abonnement Unibet Coolblue
pi_151461491
Simpele of wat ingewikkeldere vragen voor wie nog weinig of geen ervaring met baby's heeft. Vragen zoals:

• Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven. Moet ik dan toch wat flesjes in huis halen?
• Moet je voor in de box ook een dekentje hebben?
• Moet je flesjes uitkoken?
• Kun je met katten jaloerse taferelen krijgen/deze voorkomen?
• Twaalf hydrofielluiers, kom ik daar de oorlog mee door?

Vragen die voor de ervaren OUD-ers misschien wat knullig overkomen, maar hey, we moeten het allemaal leren!
pi_151461777
Over gekke vlekken:
Met6 ziekte gaat meestal hele hoge koorts vooraf. Dus is gok op de 5e of toch reactie op iets.

Maar ik weet nog dat de jongste eens ook spontane vlekken had. De inval huisarts Bleek een vlekjes-expert te zijn(week ervoor nog college gegeven aan mede huisartsen). Maar hij kon er ook niks van maken, dus geval: eigenwijs virus en bij geen last, ook geen behandeling. Is ook zo weggetrokken. 2 weken later kwam ik een kennis tegen die ik 4 weken ervoor had gezien. Haar dochter had de dag erna vlekken gekregen. Dus incubatietijd was 2 weken en besmettelijk voor het zichtbaar is. Het waaide nog leuk rond onder de kinderen daar. Maar het nooit een naam gekregen.
  dinsdag 7 april 2015 @ 20:43:12 #3
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_151462303
Veel virusjes komen met vlekjes. :Y Maar medische dingen zou ik gewoon even voor naar de huisarts gaan idd.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 7 april 2015 @ 20:49:22 #4
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_151462582
Die 5e en 6e ziekte haal ik ook altijd door elkaar. Maar 1 is er eerst overal vlekjes en 2/3 dagen later hoge koorts en ziek. Niks aan te doen en vooral niet ernstig.

De andere is precies andersom. Eerst vanuit het niets ziek en hoge koorts en daarna de vlekken :)


Als dat het is valt het dus mee :+ Maar bel morgen vooral even naar de huisarts :Y Just for sure enzo :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_151462591
Bedankt allemaal :)

Morgenochtend even de huisarts bellen.
S. 2014
J. 2016
pi_151462703
Timejumper, welke dan?
pi_151466150
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

O+

Ik stond ook met 39 weken mijn gordijnen van de roede te trekken op een gammele ladder. Ze MOESTEN witter ;(
haha :D Nice!
  dinsdag 7 april 2015 @ 22:53:28 #8
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_151469200
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:51 schreef gestreeptestoel het volgende:
Timejumper, welke dan?
Ik ga het voor je nakijken, ik heb toevallig nu een ander soort omdat ik niet richting de action kwam.
Rayen 2½ jaar!
pi_151479375
Wanneer kun je de zit-inzet van de kinderwagen gaan gebruiken ipv de bak? Baby van 8 maanden kan inmiddels vrij goed zitten en vindt liggen maar stom, maar ze kan qua formaat nog prima in de bak - maar het is zo'n uk dat ze er waarschijnlijk als ze 18 is nog steeds in past :') Ik weet dat het "niet te snel mag" en wil gewoon doen wat het beste is voor haar rug, maar weet niet meer vanaf wanneer het dus "mag"?
  woensdag 8 april 2015 @ 12:16:22 #10
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151479413
Als ze zelf kunnen zitten ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_151479425
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:15 schreef Amsel het volgende:
Wanneer kun je de zit-inzet van de kinderwagen gaan gebruiken ipv de bak? Baby van 8 maanden kan inmiddels vrij goed zitten en vindt liggen maar stom, maar ze kan qua formaat nog prima in de bak - maar het is zo'n uk dat ze er waarschijnlijk als ze 18 is nog steeds in past :') Ik weet dat het "niet te snel mag" en wil gewoon doen wat het beste is voor haar rug, maar weet niet meer vanaf wanneer het dus "mag"?
Hier noodgedwongen met 6 mnd overgegaan, eerst helemaal plat en later wat meer overeind.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 8 april 2015 @ 12:27:04 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151479674
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:15 schreef Amsel het volgende:
Wanneer kun je de zit-inzet van de kinderwagen gaan gebruiken ipv de bak? Baby van 8 maanden kan inmiddels vrij goed zitten en vindt liggen maar stom, maar ze kan qua formaat nog prima in de bak - maar het is zo'n uk dat ze er waarschijnlijk als ze 18 is nog steeds in past :') Ik weet dat het "niet te snel mag" en wil gewoon doen wat het beste is voor haar rug, maar weet niet meer vanaf wanneer het dus "mag"?
Ik dacht vanaf 6 maanden? Ligt er ook een beetje aan of ze al zelf kan zitten en hoe plat je wandelwagen kan.
KuikenGuppy
pi_151479941
Dan denk ik dat ze zo haar eerste ritje zittend gaat maken O+
pi_151506296
Vraagje: baby heeft al een tijdje (flinke) luieruitslag. Ik smeer elke keer zinkzalf, maar het helpt onvoldoende. In bad krabt ze zichzelf daar constant tot bloedens toe :/

Heeft iemand een goed alternatief dat mogelijk beter werkt?
pi_151506320
Maïzena!

Of zou het een schimmeltje kunnen zijn? Dan even langs de huisarts.
pi_151506329
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vraagje: baby heeft al een tijdje (flinke) luieruitslag. Ik smeer elke keer zinkzalf, maar het helpt onvoldoende. In bad krabt ze zichzelf daar constant tot bloedens toe :/

Heeft iemand een goed alternatief dat mogelijk beter werkt?
Maizena! (Zelf nooit hoeven te gebruiken maar goede verhalen over gehoord!)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_151506414
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:59 schreef Skoap het volgende:

[..]

Maizena! (Zelf nooit hoeven te gebruiken maar goede verhalen over gehoord!)
Als dat zou helpen zou het geweldig zijn! Scheelt een hoop gehuil. Ga gelijk googlen hoe ik dat moet toepassen (gewoon erop strooien?).
  donderdag 9 april 2015 @ 09:27:35 #18
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_151506759
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vraagje: baby heeft al een tijdje (flinke) luieruitslag. Ik smeer elke keer zinkzalf, maar het helpt onvoldoende. In bad krabt ze zichzelf daar constant tot bloedens toe :/

Heeft iemand een goed alternatief dat mogelijk beter werkt?
Of laat even controleren of ze geen schimmel heeft.
Dan krijg je een zalfje van de dokter waarmee het snel weg is.
  donderdag 9 april 2015 @ 09:35:01 #19
381212 Gulara
From the future
pi_151506894
Maizena idd en misschien even geen billendoekjes maar met natte hydrofielen.
Bij ons ging het over toen we Waterwipes gingen gebruiken.
pi_151506950
Ga denk ik eerst maizena proberen. En inderdaad even geen billendoekjes meer. Als het na een paar dagen geen verbetering heeft, dan weet ik dat ik de dokter even moet bellen :)
  donderdag 9 april 2015 @ 09:43:38 #21
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151507060
Maïzena, ik heb het in zo'n cacaostrooibusje van de HEMA, werkt daarmee net zo handig als talkpoeder.
Verder vaker verschonen, haar af en toe een tijdje zonder luier laten liggen, geen geparfumeerde billendoekjes gebruiken en deppen ipv wrijven.

Kuiken heeft er soms ook enorm last van, ik ben er ook nog niet over uit of stoffen luiers het nou erger of minder erg maken... Meestal hangt het hier wel samen met tandjes of kiezen die pijn doen. Sneu altijd he... Hopelijk voor je meisje is het snel over!
KuikenGuppy
pi_151507529
Burdie, ga haar ook idd even zonder luier leggen :) Het is hier momenteel 1 groot drama, ze wil niks. Enkel huilen en krijsen :/ Toch tandjes? Heb vriend erop uitgestuurd voor maïzena aangezien het ook in de kinderwagen huilen is :/
pi_151508206
Maïzena hier ook geprobeerd want niks hielp. Bloot betekende alles onder poepen en plassen, al hielp het een beetje.

Die strooier is goede tip. Eens zoeken bij de HEMA. Nu doop ik vingers in en wrijf het uit.
  donderdag 9 april 2015 @ 10:30:24 #24
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_151508209
Hier helaas ook hele heftige luieruitslag :( wij gebruiken al eventjes geen luierdoekjes meer (wel om het ergste weg te halen na de grote boodschap) en verder bij alleen een plasluier een goed uitgeknepen wegwerpwashand.

Op dit moment smeer ik dit, en het werkt echt geweldig.. Je moet het alleen afhalen met zonnebloemolie of olijfolie, omdat het op oliebasis is, en water erop blijft liggen.. (effect van een eendenvelletje). Het onderkantje van mijn dochter is gewoon weer mooi roze ipv een knalrood geheel.

Ff linkje: http://www.12drogist.nl/dr.-swaab-zinkolie.html
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_151508258
Ik strooi de maïzena gewoon zo uit het pak. Meer preventief want echt luieruitslag hebben we hier nog niet gehad gelukkig.

Je kunt ook watjes in olie weken en daarmee schoonmaken. Blijft de huid meteen soepel, hopelijk is het snel over.
pi_151508389
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 10:30 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Hier helaas ook hele heftige luieruitslag :( wij gebruiken al eventjes geen luierdoekjes meer (wel om het ergste weg te halen na de grote boodschap) en verder bij alleen een plasluier een goed uitgeknepen wegwerpwashand.

Op dit moment smeer ik dit, en het werkt echt geweldig.. Je moet het alleen afhalen met zonnebloemolie of olijfolie, omdat het op oliebasis is, en water erop blijft liggen.. (effect van een eendenvelletje). Het onderkantje van mijn dochter is gewoon weer mooi roze ipv een knalrood geheel.

Ff linkje: http://www.12drogist.nl/dr.-swaab-zinkolie.html
Heb je dat bij etos gehaald ofzo?


Verder bedankt voor alle tips, dit is echt naar.
  donderdag 9 april 2015 @ 10:58:48 #27
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_151509059
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 10:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Heb je dat bij etos gehaald ofzo?


Verder bedankt voor alle tips, dit is echt naar.
Ik heb het op recept van de dermatoloog gekregen. Maar volgens mij kun je het daar wel halen idd. Aanbrengen met een wattenstaafje, potje kost rond de ¤6,50 :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_151509598
Bij cliënten op het werk gebruiken we altijd ProShield Plus tegen uitslag en kapotte billen. Werkt echt geweldig goed!

Geen idee waar het te koop is eerlijk gezegd, maar het is geweldig spul.
pi_151513167
Ik ben zelf fan van zinkolie ipv zinkzalf. Te koop bij de apotheek.
Het is trouwens nog steeds een smeerbaar goedje hoor, geen vloeibare olie. Maar wel dunner dan sudocrem en consorten.
  donderdag 9 april 2015 @ 13:28:42 #30
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_151513265
Ik zeg idd ook zinkolie :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_151519488
Zijn er moeders die hun kind een helmpje op doen op de fiets? Zo ja, waar kun je die het beste kopen? Tips?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 9 april 2015 @ 19:19:25 #32
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_151523839
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:48 schreef Franny_G het volgende:
Zijn er moeders die hun kind een helmpje op doen op de fiets? Zo ja, waar kun je die het beste kopen? Tips?
Ik niet, eigenlijk naar aanleiding van dit bericht
http://www.fietsersbond.n(...)de-helm#.VSaz8_D2P9M
Rayen 2½ jaar!
pi_151524055
Geen toegang tot het bericht timejumper.. kun je kort samenvatten wat er in staat?
S. 2014
J. 2016
  donderdag 9 april 2015 @ 19:42:30 #34
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_151524766
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_151525308
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:48 schreef Franny_G het volgende:
Zijn er moeders die hun kind een helmpje op doen op de fiets? Zo ja, waar kun je die het beste kopen? Tips?
Vader hier. Mijn kinderen dragen wel een helm. Als ze zelf fietsen, maar ook toen ze kleiner waren en achterop in het stoeltje zaten ging er een helm op. En ook als ze skaten, schaatsen, skiën, sleeën etc. dragen ze een helm. We hebben tot voor kort in Zweden gewoond en daar is het de norm gewoon anders dan in Nederland. Draagt je kind bij bovenstaande activiteiten géén helm, dan wordt je daar op aangekeken/gesproken en mogen ze op scholen niet meedoen aan zulke activiteiten.
Nu we in Nederland wonen is het wennen dat onze kinderen (bijna) de enigen zijn, maar tot nu toe doen ze uit gewoonte de helm nog steeds op.
Ben het met de schrijver van het stuk hierboven eens op het punt van controle van de pasvorm van de helm, gewoon regelmatig verstellen en aanpassen. En kiezen voor een sluiting die onder druk losschiet.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_151525387
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:48 schreef Franny_G het volgende:
Zijn er moeders die hun kind een helmpje op doen op de fiets? Zo ja, waar kun je die het beste kopen? Tips?
He dat wou ik ook net vragen.
Krijg morgen eindelijk mijn moederfiets!
pi_151525611
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 19:19 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ik niet, eigenlijk naar aanleiding van dit bericht
http://www.fietsersbond.n(...)de-helm#.VSaz8_D2P9M
Interessant artikel!
pi_151526255
Interessant stuk idd!
:)
pi_151526343
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:48 schreef Franny_G het volgende:
Zijn er moeders die hun kind een helmpje op doen op de fiets? Zo ja, waar kun je die het beste kopen? Tips?
De mijne fietst zonder helm. Ik fiets immers ook zonder helm en ik ga echt harder dan hij. :7 En als ik val, val ik van hoger.
op de brommer zet ik dan wel weer een helm op
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 10 april 2015 @ 13:03:45 #40
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_151546786
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:48 schreef Franny_G het volgende:
Zijn er moeders die hun kind een helmpje op doen op de fiets? Zo ja, waar kun je die het beste kopen? Tips?
Fietsen alleen moeders met kinderen? Ik doe ze in elk geval geen helm op.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_151549186
Dat van de moeders is meer omdat ik hier vrijwel alleen vrouwen zie posten, niet persoonlijk bedoeld verder. :P .

Knut, bedankt voor je info. Ik woon in DH, een stad met veel expats en daarom zie je hier volgens mij ook relatief veel kinderen met helmpjes op. Is er een bepaald merk helmpjes waar je goede ervaring mee hebt en die goed zijn wat betreft pasvorm?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_151550497
Ik heb ze online gekocht, weet niet meer waar. Even goed letten op de maat, babyhelmpjes zijn minder goed te krijgen dan die voor grotere kindjes.
  vrijdag 10 april 2015 @ 16:02:41 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151552086
Wat hebben jullie voor opstelling in de auto om speelgoed etc onderweg onder handbereik van je kind te houden?
KuikenGuppy
pi_151552541
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:02 schreef Burdie het volgende:
Wat hebben jullie voor opstelling in de auto om speelgoed etc onderweg onder handbereik van je kind te houden?
Wij hebben een rammelding aan het handvat boven de deur gehangen. Verder niks :)
pi_151552768
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:02 schreef Burdie het volgende:
Wat hebben jullie voor opstelling in de auto om speelgoed etc onderweg onder handbereik van je kind te houden?
Niks. Eens in de zoveel tijd puinruimen en onder de stoelen allerlei verloren gewaand speelgoed weer terugvinden xD

er bestaan van die soort organisers die je aan de rug van de voorstoel kunt ophangen. Op zich handig maar mijn jongste kan daar echt nog niet bij als ze vast zit. Mn oudste net/bijna maar goed die wordt deze zomer 6.
:)
pi_151552870
Niks in de auto. Zoon heeft alleen soms een knuffel vast en kinderliedjes op de radio
  vrijdag 10 april 2015 @ 16:28:22 #47
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151552983
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:21 schreef mignonne het volgende:

[..]

Niks. Eens in de zoveel tijd puinruimen en onder de stoelen allerlei verloren gewaand speelgoed weer terugvinden xD

er bestaan van die soort organisers die je aan de rug van de voorstoel kunt ophangen. Op zich handig maar mijn jongste kan daar echt nog niet bij als ze vast zit. Mn oudste net/bijna maar goed die wordt deze zomer 6.
Wij hebben zo'n stoel waarin kuiken tot 4 jaar achteruit kan rijden, dus de achterkant van de voorstoel hebben wij ook niks aan :+.
Ik had afgelopen weekend de armleuning van de achterbank naar beneden gedaan, daar bovenop de luiertas en daar bovenop divers speelgoed uitgestald. Na één bocht lag het omver en was kuiken boos :').
Hij kan op zich zichzelf prima vermaken in de auto, maar heeft wel wat input nodig qua boekjes of speelgoedjes. Vooral als we eens een wat langere rit moeten maken.
KuikenGuppy
pi_151553023
Wij hebben een spiegel hangen waar ze zichzelf in kan zien en waar wij haar in kunnen zien tijdens het rijden en verder heeft ze een speeltje bij zich dat hot is op het moment.
Meer hebben we niet nodig want bij autoritten langer dan 5 minuten valt ze toch in slaap oO<
pi_151553079
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:28 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij hebben zo'n stoel waarin kuiken tot 4 jaar achteruit kan rijden, dus de achterkant van de voorstoel hebben wij ook niks aan :+.
Ik had afgelopen weekend de armleuning van de achterbank naar beneden gedaan, daar bovenop de luiertas en daar bovenop divers speelgoed uitgestald. Na één bocht lag het omver en was kuiken boos :').
Hij kan op zich zichzelf prima vermaken in de auto, maar heeft wel wat input nodig qua boekjes of speelgoedjes. Vooral als we eens een wat langere rit moeten maken.
Mwhehe dat wordt em niet dan nee.
En zo'n soort houder zoals ze ook wel eens voor afstandsbediening enzo hebben? Die je over de leuning van de bank heen hangt. Kun je daar niet wat mee? zoiets kwam ik laatst op pinterest tegen zag er best ok uit.
:)
  vrijdag 10 april 2015 @ 16:32:31 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151553108
Goeie, dat ga ik eens proberen!
KuikenGuppy
  Moderator vrijdag 10 april 2015 @ 16:39:15 #52
5428 crew  miss_sly
pi_151553315
Wat een geweldig ding, GotC!
Zoiets zoeken wij ook!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151553561
bij een stoeltje dat achterstevoren staat, kan je misschien iets vastmaken aan de hoofdsteun?

edit: op deze manier bedoel ik dan


[ Bericht 51% gewijzigd door Elleska op 10-04-2015 16:54:28 ]
  vrijdag 10 april 2015 @ 16:47:44 #54
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_151553584
Hier liggen er eigenlijk alleen zonnebrillen in de auto's. J.elte wil z'n Thomas, Diesel en z'n knuffel nog wel es meenemen en R.ienk ook alleen z'n knuffel(s). Ze kijken hier uit het raam, zingen liedjes mee of slapen :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 10 april 2015 @ 17:04:56 #55
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151554118
quote:
Ja die staat ook nog op mn to do list, zo handig!

Ik gebruik overigens altijd een fietshelm voor S. Vind het artikel wel interessant, maar (naïef/eigenwijs misschien) ik kan me toch niet voorstellen dat zo'n helm geen verschil maakt als je met je hoofd ergens tegenaan slingert of botst.
pi_151554172
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2015 14:18 schreef Franny_G het volgende:


Knut, bedankt voor je info. Ik woon in DH, een stad met veel expats en daarom zie je hier volgens mij ook relatief veel kinderen met helmpjes op. Is er een bepaald merk helmpjes waar je goede ervaring mee hebt en die goed zijn wat betreft pasvorm?
Nee, geen merken die ik je kan aanbevelen, helaas.
Wij hebben bij de aanschaf, naast de maat natuurlijk,vooral gelet op de sluiting. We wilden per se een sluiting die onder druk vanzelf losschiet. Mochten de kinderen dan ergens achter blijven haken met bandjes dan is er geen gevaar voor verstikking.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_151574474
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 10:30 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Hier helaas ook hele heftige luieruitslag :( wij gebruiken al eventjes geen luierdoekjes meer (wel om het ergste weg te halen na de grote boodschap) en verder bij alleen een plasluier een goed uitgeknepen wegwerpwashand.

Op dit moment smeer ik dit, en het werkt echt geweldig.. Je moet het alleen afhalen met zonnebloemolie of olijfolie, omdat het op oliebasis is, en water erop blijft liggen.. (effect van een eendenvelletje). Het onderkantje van mijn dochter is gewoon weer mooi roze ipv een knalrood geheel.

Ff linkje: http://www.12drogist.nl/dr.-swaab-zinkolie.html
Ik heb dit ook aangeschaft, gaan we dit eens proberen. Zou het ook eraf gehaald kunnen worden met billendoekjes met olie? Ik las de tip ergens met een wattenstaafje doorroeren en daarmee op de billetjes smeren. Mag het ook denk je, op een stukje huid, waar het velletje vanaf is?

Ik poeder nu met maizena. Werkt niet echt. Sinds hij wat ander voedsel in zijn mond stopt dan moedermelk, stinken zijn luiers ook echt.
pi_151574646
Zarqa had ook spray zinkzalf. Dat vond ik altijd wel fijn, als het te pijnlijk voor ze was om aan te raken. Maar als de vellen er echt bijhangen en het speelt al een hele poos zou ik geloof ik eerst langs de huisarts gaan om te laten checken of het geen schimmeltje is. Komt heel veel voor en met een antischimmelcreme zijn ze er dan zo vanaf.
:)
pi_151587665
Ik heb eens een verhaal gehoord van een moeder die haar dochter op de driewieler een helm op deed. Overdreven vonden veel mensen, tot ze schuin de stoep af reed en om viel. Bij nadere inspectie zat er een barst in de helm. Kind had niks.
Dat artikel gaat om snelheden van meer dan 20km per uur. Bij een kinderfietsje is het misschien dan toch nuttig, mits goede maat natuurlijk.

Of een helm uitvinden met airbagfunctie. :+
  zaterdag 11 april 2015 @ 20:44:55 #60
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151587789
Ik ben ooit met mn klas naar de Ardennen gefietst en bergafwaarts (60km/h) viel een klasgenoot in een bocht van haar fiets, met haar hoofd op de grond. Haar helm was bijna helemaal doormidden, zij zelf had niets. Dit blijft in mn achterhoofd zitten en daarom vind ik het gevoelsmatig zo lastig om dat artikel te volgen.
pi_151587885
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 20:41 schreef Risu het volgende:
Ik heb eens een verhaal gehoord van een moeder die haar dochter op de driewieler een helm op deed. Overdreven vonden veel mensen, tot ze schuin de stoep af reed en om viel. Bij nadere inspectie zat er een barst in de helm. Kind had niks.
Dat artikel gaat om snelheden van meer dan 20km per uur. Bij een kinderfietsje is het misschien dan toch nuttig, mits goede maat natuurlijk.

Of een helm uitvinden met airbagfunctie. :+
Er bestaat een kraag met airbag voor fietsers. Kost een paar honderd euro.
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 11 april 2015 @ 20:48:28 #62
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151587919
quote:
Die is erg mooi maar werkt alleen op een losse stoel en niet op de achterbank -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 11 april 2015 @ 20:55:09 #63
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_151588154
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 12:18 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Ik heb dit ook aangeschaft, gaan we dit eens proberen. Zou het ook eraf gehaald kunnen worden met billendoekjes met olie? Ik las de tip ergens met een wattenstaafje doorroeren en daarmee op de billetjes smeren. Mag het ook denk je, op een stukje huid, waar het velletje vanaf is?

Ik poeder nu met maizena. Werkt niet echt. Sinds hij wat ander voedsel in zijn mond stopt dan moedermelk, stinken zijn luiers ook echt.
Wij hebben hier niet te maken met kapotte billetjes, maar voornamelijk een rode onderkant. Ik zou als ik jou was de doekjes even helemaal aan de kant gooien.. Behalve om het ergste weg te halen bij de grote boodschap. Daarna zacht met tissues waar je olie op hebt gedaan en dan deppen. Eventueel nog wat na schoonmaken met een uitgeknepen wegwerpwashand. Daarna idd het goedje doorroeren en met een wattenstaafje op de kapotte delen smeren. In tegenstelling tot sudocrème spoelt dit niet weg wanneer er wordt geplast want dit hecht zich op de huid, waardoor een beschermende laag wordt aangebracht wat weer een helende werking afgeeft.. Ik gebruik het nu een weekje en het resultaat is hier iig verbluffend! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_151590229
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 20:48 schreef laziness het volgende:

[..]

Die is erg mooi maar werkt alleen op een losse stoel en niet op de achterbank -O-
Zoiets?

kiddie kangaroo, kan zo geen verkooppunt vinden maar iemand die handig is met de naaimachine kan dit denk ik ook wel maken.
  zaterdag 11 april 2015 @ 21:40:15 #65
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151590564
Mijn kind zit enkel nog maar op zo'n verhoger zoals op het plaatje van GotC.
Ik denk dat ik ga kijken naar zo'n zak aan de voorstoel.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 12 april 2015 @ 10:02:01 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151602824
Kuiken kan nu een aantal weken lopen en loopt ook graag buiten. Hij draagt dan babypaws leren slofjes, maar ik denk dat hij binnenkort wel toe is aan 'echte' schoenen, waar moet ik dan op letten? Welk merk is goed?
KuikenGuppy
pi_151602854
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 10:02 schreef Burdie het volgende:
Kuiken kan nu een aantal weken lopen en loopt ook graag buiten. Hij draagt dan babypaws leren slofjes, maar ik denk dat hij binnenkort wel toe is aan 'echte' schoenen, waar moet ik dan op letten? Welk merk is goed?
Dat ze lekker soepel zijn en goed passen. Ook vaak nameten, want die voetjes groeien hard!
Professioneel gifmenger.
pi_151603889
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 19:19 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ik niet, eigenlijk naar aanleiding van dit bericht
http://www.fietsersbond.n(...)de-helm#.VSaz8_D2P9M
Dit artikel gaat over kinderen die zelf fietsen, niet over kinderen die in een fietsstoeltje zitten. Ik denk dat er best wat verschillen in het valgedrag zitten tussen die twee groepen. Kinderen in een stoeltje zijn gefixeerd en het risico op vallen vanuit stilstand (de fiets van om bij het afstappen, evenwicht verliezen bij het stilstaan/wegrijden bij een stoplicht) zijn best groot. Kinderen in een stoeltje kunnen zich, in tegenstelling tot zelf fietsende kinderen, niet opvangen met benen en nauwelijks met hun armen, waardoor het risico om op het hoofd terecht te komen groter is. Ook heb je nog de situatie dat je als ouders om je kind landt bij een ongeluk en ook daarbij lijkt het me fijn het hoofd te beschermen. Tot slot denk ik dat de illusie van veiligheid bij een kind dat niet zelf fietst kleiner is, ik ben in ieder geval altijd extra voorzichtig als ik met kind fiets. Kortom, ik vind wat hier beschreven is niet direct door te trekken naar een kind in een stoeltje.

Daarnaast vind ik de opmerking dat schedelbreuken minder ernstig zijn dan gesloten hersenletsel (hersenschudding) zoals in het artikel staat, echt te kort door de bocht. Nee, een helm beschermt niet tegen het letsel wat veroorzaakt wordt door het heen en weer bewegen van de hersenen in het hoofd, dat lijkt me vanzelfsprekend. Maar in tegenstelling tot wat in het artikel staat zijn breuken wel degelijk risicovol. Naast de hersenschudding die een kind dan hoogstwaarschijnlijk óók oploopt door de snelheid van de val, kunnen er bij een breuk botsplinters de hersenen binnendringen en daar extra schade aanrichten. Daarnaast kunnen die splinters bloedingen veroorzaken tussen de hersenvliezen. Juist bij een val op de zijkant van het hoofd (wat heel reëel letsel is voor een kind wat valt terwijl het in het stoeltje zit) is het risico op dergelijke bloedingen bij een breuk groot. Het nadeel van zo'n bloeding is dat je het moeilijk opmerkt terwijl de verhoogde druk in de schedel snel oploopt en schade veroorzaakt.

Kortom, het risico op open hersenletsel is voor mij de belangrijkste reden om mijn kind wél een helm op te zetten op de fiets. Ik heb een verstelbaar helmpje die ik steeds op maat draai (Een Polisport Guppy Franny, eerst maat XXS en nu hebben een XS. Online besteld bij bol punt com) . Daarnaast let ik er natuurlijk op dat ik niet roekeloos rijd (wat ook vrijwel onmogelijk is met 15 kilo kind op dat moederslagschip :') )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_151604343
Met een helm op is de kans op aanrijding groter dan zonder helm. Reden: Auto's rijden (onbewust) dichter langs fietsers met helm dan fietsers zonder helm.

Bij een aanrijding of val is het dragen van een helm wel aan te raden, maar daarvoor eigenlijk niet.

Omdat dat niet kan blijft het altijd een afweging. Bij fietsen op een rustig landweggetje zou ik het niet doen. Bij wielrennen in de Ardennen wel.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_151604681
Of je koopt zo'n airbagkraag. Geen helm bij het fietsen, wel bij het vallen.

Wij gebruiken tot op heden geen helmpjes voor de kinderen. Twijfel nog steeds of ik wel of niet wil.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 12 april 2015 @ 11:56:29 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151605111
Of zoiets, zou dat helpen? ;)


KuikenGuppy
  zondag 12 april 2015 @ 12:49:36 #72
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151606360
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 11:23 schreef Nielsch het volgende:
Met een helm op is de kans op aanrijding groter dan zonder helm. Reden: Auto's rijden (onbewust) dichter langs fietsers met helm dan fietsers zonder helm.

Bij een aanrijding of val is het dragen van een helm wel aan te raden, maar daarvoor eigenlijk niet.

Omdat dat niet kan blijft het altijd een afweging. Bij fietsen op een rustig landweggetje zou ik het niet doen. Bij wielrennen in de Ardennen wel.
Maar zou dat ook gelden voor kindjes met helm op het voorstoeltje? De fietsers dragen dan over het algemeen geen helm.

Die wat bagatelliserende zin over schedelbreuk was mij ook opgevallen Clubsoda.
  zondag 12 april 2015 @ 13:27:15 #73
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151607420
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 10:02 schreef Burdie het volgende:
Kuiken kan nu een aantal weken lopen en loopt ook graag buiten. Hij draagt dan babypaws leren slofjes, maar ik denk dat hij binnenkort wel toe is aan 'echte' schoenen, waar moet ik dan op letten? Welk merk is goed?
Zooltjes die je compleet dubbel kan vouwen zo flexibel.
Shoesme, Jochies zijn wel bekende merken voor kleintjes.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_151608146
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 10:02 schreef Burdie het volgende:
Kuiken kan nu een aantal weken lopen en loopt ook graag buiten. Hij draagt dan babypaws leren slofjes, maar ik denk dat hij binnenkort wel toe is aan 'echte' schoenen, waar moet ik dan op letten? Welk merk is goed?
Super flex schoentjes kun je ook vinden bij Van Haren (Elefanten).
Met een meidenkwartet
pi_151608489
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 10:02 schreef Burdie het volgende:
Kuiken kan nu een aantal weken lopen en loopt ook graag buiten. Hij draagt dan babypaws leren slofjes, maar ik denk dat hij binnenkort wel toe is aan 'echte' schoenen, waar moet ik dan op letten? Welk merk is goed?
Zou effe naar een kinderschoenenwinkel gaan en het laten meten/passen.
Eerste merk schoenen was hier Shoesme, superflexibele zool en perfect voor meneer met wat bredere voeten :Y)

Iig: Letten op flexibele zool, genoeg ruimte bij tenen 1-2 cm) ivm nog wat kruipen, breedte vd voet, hoogte van de wreef :)

[ Bericht 11% gewijzigd door GotC op 12-04-2015 14:07:04 ]
  zondag 12 april 2015 @ 19:15:35 #76
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151619494
N00bvraag: baby wordt te groot voor het babybadje, maar kan nog niet zitten... Hoe los je dit op?
In z'n badje schopt-ie nu wel heel hard in het rond...
censuur :O
  zondag 12 april 2015 @ 19:17:08 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_151619570
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 19:15 schreef RemcoDelft het volgende:
N00bvraag: baby wordt te groot voor het babybadje, maar kan nog niet zitten... Hoe los je dit op?
In z'n badje schopt-ie nu wel heel hard in het rond...
met jezelf mee in bad / douche nemen :Y
disclaimer
  zondag 12 april 2015 @ 19:17:36 #78
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151619595
Ja dat is echt een lastige periode :+ vond ik ook. Samen douchen een optie? Ik weet even niet hoe oud je baby is. Kan hij al aan een krukje staan?
pi_151619969
Ik heb met A hetzelfde probleem, die is nu bijna 7 maanden oud. Ze gaat nu in het grote bad in dit ding, en dat gaat goed:



Alleen zodra ze sterk genoeg wordt om zichzelf eruit te duwen gaat dat ook niet meer natuurlijk. Hopelijk kan ze dan zelf zitten.
pi_151619978
Als ie wel al kan zitten is misschien zo'n flexibele wasmand van de action een idee?

  zondag 12 april 2015 @ 19:36:27 #81
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151620641
Dat lijkt me best handig Skittles, mits ie niet zo flexibel is dat ie uitzakt bij achterover vallen.

Bij een heel goed zittende baby kun je als je zelf een ligbad hebt ook een laag vullen en je baby op een handdoek laten zitten tegen wegglijden.
pi_151620657
+1 op razz. Kan je ook onder de douche zetten.

En verder wat Spees zegt :D
  zondag 12 april 2015 @ 19:39:01 #83
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151620776
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 19:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja dat is echt een lastige periode :+ vond ik ook. Samen douchen een optie? Ik weet even niet hoe oud je baby is. Kan hij al aan een krukje staan?
Samen douchen kan, maar is ook zo'n onderneming... Hij is nu ruim 5 maanden. Zo'n "inlay"-ding ziet er wel handig uit.
censuur :O
  zondag 12 april 2015 @ 19:40:13 #84
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151620831
wij zijn net overgegaan op de tummytub. vindt ie heerlijk! kan ook nog niet zelf zitten maar hierin weinig ondersteuning nodig. ideaal.
Kwak
  zondag 12 april 2015 @ 19:41:00 #85
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151620872
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 19:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Samen douchen kan, maar is ook zo'n onderneming... Hij is nu ruim 5 maanden. Zo'n "inlay"-ding ziet er wel handig uit.
Oh :D nee ik dacht dat je een veel oudere baby had, richting de 9-10 maanden. Daarbij vond ik staan tegen een krukje aan altijd heel handig. Maar voor de leeftijd die jij noemt lijkt me die inzet ook wel handig.
pi_151621039
Maar babys zitten toch voor ze staan, meestal..?
pi_151621688
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 19:15 schreef RemcoDelft het volgende:
N00bvraag: baby wordt te groot voor het babybadje, maar kan nog niet zitten... Hoe los je dit op?
In z'n badje schopt-ie nu wel heel hard in het rond...
Hoe groot is jouw kindje dan wel niet? Mijn dochter is nu 8.5 maand en past nog prima in dr babybad... ze kan inmiddels wel zitten maar voorheen hielden we haar dan gewoon goed onder haar oksel vast in halve zit positie...

Die wasmanden zijn trouwens best heel stevig pees. Ik heb hier saar dr speelgoed erin zitten.
S. 2014
J. 2016
pi_151622301
Hier was het babybad al na 2mnd weg :D
En in het grote bad in zo'n liggeval paste ook al snel niet meer met zijn spekbillen.
Dus ik in bad als badvulling :') en kind erbij.
Of onder de douche bij papa.
Heb ook nog een badsponsvoedingskussenachtig ding die zich volzuigt met water in bad die als ring om hem heen kan voor stabieler zitten. Alleen vanwege zijn drukke heen en weer wiebelen en klauteren werkt ook dat niet meer.
pi_151622459
Hier hetzelfde als bij Blue, wel wat later geloof ik, bij drie maanden. Nu was mijn baby geen grote, maar zij ging zich altijd met haar beentjes afzetten tegen de rand.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_151624728
quote:
Op zondag 12 april 2015 20:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hoe groot is jouw kindje dan wel niet? Mijn dochter is nu 8.5 maand en past nog prima in dr babybad... ze kan inmiddels wel zitten maar voorheen hielden we haar dan gewoon goed onder haar oksel vast in halve zit positie...

Die wasmanden zijn trouwens best heel stevig pees. Ik heb hier saar dr speelgoed erin zitten.
Mijn vierjarige zit nog regelmatig in het babybad. Voor de lol, maar t past prima.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 12 april 2015 @ 21:01:35 #91
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151624876
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 20:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hoe groot is jouw kindje dan wel niet? Mijn dochter is nu 8.5 maand en past nog prima in dr babybad...
Hij past wel (en is qua gewicht bijna gemiddeld), maar schopt heel hard. Dus afzetten aan de onderkant, en vervolgens aan de andere kant z'n hoofd stoten (waar ik m'n handen tussen houd). Resultaat is dat ik nat ben, en hij heel veel lol heeft :D

[ Bericht 2% gewijzigd door RemcoDelft op 12-04-2015 21:09:01 ]
censuur :O
  zondag 12 april 2015 @ 21:02:34 #92
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151624936
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2015 20:17 schreef Franny_G het volgende:
Hier hetzelfde als bij Blue, wel wat later geloof ik, bij drie maanden. Nu was mijn baby geen grote, maar zij ging zich altijd met haar beentjes afzetten tegen de rand.
hier wel een lange kerel die dat ook met een week of acht al teveel begon te doen om nog lekker i. bad te gaan. dus een poos mee onder de douche genomen en nu lekker in de tummytub.
Kwak
pi_151627024
Hier vanaf de kraamweek mee in bad genomen met ons, wij badderen nu gewoon wat vaker, of mee onder de douche. Of in de wasbak van de keuken :) Tummytub binnen een week weer doorverkocht en geen aparte badjes aangeschaft.

Ik ga morgen inderdaad langs de huisarts proberen te gaan voor de billetjes, kan best eens schimmel zijn. Het is op 2 handen te tellen dat in zijn 6 maanden oude leventje de billetjes perfect eruit zagen. Ik heb een lijst gemaakt voor de ha wat we allemaal geprobeerd hebben (en ook langere tijd achter elkaar, niet continu wat anders :P ) en dat is echt veel. Vandaag hele dag alleen water en gedept met hydrofiel washandje, of onder de kraan gehouden, paar keer de zinkolie, aan de lucht laten drogen (wat best moeilijk was want continu plassen of enorm dunne poep). Van de aldi luiers die we een tijd hebben gebruikt, maar even nu een week lang pampers gebruiken, voor het geval dát. :?
pi_151627689
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 20:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Mijn vierjarige zit nog regelmatig in het babybad. Voor de lol, maar t past prima.
De mijne zit er ook nog elke week in, ook vier jaar.
Maar volgens mij zijn daar ook maten in, want mijn broer heeft een veel kleiner babybadje geregeld voor zijn dochter.
Professioneel gifmenger.
pi_151627710
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 20:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Mijn vierjarige zit nog regelmatig in het babybad. Voor de lol, maar t past prima.
Mwhehe idd. Mijn 4jarige gaat gewoon nog in de tummytub :D O+ past prima.
:)
pi_151627839
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 21:56 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mwhehe idd. Mijn 4jarige gaat gewoon nog in de tummytub :D O+ past prima.
:D ik vrees dat ie er nooit meer zou uitkomen. Klem!
Professioneel gifmenger.
pi_151635304
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 21:56 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mwhehe idd. Mijn 4jarige gaat gewoon nog in de tummytub :D O+ past prima.
_O-
Die is volgens mij ook iets kleiner dan de mijne
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_151635581
De mijne zat als 7jarige nog in het babybadje, wel met zijn benen overboord :P
Het badje van de ikea is wel een slagje groter dan ons hema badje.

Ik vond samen douchen echt het handigst: dik laagje handdoeken in wasmand of op de grond klaarleggen. Dan jezelf uitkleden. Dan de kleine uitkleden, en waar nodig al wassen op de commode. Dan samen onder de douche. Als je klaar bent, leg je de kleine ook de stapel handdoeken en laagje eroverheen. Jezelf snel afdrogen en dan de kleine afdrogen en in de kledig hijsen.
Ik vond het minder gedoe dan een bad. Dat werd een waterballet met een draaiende/trappelende baby. Dan kon ik zelf ook nieuwe kleren aan ;)
pi_151636185
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 06:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]

_O-
Die is volgens mij ook iets kleiner dan de mijne
Een pietsje maar. Een hele stoere 93,5 cm is ze heur. Die half maakt het verschil :') :+
mn grote is 110 cm, zou zomaar kunnen dat ze die ook voorbij is/gaat? :D
:)
pi_151636426
Duurt denk ik niet lang meer. Ze groeit nu iig uit haar h&m broeken 110. Shirts in die maat passen nog wel.

Natuurlijk net een stapel zomerbroeken 110 gekocht. Die mogen vast wel iets kort zijn boven open schoenen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 13 april 2015 @ 10:34:37 #101
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151638394
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 13:27 schreef laziness het volgende:

[..]

Zooltjes die je compleet dubbel kan vouwen zo flexibel.
Shoesme, Jochies zijn wel bekende merken voor kleintjes.
Wow. Zijn er ook merken die niet ¤60 per paar zijn, of gaat dit gewoon het nieuwe leegloopputje van m'n portemonnee worden...? ;(.
KuikenGuppy
pi_151638822
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 10:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wow. Zijn er ook merken die niet ¤60 per paar zijn, of gaat dit gewoon het nieuwe leegloopputje van m'n portemonnee worden...? ;(.
Leegloopputje :Y ;(
  maandag 13 april 2015 @ 10:53:07 #103
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151638901
Ik snap ineens waarom mensen met kinderen niet meer op dure vakanties kunnen... ;(
Ze zijn er zeker ook in 3 maanden weer uit gegroeid he?
KuikenGuppy
pi_151638909
Tot nu toe hier altijd gekozen voor een wat duurder merk kinderschoen omdat ik zeker wil weten dat het goede kwaliteit is en een goed voetbed heeft. En durf het eigenlijk ook niet zo goed aan om voor een wat goedkopere schoen te gaan (wel als tweede paar, een paar tweede hands als tweede paar). Maar dat is misschien ook gewoon mijn zwakte :{
pi_151638951
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:53 schreef Burdie het volgende:
Ik snap ineens waarom mensen met kinderen niet meer op dure vakanties kunnen... ;(
Ze zijn er zeker ook in 3 maanden weer uit gegroeid he?
Dat viel gelukkig nog mee, 5 maanden hier. We hadden zijn eerste schoenen gekocht in oktober en de schoenverkoper zwaaide ons uit 'Tot over 3 maandjes >:) :9 :7 '

;(.
pi_151638968
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:49 schreef GotC het volgende:

[..]

Leegloopputje :Y ;(
Dit!

Maar Woeffies van Bristol voldoen in sommige paren ook aan de eisen en die zijn ietsje goedkoper. Maar erg weinig keus, dat dan weer wel.
Hier waren we voor de eerste schoentjes (ja ik wil altijd minimaal 2 paar :P ) in totaal geloof ik 80 euro kwijt. Zoefies oid en een afgeprijsd paar bij de Bristol.
En uiteindelijk nog een 3e paar gekocht van Shoesme, maar hier liep ik toevallig tegenaan in de final sale dus kostte maar 15 euro.
Beetje jammer wel dat M ondertussen uit de eerste 2 paren gegroeid is en ik op dit moment naast de Shoesme niets heb en ik daar niet zo goed tegen kan :') Ben dus alweer aan het rondkijken voor een nieuw stel schoenen.
pi_151646627
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:53 schreef hilliebillie het volgende:
Tot nu toe hier altijd gekozen voor een wat duurder merk kinderschoen omdat ik zeker wil weten dat het goede kwaliteit is en een goed voetbed heeft. En durf het eigenlijk ook niet zo goed aan om voor een wat goedkopere schoen te gaan (wel als tweede paar, een paar tweede hands als tweede paar). Maar dat is misschien ook gewoon mijn zwakte :{
Je kan nog altijd beter voor een paar goedkopere nieuwe gaan dan een paar duurdere tweedehands.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_151646706
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 10:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wow. Zijn er ook merken die niet ¤60 per paar zijn, of gaat dit gewoon het nieuwe leegloopputje van m'n portemonnee worden...? ;(.
Ja hoor. Bij Scapino hebben ze prima schoenen voor 30-40 euro. Zolang ze maar van leer zijn en een goed voetbed hebben. Dr Visser is wel een fijn merk.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_151646755
In al die 3de wereld Afrika landen hebben ze amper schoenen en toch kunnen al die lui later een marathon winnen... we stellen ons hier nogal aan in Nederland. Verkopers maken slim gebruik van de angst bij de Nederlandse moeders...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 13 april 2015 @ 15:28:27 #110
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151646824
Hier tot nu toe altijd een paar goede schoenen (shoesme, develab) uit de uitverkoop (goed zoeken online en in de outletwinkel, max 35 euro dus) en een paar 'zandbakschoenen', nu toevallig gympen van Next, vorige paar was van Zara.
pi_151647196
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:53 schreef Burdie het volgende:
Ik snap ineens waarom mensen met kinderen niet meer op dure vakanties kunnen... ;(
Ze zijn er zeker ook in 3 maanden weer uit gegroeid he?
Elefanten van Van Haren zijn goedkoper en hebben ook flexibele zooltjes :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151647355
Tweedehands doe ik niet idd, tenzij ongedragen. De binnenzool gaat naar de voeten staan en het is daarom niet goed om schoenen voor 2 verschillende kinderen te gebruiken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151647395
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:53 schreef Burdie het volgende:
Ik snap ineens waarom mensen met kinderen niet meer op dure vakanties kunnen... ;(
Ze zijn er zeker ook in 3 maanden weer uit gegroeid he?
Ik was nog aan het struisvogelen :'(
  maandag 13 april 2015 @ 15:43:57 #114
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151647411
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 15:42 schreef Phaidra het volgende:
Tweedehands doe ik niet idd, tenzij ongedragen. De binnenzool gaat naar de voeten staan en het is daarom niet goed om schoenen voor 2 verschillende kinderen te gebruiken.
Ik ben het grotendeels met je eens. Maar het eerste paar schoentjes van J die hij nog geen 6 weken aan heeft gehad, gaan wel door voor nr 2. Ik heb de zooltjes er eens uitgehaald, daar is niks aan te zien... (licht kind, nog veel kruipen, 6 weken dus...)
pi_151647613
Het belangrijkste om op te letten, voor eerste loopschoentjes zeker maar voor kinderschoenen in het algemeen is dat de zool flexibel is zodat de voet mooi af kan rollen en dat de maat goed is.

Mijn duo draagt van alles. Van Elefanten, Shoesme's, dat merk van Dolcis, van haren schoenen, maar ook de nep-all stars van H&M en schoenen van primark. Ze leven nog ;) ze lopen prima en al die schoenen slijten net zo hard op de manier waarop mijn duo er mee omgaat :X }:|
kwaliteit schmaliteit wat dat betreft. Het zijn vooral de duurdere merken die je willen doen geloven dat je je kind ernstig tekort doet als je niet hun merk koopt. Orthopeden schijnen het erover eens te zijn dat de meest ideale schoen er eentje is die het op-blote-voeten nabootst. Flexibele zool en goeie maat dus. (Of je moet voor de soft star shoes willen gaan, maar dat moet maar net je ding zijn ;) )
:)
pi_151647916
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 15:43 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik ben het grotendeels met je eens. Maar het eerste paar schoentjes van J die hij nog geen 6 weken aan heeft gehad, gaan wel door voor nr 2. Ik heb de zooltjes er eens uitgehaald, daar is niks aan te zien... (licht kind, nog veel kruipen, 6 weken dus...)
Ja ok, dan lijkt me het geen probleem! Maar tweedehands via hier of marktplaats zou ik niet snel doen. De schoen kan er van buiten nog heel gaaf uitzien, maar je weet nooit zeker of de binnenzool nog goed is.

Ik heb een prachtig paar stevige winterschoenen staan die peuter door gebrek aan winter nauwelijks aangehad heeft (ik denk 2x gedragen). Die bewaar ik ook voor een tweede ronde :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 13 april 2015 @ 15:59:56 #117
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151647991
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 15:49 schreef mignonne het volgende:
Het belangrijkste om op te letten, voor eerste loopschoentjes zeker maar voor kinderschoenen in het algemeen is dat de zool flexibel is zodat de voet mooi af kan rollen en dat de maat goed is.

Mijn duo draagt van alles. Van Elefanten, Shoesme's, dat merk van Dolcis, van haren schoenen, maar ook de nep-all stars van H&M en schoenen van primark. Ze leven nog ;) ze lopen prima en al die schoenen slijten net zo hard op de manier waarop mijn duo er mee omgaat :X }:|
kwaliteit schmaliteit wat dat betreft. Het zijn vooral de duurdere merken die je willen doen geloven dat je je kind ernstig tekort doet als je niet hun merk koopt. Orthopeden schijnen het erover eens te zijn dat de meest ideale schoen er eentje is die het op-blote-voeten nabootst. Flexibele zool en goeie maat dus. (Of je moet voor de soft star shoes willen gaan, maar dat moet maar net je ding zijn ;) )
Die nep-all stars van de Hennes verslijten wij hier ook in iedere maat :Y (we zijn begonnen met maat 18/19 en nu draagt ze ze in 24 O+). Ze vindt ze ook het allerfijnst zitten en ze loopt er echt meer dan prima op, ook de hele dag in de dierentuin bijv.
pi_151678149
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 15:28 schreef mousemicky het volgende:
Hier tot nu toe altijd een paar goede schoenen (shoesme, develab) uit de uitverkoop (goed zoeken online en in de outletwinkel, max 35 euro dus) en een paar 'zandbakschoenen', nu toevallig gympen van Next, vorige paar was van Zara.
Ja dat dus. Heb tnt altijd Shoesme flex of Bunnies uit de sale gehad, maar hier het 'geluk' dat meneer met de eerste twee paren steeds een half jaar deed, precies tot de volgende uitverkoop. Nu zijn de schoentjes van december te klein aan het worden, maar ik had toen twee paar voor 70e geloof ik, dus de nieuwe schoentjes in een maat groter staan al in de kast. En de Hennes Allstars ook :D

quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 15:42 schreef Phaidra het volgende:
Tweedehands doe ik niet idd, tenzij ongedragen. De binnenzool gaat naar de voeten staan en het is daarom niet goed om schoenen voor 2 verschillende kinderen te gebruiken.
Ik dacht te hebben gelezen dat dit alleen gold als er echt op gelopen was...
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:44:01 #119
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151678718
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 15:26 schreef Nielsch het volgende:
In al die 3de wereld Afrika landen hebben ze amper schoenen en toch kunnen al die lui later een marathon winnen... we stellen ons hier nogal aan in Nederland. Verkopers maken slim gebruik van de angst bij de Nederlandse moeders...
Op blote voeten lopen is dan ook beter dan schoenen aantrekken.
Daarom wordt het ook afgeraden schoenen aan te trekken tot ze stevig kunnen stappen.
Daarom is het juist belangrijk om een hele flexibele zool te hebben.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:09:49 #120
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151679434
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:44 schreef laziness het volgende:

[..]

Op blote voeten lopen is dan ook beter dan schoenen aantrekken.
Daarom wordt het ook afgeraden schoenen aan te trekken tot ze stevig kunnen stappen.
Daarom is het juist belangrijk om een hele flexibele zool te hebben.
Klopt, ik laat kuiken alleen niet hele afstanden lopen op z'n sokken of blote voetjes ;) en hij loopt gerust een half uur aan één stuk :X
Ik heb gisteren schoenen gepast met 'm (tegen sluitingstijd, dus weinig tijd om uitgebreid te kijken) en z'n wreef is (nog?) te hoog om überhaupt in een schoen te passen. Hij loopt nu op z'n babypaws, maar die vind ik niet super geschikt voor op het gras en na een regenbui... maar het zal vast een keer goed komen, niet? ;).
KuikenGuppy
pi_151679641
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 15:09 schreef Burdie het volgende:

[..]

Klopt, ik laat kuiken alleen niet hele afstanden lopen op z'n sokken of blote voetjes ;) en hij loopt gerust een half uur aan één stuk :X
Ik heb gisteren schoenen gepast met 'm (tegen sluitingstijd, dus weinig tijd om uitgebreid te kijken) en z'n wreef is (nog?) te hoog om überhaupt in een schoen te passen. Hij loopt nu op z'n babypaws, maar die vind ik niet super geschikt voor op het gras en na een regenbui... maar het zal vast een keer goed komen, niet? ;).
Oh, wordt dat minder ja? Stip's wreef is ook heel hoog en hij krijgt nu af en toe mini-Vans aan, maar die zijn al best lastig aan te krijgen.

Ik zag laatst goede deals voor babyschoentjes van See Kai Run hier: http://www.favouritethings.nl/sale.html?manufacturer=131.
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:19:20 #122
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151679717
Volgens de schoenenwinkelmiep wel, maar wellicht zei die ook maar wat :')
KuikenGuppy
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:23:47 #123
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151679844
O. zijn wreef was en is hoog en die leuke jongens laarzen passen gewoon niet. Niks niet verbeterd sinds de babytijd -O-
Schoenen die met klittenband of veter ver open kunnen dus altijd helaas.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:25:04 #124
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151679871
Daar krijg ik kuiken helaas ook niet in -O-.
KuikenGuppy
pi_151703836
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:23 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik dacht te hebben gelezen dat dit alleen gold als er echt op gelopen was...
Ja, dat is waar. Maar schoenen waar alleen mee gekropen is, zijn vaak niet zo mooi meer aan de buitenkant ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151703927
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 15:16 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh, wordt dat minder ja? Stip's wreef is ook heel hoog en hij krijgt nu af en toe mini-Vans aan, maar die zijn al best lastig aan te krijgen.

Ik zag laatst goede deals voor babyschoentjes van See Kai Run hier: http://www.favouritethings.nl/sale.html?manufacturer=131.
ooooh O+ SKR. Mijn favoriete schoentjes. Eerst door oudste gedragen en daarna door jongste helemaal afgedragen :D Ik vond ze fantastisch, ik kreeg echt zo'n blij zomergevoel van die schoenen. Met pijn in t hart weggedaan want ze waren echt op-op, maar toch O+

:)
  woensdag 15 april 2015 @ 13:37:33 #127
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151708296
Mijn meiden hebben dezelfde schoenen maar ik merk ze wel zodat we wel hun eigen schoenen hebben En als ik dat toch een keer J's schoenen bij D aantrek, dan merk ik dat wel aan haar manier van lopen.

Hier eigenlijk altijd 1 paar goede schoenen en dan een (of meer :+ ) paar tweedehands/goedkoop voor erbij.
pi_151716601
Ohhh wat zijn SKR schoenen leuk! Maar ik zag dat ze heel breed vallen? Want dan heeft Eva er niets aan..

Eva heeft maar 1 paar schoenen, ik vind ze zo ontzettend duur -O- en vooralsnog heeft ze nog nooit langer dan drie maanden met dezelfde maat gedaan. Ze is in een klein jaar van maat 20 naar 24 gegaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door .Sparkling. op 15-04-2015 18:47:32 ]
E.
pi_151718241
Hoe slapen jullie met jullie baby in bed? Vanaf welke leeftijd doen jullie dat? En waar moet ik op letten? J. slaapt de laatste helft van de nacht vaak slechter in zijn wiegje en ligt dan op vrouw. Prima, maar dat kan niet altijd, dus ik wil graag afbouwen.
  woensdag 15 april 2015 @ 19:36:04 #130
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_151718490
Ligt er aan wat jij/jullie fijn vinden. Helemaal in het begin heb ik zijn matras op ons bed gezet, met 3 maand stond zijn ledikant als barrière tussen mij en de rand.. Op het laatst lag hij gewoon tussen ons in als het nodig was. Wel lag ik zelf met mijn hoofd altijd lager dan zijn handen om te voorkomen dat ik de dekens te hoog op zou trekken.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_151718754
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:29 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hoe slapen jullie met jullie baby in bed? Vanaf welke leeftijd doen jullie dat? En waar moet ik op letten? J. slaapt de laatste helft van de nacht vaak slechter in zijn wiegje en ligt dan op vrouw. Prima, maar dat kan niet altijd, dus ik wil graag afbouwen.
Ik deed t niet. Vond ik te risicovol.
Professioneel gifmenger.
  Moderator woensdag 15 april 2015 @ 19:48:48 #132
5428 crew  miss_sly
pi_151718965
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:29 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hoe slapen jullie met jullie baby in bed? Vanaf welke leeftijd doen jullie dat? En waar moet ik op letten? J. slaapt de laatste helft van de nacht vaak slechter in zijn wiegje en ligt dan op vrouw. Prima, maar dat kan niet altijd, dus ik wil graag afbouwen.
je kunt het verschoonkussen met een laken erover tussen jullie in leggen. De hoge randen beschermen dan tegen erop rollen.

Verder wat Away ook zegt: ik zorgde altijd een stuk lager te liggen, zodat ik de dekens niet te hoog kon optrekken. Vaak lag ze ook met slaapzak op het dekbed en ik eronder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151719945
Hoe deden jullie dat met kleine kruipers en buiten spelen (op bikv KDV)

Ik vind het prima dat hij buiten kruipt en wil daar wel oude of minder dure broekjes voor aanschaffen. Maar wat doen/deden jullie aan de voetjes?

Hij kan nog niet staan, trekt zich wel op, maar als hij buiten over tegels gaat gaan schoentjes/slofjes de neuzen natuurlijk ook van slijten.

Iemand goeie tips voor de voetjes dus?
pi_151720923
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:29 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hoe slapen jullie met jullie baby in bed? Vanaf welke leeftijd doen jullie dat? En waar moet ik op letten? J. slaapt de laatste helft van de nacht vaak slechter in zijn wiegje en ligt dan op vrouw. Prima, maar dat kan niet altijd, dus ik wil graag afbouwen.
Toen ze heel klein waren ter hoogte van ons kussen, zodat ze niet onder de deken konden zakken. En heel in het begin deden we dan ook nog een kruik onder de voetjes, om diezelfde reden. Wij deden het vanaf de allereerste dag overigens. Je kan ook een co-sleeper overwegen: slaapt hij wel dicht bij jullie, maar dan op zijn eigen plekje, mocht je dat fijner vinden.
  woensdag 15 april 2015 @ 20:35:37 #135
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_151720942
Blue ..Gympies? Vd hennes/ter stal/scapino
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_151722052
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:14 schreef BlueEyes het volgende:
Hoe deden jullie dat met kleine kruipers en buiten spelen (op bikv KDV)

Ik vind het prima dat hij buiten kruipt en wil daar wel oude of minder dure broekjes voor aanschaffen. Maar wat doen/deden jullie aan de voetjes?

Hij kan nog niet staan, trekt zich wel op, maar als hij buiten over tegels gaat gaan schoentjes/slofjes de neuzen natuurlijk ook van slijten.

Iemand goeie tips voor de voetjes dus?
Soepele slofjes van bijvoorbeeld babypaws of aapies? De baby's hier op het kdv hebben meestal blote voetjes met dit weer of van die sokslofjes van de Hema. Of dat buiten ook zo is weet ik eigenlijk niet.
pi_151724328
Wat betreft samen slapen: ik val als ik liggend voed in die houding in slaap. Zelf heb ik alleen een dekbed over mijn benen en het voedingskussen onder de baby om afzakken te voorkomen. Over baby en eventueel over mijn bovenlichaam een wiegdekentje.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 15 april 2015 @ 22:02:30 #138
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_151725351
Failantwoord van mij overigens gezien de discussie hierboven :') .. Lezen away, lezen..
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  woensdag 15 april 2015 @ 22:16:54 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_151726189
Baby in bed tips:

Niet te warm aankleden! Jullie lichamen zijn al warm genoeg.

Zorg dat je je baby niet verstikt met je tetten of dekbed, leg hem hoog genoeg.

Zelf liet ik haar gerust aan de open kant van het bed liggen, bij de rand. Zolang ze nog niet rollen kan dat prima, maar laat wel een flink stuk matras open. Dat betekent wel dat iedereen 1/3 matras krijgt. Dus ook de baby.

Verder: volg je instinct. Dat heeft het meestal goed.
disclaimer
pi_151727805
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:02 schreef AwayTL het volgende:
Failantwoord van mij overigens gezien de discussie hierboven :') .. Lezen away, lezen..
Ik zat me al te bedenken hoe je het ledikant (in je bed??) tussen jou en de rand zette.
pi_151728703
Goede tips, k weet nog niet of ik het durf te proberen, het samen slapen. Ik draai veel in mijn slaap en vrouw wordt juist overal wakker van :')
Misschien een keer als ik alleen met J. een dutje ga doen en hij wat groter is.
pi_151728895
Ik draai normaal gesproken ook veel, maar met L naast me lig ik keurig stil (in slaap dus ook nog :)) Toen hij kleiner was legde ik 'm in m'n arm, dan konden we beiden geen kant op. Nu hij groter is (slaapt meestal in z'n bedje, soms nog een stukje van de nacht bij ons) ligt hij naast me, rol het dekbed een beetje onder 'm zodat hij niet uit bed kan kukelen. Dat houdt wel op als hij gaat rollen :+ Dan kan hij evt nog tussen ons in.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 16 april 2015 @ 06:38:21 #143
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_151732055
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:53 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ik zat me al te bedenken hoe je het ledikant (in je bed??) tussen jou en de rand zette.
Haha ik doelde op mijn schoenen antwoord ;) .

Het ledikant ging gewoon naast ons bed, zodat de spijlen direct grensde aan de rand. Daar lag Frans naast mij!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_151741326
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:29 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hoe slapen jullie met jullie baby in bed? Vanaf welke leeftijd doen jullie dat? En waar moet ik op letten? J. slaapt de laatste helft van de nacht vaak slechter in zijn wiegje en ligt dan op vrouw. Prima, maar dat kan niet altijd, dus ik wil graag afbouwen.
Hebben we alleen de eerste twee nachten gedaan, maar dan was één van ons gewoon wakker. Daarna hebben ze allebei een week in de wieg bij ons op de kamer gelegen en daarna naar hun eigen kamer gegaan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_151741354
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:14 schreef BlueEyes het volgende:
Hoe deden jullie dat met kleine kruipers en buiten spelen (op bikv KDV)

Ik vind het prima dat hij buiten kruipt en wil daar wel oude of minder dure broekjes voor aanschaffen. Maar wat doen/deden jullie aan de voetjes?

Hij kan nog niet staan, trekt zich wel op, maar als hij buiten over tegels gaat gaan schoentjes/slofjes de neuzen natuurlijk ook van slijten.

Iemand goeie tips voor de voetjes dus?
blote voeten of sokken... onze jongste trekt haar sokken altijd uit dus blote voeten...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 16 april 2015 @ 14:30:13 #146
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151742344
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:14 schreef BlueEyes het volgende:
Hoe deden jullie dat met kleine kruipers en buiten spelen (op bikv KDV)

Ik vind het prima dat hij buiten kruipt en wil daar wel oude of minder dure broekjes voor aanschaffen. Maar wat doen/deden jullie aan de voetjes?

Hij kan nog niet staan, trekt zich wel op, maar als hij buiten over tegels gaat gaan schoentjes/slofjes de neuzen natuurlijk ook van slijten.

Iemand goeie tips voor de voetjes dus?
Ik had daarvoor goedkope slofjes bij zeeman gehaald, en al snel vervangen door baby paws ;).
KuikenGuppy
pi_151743282
quote:
6s.gif Op donderdag 16 april 2015 13:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]

blote voeten of sokken... onze jongste trekt haar sokken altijd uit dus blote voeten...
Dat. Ze had wel wat geschaafde teentjes aan de bovenkant van het kruipen buiten, maar dat groeide tenminste (gratis) weer aan. Slofjes van ¤30,- niet. :p
  donderdag 16 april 2015 @ 15:27:29 #148
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151744056
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:04 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat. Ze had wel wat geschaafde teentjes aan de bovenkant van het kruipen buiten, maar dat groeide tenminste (gratis) weer aan. Slofjes van ¤30,- niet. :p
Nou, 't is misschien vandaag en gisteren prachtig weer, maar op de meeste dagen doe ik mijn kind nog gewoon een jas aan + sjaal om, dan zou ik hem dus echt niet op blote voeten naar buiten sturen :+.
KuikenGuppy
pi_151744543
Ergens in juni wordt onze baby geboren en daarna volgt hopelijk een mooie zonnige zomer *O*. Er is alleen een nadeel: wij slapen op zolder, onder een schuin dak waar de zon overdag op staat. Het wordt daar flink warm. Voor ons geen probleem, normaal gesproken slapen we 's nachts met twee ramen tegenover elkaar open zodat het lekker doortocht, maar met baby in de wieg ernaast kan dat niet. De baby heeft ook een ledikantje in de koelste kamer van het huis, een verdieping lager. Ik zou hem in het begin, de eerste paar maanden, wel heel graag 's nachts bij ons laten slapen. Maar die warmte... Ja het is natuurlijk niet altijd heet, maar als de zon lekker schijnt dan wordt het al snel broeikassig. Zou koelen met airco voordat hij in de wieg gaat liggen een optie zijn en dan uitzetten als hij in bed ligt? Of andere ervaringsdeskundige tips? :)
  donderdag 16 april 2015 @ 15:46:35 #150
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151744593
Ja hoor minarosa, dat doen wij ook :))
KuikenGuppy
pi_151746134
De mijne werd geboren toen het buiten een graad of dertig was. Toen hebben we hem ook wat eerder naar buiten meegenomen dan gewoonlijk (volgens mij een dag na de bevalling al) en we sliepen ook met een raam open. Ik zou tocht wel vermijden, maar een raam open lijkt mij geen probleem.
Professioneel gifmenger.
pi_151764899
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:44 schreef Minarosa het volgende:
Ergens in juni wordt onze baby geboren en daarna volgt hopelijk een mooie zonnige zomer *O*. Er is alleen een nadeel: wij slapen op zolder, onder een schuin dak waar de zon overdag op staat. Het wordt daar flink warm. Voor ons geen probleem, normaal gesproken slapen we 's nachts met twee ramen tegenover elkaar open zodat het lekker doortocht, maar met baby in de wieg ernaast kan dat niet. De baby heeft ook een ledikantje in de koelste kamer van het huis, een verdieping lager. Ik zou hem in het begin, de eerste paar maanden, wel heel graag 's nachts bij ons laten slapen. Maar die warmte... Ja het is natuurlijk niet altijd heet, maar als de zon lekker schijnt dan wordt het al snel broeikassig. Zou koelen met airco voordat hij in de wieg gaat liggen een optie zijn en dan uitzetten als hij in bed ligt? Of andere ervaringsdeskundige tips? :)
Toen onze eerste geboren werd stond Nederland aan het begin van een hittegolf. Temperaturen in ons toenmalige appartement bereikten 29 graden celcius. De baby sliep gewoon in het romper in haar wiegje. Meer was echt niet nodig. Kruiken hoef je in ieder geval niet te gebruiken dan, dat scheelt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_151766924
Ik heb twee juli kinderen en wij hadden het raam ook gewoon open staan. Wieg stond ook niet onder het raam.
Airco deden we ook wel aan om te koelen idd als ze er niet lagen. Meestal lagen ze met een romper onder alleen een lakentje.
pi_151767461
Ha dank, ga ik het ook zo doen. Denk dat ik voor mijn eigen gemoedsrust nog wel zo'n kleine mobiele airco ga kopen voor het geval dat ramen open niet voldoende blijkt te zijn.
  maandag 20 april 2015 @ 10:28:12 #155
344469 Amsel
zonder t
pi_151852080
Iemand tips voor speldjes in babyhaar? Het wordt lang, hangt voor haar ogen, maar knippen Is nog geen optie en die standaard speldjes die je openklikt doen in mijn herinnering hartstikke pijn - omdat je erop moet duwen om ze open te klikken en dan duw je dus op het hoofdje.



Iemand ideeën? Een paasei-band is een no go :P
pi_151852242
Gewoon je vinger eronder houden bij het dichtklikken. Niet op het hoofd duwen dus, maar met je handen sluiten. En openen uiteraard.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 20 april 2015 @ 10:35:04 #157
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151852260
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 10:28 schreef Amsel het volgende:
Iemand tips voor speldjes in babyhaar? Het wordt lang, hangt voor haar ogen, maar knippen Is nog geen optie en die standaard speldjes die je openklikt doen in mijn herinnering hartstikke pijn - omdat je erop moet duwen om ze open te klikken en dan duw je dus op het hoofdje.

[ afbeelding ]

Iemand ideeën? Een paasei-band is een no go :P
Ik klik ze niet op het hoofd vast maar ik til het haar een stukje op wanneer ik het vastklik en stop m'n vinger eronder. Snapt u het nog :'). Dan doet het geen pijn.
  maandag 20 april 2015 @ 10:51:04 #158
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151852631
Of schuifspeldjes? Die heb je ook met een leuk versierinkje er op toch? En daarop hoef je niet te duwen. Ik krijg/ kreeg zelf ook altijd hoofdpijn van die klikdingen, bij schuifspeldjes nergens last van...
  maandag 20 april 2015 @ 10:52:33 #159
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151852649
\Bij het babyhaar van mijn oudste meisje (de jongste heeft nog láng niet genoeg voor een speldje ;)) gleden/glijden schuifspeldjes er erg snel uit. Het haar is zo superglad en fijn. Maar anders is dat ook een optie idd.
  maandag 20 april 2015 @ 11:39:13 #160
409579 LuDann
All the way
pi_151854013
Ik weet niet of zoiets een optie is?

En anders heb je ook nog haarklemmetjes die je niet vast hoeft te klikken, zoals deze bovenste 2:
  maandag 20 april 2015 @ 15:03:58 #161
344469 Amsel
zonder t
pi_151859905
Willen jullie nou echt zeggen dat ik al m'n hele leven die klikspeldjes verkeerd gebruik? :') :P
pi_151916432
Nieuwe vraag!

Windscherm voor het kinderzitje voor op de fiets, nuttig of overdreven?
pi_151916484
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:16 schreef Amsel het volgende:
Nieuwe vraag!

Windscherm voor het kinderzitje voor op de fiets, nuttig of overdreven?
Heel nuttig! Kindje vangt voorop echt veel wind, en het waait nogal eens hard in dit land, zou dat dus zeker aanraden :)
pi_151916500
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:16 schreef Amsel het volgende:
Nieuwe vraag!

Windscherm voor het kinderzitje voor op de fiets, nuttig of overdreven?
Afhankelijk van hoeveel je fietst, en of je door-weer-en-wind fietst, of alleen als het lekker weer is, denk ik.
pi_151916510
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:16 schreef Amsel het volgende:
Nieuwe vraag!

Windscherm voor het kinderzitje voor op de fiets, nuttig of overdreven?
Nuttig! De mijne zat altijd heel moeilijk te kijken bij wind in de buggy, achter t schermpje op de fiets was hij vrolijk aan het rondkijken. O+

Een slaaprol heb ik niet gehad. Zijn er mensen die daarmee ervaringen hebben?
Professioneel gifmenger.
  woensdag 22 april 2015 @ 10:32:08 #166
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151916820
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:16 schreef Amsel het volgende:
Nieuwe vraag!

Windscherm voor het kinderzitje voor op de fiets, nuttig of overdreven?
Nuttig! De wind is best fris in zo'n snoetje.

Slaaprolletje hebben wij wel, maar nog nooit gebruikt.
KuikenGuppy
pi_151917013
Wij hebben die slaaprol van Yepp met een Nijntje knuffel erop, maar meneer plukt de knuffel er telkens af, dus dat is niet zo handig. Hij is nu 2x in slaap gevallen op de fiets en ik was wel blij dat dat ding er op zat, want anders had ie met zn gezicht tegen het stuur aan gelegen. Ik houd wel zijn hoofdje nog tegen, zodat hij niet van de rol afglijdt.
pi_151917652
Ik heb nooit een windscherm gehad, maar fiets voornamelijk stukje naar kdv van net 5 min bij minder weer. Slaaprol ook niet gehad, maar peuter zou ook echt never nooit in slaap vallen tijdens het fietsen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151918804
Mijn zoon sliep als baby nog wel eens op mijn arm/hand tijdens wat langere fietstochtjes. O+ Zo schattig (en onhandig!!).
Professioneel gifmenger.
pi_151919507
Met handremmen lijkt me dat niet zo heel veilig, of hoe moet ik dat zien?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151923697
Ik had heb! wel een windscherm, wat mij betreft nuttig. Ik fietste niet zulke hele lange stukken, 10/15 mins hooguit, maar wel over hele open stukken en dan is de wind vol in dat snoetje soms wel een beetje sneu, zeker in de winter.

Slaaprol, achteraf zou ik willen dat ik het had gehad.
:)
  woensdag 22 april 2015 @ 14:15:41 #172
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151923830
Mijn kind slaapt niet op de fiets, want op de fiets moet je alles wat je ziet benoemen!

Wel een windscherm hier idd, we fietsen best veel, ook over achteraf/ landweggetjes vol in de wind, en dat is zelfs in herfst/lente nog best fris.

Ik ga binnenkort maar eens oriënteren op een achterzitje voor J. Dat tilt toch net wat makkelijker, en als dat voorzitje er af is, past mijn buik weer makkelijker op mijn fiets ;(
pi_151924367
En voor mezelf is dat scherm ook wel handig. Mijn broek wordt minder Nat geregend
pi_151949081
Mijn baby lanceert zichzelf uit de TrippTrapp door zich af te zetten. Dus.. tuigje nodig. Het Stokke tuigje is 40 euro :X . Weet iemand hier of die universele tuigjes ook aan de TrippTrapp passen?
pi_151949125
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 09:46 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn baby lanceert zichzelf uit de TrippTrapp door zich af te zetten. Dus.. tuigje nodig. Het Stokke tuigje is 40 euro :X . Weet iemand hier of die universele tuigjes ook aan de TrippTrapp passen?
Ja! Ik had er 1 van de Kruidvat, maar van de Prenatal is ook prima.
pi_151949149
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 09:46 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn baby lanceert zichzelf uit de TrippTrapp door zich af te zetten. Dus.. tuigje nodig. Het Stokke tuigje is 40 euro :X . Weet iemand hier of die universele tuigjes ook aan de TrippTrapp passen?
Waar zet ze zich op af? Als het op de voetensteun is, kun je die ook lager zetten..
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_151949205
Hebben we al lager gedaan, maar dat ronde zwarte balkje kan niet lager volgens mij, en daar weet ze zich nu met haar teentjes op af te zetten. Het is nogal een acrobaat :') .
pi_151949284
Oh, dat is inderdaad wel inventief. ^O^ . Ik weet het verder niet Razz. Wij hebben nu soms dat I eruit klimt de tafel op, als ze eten ziet liggen op mijn bord waarvan ze vindt dat het van haar is. Maar dat valt nu onder 'opvoeding' vinden wij, dus dan wordt ze teruggezet. :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_151949781
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 09:51 schreef Razztwizzle het volgende:
Hebben we al lager gedaan, maar dat ronde zwarte balkje kan niet lager volgens mij, en daar weet ze zich nu met haar teentjes op af te zetten. Het is nogal een acrobaat :') .
Boeken op d'r hoofd leggen dat ze zwaarder is?

Ik vind het ook heel creatief van haar trouwens. Harry Houdini is er niets bij...
pi_151967781
Prenataltuigje gekocht ^O^ .
Past niet -O- .
Maar met tiewraps wel :7 .

Baby is er blij mee:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151968267
Hoe bevestig je die dan Razz, want wij hebben ook zo'n universeel tuigje maar dat zit voot geen meter :D
pi_151968529
Ik heb een tiewrap door het ene uiteinde gedaan en door het andere en dan om het smalste stukje van de stoel heen :') . Zeg maar daar waar de beugel in de zijkant klikt.

Dus door die haakjes helemaal links en helemaal rechts:

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2015 21:08:57 ]
pi_151969118
Overigens dacht ik door het plaatje hierboven eerste dat die dingen om haar beentjes moesten in plaats van om haar armen :@ . Kuch.
pi_151969771
Wij hadden het riempje van de ikea-stoel gehaald (hebben we als reserve staan) en die aan de tripp trapp gemaakt (vraag me niet meer hoe). Uit de ikea-stoel klimmen lukte toch niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151969776
Erg ston plaatje idd haha.
Wij hebben twee lisse riemojes bij gekregen met een lus. En geen gebruiksaanwijzing :D tieraps it is dus!
pi_151970803
Hier ook tyrips voor universeel tuigje in combinatie met tripptrapp idd
pi_151970995
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:16 schreef Amsel het volgende:
Nieuwe vraag!

Windscherm voor het kinderzitje voor op de fiets, nuttig of overdreven?
's Zomers werkt het ook goed tegen het vliegen happen. :Y

Razz ik weet wel van wie jullie dochter die inventiviteit heeft. :D
pi_151971817
Windscherm op de fiets is nuttig mwb. Mini blijft uit de wind en vangt idd geen gratis vlees, em als ze niet mee is merk ik dat t ook regen tegenhoudt op mm benen :+
S. 2014
J. 2016
pi_151971912
Windscherm is om bovengenoemde redenen zeker een aanrader ^O^
  donderdag 23 april 2015 @ 22:29:39 #190
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151972259
Saar is toch nog geen 9 maanden :@ :?.
KuikenGuppy
pi_151972574
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 22:29 schreef Burdie het volgende:
Saar is toch nog geen 9 maanden :@ :?.
Volgende week wel :Y
1 Dagje ouder als de mijne O+
pi_152045487
Onze zoon gaat binnenkort over naar een 1 persoons bed. Hoe maak je die dan op? Alleen een gewone molton en hoeslaken? Of een waterdichte molton? Vroeger hadden wij alleen zo'n waterdicht zeiltje ter hoogte van je kruis tegen plas/poep ongelukjes, maar die bestaan volgens mij helemaal niet meer.

Is een complete waterdicht molton wel genoeg luchtdoorlatend?
pi_152045747
die bestaan nog wel toch?
of bedoel je niet zoiets: molton bedzeil bij de hema.
pi_152045833
Geen idee eigenlijk of dat hetzelfde spul is, maar we hadden wel zoiets vroeger inderdaad. Maar ik hoor van veel mensen dat ze alleen een normale molton om t matras hebben en dan een hoeslaken eroverheen. Maar als er dan eens gespuugd wordt of iets, wordt je matras toch vies?
pi_152045873
dat weet ik ook niet.
zag ze laatst liggen en dat deed me aan 'vroeger' denken :P
toen werd het grote bed opgemaakt met molton, zeiltje, hoeslaken. maargoed wij hadden ook altijd een laken onder het dekbed en dat zie je nu ook bijna niet meer.
  zondag 26 april 2015 @ 18:10:12 #196
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152046778
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 17:34 schreef gestreeptestoel het volgende:
Geen idee eigenlijk of dat hetzelfde spul is, maar we hadden wel zoiets vroeger inderdaad. Maar ik hoor van veel mensen dat ze alleen een normale molton om t matras hebben en dan een hoeslaken eroverheen. Maar als er dan eens gespuugd wordt of iets, wordt je matras toch vies?
Ik heb een matrasbeschermer van de ikea er onder liggen. Vervolgens geen molton meer.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_152046919
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 22:29 schreef Burdie het volgende:
Saar is toch nog geen 9 maanden :@ :?.
Moeten ze 9 mnd zijn dan om te fietsen? Stabiel lang zitten lijkt me t belangrijkst..?
pi_152047281
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 18:10 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik heb een matrasbeschermer van de ikea er onder liggen. Vervolgens geen molton meer.
Dank je. Ik zag al waterdichte matrasbeschermers met van die elastieken om de hoeken.
  zondag 26 april 2015 @ 19:19:26 #199
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152048789
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 17:21 schreef gestreeptestoel het volgende:
Onze zoon gaat binnenkort over naar een 1 persoons bed. Hoe maak je die dan op? Alleen een gewone molton en hoeslaken? Of een waterdichte molton? Vroeger hadden wij alleen zo'n waterdicht zeiltje ter hoogte van je kruis tegen plas/poep ongelukjes, maar die bestaan volgens mij helemaal niet meer.

Is een complete waterdicht molton wel genoeg luchtdoorlatend?
Die zeiltjes kun je gewoon nog bij de hema kopen hier... Zowieso in ledikantmaat, maar als je die overdwars legt, bescherm je mooi kruishoogte. Ligt dus op de babyafdeling, hier naast de ledikantlakentjes.

Ik heb trouwens voor ¤6 bij ikea een waterdichte molton/ hoeslaken gekocht, en een matrasbeschermer voor ¤4 (met elastieken idd)...

[ Bericht 0% gewijzigd door mousemicky op 26-04-2015 20:17:07 ]
  zondag 26 april 2015 @ 20:34:18 #200
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152051351
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 18:15 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Moeten ze 9 mnd zijn dan om te fietsen? Stabiel lang zitten lijkt me t belangrijkst..?
Met negen maanden is de wervelkolom pas sterk genoeg om klappen (van hobbels in de weg) op te kunnen vangen, er werd (bij ons iig) erg voor gewaarschuwd om echt niet eerder te gaan fietsen.
KuikenGuppy
pi_152051652
Oh dat wist ik niet! Ik dacht dat zitten voldoende was.
Niet dat ik fietsen met baby hier al verantwoord vindt trouwens, er zijn haast geen fietspaden hier.
  zondag 26 april 2015 @ 20:45:15 #202
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152051681
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 20:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

Met negen maanden is de wervelkolom pas sterk genoeg om klappen (van hobbels in de weg) op te kunnen vangen, er werd (bij ons iig) erg voor gewaarschuwd om echt niet eerder te gaan fietsen.
Ja fysiotherapeuten hameren er best wel op vanwege deze reden inderdaad :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_152052757
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 22:29 schreef Burdie het volgende:
Saar is toch nog geen 9 maanden :@ :?.
Komende week tikt ze de 9 mnd aan, maar ze is nu 3x meegeweest met n klein stukje. Ze zit stabiel en kan m.i kleine tochtjes prima opvangen. :)
S. 2014
J. 2016
pi_152052804
Oh, die van mij ging met een half jaar al mee op de fiets. Je moet wat, zonder auto...
Professioneel gifmenger.
  zondag 26 april 2015 @ 21:18:37 #205
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152052894
Daar bestaan tegenwoordig andere systemen voor als het dan toch voor de 9 maanden moet. Babymee, fietskarren waar de MC in kan etc.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 26 april 2015 @ 21:20:50 #206
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152052962
Is dat handig, een babymee?
KuikenGuppy
pi_152053124
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 21:18 schreef laziness het volgende:
Daar bestaan tegenwoordig andere systemen voor als het dan toch voor de 9 maanden moet. Babymee, fietskarren waar de MC in kan etc.
Die paar weken? :? Of heb je t over buurpoes?

Zo'n babymee vind ik trouwens doodeng...
S. 2014
J. 2016
  zondag 26 april 2015 @ 21:40:28 #208
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152053756
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:20 schreef Burdie het volgende:
Is dat handig, een babymee?
Ik vond 'm handig voor de korte stukjes naar het kdv.
Ik zou er niet een plezierritje van een uur mee gaan maken.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 26 april 2015 @ 21:43:24 #209
344469 Amsel
zonder t
pi_152053865
Wij waren vorige week bij het cb en daar vroeg ik ook wanneer ze mee mocht op de fiets. Wil het niet te vroeg doen, maar heb er wel zin in ;) Maar de vpk daar zei dat het inmiddels (8,5 maand) kon omdat ze al heel stevig en lang kan zitten. Nu alleen nog even wachten totdat m'n moederfiets bezorgd is, en tegen die tijd is ze alsnog 9 maanden. Van m'n man moet ze wel een helmpje op, dat wordt nog een hele uitdaging :')
  dinsdag 28 april 2015 @ 21:27:07 #210
344469 Amsel
zonder t
pi_152107448
Ben ik weer 8-)

Wat is het beste / fijnste / handigste campingbedje?
pi_152107541
Ik vind die van Prenatal handig. Althans, als je eenmaal doorhebt hoe je die uitklapt ;) Is ook goed mee te nemen in een relatief handzaam pakket (wel zwaar).
  dinsdag 28 april 2015 @ 21:31:53 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_152107620
Die dingen zijn allemaal hetzelfde qua mechaniek. Je betaalt voornamelijk voor luxe extra opties, even afwegen wat je prettig vindt :)
disclaimer
pi_152107641
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 21:29 schreef Juud-- het volgende:
Ik vind die van Prenatal handig. Althans, als je eenmaal doorhebt hoe je die uitklapt ;) Is ook goed mee te nemen in een relatief handzaam pakket (wel zwaar).
Die heb ik ook. Uitklappen --> denk aan vliegvakantie, denk aan klm --> korte kant, lange kant, middenin.

Daarvoor had ik een floep-tentje. Deryan. Fantastisch. _O_
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 28 april 2015 @ 21:32:55 #214
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_152107667
Zolang de de uitklapvolgorde maar aanhoudt :') . Men zitten kloten met dat ding, uren.

Wij hebben een tweedehands prenatal en mijn moeder 1 van v&d . Ik merk er geen verschil tussen. Beide stevig!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_152107738
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 21:18 schreef laziness het volgende:
Daar bestaan tegenwoordig andere systemen voor als het dan toch voor de 9 maanden moet. Babymee, fietskarren waar de MC in kan etc.
Ik had ook een fietskar. Daar ging hij met vijf weken al in mee. In het autozitje, keurig in de gordels. ^O^
Maar dat ding trapte zo oneindig zwaar achter de fiets, dus toen hij fatsoenlijk kon zitten ging hij voorop. Kon hij ook veel meer zien. O+
Professioneel gifmenger.
pi_152112998
Oh ja, een fietskar willen we hier ook nog. Nog iemand tips daar voor toevallig?
  woensdag 29 april 2015 @ 05:49:55 #217
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_152114378
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 21:32 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Die heb ik ook. Uitklappen --> denk aan vliegvakantie, denk aan klm --> korte kant, lange kant, middenin.

H
E
L
D
pi_152114651
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 05:49 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

H
E
L
D
+1!
Lifehack van de dag :D
pi_152114668
Omg dat had ik echt zeven jaar eerder moeten weten :')
  woensdag 29 april 2015 @ 07:31:13 #220
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_152114676
Ja, dat je niet tot in den treure aan het klooien bent terwijl er telkens een andere zijde instort maar dat is inmiddels niet meer erg want je kind is door alle consternatie toch al over zn slaap heen :')
  woensdag 29 april 2015 @ 08:04:16 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_152114866
Die keer dat er een vader bij me aan de kassa kwam, met een volledig uitgeklapt campingbedje, meegenomen op een gehuurde aanhanger.
"Hij is stuk, hij klapt niet meer in"
"Meneer, heeft u voor het inklappen de tegenovergestelde volgorde aangehouden?"
"..."

Priceless O+
disclaimer
pi_152114955
Die aanhanger :D O+
pi_152115628
:D Ik dacht dat het aan mijn lieftallige echtgenoot lag, die dat bedje niet kon in- en uitklappen, maar dat schijnt dus vaker voor te komen. Ik heb er echt nog nooit moeite mee gehad :o

Als je dat middenvoetje maar niet meteen naar beneden duwt maar eerst die vier kanten uitklapt.
  woensdag 29 april 2015 @ 09:26:44 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152115720
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 07:24 schreef GotC het volgende:

[..]

+1!
Lifehack van de dag :D
Bij Prenatal vertellen ze er gewoon bij dat je hem KLM moet uitklappen en de tegenovergestelde volgorde moet inklappen...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 29 april 2015 @ 09:29:05 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_152115763
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 09:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij Prenatal vertellen ze er gewoon bij dat je hem KLM moet uitklappen en de tegenovergestelde volgorde moet inklappen...
dat moet je ook maar net onthouden natuurlijk :+
disclaimer
pi_152115830
Ikheb altijd ruzie met inklappen.

En hier een babymee! Vond hem ideaal. Gebruikte hem vooral voor de kindjes naar de go te brengen.

nu wordt fietsen lastig aangezien ze beide even zwaar zijn.
  woensdag 29 april 2015 @ 09:36:48 #227
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_152115888
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 09:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij Prenatal vertellen ze er gewoon bij dat je hem KLM moet uitklappen en de tegenovergestelde volgorde moet inklappen...
Dat zouden ze verdomme verplicht moeten stellen aan de tweedehandsverkopers hiervan

:')
  woensdag 29 april 2015 @ 09:37:00 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_152115892
Is Boaz even zwaar als djen? :o :D :')
disclaimer
pi_152116146
Ik moet volgende week weer naar cb maar het zou me niks verbazen als hij zwaarder is als Djen.

Wel klote want die fietsstoeltjes aan het stuur gaan tot max 15 kg.
pi_152116208
En dat redt hij niet meer?! :o Wooooo, dat D voorop en B achterop gewoon een serieuze optie wordt :o
Edit: D is toch niet zo'n lichtgewichtje? Gemiddeld dacht ik?
pi_152116280
Hier zijn ze ook beide evenzwaar, met 2,5 jaar ertussen. Maar D is iets jonger dan Isabel dacht ik?
Anyway, Isabel zit idd voorop, op een zadeltje van http://zadelopstang.nl/. Werkt prima
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_152117016
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 09:54 schreef Mineola het volgende:
En dat redt hij niet meer?! :o Wooooo, dat D voorop en B achterop gewoon een serieuze optie wordt :o
Edit: D is toch niet zo'n lichtgewichtje? Gemiddeld dacht ik?
D weegt rond de 12 kilo :Y
pi_152119104
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 10:26 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

D weegt rond de 12 kilo :Y
Oh dat valt mee, mijne is ook zoiets. Ik dacht dat D meer richting 14 ging, omdat je dat gewicht van het stoeltje noemde!
pi_152119982
Isa weeg nu 13.8kg en zit nog steeds voorop. Het gewicht is niet eens het probleem, maar om haar heen kijken om te zien waar ik rijd wordt nu toch serieus lastig :')
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 30 april 2015 @ 19:33:04 #235
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_152159333
Dochter is 6,5 maand. Krijgt nu nog fles om 7 uur, 12 uur, 4 uur en 8 uur en rond 10 uur en 6 uur groente en fruithapje. Ze krijgt nu een half potje (van de 6 maanden variant) groente en fruit. Mag ze al wel een volledig potje leeg eten? (als ze dat kan) Of is dat nog teveel :?
pi_152159558
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 12:15 schreef Spirit82 het volgende:
Isa weeg nu 13.8kg en zit nog steeds voorop. Het gewicht is niet eens het probleem, maar om haar heen kijken om te zien waar ik rijd wordt nu toch serieus lastig :')
:D das dan wel weer een voordeel van een klein kind. Mijn 4jarige zit ook voorop, ze weegt 14 kilo maar ik kan prima om haar heen kijken nog gelukkig
:)
  donderdag 30 april 2015 @ 20:04:24 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152160267
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 09:56 schreef Morretje het volgende:
Hier zijn ze ook beide evenzwaar, met 2,5 jaar ertussen. Maar D is iets jonger dan Isabel dacht ik?
Anyway, Isabel zit idd voorop, op een zadeltje van http://zadelopstang.nl/. Werkt prima
Ja idd, dat zadeltje is ideaal.
Ik heb het zitje achterop maar van de fiets gehaald, voorop dat zadeltje vind ik (met 1 kind) een stuk prettiger fietsen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152160943
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 19:33 schreef dutchdevil het volgende:
Dochter is 6,5 maand. Krijgt nu nog fles om 7 uur, 12 uur, 4 uur en 8 uur en rond 10 uur en 6 uur groente en fruithapje. Ze krijgt nu een half potje (van de 6 maanden variant) groente en fruit. Mag ze al wel een volledig potje leeg eten? (als ze dat kan) Of is dat nog teveel :?
in principe kan dat wel hoor. De oudste hier kreeg vers, maar ook wel een heel stuk fruit en zeker 150-200 gram groentehapje.
En dan langzaamaan ook naar 4 (of 3 flessen)..

Wij hadden
7 - fles met papgranen
10- fruit
12 fles
16 fles
18 groentehap
21 fles.

Die 12&16 uur fles werden al snel halve flessen en dan om 12 uur brood ernaast en om 16 iets van een broodkorst, stukjes fruit of heel soms een babykoekje..
  donderdag 30 april 2015 @ 21:51:44 #239
378192 -mandy-
I am who I am
pi_152164100
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 00:21 schreef lunapuella het volgende:
Oh ja, een fietskar willen we hier ook nog. Nog iemand tips daar voor toevallig?
Heb me laten vertellen door iemand die zo'n ding had, dat je beter een kunt nemen met de wielen onder de fietskar ipv wielen ernaast. Ivm de breedte. Dan kun je hem nog gemakkelijker als 'buggy' gebruiken en er nog enigszins normaal mee door een winkel.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_152179642
Hoi!

Ik zie een Deryan tentje in de aanbieding. Nou hebben we al wel een campingbedje.
Is zo,n tentje nog van toegevoegde waarde?
  vrijdag 1 mei 2015 @ 13:56:51 #241
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152179673
Ligt er aan waar je het voor zou willen gebruiken?
KuikenGuppy
pi_152179925
Ja, ik dacht dat is misschien wat handzamer? Draagdoek en tentje in de auto ipv kinderwagen en campingbedje?

Edit - en maxi cosi natuurlijk!
Moet dat iemand denkt dat ik met een draagdoek achter het stuur zit :+
  vrijdag 1 mei 2015 @ 14:08:05 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_152179949
ik denk dat draagdoek + campingbed ook een prima optie is voor in de auto onderweg :Y
Tentje lijkt me vooral handig als je géén auto tot je beschikking hebt.
disclaimer
  vrijdag 1 mei 2015 @ 14:09:46 #244
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152179982
Dat tentje scheelt een enorme bak met ruimte tov een campingbedje. We hebben daarom altijd alleen een tentje gehad.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 1 mei 2015 @ 14:18:18 #245
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152180208
Waar zou je die op willen zetten dan :?.
Dat tentje is volgens mij om even in te liggen, op het strand ofzo. Ik zou mijn kind er niet voor de nacht in te slapen leggen. Of zijn er mensen die dat wel doen :?.
KuikenGuppy
pi_152180238
Dat is toch om in te slapen?
pi_152180247
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 14:09 schreef laziness het volgende:
Dat tentje scheelt een enorme bak met ruimte tov een campingbedje. We hebben daarom altijd alleen een tentje gehad.
Dit + dat het heel licht is en je dus met kind en tentje de tram in kan om bij vrienden te eten. Bijvoorbeeld.

Mijne slaapt er elke vakantie/weekendjeweg in. En het kan dus makkelijk mee met het vliegtuig.

ik ben ook fan!
pi_152180284
Campingbed in de tent was in elk geval NIET handig :+ Hier ook groot fan van het tentje, en die is ook zeker prima om in de te slapen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_152180352
Mocht je interesse hebben, dan heb ik er hier nog eentje te koop. Kleinste maat, blauw/zwart. Nieuw :+
  vrijdag 1 mei 2015 @ 14:29:56 #250
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152180536
Nou ingee, kennelijk is het dus wel handig ;).
Ik heb het nog geen seconde gemist iig :P.
KuikenGuppy
  vrijdag 1 mei 2015 @ 14:48:58 #251
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152181030
Dat Deryan tentje is handig als je ook daadwerkelijk gaat kamperen ;)
Je hebt verschillende, de Deryan zijn echt alternatieven voor een campingbedje (met opblaasmatrasje en soms met slaapzak), maar je hebt idd ook van die schaduwstrandtentjes...

Wij hebben een Deryan tentje, want wij zijn kampeerders, en geen campingbed. Als je dat wel hebt, en je gaat niet kamperen, dan zou ik denk ik niet beide aanschaffen.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 14:50:29 #252
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_152181065
als ingee geen interesse heeft in dat tentje danic, dan heb ik dat wellicht wel! Wat wil je ervoor hebben?
pi_152181128
Ja we gaan wel weer kamperen volgend jaar denk ik. Hmmm, ik overweeg het nog even.
pi_152181131
Ingee waar is hij in de aanbieding?

Is dat ding klein genoeg om in mijn handbagage trolley te stoppen?
pi_152181138
Van Asten, 39.99
pi_152181151
Ik dacht aan ¤20,00
Verzenden kan via Kiala
pi_152181388
Jagar ga los!

Ik shop gewoon te veel momenteel, dat gaat dan weet op zolder en komt weer te voorschijn bij de volgende verhuizing :( .
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:04:58 #258
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152181394
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 14:53 schreef Cholula het volgende:
Ingee waar is hij in de aanbieding?

Is dat ding klein genoeg om in mijn handbagage trolley te stoppen?
Ik denk t niet. Het is zo'n pop-up ding, dus een rond pakketje van een cm of 40(?) doorsnee, 15-20 cm dik. Wij hebben de kleine (baby)Deryan. Er is ook nog een peuterversie, die is nog groter natuurlijk...
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:05:58 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_152181420
maar er mot toch nog een matrasje in dan?
disclaimer
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:07:23 #260
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152181456
Wij gebruikten hem ook als we een avondje bij iemand op bezoek gingen. En in een hotelkamer gebruikten we 'm ook.
Tentje in een tent hebben we dan juist weer niet gedaan :D
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:07:55 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_152181472
ik ga wel voor een gewoon campingbed trouwens, wil 'm toch gaan gebruiken voor als we een lange dag weg hebben (zoals een familiefeest ofzo) en dan hebben we altijd onze Vulva V40 mee. Alle plekken waar we op de fiets kunnen komen (ouders enzo) hebben al babybedden staan :')

Daarbij gaan we 'm waarschijnlijk ook als buitenbox gebruiken straks, als manlief aan 't klussen is op z'n papadag :')
disclaimer
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:08:05 #262
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152181477
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:05 schreef Stormqueen het volgende:
maar er mot toch nog een matrasje in dan?
Die zit er bij. Een zichzelf opblazend matje.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:08:45 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_152181492
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:08 schreef laziness het volgende:

[..]

Die zit er bij. Een zichzelf opblazend matje.
Ah, dat is wel handig!
disclaimer
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:14:08 #264
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152181655
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:07 schreef laziness het volgende:
Wij gebruikten hem ook als we een avondje bij iemand op bezoek gingen. En in een hotelkamer gebruikten we 'm ook.
Tentje in een tent hebben we dan juist weer niet gedaan :D
Campingbedje in de tent past hier echt niet, en baby/dreumes los in de tent = ontsnappingsgevaar (hij weet hoe de ritsen werken) ;)
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:14:43 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_152181674
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:14 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Campingbedje in de tent past hier echt niet, en baby/dreumes los in de tent = ontsnappingsgevaar (hij weet hoe de ritsen werken) ;)
maar zo'n babyslaaptent heeft toch ook ritsen?
Of zitten die alleen aan de buitenkant?
disclaimer
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:16:09 #266
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152181725
Wij deden idd de lipjes van de rits aan de buitenkant en bovenin... Tent heeft dubbelzijdige ritsen, binnen en buiten lipjes...
pi_152182946
Oh over reisbedjes: kom ik weer met consumentenbond test van eind 2014 test met reisbedjes en dan vooral kantelgevaar is daarmee getest, scherpe randen, stevigheid van constructie en verstrikkingsrisico's. Als beste uit de test de 4momsbreeze van 300 euro :o De Nuna Sena van 140 euro en de Qute van huismerk Baby dump van 30 euro. (Die laatste hebben wij gekocht, dan de luxe versie met verhoging voor kleine baby's en kruipluik).

De prenatal had een 6.9 als cijfer, het enige bedje dat kantelgevaar oplevert wanneer kindje staand leunt én wanneer het tegen de zijkant aan rolt terwijl het bedje meer dan 29 graden gekanteld staat (even overgetypt). (De qute heeft ook kantelgevaar bij zijkant liggen met een hoek van 29 graden, maar niet bij staand leunen dus) De Deryan is ook meegenomen. Zijn ze ook wel positief over, het gebruiksgemak.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hilmo op 01-05-2015 16:04:17 ]
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:22:00 #268
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152183585
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:07 schreef Stormqueen het volgende:
ik ga wel voor een gewoon campingbed trouwens, wil 'm toch gaan gebruiken voor als we een lange dag weg hebben (zoals een familiefeest ofzo) en dan hebben we altijd onze Vulva V40 mee. Alle plekken waar we op de fiets kunnen komen (ouders enzo) hebben al babybedden staan :')

Daarbij gaan we 'm waarschijnlijk ook als buitenbox gebruiken straks, als manlief aan 't klussen is op z'n papadag :')
V40 O+.
Wij hebben nu een insignia, daar past ons halve huis in :').
Kamperen is hier overigens een scheldwoord :P.
KuikenGuppy
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:26:08 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_152183723
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:22 schreef Burdie het volgende:

[..]

V40 O+.
Wij hebben nu een insignia, daar past ons halve huis in :').
Kamperen is hier overigens een scheldwoord :P.
ik vraag me ook af of jouw man wel in een tentje past :D

En kutburgerbakken O+
disclaimer
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:26:32 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152183742
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:26 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik vraag me ook af of jouw man wel in een tentje past :D
Niet in zo'n Deriyan iig 8-).
KuikenGuppy
pi_152187033
Op de buik leggen enzo... hoe vaak moet je dat doen? Wanneer moet Sjaak echt wat gaan kunnen? Ik las ergens 3x per dag maar dat halen we hier niet..
pi_152187479
Ik deed het meestal oefenen tijdens het luier verschonen.
pi_152188118
MC hier probeerde ik het ook structureel voor het verschonen te doen. Zolang als baby het vol houdt. Soms was dat een paar seconden.. soms wat langer.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 20:54:48 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_152191281
Laatst vroeg hier iemand hoe je je baby in bad moet doen als ze uit het babybadje groeien. Ik heb echt een bazenoplossing gevonden!



Je hebt je handen vrij, baby kan heerlijk watertrappen en op een badeend kauwen, en je hoeft er niet bij te gaan liggen :D

Credits voor razztwizzle :P
disclaimer
pi_152191330
Ja jonguh die tip gaf ik toch al meteen toen :{w beetje gaan zitten fotopatsen met je O+ geweldige kind O+ met MIJN tip. Pffrt.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 20:57:29 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_152191399
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 20:55 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja jonguh die tip gaf ik toch al meteen toen :{w beetje gaan zitten fotopatsen met je O+ geweldige kind O+ met MIJN tip. Pffrt.
oh echt? Dan heeft mijn harddisk dat niet opgeslagen, sorry :')

Ik twijfelde nog of ik het sterretje wel moest zetten :+
disclaimer
pi_152191480
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 20:54 schreef Stormqueen het volgende:
Laatst vroeg hier iemand hoe je je baby in bad moet doen als ze uit het babybadje groeien. Ik heb echt een bazenoplossing gevonden!

[ afbeelding ]

Je hebt je handen vrij, baby kan heerlijk watertrappen en op een badeend kauwen, en je hoeft er niet bij te gaan liggen :D

Credits voor razztwizzle :P
Ja jonguh dan moet je wel n bad hebben... :'(
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 1 mei 2015 @ 21:00:16 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_152191501
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 20:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ja jonguh dan moet je wel n bad hebben... :'(
kan je ook onder de does zetten!
disclaimer
pi_152191556
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 20:54 schreef Stormqueen het volgende:
Laatst vroeg hier iemand hoe je je baby in bad moet doen als ze uit het babybadje groeien. Ik heb echt een bazenoplossing gevonden!

[ afbeelding ]

Je hebt je handen vrij, baby kan heerlijk watertrappen en op een badeend kauwen, en je hoeft er niet bij te gaan liggen :D

Credits voor razztwizzle :P
Dat lijkt me toch vrij taai hoor, zo'n badeend. O+
Professioneel gifmenger.
pi_152191585
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 21:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

kan je ook onder de does zetten!
nee ik noteer dit gewoon als reden dat mn volgende huis een bad MOET hebben :+
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 1 mei 2015 @ 21:04:12 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_152191644
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 21:01 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch vrij taai hoor, zo'n badeend.
ja, dat denk ik wel van meer dingen...


disclaimer
pi_152191667
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 21:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

kan je ook onder de does zetten!
Is dat ding ook een beetje bestand tegen kind dat continu op buik wil rollen? Voordat ze een faceplant maakt op de harde tegels :')
  vrijdag 1 mei 2015 @ 21:06:15 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_152191698
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 21:05 schreef Skittles het volgende:

[..]

Is dat ding ook een beetje bestand tegen kind dat continu op buik wil rollen? Voordat ze een faceplant maakt op de harde tegels :')
ja, is echt een soort kuip!
disclaimer
pi_152191701
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 21:05 schreef Skittles het volgende:

[..]

Is dat ding ook een beetje bestand tegen kind dat continu op buik wil rollen? Voordat ze een faceplant maakt op de harde tegels :')
Ja, A. wil continu omrollen maar heeft nog lang niet genoeg buikspier om omhoog te komen en om te rollen uit dit ding. Als ze wel zelf omhoog komen dan.. eh.. tuigje erin :+ ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2015 21:06:37 ]
pi_152191710
Is M nu trouwens zo lang of lijkt dat maar zo op de badfoto?
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 1 mei 2015 @ 21:07:54 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_152191742
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 21:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Is M nu trouwens zo lang of lijkt dat maar zo op de badfoto?
ze is +1 op de lengte lijn en 0 op de gewichtslijn, dus niet extreem ofzo :)
disclaimer
pi_152191783
Zo'n stoel zakken de pootjes van uit elkaar als ie maar lang genoeg in het warme water staat en zakt je kind alsnog onder water :')
  vrijdag 1 mei 2015 @ 21:09:53 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_152191792
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 21:09 schreef BlueEyes het volgende:
Zo'n stoel zakken de pootjes van uit elkaar als ie maar lang genoeg in het warme water staat en zakt je kind alsnog onder water :')
oh, dit model niet hoor!

Ik ging googlen op baby badzitje ;(


disclaimer
pi_152191871
:o _O-
  vrijdag 1 mei 2015 @ 21:12:27 #290
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
  vrijdag 1 mei 2015 @ 21:16:10 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_152192036
Dat denken die baby's ook :')
disclaimer
pi_152192084
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 21:04 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, dat denk ik wel van meer dingen...


[ afbeelding ]
Sorrie, ik moet quoten om de foto te kunnen zien. :@ Foon is een beeeetje slecht. En te lui om de pc aan te zetten. :@

Edit: :D dat bekkie! O+
Professioneel gifmenger.
pi_152192359
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 21:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

oh, dit model niet hoor!

Ik ging googlen op baby badzitje ;(


[ afbeelding ]
Bhehehehehehehehehehe
pi_152193591
Omg ik schud mijn kind wakker _O-
pi_152193692
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 19:22 schreef Twinkle20 het volgende:
MC hier probeerde ik het ook structureel voor het verschonen te doen. Zolang als baby het vol houdt. Soms was dat een paar seconden.. soms wat langer.
Wij verschonen tussen wakker worden en eten. Dus niet snel genoeg verschonen is huilen. Na het eten moet Sjaak een half uur rechtop gehouden worden. En daarna is hij alweer best moe (niet dat hij dan altijd slaapt, maar toch). Dus ik zie een planning-uitdaging!
Hij doet dat hoofd omhoog houden al wel goed wanneer hij bij mij of vrouw op de borst ligt te chillen. Met oogcontact maken enzo.
pi_152193796
Dat tummy time doe ik ook te weinig. Maar ze zit wel af en toe rechtop bij me en dan houdt ze haar hoofd ook vrij netjes. En bij mij buik op buik liggen we elke dag wel even.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 22:02:58 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_152194178
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 21:51 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wij verschonen tussen wakker worden en eten. Dus niet snel genoeg verschonen is huilen. Na het eten moet Sjaak een half uur rechtop gehouden worden. En daarna is hij alweer best moe (niet dat hij dan altijd slaapt, maar toch). Dus ik zie een planning-uitdaging!
Hij doet dat hoofd omhoog houden al wel goed wanneer hij bij mij of vrouw op de borst ligt te chillen. Met oogcontact maken enzo.
wij deden het in het begin ook zelden en het is helemaal goed gekomen. hij is straks ook actiever, langer wakker. Dan gaat dat ook makkelijker :)
disclaimer
pi_152194255
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 22:02 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

wij deden het in het begin ook zelden en het is helemaal goed gekomen. hij is straks ook actiever, langer wakker. Dan gaat dat ook makkelijker :)
Daar hoop ik maar op. Hij heeft al genoeg kracht in ieder geval. Gooit af en toe zijn hoofd zo hard opzij dat je goede reflexen moet hebben en op tijd je arm uit moet steken om hem te vangen. Dus ik maak me geen zorgen :D
pi_152194335
Tummy time schiet er hier ook nog bij in. Als ik het te snel na een voeding doe moet hij spugen en daarna slaapt ie meestal. Probeer het bij verschonen te doen maar dan heeft meneer hongerrrrrr dus dat is ook niet zo'n succes.
pi_152194535
Ik moet na het voeden toch een half uur wachten voor het verschonen, want dan moet er standaard toch gepoept worden :).
En dan is de voeding ook mooi genoeg gezakt om even op de buik te liggen en scheel te kijken.
pi_152194617
Ik vraag me ook weleens af waarom ik voor de voeding verschoon. Twee tot drie keer per dag kan ik een kwartier na de voeding alweer verschonen :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')