abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fossiel vrijdag 8 november 2002 @ 20:46:47 #1
2628 Karin
pi_6704758
Vervolg van:
Zwangerschap en kindertjes deel 35!
Zwangerschap en Kindertjes deel 34!!!!
Zwangerschap en kindertjes deel 33!
Zwangerschap en Kindertjes deel 32
Zwangerschap en kindertjes..... deel 31
Zwangerschap & kindertjes deel 30
Zwangerschap en kindertjes deel 29!
Zwangerschap en Kindertjes.....deel 28
zwangerschap en kinderen deel 27
Zwangerschap en Kindertjes.....deel 26
Zwangerschap en Kindertjes.....deel 25
Zwangerschap en kindertjes ..... deel 24
Zwangerschap en kindertjes ..... deel 23
Zwangerschap en kindertjes....deel 22
Zwangerschap en kindertjes..... deel 21
Zwangerschap en kindertjes..... deel 20
Zwangerschap en kindertjes.....deel 19
Zwangerschap en kindertjes.....deel 18
Zwangerschap en kindertjes.....deel 17
Zwangerschap en kindertjes ..... deel 16!
Zwangerschap en kindertjes.....deel 15 (!!!)
Zwangerschap en kindertjes.....deel 14
Zwangerschap en kindertjes ... deel 13!
Zwangerschap en kindertjes.....deel 12
Zwangerschap en kindertjes deel 11
Zwangerschap en kindertjes.....deel 10
Zwangerschap en kindertjes ... deel 9
Zwangerschap en kindertjes...deel 8
Zwangerschap en kindertjes...deel 7
Zwangerschap en babietjes.......deel 6 !
Zwangerschap en Babietjes...deel 5
Zwangerschap en babies deel 4
Deel drie van de babies dus!
En hoe gaat het met de babies?
Gered uit de crash Met dank aan Arcee
De '"pret"echo ! en andere babyzaken....
Zwangerschap week 17, 18 en 19
In mijn buik..

A.s. papa's en mama's:

4 november 2002: Angelic1
7 november 2002: joandutch (papa)
3 januari 2003: Tinkepink
5 januari 2003: D-Fens (papa)
19 februari 2003: Karin
?? februari 2003: dice (papa)
3 maart 2003: Dinus
6 april 2003: Angel22
12 mei: dolle_hond (papa)
?? juni 2003: phileine en Voyeur
26 juni 2003 : coolbabe
?? juli 2003: Jacksmama
8 juli 2003: basset (papa)


Babietjes:

14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
6 december 2001: Kim, dochter van mooni
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
24 december 2001: Jack, zoon van Jacksmama
12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes
3 mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny
24 mei 2002: Freek, zoon van Leah
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
1 juli 2002: Melanie, dochter van otisclub
10 augustus 2002 - 11 augustus 2002: Mink, zoon van moussy
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
4 september 2002: Jonas, zoon van Sweej
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje

Dreumesjes:

15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
19 augustus 2001: Nick, zoon van SmilingPeter
29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic

Peutertjes & Kleutertjes:

17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
13 mei 1999: René, dochter van moussy
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
26 november 1999: Anouk, dochter van berney
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
13 augustus 2000: Jim Remo, zoon van Knuffie
2 september 2000: Jasper, zoon van coolbabe
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 11-11-2002 13:36]

pi_6704828
ik slik microgynon 30

Heb de pil vaak om een uur of 20.00 / 21.00 terwijl ik m ongeveer om 15.00 /16.00 moest hebben....

The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
  vrijdag 8 november 2002 @ 20:52:17 #3
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_6704884
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 20:49 schreef _Bunny_ het volgende:
ik slik microgynon 30

Heb de pil vaak om een uur of 20.00 / 21.00 terwijl ik m ongeveer om 15.00 /16.00 moest hebben....


Dat zou geen probleem moeten zijn Bunny. Je mag volgens mij een uitloop van 12 uur hebben.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_6704927
we wachten mooi af op donderdag... als het er dan vrijdagavond nog niet is dan haal ik zaterdag een test (mijn cyclus dient zich altijd klokslag op tijd aan)
Ik zal me er niet veel meer druk om gaan maken, want dan is de kans veel groter dat de ongesteldheid uitblijft
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_6704962
Deeltje 36! Sught.. en Angelic is nog niet bevallen...

Bunny, je zult wel in spanning zitten zeg.. ( ik heb geen verstand van de pil, nooit geslikt)

Over basisscholen. Wij wonen ook in een 'durrup'. Hier hebben ze bij mijn weten ook alleen 'gewone' basisscholen dus dat zal het over een paar jaar wel worden voor onze Jonas!

Het zetpilletje heeft enorm geholpen na de prikjes. Hij ligt enorm te tukken nu en heeft er verder weinig last van geloof ik.

  FOK!fossiel vrijdag 8 november 2002 @ 20:58:18 #6
2628 Karin
pi_6705027
Angelic in dit deel moet het zeker lukken

E.T. welkom terug! Gelukkig nog eventjes en je weet eindelijk waar je aan toe bent in het ziekenhuis, lekker hoor!

Hier gaat alles nog steeds zijn gangetje. Die 2 uurtjes eerder van mijn werk weg helpen enorm! Doe nu gewoon rond een uur 4 een dutje en dan ben ik 's avonds tenminste aanspreekbaar en hoef ik niet om 9 uur al naar bed.

Dinsdagavond naar een voorlichtingsavond in het ziekenhuis geweest "Hoe bevalt het ziekenhuis" over bevallen in het ziekenhuis. Presentaties door een lactatiedeskundige, iemand van de kraamafdeling, iemand van de couveuseafdeling en een gyn. Helaas ging de rondleiding over de verloskamers niet door, er lagen er een paar te bevallen, maar ik had het natuurlijk al gezien dat we Eva gingen bewonderen dat Lois net bevallen was.
Zag er allemaal heel mooi uit hoor maar nu weet ik het echt zeker, mocht het allemaal kunnen wil ik toch heel graag thuis bevallen. Gewoon een gevoel wat ik erbij kreeg. Zijn er hier eigenlijk thuisbevallers? Ik weet het namelijk niet meer, en was dat ook prettig of had je achteraf toch liever in het ziekenhuis bevallen?

Woensdagavond was een koopavond van de Hema met 20% korting voor personeel en familieleden. Omdat een collega van mij een familielid heeft dat werkt bij de Hema kon ik ook een kaartje krijgen en ben daar helemaal uit mijn dak gegaan! Allemaal spulletjes voor Flappie. Lois was gelukkig mee en kon precies vertellen wat ik wel en niet nodig had. We stonden heerlijk in te laden daar. Had ik mooi 32 euro korting op spulletjes die ik toch allemaal nodig had (behalve die kleertjes natuurlijk die ik ook meegenomen heb).

pi_6705201
OE korting is goed!!!

Ik ben thuis bevallen. Dat wilde ik al heel graag vanaf het begin en ik vond het heerlijk! Natuurlijk, op medische indicatie was ik wel naar het ziekenhuis gegaan maar liever niet.
Ik heb er een heel goed gevoel aan overgehouden. Ik kon lekker mijn eigen gang gaan en toen het echt niet meer ging ben ik op bed gaan liggen en hoefde ik niet meer over de galerij en in de auto. Ik vond het ook wel prettig dat alleen hubbie en mijn vk erbij waren. Ik wist vantevoren al dat ik me niet goed zou kunnen ontspannen met veel volk eromheen. (* televisieprogramma's ziet waar tijdens de bevalling 23 zusters en 12 familieleden om het bed staan* ).
Natuurlijk moet iedereen het gewoon helemaal zelf weten maar ik vond het heel erg prettig om thuis te bevallen. Ik had ook een vlotte bevalling en met Jonas was ook alles helemaal goed.

  † In Memoriam † vrijdag 8 november 2002 @ 23:20:15 #8
7074 moussy
kuttekop
pi_6705452
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 21:05 schreef Sweej het volgende:
OE korting is goed!!!

Ik ben thuis bevallen. Dat wilde ik al heel graag vanaf het begin en ik vond het heerlijk! Natuurlijk, op medische indicatie was ik wel naar het ziekenhuis gegaan maar liever niet.
Ik heb er een heel goed gevoel aan overgehouden. Ik kon lekker mijn eigen gang gaan en toen het echt niet meer ging ben ik op bed gaan liggen en hoefde ik niet meer over de galerij en in de auto. Ik vond het ook wel prettig dat alleen hubbie en mijn vk erbij waren. Ik wist vantevoren al dat ik me niet goed zou kunnen ontspannen met veel volk eromheen. (* televisieprogramma's ziet waar tijdens de bevalling 23 zusters en 12 familieleden om het bed staan* ).
Natuurlijk moet iedereen het gewoon helemaal zelf weten maar ik vond het heel erg prettig om thuis te bevallen. Ik had ook een vlotte bevalling en met Jonas was ook alles helemaal goed.


Ik bleef een beetje in de kracht van de weeën hangen met 23 leden er om heen (mn moeder, mn vader, René en Peet, 2 artsen en 2 verpleegkundigen) Toen ik die allemaal weggestuurd had was het in een uurtje gedaan.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_6705669
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 20:49 schreef _Bunny_ het volgende:
ik slik microgynon 30

Heb de pil vaak om een uur of 20.00 / 21.00 terwijl ik m ongeveer om 15.00 /16.00 moest hebben....


Dan zou ik me geen zorgen maken Bunny, dat kan makkelijk. 12 uur te laat is nog steeds "officieel" veilig, en zelfs 24 uur te laat (dus twee tegelijk slikken) gaat meestal nog wel goed (alleen zetten ze dat niet in zo'n bijsluiter). Zou me niet druk maken als ik jou was, kans dat je zwanger bent lijkt me nihil.
mooi he, alles
  † In Memoriam † vrijdag 8 november 2002 @ 23:30:04 #10
7074 moussy
kuttekop
pi_6705691
microgynon is toch ook een redelijk zware pil?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_6705744
ik heb geen idee... het valt me op dat met deze pil mijn afscheiding zowieso iets meer is. Maar deze week is het echt verschrikkelijk gewoon.... verslind twee onderbroeken op een dag, das toch niet oke?
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_6705800
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 23:29 schreef phileine het volgende:

[..]

Dan zou ik me geen zorgen maken Bunny, dat kan makkelijk. 12 uur te laat is nog steeds "officieel" veilig, en zelfs 24 uur te laat (dus twee tegelijk slikken) gaat meestal nog wel goed (alleen zetten ze dat niet in zo'n bijsluiter). Zou me niet druk maken als ik jou was, kans dat je zwanger bent lijkt me nihil.


Maar als ik dat enkele dagen achter elkaar is gebeurd. De 7e dag van de eerste week, + nog enkele dagen in de 2e week...
3e week wel alles regelmatig geslikt...?
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
  † In Memoriam † vrijdag 8 november 2002 @ 23:35:23 #13
7074 moussy
kuttekop
pi_6705815
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 23:32 schreef _Bunny_ het volgende:
ik heb geen idee... het valt me op dat met deze pil mijn afscheiding zowieso iets meer is. Maar deze week is het echt verschrikkelijk gewoon.... verslind twee onderbroeken op een dag, das toch niet oke?
is meer iets voor een huisarts denk ik, misschien heb je wel een schimmeltje, kan je ook donkere urine van hebben.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_6705893
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 23:34 schreef _Bunny_ het volgende:

[..]

Maar als ik dat enkele dagen achter elkaar is gebeurd. De 7e dag van de eerste week, + nog enkele dagen in de 2e week...
3e week wel alles regelmatig geslikt...?


Nee hoor, maakt niets uit. Je moest eens weten hoe ik rommelde met mijn pil. Dat precies op tijd nemen hoeft echt niet zo rigide te gebeuren, anders zouden er veel meer mensen door de pil heen zwanger raken. Je hebt toch niet toevallig antibiotica geslikt of erge diaree gehad? Dat kan namelijk wel problemen geven.

Die afscheiding, welke kleur is ie? Ruikt ie ergens naar? Ik zou even je menstruatie afwachten, als je daarna nog steeds zoveel afscheiding hebt kun je misschien beter even langs de huisarts.

mooi he, alles
pi_6705910
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 23:35 schreef moussy het volgende:

[..]

is meer iets voor een huisarts denk ik, misschien heb je wel een schimmeltje, kan je ook donkere urine van hebben.


en dat kan natuurlijk ook.... ook fijn om mee aan te komen bij *weer* een stagaire
Ik zal die optie inderdaad niet uitsluiten.

[sub]de laatste keer dat ik naar de HA ging voor een vaginaal probleempje zat er ook een stagaire: een ontzettend lekker stuk gewoon... of ik me opgelaten voelde???? [/sub]

The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_6705994
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 23:38 schreef phileine het volgende:

[..]

Nee hoor, maakt niets uit. Je moest eens weten hoe ik rommelde met mijn pil. Dat precies op tijd nemen hoeft echt niet zo rigide te gebeuren, anders zouden er veel meer mensen door de pil heen zwanger raken. Je hebt toch niet toevallig antibiotica geslikt of erge diaree gehad? Dat kan namelijk wel problemen geven.

Die afscheiding, welke kleur is ie? Ruikt ie ergens naar? Ik zou even je menstruatie afwachten, als je daarna nog steeds zoveel afscheiding hebt kun je misschien beter even langs de huisarts.


De kleur is wit... hij ruikt niet bepaald vreemd ofzo. Ik heb dit alleen nooit eerder voor menstrusatie, en zeker niet een week vantevoren.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
  † In Memoriam † vrijdag 8 november 2002 @ 23:43:04 #17
7074 moussy
kuttekop
pi_6706003
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 23:38 schreef _Bunny_ het volgende:

[..]

[sub]de laatste keer dat ik naar de HA ging voor een vaginaal probleempje zat er ook een stagaire: een ontzettend lekker stuk gewoon... of ik me opgelaten voelde???? [/sub]


Ik voelde me iedere keer opgelaten als ze weer eens naar binnen moesten gluren voor een echo of zo ....... lekker stuk of niet Ken je die arts uit de reklame voor olijfolie? Bertoli of zo? Wij hadden hier in het ziekenhuis een tijdje een mutsenprutser rondhobbelen die daar vreselijk veel op leek, en ja toen voelde ik me nóg lulliger
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_6706047
Dat is ook echt vervelend.... en dan gewoon de hele muts open en bloot... 'nou eeeeeeeehhhh ik heb een probleempje...... eeehhhhhhhhh'

nog even over een infectie....
het jeukt niet ofzo....

The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
  zaterdag 9 november 2002 @ 00:55:00 #19
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_6707245
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 20:58 schreef Karin het volgende:
...
Zijn er hier eigenlijk thuisbevallers? Ik weet het namelijk niet meer, en was dat ook prettig of had je achteraf toch liever in het ziekenhuis bevallen?
...
Ik ben ook thuis bevallen en dat beviel heel goed . 't Is bij mij redelijk vlot gegaan: om 3 uur 's nachts begonnen de weeën en om 8 uur 's ochtends was Daan geboren.
Maar de weeën waren dan ook heel heftig, ik had er niet aan moeten denken om daarmee naar het ziekenhuis te gaan. Thuis kon ik ze wel aardig opvangen, maar in de auto (dat zou ik dus niet weten, schijnt wel dat ze dan even kunnen verminderen?)
Bij de bevalling waren alleen de verloskundige en mijn man (K3) aanwezig (de kraamhulp kon niet op tijd komen). K3 heeft de verloskundige uitstekend geassisteerd . Ik vond het heel prettig zo.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 9 november 2002 @ 04:13:44 #20
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_6708456
Knorretje: wij gaan al sinds Iris net geboren was iedere dinsdag naar "playgroup" en dat bevalt enorm goed. In ons geval is het een groep die een jaar of 10 geleden al is begonnen, en die dus blijft bestaan doordat er steeds jonge kinderen bijkomen. We komen steeds bij een ander uit de groep thuis, in de praktijk komt dat neer op eens in de twee maanden bij ons. De gastvrouw zorgt voor koffie en kinderdrinken, en iedereen neemt iets lekkers mee. De kinderen zijn tussen pasgeboren en een jaar of 4, afgezien van schoolvakanties, wanneer de ouderen er ook zijn

Zoals gezegd bevalt het erg goed. Ik zie een duidelijk verschil in de sociale vaardigheden van Iris en andere kinderen met een zelfde gezinssituatie maar geen playgroup. Ze is vaak minder verlegen, "speelt" met andere kinderen, en deelt speeltjes, maar laat zich ook de kaas niet van het brood eten.

Wat ik belangrijk vind in een dergelijke groep is dat er kinderen van verschillende leeftijden zijn (waaronder de leeftijd van jouw kind), dat het niet te ver weg is, en dat het een beetje een vaste groep is. Dat betekent ook dat je de dicipline moet opbrengen om zelf braaf iedere week te gaan, wil je kind er zoveel mogelijk uithalen.

E.T.: welkom thuis! Leuk gehad? Sterkte maandag. Het is heus wel te doen, zeker met zo'n geweldig doel voor ogen. Je weet het topic te vinden he? Oh en wat het prikken betreft: daarvoor geldt hetzelfde als voor het stoppen met roken. Zolang je je doel voor ogen houdt valt het hartstikke mee.

  zaterdag 9 november 2002 @ 08:10:25 #21
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6708655
Hey, dat was niet de afspraak he!? Ik zou in deel 35 bevallen!!!
Maar afijn, nog steeds geen klein wurmpje hier. Wel heel veel pijntjes gehad vannacht, vooral als de kleine even goed bewoog... Ik heb het idee dat het echt helemaal klem zit in mijn buik. Het lijkt af en toe wel of ie er aan de bovenkant uit wil komen.
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
pi_6708693
Ohhh Angelic in dit deeltje zal je toch wel bevallen. Vandaag een kleine meeting bij mij, we zullen allemaal aan je denken wie weet helpt het
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_6708701
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 00:55 schreef Grijs het volgende:

Maar de weeën waren dan ook heel heftig, ik had er niet aan moeten denken om daarmee naar het ziekenhuis te gaan. Thuis kon ik ze wel aardig opvangen, maar in de auto (dat zou ik dus niet weten, schijnt wel dat ze dan even kunnen verminderen?)
Dat was bij mij ook, gelijk om de 5 minuten en vrij pijnlijk... ik had er ook niet aan moeten denken om nog in de auto te gaan zitten....

Angelic..... trek je het nog een beetje! Ik had dat de laatste week ook. Jonas zat echt megaklem. Die kont tegen mijn ribben de hele tijd...
Nou ja.... 'er is er nog nooit een blijven zitten.. gna gna'

pi_6708816
quote:
Op zaterdag 9 november 2002 00:55 schreef Grijs het volgende:

[..]

<knip>

Thuis kon ik ze wel aardig opvangen, maar in de auto (dat zou ik dus niet weten, schijnt wel dat ze dan even kunnen verminderen?)


Ik wilde dus ook thuis bevallen van Damien en ben helaas toch hals over kop vertrokken naar het ziekenhuis.
Ik had zeven cm ontsluiting en de verloskundige heeft mijn vliezen gebroken en daaruit bleek dat er bloed bij mijn vruchtwater zat. Toen moest ik dus met weeen om de twee minuten in de auto en hup naar het ziekenhuis.
Mijn man heeft helaas geen rijbewijs en ik moest dus mijn ouders om half zeven hun bed uit bellen... mijn vader is dus met gevaar voor eigen leven volgens mij naar ons toe gescheurd. (normaal 15 minuten rijden, nu 5!!! minuten).
Maar mijn weeen zijn inderdaad afgenomen in de auto en in het ziekenhuis... en das niet leuk. Kreeg ik nog van die "lief" bedoelde opmerkingen van me moeder "doet het zeer???? " als ik weer een wee had....
Maar goed. Gelukkig kwamen de weeen onder de douche in het ziekenhuis weer redelijk op gang dus toen was het zo bekeken.
pi_6708872
(offtopic) wegens een kleine crash van de pjoeter ben ik alle emailadressen kwijt....en waaaaaaaaaaaar is dinus???
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')