

[..]

Nee, kan ik me goed voorstellen! Ik vind jullie oplossing juist heel prima, ik zou precies hetzelfde hebben gedaan! Prima als zij niet mee willen doen, doe ik het zelf wel, maar dan ook precies zoals ik wil })
Maar dan ook niet de gezamelijke schutting weghalen... Die mogen ze dan evengoed niet afbreken want op de erfgrens. En ook geen schroeven in mijn schutting... Dat soort.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 23 april 2015 @ 11:25:29 #97
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_151951944
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  donderdag 23 april 2015 @ 15:46:33 #98
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151959134
Ik heb een goede relatie met mijn buurvrouw, gelukkig. Ik kon me haar bezwaar ook wel goed voorstellen. Het betrof de plaats van de trampoline in de tuin. Die kwam wel erg dicht tegen haar tuin en dat vond ze qua privacy iets minder. Plus dat je dan last hebt van zo'n springend kind in je ooghoeken. Ik had met manlief wel besproken dat we dat even moesten overleggen, maar hij dacht dat ik het had gezegd en ik dacht dat hij het had gezegd en uiteindelijk bleek dus dat we het geen van beiden hadden gezegd. En helaas kunnen we niet zonder trampoline en moest er wel een plek voor gevonden worden.

Dus nu hebben we het ontwerp omgegooid en een betere plek voor de trampoline gevonden. En het blijft toch een verbetering met wat het eerst was.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 23 april 2015 @ 17:07:30 #99
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151961063
We moesten stenen hebben voor de bestrating en we konden tweedehands stenen krijgen voor 10 euro per m2 en nieuw waren ze 17 euro per m2.
De tuin wordt eigenlijk al heel duur, dus we hebben de tweedehands gekozen. Komt de hovenier en die zegt met zo'n heel moeilijk gezicht dat we daar echt verkeerd aan hebben gedaan en dat het niet mooi zou worden met die stenen.

Maar nu is het gelegd en het ziet er prima uit, vind ik *O*
Gelukkig maar, want ik voelde me helemaal schuldig omdat ik die keus er doorheen had gedrukt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 23 april 2015 @ 19:43:54 #100
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_151965267
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:07 schreef livelink het volgende:
We moesten stenen hebben voor de bestrating en we konden tweedehands stenen krijgen voor 10 euro per m2 en nieuw waren ze 17 euro per m2.
De tuin wordt eigenlijk al heel duur, dus we hebben de tweedehands gekozen. Komt de hovenier en die zegt met zo'n heel moeilijk gezicht dat we daar echt verkeerd aan hebben gedaan en dat het niet mooi zou worden met die stenen.

Maar nu is het gelegd en het ziet er prima uit, vind ik *O*
Gelukkig maar, want ik voelde me helemaal schuldig omdat ik die keus er doorheen had gedrukt.
Wat fijn!!
Heb je al foto's!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_151968892
Fijn Livelink! En jullie moeten je tijd doorbrengen in die tuin, niet de hovenier, dus zolang jullie het er prima uit vinden zien, is het goed toch :D.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 23 april 2015 @ 22:13:13 #102
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151971614
Wij hebben toen onze tegels hergebruikt. Gewoon omgedraaid. En toen waren de rode tegels ineens grijs.
  vrijdag 24 april 2015 @ 07:12:41 #103
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151977945
Ja, dat hebben we bij ons bestaande terras dat we al hadden ook gedaan. Gewoon omgedraaid en het zag er weer als nieuw uit. Maar we hebben nu ook een stuk extra laten bestraten en daar dus 2e hands stenen voor gebruikt. Ach ja, het scheelt dat ik geen perfectionist ben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 24 april 2015 @ 07:31:43 #104
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151978031
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 07:12 schreef livelink het volgende:
Ja, dat hebben we bij ons bestaande terras dat we al hadden ook gedaan. Gewoon omgedraaid en het zag er weer als nieuw uit. Maar we hebben nu ook een stuk extra laten bestraten en daar dus 2e hands stenen voor gebruikt. Ach ja, het scheelt dat ik geen perfectionist ben.
Bij ons kwam ook niet uit. Hebben we voor op het terras een andere kleur besteld en laten leggen.
pi_151982873
Die nieuwe tegels gaan er uiteindelijk net zo uit zien als 2e hands. De eerste beschadiging is dan ook niet erg.
pi_152125732
Ik wilde even zeggen ... Ik heb drie prachtige, goedpassende BH's gevonden *O* :P .
Dank voor de tips, de goede maat en het juist model deden inderdaad wonderen. Ik blijk twee maten in cup en in omvang groter te zijn :') . Marie-Jo bleek voor mij het merk.

Oh, enne, rib uit mijn lijf. Maar ja, heel blij! *O* *O* *O*
  woensdag 29 april 2015 @ 15:50:42 #107
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152126666
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:20 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik wilde even zeggen ... Ik heb drie prachtige, goedpassende BH's gevonden *O* :P .
Dank voor de tips, de goede maat en het juist model deden inderdaad wonderen. Ik blijk twee maten in cup en in omvang groter te zijn :') . Marie-Jo bleek voor mij het merk.

Oh, enne, rib uit mijn lijf. Maar ja, heel blij! *O* *O* *O*
Gefeliciteerd! Fijn he, als je zoiets vindt? Heb ik ook altijd met BH's, en ook met schoenen.
pi_152127573
Haha, wonderlijk inderdaad. ^O^
pi_152132877
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:20 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik wilde even zeggen ... Ik heb drie prachtige, goedpassende BH's gevonden *O* :P .
Dank voor de tips, de goede maat en het juist model deden inderdaad wonderen. Ik blijk twee maten in cup en in omvang groter te zijn :') . Marie-Jo bleek voor mij het merk.

Oh, enne, rib uit mijn lijf. Maar ja, heel blij! *O* *O* *O*
Geniet ervan!
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 30 april 2015 @ 15:36:40 #110
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152153740
Nog meer mensen hier met een dopper? Hoe lang duurt het voor de plastic geur & smaak er uit gaat?
KuikenGuppy
pi_152153923
Al uitgekookt? Of hoeft dat niet met de dopper?
  donderdag 30 april 2015 @ 15:45:27 #112
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_152153929
Mijn ervaring is dat het ding blijft stinken en plastic smaak blijft hebben.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 30 april 2015 @ 15:47:52 #113
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152153990
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 15:45 schreef Moppert het volgende:
Mijn ervaring is dat het ding blijft stinken en plastic smaak blijft hebben.
Dus dan is hij alleen zo populair vanwege de hippe uitstraling?
Ik heb er geen, dus ik zou het niet weten, Burdie.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 30 april 2015 @ 15:48:50 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152154016
Ik snap die hele dopper sowieso niet, toen ik hem voor het eerst zag dacht ik dat die dop flexibel was en je er zo uit kon drinken zonder hem los te draaien, maar het is gewoon de zoveelste fles met een grappig dopje dat ook bekersteun kan worden.

Was een serieuze teleurstelling toen N pas van een congres terugkwam met zo'n ding :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 april 2015 @ 15:51:07 #115
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152154074
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 15:45 schreef Moppert het volgende:
Mijn ervaring is dat het ding blijft stinken en plastic smaak blijft hebben.
-O-
Ook in de vaatwasser?
KuikenGuppy
  donderdag 30 april 2015 @ 15:52:08 #116
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152154104
Ik vind ze wel mooi om te zien, dat wel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 30 april 2015 @ 15:52:16 #117
35189 Troel
scherp en bot
pi_152154110
Ik heb mijn dopper nu een maand of drie en ik heb geen last van plasticsmaak ofzo.

De jongens hebben er allebei twee die mee naar school gaan en ook daar kan ik niets raars aan ontdekken.

Het voordeel van de dopper vind ik dat ie echt goed schoon wordt in de vaatwasser, dat is niet bij alle andere merken zo :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 30 april 2015 @ 15:52:48 #118
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_152154122
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 15:51 schreef Burdie het volgende:

[..]

-O-
Ook in de vaatwasser?
Die van mij is na een rondje vaatwasser echt schoon en ruikt en smaakt helemaal niet meer naar plastic hoor!
  donderdag 30 april 2015 @ 16:10:52 #119
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152154555
Oh fijn, dan zal het vast snel weg trekken :) heb 'm eergisteren gekocht en meteen in de vaatwasser gedaan.
KuikenGuppy
pi_152154713
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 15:48 schreef Leandra het volgende:
Ik snap die hele dopper sowieso niet, toen ik hem voor het eerst zag dacht ik dat die dop flexibel was en je er zo uit kon drinken zonder hem los te draaien, maar het is gewoon de zoveelste fles met een grappig dopje dat ook bekersteun kan worden.

Was een serieuze teleurstelling toen N pas van een congres terugkwam met zo'n ding :')
misschien zoiets erbij http://dopper.com/nl/shop/sportcap/
of bedoel je dat niet met drinken zonder los te draaien??
pi_152155120
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 15:52 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Die van mij is na een rondje vaatwasser echt schoon en ruikt en smaakt helemaal niet meer naar plastic hoor!
Oh werkt dat bij dit merk wel? De enige reden dat ik nooit van dat soort flesjes koop is dat ze niet schoon worden in de vaatwasser.
  donderdag 30 april 2015 @ 16:37:18 #122
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_152155226
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 16:33 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Oh werkt dat bij dit merk wel? De enige reden dat ik nooit van dat soort flesjes koop is dat ze niet schoon worden in de vaatwasser.
Ik ben er tot nu toe tevreden over ja, ruikt nog steeds gewoon fris en niet naar vissenkom!
  donderdag 30 april 2015 @ 17:10:00 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152156076
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 16:16 schreef Elleska het volgende:

[..]

misschien zoiets erbij http://dopper.com/nl/shop/sportcap/
of bedoel je dat niet met drinken zonder los te draaien??
Nee, dat bedoelde ik niet, maar wat ik wel bedoel zal wel niet bestaan :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 april 2015 @ 17:12:19 #124
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_152156126
Wij zijn superenthousiast over de Doppers (met sportdop!). Scheelt bij ons een berg plastic afval. Eindelijk een die betrouwbaar af te sluiten is.
pi_152156739
Ik heb er een van de Tupperware werkt ook prima, maar daar zit geen dop bij die als beker kan dienen.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 08:59:55 #126
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152201884
Wij hebben allevier een dopper. Geen klachten.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 10:22:03 #127
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_152202718
Wij zijn ook tevreden dopperaars.
in de haak.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 11:49:25 #128
35189 Troel
scherp en bot
pi_152204098
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 17:44 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb er een van de Tupperware werkt ook prima, maar daar zit geen dop bij die als beker kan dienen.
Ik heb twee flesjes van Tupperware, maar die stinken naar dood water, zelfs als je ze tig keer in de vaatwasser hebt gedaan. Die lucht krijg je er gewoon niet uit. Bij de Dopper heb ik daar nog geen last van gehad!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 2 mei 2015 @ 12:22:36 #129
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_152204742
M'n man heeft het voor elkaar om een scheur in onze Dopper dop te krijgen. Gelukkig in de bovenste laag en niet in het draaigedeelte, maar stom is het wel }:|
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 3 mei 2015 @ 10:38:09 #130
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152228780
Zeg Eindhovense dames, als ik mijn man een prettige indruk van Eindhoven wil geven (denk gezellig, terrasje, bittergarnituurtje :P ) waar moet ik 'm dan (op zondag dus) heen sturen?
pi_152229104
De markt Gao. De winkels zijn ook open als het klopt.
  zondag 3 mei 2015 @ 11:15:12 #132
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152229182
Oh dat is leuk :) Geeft niet zo'n naargeestig gevoel ;) . Het kan (erg goed) zijn dat we in Eindhoven gaan wonen, maar hij kent het helemaal niet en heeft een schrikbeeld van donkere huizen en leegstaande Philipsfabrieken. Dus hij gaat vandaag maar een dagje kijken O+
pi_152229207
Gezellig! *O*
  zondag 3 mei 2015 @ 11:24:03 #134
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152229287
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 11:17 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Gezellig! *O*
Voor hem ja. Ik zit gewoon pakweg 7000 km verderop :P
pi_152229290
Maar als je hier komt wonen toch niet meer?
  zondag 3 mei 2015 @ 11:26:24 #136
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152229327
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 11:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar als je hier komt wonen toch niet meer?
Volgens mij praten we langs elkaar heen... Woon jij in Eindhoven?
pi_152229400
Tuurlijk :P .
Maar je schrijft toch dat jullie mogelijk hier gaan wonen? of begrijp ik nu iets helemaal verkeerd.
pi_152229426
Ik jompel gewoon omdat jullie misschien hier komen wonen. ;)
  zondag 3 mei 2015 @ 11:35:45 #139
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152229470
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 11:30 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Tuurlijk :P .
Maar je schrijft toch dat jullie mogelijk hier gaan wonen? of begrijp ik nu iets helemaal verkeerd.
Ja, nee, we snappen elkaar nu :) Ik dacht dat je het gezellig vond voor hem dat hij de stad in ging, maar ik denk dat dat zonder ons een beetje tegenvalt (hoop je dan, hè ;) ). En ja, we komen waarschijnlijk die kant op. Als mijn man vandaag een enigszins prettige indruk krijgt ;) De kinderen willen heel graag, en mij maakt het niet zo heel veel uit. Qua huizen is Best trouwens een goede oplossing, want dichtbij school.
  Moderator zondag 3 mei 2015 @ 12:35:08 #140
5428 crew  miss_sly
pi_152230520
In Best wonen mijn ouders en mijn zusje en haar gezin. Ik ben er opgegroeid. Op welke termijn is het mogelijk dat jullie verhuizen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 3 mei 2015 @ 12:47:58 #141
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152230780
Eind juni gaat de boel hier de container in, en tussen de 4 en 6 weken later zou het daar weer uit moeten komen :)
pi_152230846
Wow, Gao, en dan voor lange tijd? of weer tijdelijk?
En gaan de kinderen dan naar de internationale school?
  zondag 3 mei 2015 @ 12:58:54 #143
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152230987
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 12:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wow, Gao, en dan voor lange tijd? of weer tijdelijk?
En gaan de kinderen dan naar de internationale school?
Ja de kinderen gaan naar de internationale school. En hoe lang? Geen idee.... Ik denk dat er binnen een jaar iets voorbij moet komen, en anders blijven we in ieder geval tot de kinderen school afmaken en gaan we in ieder geval semi-setttelen, met een huis enzo ;)
pi_152231026
Spannend zeg.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 10:40:43 #145
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_152425932
Jullie moeten echt meer gaan lullen hoor.
Anders is er niets te lurken! :P
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 9 mei 2015 @ 10:53:38 #146
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152426100
Ik heb me verlaagd tot het me storten in discussies op de frontpage. Ik krijg de laatste tijd best wat minnetjes. Ik voel me ook een beetje recalcitrant tegenwoordig. Op mijn werk, met familie, overal ben ik geneigd fel te gaan discussieren. En daarna heb ik spijt, ook omdat ik geen enkele discussie win of met een fijn gevoel afsluit. Ik moet me tegen mezelf gaan beschermen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_152426203
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 12:47 schreef Gaoxing het volgende:
Eind juni gaat de boel hier de container in, en tussen de 4 en 6 weken later zou het daar weer uit moeten komen :)
Dat is al snel!! Leuk. En zou zeggen spannend, maar jullie zijn al iets gewend.
Ik kom uit west Brabant. Was twee weken geleden voor het eerst in lange tijd in Eindhoven en vond het verrassend leuk.
Hebben de kinderen nog Nl vriendjes? Hun leeftijd nu, en school, zal jullie nu misschien ook wat langer op 1 plek houden?
Met een meidenkwartet
  zaterdag 9 mei 2015 @ 11:03:54 #148
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152426272
De stad Eindhoven ken ik zelf nauwelijks, maar je hoort er goede verhalen over. En het is het middelpunt van een economisch sterke regio natuurlijk. Dat is ook wel meegenomen.

Heb je er zin in om weer terug te komen naar Nederland, Gao?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_152426703
Ben al jaren niet meer in Eindhoven geweest Gao, maar van wat ik zoal zie op het web is Eindhoven volgens mij helemaal 'hip en happening'. Lijkt me een leuke plek, ook redelijk centraal in het land enzo.
Sterkte de komende tijd, stata jullie vast weer een boel gedoe te wachten.
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  zaterdag 9 mei 2015 @ 13:19:48 #150
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152428739
Mijn man vond Eindhoven inderdaad leuk. Alhoewel hij ijskoude bitterballen geserveerd kreeg, dat was een minpuntje :P

En nee, de kinderen hebben alleen wat neefjes in NL, en kinderen van mijn vrienden en vriendinnen, maar verder niet. Ze hebben ook totaal nooit een hang gehad naar de Nederlandse kinderen op school. Laat ik het zo zeggen: ze hebben kinderen niet noodzakelijkerwijs meer of minder te vertellen omdat die een Nederlands paspoort hebben, en de meeste Nederlandse vriendjes die ze gehad hebben wonen nog steeds in het buitenland. We waren gisteren lijstjes aan het maken, om te kijken of we nog een afscheidsfeestje gaan houden, en als ze allebei een lijst van 8 kinderen maken, zit er op ieder lijstje geloof ik niet twee keer dezelfde nationaliteit tussen. En geen Nederlanders. Dus ik ben benieuwd hoe dat straks gaat.

Of ik er zin in heb.... Hmmm weet ik niet. Het is niet mijn keus, dat ten eerste. De manier waarom het een en ander vanuit het bedrijf wordt aangepakt is ook erg vervelend. Ik zou me helemaal doodschamen als ik zo m'n werk zou doen, maar dat blijkt voor HR geen belemmering te zijn... Verder ben ik voor het eerst in m'n leven echt bang dat ik de plaats die ik moet verlaten ga missen. Er is van alles mis hier, maar het is de eerste plaats waarvan ik denk dat ik er best langer zou willen wonen, en ik had nog veel meer in de regio willen reizen (en nog wel 10 keer terug gewild naar Oman <3 ).

De voordelen zie ik de ene dag duidelijker dan de andere ;) Ik vind het fijn dat ik sommige vrienden wat meer kan zien, maar ik besef ook dat ik niet noodzakelijkerwijs meer dan 1 keer per zomervakantie in hun leven pas :) Gisteren vloog het 'Brabantse' me erg aan: ik zie in de dorpen rondom Eindhoven leuke huizen, en dan denk ik 'maar hoe kom ik zo'n mini-maatschappij in 's hemelsnaam in?' Mensen, en zeker Nederlanders, zijn erg snel met mensen in hokjes indelen, maar ik pas gewoon niet meer in die hokjes. Ik zie ook heel erg op tegen de houding van Nederlanders t.o.v. buitenlanders en dan met name moslims. Ik kan niet zo veel met dat gemopper: ik heb de afgelopen jaren juist van heel veel voordelen van een islamitisch land genoten en heb me als vrouw nog nooit ergens minder gediscrimineerd gevoeld.

Ik denk wel dat een van onze poezen het heerlijk gaat vinden om dag-in-dag-uit buiten te kunnen zijn (het is nu weer zo warm dat ze alleen 's morgens vroeg en 's avonds naar buiten kan) en daar verheug ik me op. En dat de jongste de hele dag buiten kan rommelen. Maar dan de winter.... :{ Wij vinden 15 graden ijzig koud. Eigenlijk begin ik bij 22 graden kippenvel te krijgen :D

Nou ja, we laten het maar een beetje over ons heenkomen dus. Het is ingewikkeld en heeft veel verschillende kanten en we proberen positief maar wel eerlijk te blijven.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 13:34:30 #151
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152429037
Zou je dan niet proberen om een huis in Eindhoven zelf te gaan zoeken, Gao. In de stad zul je minder last hebben van het 'er tussen moeten komen.

Ik kan me je ambivalentie goed voorstellen en dat heb ik bij meerdere expats die terugkwamen gehoord en gezien. Degene die ik ken zijn ook allemaal in een 'grote' studentenstad gaan wonen, de sfeer daar past dan toch het meest bij hen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_152429207
Ik kan het me ook heel goed voorstellen Gao. Alles wat je schrijft.
Maar ik woon zelf in Eindhoven, en eigenlijk alleen maar tussen Moslim-mensen. Ik voel me hier heerlijk, maar dan moet je wel in de wat minder rijke buurten gaan wonen :-p.

Iets heel anders. Bij ons zijn in de straat, in de midweek die we op vakantie waren, drie kinderen uit huis geplaatst (broer en twee zusjes). Mijn dochter speelde heel veel met het middelste meisje. Heftig vind ik het. Heftig voor de moeder die wel hier blijft en haar kinderen nog maar één keer in de week mag opzoeken, heftig om uit te leggen aan die van mij, heftig in mijn eigen gevoel.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 13:57:57 #153
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152429523
Heftig inderdaad, groofsken. En uitleggen is inderdaad heel moeilijk, vooral omdat je zelf de feiten ook niet kent. Ik zou wel de nadruk leggen op het feit dat kinderen nooit zomaar uit huis geplaatst worden. Voordat je het weet krijgen je kinderen het gevoel dat ze elk moment ook zomaar uit huis geplaatst kunnen worden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_152429686
Ik weet dat de vader een agressieve dronk heeft en de kinderen slaat. Moeder is lief maar onverstandig met geld en gezond eten enzo. Toevallig had ik het al bespreekbaar gemaakt toen het bij klokhuis over kindermishandeling ging. Omdat ik ook weet dat de politie ervan op de hoogte was, en er al gezinshulp was, heb ik verder geen melding gemaakt en gedaan wat ik kon als het kind bij ons was (bijna dagelijks). Even snel een appel geven, crackertje mee laten eten (normaal stuur ik kinderen naar huis/ buiten als het etenstijd is voor ons). Dus het is niet helemaal verrassing, ook al zag ik het tegelijkertijd toch niet helemaal aankomen.

Maar dan nog is het lastig. Ik heb zo met die moeder te doen.
  Moderator zaterdag 9 mei 2015 @ 14:21:17 #155
5428 crew  miss_sly
pi_152430101
PFf, heftig, Groofs! Lastig uitleggen ook.

Gao, niet alle Nederlanders zijn anti-moslim en asociaal. Dat zou je bijna gaan denken, maar ze roepen helaas het hardst en het gemeenst en zijn daarom ook meer in het nieuws.
Wat betreft de kleinheid van de dorpjes, tja, dat is ook gewoon zo. Eindhoven of, ook ergleuk, Den Bosch zijn een stuk groter. Daar zul je minder last hebben van de ons-kent-ons samenleving die je in veel dorpen rondom de steden wel hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 9 mei 2015 @ 14:30:20 #156
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152430348
Gao ben je gebonden aan Eindhoven vanwege jullie werk of kun je ook ergens anders in Nederland vestigen? Ik denk dat je in kleinere dorpen inderdaad meer te maken hebt met vooroordelen. Ik zelf heb alleen ervaring met wonen in Utrecht en Amsterdam en ik merk dat daar de vooroordelen erg meevallen omdat je er grote moslimgemeenschappen hebt. Misschien trekt je dat meer?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 9 mei 2015 @ 16:09:38 #157
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152432340
Ik zou juist opzoek gaan naar de dorpen en niet in de steden gaan wonen. Als je in de moslim gemeenschap wil wonen kom je bijna automatisch in de achterstandswijken terecht en die anti moslim houding zul je dan ook snel gaan begrijpen als je daar tussen zit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152432737
Hmmm, dat ervaar ik toch echt heel anders. Ik woon zelf in een zogenoemde achterstandswijk en de hele houding en mentaliteit, juist onder die bevolkingsgroep, is juist erg goed.
pi_152432772
Ik woonde in Utrecht in een achterstandswijk en ervaar precies wat Tico zegt. Ben blij dat ik er weg ben en mijn kinderen daar niet hoeft te laten opgroeien.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_152432861
Ik vind niet alles hier even geweldig hoor (helemaal niet zelfs!), maar met die bevolkinsgroep heb ik echt totaal geen problemen. Nooit gehad. Alleen maar heel gezellig en zorgzaam. Ik geniet altijd erg van alle lekkernijen en de gezelligheid op straat.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 16:33:11 #161
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152432952
Ik woonde in den haag en ook ik ben blij dat mn kinderen daar niet opgroeien. Vooral de jongere generatie zeg 10-20 marrokaanse jongens zorgen echt voor debiel veel overlast. Steekpartijen, berovingen, inbraken, enz enz.
En de mentaliteit van die betreffende groep gaat ook niet bijdragen aan acceptatie vanuit de andere bevolkingsgroepen in ons land.
Kijk voor de grap eens opsporing verzocht / blik op de weg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152432988
Ik denk dat het ook wel scheelt waar in de steden je gaat wonen... Niet elke wijk is hetzelfde. Ik woon zelf in Eindhoven, in de wijk vlak bij de internationale school, en dat merk je best. Veel nationaliteiten hier in de straat, Italianen, Indiërs, noem maar op. Voertaal bij de straatbarbecue laatst was al bijna volledig engels ;)
En dichtbij Strijp-S, de nieuwe hippe place-to-be
pi_152432992
In mijn jeugd was het inderdaad gezellig. Iedereen kwam bij elkaar over de vloer. Maakte niet uit welke nationaliteit. Tegenwoordig moet je op straat met je gezicht richting de grond lopen als je ook maar iets te lang kijkt dan heb je een vuist tussen je ogen. En o wee als je ook maar iets zegt als ze op je motorkap liggen. Dan staat de volgende ochtend je auto met lekke banden of je ruiten liggen er uit.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_152433067
In onze straat wonen alleen maar Turken, met veel kleine kinderen. Misschien scheelt dat? Verderop wonen een aantal Nederlandse achterstandsgezinnen. Dat vind ik lastiger. Veel grof taalgebruik, harde muziek, ... Maar de kinderen om ons heen worden netjes opgevoed. En alle nabije buren zijn alleen maar lief en behulpzaam.
pi_152433130
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 16:34 schreef Tally het volgende:
In mijn jeugd was het inderdaad gezellig. Iedereen kwam bij elkaar over de vloer. Maakte niet uit welke nationaliteit. Tegenwoordig moet je op straat met je gezicht richting de grond lopen als je ook maar iets te lang kijkt dan heb je een vuist tussen je ogen. En o wee als je ook maar iets zegt als ze op je motorkap liggen. Dan staat de volgende ochtend je auto met lekke banden of je ruiten liggen er uit.
Dit herken ik echt helemaal niet. :o
Misschien heb ik dan net een goede achterstandswijk uitgezocht. Overigens wordt de wijk hier heel erg aangepakt. Wegen worden vernieuwd, winkelcentrum is uitgebouwd (zelfs een hema!), veel huurhuizen worden mbv slimmer kopen koophuizen. Dat doet allemaal wel veel goed voor de wijk nu.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 16:39:23 #166
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152433162
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 16:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
In onze straat wonen alleen maar Turken, met veel kleine kinderen. Misschien scheelt dat? Verderop wonen een aantal Nederlandse achterstandsgezinnen. Dat vind ik lastiger. Veel grof taalgebruik, harde muziek, ... Maar de kinderen om ons heen worden netjes opgevoed.
Het zijn dan ook vaak niet de turkse moslims die overlast geven.
Het gaat om die specifieke noord afrikaanse groep.
En ja dat is een wereld van verschil.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152433227
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 16:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
In onze straat wonen alleen maar Turken, met veel kleine kinderen. Misschien scheelt dat? Verderop wonen een aantal Nederlandse achterstandsgezinnen. Dat vind ik lastiger. Veel grof taalgebruik, harde muziek, ... Maar de kinderen om ons heen worden netjes opgevoed. En alle nabije buren zijn alleen maar lief en behulpzaam.
Van Turken heb je ook weinig last. Of in ieder geval een stuk minder. Als ik kijk in het wijk bij mn ouders.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_152433403
Weinig of minder? Echt helemaal geen enkele last.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 16:46:30 #169
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152433410
Volgens mij is er dan ook geen sprake anti-moslim houding.
Het is wel jammer dat naar verhouding een kleine groep zo'n nate stempel drukt op een erg grote groep binnen onze samenleving.
Maar goed, ik woon in een piepklein durp. Hier wordt vooral onderscheid gemaakt naar welke school de kinderen gaan :D. Dat hokjes denken is overal.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152434345
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 16:46 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Weinig of minder? Echt helemaal geen enkele last.
Je hebt overal rotte appels tussen. Ook tussen die blond haar/blauwe ogen gespuis. :P
Daarom minder :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 19:20:52 #171
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152437257
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 14:21 schreef miss_sly het volgende:
Gao, niet alle Nederlanders zijn anti-moslim en asociaal. Dat zou je bijna gaan denken, maar ze roepen helaas het hardst en het gemeenst en zijn daarom ook meer in het nieuws.
Dat weet ik, natuurlijk. Toch zijn er ook veel mensen anti-moslim waar ik het niet van zou verwachten. Ook mensen die het niet nodig vinden daar heel hard over te roepen.

Aan de andere kant, dat had ik gedelete geloof ik ;) , zijn er natuurlijk ook bijzonder veel moslims die niet zo heel erg veel van hun eigen religie snappen, en dat is ook triest.

En ook hier heb je trouwens groepen die niet representatief zijn. Ik moet eerdaags even langs het hoofd van de school om te checken of hij weet van de enorme blokvorming van Egyptische kinderen op het moment. Oudste is er echt geschokt van, en zeer verontwaardigd dat die kinderen dan ook de discriminatie-kaart spelen wanneer het maar uitkomt.
quote:
Wat betreft de kleinheid van de dorpjes, tja, dat is ook gewoon zo. Eindhoven of, ook ergleuk, Den Bosch zijn een stuk groter. Daar zul je minder last hebben van de ons-kent-ons samenleving die je in veel dorpen rondom de steden wel hebt.
Dat, inderdaad. Een beetje een dilemma, want ik hou ontzettend van ruimte. Maar dus ook -mede- reden om eerst een jaar ofzo te huren, en erachter te komen wat we echt belangrijk vinden, hoe de stad en de omgeving in elkaar zitten, etc.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 14:30 schreef MaJo het volgende:
Gao ben je gebonden aan Eindhoven vanwege jullie werk of kun je ook ergens anders in Nederland vestigen? Ik denk dat je in kleinere dorpen inderdaad meer te maken hebt met vooroordelen. Ik zelf heb alleen ervaring met wonen in Utrecht en Amsterdam en ik merk dat daar de vooroordelen erg meevallen omdat je er grote moslimgemeenschappen hebt. Misschien trekt je dat meer?
We zijn gebonden aan internationale scholen, en die van Eindhoven heeft dusdanige voordelen boven die van Utrecht (de nummer 2 op ons lijstje) dat we daarvoor gekozen hebben. En verder.... die ruimte! Vooral jongste zag echt heel erg op tegen Utrecht vanwege de drukte. Die gedijt daar niet in. Ik denk dat 'ie later boswachter wordt ofzo. Dat wilde zijn vader vroeger ook graag :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 13:42 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Iets heel anders. Bij ons zijn in de straat, in de midweek die we op vakantie waren, drie kinderen uit huis geplaatst (broer en twee zusjes). Mijn dochter speelde heel veel met het middelste meisje. Heftig vind ik het. Heftig voor de moeder die wel hier blijft en haar kinderen nog maar één keer in de week mag opzoeken, heftig om uit te leggen aan die van mij, heftig in mijn eigen gevoel.
Wat ontzettend rot :{ Is moeder wel veilig ondanks de aanwezigheid van haar man?
  Moderator zaterdag 9 mei 2015 @ 19:40:45 #172
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152437695
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 19:20 schreef Gaoxing het volgende:

We zijn gebonden aan internationale scholen, en die van Eindhoven heeft dusdanige voordelen boven die van Utrecht (de nummer 2 op ons lijstje) dat we daarvoor gekozen hebben. En verder.... die ruimte! Vooral jongste zag echt heel erg op tegen Utrecht vanwege de drukte. Die gedijt daar niet in. Ik denk dat 'ie later boswachter wordt ofzo. Dat wilde zijn vader vroeger ook graag :)

Waarom zijn jullie in Nederland eigenlijk gebonden aan internationale scholen? :@ Als hij niet van drukte houdt dan is dat wel lastiger. Ik wilde de internationale school in Werkhoven (15km van Utrecht) aanraden maar ik zie dat die in 1997 gesloten is :o Dat zou namelijk de perfecte locatie zijn, heel landelijk maar wel in de buurt van een grote stad :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 9 mei 2015 @ 19:53:10 #173
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152438049
Als je pubers alleen maar de internationale school kennen is een Nederlandse middelbare geen optie meer gok ik zo ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 9 mei 2015 @ 20:27:28 #174
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152439152
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 19:40 schreef MaJo het volgende:
Waarom zijn jullie in Nederland eigenlijk gebonden aan internationale scholen? :@ Als hij niet van drukte houdt dan is dat wel lastiger. Ik wilde de internationale school in Werkhoven (15km van Utrecht) aanraden maar ik zie dat die in 1997 gesloten is :o Dat zou namelijk de perfecte locatie zijn, heel landelijk maar wel in de buurt van een grote stad :)
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 19:53 schreef laziness het volgende:
Als je pubers alleen maar de internationale school kennen is een Nederlandse middelbare geen optie meer gok ik zo ;)
Dat :) Het schoolsysteem is behoorlijk anders. En ze spreken best redelijk Nederlands, maar het is niet hun eerste taal. Ze doen het allebei heel erg goed op school, en ik ben bang dat een overstap ze erg zou beperken. Bovendien maakt het idee dat ze in ieder geval op school kinderen zullen treffen met eenzelfde achtergrond als zij het geheel een klein beetje minder angstaanjagend.

Vrienden en kennissen die eerder dezelfde keuze hebben gemaakt zijn daar erg blij mee. Drie vriendinnen die hun kinderen terug in respectievelijk het Nederlandse, Franse en het Duitse systeem hebben gezet, hebben daar enorm spijt van gehad en raden me allemaal aan naar een internationale school te gaan, zeker op deze leeftijd. Vandaar... :)
  zaterdag 9 mei 2015 @ 20:31:39 #175
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152439313
Ik denk dat je een goede keus maakt daar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator zaterdag 9 mei 2015 @ 20:32:04 #176
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152439330
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:27 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

[..]

Dat :) Het schoolsysteem is behoorlijk anders. En ze spreken best redelijk Nederlands, maar het is niet hun eerste taal. Ze doen het allebei heel erg goed op school, en ik ben bang dat een overstap ze erg zou beperken. Bovendien maakt het idee dat ze in ieder geval op school kinderen zullen treffen met eenzelfde achtergrond als zij het geheel een klein beetje minder angstaanjagend.

Vrienden en kennissen die eerder dezelfde keuze hebben gemaakt zijn daar erg blij mee. Drie vriendinnen die hun kinderen terug in respectievelijk het Nederlandse, Franse en het Duitse systeem hebben gezet, hebben daar enorm spijt van gehad en raden me allemaal aan naar een internationale school te gaan, zeker op deze leeftijd. Vandaar... :)
Ok duidelijk ^O^ Ik kan me voorstellen dat Nederlandse scholen dan geen optie meer zijn :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 9 mei 2015 @ 22:30:36 #177
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152443465
Veldhoven is ook leuk wonen Gao.
pi_152445952
Is dit de eerste keer dat jullie (tussendoor) terug verhuizen? Succes met alles!
Ben wel benieuwd naar je bevindingen straks 'hier'.

[ Bericht 45% gewijzigd door Cathmar op 10-05-2015 01:12:00 ]
Met een meidenkwartet
  zondag 10 mei 2015 @ 08:32:02 #179
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_152451845
Voor zover ik ermee bekend ben, vond ik de mentaliteit van de mensen in Eindhoven e.o. erg plezierig. Gezellig, vriendelijk, doe-maar-gewoon en zo.
Alleen qua natuur vind ik het een saaie omgeving. Af en toe een plas water met wat heide, maar niet van grote omvang.

Maar verder wel lekker bourgondisch :D
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 10 mei 2015 @ 08:46:43 #180
35189 Troel
scherp en bot
pi_152451912
Nou dachten we het goed geregeld te hebben, Jochem had tegen oma gezegd waar hij het cadeautje verstopt had, ter voorkoming van vergeten.

Maar uiteraard is er nergens een cadeautje te vinden...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 10 mei 2015 @ 08:51:42 #181
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152451932
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2015 08:46 schreef Troel het volgende:
Nou dachten we het goed geregeld te hebben, Jochem had tegen oma gezegd waar hij het cadeautje verstopt had, ter voorkoming van vergeten.

Maar uiteraard is er nergens een cadeautje te vinden...
Ha, ha, herkenbaar. Het is natuurlijk niet echt grappig, maar wel een feest der herkenning. Ik heb mijn moederdagcadeau van vorig jaar pas maanden later gevonden. Ik hoop voor jou en Jochem dat jij het vandaag nog zult krijgen. Vooral voor Jochem is het ook zo zielig.

Mijn jongste heeft de handdoek in de ring gegooid. Dit jaar heeft hij helemaal geen moederdagcadeau meer voor me geknutseld. Kan het ook niet kwijtraken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 10 mei 2015 @ 08:54:42 #182
35189 Troel
scherp en bot
pi_152451951
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 08:51 schreef livelink het volgende:

[..]

Ha, ha, herkenbaar. Het is natuurlijk niet echt grappig, maar wel een feest der herkenning. Ik heb mijn moederdagcadeau van vorig jaar pas maanden later gevonden. Ik hoop voor jou en Jochem dat jij het vandaag nog zult krijgen. Vooral voor Jochem is het ook zo zielig.

Mijn jongste heeft de handdoek in de ring gegooid. Dit jaar heeft hij helemaal geen moederdagcadeau meer voor me geknutseld. Kan het ook niet kwijtraken.
Het was inderdaad jouw verhaal waarom ik Jochem zei dat hij tegen oma moest vertellen waar hij het verstopt had.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 10 mei 2015 @ 08:57:15 #183
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152451969
Oma's geheugen laat haar in de steek, begrijp ik? Moederdag valt ook zo ongelukkig in de meivakantie. Daarom krijgen de kinderen het veel te vroeg mee van school. We zullen vast niet de enige zijn met deze ervaring.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 10 mei 2015 @ 08:57:50 #184
35189 Troel
scherp en bot
pi_152451974
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 08:57 schreef livelink het volgende:
Oma's geheugen laat haar in de steek, begrijp ik? Moederdag valt ook zo ongelukkig in de meivakantie. Daarom krijgen de kinderen het veel te vroeg mee van school. We zullen vast niet de enige zijn met deze ervaring.
Nee, die kon met vrij veel zekerheid aangeven waar het moest liggen, maar daar ligt het niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Licht Ontvlambaar zondag 10 mei 2015 @ 09:06:12 #185
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_152452034
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 20:27 schreef Gaoxing het volgende:

[..]


[..]

Dat :) Het schoolsysteem is behoorlijk anders. En ze spreken best redelijk Nederlands, maar het is niet hun eerste taal. Ze doen het allebei heel erg goed op school, en ik ben bang dat een overstap ze erg zou beperken. Bovendien maakt het idee dat ze in ieder geval op school kinderen zullen treffen met eenzelfde achtergrond als zij het geheel een klein beetje minder angstaanjagend.

Vrienden en kennissen die eerder dezelfde keuze hebben gemaakt zijn daar erg blij mee. Drie vriendinnen die hun kinderen terug in respectievelijk het Nederlandse, Franse en het Duitse systeem hebben gezet, hebben daar enorm spijt van gehad en raden me allemaal aan naar een internationale school te gaan, zeker op deze leeftijd. Vandaar... :)
in Maastricht ligt ook een hele goede internationale school ;)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 10 mei 2015 @ 09:15:00 #186
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_152452087
Nu ik geen kinderen op de lagere school meer heb, zijn de knutsels ook voorbij. Gelukkig kreeg ik wèl knuffels! O+ (Maar dat is elke dag zo, dus ik heb al helemaal niks te klagen. ;) )
  zondag 10 mei 2015 @ 09:23:50 #187
35189 Troel
scherp en bot
pi_152452158
Knuffels kreeg ik ook wel inderdaad en een gigantische natte zoen op mijn voorhoofd :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 10 mei 2015 @ 09:25:54 #188
35189 Troel
scherp en bot
pi_152452183
Het is terecht *O*

Hij was even vergeten dat dat het plekje was waar hij het neer WILDE leggen. Uiteindelijk in de auto gaan kijken :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 10 mei 2015 @ 09:32:04 #189
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152452243
Fijn Troel *O* *O*

Mijn oudste zit op de middelbare school, maar heeft toch nog een mooie knutsel voor me gemaakt. Ik vind dat toch nog wel erg leuk, hoor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 10 mei 2015 @ 09:40:31 #190
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_152452369
Fijn Troel!
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 09:32 schreef livelink het volgende:

Mijn oudste zit op de middelbare school, maar heeft toch nog een mooie knutsel voor me gemaakt. Ik vind dat toch nog wel erg leuk, hoor.
Dat is hartstikke leuk! :Y
  maandag 11 mei 2015 @ 11:44:04 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152484903
Heeft iemand hier ervaring met tassen van saccoo?
KuikenGuppy
  maandag 11 mei 2015 @ 13:51:10 #192
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152488408
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 11:44 schreef Burdie het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met tassen van saccoo?
Nee, maar ik heb daar ook m'n oog op laten vallen.
  maandag 11 mei 2015 @ 13:56:34 #193
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152488575
Mooi zijn ze he! Ik kan alleen niet kiezen tussen de schoudertas en de buideltas...



KuikenGuppy
  maandag 11 mei 2015 @ 19:07:22 #194
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152498284
Ik op de schouder tas (de bovenste dus)

[ Bericht 30% gewijzigd door amaranta op 11-05-2015 21:31:10 ]
  maandag 11 mei 2015 @ 19:12:20 #195
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152498481
Die bovenste vind ik erg mooi, Burdie. Dat zal dan wel de buideltas zijn? Hoewel ik die ook als schoudertas zie, eigenlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 16:52:03 #196
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152528676
We hebben de rekening voor de tuin binnen en hij viel mee *O* *O*
Het was minder dan de offerte, want we kregen een korting wegens 'goed verloop werkzaamheden'.

Ik ben blij, ook omdat ik vandaag eindelijk een nieuw paspoort heb aangevraagd. Mijn oude was al sinds 2012 verlopen. Om een of andere reden kon ik er gewoon maar niet toe komen om hem te verlengen. Alles was me te veel moeite, leek het. Ik moest er voor vrij nemen en ik moest een pasfoto regelen die aan de eisen voldoet. Dat was eigenlijk alles, maar in mijn hoofd was het een enorme klus geworden. En vandaag eindelijk de moed gevonden om te gaan. Nu moet ik volgende week weer vrij regelen om hem op te halen, maar dat moet dan maar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 17:57:08 #197
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152530868
Is er geen avond openstelling Livelink?

Wat fijn van de tuin!
Ik ben na jaren zonder tuin ook langzaam aan het kijken naar een tuin aan laten leggen volgend jaar.
Dus positief om te horen dat het ook goedkoper uit kan vallen dan de offerte :D
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 12 mei 2015 @ 18:01:21 #198
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152531009
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 17:57 schreef laziness het volgende:
Is er geen avond openstelling Livelink?

Nee, die is er niet, helaas. Alleen op woensdag zijn ze de hele dag open, de rest van de week alleen maar 's ochtends.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 18:20:25 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152531658
Dat is nog eens een leuke reden voor korting, LL! *O*
En waar gaan jullie naartoe dat je een paspoort nodig hebt?
KuikenGuppy
  dinsdag 12 mei 2015 @ 18:22:33 #200
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152531737
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 18:20 schreef Burdie het volgende:
Dat is nog eens een leuke reden voor korting, LL! *O*
En waar gaan jullie naartoe dat je een paspoort nodig hebt?
Nergens, we gaan al jaren niet meer op vakantie. Maar het idee dat het nu wel zou kunnen als het op ons pad zou komen is toch wel erg fijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 18:40:52 #201
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152532385
Wat een goede dag, livelink! Fijn :)

Ik heb een off-day. Het huis wat we wilden huren blijkt al weg, de verhuizer heeft er opeens vele, vele kubieke meters meer bij bedacht dan toen ze hier op bezoek waren en wil er nu opeens 6 dagen over doen ipv 3, de uitvoering van de kinderen is opeens 2 uur eerder (de regering heeft tot een 'droge dag' besloten ivm een islamistisch feestdagen, en daardoor moeten alle voorstellingen voor 6 uur afgelopen zijn), terwijl dit al een krappe planning was, ik bleef zojuist met m'n spiksplinternieuwe broek aan een scherp randje hangen, toen we vanmiddag met een vriendinnetje van oudste binnen kwamen had de kat er een gevederd cadeautje neergelegd, en vervolgens kwam ze zojuist ook nog met een muis binnen, en de school waar we de kinderen willen inschrijven heeft nu voor de tweede keer laten weten dat ze niet alle files hebben gekregen die ik heb opgestuurd, en heeft daar maar liefst 3 weken over gedaan. Tijd om de afwas de afwas te laten en met een fles wijn en een film naar bed te vertrekken, denk ik zo (voordat de katten gaan kotsen van de drie plakken ham die ik ze heb gegeven zodat ik die muis kon opruimen) :+
  dinsdag 12 mei 2015 @ 18:47:34 #202
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152532569
Morgen is er weer een dag Gao! Nieuwe kansen! Lekker op de bank idd met je flesje wijn.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 19:39:54 #203
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152534606
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 18:47 schreef amaranta het volgende:
Morgen is er weer een dag Gao! Nieuwe kansen! Lekker op de bank idd met je flesje wijn.
Ja, dat :)
  dinsdag 12 mei 2015 @ 20:09:24 #204
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152535886
Wat een hoop geregel komt er ook bij dat verhuizen kijken, Gao. En dan gaat het gewone leven ook nog gewoon door. Ik hoop dat het morgen zo'n dag wordt waarbij alles onverwachts heel goed gaat :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 20:33:31 #205
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152537093
Wijn :9.
Heb je in Nederland iemand die hier wat dingetjes voor jullie kan regelen, Gao?
KuikenGuppy
  woensdag 13 mei 2015 @ 17:06:44 #206
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152564219
Wie weet hoe ik schapen/geitenpoep onder mijn zoons schoenen vandaan krijg? :P
Volgende keer krijgt hij weer z'n laarzen aan op de kinderboerderij :').
KuikenGuppy
pi_152564643
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 17:06 schreef Burdie het volgende:
Wie weet hoe ik schapen/geitenpoep onder mijn zoons schoenen vandaan krijg? :P
Volgende keer krijgt hij weer z'n laarzen aan op de kinderboerderij :').
Met een oude afwasborstel onder de warme kraan.
pi_152564663
Oh, wat spannend, Gao. Terug naar Nederland.
Dat is niet niks lijkt me. Hoelang zijn jullie nu "weg" geweest?
pi_152564711
En livelink, wat zalig dat jullie tuin op orde is.
Ik ben jaloers (onze tuin is dat nog nooit geweest helaas).
pi_152564739
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 17:19 schreef danic het volgende:

[..]

Met een oude afwasborstel onder de warme kraan.
En een mes(je)
  woensdag 13 mei 2015 @ 18:22:38 #211
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152566444
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 20:09 schreef livelink het volgende:
Wat een hoop geregel komt er ook bij dat verhuizen kijken, Gao. En dan gaat het gewone leven ook nog gewoon door. Ik hoop dat het morgen zo'n dag wordt waarbij alles onverwachts heel goed gaat :*
Dat niet - ik kibbel nog even door met de verhuizer - maar ik kon er vandaag wel een stuk beter tegen ;) De maandelijkse hormonenellende is ook voorbij :P En ik ben vanmorgen erg opgeschoten: de hele tuin verhuisklaar gemaakt (de twee potten die ik mee wil nemen ontdaan van planten en schoon gemaakt, de potten die naar een vriendin gaan ontdaan van planten, andere dingen die mee moeten schoon gemaakt, dingen weggegooid....) en de garage grotendeels ook. Aangezien het hier nu 41 graden is overdag (in de schaduw, ja..... vanwaar de katten me lagen te observeren terwijl ik in de zon stond :D ) had ik daar tegenop gezien en ik ben blij dat het vrijwel klaar is :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 20:33 schreef Burdie het volgende:
Wijn :9.
Heb je in Nederland iemand die hier wat dingetjes voor jullie kan regelen, Gao?
Pinot Grigio :9

En nee, maar mijn man werkt op het moment overal behalve hier, en met name in Nederland, dus die kan zo af en toe iets doen. Maar dat is ook weer het lastige van deze verhuizing: doordat we terug gaan naar NL moet er meer besloten en besproken worden, maar hij is dit jaar meer weg dan thuis. Als in: tussen nu en de verhuizing is hij nog vier dagen hier. Ik krijg veel te weinig betaald ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 17:20 schreef lily het volgende:
Oh, wat spannend, Gao. Terug naar Nederland.
Dat is niet niks lijkt me. Hoelang zijn jullie nu "weg" geweest?
Het gaat richting de 20 jaar. Ik heb een grondige hekel aan de vraag "Oh, so you're going home?" Toen ik wegging was er, kort samengevat, geen Pim Fortuyn, bijtelling voor lease auto's of mobiele telefoons. Heck, er was nauwelijks internet! We gaan gewoon naar een nieuw land waarvan we toevallig de taal spreken (en dat dan ook nog maar beperkt ;) ) en het paspoort hebben ;)
pi_152566562
Heftig hoor.
Ik merk ook aan je (correct me if i'm wrong) dat je het moeilijk vindt.
Ik hoop dat het allemaal soepel verloopt. En dat jullie kunnen wennen en jullie thuis gaan voelen natuurlijk.
pi_152568570
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 17:22 schreef lily het volgende:

[..]

En een mes(je)
Ja inderdaad ^O^
  woensdag 13 mei 2015 @ 23:14:07 #214
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_152579087
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 18:22 schreef Gaoxing het volgende:

Het gaat richting de 20 jaar. Ik heb een grondige hekel aan de vraag "Oh, so you're going home?" Toen ik wegging was er, kort samengevat, geen Pim Fortuyn, bijtelling voor lease auto's of mobiele telefoons. Heck, er was nauwelijks internet! We gaan gewoon naar een nieuw land waarvan we toevallig de taal spreken (en dat dan ook nog maar beperkt ;) ) en het paspoort hebben ;)
Toch hoop ik dat jullie juist door de opkomst van internet minder een schok ervaren bij de verhuizing naar Nederland. Ja, in die 20 jaar is er heel veel veranderd, maar je krijgt via o.a. Facebook en Fok wel een beetje mee hoe het er hier aan toegaat. En het werkt ook de andere kant op: de hele wereld is dankzij internet dichterbij, en jullie vrienden met hun verhalen en foto's en filmpjes daardoor een stuk bereikbaarder, toch?
pi_152597929
Ik zoek eigenlijk eens iets leuks voor aan de muur in de woonkamer. Hoe moeilijk als je niet weet wat je wil :-)
Was ik maar creatief #zucht.
Met een meidenkwartet
  Moderator donderdag 14 mei 2015 @ 19:04:37 #216
5428 crew  miss_sly
pi_152598472
Wij hebben sinds kort iets aan de muur. Een tekening uit de film Secret of Kells, van Cartoon Saloon.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 14 mei 2015 @ 19:07:33 #217
5428 crew  miss_sly
pi_152598540
We vinden de stijl zo mooi, net even anders.

http://www.secretofkellss(...)dition-print-gallery
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 14 mei 2015 @ 19:28:03 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152599120
:D M'n kleine rode met blauwe ogen met de naam van m'n andere kind :o

Reden om het boek en de film te kopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 14 mei 2015 @ 20:04:14 #219
5428 crew  miss_sly
pi_152600323
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 19:28 schreef Leandra het volgende:
:D M'n kleine rode met blauwe ogen met de naam van m'n andere kind :o

Reden om het boek en de film te kopen.
Wij vonden alle drie de film erg mooi. S was verliefd op een liedje en personage uit de film, dus ze was het ook helemaal eens met deze aanschaf voor aan de muur ;)

Er is nog een film van hen, Song of the Sea. Nog niet gezien, moet net zo mooi zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 14 mei 2015 @ 20:09:54 #220
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152600487
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:42 schreef Cathmar het volgende:
Ik zoek eigenlijk eens iets leuks voor aan de muur in de woonkamer. Hoe moeilijk als je niet weet wat je wil :-)
Was ik maar creatief #zucht.
Iets van ixxi design?
  donderdag 14 mei 2015 @ 20:12:10 #221
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152600559
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 18:22 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dat niet - ik kibbel nog even door met de verhuizer - maar ik kon er vandaag wel een stuk beter tegen ;) De maandelijkse hormonenellende is ook voorbij :P En ik ben vanmorgen erg opgeschoten: de hele tuin verhuisklaar gemaakt (de twee potten die ik mee wil nemen ontdaan van planten en schoon gemaakt, de potten die naar een vriendin gaan ontdaan van planten, andere dingen die mee moeten schoon gemaakt, dingen weggegooid....) en de garage grotendeels ook. Aangezien het hier nu 41 graden is overdag (in de schaduw, ja..... vanwaar de katten me lagen te observeren terwijl ik in de zon stond :D ) had ik daar tegenop gezien en ik ben blij dat het vrijwel klaar is :)

[..]

Pinot Grigio :9

En nee, maar mijn man werkt op het moment overal behalve hier, en met name in Nederland, dus die kan zo af en toe iets doen. Maar dat is ook weer het lastige van deze verhuizing: doordat we terug gaan naar NL moet er meer besloten en besproken worden, maar hij is dit jaar meer weg dan thuis. Als in: tussen nu en de verhuizing is hij nog vier dagen hier. Ik krijg veel te weinig betaald ;)

[..]

Het gaat richting de 20 jaar. Ik heb een grondige hekel aan de vraag "Oh, so you're going home?" Toen ik wegging was er, kort samengevat, geen Pim Fortuyn, bijtelling voor lease auto's of mobiele telefoons. Heck, er was nauwelijks internet! We gaan gewoon naar een nieuw land waarvan we toevallig de taal spreken (en dat dan ook nog maar beperkt ;) ) en het paspoort hebben ;)
Ik krijg regelmatig de vraag of ik niet terug wil naar Spanje.
Uh, ik heb er nooit gewoond. Ik ken het ook alleen als vakantie land.
Maar dan nog zeggen. Maar zou je er dan niet willen wonen??!?
  donderdag 14 mei 2015 @ 20:40:55 #222
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152601548
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 20:12 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik krijg regelmatig de vraag of ik niet terug wil naar Spanje.
Uh, ik heb er nooit gewoond. Ik ken het ook alleen als vakantie land.
Maar dan nog zeggen. Maar zou je er dan niet willen wonen??!?
Ik zou er best willen wonen. Zo onderin.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 14 mei 2015 @ 22:19:26 #223
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152605409
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 20:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zou er best willen wonen. Zo onderin.
Ik zou ook best gaan, als het zich zo voordeed.
Maar ik heb het hier ook heel goed.
  donderdag 14 mei 2015 @ 22:21:33 #224
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152605516
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 22:19 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik zou ook best gaan, als het zich zo voordeed.
Maar ik heb het hier ook heel goed.
Behalve die hoeveelheid regen....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 14 mei 2015 @ 22:57:15 #225
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_152607130
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 22:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Behalve die hoeveelheid regen....
Ik hou van regen! O+
pi_152607486
Mooi Sly!
Ik hoop dat wij ook iets vinden waar we allebei zo enthousiast over zijn. Gebrek aan tijd hele niet mee en online is er teveel aanbod, dat maakt het niet makkelijker.

Ixxi vind ik mooi, maar niet bij ons.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 15 mei 2015 @ 09:09:08 #227
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152613859
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 22:57 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ik hou van regen! O+
Ga dan in Engeland wonen, nog meer regen :D.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 09:49:19 #228
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_152614453
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 09:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ga dan in Engeland wonen, nog meer regen :D.
Als ik geen man en kinderen had, was dat een optie.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 10:23:28 #229
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152615106
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 19:04 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben sinds kort iets aan de muur. Een tekening uit de film Secret of Kells, van Cartoon Saloon.
Jaaa geweldig O+ mooie film ook
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Moderator vrijdag 15 mei 2015 @ 10:28:19 #230
5428 crew  miss_sly
pi_152615213
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 10:23 schreef pinquit het volgende:

[..]

Jaaa geweldig O+ mooie film ook
Ja he O+
S was helemaal weg van een liedje uit de film. Wij kenden het niet, wat opgezocht en zo deze film gevonden. Hij staat gewoon op Netflix. En hij is mooi. De tekeningen vinden we prachtig en het verhaal ook mooi. Dus Song of the Sea wil ik ook nog zien. S heeft die in het Eye al gezien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:30:03 #231
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_152621256
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 09:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ga dan in Engeland wonen, nog meer regen :D.
Moet daar zo om lachen want hier is het weer echt niet heel anders dan in NL.. Alleen paar dagen verschil.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:34:42 #232
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152621366
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 10:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja he O+
S was helemaal weg van een liedje uit de film. Wij kenden het niet, wat opgezocht en zo deze film gevonden. Hij staat gewoon op Netflix. En hij is mooi. De tekeningen vinden we prachtig en het verhaal ook mooi. Dus Song of the Sea wil ik ook nog zien. S heeft die in het Eye al gezien.
Yay, thx voor de tip, wist niet dat er nog een film was O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:46:55 #233
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152621699
Oh dear, ik moet al janken bij de trailer. Misschien moet ik een paar maandjes wachten :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 15 mei 2015 @ 20:56:36 #234
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152632756
Wij hebben 2 logeetjes, en ze zitten nu allevier onder een dekentje naar die film (geheimen van kell) te kijken op Netflix.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 21:22:25 #235
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152633472
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 20:56 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben 2 logeetjes, en ze zitten nu allevier onder een dekentje naar die film (geheimen van kell) te kijken op Netflix.
Wat heerlijk! Wij hebben vandaag de jaarlijkse balletuitvoering gehad, en ik ben weer erg trots op ze. Vooral op de oudste die graag een bepaalde rol had willen dansen, maar gewoon nog niet goed genoeg was. Dus heeft ze in het corps de ballet gedanst, en dat heeft ze werkelijk met verve gedaan, en ze mocht haar (eerste echte) eigen solo uitzoeken, en ook die danste ze knap.

Jongste kreeg weer met iets heel nieuws te maken: stalkende zesjarigen. Die hadden in de smiezen gekregen dat er een echte jongen was :P (verder dansten er een 25-jarige en de gastsolist van het San Francisco Ballet; jongens die ballet dansen blijven hier toch bijzonder) en liepen hem overal achterna, giebelend en al. En dan stoer 'Hi' zeggen en vervolgens giebelend wegrennen :D Op een gegeven moment heb ik ze maar bij me geroepen en gezegd dat dat echt niet ok was, dat jongste ook maar gewoon z'n 'werk' deed. Toen kwam er nog eentje kijken wat er zou gebeuren als ze zou zeggen dat jongste haar vriendin had geslagen. Zomaar! In d'r buik! En het deed hartstikke zeer! ;) Toen heb ik maar gezegd dat ik me dat moeilijk voor kon stellen aangezien hij niet zo van 't slaan is, maar dat haar vriendin vooral even langs moest komen als ze er echt last van had. Nou, dat was dat... ;) Vreemde meisjes...
pi_152634312
Wow Gao wat gaaf voor oudste..
En idd, wat een rare meisjes..

Mijn grote is op kamp. Morgen komt ze weer thuis. Ben erg benieuwd naar alle verhalen. De filmpjes op de kamp FB zijn geweldig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 21:46:12 #237
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152634514
Vreemde dametjes.
En wat fijn van je oudste.

De film is klaar. Ik heb op de zin "hij heeft nog hoop"
Gedurende de hele film geen woord gehoord.
Aanrader dus
  zaterdag 16 mei 2015 @ 16:06:53 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152652158
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2015 19:07 schreef amaranta het volgende:
Ik op de schouder tas (de bovenste dus)
Ik heb 'm besteld *O*.
KuikenGuppy
  Moderator zaterdag 16 mei 2015 @ 16:12:51 #239
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152652342
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:30 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Moet daar zo om lachen want hier is het weer echt niet heel anders dan in NL.. Alleen paar dagen verschil.
sterker nog, in Nederland regent het meer dan in Londen :) het is er dus geheel van afhankelijk waar je in Groot Brittannië zit. Nederlanders hebben alleen de neiging om Engeland te zeggen en daarmee is het verschil dus niet groot/in Nederland meer neerslag. Schotland en noord-Engeland is weer een ander verhaal :D

Waar zit jij?

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 16-05-2015 16:51:45 ]
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 16 mei 2015 @ 16:13:39 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152652368
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 16:12 schreef MaJo het volgende:

[..]

sterker nog, in Nederland regent het meer dan in Londen? :) het is er dus geheel van afhankelijk waar je in Groot Brittannië zit. Nederlanders hebben alleen de neiging om Engeland te zeggen en daarmee is het verschil dus niet groot/in Nederland meer neerslag. Schotland en noord-Engeland is weer een ander verhaal :D

Waar zit jij?
Voor regen moet je in Ierland zijn :+.
KuikenGuppy
  zaterdag 16 mei 2015 @ 16:15:23 #241
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152652431
Evenstar ziet minder regen dan wij :P

Ik zou dolgraag eens een roadtrip maken door Ierland maar de kans op regen is daar wel heel groot dus dat hebben we nog niet aangedurfd.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 16 mei 2015 @ 16:16:24 #242
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152652462
Wij hebben er ooit eens twee weken zonder regen gezeten, dus het kán!
KuikenGuppy
pi_152653233
Wij hebben er 2 weken rond gereden in een cabrio en we hebben 1 dag regen gehad. O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator zaterdag 16 mei 2015 @ 16:53:41 #244
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152653635
Een vriendin van me heeft in Schotland gewoond, dat was echt dramatisch volgens haar. Die zag echt weken de zo'n niet _O-

In de tijd dat ik in Londen woonde viel het me op hoe weinig het regende, wel gek hoe hardnekkig die verhalen zijn over de regen aldaar :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 16 mei 2015 @ 17:16:16 #245
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152654208
Mijn zwager zit doordeweeks in Aberdeen en daar is het weer niet zo denderend meest van de tijd inderdaad.
Vorig jaar waren we in Cornwall en heeft het 1x gemiezerd en dat was het.

Als we volgend jaar in ons nieuwe huis zitten en de financiën dat overleefd hebben :P willen we een weekje Cotswolds of Lake District doen buiten de zomervakantie om.
We hebben net een vouwwagen gekocht dus de overtocht naar Ierland is met aanhanger nog een tikkeltje duurder. Dat is daarom nu even wat langere termijn planning geworden.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 16 mei 2015 @ 19:41:11 #246
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152657704
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 16:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik heb 'm besteld *O*.
Doe maar een review als je hem binnen hebt.
  zondag 17 mei 2015 @ 17:45:30 #247
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_152684161
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 16:12 schreef MaJo het volgende:

[..]

sterker nog, in Nederland regent het meer dan in Londen :) het is er dus geheel van afhankelijk waar je in Groot Brittannië zit. Nederlanders hebben alleen de neiging om Engeland te zeggen en daarmee is het verschil dus niet groot/in Nederland meer neerslag. Schotland en noord-Engeland is weer een ander verhaal :D

Waar zit jij?
Dat dus :) ik woon bij Hatfield.. twintown van Zierikzee :+
Iets boven London. ik zit met half uurtje treinen in Kings cross
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 17 mei 2015 @ 17:46:51 #248
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_152684201
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:16 schreef laziness het volgende:
Mijn zwager zit doordeweeks in Aberdeen en daar is het weer niet zo denderend meest van de tijd inderdaad.
Vorig jaar waren we in Cornwall en heeft het 1x gemiezerd en dat was het.

Als we volgend jaar in ons nieuwe huis zitten en de financiën dat overleefd hebben :P willen we een weekje Cotswolds of Lake District doen buiten de zomervakantie om.
We hebben net een vouwwagen gekocht dus de overtocht naar Ierland is met aanhanger nog een tikkeltje duurder. Dat is daarom nu even wat langere termijn planning geworden.
I <3 Cornwall !
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Moderator zondag 17 mei 2015 @ 17:48:13 #249
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152684238
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 17:45 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Dat dus :) ik woon bij Hatfield.. twintown van Zierikzee :+
Iets boven London. ik zit met half uurtje treinen in Kings cross
Nice! Ik mis Engeland O+ :'(
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 17 mei 2015 @ 17:52:29 #250
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_152684355
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 17:48 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nice! Ik mis Engeland O+ :'(
Snap ik :D :*

Heb je trouwens worlds end gezien met Simon Pegg? dat is in mijn woonplaats opgenomen.
Laatst ook weer opnames geweest voor film. :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 17 mei 2015 @ 17:55:43 #251
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_152684472
Oh en Alex Larke is deel van duo van eurovisie songfestival woont om de hoek :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Moderator zondag 17 mei 2015 @ 18:02:43 #252
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152684688
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 17:52 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Snap ik :D :*

Heb je trouwens worlds end gezien met Simon Pegg? dat is in mijn woonplaats opgenomen.
Laatst ook weer opnames geweest voor film. :+
Nee niet gezien maar ik zal het checken ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 17:55 schreef _evenstar_ het volgende:
Oh en Alex Larke is deel van duo van eurovisie songfestival woont om de hoek :+
Ik heb het dit jaar eigenlijk helemaal niet gevolgd :@

In de buurt waar ik woonde in Londen (West-Hampstead) woonde ook een aantal van de Monty Pythons. Volgens mijn huisbaas kwamen ze elkaar wel eens tegen op straat en dat leidde altijd tot hilarische situaties _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 20 mei 2015 @ 08:38:52 #253
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152780863
Is er helemaal niet gepraat over ESF hier?! :o tijden veranderen ;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_152782084
Ik kijk nooit naar het ESF.

Wel ben ik gisteravond naar "onder de groene hemel" geweest. Wat was dat ontzettend leuk zeg!
En goed!
  woensdag 20 mei 2015 @ 10:25:22 #255
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_152782785
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 08:38 schreef pinquit het volgende:
Is er helemaal niet gepraat over ESF hier?! :o tijden veranderen ;(
ik heb me helemaal gek gelachen op Twitter.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 20 mei 2015 @ 11:14:25 #256
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152784093
ik weet niet wie er met de tip kwam hier van say yes to carrots shampoo en coconut conditioner van de tuinen maar ik heb in jaren niet zulk lekker zacht haar gehad O+
Kwak
pi_152784392
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 08:38 schreef pinquit het volgende:
Is er helemaal niet gepraat over ESF hier?! :o tijden veranderen ;(
Mijn baby deed de hele avond mee met aiaiaiaiaiaaiaiaiaiai :')
S. 2014
J. 2016
pi_152799927
Morgen is het d-day voor mij en mijn collega's. Tussen 12 en 15 krijgen we te horen of we afgespiegeld zijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator woensdag 20 mei 2015 @ 20:21:57 #259
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152800166
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 20:14 schreef Vicky het volgende:
Morgen is het d-day voor mij en mijn collega's. Tussen 12 en 15 krijgen we te horen of we afgespiegeld zijn.
oeh spannend zeg, sterkte! :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_152801659
Spannend Vicky...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_152817766
-O- -O- helaas ben ik per 1 januari mijn baan kwijt.. -O- -O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 21 mei 2015 @ 12:24:38 #262
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_152817792
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:23 schreef Vicky het volgende:
-O- -O- helaas ben ik per 1 januari mijn baan kwijt.. -O- -O-
neeeeee! :* -O-
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 12:24:44 #263
5428 crew  miss_sly
pi_152817796
O, Vicky, wat ontzettend kut :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:31:24 #264
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152818002
Oh nee! Wat kut....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:32:16 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152818035
Ah da's stom Vicky -O-
KuikenGuppy
pi_152822257
Shit zeg -O-
Met een meidenkwartet
  donderdag 21 mei 2015 @ 15:29:41 #267
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152823746
Fuuuuck :{
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 21 mei 2015 @ 18:24:57 #268
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152828469
Ach jee Vicky -O-
Ik had zo gehoopt dat het beter nieuws zou zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 21 mei 2015 @ 18:53:32 #269
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_152829348
Vreselijk balen Vicky :(
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 21 mei 2015 @ 19:00:06 #270
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152829586
Rot :-(
pi_152832473
kut vicky -O-
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_152832476
Oh damned, Vicky. wat klote.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:05:03 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152851774
Ik had net een vaag telefoongesprek....

Tring tring
-Hallo met amaranta
Hallo....mompel mompel met mompel mompel van mompel mompel
- Sorry meneer, ik kan u niet verstaan
Nu beter? Ik denk dat ik iets verkeerds doe. Dag meid ik bel je zo terug.

En toen was het stil. Het zal wel 8)7 8)7
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:55:56 #274
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152853455
Belt ie weer:
Ja, het ging net helemaal mis he. Ik drukte op R maar gebeurde niks.
- geeft niet, maar ik weet nu nog niet met wie ik speek
Oh, ja, weet je, ik streep je door en van mij hoor je niks meer

En toen hing hij weer op.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 14:30:22 #275
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_152854489
Als 't maar niet over [url=https://forum.www.opgelicht.nl/viewtopic.php?f=75&t=8797]italiaans eten[/url] ging amaranta. Daar schijnt een vervelende oplichtersbende mee bezig te zijn. Ze plakken je 'ja' antwoord in een opname waarin je instemt met een of ander duur italiaans voedsel-abonnement en je komt er nauwelijks vanaf.

Vicky, wat een naar bericht. Sterkte! Ik zal voor je rondkijken.

Kwakz0r, ik heb de 'Yes-to-tomatoes' variant gekocht, heel prettig spul inderdaad!
in de haak.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 16:39:45 #276
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152858091
Oh is dat het? Ik wordt de laatste tijd wel eens gebeld door Somaliërs en Senegalezen (dat weet ik omdat ik het kan zien aan het nummer) en vroeg me al af wat daar voor scam achter zit.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 08:12:34 #277
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_153094484
22 mei het laatste bericht?! Aiii wat is het rustig hier! :o
  zaterdag 30 mei 2015 @ 08:13:42 #278
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_153094492
Ik ga vandaag met Wouter en Sterre een workshop van de Koekenbakkers volgen. Zin in! *O*
pi_153094509
Veel plezier Spuug, Wouter en Sterre!
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:48:06 #280
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153096134
Klinkt leuk, Spuuglokje. Dus het bakvirus is op hen overgeslagen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 31 mei 2015 @ 02:01:26 #281
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_153118031
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:48 schreef livelink het volgende:
Klinkt leuk, Spuuglokje. Dus het bakvirus is op hen overgeslagen?
Hier komt geen bakken aan te pas, maar alleen het decoreren. ;) Het was een heel geslaagde dag!
  zondag 31 mei 2015 @ 08:15:08 #282
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153119377
En een hele lange dag zie ik ;)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 31 mei 2015 @ 09:47:06 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153119863
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 19:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

Doe maar een review als je hem binnen hebt.
Bij deze nog dan ;). Hij is mooi, het leer is soepel, de binnenkant is beige waardoor hij een tikje saai en onopvallend aanvoelt, maar ik ben er erg blij mee. Achteraf had ik 'm misschien een maatje groter gewild, maar dit maatje dwingt me wel de tas niet met troep dicht te laten slibben ;).
De tas is geverfd met verf op waterbasis dus je moet 'm goed impregneren en hij is niet helemaal egaal qua kleur en qua kleur gevoelig voor vocht, vuil en 'gebruik'. Vind ik wel de charme van zo'n tas ;).
Conclusie: ben dr blij mee :7.
KuikenGuppy
  zondag 31 mei 2015 @ 12:27:14 #284
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_153122998
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 08:15 schreef livelink het volgende:
En een hele lange dag zie ik ;)
:D Nee, ik moest 's nachts even naar de wc.
  zondag 31 mei 2015 @ 12:38:31 #285
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_153123270
Kijk Livelink, dit heb ik gisteren gemaakt:



pi_153123938
Ik ben dan wel geen Livelink, maar wauw! _O_
  zondag 31 mei 2015 @ 13:09:46 #287
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153124015
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:06 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik ben dan wel geen Livelink, maar wauw! _O_
Dit :D

Erg gaaf, spuuglokje!
KuikenGuppy
  zondag 31 mei 2015 @ 13:22:56 #288
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153124356
Jaloers.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153124653
Wauw Spuuglokje wat mooi!
pi_153124683
Worden dat soort workshops ook in midden Nederland gegeven? Lijkt me een leuk cadeau voor een fanatiek bakkende vriendin.
  zondag 31 mei 2015 @ 13:48:47 #291
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_153125046
Dank jullie wel! O+

quote:
5s.gif Op zondag 31 mei 2015 13:35 schreef Razztwizzle het volgende:
Worden dat soort workshops ook in midden Nederland gegeven? Lijkt me een leuk cadeau voor een fanatiek bakkende vriendin.
Ja, deze workshop werd gegeven in Bovensmilde, maar ze geeft ook zulke workshops door het hele land. Kijk anders eens op www.dekoekenbakkers.com. Ik weet in ieder geval dat ze wel eens in Zwijndrecht en Voorburg workshops geeft.
pi_153125387
Ohja ik zie het! Tof, ik ga eens peilen of ze dat leuk vindt.
  zondag 31 mei 2015 @ 18:27:43 #293
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_153133827
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:38 schreef Spuuglokje het volgende:
Kijk Livelink, dit heb ik gisteren gemaakt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oh Spuuglokje O+ O+
Echt geweldig dit.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_153134819
Wauw spuuglokje wat gaaf.
  zondag 31 mei 2015 @ 19:29:03 #295
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_153135710
Bedankt! O+
Er staan inmiddels nog 3 muren, de rest is op. :') (Tristan mocht mij meehelpen met opeten, want Wouter en Sterre wilden niks van hun kasteel afstaan.)
  † In Memoriam † zondag 31 mei 2015 @ 19:47:53 #296
37843 lady-wrb
kortaf
pi_153136423
ik had niet op die link moeten klikken van de koekenbakkers.
veel te leuke uitstekers hebben ze daar zeg !
gelukkig realiseer ik me dat ik nog wat kilometers mag oefenen voordat ik ze zo mooi krijg als de plaatjes erbij, dus ik kan me inhouden :D

en lily: de eerste scheerbeurt lijkt me ook zo'n mijlpaal, hoewel ik vrees dat L. voor baardaap gaat spelen. hij weigert alles wat aan zijn hoofd moet gebeuren.
hij kamt nooit zijn haar (gelukkig valt zijn haar uit zichzelf vrij acceptabel) en ik heb m er al eens voorzichtig op gewezen dat hij zich misschien eventueel op een gegeven moment zal moeten scheren, maar ook dat valt op dit moment nog wel mee.
het beperkt zich tot wat dons en een wat vage snor.
  zondag 31 mei 2015 @ 20:09:38 #297
11682 Moonah
Jolie femme
pi_153137212
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 19:47 schreef lady-wrb het volgende:
snor.
Lady! Ik had net je PH bekeken omdat ik je zo lang heb gemist. Hoe is het met jullie?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_153179424
Daar was ik ook benieuwd naar Moonah. Ik hoop goed Lady *O*

En Spuug. Wat een heerlijke foto.Wat leuk om dat zo met de kinderen te doen.

Hier morgen studiedag. Ik ga er met mijn meiden op uit. Dacht eerst aan een dierentuin (Blijdorp of Antwerpen), maar wat is dat duur zeg.

O, en Gao, lekker genoten? En hoe is het met de verhuisplannen? Al een huis (of heb ik dat gemist)?
Met een meidenkwartet
  dinsdag 2 juni 2015 @ 10:45:14 #299
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153180827
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 09:50 schreef Cathmar het volgende:
O, en Gao, lekker genoten? En hoe is het met de verhuisplannen? Al een huis (of heb ik dat gemist)?
Huis gevonden, maar de eigenaar moet nog toestemming geven, dus daar wachten we nu (al twee dagen pompompom....) op ;)

En ja, heerlijk genoten. De kinderen ook, al helemaal omdat ze zondag (onze eerste dag van de werkweek) niet naar school hoefden. Helaas kwam het jongste wel op een enorme allergische reactie te staan: echt volle vaart naar de kliniek gisteravond, en nu onder de medicijnen, dus qua uitrusten zijn we een beetje terug bij af ;)
  dinsdag 2 juni 2015 @ 10:55:19 #300
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_153181074
Oeh in zuidoostbrabant ergens gao?
  dinsdag 2 juni 2015 @ 11:03:49 #301
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153181261
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:55 schreef amaranta het volgende:
Oeh in zuidoostbrabant ergens gao?
Daar waren ze wel aan het kijken dacht ik, dus ben benieuwd of dat 'm geworden is :D ;).
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')