abonnement Unibet Coolblue
  User die overal opduikt 2022 donderdag 9 april 2015 @ 15:28:23 #2
186611 Haags
pi_151517199
Hoe is het in Kaliningrad?
Zonder wrijving geen glans
pi_151518167
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 15:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hoe is het in Kaliningrad?
Wat bedoel je?
  User die overal opduikt 2022 donderdag 9 april 2015 @ 16:01:36 #4
186611 Haags
pi_151518194
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:00 schreef Sjors. het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Las van de week dat de spanning in Litouwen en Polen aan de grens daar om te snijden was. Vond het een beetje overdreven maar kon er ook niet meer nieuws over vinden op dat moment.
Zonder wrijving geen glans
pi_151518646
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Las van de week dat de spanning in Litouwen en Polen aan de grens daar om te snijden was. Vond het een beetje overdreven maar kon er ook niet meer nieuws over vinden op dat moment.
Bedoel je niet die "uitzicht toren?" Of iets?
  User die overal opduikt 2022 donderdag 9 april 2015 @ 16:18:48 #6
186611 Haags
pi_151518681
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:17 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Bedoel je niet die "uitzicht toren?" Of iets?
Onder andere ja. Dat was die link van RTL, maar ik had toen nog een andere link gezien, uitgebreider maar die kan ik dus niet meer terug vinden :').
Zonder wrijving geen glans
pi_151518718
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Onder andere ja. Dat was die link van RTL, maar ik had toen nog een andere link gezien, uitgebreider maar die kan ik dus niet meer terug vinden :').
Ja nu.nl,
  User die overal opduikt 2022 donderdag 9 april 2015 @ 16:20:52 #8
186611 Haags
pi_151518742
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:20 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Ja nu.nl,
Nee, was een artikel in het Engels.. Maar laat maar, mijn post slaat nergens op zonder dat artikel zo :')
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 9 april 2015 @ 17:00:14 #9
192592 SureD1
------------------------------
pi_151519807
MarQs__ twitterde op donderdag 09-04-2015 om 12:09:05 #Russia|ns shelling Ukrainian Bolotene from Russian territory with mortars. https://t.co/WseGrWAEOM http://t.co/tFPJeCVTEEVia @DajeyPetros reageer retweet
  donderdag 9 april 2015 @ 17:01:57 #10
192592 SureD1
------------------------------
pi_151519860
And so it begins...

Liveuamap twitterde op donderdag 09-04-2015 om 16:39:12 #Lavrov: Hundreds of thousands in #Estonia and #Latvia have no right to vote or be elected http://t.co/WAX1cuoWOU reageer retweet
pi_151520013
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:01 schreef SureD1 het volgende:
And so it begins...

Liveuamap twitterde op donderdag 09-04-2015 om 16:39:12 #Lavrov: Hundreds of thousands in #Estonia and #Latvia have no right to vote or be elected http://t.co/WAX1cuoWOU reageer retweet
Begins? Denk dat dit al 23 jaar bezig is...
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  donderdag 9 april 2015 @ 17:09:50 #12
192592 SureD1
------------------------------
pi_151520080
De OVSE observeert het schenden van het cease-fire in de achteruitkijkspiegel:

  donderdag 9 april 2015 @ 17:13:18 #13
192592 SureD1
------------------------------
pi_151520186
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:07 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Begins? Denk dat dit al 23 jaar bezig is...
Ik doelde op het het begin van de eerder aangekondigde provocaties in de Baltische staten... de bron is overigens het officile twitter account van Lavrov
pi_151520215
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:13 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ik doelde op het het begin van de eerder aangekondigde provocaties in de Baltische staten... de bron is overigens het officile twitter account van Lavrov
Ah, en was de kritiek op de homowet in Rusland het begin van de Westerse provocaties?
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  donderdag 9 april 2015 @ 17:15:40 #15
192592 SureD1
------------------------------
pi_151520249
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:14 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ah, en was de kritiek op de homowet in Rusland het begin van de Westerse provocaties?
Red herring
pi_151520271
wie kondigde die provocaties aan btw? David Icke?
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151520312
-Dubbelpost-
pi_151520343
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:17 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Sorry maar wie is Lavrov?

* Domblondjemoment*
  donderdag 9 april 2015 @ 17:20:21 #19
192592 SureD1
------------------------------
pi_151520384
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:16 schreef crystal_meth het volgende:
wie kondigde die provocaties aan btw? David Icke?
Jij, indirect... :) post #23 van het vorige topic... :')
pi_151520391
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:18 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

De Russische minister van Buitenlandse Zaken.
  donderdag 9 april 2015 @ 17:20:47 #21
192592 SureD1
------------------------------
pi_151520394
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:18 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

De Minister van Buitenlandse Zaken van Rusland
pi_151520508
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:20 schreef SureD1 het volgende:

[..]

De Minister van Buitenlandse Zaken van Rusland
Ok Danku! Soms voel ik me veel te dom om dit topic wel te volgen....
pi_151520521
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:20 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Jij, indirect... :) post #23 van het vorige topic... :')
oh right, het artikel van de Times, dat zo'n bullshit was dat enkel de Daily Mail het overgenomen heeft. :')
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  donderdag 9 april 2015 @ 17:28:31 #24
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151520555
Weinig nieuws dus op het moment :P
There is only one religion
pi_151520645
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:26 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

oh right, het artikel van de Times, dat zo'n bullshit was dat enkel de Daily Mail het overgenomen heeft. :')
Daily Mail neemt meestal drama/bullshit artikels over.
pi_151520660
andersBigswede twitterde op donderdag 09-04-2015 om 12:30:08 #Ukies are dismantling #Mariupol airport including radio & navigation equip & control tower. dont seem too optimistic about next offensive reageer retweet
hmmm, dismantling of ordinaire diefstal?
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151520773
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:32 schreef crystal_meth het volgende:
andersBigswede twitterde op donderdag 09-04-2015 om 12:30:08 #Ukies are dismantling #Mariupol airport including radio & navigation equip & control tower. dont seem too optimistic about next offensive reageer retweet
hmmm, dismantling of ordinaire diefstal?
Het is hun eigen vliegveld, dus waarom zou het diefstal zijn? Er van uitgaande dat ze het Oekraense leger bedoelen.
pi_151520823
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:36 schreef Infection het volgende:

[..]

Het is hun eigen vliegveld, dus waarom zou het diefstal zijn? Er van uitgaande dat ze het Oekraense leger bedoelen.
of n van de privlegers van de oligarchen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151521045
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:37 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

of n van de privlegers van de oligarchen...
Dan zou het inderdaad een ander verhaal zijn.
  donderdag 9 april 2015 @ 17:56:41 #30
192592 SureD1
------------------------------
pi_151521305
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:26 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

oh right, het artikel van de Times, dat zo'n bullshit was dat enkel de Daily Mail het overgenomen heeft. :')
Drogreden weer... moet ik hem benoemen, of geloof je het zo/
  donderdag 9 april 2015 @ 18:06:52 #31
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_151521570
Mis een beetje offtopic maar ik acht de kans groot dat men MH17 bewust uit de lucht heeft geschoten.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_151521620
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 18:06 schreef martijnde3de het volgende:
Mis een beetje offtopic maar ik acht de kans groot dat men MH17 bewust uit de lucht heeft geschoten.
Waarom en wie is 'men'?
  donderdag 9 april 2015 @ 18:10:36 #33
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_151521665
quote:
Report: Ukraine rebels executed government soldiers

Amnesty International says alleged killing of prisoners by pro-Russian armed groups may amount to war crimes.

Pro-Russia separatists in Donbass, eastern Ukraine, have carried out summary executions of Ukrainian soldiers they have captured, according to Amnesty International.

In a statement posted on Thursday, the rights group, said it had reviewed footage purporting to show a Ukrainian soldier with signs of abuse on his face, and who kept in captivity until he was killed.

The organisation says a number of people say they saw Ihor Branovytsky being shot dead at point-blank range by a rebel commander.

His body was returned to Kiev earlier in April, and Ukrainian security servives have since started an investigation.

Amnesty International also says it has seen video and photographic evidence showing bodies of Ukrainian troops with bullet wounds to their heads and upper bodies, apparently a result of executions.

The soldiers had been captured by pro-Russian forces in Debaltseve in February 2015 when the defending Ukrainian forces were encircled there, according to the group.

The statement by the organisation follows a report that appeared in Ukrainian newspaper Kyiv Post on April 6, in which a rebel soldier, Arseniy Pavlov, better known by his nom-de-guerre “Motorola”, reportedly admitted shooting dead 15 captured Ukrainian soldiers.

Pavlov, who is believed to be a Russian national, is alleged to have killed Ihor Branovytsky.

"Summary killings are a war crime, plain and simple. The leaders of the self-styled ‘Donetsk People's Republic’ in eastern Ukraine must send their members a clear message: those who fight with them or on their behalf must respect the laws of war, " said Denis Krivosheev, Europe and Central Asia deputy director at Amnesty International.

"These claims must be promptly, thoroughly and impartially investigated, and the perpetrators prosecuted in fair trials by recognised authorities."

http://www.aljazeera.com/(...)150409092648174.html
  donderdag 9 april 2015 @ 18:16:15 #34
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_151521824
Mijn beweringen over MH17:

Ik denk persoonlijk dat het Buk missile system gebruikt is door Russische militairen die vochten met/voor de separatisten.

Om te kunnen omgaan met een Buk missile system heb je jarenlange trainingen nodig. Vandaar dat de separatisten het zelf niet konden bedienen en hiervoor russen nodig hadden.

MH17 is bewust uit de lucht geschoten.

Dit beweer ik omdat in een Buk missile system een radar/flight tracker(zie foto als voorbeeld) zit, die precies alle vluchten laat zien. Dus als je een raket afvuurt weet je precies welk vliegtuig je gaat raken.



De vraag is wel wie dan het bevel heeft gegeven.

[ Bericht 2% gewijzigd door martijnde3de op 09-04-2015 18:52:26 ]
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_151522304
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 18:16 schreef martijnde3de het volgende:
Mijn beweringen over MH17:

Ik denk persoonlijk dat het Buk missile system gebruikt is door Russische militairen die vochten met/voor de separatisten.

Om te kunnen omgaan met een Buk missile system heb je jarenlange trainingen nodig. Vandaar dat de separatisten het zelf niet konden bedienen en hiervoor russen nodig hadden.

MH17 is bewust uit de lucht geschoten.

Dit beweer ik omdat in een Buk missile system een radar/flight tracker(zie foto als voorbeeld) zit, die precies alle vluchten laat zien. Dus als je een raket afvuurt weet je precies welk vliegtuig je gaat raken.

[ afbeelding ]
Wat willen die Russen dan bereiken als ze wisten dat ze op een passagiersvliegtuig schoten? Het heeft alleen maar nadelige gevolgen voor Rusland en de seperatisten. Dat het vliegtuig per ongeluk is neergehaald vind ik aannemelijker, maar moet zeggen dat ik totaal niet weet hoe een buk werkt.
  donderdag 9 april 2015 @ 18:48:09 #36
192592 SureD1
------------------------------
pi_151522832
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 18:31 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Wat willen die Russen dan bereiken als ze wisten dat ze op een passagiersvliegtuig schoten? Het heeft alleen maar nadelige gevolgen voor Rusland en de seperatisten. Dat het vliegtuig per ongeluk is neergehaald vind ik aannemelijker, maar moet zeggen dat ik totaal niet weet hoe een buk werkt.
Wat ik er van begrepen heb maakt een BUK-lanceerinstallatie normaal deel uit van een groter geheel met een paar van die installaties en een speciaal radar-voertuig. Een lanceerinstallatie heeft zelf ook een radar maar die is veel minder geavanceerd. Bij MH-17 ging het, hoogstwaarschijnlijk, om een losse BUK-installatie, met alleen de simpelere radar.

Ik ga ook voor het per ongeluk neerschieten. Door de Russische crew van de Russische BUK welteverstaan
pi_151522839
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 18:16 schreef martijnde3de het volgende:
Mijn beweringen over MH17:

Ik denk persoonlijk dat het Buk missile system gebruikt is door Russische militairen die vochten met/voor de separatisten.

Om te kunnen omgaan met een Buk missile system heb je jarenlange trainingen nodig. Vandaar dat de separatisten het zelf niet konden bedienen en hiervoor russen nodig hadden.
maanden misschien, geen jaren. En zo'n opleiding houdt heel wat meer in: troubleshooten, optimaliseren, herstellingen uitvoeren, integratie met andere systemen, etc...
Een MSCE opleiding duurt ook lang, maar je hebt ze niet nodig om email te kunnen versturen, youtube filmpjes te bekijken etc...
Trouwens, hoeveel variatie denk je dat er kan zijn bij het neerschieten van een vliegtuig? Je detecteert een vliegtuig, je "lockt" de radar en je lanceert een raket.
quote:
MH17 is bewust uit de lucht geschoten.

Dit beweer ik omdat in een Buk missile system een radar/flight tracker(zie foto als voorbeeld) zit, die precies alle vluchten laat zien. Dus als je een raket afvuurt weet je precies welk vliegtuig je gaat raken.

[ afbeelding ]
Dan heb je het over een volledig systeem: acquisition radar, command center en launcher. De launchers kunnen ook zelfstandig werken, waarbij ze die identificatiegegevens niet te zien krijgen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  donderdag 9 april 2015 @ 18:53:54 #38
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_151522996
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 18:48 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

maanden misschien, geen jaren. En zo'n opleiding houdt heel wat meer in: troubleshooten, optimaliseren, herstellingen uitvoeren, integratie met andere systemen, etc...
Een MSCE opleiding duurt ook lang, maar je hebt ze niet nodig om email te kunnen versturen, youtube filmpjes te bekijken etc...
Trouwens, hoeveel variatie denk je dat er kan zijn bij het neerschieten van een vliegtuig? Je detecteert een vliegtuig, je "lockt" de radar en je lanceert een raket.

[..]

Dan heb je het over een volledig systeem: acquisition radar, command center en launcher. De launchers kunnen ook zelfstandig werken, waarbij ze die identificatiegegevens niet te zien krijgen.
Ik kan je wel vertellen dat jou ''Je detecteert een vliegtuig, je "lockt" de radar en je lanceert een raket.'' theorie niet kan. Er is wel meer voor nodig om zo'n raket de lucht in te krijgen.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_151523947
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 18:53 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Ik kan je wel vertellen dat jou ''Je detecteert een vliegtuig, je "lockt" de radar en je lanceert een raket.'' theorie niet kan. Er is wel meer voor nodig om zo'n raket de lucht in te krijgen.
Minstens anderhalve liter wodka...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_151525408
quote:
Oekraners verspreiden ‘westerse waarden’ met vuilniscontainer

Neonazisme Dmitri Jarosj gebagatelliseerd door Westen


Radicale Oekraners vernederen steeds vaker hun tegenstanders door hen in vuilniscontainers te gooien en met hun slachtoffer rond te paraderen. Dit overkwam een hoge justitie-ambtenaar in de regio Ivano-Frankivsk in West-Oekrane.

Tientallen – vaak gemaskerde – ‘activisten’, onder wie aanhangers van de neonazi-groepering Pravy Sektor (‘Rechtse Sector’), duwden Vasyl Kavatsjoek in een vuinisbak omdat de man ‘corrupt’ zou zijn.

Andere bronnen meldden dat Kavatsjoek een oppositionele partij – sympathiserend met de verdreven Oekraense president Janoekovitsj – toestemming zou hebben gegeven om zich officieel te registreren, wat de woede van de nationalisten zou hebben gewekt.

De duidelijk anstige Kavatsjoek werd in de container door de stad gedreven, waarbij hij ook nog verf over zich heen gekieperd kreeg.

Het is niet voor het eerst dat Pravy Sector deze methode toepast. Het is ook niet voor het eerst dat radicale Oekraners met geweld hun tegenstanders proberen te intimideren.

In rapporten van mensenrechtenorganisaties als Amnesty International en Human Rights Watch wordt Rechtse Sector in verband gebracht met zware mensenrechten-schendingen. Leden van de groepering worden in Oekrane vaak als helden vereerd omdat zij aan het front strijden tegen de pro-Russische separatisten.

De leider van Rechtse Sektor, Dmitri Jarosj, werd deze week officieel benoemd tot adviseur van de chef-staf van de Oekraense strijdkrachten. Jarosj ontkent dat hij een nazi is, hoewel zijn groepering gebruik maakt van omstreden symbolen als de Wolfsangel en leden regelmatig de Hitler-groet brengen en hakenkruisen op hun lichaam laten tatoeren.

In het Westen, dat de Oekraense nationalisten steunt, wordt de ideologische voorkeur van Jarosj en diens mannen vaak gebagatelliseerd en de groep wordt meestal weggezet als ‘vrij onbeduidend’. Die laatste kwalificatie strookt niet met de feiten, zoals Jarosj’ nieuwe adviseurschap laat zien.
Bron: http://nieuws.thepostonli(...)et-vuilniscontainer/
pi_151525449
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:09 schreef SureD1 het volgende:
De OVSE observeert het schenden van het cease-fire in de achteruitkijkspiegel:

quote:
Between 14:57 and 15:30hrs, in Berdianske (2km west of Shyrokyne, 20km east of Mariupol) the SMM observed eight outgoing tank shells from south to north, fired from government-controlled territory two kilometres east of the SMM’s position. The SMM heard 15 rounds of outgoing 82mm mortar originating from government-controlled territory 400 to 500 meters north-east of its position and sporadic outgoing small-arms fire. At 16:16hrs the SMM heard five mortar shells outgoing from east of its location, from the Shyrokyne area, and impacting to the north of the SMM’s location. The SMM then heard at least 30 rounds from an automatic grenade launcher fired from east of its position, but could not ascertain the exact origin and did not hear the detonations.
http://www.osce.org/ukraine-smm/150561
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151526024
Dat Right Sector riekt naar anarchie, nu ze in het leger worden opgenomen kan Yarosh niet meer op eigen houtje handelen en de wapens pakken, maar zijn ze afhankelijk van de rangen boven hen en is er ook controle op welke wapens ze wel mogen hanteren.

Geen perfecte oplossing, maar zo kun je het tuig in ieder geval in de gaten houden. Dat is beter dan dat ze op eigen houtje een nieuwe oorlog gaan uitlokken of een coup plegen.
pi_151527769
Poroshenko laat zijn nazi sympathie steeds openlijker blijken.
pi_151527863
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:50 schreef reza1 het volgende:
Poroshenko laat zijn nazi sympathie steeds openlijker blijken.
"When Hitler and Stalin together... [...]"

Dat klopt gewoon, in het Molotov Ribbentrop Pact hadden Hitler en Stalin gezamenlijk Polen in 2'en gehakt en begon WW2.
pi_151537343
Defensie Scandinavische landen gaan samenwerken om Rusland

quote:
Scandinavische landen gaan nauwer met elkaar samenwerken op het gebied van defensie. Ze hebben dat donderdag aangekondigd in een gezamenlijke verklaring.

In de verklaring maken de ministers van Defensie van Noorwegen, Zweden, Finland, Denemarken en IJsland duidelijk dat ze zich ernstig zorgen maken over Rusland. ''Ruslands acties zijn de grootste uitdaging voor de veiligheid van Europa'', stellen ze.

Ze signaleren dat het Russische leger en de inlichtingendiensten steeds actiever worden in het Oostzeegebied en in het noorden van Scandinavi en willen dat niet onbeantwoord laten.

''De Russische leiders hebben laten zien dat ze bereid zijn gebruik te maken van militaire middelen om hun politieke doelen te bereiken'', aldus de verklaring die de ministers onder meer naar de Noorse krant Aftenposten hebben gestuurd.

Solidariteit


De landen benadrukken in de tekst ook hun solidariteit met de Baltische staten. Estland, Letland en Litouwen maken zich sinds het uitbreken van het conflict in Oost-Oekrane zorgen om bemoeienis uit Moskou, omdat ook in hun landen aanzienlijke Russische minderheden wonen.
pi_151538305
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:52 schreef Nintex het volgende:

[..]

"When Hitler and Stalin together... [...]"

Dat klopt gewoon, in het Molotov Ribbentrop Pact hadden Hitler en Stalin gezamenlijk Polen in 2'en gehakt en begon WW2.
Als altijd wauwel je weer complete onzin..
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_151538349
3 dagen flitsmacht met NL als voorbeeld en alle apie's zijn klaar... wtf kan Litouwen jou schelen
klein voorbeeldje van de werkelijke problematiek...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_151538377
Verder kan Duitsland oftewel de EU amper Rusland aanvallen zonder Russisch gas.. stel idioten
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_151540227
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 18:10 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Het was toch al langer bekend dat de Russen gevangenen executeerden?
pi_151540403
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:50 schreef reza1 het volgende:
Poroshenko laat zijn nazi sympathie steeds openlijker blijken.
Lul niet zo achterlijk man. Stalin heeft meer bloed aan z'n handen dan alle nazi's bij elkaar.

Tevens is het een Russsische traditie om vijanden als 'fascist' af te schilderen. Poetin deed het, Medvedev deed het, Yeltsin deed het, en voor hem alle Sovjet-leiders van de Sovjet-staten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 10 april 2015 @ 12:00:26 #51
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_151544758
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 02:33 schreef ZOA het volgende:

[..]

Als altijd wauwel je weer complete onzin..
Rusland is Polen, Finland, Estland, Litouwen, Letland en Roemeni niet binnengevallen? Nadat ze de gebieden mooi hadden verdeeld samen met de Nazi's.
pi_151545568
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 12:00 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Rusland is Polen, Finland, Estland, Litouwen, Letland en Roemeni niet binnengevallen? Nadat ze de gebieden mooi hadden verdeeld samen met de Nazi's.
De SovjetUnie bedoel je, met een Georgir aan de macht...
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  vrijdag 10 april 2015 @ 12:37:40 #53
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_151545923
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 12:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De SovjetUnie bedoel je, met een Georgir aan de macht...
Wat jij wil. Praktisch hetzelfde.
pi_151546819
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 12:37 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Wat jij wil. Praktisch hetzelfde.
Als dat praktisch hetzelfde is kan je stoppen met janken over Oekraine, Krim,Rusland, Georgie en de halve EU...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_151555306
quote:
Piloten van Kaczynski’s gecrashte vliegtuig werden gedwongen te landen


Bij de herdenking van de vijfde verjaardag van de vliegtuigramp van Smolensk, waarbij 96 mensen onder wie de toenmalige Poolse president Lech Kaczynski omkwamen, zal vandaag allicht heel wat te doen zijn over de recente onthullingen over de crash. Daaruit blijkt dat de piloten door de luchtmachtchef en een hooggeplaatste diplomaat, die aan boord waren, onder druk werden gezet om, ondanks de dikke mist, toch te landen. De president wilde immers naar een plechtigheid in Katyn, waar herdacht zou worden hoe in 1940 duizenden Poolse officieren werden vermoord op bevel van Stalin. Als ze niet zouden landen, zou die plechtigheid in het gedrang komen.

Op de bandjes is te horen hoe de luchtmachtchef zich tot vlak voor de ramp bemoeit met de landing. Er zou, vlak voor de landing, ook bier gedronken zijn in de cockpit. Door wie, is niet duidelijk.

De vraag is of die nieuwe elementen veel zullen veranderen aan de overtuiging van veel Polen dat er een aanslag werd gepleegd op het vliegtuig, en dat de Russische president Poetin daar achter zit. Onder meer Kaczynski’s tweelingbroer Jaroslaw is een overtuigd aanhanger van die theorie.
de standaard
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  vrijdag 10 april 2015 @ 18:25:05 #56
104871 remlof
Europees federalist
pi_151556004
Duitsland gaat 100 tanks uit de mottenballen halen ivm deze crisis:
http://abcnews.go.com/Int(...)alled-tanks-30225857
pi_151585955
En Lech Walesa wil nucleaire wapens sturen. Waarheen is niet helemaal duidelijk.
quote:
The West must do everything possible to curb Russian aggression, including “sending in nuclear missiles,” said Walesa. “It’s important to show we have them, and that they are better than Russia’s.”
http://www.ibtimes.com/sh(...)-says-former-1875091
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151586034
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 19:48 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/441090]crystal_meth[/url] het volgende:
En Lech Walesa wil nucleaire wapens sturen. Waarheen is niet helemaal duidelijk.

[..]

http://www.ibtimes.com/sh(...)-says-former-1875091
Hij bedoelt dit als schrikmiddel? Ok als Putin zoiets zegt dan is de kop "Putin dreigt met Nucleaire oorlog."

Alvast excuuses als je dit niet begrijpt of dit de verkeerde kant op gaat of naja.
pi_151586054
Nog meer Poolse idiotie:
quote:
Yesterday, a Polish parliamentary committee published a report claiming the aircraft was brought down by bomb blasts as it was coming into land at Smolensk.
http://www.scotsman.com/n(...)-to-poland-1-3742906
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151586134
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 19:51 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Hij bedoelt dit als schrikmiddel? Ok als Putin zoiets zegt dan is de kop "Putin dreigt met Nucleaire oorlog."

Alvast excuuses als je dit niet begrijpt of dit de verkeerde kant op gaat of naja.
Aangezien de Polen geen kernwapens hebben, en Walesa geen officile functie heeft voor zover ik weet...
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151586154
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 19:54 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Aangezien de Polen geen kernwapens hebben, en Walesa geen officile functie heeft voor zover ik weet...
Gaat lekker daar, als ik me niet vergis was het altijd niet al te best tussen Polen en Rusland.
pi_151596460
quote:
Eerder Russische idioterie, het wrak is nog steeds niet vrijgegeven. Wat valt daar aan te zien dat de Russen niet willen tonen aan de wereld?
pi_151596865
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 23:49 schreef Nintex het volgende:

[..]

Eerder Russische idioterie, het wrak is nog steeds niet vrijgegeven. Wat valt daar aan te zien dat de Russen niet willen tonen aan de wereld?
quote:
“Nevertheless there remain requests from the Russian side that have not been met by our Polish colleagues, which makes it impossible to make the final decisions in this case.

“The wreck of the plane is actual evidence and therefore its transfer will only be considered after the completion of the investigation,” he continued, adding “no country in the world would hand over physical evidence while an investigation is in process”.
Waarom wil Polen de zaak niet afsluiten? Omdat ze liever de schuld op de Russen steken. Doet me denken aan de Tenerife crash waar Nederland weigerde te aanvaarden dat de KLM piloten verantwoordelijk waren voor het ongeval.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151597614
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 00:02 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[..]

Waarom wil Polen de zaak niet afsluiten? Omdat ze liever de schuld op de Russen steken.
Allemaal ongegronde speculatie.

Niets mis mee om een paar onafhankelijke onderzoekers wat foto's te laten maken, zodat er na de overdracht niet mee geknoeid kan worden en het wrak over te dragen aan de Polen. Er loopt in Rusland geen actief onderzoek naar deze zaak en wat de Polen al dan niet achter gehouden hebben heeft verder geen enkele invloed op het fysieke wrak van het vliegtuig.
pi_151597708
Claim je nu dat Poolse onderzoekers het wrak niet hebben kunnen bekijken? Dat de Poolse onderzoekscommissie haar verslag heeft geschreven zonder het wrak te onderzoeken?
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151597753
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 00:26 schreef crystal_meth het volgende:
Claim je nu dat Poolse onderzoekers het wrak niet hebben kunnen bekijken? Dat de Poolse onderzoekscommissie haar verslag heeft geschreven zonder het wrak te onderzoeken?
Nee dat claim ik niet. Ik zeg alleen dat het hoog tijd is dat de Russen het wrak van het regeringsvliegtuig aan de Polen terug geven.
pi_151597801
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 00:27 schreef Nintex het volgende:

[..]

Nee dat claim ik niet. Ik zeg alleen dat het hoog tijd is dat de Russen het wrak van het regeringsvliegtuig aan de Polen terug geven.
Maar de Poolse bschuldigingen negeer je wel. Typisch. Ach ja, was vergeten dat jij een Litvinenko believer bent, Rusland zit achter Al Qaida, de FSB was verantwoordelijk voor de aanslagen in de Londense metro...
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151597875
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 00:29 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maar de Poolse bschuldigingen negeer je wel. Typisch. Ach ja, was vergeten dat jij een Litvinenko believer bent, Rusland zit achter Al Qaida, de FSB was verantwoordelijk voor de aanslagen in de Londense metro...
De beschuldigingen zijn van een bejaarde president en de broer van een van de slachtoffers. Ik heb nog geen officile rechtszaak of claim o.i.d. gezien. Kortom, er is geen enkele reden om dat wrak niet terug te geven.

Overigens ben ik geen Litvinenko believer, waar je die onzin nu weer vandaan haalt.
pi_151598016
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 00:32 schreef Nintex het volgende:

[..]

De beschuldigingen zijn van een bejaarde president en de broer van een van de slachtoffers. Ik heb nog geen officile rechtszaak of claim o.i.d. gezien. Kortom, er is geen enkele reden om dat wrak niet terug te geven.

Als ik me niet vergis wil Polen de twee Russische verkeersleiders aanklagen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151598102
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 00:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis wil Polen de twee Russische verkeersleiders aanklagen.
Wellicht zijn zij nalatig geweest, onderzoek zal dat uit moeten wijzen. De gezagsvoerder aan boord zou ook de piloten hebben gedwongen om onnodig risico's te nemen, omdat de president bij een belangrijke herdenking moest zijn.

Heeft wederom echter niets te maken met het wel of niet teruggeven van het vliegtuigwrak.
pi_151603291
Alweer een artikel op de frontpage van thepostonline.nl over oorlogsmisdaden en fascistische gedragingen van Kiev.
pi_151603403
quote:
Kiev: oorlogsmisdadigers helden, communistische symbolen verboden

Het Oekraense parlement nam afgelopen week enkele hoogst controversile wetten aan, die erop neer komen dat a. het communistische verleden en communistische symbolen (vlaggen, gedenktekens, straatnamen) in de ban worden gedaan en b. Oekraense opstandelingen – ‘vrijheidsstrijders’, onder wie ook extremistische nationalisten, die in de Tweede Wereldoorlog aan de kant van de nazi’s tegen het Rode Leger vochten – een heldenstatus krijgen.

Massamoord
Commentatoren reageren kritisch. Het wetgevingsproces was in hun ogen een zootje: door allerlei verschillende Oekraense strijdgroepen op n hoop te gooien en kritiek op die partizanen strafbaar te maken, wordt het in de toekomst bijvoorbeeld illegaal om een omstreden nationalist als Stepan Bandera (1909-1959) te bekritiseren.

Bandera, de leider van het Oekraense opstandelingenleger OePa, is de belangrijkste held van de Oekraense nationalisten, veelal afkomstig uit het Westen van het land, die zich verzetten tegen Rusland en tegen Russische taalkundige – en culturele invloeden in Oekrane. Bij demonstraties lopen zij met portretten van de man, wiens troepen onder meer medeverantwoordelijk waren voor een beruchte massamoord op etnische Polen in Wolhyni en Oost-Galici tussen februari 1943 en februari 1944.

Honderdduizend Polen afgeslacht
Zo’n honderdduizend Polen – onder wie veel vrouwen en kinderen – werden destijds door Oekraense nationalisten op brute wijze afgeslacht in wat sommige historici beschouwen als een ‘genocide’.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog werkte Bandera een periode samen met de nazi’s – hoewel hij ook een tijd gevangen zat in het KZ Sachsenhausen. Bandera werd in 1959 in Mnchen vermoord, in opdracht van de KGB.

Nieuwe generatie fascisten
De Oekraense nationalistische strijders – ook de huidige, die dienen aan het front in bataljons met namen als Azov (een neonazi-bataljon), Donbass en Aidar – hebben in het Oosten van het land, waar veel Russischtaligen wonen, een beruchte reputatie. De pro-Russische rebellen in Oost-Oekrane, die zich willen losmaken van Kiev, zeggen dat zij vechten tegen een nieuwe generatie ‘Banderovtsy‘, die zij beschouwen als fascisten.

Dat de nieuwe wet fascistode oorlogsmisdadigers op n hoop gooit met authentieke verzetsstrijders is critici een doorn in het oog. Die grofmazige definitie bevestigt Moskou in de bewering dat in Oekrane een ‘fascistische junta’ aan de macht is.

Op rancune gebaseerde wetgeving
Kortom, dit lijkt onverstandige, op rancune gebaseerde wetgeving van de Verchovna Rada, het parlement. Pikant is dat de indiener van de wet, Joeri Sjoechevitsj, de inmiddels 82-jarige zoon is van generaal Roman Sjoechevitsj, de beroemde en beruchte rechterhand van Stepan Bandera. Roman Sjoechevitsj geldt in Oekrane, net als Stepan Bandera, als een nationale held. Maar hij was niet alleen een fanatieke nationalist, hij was ook een Jodenmoordenaar en nazi-collaborateur, die door de Duitsers Hauptmann werd gemaakt van het Nachtigall Batallion, dat onder meer massa-executies van Joden en communistische partizanen uitvoerde. Hij stemde in 1943 stilzwijgend in met de massamoord op de Polen in Wolhyni en Oost-Galici.
Bron: http://politiek.theposton(...)e-symbolen-verboden/

Ik hoop dat Rutte en zijn vrienden blij zijn met zulke vrienden, waarom maakt de MSM media geen melding van deze feestelijke nieuwe wetten van de vrienden in Kiev?
pi_151603583
Nee, dan kunnen we maar beter de Russen maar laten doen wat ze willen. Die zijn tenminste niet verantwoordelijk voor miljoenen moorden sinds die vuile communisten de wereld begonnen te verkrachten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151603737
quote:
15s.gif Op zondag 12 april 2015 10:47 schreef waht het volgende:
Nee, dan kunnen we maar beter de Russen maar laten doen wat ze willen. Die zijn tenminste niet verantwoordelijk voor miljoenen moorden sinds die vuile communisten de wereld begonnen te verkrachten.
Deze zin is je reactie op bovenstaand artikel?

Je keurt het dus allemaal goed wat daar gebeurd? Het is ronduit lachwekkend als het niet zo in en in triest was, daarmee nog niet eens gesproken over het feit dat die regering in Kiev een veto heeft in de uitkomsten naar MH17.

Probeer het nog eens zou ik zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Smack10 op 12-04-2015 11:14:13 ]
pi_151605387
Communistische symbolen verbieden, goed idee als je hoopt op Chinese investeringen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151605421
quote:
15s.gif Op zondag 12 april 2015 10:47 schreef waht het volgende:
Nee, dan kunnen we maar beter de Russen maar laten doen wat ze willen. Die zijn tenminste niet verantwoordelijk voor miljoenen moorden sinds die vuile communisten de wereld begonnen te verkrachten.
Ik hoor jou anders vanaf 1991 nog maar een klein jaartje mekkeren over hoe Russen hun gang gaan in Oekraine en sinds jij begon te mekkeren is het er in Oekraine niet echt beter op geworden...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_151605492
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 12:07 schreef crystal_meth het volgende:
Communistische symbolen verbieden, goed idee als je hoopt op Chinese investeringen...
Chinezen kennen de Nazivlag als iets vredigs...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_151605646
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 12:07 schreef crystal_meth het volgende:
Communistische symbolen verbieden, goed idee als je hoopt op Chinese investeringen...
Niks vreemder dan nazi-symbolen verbieden.

quote:
Ook een andere nieuwe wet, die bepaalt dat communisme en nationaal-socialisme totalitaire en verwerpelijke ideologien zijn, waarvoor geen propaganda mag worden gemaakt, roept allerlei vragen op.
Symbolen van twee regimes van gelijke gruwelijkheid worden dus verboden, dikke prima.
pi_151605727
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 12:17 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Niks vreemder dan nazi-symbolen verbieden.

[..]

Symbolen van twee regimes van gelijke gruwelijkheid worden dus verboden, dikke prima.
Ik weet niet of je het weet... Nazisymbolen zijn in Oekraine nou niet direct verboden.. ze worden eerder geadoreert
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_151605755
right...
pi_151606619
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 12:21 schreef Solstice1 het volgende:
right...
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151606954
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 12:07 schreef crystal_meth het volgende:
Communistische symbolen verbieden, goed idee als je hoopt op Chinese investeringen...
:')
Alsof chinezen tegenwoordig nog meer geinteresseerd zijn in hamers en sikkels dan in dollartekens
pi_151607306
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 13:12 schreef wunderbaum het volgende:

[..]

:')
Alsof chinezen tegenwoordig nog meer geinteresseerd zijn in hamers en sikkels dan in dollartekens
We zullen zien, vooralsnog vermijden ze de kwestie door onwetendheid te veinzen.
quote:
Q: The Ukraine parliament yesterday voted in favor of the legislation that bans the propaganda of communism. Will that affect the relationship between China and Ukraine?

A: I have not seen the report you mentioned, and I am not aware of that.

China and Ukraine are countries enjoying traditional friendship. The continuous development of mutually beneficial and friendly cooperation between the two countries serves their common interests.
http://www.fmprc.gov.cn/m(...)65401/t1253821.shtml
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  zondag 12 april 2015 @ 13:33:44 #84
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151607619
.

za 11 apr 2015, 16:53 | 209 reacties

Amerikaanse RC-135U boven de Oostzee

Russen onderscheppen spionagevliegtuig VS
MOSKOU -
Het Russische leger heeft een spionagevliegtuig van de Verenigde Staten onderschept die richting het Russisch luchtruim vloog. Dat meldde het Russische ministerie van Defensie zaterdag. Volgens Russische media gaat het om een Amerikaanse RC-135U die boven de Oostzee vloog.
Het incident gebeurde dinsdag, maar het Russische ministerie berichtte er zaterdag pas over. Het vliegtuig is onderschept door twee gevechtsvliegtuigen en in een andere richting gestuurd. De Russische majoor-generaal Igor Konasjenkov zei dat het Amerikaanse vliegtuig alleen nabij de Amerikaanse grens hoort te vliegen.

De VS hebben geklaagd over de onderschepping. Volgens hen was het vliegtuig op een „onveilige en onprofessionele manier” onderschept in het internationale luchtruim. De straaljagers zouden te dicht op de RC-135U hebben gevlogen.

Het Amerikaanse vliegtuig wordt gebruikt om onder meer radargegevens te onderscheppen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)S_onderschept__.html
There is only one religion
pi_151607784
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 13:33 schreef Dance99Vv het volgende:
De Russische majoor-generaal Igor Konasjenkov zei dat het Amerikaanse vliegtuig alleen nabij de Amerikaanse grens hoort te vliegen.

Klopt niet. De Amerikanen hadden gezegd dat het toestel op een routine vlucht was, de Russen zeiden dat enkel vluchten aan de Amerikaanse kust "routine" waren voor dat toestel.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  zondag 12 april 2015 @ 13:41:30 #86
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151607905
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 13:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Klopt niet. De Amerikanen hadden gezegd dat het toestel op een routine vlucht was, de Russen zeiden dat enkel vluchten aan de Amerikaanse kust "routine" waren voor dat toestel.
De amerikanen klaagde er in ieder geval over(vooral op de manier waarop)
Plaats het artikel om duidelijk te maken dat het uitdagen verhevigt.
There is only one religion
  zondag 12 april 2015 @ 13:53:34 #87
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151608238
Die nieuwe wetten gaan het niet worden, hopelijk heeft porsjenko nog wat hersens.

uit de telegraaf, Politieke experts denken dat de wetten alsnog worden gewijzigd of dat president Petro Porosjenko ze niet tekent, omdat ze mogelijk in strijd zijn met de grondwet.
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_gevaarlijk___.html
There is only one religion
pi_151609499
quote:
9s.gif Op zondag 12 april 2015 13:53 schreef Dance99Vv het volgende:
Die nieuwe wetten gaan het niet worden, hopelijk heeft porsjenko nog wat hersens.

uit de telegraaf, Politieke experts denken dat de wetten alsnog worden gewijzigd of dat president Petro Porosjenko ze niet tekent, omdat ze mogelijk in strijd zijn met de grondwet.
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_gevaarlijk___.html
Ik denk dat hij wel tekent.. net als Joesjenko dat al eens deed met 'de helden van Oekraine' en dan moet het weer teruggedraait etc etc...
Een deja Vu dus en standaart Oekrainse politiek
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_151611679
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 10:39 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Bron: http://politiek.theposton(...)e-symbolen-verboden/

Ik hoop dat Rutte en zijn vrienden blij zijn met zulke vrienden, waarom maakt de MSM media geen melding van deze feestelijke nieuwe wetten van de vrienden in Kiev?
Vuile nazi's die junta :r
pi_151619001
Ik citeer: "Er zijn geen Russische soldaten in Oost Oekraine actief"

Russische tanks en soldaten in Lugansk
https://informnapalm.org/7911-lugansk-snova-tanky-na-baze-transpele-rossyjskoj-gybrydnoj-armyy





Het bord uit Debaltseve:


Staat nu in Moskou:
pi_151619167
rConflictNews twitterde op zondag 12-04-2015 om 19:06:32 BREAKING: 2 journalists have been killed with anti tank weapon near #Donetsk airport #Ukraine reageer retweet
pi_151620122
Er zijn helaas geen Russische soldaten in Oost Oekraine actief, allemaal propaganda van het westen en de junta.
pi_151621559
Oekrane bestaat niet eens, jullie trappen allemaal in Russische propaganda.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151621658
RT_com twitterde op zondag 12-04-2015 om 19:51:03 Canada to send troops to Ukraine ‘in non-combat role’ http://t.co/sZ93K2kS6I http://t.co/nMzQTZEixY reageer retweet
pi_151626784
VonHenrick1 twitterde op zondag 12-04-2015 om 20:08:30 Breaking! The Ukrainian army is trying to take control of a bridgehead near #Donetsk airport! Via @rusvesna_su http://t.co/cCz84Fpan2 reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151629479
MarQs__ twitterde op zondag 12-04-2015 om 22:26:50 The sound of heavy ceasefire in #Donetsk tonighthttps://t.co/JfPGXKsiyw reageer retweet
MarQs__ twitterde op zondag 12-04-2015 om 22:29:11 And the same sound in #Mariupol's eastern outskirts, fighting from the frontline audible therehttps://t.co/sdpfE442Te reageer retweet
MarQs__ twitterde op zondag 12-04-2015 om 22:29:34 RT “@Conflict_Report: More footage from Eastern #Mariupol.Constant heavy explosions from #Shyrokyne.https://t.co/VMfUskDpwv reageer retweet
MarQs__ twitterde op zondag 12-04-2015 om 22:31:45 And another one from #Donetsk tonight, heavy machine gun bursts can be heardhttp://t.co/iMrNumSOZR reageer retweet
MarQs__ twitterde op zondag 12-04-2015 om 22:33:56 Situation in eastern #Ukraine seems to move towards escalation again today with heavy fighting reported in #Donestk and #Shyrokyne tonight reageer retweet
Van een staakt-het-vuren is allang geen sprake meer.

[ Bericht 8% gewijzigd door Infection op 12-04-2015 22:44:27 ]
pi_151631923
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 10:39 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Bron: http://politiek.theposton(...)e-symbolen-verboden/

Ik hoop dat Rutte en zijn vrienden blij zijn met zulke vrienden, waarom maakt de MSM media geen melding van deze feestelijke nieuwe wetten van de vrienden in Kiev?
Stond gewoon op AD.nl.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 12 april 2015 @ 23:33:59 #98
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_151632032
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 23:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Stond gewoon op AD.nl.
Haal hem nou niet uit z'n waanideen. Zijn hele wereld stort in.
pi_151632082
quote:
14s.gif Op zondag 12 april 2015 19:27 schreef reza1 het volgende:
Er zijn helaas geen Russische soldaten in Oost Oekraine actief, allemaal propaganda van het westen en de junta.
Allemaal toeristen, inderdaad.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_151637655
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 23:33 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Haal hem nou niet uit z'n waanideen. Zijn hele wereld stort in.
Over waanideen gesproken, weet je nog die Russische onderzeeboot bij Zweden die ze niet konden vinden? :') ]

Je weet wel die boot die ervoor zorgde dat Zweden 700 miljoen extra wilden vanwege de dreiging die het met zich meebracht? :D
pi_151637734
quote:
10s.gif Op maandag 13 april 2015 10:02 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Over waanideen gesproken, weet je nog die Russische onderzeeboot bij Zweden die ze niet konden vinden? :') ]

Je weet wel die boot die ervoor zorgde dat Zweden 700 miljoen extra wilden vanwege de dreiging die het met zich meebracht? :D
Er gaat dan ook gewoon een dreiging uit van Rusland. De vrees van Zweden is terecht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_151637913
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er gaat dan ook gewoon een dreiging uit van Rusland. De vrees van Zweden is terecht.
Er werd toch in de media volop gepropageerd dat het een Russische submarine was.

Al dan niet door Oekrane verzonnen, je weet wel dat land, n van de corruptste landen ter wereld waar, die het onderzoek naar de mh17 aan Nederland heeft gedelegeerd. _O-
pi_151637939
quote:
10s.gif Op maandag 13 april 2015 10:15 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Er werd toch in de media volop gepropageerd dat het een Russische submarine was.

Al dan niet door Oekrane verzonnen, je weet wel dat land, n van de corruptste landen ter wereld waar, die het onderzoek naar de mh17 aan Nederland heeft gedelegeerd. _O-
Ik koester geen enkele illusie wat betreft Oekrane. Fanboy-praktijken zijn meer voor anderen weggelegd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_151641449
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik koester geen enkele illusie wat betreft Oekrane. Fanboy-praktijken zijn meer voor anderen weggelegd.
Kritisch zijn op EU-beleid is dan ook iets anders dan fan zijn van Rusland, fijn dat je het zelf ook begint in te zien.

Ben je het ook met me eens dat Nederland door allerlei deals te maken met Kiev (wellicht zonder dat men door had met wie ze te maken zouden krijgen in Kiev) een zogenaamde deal heeft gesloten met "de duivel" aangezien de rol van Oekrane in mh17 niet naar buiten mag komen als Oekrane daar geen toestemming voor geeft?
pi_151642391
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_151643606
MarQs__ twitterde op maandag 13-04-2015 om 13:36:59 BREAKING:#Russia|n forces, inc regular army, restart assault on northwestern occupied #Luhansk.Trehizbenka, Zholobok,CP29 @Conflict_Report reageer retweet
pi_151645626
quote:
Fijn dat je ook even de censuur aanhaalt die nu in Oekrane geldt. :')

Ohja een antwoord op mijn vraag, daar wacht ik nog op..

Deze vraag:

quote:
Ben je het ook met me eens dat Nederland door allerlei deals te maken met Kiev (wellicht zonder dat men door had met wie ze te maken zouden krijgen in Kiev) een zogenaamde deal heeft gesloten met "de duivel" aangezien de rol van Oekrane in mh17 niet naar buiten mag komen als Oekrane daar geen toestemming voor geeft?
pi_151645781
quote:
Valt een beetje tegen. De Sovjets zouden gewoon iedereen die een spottende meme maken afslachten, inclusief familie. Dat zet tenminste zoden aan de Russische dijk.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 13 april 2015 @ 15:21:25 #109
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151646575
There is only one religion
pi_151647348
uatodaytv twitterde op maandag 13-04-2015 om 15:37:22 BREAKING: #Russia will not extend gas transit deal with #Ukraine after 2019, Reuters reports http://t.co/5p2IXiUvxC http://t.co/rbfsDBTqoy reageer retweet
pi_151647376
quote:
5s.gif Op maandag 13 april 2015 14:46 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Fijn dat je ook even de censuur aanhaalt die nu in Oekrane geldt. :')

Ohja een antwoord op mijn vraag, daar wacht ik nog op..

Deze vraag:

[..]

Geef mij eerst maar eens een bron met daarin de gedachte achter die deal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_151647479
rConflictNews twitterde op maandag 13-04-2015 om 15:42:39 HEAVY fighting near #Donetsk and #Mariupol, claimed use of white phosphorus; @OSCE_SMM highly alarmed - @MillerMENA http://t.co/AgXR3sT7X8 reageer retweet
White phosphorus. Als dit echt zo is, vraag ik mij af hoe lang dat staakt-het-vuren nog uit gaat houden. :')
  maandag 13 april 2015 @ 15:48:39 #113
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151647583
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 15:45 schreef Infection het volgende:
rConflictNews twitterde op maandag 13-04-2015 om 15:42:39 HEAVY fighting near #Donetsk and #Mariupol, claimed use of white phosphorus; @OSCE_SMM highly alarmed - @MillerMENA http://t.co/AgXR3sT7X8 reageer retweet
White phosphorus. Als dit echt zo is, vraag ik mij af hoe lang dat staakt-het-vuren nog uit gaat houden. :')
Welk staakt het vuren?
There is only one religion
pi_151647702
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 15:48 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Welk staakt het vuren?
Minsk 2. Maar inderdaad, een staakt-het-vuren is het allang niet meer.
  maandag 13 april 2015 @ 15:54:47 #115
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151647829
According to the battalion, either white phosphorus or napalm was being used in air-burst shells, with "hundreds" of such rounds being used, setting even the brick walls of houses on fire.

The battalion posted photos, purportedly showing the munitions in use and their aftermath. The Interpreter cannot verify these as of yet, though we can say that the photos do not appear in prior Google image search results.

UPDATE: We can confirm that this first picture, at least, is old. A reader points out that the image has been used before, but it has been reversed left to right. We're also skeptical about the rest of the report of incendiary weapons, but will continue to monitor this claim.

Uit de link over gebruik white phosfor
There is only one religion
pi_151647841
quote:
5s.gif Op maandag 13 april 2015 14:46 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Fijn dat je ook even de censuur aanhaalt die nu in Oekrane geldt. :')

Ohja een antwoord op mijn vraag, daar wacht ik nog op..

Deze vraag:

[..]

Ik heb al even een en ander opgesnord.

Vreemd verhaal. Het wordt overigens ontkend door het kabinet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_151648487
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 15:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb al even een en ander opgesnord.

Vreemd verhaal. Het wordt overigens ontkend door het kabinet.
Het is inderdaad een vreemd verhaal.

Waar doel je precies op met de ontkenning van het kabinet want het is echt lettertjeswerk met de beantwoording van vragen door het kabinet?
pi_151648575
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:14 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Het is inderdaad een vreemd verhaal.

Waar doel je precies op met de ontkenning van het kabinet want het is echt lettertjeswerk met de beantwoording van vragen door het kabinet?
In een bericht op de site van RTL staat te lezen dat er een geheime overeenkomst is gesloten tussen meerdere landen, waaronder Oekraine en Nederland, waarin is vastgelegd dat zij allen vetorecht hebben.

Volgens het kabinet is het echter onzin en is geen sprake van een dergelijke afspraak.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_151648770
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In een bericht op de site van RTL staat te lezen dat er een geheime overeenkomst is gesloten tussen meerdere landen, waaronder Oekraine en Nederland, waarin is vastgelegd dat zij allen vetorecht hebben.

Volgens het kabinet is het echter onzin en is geen sprake van een dergelijke afspraak.
Hier is het document over de non-disclosure agreement:



Het vetorecht van Oekrane, daar bestaan vanuit de Nederlandse regering een andere berichtgeving over dan in andere landen die meedoen, maar hier alvast een bericht dat het wel een vetorecht heeft, van teletekst welteverstaan maar zal er nog op terugkomen later.

pi_151648922
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:22 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Hier is het document over de non-disclosure agreement:

[ afbeelding ]

Het vetorecht van Oekrane, daar bestaan vanuit de Nederlandse regering een andere berichtgeving over dan in andere landen die meedoen, maar hier alvast een bericht dat het wel een vetorecht heeft, van teletekst welteverstaan maar zal er nog op terugkomen later.

[ afbeelding ]
Ja, ik ken het bericht. Maar dat wordt dus tegengesproken door ons kabinet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_151650397
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, ik ken het bericht. Maar dat wordt dus tegengesproken door ons kabinet.
Ze kunnen tegenspreken wat ze willen, maar in (pro) Oekranse media wordt er zelf melding van gemaakt, alleen is dat door onze media in Nederland (bewust/onbewust) niet opgepikt:

quote:
Volgens UNIAN, over het vandaag tijdens een briefing in Kiev, zei de spreker van de procureur-generaal Yuri Boychenko.

Volgens uilen, het onderzoek voortgezet onderzoek en andere onderzoeken - hun resultaten zullen worden vrijgegeven na afronding van het onderzoek en met instemming van alle partijen die de betrokken overeenkomst ondertekend.
Подробности читайте на УНИАН: http://www.unian.net/poli(...)asii-storon-gpu.html
http://gordonua.com/news/(...)ledstviya-36089.html

http://www.unian.net/poli(...)asii-storon-gpu.html
pi_151650480
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 17:08 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ze kunnen tegenspreken wat ze willen, maar in (pro) Oekranse media wordt er zelf melding van gemaakt, alleen is dat door onze media in Nederland (bewust/onbewust) niet opgepikt:

[..]

http://gordonua.com/news/(...)ledstviya-36089.html

http://www.unian.net/poli(...)asii-storon-gpu.html
Helaas, beste knul. Er is geen sprake van een of ander complot.

Alle Nederlandse media hebben hierover bericht. Maar anders dan de complotgekkies passen deze media wel hoor- en wederhoor toe. Zij hebben het kabinet dus om een reactie gevraagd. De verantwoordelijke ministers ontkennen dat een dergelijk akkoord is gesloten. Kan gelul zijn, maar dan wordt het kabinet daar vanzelf op afgerekend.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_151650595
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 17:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Helaas, beste knul. Er is geen sprake van een of ander complot.

Alle Nederlandse media hebben hierover bericht. Maar anders dan de complotgekkies passen deze media wel hoor- en wederhoor toe. Zij hebben het kabinet dus om een reactie gevraagd. De verantwoordelijke ministers ontkennen dat een dergelijk akkoord is gesloten. Kan gelul zijn, maar dan wordt het kabinet daar vanzelf op afgerekend.
Ik heb het ook niet over een complot, maar mediafeiten verdraaien of op bepaalde momenten laten uitkomen (al dan niet of ze waar zijn) komt wel degelijk voor inzake mh17.

Je hoeft je niet persoonlijk aangevallen te voelen omdat ik de media noem, maar er zijn vele berichten die men hier gewoon overneemt van het Oekraense propaganda-apparaat, zonder de feiten te checken.

Daarna worden dergelijke berichten van de media-websites verwijderd, maar dat doet niks af aan het feit dat het bericht wel ter sprake kwam en ja je kent het wel beeldvorming enzo. ;)
pi_151651036
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2015 17:15 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet over een complot, maar mediafeiten verdraaien of op bepaalde momenten laten uitkomen (al dan niet of ze waar zijn) komt wel degelijk voor inzake mh17.

Je hoeft je niet persoonlijk aangevallen te voelen omdat ik de media noem, maar er zijn vele berichten die men hier gewoon overneemt van het Oekraense propaganda-apparaat, zonder de feiten te checken.

Daarna worden dergelijke berichten van de media-websites verwijderd, maar dat doet niks af aan het feit dat het bericht wel ter sprake kwam en ja je kent het wel beeldvorming enzo. ;)
Alle media hebben aandacht besteed aan die vermeende overeenkomst. Punt.

Jij wil gewoon heel graag geloven dat onze media partijdig zijn en de Russen in het kwaad daglicht proberen te stellen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_151651075
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 17:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alle media hebben aandacht besteed aan die vermeende overeenkomst. Punt.

Jij wil gewoon heel graag geloven dat onze media partijdig zijn en de Russen in het kwaad daglicht proberen te stellen.
Nee, dat wil ik niet graag geloven, ik ben zelf tot die ontdekking gekomen terwijl ik het eerst zelf ook niet geloofde.

quote:
Alle media hebben aandacht besteed aan die vermeende overeenkomst. Punt.
Je staat niet eens open voor andere meningen dus, dat verklaart inderdaad wel veel.
pi_151651179
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 17:34 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee, dat wil ik niet graag geloven, ik ben zelf tot die ontdekking gekomen terwijl ik het eerst zelf ook niet geloofde.

[..]

Je staat niet eens open voor andere meningen dus, dat verklaart inderdaad wel veel.
Het heeft niets met open staan voor andere meningen te maken.

Op Google zocht ik naar 'veto' en 'mh17' en kwam meerdere Nederlandse 'mainstream' nieuwsbronnen tegen. Er is dus gewoon aandacht aan besteed, hoe graag jij ook wil dat dat niet zo is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_151651245
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 17:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het heeft niets met open staan voor andere meningen te maken.

Op Google zocht ik naar 'veto' en 'mh17' en kwam meerdere Nederlandse 'mainstream' nieuwsbronnen tegen. Er is dus gewoon aandacht aan besteed, hoe graag jij ook wil dat dat niet zo is.
Nee, ze beschrijven niet de rol van Oekrane en hoe dubieus haar rol is.

Want waarom zou Oekrane instemmen met iets dat die overheid in een slecht daglicht stelt, ze hebben het onderzoek immers gedelegeerd aan Nederland maar bepalen nog steeds wat er wel en wat er niet naar buiten komt.

Zover het onafhankelijke onderzoek. :')

Dan hebben we het nog niet over dat de Nederlandse overheid niet wist met voor corrupte regime ze zijn gaan samenwerken.

Je stelde zelf dat je geen illusies koesterde m.b.t. Kiev.
pi_151651357
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 17:40 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee, ze beschrijven niet de rol van Oekrane en hoe dubieus haar rol is.

Want waarom zou Oekrane instemmen met iets dat die overheid in een slecht daglicht stelt, ze hebben het onderzoek immers gedelegeerd aan Nederland maar bepalen nog steeds wat er wel en wat er niet naar buiten komt.

Zover het onafhankelijke onderzoek. :')

Dan hebben we het nog niet over dat de Nederlandse overheid niet wist met voor corrupte regime ze zijn gaan samenwerken.

Je stelde zelf dat je geen illusies koesterde m.b.t. Kiev.
In het uitgebreide stuk van RTL staat anders gewoon te lezen waarom het vreemd zou zijn als Oekraine vetorecht heeft. Worden dus gewoon kritische noten bij geplaatst.

Voor alle duidelijkheid: het uitgebreide stuk van RTL is niet die teletekstpagina.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 13 april 2015 @ 17:51:51 #129
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_151651538
Wordt een lekker onafhankelijk onderzoek dan :')
pi_151661965
Oei
shelomovskiy twitterde op maandag 13-04-2015 om 21:43:03 Ladies and gentlemen looks like ceasefire in #Ukraine is now officially over. reageer retweet
MarQs__ twitterde op maandag 13-04-2015 om 21:12:22 #Poroshenko informs #Merkel about escalation in #Donbas, proposes strengthening #OSCE monitoring mission - Interfax reageer retweet
pi_151662565
Liveuamap twitterde op maandag 13-04-2015 om 22:05:02 Ambulance sirens and distant explosions nonstop in #Donetsk right now http://t.co/BbAiPNykV1 #Ukraine via @shelomovskiy reageer retweet
pi_151663012
Oekrains leger aan opmars bezig. Kunnen ze makkelijk doen, het levert hen immers meer steun van het Westen op.
EuromaidanPR twitterde op maandag 13-04-2015 om 22:08:20 Rus-backed militants say they took captive 1 Ukrainian serviceman it the fight in area of the #Donetsk airport today http://t.co/6CQJmT7ph1 reageer retweet
Hermius1 twitterde op maandag 13-04-2015 om 22:01:58 ALERT: Right Sector Units attacking Spartak Village NW of #Donetsk . #NAF prepared and ready with counter-offensive.#donbass #Novorossiya reageer retweet
gbazov twitterde op maandag 13-04-2015 om 21:37:29 #IMPORTANT—If Givi's unit (#NAF) is forced to retreat from #Spartak, and chances are high it will be, the road to #Donetsk suburbs is open. reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151663558
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151663595
gbazov twitterde op maandag 13-04-2015 om 22:26:45 #DONETSK—Judging by reports, further #Ukraine incursion stopped. #UAF continues artillery attacks on #NAF positions, incl. at #Zhelobok. reageer retweet
gbazov twitterde op maandag 13-04-2015 om 22:28:41 #DONETSK—Local eyewitnesses confirm that sounds of explosions are heard throughout the city. reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151664740
In Berlijn leggen de Duitsers de Oekrainers en Russen nogmaals het Minsk akkoord uit, dat het niet alleen een staakt-het-vuren is, maar ook allerlei stappen voor humanitaire hulp en toenadering etc. .

Het zou erg sneu zijn als dat verdrag vannacht de vuilnisbak in gaat. Overigens had men het gisteren al over 1100+ explosies veroorzaakt door artillerie beschietingen

MaxRTucker twitterde op maandag 13-04-2015 om 03:50:23 Jesus. 1,166 explosions. The war in #Ukraine is back on. #Donetsk http://t.co/soxj2tgdpl reageer retweet
pi_151665597
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 22:59 schreef Nintex het volgende:
In Berlijn leggen de Duitsers de Oekrainers en Russen nogmaals het Minsk akkoord uit, dat het niet alleen een staakt-het-vuren is, maar ook allerlei stappen voor humanitaire hulp en toenadering etc. .

Het zou erg sneu zijn als dat verdrag vannacht de vuilnisbak in gaat. Overigens had men het gisteren al over 1100+ explosies veroorzaakt door artillerie beschietingen

MaxRTucker twitterde op maandag 13-04-2015 om 03:50:23 Jesus. 1,166 explosions. The war in #Ukraine is back on. #Donetsk http://t.co/soxj2tgdpl reageer retweet
En nergens lezen we er wat over in de Nederlandse media. Dat begrijp ik dan weer niet.
pi_151665901
quote:
15s.gif Op maandag 13 april 2015 23:22 schreef Infection het volgende:

[..]

En nergens lezen we er wat over in de Nederlandse media. Dat begrijp ik dan weer niet.
Dat er nog steeds gevochten wordt in Oekraine is niet echt 'nieuws'. In Yemen, Irak, Oekraine, Syrie en een paar Afrikaanse landen is het nog dagelijks oorlog.
pi_151666002
quote:
15s.gif Op maandag 13 april 2015 23:22 schreef Infection het volgende:

[..]

En nergens lezen we er wat over in de Nederlandse media. Dat begrijp ik dan weer niet.
beetje treurig inderdaad. Waar hebben wij ons vandaag druk om gemaakt in het nieuws?
  maandag 13 april 2015 @ 23:34:09 #139
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_151666033
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 22:59 schreef Nintex het volgende:
In Berlijn leggen de Duitsers de Oekrainers en Russen nogmaals het Minsk akkoord uit, dat het niet alleen een staakt-het-vuren is, maar ook allerlei stappen voor humanitaire hulp en toenadering etc. .

Het zou erg sneu zijn als dat verdrag vannacht de vuilnisbak in gaat. Overigens had men het gisteren al over 1100+ explosies veroorzaakt door artillerie beschietingen

MaxRTucker twitterde op maandag 13-04-2015 om 03:50:23 Jesus. 1,166 explosions. The war in #Ukraine is back on. #Donetsk http://t.co/soxj2tgdpl reageer retweet
Lijkt veel, maar valt wel mee. Over zes uur tijd, 1166 exposies. Dat zijn 21600 seconden, dus ongeveer eens per 18 seconden. Dat zou opzich nog 1 artillerie unit kunnen afvuren als ze hard doorwerken. :)
pi_151666041
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:30 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dat er nog steeds gevochten wordt in Oekraine is niet echt 'nieuws'. In Yemen, Irak, Oekraine, Syrie en een paar Afrikaanse landen is het nog dagelijks oorlog.
De laatste dag(en) is er toch weer veel meer geweld dan voorheen. Toch wel nieuwswaardig als je het mij vraagt.
pi_151666162
Tussen 12 april en 8 mei breekt de oorlog verder uit, daar wordt rekening mee gehouden.

http://www.forbes.com/sit(...)-ukraines-democracy/
http://uk.businessinsider(...)imminent-2015-4?r=US
  maandag 13 april 2015 @ 23:41:45 #142
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151666276
Lekker een offensief beginnen, terwijl beide partijen zich afgelopen tijd ingegraven hebben. Wordt een zware clash dan.
Say what?
pi_151666516
quote:
Als in de media zelfs berichten komen dat het conflict weer gaat oplaaien, dan zullen de Duitsers en Fransen dat ook weten. Die zitten er bovenop, maar ik gok dat het staakt-het-vuren altijd al alleen een uitstel was.
pi_151666523
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:38 schreef Fossieltje het volgende:
Tussen 12 april en 8 mei breekt de oorlog verder uit, daar wordt rekening mee gehouden.

http://www.forbes.com/sit(...)-ukraines-democracy/
http://uk.businessinsider(...)imminent-2015-4?r=US
Moeilijk serieus te nemen
quote:
Saakashvili’s allegedly ’wild and crazy’ actions didn’t cause the 2008 Russian invasion of Georgia. The Kremlin’s tanks were already rolling in through the Rokhi Tunnel into South Ossetia. Intercepts from that time, subsequently made public, then published everywhere and conveniently ignored by a feckless West, reveal the timeline indisputably. In fact, President Saakashvili had ordered his troops to refrain from engaging as they came under intense fire.
bullshit, het duurde minstens 12 uur voor de Russen versterking kregen.
Artikel is trouwens compleet "over the top", Saakashvili wordt nog net niet heilig verklaard...
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151666623
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:50 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Moeilijk serieus te nemen

[..]

bullshit, het duurde minstens 12 uur voor de Russen versterkingen kregen.
Artikel is trouwens compleet "over the top", Saakashvili wordt nog net niet heilig verklaard...
De schrijver is duidelijk een fanboy van Saakashvili. Zijn bronnen bevestigen wel de inhoud van het tweede artikel. Binnen een maand weten we of de heren gelijk hadden.
pi_151666661
Interview met Borodai, de voormalige leider van de DNR

http://www.novayagazeta.ru/politics/68042.html

Hij beweert dat (issie weer) Surkov de touwtjes in handen heeft wat betreft de Donbass. Igor Strelkov heeft volgens hem psychische problemen en hij had graag met de hulp van Rusland ook Kiev bereikt.

Tja, Saakashvili die werd zelfs gewaarschuwd door Dr. Rice en Bush dat hij veel te ver ging in zijn retoriek naar Rusland en dat hij zich beter kon richten op zijn eigen land i.p.v. de confrontatie zoeken met Moskou.
pi_151666774
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:53 schreef Fossieltje het volgende:

[..]

De schrijver is duidelijk een fanboy van Saakashvili. Zijn bronnen bevestigen wel de inhoud van het tweede artikel. Binnen een maand weten we of de heren gelijk hadden.
In het tweede artikel herhaalt Clark wat de Ukkies hem vertellen: namelijk dat ze een offensief verwachten. Tja, voor hen is het makkelijk die voorspelling uit te laten komen. Blijkbaar heeft Kiev niet alleen buitenlandse politici maar ook buitenlandse generaals aangenomen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151666994
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:58 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

In het tweede artikel herhaalt Clark wat de Ukkies hem vertellen: namelijk dat ze een offensief verwachten. Tja, voor hen is het makkelijk die voorspelling uit te laten komen. Blijkbaar heeft Kiev niet alleen buitenlandse politici maar ook buitenlandse generaals aangenomen.
Ukkies hebben geen belang bij het uitbreiden van het conflict. Ik gok dat de uitbreiding van het conflict niet richting het oosten zal gaan.
pi_151667069
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 00:04 schreef Fossieltje het volgende:

[..]

Ukkies hebben geen belang bij het uitbreiden van het conflict. Ik gok dat de uitbreiding van het conflict niet richting het oosten zal gaan.
Hebben geen belang bij het heroveren van grondgebied?
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151667075
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:58 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

In het tweede artikel herhaalt Clark wat de Ukkies hem vertellen: namelijk dat ze een offensief verwachten. Tja, voor hen is het makkelijk die voorspelling uit te laten komen. Blijkbaar heeft Kiev niet alleen buitenlandse politici maar ook buitenlandse generaals aangenomen.
Een voortzetting van de oorlog is onvermijdelijk. Het begint al bij het feit dat Zacharenko en co. vinden dat bepaalde gebieden die volgens Minsk-II bij Oekraine horen (Debaltseve o.a.) eigenlijk bij de DNR/LNR horen. Ze willen die zo nodig terug veroveren met geweld. Daarnaast moeten de Russisch/Oekrainse grensposten door de rebellen over gedragen worden aan het Oekrainse leger en vervolgens moeten die grensposten streng bewaakt worden. Zie ik ook nooit gebeuren.

Plus op den duur is een landbrug naar de Krim en daarmee de verovering van Mariupol noodzakelijk om het beoogde 'Novorussiya' te stichten.

Aan de Oekrainse kant willen ze de Krim ook 'nooit' opgeven en de Donbass ook terug. Wederom 2 onmogelijke standpunten.
  dinsdag 14 april 2015 @ 01:36:34 #152
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_151668681
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 00:07 schreef Nintex het volgende:

[..]

Een voortzetting van de oorlog is onvermijdelijk. Het begint al bij het feit dat Zacharenko en co. vinden dat bepaalde gebieden die volgens Minsk-II bij Oekraine horen (Debaltseve o.a.) eigenlijk bij de DNR/LNR horen. Ze willen die zo nodig terug veroveren met geweld. Daarnaast moeten de Russisch/Oekrainse grensposten door de rebellen over gedragen worden aan het Oekrainse leger en vervolgens moeten die grensposten streng bewaakt worden. Zie ik ook nooit gebeuren.

Plus op den duur is een landbrug naar de Krim en daarmee de verovering van Mariupol noodzakelijk om het beoogde 'Novorussiya' te stichten.

Aan de Oekrainse kant willen ze de Krim ook 'nooit' opgeven en de Donbass ook terug. Wederom 2 onmogelijke standpunten.
Met andere woorden, dit kan nog jaren zo doorgaan?
  dinsdag 14 april 2015 @ 02:39:19 #153
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 14 april 2015 @ 09:10:57 #154
186611 Haags
pi_151670729
Ze zijn meer dan welkom in Berlijn.
Ура для россии
pi_151670831
Poetin wint, Rusland verliest.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151671106
quote:
Die bikers zijn zelf verkapte nazi's, maar dat mag de pret niet drukken uiteraard.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:15:44 #158
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_151677963
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die bikers zijn zelf verkapte nazi's, maar dat mag de pret niet drukken uiteraard.
Over het algemeen heb ik niet veel met 'bikers', misschien heb je wel gelijk, Koos. Wel is het goed dat 9 mei herdacht wordt, de dag dat de Sovjets Europa bevrijdden.

Het blijft spijtig dat de USSR er niet meer is, Poetin is geen echte communist. ;(
pi_151678106
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die bikers zijn zelf verkapte nazi's, maar dat mag de pret niet drukken uiteraard.
De Russian Federation of Motorcycle Tourism zijn nazis, heb je daar enige onderbouwing voor?
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151678148
quote:
Het Britse ministerie van Defensie monitort drie Russische marineschepen die dinsdag door het Kanaal varen.

De schepen zijn volgens Rusland op weg naar het noordelijke deel van de Atlantische Oceaan voor militaire oefeningen.

Eerder voerden de schepen al oefeningen uit in de Golf van Biskaje. Onduidelijk is nog of Rusland ook wil oefenen in het Kanaal; het Britse ministerie heeft dergelijke handelingen vooralsnog niet waargenomen.

Het komt vaker voor dat Rusland marineschepen door het Kanaal laat varen. De banden tussen het westen en Rusland zijn het afgelopen jaar echter verslechterd door de crisis in Oekrane, waardoor elke handeling van de Russische marine met argusogen wordt bekeken.
pi_151678152
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Over het algemeen heb ik niet veel met 'bikers', misschien heb je wel gelijk, Koos. Wel is het goed dat 9 mei herdacht wordt, de dag dat de Sovjets Europa bevrijdden.

Het blijft spijtig dat de USSR er niet meer is, Poetin is geen echte communist. ;(
Wat heeft de USSR ooit voor positiefs gebracht dan? :')
pi_151678230
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:21 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De Russian Federation of Motorcycle Tourism zijn nazis, heb je daar enige onderbouwing voor?
'Verkapte nazi's. Met andere woorden: intolerante apen.

quote:
The group displays a noticeable interest in homosexuality. In January 2015, the group's leader, Zaldostanov, expressed support for a Russian Anti-Maidan movement which said it was ready to use violence to stop anti-government and pro-democracy protesters and suggested that "Death to faggots" could be an alternate name for the group.[13] [14] At a February 2015 "Anti-Maidan" rally in Moscow organized by Zaldostanov, popular slogans included "We don't need Western ideology and gay parades!
Aldus Wiki.

Gezellige jongens.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:29:20 #163
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_151678293
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:23 schreef Infection het volgende:

[..]

Wat heeft de USSR ooit voor positiefs gebracht dan? :')
Het waren de communisten, kameraad, die ook voor jouw vrijheid vochten. Hannie Schaft, in Nederland, zat in het verzet bij de CPN. De CPN streed tegen de Duitsers, terwijl een groot deel van (christelijk) Nederland met de arm omhoog stond en de Duitsers verwelkomden.

De Sovjets bestreden de nazi's, 9 mei veroverden ze Berlijn, waardoor het nazi-Duitsland viel.

De Sovjets zorgden voor gratis en goed onderwijs, uitstekende en gratis gezondheidszorg, geen luierdagen voor bejaarden in de USSR, geen mensen met een slecht gebit, omdat ze de tandarts niet konden betalen. Uitstekend en fijnmazig openbaar vervoer en zeer goedkoop. Gas, elektra voor het hele volk makkelijk betaalbaar, nauwelijks criminaliteit, geen religieuze mafkezerij, religies werden ontmoedigd.
pi_151678304
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

'Verkapte nazi's. Met andere woorden: intolerante apen.

[..]

Aldus Wiki.

Gezellige jongens.
Right, de Russian Federation of Motorcycle Tourism zijn gelijk aan de night wolves, net zoals elke Nederlander op een motor een lid van de Hells Angels is?
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151678306
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Over het algemeen heb ik niet veel met 'bikers', misschien heb je wel gelijk, Koos. Wel is het goed dat 9 mei herdacht wordt, de dag dat de Sovjets Europa bevrijdden.

Het blijft spijtig dat de USSR er niet meer is, Poetin is geen echte communist. ;(
Ja ja, nu weten we wel dat je die genocidale bende steunt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:30:55 #166
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_151678324
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Het waren de communisten, kameraad, die ook voor jouw vrijheid vochten. Hannie Schaft, in Nederland, zat in het verzet bij de CPN. De CPN streed tegen de Duitsers, terwijl een groot deel van (christelijk) Nederland met de arm omhoog stond en de Duitsers verwelkomden.

De Sovjets bestreden de nazi's, 9 mei veroverden ze Berlijn, waardoor het nazi-Duitsland viel.

De Sovjets zorgden voor gratis en goed onderwijs, uitstekende en gratis gezondheidszorg, geen luierdagen voor bejaarden in de USSR, geen mensen met een slecht gebit, omdat ze de tandarts niet konden betalen. Uitstekend en fijnmazig openbaar vervoer en zeer goedkoop. Gas, elektra voor het hele volk makkelijk betaalbaar, nauwelijks criminaliteit, geen religieuze mafkezerij, religies werden ontmoedigd.
Als er geroepen wordt dat de communisten zo hebben bijgedragen aan het verslaan van de Nazi's wordt er altijd aan voorbij gegaan dat de communisten misdadiger waren dan de Nazi's.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_151678334
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Het waren de communisten, kameraad, die ook voor jouw vrijheid vochten. Hannie Schaft, in Nederland, zat in het verzet bij de CPN. De CPN streed tegen de Duitsers, terwijl een groot deel van (christelijk) Nederland met de arm omhoog stond en de Duitsers verwelkomden.

De Sovjets bestreden de nazi's, 9 mei veroverden ze Berlijn, waardoor het nazi-Duitsland viel.

De Sovjets zorgden voor gratis en goed onderwijs, uitstekende en gratis gezondheidszorg, geen luierdagen voor bejaarden in de USSR, geen mensen met een slecht gebit, omdat ze de tandarts niet konden betalen. Uitstekend en fijnmazig openbaar vervoer en zeer goedkoop. Gas, elektra voor het hele volk makkelijk betaalbaar, nauwelijks criminaliteit, geen religieuze mafkezerij, religies werden ontmoedigd.
Dat waren niets meer dan 'cadeautjes' om het volk de mond te snoeren. Wat er zich op de achtergrond afspeelde is totaal niet 'sociaal' te noemen. Miljoenen mensen vermoordt en ondertussen ook nog eens half Europa geannexeerd.
pi_151678349
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:29 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Right, de Russian Federation of Motorcycle Tourism zijn gelijk aan de night wolves, net zoals elke Nederlander op een motor een lid van de Hells Angels is?
Poland's fury as Russian 'Night Wolves' biker club plan ride to Berlin to commemorate World War II

Hier ging het toch over?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_151678402
quote:
misschien moet je leren lezen
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:34:43 #170
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_151678431
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

'Verkapte nazi's. Met andere woorden: intolerante apen.

[..]

Aldus Wiki.

Gezellige jongens.
Ik ben het hier met je eens, Koos. Homofobie vind ik ook niet goed, anderzijds is homofobie helaas nu eenmaal een euvel in oost-Europa. In west-Oekraine, waar de Russen niets te zeggen hebben, ben je je leven als homo ook niet zeker.
Een van de weinige landen in het oosten waar geen homofobie heerst, is Tsjechie en in de communistische tijd Albanie, maar vrijwel alle andere oostbloklanden zijn uiterst homofoob.

In de begintijd van de USSR was er een houding van seksuele vrijheid, omdat de staat zich niet dient te bemoeien met seks, helaas zijn later toch anti-homo-wetten aangenomen in de USSR. Albanie kende nooit anti-sekswetten, als enig 'Sovjet'-land. Religie, de oorzaak veelal van een seksvijandige houding, was compleet verboden in het land van Enver Hoxha. Een uitstekende zet van deze man, helaas komt het religieuze onkruid weer omhoog in Albanie en ook Rusland (Wit-Rusland weet het redelijk tegen te houden).
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:35:25 #171
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_151678456
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

misschien moet je leren lezen
Er staat erg duidelijk night wolves. Kunnen ze wel iemand van die andere organisatie interviewen, maar dat verandert daar niets aan.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_151678488
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

misschien moet je leren lezen
Wat mis ik dan precies?

quote:
Plans by one of Russia's largest biker clubs, Nochniye Volki (the "Night Wolves") to ride through Poland en route to Berlin have been greeted with fury, with some Poles threatening physically to block their route.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_151678519
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:35 schreef DeJori het volgende:

[..]

Er staat erg duidelijk night wolves. Kunnen ze wel iemand van die andere organisatie interviewen, maar dat verandert daar niets aan.
bullshit, lees de twee artikels die Boomknuffelaar postte, daar staat duidelijk in dat het niet door de night wolves georganiseerd wordt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151678545
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:37 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

bullshit, lees de twee artikels die Boomknuffelaar postte, daar staat duidelijk in dat het niet door de night wolves georganiseerd wordt.
Aha, dus mijn bron is weer eens verkeerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_151678586
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, dus mijn bron is weer eens verkeerd.
als dit de manier is waarop jij je bronnen kiest dan zegt dat genoeg over wat voor een "journalist" je bent.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:39:33 #176
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_151678588
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:37 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

bullshit, lees de twee artikels die Boomknuffelaar postte, daar staat duidelijk in dat het niet door de night wolves georganiseerd wordt.
Ik zie het. Je hebt gelijk.

Neemt echter niet weg dat de polen juist problemen hebben met de komst van de night wolves, niet met de rest van de groep.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_151678617
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:39 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

als dit de manier is waarop jij je bronnen kiest dan zegt dat genoeg over wat voor een "journalist" je bent.
International Business Times is een leugenachtige propaganda-poeper?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_151678641
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

International Business Times is een leugenachtige propaganda-poeper?
waarom zoek je een extra bron als er al twee gepost waren?
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151678645
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:39 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ik zie het. Je hebt gelijk.

Neemt echter niet weg dat de polen juist problemen hebben met de komst van de night wolves, niet met de rest van de groep.
Er staat ook niet dat die Night Wolves de tocht hebben georganiseerd, enkel dat ze meerijden. En dat lijkt mij geen vergezochte aanname.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_151678661
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:41 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

waarom zoek je een extra bron als er al twee gepost waren?
Hoe meer bronnen, hoe beter, is mij altijd geleerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_151678671
Afgezien daarvan lijkt de trip me geen goed idee, je weet dat het sowieso als een provocatie gezien zal worden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151678847
MarQs__ twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 14:44:22 Militants planning to redeploy withdrawn Grad systems to #Horlivkahttp://t.co/vun4ohwxKG reageer retweet
pi_151682394
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 02:33 schreef ZOA het volgende:

[..]

Als altijd wauwel je weer complete onzin..
Ga je nu feiten die door de Russen en Duitsers beide erkent staan en op papier zijn ook nog ontkennen. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 14-04-2015 18:53:11 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 14 april 2015 @ 18:42:01 #184
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_151685192
Goed nieuws dat het Minsk 2 akkoord vandaag is versterkt! Nog meer terugtrekken, dit zit er uit op de-escalatie! Gelukkig, was al bang dat de 3e wereld oorlog op het punt van uitbreken zou staan.

Maar we hebben dus nog even!
pi_151689632
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 18:42 schreef BarryOSeven het volgende:
Goed nieuws dat het Minsk 2 akkoord vandaag is versterkt! Nog meer terugtrekken, dit zit er uit op de-escalatie! Gelukkig, was al bang dat de 3e wereld oorlog op het punt van uitbreken zou staan.

Maar we hebben dus nog even!
Ik hoop dat dit sarcastisch is bedoeld?
pi_151692188
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ga je nu feiten die door de Russen en Duitsers beide erkent staan en op papier zijn ook nog ontkennen. :')
Nee hoor
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_151693828
OSCE_SMM twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 20:13:43 Latest from SMM to Ukraine: Massive increase in number of ceasefire violations, esp around Donetsk airport, Shyrokyne http://t.co/bTiVxYgKdK reageer retweet
pi_151695622
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:28 schreef ZOA het volgende:

[..]

Nee hoor
Waarom zeg je dan dat hij Kwatst
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_151700885
quote:
De Russische motorclub Nachtwolven, vrienden van president Vladimir Poetin, zijn van plan om binnenkort in de voetsporen van het Rode Leger te treden. Om de overwinning van de Sovjetunie op nazi-Duitsland te herdenken en vieren, willen de nationalistische bikers een tocht door Oost- en Midden-Europa rijden, met Berlijn als eindpunt op 9 mei, de Russische Dag van de Overwinning. Niet iedereen is daar blij mee.
Met zo'n homoclubje zou niemand blij zijn, behalve Vladimir dan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151716396
https://twitter.com/hdevreij/status/588341157710684160

Mocht dit waar zijn hoop ik dat we de Russen helemaal platbombarderen :(!
pi_151721627
quote:
8s.gif Op woensdag 15 april 2015 18:33 schreef BEFEM het volgende:
https://twitter.com/hdevreij/status/588341157710684160

Mocht dit waar zijn hoop ik dat we de Russen helemaal platbombarderen :(!
'as evidence the rebels didn't shoot it down'

Man man man, zijn de Russen nou zo dom of doen ze alleen maar zo? Als je er met een onderdeel vandoor gaat, maak je jezelf alleen maar meer verdacht in plaats van het te ontkrachten. :')
pi_151722637
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:47 schreef Infection het volgende:

[..]

'as evidence the rebels didn't shoot it down'

Man man man, zijn de Russen nou zo dom of doen ze alleen maar zo? Als je er met een onderdeel vandoor gaat, maak je jezelf alleen maar meer verdacht in plaats van het te ontkrachten. :')
quote:
Malaysian fragment "Boeing", which was shot down in July 2014 over the Donetsk region, will be put in a museum organization "Combat Brotherhood" in the Krasnodar region. Material photo wreckage of the liner in the hands of the representative organization in the city of Yeisk was published in the newspaper "The Council of Azov region."

Fragment "Boeing" MN17, according to the users of social networks, is part of the trolley, with which passengers carry about food and drink

The author Irina Boiko told bbcrussian.com, he personally met with local entrepreneur, a veteran of Afghanistan Alexander Shabanov, who delivered a fragment of the aircraft in the village of Yeisk Rassypnoe Donetsk region.

It is reported that the chip with the airline's name on it was handed over to the residents of Yeisk "in gratitude for the delivered products, clothing and medicine" by residents of loose, Thorez suburb, where most of the collapsed wreckage.

Shabanov, as stated in the article, accompanied by a batch of humanitarian aid in the self-proclaimed "Donetsk People's Republic."

"When he was told it was a fragment of [aircraft], Shabanov not say, but said that it was just from the residents as an exhibit for the museum," - said Boyko.

According to the journalist of the newspaper "The Council of Azov region," this "gift" was due to the fact that "it's just interesting as a historical fact."

Irina Boyko said that he learned about the transfer of a fragment of "Boeing" separation "Combat Brotherhood" in Yeisk thanks to Alexander Sladkova military program on the TV channel "Russia". Special edition of the program, she said, was filmed in the city after the death of a resident of the nearby village of October, who fought on the side of the separatists.

The newspaper "The Council of Azov region" is a privately held, sold in Yeisk and several neighboring areas of the Krasnodar Territory. Site on the Internet at no publications.
"Antimaydan", and the birthplace of President

Organization of veterans of local wars and armed conflicts "Combat Brotherhood", which is chaired by the former governor of Moscow region Boris Gromov, participated in the creation of the Russian movement "Antimaydan."

Member of the Federation Council, the first deputy chairman of the "Combat Brotherhood" and one of the ideologists "Antimaydana" Dmitry Sablin told in an interview with BBC Russian Service that 99 percent of the representatives of veterans' organizations will be "on a personal membership" in "Antimaydane."
Gegeven aan een vereniging van Afghanistan veteranen die een museum willen openen...
http://www.bbc.co.uk/russ(...)mh17_fragment_museum
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151723743
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:05 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[..]

Gegeven aan een vereniging van Afghanistan veteranen die een museum willen openen...
http://www.bbc.co.uk/russ(...)mh17_fragment_museum
Wat geeft hen het recht om er met een stukje van het vliegtuig vandoor te gaan?

Ook al is het voor een museum, het onderzoek is nog niet eens afgerond.
pi_151723816
BI_Defense twitterde op woensdag 15-04-2015 om 21:27:11 Russian-backed rebels have launched 'massive' attacks six miles from a key Ukrainian city — via @RFERL http://t.co/mmcWoisCWt reageer retweet
  woensdag 15 april 2015 @ 21:39:59 #198
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_151724341
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:29 schreef Infection het volgende:
BI_Defense twitterde op woensdag 15-04-2015 om 21:27:11 Russian-backed rebels have launched 'massive' attacks six miles from a key Ukrainian city — via @RFERL http://t.co/mmcWoisCWt reageer retweet
Lekker vaag weer. Een massive attack op een key city. Wat is massive en welke key city?
pi_151724777
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:39 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Lekker vaag weer. Een massive attack op een key city. Wat is massive en welke key city?
Inderdaad behoorlijk vaag. Als ik het artikel lees zal het wel om Donetsk gaan.
Maar dan nog vraag ik mij af waar ze 'massive' vandaan halen. Ik neem het in ieder geval met een korrel zout.
pi_151724983
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:50 schreef Infection het volgende:

[..]

Inderdaad behoorlijk vaag. Als ik het artikel lees zal het wel om Donetsk gaan.
Maar dan nog vraag ik mij af waar ze 'massive' vandaan halen. Ik neem het in ieder geval met een korrel zout.
Mariupol natuurlijk, zoals altijd...
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151728504
Liveuamap twitterde op woensdag 15-04-2015 om 22:55:02 #Greece in talks with #Russia to buy missiles for S-300 systems http://t.co/1CupucJZ1V #Ukraine via @EuromaidanPress reageer retweet
Vraag me af wat ik hiervan moet geloven... :')
pi_151730809
quote:
Greece in talks with Russia to buy missiles for S-300 systems: RIA

(Reuters) - Greece is negotiating with Russia for the purchase of missiles for its S-300 anti-missile systems and for their maintenance, Russia's RIA news agency quoted Greek Defense Minister Panos Kammenos as saying on Wednesday.

The report followed a visit by Greek Prime Minister Alexis Tsipras last week to Moscow, where he won pledges of Russian moral support and long-term cooperation but no fresh funds to help avert bankruptcy for his heavily indebted nation.

NATO member Greece has been in possession of the Russian-made S-300 air defense systems since the late 1990s.

"We are limiting ourselves to replacement of missiles (for the systems)," RIA quoted Kammenos, who is in Moscow for a security conference, as saying.

"There are negotiations between Russia and Greece on the maintenance of the systems ... as well as for the purchase of new missiles for the S-300 systems," he said.

The Greek defense ministry in Athens later issued a statement quoting Kammenos as saying: "The existing defense cooperation programs will continue. There will be maintenance for the existing programs."

No other details were immediately available.

It was unclear where Greece, whose leftist government is struggling to secure the funds to meet its debt repayments, would find the money to buy more missiles.

Russian President Vladimir Putin said after his talks with Tsipras in Moscow last week that Athens had not asked for money to ease its debt crisis.

However, Greece is keen to revive its traditionally good relations with Moscow, prompting unease among some of its European partners at a time of deep tension between Russia and the West over the Ukraine crisis.

On Monday, the Kremlin said Putin had signed a decree ending a self-imposed ban on delivering its S-300 anti-missile system to Tehran after world powers, including Russia, reached an interim deal with Iran on curbing its nuclear program.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0N62A720150415
  donderdag 16 april 2015 @ 01:01:35 #203
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_151731026
quote:
De rest van de EU mag de schulden betalen en Griekenland koopt doodleuk wat nutteloze defensietroep.
pi_151731041
quote:
Ik dacht dat Griekenland bankroet was? En waarom koop je als NAVO-land wapens van je 'vijand'?

Griekenland en Rusland mogen dan wel goede vrienden zijn, maar Griekenland houdt er blijkbaar geen rekening mee dat ze nog steeds lid van de EU en NAVO zijn.

Je zou bijna gaan denken dat Griekenland zich alvast voorbereidt op een eventuele afscheiding van de EU.
pi_151731240
quote:
15s.gif Op donderdag 16 april 2015 01:02 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik dacht dat Griekenland bankroet was? En waarom koop je als NAVO-land wapens van je 'vijand'?

Griekenland en Rusland mogen dan wel goede vrienden zijn, maar Griekenland houdt er blijkbaar geen rekening mee dat ze nog steeds lid van de EU en NAVO zijn.

Je zou bijna gaan denken dat Griekenland zich alvast voorbereidt op een eventuele afscheiding van de EU.
Lol, je hebt liever dat Griekenland enkele miljarden extra uitgeeft om z'n bestaande systemen te vervangen door patriots?
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151731270
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 01:13 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Lol, je hebt liever dat Griekenland enkele miljarden extra uitgeeft om z'n bestaande systemen te vervangen door patriots?
Nee, ik heb liever dat ze gewoon helemaal niets uitgeven. Ze staan tenslotte nog steeds in het rood bij de EU, oftewel bij ons.
pi_151733233
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2015 23:09 schreef Infection het volgende:
Liveuamap twitterde op woensdag 15-04-2015 om 22:55:02 #Greece in talks with #Russia to buy missiles for S-300 systems http://t.co/1CupucJZ1V #Ukraine via @EuromaidanPress reageer retweet
Vraag me af wat ik hiervan moet geloven... :')
Misschien kan je het Poetin vragen, over 2 uur begint zijn jaarlijkse Q&A.

Heb je je vraag al ingestuurd? :7
pi_151733951
quote:
Nederlander en Oekraense echtgenote weggepest uit de Krim

Het leven op de Krim is sinds de Russische annexatie goed. Wie het daar niet mee eens is, moet zwijgen of oprotten. Het nieuwe gezag duldt geen kritiek. Wie toch blijft n zijn mond opentrekt, speelt met zijn leven. Niet voor niets zijn Nederlander Jelle en zijn Oekraense vrouw Catharina gevlucht.

,,Het is de mooiste plek op aarde, de Krim,'' zegt Jelle treurend. Jarenlang heeft hij met zijn vrouw Catharina en hun twee kinderen op het schiereiland gewoond. ,,Een paradijs. Ik werkte daar in een hotel aan de kust. Azuurblauw water waarin dolfijnen dartelen.''

Dat paradijs ligt plotseling onbereikbaar ver weg. Enkele maanden geleden is Jelle met zijn gezin gevlucht naar Nederland. Uit angst dat hun zoon in het Russische leger zou moeten dienen en naar Tsjetsjeni zou worden gestuurd om daar te vechten. Uit angst ook voor de intimidatie en het geweld tegen Oekraners en met name tegen de minderheid van de Krim-Tataren.

Veiligheidsdienst
Jelle en Catharina zijn niet hun echte namen. ,,Ik durf niet te zeggen waar ik nu woon, hoe we echt heten, wanneer we zijn gevlucht,'' zegt Jelle. ,,Op de foto willen we evenmin, ook niet als we er onherkenbaar op staan. De Russische veiligheidsdienst FSB heeft maar een paar gegevens nodig om ons te traceren. Zoveel Nederlanders woonden er niet op de Krim. Catharina's broer is ook naar het buitenland gevlucht en heeft een interview gegeven. De volgende dag stond de FSB al bij haar op de stoep. Wij willen onze achtergebleven familieleden niet in gevaar brengen.''

De angst is begrijpelijk. Mensenrechtenorganisatie Amnesty International meldt in een onlangs verschenen rapport dat alleen al in de eerste maanden van de annexatie - nu ruim een jaar geleden - paramilitairen ten minste tien mensen hebben ontvoerd en mishandeld. Van zeven van hen is het lot nog altijd onbekend.

Marteling
Van Reshat Ametov (39) kent Amnesty International het lot wl. Een video toont hoe hij tijdens een kleine demonstratie op 3 maart 2014 voor het regeringsgebouw in Simferopol door drie in een onbekend uniform geklede mannen naar een auto wordt gebracht. Op 15 maart is zijn lichaam gevonden, met tekens van marteling. De daders zijn nooit achterhaald. Ametov uitte op Facebook regelmatig kritiek op de situatie van de Krim-Tataren.

Vanuit Nederland probeert Jelle zoveel mogelijk informatie over de actuele situatie op de Krim te vergaren. Eenvoudig is dat niet. ,,Skypen met mijn Oekraense familieleden of vrienden durf ik niet. Alles wordt afgeluisterd. De verhalen die wij te horen krijgen, zijn gruwelijk. In Simferopol is een burgerwacht in militaire kleding actief, allemaal Russische alcoholisten en drugsverslaafden. Ze worden de SS genoemd en hebben een 16-jarige jongen met een hamer doodgeslagen, enkel omdat hij Oekraens sprak. Een 12-jarige jongen is het ziekenhuis in geslagen omdat hij met zijn mobieltje met zijn moeder belde en Krim-Tataars sprak.''

De Krim is verworden tot een vrijhaven voor criminelen en ander tuig, stelt Jelle. ,,Veel lui uit Donetsk en Loehansk zijn er naartoe gekomen, en dat zijn geen lieverdjes. Ook veel Russische criminelen houden zich er op. Het is nu een bananenrepubliek, je kunt je gang gaan als je maar een Russisch vlaggetje op de auto hebt.''

Herdenkingen
De autoriteiten doen weinig tot niets aan de criminaliteit, constateert ook Amnesty International.

Met name de Tataren wordt het leven zuur gemaakt. De zelfbenoemde premier van de Krim, Sergej Askionov, moet niets van hen hebben. In mei 2014 verbiedt hij de herdenking van de deportatie in 1944 van de Krim-Tataren naar verafgelegen gebieden in de Sovjet-Unie. Ook mogen ze enkele maanden later de slachtoffers van Stalin en het nazisme niet openlijk herdenken. De officile reden: het is z warm, dat deelname aan de herdenking slecht zou zijn voor de gezondheid.

De pesterijen en intimidatie hebben effect. Tal van Oekraners en Krim-Tataren zijn net als Jelle en Catharina gevlucht. Tot vreugde van sommige Russen, die maar wat graag de verlaten huizen innemen.

Spaargeld
Vooral de woningen van gevluchte Tataren zijn geliefd, weet Catharina, die veel Tataren onder haar vrienden heeft. ,,Tataren vluchten niet zomaar. Zij zijn enorm gehecht aan hun geboortegrond. Al hun spaargeld steken ze in de bouw van een huis; als ze weer wat te besteden hebben, bouwen ze hun woning verder uit. Langzaam maar zeker worden het heuse villa's.'' Alleen als het leven onmogelijk wordt gemaakt en hen niets anders rest, zullen Tataren de benen nemen

Maar zelfs wie op de vlucht slaat, wordt nog niet met rust gelaten, weten Jelle en Catharina uit ervaring. Jelle: ,,We zaten in een trein van zo'n dertig wagons. En nog kwam een zestal bewapende militairen uitgerekend onze wagon binnen en schreeuwde: 'Waar is die Hollander!' Ze hebben mijn pas zeker een kwartier lang bestudeerd, met een loep. Ik heb al die tijd geprobeerd vriendelijk te lachen. Ze hebben ons uiteindelijk doorgelaten, maar mijn visum is verscheurd. Het wordt nu heel moeilijk een nieuw visum te krijgen om nog eens terug te kunnen gaan.''

http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)st-uit-de-Krim.dhtml
pi_151734102
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 09:41 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Jeej, een verhaal zonder echte bronnen om weer aan wat beeldvorming te doen. *O*

Topjournalistiek. ^O^
pi_151734211
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2015 09:49 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Jeej, een verhaal zonder echte bronnen om weer aan wat beeldvorming te doen. *O*

Topjournalistiek. ^O^
Dat zal de AD dan wel hebben geleerd van Russia Today, Life News, Sputnik, enz,. ;)
pi_151736030
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 09:54 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Dat zal de AD dan wel hebben geleerd van Russia Today, Life News, Sputnik, enz,. ;)
Post je die artikelen dan ook even?

Ah, dat zal wel weer teveel gevraagd zijn natuurlijk.
pi_151736417
Voor alle Poetin haters en fanboys, zijn jaarlijkse Q & A, live:

http://rt.com/on-air/putin-annual-news-conference/
pi_151736612
Een Q en A met gefilterde vragen en antwoorden.
pi_151742443
Pro-Russische journalist doodgeschoten in Kiev

http://www.nu.nl/buitenla(...)schoten-in-kiev.html
pi_151742688
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:33 schreef theNull het volgende:
Pro-Russische journalist doodgeschoten in Kiev

http://www.nu.nl/buitenla(...)schoten-in-kiev.html
De zoveelste die de mond gesnoerd wordt.

Edit: Oh, Pro-Russisch dit keer. Laat maar. ;)

Maakt het overigens niet minder erg.
pi_151743143
  donderdag 16 april 2015 @ 15:06:52 #218
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_151743361
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:59 schreef Eyd het volgende:
[ afbeelding ]
Heb je ook kaartjes van andere Europese koloniale grootmachten en hun veroveringen?
The view from nowhere.
  donderdag 16 april 2015 @ 15:07:20 #219
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_151743375

:D

Mother Russia From Alaska To The Kremlin!

Wat als de wolf vriendjes wordt met de beer?

Duitsland - Rusland druzhba! O+


Een discussie over Atlantisch - versus continentaal gedachtegoed.

Het goede van Duitsland: liefde voor de natuur, ecologie, liefde voor kwaliteit i.p.v. kwantiteit, liefde voor kunst en cultuur, grote dichters, schrijvers, filosofen, psychologen vermengd met het goede van Rusland.
Een interessant experiment.
pi_151743449
MarQs__ twitterde op donderdag 16-04-2015 om 15:07:35 #Zakharchenko threatens to take #Mariupol, says he has 23,000 men under arms, 30,000 in reserve http://t.co/TaqlBClLr3via @OS1954 reageer retweet
pi_151743536
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:06 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Heb je ook kaartjes van andere Europese koloniale grootmachten en hun veroveringen?
Nee, sorry
pi_151743619
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:59 schreef Eyd het volgende:
[ afbeelding ]
:')

En de hele wereld is van mij. Kijk maar naar dit historische document:
quote:
Al het grondgebied op aarde is van FOK!-user waht.
Ondertekend op 10.000BC.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151743729
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:12 schreef Eyd het volgende:

[..]

Nee, sorry
Maakt niet uit, de Nederlandse media laat jouw kaartje prime time zien want ze houden nogal van eenzijdige berichtgeving.
pi_151743772
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:33 schreef theNull het volgende:
Pro-Russische journalist doodgeschoten in Kiev

http://www.nu.nl/buitenla(...)schoten-in-kiev.html
En gister weer een pro Russische politicus vermoord in Kiev.

Ukraine ally of ex-President Yanukovych found dead

http://www.bbc.com/news/world-europe-32329512
pi_151743896


Zijn naam: Oleg Kalashnikov. :7

Zijn lot iets minder florissant: vermoord door neo-nazi's op de dag dat de Joden de Holocaust herdenken.
pi_151744082
MarQs__ twitterde op donderdag 16-04-2015 om 15:07:35 #Zakharchenko threatens to take #Mariupol, says he has 23,000 men under arms, 30,000 in reserve http://t.co/TaqlBClLr3via @OS1954 reageer retweet
pi_151744165
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:28 schreef theNull het volgende:
MarQs__ twitterde op donderdag 16-04-2015 om 15:07:35 #Zakharchenko threatens to take #Mariupol, says he has 23,000 men under arms, 30,000 in reserve http://t.co/TaqlBClLr3via @OS1954 reageer retweet
Had ik een aantal minuten geleden al gepost, maar wel een verontrustend bericht.
Vraag me af of al die in totaal 53.000 man allemaal 'separatisten' zijn. Moet wel Russisch leger tussen zitten.
pi_151744177
8 politici in enkele maanden, gaat goed met de zuiveringen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151744424
http://nos.nl/artikel/203(...)v-doodgeschoten.html

Ach ach, Poetin laat weer ergens een journalistje vermoorden.

Applaus mensen!
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151744464
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:40 schreef waht het volgende:
http://nos.nl/artikel/203(...)v-doodgeschoten.html

Ach ach, Poetin laat weer ergens een journalistje vermoorden.

Applaus mensen!
Lijkt mij niet dat hij zijn 'eigen volk' laat vermoorden. Het zou overigens wel een goede reden zijn om Oekrane binnen te vallen, maar gaat wel een beetje ver in mijn ogen, zelfs voor Putin.
pi_151744490
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:42 schreef Infection het volgende:

[..]

Lijkt mij niet dat hij zijn 'eigen volk' laat vermoorden. Het zou overigens wel een goede reden zijn om Oekrane binnen te vallen, maar gaat wel een beetje ver in mijn ogen, zelfs voor Putin.
Poetin heeft al zoveel Russen laten omleggen. Eentje meer om Kiev zwart te maken maakt weinig uit natuurlijk.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151744501
quote:
15s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:43 schreef waht het volgende:

[..]

Poetin heeft al zoveel Russen laten omleggen. Eentje meer om Kiev zwart te maken maakt weinig uit natuurlijk.
:')
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151744511
Grad is ook weer back in business

MarQs__ twitterde op donderdag 16-04-2015 om 14:48:09 GRAD batteries arrived to Kuibyshev district in #Donetsk, rumble of heavy equipment in Putilovsky area reageer retweet
pi_151744523
quote:
15s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:43 schreef waht het volgende:

[..]

Poetin heeft al zoveel Russen laten omleggen. Eentje meer om Kiev zwart te maken maakt weinig uit natuurlijk.
Ik ben geen pro-Rus, maar heb je hier ook een bron van?
pi_151744541
Zag deze foto voorbij komen, geen idee of het recent is, maar als dat wel het geval is, ziet poetin er slecht uit....

pi_151744544
Het is vrij waarschijnlijk dat Rusland achter die Oekraense fascisten zit. Het Kremlin steunt met alle liefde fascistische groeperingen, die leveren altijd voldoende reden om vijandbeelden te vormen.

Slim gespeeld van Vladimir.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151744576
MarQs__ twitterde op donderdag 16-04-2015 om 15:41:35 #Zakharchenko: "#Kiev is preparing for war, 300 #Ukraine troops injured during #Donetsk breakthrough bid" reageer retweet
MarQs__ twitterde op donderdag 16-04-2015 om 15:43:24 @MarQs__ He also said they destroyed 80 pieces of equipment..em yeah sure! reageer retweet
MarQs__ twitterde op donderdag 16-04-2015 om 15:44:13 @MarQs__ He says that breakthrough attempt happened yesterday evening. reageer retweet
pi_151744581
quote:
15s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:44 schreef waht het volgende:
Het is vrij waarschijnlijk dat Rusland achter die Oekraense fascisten zit. Het Kremlin steunt met alle liefde fascistische groeperingen, die leveren altijd voldoende reden om vijandbeelden te vormen.

Slim gespeeld van Vladimir.
Medicatie weer vergeten?
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151744604
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:46 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Medicatie weer vergeten?
Het zal niet ondenkbaar zijn, Putin is tot veel in staat.
pi_151744610
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:45 schreef Infection het volgende:
MarQs__ twitterde op donderdag 16-04-2015 om 15:41:35 #Zakharchenko: "#Kiev is preparing for war, 300 #Ukraine troops injured during #Donetsk breakthrough bid" reageer retweet
MarQs__ twitterde op donderdag 16-04-2015 om 15:43:24 @MarQs__ He also said they destroyed 80 pieces of equipment..em yeah sure! reageer retweet
MarQs__ twitterde op donderdag 16-04-2015 om 15:44:13 @MarQs__ He says that breakthrough attempt happened yesterday evening. reageer retweet
Is @MarQs__ naar zichzelf aan het twitteren?
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151744614
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:44 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik ben geen pro-Rus, maar heb je hier ook een bron van?
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_journalists_killed_in_Russia
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151744627
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:46 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Medicatie weer vergeten?
Meid toch, wordt het allemaal te veel?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151744628
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:47 schreef theNull het volgende:

[..]

Het zal niet ondenkbaar zijn, Putin is tot veel in staat.
Jij denkt dat Putin waht's medicatie heeft gestolen? :o
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151744630
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:47 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Is @MarQs__ naar zichzelf aan het twitteren?
Naar zijn 2800 volgers natuurlijk.
pi_151744639
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:47 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Jij denkt dat Putin waht's medicatie heeft gestolen? :o
Ook dat zal zo maar kunnen
pi_151744661
quote:
Dat bewijst nog steeds niet dat het in opdracht van Putin gebeurd is. Overigens wel verdacht veel journalisten gedood de afgelopen jaren, dat dan weer wel.
pi_151744762
KremlinRussia_E twitterde op donderdag 16-04-2015 om 15:53:17 Putin on the rumours that Russian troops are deployed in #Ukraine: I want to make this clear, there are no Russian forces in Ukraine reageer retweet
:')
  donderdag 16 april 2015 @ 15:59:47 #248
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_151744919
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:15 schreef waht het volgende:

[..]

:')

En de hele wereld is van mij. Kijk maar naar dit historische document:

[..]

Ik erken je claim, almachtig leider waht.
pi_151745291
RT_com twitterde op donderdag 16-04-2015 om 15:26:15 #Iran urges India, China & Russia to counter #NATO missile system http://t.co/jw4cDMOypD http://t.co/umxDOMqFcU reageer retweet
pi_151745591
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:40 schreef waht het volgende:
http://nos.nl/artikel/203(...)v-doodgeschoten.html

Ach ach, Poetin laat weer ergens een journalistje vermoorden.

Applaus mensen!
:')

Je bent nogal een Kiefan he.
pi_151745602
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:13 schreef Infection het volgende:
RT_com twitterde op donderdag 16-04-2015 om 15:26:15 #Iran urges India, China & Russia to counter #NATO missile system http://t.co/jw4cDMOypD http://t.co/umxDOMqFcU reageer retweet
En wat zou er hier dan voor uit moeten komen, snap het niet zo goed..
pi_151745653
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:44 schreef theNull het volgende:
Zag deze foto voorbij komen, geen idee of het recent is, maar als dat wel het geval is, ziet poetin er slecht uit....

[ afbeelding ]
Ik heb vandaag een stukje van de live Q & A gekeken en daar zag hij er bijzonder fit en gezond uit eigenlijk.
pi_151745678
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:47 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Jij denkt dat Putin waht's medicatie heeft gestolen? :o
Ik zijn belevingswereld zou het best kunnen aangezien hij een denkbeeldige Rus/Poetin achter elke hoek/deur en onder elk bed ziet. _O-
pi_151746470
quote:
15s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:43 schreef waht het volgende:

[..]

Poetin heeft al zoveel Russen laten omleggen. Eentje meer om Kiev zwart te maken maakt weinig uit natuurlijk.
Als er in Zimbabwe een journalist wordt vermoord is het ook in opdracht van Poetin volgens jou.

Ik moet wel zeggen, de Nederlandse media heeft bij jou wel zijn vruchten afgeworpen. _O-
pi_151747565
Tvp
  donderdag 16 april 2015 @ 18:32:32 #256
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_151748857
En toch vraag ik me af of zo'n Smack en Meth nou echt zijn of dat het gewoon typetjes zijn :P.
pi_151749091
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:32 schreef TweeGrolsch het volgende:
En toch vraag ik me af of zo'n Smack en Meth nou echt zijn of dat het gewoon typetjes zijn :P.
post beginnen met "en toch". :')
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151749436
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 09:41 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Een prima eerste zin ... de rest van het verhaal is bagger en gejank op niks af
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_151749957
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 09:41 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Erg objectief stuk, zou opnieuw lezen 10/10
pi_151750062
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 19:11 schreef reza1 het volgende:

[..]

Erg objectief stuk, zou opnieuw lezen 10/10
Alleen het eerste zinnetje is objectief.. het is je vergeven dat je niet verder leest
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_151750464
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 19:14 schreef ZOA het volgende:

[..]

Alleen het eerste zinnetje is objectief.. het is je vergeven dat je niet verder leest
Ik was sarcastisch ;)
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 16 april 2015 @ 20:14:06 #262
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_151752202
Dat poetin achter die moord (en) zit is wel erg vergezocht. Genoeg infantielen daar die zonder blikken of blozen zo'n mooord begaan en er nog trots op zijn ook. Denkende dat ze iets goeds gedaan hebben. How wrong can you be.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_151753967
Oekraine zit vol met corrupte figuren. Zou me niets verbazen als Yanukovich' aanhangers het loodje leggen, omdat ze geld geleend hebben, beloftes hebben gedaan etc. aan het criminele circuit en die nu niet meer na kunnen komen, omdat ze uit de politiek liggen.

Betreft die journalist, dat kan zowel FSB als Right Sector zijn, maar in tegenstelling tot met Nemtsov of Litvenenko is hier geen duidelijk voordeel voor ome Vlad, Surkov etc. of een Kadyrovite. Ik zie ook niet wat de Right Sector er mee opschiet.. merkwaardig.

Wat betreft die zogenaamde 'break-out' waar Zacharenko het over heeft... het is een beetje de vraag wat de situatie is. Meerdere malen in dit conflict zijn de voorste eenheden van de Oekrainers omsingeld door rebellen van alle kanten en afgesloten van de buitenwereld (Donetsk Airport, Debaltseve etc.) terwijl er een zogenaamd "staakt het vuren" moest zijn. Nu weer afwachten op een slachting of de benen nemen, ik denk dat dat voor de soldaten daar de keuze was. Het kan ook onzin zijn, maar meestal zijn de rebellen opvallend eerlijk over de situatie op het slagveld.
pi_151754608
Inval in Moskou bij stichting van bekende criticus Poetin

quote:
Gemaskerde agenten hebben donderdag een inval gedaan bij het kantoor van stichting Open Russia van voormalig olietycoon Michail Chodorkovski.

De politie zei de groep ervan te verdenken 'extremistische activiteiten' te hebben gepland bij een demonstratie aanstaande zondag. Een woordvoerster van Chodorkovski zei echter dat de groep helemaal niet van plan was mee te doen aan het protest. "Sterker nog, het protest is afgelast", aldus de woordvoerster.

Chodorkovski liet in een verklaring weten dat de echte reden voor de inval is dat zijn organisatie werkt aan een film over de Tsjetsjeense leider Ramzan Kadirov en diens 'plaats in het huidige regeringsbestel'.

Met de steun van de Russische president Vladimir Poetin en genereuze subsidies van Moskou bestiert Kadirov Tsjetsjeni als zijn persoonlijke bezit. Zijn gevreesde veiligheidsdiensten zet hij in om tegenstanders op te sporen en te doden. Ook probeert hij zijn nationale rol uit te breiden, tot ontsteltenis van zelfs sommigen in de regering.

Doorzoeking

Open Russia zette foto's van de politie-inval op Twitter. Chodorkovski merkte op dat de doorzoeking plaatshad terwijl Poetin op televisie vragen van burgers beantwoordde en daarin zei blij te zijn als de oppositie deelneemt aan verkiezingen.

Chodorkovski is al jaren een luis in de pels van Poetin. Hij bracht tien jaar achter de tralies door, een straf die alom werd gezien als vergelding voor zijn verzet tegen Poetin. In 2013 kwam Chodorkovski vrij en tegenwoordig woont hij in Zwitserland, waar hij nog altijd felle kritiek uit op Poetin.
pi_151762874
De enige groep die kadyrov hoeft te vrezen zijn leden van de kavkaz emiraat en dat lijkt me iets goeds
pi_151764234
quote:
Netjes. Zouden wij ook wel eens kunnen doen bij alle pro-Rusland werklozen hier.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151764346
quote:
Ukraine, Turkey increasing military-technical cooperation
Ukraine and Turkey are increasing cooperation in the defense industry complex, and both countries are preparing for the realization of joint projects in aerospace, tank, and aircraft engine production.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151764392
quote:
How Vladimir Putin tries to stay strong
[..]
The Kremlin’s narrative of war has long moved beyond Ukraine to the West in general. The claim that their country is at war may be news to Americans, but it has been drilled into the minds of many ordinary Russians. The prospect of a war with the West is now a big concern for public opinion. Some 81% of the population sees America as a threat, the highest proportion since the Soviet Union fell apart.
[..]
Against this background a resolution of the Ukrainian crisis and de-escalation of tensions with the West would push the focus back onto economic and social problems, lowering Mr Putin’s ratings, just as happened after Russia’s war in Georgia in 2008. A continuation of the war in Ukraine and the stand-off with the West will keep his ratings up for longer. But while this may benefit Mr Putin, it risks leaving Russia isolated and economically stagnant.
[..]
Rusland is afgeschreven.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151773218
rConflictNews twitterde op vrijdag 17-04-2015 om 14:10:23 Russia says US wants 'complete domination' after it sent troops to Ukraine on training mission - @AJENewshttp://t.co/BqARCysskB reageer retweet
rConflictNews twitterde op vrijdag 17-04-2015 om 14:11:57 Russian Defense Minister Shoigu: "The US and it's allies have crossed all possible lines in their drive to bring Kiev into their orbit" reageer retweet
pi_151773821
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 april 2015 08:21 schreef waht het volgende:

[..]

Rusland is afgeschreven.
Tijd om Poetin z'n zin te geven en zijn hele land kapot te schieten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_151774014
de trolletjes zijn daar weer. :O
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151774025
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 14:13 schreef Infection het volgende:
rConflictNews twitterde op vrijdag 17-04-2015 om 14:10:23 Russia says US wants 'complete domination' after it sent troops to Ukraine on training mission - @AJENewshttp://t.co/BqARCysskB reageer retweet
rConflictNews twitterde op vrijdag 17-04-2015 om 14:11:57 Russian Defense Minister Shoigu: "The US and it's allies have crossed all possible lines in their drive to bring Kiev into their orbit" reageer retweet
Dat blijven ook grappenmakers ook _O-
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_151774189
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:42 schreef Infection het volgende:

[..]

Lijkt mij niet dat hij zijn 'eigen volk' laat vermoorden. Het zou overigens wel een goede reden zijn om Oekrane binnen te vallen, maar gaat wel een beetje ver in mijn ogen, zelfs voor Putin.
Dit. Putin heeft er veel meer aan om dit soort anti-Kiev/pro-Russische figuren in leven te laten.
Als Rusland ooit nog eens een echte invasie in Oekraine wil doen, dan zie ik hem overigens wel dit soort middelen om een casus belli te krijgen gebruiken.

Overigens irriteer ik me aan figuren (Anders Ostlund is daar wel het toppunt van) die dingen roepen als 'Poetin heeft al zoveel journalisten/criticasters/politici/Oekrainers laten vermoorden, dus is het niet erg dat Kiev/anti-Russische groeperingen dat uit wraak nu ook doen'.
Het is juist omdat Poetin dit soort daden verricht, dat Kiev zo hard moet laten zien dat ze beter dan hem.

Momenteel word ik namelijk niet vrolijk van het beeld dat ik heb van Oekraine: een anarchistische chaos waar oligarchen en radicale groeperingen mensen laten liquideren die kritiek op de lijn van Kiev hebben... Het lijkt haast wel een pro-Europese versie van het Yanukovich regime in zijn laatste maanden.
pi_151774289
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 14:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat blijven ook grappenmakers ook _O-
De Russen? Of ConflictNews?
pi_151774614
DajeyPetros twitterde op vrijdag 17-04-2015 om 14:51:32 OSCE wants all armed forces to retreat 5-8kms from #Shyrokyne = Ukraine must give up all buffer zone before Mariupol. http://t.co/Xn8Fa47wFb reageer retweet
pi_151775331
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 14:46 schreef Roceco het volgende:

[..]

Dit. Putin heeft er veel meer aan om dit soort anti-Kiev/pro-Russische figuren in leven te laten.
Als Rusland ooit nog eens een echte invasie in Oekraine wil doen, dan zie ik hem overigens wel dit soort middelen om een casus belli te krijgen gebruiken.

Overigens irriteer ik me aan figuren (Anders Ostlund is daar wel het toppunt van) die dingen roepen als 'Poetin heeft al zoveel journalisten/criticasters/politici/Oekrainers laten vermoorden, dus is het niet erg dat Kiev/anti-Russische groeperingen dat uit wraak nu ook doen'.
Het is juist omdat Poetin dit soort daden verricht, dat Kiev zo hard moet laten zien dat ze beter dan hem.

Momenteel word ik namelijk niet vrolijk van het beeld dat ik heb van Oekraine: een anarchistische chaos waar oligarchen en radicale groeperingen mensen laten liquideren die kritiek op de lijn van Kiev hebben... Het lijkt haast wel een pro-Europese versie van het Yanukovich regime in zijn laatste maanden.
Hier heb jij helemaal gelijk in. Je kunt niet de ene kant beschuldigen van al het slechts dat ze doen en dan vervolgens het toejuichen als de andere kant hetzelfde doet.
pi_151778245
Amerikaanse soldaten verkrachten twee kinderen in Kyiv.

https://translate.google.(...)01504170946-hpud.htm

Amerikaans leger kan z'n vieze vingers niet van Oekrane afblijven.
pi_151778885
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 17:28 schreef Eyd het volgende:
Amerikaanse soldaten verkrachten twee kinderen in Kyiv.

https://translate.google.(...)01504170946-hpud.htm

Amerikaans leger kan z'n vieze vingers niet van Oekrane afblijven.
En jij gelooft dat? :O

Ik zie het alleen maar in Russische bronnen. Gewoon een voorbeeld van ziekelijke Russische propaganda, net zoals dat 10 jarige meisje (uiteraard weer een meisje) dat zogenaamd door het Oekrainse leger was kapotgeschoten. Hier
pi_151779000
MarQs__ twitterde op vrijdag 17-04-2015 om 18:03:29 #Zakharchenko: "The chances of full-scale war are now “very high, 90 percent” http://t.co/x8lZv0oipT reageer retweet
pi_151779066
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 17:57 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

En jij gelooft dat? :O

Ik zie het alleen maar in Russische bronnen. Gewoon een voorbeeld van ziekelijke Russische propaganda, net zoals dat 10 jarige meisje (uiteraard weer een meisje) dat zogenaamd door het Oekrainse leger was kapotgeschoten. Hier
Zoals dat artikel in AD, over Russische alcoholisten en drugsverslaafden die kinderen in simferopol met hamers doodslaan? Ziekelijke Nederlandse propaganda....
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151779085
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 18:08 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Zoals dat artikel in AD, over Russische alcoholisten en drugsverslaafden die kinderen in simferopol met hamers doodslaan?
Wat is je punt? Two wrongs dont make one right. Niet van onderwerp veranderen. Ik verdedig nergens het AD en ik heb het niet over het AD.
pi_151779104
Waar oorlog word bedreven, word verkracht. Deal with it.
pi_151779276
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 17:28 schreef Eyd het volgende:
Amerikaanse soldaten verkrachten twee kinderen in Kyiv.

https://translate.google.(...)01504170946-hpud.htm

Amerikaans leger kan z'n vieze vingers niet van Oekrane afblijven.
Yankee go home :r
pi_151779308
quote:
Op de Russische radarbeelden van vlucht MH17 is geen gevechtsvliegtuig te zien. Dat zeggen vier deskundigen op het gebied van radar en luchtverkeersleiding aan wie Nieuwsuur de beelden toonde.

Moskou suggereerde vlak na de vliegramp op grond van radarbeelden dat een Oekraense SU-25-straaljager de Boeing 777 van Malaysia Airlines heeft neergehaald.

Een van de meest vooraanstaande experts op het gebied van radartechnologie is de Italiaanse hoogleraar Gaspare Galati: "Op basis van deze beelden kan de aanwezigheid van een gevechtsvliegtuig zoals een SU-25 niet worden geclaimd." Volgens Galati zijn daar veel meer gegevens voor nodig.

"Als de stipjes een straaljager moeten voorstellen, dan maakt deze wel erg abrupte bewegingen en is hij wel zeer kort te zien", zegt Bob Bevelander. Hij was jarenlang luchtverkeersleider en werkt sinds zijn vervroegd pensioen als freelance-consultant. "In het laatste gedeelte staat het zogenaamde gevechtsvliegtuig praktisch stil, dat is voor een straaljager echt onmogelijk."
The presence of a military jet cannot be claimed on basis of this material

Ook een gepensioneerd hoofd radarsystemen van de luchtverkeersleiding op Schiphol betwijfelt de theorie. "Met mijn radarkennis zou ik op basis van dit materiaal met een hoge inzet durven wedden dat er geen vliegtuig in de buurt is geweest van vlucht MH17."

Omdat hij na zijn schriftelijke beoordeling voor Nieuwsuur werd teruggefloten door zijn voormalige werkgever, wil hij niet bij naam worden genoemd.
Het Russische Ministerie van Defensie hield op 21 juli 2014 een persconferentie waarin radarbeelden werden getoond van het Oost-Oekraense luchtruim op 17 juli 2014. Daarin zou een Oekraens gevechtsvliegtuig te zien zijn.

Luitenant-Generaal Andrej Kartapolov: "De Russische luchtcontrole heeft een opstijgend vliegtuig van de Oekraense luchtmacht waargenomen, vermoedelijk een SU-25, in de richting van de Maleisische Boeing 777."

Mede op basis van deze uitspraken heerst in Oost-Oekrane en Rusland de theorie dat een aanval van een Oekraense straaljager de oorzaak is van het neerstorten van vlucht MH17. Maar ook op veel westerse social media wordt Kiev verantwoordelijk gehouden voor het neerhalen van de Boeing.

Volgens Oekrane en de Verenigde Staten is de Boeing 777 uit de lucht gehaald door een Buk-raket. Hoofdofficier van Justitie Fred Westerbeke gaf eerder aan dat er veel aanwijzingen zijn voor het neerhalen met een luchtdoelraket vanaf de grond, maar hij sluit een aanval door een straaljager niet uit.

Het Openbaar Ministerie heeft vorig week dinsdag en woensdag in Moskou gesproken over de overdracht van bewijsmateriaal, zoals ook de radarbeelden. Woordvoerder Wim de Bruin wil alleen zeggen dat er 'een constructief gesprek' heeft plaatsgevonden, maar zegt niet of de zogenaamde 'legal recordings' daadwerkelijk zijn overgedragen.
Echo

Radarexpert Galati: "Het lijkt me aannemelijker dat de signalen op het scherm de wrakstukken van MH17 zijn dan van een ander - mogelijk militair - vliegtuig." Een radarsignaal wordt normaal gesproken opgebouwd uit een primaire radar, waarbij een antenne een 'echo' ontvangt van een object. Daarnaast zenden vliegtuigen zelf gegevens naar een secundaire radar.

In het betreffende signaal ontbreekt de secundaire radar. Rusland schrijft het signaal daarom toe aan een gevechtsvliegtuig, die deze tweede radar kan uitschakelen om zijn aanwezigheid te verhullen.

Maar volgens de deskundigen is het waarschijnlijker dat de primaire radar de wrakstukken van MH17 detecteert, nadat de transponder van de secundaire radar was verwoest. Voormalig luchtverkeersleider Bevelander: "De kans dat de stippen de brokstukken zijn van MH17 is zeker zeer groot, het waren omvangrijke delen."

Het radarsignaal werd al eerder toegeschreven aan vallende wrakstukken, zoals in deze blog. Emeritus hoogleraar Piet van Genderen van de TU Delft vindt het een logische conclusie. "Dit verhaal klopt volledig. Vallende brokstukken zijn de meest waarschijnlijke verklaring".

Van Genderen was voorheen radarexpert bij het Nederlands Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium (NLR) en de Nederlandse radarfabrikant Thales.

Thales wil de radarbeelden niet beoordelen en de NLR weigert een reactie omdat het betrokken is bij het onderzoek naar de crash. Ook deskundigen aan de TU Delft en bij de Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) willen om die reden niet reageren. Het Nederlandse Luchtverkeersleiders Gilde (VNLG) zegt 'geen conclusies te kunnen verbinden' aan de beelden.
http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)darbeelden-mh17.html

Oei Rusland.
pi_151779382
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2015 18:17 schreef reza1 het volgende:

Russia go home :r
He Reza vrind.
  vrijdag 17 april 2015 @ 18:23:51 #286
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_151779444
quote:
Dat wisten ze zelf toch ook wel. Het was gewoon bedoeld voor mensen als meth en smack. Die kunnen dit afdoen als westerse msm leugens en vertrouwen volledig op door de Russische overheid voorgeschreven publicaties.
pi_151779501
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2015 18:23 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Dat wisten ze zelf toch ook wel. Het was gewoon bedoeld voor mensen als meth en smack. Die kunnen dit afdoen als westerse msm leugens en vertrouwen volledig op door de Russische overheid voorgeschreven publicaties.
En zo komt Putin wederom weg met massamoord en juichen landgenoten daarom :')
pi_151779863
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 18:25 schreef Nintex het volgende:

[..]

En zo komt Putin wederom weg met massamoord en juichen landgenoten daarom :')
Collateral damage is de term.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151786730
MarQs__ twitterde op vrijdag 17-04-2015 om 21:18:03 A lot of shelling and gunfire reports coming in from #Donetsk and surroundings this evening. #Pisky e.g. under serious fire. reageer retweet
MarQs__ twitterde op vrijdag 17-04-2015 om 21:19:21 @MarQs__ Also #Avdeevka, #Makeevka and #Horlivka. Some reports including heavy artillery like D-30 or SPG reageer retweet
MarQs__ twitterde op vrijdag 17-04-2015 om 21:50:53 #Pisky: Heavy incoming shelling, the sky is glowing, the shockwaves can be fealt via @Guderian_Xaba reageer retweet


[ Bericht 19% gewijzigd door Infection op 17-04-2015 22:04:01 ]
pi_151791673
Ongelukje in Pisky, het Oekrainse leger kan rijlessen gebruiken.
Rond 0:30
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151792135

Die bejaarde mevrouw heeft volkomen gelijk. _O_

[ Bericht 12% gewijzigd door Infection op 18-04-2015 00:17:29 ]
pi_151792413
UN_Spokesperson twitterde op vrijdag 17-04-2015 om 19:01:33 #UNSG Ban Ki-moon seriously concerned by reports of recent killings of prominent figures in #Ukraine: http://t.co/4jUjlDJJll reageer retweet
quote:
Statement attributable to the Spokesman for the Secretary-General on recent killings in Kiev
New York, 17 April 2015

The Secretary-General is seriously concerned by reports of recent killings of prominent figures in Ukraine, including the reported gunning down of Oleg Kalashnikov and Oles Buzyna.

The Secretary-General takes note of President Poroshenko's call for a swift investigation into both killings, and urges that all other such crimes be urgently investigated. This will be critical in order to ensure the rule of law and the need to bring the perpetrators to justice.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151792698
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:19 schreef crystal_meth het volgende:
UN_Spokesperson twitterde op vrijdag 17-04-2015 om 19:01:33 #UNSG Ban Ki-moon seriously concerned by reports of recent killings of prominent figures in #Ukraine: http://t.co/4jUjlDJJll reageer retweet
[..]

Maar doet hij er ook wat aan...
  † In Memoriam † zaterdag 18 april 2015 @ 00:44:43 #294
230491 Zith
pls tip
pi_151793084
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:28 schreef Infection het volgende:

[..]

Maar doet hij er ook wat aan...
Wat kan hij er aan doen?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_151793119
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:28 schreef Infection het volgende:

[..]

Maar doet hij er ook wat aan...
Krijg een beetje medelijden met Ban Ki Moon, de arme man wordt gewoon genegeerd. Koffi Anan kon nog wel eens iemand tot de orde roepen, maar Ban krijgt geen enkele medewerking van de VS of Rusland.
pi_151793526
quote:
Dat moet voor de aankomende maand wel genoeg zijn.
pi_151793761
By Misunderstanding Crimea, the West Is Pushing Russia Further Away
http://www.huffingtonpost(...)ussia_b_7073322.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_151794355
AndreyPanevin twitterde op zaterdag 18-04-2015 om 04:22:23 The #Ukraine Insurgent Army claimed responsibility for Kalashnikov's and Buzina's murder- same group that #Poroshenko calls heroes reageer retweet
Ukrainian Rada legitimizes Ukrainian Insurgent Army as fighting for independence
https://www.kyivpost.com/(...)pendence-385769.html

Opposition Bloc' claims being threatened by 'Ukrainian Insurgent Army'
http://en.interfax.com.ua/news/general/261113.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  zaterdag 18 april 2015 @ 10:54:23 #300
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_151796393
quote:
15s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:44 schreef waht het volgende:
Het is vrij waarschijnlijk dat Rusland achter die Oekraense fascisten zit. Het Kremlin steunt met alle liefde fascistische groeperingen, die leveren altijd voldoende reden om vijandbeelden te vormen.

Slim gespeeld van Vladimir.
Enkeltje BNW? Of heb je er ook iets van een onderbouwing voor?

Vooralsnog speelt de regering in Kiev braaf mee met Poetin's fascisten dan.
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
pi_151797910
USNATO twitterde op zaterdag 18-04-2015 om 11:54:41 "No mystery" behind ceasefire violations: Ambassador @DanBBaer: http://t.co/jBzE1k5x8O http://t.co/VfeFISZvyy reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')