Nee, uiteraard niet.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:59 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je rijdt vooruit en wil de bak in de achteruit duwen?
Ik vraag me dat af. Ik heb dus een keer iemand horen zeggen dat nieuwe bakken in Zweden heel weinig kosten..quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:02 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
hij bedoeld (hoop ik) uit de versnelling halen.
@delano, nieuwe bak is leuk, niet voor de 9-3OG, overstijgt de dagwaarde een beetje.
ik wil niet zeggen dat je de OG weg moet doen, eerder een 2dehandse bak, die dingen sneuvelen niet vaak itt de 5HP24A die ik in mijn auto heb zittenquote:Op dinsdag 7 april 2015 15:20 schreef delano.888 het volgende:
Weet iemand de details over waar in Zweden dat was en hoe je daar aan komt? Volgens mij ergens in een Saab fabriek oid? Aangezien er in juni wat mensen naar zweden gaan, dacht ik misschien is er dan ergens via iemand iets te regelen.
1 van de problemen bijvoorbeeld: ik rem mijn auto af, trap de koppeling volledig in, en probeer de pook naar achteruit te duwen. Heel soms ben ik dan ineens tandjes aan het poetsen. Waar ik niks van snap, aangezien ik de koppeling volledig in heb. En de koppeling is nog goed volgens mij, die slipt nooit.
En naar/uit de 5 schakelen gaat steeds stroever enz.
[..]
Nee, uiteraard niet.
Ik kom aanrijden thuis. Ik zet de auto HELEMAAL stil. Trap de koppeling in, en zet hem in de achteruit. Dan ineens hoor ik tanden schrapen. Wat is er dan aan de hand? Het gebeurt niet vaak, ongeveer 1 op de 10x..
[..]
Ik vraag me dat af. Ik heb dus een keer iemand horen zeggen dat nieuwe bakken in Zweden heel weinig kosten..
En mijn auto is mij veel te dierbaar. Ik ga hem echt niet vervangen.
Dat snap ik. Maar een 2e hands bak gaat het minder lang volhouden dan een nieuwe.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:22 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
ik wil niet zeggen dat je de OG weg moet doen, eerder een 2dehandse bak, die dingen sneuvelen niet vaak itt de 5HP24A die ik in mijn auto heb zitten
Koppeling op z'n eindje of de synchromesh. Maar als het 1 op de 10 keer voorkomt zou ik er lekker nog even mee door blijven rijden.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:20 schreef delano.888 het volgende:
...
Nee, uiteraard niet.
Ik kom aanrijden thuis. Ik zet de auto HELEMAAL stil. Trap de koppeling in, en zet hem in de achteruit. Dan ineens hoor ik tanden schrapen. Wat is er dan aan de hand? Het gebeurt niet vaak, ongeveer 1 op de 10x..
...
Maar voor een model dat al ruim 12 jaar niet meer gemaakt wordt?quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:23 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar een 2e hands bak gaat het minder lang volhouden dan een nieuwe.
En ik weet 99,9% zeker dat iemand hier, of op Saabforum heeft verteld dat er in Trollhattan nieuwe bakken liggen voor lagere prijzen dan ze hier 2e hands kosten.
Dat is echt wat iemand hier, of op Saabforum, mij heeft verteld. Dat er ergens daar nog een hele berg versnellingsbakken liggen te verstoffen. Ik hoop dat iemand hier het verhaal herkent.quote:Op dinsdag 7 april 2015 19:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar voor een model dat al ruim 12 jaar niet meer gemaakt wordt?
Ook toen Saab nog gewoon draaide was de 9-3 OG al een behoorlijke tijd uit productie.
Aaahhh 18 inch op een 9-3, in elke geul vliegt het stuur uit je handen of valt dat mee?quote:Op maandag 13 april 2015 18:14 schreef Descendent het volgende:
[ link | afbeelding ]
Hep nieuwe velgen. 18".
Gaaf!, doet me denken aan de Focus RS velg, nu nog woeste brembo's erachter stoppenquote:Op maandag 13 april 2015 18:14 schreef Descendent het volgende:
[ link | afbeelding ]
Hep nieuwe velgen. 18".
Ik vind dat je wel echt belachelijk weinig vraagt. Je kan makkelijk het dubbele of meer er voor krijgen. Waarom zo weinig?quote:Op maandag 27 april 2015 01:07 schreef Tomatenboer het volgende:
V&A / [TK] SAAB 9-3 Coupé 2.0 T bj 2000 174.000 km
Even schaamteloos mijn SAABje onder de aandacht brengen.
Dat, 1500 euro moet geen probleem zijn.quote:Op maandag 27 april 2015 08:46 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik vind dat je wel echt belachelijk weinig vraagt. Je kan makkelijk het dubbele of meer er voor krijgen. Waarom zo weinig?
En staat hij op saab forum marktplaats? Daar zitten de liefhebbers, die kennen de waarde.
Dat komt omdat ik 'm zelf heb aangeschaft voor ¤ 1.450,- en omdat vergelijkbare SAAB's voor rond de ¤ 1.250 te koop staan, veelal met meer kilometers, maar mijn SAAB heeft wel een paar kleine puntjes; zo gaat de elektrische antenne niet meer terug naar binnen (is niet duur om te repareren), en zijn volgens mij de motorsteunen aan vervanging toe. Maar dat is het dan ook wel hoor.quote:Op maandag 27 april 2015 08:46 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik vind dat je wel echt belachelijk weinig vraagt. Je kan makkelijk het dubbele of meer er voor krijgen. Waarom zo weinig?
Ik heb 'm daar aangeboden, maar kan geen foto's plaatsen daar, en inmiddels is mijn advertentie al weggezakt tot voorbij pagina 11.quote:En staat hij op saab forum marktplaats? Daar zitten de liefhebbers, die kennen de waarde.
Zonde. Maar ja,soms is het niet anders.quote:Op maandag 27 april 2015 09:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Een prima auto voor het geld dus, heeft zich tot dusverre uiterst betrouwbaar getoond, motor loopt perfect, rijdt voortreffelijk en alles functioneert verder naar behoren, ergens voelt het dan ook wel als weggeven, maar ik wil / moet helaas liever vandaag als morgen van m'n auto af.
Ja dit dus.... zeker met een T5 motor.quote:Op maandag 27 april 2015 09:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat, 1500 euro moet geen probleem zijn.
als ik er niet 1 had had ik hem vandaag nog opgehaald voor dat geld...
Maar die nieuwe bakken zijn dus niet meer aan te komen begrijp ik?quote:Op dinsdag 28 april 2015 09:53 schreef JohnB52 het volgende:
Die bakken waren op saabfestival 2013 te koop. Op het terrein van saabmuseum.
Delano, vraag JeroenGSI eens. Dan heb je er een andere bak onder hangen voor ik denk 400/500 euro.
Je kan ook nog naar je pookafstelling laten kijken?
Ah balen ik had daar echt goede hoop in...quote:Op dinsdag 28 april 2015 20:46 schreef JohnB52 het volgende:
Nee die bakken zijn allemaal verkocht. En saabpartners.com heeft er ook een aantal ingeslagen :-)
Die antenne is voor 20 euro gemaakt.quote:Op maandag 27 april 2015 09:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat komt omdat ik 'm zelf heb aangeschaft voor ¤ 1.450,- en omdat vergelijkbare SAAB's voor rond de ¤ 1.250 te koop staan, veelal met meer kilometers, maar mijn SAAB heeft wel een paar kleine puntjes; zo gaat de elektrische antenne niet meer terug naar binnen (is niet duur om te repareren), en zijn volgens mij de motorsteunen aan vervanging toe. Maar dat is het dan ook wel hoor.
Een prima auto voor het geld dus, heeft zich tot dusverre uiterst betrouwbaar getoond, motor loopt perfect, rijdt voortreffelijk en alles functioneert verder naar behoren, ergens voelt het dan ook wel als weggeven, maar ik wil / moet helaas liever vandaag als morgen van m'n auto af.
[..]
Ik heb 'm daar aangeboden, maar kan geen foto's plaatsen daar, en inmiddels is mijn advertentie al weggezakt tot voorbij pagina 11.
Mooie hoor, en zo onder die boom in bloei ookquote:Op zondag 3 mei 2015 14:12 schreef L0we het volgende:
Ik rij sinds zaterdag ook saab, een 9-3 2.2 diesel uit '99.
Blij mee! Ontzettende vooruitgang ten opzichte van mijn Megane Break.
Wel heb ik het idee dat hij af en toe wat traag aanvoelt, dus ik wil komende week alle vacuümslangen vervangen & het inlaattraject schoonmaken.
[ afbeelding ]
Beetje van beide, de breuk zat direct bij de connector en kon daardoor niet makkelijk verwijderd worden. Toen moest er het 1 en ander gesoldeerd worden. Heb de aantekeningen gezien, gehele elektrische schema's zijn er uit de kast getrokken.quote:Op zondag 3 mei 2015 14:43 schreef Leandra het volgende:
Oi, dat is een kleine 4 uur aan arbeidsloon... Hadden ze zoveel tijd nodig om de oorzaak te vinden of zat het op zo'n onmogelijke plek?
Ja, dat laatste uiteraardquote:Op zondag 3 mei 2015 14:47 schreef Bassen het volgende:
[..]
Beetje van beide, de breuk zat direct bij de connector en kon daardoor niet makkelijk verwijderd worden. Toen moest er het 1 en ander gesoldeerd worden. Heb de aantekeningen gezien, gehele elektrische schema's zijn er uit de kast getrokken.
Belangrijkste is dat die het weer doet.
Thnx. Ik moet hem nog eens goed schoonmaken, maar vind het echt wel een heel toffe autoquote:Op zondag 3 mei 2015 14:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mooie hoor, en zo onder die boom in bloei ook
Dankjeeeequote:
Je lijkt ook net een vrouw...quote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:43 schreef eXplorer1 het volgende:
Straks weer teug bij Saab
Saab 9-5 Vector MY2004 gekocht, nu de S8 even kwijt zien te raken
nice! Pics?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:43 schreef eXplorer1 het volgende:
Straks weer teug bij Saab
Saab 9-5 Vector MY2004 gekocht, nu de S8 even kwijt zien te raken
Hahaha daar lijkt het wel opquote:
T verbruik was hoger dan Saab?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:14 schreef eXplorer1 het volgende:
Nu werd ik ielig van het verbruik en ben ik terug bij Saab
Dat verbaast me niets als het om een S8 gaat.... al even afgezien van het feit dat Saab nog redelijk zuinig is voor het formaat auto.quote:
Max 100kmh op snelweg, 1 op 7quote:
Wat denk je met de Saab te doen dan? 9-5 is nu ook niet bepaald zuinigquote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:53 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Max 100kmh op snelweg, 1 op 7
In de stad met wat spelen, 1 op 4-5
Uhmmm niet leuk meer dus.
Ken het, ik ging destijds van 1 op 14 naar 1 op 9.. Daar word je inderdaad wel een keer flauw van.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:14 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Hahaha daar lijkt het wel op
Begon te balen van de ielige 4 cilinder, toen s80 gekocht en opgefokt naar 270whp, toen werd ik ielig van FWD en heb ik de S8 gescoord.
Nu werd ik ielig van het verbruik en ben ik terug bij Saab
Met de 9-5 en 9-3 (stage 3) deed ik constant 1 op 8 met zware voet.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 19:02 schreef Bassen het volgende:
[..]
Wat denk je met de Saab te doen dan? 9-5 is nu ook niet bepaald zuinig
kloptquote:Op zondag 10 mei 2015 16:38 schreef JohnB52 het volgende:
Die Volvo heb je ook niet lang gehad?
edit: die Audi ook niet.
tja, ik geef niet zoveel om OEM velgen, blijkbaar zijn er meerdere mensen die zo denken (helaas).quote:Op maandag 11 mei 2015 16:54 schreef Descendent het volgende:
Echt serieus heeft er nog niemand mijn 17"Hirsch velgen willen kopen. Had verwacht dat ze er zo ongeveer om zouden vechten op mn oprit. Maar behalve de typische 'voor 300 kom ik ze morgen ophalen' schooiers nog weinig serieuze reacties gehad.
650 voor een setje met 3 goede banden is toch niet eens zo veul?>
375 totaal voor stage1. Dit was eigenlijk stage3. Ik had er verdomme niet een paar uur over na moeten denken..quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:55 schreef JohnB52 het volgende:
En wat kost het dan nieuw?
apc klep is nieuw van neobrothers niet heel duur, dan de siliconen slangen idem, en dan nog wat gratis software van t Internet...
jij had toch T7?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:40 schreef delano.888 het volgende:
[..]
375 totaal voor stage1. Dit was eigenlijk stage3. Ik had er verdomme niet een paar uur over na moeten denken..
Nee T5. Dus die set van Saab forum was wel een hele leuke geweest voor mij maarja dikke pech.quote:
Ja, ik denk het wel! Als het past in een 9-3 5 deurs uit '99 tenminste?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:11 schreef delano.888 het volgende:
Iemand behoefte aan 4 gratis deurpanelen? (ophalen Arnhem)
Zo niet gaan ze spoedig naar de stort, zonde toch.
[ afbeelding ]
Jep dit is een 5 deurs uit 00 dus past exact hetzelfde in een 99.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:47 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja, ik denk het wel! Als het past in een 9-3 5 deurs uit '99 tenminste?
Omdat je een 9-3 uit 2000 hebtquote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:47 schreef delano.888 het volgende:
Vraag me af waarom jullie dachten dat ik een T7 had nee, lekker betrouwbaar T5.
Maar niemand die een stoffen interieurtje wil dus? Zal zo eens een foto posten van mijn resultaat, van mijn zeer unieke interieur combi.
Ah zo! Nee ik heb 1 van de laatste T5's inderdaad, erg blij meequote:
Heeft geen haast. Ik bedoel alleen dat ik die aanbieding op saabforum gewoon had moeten pakken, en dat is dom dat ik daar te lang over dacht.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 18:59 schreef JohnB52 het volgende:
Nou Saab-tuners is er (tijdelijk) mee gestopt maar je kan ook naar Evo, die kan het ook. Stuur hem anders eens een pb via Saabforum.
En apc klep gewoon hier kopen:
http://www.neobrothers.co(...)d5fa757a60b8b1503782
Vanavond heb ik ze opgehaald, bedankt! Morgen 2 panelen maar even vervangen / fixen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:11 schreef delano.888 het volgende:
Iemand behoefte aan 4 gratis deurpanelen? (ophalen Arnhem)
Zo niet gaan ze spoedig naar de stort, zonde toch.
[ afbeelding ]
Edit: gereserveerd
Ziet er ook in het echt erg tof uit. Zo'n stuur ga ik nog even naar op zoek, net zoals die armsteun. Dat is ongeveer het enige wat ik echt mis aan mijn vorige auto.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:41 schreef delano.888 het volgende:
Dit is mijn huidige interieur, begonnen als een stock 9-3 met enkel beige stof zonder stoelverwarming, aangepast:
-Aero stuur ¤50,-
-Pook/handrem hoes ¤30,-
-Van beige stof naar grijs stof (ik wil geen leer ivm te heet in de zomer / te koud in de winter), en daarbij zat gelijk stoelverwarming ¤40,-
-4 leren deurpanelen ¤30,-
Heb ik toch mooi even bij mekaar gesprokkeld, ¤150 totaal verder en ik heb een interieur dat niemand heeft:
[ afbeelding ]
In het midden toch?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:51 schreef L0we het volgende:
[..]
Vanavond heb ik ze opgehaald, bedankt! Morgen 2 panelen maar even vervangen / fixen.
Weet iemand overigens hoe ik de asbak los krijg? Om hem te legen? Ik voel er onder wel een knop, alsof je die in moet drukken maar dat werkt niet...
Kan natuurlijk, ieder zijn ding. Maar zeker een korte broek op een dag van 30 graden in een zwarte auto met zwart leer, is iets wat hier voor zou komen en niet aangenaam is imo.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:53 schreef Leandra het volgende:
Netjes!
En toch.... ik ben heel blij dat ik in beide auto's leren bekleding heb (in de Caab is logisch natuurlijk), en eigenlijk heb ik nog nooit last gehad van te hete bekleding in de zomer, en in de winter gewoon de stoelverwarming aan als het te koud is.
Ik denk dat ik bij een volgende auto leren bekleding (en elektrische stoelen met geheugen) wel als zoek-eis neerzet.
Ja, dat dacht ik dus ook, heb een partij lopen drukken op die knop maar krijg het niet voor mekaar .quote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
In het midden toch?
Ik zou echt even in de auto moeten gaan zitten voelen hoe dat precies moet, want ik weet dat ik hem er een paar keer uitgehaald heb, maar dat gaat puur op gevoel
Ik loop wel even naar de garage.... een 9-3 og neem ik aan toch, geen 9-3 Sport Sedan?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:00 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik dus ook, heb een partij lopen drukken op die knop maar krijg het niet voor mekaar .
Super . Yes; een og.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik loop wel even naar de garage.... een 9-3 og neem ik aan toch, geen 9-3 Sport Sedan?
Original gangsterquote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:06 schreef L0we het volgende:
[..]
Super . Yes; een og.
kostte me ook een halve week om achter te komen waar dat og voor stond...
quote:
Oke... Zometeen gelijk maar eventjes kijken. Ik moet het helaas nog eventjes zonder boekje doen, die zat niet bij de auto. Voor zulk soort dingen toch wel ideaal.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:14 schreef Leandra het volgende:
Ik moest het boekje erbij pakken, want ik kreeg het niet voor elkaar
Maar onder de asbak zit een knopje waarmee je de asbak kunt ontgrendelen, dit kan zowel open als dicht.
Ik heb het boekje wel digitaal voor je als je wil zie dmquote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:16 schreef L0we het volgende:
[..]
[..]
Oke... Zometeen gelijk maar eventjes kijken. Ik moet het helaas nog eventjes zonder boekje doen, die zat niet bij de auto. Voor zulk soort dingen toch wel ideaal.
http://www.saabinfo.net/files/pdf/SAAB_9-3MY00.pdfquote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:16 schreef L0we het volgende:
[..]
[..]
Oke... Zometeen gelijk maar eventjes kijken. Ik moet het helaas nog eventjes zonder boekje doen, die zat niet bij de auto. Voor zulk soort dingen toch wel ideaal.
Haha ik wou het bestand al gaan mailen, maar dit kan natuurlijk ookquote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
http://www.saabinfo.net/files/pdf/SAAB_9-3MY00.pdf
Altijd handig om op je computer te hebben.... ik gebruik m'n opgeslagen manuals ook regelmatig.
Mijn Saab ziet er hetzelfde uit van binnen!quote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:41 schreef delano.888 het volgende:
Dit is mijn huidige interieur, begonnen als een stock 9-3 met enkel beige stof zonder stoelverwarming, aangepast:
-Aero stuur ¤50,-
-Pook/handrem hoes ¤30,-
-Van beige stof naar grijs stof (ik wil geen leer ivm te heet in de zomer / te koud in de winter), en daarbij zat gelijk stoelverwarming ¤40,-
-4 leren deurpanelen ¤30,-
Heb ik toch mooi even bij mekaar gesprokkeld, ¤150 totaal verder en ik heb een interieur dat niemand heeft:
[ afbeelding ]
Ja, die van ons is ook X?-??-48.quote:Op zondag 17 mei 2015 00:54 schreef JohnB52 het volgende:
Xt-ph-48 is t kenteken, of bedoelde je dat niet?
Hoe doet die fsp het van jullie? Wat onderhoud betreft?
laat maar, dat werkt niet...quote:Op zondag 17 mei 2015 18:03 schreef delano.888 het volgende:
Die chromen eind stukken zijn 15 euro op ebay inc verzending. Ik heb er ook een mooie op zitten.
3 auto's vind ik een beetje too muchquote:Op zondag 17 mei 2015 23:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon allebei hebben hè....
Herkenbaarquote:Op maandag 18 mei 2015 10:38 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
3 auto's vind ik een beetje too much
Hoezo werkt dat niet? Zit hier al ongeveer een jaar perfect vast, en dan heb ik alleen maar de schroefjes gebruikt die er bij zaten, je kan natuurlijk ook lassen als je dat veiliger vind.quote:
Euwwww nou snap ik m.quote:Op maandag 18 mei 2015 12:04 schreef JohnB52 het volgende:
Nee ik had wat anders gevonden (ecu tuning van speedparts) maar die ging niet in jouw auto werken...
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-98-02/tuning/200/
deze dus.
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-98-02/tuning/154/
die heb jij nodig...
Denk ik...
IKR. De volgende keer pak ik m.quote:Op maandag 18 mei 2015 12:07 schreef JohnB52 het volgende:
ja, niet meer over nadenken dus voortaan Delano
Kan me voorstellen dat ze er altijd iets hoger mee adverteren, om wat speelruimte incalculeren. Als je 3500 wil vangen, zou ik hem ook voor 4000 te koop zettenquote:Op maandag 18 mei 2015 22:54 schreef JohnB52 het volgende:
Was niet wat ik zocht.
Op zoek naar de volgende, of die van scherpenisse kopen.
Wel vreemd, had al een mondelinge overeenkomst over de prijs, staat ie nu op de site voor ¤3995...
Nou ja morgen belt ie me terug, we zien wel.
http://www.marktplaats.nl(...)eff636f4f8b9c5b7a618
Anders deze even bekijken.
Hij stond al ruim een maand voor minder te koop, de prijs is nu ineens omhoog gegaanquote:Op dinsdag 19 mei 2015 10:06 schreef L0we het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat ze er altijd iets hoger mee adverteren, om wat speelruimte incalculeren. Als je 3500 wil vangen, zou ik hem ook voor 4000 te koop zetten
Geld staat al op de rekening, RA staat nog voor de deur, 23e opgehaald...quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:27 schreef Descendent het volgende:
Oh; nou snap ik je SF berichtjes opeens John. Wist heul niet dat je achter een cabrio aanzat.
De RA al verkocht dan?
Eh wat?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:25 schreef JohnB52 het volgende:
@delano waarom maar je zelf je tuningssetje niet?
Die uit Scherpenisse ziet er wel gaaf uit trouwens. Al gekocht?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:28 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Geld staat al op de rekening, RA staat nog voor de deur, 23e opgehaald...
moest even andere dingen doenquote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:25 schreef JohnB52 het volgende:
Nee nog niet :-P
Ps: F5 knop kapot?
Maar die van mij gaat naar 265pk en 370Nm denk ik.
@delano waarom maar je zelf je tuningssetje niet?
Dat is een beetje krap zonder een leuke IC, ik merk vaak als men richting dat vermogen gaat met enkel een td04-15t dat de IAT toch wel aardig hoog komt in de wat warmere dagen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:25 schreef JohnB52 het volgende:
Nee nog niet :-P
Ps: F5 knop kapot?
Maar die van mij gaat naar 265pk en 370Nm denk ik.
@delano waarom maar je zelf je tuningssetje niet?
software is gratis joh!quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:29 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Eh wat?
Hoe maak ik zelf een tuningsset voor 150 inc apc klep, nieuwe software enz?
Ik heb geen td04 er op ;-)quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:53 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Dat is een beetje krap zonder een leuke IC, ik merk vaak als men richting dat vermogen gaat met enkel een td04-15t dat de IAT toch wel aardig hoog komt in de wat warmere dagen.
@delano, als jij je tuningspullen regelt, kan je je bin naar mij opsturen, ik maak er wat moois van en ik stuur het kosteloos weer terug.
Ik kan dus klaar zijn voor 175?quote:de T7 APC kit is inc monate en alle aanpassingen 175 euro.
Stage 1 tuning naar 230 pk en 340 Nm is 200 euro
Jij hebt toch geen T7?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 22:13 schreef delano.888 het volgende:
Software kan... gratis???.....
Info vanuit een tuner:
[..]
Ik kan dus klaar zijn voor 175?
Nee daarom moet ik dus ook een T7 APC kit kopen, dat heb ik nu helemaal niet er in zitten. (T5 APC is minder goed en even duur)quote:
Je weet dat de GT17 een verkapte verfbrander wordt boven de 225pk/340nm ongeveer? Verder dan 1050mg/c kan ik je niet aanraden met een gt17. Ik ging met 1080 mg/c over de 65graden IAT bij 20 graden buitenlucht, vermogen was ver te zoeken.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 22:01 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ik heb geen td04 er op ;-)
Leuke IC komt er wel op, maar even kijken welke. Do88 heeft zijn IC verbeterd en even 480 euro gemaakt.
Dat is mooi want die zit er niet in ;-)quote:Op dinsdag 19 mei 2015 22:30 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Je weet dat de GT17 een verkapte verfbrander wordt boven de 225pk/340nm ongeveer? Verder dan 1050mg/c kan ik je niet aanraden met een gt17. Ik ging met 1080 mg/c over de 65graden IAT bij 20 graden buitenlucht, vermogen was ver te zoeken.
Indien je een 9-3 hebt is universeel makkelijk ertussen te frotten, ik was voor 90 euro klaar.
Oh, jij ook gt25? OK mooi, universele IC ertussen frotten en gaan met die banaanquote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:09 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Dat is mooi want die zit er niet in ;-)
Wel een gt25
quote:
Heb je het "waar moet ik op letten" topic op het saabforum al uit je hoofd geleerd?quote:Op zondag 24 mei 2015 22:15 schreef FredvZ het volgende:
Ik ben aan het kijken voor een vervanger voor mijn huidige (Peugeot) cabrio.
Aangezien mijn belangrijkste eis "het moet een cabrio zijn" is, kan het ook zomaar een 9-3 cabrio worden.
Zijn er specifieke dingen waar ii op moet letten als ik ga kijken?
Ga ik nu doenquote:Op zondag 24 mei 2015 22:47 schreef Leandra het volgende:
Heb je het "waar moet ik op letten" topic op het saabforum al uit je hoofd geleerd?
gewoon doen!quote:Op zondag 24 mei 2015 23:02 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ga ik nu doen
Ik realiseerde me vanavond pas dat mijn volgende auto misschien wel eens een Saab zou kunnen worden.
Jansen denk ik? Inderdaad een top kerel. Gisteren nog geweest voor wat kleine dingetjes en airco vullen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 20:45 schreef L0we het volgende:
Vanavond bij een -volgens mij- bekend adresje in Veenendaal geweest voor een nieuwe sleutel. Bleek dat ik de antenne voor mijn afstandsbediening miste, wonderlijk... Gelukkig had hij die nog wel liggen, en kreeg em er gratis bij. Aardige kerel, absolute aanrader als je nog eens een sleutel nodig heb, of ze opnieuw moet laten programmeren.
Klopt ja.quote:Op woensdag 27 mei 2015 20:53 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Jansen denk ik? Inderdaad een top kerel. Gisteren nog geweest voor wat kleine dingetjes en airco vullen.
OP?quote:Op donderdag 28 mei 2015 07:57 schreef Leandra het volgende:
Zie OP
Mooi! Ik vind ze heel mooi onder een OG.
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:03 schreef Leandra het volgende:
Ik mis de connectie met Saab even, maar dat kan aan mij liggen
jongens, dit gaat over G-ice, hij heet Gijs, saab-tuners.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:04 schreef delano.888 het volgende:
Waar de hel gaat dit ineens over zit je in het verkeerde topic eXplorer?
Ow fuck vandaar dat hij niet terug mailt over tuning mijn stage1 gaat echt nooit goed komen meer zoquote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:19 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
[..]
jongens, dit gaat over G-ice, hij heet Gijs, saab-tuners.
Zal vast ook wel iemand anders zijn die daar raad mee weet toch?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:41 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ow fuck vandaar dat hij niet terug mailt over tuning mijn stage1 gaat echt nooit goed komen meer zo
Ik er maar er achter aan mailen of hij zijn pm's niet leest
je kan ook Evo contacten, ik kan je file wel stagen.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:41 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ow fuck vandaar dat hij niet terug mailt over tuning mijn stage1 gaat echt nooit goed komen meer zo
Ik er maar er achter aan mailen of hij zijn pm's niet leest
De prijs ik heb alles nodig wat hier staat (heb een T5):quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:44 schreef L0we het volgende:
[..]
Zal vast ook wel iemand anders zijn die daar raad mee weet toch?
Waar loop je nu op vast?
Weet ik maar die heeft niet de T7 APC en het nette kabeltje. Hij bood aan om iets te solderen maar ik wil het gewoon netjes hebben.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:46 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
je kan ook Evo contacten, ik kan je file wel stagen.
gewoon gesoldeerd nemen, je gaat er zelf toch niet veel mee doen toch?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:46 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Weet ik maar die heeft niet de T7 APC en het nette kabeltje. Hij bood aan om iets te solderen maar ik wil het gewoon netjes hebben.
Wat ik al zei, ik wil het gewoon netjes hebben. Ben trots op mijn bakkie, wel geen zelf gecreëerde dingen die vroeg of laat een keer uiteen vallen.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:53 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
gewoon gesoldeerd nemen, je gaat er zelf toch niet veel mee doen toch?
Wbm valt solderen ook wel onder netjes hoor. Zeker als je het goed doet met een krimpkousje eroverheen.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wat ik al zei, ik wil het gewoon netjes hebben. Ben trots op mijn bakkie, wel geen zelf gecreëerde dingen die vroeg of laat een keer uiteen vallen.
Altijd T5 ECU, t7 en t5 is niet te vergelijken met elkaar.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 18:01 schreef delano.888 het volgende:
Als ik deze t7 apc en dat snoertje heb:
http://www.saabforum.nl/s(...)e1bf34c3aa180bec940b
En een extra ecu, waar iemand hier in dit topic gratis stage1 op kon zetten, ben ik er dan?
En zit er verschil in de ecu's? Ik heb een T5 auto, maar ga er een T7 APC klep aan hangen en stage1 op zetten. Moet ik dan een T5 ecu hebben of een T7 ecu?
Hè verdorie, waarom moet t nou weer zo moeilijk. En wat het verschil tussen die 3 dan en welke moet ik hebben?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:01 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Altijd T5 ECU, t7 en t5 is niet te vergelijken met elkaar.
Let op welke t5 ECU je neemt, er zijn er 3 geloof ik.
Ik zal het zo opzoeken, ik dacht dat je de 20mhz ecu wilt hebben maar pin mij er niet op vast, ik kom hier nog op terug.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:12 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hè verdorie, waarom moet t nou weer zo moeilijk. En wat het verschil tussen die 3 dan en welke moet ik hebben?
Bedankt voor de moeite!!quote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:25 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ik zal het zo opzoeken, ik dacht dat je de 20mhz ecu wilt hebben maar pin mij er niet op vast, ik kom hier nog op terug.
Volgens mij is een 9-3 OG dan de logische volgende?quote:Op woensdag 8 juli 2015 12:49 schreef kiekjesdief het volgende:
na een 900turbo en een 900ng moest ik 4x4 hebben vond ik. Na nog geen jaar in subaru is die echt overleden bij 180K km al. Moet nu toch maar weer Saab worden denk ik.
Precies daar was ik naar aan het zoekenquote:Op woensdag 8 juli 2015 14:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij is een 9-3 OG dan de logische volgende?
Open? Dicht? 3-deurs? 5-deurs?quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:50 schreef kiekjesdief het volgende:
[..]
Precies daar was ik naar aan het zoeken
schijnbaar wat er in de media bekend is gemaakt is nog maar het puntje van de berg, dus heel veel medelijden (voor hem) heb ik niet, sorryquote:
Buiten dit alles, is het een behoorlijke doodsteek voor de nederlandse saab tuning gemeenschap. Hij was voor zover ik weet de enige die bepaalde opties had.quote:Op donderdag 9 juli 2015 17:04 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
schijnbaar wat er in de media bekend is gemaakt is nog maar het puntje van de berg, dus heel veel medelijden (voor hem) heb ik niet, sorry
ik vind het buitengewoon erg voor zijn familie, die had al SHIT en nu is dat vertienvoudigd.
Zoals?quote:Op donderdag 9 juli 2015 21:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Buiten dit alles, is het een behoorlijke doodsteek voor de nederlandse saab tuning gemeenschap. Hij was voor zover ik weet de enige die bepaalde opties had.
Jammer dan, je moet er niet aan denken dat je daar met je auto komt en hij dankzij je eigen initiatief met je auto naar hem te gaan een band met je kind kan opbouwen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 21:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Buiten dit alles, is het een behoorlijke doodsteek voor de nederlandse saab tuning gemeenschap. Hij was voor zover ik weet de enige die bepaalde opties had.
Van een T5 9-3 met 154pk naar een stage 225pk, inc nieuwe T7 apc en ecu en alles klaar zonder geknutsel van jezelf. De andere tuners hebben bijvoorbeeld de apc of juiste omgezette ecu niet.quote:
Er is gisteren kennelijk al gemeld dat ze daar geen topic over willen, en ik begrijp het wel, want mensen gaan zoeken en dan komen ze dus op het Saab-forum terecht, krijgen ze daar ook nog eens gedonder mee.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:23 schreef delano.888 het volgende:
Ik wilde overigens een topic openen op saabforum (over het feit dat saabtuners er niet meer is, niks over de redenen) maar dat mag niet. Beetje jammer. Ze willen de controversie niet hebben op het forum. Terwijl er volgens mij nog nergens over gesproken is. Ik snap die censuur niet echt maarja.
ik zag op trionicforum dat je je STG6 SS in onderdelen verkoopt, what happened?quote:
Ik had ook eigenlijk niet gedacht dat dit mogelijk wasquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lager dan 6.3 heb ik hem nog niet gehad....
Ja maar mijne is een benzine 2.0t 154pkquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:14 schreef L0we het volgende:
[..]
met mijn diesel moet dat vast lukken .
Ja, wat de mijne mist in pk's maakt hij volgens mij wel goed in trekkrachtquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:15 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja maar mijne is een benzine 2.0t 154pk
Wowquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:34 schreef delano.888 het volgende:
Wie biedt lager? (op benzine)
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
WowHaha nee niks kapot.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja ik vond het ook bijzonder. Ik moest (tijdens het rijden) dan ook echt een foto maken
Kan het overigens wel verklaren denk ik:
-Ik reed 80
-Ik had cruise control aan
-Ik reed achter een vrachtwagen, wel op een veilige afstand, maar misschien zorgt dat alsnog voor minder wind?
-Ik heb de tank vol met 98
Maar dan nog, ik vind t tofOp vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
Ook dat maar in dit geval ook op de snelweg nog een keer gecleart, je dacht toch niet de ik over de afgelopen 1000km dat als gemiddelde had? Dat is echt onmogelijk denk ikquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:37 schreef Leandra het volgende:
En je cleart de trip computer waarschijnlijk ook bij het tanken?
Maar heel netjes, volgens mij heb ik met geen van beiden onder de 6 gezeten.
Ik clear altijd bij het tanken, en als ik dan direct op een gunstig route zit (90-100 km p/u) gaat het ook hard naar beneden, maar al rijdend clearen is natuurlijk nog handigerquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:37 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ook dat maar in dit geval ook op de snelweg nog een keer gecleart, je dacht toch niet de ik over de afgelopen 1000km dat als gemiddelde had? Dat is echt onmogelijk denk ik
Het was overigens wel het gemiddelde van 15 minuten oid, en het ging omlaag vanaf 6. Helaas moest ik de snelweg af, ik vraag me af of hij nog lager had gekund, want elke minuut oid ging er .1 af..
Jij begrijpt dus niet hoe het werkt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:16 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja, wat de mijne mist in pk's maakt hij volgens mij wel goed in trekkracht
Maandagavond moet ik weer een lang stuk rijden, zal eens kijken hoe laag ik hem krijg...quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:37 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ook dat maar in dit geval ook op de snelweg nog een keer gecleart, je dacht toch niet de ik over de afgelopen 1000km dat als gemiddelde had? Dat is echt onmogelijk denk ik
Het was overigens wel het gemiddelde van 15 minuten oid, en het ging omlaag vanaf 6. Helaas moest ik de snelweg af, ik vraag me af of hij nog lager had gekund, want elke minuut oid ging er .1 af..
Oh, dat begrijp ik prima hoor. Ik beweer ook niet dat ik hem bij hou, het enige wat ik ermee bedoelde is ookal heb ik een grove 40 pk minder, dat ik alsnog een lekker vlotte auto rij.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:22 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Jij begrijpt dus niet hoe het werkt.
Het feit dat ik mijn pk noemde was totaal niet om te pochen over kracht of wat dan ook maar meer over welk model ik heb om op dat verbruik te komen. Ik zou net zo lief een Diesel hebben (als ik meer zou rijden). Saab is sowieso tof.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:52 schreef L0we het volgende:
[..]
Oh, dat begrijp ik prima hoor. Ik beweer ook niet dat ik hem bij hou, het enige wat ik ermee bedoelde is ookal heb ik een grove 40 pk minder, dat ik alsnog een lekker vlotte auto rij.
Zo vatte ik hem ook zeker niet op .quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:05 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Het feit dat ik mijn pk noemde was totaal niet om te pochen over kracht of wat dan ook maar meer over welk model ik heb om op dat verbruik te komen. Ik zou net zo lief een Diesel hebben (als ik meer zou rijden). Saab is sowieso tof.
Ik clear hem nooit... Maar nu na de vakantie maar weer eens doen, heb continu korte stukjes gereden dus staat nu op 9.nogwat... Normaal is het altijd iets van 7.8 tot 8.1.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik clear altijd bij het tanken, en als ik dan direct op een gunstig route zit (90-100 km p/u) gaat het ook hard naar beneden, maar al rijdend clearen is natuurlijk nog handiger
Kan me er verder niet zo druk om maken, vind het iig beter dan die zenuwachtige meter die ik in mijn BMW onderin de toerenteller had zitten...quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 22:03 schreef delano.888 het volgende:
Wel jammer dat je niet echt je huidige verbruik kan zien bij onze auto's. Nouja het kan dus wel, door te clearen tijdens het rijden, maar dat is dan natuurlijk maar heel even het huidige en wordt het gemiddelde. Terwijl de auto het huidige verbruik wel zelf weet, waarom dan niet aan ons tonen. Achja.
Dat is inderdaad ook niet alles, lijkt me gruwelijk irritant in stads verkeer.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 22:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kan me er verder niet zo druk om maken, vind het iig beter dan die zenuwachtige meter die ik in mijn BMW onderin de toerenteller had zitten...
Filmpje ter illustratie:
En dat is het idd. Op eoa manier ga je er toch op letten...quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 22:16 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook niet alles, lijkt me gruwelijk irritant in stads verkeer.
Hier ook een T5.quote:Maar huidige verbruik als sid functie lijkt me wel handig. Zal ook vast wel kunnen met opensid maarja ik heb een t5 helaasch..
Heeft ook zo zijn voordelen zullen we maar denkenquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 22:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dat is het idd. Op eoa manier ga je er toch op letten...
[..]
Hier ook een T5.
Heerlijk ouderwets, zo'n meter op basis van het vacuum van de motorquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 22:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kan me er verder niet zo druk om maken, vind het iig beter dan die zenuwachtige meter die ik in mijn BMW onderin de toerenteller had zitten...
Filmpje ter illustratie:
Yup...quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 22:23 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Heeft ook zo zijn voordelen zullen we maar denken
Ik heb twee E30's gehad (316 en een 320i) Maar die 320 zescilinder, wat liep dat mooi...quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 22:23 schreef L0we het volgende:
[..]
Heerlijk ouderwets, zo'n meter op basis van het vacuum van de motor
Beiden toch?quote:Op zondag 16 augustus 2015 15:33 schreef delano.888 het volgende:
Het gaat nu dan toch eindelijk gebeuren denk ik, stage1
Ik heb zojuist een T7 apc klep gekocht, maar ik heb dus een T5. Moest ik nou een T5-T7 verloop stekker hebben (zie hier) EN iets laten solderen aan het ecu? Of 1 van de 2? Want als het 1 vd 2 is is die verloop stekker natuurlijk een stuk gaver alleen hoe kom ik daar nog aan?
4.1quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:34 schreef delano.888 het volgende:
Wie biedt lager? (op benzine)
[ afbeelding ]
Achter een vrachtwagen in de slipstream...quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:22 schreef Leandra het volgende:
Gaan we nou allemaal een reset uitvoeren terwijl we 90 in z'n 5 rijden?
Diesel inderdaad, op de boordcomputer op / net onder de 6. 1:20 lijkt me wel heel optimistisch . Ik doe gemiddeld 1:18 nuquote:Op maandag 17 augustus 2015 16:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Diesel toch?
Daarvan mag ik hopen dat je onder de 5 gemiddeld zit...
ECU aanpassen is software inderdaad. Maar de aansturing van de T7 apc met een T5 ecu. Moest volgens mij door iets te solderen of die bovenstaande kabel te kopen. Of allebei? Dat vraag ik me dus af.quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:01 schreef L0we het volgende:
[..]
Beiden toch?
Je hebt allereerste een aansturing nodig voor de T7 klep ipv de T5 klep, en daarnaast moet je de ECU nog aanpassen met de nieuwe software.
Vreemd LPG moet toch zuiniger zijn dan benzine normaal?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:10 schreef AchJa het volgende:
Gisteravond geprobeerd om hem zo laag mogelijk te krijgen. 5.4 achter een vrachtwagen, lager kreeg ik hem niet. Maar toch netjes op LPG met 4.5 ton op de teller.
Voor die aansturing is alleen die kabel nodig, voor zover ik het begrijpquote:
Over het algemeen rijdt LPG iets onzuiniger juistquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Vreemd LPG moet toch zuiniger zijn dan benzine normaal?
Ok ik dacht dat er iets gesoldeerd moet worden maar die kabel is natuurlijk veel mooier. Maar hoe kom ik er aan aangezien saabtuners er niet meer is....quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:49 schreef L0we het volgende:
[..]
Voor die aansturing is alleen die kabel nodig, voor zover ik het begrijp
Oh nooit geweten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:51 schreef L0we het volgende:
[..]
Over het algemeen rijdt LPG iets onzuiniger juist
Oproepje op het saabforum?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:04 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ok ik dacht dat er iets gesoldeerd moet worden maar die kabel is natuurlijk veel mooier. Maar hoe kom ik er aan aangezien saabtuners er niet meer is....
Heb al contact opgenomen met DionHPT maar die is aardig druk volgens mij.quote:
Netjes hoor!quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:10 schreef AchJa het volgende:
Gisteravond geprobeerd om hem zo laag mogelijk te krijgen. 5.4 achter een vrachtwagen, lager kreeg ik hem niet. Maar toch netjes op LPG met 4.5 ton op de teller.
Heeft die aangepaste ecu niet gelijk de juiste software voor de T7 klep?quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:07 schreef delano.888 het volgende:
Yes stage1 komt dichterbij, eindelijk. Apc heb ik binnen, ecu die al aangepast is is onderweg. Nu alleen nog iemand die de apc en ecu kan inbouwen maar ook de software kan flashen. Want dat moet wel tegelijk toch?
Er was toch ook iemand die de software gratis deed? Wie was dat? Misschien kan die ook de rest inbouwen tegen betaling dus denk dat ik die maar moet gaan opzoeken.
Yup;p mits goed bod van >3200 mag ie weg. Dan haal ik mijzelf een 9-5 aero op gas.quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:47 schreef Leandra het volgende:
Zag ik m nou op het Saabforum te koop staan?
Nee helaas staat stage2 op. Dus ik moet iemand vinden die kan inbouwen en software flashen. En volgens mij was er een keer iemand hier langs gekomen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 08:21 schreef L0we het volgende:
[..]
Heeft die aangepaste ecu niet gelijk de juiste software voor de T7 klep?
Inbouwen is niet zo moeilijk, zou ik je best wel mee willen helpen
Als ik t geld had had ik m zeker van je willen hebben.quote:Op maandag 24 augustus 2015 18:05 schreef Descendent het volgende:
[..]
Yup;p mits goed bod van >3200 mag ie weg. Dan haal ik mijzelf een 9-5 aero op gas.
Och; aan een Aero hoef je niet zoveel meer te pimpen. Maar zal m zeker wat willen customizen ja.quote:Op maandag 24 augustus 2015 18:11 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Als ik t geld had had ik m zeker van je willen hebben.
Maar je gaat dus helemaal overnieuw beginnen met pimpen dan met de volgende?
Wou net zeggen, jij en niks aanpassen dat gelooft natuurlijk niemand die je saabforum topic heeft gezien.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:31 schreef Descendent het volgende:
[..]
Och; aan een Aero hoef je niet zoveel meer te pimpen. Maar zal m zeker wat willen customizen ja.
Gewoon naar Evo gaan joh, geeft minste gezeik.quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:07 schreef delano.888 het volgende:
Yes stage1 komt dichterbij, eindelijk. Apc heb ik binnen, ecu die al aangepast is is onderweg. Nu alleen nog iemand die de apc en ecu kan inbouwen maar ook de software kan flashen. Want dat moet wel tegelijk toch?
Er was toch ook iemand die de software gratis deed? Wie was dat? Misschien kan die ook de rest inbouwen tegen betaling dus denk dat ik die maar moet gaan opzoeken.
200 euro voor software die ook gratis kan, nee dat vind ik echt te zonde..quote:Op donderdag 3 september 2015 23:41 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Gewoon naar Evo gaan joh, geeft minste gezeik.
Waar haal je die dan?quote:Op donderdag 3 september 2015 23:43 schreef delano.888 het volgende:
[..]
200 euro voor software die ook gratis kan, nee dat vind ik echt te zonde..
Nouja er is dus blijkbaar vrij makkelijk aan de software te komen als je GEEN T5 hebt. Maargoed, die heb ik dus wel.quote:
quote:Nevs has paid its debts to the creditors
Nevs has made the second and last payment of the composition to the 106 creditors today with a total amount of 231 MSEK. This means that Nevs has no longer any debts to creditors.
Nevs exited the reorganization in April 2015 with a composition proposal approved by 98.2% of the creditors. According to the composition, the last payment of the debt should be made no later than October 14, 2015.
“Being debt-free gives us stability to continue our building relationships with industrial, financial and technological partners, who are significant when it comes to develop and implement our business plan. To be able to make these payments earlier than agreed was important for us”, said Mattias Bergman, President Nevs.
In May 2015, Nevs introduced the city of Tianjin (THT) and State Research Information Technology (SRIT) as its new strategic shareholders. The investment from the new investors have been implemented as planned. The Tianjin manufacturing plant, which will be Nevs’ second global production base focused on EVs, is under construction, as a complement to the Trollhättan Factory.
Ik las op saabforum dat dat misschien niet helemaal klopte dat bericht dat ze niet meer Saab mogen voeren.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:44 schreef Leandra het volgende:
Wel jammer dat ze de naam Saab niet meer mogen gebruiken.... hoewel ik me dan afvraag van wie de naam nu is, en wat die er mee denkt te gaan doen.
Zou mooi zijn als het zou blijven bestaan icm met het ontwerp.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:46 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik las op saabforum dat dat misschien niet helemaal klopte dat bericht dat ze niet meer Saab mogen voeren.
Fuck, dat is ver rijden maar wel heel boeiend. En ze verkopen dus alles, kan ook leuk zijn.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:53 schreef Leandra het volgende:
Bij de weg: Saabmuseum Overschilt gaat dicht, het laatste weekend van September is de allerlaatste keer dat ze open zijn:
http://www.saabsunited.co(...)es-in-september.html
http://www.saabmuseumoverschild.nl/
FOK!Saabmeet?
Ach, een eind rijden op een mooie dag in september.... met een Saab, laten we nou niet doen alsof het een straf isquote:Op woensdag 9 september 2015 10:57 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Fuck, dat is ver rijden maar wel heel boeiend. En ze verkopen dus alles, kan ook leuk zijn.
Weet je wat die benzine me gaat kostenquote:Op woensdag 9 september 2015 10:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ach, een eind rijden op een mooie dag in september.... met een Saab, laten we nou niet doen alsof het een straf is
Deed jij geen 1 op 20 op de snelweg met 80 km pu?quote:Op woensdag 9 september 2015 11:09 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Weet je wat die benzine me gaat kosten
Moet ik wel eerst een vrachtwagen zoeken die dezelfde kant op moetquote:Op woensdag 9 september 2015 11:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Deed jij geen 1 op 20 op de snelweg met 80 km pu?
quote:This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
info@saabmuseumoverschild.nl
mailbox is full: retry timeout exceeded
Voor mij te vroeg...quote:Op woensdag 9 september 2015 10:53 schreef Leandra het volgende:
Bij de weg: Saabmuseum Overschilt gaat dicht, het laatste weekend van September is de allerlaatste keer dat ze open zijn:
http://www.saabsunited.co(...)es-in-september.html
http://www.saabmuseumoverschild.nl/
FOK!Saabmeet?
Te duur aan het worden als werkloze zonder uitkering.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:09 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
ik zag op trionicforum dat je je STG6 SS in onderdelen verkoopt, what happened?
Is de geely gc9.quote:Op maandag 21 september 2015 17:12 schreef delano.888 het volgende:
Was dit hier al langs gekomen?
http://www.autoweek.nl/ni(...)saab-duikt-op-update
[ afbeelding ]
Ja zag ik maar was wel bij de Saab fabriek ofzo.quote:
Hahahaha ieder zijn ding hè, het dashboard die ik gekocht heb ziet er vrijwel het zelfde uit dus past allemaal mooi bij elkaar.quote:
Het is ook voornamelijk omdat het een sticker is en omdat het niet origineel is dat ik het zo vreselijk vind. Kwestie van smaakquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hahahaha ieder zijn ding hè, het dashboard die ik gekocht heb ziet er vrijwel het zelfde uit dus past allemaal mooi bij elkaar.
Die bij het leeslampje was de eerste die ik deed, en had de tijdsduur onderschat ( 2 velletjes van die maat verkloot) en ik moest op een gegeven moment echt weg. Dus snel afgemaakt, maar later nog netjes bij gefohnt, ziet er nu gewoon netjes uit.quote:Op zondag 25 oktober 2015 19:57 schreef Descendent het volgende:
Die bij je voorkant leeslampje moet je wel wat netter maken vind ik. Verder vind ik t wel tof staan. Heb je die spiegelkappen nu ook erin?
Oh ja: en rijdt Descendent nou dan opeens geen Saab meer aangezien ie zn ouwe gesloopt heeft??? Wel; voor sommige mensen niet zeg maar. Dit is mn nieuwe auto:
[ link | afbeelding ]
Saab ss Aero (>250pk) op G3.
6 versnellingen, soepel, comfortabel en sportief. Blij mee!
In mijn 2003 zit wel een regensensor. Maar ik wil een 2008+quote:Op dinsdag 3 november 2015 21:06 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik nog steeds, maar ben zo ontzettend klaar met FWD
Misschien komt er een 2006 Saab 9-5, een van de laatste met trionic 7
Pre 2005 wil ik niet meer, te weinig luxe, de s80 heeft oem standkachel terwijl het benzine is, regensensor, mooie courtesy lights en volwassen interieur, dat mis ik helaas bij de pre 2005 saabs
Mijn 2002 sport sedan heeft 'm ook, maar dat is dan ook een launch uitvoering, dus die is volgepropt met alle denkbare opties.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:03 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
In mijn 2003 zit wel een regensensor. Maar ik wil een 2008+
Nog nooit gedaan, en ikreed alles behalve standaard en nog nooit koppakking eruit gejankt.quote:Op maandag 23 november 2015 21:29 schreef AchJa het volgende:
Vraagje voor de goeroes hier, ik kwam ergens op internet tegen dat bij een Saab 9-3 (T5) de cilinderkopbouten na elke ton nagetrokken dienen te worden... Dat schijnt dus ook ergens in de onderhoudsinstructies te staan...
In hoeverre moet ik dat serieus nemen? Want dat zou voor mij de eerste auto zijn waarbij dat moet... En dan heb ik ondertussen 16 merken ofzo gehad...
Ik dacht al dat het aan mij lag...quote:Op maandag 23 november 2015 21:50 schreef Leandra het volgende:
En ik me maar afvragen waarom die pagina iedere keer zo beroerd laadt, maar foto's van 5312x2988 pixels zijn gewoon absurd groot, en als er dan ook nog een stuk of 10 op een pagina staan is het helemaal van de zotte.... kan dat in het vervolg wat minder?
Het is echt niet nodig dat ik er een CSI onderzoek op los kan laten
Dan ga ik dat ook mooi niet doen, het leek me nogal overdreven nl...quote:Op maandag 23 november 2015 21:42 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Nog nooit gedaan, en ikreed alles behalve standaard en nog nooit koppakking eruit gejankt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |