Op verzoek van Dimitri_ plaats ik ook maar eens mijn BMW (geschiedenis). Groot BMW fan en dan met name van de e30 Touring, model vind ik tijdloos mooi. Ik had dus het beste gewoon m'n eerste e30 kunnen houden, dan was ik nu klaar geweest
Maar vorig jaar heb ik m'n trouwe Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro uit 2003 verkocht om weer e30 te kunnen gaan rijden (als daily drive dus). Ik kocht een zeldzame 324td, zodat het nog een beetje goedkoop rijden is, maar toch een dikke 6-cilinder in het vooronder. Helaas begaf na een week de motor het (had 'm voor weinig gekocht en kreeg gelukkig nog wat geld terug) en besloten om een 2.5 TDS er in te laten lepelen. Dus zo gezegd zo gedaan.
En met heel veel problemen (blok was gewoon veel slechter dan gezegd werd) is hij bijna zover. Morgen breng ik 'm weg om de brandstofpomp te vervangen. Verder is het gehele onderstel al vernieuwd, dus hij rijdt lekker strak. Als hij technisch eenmaal goed is wordt het tijd om het interieur netter te maken en alles weer werkend krijgen (elektrische ramen, schuifdak). En daarna tijd voor het exterieur, want hij had origineel al 455.000km gereden, dus hij is niet al te netjes meer..
Heb er nog maar 1 foto van, op de winterbanden. Uiterlijk zal er weinig aan veranderen, alleen panelen vervangen voor nette roestvrije delen, kunststof bumper delen weer nieuw en uiteraard 15" BBS'jes.
Dus misschien leuker om m'n vorige wagens te zien
Dit was m'n eerste, een 324td automaat:
Dit was m'n tweede, ook een 324td maar dan handbak:
En de derde, een 325iX:
Dus de huidige zal er dus ongeveer ook zo uit gaan zien
Alleen nog even geduld hebben, door alle extra kosten van het motorblok moet de rest allemaal even wachten. Toch jammer als je van een e30 liefhebber iets koopt (via een e30 fansite) er toch nog zo gelogen wordt (o.a.: zou een nieuwe koppeling op zitten, was totaal op, spanrol + multiriem waren op, keerringen op, brandstofpomp totaal kapot, etc.).