abonnement Unibet Coolblue
pi_158434903
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 16:14 schreef tot_sinas het volgende:

[..]

Sorry. Beetje asociaal van me, maar post normaal niet heel veel op FOK.

Begin oktober na 3 weken in Canada verbleven te hebben naar huis gekomen. En ik heb heimwee naar dat prachtige land.... echt niet normaal.
Wij zijn van Calgary naar Vancouver met een huurauto gereden en daarbij veelal bekende plaatsen als Banff, Jasper, Clearwater, Whistler etc. aangedaan. Geindigd in wereldstad Vancouver.

Maar de natuur, oh wat was het er mooi. Zoveel dieren gezien, niet normaal.
Hadden een berenexcursie gedaan omdat we bang waren geen beren te zien. De excursie was op zich wel een ervaring maar ook vrij prijzig. In totaal 1 beer gezien.
We rijden weg van het terrein en een KM of 30 verder steekt er een mamma beer met drie jongen de weg over, LOL. In totaal een beer of 10 gezien tijdens onze reis.
Maar ook elanden, vossen, orca's (!) !

Mooiste natuurgebied vond ik persoonlijk bij Clearwater. Echt een fantastisch park.

Banff vond ik achteraf een beetje tegenvallen qua 'stadje'. Ook ontzettend duur. Whistler vond ik juist heel leuk en was ook heel veel te doen.

Ik kan nog wel een uur tikken wat ik heb gedaan. Maar als mensen in de planning hebben om een reis te gaan maken in Canada en er zijn vragen over bepaalde plaatsen etc. SHOOT. Wellicht heb ik nog wel wat tips :)
Mooi verhaal en leuk hoe je erover denkt, echt heel erg herkenbaar!

In Clearwater ben ik zelf nog nooit geweest maar die zie ik vaker voorbij komen. Banff het stadje was in mijn ogen ook te toeristisch, dat was Jasper ook maar toch vond ik de sfeer daar leuker. Maar goed dat zijn ook maar indrukken op dat moment.
Vancouver blijft de mooiste stad in de wereld om te leven, ben er dit jaar opnieuw geweest en de omgeving, sfeer en goede herinneringen daar blijven ongeëvenaard.
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_158436148
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 11:09 schreef maerk het volgende:

[..]

Vancouver blijft de mooiste stad in de wereld om te leven, ben er dit jaar opnieuw geweest en de omgeving, sfeer en goede herinneringen daar blijven ongeëvenaard.
Inderdaad. Eind april weer die kant op en dan ook een stuk van de VS (Seattle en omgeving) meepakken.
pi_158463261
Vancouver is volgens mij zo erg opgeknapt na de Winterspelen, ik was er in 2008 en echt de helft van de stad was een groot drugshol (meth-heads op elke hoek van de straat, ook middenin het centrum). Hoewel de stad dus mooi ligt, heb ik niet echt een positief beeld van de stad door de sfeer. Maar echt consequent iedereen die er meer recent is geweest kijkt mij raar aan wanneer ik dat zeg :D
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_158464929
Persoonlijk vind ik Vancouver ook niet echt bijzonder. Ik zou de stad natuurlijk niet afraden om te bezoeken, maar ik begrijp ook niet zo goed waarom het de mooiste stad van de wereld is om te leven. Als ik het toespits op Canada, dan staat bij mij Montreal op 1. Prettige stad om te verblijven. Er gebeurt iets, heeft een "oude wijk" en er valt wel het eea te zien en te doen. Daarnaast zit je ook zo in de natuur als je stad uit rijdt: Nationaal Park Mont Tremblant.
pi_158465208
Ik ben er drie jaar geleden geweest en herinner me ook vooral erg veel zwervers, ook in het centrum en bij het toeristische deel (gastown, rondom de stoomklok). Het is een leuke stad om een keer te bezoeken, maar ik vond Victoria veel mooier en een veel fijnere sfeer hebben. Maar beide zijn steden waar ik niet nog een keer naar toe terug zou hoeven.

Banff en Jasper zijn idd erg toeristisch, maar daar ga je ook niet heen voor het stadje imo. Het stadje is er om boodschappen te doen en evt te eten (die fonduetent in de hoofdstraat van Banff is een aanrader, wel reserveren want bij inloop zitten ze meestal vol), meer ook niet. De rest van je tijd besteed je in de natuur als het goed is.

Onze reis wordt steeds concreter! Als ze bij de werelddealweken binnenkort een goede deal hebben gaan we boeken!
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_158467034
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 12:07 schreef EenzameFietser het volgende:
Persoonlijk vind ik Vancouver ook niet echt bijzonder. Ik zou de stad natuurlijk niet afraden om te bezoeken, maar ik begrijp ook niet zo goed waarom het de mooiste stad van de wereld is om te leven. Als ik het toespits op Canada, dan staat bij mij Montreal op 1. Prettige stad om te verblijven. Er gebeurt iets, heeft een "oude wijk" en er valt wel het eea te zien en te doen. Daarnaast zit je ook zo in de natuur als je stad uit rijdt: Nationaal Park Mont Tremblant.
De natuur in de omgeving van Vancouver vind ik echt zo veel mooier dan Nationaal Park Mont Tremblant. Montreal vind ik ook een leuke stad, maar vind het wat te Europees/Frans en bepaalde industriegebieden (aan de buitenkant van de stad) zijn echt te lelijk.
pi_158467476
quote:
0s.gif0s.gif Op woensdag 23 december 2015 12:07 schreef EenzameFietser het volgende:
Persoonlijk vind ik Vancouver ook niet echt bijzonder. Ik zou de stad natuurlijk niet afraden om te bezoeken, maar ik begrijp ook niet zo goed waarom het de mooiste stad van de wereld is om te leven. Als ik het toespits op Canada, dan staat bij mij Montreal op 1. Prettige stad om te verblijven. Er gebeurt iets, heeft een "oude wijk" en er valt wel het eea te zien en te doen. Daarnaast zit je ook zo in de natuur als je stad uit rijdt: Nationaal Park Mont Tremblant.
Ik heb er een tijdje gewoond en Vancouver is bijzonder vanwege de ligging, ik ken geen enkele stad waarin de natuur zo mooi verweven is met het stadsleven. Een stadsleven waarin iedereen wel zijn ding kan vinden. Daarnaast heerst er een sfeer die doet aanvoelen alsof je in een kleine stad begeeft, het is compact en je hebt daardoor het gevoel dat je alles kent, een echt thuisgevoel. Daarnaast vind ik het een stad van ongekende schoonheid, geweldige architectuur gecombineerd met mooie parken, water en bergen met als absoluut hoogtepunt Stanley Park. Ik weet dat deze overal wordt genoemd in reisgidsen maar het is een park waarin je voortdurend kan blijven ontdekken, recreëren en relaxen. In de zomer ga je naar het strand, in de winter kun je op de latten staan. Ook dat klinkt cliché maar ik heb het ervaren en het is echt zo! ;)
Ik ken echt geen stad die al die facetten heeft, gecombineerd met een sfeer waarin je direct thuis voelt.
Ik heb een erg gekleurde mening zoals je begrijpt. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:46 schreef MissGump het volgende:
Vancouver is volgens mij zo erg opgeknapt na de Winterspelen, ik was er in 2008 en echt de helft van de stad was een groot drugshol (meth-heads op elke hoek van de straat, ook middenin het centrum). Hoewel de stad dus mooi ligt, heb ik niet echt een positief beeld van de stad door de sfeer. Maar echt consequent iedereen die er meer recent is geweest kijkt mij raar aan wanneer ik dat zeg :D
Ik was er voor de spelen en nu dit jaar weer, en ook voor de spelen was ik in no-time helemaal weg van Vancouver. ;) De stad heeft wel een ongekende exposure gekregen door de spelen waardoor het er wel drukker is (qua inwoners als toeristen), dat merkte ik goed en konden veel mensen beamen. Dat heeft wel geleid tot nog meer hoogbouw en wat ontwikkelingen in de faciliteiten maar eerlijk gezegd maken die voor mij weinig verschil t.o.v. Vancouver pre 2010. Het zwerver probleem was er altijd al, maar eerlijk gezegd, ik heb er nooit problemen mee ondervonden.
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_158467634
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 12:20 schreef koei het volgende:
Ik ben er drie jaar geleden geweest en herinner me ook vooral erg veel zwervers, ook in het centrum en bij het toeristische deel (gastown, rondom de stoomklok). Het is een leuke stad om een keer te bezoeken, maar ik vond Victoria veel mooier en een veel fijnere sfeer hebben. Maar beide zijn steden waar ik niet nog een keer naar toe terug zou hoeven.

Banff en Jasper zijn idd erg toeristisch, maar daar ga je ook niet heen voor het stadje imo. Het stadje is er om boodschappen te doen en evt te eten (die fonduetent in de hoofdstraat van Banff is een aanrader, wel reserveren want bij inloop zitten ze meestal vol), meer ook niet. De rest van je tijd besteed je in de natuur als het goed is.

Onze reis wordt steeds concreter! Als ze bij de werelddealweken binnenkort een goede deal hebben gaan we boeken!
Victoria vond ik juist erg saai! ;) Het is een paradijs voor pensionado's, die er dan ook veelal wonen. Bovendien is het ook een Britse enclave, en dat is dan weer juist iets waar ik niet per se voor naar Canada ga. Vancouver Island is natuurlijk wel heerlijk om rond te trekken en veel in de natuur te ondernemen.
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_158468217
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 13:56 schreef maerk het volgende:

[..]

Ik was er voor de spelen en nu dit jaar weer, en ook voor de spelen was ik in no-time helemaal weg van Vancouver. ;) De stad heeft wel een ongekende exposure gekregen door de spelen waardoor het er wel drukker is (qua inwoners als toeristen), dat merkte ik goed en konden veel mensen beamen. Dat heeft wel geleid tot nog meer hoogbouw en wat ontwikkelingen in de faciliteiten maar eerlijk gezegd maken die voor mij weinig verschil t.o.v. Vancouver pre 2010. Het zwerver probleem was er altijd al, maar eerlijk gezegd, ik heb er nooit problemen mee ondervonden.
Misschien heb ik ook gewoon pech gehad hoor, maar we werden lopend naar het hostel lastiggevallen (niets ernstigs maar toch) en er werd ingebroken in de huurauto. Ik had een veiliger gevoel toen ik in de ons afgeraden buurten in Chicago terechtkwam dan in het centrum van Vancouver :D Het was ook niet zozeer het aantal zwervers (ook al is dat niet echt fijn maar dat heb je in heel Noord Amerika), maar meer het enorme open en blote drugsgebruik wat het allemaal wat naar maakte. Daarom dacht ik ook dat de Spelen dat misschien hadden veranderd omdat er toen al sprake was van een geplande 'schoonveegactie' voor de stad.
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_158471016
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 12:07 schreef EenzameFietser het volgende:
Persoonlijk vind ik Vancouver ook niet echt bijzonder. Ik zou de stad natuurlijk niet afraden om te bezoeken, maar ik begrijp ook niet zo goed waarom het de mooiste stad van de wereld is om te leven. Als ik het toespits op Canada, dan staat bij mij Montreal op 1. Prettige stad om te verblijven. Er gebeurt iets, heeft een "oude wijk" en er valt wel het eea te zien en te doen. Daarnaast zit je ook zo in de natuur als je stad uit rijdt: Nationaal Park Mont Tremblant.
Vancouver is zo relaxed omdat de meeste zwervers daar niet dood vriezen in de winter.
pi_158475444
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:30 schreef MissGump het volgende:

[..]

Misschien heb ik ook gewoon pech gehad hoor, maar we werden lopend naar het hostel lastiggevallen (niets ernstigs maar toch) en er werd ingebroken in de huurauto. Ik had een veiliger gevoel toen ik in de ons afgeraden buurten in Chicago terechtkwam dan in het centrum van Vancouver :D Het was ook niet zozeer het aantal zwervers (ook al is dat niet echt fijn maar dat heb je in heel Noord Amerika), maar meer het enorme open en blote drugsgebruik wat het allemaal wat naar maakte. Daarom dacht ik ook dat de Spelen dat misschien hadden veranderd omdat er toen al sprake was van een geplande 'schoonveegactie' voor de stad.
Ik ben inderdaad bang dat je gewoon pech hebt gehad. Ik heb er 9 maanden gewoond en was veel in Gastown en downtown en ik heb me geen moment onveilig gevoeld of iets naars meegemaakt, ook niet 'savonds bij het opstap gaan. Maar met zulke ervaringen kan ik me voorstellen dat je dan een ander gevoel hebt bij een stad. Ze hebben voor de spelen inderdaad geprobeerd om de buurt 'Downtown Eastside' op te schonen, ik heb geen idee of dat nou eigenlijk echt gelukt is.
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_158593806
Zijn er hier mensen die al eens in Yukon zijn geweest voor een actieve vakantie?
We zijn aan het plannen voor volgende zomer en alle opties staan nog open. Is het bijvoorbeeld de moeite waard om er 3 weken door te brengen? Wat ons bijvoorbeeld trekt zijn outdoor activiteiten zoals raften, vissen, hiken en wildlife watching (fotograferen graag).
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_158607385
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 09:01 schreef maerk het volgende:
Zijn er hier mensen die al eens in Yukon zijn geweest voor een actieve vakantie?
We zijn aan het plannen voor volgende zomer en alle opties staan nog open. Is het bijvoorbeeld de moeite waard om er 3 weken door te brengen? Wat ons bijvoorbeeld trekt zijn outdoor activiteiten zoals raften, vissen, hiken en wildlife watching (fotograferen graag).
Algemene regel is, des te noordelijker, des te vervelender de muggen/ black flies etc. Dus voldoende van die deetrommel meenemen of daar kopen.
  vrijdag 1 januari 2016 @ 11:34:16 #289
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_158732394
Goedemorgen en een gelukkig nieuwjaar. :)

Ik zit met een klein probleem voor mijn Canada trip. In het Guesthouse moet ik de laatste dag in Toronto voor 11 uur uitchecken. Mijn vlucht richting Reykjavik gaat alleen pas om 21u dezelfde dag. Zijn er wat jullie weten storage lockers voor een gemiddelde koffer? Ik kom niet veel verder dan Toronto Coach Terminal en ook daar is het niet helemaal duidelijk (beetje vage site).
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_158751520
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 11:34 schreef Ajaxfan het volgende:
Goedemorgen en een gelukkig nieuwjaar. :)

Ik zit met een klein probleem voor mijn Canada trip. In het Guesthouse moet ik de laatste dag in Toronto voor 11 uur uitchecken. Mijn vlucht richting Reykjavik gaat alleen pas om 21u dezelfde dag. Zijn er wat jullie weten storage lockers voor een gemiddelde koffer? Ik kom niet veel verder dan Toronto Coach Terminal en ook daar is het niet helemaal duidelijk (beetje vage site).
Ja, ik had vorig jaar hetzelfde 'probleem' en ook mijn bagage bij het busstation in een locker gestopt. Officieel alleen voor busreizigers, maar niemand die het controleert.
Uiteraard kan je guesthouse ook je koffer bewaren, maar dan moet je daar weer naartoe terug. Vanaf het busstation kan je makkelijk de metro pakken en overstappen op de bus naar de luchthaven. Of je kan de hele dure en iets snellere trein nemen.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 10:20:37 #291
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_158754817
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:41 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ja, ik had vorig jaar hetzelfde 'probleem' en ook mijn bagage bij het busstation in een locker gestopt. Officieel alleen voor busreizigers, maar niemand die het controleert.
Uiteraard kan je guesthouse ook je koffer bewaren, maar dan moet je daar weer naartoe terug. Vanaf het busstation kan je makkelijk de metro pakken en overstappen op de bus naar de luchthaven. Of je kan de hele dure en iets snellere trein nemen.
Guesthouse niet ideaal helaas want die heeft geen 24 uurs receptie. Union station had er 1 vroeger maar die is vanwege veiligheidsredenen geslopen. Dan het busstation maar doen. Uuuurren met een koffer lopen sjouwen is ook weer zoiets.

Edit:
Guesthous kon toch wel blijkbaar. Had ze gemaild en kan de koffer daar achterlaten tot ik naar het vliegveld ga.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ajaxfan op 04-01-2016 07:38:16 ]
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_158810663
De beste wensen aan alle Canada vakantiegangers en inwoners! ;) Dat er ook in 2016 maar veel afgereisd mag worden, het Canada topic had in 2015 in ieder geval een sterk verbeterde interactie t.o.v. de voorgaande jaren.
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_158826088
Ja de beste wensen iedereen! Een beetje laat maar ik kom net terug van mn vakantie naar Nederland.

Al vind ik Vancouver fantastisch om te bezoekken, ik zou mij niet echt thuis voelen om te wonen denk ik. Toch een maatje te groot voor mij.

Dankzij mn GPS (en niet goed opletten natuurlijk) kwam ik afgelopen jaar in het hart van de 'beruchte' junkbuurt terecht (East Hastings) en het viel op zich wel mee eigenlijk. Wel heel veel mensen op straat die maar een beetje niks aan het doen zijn en veel rommel/afval, maar het voelde niet echt ongemakkelijk. Het viel mij wel op hoe normaal/netjes de buurten eromheen zijn, een straat verder merk je niet dat je zo dicht bij het probleemgebied zit.

Ik verhuis dan toch liever naar het 'saaie' Victoria!

Leuk om te horen dat een aantal van jullie die richting opgaan dit jaar, reisverslagen zijn altijd leuk om te lezen, zeker als ik bijna alles herken.
pi_158826446
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 09:01 schreef maerk het volgende:
Zijn er hier mensen die al eens in Yukon zijn geweest voor een actieve vakantie?
We zijn aan het plannen voor volgende zomer en alle opties staan nog open. Is het bijvoorbeeld de moeite waard om er 3 weken door te brengen? Wat ons bijvoorbeeld trekt zijn outdoor activiteiten zoals raften, vissen, hiken en wildlife watching (fotograferen graag).
Helaas niet, dat staat zeker nog op mijn lijstje. Naast Quebec is dit het enige gebied dat op mijn bezoek lijstje heb staan waar ik nog niet geweest ben.

Volgens mij zijn 3 weken prima te vullen, de tijd die je kwijt bent aan alleen al het autorijden zal wel aanzienlijk zijn, zeker als je van alle uitzichten wilt genieten. Na een dag vol avontuur (raften, hiken enzo) zal je denk ik ook wel een rustdag willen inplannen en niet meteen op pad gaan.

Andreas heeft inderdaad de grootste ergenis aangekaart, de bijtende/stekende insecten vieren daar hoogtij in de zomer. Ik ben vrij vaak in het noorden van Saskatchewan en daar is het al niet prettig zonder beschermende kleding en deet produkten. Ook zal je denk ik wel veel bloedzuigers tegenkomen in de meertjes. Veel plezier!! haha.

Nee dit zou mij niet weerhouden om te gaan hoor, de overweldigende natuur maakt dit allemaal goed denk ik zo!
pi_158840325
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 20:02 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Helaas niet, dat staat zeker nog op mijn lijstje. Naast Quebec is dit het enige gebied dat op mijn bezoek lijstje heb staan waar ik nog niet geweest ben.

Volgens mij zijn 3 weken prima te vullen, de tijd die je kwijt bent aan alleen al het autorijden zal wel aanzienlijk zijn, zeker als je van alle uitzichten wilt genieten. Na een dag vol avontuur (raften, hiken enzo) zal je denk ik ook wel een rustdag willen inplannen en niet meteen op pad gaan.

Andreas heeft inderdaad de grootste ergenis aangekaart, de bijtende/stekende insecten vieren daar hoogtij in de zomer. Ik ben vrij vaak in het noorden van Saskatchewan en daar is het al niet prettig zonder beschermende kleding en deet produkten. Ook zal je denk ik wel veel bloedzuigers tegenkomen in de meertjes. Veel plezier!! haha.

Nee dit zou mij niet weerhouden om te gaan hoor, de overweldigende natuur maakt dit allemaal goed denk ik zo!
Ja ik ben niet echt van de insecten, maar dat moet tijdens zo'n reis natuurlijk geen issue zijn anders kun je beter een citytrip doen.
Yukon of toch in ieder geval de noordelijke delen van Canada zijn echt nog top van mijn lijstje, als ik dat heb gezien denk ik dat ik Canada toch behoorlijk goed 'ken'.
We gaan nog eens goed bekijken, kans is namelijk ook groot dat het helemaal geen Canada wordt dit jaar.
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_158842488
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 09:01 schreef maerk het volgende:
Zijn er hier mensen die al eens in Yukon zijn geweest voor een actieve vakantie?
We zijn aan het plannen voor volgende zomer en alle opties staan nog open. Is het bijvoorbeeld de moeite waard om er 3 weken door te brengen? Wat ons bijvoorbeeld trekt zijn outdoor activiteiten zoals raften, vissen, hiken en wildlife watching (fotograferen graag).
Ik ben paar jaar geleden voor een week in de Yukon geweest. O.a. in whitehorse en Dawson City en vervolgens de Dempster Highway naar Inuvik en terug gereden, waarbij je de Arctic Circle over gaat. Yukon is prachtig en op sommige plekken (vooral rond Dawson City) had ik nog wel langer willen blijven, helaas zaten wij vanwege het rijden van de Dempster Highway veel in de auto (Dawson City naar Inuvik is ongeveer 2 dagen rijden).

Er is genoeg te doen aan diverse outdoor activiteiten. Dawson City is natuurlijk bekend als goudzoekersstad en het is alsof je 100 jaar terug in de tijd gaat daar, je kan hier makkelijk paar dagen kan verblijven en o.a. stuk van Top of the world highway rijden richting Alaska is een aanrader. Vooral als het goed weer is kan je geweldige vergezichten zien en fotograferen, toen ik er was waren er heel veel bosbranden dus zicht was helaas slecht. Vanaf Dawson City kan je ook stuk de Dempster Highway op rijden naar de Tombstone Mountains/Park, indrukwekend berggebied waar je diverse day hikes kan maken of bijv. vissen. Er zit een campground op km 75 van de Dempster highway aan de rand van Tombstone Park wat een mooie uitvalbasis is voor paar dagen Tombstone Mountains. Wildlife spotten kan er ook, op de Dempster kwamen wij een grizzly beer tegen die uiteindelijk 10 minuten mee liep naast de auto. Dus zorg voor bear safety op alle campgrounds.
pi_158865126
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 11:25 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Ik ben paar jaar geleden voor een week in de Yukon geweest. O.a. in whitehorse en Dawson City en vervolgens de Dempster Highway naar Inuvik en terug gereden, waarbij je de Arctic Circle over gaat. Yukon is prachtig en op sommige plekken (vooral rond Dawson City) had ik nog wel langer willen blijven, helaas zaten wij vanwege het rijden van de Dempster Highway veel in de auto (Dawson City naar Inuvik is ongeveer 2 dagen rijden).

Er is genoeg te doen aan diverse outdoor activiteiten. Dawson City is natuurlijk bekend als goudzoekersstad en het is alsof je 100 jaar terug in de tijd gaat daar, je kan hier makkelijk paar dagen kan verblijven en o.a. stuk van Top of the world highway rijden richting Alaska is een aanrader. Vooral als het goed weer is kan je geweldige vergezichten zien en fotograferen, toen ik er was waren er heel veel bosbranden dus zicht was helaas slecht. Vanaf Dawson City kan je ook stuk de Dempster Highway op rijden naar de Tombstone Mountains/Park, indrukwekend berggebied waar je diverse day hikes kan maken of bijv. vissen. Er zit een campground op km 75 van de Dempster highway aan de rand van Tombstone Park wat een mooie uitvalbasis is voor paar dagen Tombstone Mountains. Wildlife spotten kan er ook, op de Dempster kwamen wij een grizzly beer tegen die uiteindelijk 10 minuten mee liep naast de auto. Dus zorg voor bear safety op alle campgrounds.
Bedankt voor de info! Klinkt heel erg goed en ook wel een beetje wat we zouden verwachten van Yukon. Ik heb locaties op google opgezocht, het maakt me toch wel iets nieuwsgieriger.

Wellicht zijn twee weken ook nog te doen, ik zou namelijk toch ook wel weer een aantal dagen in Vancouver en omgeving willen verblijven. :D
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
  woensdag 6 januari 2016 @ 14:43:32 #298
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_158872880
Wij zijn nog steeds druk bezig met plannen maken. Hebben een eerste offerte ontvangen maar willen hier toch nog wat in wijzigen. Nu ben ik benieuwd: tijdens een rondreis met een huurauto en overnachtingen in hotels/motels, wat heb je ongeveer aan dagbudget nodig voor eten/drinken/benzine? Excursies buiten beschouwing gelaten.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 6 januari 2016 @ 15:19:27 #299
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_158873818
Het principe van de vriendelijkheid van Canadezen bevalt mij wel. Wat zijn de meeste bedrijven heerlijk meedenkend. De dame van GoTransit bezorgde mij een op maat gemaakt reisplan toen ik vertelde wat ik wilde bekijken. *O*
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_158873909
En
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')