abonnement Unibet Coolblue
  Spellchecker woensdag 8 april 2015 @ 23:11:58 #1
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_151501597


Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversile meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook. Loze maanddumps wat je gezien hebt of nietszeggende ultiem korte recensies worden desalniettemin minder gewaardeerd.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Kijkerslijstjes over de hele maand worden niet gewaardeerd.

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze. ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks
pi_151504261
Snatch. (2000) - IMDb

Had deze film nog niet eerder gezien. Een leuke misdaad & komedie film. De film begon leuk, na een tijdje begon het te vervelen maar uiteindelijk toch uitgekeken want bleef toch genteresseerd in Brad Pitt & Jason Statham. Toch zie ik Jason liever in de rol van vechtersbaasje :P

6,5
Moeten zij weten
  donderdag 9 april 2015 @ 02:29:18 #3
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_151504982
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 00:53 schreef H0D3NPYL het volgende:
Snatch. (2000) - IMDb

Had deze film nog niet eerder gezien. Een leuke misdaad & komedie film. De film begon leuk, na een tijdje begon het te vervelen maar uiteindelijk toch uitgekeken want bleef toch genteresseerd in Brad Pitt & Jason Statham. Toch zie ik Jason liever in de rol van vechtersbaasje :P

6,5
Tommy, what is that gun doing in your trouserrs?
Its for protection..
Protection for what? Zie Germans?


Haha . Topfilm

9
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_151505231
Een 6,5 voor Snatch.??

Geniale film; 9,5. _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 9 april 2015 @ 07:35:14 #5
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_151505500
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 00:53 schreef H0D3NPYL het volgende:
Snatch. (2000) - IMDb

Had deze film nog niet eerder gezien. Een leuke misdaad & komedie film. De film begon leuk, na een tijdje begon het te vervelen maar uiteindelijk toch uitgekeken want bleef toch genteresseerd in Brad Pitt & Jason Statham. Toch zie ik Jason liever in de rol van vechtersbaasje :P

6,5
"vervelen"? "6.5"? Mmmmmkay...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_151505744
Nouja, een 6.5 voor Snatch van iemand die Jason Statham liever in de zoveelste no-brainer actiefilm ziet is niet heel verwonderlijk toch :)
(Y)
pi_151507010
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 00:53 schreef H0D3NPYL het volgende:
Snatch. (2000) - IMDb

Had deze film nog niet eerder gezien. Een leuke misdaad & komedie film. De film begon leuk, na een tijdje begon het te vervelen maar uiteindelijk toch uitgekeken want bleef toch genteresseerd in Brad Pitt & Jason Statham. Toch zie ik Jason liever in de rol van vechtersbaasje :P

6,5
Moet je London (2005) - IMDb eens kijken. Daar speelt ie echt een geniaal type en ja ook een geweldig gevecht haha.
pi_151513724
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 07:35 schreef Verbal het volgende:

[..]

"vervelen"? "6.5"? Mmmmmkay...

V.
Ja, op een gegeven moment begon de film voor mij persoonlijk te vervelen. Maar niet zo zeer dat ik de film weg wilde klikken ofzo :P Uiteindelijk werd ie wel weer leuker.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:15 schreef chiren het volgende:
Nouja, een 6.5 voor Snatch van iemand die Jason Statham liever in de zoveelste no-brainer actiefilm ziet is niet heel verwonderlijk toch :)
Jason is gewoon gemaakt voor no-brainer actiefilms :P

Net als Steven Seagal, maar die ouwe is erg teleurstellend de laatste tijd :P
Moeten zij weten
pi_151514138
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:42 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

[..]

Jason is gewoon gemaakt voor no-brainer actiefilms :P

terwijl hij toch doorgebroken is met Lock Stock en Snatch :)

Blackhat

Michael Mann maakt na lange tijd weer een film en heeft er weer een aantal typische Mann actiescenes ingestopt. Dat zijn dan ook de spaarzame hoogtepunten want kwa verhaal (hacker wordt uit gevangenis gehaald om achter hackers aan te gaan en er blijkt een heel netwerk achter te zitten) is het niet origineel en vooral niet boeiend. Echt verveeld heb ik me niet maar het is het gewoon allemaal niet. En als spierbundel Chris Hemsworth een hacker voor moet stellen en daarbij ook nog goed kan vechten dan weet je dat je de film niet al te serieus moet nemen. Toch neemt de film zichzelf wel veel te serieus. Een misser van de man die ons Heat en Collateral voorschotelde. En daar doet de clich rol van Yorick Van Wageningen ook niets aan.

5.0
pi_151518478

The Interview (2014) - IMDb
The interview

Film behoeft geen uitleg meer lijkt me :P Tja.. kutfilm! Totaal niet grappig, voorspelbaar.

IMDB: 6.8
Ik: 2.0


Lucy (2014) - IMDb
Lucy

Prima film om te kijken, geen hoogvlieger maar mede door Scarlett Johansson blijft de film leuk om naar te kijken.

IMDB: 6.4
Ik: 6.0
Zo niet.. dan toch!
pi_151556864


Skin Traffik (2015)
Een film die pas op 29 november uit gaat komen en nog niet gereviewed is op IMDB? Wow. En dan wel op "DVD"...

Dat was ook ongeveer de enige wow van deze film. Ondanks een enorme cast aan min of meer bekende acteurs, is deze misdaadfilm in zoveel opzichten een misser.

Michael Madsen, Mickey Rourke, Eric Roberts en die acteur uit Snatch. met zijn varkens (weet niet hoe ie heet) en zo nog een paar.

De film verloopt in een lijn, zonder zijpaden, zonder verdieping. De hoofdpersoon krijgt ook geen uitleg over hoe en wat.

De actie (toch de cruciale factor bij dit soort films) is echt te kinderachtig slecht voor woorden. Vechtscnes die zo uit een D-film gehaald zijn. Beetje spelen met de camera en dan ziet het er net acceptabel uit. Slechte quotes, ook een minpunt bij dit soort films; Arnie stijgt er op zijn slechtste dagen bovenuit.

Wel leuk dat ze in Amsterdam gefilmd hebben, maar dat was ook ongeveer het enige "goede" aan de film.

Mocht je dit jaar deze film in de bioscoop willen gaan zien; doe het niet, zonde van je geld.

Toch nog een 5, omdat je wel blijft kijken en het matigjes interessant is, maar eigenlijk is dat nog veel te hoog voor dit wanproduct.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151575028
Whale Rider (2002) - IMDb


Sterke film over een Maori meisje die haar grootvaders lotsbestemming wil vervullen ondanks dat haar grootvader haar blijft tegenwerken omdat zij geen jongen is, haar tweeling broer overleed tijdens de geboorte.

Het meisje is ongelooflijk sterk (niet voor niets genomineerd voor een Oscar), haar vastberadenheid & haar onvoorwaardelijke liefde voor haar grootvader speelt ze echt prachtig.

Film is misschien een beetje langzaam, maar het verveeld geen moment.

Ik: 9*
imdb: 7.7
Veni, vidi, vodka.
  zondag 12 april 2015 @ 20:06:45 #13
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_151621955
Fury (2014)
Tsja, wat moet je hier nou mee? Fury is voornamelijk een film over hoe vijf Amerikanen bezig zijn met het ontwikkelen van een posttraumatische stressstoornis. Peng, peng, peng, de gevechten rond de tank knallen behoorlijk eruit en dat is ook het positieve van deze film. Die gevechtsscenes zagen er mooi en realistisch uit. Hoe de groep soldaten onder leiding van Brad Pitt onderling met elkaar om gaan en handelen komt daarentegen ongeloofwaardig en overdreven herosch over. Het is allemaal ook iets teveel rechttoe rechtaan om een uitzonderlijk goede oorlogsfilm te zijn, eerder gewoon gemiddeld. Ruime voldoende dan maar. Cijfer: 7

Vacation (1983)
Had die stumperige doorsneefamilie nou maar het vliegtuig genomen om van Chicago naar de westkust van Amerika te komen. Nu moest ik een vervelende roadtrip-komedie doorstaan met flauwe voorspelbare grappen. Echt heel matig en hopeloos verouderd is dit. Cijfer: 4,5

Bad Santa (2003)
Niks mis mee om met Pasen een kerstfilm op te zetten. En zeker niet als het een bijzonder leuke is uit het genre! Bad Santa steekt de draak met dit feest op een lekkere onbehouwen manier. Wat een gast, die Billy Bob Thornton ! Hij speelt een alcoholische kerstman die zich in winkelcentra laat onderpissen door die koters en na sluitingstijd de hele boel leegrooft. De grapdichtheid ligt hoog, mede door gave rollen van Tony Cox, zijn elfje en een vadsig onnozel kind, die het idee van kerstfeest dan toch nog begrijpt. Cijfer: 8

Starman (1984)
Ja, dat krijg je er dus van h, als we ruimtevaartscheepjes met allerlei boodschappen de wijde ruimte in sturen. Dan vinden die buitenaardse wezentjes dat en besluiten maar eens een bezoekje te brengen aan onze planeet. Om specifiek te zijn eentje dropt bij Karen Allen, wiens echtgenoot (Jeff Bridges) onlangs is overleden. Geen nood, de alien muteert naar Jeff Bridges en dan wordt de film pas echt tof.

Onze buitenaardse vriend kan alleen I can't get no Satisfaction zingen (geleerd van die gouden plaat van de Voyager), maar voor de rest gedraagt ie zich als een sociaal onaangepaste autist, die gedurende film van alles leert over het reilen en zeilen op aarde, geholpen door Karen Allen natuurlijk. Jeff Bridges acteert dit opvallend goed. Dit soort rollen kunnen tegenvallen en flauw zijn, maar hier pakt het erg komisch uit. Voor de rest loopt de film lekker door en heeft een toffe synthesizer-soundtrack. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 12 april 2015 @ 21:23:18 #14
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_151626068

Perfect Blue
IMDB: 7.8
Ik: 8.0

Awesome psychologische thriller. Blijkbaar is Black Swan gewoon gekopieerd van deze anime. Aronofsky kocht zelfs de rechten op maar zei later dat hij er hoogstens inspiratie uithaalde, naja, het is wel meer dan slechts inspiratie. De badkuip-schreew-scene uit Requiem For A Dream heeft hij dus ook uit deze film gejat. Wat schaamteloos weer :{

Maar goed. Een J-Pop idool besluit haar muziekcarriere te stoppen door uit een girlband te stappen en actrice te worden. Een bepaalde fan kan er niet tegen en stalkt haar. Ze ontdekt z'n blog online en merkt dus op dat ze gestalkt wordt, langzamerhand wordt ze paranoide en schizofreen. Er beginnen heel veel rare dingen te gebeuren en een gegeven moment vraag je je af wat echt is en wat niet. En omdat het een anime is is het toffer om de hallucinerende scenes te zien, waar in een echte film CGI nodig was wat op zou vallen is het hier dus niet opvallend of raar, het past in het stijltje.

Topfilm _O_ _O_

When all else fails, you always have delusion.
pi_151637068
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:12 schreef NrSiX het volgende:
[ afbeelding ]
The Interview (2014) - IMDb
The interview

Film behoeft geen uitleg meer lijkt me :P Tja.. kutfilm! Totaal niet grappig, voorspelbaar.

IMDB: 6.8
Ik: 2.0


Ik snap nog steeds niet waar al die ophef over was, wat een tegenvaller was dat :')
pi_151637207
Mogen documentaire's ook?

Muscle Shoals (2013) - IMDb

Mooie documentaire over een muziekstudio in Muscle Shoals en hoe dit plaatsje in Alabama zo'n beetje het Volendam van de VS werd. Goede muziek, goed verhaal!

IMDB 7,7/10
Ik 8/10
pi_151638015
Bloed, Zweet & Tranen (2015) - IMDb : rauwe film over de opkomst en ondergang van Andr Hazes. In 3 verhaallijnen worden de belangrijkste periodes (in combinatie met de op dat moment meest invloedrijke persoon) in zijn leven verteld: zijn leven als 7 jarig Amsterdams straatschoffie in de Pijp met zijn gewelddadige en alcoholistische vader, het begin van zijn bloeiende carrire vanaf 1980 met zijn trouwe vriend/gabber/manager Tim Griek en de laatste weken voor zijn dood met zijn vrouw Rachel.

Verwacht hier geen feelgood movie vol idealisering en idoolvorming van deze legendarische volkszanger maar meer een inktzwart drama. De film geeft een goed beeld hoe het pad van de latere zelfdestructie al feitelijk gevormd wordt in zijn jeugd en waarom het de man -waarschijnlijk- ook zo gevormd heeft (extreem onzeker, verlegen, kwetsbaar, verslaafd aan alcohol, emotioneel, onvoorspelbaar, driftig). Gelukkig is hier en daar nog wat ruimte voor een geestige kwinkslag die de film nog de broodnodige lucht geeft.

De acteurs zijn ontzettend goed gecast. De hoofdrolspeler Martin Fischer (die ook in de musical speelde) is gewoon een rencarnatie van Hazes en Hadewych Minis een 1:1 kopie van Rachel (compleet met Rotterdams accent), maar degene die het meest bijblijft op het netvlies is Raymond Thiry die de rol van nietsontziende en meedogenloze vader op zich neemt. De keukenscene blijft je wat dat betreft wel bij, zelfs ik moest wat wegslikken.

Ook als je niets hebt met Nederlandstalige muziek en met Andre Hazes (zoals ik) blijft dit een aangrijpend persoonlijk drama die je na de aftiteling lang bijblijft. Er valt historisch gerust e.e.a. op de film aan te merken en ook niet alles wordt belicht (kan ook niet in krap 2 uur) maar in the end gewoon een ijzersterke film: een 8.

[ Bericht 2% gewijzigd door mister_white op 14-04-2015 08:45:15 ]
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_151642188
Paddington,

Leuke feelgood film. Leuk verhaaltje ,goed gecast. Prima gedaan.
8.0
I'm not saying it's aliens, But it was aliens
pi_151651679


De Hobbit: De Slag van Vijf Legers (2014) - IMDb

Ondanks dat dit niet onder mijn favoriete genre films viel ben ik een tijdje geleden begonnen met de reeks, afgelopen week het laatste deel gezien. Vond hem helaas wat tegenvallen, dit in tegenstelling tot deel 1 + 2. Zoals verwacht (it's all in the name) ging dit vervolg vooral over gevechten die na een paar keer ook wel gezien waren. Ondanks dat blijft het een mooie film, al dan niet de beste uit de reeks van The Hobbit.

IMDB: 7.6
Ik: 7.0

---------------------------------------------------------------------------------



John Wick (2014) - IMDb

Wat een bazenfilm. Prachtige sfeer, ondanks de voorspelbaarheid soms blijft dit toch zeker een aanrader. John Wick (Keanu Reeves) is een ex huurmoordenaar die na de dood van z'n vrouw zijn leven weer op wil pakken. Helaas komt hij de verkeerde mensen tegen die een daad tegen hem plegen waarop hij zijn oude vorm weer terug krijgt. Deze achtervolging op deze verkeerde mensen die hij in het begin van de film tegen komt blijft de hele film door ijzersterk en vet vanwege alle actie die erin voort komt. Zeker een aanrader!

IMDB: 7.2
Ik: 7.5
Zo niet.. dan toch!
pi_151695956
De gelukkige huisvrouw

Een drama film.Goeie film, erg goed geacteerd met name van carice van houten maar zeker ook alle anderen.
I'm not saying it's aliens, But it was aliens
pi_151698822
The Last Exorcism (2010)
Nadat hij jarenlang geld afhandig gemaakt heeft van gelovigen, besluit de evangelische priester Cotton Marcus zijn naam te zuiveren, door een documentaire te schieten. Hij ontvangt een brief van Louis, een arme boer, die Cotton vraagt hem te helpen de duivel weg te jagen van zijn land. Dit komt hem goed uit, hij kan dit immers gebruiken voor zijn documentaire. Maar dan ontmoet Cotton Nell, de dochter van Louis. En Nell is nogal ontspoord...

Matige film. Heb in het begin een paar keer moeten lachen met de hoofdrolspeler hoe hij te werk gaat om mensen geld afhandig te maken. Er komen niet echt veel 'horror'momenten, als het eindelijk op gang begint te komen, is de film afgelopen.
IMDB: 5.6/10
ik: 5/10

Housebound (2014)
Kylie Bucknell keert gedwongen terug naar het huis waar ze in opgroeide nadat een rechter haar huisarrest oplegt. Haar straf is des te vervelender doordat ze daar samen moet wonen met haar moeder, Miriam - een flapuit met goede bedoelingen die ervan overtuigd is dat het spookt in huis. In eerste instantie wuift Kylie die gedachte weg. Maar wanneer zij getuige wordt van vreemde gebeurtenissen in de nacht, begint ze zich af te vragen of er niet meer aan de hand is.

Deze film was niet slecht, met verrassende wending. In het begin denk je dat je naar een horror (geesten) film aan het kijken bent en halverwege wordt het meer thriller en eigenlijk is pas het laatste uur ook een paar keer comedy (maar die melding hadden ze bij de verwijzing naar de film achterwege mogen laten)
IMDB: 6.8
ik: 6/10

Preservation (2014)
Wit (Wrenn Schmidt) is een intelligente anesthesist. Ze gaat op jacht in een reservaat met haar man Mike (Aaron Staton), een hedgefondsmanager, en zijn broer Sean (Pablo Schreiber), een voormalig marinier. Maar wanneer de broers gestalkt en vervolgens gevangen genomen worden, moet Wit haar eigen dierlijke instincten ontketenen om niet als trofee te eindigen.

matige film. De zoveelste film waar een groepje gaat jagen en waar het uitdraait op het bekende the hunter becomes the prey en vice verca. Geen originaliteit. Leuk om eens te kijken, meer niet
IMDB - 4.7/10
ik: 5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 15-04-2015 16:33:22 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  Moderator woensdag 15 april 2015 @ 10:28:26 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151703461
Ted was laatst weer eens op tv. Blijft gewoon een leuke film over een beer die tot leven gewenst is en voor altijd vrienden blijft met een kleine jongen, maar kleine jongens worden oude lazy stoners, en de beer idem dito. Vooral vermakelijke stoner humor met een grappige bijrol voor flash gorden (ah haaaaaaaa saviour of the universe). En ook als je er voor in de stemming bent de melige voice over "nothing is as strong as a litlle boys wish, except for an apache helicopter, they got machine guns and rockets they are real killing machines" Verder een film vol met quote materiaal voor de huidige generatie... in de goede traditie van de bill & teds, cheech and chongs, national lampoon etc.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_151708907
Ted 2 komt binnenkort toch ook uit?
  Moderator woensdag 15 april 2015 @ 14:00:35 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151708919
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 14:00 schreef Skeletor. het volgende:
Ted 2 komt binnenkort toch ook uit?
serieus :r
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 15 april 2015 @ 14:01:55 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151708954
alhoewel de premise wel ok klinkt

quote:
Newlywed couple Ted and Tami-Lynn want to have a baby, but in order to qualify to be a parent, Ted will have to prove he's a person in a court of law.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_151711166
Ted vind ik 1 van de leukere comedies van de afgelopen jaren. Heeft denk ik ook te maken met mijn Family Guy fanboy-ism, de humor past precies in mijn straatje.
(Y)
pi_151724880

In Bloom (2013)
Mooie film over het leven in Tblisi in 1992. Het schijnt erg waarheidsgetrouw te zijn. De twee vrouwelijke actrices zijn niet geschoold en het is hun eerste en misschien wel laatste film, maar dat merk je amper. Het is een coming of age verhaal, maar voor ons westerlingen is het soms ook wat apart of schokkend vanwege de andere cultuur. Door dingen waar wij schande van spreken, trouwen op je 14de bijvoorbeeld. Maar dat maakt het ook wel weer erg interessant om te zien allemaal, omdat je letterlijk een inkijk krijgt in de huiskamers en de levens van de mensen daar. Erg de moeite waard. & leve 2013, wat een jaar!

IMDb: 8.0
Ik: 8.0


12:01 (1993)
Een beetje foute film uit de 90s die als inspiratie heeft gediend voor Groundhog Day, waar ik een groot zwak voor heb. Een enorme lambal met een baantje als office employee komt vast te zitten in een time loop waardoor hij steeds dezelfde dag herbeleeft. Door iets met kortsluiting ofzo is hij de enige die dit doorheeft. Verschil met GHD is dat hij hier a-la Edge of Tomorrow steeds een stapje dichterbij een oplossing probeert te komen. Het acteerwerk is vrij slecht, maar toch is het wel een vermakelijke film.

IMDb: 6.9
Ik: 6.5


Raise the Red Lantern (1991)
Fantastisch mooie Chinese film die vraagtekens plaatst bij de sociale rol van vrouwen als onderdeel van een harem. Geen idee eigenlijk wat concubine in het NL is. Anyway, de film begint met een vrouw die praat met iemand off cam. Ze is single en gaat maar trouwen met een rijke man, want dat is het lot van een mooie vrouw zijn. Drie tellen later is ze vrouw nummer 4. Manlief heeft geld over, of is uitgekeken op de andere drie en dus moet er maar een nieuwe komen, ofzo. De film focust zich op het leven als vrouw in zo'n situatie, op de onderlinge rivaliteit tussen de vrouwen, de aparte tradities van de familie etc.

IMDb: 8.2
Ik: 9.5
kijkt veel films
pi_151725031
quote:
2s.gif Op woensdag 15 april 2015 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:
alhoewel de premise wel ok klinkt

[..]

Nou, dan :D !
  woensdag 15 april 2015 @ 23:30:47 #29
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_151729071
Homeland - Season 4
Na de mindere tweede en derde seizoenen was het heerlijk om weer een seizoen te zijn dat wel van constante kwaliteit is. Het is spannend, de hoofd verhaallijn is goed en de meeste onnodige en irritante personages uit de voorgaande reeksen zijn geschrapt.
Hierdoor is het gelukkig weer een plezier om te kijken en is dit seizoen weer erg verslavend. Jammer van de wat mindere soap achtige seizoensfinale maar dat nemen we dan maar voor lief.
Benieuwd hoe ze het vijfde seizoen vorm gaan geven.

8,5/10
  woensdag 15 april 2015 @ 23:58:11 #30
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_151729782
quote:
Geen idee eigenlijk wat concubine in het NL is.
Concubine ook gewoon, komt uit het latijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_151731058
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 23:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Concubine ook gewoon, komt uit het latijn.
of matresse.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  donderdag 16 april 2015 @ 13:25:47 #32
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_151740703
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 01:03 schreef Tim86 het volgende:

[..]

of matresse.
Dat is echter buitenechtelijk, bijvrouw zou ik dan eerder gebruiken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_151740740
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 13:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat is echter buitenechtelijk, bijvrouw zou ik dan eerder gebruiken.
Voor in de bijkeuken :D :+ :D
pi_151741049
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 13:27 schreef JDx het volgende:

[..]

Voor in de bijkeuken :D :+ :D
:D _O-

Pas Gone Girl gekeken, erg sterke en spannende film. Goed acteerwerk van o.a. Affleck en Pike, en een prima verhaal wat tot het verrassende einde boeiend bleef. Een 8.
pi_151743294
Afgelopen weekend Home Sweet Hell en The Voices gekeken. Ik was eigenlijk zonder enige kennis en/of voorgevoelens in beide films gedoken en beide zijn me meegevallen. Geen super sterke films, maar ik heb me er wel mee vermaakt. Beide hadden wel leuke, grappige stukjes.

Home Sweet Hell een 6,5.
The Voices een 7.
That dude there. I need his prosthetic leg.
  zaterdag 18 april 2015 @ 16:36:14 #36
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_151802507
Gods Must Be Crazy, The (1980)

Aiaiaiaiai

De film begon echt heel goed met een introductie van de bosjesmannen en de grote held van deze film Xi. Altijd leuk zo'n antropologisch kijkje in een vreemd land en onbekende cultuur. Xi vindt een leeg colaflesje, dat door een westerse piloot naar beneden is gedonderd, en gaat op zoek naar de 'goden' die dat flesje hebben gedropt. Het flesje zorgt namelijk voor conflicten bij die bosjesmannen terwijl het van oorsprong een heel vredige stam is.

Maar goed, dan wordt deze film alsmaar zwakker met de introductie van suffe subplotjes die bij elkaar samenkomen. Er wordt ook echt heel zwak geacteerd en de boel wordt er echt niet beter op met als die versnelde slapstick-scenes. De rol van Xi wordt ook steeds minder leuk. Jammer, maar een voldoende voor het toffe begin zit er nog wel in. Cijfer: 6

Coraline (2009)
Wat een gave animatie- als ook fantasiefilm is dit. De animatie an sich is al sowieso tof om te zien en sommige scenes (vooral die droomachtige) springen er echt uit. Het verhaal is ook goed, heel volwassen ook. Regisseur Henry Selick is ook de maker geweest van Nightmare before Christmas en dat zie je qua stijl en sfeer meteen. M8 hoor :Y. Cijfer: 7,5

Risky Business (1983)
Als er nou net wat andere keuzes gemaakt werden in het verhaal, dan kon Risky Business nog wel wat worden. Want de opzet met vakantie vierende ouders die hun zoon alleen achterlaten in hun huis, is veelbelovend. Het loopt hier behoorlijk uit de hand en Tom Cruise leert onderwijl de fijne kneepjes van het runnen van een hoerenkast. Maar het blijft toch wat slapjes, nergens krijg je het gevoel dat de situatie geheel hopeloos is. Op een paar grappige situaties na, is het ook lang niet zo komisch als bijvoorbeeld het vergelijkbare Ferris Bueller's Day Off. Cijfer: 6
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_151838979
Nightcrawler (2014) - IMDb

Zeer sterke film. Geweldig geacteerd door Jake Gyllenhaal. Je krijgt echt een bloedhekel aan hem.

8.5/10
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_151839338
Frank (2014) - IMDb

Hele nietszeggende film die iets te hard probeert om quirky te zijn. Paar grappige momentjes maar uiteindelijk is de hele film zonde van je tijd. Maggie Gyllenhaal is bloedirritant en Michael Fassbender heeft meer in z'n mars.
Een 4.45 op de schaal van JJ.
Wie dit leest is hek.
pi_151842829
Fast and Furious

Zelf ook zo een Supra gehad en dit is toch wel een jeugdsentimentje haha.

  zondag 19 april 2015 @ 22:25:14 #40
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_151843143
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 21:01 schreef habitue het volgende:
Nightcrawler (2014) - IMDb

Zeer sterke film. Geweldig geacteerd door Jake Gyllenhaal. Je krijgt echt een bloedhekel aan hem.

8.5/10
Vrijdag gezien. Erg sterke film inderdaad :Y.

Uiteindelijk vond ik het verhaal wel wat vlak, maar toch wel enorm gaaf en indringend gebracht, van mij krijgt ie een 8
  zondag 19 april 2015 @ 22:29:02 #41
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_151843293
Hot Tub Time Machine 2
IMDb: 5.1
Ik: 7 :d

REVIEW
Ik dronk bier en keek deze film. Voor m'n neefje hadden we nog Nederlandse ondertiteling gedaan maar die was met Google Translate vertaald van Engels. :D
When all else fails, you always have delusion.
pi_151848013
The Wedding Ringer (2015) - IMDb

Gaat over een man die gaat trouwen, maar geen vrienden heeft om bijvoorbeeld als best man te kunnen dienen. Hij huurt dan een man in die zichzelf verhuurt als 'best man': Kevin Hart.

Gewoon een leuke komedie met een aardig verhaal. Heb een aantal keren hard moet lachen. Ook een mooi einde!

IMDb: 6,8
Ik: 7.5
Moeten zij weten
pi_151933480
Avengers, age of ultron.

Ik heb hem gezien, misschien de grootste superhelden film van dit jaar, wasrschijnlijk diegene die de meeste opbrengt in de openingsweekend die eraan zit te komen. Man man man, wat een film! Ik moet wel zeggen dat je de rest van het Marvel cinematic universe wel gezien moet hebben, omdat je er anders weinig van snapt, er word veel gehint naar dingen die daarin gebeuren, mijn vriendin heeft een aantal films niet gezien en wist sommige verwijzingen niet..

Zelf vond ik de scene waarin Iron man tegen hulk vecht ijzersterk, letterlijk. De rol van quicksilver vond ik wat minder, hij voegt in mijn ogen niet zo erg veel toe, ik vond de quicksilver uit Xmen toch wel leuker gedaan. De namen van quicksilver en scarlett witch komen niet in de film voor, evenals de verwijzingen naar magneto, vanwege rechten dingetjes. Scarlett was wel leuker. Ook talloze verwijzingen naar de disney variant van pinokkio hebben mij erg veel moeten laten lachen, sowieso is er imo meer humor dan in het eerste deel. Sommige personages en hun banden zijn wat verder uitgediept, maar door het einde kan het alle kanten op gaan.

Ook natuurlijk even blijven zitten voor de scene tussen de credits in, dit doet bevestigen wat vele al langer wisten... Ik las op internet dat er geen post credits scene was, en nadat de schoonmaker van de zaal zei dat er niks meer komt zijn we maar weggegaan, dus als de de scene hebt gehad tussen de credits in kan je gerust weglopen. Tenzij de schoonmaker het snel klaar wou hebben, dat kan ook nog :D

Al met al een goede film die een grimmige onderlinge sfeer geeft, waardoor ik nog benieuwder ben naar CA Civil war en natuurlijk uit eindelijk infinite war!
IMDB : 9.2
Mijn cijfer : 9
  Spellchecker woensdag 22 april 2015 @ 23:21:27 #44
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_151943958
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:53 schreef ellone het volgende:
[ afbeelding ]
Raise the Red Lantern (1991)
Fantastisch mooie Chinese film die vraagtekens plaatst bij de sociale rol van vrouwen als onderdeel van een harem. Geen idee eigenlijk wat concubine in het NL is. Anyway, de film begint met een vrouw die praat met iemand off cam. Ze is single en gaat maar trouwen met een rijke man, want dat is het lot van een mooie vrouw zijn. Drie tellen later is ze vrouw nummer 4. Manlief heeft geld over, of is uitgekeken op de andere drie en dus moet er maar een nieuwe komen, ofzo. De film focust zich op het leven als vrouw in zo'n situatie, op de onderlinge rivaliteit tussen de vrouwen, de aparte tradities van de familie etc.

IMDb: 8.2
Ik: 9.5
Mijn zus had het boek gelezen en vond het een aanrader, ik heb de film gezien en vond hetzelfde.
  Spellchecker woensdag 22 april 2015 @ 23:22:08 #45
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_151943992
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 13:39 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

:D _O-

Pas Gone Girl gekeken, erg sterke en spannende film. Goed acteerwerk van o.a. Affleck en Pike, en een prima verhaal wat tot het verrassende einde boeiend bleef. Een 8.
Ja ook gezien; spannend!!! En idd. een verrassend einde!
  Spellchecker woensdag 22 april 2015 @ 23:22:54 #46
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_151944014
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:04 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Afgelopen weekend Home Sweet Hell en The Voices gekeken. Ik was eigenlijk zonder enige kennis en/of voorgevoelens in beide films gedoken en beide zijn me meegevallen. Geen super sterke films, maar ik heb me er wel mee vermaakt. Beide hadden wel leuke, grappige stukjes.

Home Sweet Hell een 6,5.
The Voices een 7.
Home Sweet Hell ook pas gezien; ook met een verrassend einde .... ;)
pi_151945909
Jupiter Ascending
Film van The Wachowskis, dus veelbelovend.
Maar dat bleek helaas tegen te vallen. Het gaat over een vrouw die een rotleven leidt als werkstertje en er vervolgens achter komt dat ze maar een piepklein onderdeel is van het gigantische universum. Of toch niet?
Nouja, spanning en sensatie dus (niet echt), met een liefdesverhaal dat flinterdun is, een held die nonstop hetzelfde kunstje flikt en aan het einde een x-aantal karakters gewoon volledig wordt weggelaten.

Wat overblijft zijn mooie beelden, een interessante kijk op de toekomst die, hoewel al vaker behandeld, toch je aan het denken zet, maar uiteindelijk in een waardeloze uitvoering is gestopt.
5/10
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  Moderator donderdag 23 april 2015 @ 09:14:21 #48
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_151948303
American Sniper

Film over een amerikaanse meneer die meer dan 160 mensen vermoord heeft en desondanks als held gezien wordt door het hele volk :O Dankzij de oorlog is hij een beetje ontwricht in zijn gewone bestaan, maar er zijn over dat onderwerp al vele betere films gemaakt. Wel laat deze film de onzin van oorlog goed zien.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_151949027
quote:
2s.gif Op donderdag 23 april 2015 09:14 schreef Bosbeetle het volgende:
American Sniper

Film over een amerikaanse meneer die meer dan 160 mensen vermoord heeft en desondanks als held gezien wordt door het hele volk :O Dankzij de oorlog is hij een beetje ontwricht in zijn gewone bestaan, maar er zijn over dat onderwerp al vele betere films gemaakt. Wel laat deze film de onzin van oorlog goed zien.
160 terroristen vermoord ja. Diegenen die stonden te juichen toen die twee torens naar beneden kwamen in New York weet je nog?
  Moderator donderdag 23 april 2015 @ 09:45:55 #50
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_151949060
Ik geef alvast maar aan dat we hier geen discussie gaan houden over de rechtvaardigheid van de oorlog, daar zijn andere subfora voor.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_151949286
quote:
14s.gif Op donderdag 23 april 2015 00:41 schreef Hoogstaande het volgende:
Jupiter Ascending
Film van The Wachowskis, dus veelbelovend.
Maar dat bleek helaas tegen te vallen. Het gaat over een vrouw die een rotleven leidt als werkstertje en er vervolgens achter komt dat ze maar een piepklein onderdeel is van het gigantische universum. Of toch niet?
Nouja, spanning en sensatie dus (niet echt), met een liefdesverhaal dat flinterdun is, een held die nonstop hetzelfde kunstje flikt en aan het einde een x-aantal karakters gewoon volledig wordt weggelaten.

Wat overblijft zijn mooie beelden, een interessante kijk op de toekomst die, hoewel al vaker behandeld, toch je aan het denken zet, maar uiteindelijk in een waardeloze uitvoering is gestopt.
5/10
ik vond hem verschrikkelijk slecht..
quote:
13s.gif Op zondag 19 april 2015 21:08 schreef Jungle_Jim het volgende:
Frank (2014) - IMDb
[ afbeelding ]
Hele nietszeggende film die iets te hard probeert om quirky te zijn. Paar grappige momentjes maar uiteindelijk is de hele film zonde van je tijd. Maggie Gyllenhaal is bloedirritant en Michael Fassbender heeft meer in z'n mars.
Een 4.45 op de schaal van JJ.
neeeee...... een van mijn favoriete films van vorig jaar. :{
  donderdag 23 april 2015 @ 10:43:28 #52
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_151950737
quote:
14s.gif Op donderdag 23 april 2015 00:41 schreef Hoogstaande het volgende:
Jupiter Ascending
Film van The Wachowskis, dus veelbelovend.
Hoezo dat? Bound was okee, The Matrix geweldig, maar met de twee volgende delen ging het al zwaar bergafwaarts... Daarna geen goeie film van ze gezien.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_151952421
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:12 schreef NrSiX het volgende:

Lucy

Prima film om te kijken, geen hoogvlieger maar mede door Scarlett Johansson blijft de film leuk om naar te kijken.

IMDB: 6.4
Ik: 6.0
Deze film heb ik nog vrij recent gezien, vooral het verhaal en de mogelijkheden trok mij erg aan. Eenmaal in het verhaal viel ik toch wel in de ene naar de andere verbazing. De film was goed in elkaar gezet en voor Science Fiction geloofwaardig in mijn verbeelding, wat ik belangrijk vind in die genre. Alleen het einde was voor mij een anti-climax, best wel zonde voor een film waar zoveel techniek en energie in zit.

Tot aan het einde geef ik een 9, het einde was jammer genoeg een 4, dus gemiddeld een 6.5
pi_151956363
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 10:43 schreef Verbal het volgende:

[..]

Hoezo dat? Bound was okee, The Matrix geweldig, maar met de twee volgende delen ging het al zwaar bergafwaarts... Daarna geen goeie film van ze gezien.

V.
V :P
  donderdag 23 april 2015 @ 14:24:26 #55
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_151956929
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 11:42 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Deze film heb ik nog vrij recent gezien, vooral het verhaal en de mogelijkheden trok mij erg aan. Eenmaal in het verhaal viel ik toch wel in de ene naar de andere verbazing. De film was goed in elkaar gezet en voor Science Fiction geloofwaardig in mijn verbeelding, wat ik belangrijk vind in die genre. Alleen het einde was voor mij een anti-climax, best wel zonde voor een film waar zoveel techniek en energie in zit.

Tot aan het einde geef ik een 9, het einde was jammer genoeg een 4, dus gemiddeld een 6.5
Ik kwam laatst een vergelijking tegen van deze film met een verhaal uit de Handelingen van de Apostelen (bijbel) over een engel die neerdaalt uit de hemel. Handelingen is geschreven door Lucas (lucas / Lucy, get it?).

Ben daardoor wel benieuwd naar die film.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_151958155
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 14:24 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik kwam laatst een vergelijking tegen van deze film met een verhaal uit de Handelingen van de Apostelen (bijbel) over een engel die neerdaalt uit de hemel. Handelingen is geschreven door Lucas (lucas / Lucy, get it?).

Ben daardoor wel benieuwd naar die film.

V.
Voor je besluit hem te kijken, deel je verwachtingen door een factor 80, dan kan hij alleen maar meevallen.
Eerste uur leuk popcornvermaak (denk absoluut niet dat er maar enige diepgang in zit), laatste half uur vliegt hij compleet uit de bocht.
(Y)
  donderdag 23 april 2015 @ 15:46:02 #57
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_151959117
Ja, dat soort dingen had ik inderdaad al gelezen, en had hem daardoor nog niet bekeken, maar dus die bijbelse verwijzingen geven het dan voor mij iets meer diepte. Ik zie wel. Ik ben bekend met het kunst- en vliegwerk van Besson.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_151959384
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 10:43 schreef Verbal het volgende:

[..]

Hoezo dat? Bound was okee, The Matrix geweldig, maar met de twee volgende delen ging het al zwaar bergafwaarts... Daarna geen goeie film van ze gezien.

V.
Dat is een mening van jou. Ik vond alle drie de Matrix delen wel vet. Tevens is V for Vendetta ook uiterst geniaal en Cloud Atlas ook wel okee. En de enige andere film die ze geschreven/geregisseerd hebben is Speed Racer. Nou, dat is dan (exclusief Jupiter Ascending) de enige kutfilm die ze gemaakt hadden. maarja, dat was dan ook weer een echte familiefilm en dat bleek gewoon niet hun sterkste punt :)
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_151959657
Gisteren heb ik een film gezien die ik hel bijzonder vond!

Nebraska

De film gaat over een alcoholistische vader denkt dat hij een miljoen dollar heeft gewonnen.
Zijn familie probeert hem er echter van te weerhouden om de lange reis van Montana naar Nebraska te maken om zijn prijs in ontvangst te nemen. Zijn zoon, die niet gelooft dat hij het winnende lot heeft, wordt hierdoor gedwongen om met hem mee te reizen en hem uit de problemen te houden. Tegelijkertijd heeft hij de kans om de band met zijn vader na jaren weer aan te halen.

De hele film is in zwart/wit opgenomen, ik weet niet precies het ik het moet beschrijven, het is geen ''spannende'' film of ''grappig'' maar gewoon erg boeiend en zeker op het laatst ook ontroerend...
De vader lijdt aan alzheimer.

cht een pareltje :Y


Nebraska (2013) - IMDb
  donderdag 23 april 2015 @ 16:24:35 #60
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_151960023
quote:
7s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:56 schreef Hoogstaande het volgende:

Tevens is V for Vendetta ook uiterst geniaal en Cloud Atlas ook wel okee.
En da's dan weer jouw mening :)

Los daarvan is de regie van V niet in handen geweest van de Wachowski's.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_151960031
Nebraska is mooi idd. :Y

Zelf heb ik 500 days of Summer gezien, leuk filmpje. Ook mooie muziek. En Zooey O+.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_151960289
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:46 schreef Verbal het volgende:
Ja, dat soort dingen had ik inderdaad al gelezen, en had hem daardoor nog niet bekeken, maar dus die bijbelse verwijzingen geven het dan voor mij iets meer diepte. Ik zie wel. Ik ben bekend met het kunst- en vliegwerk van Besson.

V.
Die bijbelse verwijzing is er gewoon door een fan bijverzonnen lijkt me. In ieder geval niet de intentie geweest van de filmmakers vermoed ik.
(Y)
  donderdag 23 april 2015 @ 18:21:45 #63
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_151962664
Gisteravond heb ik You're Not You (2014) - IMDb gezien en ik ben er nog steeds mee bezig.

Prachtig geacteerd door zowel Hilary Swank als Emmy Rossum (Fiona in Shameless). Rijke dame krijgt op haar 35e ALS en ze wil iemand die haar verzorgt, maar haar niet betutteld. Ze neemt een studente/sloddervos/slons aan en ook al weet je van tevoren hoe het afloopt met iemand die ALS heeft, waren er nog veel onverwachte dingen.

Daarnaast, tranen met tuiten..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151963827
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 18:21 schreef Smash-it het volgende:
Gisteravond heb ik You're Not You (2014) - IMDb gezien en ik ben er nog steeds mee bezig.

Prachtig geacteerd door zowel Hilary Swank als Emmy Rossum (Fiona in Shameless). Rijke dame krijgt op haar 35e ALS en ze wil iemand die haar verzorgt, maar haar niet betutteld. Ze neemt een studente/sloddervos/slons aan en ook al weet je van tevoren hoe het afloopt met iemand die ALS heeft, waren er nog veel onverwachte dingen.

Daarnaast, tranen met tuiten..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt een beetje Intouchables achtig
Moeten zij weten
pi_151971961
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:46 schreef Verbal het volgende:
Ja, dat soort dingen had ik inderdaad al gelezen, en had hem daardoor nog niet bekeken, maar dus die bijbelse verwijzingen geven het dan voor mij iets meer diepte. Ik zie wel. Ik ben bekend met het kunst- en vliegwerk van Besson.

V.
Zoals Chiren al eerder vermeldt heeft, deze film is zeker geen hoogstaand stukje filmwerk als het om diepgang gaat, maar eerder leuk vermaak met verbluffend arsenaal aan special effects wat na mijn mening zeker de moeite waard is als je van Science Fiction houdt. los van het feit dat het slot niet erg sterk is. Maar die clou gaan we je niet vertellen >:) veel plezier met kijken.
  donderdag 23 april 2015 @ 22:42:30 #66
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_151972804
Boardwalk Empire - Season 5
Het laatste seizoen van Boardwalk Empire telt slechts acht afleveringen maar gelukkig stellen de makers kwaliteit boven kwantiteit. Het seizoen is op alle gebieden weer van hoge kwaliteit. Net als de voorgaande seizoenen is het de combinatie van de aankleding, het acteerwerk en de muziek die allemaal zo goed bij elkaar passen, het voelt cht aan.
Het is precies lang genoeg om het mooi af te ronden en het het slot te geven dat de serie verdiend. Dat einde is geniaal maar komt wel echt als een donderslag bij heldere hemel en laat je met een gevoel van "wow!"achter, al kun je ook zeggen dat het misschien wat ver gezocht is.
Jammer dat het is afgelopen maar misschien is het maar beter dat het stopt op z`n hoogtepunt.
Een mooie afsluiting dus van een fantastische serie.

9,0/10
  Spellchecker donderdag 23 april 2015 @ 23:59:50 #67
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_151975535
The Cobbler

Verrassend verhaal over een Joodse schoenmaker.
Geniaal plot en een mooi einde.

Ik geef deze film een 8,5.
pi_152002984
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 23:59 schreef maily het volgende:
The Cobbler

Verrassend verhaal over een Joodse schoenmaker.
Geniaal plot en een mooi einde.


Eens.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou zelf een 7,5 geven.
Moeten zij weten
  Spellchecker vrijdag 24 april 2015 @ 23:13:08 #69
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_152003796
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 22:41 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Eens.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou zelf een 7,5 geven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152004082
Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby (2006) - IMDb

Will Ferrell op z'n best!

Imdb 6,5/10
ik 9/10
pi_152037798
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:04 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Afgelopen weekend Home Sweet Hell en The Voices gekeken. Ik was eigenlijk zonder enige kennis en/of voorgevoelens in beide films gedoken en beide zijn me meegevallen. Geen super sterke films, maar ik heb me er wel mee vermaakt. Beide hadden wel leuke, grappige stukjes.

Home Sweet Hell een 6,5.
The Voices een 7.
The voices gisteren ook gekeken (Kwam een tegen als tip bij een andere film) maar het viel toch wat tegen. Voor een zwarte komedie was de film niet erg grappig, voor een thriller niet spannend genoeg en een horror was het zeker niet. Het was mij niet echt duidelijk welke kant de regisseur met deze film opwilde.
Het acteren van Reynolds was niet slecht overigens.
Een 6.
pi_152038030
The Hobbit 1, 2 en 3

Duidelijk van de hand van de makers van the Lord of the rings, en ook duidelijk een wat simpelere voorganger van diezelfde trilogie. Erg veel herkenbare elementen uit die films, maar toch wat simpeler. Beetje lopen, beetje vechten, beetje lopen,.... De draak was fraai gemaakt, en daardoor was deel twee wel de beste van de drie films. Gelukkig wel alle drie wat korter dan de toch wel erg lange LotR films. Martin Freeman doet het wel prima als hobbit.

Een 7 voor de hele trilogie.
pi_152046951

Living Is Easy with Eyes Closed
Spaanstalige film over een praatgrage leraar Engels, Antonio, die op een dag afreist naar Almeria. Daar is John Lennon bezig met het opnemen van een film (How I Won the War). Antonio is Beatlegek en heeft er alles voor over om John te spreken. Onderweg pikt hij twee tieners op met elk hun eigen problemen. Dit resulteert in een erg vermakelijke 60's road trip film.

IMDb: 7.0
Ik: 7.0
kijkt veel films
  Moderator zondag 26 april 2015 @ 18:21:11 #74
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_152047070
Dumb and Dumber To



Ik had al niet heel veel van deze film verwacht, maar helaas viel-ie toch nog tegen. Met veel moeite uitgekeken, echt heel slecht.

IMDB: 5.9
Ik: 3.0
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_152097535
La migliore offerta (2013) - IMDb : drama/thriller over een eenzame corrupte veilingmeester, een arrogante expert op het gebied van kunst en antiek, die geboeid raakt door een onbekende mysterieuze dame die haar erfenis via hem wil laten veilen.

Ondanks de Italiaanse titel en productie Engels gesproken. Ik vond het een goede film met een meesterlijke rol van Geoffrey Rush. De clou zag ik al halverwege aankomen, maar neemt niet weg dat het een boeiende film is waarin het onderliggende menselijke drama langzaam aan de oppervlakte komt, zeker naar het einde toe. Mooi om te zien hoe de puzzelstukjes (letterlijk en figuurlijk) op zijn plaats vallen. Een 8.

Rush (2013) - IMDb : waargebeurd drama over de razende rivaliteit tussen twee opkomende formule 1 coureurs in de jaren 70, te weten James Hunt en Nikki Lauda, die elkaar tot het uiterste uitdagen en opzwepen met soms verschrikkelijke gevolgen.

Gewoon een ontzettend goede film die een goed beeld geeft over hoe de Formule 1 er in de jaren 70 aan toe ging (de dood was toentertijd gewoon een aannemelijk beroepsrisico) en de rock-ster achtige charismatische sfeer die er rond de coureurs hing. Ook mooi in beeld gebracht hoe James Hunt en Nikki Lauda qua persoonlijkheid verschilden en gaandeweg elkaar voorzichtig begonnen te respecteren. De ziekenhuis scenes zijn soms schokkend om te zien en hier en daar is wat ruimte voor humor (scene met Nikki in een gewone Alfa). Jammer dat de film op het einde wat uitdooft en geen goede apotheose kent maar ja, waargebeurd is waargebeurd. Een 9.

[ Bericht 1% gewijzigd door mister_white op 29-04-2015 08:51:12 ]
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  Spellchecker dinsdag 28 april 2015 @ 23:36:13 #76
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_152112069
Lees hier regelmatig mee en noteer de films die mij interessant lijken ...

Gezien:

- Ghost World. afbeelding
De hoofdrolspeelsters deden mij aan een tekenfilm denken .... iets van Fox Kids ofzo?
Soort van absurde film .... met ook mooie dingen erin. Een 7.

- Still Alice.
Ontroerend wat Alzheimer kan doen met een mens .... Kom het beroepsmatig weleens tegen, zo triest. Een 8,5.

[ Bericht 19% gewijzigd door maily op 29-04-2015 20:03:38 ]
  Spellchecker woensdag 29 april 2015 @ 20:04:53 #77
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_152133456
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:04 schreef maily het volgende:
The Wedding Ringer

Hilarische film :D

Een 7,5.
Ik heb die ellende afgezet, ;)
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_152133694
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 23:36 schreef maily het volgende:
Lees hier regelmatig mee en noteer de films die mij interessant lijken ...

Gezien:

- Ghost World. afbeelding
De hoofdrolspeelsters deden mij aan een tekenfilm denken .... iets van Fox Kids ofzo?

ik geloof op een comic gebaseerd, dus vandaar.
  Spellchecker woensdag 29 april 2015 @ 20:15:29 #80
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_152133766
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:05 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik heb die ellende afgezet, ;)
Ik "herkende" Herman Finkers, John Williams en Hagrid. :D
En die van Maaskantje in de rolstoel. :D
  Spellchecker woensdag 29 april 2015 @ 20:18:55 #81
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_152133876
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:13 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik geloof op een comic gebaseerd, dus vandaar.
Heb daar n paar afbeeldingen van gezien maar die bedoelde ik niet.
Was een tekenfilmserie.
pi_152133918
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:15 schreef maily het volgende:

[..]

Ik "herkende" Herman Finkers, John Williams en Hagrid. :D
En die van Maaskantje in de rolstoel. :D
Zolang heb ik het niet volgehouden :@
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  Spellchecker woensdag 29 april 2015 @ 20:20:21 #83
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_152133933
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:19 schreef Soury het volgende:

[..]

Zolang heb ik het niet volgehouden :@
:D
  Spellchecker woensdag 29 april 2015 @ 20:24:54 #84
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_152134070
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:13 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik geloof op een comic gebaseerd, dus vandaar.
Ik bedoelde vooral deze foto: met dit kapsel en deze bril
  woensdag 29 april 2015 @ 20:57:23 #85
202348 Susi
Temple of Love
pi_152135289


Velma ?
  Spellchecker woensdag 29 april 2015 @ 21:03:33 #86
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_152135529
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:57 schreef Susi het volgende:
[ afbeelding ]

Velma ?
Dat komt wel heel dicht in de buurt .... ik houd het hier voorlopig maar even op :D
Dankjewel!
pi_152135650
Grand Piano (blackmail) (2013)



Eigenlijk gekeken naar aanleiding van whiplash (wat overigens een geweldige film is).
Klikte eens op gelijksoortige films en deze kwam eruit rollen.

Leuk nog een film over een muzikant en deze had ik nog nooit gezien.
Met frodo in de hoofdrol.

Het kon natuurlijk nooit whiplash overtreffen dat wist ik al van te voren dus maar helemaal zonder verwachtingen aan begonnen.
Deze film gaat over een pianist (frodo) die in het verleden een top pianist was, maar er (tijdelijk) mee gestopt is omdat hij door zijn plankenkoorts, zoals het in de film genoemd wordt "het onspeelbare stuk" verprutste.

Door zijn (bekende) vriendin komt hij dan toch weer aan een optreden waar hij onder het spelen daarvan bedreigende teksten tegen komt op zijn bladmuziek.
Hier blijkt een heel verhaal achter te zitten waardoor hij gedwongen wordt om dit foutloos te spelen.

Dat hele verhaal wordt duidelijk als je de film kijkt wil er dus niet teveel van verklappen.

Conclusie, toch een verrassende film die mij wel wist te boeien.
Zou het toch wel een aanrader willen noemen.

IMDb: 5,9
En ik geef hem toch wel een 7
Do what you love, love what you do!
  Spellchecker woensdag 29 april 2015 @ 21:10:46 #88
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_152135858
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:06 schreef kree het volgende:
Grand Piano (blackmail) (2013)

[ afbeelding ]

Eigenlijk gekeken naar aanleiding van whiplash (wat overigens een geweldige film is).
Klikte eens op gelijksoortige films en deze kwam eruit rollen.

Leuk nog een film over een muzikant en deze had ik nog nooit gezien.
Met frodo in de hoofdrol.

Het kon natuurlijk nooit whiplash overtreffen dat wist ik al van te voren dus maar helemaal zonder verwachtingen aan begonnen.
Deze film gaat over een pianist (frodo) die in het verleden een top pianist was, maar er (tijdelijk) mee gestopt is omdat hij door zijn plankenkoorts, zoals het in de film genoemd wordt "het onspeelbare stuk" verprutste.

Door zijn (bekende) vriendin komt hij dan toch weer aan een optreden waar hij onder het spelen daarvan bedreigende teksten tegen komt op zijn bladmuziek.
Hier blijkt een heel verhaal achter te zitten waardoor hij gedwongen wordt om dit foutloos te spelen.

Dat hele verhaal wordt duidelijk als je de film kijkt wil er dus niet teveel van verklappen.

Conclusie, toch een verrassende film die mij wel wist te boeien.
Zou het toch wel een aanrader willen noemen.

IMDb: 5,9
En ik geef hem toch wel een 7
Heb Whiplash ook gezien dus ben hier ook wel nieuwsgierig naar. ;)
pi_152143914
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:03 schreef maily het volgende:

[..]

Dat komt wel heel dicht in de buurt .... ik houd het hier voorlopig maar even op :D
Dankjewel!
hehe ja daar lijkt ze wel op..
  donderdag 30 april 2015 @ 09:20:49 #90
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_152144657
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 00:51 schreef H0D3NPYL het volgende:
The Wedding Ringer (2015) - IMDb

Gaat over een man die gaat trouwen, maar geen vrienden heeft om bijvoorbeeld als best man te kunnen dienen. Hij huurt dan een man in die zichzelf verhuurt als 'best man': Kevin Hart.

Gewoon een leuke komedie met een aardig verhaal. Heb een aantal keren hard moet lachen. Ook een mooi einde!

IMDb: 6,8
Ik: 7.5
Die heb ik gisteren ook gezien. Met dit soort films kan het 2 kanten op, maar gelukkig in dit geval de goede. Er zit een leuk ritme in en hij verveelt nooit echt. De grappen komen niet geforceerd over, niet altijd even origineel, maar op eea manier loopt alles heel naturel. Kende geen van beide hoofdacteurs, maar die hebben hun taak zeker naar behoren uitgevoerd.

Ik geef hem ook een 7.5
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  donderdag 30 april 2015 @ 10:20:24 #91
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_152145769
Kurt Cobain: Montage of Heck (2015) - IMDb



Gisteren gezien in een uitverkochte bioscoop. En terecht uitverkocht. Een weergaloze documentaire die je een haast voyeuristisch inkijkje gunt in het privleven van Kurt Cobain. Prachtige animaties van Hisko Hulsing ingenieus gemixt met interviews met ondermeer pa en ma Cobain, Courtney Love en Krist Novoselic, huisvideo's en audio-opnames van Kurt zelf.

Absoluut een beleving.

IMDb says 8.2. Cc maakt daar een 8.5 van.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_152149192
The Avengers: Age of Ultron


Beoordeling: 4.0
Motivatie ": Whedon heeft een goede poging gedaan om een nieuwe entertainmentfilm in het Marvel filmuniversum af te leveren, maar weet met deze sequel in tegenstelling tot de eerste 'The Avengers' niet de juiste balans te vinden tussen actie, drama en humor. Er wordt teveel gestopt in het plot, waardoor de film instort als een kaartenhuis: de film wordt vrij oppervlakkig en bevat op een paar uitzondering na maar weinig diepgang. Dat kan ook niet anders met zo'n grote cast - die hun superheldenkarakters overigens goed portretteren - en zo'n groot wereldwijd avontuur. Het samenwerkingsverband van het team heeft door een gebrek aan logische dialogen, goede communicatie en sterke relaties vrijwel geen enkele betekenis meer. Het hak op de tak vertelde verhaal is onsamenhangend en oogt rommelig, zelfs de muziek vormt geen bindende factor.

Qua vermaak en actie bewijst Whedon wel een echte filmmaker te zijn. Deze vervolgfilm is op sommige vlakken, voornamelijk bij de actiescne's, erg creatief en weet ook met humor steeds de kijker te pakken. Titelsuperschurk 'Ultron' - overigens fenomenaal weergegeven - zorgt ook wel voor een echte uitdaging voor het team, waarmee Whedon toch een beetje spanning weet te creren in deze prent.

Conclusie: Age of Ultron is een redelijke entertainmentproductie en zal bij menig Marvel fan in goede aarde vallen. Toch hapert de film op veel vlakken, waardoor het eigenlijk een vrij zwakke film is die nergens weet te overtuigen. De hoeveelheid stof was duidelijk te veel voor deze relatief korte speelduur, waardoor Whedon duidelijk het overzicht heeft verloren met als gevolg deze matige en rommelig oogende superheldenfilm.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2015 12:43:48 ]
pi_152152221
Seventh Son

Jeff Bridges als een soort Gandalf in een film die probeert om iets van LOTR/The Hobbit na te bootsen maar daar jammerlijk in faalt. Bridges heeft de hele film een zwaar aangezette stem die overduidelijk nep overkomt, ik denk dat men tijdens het filmen constant de lach in moest houden want het slaat nergens op. Julianne Moore is een standaard schurk zonder noemenswaardig hoogtepunt en de rest vd cast hobbelt een beetje mee.

De actie is bij vlagen vermakelijk maar ziet er ook uit alsof de film niet af is, blurry achtergronden en scherpe lichtinvallen die een waas veroorzaken moeten verhullen dat het budget op was maar de gemiddelde filmkijker prikt daar wel doorheen. Als het script in orde was en het verhaal interessant genoeg dan was dat geen probleem geweest, maar helaas. Een volledig mislukte film, ook in 3D was het weinig opzienbarend. Zeker als je daarvoor bijv Guardians of the Galaxy gekeken hebt dat een waar 3D spektakel is. Geen wonder dus dat de deze film genadeloos geflopt is en door de studio een paar keer uitgesteld was omdat men niet tevreden was over het resultaat.

4.5
pi_152191659
Shaun the Sheep Movie
De avonturen van Shaun het Schaap in de stad!

imdb: 7,6
ik: 7,5
Leuke film! Een paar keer goed gelachen :D
Als je Wallace & Gromit leuk vind, zal deze vast ook in de smaak vallen.

[ Bericht 9% gewijzigd door GradB op 01-05-2015 21:15:40 ]
pi_152197173
Nebraska (2013) - IMDb

Nebraska



Prachtige film over een verwarde oude man die een brief krijgt van een postorderbedrijf waarin staat dat hij een miljoen heeft gewonnen. Samen met zijn zoon maakt hij een roadtrip om zn miljoen op te halen, maar hij maakt tegelijkertijd een reis door zijn verleden.

Film is volledig in zwartwit. Dit komt het heerlijke sfeertje in deze film ten goede. Goede beelden, goede muziek.

Imdb 7,8/10
Ik 8,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door emil23 op 01-05-2015 23:46:20 ]
pi_152197235
Het verhaal van Nebraska spreekt me dan wel aan, maar dat het in zwart-wit is houdt me tegen.

Toch maar kijken?
Do what you love, love what you do!
pi_152197574
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 23:34 schreef kree het volgende:
Het verhaal van Nebraska spreekt me dan wel aan, maar dat het in zwart-wit is houdt me tegen.

Toch maar kijken?
Dat ie in zwart wit is ben je na 10 minuten al vergeten. Het past gewoon bij de film.
pi_152202471
The Gambler

Cijfer: 5,5.
pi_152202890
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 15:55 schreef mister_white het volgende:
La migliore offerta (2013) - IMDb : drama/thriller over een eenzame corrupte veilingmeester, een arrogante expert op het gebied van kunst en antiek, die geboeid raakt door een onbekende mysterieuze dame die haar erfenis via hem wil laten veilen.

Ondanks de Italiaanse titel en productie Engels gesproken. Ik vond het een goede film met een meesterlijke rol van Geoffrey Rush. De clou zag ik al halverwege aankomen, maar neemt niet weg dat het een boeiende film is waarin het onderliggende menselijke drama langzaam aan de oppervlakte komt, zeker naar het einde toe. Mooi om te zien hoe de puzzelstukjes (letterlijk en figuurlijk) op zijn plaats vallen. Een 8.
Goeie film inderdaad met onze eigen Sylvia Hoeks.
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 12:02:48 #100
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_152204363
Avengers: Age of Ultron (2015) - IMDb

ik vond hem eigenlijk beter dan deel 1. het concept is even absurd, sommige dingen (oa het gedrag van de hulk) even onzinnig.. maar dat geeft niet. mensen vergeten al snel dat dit gebaseerd is op een comic. over een groep bovennatuurlijke helden.
voor de rest is de film buitengewoon spectaculair en flitsend, prima vermaak. van mij een 8.

Blackhat (2015) - IMDb

verrassend flimpje wel, deze. het is allemaal niet goed genoeg om echt enthousiast te worden, lijkt het. maar dan weet het je toch wel echt te pakken op gegeven moment.
is wel voor mensen die wat interesse hebben in computer/hacker zaken, anders is het een overvloed aan technische termen denk ik.
verder gewoon een solide actiefilm met enkele zeer geslaagde momenten. 7.5

Kingsman: The Secret Service (2014) - IMDb

britse spymovie met comedie ondertoon. ik hou ervan. betrapte me er halverwege op dat ik even keek hoe lang ie nog doorging, hopend dat dat nog heel lang was.
de CGI is af en toe wel erg slecht. de actie af en toe ook, maar af en toe ook weer erg leuk. maar als geheel gewoon bijzonder geslaagd. met samuel l jackson als slissende superschurk.
8.5
pi_152205444
The Hundred-Foot Journey (2014) - IMDb
Vermakelijke film over een Indiaas gezin die naar Frankrijk trekt om daar een Indiaas restaurant te openen. Uiteindelijk belanden ze tegenover een klassieke sterrenzaak en kan de strijd beginnen. Prima wegkijkfilmpje :)

IMDB: 7.3
Danos: 7.3
Even a broken clock is right twice a day.
pi_152205811
10000 years later
(youtube, niet op imdb te vinden)
quote:
10,000 Years Later depicts a future that is far from happy: A world where environment destruction, resource depletion and moral bankruptcy has destroyed human civilization and led to the near extinction of the human race.New species have risen and formed into different tribes. However, problems arise when one tribal leader comes across an “ancient power” that he seeks to use to rule the world.

To stop him, a human girl Zhuma must unite warriors from different tribes together to keep the world from returning to darkness
Deze film is de definitie van crazy fantasy.
De animatie is niet van de hoogste kwaliteit, ik had het gevoel dat ik naar een computerspel aan kijken was.
Maar tijdens de rest van de film bleef ik me verbazen over de creativiteit waarmee het is gemaakt. Ik garandeer je dat je veel nieuwe dingen te zien krijgt.
Helaas heb ik de film niet in 3d kunnen zien, want de scenes zijn prachtig geanimeerd en je kan zien dat ze alles met 3d in het achterhoofd hebben ontworpen.

Verder laat de film zien hoe het Westen door de makers gezien wordt. Het westen wordt zowel van de goede kanten (techniek, welvaart) als de slechte kanten (hebzucht, macht) belicht, en tegen de Chinese normen en waarden gehouden.

De samenvatting bovenaan doet het verhaal te kort, maar ik weet niet hoe het beter te omschrijven is.

Als je houdt van grootsheid a la Asura's Wrath met invloed van de Final Fantasy films plus onbeschrijfbare gestoorde dingen (Haan - neushoorn hybride, een op plant gebaseerde humanoide die vecht met fruit, furry-achtige karakters) en een verrassende 'ultieme badguy', dan kan ik deze aanraden.



imdb: ?
ik: 8
Erg leuk om 1x te kijken, maar een 2e keer zal de film wat traag aanvoelen denk ik. Al ga ik zeker wat leukste scenes weer terugkijken
  zondag 3 mei 2015 @ 10:14:10 #103
375756 Jungle_Jim
samurai cop
pi_152228498
Inherent Vice (2014) - IMDb

Film over een prive detective waarvan je denkt dat hij een drugsdealer is en zijn kantoor heeft in een ziekenhuis die op zoek gaat naar zijn vermiste vriendin of toch een verdwenen makelaar of was het nou een schip :? Keek erg naar deze film uit maar kon hem helaas niet helemaal volgen, denk dat ik m nog een keer moet zien. Af en toe wel hilarisch (die foto _O- ) en de muziek is ook weer erg goed (Can _O_ ). Toch is t niet Anderson's beste werk, maar hij heeft dan ook wel extreem goed werk afgeleverd in het verleden :P

Een 7.34 op de schaal van JJ.

Juno (2007) - IMDb

Film over een tienermeisje dat per ongeluk zwanger wordt en haar kind gaat afstaan voor adoptie.
Ellen Page ziet er uit als een klein oud mannetje met het hoofd van een volwassen vrouw, haar personage was mij ook iets teveel geforceerd alto en ik had de film wat grappiger verwacht. Michael Cera kwam er helaas te weinig in voor.

Een 6.2 op de schaal van JJ.

[ Bericht 21% gewijzigd door Jungle_Jim op 03-05-2015 10:20:01 ]
Wie dit leest is hek.
pi_152228537
Avengers: Age of Ultron (2015) - IMDb
Als je van veel schieten, explosies, evil robots en superhelden houdt is dit je film. Ik vond hem vermakelijk, meer niet.

6.5/10
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_152234667
The Wedding Ringer (2015) - IMDb

Leukste comedy sinds de eerste Hangover film.

Kende de film helemaal niet, is ook niet gehyped ofzo, maar het is gewoon zoals een comedy hoort te zijn, niet te gecompliceerd, niet te diep en af en toe leuke grappen.

8.
  zondag 3 mei 2015 @ 16:16:53 #106
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_152236178
Side Effects (2013) - IMDb

IMDB: 7.1

Mijn cijfer: 7.5

Spannende thriller over een depressief meisje en haar behandelende psychiater die geleidelijk aan in een Hitchockiaanse situatie terecht komen. Veel plotwendingen, veel suspense en zeer degelijk acteerwerk zorgt ervoor dat de aandacht erbij gehouden wordt.

Nadeel is dat de film wat traag op gang komt en pas na de eerste plotwending tot leven komt. Daarnaast ben ik zelf geen superfan van psychiaters en bijbehorende geneuzel, maar ik vond dit geloofwaardig en toegankelijk gebracht.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_152240781
Tracers (2015) - IMDb



Leuke wegkijk film over een jongen genaamd Cam die door zijn schulden bij de Chinese maffia besluit om mee te gaan doen met de criminele klusjes bij een freerun groep. Het loopt echter uit de hand als blijkt dat Cam verliefd wordt op zijn collega Nikki die officieel iets heeft met de baas van de freerun groep.

IMDb: 5,4
Mijn cijfer: 7
pi_152242268
Schindlers list

Wat een saaie kutfilm, na 1:30 afgezet toen ik erachter kwam dat het nog zo lang duurde.
pi_152242311
:')
Conscience do cost.
  zondag 3 mei 2015 @ 19:59:48 #110
168093 Soury
Squeek
pi_152242322
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 19:58 schreef JDx het volgende:
Schindlers list

Wat een saaie kutfilm, na 1:30 afgezet toen ik erachter kwam dat het nog zo lang duurde.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_152242452
quote:
11s.gif Op zondag 3 mei 2015 19:59 schreef Soury het volgende:

[..]

Gaat echt nergens heen die film.
  zondag 3 mei 2015 @ 20:08:08 #112
168093 Soury
Squeek
pi_152242622
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:03 schreef JDx het volgende:

[..]

Gaat echt nergens heen die film.
Zo kan je het ook bekijken ja
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_152242789
quote:
15s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:08 schreef Soury het volgende:

[..]

Zo kan je het ook bekijken ja
London (2005) - IMDb

_O_
  zondag 3 mei 2015 @ 20:14:13 #114
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_152242839
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:03 schreef JDx het volgende:

Gaat echt nergens heen die film.
Nee, natuurlijk niet. Slap verzonnen verhaaltje zeker weer, h? ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
pi_152243694
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 19:58 schreef JDx het volgende:
Schindlers list

Wat een saaie kutfilm, na 1:30 afgezet toen ik erachter kwam dat het nog zo lang duurde.
Al die gewonnen Oscars waren niet terecht nee :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_152243897
Vanmiddag met vriendinneke en zoon naar de bios geweest. Vreselijk veel gelachen :Y

De Boskampi's



Het gaat over Rikkie die gepest wordt op school en zijn vader komt ook niet echt voor zichzelf op. Als zijn vader dan promotie krijgt, verhuizen ze en moet ook Rikkie naar een andere school. Om te zorgen dat hij daar niet weer gepest wordt, verzint hij een andere achtergrond voor zichzelf gebaseerd op de maffiafilm Son of a Don...
pi_152249014

Crossfire (1947)
Heerlijke film noir uit 1947 met als hoofdthema anti-semitisme. Maar voor het zover komt, en daar omheen, speelt zich een murder mystery af. In de openingsscene zie je 2 schaduwen vluchten uit een appartement. Man dood, maar wie heeft het gedaan en waarom? De film is zoals zoveel film noirs gebaseerd op een boek, maar daarin draaide het om homohaat. Omdat de Hollywood code censors in die tijd nooit akkoord zouden zijn gegaan met dat onderwerp, is homohaat vervangen door antisemitisme. Heerlijke film vol donkere straten, goedkope appartementen, politiestations, shady characters, knappe dames en moord.

IMDb: 7.4
Ik: 7.5
kijkt veel films
pi_152249058
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 19:58 schreef JDx het volgende:
Schindlers list

Wat een saaie kutfilm, na 1:30 afgezet toen ik erachter kwam dat het nog zo lang duurde.
gauw door naar furious 7 dan maar he!
pi_152256371
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2015 22:28 schreef andreas612 het volgende:

[..]

gauw door naar furious 7 dan maar he!
Kan niet wachten!

Maar waar ik echt op wacht is Entourage! _O_ _O_ _O_
  Spellchecker maandag 4 mei 2015 @ 12:08:41 #120
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_152258649
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 12:57 schreef danos het volgende:
The Hundred-Foot Journey (2014) - IMDb
Vermakelijke film over een Indiaas gezin die naar Frankrijk trekt om daar een Indiaas restaurant te openen. Uiteindelijk belanden ze tegenover een klassieke sterrenzaak en kan de strijd beginnen. Prima wegkijkfilmpje :)

IMDB: 7.3
Danos: 7.3
Ook gezien; idd leuke film.
pi_152258738
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 10:36 schreef JDx het volgende:

[..]

Kan niet wachten!

Maar waar ik echt op wacht is Entourage! _O_ _O_ _O_
:')
pi_152260025
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2015 12:12 schreef andreas612 het volgende:

[..]

:')
Net alle 8 seizoenen opnieuw gekeken in 1 maand tijd! _O_

Ook Schindlers List afgekeken net, einde is wel mooi, eerste twee uur is veel te langdradig.

Krijgt alsnog een 8.
  maandag 4 mei 2015 @ 14:08:53 #123
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_152262098
Jupiter Ascending

Visuele bombast zonder ziel.
Jammer.
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
  maandag 4 mei 2015 @ 14:09:42 #124
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_152262121
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 13:05 schreef JDx het volgende:

[..]

Net alle 8 seizoenen opnieuw gekeken in 1 maand tijd! _O_

Ook Schindlers List afgekeken net, einde is wel mooi, eerste twee uur is veel te langdradig.

Krijgt alsnog een 8.
Ja ze hadden er iets meer actie en spanning in mogen gooien ;)
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
pi_152262461
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 19:58 schreef JDx het volgende:
Schindlers list

Wat een saaie kutfilm, na 1:30 afgezet toen ik erachter kwam dat het nog zo lang duurde.
Dan heb je dus nt het stuk gemist waar die joden de trein kapen, ermee naar Berlijn rijden, 's nachts de bunker binnendringen en Hitler van kant maken. Jammer.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 4 mei 2015 @ 14:42:01 #126
319979 Fok-it
All is well
pi_152263027
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 14:08 schreef Ang3l het volgende:
Jupiter Ascending

Visuele bombast zonder ziel.
Jammer.
Wat een afschuwelijke film inderdaad. Vooral Eddie Redmayne :') Wat een drama. Zo overdreven, zo over de top
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Eindredactie Film & TV / PR maandag 4 mei 2015 @ 15:10:16 #127
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_152263924
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 14:08 schreef Ang3l het volgende:
Jupiter Ascending

Visuele bombast zonder ziel.
Jammer.
Alles aan die film is jammer, heel jammer.
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
  maandag 4 mei 2015 @ 15:20:25 #128
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_152264342
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 14:42 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Wat een afschuwelijke film inderdaad. Vooral Eddie Redmayne :') Wat een drama. Zo overdreven, zo over de top
Met dat heze stemmetje de hele tijd. Schmieren schmieren. Verschrikkelijk.
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
  maandag 4 mei 2015 @ 15:31:21 #129
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_152264804
Chapeau als jullie Jupiter Ascending daadwerkelijk af hebben weten te kijken, persoonlijk hield ik het nog geen 30 minuten vol.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_152284613
Ik heb Jupiter Ascending afgelopen week ook gekeken, en ik was wel onder de indruk.
Het zag er wel spectaculair uit, veel actie, het verhaal vond ik ook goed gevonden over dat oogsten door de aliens, er zaten zowel clich's als verrassende momenten in. En wat me het meest aansprak was al die futuristische technologie. En Mila Kunis, mmm ;)
Wat me wel stoorde was het constant op t laatste moment te redding moeten komen voor het hulpeloze meisje, keer op keer...
ik geef de film toch een 7/10
IMDB 5.7/10

En net de film The Harvest gekeken



Verenigde Staten
Horror / Thriller
103 minuten

geregisseerd door John McNaughton
met Samantha Morton, Michael Shannon en Natasha Calis

Een jongen, Andy die door een ziekte zijn beschermende huis niet kan verlaten, speelt met een meisje Maryann dat naast hem komt wonen en ze sluiten vriendschap. Ze krijgt hierdoor echter te maken met Andy's overbezorgde en beschermende moeder, die fel tegen de vriendschap is.

Een goede film. Een sterk verhaal, je word echt meegezogen, je krijgt echt medelijden met dat zieke jochie. Goede chemistry tussen de 2 acterende kinderen. Een zeer verrassende wending in het verhaal en sterk einde. .Ik zou het geen horror noemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
6.5/10
IMDB 5.9/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_152287185


It Follows. Zowaar een goede horror film in de bios. Een film met vrijwel geen goedkope schrikmomenten, maar wel met een creepy sfeer. 's nachts in bed komt de film pas echt aan. Een bedreiging als dit is duizendmaal enger dan een rondspokende Poltergeist.

Kijk in elk geval geen trailer, gewoon blind erin gaan. :)

Ik geef geen cijfer.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 09:54:12 #132
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_152289556
The Seventh Son

Na t zien van Eddie Redmayne's geklooi in Jupiter Ascencing, was t nu aan de andere Oscar winnaar van dit jaar om te laten zien dat niet alle keuzes goed zijn. Julianne Moore...... Maar hey, hier was de film gewoon slecht en haar optreden gewoon oke. In Jupiter was Eddie zelf echt bagger. In Sevent Son stoorde ik me meer aan t losse kunstgebit accent van Jeff Bridges. Wie heeft dat ooit door de screening laten komen?! De film zelf was.... meh. Niemandalletje.
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 09:54:40 #133
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_152289564
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 02:02 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[ afbeelding ]

It Follows. Zowaar een goede horror film in de bios. Een film met vrijwel geen goedkope schrikmomenten, maar wel met een creepy sfeer. 's nachts in bed komt de film pas echt aan. Een bedreiging als dit is duizendmaal enger dan een rondspokende Poltergeist.

Kijk in elk geval geen trailer, gewoon blind erin gaan. :)

Ik geef geen cijfer.
Die werd me van de week ook getipt. Nu ben ik extra benieuwd!
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 10:03:13 #134
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152289728
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 00:03 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Ik heb Jupiter Ascending afgelopen week ook gekeken, en ik was wel onder de indruk.
Het zag er wel spectaculair uit, veel actie, het verhaal vond ik ook goed gevonden over dat oogsten door de aliens, er zaten zowel clich's als verrassende momenten in. En wat me het meest aansprak was al die futuristische technologie. En Mila Kunis, mmm ;)
Wat me wel stoorde was het constant op t laatste moment te redding moeten komen voor het hulpeloze meisje, keer op keer...
ik geef de film toch een 7/10
IMDB 5.7/10

En net de film The Harvest gekeken

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Horror / Thriller
103 minuten

geregisseerd door John McNaughton
met Samantha Morton, Michael Shannon en Natasha Calis

Een jongen, Andy die door een ziekte zijn beschermende huis niet kan verlaten, speelt met een meisje Maryann dat naast hem komt wonen en ze sluiten vriendschap. Ze krijgt hierdoor echter te maken met Andy's overbezorgde en beschermende moeder, die fel tegen de vriendschap is.

Een goede film. Een sterk verhaal, je word echt meegezogen, je krijgt echt medelijden met dat zieke jochie. Goede chemistry tussen de 2 acterende kinderen. Een zeer verrassende wending in het verhaal en sterk einde. .Ik zou het geen horror noemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
6.5/10
IMDB 5.9/10
Wat ben jij zo accepterend voor kutfilms eigenlijk. Veel dingen die je noemt vind ik zo bagger. Jupiter deed ik na 40 min al uit. Ben dan benieuwd wat je van cht goede films vindt
When all else fails, you always have delusion.
pi_152290027
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 10:03 schreef Mirel het volgende:

[..]

Wat ben jij zo accepterend voor kutfilms eigenlijk. Veel dingen die je noemt vind ik zo bagger. Jupiter deed ik na 40 min al uit. Ben dan benieuwd wat je van cht goede films vindt
Wat zijn cht goede films in jou ogen?
Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan Le Fabuleux Destin d' Amlie Poulain, die krijgt van mij een 10
Maar er zijn natuurlijk ook mensen die daar niks aan vinden
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  dinsdag 5 mei 2015 @ 10:43:51 #136
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152290810
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 10:13 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Wat zijn cht goede films in jou ogen?
Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan Le Fabuleux Destin d' Amlie Poulain, die krijgt van mij een 10
Maar er zijn natuurlijk ook mensen die daar niks aan vinden
Die vind ik ook wel een 10 waard :)
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 10:46:16 #137
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_152290868
gisteren V for Vendetta weer eensch een keer gezien



het blijft in mijn ogen de beste film ooit gemaakt.
met sterke acteer prestaties van vooral Hugo Weaving.(en dat terwijl je hem eigenlijk niet ziet)

normaal let ik niet echt op de muziek in een film, maar hier wel en muzikaal is het ook een zeer goede film.

goed verhaal ( ergens wel een realistisch verhaal)
goede acteer prestaties
goede muziek
en mooie beelden

kortom een 10/10 _O_ _O_
mee bekant vangde gin haas.
pi_152291979
Tijdje terug donnie darko gezien (de director's cut versie)

Lastig om deze film te omschrijven.
Het gaat om de 16 jarige donnie die bij een psychiater loopt in verband met o.a. waanbeelden.
Op een gegeven moment ontmoet hij Frank (zijn denkbeeldige vriend) en daarna beginnen zich dingen te voltrekken waarbij donnie begint te twijfelen aan de zinloosheid van wat hij aan het meemaken en aan het zien is.

Het acteerwerk is erg goed (het enige wat mij een beetje begon te storen was dat er zo vaak naar de bril gegrepen werd :P ) en de hele film blijf je kijken omdat je wilt weten hoe het afloopt.

Ikzelf heb hem gekeken zonder enige (voor)kennis van de film behalve dan dat ik me heel vaag nog iets kon herinneren over een denkbeeldige vriend in een konijnenpak.
Donnie darko heeft de rest van mn dag omgegooid, ik bleef verdwaasd achter (echt dat bioscoopgevoel ofzo).

Ik heb de film daarna nog 6x gekeken (de laatste keer ook de bioscoopversie gezien) en hij blijft goed (m.u.v. die vhs van Jim Cunningham en het dansstukje Autumn Angel, dat had ik op een gegeven moment wel gezien :P ).

De film valt niet echt in 1 categorie te drukken, behalve dan dat mensen die een dom spectakel/actiefilm verwachten, bedrogen zullen uitkomen.

Elke scene heeft een nut, ik had niet het idee dat er "filler" in zat.

Deze film staat nu bij mijn persoonlijke top 10 beste films aller tijden, ik snap niet waarom ik die film niet eerder heb gezien.

Imdb 8.1/10
Ikzelf 9/10

Ikzelf vond de director's cut uit 2004 wat beter dan de oorspronkelijke versie uit 2001, maar ik kan wel aanbevelen beide versies te kijken

En mijn excuus voor de wat rommelige review, 1e poging daartoe enzo :P
pi_152292220
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 15:23 schreef JDx het volgende:
The Wedding Ringer (2015) - IMDb

Leukste comedy sinds de eerste Hangover film.

Kende de film helemaal niet, is ook niet gehyped ofzo, maar het is gewoon zoals een comedy hoort te zijn, niet te gecompliceerd, niet te diep en af en toe leuke grappen.

8.
Olivia Thirlby

Top vrouw...... :D
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
  dinsdag 5 mei 2015 @ 12:21:23 #140
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_152293176
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
Tijdje terug donnie darko gezien (de director's cut versie)

Lastig om deze film te omschrijven.
Het gaat om de 16 jarige donnie die bij een psychiater loopt in verband met o.a. waanbeelden.
Op een gegeven moment ontmoet hij Frank (zijn denkbeeldige vriend) en daarna beginnen zich dingen te voltrekken waarbij donnie begint te twijfelen aan de zinloosheid van wat hij aan het meemaken en aan het zien is.

Het acteerwerk is erg goed (het enige wat mij een beetje begon te storen was dat er zo vaak naar de bril gegrepen werd :P ) en de hele film blijf je kijken omdat je wilt weten hoe het afloopt.

Ikzelf heb hem gekeken zonder enige (voor)kennis van de film behalve dan dat ik me heel vaag nog iets kon herinneren over een denkbeeldige vriend in een konijnenpak.
Donnie darko heeft de rest van mn dag omgegooid, ik bleef verdwaasd achter (echt dat bioscoopgevoel ofzo).

Ik heb de film daarna nog 6x gekeken (de laatste keer ook de bioscoopversie gezien) en hij blijft goed (m.u.v. die vhs van Jim Cunningham en het dansstukje Autumn Angel, dat had ik op een gegeven moment wel gezien :P ).

De film valt niet echt in 1 categorie te drukken, behalve dan dat mensen die een dom spectakel/actiefilm verwachten, bedrogen zullen uitkomen.

Elke scene heeft een nut, ik had niet het idee dat er "filler" in zat.

Deze film staat nu bij mijn persoonlijke top 10 beste films aller tijden, ik snap niet waarom ik die film niet eerder heb gezien.

Imdb 8.1/10
Ikzelf 9/10

Ikzelf vond de director's cut uit 2004 wat beter dan de oorspronkelijke versie uit 2001, maar ik kan wel aanbevelen beide versies te kijken

En mijn excuus voor de wat rommelige review, 1e poging daartoe enzo :P
mee eens. een uniek pareltje, deze film.
pi_152296367
Gisteren Schindler's List (voor het eerst) gezien.

Erg goede film. Heb de volle 3.15 uur geen moment verveeld, terwijl ik hier las dat het het eerste stuk toch wel saai is.

9.5/10.
Moeten zij weten
pi_152296685
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:09 schreef H0D3NPYL het volgende:
Gisteren Schindler's List (voor het eerst) gezien.

Erg goede film. Heb de volle 3.15 uur geen moment verveeld, terwijl ik hier las dat het het eerste stuk toch wel saai is.

9.5/10.
Maar dat was ik, dat zegt niks :D

Heb sowieso concentratie problemen, dus als iets ook maar een beetje saai of langdradig is, dan vind ik het al gauw niet zo leuk meer en ik kan m'n gedachten er dan niet bij houden. Film was zeker goed, vooral na het einde, maar kende het hele verhaal niet en had het na 1:30 echt wel gezien, wist vantevoren niet eens waar het over ging. Gelukkig wel afgekeken.

Net Kingsman: The Secret Service (2014) - IMDb gekeken (dacht aangeraden door iemand hier), ik hou wel van James Bond (en Largo Winch achtige films) en onlangs ook genoten van John Wick, maar dit ging toch meer richting de films voor kinderen, zoals Maze Runner en bijvoorbeeld die space film dat ze kinderen leren vechten in zo'n simulator, het kon me helaas niet bekoren.

5,5.

Edit: simulatie kinder space film die ik bedoelde was Ender's Game (2013) - IMDb dus.

PS. over smaak, dit zijn mijn IMDb ratings (10->1 updated t/m vandaag): http://www.jdx.nl/films_only.xlsx

[ Bericht 1% gewijzigd door JDx op 05-05-2015 17:13:29 ]
pi_152321590
Unbroken (2014) - IMDb : voormalig olympisch atleet (nu soldaat) Zamperini stort tijdens een WOII missie met zijn bommenwerper in zee, weet 47 dagen ternauwernood te overleven in een rubberboot om vervolgens meer dood dan levend te worden opgepikt door de Japanners. Daarna komt hij in een Japans concentratiekamp terecht waar een meedogenloze kampbeul heerst die nog eens extra de pik op Zamperini lijkt te hebben, met alle gevolgen van dien.

Iedereen heeft wel eens een poosje dat het tegenzit in het leven en om dat eens te relativeren zou je alleen al deze film moeten kijken. Net als je denkt dat het niet allemaal erger kan wordt er nog een schep bovenop gegooid. En nog een schep. Zeer goede indringende film, een puur menselijk drama die de verschrikkingen van de tweede wereldoorlog in de Pacific en Jappenkampen goed weergeeft (weer eens wat anders dan het eeuwige Europese strijdtoneel). De acteurs spelen de sterren van de hemel en de karakters krijgen alle ruimte om hun rol uit te diepen. Het feit dat alles waargebeurd is maakt alles nog heftiger. Ook als je niet van oorlogsfilms houdt een echte aanrader : een 9.

American Sniper (2014) - IMDb : al veel over gesproken dus ik hou het kort: waargebeurd verhaal over het leven van Chris Kyle, een superieure Texaanse scherpschutter die een levende legende werd en een record aantal sniper-killings op zijn naam heeft staan. Het gaat over de oorlog in Irak, de impact die die oorlog op hem heeft en zijn gezin.

Op zich een goede oorlogsfilm, vergelijkbaar met het genre van 'Black Hawk Down' (wereldfilm btw), maar ik mis het menselijke aspect een beetje. Een gezette Bradley Cooper schudt het 'mooiboy' imago uit 'the Hangover' goed van zich af maar staart een groot gedeelte van de film een beetje wezenloos voor zich uit en blijft oppervlakkig. Zal ongetwijfeld te maken hebben met het Post Traumatic Stress Syndrom en/of het feit dat het geen Einstein was maar toch..de film raakt je nergens, alles blijft wat afstandelijk, het is net een documentaire: een 6+.

[ Bericht 2% gewijzigd door mister_white op 06-05-2015 13:50:07 ]
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_152322236
Still Alice

quote:
A linguistics professor and her family find their bonds tested when she is diagnosed with Alzheimer's Disease.


Mooie aangrijpende film. Sterke prestatie van Julianne Moore en wat mij betreft ook terecht een Oscar er voor gekregen.

Ik geef het een 8
  Spellchecker woensdag 6 mei 2015 @ 12:29:22 #145
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_152327015
Locke


Onbegrijpelijk dat iemand zoveel dingen tegelijk kan regelen .....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een 7,5.
pi_152328236
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 12:29 schreef maily het volgende:
Locke
[ afbeelding ]

Onbegrijpelijk dat iemand zoveel dingen tegelijk kan regelen .....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een 7,5.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Spellchecker woensdag 6 mei 2015 @ 13:11:20 #147
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_152328260
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:10 schreef JDx het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 6 mei 2015 @ 14:11:35 #148
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_152330318
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 08:42 schreef mister_white het volgende:
[
American Sniper (2014) - IMDb : al veel over gesproken dus ik hou het kort: waargebeurd verhaal over het leven van Chris Kyle, een superieure Texaanse scherpschutter die een levende legende werd en een record aantal sniper-killings op zijn naam heeft staan. Het gaat over de oorlog in Irak, de impact die die oorlog op hem heeft en zijn gezin.

Op zich een goede oorlogsfilm, vergelijkbaar met het genre van 'Black Hawk Down' (wereldfilm btw), maar ik mis het menselijke aspect een beetje. Een gezette Bradley Cooper schudt het 'mooiboy' imago uit 'the Hangover' goed van zich af maar staart een groot gedeelte van de film een beetje wezenloos voor zich uit en blijft oppervlakkig. Zal ongetwijfeld te maken hebben met het Post Traumatic Stress Syndrom en/of het feit dat het geen Einstein was maar toch..de film raakt je nergens, alles blijft wat afstandelijk, het is net een documentaire: een 6+.
Toen ik hoorde dat Clint Eastwood deze film zou maken had ik goede hoop, maar het is weer een patriotisch stukje nonsens geworden. Oorlogsfilms maken moet men overlaten aan Kathryn Bigelow.
Dit, dus.
pi_152330874
Tsja...het is nou ook weer geen Rambo film, waarbij tegenstanders al dood neervallen als De Heldhaftige Amerikaan in kwestie zijn magazijn wisselt en vervolgens ~na het neermaaien van zeker 300 tegenstanders~ slechts een schampschot heeft opgelopen.

Er vallen in dit geval zeker slachtoffers aan de Amerikaanse kant maar in verhouding stelt dat niets voor. Ook deze film heeft idd een hoog 'America Fuck Yeah' gehalte. Zeker tijdens de aftiteling, je ziet daar dingen die je in Europa niet snel zult zien (bijv. die gigantische Amerikaanse vlag tussen hoogwerkers).

Gran Torino van Clint was IMHO vele malen beter.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_152330880
Dumb and Dumber To.

Had er totaal niks van verwacht, maar af en toe toch wel gelachen om Jim, wat een baas dat is
blablablabla
pi_152331521
Fish Tank (2009) - IMDb



Mia is een wat rebelse tiener. Ze woont samen met haar moeder en haar zusje en thuis is het ook niet echt wat je noemt gezellig. Er komt wat meer waardering van de nieuwe vriend van moeders.

Film keek wel aardig weg, maar was vrij tam. IMDB geeft het een 7.3 terwijl ik het eerder een 6je ofzo zou geven.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Spellchecker vrijdag 8 mei 2015 @ 21:34:52 #152
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_152415242
You're not you



Over een jonge vrouw met ALS .... mooi verhaal ... hou je zakdoek bij de hand ... :{

Van mij een 8.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:37:11 #153
168093 Soury
Squeek
pi_152415322
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 12:29 schreef maily het volgende:
Locke
[ afbeelding ]

Onbegrijpelijk dat iemand zoveel dingen tegelijk kan regelen .....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een 7,5.
Toffe film, ik zat me op te vreten. Als je het plot leest haak je af. Wat een topper ^O^
Dikke 9
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zaterdag 9 mei 2015 @ 22:31:37 #154
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_152443505
A Girl Walks Home Alone At Night
In n van de extra`s op de pas uitgebrachte Amerikaanse blu-ray wordt gezegd dat deze het beste te omschrijven als een Iraanse vampieren spaghetti western, compleet geschoten in zwart-wit.
En dat klopt ook wel. Het is een beetje trippy verhaal waarbij je regelmatig je zelf afvraagt of het nou echt is wat je ziet of dat de personages het zich alleen maar inbeelden.
De prachtig geschoten zwart-wit beelden en de bijpassende soundtrack maken het geheel erg sfeervol.
Waarschijnlijk is dit echt een film die alleen maar beter wordt als je `m vaker ziet. De eerste indruk is in ieder geval een goede, waarbij je trouwens wel nogal wat fantasie moet hebben om mee te gaan in het over-the-top verhaal zodat je er echt van kunt genieten.

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  zaterdag 9 mei 2015 @ 23:49:07 #155
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152446611
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 22:31 schreef Timo20 het volgende:
A Girl Walks Home Alone At Night
In n van de extra`s op de pas uitgebrachte Amerikaanse blu-ray wordt gezegd dat deze het beste te omschrijven als een Iraanse vampieren spaghetti western, compleet geschoten in zwart-wit.
En dat klopt ook wel. Het is een beetje trippy verhaal waarbij je regelmatig je zelf afvraagt of het nou echt is wat je ziet of dat de personages het zich alleen maar inbeelden.
De prachtig geschoten zwart-wit beelden en de bijpassende soundtrack maken het geheel erg sfeervol.
Waarschijnlijk is dit echt een film die alleen maar beter wordt als je `m vaker ziet. De eerste indruk is in ieder geval een goede, waarbij je trouwens wel nogal wat fantasie moet hebben om mee te gaan in het over-the-top verhaal zodat je er echt van kunt genieten.

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
Ben altijd benieuwd naar films uit Iran. :)
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 23:53:56 #156
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_152446780
John Wick (2014) - IMDb

als je ooit zin hebt in een hersenloze en verhaalloze actie film dan is deze voor jou, niet voor mij.

4/10
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_152447395
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 23:53 schreef cherrycoke het volgende:
John Wick (2014) - IMDb

als je ooit zin hebt in een hersenloze en verhaalloze actie film dan is deze voor jou, niet voor mij.

4/10
Ik vond 'm best ok. Cinematografisch ook wel netjes, qua vechtscenes enzo. Niet die irritante motioncam, maar gewoon, start gefilmd. Keek daardoor prettiger weg dan veel films van tegenwoordig.

Zelfs straks nog Gladiator gezien. Voor de vijfde keer ofzo. Blijft een fantastische film waarbij je je geen moment verveelt.
Schip ahoy!
pi_152448170
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 23:53 schreef cherrycoke het volgende:
John Wick (2014) - IMDb

als je ooit zin hebt in een hersenloze en verhaalloze actie film dan is deze voor jou, niet voor mij.

4/10
Normaal heb ik daar ook geen zin in, maar John Wick was aardig te pruimen :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_152448384
John Wick was geweldig, bam bam, lekker schieten, hoofdrolspeler kan niet dood, perfect! ;)

Furious 7 (2015) - IMDb

Als eigenaar van een zwarte Civic Coupe na de eerste film en een Toyota Supra een paar jaar later blijft dit natuurlijk gewoon genieten, helaas gaat het te weinig over de auto's.

7.
pi_152449576
John Wick, in de bios gezien, ging nergens over, maar was top!
pi_152450249
Blue Ruin (2013)



Dwight is een totaal geruneerde man. Zijn leven stortte in toen jaren geleden een man in zijn ouderlijke huis een gruwelijke, moorddadige daad pleegde. Sindsdien leeft hij een sober bestaan en slaapt hij in zijn auto. Maar dat alles verandert wanneer hij er achter komt dat de moordenaar vrijgelaten wordt uit de gevangenis. Dwight zal de moordenaar opsporen en wraak nemen. Maar wat Dwight over het hoofd ziet is dat de moordenaar, net als hijzelf ooit, een gezin heeft.

Ik vond het ondanks het vrij hoge cijfer op IMDb toch een beetje tegen vallen.
De film is op zich niet heel lang met 90 min (gelukkig), maar de film komt al een soort van traag op gang en het duurt sowieso even voordat je het verhaaltje door hebt (half uur).

Daarna gaat het eigenlijk alleen nog maar om het wraak nemen op, en gebeurt er verder weinig wat ik nou bepaald spannend vind.

Om het in een paar woorden samen te vatten, gewoon niet zo boeiend.

Dus: 6-
IMDb: 7,1

[ Bericht 3% gewijzigd door kree op 10-05-2015 01:57:55 ]
Do what you love, love what you do!
  zondag 10 mei 2015 @ 02:17:41 #162
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_152450646
Taxi Driver... nog geen score...

Zojuist Taxi Driver voor het eerst gezien. Een film die natuurlijk een gigantische reputatie heeft, en mede daarom weet ik nog niet goed hoe ik erover denk.

We zien een beetje een 'zielige' man, die verder en verder wegzakt in zijn bitterheid over de verkankerde wereld om hem heen, en de drang om IETS te doen groeit steeds sterker.

Anyway, iedereen hier zal het verhaal inmiddels wel kennen. De film ziet er goed uit, soundtrack is prima, cast is geweldig, DeNiro prima, het is vrij origineel maar tegelijkertijd realistisch en menselijk, etc etc.

Ik vond het vooral een 'interessante' film, maar of ik de film echt geweldig vond, of in mijn top 10/100, of whatever, dat betwijfel ik. Ik zie waarom het een goede film is, en waarom het een belangrijke film is. Alleen als ik naar de indruk op mij persoonlijk kijk, dan viel die impact een beetje tegen.

En dan zit je dus met een film die ik op alle vlakken kan 'waarderen' wat betreft de kwaliteiten en invloed, maar die me op persoonlijk vlak, emotioneel gezien, niet cht kon imponeren.

Dan zou ik hem op dit moment waarschijnlijk een 7 willen geven, maar aan de andere kant lijkt me dat ook weer iets te laag...
  zondag 10 mei 2015 @ 13:38:37 #163
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_152456921
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 23:49 schreef Mirel het volgende:

[..]

Ben altijd benieuwd naar films uit Iran. :)
Dan zou ik `m zeker checken. Hij`s trouwens officieel niet uit Iran, is opgenomen in Amerika onder Amerikaanse regels maar is gemaakt door een Iraans-Amerikaanse en er wordt Farsi in gesproken ;)
  zondag 10 mei 2015 @ 14:18:34 #164
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_152458036
quote:
99s.gif Op zondag 10 mei 2015 02:17 schreef Yi-Long het volgende:
Taxi Driver... nog geen score...

Zojuist Taxi Driver voor het eerst gezien. Een film die natuurlijk een gigantische reputatie heeft, en mede daarom weet ik nog niet goed hoe ik erover denk.

We zien een beetje een 'zielige' man, die verder en verder wegzakt in zijn bitterheid over de verkankerde wereld om hem heen, en de drang om IETS te doen groeit steeds sterker.

Anyway, iedereen hier zal het verhaal inmiddels wel kennen. De film ziet er goed uit, soundtrack is prima, cast is geweldig, DeNiro prima, het is vrij origineel maar tegelijkertijd realistisch en menselijk, etc etc.

Ik vond het vooral een 'interessante' film, maar of ik de film echt geweldig vond, of in mijn top 10/100, of whatever, dat betwijfel ik. Ik zie waarom het een goede film is, en waarom het een belangrijke film is. Alleen als ik naar de indruk op mij persoonlijk kijk, dan viel die impact een beetje tegen.

En dan zit je dus met een film die ik op alle vlakken kan 'waarderen' wat betreft de kwaliteiten en invloed, maar die me op persoonlijk vlak, emotioneel gezien, niet cht kon imponeren.

Dan zou ik hem op dit moment waarschijnlijk een 7 willen geven, maar aan de andere kant lijkt me dat ook weer iets te laag...
Ik had precies hetzelfde de eerste keer, gaf ik hem ook rond een 7 en vond ik hem niet zo. Maar bij herziening, een paar jaar later, vond ik het een waar meesterwerk. Had ik wel bij meerdere films die ik nu hoog in achting heb staan.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:39:45 #165
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_152458607
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:18 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]

Ik had precies hetzelfde de eerste keer, gaf ik hem ook rond een 7 en vond ik hem niet zo. Maar bij herziening, een paar jaar later, vond ik het een waar meesterwerk. Had ik wel bij meerdere films die ik nu hoog in achting heb staan.
Idem. Komt bij mij ook zeker omdat ik toen nog film ontdekte en ik vooral de klassieke (georganiseerde) misdaad- en oorlogsfilms goed vond en ik ook zo'n misdaadfilm verwachte. Vijf jaar en een heleboel films later, viel de film bij de tweede kijkbeurt in als een bom.
pi_152461650
Bates Motel S1

een serie over een moeder en zoon die een motel kopen en een iets wat ongewone relatie hebben. beide hebben niet alles op een rijtje, maar in de omgeving waarin ze terecht komen is ook niet alles zuivere koffie. een serie als dexter of hannibal vind ik toch beter, maar dat komt vooral omdat die serie's net wat trager verlopen en wat meer expliciet (interessanter) geweld tentoonstellen. los daarvan is de serie zeker een aanrader; goed acteerwerk, leuke scenes en een interessant verhaal. 8/10
..///
  zondag 10 mei 2015 @ 16:35:00 #167
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_152462265
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 14:08 schreef Ang3l het volgende:
Jupiter Ascending

Visuele bombast zonder ziel.
Jammer.
Dit. Fucking Mila Kunis 8)7
pi_152469528
The Imitation Game

Geweldige film met een FENOMENALE Benedict Cumberbatch in de hoofdrol. Woe anders zou een autistische genie zo goed kunnen vertolken als de man die ook Sherlock speelt? Een must-see, komt zeker in mijn top-5 films ooit gezien!

9,5/10 _O_

[ Bericht 8% gewijzigd door Mike op 10-05-2015 21:16:05 ]
pi_152479974
Blackhat

Op IMDb krijgt deze film maar een 5.4. Vind ik onterecht. Maar waarschijnlijk omdat ik gewoon een Michael Mann fan ben. Verhaaltechnisch is er genoeg op te merken, maar de manier van filmen en het hacken is gewoon tof. Mann weet bijna als enige in de filmindustrie een vuurgevecht heerlijk in beeld te brengen. Komt altijd realistisch over, en die geluiden. :9 Typische Mann-film! Ik vond 'm leuk!

7.5
  Moderator maandag 11 mei 2015 @ 09:44:57 #170
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_152482218
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 20:46 schreef MeneerDeSultan het volgende:
The Imitation Game

Geweldige film met een FENOMENALE Benedict Cumberbatch in de hoofdrol. Woe anders zou een autistische genie zo goed kunnen vertolken als de man die ook Sherlock speelt? Een must-see, komt zeker in mijn top-5 films ooit gezien!

9,5/10 _O_
Jammer dat turing niet autistisch was :D en jammer dat z'n werk zo matig aan bod komt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_152482689
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2015 09:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Jammer dat turing niet autistisch was :D en jammer dat z'n werk zo matig aan bod komt.
Klopt heel veel niet aan die film, verheerlijking van de realiteit.

http://www.historyvshollywood.com/reelfaces/imitation-game/

Had de film slechts een 5 gegeven, maar Sherlock fans zullen sowieso wel sneller deze film liken.
pi_152482979
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2015 09:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Jammer dat turing niet autistisch was :D en jammer dat z'n werk zo matig aan bod komt.
Het waardheidsgehalte maakt niet een film goed of slecht. Als je waarheid wilt dan moet je een docu kijken.
pi_152483903
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2015 02:32 schreef ChickenMan het volgende:
Blackhat

Op IMDb krijgt deze film maar een 5.4. Vind ik onterecht. Maar waarschijnlijk omdat ik gewoon een Michael Mann fan ben. Verhaaltechnisch is er genoeg op te merken, maar de manier van filmen en het hacken is gewoon tof. Mann weet bijna als enige in de filmindustrie een vuurgevecht heerlijk in beeld te brengen. Komt altijd realistisch over, en die geluiden. :9 Typische Mann-film! Ik vond 'm leuk!

7.5
Toevallig gisteren ook gekeken. Stijl van hoe de film in elkaar zat was wel wel even wat anders maar zeker niet slecht. Voor mij een goede 6.8
  Moderator maandag 11 mei 2015 @ 12:18:35 #174
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_152485906
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 10:21 schreef Godtje het volgende:

[..]

Het waardheidsgehalte maakt niet een film goed of slecht. Als je waarheid wilt dan moet je een docu kijken.
Bij een biopic doet het wel afbreuk vooral als je de backstory al kent.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 11 mei 2015 @ 14:43:04 #175
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_152489841
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 23:53 schreef cherrycoke het volgende:
John Wick (2014) - IMDb

als je ooit zin hebt in een hersenloze en verhaalloze actie film dan is deze voor jou, niet voor mij.

4/10
Ik heb me er uitstekend mee vermaakt. Wat wel scheelde was dat voor mij duidelijk was dat ze zelf ook donders goed in de gaten hadden dat het nergens over ging.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 11 mei 2015 @ 17:24:24 #176
36326 Freezor
Cold as stone
pi_152495155
Far From The Madding Crowd


Dit is een verhaal over een sterke onafhankelijke vrouw op het platteland en drie mannen die zij ontmoet die alledrie hun oog op haar laten vallen. Dit klinkt misschien zoetsappig maar dat valt reuze mee. Het is vooral een film over keuzes die je als mens moet maken op liefdesgebied maar ook op andere vlakken. De relaties tussen de personages staan centraal en het plot neemt een aantal verrassende wendingen. De film maakt soms redelijke sprongen in de tijd en is daarom best vlot. Het acteerwerk van met name Carey Mulligan is van een zeer hoog niveau. De muziek verdient ook een eervolle vermelding want samen met de prachtige shots van het Engelse platteland zorgt die voor een heerlijk rustgevende maar meeslepende filmervaring.

IMDB: 7,2
Ik: 8,5

[ Bericht 0% gewijzigd door Freezor op 11-05-2015 17:40:05 ]
Something for your mind, your body and your soul.
  woensdag 13 mei 2015 @ 00:04:32 #177
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_152547943
Dark Places
Een jong meisje is de enige overlevende getuige van de brute moordpartij op haar moeder en zusjes. Alleen zij kan dus een verklaring afleggen en dat doet ze: haar broer draait de bak in. Bijna 30 jaar later is er een groep amateur onderzoekers die zich vast bijten in de zaak en zich afvragen of broer Ben eigenlijk wel schuldig is. De inmiddels volwassen Libby (Charlize Theron) moet opnieuw alle drama ondergaan en raakt steeds meer geinteresseerd in de waarheid achter de moordpartij.
Deze film is gebaseerd op een boek dat net als Gone Girl is geschreven door Gillian Flynn. En dat is aan de structuur van het verhaal best te zien. Net als in Gone Girl springen we heen en weer in de tijd en is niet alles zoals het op het eerste gezicht lijkt. Ook de getraumatiseerde vrouwen lijken veel op elkaar.
Toch haalt deze het lang niet bij Fincher`s geniale film. Dit lijkt meer op een soap met te veel losse eindjes, te veel dingen die in het verhaal worden opgegooid maar waar uiteindelijk niets mee wordt gedaan en is het laatste gedeelte vl te ver gezocht.
Door haar schoonheid is Charlize Theron nou niet bepaald de juiste persoon om zo`n personage te spelen, dat komt niet echt goed over. In tegenstelling tot Christina Hendricks die als moeder van de jonge Libby wel een geweldige rol neerzet.
Verder is het niet echt memorabel te noemen.

IMDB Cijfer: 6,5/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
pi_152549377
The captive (2014)




Matthews dochter Cass werd 8 jaar geleden ontvoerd. Een reeks verontrustende aanwijzigen overtuigt Matthew echter dat Cass, nu 17, nog steeds leeft. In een race tegen de klok zullen Matthew, de rechercheurs en zelfs Cass allen hun rol moeten spelen om het mysterie van haar verdwijning op te lossen en haar te bevrijden uit haar gevangenschap.

Wat een ongelooflijk saaie en langdradige film over in feite een serieus onderwerp.
Wil er eigenlijk weinig woorden aan vuil maken, heb meerdere keren gedacht om hem maar uit te zetten.

Mocht je de moeite willen nemen om deze te kijken dan kun je de eerste 10 min kijken en het laatste half uur alles er tussen in is slepend en irritant bijna. :O :O :O

Mocht iemand deze gezien hebben dan ben ik wel benieuwd naar jullie menig.

ik: 2/10

IMDb: 5,9
Kwam dit nog tegen op het forum van IMDb
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:Y _O-

[ Bericht 12% gewijzigd door kree op 13-05-2015 02:01:37 ]
Do what you love, love what you do!
  donderdag 14 mei 2015 @ 23:06:56 #179
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_152607619
Mad Max: Fury Road
Naar mate de release dichter bij kwam ging ik er steeds meer naar uitkijken. In het begin had ik hier helemaal niets mee: weer een remake, de zoveelste in ideenarm Hollywood. Maar de trailers stemden me hoe langer hoe positiever en dus besloot ik `m toch te gaan kijken.
Waar we de laatste jaren worden dood gegooid met saaie en bloedeloze remakes en vervolgen laat George Miller hier zien hoe het wl moet. Totaal over the top, met een cool verhaal,gigantisch hoog tempo, 3D uitvoering die wel goed is en wat toevoegt aan de film ervaring. En ondanks dat er serieuze punten worden aangesneden neemt t zich zelf gelukkig niet te serieus.Zo moet een blockbuster dus zijn. Heerlijk!
Van de fantastische openingssequentie tot en met het (wel enigzins voorspelbare) einde: ik heb twee uur lang genoten!

IMDB Cijfer: 9,1/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_152612159
Ex Machina (2015)



Caleb, een 26-jarige programmeur die werkzaam is voor het grootste internetbedrijf ter wereld, wint een wedstrijd waarbij hij een week mag doorbrengen in het buitenverblijf van Nathan, de teruggetrokken CEO van het bedrijf. Wanneer Caleb echter aankomt op de afgelegen locatie, ontdekt hij dat hij moet deelnemen aan een vreemd en fascinerend experiment waarin hij te maken krijgt met de eerste echte kunstmatige intelligentie, ondergebracht in het lichaam van een mooi robotmeisje.

Zoveelste AI film, alleen deze springt er weer tussen uit voor mij, niet een film met veel actie, wel n die eigenlijk dieper in gaat op de ethiek ervan.
Met eigenlijk toch nog wel een paar onverwachte plot twists.

Geen moment mee verveeld, aanrader :)

8/10
IMDb: 8,1
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 15 mei 2015 @ 03:19:37 #181
194233 Friday12
Originele kloon
pi_152612703
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 15:23 schreef JDx het volgende:
The Wedding Ringer (2015) - IMDb

Leukste comedy sinds de eerste Hangover film.

Kende de film helemaal niet, is ook niet gehyped ofzo, maar het is gewoon zoals een comedy hoort te zijn, niet te gecompliceerd, niet te diep en af en toe leuke grappen.

8.
Was echt goed inderdaad _O-

Dat einde met hurley _O_

Deze verdient zeker een 8
pi_152621107
Maggie (2015)

In het Middenwesten van de VS woedt een ziekte die de genfecteerden langzaam in zombies verandert. Maggie is n van de genfecteerden. Haar vader Wade, een landbouwer, besluit aan haar zijde te blijven, zelfs wanneer ze langzaamaan in een kannibalistische zombie verandert...
De nieuwe film met Arnold Schwarzenegger. Hoge verwachtingen die teniet werden gedaan. De film was voor mij een zware tegenvaller. Het verhaal is neit echt dat je zegt origineel. Er gebeurt vrij weinig. En met die horror valt het wel mee, het is vooral een drama film. Jammer
IMDB 6/10
Ik 5,5/10

Girl House (2015)

Kylie probeert wat extra geld te verdienen en vestigt zich om die reden in een huis dat video-content voor een 18+ website verzorgt. Maar een gestoorde fan hackt de site om de locatie van de woning te achterhalen. Kylie komt terecht in een gevecht om haar leven.
Deze film is niet slecht maar ik kan er ook niks positiefs over zeggen. Niks origineel, een standaard slasher in de Stijl van Halloween
IMDB 5.6/10
Ik 5/10

Against the Sun (2015)

Tweede Wereldoorlog. Drie US Navy piloten storten met hun torpedo-bommenwerper neer in de Stille Zuidzee. Ze beschikken enkel over een kleine reddingsboot zonder eten, water of andere voorzieningen. Het trio is op zichzelf aangewezen om uithongering, stormen en aanvallen van haaien te overleven, en op de een of andere manier hun reddingsboot naar veiliger oorden te sturen.
Een film gebaseerd op een waar verhaal. Zowat de hele film speelt zich af in een bootje op de oceaan. Je moet denk ik van dergelijke verhalen houden om het te kunnen waarderen. Ik hou wel van survival. Ik vond de film goed, er gebeurd vanalles en je wordt echt meegezogen in t verhaal.
Voor wie de film Unbroken heeft gezien: de film lijkt zeer veel op de eerste helft van Unbroken
.
IMDB 6.5/10
Ik 6.5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  vrijdag 15 mei 2015 @ 16:46:37 #183
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_152625305
Mad Max: Fury Road

Ik wist vantevoren dat ik naar totale onzin ging kijken, en MM:FR stelde wat dat betreft niet teleur. Gewoon ouderwetse Mad Max-nonsens, jeugdsentiment, heerlijk.

Overweldigend, compleet over the top (ik kan mij zo voorstellen dat mensen zonder enige Mad Max-ervaring werkelijk geen idee hebben waar ze in terecht zijn gekomen). Was wel zomaar, patsboem afgelopen, vond ik wel jammer... een echte climax zat er niet in (is ook moeilijk na twee uur high-octane stuff, weet ik ook wel).

IMDB Cijfer: 9,1/10
Mijn Cijfer: 8,5/10 (vond de 5 sterren van Empire en De Volkskrant wel iets te hoog gegrepen).

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_152625658
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 17:24 schreef Freezor het volgende:
Far From The Madding Crowd

[ afbeelding ]
Dit is een verhaal over een sterke onafhankelijke vrouw op het platteland en drie mannen die zij ontmoet die alledrie hun oog op haar laten vallen. Dit klinkt misschien zoetsappig maar dat valt reuze mee. Het is vooral een film over keuzes die je als mens moet maken op liefdesgebied maar ook op andere vlakken. De relaties tussen de personages staan centraal en het plot neemt een aantal verrassende wendingen. De film maakt soms redelijke sprongen in de tijd en is daarom best vlot. Het acteerwerk van met name Carey Mulligan is van een zeer hoog niveau. De muziek verdient ook een eervolle vermelding want samen met de prachtige shots van het Engelse platteland zorgt die voor een heerlijk rustgevende maar meeslepende filmervaring.

IMDB: 7,2
Ik: 8,5
Ok dus hier kan je als man best heen? Mijn vrouw wil er graag heen maar leek me voor mij als man niet echt geschikt. Maar uit jou verhaal begrijp ik dat dit nog wel meevalt?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_152628237
Een Britse serie, nou ja, serie, het zijn meer losse korte films, die je absoluut niet mag missen is:

Black Mirror (2011)



Een geniale combinatie tussen heden en toekomst, modern en ouderwets, spelend met maatschappelijke thema's, media, politiek, BNW, sociale interactie en dat alles voorzien van heerlijk typisch Britse humor.

Lang geleden dat ik zo aangenaam verbaasd was door een film/serie/set films.

Seizoen 1 (3 afleveringen) gezien, van seizoen 2 alleen de eerste. Nog 3 te gaan, dan is het helaas weer voorbij. -O-

9,5/10 (IMDB: 8,8/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152629268
Ex Machina 2015

goede film over robots 8,5/10 (gaat vooral over de turingtest en ethische kwesties die kunnen ontstaan met geavanceerde ai's)

Chappie 2015

slechte film over robots 3/10 (pauperige accenten, pauperige dialogen, pauperige muziek, kortom erg pauperig)
..///
pi_152632169
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 15:23 schreef JDx het volgende:
The Wedding Ringer (2015) - IMDb

Leukste comedy sinds de eerste Hangover film.

Kende de film helemaal niet, is ook niet gehyped ofzo, maar het is gewoon zoals een comedy hoort te zijn, niet te gecompliceerd, niet te diep en af en toe leuke grappen.

8.
Bedankt voor de tip, dat was een ontspannen filmpje ^O^ Wel wat cheesy momenten maar dat hoort wel bij het genre.
7.
pi_152637308
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 20:41 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, dat was een ontspannen filmpje ^O^ Wel wat cheesy momenten maar dat hoort wel bij het genre.
7.
Ja toch, als ik vroeger toen ik 8/9/10 jaar was nog "laat" op mocht blijven en een film kon kijken, dan zag ik een film als deze, precies zoiets als je wil zien. Luchtig, vrolijk, gewoon leuk!
  vrijdag 15 mei 2015 @ 23:47:42 #189
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_152639469
Ex Machina (2015) - IMDb

persoonlijk vind het meer een 7, aardige film over turing test. bouwde aardig wat spanning op maar op het einde had ik zo iets van mehh

7/10
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 16 mei 2015 @ 01:05:40 #190
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_152641320


Jupiter Ascending (2015) - IMDb

Nou, dat waren 2 weggegooide uren die ik nooit meer terug krijg, wat een zooitje was deze film zeg.
Had het uitstellen van de release datum puur te maken met conflicterende schedules, of moest er een hoop bijgeschaafd worden aan deze film? - Want dat laatste is de wel indruk die ik krijg bij het zien van het eindproduct.

Afgeraffelde verhaallijnen, karakters waar je niks meer van hoort en een aaneenschakeling aan Hollywood clichs... ik bedoel... een kansarme "toilet schoonmaakster" die een prinses blijkt te zijn, cht waar? :')
En wat te denken van het karakter van Channing Tatum die tot 4 keer toe hetzelfde trucje uithaalt en de last-minute hero is. Dat je daar nog mee weg kan komen in 2015. Onbegrijpelijk...

En Mila Kunis komt tekort om een leading lady te zijn... dat werd pijnlijk duidelijk in Jupiter Ascending.

IMDB: 5.6/10
Score: 4.0/10
pi_152642147
Mad Max: Fury Road



Ik keek hier ontzettend naar uit en man, wat maakte deze film mijn verwachtingen waar! Mad Max Fury Road staat garant voor een 2 uur lange krankzinnige achtbaanrit die geen moment verveelt. Het plot heeft misschien wat weinig om het lijf, maar dat maakt de bloedstollende actie meer dan goed. Ik vind persoonlijk dat er een bijna perfecte balans is tussen actie en verhaal, als er meer tijd aan karakterontwikkeling zou zijn besteed zou dat de dynamiek en het tempo teveel uit de film halen.

De shots zijn ook prachtig en de chaos wordt ongekend goed in beeld gebracht. Waar ik ook minstens net zo van geniet zijn alle bizarre personages die aan bod komen (nog extremer dan wat we van de vorige Mad Max delen gewend zijn) en de fantastische over-the-top inventies die er in deze post-apocalyptische wereld te aanschouwen zijn. Niks is te gek en zo mag ik het graag zien. Bij voorbaat, mijn favoriete actiefilm van dit decennium!

Score: 9,5/10
IMDB: 9/10
pi_152660666
Unbroken (2014) - IMDb

Na het boek te hebben gelezen moest natuurlijk de film volgen. Het boek was meeslepend, indrukwekkend en intens. Gezien de al wat negatieve reacties die mij ter ore kwamen ging ik redelijk afwachtend de film in. Uiteindelijk viel het me niet enorm tegen, de beelden zijn mooi, het acteerwerk is goed en het verhaal wordt redelijk goed neergezet. In vergelijking met het boek gaat het allemaal wel erg snel, te snel naar mijn smaak om er echt goed in te zitten. Daarnaast is het jammer dat zijn leven na de oorlog niet is meegenomen wat ik juist een van de sterkere punten vond van het boek. Juist ook het achtervolgen van de kampbeul etc. was erg indringen.

Wil je het boek echt goed eer aan doen dan is dat niet in een film te vatten, van zijn jeugd en hardlopen, naar de eerste deelname aan de oorlog, tot het tragische ongeluk, de overleving op zee, het kampleven en de uiteindelijke terugkeer en het leven na de oorlog voor verschillende hoofdpersonen.

Voor mij was een TV serie van een aflevering of 10 hier perfect voor geweest.
Desondanks heb ik me geen seconde verveeld en vloog de film voorbij.

De 7,2 op IMDB vind ik dan ook wat magertjes:

Danos: 7,8
Even a broken clock is right twice a day.
pi_152660857
Vivir es fácil con los ojos cerrados (2013) - IMDb

Laatste tijd erg into Spaanse films, bevallen me erg goed. In deze film draait het om een docent die zijn droom waar wil gaan maken in de jaren '60: het ontmoeten van John Lennon op de set waar hij een film aan het opnemen is in Spanje. Hij vertrekt en loopt onderweg (apart van elkaar) twee jongeren tegen het lijf die om een bepaalde reden proberen te ontsnappen uit hun dagelijkse sleur. De drie gaan verder op pad en zo ontstaat er langzamerhand een band.

Ik heb weer erg genoten van deze Spaanse film, kijkt heerlijk weg en het sfeertje van de jaren '60 is goed neergezet.

IMDB: 7,0
Danos: 7,5

Als iemand nog tips heeft voor meer Spaanse films dan houd ik me aanbevolen, onlangs onder andere Relatos salvajes (2014) - IMDb en La isla mínima (2014) - IMDb al gekeken.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_152661265
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:16 schreef danos het volgende:
Als iemand nog tips heeft voor meer Spaanse films dan houd ik me aanbevolen, onlangs onder andere Relatos salvajes (2014) - IMDb en La isla mínima (2014) - IMDb al gekeken.
Medianeras
Abre los ojos - klassieker
Nostalgia de la luz
Carne trmula
Operacin E
La cara oculta
quote:
Spaans-Colombiaanse horror/thriller met goeie rollen, een origineel verhaal en goeie sfeer.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152664109
Before I Disappear (2014) - IMDb

Tja ietwat trage en bizarre film. Maar wel waar je naar blijft kijken omdat nieuwsgierig.
Ik was er blij tevreden mee. een 7 plus
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_152664424
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:16 schreef danos het volgende:
Vivir es fácil con los ojos cerrados (2013) - IMDb

Laatste tijd erg into Spaanse films, bevallen me erg goed. In deze film draait het om een docent die zijn droom waar wil gaan maken in de jaren '60: het ontmoeten van John Lennon op de set waar hij een film aan het opnemen is in Spanje. Hij vertrekt en loopt onderweg (apart van elkaar) twee jongeren tegen het lijf die om een bepaalde reden proberen te ontsnappen uit hun dagelijkse sleur. De drie gaan verder op pad en zo ontstaat er langzamerhand een band.

Ik heb weer erg genoten van deze Spaanse film, kijkt heerlijk weg en het sfeertje van de jaren '60 is goed neergezet.

IMDB: 7,0
Danos: 7,5

Als iemand nog tips heeft voor meer Spaanse films dan houd ik me aanbevolen, onlangs onder andere Relatos salvajes (2014) - IMDb en La isla mínima (2014) - IMDb al gekeken.
Yo, también (2009) - IMDb
Celda 211 (2009) - IMDb
Mientras duermes (2011) - IMDb
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_152664544
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:16 schreef danos het volgende:
Als iemand nog tips heeft voor meer Spaanse films dan houd ik me aanbevolen, onlangs onder andere Relatos salvajes (2014) - IMDb en La isla mínima (2014) - IMDb al gekeken.
La Ardilla Roja
Eva
La Antena (als je eens iets totaal anders wil)
Mar Adentro
Talk to Her (met zelfde acteur als de leraar)

Net ook maar eens Ex Machina gekeken. Wel aardig. 7/10, misschien 7.5. Het voelde wat makkelijk af en toe. De muziek als een soort heart beat die sneller en harder gaat om een gevoel van spanning na te bootsen terwijl er eigenlijk niet veel spannends in zit. Wel een film om eens lekker bij na te denken over het hele AI gebeuren.
kijkt veel films
  zondag 17 mei 2015 @ 00:02:45 #198
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_152665926
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:29 schreef El_Matador het volgende:
Een Britse serie, nou ja, serie, het zijn meer losse korte films, die je absoluut niet mag missen is:

Black Mirror (2011)

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Een geniale combinatie tussen heden en toekomst, modern en ouderwets, spelend met maatschappelijke thema's, media, politiek, BNW, sociale interactie en dat alles voorzien van heerlijk typisch Britse humor.

Lang geleden dat ik zo aangenaam verbaasd was door een film/serie/set films.

Seizoen 1 (3 afleveringen) gezien, van seizoen 2 alleen de eerste. Nog 3 te gaan, dan is het helaas weer voorbij. -O-

9,5/10 (IMDB: 8,8/10)
die tweede, seizoen 1, die was echt geweldig.
pi_152668210
Ex Machina, goede film maar ik denk dat iedereen op stomende sex zat te wachten dus het einde was een beetje zozo, wel een lekker lichaam had ze. :9
  zondag 17 mei 2015 @ 02:15:14 #200
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_152668258
Zit iedereen hier nu Spaanstalig te kijken .. :+

Doe ik zelf ook vaak hoor
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espaol
Come On
  zondag 17 mei 2015 @ 07:43:49 #201
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_152669328
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 01:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]

Jupiter Ascending (2015) - IMDb

Nou, dat waren 2 weggegooide uren die ik nooit meer terug krijg, wat een zooitje was deze film zeg.
Had het uitstellen van de release datum puur te maken met conflicterende schedules, of moest er een hoop bijgeschaafd worden aan deze film? - Want dat laatste is de wel indruk die ik krijg bij het zien van het eindproduct.

Afgeraffelde verhaallijnen, karakters waar je niks meer van hoort en een aaneenschakeling aan Hollywood clichs... ik bedoel... een kansarme "toilet schoonmaakster" die een prinses blijkt te zijn, cht waar? :')
En wat te denken van het karakter van Channing Tatum die tot 4 keer toe hetzelfde trucje uithaalt en de last-minute hero is. Dat je daar nog mee weg kan komen in 2015. Onbegrijpelijk...

En Mila Kunis komt tekort om een leading lady te zijn... dat werd pijnlijk duidelijk in Jupiter Ascending.

IMDB: 5.6/10
Score: 4.0/10
Dit. The Matrix deel 1 is gewoon hun eerste en laatste goede film. Erg jammer.
pi_152669727
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:16 schreef danos het volgende:
Vivir es fácil con los ojos cerrados (2013) - IMDb

Laatste tijd erg into Spaanse films, bevallen me erg goed. In deze film draait het om een docent die zijn droom waar wil gaan maken in de jaren '60: het ontmoeten van John Lennon op de set waar hij een film aan het opnemen is in Spanje. Hij vertrekt en loopt onderweg (apart van elkaar) twee jongeren tegen het lijf die om een bepaalde reden proberen te ontsnappen uit hun dagelijkse sleur. De drie gaan verder op pad en zo ontstaat er langzamerhand een band.

Ik heb weer erg genoten van deze Spaanse film, kijkt heerlijk weg en het sfeertje van de jaren '60 is goed neergezet.

IMDB: 7,0
Danos: 7,5

Als iemand nog tips heeft voor meer Spaanse films dan houd ik me aanbevolen, onlangs onder andere Relatos salvajes (2014) - IMDb en La isla mínima (2014) - IMDb al gekeken.
Thanks voor de tip, dit is ook wel een aanradertje, over een man die per ongeluk in een tijdmachine stapt;
"Los cronocrmenes" (2007)
Veni, vidi, vodka.
pi_152669784
Gracias voor alle tips, veel zeggen mij niets dus ik meld me weer met reviews :)
Even a broken clock is right twice a day.
pi_152670664
Ex Machina (2015) - IMDb

Het plot en de trailer laten je geloven dat het hier om een B-film gaat, maar de ratings/review zeggen anders, dus toch maar eens proberen. De film is interessant, maar alleen het idee maakt het interessant, de film zelf is saai en nietszeggend.

5.14 (http://jdx.nl/movierate.php)
pi_152670682
The Lazarus Effect,
Had hem veel enger verwacht na het zien van de trailers...
pi_152670719
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 10:30 schreef JDx het volgende:
Ex Machina (2015) - IMDb

Het plot en de trailer laten je geloven dat het hier om een B-film gaat, maar de ratings/review zeggen anders, dus toch maar eens proberen. De film is interessant, maar alleen het idee maakt het interessant, de film zelf is saai en nietszeggend.

5.14 (http://jdx.nl/movierate.php)
Ben het wr niet met je eens :P

Minstens een 7.5 :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zondag 17 mei 2015 @ 11:52:56 #207
375756 Jungle_Jim
samurai cop
pi_152672528
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 07:43 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Dit. The Matrix deel 1 is gewoon hun eerste en laatste goede film. Erg jammer.
Bound was ook wel tof
Wie dit leest is hek.
  zondag 17 mei 2015 @ 12:05:06 #208
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_152672841
And While We Were Here (2012) - IMDb




Film heeft duidelijk gekeken naar Lost in Translation.
Niet een heel origineel verhaal van een vrouw die vastzit in een relatie en daardoor een beetje stilstaat in het leven en wat op zoek gaat in de vreemde cultuur. Italie in dit geval. Met maar 83 minuten gelukkig niet langdradig.

7.
Dit, dus.
pi_152673469
R.I.P.D. (2013)

Weer een comic book verfilming, over een agent (Ryan Reynolds) die door zijn partner (Kevin Bacon) vermoordt wordt, en bij het Rest in peace department aan een oudere collega (Jeff Bridges) wordt gekoppeld om samen ondoden op aarde aan te pakken.
Doet sterk aan Men In Black denken qua concept, maar is minder leuk, en waar Tommy Lee Jones in MIB juist sterk speelt, is het Jeff Bridges die erg op de zenuwen werkt in deze film, met zijn overacten, overdreven accent en irritante commentaren. Reynolds doet het nog wel aardig maar kan de film helaas niet meer redden. Special effects af en toe ronduit matig te noemen.

5,6 op IMDB, ik geef een 5.
  zondag 17 mei 2015 @ 19:51:05 #210
375756 Jungle_Jim
samurai cop
pi_152688491
Mad Max: Fury Road (2015) - IMDb
Mijn verwachtingen waren al hooggespannen en door alle positieve recensies werd dat alleen maar erger. De eerste 3 kwartier waren erg vet maar daarna werd ik een beetje moe van het karige verhaal.
De actie blijft maar doorgaan en is daardoor in het 2e deel een heel stuk minder boeiend, het gaat letterlijk heen en weer :P De rustige momenten waren welkom maar ook van een lager niveau. Had gehoopt op meer rare dingen zoals je die in het begin ziet en dat de wereld waarin ze leven wat beter uitgewerkt was, wat je echter krijgt is vrijwel non-stop achtervolgingen met een paar grappige momenten. Er zal vast wel een sequel komen en ik hoop dan ook dat die net als bij de eerste trilogie beter is dan het eerste deel

een 7,4 op de schaal van JJ

[ Bericht 1% gewijzigd door Jungle_Jim op 17-05-2015 22:05:43 ]
Wie dit leest is hek.
pi_152694495
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 19:51 schreef Jungle_Jim het volgende:
Mad Max: Fury Road (2015) - IMDb
Mijn verwachtingen waren al hooggespannen en door alle positieve recensies werd dat alleen maar erger. De eerste 3 kwartier waren erg vet maar daarna werd ik een beetje moe van het karige verhaal.
De actie blijft maar doorgaan en is daardoor in het 2e deel een heel stuk minder boeiend, het gaat letterlijk heen en weer :P De rustige momenten waren welkom maar ook van een lager niveau. Had gehoopt op meer rare dingen zoals je die in het begin ziet en dat de wereld waarin ze leven wat beter uitgewerkt was, wat je echter krijgt is vrijwel non-stop achtervolgingen met een paar grappige momenten. Er zal vast wel een sequel komen en ik hoop dan ook dat die net als bij de eerste trillogie beter is dan het eerste deel

een 7,4 op de schaal van JJ
In mijn ogen overstijgt die alle voorgaande delen, in The Road Warrior, die toch door bijna iedereen wordt aangehaald, zat ook amper verhaal en uitdieping van de karakters. :)
  zondag 17 mei 2015 @ 22:05:03 #212
375756 Jungle_Jim
samurai cop
pi_152695238
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:48 schreef Cikx het volgende:

[..]

In mijn ogen overstijgt die alle voorgaande delen
dat sowieso, had hier alleen meer van verwacht.
Wie dit leest is hek.
pi_152695594
Gister American Psycho gekeken, wat een verspilling van mijn tijd...
De acteurs, het genre, en het cijfer spraken me wel aan, maar het hele plot vond ik maar om te janken.

Mijn gedachte van de film uitgedrukt in een afbeelding:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152695831
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:12 schreef Onufriev het volgende:
Gister American Psycho gekeken, wat een verspilling van mijn tijd...
De acteurs, het genre, en het cijfer spraken me wel aan, maar het hele plot vond ik maar om te janken.

Mijn gedachte van de film uitgedrukt in een afbeelding:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meesterlijke film man. 9,3.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Beste/leukste mod 2022 zondag 17 mei 2015 @ 22:17:13 #215
319979 Fok-it
All is well
pi_152695847
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 10:30 schreef JDx het volgende:
Ex Machina (2015) - IMDb

Het plot en de trailer laten je geloven dat het hier om een B-film gaat
Hoe kom je hierbij?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 17 mei 2015 @ 22:21:43 #216
375756 Jungle_Jim
samurai cop
pi_152696057
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:17 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij?
de eerste trailer was wel vrij slecht.
Wie dit leest is hek.
  zondag 17 mei 2015 @ 22:42:44 #217
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_152697214
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 11:52 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

Bound was ook wel tof
Op Jennifer Tilly's stem na, dan.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 17 mei 2015 @ 22:51:41 #218
375756 Jungle_Jim
samurai cop
pi_152697597
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:42 schreef Verbal het volgende:

[..]

Op Jennifer Tilly's stem na, dan.

V.
super geil juist :P
Wie dit leest is hek.
pi_152697644
quote:
18s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Meesterlijke film man. 9,3.
  zondag 17 mei 2015 @ 22:56:40 #220
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_152697788
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:51 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

super geil juist :P
Nee, want ik heb oren aan mijn hoofd.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_152698898
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 10:30 schreef JDx het volgende:
Ex Machina (2015) - IMDb

Het plot en de trailer laten je geloven dat het hier om een B-film gaat, maar de ratings/review zeggen anders, dus toch maar eens proberen. De film is interessant, maar alleen het idee maakt het interessant, de film zelf is saai en nietszeggend.

5.14 (http://jdx.nl/movierate.php)
Vond er ook weinig aan.
pi_152698971
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:12 schreef Onufriev het volgende:
Gister American Psycho gekeken, wat een verspilling van mijn tijd...
De acteurs, het genre, en het cijfer spraken me wel aan, maar het hele plot vond ik maar om te janken.

Mijn gedachte van de film uitgedrukt in een afbeelding:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het genre je echt aanspreekt, kun je beter het boek lezen. Dat gaat wel wat verder dan de film.
pi_152706842
Ex Machina (2015) - IMDb : een programmeur wordt door de directeur van de firma waar hij werkt uitgenodigd om de AI te testen van een prototype van een vrouwelijke robot. Dan blijkt de robot toch beter te zijn dan menigeen had verwacht.

De film doet wat low budget aan (paar acteurs in een hypermodern huis ergens in de wildernis, meer niet) maar neemt niet weg dat er toch een pakkende film is ontstaan die je regelmatig op het verkeerde been zet. De film heeft in de verte wel iets weg van 'Her' (waar de dame in kwestie een operating system was, maar maakt voor het gegeven niet uit). Fans die iets van 3D cyberporno verwachten worden (helaas) teleurgesteld, de toespelingen zijn wel aanwezig. Goede film: een 7

The Fault in Our Stars (2014) - IMDb : romantisch drama over een jongen en een meisje die elkaar ontmoeten op een bijeenkomt voor patinten die aan kanker leiden en er bloeit door alle ellende heen wat moois op.

Door het zware onderwerp (beide leiden aan de ziekte kanker met alle bijbehorende droevenis) is er een interessant drama ontstaan waardoor het chickflick gehalte gelukkig vrij beperkt blijft. Het tussentijds uitstapje naar A'dam met het bezoek aan een schrijver doet wat geforceerd aan, die verhaallijn had de film niet nodig. Prima zondagmiddagfilm: 7-
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  Spellchecker maandag 18 mei 2015 @ 11:12:40 #224
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_152707217
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:10 schreef Soury het volgende:
Before I Disappear (2014) - IMDb

Tja ietwat trage en bizarre film. Maar wel waar je naar blijft kijken omdat nieuwsgierig.
Ik was er blij tevreden mee. een 7 plus
Heb ik ook gezien; beetje vreemd om de hoofdrolspeler in zo'n serieuze rol te zien :P.
Maar bijzonder was het wel .... en mooi op het laatst .... er zat een bijzonder schrikmoment in ....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 03:21:47 #225
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_152738316
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:29 schreef El_Matador het volgende:
Een Britse serie, nou ja, serie, het zijn meer losse korte films, die je absoluut niet mag missen is:

Black Mirror (2011)

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Een geniale combinatie tussen heden en toekomst, modern en ouderwets, spelend met maatschappelijke thema's, media, politiek, BNW, sociale interactie en dat alles voorzien van heerlijk typisch Britse humor.

Lang geleden dat ik zo aangenaam verbaasd was door een film/serie/set films.

Seizoen 1 (3 afleveringen) gezien, van seizoen 2 alleen de eerste. Nog 3 te gaan, dan is het helaas weer voorbij. -O-

9,5/10 (IMDB: 8,8/10)
er is ook nog een episode 3 aan de gang, 3.1 white christmas
There is only one religion
pi_152738338
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 03:21 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

er is ook nog een episode 3 aan de gang, 3.1 white christmas
Yep, alles gezien nu. _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 19 mei 2015 @ 08:27:16 #227
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_152739246
Mortdecai



Ben over het algemeen wel gecharmeerd van de films waarin Johnny Depp speelt. Dit was echter inspiratieloze troep. Halverwege heb ik het afgezet. Het was werkelijk niet grappig.

1/10
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_152739330
All is Lost (2013)

Verenigde Staten
Avontuur / Drama
106 minuten

geregisseerd door J.C. Chandor
met Robert Redford

Het gevecht van een man tegen de natuur. De man (Robert Redford) raakt verdwaald op volle zee en worstelt alleen tegen de elementen van moeder natuur voor slechts n belangrijke zaak: Hij zal dit hoe dan ook overleven! De omstandigheden zijn hem echter niet goed gezind en hij zal alles op alles moeten zetten om in leven te blijven.

vorige week een film gekeken over 3 soldaten die tijdens WO2 op een rubberen bootje op de oceaan moeten zien te overleven. En om in de sfeer te blijven hebben we gisteren de film: All is Lost gekeken met Robert Redford.
Een goede film. Er wordt zo goed als niet in gesproken, mooie beelden, subtiele muziek die toepasselijk is bij de scnes. Een zeer sterk einde. Ondanks dat je de hele film naar 1 persoon en een beetje dezelfde omgeving aan het kijken bent, verveelt de film voor geen seconde.

IMDB 6.9/10
Ik 7/10

[ Bericht 0% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 19-05-2015 08:41:04 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_152760479
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 01:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]

Jupiter Ascending (2015) - IMDb

Nou, dat waren 2 weggegooide uren die ik nooit meer terug krijg, wat een zooitje was deze film zeg.
Had het uitstellen van de release datum puur te maken met conflicterende schedules, of moest er een hoop bijgeschaafd worden aan deze film? - Want dat laatste is de wel indruk die ik krijg bij het zien van het eindproduct.

Afgeraffelde verhaallijnen, karakters waar je niks meer van hoort en een aaneenschakeling aan Hollywood clichs... ik bedoel... een kansarme "toilet schoonmaakster" die een prinses blijkt te zijn, cht waar? :')
En wat te denken van het karakter van Channing Tatum die tot 4 keer toe hetzelfde trucje uithaalt en de last-minute hero is. Dat je daar nog mee weg kan komen in 2015. Onbegrijpelijk...

En Mila Kunis komt tekort om een leading lady te zijn... dat werd pijnlijk duidelijk in Jupiter Ascending.

IMDB: 5.6/10
Score: 4.0/10

_O_ _O-
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_152763205
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 08:27 schreef Happel het volgende:
Mortdecai

[ afbeelding ]

Ben over het algemeen wel gecharmeerd van de films waarin Johnny Depp speelt. Dit was echter inspiratieloze troep. Halverwege heb ik het afgezet. Het was werkelijk niet grappig.

1/10
Echt heel slecht inderdaad. Die Gwyneth is dan wel een lekker wijf :)
Moeten zij weten
pi_152763675
quote:
"Man, they couldn't even kill Sean Bean right.".

_O- _O_
pi_152763842
quote:
Ik haakte na 10 minuten af :') Niks gemist dus. :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  woensdag 20 mei 2015 @ 07:06:35 #233
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_152780179
quote:
Jah :D zag de nieuwste Honest Trailers ook net staan.
Spijker op z'n kop!

"THIS IS THE ACTUAL PLOT OF THE MOVIE" _O-
pi_152781717
_O- Ik vond dit al lastig om uit te zitten, maar weet nu wel zeker dat ik de film (die ik vorige week heb af gezet :') ) niet af ga kijken :+
  woensdag 20 mei 2015 @ 14:51:41 #235
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_152790002
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 03:21 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

er is ook nog een episode 3 aan de gang, 3.1 white christmas
O shit, die heb ik dan helemaal gemist :o
Geweldige serie O+
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
pi_152809990
Mad Max Fury Road.

Voor mij heeft die Kingsman verstoten als beste film van dit jaar.

Absoluut n van de beste actiefilms ooit gemaakt. De voertuigen en kostuums in deze film zijn eigenlijk kunst.

10/10

De enige andere 10/10 van de laatste jaren zijn voor mij Django Unchained en Wolf of Wallstreet.
  donderdag 21 mei 2015 @ 09:43:57 #237
375756 Jungle_Jim
samurai cop
pi_152813570
Ex Machina (2015) - IMDb

Film over een programmeur die een reis wint naar het afgelegen landgoed van een geniale internetondernemer om een kunstmatige intelligentie uit te testen.
Beter dan ik had verwacht, erg spannend en mooi bedacht, af en toe erg grappig en de hele tijd onderhoudend. Film was iets beter geweest als ie iets eerder was geindigd.
8- op de schaal van JJ
Wie dit leest is hek.
  donderdag 21 mei 2015 @ 10:37:06 #238
36326 Freezor
Cold as stone
pi_152814746
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:59 schreef danos het volgende:

[..]

Ok dus hier kan je als man best heen? Mijn vrouw wil er graag heen maar leek me voor mij als man niet echt geschikt. Maar uit jou verhaal begrijp ik dat dit nog wel meevalt?
Sorry voor de late reactie maar ja hoor. Als je gewoon van dramafilms houdt is het gewoon een hele normale film. Veel plezier!
Something for your mind, your body and your soul.
pi_152822273
Focus

Een Romantische liefdesfilm en ik vond hem geweldig :P

Trailer, want kan je zelf beter oordelen.


Nicky (Will Smith) is een meester op het gebied van misleiding, die een relatie krijgt met de nieuwbakken oplichtster Jess (Margot Robbie). Terwijl hij haar de fijne kneepjes van het vak leert, ziet hij in haar een risico en verbreekt de relatie. Drie jaar later duikt zijn voormalige vlam, nu een volleerde femme fatale, op in Buenos Aires, tijdens een lucratieve autorace. Nicky speelt een levensgevaarlijk spel, maar Jess gooit al zijn plannen in de war waardoor de doortrapte oplichter volledig van de wijs raakt.

Leuk verhaal dus over twee mensen die je eigenlijk nooit moet vertrouwen, vandaar dat ze lkaar
niet durven te vertrouwen, maar gelukkig loopt het goed af :+ mag ik misschien niet
verklappen, maar het verhaal eromheen is ook veel leuker om naar te kijken....

edit

IMb link maar daar krijgt ie maar een 6,7

Focus (2015) - IMDb
  donderdag 21 mei 2015 @ 15:02:23 #240
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_152822878
Focus

Ook deze gezien maar ik vond er weinig aan. Het ziet er allemaal gelikt uit en een film lang naar Margot Robbie in strakke pakjes kijken is zeker geen straf terwijl Will Smith als altijd wel een prettig acteur is maar het verhaal was vergezocht, sprong van de hak op de tak en de plotwendingen en emoties waren verre van overtuigend. Het is meer een film waar wat scenes bedacht zijn die wel leuk konden zijn en daarna is er een verhaaltje bij bedacht. Matig dus.

5
pi_152823041
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:02 schreef planethugo het volgende:
Focus

Ook deze gezien maar ik vond er weinig aan. Het ziet er allemaal gelikt uit en een film lang naar Margot Robbie in strakke pakjes kijken is zeker geen straf terwijl Will Smith als altijd wel een prettig acteur is maar het verhaal was vergezocht, sprong van de hak op de tak en de plotwendingen en emoties waren verre van overtuigend. Het is meer een film waar wat scenes bedacht zijn die wel leuk konden zijn en daarna is er een verhaaltje bij bedacht. Matig dus.

5
jij hebt niet goed opgelet :{w of je bent niet romantisch, dat kan ook :+ misschien is het wel

meer een film voor vrouwen, al was het alleen maar om Will Smith ...
pi_152823465
Mijn vriendin vond er anders niks aan, en voor haar had ik um nog opgezet ook. We hadde de laatste 15 min maar doorgespoeld..

Focus
4*
Veni, vidi, vodka.
pi_152823494
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:02 schreef planethugo het volgende:
Focus

Ook deze gezien maar ik vond er weinig aan. Het ziet er allemaal gelikt uit en een film lang naar Margot Robbie in strakke pakjes kijken is zeker geen straf terwijl Will Smith als altijd wel een prettig acteur is maar het verhaal was vergezocht, sprong van de hak op de tak en de plotwendingen en emoties waren verre van overtuigend. Het is meer een film waar wat scenes bedacht zijn die wel leuk konden zijn en daarna is er een verhaaltje bij bedacht. Matig dus.

5
Helemaal mee eens ja. Slecht en rommelig verhaal, maar Margot Robbie blijt absurd lekker :P
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_152823546
Ok ok, zal wel een vrouwenfilm zijn dan :+
  donderdag 21 mei 2015 @ 15:31:29 #245
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_152823802
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:23 schreef FANN het volgende:
Ok ok, zal wel een vrouwenfilm zijn dan :+
mijn vriendin vond het iets vermakelijker maar met al die goedkope plotwendingen op het eind vond ze er ook niet veel meer aan :)
pi_152823871
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:31 schreef planethugo het volgende:

[..]

mijn vriendin vond het iets vermakelijker maar met al die goedkope plotwendingen op het eind vond ze er ook niet veel meer aan :)
ok, dan ben ik gewoon romantischer of misschien een sucker voor dit soort films :') dat zal
het wel zijn denk ik :+
pi_152827770
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 15:33 schreef FANN het volgende:

[..]

ok, dan ben ik gewoon romantischer of misschien een sucker voor dit soort films :') dat zal
het wel zijn denk ik :+
Dat laatste denk ik want ik weet van mezelf dat ik een sucker voor dit soort films ben en vond hem ook erg leuk :P

Laatste film:
Fast and Furious: Tokyo Drift
Beste en slechtste deel van de serie tegelijkertijd. Als film heel vet, qua muziek en auto's en actie, maar qua acteurs veel minder dan de andere. Al met al een fijnee film in de reeks, maar mijns inziens wel degene die er het meest uitsteekt.
Zoals in de film zelf al wordt gezegd "the nail that sticks out gets hammered"

Vanavond deel 4
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_152827936
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:59 schreef Hoogstaande het volgende:

[..]

Dat laatste denk ik want ik weet van mezelf dat ik een sucker voor dit soort films ben en vond hem ook erg leuk :P


ah... gelukkig, ben ik niet hlemaal achterlijk dus :+
pi_152830491
Warrior 2011

een dramafilm over een leraar die weer terug keer in het mma wereldje en mee gaat doen aan een groot toernooi. zijn broer wilt ook nog mee doen, wat het verhaal meerder interessante dimensies geeft. veel goede dramatische momenten, die ook realistisch uit te verf komen. de vechtscene's zijn grotendeels een stuk minder realistisch (technisch & hoe het over komt), maar dat valt te overzien. 7,8/10 (imdb 8,2)

..///
pi_152831451
last man standing
Bagger filmpie met Arnie die een narco baas uit Mexico de weg wijst
4 voor het accent
pi_152873624
Tomorrowland (Project T)

Eerste 2/3e van de film is heel vermakelijk en veelbelovend. Dat deel zou ik een 8 geven.

Laatste 1/3e kakt helemaal in en de regisseurs proberen op een vervelende manier een boodschap/visie door te drammen op de kijker. Na 1 minuut begrijp je de message, maar nee hoor 15 minuten lang moet het opnieuw en opnieuw worden doorgedramd.

Het acteerwerk van alle acteurs is goed. Het idee is interessant en het eerste gedeelte van de film is leuk, maar het einde en de uiteindelijke plot van de film is echt ondermaats.

Al met al een 6,5/10

Zou gewoon adviseren een tweede keer naar Mad Max te gaan i.p.v. Project T.

[ Bericht 28% gewijzigd door studentje7 op 23-05-2015 01:26:45 ]
pi_152876652
Ik heb gister twee toppers gezien.

American Splendor (2003) - IMDb

Een biopic over het leven van Harvey Pekar, auteur van de American Splendor stripreeks. Ik heb nog nooit een biopic als deze gezien, hoe de echt mr. Pekar af en toe als narrator te horen is ''He's the guy playing me,'' he says in his soft croak. ''But he don't look nothin' like me, but whatever" ,hoe ze de echte mensen en de acteurs zo mixen. Die David Letterman opnames. Zeker n van de beste en origineelste biopics die ik gezien heb.

Imdb: 7,5*
Ik: Dikke 9*

---------------------------

Bob Roberts (1992) - IMDb

Ook een geniale film. Deze (satirische) mockumentary gaat over selfmade miljonair Bob Roberts (Tim Robbins) die zich kandidaat stelt voor de functie van senator in de staat Pennsylvania. Een extreemrechtse, ongelooflijke foute gozer. Zijn campagne wordt eigenlijk gevold door een documentairemaker en vanaf dat perspectief krijg je dus de film te zien. Ook zeer origineel, echt een toppertje :) . Oh en professor Snape is ook echt geniaal, haha

Imdb: 7*
Ik: 8*

[ Bericht 1% gewijzigd door dumble op 23-05-2015 10:54:29 ]
Veni, vidi, vodka.
pi_152876745
Kingsman: the secret service



Leuke verrassing, deze film!

Eggsy groeit op zonder vader, want die is overleden tijdens een geheime missie van een spionagebedrijf. Het kansarmegezin glijdt af en Eggsy heeft een klootzak van een stiefvader. Maar dan kruist zijn pad dat van zijn vaders werkgever en hij wordt uitgenodigd om deel te nemen aan een afvalrace/traineeship waarmee hij spion kan worden. Juist op dat moment bedreigt een slechterik de wereld.

Het verhaal trok me niet geweldig aan, maar de film is heel mooi gemaakt. Je zou het een kruising tussen James Bond en Wes Anderson kunnen noemen (vandaar dat ik voor deze afbeelding gekozen heb). De humor is licht en leuk, de actiescenes zijn spannend. De hoofdpersonages zijn sympathiek. Er zitten leuke Bond-achtige snufjes in de film (denk aan een paraplu met verschillende functies O+) en het is Brits (Colin Firth en Mark Strong :Y ).
Nadelen: sommige toevalligheden gaan erg ver, maar bij een film als dit kan ik het door de vingers zien. Om het gebrek aan vrouwen te verdoezelen zit er een vrouwelijke trainee bij, maar dat is een erg plat personage.
Tenslotte zegt de Zweedse prinses iets geks, maar als je gaat kijken zie je dat vanzelf ;) sloeg nergens op, maar moest er toch om lachen :D

Aanrader :)

7,5 (IMDB: 8)

[ Bericht 2% gewijzigd door Suikertante op 23-05-2015 10:44:02 ]
pi_152884903
Furious 7 (2015)
Opgezweept door de zeer positieve reviews van deze film was ik toch een klein beetje teleurgesteld. Het was een goeie film, maar niet wat ik had verwacht.

Vooral dat Paul Walker (RIP) zo slecht verwerkt werd in de film vond ik jammer.

Toch altijd goed vermaak, er mogen nog 33 delen verschijnen, geen probleem.

8.3/10

Bitva Za Sevastopol (2015)
Oekraense film naar aanleiding van een waargebeurd verhaal over een vrouwelijke scherpschutter in het Sovjetleger in de Tweede Wereldoorlog.

Mooie beelden en prima acteerwerk, toch vond ik de film wat saai worden.

7.5/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152885139
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 17:04 schreef El_Matador het volgende:


Bitva Za Sevastopol (2015)
Oekraense film naar aanleiding van een waargebeurd verhaal over een vrouwelijke scherpschutter in het Sovjetleger in de Tweede Wereldoorlog.

Mooie beelden en prima acteerwerk, toch vond ik de film wat saai worden.

7.5/10
Het plot klinkt wel aanlokkelijk, nichtje van Vasili Zaitsev? ;)
Even a broken clock is right twice a day.
pi_152885157
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 17:15 schreef danos het volgende:

[..]

Het plot klinkt wel aanlokkelijk, nichtje van Vasili Zaitsev? ;)
Ja, lijkt me wel een film voor jou.

Zaitsev ken ik niet. Dit was ook de eerste Oekraense film die ik ooit zag.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152885313
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 17:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, lijkt me wel een film voor jou.

Zaitsev ken ik niet. Dit was ook de eerste Oekraense film die ik ooit zag.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Vasili_Zajtsev

Van het prachtwerkje Enemy at the gates.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_152888762
The Imitation Game (2014) - IMDb
Viel me toch wel een beetje tegen na de vele lovende kritieken. Het verhaal is goed, absoluut, maar ook weer niet dusdanig sterk neergezet dat ik het gevoel had dat ik naar een top100 film zat te kijken. Het bleef mij allemaal wat te oppervlakkig. Cumberbatch is ook zeker niet mijn favoriete acteur, zal ook een beetje meegespeeld hebben.

Zet dit bijvoorbeeld af tegen een film als A Beautiful Mind (2001) - IMDb , dan komt Imitation Game er wat mij betreft lang niet bij in de buurt.

IMDB: 8.1
Danos: 7+
Even a broken clock is right twice a day.
pi_152890878
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 20:07 schreef danos het volgende:
The Imitation Game (2014) - IMDb
Viel me toch wel een beetje tegen na de vele lovende kritieken. Het verhaal is goed, absoluut, maar ook weer niet dusdanig sterk neergezet dat ik het gevoel had dat ik naar een top100 film zat te kijken. Het bleef mij allemaal wat te oppervlakkig. Cumberbatch is ook zeker niet mijn favoriete acteur, zal ook een beetje meegespeeld hebben.

Zet dit bijvoorbeeld af tegen een film als A Beautiful Mind (2001) - IMDb , dan komt Imitation Game er wat mij betreft lang niet bij in de buurt.

IMDB: 8.1
Danos: 7+
Ik ben het helemaal met je eens.
pi_152894350
American Sniper

Vooraf niet enorm veel van verwacht. Er was nogal wat controverse over deze film in de VS, maar toch was het wel de film die in 2014 het meest heeft opgebracht in de VS.

En ja het is echt een vette verfilming van het leven van Chris Kyle. De actie is heel mooi in beeld gebracht, realistisch, soms hard en schokkend.
Vooraf dacht ik dat men Chris Kyle misschien vooral als een held er vanaf wilde laten komen. Gelukkig heeft Clint Eastwood dit niet gedaan. Je krijgt een naar mijn idee best wel een realistisch beeld van wie Chris Kyle is. Een mens. Geen boze redneck en geen Amerikaanse engel.
Door Bradley Cooper werd deze film omhoog getild van goed naar geweldig. Zijn acteerwerk is echt heel goed in deze film. Hij is in alles getransformeerd. Van zijn uiterlijk, tot zijn manier van spreken, zijn blik, kleine subtiele bewegingen. Je gelooft echt dat hij een patriotistische Texaanse simpele militair is, zonder dat het een karikatuur wordt. Wat mij betreft had hij voor deze rol ook de Oscar voor beste acteur vorig jaar moeten winnen.

Al met al een echt goede film die de Amerikanen niet heldhaftiger probeert weg te zetten dan dat ze daadwerkelijk zijn met spectaculair acteerwerk van Bradley Cooper


9.0 uit 10
  zaterdag 23 mei 2015 @ 22:13:23 #261
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152894666
Mad Max Fury Road was GAAF.
When all else fails, you always have delusion.
pi_152894969
That Awkward Moment

Michal B. Jordan, Miles Teller en Zack Efron hebben leuke chemie in deze commedy uit 2014. Zij besluiten om alledrie geen relatie te nemen en zoveel mogelijk vrouwen te regelen wat natuurlijk anders loopt.
Het lijkt alsof alle dialogen tussen die drie zijn geimproviseerd, het is in ieder geval leuk om die drie op het scherm te zien en vaak zijn ze ook grappig.

Deze film is wel leuk om een keer met je vriendin te kijken, maar geweldig hilarischis het nou ook weer niet. De chemie tussen de drie acteurs zorgt ervoor dat de film toch wat boven het gemiddelde uitsteekt.

7.0 uit 10
pi_152895694
Maggie (2015) - IMDb

In het kader van ik had toch niets te doen deze film maar op gezet.
Keer weer een film met Schwarzenegger, maar dit keer zonder actie wat op zich ook wel apart is.

Valt eigenlijk niet veel van te zeggen alleen dat Arnold zijn dochter het zombie virus krijgt en het gezin wacht het moment af totdat zij daadwerkelijk een zombie word met alle drama van dien.

Imdb: 5,9
Ik: heb de film niet stop gezet dus een 6 verveelde mij niet echt. Een redelijke no brainer.
pi_152895785
Mad Max

Ja deze film krijgt absurd positieve reviews op rottentomatoes en metacritic. Ik was een beetje huiverig, over dat hij toch tegen zou vallen.

Dat was niet nodig want deze film is gewoon GESTOORD GEWELDIG. Sterker nog het is n van de beste actiefilms die ik ooit heb gezien. Deze film is n oogstrelende, adrenaline pompende, benauwende actie sequence. Je zit twee uur met je mond open te kijken.

De manier waarop deze wereld is gecreerd, de kostuums, de auto's.. het is gewoon het werk van een genie (George Miller). Als je dan ook bedenkt dat alle stunts in deze film echt zijn uitgevoerd en er minimaal met de computer is bewerkt krijg je nog meer respect voor de regisseur.

De plot is simpel, maar is perfect zoals het is. Veel actiefilms proberen alles uit te leggen wat alleen maar voor ongeloofwaardigheid zorgt.

Als je ook maar een beetje film liefhebber bent moet je deze film zien in de bioscoop. Absoluut film van het jaar.

10 uit 10
pi_152897153
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 22:31 schreef studentje7 het volgende:
Mad Max

Ja deze film krijgt absurd positieve reviews op rottentomatoes en metacritic. Ik was een beetje huiverig, over dat hij toch tegen zou vallen.

Dat was niet nodig want deze film is gewoon GESTOORD GEWELDIG. Sterker nog het is n van de beste actiefilms die ik ooit heb gezien. Deze film is n oogstrelende, adrenaline pompende, benauwende actie sequence. Je zit twee uur met je mond open te kijken.

De manier waarop deze wereld is gecreerd, de kostuums, de auto's.. het is gewoon het werk van een genie (George Miller). Als je dan ook bedenkt dat alle stunts in deze film echt zijn uitgevoerd en er minimaal met de computer is bewerkt krijg je nog meer respect voor de regisseur.

De plot is simpel, maar is perfect zoals het is. Veel actiefilms proberen alles uit te leggen wat alleen maar voor ongeloofwaardigheid zorgt.

Als je ook maar een beetje film liefhebber bent moet je deze film zien in de bioscoop. Absoluut film van het jaar.

10 uit 10
Haha pakkende review, dwong me zelfs te kijken of die vanavond nog als late film draaide in Pathe. Als ik de filmmaatschappij was zou ik je een baan geven ;)
Even a broken clock is right twice a day.
pi_152900548
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 22:09 schreef studentje7 het volgende:
American Sniper

Vooraf niet enorm veel van verwacht. Er was nogal wat controverse over deze film in de VS, maar toch was het wel de film die in 2014 het meest heeft opgebracht in de VS.

En ja het is echt een vette verfilming van het leven van Chris Kyle. De actie is heel mooi in beeld gebracht, realistisch, soms hard en schokkend.
Vooraf dacht ik dat men Chris Kyle misschien vooral als een held er vanaf wilde laten komen. Gelukkig heeft Clint Eastwood dit niet gedaan. Je krijgt een naar mijn idee best wel een realistisch beeld van wie Chris Kyle is. Een mens. Geen boze redneck en geen Amerikaanse engel.
Door Bradley Cooper werd deze film omhoog getild van goed naar geweldig. Zijn acteerwerk is echt heel goed in deze film. Hij is in alles getransformeerd. Van zijn uiterlijk, tot zijn manier van spreken, zijn blik, kleine subtiele bewegingen. Je gelooft echt dat hij een patriotistische Texaanse simpele militair is, zonder dat het een karikatuur wordt. Wat mij betreft had hij voor deze rol ook de Oscar voor beste acteur vorig jaar moeten winnen.

Al met al een echt goede film die de Amerikanen niet heldhaftiger probeert weg te zetten dan dat ze daadwerkelijk zijn met spectaculair acteerwerk van Bradley Cooper


9.0 uit 10

Vond hem nogal afgeraffeld.. Met het hele ptss verhaal wordt eigenlijk nauwelijks tot niks gedaan.
pi_152920776
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 10:38 schreef Suikertante het volgende:
Kingsman: the secret service

[ afbeelding ]

Leuke verrassing, deze film!

Eggsy groeit op zonder vader, want die is overleden tijdens een geheime missie van een spionagebedrijf. Het kansarmegezin glijdt af en Eggsy heeft een klootzak van een stiefvader. Maar dan kruist zijn pad dat van zijn vaders werkgever en hij wordt uitgenodigd om deel te nemen aan een afvalrace/traineeship waarmee hij spion kan worden. Juist op dat moment bedreigt een slechterik de wereld.

Het verhaal trok me niet geweldig aan, maar de film is heel mooi gemaakt. Je zou het een kruising tussen James Bond en Wes Anderson kunnen noemen (vandaar dat ik voor deze afbeelding gekozen heb). De humor is licht en leuk, de actiescenes zijn spannend. De hoofdpersonages zijn sympathiek. Er zitten leuke Bond-achtige snufjes in de film (denk aan een paraplu met verschillende functies O+) en het is Brits (Colin Firth en Mark Strong :Y ).
Nadelen: sommige toevalligheden gaan erg ver, maar bij een film als dit kan ik het door de vingers zien. Om het gebrek aan vrouwen te verdoezelen zit er een vrouwelijke trainee bij, maar dat is een erg plat personage.
Tenslotte zegt de Zweedse prinses iets geks, maar als je gaat kijken zie je dat vanzelf ;) sloeg nergens op, maar moest er toch om lachen :D

Aanrader :)

7,5 (IMDB: 8)
Wat zei ze dan, dat heb ik even gemist..?
Verder inderdaad een leuke over the top aktiefilm, die James Bond een beetje op de hak neemt.
pi_152921427
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 17:39 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Wat zei ze dan, dat heb ik even gemist..?
Verder inderdaad een leuke over the top aktiefilm, die James Bond een beetje op de hak neemt.
Hier is er een hele pagina aan gewijd ;)
pi_152921711
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 18:00 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Hier is er een hele pagina aan gewijd ;)
Volgens mij is dat uit de DVD release geknipt.
  maandag 25 mei 2015 @ 22:34:47 #270
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_152960294
Mad Max: Fury Road (2015) - IMDb

okee hoogste tijd voor een beetje kritiek. want ja, het is waarschijnlijk de beste actiefilm in tijden, maar;

tom hardy. hij is geen mel gibson. zo simpel is dat. hij doet het fantastich hoor, maar mel gibson, die werd een van de iconen van de jaren 80, door zijn uitstraling, en die uitstraling, die heeft tom hardy dus niet.

ik lees overal dat deze wereld zo fantastich bedacht is, maar laten we even niet vergeten dat het gewoon allang in 3 (eigenlijk twee, de eerste telt niet echt wat dat betreft) films bestond. ik vond het zelfs een beetje over de top af en toe. dat legertje kale warboys, die gast met zn electrische gitaar... en ja hoor, een klein mismaakt mannetje, net als in deel 3. een gemaskerde slechterik, net als in deel twee. het is meer een samenvatting, bijeengeraapt van de vorige delen, en met vol gas 2015 binnengeramd. en hoe. het concept is inderdaad vrij geniaal toegepast in de actie, zeer vindingrijk.

en dan wat spoiler puntjes:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar goed, allemaal gezeur natuurlijk, een vette 9, deze film. visueel spectakel van de bovenste plank.

maar voor mij blijft the road warrior gewoon de beste. :)
  maandag 25 mei 2015 @ 22:58:37 #271
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_152961159
Vanavond afgekeken:

Sons Of Anarchy - Season 6
De spanningen binnen de MC lopen steeds hoger op. Nog meer dan vorige seizoenen is het een hard,geweldadig en bloederig seizoen waarin vooral loyaliteit (en het gebrek er aan) voorop staan en er worden nogal wat eindjes aan elkaar geknoopt.
De laatste aflevering is, zoals wel vaker het geval was, weer geweldig.
Op naar het laatste seizoen!

9,0/10
pi_152961489
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:34 schreef pokkerdepok het volgende:
Mad Max: Fury Road (2015) - IMDb

okee hoogste tijd voor een beetje kritiek. want ja, het is waarschijnlijk de beste actiefilm in tijden, maar;

tom hardy. hij is geen mel gibson. zo simpel is dat. hij doet het fantastich hoor, maar mel gibson, die werd een van de iconen van de jaren 80, door zijn uitstraling, en die uitstraling, die heeft tom hardy dus niet.

ik lees overal dat deze wereld zo fantastich bedacht is, maar laten we even niet vergeten dat het gewoon allang in 3 (eigenlijk twee, de eerste telt niet echt wat dat betreft) films bestond. ik vond het zelfs een beetje over de top af en toe. dat legertje kale warboys, die gast met zn electrische gitaar... en ja hoor, een klein mismaakt mannetje, net als in deel 3. een gemaskerde slechterik, net als in deel twee. het is meer een samenvatting, bijeengeraapt van de vorige delen, en met vol gas 2015 binnengeramd. en hoe. het concept is inderdaad vrij geniaal toegepast in de actie, zeer vindingrijk.

en dan wat spoiler puntjes:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar goed, allemaal gezeur natuurlijk, een vette 9, deze film. visueel spectakel van de bovenste plank.

maar voor mij blijft the road warrior gewoon de beste. :)
Over je punt met die kraaien, er zitten best veel van dat soort details in die gewoonweg niet worden uitgelegd en waar je zelf achteraf maar een verklaring voor moet bedenken. Persoonlijk vind ik dat tof, aangezien veel dingen op zijn plek vallen (op dat stuk na), daarnaast komen er waarschijnlijk nog drie Mad Max films dus misschien komt het dan aan bod. :)
  maandag 25 mei 2015 @ 23:39:41 #273
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_152962581
Afgelopen nacht en vanmorgen Big Hero 6 bekeken, samen met mijn vriendin.

Beiden waren rg positief over de film. Nee, het is niet bijster origineel, maar het is dan ook gewoon weer een origin-verhaal van een superheldengroep, en alles wt het doet, doet het dan wel weer geweldig.

Sowieso was ik ontzettend onder de indruk van de design, zowel character-design en stijl, alswel de omgevingen. Het ziet er allemaal echt weer wonderbaarlijk schitterend uit. Disney is echt ontzettend goed op dreef de laatste jaren. Ik was al helemaal gek van Tangled, Ralph vond ik aardig maar niet geweldig (wellicht door de voice-actors dat het me wat tegenstond), en Frozen vond ik eerlijk gezegd een grote teleurstelling met teveel liedjes en niet echt boeiende characters, en ik vond het er ook niet zo goed uit zien als Tangled.... maar Big Hero 6 is weer een toppertje.

Erg leuke droge fysieke humor van Baymax, en ook de rest van de cast was prima. Ook knap dat men in deze tijd waar we letterlijk duizenden superhelden hebben met allemaal verschillende krachten hebben, ze toch met redelijk originele characters en krachten zijn gekomen, die ook allemaal wel sympathiek. Bij bijvoorbeeld de eerste Kung Fu Panda had je ook een groep vechters die samenkwam, maar een character als Monkey had daarin vrijwel geen rol van betekenis.

Ook de villain was uitsteken, inclusief de reveal, de reden waarom, en natuurlijk zijn
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
powers.

Wat dat betreft eigenlijk niets dan lof over deze film. De vraag is hoe de rewatch-value zal zijn, maar ik heb het idee dat dat wel goed zit, want ook qua pacing valt er eigenlijk niet veel op aan te merken, dus het zal gewoon lekker weg blijven kijken.

9/10 van mij. Misschien niet zo 'perfect' als Tangled dat was, maar komt wel echt fucking close, en staat wat mij betreft redelijk op gelijke hoogte met bijvoorbeeld How to Train your Dragon.
pi_152963452
Net de film Focus (2015) gekeken



Verenigde Staten
Komedie / Misdaad
104 minuten

geregisseerd door Glenn Ficarra en John Requa
met Will Smith, Margot Robbie en Rodrigo Santoro

Nicky (Will Smith) is een meester op het gebied van misleiding, die een relatie krijgt met de nieuwbakken oplichtster Jess (Margot Robbie). Terwijl hij haar de fijne kneepjes van het vak leert, ziet hij in haar een risico en verbreekt de relatie. Drie jaar later duikt zijn voormalige vlam, nu een volleerde femme fatale, op in Buenos Aires, tijdens een lucratieve autorace. Nicky speelt een levensgevaarlijk spel, maar Jess gooit al zijn plannen in de war waardoor de doortrapte oplichter volledig van de wijs raakt

Meesterlijke film. Minder actie dan verwacht met Will Smith maar de film blijft boeiend van begin tot einde. De film zit vol met verrassingen, je meent steeds te weten wat het verhaal is maar dan blijkt het weer een onderdeel van een of ander ingewikkeld plan te zijn. Sterk einde!

IMDB 6.6/10
Ik 8/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  dinsdag 26 mei 2015 @ 10:11:18 #275
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_152968073
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 23:06 schreef Cikx het volgende:

[..]

Over je punt met die kraaien, er zitten best veel van dat soort details in die gewoonweg niet worden uitgelegd en waar je zelf achteraf maar een verklaring voor moet bedenken. Persoonlijk vind ik dat tof, aangezien veel dingen op zijn plek vallen (op dat stuk na), daarnaast komen er waarschijnlijk nog drie Mad Max films dus misschien komt het dan aan bod. :)
ja was ook wel cool... maar net een beetje te random, zoals ik al zei, het leek echt aslof z er iets mee van plan waren dat uiteindelijk de final cut niet heeft gehaald. maar goed, is maar een detail..
pi_152981841
Project Almanac

Project Almanac (2014) - IMDb

quote:
A group of teens discover secret plans of a time machine, and construct one. However, things start to get out of control.
Ik ben een groot fan van het found footage genre. Had er in de tijd al een aantal gezien die net wat tegenvielen. Project Almanac was echter een zeer sterke film in het genre. Het acteren is ruim voldoende, CGI is tof en zelfs wanneer je geen fan bent van het hele sci fi gebeuren kun je deze film ook bekijken ;)

7.5/10

Area 51

Area 51 (2015) - IMDb

quote:
Three young conspiracy theorists attempt to uncover the mysteries of Area 51, the government's secret location rumored to have hosted encounters with alien beings. What they find at this hidden facility exposes unimaginable secrets.
Ook deze heeft mij aangenaam verrast. Weer een geslaagde found footage film. Ik wil er niet teveel over verklappen. Gewoon kijken.
  Spellchecker dinsdag 26 mei 2015 @ 18:00:53 #277
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_152982075
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:52 schreef FL_Freak het volgende:
Project Almanac

Project Almanac (2014) - IMDb

[..]

Ik ben een groot fan van het found footage genre. Had er in de tijd al een aantal gezien die net wat tegenvielen. Project Almanac was echter een zeer sterke film in het genre. Het acteren is ruim voldoende, CGI is tof en zelfs wanneer je geen fan bent van het hele sci fi gebeuren kun je deze film ook bekijken ;)

7.5/10
Ook gezien; goed verhaal.

Van mij een 8/10.
pi_152982223
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:00 schreef maily het volgende:

[..]

Ook gezien; goed verhaal.

Van mij een 8/10.
Ga je area 51 ook kijken? ;)
  Spellchecker dinsdag 26 mei 2015 @ 18:07:25 #279
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_152982271
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:05 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Ga je area 51 ook kijken? ;)
Ik noteer 'm ;)
pi_152982568
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:52 schreef FL_Freak het volgende:
Project Almanac

Project Almanac (2014) - IMDb

[..]

Ik ben een groot fan van het found footage genre. Had er in de tijd al een aantal gezien die net wat tegenvielen. Project Almanac was echter een zeer sterke film in het genre. Het acteren is ruim voldoende, CGI is tof en zelfs wanneer je geen fan bent van het hele sci fi gebeuren kun je deze film ook bekijken ;)

7.5/10


Ik kreeg wel bijna epilepsie van het camera werk. Had ik kunnen weten toen ik vooraf al dat MTV logo zag.
Verder is het natuurlijk wel een uitgekouwd verhaal.

Maar al met al een aardig filmpje.
Ik zou hem een 6.5 geven.
Do what you love, love what you do!
pi_152998528
gisteren John Wick (2014) gekeken



Verenigde Staten / Canada / China
Actie / Thriller
101 minuten

geregisseerd door Chad Stahelski
met Keanu Reeves, Adrianne Palicki en Willem Dafoe

De dodelijke instincten van een ex-huurmoordenaar, genaamd John Wick, worden opnieuw aangewakkerd wanneer een crimineel zijn Ford Mustang steelt en
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Hij volgt de man naar New York, waarbij een maffiabaas en tevens de vader van de crimineel, opdracht geeft John Wick uit de weg te ruimen.

goede en keiharde film. De actie spetterde van het scherm.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDB 7.2/10
Ik 7.5/10

[ Bericht 2% gewijzigd door Mike op 27-05-2015 08:37:01 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_153002823
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:34 schreef pokkerdepok het volgende:
Mad Max: Fury Road (2015) - IMDb

okee hoogste tijd voor een beetje kritiek. want ja, het is waarschijnlijk de beste actiefilm in tijden, maar;

maar goed, allemaal gezeur natuurlijk, een vette 9, deze film. visueel spectakel van de bovenste plank.

maar voor mij blijft the road warrior gewoon de beste. :)
Wel grappig dat zelfs als je kritisch kan zijn op deze film hij alsnog een 9 krijgt. Zegt wel iets. :P
pi_153004654
Four Days of Snow and Blood (1989)

Japanse film die gebaseerd is op waargebeurde coup d'tat in 1936. Een groepje ultra-nationalistische militairen pleegt een coup. De film begint goed, echter wordt al snel sentimenteel en weinig interessant.

6/10
  woensdag 27 mei 2015 @ 15:38:44 #284
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_153009782
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 11:47 schreef studentje7 het volgende:


Wel grappig dat zelfs als je kritisch kan zijn op deze film hij alsnog een 9 krijgt. Zegt wel iets. :P
jazeker. hij is echt heel goed. :)
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 28 mei 2015 @ 01:22:21 #285
319979 Fok-it
All is well
pi_153028997
The Descendants




Matt King (George Clooney), een rijke landeigenaar, is getrouwd met een prachtige vrouw, die nu door een ernstig ongeluk in een terminale coma ligt. Zijn dochters van 10 en 17 jaar oud zijn onbekenden voor hem en hij denkt erover om zijn huis en land te verkopen aan een rijke vastgoedeigenaar. Twijfelend om de stekker uit de apparatuur te halen die zijn vrouw in leven houdt, komt Matt erachter dat zij een affaire had. Samen met zijn twee dochters gaat hij op zoek naar de betreffende persoon.

Film die redelijk traag op gang komt met uiteindelijk een mooi einde. Hij moet het vooral hebben van mooie beelden, de typische Hawaii-sfeer met de bij behorende muziek en natuurlijk Shailene Woodley O+

Wat een pareltje qua acteren en uiterlijk natuurlijk. Nu alle films van haar gezien en hopelijk gaan er nog een hoop van volgen _O_

IMDB: 7.4
Moi: 8.0

[ Bericht 1% gewijzigd door Fok-it op 28-05-2015 02:19:47 ]
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 28 mei 2015 @ 02:22:38 #286
319979 Fok-it
All is well
pi_153029524
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:17 schreef kree het volgende:

[..]

Ik kreeg wel bijna epilepsie van het camera werk. Had ik kunnen weten toen ik vooraf al dat MTV logo zag.
Verder is het natuurlijk wel een uitgekouwd verhaal.

Maar al met al een aardig filmpje.
Ik zou hem een 6.5 geven.
Heb hem afgezet omdat ik helemaal gestoord werd van het camera-werk ja
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Spellchecker donderdag 28 mei 2015 @ 07:20:39 #287
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_153030106
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 01:22 schreef Fok-it het volgende:
The Descendants


[ afbeelding ]

Matt King (George Clooney), een rijke landeigenaar, is getrouwd met een prachtige vrouw, die nu door een ernstig ongeluk in een terminale coma ligt. Zijn dochters van 10 en 17 jaar oud zijn onbekenden voor hem en hij denkt erover om zijn huis en land te verkopen aan een rijke vastgoedeigenaar. Twijfelend om de stekker uit de apparatuur te halen die zijn vrouw in leven houdt, komt Matt erachter dat zij een affaire had. Samen met zijn twee dochters gaat hij op zoek naar de betreffende persoon.

Film die redelijk traag op gang komt met uiteindelijk een mooi einde. Hij moet het vooral hebben van mooie beelden, de typische Hawaii-sfeer met de bij behorende muziek en natuurlijk Shailene Woodley George Clooney O+

Wat een pareltje qua acteren en uiterlijk natuurlijk. Nu alle films van haar gezien en hopelijk gaan er nog een hoop van volgen _O_

IMDB: 7.4
Moi: 8.0
Die moet ik zien!
  donderdag 28 mei 2015 @ 09:21:46 #288
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_153031485
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 01:22 schreef Fok-it het volgende:
The Descendants


[ afbeelding ]

IMDB: 7.4
Moi: 8.0
Prachtige beelden en een langzaam maar geloofwaardig verhaal.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  Moderator donderdag 28 mei 2015 @ 10:20:59 #289
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153032829
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 20:07 schreef danos het volgende:
The Imitation Game (2014) - IMDb
Viel me toch wel een beetje tegen na de vele lovende kritieken. Het verhaal is goed, absoluut, maar ook weer niet dusdanig sterk neergezet dat ik het gevoel had dat ik naar een top100 film zat te kijken. Het bleef mij allemaal wat te oppervlakkig. Cumberbatch is ook zeker niet mijn favoriete acteur, zal ook een beetje meegespeeld hebben.

Zet dit bijvoorbeeld af tegen een film als A Beautiful Mind (2001) - IMDb , dan komt Imitation Game er wat mij betreft lang niet bij in de buurt.

IMDB: 8.1
Danos: 7+
Het wordt serieus eens tijd dat ze een wat serieuzere film over een wetenschapper maken. Al is the theory of everything al ietsje beter.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 28 mei 2015 @ 10:24:10 #290
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153032914
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:21 schreef davako het volgende:

[..]

Prachtige beelden en een langzaam maar geloofwaardig verhaal.
Leuke film inderdaad.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_153036140
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:52 schreef FL_Freak het volgende:
Project Almanac

Project Almanac (2014) - IMDb

[..]

Ik ben een groot fan van het found footage genre. Had er in de tijd al een aantal gezien die net wat tegenvielen. Project Almanac was echter een zeer sterke film in het genre. Het acteren is ruim voldoende, CGI is tof en zelfs wanneer je geen fan bent van het hele sci fi gebeuren kun je deze film ook bekijken ;)

7.5/10

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:00 schreef maily het volgende:

[..]

Ook gezien; goed verhaal.

Van mij een 8/10.
Ik vond Project Almanac eigenlijk helemaal niet zo goed.
Timetravel films zijn wel aan mij besteed en het begin van de film was ook wel ok.
Alleen krijg je gedurende de film wel steeds meer het idee van beter goed gejat dan slecht bedacht.
Naarmate het verhaal vordert doet de film namelijk wel heel erg denken aan The Butterfly effect.
Ik vond het een gemiste kans.
Every living creature on earth dies alone
pi_153044905
Sin nombre (2009) - IMDb


Heftige film. Schets het grauwe leven van latijns-amerikaanse vluchtingen (naar de US) en je krijgt ook een beeld van de meest geweldadigste bende ter wereld; de Mara Salvatrucha.

Het pad van een Mexicaanse gangster en een vluchteling meisje uit Honduras kruisen elkaar door omstandigheden. Zeer goede film, alhoewel je er een beetje droef van wordt. Wij hebben het maar goed in ons koud kikkerlandje..

IMDB: 7,5*
Ik: 9*
Veni, vidi, vodka.
pi_153046244
quote:
Check dan ook eens La jaula de oro (The Golden Dream). Aanrader, zelfde onderwerp en misschien nog wel beter dan Sin Nombre.
kijkt veel films
pi_153046526
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:20 schreef ellone het volgende:

[..]

Check dan ook eens La jaula de oro (The Golden Dream). Aanrader, zelfde onderwerp en misschien nog wel beter dan Sin Nombre.
thanks ^O^ , ziet er goed uit
Veni, vidi, vodka.
  donderdag 28 mei 2015 @ 23:19:09 #295
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_153056170
San Andreas

Deze viel me lichtjes tegen. Uiteraard had ik niets wereldschokkends (hihi) verwacht, maar dat hij zo extreem clichematig zou zijn? Nou nee. Het acteerwerk is misschien nog het beste onderdeel van de film, iedereen doet zijn of haar ding, al wordt het charisma van The Rock absoluut niet optimaal benut, ik vond hem zelfs wat saai af en toe.

De effects vond ik zeer wisselvallig, soms goed maar geregeld ook ronduit matig. Het plot.... daar ga ik niet veel woorden aan vuil maken. Tuurlijk gaat het vooral over het overleven van een ramp, maar de dialogen zijn wel heel slap, werkelijk alles is voorspelbaar, tot en met de pauzes die iemand in 't midden van zijn zin laat vallen. Ja, het is dom entertainment en je moet niet te veel verwachten, maar qua dom entertainment liet Furious 7 al zien dat je de lat toch iets hoger mag leggen.

Uiteindelijk is deze film niet beter of slechter dan films als Day After Tomorrow of 2012. Voor sommigen is dat dan een aanrader, voor anderen betekent dat dat ze 'm niet hoeven te zien. Je moet zelf maar zien bij welke groep je hoort.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_153056247
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:20 schreef ellone het volgende:

[..]

Check dan ook eens La jaula de oro (The Golden Dream). Aanrader, zelfde onderwerp en misschien nog wel beter dan Sin Nombre.
Niet "Dream" maar "Cage". Jaula is kooi.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153062034
quote:
12s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niet "Dream" maar "Cage". Jaula is kooi.
Kan, maar op IMDb is de Engelse naam Dream, en op mijn DVD ook ;)

Blijkbaar geen letterlijke vertaling. Dat gebeurt wel vaker. Wist je dat Die Hard in het Spaans 'Jungla de Cristal' heet.. :D
kijkt veel films
pi_153090381
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 01:22 schreef Fok-it het volgende:
The Descendants


[ afbeelding ]

Matt King (George Clooney), een rijke landeigenaar, is getrouwd met een prachtige vrouw, die nu door een ernstig ongeluk in een terminale coma ligt. Zijn dochters van 10 en 17 jaar oud zijn onbekenden voor hem en hij denkt erover om zijn huis en land te verkopen aan een rijke vastgoedeigenaar. Twijfelend om de stekker uit de apparatuur te halen die zijn vrouw in leven houdt, komt Matt erachter dat zij een affaire had. Samen met zijn twee dochters gaat hij op zoek naar de betreffende persoon.

Film die redelijk traag op gang komt met uiteindelijk een mooi einde. Hij moet het vooral hebben van mooie beelden, de typische Hawaii-sfeer met de bij behorende muziek en natuurlijk Shailene Woodley O+

Wat een pareltje qua acteren en uiterlijk natuurlijk. Nu alle films van haar gezien en hopelijk gaan er nog een hoop van volgen _O_

IMDB: 7.4
Moi: 8.0
Ook ooit gezien, geweldige film, had het op IMDb een 8 gegeven, aangezien ik een 9 te hoog vond.

8,5.
  Redactie Games zaterdag 30 mei 2015 @ 00:38:05 #299
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_153092448
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_153160151
Interstellar 6,5

Leuke doch voorspelbare film met voor mijn gevoel net iets teveel bekende gezichten. Toch degelijk werk van McConaughey om de film te dragen maar ik slaakte ook wel weer een zucht van verlichting toen het afgelopen was.
Conscience do cost.
pi_153160173
vol
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')