That's lifequote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
Waardevermindering. zat weer even te speuren en schrik echt van de vraagprijzen.
vandaag de dag koop je een BMW 3 Serie....
...320i (e92, Coupe) uit 2008 voor 11.950 euro
...316i (e46) uit 1999 voor 1.000 euro
wat gaat 't hard zeg.
Wie sleutelt er nog zelf aan zijn auto?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
Minder kosten? Ja, tenzij je zelf wat kan sleutelen.
Een defect raammechaniek vervangen zou bij een garage honderden euro's hebben gekost. Via e-bay had ik uit Duitsland voor 5 euro een tweedehands origineel bmw raammechaniek. zelf gemonteerd.
En dan een kwaaltje van de deuren, een gm5 module zwakte, gedeeltelijk zelf gerepareerd. heb de printplaat uit de gm5 gehaald en bij een elektroboer gebracht met de opdracht om de Siemens Tyco relais de desolderen en nieuwe te monteren (die voor 3 euro op ebay staan). dat waren in totaal 25 euro aan kosten.
...
Dat kan wel, maar je moet wel budget achter de hand houden om het onderhoud wat bij te trekken. Dus de aankoopprijs moet er ook naar zijn, en je moet historie weten. Dan kan het prima rendabel zijn om een auto met hoge tellerstand te kopen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zijn meestal ook oude bakken met achterstallig onderhoud. Mijn E46 heeft net de 330000 gehaald. Ik zou zelf nooit een auto kopen met zo'n km. stand. (niet geheel onterecht, gezien de kosten de laatste 50000 km )
Vergeet niet dat een heleboel mensen dit ook niet kunnen, of willen kunnen.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
Minder kosten? Ja, tenzij je zelf wat kan sleutelen.
Een defect raammechaniek vervangen zou bij een garage honderden euro's hebben gekost. Via e-bay had ik uit Duitsland voor 5 euro een tweedehands origineel bmw raammechaniek. zelf gemonteerd.
En dan een kwaaltje van de deuren, een gm5 module zwakte, gedeeltelijk zelf gerepareerd. heb de printplaat uit de gm5 gehaald en bij een elektroboer gebracht met de opdracht om de Siemens Tyco relais de desolderen en nieuwe te monteren (die voor 3 euro op ebay staan). dat waren in totaal 25 euro aan kosten.
Maargoed de Yaris en Swift kunnen best goedkoper zijn, ik geef er nog steeds niets om
Prima rendabel omdat je goedkoop aan kan schaffen. Zie post waarmee dit onderwerpje begon van spectrumanalyser.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar je moet wel budget achter de hand houden om het onderhoud wat bij te trekken. Dus de aankoopprijs moet er ook naar zijn, en je moet historie weten. Dan kan het prima rendabel zijn om een auto met hoge tellerstand te kopen.
Dus als je zelf kan sleutelen is het duurderquote:Op zaterdag 27 juni 2015 10:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
Minder kosten? Ja, tenzij je zelf wat kan sleutelen.
Ik vind sleutelen ook wel leuk. Aan mijn motor in de winterberging. Onder de daily op straat aan de uitlaat prutsen terwijl ik er morgen weer mee naar mijn werk moet wat minder.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
aangepast. sleutelen is toch juist leuk? daar heb ik die auto voor.
ik heb een auto zodat ik niet naar de garage hoef te lopen.
Bedankt voor je bericht! Ga maar eens zoeken binnenkortquote:Op donderdag 25 juni 2015 20:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
520 met 150 PK zou ik niet meer aan beginnen. Te weinig PK en oud
Verder maakt het weinig uit. 523, 525, 528 en 530 komen allemaal uit vrijwel dezelfde onderdelendoos. Verder loop je met iedere oudere auto boven de 2 ton kans op dure en minder dure ellende.
Ik heb zelf een 330i met 330000 km op de teller. Laatste 60000 km. brandstofpomp en dynamo kaduuk. Koppeling is ook vervangen, maar die piepte, zat nog wel voor een ton vlees op de platen.
Die zijn wel mooi bij de E34.quote:Op donderdag 2 juli 2015 20:13 schreef Dimitri_ het volgende:
[ link | afbeelding ]
Sinds vandaag de throwing stars in de velgen. De look bevalt me wel.
Pff nee, zwart leer en geen airco.. God Sta mij bijquote:Op donderdag 2 juli 2015 20:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die zijn wel mooi bij de E34.
Niet echt geschikt "warmweerkleur" interieur zo te zien.
leer is toch veel beter, blijft schoon en is uiteindelijk koeler, auto zonder airco, dat ze nog bestaanquote:Op vrijdag 3 juli 2015 07:38 schreef daNpy het volgende:
Lekker aan de stoelen plakken.
Ook de reden dat mijn vriendin geen leer in de auto wil. Maar ik vind de stoelverwarming wel lekker in de winter
Dan plakken d'r dijen eraanquote:
2/3e van mijn auto's heeft geen aircoquote:blijft schoon en is uiteindelijk koeler, auto zonder airco, dat ze nog bestaan
Bij mij 4/5e en toch vandaag lekker gereden zonder airco.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 07:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan plakken d'r dijen eraan
[..]
2/3e van mijn auto's heeft geen airco
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |