BMW Den Haag.quote:Op vrijdag 17 april 2015 22:04 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Oké, dat is inderdaad niet verkeerd. Welke dealer heb jij benaderd?
En daarom ben ik dus over een 335 aan het denken.quote:Op vrijdag 17 april 2015 22:04 schreef Hyperdude het volgende:
335 is een stukkie simpeler/goedkoper in gebruik dan een M3. En voor de meesten vlot genoeg.
Wat rij je nu?
Je bedoeld dat ik het niet ga redden met 30K voor een M3 neem ik aan?quote:Op vrijdag 17 april 2015 22:12 schreef MaximumRush het volgende:
Ik heb ook eerst voor een 335 E92 zitten kijken, maar het is uiteindelijk een 530 geworden. Ik denk niet dat je het met 30K gaat redden trouwens als je ook een beetje opties wilt. Ik zou sowieso niet voor een ouder model M3 gaan, qua verbruik en onderhoud scheelt het een hoop. Qua prestaties zal je ongeveer gelijk zitten (343pk vs 306pk)
Met de E92 helaas geen ervaring, wel met het vorige model (diesel).quote:Op zaterdag 18 april 2015 06:28 schreef Atmoz het volgende:
[..]
En daarom ben ik dus over een 335 aan het denken.
Een M kan altijd nog, maar laten we eerst met iets "normalers" beginnen.
Ik rij nu namelijk in een oude Peugeot 405 met allemaal deuken erin
Dus voor mij zal een mooie 335 coupe ook al een stap in de goede richting zijn.
[..]
Je bedoeld dat ik het niet ga redden met 30K voor een M3 neem ik aan?
Heb even zitten kijken naar een M3 zojuist, maar ik denk echt dat dat iets voor de volgende keer wordt. Wil me nu goed gaan focussen op een 335 dus. Heeft nog iemand tips daarvoor? Zijn er bijvoorbeeld dingen die "standaard" vaak kapot zijn waar ik naar moet kijken? Of naar speciale geluiden luisteren waardoor je weet dat er iets mis is? Ik heb daar namelijk echt 0,0 ervaring mee... Thanks voor 't meedenken in ieder geval
Als je ook lang wilt doen met je 335: staat er ééntje in Gießen met 35000 op de teller uit 2010 voor ¤26800. Handbak. http://gebrauchtwagen.bmw.de/CarSearch/Details/1104295/8quote:Op zaterdag 18 april 2015 06:28 schreef Atmoz het volgende:
[..]
...
Ik rij nu namelijk in een oude Peugeot 405 met allemaal deuken erin
...
Thanks voor de tips.quote:Op zaterdag 18 april 2015 08:05 schreef xaban06 het volgende:
Met de E92 helaas geen ervaring, wel met het vorige model (diesel).
- Turbo
- Swirl flaps die afbreken
- Subframe
- Draagarmen
- Bij een automaat kijken wanneer de auto voor het laatst nagekeken/gespoeld is, kijk ook hoe deze schakelt.
- Onderhoudshistorie heel belangrijk!
- Als je particulier koopt en het zou mogen, zou ik een BMW Scanner meenemen en de computer uitlezen (wel eerst stukje rijden!)
Thanks!quote:Op zaterdag 18 april 2015 09:45 schreef Hyperdude het volgende:
Als je ook lang wilt doen met je 335:
Staat er ééntje in Gießen met 35000 op de teller uit 2010 voor ¤26800. Handbak.. http://gebrauchtwagen.bmw.de/CarSearch/Details/1104295/8
Komt nog wel wat bij voor de Belastingdienst
Hmzzz, is dat slecht dat opvoeren dan? Bedoel je chiptuning? Want dat wilde ik wel laten doen eigenlijk. Maar alleen als het niet super slecht voor de wagen is. Maar als ik de websites van de tuners moet geloven is het toch juist beter voor de auto? (chiptuning)quote:Op zaterdag 18 april 2015 09:45 schreef Hyperdude het volgende:
Ik heb zelf een oude E46 330i , die heeft geen turbo. En de 335i bestond toen nog niet. Mensen die een E92 330i kochten waren dus niet echt scheurders, maar eerder de vrouw van de dokter enzo. Heb je nog 272 PK, zelfde motor, geen turbo ; nog steeds plenty om nooit te kunnen gebruiken in NL.
Ik zou momenteel ook eerder kijken naar een 335i ipv. een 330i, maar ben toch nog wat huiverig voor turbo's en probleempjes. Vooral als het ding ooit naar 400PK was opgevoerd ed.
Terecht of onterecht?
Ik bedoelde dat je het niet gaat redden voor een 335 uit 2010/2011 met wat eisen erbij. Weinig kilometers en wat opties erop.quote:Op zaterdag 18 april 2015 06:28 schreef Atmoz het volgende:
[..]
En daarom ben ik dus over een 335 aan het denken.
Een M kan altijd nog, maar laten we eerst met iets "normalers" beginnen.
Ik rij nu namelijk in een oude Peugeot 405 met allemaal deuken erin
Dus voor mij zal een mooie 335 coupe ook al een stap in de goede richting zijn.
[..]
Je bedoeld dat ik het niet ga redden met 30K voor een M3 neem ik aan?
Heb even zitten kijken naar een M3 zojuist, maar ik denk echt dat dat iets voor de volgende keer wordt. Wil me nu goed gaan focussen op een 335 dus. Heeft nog iemand tips daarvoor? Zijn er bijvoorbeeld dingen die "standaard" vaak kapot zijn waar ik naar moet kijken? Of naar speciale geluiden luisteren waardoor je weet dat er iets mis is? Ik heb daar namelijk echt 0,0 ervaring mee... Thanks voor 't meedenken in ieder geval
Hmzz, tja dan zal ik gewoon wat minder opties erop moeten nemen, want meer dan 30K gaat het niet worden. Zelfs niet 30001. Dat heb ik laatst al met mezelf afgesproken Ik hoop nog steeds dat ik iets kan vinden voor rond de 25K.quote:Op zaterdag 18 april 2015 09:53 schreef MaximumRush het volgende:
Ik bedoelde dat je het niet gaat redden voor een 335 uit 2010/2011 met wat eisen erbij. Weinig kilometers en wat opties erop.
Hangt er vanaf of het deskundig gedaan is, en in welke mate. Ik zou het liefst een niet-getunede kopen en dan zelf een paar milde PK's erbij laten mappen. Remmen/bak en onderstel krijgen natuurlijk wel veel meer op hun donder als je de PK's ook echt gaat gebruiken. Daarom liever van een oma kopen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 09:51 schreef Atmoz het volgende:
...
Hmzzz, is dat slecht dat opvoeren dan? Bedoel je chiptuning? Want dat wilde ik wel laten doen eigenlijk. Maar alleen als het niet super slecht voor de wagen is. Maar als ik de websites van de tuners moet geloven is het toch juist beter voor de auto? (chiptuning)
Je mag mijn bmw scanner inclusief laptop wel meenemen hoorquote:Op zaterdag 18 april 2015 09:51 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Thanks voor de tips.
Ook dat met die scanner is wel een goede, maar dan moet je natuurlijk wel weten hoe zo'n ding werkt... Of kun je die huren ergens incl. een goede handleiding erbij?
[..]
Thanks!
Maar ik hoef er niet perse lang mee te doen. Hij mag dus best wel wat KM's erop hebben, liefst wel onder de 100.000. En uit Duitsland kopen kan, maar als het even kan zou ik me liever dat gedoe willen besparen. Maar ik heb er zeker aan gedacht...
[edit]
[..]
Hmzzz, is dat slecht dat opvoeren dan? Bedoel je chiptuning? Want dat wilde ik wel laten doen eigenlijk. Maar alleen als het niet super slecht voor de wagen is. Maar als ik de websites van de tuners moet geloven is het toch juist beter voor de auto? (chiptuning)
Boeie.quote:
Wat is een HRC? Kan je dat voorkomen door minder ver je pedaal in te drukken oid?quote:Op zondag 19 april 2015 16:51 schreef daNpy het volgende:
In principe wel ja.
Alleen kan het zijn dat de cups van je HRC beschadigen omdat ze verder gaan dan normaal (vaak komt daar een randje te zitten) en gaat je HRC lekken.
En wat als je nou geen compressor/ontluchtingsapparaat hebt?quote:Op maandag 20 april 2015 12:46 schreef pvdplanet het volgende:
Het beste gaat het met een compressor en een ontluchtingsapparaat waar een extra reduceerder op gezet is om de mate van zuigkracht te beperken.
Ik smeer rond de ontluchtingsnippels meestal wat vloeibare pakking om te voorkomen dat er valse lucht mee gezogen wordt. RA, LA, RV, LV en bij elke stap eerst ferm op het pedaal trappen.
Opletten dat het tankje gevuld blijft en vooral geduldig te werk gaan. Ook niets morsen op de lak...
Zelf maken van een handpompje zo'n ding wat bij je zeep zit, en wat slang..quote:Op maandag 20 april 2015 18:10 schreef xaban06 het volgende:
En wat als je nou geen compressor/ontluchtingsapparaat hebt?
Hmzzz, nee ik wil toch echt liever benzine. Ik rij maar zeer weinig per jaar, dus dan lijkt me een diesel niet handig, toch?! En met een model uit 2011 hoop ik nét wat minder gedoe te krijgen dan eentje uit 2007.quote:Op zaterdag 18 april 2015 10:01 schreef Hyperdude het volgende:
Keuze in D is veel groter. Gedoe valt wel mee. Financieel voordeel valt ook wel mee (=tegen)
Bij BMW.nl staan er ook niet veel trouwens. Je zou ook wat ouder kunnen kijken. 20K voor ééntje uit 2007 hou je aardig wat zakgeld over tov 2010/2011.
Duidelijk! Thanksquote:Op zaterdag 18 april 2015 10:04 schreef Hyperdude het volgende:
Hangt er vanaf of het deskundig gedaan is, en in welke mate. Ik zou het liefst een niet-getunede kopen en dan zelf een paar milde PK's erbij laten mappen. Remmen/bak en onderstel krijgen natuurlijk wel veel meer op hun donder als je de PK's ook echt gaat gebruiken. Daarom liever van een oma kopen.
Thanks!quote:Op zaterdag 18 april 2015 10:17 schreef Hyperdude het volgende:
Dit is een BMW-topic
Je vraagt om info mbt. een 335 Coupe.
En toch noem ik de S5 even. De 4.2 is een prima blok. En qua prijs/prestaties goed te vergelijken met een 335
Voor de volledigheid.
Thanks!! Da's relax van je!! Woon je toevallig in de buurt van Amsterdam?quote:Op zaterdag 18 april 2015 10:49 schreef xaban06 het volgende:
Je mag mijn bmw scanner inclusief laptop wel meenemen hoor
Is kabel aansluiten, programma starten en op start/scan klikken
Kost maar 2-3 tientjes.
Ja iddquote:
Is niet zo ver hoorquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |