abonnement Unibet Coolblue
pi_160078001
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:36 schreef Remqo het volgende:
20 episodes? :o *O*

Seizoensopener was goed, heerlijke openingsscène ook.
Over de kwaliteit maak ik me ook niet druk, dat zat in de vorige seizoenen ook wel goed.
Er zal vast een hoop te vertellen zijn.
Deze spoiler is een eckte eckte spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † zaterdag 20 februari 2016 @ 21:43:05 #202
88815 The_Emotion
98.3
pi_160078046
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:41 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Deze spoiler is een eckte eckte spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_160078093
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:43 schreef Remqo het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160078112
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:17 schreef ems. het volgende:

[..]

Wut? Dat lijkt me goed nieuws. Ik maak me niet zo druk om de kwaliteit eigenlijk. Vikings heeft een paar hele toffe momenten en een paar mindere momenten gehad maar al met al vond ik de kwaliteit altijd zeer prima.

20 afleveringen O+
Dat is ook zeker goed nieuw. Na 10 afleveringen dacht ik altijd, ik wou dat het nog even door zou gaan, maar daardoor zat je nooit met saaie stukken. Benieuwd hoe ze dat dus nu gaan doen. Als je elke aflevering net zo vol kunnen stoppen als voorheen, dan is het goed. Nu zijn zonen volwassen worden, hebben ze genoeg verhaallijnen die ze kunnen volgen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:35 schreef Poesopstokje het volgende:
20 afleveringen? :o O+
:Y Cool he :)
pi_160078137
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:45 schreef Odaiba het volgende:

[..]
Nu zijn zonen volwassen worden, hebben ze genoeg verhaallijnen die ze kunnen volgen.

En dan kan het zo rustig doorstomen tot last kingdom-tijd :+
Conscience do cost.
pi_160078164
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:43 schreef Remqo het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze houden de geschiedennis wel aan, alleen niet chronologisch, en soms door een ander persoon.

Denk niet dat dit asl een verassing zal komen voor de mensen die bekend zijn met de historische zonen van Ragnar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160078217
Volgens Wikipedia wordt het seizoen in tweeën gesplitst. Nu de eerste 10, in het najaar de andere 10. ^O^

Grappig ook dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160078255
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:49 schreef Poesopstokje het volgende:
Volgens Wikipedia wordt het seizoen in tweeën gesplitst. Nu de eerste 10, in het najaar de andere 10. ^O^

Grappig ook dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog wel ;)
pi_160078291
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:50 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Nog wel ;)
Ik ben sowieso al klaar met Ragnar, dat hele Christendom bevalt me niks.
Verder niet gezocht, maar ik hoop toch wel dat z'n zonen de oude goden in ere houden.
pi_160078442
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:51 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik ben sowieso al klaar met Ragnar, dat hele Christendom bevalt me niks.
Verder niet gezocht, maar ik hoop toch wel dat z'n zonen de oude goden in ere houden.
Ik vind het christendom niet meer vervelend in de serie. De serie laat echt open wat nu de ''ware'' religie is. Alle goden zijn gelijk. In de seizoensopener zie je trouwens dat Ragnar in zijn gedachte niet heel christelijk meer is.

Rollo daarentegen wordt de verdediger van de Franken en hun Christendom, en gaat daarvoor heel erg ver.

Die zonen van Rollo worden geen Christenen, zover ik gelezen heb.
pi_160078500
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:57 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik vind het christendom niet meer vervelend in de serie. De serie laat echt open wat nu de ''ware'' religie is. Alle goden zijn gelijk. In de seizoensopener zie je trouwens dat Ragnar in zijn gedachte niet heel christelijk meer is.

Rollo daarentegen wordt de verdediger van de Franken en hun Christendom, en gaat daarvoor heel erg ver.

Die zonen van Rollo worden geen Christenen, zover ik gelezen heb.
Ik heb een hekel aan het geloof, maar vond die Noorse goden wel cool. Als je dan toch moet kiezen..

Het lukt me niet om door die ellenlange lappen tekst op Wikipedia te worstelen. Voor mij blijft het vooralsnog een verrassing welke kant we opgaan en hoe het zich allemaal ontwikkeld.

Geschiedenis was nooit m'n sterkste vak :+
pi_160078525
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:44 schreef LompeHork het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het vermoeden dat hij verbannen gaat worden, en misschien Bjorn nog wel tegenkomt in de Scandinavische wildernis.
pi_160078602
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:59 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik heb een hekel aan het geloof, maar vond die Noorse goden wel cool. Als je dan toch moet kiezen..

Het lukt me niet om door die ellenlange lappen tekst op Wikipedia te worstelen. Voor mij blijft het vooralsnog een verrassing welke kant we opgaan en hoe het zich allemaal ontwikkeld.

Geschiedenis was nooit m'n sterkste vak :+
Ik heb er ook niks mee, maar in deze serie wordt het geweldig neergezet. Mooi om te zien hoe alles zowat om god draaide bij die Anglo-Saxen en Franken. Dit wordt natuurlijk nog erger en erger in Europa, maar het is mooi om het Christendom eens in deze tijdframe te zien.

MAargoed, je gaat religie toch niet als een minpunt in deze serie zien toch, want zonder religie was deze serie lang zo interessant niet.
pi_160078636
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 22:03 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik heb er ook niks mee, maar in deze serie wordt het geweldig neergezet. Mooi om te zien hoe alles zowat om god draaide bij die Anglo-Saxen en Franken. Dit wordt natuurlijk nog erger en erger in Europa, maar het is mooi om het Christendom eens in deze tijdframe te zien.

MAargoed, je gaat religie toch niet als een minpunt in deze serie zien toch, want zonder religie was deze serie lang zo interessant niet.
Ik vind het gewoon zonde dat zo'n icoon als Ragnar wordt beïnvloed door een christen en zijn geloof. Ik kan het niet serieus nemen. Vandaar dat ik hoop dat ze iig in de serie de oude goden nog in ere houden.
  † In Memoriam † zaterdag 20 februari 2016 @ 22:07:50 #215
88815 The_Emotion
98.3
pi_160078700
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 22:04 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon zonde dat zo'n icoon als Ragnar wordt beïnvloed door een christen en zijn geloof. Ik kan het niet serieus nemen. Vandaar dat ik hoop dat ze iig in de serie de oude goden nog in ere houden.
Historisch gezien zijn de Vikingen uiteindelijk ook overgestapt op het Christendom, of het nou door Ragnar was of iemand anders, dat weet ik niet.
Ik vind de geloofstruggles wel goed neergezet in de serie, het wordt goed behandeld zonder het er te dik boven op te leggen.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_160078724
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 22:07 schreef Remqo het volgende:

[..]

Historisch gezien zijn de Vikingen uiteindelijk ook overgestapt op het Christendom, of het nou door Ragnar was of iemand anders, dat weet ik niet.
Ik vind de geloofstruggles wel goed neergezet in de serie, het wordt goed behandeld zonder het er te dik boven op te leggen.
Dan had ik liever gezien dat deze serie fictie was :+

Echt eeuwig zonde.. zo'n baggergeloof wat anno de 21e eeuw nog steeds leeft. Brr.

Genoeg voor vandaag!
pi_160081698
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 22:01 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik heb het vermoeden dat hij verbannen gaat worden, en misschien Bjorn nog wel tegenkomt in de Scandinavische wildernis.
Dat vermoed ik ook, op zich ook niet verkeerd natuurlijk, gezien ze de verhaallijn dan toch wel redelijk in één lijn houden.
pi_160224592
Wow, wat een vette episode weer. Dat gevecht tussen de keyman en die andere soldaat & de queen en die 2 soldaten, echt te bruut voor woorden. })
Veni, vidi, vodka.
pi_160232469
Lekkere ep weer! Genoeg actie en interessante (nieuwe) verhaallijnen :Y

Zou Helga dr dochter zelf hebben omgebracht?
pi_160233306
Arme Floki

Dat gevecht tussen Mercia en Wessex was wel gaaf, Aethelwulf gaat wel lekker voorop in de strijd. ^O^
  vrijdag 26 februari 2016 @ 16:02:36 #221
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_160233875
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 22:08 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dan had ik liever gezien dat deze serie fictie was :+

Echt eeuwig zonde.. zo'n baggergeloof wat anno de 21e eeuw nog steeds leeft. Brr.

Genoeg voor vandaag!
Gelukkig is menselijke offers maken voor de goden wel helemaal te gek gaaf.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 16:37:21 #222
88815 The_Emotion
98.3
pi_160234829
Goede aflevering, heb weer genoten.
Dat gevecht tussen Aethelwulf en die sleutelgast, geweldig *O*
En natuurlijk King Ecbert _O_
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_160235119
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 22:07 schreef Remqo het volgende:

[..]

Historisch gezien zijn de Vikingen uiteindelijk ook overgestapt op het Christendom, of het nou door Ragnar was of iemand anders, dat weet ik niet.
Ik vind de geloofstruggles wel goed neergezet in de serie, het wordt goed behandeld zonder het er te dik boven op te leggen.
Precies ja.
Ik vind Ragnar zijn pad tussen religies misschien wel het interessants uit de serie. Daarin zie je echt hoe hij uniek hij als persoon is.
pi_160235710
Ik snap even niet waarom die ene vrouw zich laat mishandelen? Dat heb ik even gemist denk ik in vorige seizoenen.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 17:09:58 #225
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_160235813
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:05 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik snap even niet waarom die ene vrouw zich laat mishandelen? Dat heb ik even gemist denk ik in vorige seizoenen.
Is graaf Odo zijn fetish en ze doet het voor informatie, dat werd sowieso deze aflevering prima duidelijk toch? :P
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')