abonnement Unibet Coolblue
pi_151788679
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 22:04 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Oké, dat is inderdaad niet verkeerd. Welke dealer heb jij benaderd?
BMW Den Haag.
  Knikkerking zaterdag 18 april 2015 @ 06:28:30 #27
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_151794398
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2015 22:04 schreef Hyperdude het volgende:
335 is een stukkie simpeler/goedkoper in gebruik dan een M3. En voor de meesten vlot genoeg.
Wat rij je nu? :)
En daarom ben ik dus over een 335 aan het denken.
Een M kan altijd nog, maar laten we eerst met iets "normalers" beginnen.
Ik rij nu namelijk in een oude Peugeot 405 met allemaal deuken erin O-)
Dus voor mij zal een mooie 335 coupe ook al een stap in de goede richting zijn.


quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2015 22:12 schreef MaximumRush het volgende:

Ik heb ook eerst voor een 335 E92 zitten kijken, maar het is uiteindelijk een 530 geworden. Ik denk niet dat je het met 30K gaat redden trouwens als je ook een beetje opties wilt. Ik zou sowieso niet voor een ouder model M3 gaan, qua verbruik en onderhoud scheelt het een hoop. Qua prestaties zal je ongeveer gelijk zitten (343pk vs 306pk)
Je bedoeld dat ik het niet ga redden met 30K voor een M3 neem ik aan?

Heb even zitten kijken naar een M3 zojuist, maar ik denk echt dat dat iets voor de volgende keer wordt. Wil me nu goed gaan focussen op een 335 dus. Heeft nog iemand tips daarvoor? Zijn er bijvoorbeeld dingen die "standaard" vaak kapot zijn waar ik naar moet kijken? Of naar speciale geluiden luisteren waardoor je weet dat er iets mis is? Ik heb daar namelijk echt 0,0 ervaring mee... Thanks voor 't meedenken in ieder geval _O_
pi_151794665
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 06:28 schreef Atmoz het volgende:

[..]

En daarom ben ik dus over een 335 aan het denken.
Een M kan altijd nog, maar laten we eerst met iets "normalers" beginnen.
Ik rij nu namelijk in een oude Peugeot 405 met allemaal deuken erin O-)
Dus voor mij zal een mooie 335 coupe ook al een stap in de goede richting zijn.

[..]

Je bedoeld dat ik het niet ga redden met 30K voor een M3 neem ik aan?

Heb even zitten kijken naar een M3 zojuist, maar ik denk echt dat dat iets voor de volgende keer wordt. Wil me nu goed gaan focussen op een 335 dus. Heeft nog iemand tips daarvoor? Zijn er bijvoorbeeld dingen die "standaard" vaak kapot zijn waar ik naar moet kijken? Of naar speciale geluiden luisteren waardoor je weet dat er iets mis is? Ik heb daar namelijk echt 0,0 ervaring mee... Thanks voor 't meedenken in ieder geval _O_
Met de E92 helaas geen ervaring, wel met het vorige model (diesel).

- Turbo
- Swirl flaps die afbreken
- Subframe
- Draagarmen
- Bij een automaat kijken wanneer de auto voor het laatst nagekeken/gespoeld is, kijk ook hoe deze schakelt.
- Onderhoudshistorie heel belangrijk!
- Als je particulier koopt en het zou mogen, zou ik een BMW Scanner meenemen en de computer uitlezen (wel eerst stukje rijden!)
  zaterdag 18 april 2015 @ 09:45:37 #29
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_151795538
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 06:28 schreef Atmoz het volgende:

[..]

...
Ik rij nu namelijk in een oude Peugeot 405 met allemaal deuken erin O-)
...
Als je ook lang wilt doen met je 335: staat er ééntje in Gießen met 35000 op de teller uit 2010 voor ¤26800. Handbak. http://gebrauchtwagen.bmw.de/CarSearch/Details/1104295/8
Komt nog wel wat bij voor de Belastingdienst. :')

Ik heb zelf een oude E46 330i , die heeft geen turbo. De 335i bestond toen nog niet. Mensen die een E92 330i kochten waren dus niet echt scheurders, maar eerder de vrouw van de dokter enzo. Heb je nog 272 PK, zelfde motor, geen turbo ; nog steeds plenty om nooit te kunnen gebruiken in NL.

Ik zou momenteel ook eerder kijken naar een 335i ipv. een 330i, maar ben toch nog wat huiverig voor turbo's en probleempjes. Vooral als het ding ooit naar 400PK was opgevoerd oid.
Terecht of onterecht? :)

[ Bericht 14% gewijzigd door Hyperdude op 18-04-2015 09:52:46 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Knikkerking zaterdag 18 april 2015 @ 09:51:41 #30
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_151795605
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 08:05 schreef xaban06 het volgende:

Met de E92 helaas geen ervaring, wel met het vorige model (diesel).

- Turbo
- Swirl flaps die afbreken
- Subframe
- Draagarmen
- Bij een automaat kijken wanneer de auto voor het laatst nagekeken/gespoeld is, kijk ook hoe deze schakelt.
- Onderhoudshistorie heel belangrijk!
- Als je particulier koopt en het zou mogen, zou ik een BMW Scanner meenemen en de computer uitlezen (wel eerst stukje rijden!)
Thanks voor de tips.
Ook dat met die scanner is wel een goede, maar dan moet je natuurlijk wel weten hoe zo'n ding werkt... Of kun je die huren ergens incl. een goede handleiding erbij?

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 09:45 schreef Hyperdude het volgende:

Als je ook lang wilt doen met je 335:
Staat er ééntje in Gießen met 35000 op de teller uit 2010 voor ¤26800. Handbak.. http://gebrauchtwagen.bmw.de/CarSearch/Details/1104295/8
Komt nog wel wat bij voor de Belastingdienst
Thanks!
Maar ik hoef er niet perse lang mee te doen. Hij mag dus best wel wat KM's erop hebben, liefst wel onder de 100.000. En uit Duitsland kopen kan, maar als het even kan zou ik me liever dat gedoe willen besparen. Maar ik heb er zeker aan gedacht...


[edit]

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 09:45 schreef Hyperdude het volgende:

Ik heb zelf een oude E46 330i , die heeft geen turbo. En de 335i bestond toen nog niet. Mensen die een E92 330i kochten waren dus niet echt scheurders, maar eerder de vrouw van de dokter enzo. Heb je nog 272 PK, zelfde motor, geen turbo ; nog steeds plenty om nooit te kunnen gebruiken in NL.

Ik zou momenteel ook eerder kijken naar een 335i ipv. een 330i, maar ben toch nog wat huiverig voor turbo's en probleempjes. Vooral als het ding ooit naar 400PK was opgevoerd ed.
Terecht of onterecht? :)
Hmzzz, is dat slecht dat opvoeren dan? Bedoel je chiptuning? Want dat wilde ik wel laten doen eigenlijk. Maar alleen als het niet super slecht voor de wagen is. Maar als ik de websites van de tuners moet geloven is het toch juist beter voor de auto? (chiptuning)
pi_151795623
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 06:28 schreef Atmoz het volgende:

[..]

En daarom ben ik dus over een 335 aan het denken.
Een M kan altijd nog, maar laten we eerst met iets "normalers" beginnen.
Ik rij nu namelijk in een oude Peugeot 405 met allemaal deuken erin O-)
Dus voor mij zal een mooie 335 coupe ook al een stap in de goede richting zijn.

[..]

Je bedoeld dat ik het niet ga redden met 30K voor een M3 neem ik aan?

Heb even zitten kijken naar een M3 zojuist, maar ik denk echt dat dat iets voor de volgende keer wordt. Wil me nu goed gaan focussen op een 335 dus. Heeft nog iemand tips daarvoor? Zijn er bijvoorbeeld dingen die "standaard" vaak kapot zijn waar ik naar moet kijken? Of naar speciale geluiden luisteren waardoor je weet dat er iets mis is? Ik heb daar namelijk echt 0,0 ervaring mee... Thanks voor 't meedenken in ieder geval _O_
Ik bedoelde dat je het niet gaat redden voor een 335 uit 2010/2011 met wat eisen erbij. Weinig kilometers en wat opties erop.
  Knikkerking zaterdag 18 april 2015 @ 09:56:23 #32
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_151795647
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 09:53 schreef MaximumRush het volgende:

Ik bedoelde dat je het niet gaat redden voor een 335 uit 2010/2011 met wat eisen erbij. Weinig kilometers en wat opties erop.
Hmzz, tja dan zal ik gewoon wat minder opties erop moeten nemen, want meer dan 30K gaat het niet worden. Zelfs niet 30001. Dat heb ik laatst al met mezelf afgesproken ;) Ik hoop nog steeds dat ik iets kan vinden voor rond de 25K.
  zaterdag 18 april 2015 @ 10:01:27 #33
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_151795701
Keuze in D is veel groter. Gedoe valt wel mee. Financieel voordeel valt ook wel mee (=tegen) :)
Bij BMW.nl staan er ook niet veel trouwens. Je zou ook wat ouder kunnen kijken. 20K voor ééntje uit 2007 hou je aardig wat zakgeld over tov 2010/2011.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 18 april 2015 @ 10:04:58 #34
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_151795743
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 09:51 schreef Atmoz het volgende:
...
Hmzzz, is dat slecht dat opvoeren dan? Bedoel je chiptuning? Want dat wilde ik wel laten doen eigenlijk. Maar alleen als het niet super slecht voor de wagen is. Maar als ik de websites van de tuners moet geloven is het toch juist beter voor de auto? (chiptuning)

Hangt er vanaf of het deskundig gedaan is, en in welke mate. Ik zou het liefst een niet-getunede kopen en dan zelf een paar milde PK's erbij laten mappen. Remmen/bak en onderstel krijgen natuurlijk wel veel meer op hun donder als je de PK's ook echt gaat gebruiken. Daarom liever van een oma kopen. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 18-04-2015 10:15:22 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 18 april 2015 @ 10:17:42 #35
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_151795896
Dit is een BMW-topic
Je vraagt om info mbt. een 335 Coupe.
En toch noem ik de S5 even. De 4.2 is een prima blok. En qua prijs/prestaties goed te vergelijken met een 335
Voor de volledigheid. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 18 april 2015 @ 10:41:07 #36
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_151796197
Maar dan zit je wel in een Audi :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_151796318
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2015 09:51 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Thanks voor de tips.
Ook dat met die scanner is wel een goede, maar dan moet je natuurlijk wel weten hoe zo'n ding werkt... Of kun je die huren ergens incl. een goede handleiding erbij?

[..]

Thanks!
Maar ik hoef er niet perse lang mee te doen. Hij mag dus best wel wat KM's erop hebben, liefst wel onder de 100.000. En uit Duitsland kopen kan, maar als het even kan zou ik me liever dat gedoe willen besparen. Maar ik heb er zeker aan gedacht...


[edit]

[..]

Hmzzz, is dat slecht dat opvoeren dan? Bedoel je chiptuning? Want dat wilde ik wel laten doen eigenlijk. Maar alleen als het niet super slecht voor de wagen is. Maar als ik de websites van de tuners moet geloven is het toch juist beter voor de auto? (chiptuning)

Je mag mijn bmw scanner inclusief laptop wel meenemen hoor :)
Is kabel aansluiten, programma starten en op start/scan klikken :)

Kost maar 2-3 tientjes.
  zaterdag 18 april 2015 @ 10:49:25 #38
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_151796322
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 april 2015 10:41 schreef daNpy het volgende:
Maar dan zit je wel in een Audi :')
Boeie.
Staat leuk naast de Porsj. :7
En die 4.2 V8 is top

Maar ff serieus: jij hebt toch een E9X 6 pitter? Geef Atmoz eens wat goede tips. :)
6 cilinderbenzine is toch toch nog steeds redelijk probleemloos?
335 idem?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 18 april 2015 @ 10:55:31 #39
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_151796411
Ik heb geen zin om terug te lezen :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_151823188
Is dit een juiste manier om je remvloeistof te vervangen/verversen?

- Haal je rechtsachter wiel eraf
- Haal dopje van je remvloeistof reservoir eraf
- Sluit een slangetje aan bij je aftap
- Draai aftap open
- Persoon 1 gaat in de auto zitten en pompen (drukken op pedaal)
- Op dat moment loopt de remvloeistof eruit
- Tegelijker tijd vult persoon 2 de reservoir bij met nieuwe vloeistof
- Dit doe je tot dat er geen oude remvloeistof meer uit de aftap komt
- Aftap dichtdraaien.

Bovenstaande stappen herhalen met linksachter, rechtsvoor, linksvoor.
  zondag 19 april 2015 @ 16:51:46 #41
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_151829299
In principe wel ja.
Alleen kan het zijn dat de cups van je HRC beschadigen omdat ze verder gaan dan normaal (vaak komt daar een randje te zitten) en gaat je HRC lekken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_151830915
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 16:51 schreef daNpy het volgende:
In principe wel ja.
Alleen kan het zijn dat de cups van je HRC beschadigen omdat ze verder gaan dan normaal (vaak komt daar een randje te zitten) en gaat je HRC lekken.
Wat is een HRC? Kan je dat voorkomen door minder ver je pedaal in te drukken oid?
  zondag 19 april 2015 @ 18:18:26 #43
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_151832259
Hoofdremcilinder.
Je pedaal minder diep indrukken maakt het ontluchten en doorpompen wel lastig.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_151855860
Het beste gaat het met een compressor en een ontluchtingsapparaat waar een extra reduceerder op gezet is om de mate van zuigkracht te beperken.

Ik smeer rond de ontluchtingsnippels meestal wat vloeibare pakking om te voorkomen dat er valse lucht mee gezogen wordt. RA, LA, RV, LV en bij elke stap eerst ferm op het pedaal trappen.

Opletten dat het tankje gevuld blijft en vooral geduldig te werk gaan. Ook niets morsen op de lak...
pi_151865694
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 12:46 schreef pvdplanet het volgende:
Het beste gaat het met een compressor en een ontluchtingsapparaat waar een extra reduceerder op gezet is om de mate van zuigkracht te beperken.

Ik smeer rond de ontluchtingsnippels meestal wat vloeibare pakking om te voorkomen dat er valse lucht mee gezogen wordt. RA, LA, RV, LV en bij elke stap eerst ferm op het pedaal trappen.

Opletten dat het tankje gevuld blijft en vooral geduldig te werk gaan. Ook niets morsen op de lak...
En wat als je nou geen compressor/ontluchtingsapparaat hebt? :)
Nou ja, misschien maar uitbesteden. Zo duur is het bij de dealer ook niet.
pi_151865742
- doei -

[ Bericht 86% gewijzigd door Sounddragon op 21-04-2015 09:28:01 ]
  maandag 20 april 2015 @ 20:14:01 #47
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_151870133
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:10 schreef xaban06 het volgende:
En wat als je nou geen compressor/ontluchtingsapparaat hebt? :)
Zelf maken van een handpompje zo'n ding wat bij je zeep zit, en wat slang..
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_151871230
morgenavond komt de BMW e92 320d Coupé op tv.
21 april, 22:20 op Nederland1.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Knikkerking dinsdag 21 april 2015 @ 08:15:34 #49
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_151882691
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 10:01 schreef Hyperdude het volgende:
Keuze in D is veel groter. Gedoe valt wel mee. Financieel voordeel valt ook wel mee (=tegen) :)
Bij BMW.nl staan er ook niet veel trouwens. Je zou ook wat ouder kunnen kijken. 20K voor ééntje uit 2007 hou je aardig wat zakgeld over tov 2010/2011.
Hmzzz, nee ik wil toch echt liever benzine. Ik rij maar zeer weinig per jaar, dus dan lijkt me een diesel niet handig, toch?! En met een model uit 2011 hoop ik nét wat minder gedoe te krijgen dan eentje uit 2007.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 10:04 schreef Hyperdude het volgende:

Hangt er vanaf of het deskundig gedaan is, en in welke mate. Ik zou het liefst een niet-getunede kopen en dan zelf een paar milde PK's erbij laten mappen. Remmen/bak en onderstel krijgen natuurlijk wel veel meer op hun donder als je de PK's ook echt gaat gebruiken. Daarom liever van een oma kopen. ;)
Duidelijk! Thanks ^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 10:17 schreef Hyperdude het volgende:
Dit is een BMW-topic
Je vraagt om info mbt. een 335 Coupe.
En toch noem ik de S5 even. De 4.2 is een prima blok. En qua prijs/prestaties goed te vergelijken met een 335
Voor de volledigheid. :)
Thanks!
Maar aangezien dit het BMW topic is, blijf ik toch bij BMW O-)
Gisteren proefrit erin gemaakt* Wow!! *O*

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 10:49 schreef xaban06 het volgende:

Je mag mijn bmw scanner inclusief laptop wel meenemen hoor :)
Is kabel aansluiten, programma starten en op start/scan klikken :)

Kost maar 2-3 tientjes.
Thanks!! Da's relax van je!! Woon je toevallig in de buurt van Amsterdam?

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 10:49 schreef Hyperdude het volgende:

Geef Atmoz eens wat goede tips. :)

Ja idd O-)

quote:
6s.gif Op zaterdag 18 april 2015 10:55 schreef daNpy het volgende:
Ik heb geen zin om terug te lezen :P
Is niet zo ver hoor ;)

* ik ben dus gisteren gaan kijken naar de wagen/testrit gemaakt (niet zelf gereden, maar ik zat ernaast).

Daar heb ik wat vragen over:

Hoe kan ik controleren OF (en welk) alarm er in de wagen zit?
Is er een instantie (die website waar je het kenteren in kunt voeren, en dan te zien krijgt of er een licentie op zit pakt het nummerbord niet) waar je dit kunt navragen?

Kan het zijn dat ik geen "WOW" gevoel (m.b.t. acceleratie) kreeg omdat er een vrouw achter het stuur zat? De man was voor zaken naar het buitenland, dus mevrouw deed de eerste "kennismaking". Ik bedoel: de wagen liep wel lekker enzo :7 maar echt WOW tering wtf 8)7 had ik niet... Ik ben van mening (tenminste dat HOOP ik toch) dat ik enigszins overrompeld moest zijn toch? Ik kom potverdikke van een oude gare Peugeot af...

En verder: Is deze roest bij de wielen normaal? En is het "ernstig" ??


En is er misschien iemand (uit dit topic) die in de buurt van Amsterdam woont, die binnenkort mee wilt om de wagen een beetje beter te bekijken/inspecteren? Ik heb er te weinig verstand van. De motorkap is gisteren niet eens open geweest... ¤ 75,- voor een uurtje mee te kijken, anyone? (wel een serieuze kerel graag met wat van verstand :D )
  dinsdag 21 april 2015 @ 08:17:28 #50
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_151882706
Voor 100 euro kan je hem bij de dealer volledige laten nakijken. Dan lezen ze hem ook uit. Aankoopkeuring noemen ze het ook :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')