abonnement Unibet Coolblue
pi_151450009
Deel zoveel van het Saab-liefhebbers topic.

De 9-3 en 900 RA van Johnb52:




Saab 9-3 van eXplorer1:


Saab 9-3 van Delano.888:


Saab 9-3 SE van Descendent:


Saab 9-3 SE van Fer


Saab 9-5 Estate van swollywood


Saab 9000 van Paladijn:


Saab 9-3 SS van Nairua


Saab 9-3 SS van Nostalgist:


Saab 9-3 van Leandra:


Saab 9-3 van Tomatenboer:


Saab 96 van Dingest:
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_151450060
Tijdje geleden een keer iets gelezen over dat in Zweden nog heel wat goedkope, nieuwe, versnellingsbakken liggen. Johnb was jij dat niet die dat had gezien?

Ik heb namelijk echt een nieuwe nodig, mijn 9-3 begint steeds meer problemen te geven in dat vlak.

Weet iemand de details over waar in Zweden dat was en hoe je daar aan komt? Volgens mij ergens in een Saab fabriek oid? Aangezien er in juni wat mensen naar zweden gaan, dacht ik misschien is er dan ergens via iemand iets te regelen.

1 van de problemen bijvoorbeeld: ik rem mijn auto af, trap de koppeling volledig in, en probeer de pook naar achteruit te duwen. Heel soms ben ik dan ineens tandjes aan het poetsen. Waar ik niks van snap, aangezien ik de koppeling volledig in heb. En de koppeling is nog goed volgens mij, die slipt nooit.
En naar/uit de 5 schakelen gaat steeds stroever enz.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:59 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je rijdt vooruit en wil de bak in de achteruit duwen? :X
Nee, uiteraard niet.
Ik kom aanrijden thuis. Ik zet de auto HELEMAAL stil. Trap de koppeling in, en zet hem in de achteruit. Dan ineens hoor ik tanden schrapen. Wat is er dan aan de hand? Het gebeurt niet vaak, ongeveer 1 op de 10x..
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:02 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

:')

hij bedoeld (hoop ik) uit de versnelling halen.

@delano, nieuwe bak is leuk, niet voor de 9-3OG, overstijgt de dagwaarde een beetje.
Ik vraag me dat af. Ik heb dus een keer iemand horen zeggen dat nieuwe bakken in Zweden heel weinig kosten..
En mijn auto is mij veel te dierbaar. Ik ga hem echt niet vervangen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_151450116
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:20 schreef delano.888 het volgende:
Weet iemand de details over waar in Zweden dat was en hoe je daar aan komt? Volgens mij ergens in een Saab fabriek oid? Aangezien er in juni wat mensen naar zweden gaan, dacht ik misschien is er dan ergens via iemand iets te regelen.

1 van de problemen bijvoorbeeld: ik rem mijn auto af, trap de koppeling volledig in, en probeer de pook naar achteruit te duwen. Heel soms ben ik dan ineens tandjes aan het poetsen. Waar ik niks van snap, aangezien ik de koppeling volledig in heb. En de koppeling is nog goed volgens mij, die slipt nooit.
En naar/uit de 5 schakelen gaat steeds stroever enz.

[..]

Nee, uiteraard niet.
Ik kom aanrijden thuis. Ik zet de auto HELEMAAL stil. Trap de koppeling in, en zet hem in de achteruit. Dan ineens hoor ik tanden schrapen. Wat is er dan aan de hand? Het gebeurt niet vaak, ongeveer 1 op de 10x..

[..]

Ik vraag me dat af. Ik heb dus een keer iemand horen zeggen dat nieuwe bakken in Zweden heel weinig kosten..
En mijn auto is mij veel te dierbaar. Ik ga hem echt niet vervangen.
ik wil niet zeggen dat je de OG weg moet doen, eerder een 2dehandse bak, die dingen sneuvelen niet vaak itt de 5HP24A die ik in mijn auto heb zitten :')
life happens while you're pusing the throttle.
pi_151450143
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:22 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

ik wil niet zeggen dat je de OG weg moet doen, eerder een 2dehandse bak, die dingen sneuvelen niet vaak itt de 5HP24A die ik in mijn auto heb zitten :')
Dat snap ik. Maar een 2e hands bak gaat het minder lang volhouden dan een nieuwe.
En ik weet 99,9% zeker dat iemand hier, of op Saabforum heeft verteld dat er in Trollhattan nieuwe bakken liggen voor lagere prijzen dan ze hier 2e hands kosten.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_151450340
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:20 schreef delano.888 het volgende:
...
Nee, uiteraard niet.
Ik kom aanrijden thuis. Ik zet de auto HELEMAAL stil. Trap de koppeling in, en zet hem in de achteruit. Dan ineens hoor ik tanden schrapen. Wat is er dan aan de hand? Het gebeurt niet vaak, ongeveer 1 op de 10x..
...
Koppeling op z'n eindje of de synchromesh. Maar als het 1 op de 10 keer voorkomt zou ik er lekker nog even mee door blijven rijden.
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:41:58 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151459198
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:23 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar een 2e hands bak gaat het minder lang volhouden dan een nieuwe.
En ik weet 99,9% zeker dat iemand hier, of op Saabforum heeft verteld dat er in Trollhattan nieuwe bakken liggen voor lagere prijzen dan ze hier 2e hands kosten.
Maar voor een model dat al ruim 12 jaar niet meer gemaakt wordt?
Ook toen Saab nog gewoon draaide was de 9-3 OG al een behoorlijke tijd uit productie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_151462196
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar voor een model dat al ruim 12 jaar niet meer gemaakt wordt?
Ook toen Saab nog gewoon draaide was de 9-3 OG al een behoorlijke tijd uit productie.
Dat is echt wat iemand hier, of op Saabforum, mij heeft verteld. Dat er ergens daar nog een hele berg versnellingsbakken liggen te verstoffen. Ik hoop dat iemand hier het verhaal herkent.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 13 april 2015 @ 18:14:13 #8
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_151652237


Hep nieuwe velgen. 18". 8-)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  maandag 13 april 2015 @ 18:18:20 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151652370
Ik ben niet zo van de zo groot mogelijke velgen (tot verdriet van mijn man), maar ik moet toegeven dat het fraai staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_151654079
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2015 18:14 schreef Descendent het volgende:
[ link | afbeelding ]

Hep nieuwe velgen. 18". 8-)
Aaahhh 18 inch op een 9-3, in elke geul vliegt het stuur uit je handen of valt dat mee?
life happens while you're pusing the throttle.
  maandag 13 april 2015 @ 19:15:02 #11
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_151654498
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2015 18:14 schreef Descendent het volgende:
[ link | afbeelding ]

Hep nieuwe velgen. 18". 8-)
Gaaf!, doet me denken aan de Focus RS velg, nu nog woeste brembo's erachter stoppen ;)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 16 april 2015 @ 10:10:46 #12
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_151734669
Valt mee; moeten alleen nog wat gebalanceerd worden; dat wil zeggen: Ik ga binnenkort eerst de draagarmen even powerflexen, want volgens de verkoper zouden de wielen gebalanceerd moeten zijn maar heb een kleine trilling bij 80 km.h.

Maar tot zover erg blij mee.
mocht er nog iemand 17" Hirsch velgen zoeken; die zijn te koop voor 750. (met banden, 1 beetje gecupt).
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_152060672
V&A / [TK] SAAB 9-3 Coupé 2.0 T bj 2000 174.000 km

Even schaamteloos mijn SAABje onder de aandacht brengen. ^O^
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_152063232
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 01:07 schreef Tomatenboer het volgende:
V&A / [TK] SAAB 9-3 Coupé 2.0 T bj 2000 174.000 km

Even schaamteloos mijn SAABje onder de aandacht brengen. ^O^
Ik vind dat je wel echt belachelijk weinig vraagt. Je kan makkelijk het dubbele of meer er voor krijgen. Waarom zo weinig?

En staat hij op saab forum marktplaats? Daar zitten de liefhebbers, die kennen de waarde.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 27 april 2015 @ 09:02:42 #15
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_152063385
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 08:46 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik vind dat je wel echt belachelijk weinig vraagt. Je kan makkelijk het dubbele of meer er voor krijgen. Waarom zo weinig?

En staat hij op saab forum marktplaats? Daar zitten de liefhebbers, die kennen de waarde.
Dat, 1500 euro moet geen probleem zijn.

als ik er niet 1 had had ik hem vandaag nog opgehaald voor dat geld... :P
pi_152063871
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 08:46 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik vind dat je wel echt belachelijk weinig vraagt. Je kan makkelijk het dubbele of meer er voor krijgen. Waarom zo weinig?
Dat komt omdat ik 'm zelf heb aangeschaft voor ¤ 1.450,- en omdat vergelijkbare SAAB's voor rond de ¤ 1.250 te koop staan, veelal met meer kilometers, maar mijn SAAB heeft wel een paar kleine puntjes; zo gaat de elektrische antenne niet meer terug naar binnen (is niet duur om te repareren), en zijn volgens mij de motorsteunen aan vervanging toe. Maar dat is het dan ook wel hoor.

Een prima auto voor het geld dus, heeft zich tot dusverre uiterst betrouwbaar getoond, motor loopt perfect, rijdt voortreffelijk en alles functioneert verder naar behoren, ergens voelt het dan ook wel als weggeven, maar ik wil / moet helaas liever vandaag als morgen van m'n auto af.

quote:
En staat hij op saab forum marktplaats? Daar zitten de liefhebbers, die kennen de waarde.
Ik heb 'm daar aangeboden, maar kan geen foto's plaatsen daar, en inmiddels is mijn advertentie al weggezakt tot voorbij pagina 11.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tomatenboer op 27-04-2015 09:55:17 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 27 april 2015 @ 10:46:50 #17
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_152064804
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 09:42 schreef Tomatenboer het volgende:

Een prima auto voor het geld dus, heeft zich tot dusverre uiterst betrouwbaar getoond, motor loopt perfect, rijdt voortreffelijk en alles functioneert verder naar behoren, ergens voelt het dan ook wel als weggeven, maar ik wil / moet helaas liever vandaag als morgen van m'n auto af.
Zonde. Maar ja,soms is het niet anders.
  maandag 27 april 2015 @ 10:54:57 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152064951
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 09:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat, 1500 euro moet geen probleem zijn.

als ik er niet 1 had had ik hem vandaag nog opgehaald voor dat geld... :P
Ja dit dus.... zeker met een T5 motor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152089680
Die bakken waren op saabfestival 2013 te koop. Op het terrein van saabmuseum.

Delano, vraag JeroenGSI eens. Dan heb je er een andere bak onder hangen voor ik denk 400/500 euro.

Je kan ook nog naar je pookafstelling laten kijken?
pi_152092240
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:53 schreef JohnB52 het volgende:
Die bakken waren op saabfestival 2013 te koop. Op het terrein van saabmuseum.

Delano, vraag JeroenGSI eens. Dan heb je er een andere bak onder hangen voor ik denk 400/500 euro.

Je kan ook nog naar je pookafstelling laten kijken?
Maar die nieuwe bakken zijn dus niet meer aan te komen begrijp ik?

Ja maar 4 a 500 voor een tweedehands bak is ook weer zo zonde vind ik als ik weet dat er ook nieuwe bakken bestaan voor die prijs..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_152105568
Nee die bakken zijn allemaal verkocht. En saabpartners.com heeft er ook een aantal ingeslagen :-)
pi_152112237
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 20:46 schreef JohnB52 het volgende:
Nee die bakken zijn allemaal verkocht. En saabpartners.com heeft er ook een aantal ingeslagen :-)
Ah balen ik had daar echt goede hoop in...

Pookafstelling enz heeft ook geen zin ik heb nu echt meerdere problemen, waarvan 1 bekend was bij mijn bak (slijtage in de 5 waardoor uitschakelen steeds lastiger is) als ik er 1 van 2001+ heb is dat sowieso opgelost. Maarja hoe lang loopt een 2ehands bak nog goed, dat weet je nooit..

quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 09:42 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat komt omdat ik 'm zelf heb aangeschaft voor ¤ 1.450,- en omdat vergelijkbare SAAB's voor rond de ¤ 1.250 te koop staan, veelal met meer kilometers, maar mijn SAAB heeft wel een paar kleine puntjes; zo gaat de elektrische antenne niet meer terug naar binnen (is niet duur om te repareren), en zijn volgens mij de motorsteunen aan vervanging toe. Maar dat is het dan ook wel hoor.

Een prima auto voor het geld dus, heeft zich tot dusverre uiterst betrouwbaar getoond, motor loopt perfect, rijdt voortreffelijk en alles functioneert verder naar behoren, ergens voelt het dan ook wel als weggeven, maar ik wil / moet helaas liever vandaag als morgen van m'n auto af.

[..]

Ik heb 'm daar aangeboden, maar kan geen foto's plaatsen daar, en inmiddels is mijn advertentie al weggezakt tot voorbij pagina 11.
Die antenne is voor 20 euro gemaakt.

Ik heb een 9-3 gekocht met 235k met meer problemen (airco kapot enz) voor 1150, en dat vond ik al heel goedkoop.
Doe m alsjeblieft niet weg voor onder de 1000 (990 dan wat je hebt gevraagd) want dat is hij ECHT waard.

Oh en op saabforum kan je best foto's plaatsen hoor, en eventueel een link naar markplaats oid in de advertentie kan ook gewoon. En overnieuw er op zetten dan staat hij weer vooraan.

Wel de moeite waard, daar zoeken mensen er echt naar.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_152112389
Ik zou persoonlijk dan een ruilbak erin laten zetten, een nieuwe is hij niet meer waard, maar een goede gebruikte kan prima.

Kijk eens op de site van elferink, bij de tweedehands onderdelen? Staat ook de kilometerstand bij vermeld.
pi_152190750
Even een leuk blunder verhaal waar ik 2 jaar onnodig mee heb rond gereden..

Ik heb mijn lieve Saab sinds eind 2012. Ik heb toen vrijwel gelijk een AS3 set aangeschaft, en samen met de verkoper, die ook een Saab had, dit ingebouwd. Allemaal leuk en aardig.
Ik herinner me hem nog zeggen, kijk, dit stukje grijs schuim moet je er uit drukken, anders zit het voor de speaker. Dus die hebben we er bij beide deuren uit gehaald.

Altijd heb ik lichte trillingen gehad, en nooit wist ik waarom. Ik kocht andere speakers (niet stock AS3 meer), ik deed goedkoop schuim tussen de deuren en de panelen, maar ik werd gek, want de trilling bleef.

Toen heb ik kort geleden een mooi setje deurpanelen gekocht van zwart leer. Die had ik nog niet, dus leuk. Ik dacht, nou dan ga ik het nu ook goed doen, dus kocht ook anti resonantiematten voor de deuren.

In de nieuwe deurpanelen zaten op de plek van de speakers, nog ronde stukjes karton. Dus daar waar de speaker zit, dus die heb ik er natuurlijk uit gehaald, lijkt me logisch toch?

En vandaag ben ik LANG bezig geweest met het demonteren van de deurpanelen, het plaatsen van de anti resonatiematten, en het terug plaatsen van de mooiere deurpanelen. Wat nog een hel was, want ik heb de matten denk ik te groot gelaten, en nu zitten bij de deuren voor de deurklinken niet netjes strak, maar wat los. Beide daarvan heb ik de schroef dol gedraaid in een poging het goed te krijgen, ook fijn, dat fixen we de volgende keer.

En toen ik eindelijk klaar was, was ik toch wel heel blij, de deuren trillen immers niet meer bij harde muziek. Dus ik ruimde de rommel op, en tilde de oude deurpanelen naar binnen. En je raad nooit wat ik toen zag....



Ja, ik heb echt 2 jaar rond gereden met trillende deuren, wat simpelweg waarschijnlijk zo opgelost had kunnen worden door de 2 rondjes ook uit de panelen te drukken.. Wat een blunder....

Laat dit een les zijn voor alle mensen met trillende Saabs. Waarschijnlijk is er gewoon iemand ooit een rondje vergeten uit te drukken..

Edit: oja en dan had ik aan het eind ook nog 1 schroef te veel over, ondanks dat ik ze allemaal 3x gecheckt heb.. Pfff...

[ Bericht 2% gewijzigd door DX11 op 01-05-2015 20:59:26 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_152200185
Ik ga ook even kijken :-)
pi_152232421
Ik rij sinds zaterdag ook saab, een 9-3 2.2 diesel uit '99.

Blij mee! Ontzettende vooruitgang ten opzichte van mijn Megane Break.

Wel heb ik het idee dat hij af en toe wat traag aanvoelt, dus ik wil komende week alle vacuümslangen vervangen & het inlaattraject schoonmaken.




[ Bericht 7% gewijzigd door L0we op 03-05-2015 14:27:19 ]
  zondag 3 mei 2015 @ 14:41:11 #27
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_152233232


Foto van vorige week woensdag. Gister de auto eindelijk weer kunnen ophalen. Schade, 300 euro waarvan 280 euro aan uurloon. Bleek ergens een draadbreuk te zijn waardoor de turbo niet meer naar behoren functioneerde.

  zondag 3 mei 2015 @ 14:43:14 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152233298
Oi, dat is een kleine 4 uur aan arbeidsloon... Hadden ze zoveel tijd nodig om de oorzaak te vinden of zat het op zo'n onmogelijke plek?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 mei 2015 @ 14:44:02 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152233330
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 14:12 schreef L0we het volgende:
Ik rij sinds zaterdag ook saab, een 9-3 2.2 diesel uit '99.

Blij mee! Ontzettende vooruitgang ten opzichte van mijn Megane Break.

Wel heb ik het idee dat hij af en toe wat traag aanvoelt, dus ik wil komende week alle vacuümslangen vervangen & het inlaattraject schoonmaken.


[ afbeelding ]
Mooie hoor, en zo onder die boom in bloei ook O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 mei 2015 @ 14:47:19 #30
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_152233458
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 14:43 schreef Leandra het volgende:
Oi, dat is een kleine 4 uur aan arbeidsloon... Hadden ze zoveel tijd nodig om de oorzaak te vinden of zat het op zo'n onmogelijke plek?
Beetje van beide, de breuk zat direct bij de connector en kon daardoor niet makkelijk verwijderd worden. Toen moest er het 1 en ander gesoldeerd worden. Heb de aantekeningen gezien, gehele elektrische schema's zijn er uit de kast getrokken.

Belangrijkste is dat die het weer doet.
  zondag 3 mei 2015 @ 14:55:13 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152233735
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 14:47 schreef Bassen het volgende:

[..]

Beetje van beide, de breuk zat direct bij de connector en kon daardoor niet makkelijk verwijderd worden. Toen moest er het 1 en ander gesoldeerd worden. Heb de aantekeningen gezien, gehele elektrische schema's zijn er uit de kast getrokken.

Belangrijkste is dat die het weer doet.
Ja, dat laatste uiteraard ;)
Altijd fijn, zo'n mooie rooie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152234715
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 14:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mooie hoor, en zo onder die boom in bloei ook O+
Thnx. Ik moet hem nog eens goed schoonmaken, maar vind het echt wel een heel toffe auto :D
  zondag 3 mei 2015 @ 18:35:43 #33
442834 Uitgebloed
Geen rood kruis meer..
pi_152239594
http://www.marktplaats.nl(...)-saab-9-3-coupe.html

Gratis stoelen en achterbank voor een 9-3 coupe

Zag ik net voorbij komen op marktplaats. Misschien heeft er hier iemand wat aan omdat ie bijv. versleten stoelen in zn 9-3 heeft of brandplekken van sigarettenpeuken?

Zijn niet van mij, ken de aanbieder ook niet, maar zag gisteren een linkje naar hier in het verkooptopic van tomatenboer. Vandaar ;)
Ook hoi!
pi_152240084
Gisteren op weg naar mijn vriendin in Meppel ff langs de McDonald's voor 2 McFlurry's.

Bij de McDrive aangekomen deed ik mijn raam open die spontaan scheef wegzakte. Met wat geduw en getrek weer recht gekregen, nog een poging om hem open te doen en toen was het KRAAAAAK en zakte ie half open en wilde geen kant meer op... :{

Kon ik iig door de drive voor die McFlurry's. :')

Bij mijn vriendin aangekomen de Wegenwacht gebeld die het raam omhoog getrokken heeft en vast getaped heeft met Duct tape onder het motto: Ik heb er toch geen onderdelen voor om het te repareren.

Vanmiddag maar eens de boel losgetrokken en gekeken wat er precies kapot was:



De 2 kunststof geleidebusjes waarmee de arm vastzat aan de geleiderail aan het raam waren kapot. Waarschijnlijk eerst 1 en door mijn gepruts nummer 2 ook.

Gelukkig werk ik bij een kunststofverwerkend bedrijf, dus maar ff naar de zaak gereden en 2 nieuwe gemaakt uit Polyacetal op de draaibank. :s)



Gleuf er in gedremelt voor de borgpennen en er weer in gezet.



Koste me een halve middag maar mijn raam gaat weer netjes open en dicht. *O*
  dinsdag 5 mei 2015 @ 13:22:44 #35
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_152295021
Geeft voldoening!
pi_152405755
Straks weer teug bij Saab

Saab 9-5 Vector MY2004 gekocht, nu de S8 even kwijt zien te raken :')
life happens while you're pusing the throttle.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 16:21:19 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152406617
WB Explorer :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152410091
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 16:21 schreef Leandra het volgende:
WB Explorer :D
Dankjeeee :D

Ik ga verder met het developen van mijn launch control voor trionic 7 en verder gaan met switchable maps voor LPG met de jongens :D
life happens while you're pusing the throttle.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 20:37:00 #39
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_152413334
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 15:43 schreef eXplorer1 het volgende:
Straks weer teug bij Saab

Saab 9-5 Vector MY2004 gekocht, nu de S8 even kwijt zien te raken :')
_O- _O- Je lijkt ook net een vrouw...
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_152414503
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 15:43 schreef eXplorer1 het volgende:
Straks weer teug bij Saab

Saab 9-5 Vector MY2004 gekocht, nu de S8 even kwijt zien te raken :')
nice! Pics? :)
pi_152414565
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 20:37 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

_O- _O- Je lijkt ook net een vrouw...
Hahaha daar lijkt het wel op :D

Begon te balen van de ielige 4 cilinder, toen s80 gekocht en opgefokt naar 270whp, toen werd ik ielig van FWD en heb ik de S8 gescoord.

Nu werd ik ielig van het verbruik en ben ik terug bij Saab :')
life happens while you're pusing the throttle.
pi_152415290
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:14 schreef eXplorer1 het volgende:
Nu werd ik ielig van het verbruik en ben ik terug bij Saab :')
T verbruik was hoger dan Saab? :D
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:39:30 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152415397
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:36 schreef delano.888 het volgende:

[..]

T verbruik was hoger dan Saab? :D
Dat verbaast me niets als het om een S8 gaat.... al even afgezien van het feit dat Saab nog redelijk zuinig is voor het formaat auto.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152418021
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:36 schreef delano.888 het volgende:

[..]

T verbruik was hoger dan Saab? :D
Max 100kmh op snelweg, 1 op 7
In de stad met wat spelen, 1 op 4-5

Uhmmm :') niet leuk meer dus.
life happens while you're pusing the throttle.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 19:02:59 #45
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_152436823
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 22:53 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Max 100kmh op snelweg, 1 op 7
In de stad met wat spelen, 1 op 4-5

Uhmmm :') niet leuk meer dus.
Wat denk je met de Saab te doen dan? 9-5 is nu ook niet bepaald zuinig :P
  zaterdag 9 mei 2015 @ 21:06:09 #46
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_152440453
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:14 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Hahaha daar lijkt het wel op :D

Begon te balen van de ielige 4 cilinder, toen s80 gekocht en opgefokt naar 270whp, toen werd ik ielig van FWD en heb ik de S8 gescoord.

Nu werd ik ielig van het verbruik en ben ik terug bij Saab :')
Ken het, ik ging destijds van 1 op 14 naar 1 op 9.. Daar word je inderdaad wel een keer flauw van.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_152442799
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 19:02 schreef Bassen het volgende:

[..]

Wat denk je met de Saab te doen dan? 9-5 is nu ook niet bepaald zuinig :P
Met de 9-5 en 9-3 (stage 3) deed ik constant 1 op 8 met zware voet.

Doe ik hetzelfde met de S8 dan ia het 1 op 5, dat is gewoon niet leuk meer. Maar ik ga het onderstel en quattro echt missen :(
life happens while you're pusing the throttle.
pi_152462381
Die Volvo heb je ook niet lang gehad?

edit: die Audi ook niet.
  maandag 11 mei 2015 @ 16:54:31 #49
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_152494134
Echt serieus heeft er nog niemand mijn 17"Hirsch velgen willen kopen. Had verwacht dat ze er zo ongeveer om zouden vechten op mn oprit. Maar behalve de typische 'voor 300 kom ik ze morgen ophalen' schooiers nog weinig serieuze reacties gehad.
650 voor een setje met 3 goede banden is toch niet eens zo veul?> :{
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_152497038
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 16:38 schreef JohnB52 het volgende:
Die Volvo heb je ook niet lang gehad?

edit: die Audi ook niet.
klopt _O-

quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2015 16:54 schreef Descendent het volgende:
Echt serieus heeft er nog niemand mijn 17"Hirsch velgen willen kopen. Had verwacht dat ze er zo ongeveer om zouden vechten op mn oprit. Maar behalve de typische 'voor 300 kom ik ze morgen ophalen' schooiers nog weinig serieuze reacties gehad.
650 voor een setje met 3 goede banden is toch niet eens zo veul?> :{
tja, ik geef niet zoveel om OEM velgen, blijkbaar zijn er meerdere mensen die zo denken (helaas).
ik ben een raar persoon wat dat aan gaat, ik koop dan liever een 18 inch setje wat niet bij saab vandaan komt voor die prijs, al zal ik 18 inch uberhaupt niet op een saab knallen.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_152498104
Godver op een paar uurtjes na een hele goeie deal misgelopen:

http://www.saabforum.nl/saabmarktplaats/single_ad.php?ad_id=10026

Had ik best willen hebben, maar grote ingreep dus ik dacht ik denk er tot de avond over na. Doe ik dus nooit meer..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_152517180
En wat kost het dan nieuw?
apc klep is nieuw van neobrothers niet heel duur, dan de siliconen slangen idem, en dan nog wat gratis software van t Internet...
pi_152518380
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 10:55 schreef JohnB52 het volgende:
En wat kost het dan nieuw?
apc klep is nieuw van neobrothers niet heel duur, dan de siliconen slangen idem, en dan nog wat gratis software van t Internet...
375 totaal voor stage1. Dit was eigenlijk stage3. Ik had er verdomme niet een paar uur over na moeten denken..

[ Bericht 14% gewijzigd door DX11 op 12-05-2015 12:04:18 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_152523192
-edit: Deurpanelen opgehaald

[ Bericht 45% gewijzigd door DX11 op 12-05-2015 21:53:53 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_152523937
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:40 schreef delano.888 het volgende:

[..]

375 totaal voor stage1. Dit was eigenlijk stage3. Ik had er verdomme niet een paar uur over na moeten denken..
jij had toch T7?
life happens while you're pusing the throttle.
pi_152525788
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 14:32 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

jij had toch T7?
Nee T5. Dus die set van Saab forum was wel een hele leuke geweest voor mij maarja dikke pech.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:38:44 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152526007
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 14:32 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

jij had toch T7?
Ik dacht hetzelfde :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152528474
Vraag me af waarom jullie dachten dat ik een T7 had :P nee, lekker betrouwbaar T5.

Zal zo eens een foto posten van mijn resultaat, van mijn zeer unieke interieur combi.

[ Bericht 8% gewijzigd door DX11 op 12-05-2015 21:54:11 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_152528489
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 14:11 schreef delano.888 het volgende:
Iemand behoefte aan 4 gratis deurpanelen? (ophalen Arnhem)

Zo niet gaan ze spoedig naar de stort, zonde toch.

[ afbeelding ]
Ja, ik denk het wel! Als het past in een 9-3 5 deurs uit '99 tenminste?
pi_152528604
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 16:47 schreef L0we het volgende:

[..]

Ja, ik denk het wel! Als het past in een 9-3 5 deurs uit '99 tenminste?
Jep dit is een 5 deurs uit 00 dus past exact hetzelfde in een 99.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_152532248
Net weer even 0-100 gejankt, dat ga ik zo missen, met de Saab is het bijna niet te evenaren :(
life happens while you're pusing the throttle.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 18:45:21 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152532506
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 16:47 schreef delano.888 het volgende:
Vraag me af waarom jullie dachten dat ik een T7 had :P nee, lekker betrouwbaar T5.

Maar niemand die een stoffen interieurtje wil dus? Zal zo eens een foto posten van mijn resultaat, van mijn zeer unieke interieur combi.
Omdat je een 9-3 uit 2000 hebt :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152532641
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 18:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat je een 9-3 uit 2000 hebt :D
Ah zo! Nee ik heb 1 van de laatste T5's inderdaad, erg blij mee :D
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_152532932
Nou Saab-tuners is er (tijdelijk) mee gestopt maar je kan ook naar Evo, die kan het ook. Stuur hem anders eens een pb via Saabforum.

En apc klep gewoon hier kopen:

http://www.neobrothers.co(...)d5fa757a60b8b1503782
pi_152533693
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 18:59 schreef JohnB52 het volgende:
Nou Saab-tuners is er (tijdelijk) mee gestopt maar je kan ook naar Evo, die kan het ook. Stuur hem anders eens een pb via Saabforum.

En apc klep gewoon hier kopen:

http://www.neobrothers.co(...)d5fa757a60b8b1503782
Heeft geen haast. Ik bedoel alleen dat ik die aanbieding op saabforum gewoon had moeten pakken, en dat is dom dat ik daar te lang over dacht.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_152540957
Dit is mijn huidige interieur, begonnen als een stock 9-3 met enkel beige stof zonder stoelverwarming, aangepast:

-Aero stuur ¤50,-
-Pook/handrem hoes ¤30,-
-Van beige stof naar grijs stof (ik wil geen leer ivm te heet in de zomer / te koud in de winter), en daarbij zat gelijk stoelverwarming ¤40,-
-4 leren deurpanelen ¤30,-

Heb ik toch mooi even bij mekaar gesprokkeld, ¤150 totaal verder en ik heb een interieur dat niemand heeft:

Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_152541472
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 14:11 schreef delano.888 het volgende:
Iemand behoefte aan 4 gratis deurpanelen? (ophalen Arnhem)

Zo niet gaan ze spoedig naar de stort, zonde toch.

[ afbeelding ]

Edit: gereserveerd
Vanavond heb ik ze opgehaald, bedankt! Morgen 2 panelen maar even vervangen / fixen.

Weet iemand overigens hoe ik de asbak los krijg? Om hem te legen? Ik voel er onder wel een knop, alsof je die in moet drukken maar dat werkt niet...
pi_152541597
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 21:41 schreef delano.888 het volgende:
Dit is mijn huidige interieur, begonnen als een stock 9-3 met enkel beige stof zonder stoelverwarming, aangepast:

-Aero stuur ¤50,-
-Pook/handrem hoes ¤30,-
-Van beige stof naar grijs stof (ik wil geen leer ivm te heet in de zomer / te koud in de winter), en daarbij zat gelijk stoelverwarming ¤40,-
-4 leren deurpanelen ¤30,-

Heb ik toch mooi even bij mekaar gesprokkeld, ¤150 totaal verder en ik heb een interieur dat niemand heeft:

[ afbeelding ]
Ziet er ook in het echt erg tof uit. Zo'n stuur ga ik nog even naar op zoek, net zoals die armsteun. Dat is ongeveer het enige wat ik echt mis aan mijn vorige auto.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 21:53:50 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152541624
Netjes!
En toch.... ik ben heel blij dat ik in beide auto's leren bekleding heb (in de Caab is logisch natuurlijk), en eigenlijk heb ik nog nooit last gehad van te hete bekleding in de zomer, en in de winter gewoon de stoelverwarming aan als het te koud is.

Ik denk dat ik bij een volgende auto leren bekleding (en elektrische stoelen met geheugen) wel als zoek-eis neerzet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 mei 2015 @ 21:55:23 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152541711
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 21:51 schreef L0we het volgende:

[..]

Vanavond heb ik ze opgehaald, bedankt! Morgen 2 panelen maar even vervangen / fixen.

Weet iemand overigens hoe ik de asbak los krijg? Om hem te legen? Ik voel er onder wel een knop, alsof je die in moet drukken maar dat werkt niet...
In het midden toch?
Ik zou echt even in de auto moeten gaan zitten voelen hoe dat precies moet, want ik weet dat ik hem er een paar keer uitgehaald heb, maar dat gaat puur op gevoel :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152541742
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 21:53 schreef Leandra het volgende:
Netjes!
En toch.... ik ben heel blij dat ik in beide auto's leren bekleding heb (in de Caab is logisch natuurlijk), en eigenlijk heb ik nog nooit last gehad van te hete bekleding in de zomer, en in de winter gewoon de stoelverwarming aan als het te koud is.

Ik denk dat ik bij een volgende auto leren bekleding (en elektrische stoelen met geheugen) wel als zoek-eis neerzet.
Kan natuurlijk, ieder zijn ding. Maar zeker een korte broek op een dag van 30 graden in een zwarte auto met zwart leer, is iets wat hier voor zou komen en niet aangenaam is imo.

Dus ik blijf lekker bij stof :)

[ Bericht 4% gewijzigd door DX11 op 13-05-2015 08:17:44 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_152542000
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 21:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

In het midden toch?
Ik zou echt even in de auto moeten gaan zitten voelen hoe dat precies moet, want ik weet dat ik hem er een paar keer uitgehaald heb, maar dat gaat puur op gevoel :@
Ja, dat dacht ik dus ook, heb een partij lopen drukken op die knop maar krijg het niet voor mekaar :P.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 22:05:25 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152542274
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:00 schreef L0we het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik dus ook, heb een partij lopen drukken op die knop maar krijg het niet voor mekaar :P.
Ik loop wel even naar de garage.... een 9-3 og neem ik aan toch, geen 9-3 Sport Sedan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152542351
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik loop wel even naar de garage.... een 9-3 og neem ik aan toch, geen 9-3 Sport Sedan?
Super :D. Yes; een og.
kostte me ook een halve week om achter te komen waar dat og voor stond... 8)7
pi_152542408
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:06 schreef L0we het volgende:

[..]

Super :D. Yes; een og.
kostte me ook een halve week om achter te komen waar dat og voor stond... 8)7
Original gangster :D
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 12 mei 2015 @ 22:14:10 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152542760
Ik moest het boekje erbij pakken, want ik kreeg het niet voor elkaar :')
Maar onder de asbak zit een knopje waarmee je de asbak kunt ontgrendelen, dit kan zowel open als dicht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152542912
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:07 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Original gangster :D
:D
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:14 schreef Leandra het volgende:
Ik moest het boekje erbij pakken, want ik kreeg het niet voor elkaar :')
Maar onder de asbak zit een knopje waarmee je de asbak kunt ontgrendelen, dit kan zowel open als dicht.
Oke... Zometeen gelijk maar eventjes kijken. Ik moet het helaas nog eventjes zonder boekje doen, die zat niet bij de auto. Voor zulk soort dingen toch wel ideaal.
pi_152543186
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:16 schreef L0we het volgende:

[..]

:D

[..]

Oke... Zometeen gelijk maar eventjes kijken. Ik moet het helaas nog eventjes zonder boekje doen, die zat niet bij de auto. Voor zulk soort dingen toch wel ideaal.
Ik heb het boekje wel digitaal voor je als je wil ;) zie dm
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 12 mei 2015 @ 22:21:43 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152543254
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:16 schreef L0we het volgende:

[..]

:D

[..]

Oke... Zometeen gelijk maar eventjes kijken. Ik moet het helaas nog eventjes zonder boekje doen, die zat niet bij de auto. Voor zulk soort dingen toch wel ideaal.
http://www.saabinfo.net/files/pdf/SAAB_9-3MY00.pdf

;)
Altijd handig om op je computer te hebben.... ik gebruik m'n opgeslagen manuals ook regelmatig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152543300
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

http://www.saabinfo.net/files/pdf/SAAB_9-3MY00.pdf

;)
Altijd handig om op je computer te hebben.... ik gebruik m'n opgeslagen manuals ook regelmatig.
Haha ik wou het bestand al gaan mailen, maar dit kan natuurlijk ook :D
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_152543464
thnx, zet em gelijk in mn dropbox. Dan is hij altijd wel bijdehand :)
  dinsdag 12 mei 2015 @ 22:26:08 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152543557
Grappig trouwens, want ik weet niet of dat het verschil tussen de Engelse versie met mijn NL versie is of de MY 2000 versie is met die uit mijn 1999, maar bij mij stond de asbak op pagina 105 en hier op 123 :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152544264
Dat is wel wonderlijk ja. Ik heb iig wat leesvoer. Tot nu toe heb ik van elke auto die ik gehad heb het boekje van a tot z heb doorgelezen.

Zojuist even getankt, maar het verbruik van de eerste tank is 1:17.4. Das nog absoluut niet betrouwbaar natuurlijk, maar valt me wel alles mee! Zeker omdat ik veel kleine ritjes heb gereden. Hopelijk komen morgen de onderdelen voor de cruise control, dat moet samen met wat meer snelwegkilometers vast wel weer zorgen voor een nog beter verbruik.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 22:54:54 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152545053
1:17? Je hebt een diesel neem ik aan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152545493
Klopt, met zo'n 55000 kilometer per jaar is benzine niet leuk meer voor mn portemonnee.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 23:16:22 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152546062
Nee idd, kan me voorstellen dat je dan voor een diesel gaat, maar 1:17 valt me reuze mee moet ik zeggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152550421
Denk ook dat het nog wel zuiniger kan, maar vooralsnog valt het me heel erg mee. Eerst maar eens de komende paar tanks afwachten.
pi_152572990
Cruise control zit erin! *O*
pi_152577056
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 21:41 schreef delano.888 het volgende:
Dit is mijn huidige interieur, begonnen als een stock 9-3 met enkel beige stof zonder stoelverwarming, aangepast:

-Aero stuur ¤50,-
-Pook/handrem hoes ¤30,-
-Van beige stof naar grijs stof (ik wil geen leer ivm te heet in de zomer / te koud in de winter), en daarbij zat gelijk stoelverwarming ¤40,-
-4 leren deurpanelen ¤30,-

Heb ik toch mooi even bij mekaar gesprokkeld, ¤150 totaal verder en ik heb een interieur dat niemand heeft:

[ afbeelding ]
Mijn Saab ziet er hetzelfde uit van binnen!
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_152615188


Dat was wel een beetje nodig... Blokken voor vervangen!
pi_152661102
Vandaag proefrit gemaakt in een Caab 9-3 fsp.

toch wel een heel fijn gebakje hoor met een sportonderstel.

Nu even uitonderhuitonderhandelen, en nog kijkje nemen bij een gewone Caab...
  zaterdag 16 mei 2015 @ 21:41:16 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152661515
Ik ben benieuwd!
Als je op die FSP uitkomt zetten we ze een keer naast elkaar, staat vast erg leuk op de parkeerplaats... Zelfde cijfers (en eerste letter uiteraard) als die van ons.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152667277
Xt-ph-48 is t kenteken, of bedoelde je dat niet?

Hoe doet die fsp het van jullie? Wat onderhoud betreft?
  zondag 17 mei 2015 @ 08:55:44 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152669652
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 00:54 schreef JohnB52 het volgende:
Xt-ph-48 is t kenteken, of bedoelde je dat niet?

Hoe doet die fsp het van jullie? Wat onderhoud betreft?
Ja, die van ons is ook X?-??-48.

Qua onderhoud weet ik nog niet, hij moet over 3 weken voor de APK, en dat zal wel een nieuwe uitlaat worden, want het achterste deel is lek, en alleen een achterdeel met het ovaaltje schijnt geen optie te zijn, dus dan zou het een (complete) BSR uitlaat moeten worden.

Verder geen bijzonderheden tot nu toe (koplamp vervangen), maar ook nog niet heel veel km's gelopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152669722
Hoeveel staat ie nu dan?
einddemper kan je ook door n andere vervangen hoor zolang diameter hetzelfde is.

Misschien hebben ze deze nog op voorraad

http://www.jendvandenbosc(...)3-versie-1-en-900-ng
  zondag 17 mei 2015 @ 09:11:49 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152669754
Ja, maar mijn man wil graag weer het ovaaltje zoals het origineel was, daar draait het om ;)

Ik denk dat we er nu zo'n 4.000 km mee gereden hebben.
Hij staat in de Autoweek verbruiksmonitor, volgens mij de enige FSP :)

Edit: Mobiel gevonden :D
http://www.autoweek.nl/ve(...)turbo-200pk-fsp-1999
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152671795
Maar wat je ook kan doen is de einddemper vervangen en dan vervolgens dat ovaaltje er weer oplassen.
  zondag 17 mei 2015 @ 13:43:31 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152675260
Ja, maar het ovaaltje dat er nu opzit is ook al niet fraai meer, en N wil graag een glimmende :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 17 mei 2015 @ 17:58:39 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152684559
Daar lijkt het wel op :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152684730
Die chromen eind stukken zijn 15 euro op ebay inc verzending. Ik heb er ook een mooie op zitten.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_152698113
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 18:03 schreef delano.888 het volgende:
Die chromen eind stukken zijn 15 euro op ebay inc verzending. Ik heb er ook een mooie op zitten.
laat maar, dat werkt niet...
pi_152698426
Plan is geannuleerd :') kan geen afscheid nemen van de S8
life happens while you're pusing the throttle.
  zondag 17 mei 2015 @ 23:26:53 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152698865
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 23:14 schreef eXplorer1 het volgende:
Plan is geannuleerd :') kan geen afscheid nemen van de S8
Je kunt ook gewoon allebei hebben hè.... :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152706387
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 23:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon allebei hebben hè.... :+
3 auto's vind ik een beetje too much :'(
life happens while you're pusing the throttle.
  maandag 18 mei 2015 @ 10:46:48 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152706594
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 10:38 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

3 auto's vind ik een beetje too much :'(
Herkenbaar :Y
Bij ons is 2 eigenlijk al absurd, maar als we onderweg wat leuks zien klinkt regelmatig vanaf de achterbank "We hebben al 2 Saabs!" :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152707811
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 23:06 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

laat maar, dat werkt niet...
Hoezo werkt dat niet? Zit hier al ongeveer een jaar perfect vast, en dan heb ik alleen maar de schroefjes gebruikt die er bij zaten, je kan natuurlijk ook lassen als je dat veiliger vind.

Hier mijn resultaat:




Hier kan je ze kopen, ik heb deze (maar gaas er uit gehaald):
http://www.ebay.com/itm/T(...)em3a8b967d23&vxp=mtr
Maar rond is iets goedkoper:
http://www.ebay.com/sch/i(...)haust+chrome&_sop=15

Ben benieuwd hoezo dat volgens jou niet werkt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_152708610
Nee ik had wat anders gevonden (ecu tuning van speedparts) maar die ging niet in jouw auto werken...

http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-98-02/tuning/200/

deze dus.

http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-98-02/tuning/154/

die heb jij nodig...

Denk ik...
pi_152708651
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 12:04 schreef JohnB52 het volgende:
Nee ik had wat anders gevonden (ecu tuning van speedparts) maar die ging niet in jouw auto werken...

http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-98-02/tuning/200/

deze dus.

http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-98-02/tuning/154/

die heb jij nodig...

Denk ik...
Euwwww nou snap ik m.

Maar tuning is nog altijd niet iets wat noodzakelijk is voor mij. Maar voor die 150 laatst had ik t gewoon moeten doen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_152708665
ja, niet meer over nadenken dus voortaan Delano o|O
pi_152708683
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 12:07 schreef JohnB52 het volgende:
ja, niet meer over nadenken dus voortaan Delano o|O
IKR. De volgende keer pak ik m.
En als ik een keer 375 over heb en verder alles al gedaan heb (versnellingsbak) kan ik altijd nog kijken.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_152708686
Oh en vanmiddag na werktijd even proefritje in een andere Caab.

Geen linkjes, want staat nog nergens te koop
  maandag 18 mei 2015 @ 13:33:12 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152711016
Have fun!
Jammer dat het weer niet wat mooier is....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152733353
Was niet wat ik zocht.

Op zoek naar de volgende, of die van scherpenisse kopen.

Wel vreemd, had al een mondelinge overeenkomst over de prijs, staat ie nu op de site voor ¤3995...

Nou ja morgen belt ie me terug, we zien wel.

http://www.marktplaats.nl(...)eff636f4f8b9c5b7a618

Anders deze even bekijken.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 09:24:57 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152740006
Die gespot op het Saabforum gevonden misschien?
Wel flauw dat ze de prijs verhogen, maar goed, als je al een mondelinge overeenkomst had ga ik er vanuit dat ze het fatsoen hebben zich daar aan te houden.
Hij stond trouwens al ruim een maand te koop toen N hem in gespot zette, dus ik denk dat die prijsstijging daar toch mee van doen heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152740367
Ja hoop ook dat ze het fatsoen hebben, Ik zal ze straks bellen.
pi_152740926
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:54 schreef JohnB52 het volgende:
Was niet wat ik zocht.

Op zoek naar de volgende, of die van scherpenisse kopen.

Wel vreemd, had al een mondelinge overeenkomst over de prijs, staat ie nu op de site voor ¤3995...

Nou ja morgen belt ie me terug, we zien wel.

http://www.marktplaats.nl(...)eff636f4f8b9c5b7a618

Anders deze even bekijken.
Kan me voorstellen dat ze er altijd iets hoger mee adverteren, om wat speelruimte incalculeren. Als je 3500 wil vangen, zou ik hem ook voor 4000 te koop zetten :)
  dinsdag 19 mei 2015 @ 10:07:20 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152740961
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:06 schreef L0we het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat ze er altijd iets hoger mee adverteren, om wat speelruimte incalculeren. Als je 3500 wil vangen, zou ik hem ook voor 4000 te koop zetten :)
Hij stond al ruim een maand voor minder te koop, de prijs is nu ineens omhoog gegaan ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152743009
Oh, wacht, ik las het verkeerd. Dacht dat dat degene was die nog nergens te koop stond :).
  dinsdag 19 mei 2015 @ 19:38:43 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152759654
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:41 schreef JohnB52 het volgende:
Ja hoop ook dat ze het fatsoen hebben, Ik zal ze straks bellen.
En? Hadden ze het fatsoen?

* Leandra zit te F5'en :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152760311
Ja :-)
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:16:12 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152761311
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 19:51 schreef JohnB52 het volgende:
Ja :-)
En nu? Hebben we allebei een FSP? :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152761712
Nee nog niet :-P

Ps: F5 knop kapot?

Maar die van mij gaat naar 265pk en 370Nm denk ik.

@delano waarom maar je zelf je tuningssetje niet?
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:27:09 #124
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_152761811
Oh; nou snap ik je SF berichtjes opeens John. Wist heul niet dat je achter een cabrio aanzat.
De RA al verkocht dan?
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_152761877
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:27 schreef Descendent het volgende:
Oh; nou snap ik je SF berichtjes opeens John. Wist heul niet dat je achter een cabrio aanzat.
De RA al verkocht dan?
Geld staat al op de rekening, RA staat nog voor de deur, 23e opgehaald...
pi_152761915
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:25 schreef JohnB52 het volgende:

@delano waarom maar je zelf je tuningssetje niet?
Eh wat?
Hoe maak ik zelf een tuningsset voor 150 inc apc klep, nieuwe software enz?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:36:54 #127
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_152762332
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:28 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Geld staat al op de rekening, RA staat nog voor de deur, 23e opgehaald...
Die uit Scherpenisse ziet er wel gaaf uit trouwens. Al gekocht? :P
P.s. T5! ^O^
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:39:51 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152762493
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:25 schreef JohnB52 het volgende:
Nee nog niet :-P

Ps: F5 knop kapot?

Maar die van mij gaat naar 265pk en 370Nm denk ik.

@delano waarom maar je zelf je tuningssetje niet?
:D moest even andere dingen doen :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152763292
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:25 schreef JohnB52 het volgende:
Nee nog niet :-P

Ps: F5 knop kapot?

Maar die van mij gaat naar 265pk en 370Nm denk ik.

@delano waarom maar je zelf je tuningssetje niet?
Dat is een beetje krap zonder een leuke IC, ik merk vaak als men richting dat vermogen gaat met enkel een td04-15t dat de IAT toch wel aardig hoog komt in de wat warmere dagen.

@delano, als jij je tuningspullen regelt, kan je je bin naar mij opsturen, ik maak er wat moois van en ik stuur het kosteloos weer terug.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_152769668
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:29 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Eh wat?
Hoe maak ik zelf een tuningsset voor 150 inc apc klep, nieuwe software enz?
software is gratis joh!

APC klep van neobrothers en vacuumslangettjes erbij...

Start anders zelf een topic erover op SF.

Ik ga t ook doen , krijg een tune van speedparts...
pi_152769782
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:53 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Dat is een beetje krap zonder een leuke IC, ik merk vaak als men richting dat vermogen gaat met enkel een td04-15t dat de IAT toch wel aardig hoog komt in de wat warmere dagen.

@delano, als jij je tuningspullen regelt, kan je je bin naar mij opsturen, ik maak er wat moois van en ik stuur het kosteloos weer terug.
Ik heb geen td04 er op ;-)

Leuke IC komt er wel op, maar even kijken welke. Do88 heeft zijn IC verbeterd en even 480 euro gemaakt.
pi_152770821
Software kan... gratis???.....

Info vanuit een tuner:

quote:
de T7 APC kit is inc monate en alle aanpassingen 175 euro.
Stage 1 tuning naar 230 pk en 340 Nm is 200 euro
Ik kan dus klaar zijn voor 175? :o
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 22:15:11 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152771018
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:13 schreef delano.888 het volgende:
Software kan... gratis???.....

Info vanuit een tuner:

[..]

Ik kan dus klaar zijn voor 175? :o
Jij hebt toch geen T7?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152771073
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jij hebt toch geen T7?
Nee daarom moet ik dus ook een T7 APC kit kopen, dat heb ik nu helemaal niet er in zitten. (T5 APC is minder goed en even duur)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_152772345
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:01 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Ik heb geen td04 er op ;-)

Leuke IC komt er wel op, maar even kijken welke. Do88 heeft zijn IC verbeterd en even 480 euro gemaakt.
Je weet dat de GT17 een verkapte verfbrander wordt boven de 225pk/340nm ongeveer? Verder dan 1050mg/c kan ik je niet aanraden met een gt17. Ik ging met 1080 mg/c over de 65graden IAT bij 20 graden buitenlucht, vermogen was ver te zoeken.

Indien je een 9-3 hebt is universeel makkelijk ertussen te frotten, ik was voor 90 euro klaar.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_152775459
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:30 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Je weet dat de GT17 een verkapte verfbrander wordt boven de 225pk/340nm ongeveer? Verder dan 1050mg/c kan ik je niet aanraden met een gt17. Ik ging met 1080 mg/c over de 65graden IAT bij 20 graden buitenlucht, vermogen was ver te zoeken.

Indien je een 9-3 hebt is universeel makkelijk ertussen te frotten, ik was voor 90 euro klaar.
Dat is mooi want die zit er niet in ;-)

Wel een gt25
pi_152777324
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 23:09 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Dat is mooi want die zit er niet in ;-)

Wel een gt25
Oh, jij ook gt25? OK mooi, universele IC ertussen frotten en gaan met die banaan :P
life happens while you're pusing the throttle.
pi_152780936
Ik koop wel een gewone IC van Saab-tuners ofzo, die past in 1x...

Maar eerst weer even sparen, en een rondrit Europa met dat ding gaan doen, mooie eerste duurtest. 4000km in 6 dagen, waarvan 2000 door de bergen. (En ja, daar is een grote IC best handig, anders trek ik er eerst eentje,t7, van een sloper)
pi_152878697
En de Red Arrow is definitief weg...
pi_152878708
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 12:37 schreef JohnB52 het volgende:
En de Red Arrow is definitief weg...
;(
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zaterdag 23 mei 2015 @ 12:40:27 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152878760
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 12:37 schreef JohnB52 het volgende:
En de Red Arrow is definitief weg...
...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152888005
Ja, verkocht :-(

Nu 6 dagen zonder auto
  zaterdag 23 mei 2015 @ 20:03:30 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152888657
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 19:35 schreef JohnB52 het volgende:
Ja, verkocht :-(

Nu 6 dagen zonder auto
En dan, en dan, en dan???
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152901877
Dan heb ik weer een andere Saab :-)

Heb al welalvast speakers en 4 velgen met winterbanden gekocht, alu26
  zondag 24 mei 2015 @ 03:42:51 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152907706
Die horen onder een FSP *)
En ze staan heel fraai, die OP :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152924926
ik heb het trouwens vergeten hier neer te zetten, ben nog bezig met T7 tuning (en in mindere mate T5, T8)

mocht iemand een stage willen, lees de BIN uit, stuur hem naar mij en je krijgt hem staged terug voor noppessz, dit geld alleen voor Stage 1 en 2, hogere stages hebben fine tuning nodig dus dan gaat die vlieger niet op.

als je T7 hebt, kan je mijn launch control ook erbij krijgen maar dan moet je wel een stukje HW in elkaar flansen (weerstandje + schakelaar).
life happens while you're pusing the throttle.
  zondag 24 mei 2015 @ 22:15:22 #147
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152929966
Ik ben aan het kijken voor een vervanger voor mijn huidige (Peugeot) cabrio.
Aangezien mijn belangrijkste eis "het moet een cabrio zijn" is, kan het ook zomaar een 9-3 cabrio worden.

Zijn er specifieke dingen waar ii op moet letten als ik ga kijken?
So we just called him Fred
  zondag 24 mei 2015 @ 22:47:10 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152931137
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:15 schreef FredvZ het volgende:
Ik ben aan het kijken voor een vervanger voor mijn huidige (Peugeot) cabrio.
Aangezien mijn belangrijkste eis "het moet een cabrio zijn" is, kan het ook zomaar een 9-3 cabrio worden.

Zijn er specifieke dingen waar ii op moet letten als ik ga kijken?
Heb je het "waar moet ik op letten" topic op het saabforum al uit je hoofd geleerd? ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 24 mei 2015 @ 23:02:17 #149
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_152931776
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:47 schreef Leandra het volgende:
Heb je het "waar moet ik op letten" topic op het saabforum al uit je hoofd geleerd? ;)
Ga ik nu doen 8-)
Ik realiseerde me vanavond pas dat mijn volgende auto misschien wel eens een Saab zou kunnen worden.
So we just called him Fred
  zondag 24 mei 2015 @ 23:32:47 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152933071
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 23:02 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ga ik nu doen 8-)
Ik realiseerde me vanavond pas dat mijn volgende auto misschien wel eens een Saab zou kunnen worden.
Goeie keuze!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152939224
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 23:02 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ga ik nu doen 8-)
Ik realiseerde me vanavond pas dat mijn volgende auto misschien wel eens een Saab zou kunnen worden.
gewoon doen!

als je ook een non-turbo neemt zit je bullet proof wat motor betreft.

Grootste kosten aan de Saab kun je.hebben aan de turbo, di cassette, en het dak...

Let vooral op roest bij de veerschotels, voor de rest zelfde als bij gewone auto's
pi_153019186
Vanavond bij een -volgens mij- bekend adresje in Veenendaal geweest voor een nieuwe sleutel. Bleek dat ik de antenne voor mijn afstandsbediening miste, wonderlijk... Gelukkig had hij die nog wel liggen, en kreeg em er gratis bij. Aardige kerel, absolute aanrader als je nog eens een sleutel nodig heb, of ze opnieuw moet laten programmeren.
pi_153019569
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:45 schreef L0we het volgende:
Vanavond bij een -volgens mij- bekend adresje in Veenendaal geweest voor een nieuwe sleutel. Bleek dat ik de antenne voor mijn afstandsbediening miste, wonderlijk... Gelukkig had hij die nog wel liggen, en kreeg em er gratis bij. Aardige kerel, absolute aanrader als je nog eens een sleutel nodig heb, of ze opnieuw moet laten programmeren.
Jansen denk ik? Inderdaad een top kerel. Gisteren nog geweest voor wat kleine dingetjes en airco vullen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_153019873
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:53 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Jansen denk ik? Inderdaad een top kerel. Gisteren nog geweest voor wat kleine dingetjes en airco vullen.
Klopt ja.
  woensdag 27 mei 2015 @ 23:28:40 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153026888
Oh, zit die zo dichtbij? :o
Goed om te weten :)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153028233


Alvast alu26 op laten halen door de Saabforum pakket dienst!

Vrijdag de velgjes ophalen, hopelijk past het ook in een Caab :-)
  donderdag 28 mei 2015 @ 07:57:00 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153030311
Zie OP :')
Mooi! Ik vind ze heel mooi onder een OG.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153045325
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 07:57 schreef Leandra het volgende:
Zie OP :')
Mooi! Ik vind ze heel mooi onder een OG.
OP?

Ik zei IN een Saab, niet er onder ;-)

Dit worden dan denk ik mijn wintervelgen.
  donderdag 28 mei 2015 @ 17:50:09 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153045589
Het was vroeg John :')
Maar in de OP staan ze onder een Caab :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153051280
Zo, bijna 3500 kilometer erop zitten met mn saab, ben er echt wel ontzettend blij mee! Verbruik van de laatste tank was 1:18.5, had niet verwacht dat ik zo zuinig zou rijden...
Binnenkort de turbo en een wielnaaf vervangen, dan kan hij er weer eventjes tegenaan!
  donderdag 28 mei 2015 @ 22:21:23 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153054008
Ik vind je verbruik erg netjes ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153063768
Zijn vooral snelwegkilometers, waar ik over het algemeen maar 100 mag. Lekker cruisen met de cc, dan krijg je zo'n verbruik wel voor mekaar
pi_153206021
Morgen roadtrip met de Caab...

Hoop dat ie het blijft doen na de ontzettend slechte aflevering van t bedrijf waar ik hem heb gekocht:

http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=146359
  dinsdag 2 juni 2015 @ 23:46:57 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153206146
Ah eindelijk.... nou eens even speuren welke het geworden is :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153440707
Zo, afgelopen maandag heb ik de turbo & luchtmassameter vervangen. Dat geeft toch wel een behoorlijk verschil in performance.

Kwam er alleen nog achter dat de EGR-klep vastzit, vanavond maar eens kijken of ik die weer een beetje gangbaar kan krijgen.

Ook heb ik een setje achteruitrijsensoren gekocht, die prik ik er ook maar gelijk eventjes in :)
pi_153463933
Nou, gijsje is er voorlopig uit, iets met ontucht en opgepakt worden, ik weet meer details maar dat plemp ik niet hier.

holy shit, didn't see that one coming.

Bewijs:
http://www.omroepbrabant.(...)rdere+jongetjes.aspx

[ Bericht 39% gewijzigd door eXplorer1 op 12-06-2015 11:00:40 ]
life happens while you're pusing the throttle.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 11:03:10 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153464217
Ik mis de connectie met Saab even, maar dat kan aan mij liggen :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153464250
Waar de hel gaat dit ineens over :P zit je in het verkeerde topic eXplorer?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_153464615
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:03 schreef Leandra het volgende:
Ik mis de connectie met Saab even, maar dat kan aan mij liggen :@
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:04 schreef delano.888 het volgende:
Waar de hel gaat dit ineens over :P zit je in het verkeerde topic eXplorer?
jongens, dit gaat over G-ice, hij heet Gijs, saab-tuners.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_153465175
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:19 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

[..]

jongens, dit gaat over G-ice, hij heet Gijs, saab-tuners.
Ow fuck vandaar dat hij niet terug mailt over tuning :o :@ mijn stage1 gaat echt nooit goed komen meer zo :')
Ik er maar er achter aan mailen of hij zijn pm's niet leest :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_153465265
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:41 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ow fuck vandaar dat hij niet terug mailt over tuning :o :@ mijn stage1 gaat echt nooit goed komen meer zo :')
Ik er maar er achter aan mailen of hij zijn pm's niet leest :')
Zal vast ook wel iemand anders zijn die daar raad mee weet toch?

Waar loop je nu op vast?
pi_153465301
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:41 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ow fuck vandaar dat hij niet terug mailt over tuning :o :@ mijn stage1 gaat echt nooit goed komen meer zo :')
Ik er maar er achter aan mailen of hij zijn pm's niet leest :')
je kan ook Evo contacten, ik kan je file wel stagen.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_153465307
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:44 schreef L0we het volgende:

[..]

Zal vast ook wel iemand anders zijn die daar raad mee weet toch?

Waar loop je nu op vast?
De prijs :P ik heb alles nodig wat hier staat (heb een T5):

http://www.saab-tuners.com/2-0t-154pk-98-00-stage-1-kit.html

En had gehoord dat de software ook gratis kan, dus wou een deal met hem sluiten. (Software goedkoper via hem omdat het ook gratis kan, maar dat hij wel alles doet) Maarja dat word nu dus niks meer :P

Ik kan de hardware zelf niet in bouwen / ecu vervangen ook btw.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_153465318
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:46 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

je kan ook Evo contacten, ik kan je file wel stagen.
Weet ik maar die heeft niet de T7 APC en het nette kabeltje. Hij bood aan om iets te solderen maar ik wil het gewoon netjes hebben.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_153465499
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:46 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Weet ik maar die heeft niet de T7 APC en het nette kabeltje. Hij bood aan om iets te solderen maar ik wil het gewoon netjes hebben.
gewoon gesoldeerd nemen, je gaat er zelf toch niet veel mee doen toch?
life happens while you're pusing the throttle.
pi_153465536
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:53 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

gewoon gesoldeerd nemen, je gaat er zelf toch niet veel mee doen toch?
Wat ik al zei, ik wil het gewoon netjes hebben. Ben trots op mijn bakkie, wel geen zelf gecreëerde dingen die vroeg of laat een keer uiteen vallen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 12 juni 2015 @ 12:15:55 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153466252
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:19 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

[..]

jongens, dit gaat over G-ice, hij heet Gijs, saab-tuners.
Oi, nasty....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153467340
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:54 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Wat ik al zei, ik wil het gewoon netjes hebben. Ben trots op mijn bakkie, wel geen zelf gecreëerde dingen die vroeg of laat een keer uiteen vallen.
Wbm valt solderen ook wel onder netjes hoor. Zeker als je het goed doet met een krimpkousje eroverheen.

Wat ik zo lees is dat de losliggende stekker aangepast moet worden naar een nieuwe aansluiting voor de T7 APC? Dan zou ik zelf de voorkeur geven aan solderen, een stekkerverbinding die al jaren open ligt zal toch wel bijven corroderen :).

Lijkt me wel tof om zo'n conversie eens uit te voeren :Y
pi_153502099
Als ik deze t7 apc en dat snoertje heb:

http://www.saabforum.nl/s(...)e1bf34c3aa180bec940b

En een extra ecu, waar iemand hier in dit topic gratis stage1 op kon zetten, ben ik er dan?

En zit er verschil in de ecu's? Ik heb een T5 auto, maar ga er een T7 APC klep aan hangen en stage1 op zetten. Moet ik dan een T5 ecu hebben of een T7 ecu?

[ Bericht 19% gewijzigd door DX11 op 13-06-2015 18:23:23 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_153505896
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 18:01 schreef delano.888 het volgende:
Als ik deze t7 apc en dat snoertje heb:

http://www.saabforum.nl/s(...)e1bf34c3aa180bec940b

En een extra ecu, waar iemand hier in dit topic gratis stage1 op kon zetten, ben ik er dan?

En zit er verschil in de ecu's? Ik heb een T5 auto, maar ga er een T7 APC klep aan hangen en stage1 op zetten. Moet ik dan een T5 ecu hebben of een T7 ecu?
Altijd T5 ECU, t7 en t5 is niet te vergelijken met elkaar.

Let op welke t5 ECU je neemt, er zijn er 3 geloof ik.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_153506188
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:01 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Altijd T5 ECU, t7 en t5 is niet te vergelijken met elkaar.

Let op welke t5 ECU je neemt, er zijn er 3 geloof ik.
Hè verdorie, waarom moet t nou weer zo moeilijk. En wat het verschil tussen die 3 dan en welke moet ik hebben?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_153508012
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:12 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Hè verdorie, waarom moet t nou weer zo moeilijk. En wat het verschil tussen die 3 dan en welke moet ik hebben?
Ik zal het zo opzoeken, ik dacht dat je de 20mhz ecu wilt hebben maar pin mij er niet op vast, ik kom hier nog op terug.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_153510615
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:25 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Ik zal het zo opzoeken, ik dacht dat je de 20mhz ecu wilt hebben maar pin mij er niet op vast, ik kom hier nog op terug.
Bedankt voor de moeite!!
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_153813886
Wat een stilte hier!

Ik heb vanavond mijn EGR klep vervangen, eindelijk heb ik weer het vermogen wat ik hoor te hebben.
Rijdt best lekker ^O^
  woensdag 1 juli 2015 @ 00:27:25 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153967833
John nog op vakantie? Krijgen we een reisverslag of was hij niet met z'n nieuwe Caab weg?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_154167400
na een 900turbo en een 900ng moest ik 4x4 hebben vond ik. Na nog geen jaar in subaru is die echt overleden bij 180K km al. Moet nu toch maar weer Saab worden denk ik.
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
  woensdag 8 juli 2015 @ 14:31:53 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154170364
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 12:49 schreef kiekjesdief het volgende:
na een 900turbo en een 900ng moest ik 4x4 hebben vond ik. Na nog geen jaar in subaru is die echt overleden bij 180K km al. Moet nu toch maar weer Saab worden denk ik.
Volgens mij is een 9-3 OG dan de logische volgende?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_154172717
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 14:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij is een 9-3 OG dan de logische volgende?
Precies daar was ik naar aan het zoeken
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
  woensdag 8 juli 2015 @ 16:13:00 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154173418
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 15:50 schreef kiekjesdief het volgende:

[..]

Precies daar was ik naar aan het zoeken
Open? Dicht? 3-deurs? 5-deurs?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_154175331
Gewoon dicht en 3deurs kan maar liever 5
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
pi_154200608
Gijs (G-ice) heeft zelfmoord gepleegd, holy shit, dat zag ik dus niet aankomen :{ :{
life happens while you're pusing the throttle.
pi_154200796
Holy fuck.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_154201069
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:51 schreef delano.888 het volgende:
Holy fuck.
schijnbaar wat er in de media bekend is gemaakt is nog maar het puntje van de berg, dus heel veel medelijden (voor hem) heb ik niet, sorry :{

ik vind het buitengewoon erg voor zijn familie, die had al SHIT en nu is dat vertienvoudigd.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_154207572
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 17:04 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

schijnbaar wat er in de media bekend is gemaakt is nog maar het puntje van de berg, dus heel veel medelijden (voor hem) heb ik niet, sorry :{

ik vind het buitengewoon erg voor zijn familie, die had al SHIT en nu is dat vertienvoudigd.
Buiten dit alles, is het een behoorlijke doodsteek voor de nederlandse saab tuning gemeenschap. Hij was voor zover ik weet de enige die bepaalde opties had.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_154208264
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 21:58 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Buiten dit alles, is het een behoorlijke doodsteek voor de nederlandse saab tuning gemeenschap. Hij was voor zover ik weet de enige die bepaalde opties had.
Zoals?
life happens while you're pusing the throttle.
pi_154208284
Ik wilde overigens een topic openen op saabforum (over het feit dat saabtuners er niet meer is, niks over de redenen) maar dat mag niet. Beetje jammer. Ze willen de controversie niet hebben op het forum. Terwijl er volgens mij nog nergens over gesproken is. Ik snap die censuur niet echt maarja.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 9 juli 2015 @ 22:24:02 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154208305
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 21:58 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Buiten dit alles, is het een behoorlijke doodsteek voor de nederlandse saab tuning gemeenschap. Hij was voor zover ik weet de enige die bepaalde opties had.
Jammer dan, je moet er niet aan denken dat je daar met je auto komt en hij dankzij je eigen initiatief met je auto naar hem te gaan een band met je kind kan opbouwen.

Dat bepaalde opties (voorlopig) even wegvallen boeit wat mij betreft totaal niet.
Ik vind het voor zijn slachtoffers vele malen erger dan dat er nu geen totaal overbodige tuning kan plaatsvinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_154208321
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 22:22 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Zoals?
Van een T5 9-3 met 154pk naar een stage 225pk, inc nieuwe T7 apc en ecu en alles klaar zonder geknutsel van jezelf. De andere tuners hebben bijvoorbeeld de apc of juiste omgezette ecu niet.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_154208394
Ik zie het anders, puur zakelijk. Hij was blijkbaar een goede (de beste?) tuner. Na wat ik nu weet had ik nog net zo goed mijn auto daar laten tunen, die dingen staan helemaal los van elkaar van mij part.

Edit: dat komt misschien ook omdat ik geen kinderen heb.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 9 juli 2015 @ 22:26:24 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154208410
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 22:23 schreef delano.888 het volgende:
Ik wilde overigens een topic openen op saabforum (over het feit dat saabtuners er niet meer is, niks over de redenen) maar dat mag niet. Beetje jammer. Ze willen de controversie niet hebben op het forum. Terwijl er volgens mij nog nergens over gesproken is. Ik snap die censuur niet echt maarja.
Er is gisteren kennelijk al gemeld dat ze daar geen topic over willen, en ik begrijp het wel, want mensen gaan zoeken en dan komen ze dus op het Saab-forum terecht, krijgen ze daar ook nog eens gedonder mee.

Niemand zit er op te wachten dat het Saab-forum of Saab-rijder op welke manier dan ook geassocieerd kunnen worden met hem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_154757829
quote:
6s.gif Op woensdag 18 maart 2015 23:58 schreef Nairua het volgende:
Lokpost
ik zag op trionicforum dat je je STG6 SS in onderdelen verkoopt, what happened?
life happens while you're pusing the throttle.
pi_155241606
Wie biedt lager? :D (op benzine)



[ Bericht 1% gewijzigd door DX11 op 15-08-2015 18:17:33 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_155242466
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Lager dan 6.3 heb ik hem nog niet gehad....
Ik had ook eigenlijk niet gedacht dat dit mogelijk was :D
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_155242476
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:34 schreef delano.888 het volgende:
Wie biedt lager? :D

[ afbeelding ]
met mijn diesel moet dat vast lukken :D.
pi_155242498
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:14 schreef L0we het volgende:

[..]

met mijn diesel moet dat vast lukken :D.
Ja maar mijne is een benzine 2.0t 154pk ;)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_155242543
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:15 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja maar mijne is een benzine 2.0t 154pk ;)
Ja, wat de mijne mist in pk's maakt hij volgens mij wel goed in trekkracht ;)
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:32:32 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155242942
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:34 schreef delano.888 het volgende:
Wie biedt lager? :D (op benzine)

[ afbeelding ]
Wow :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155243020
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wow :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha nee niks kapot.
Ja ik vond het ook bijzonder. Ik moest (tijdens het rijden) dan ook echt een foto maken :D :@
Kan het overigens wel verklaren denk ik:
-Ik reed 80
-Ik had cruise control aan
-Ik reed achter een vrachtwagen, wel op een veilige afstand, maar misschien zorgt dat alsnog voor minder wind?
-Ik heb de tank vol met 98

Maar dan nog, ik vind t tof :D :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:37:01 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155243067
En je cleart de trip computer waarschijnlijk ook bij het tanken? ;)

Maar heel netjes, volgens mij heb ik met geen van beiden onder de 6 gezeten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155243084
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:37 schreef Leandra het volgende:
En je cleart de trip computer waarschijnlijk ook bij het tanken? ;)

Maar heel netjes, volgens mij heb ik met geen van beiden onder de 6 gezeten.
Ook dat maar in dit geval ook op de snelweg nog een keer gecleart, je dacht toch niet de ik over de afgelopen 1000km dat als gemiddelde had? Dat is echt onmogelijk denk ik :P
Het was overigens wel het gemiddelde van 15 minuten oid, en het ging omlaag vanaf 6. Helaas moest ik de snelweg af, ik vraag me af of hij nog lager had gekund, want elke minuut oid ging er .1 af..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:16:02 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155245415
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:37 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ook dat maar in dit geval ook op de snelweg nog een keer gecleart, je dacht toch niet de ik over de afgelopen 1000km dat als gemiddelde had? Dat is echt onmogelijk denk ik :P
Het was overigens wel het gemiddelde van 15 minuten oid, en het ging omlaag vanaf 6. Helaas moest ik de snelweg af, ik vraag me af of hij nog lager had gekund, want elke minuut oid ging er .1 af..
Ik clear altijd bij het tanken, en als ik dan direct op een gunstig route zit (90-100 km p/u) gaat het ook hard naar beneden, maar al rijdend clearen is natuurlijk nog handiger :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155245627
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:16 schreef L0we het volgende:

[..]

Ja, wat de mijne mist in pk's maakt hij volgens mij wel goed in trekkracht ;)
Jij begrijpt dus niet hoe het werkt.

Vermogen is koppelxtoerental, je diesel heeft wel meer of evenveel koppel maar heeft ook langere overbrengingsverhoudingen, tussensprint win je (mits niet getunede 2.0t) maar als de benzine mag terugschakelen is het doei doei.

Trouwens, met stage 1 is er al geen (T)Tid die hem nog bijhoudt.

In de praktijk is het goed te merken, mijn Saab had "maar" 380nm maar tot de 60 was het enkel wheelspin (dunlops), met een diesel gaat dat je dat dus nevernooit lukken.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_155245732
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:37 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ook dat maar in dit geval ook op de snelweg nog een keer gecleart, je dacht toch niet de ik over de afgelopen 1000km dat als gemiddelde had? Dat is echt onmogelijk denk ik :P
Het was overigens wel het gemiddelde van 15 minuten oid, en het ging omlaag vanaf 6. Helaas moest ik de snelweg af, ik vraag me af of hij nog lager had gekund, want elke minuut oid ging er .1 af..
Maandagavond moet ik weer een lang stuk rijden, zal eens kijken hoe laag ik hem krijg... :P
pi_155246543
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:22 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Jij begrijpt dus niet hoe het werkt.
Oh, dat begrijp ik prima hoor. Ik beweer ook niet dat ik hem bij hou, het enige wat ik ermee bedoelde is ookal heb ik een grove 40 pk minder, dat ik alsnog een lekker vlotte auto rij.
pi_155246960
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:52 schreef L0we het volgende:

[..]

Oh, dat begrijp ik prima hoor. Ik beweer ook niet dat ik hem bij hou, het enige wat ik ermee bedoelde is ookal heb ik een grove 40 pk minder, dat ik alsnog een lekker vlotte auto rij.
Het feit dat ik mijn pk noemde was totaal niet om te pochen over kracht of wat dan ook maar meer over welk model ik heb om op dat verbruik te komen. Ik zou net zo lief een Diesel hebben (als ik meer zou rijden). Saab is sowieso tof.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_155247289
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:05 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Het feit dat ik mijn pk noemde was totaal niet om te pochen over kracht of wat dan ook maar meer over welk model ik heb om op dat verbruik te komen. Ik zou net zo lief een Diesel hebben (als ik meer zou rijden). Saab is sowieso tof.
Zo vatte ik hem ook zeker niet op :).

Ik vind mijn dieseltje ontzettend fijn, juist omdat je toch redelijk vlot wat meer koppel beschikbaar hebt. Dat vind ik erg prettig rijden.

Ik zal maandag eens kijken hoe ik scoor op de snelweg qua verbruik
pi_155248892
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik clear altijd bij het tanken, en als ik dan direct op een gunstig route zit (90-100 km p/u) gaat het ook hard naar beneden, maar al rijdend clearen is natuurlijk nog handiger :D
Ik clear hem nooit... Maar nu na de vakantie maar weer eens doen, heb continu korte stukjes gereden dus staat nu op 9.nogwat... Normaal is het altijd iets van 7.8 tot 8.1.
pi_155248944
Wel jammer dat je niet echt je huidige verbruik kan zien bij onze auto's. Nouja het kan dus wel, door te clearen tijdens het rijden, maar dat is dan natuurlijk maar heel even het huidige en wordt het gemiddelde. Terwijl de auto het huidige verbruik wel zelf weet, waarom dan niet aan ons tonen. Achja.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_155249219
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:03 schreef delano.888 het volgende:
Wel jammer dat je niet echt je huidige verbruik kan zien bij onze auto's. Nouja het kan dus wel, door te clearen tijdens het rijden, maar dat is dan natuurlijk maar heel even het huidige en wordt het gemiddelde. Terwijl de auto het huidige verbruik wel zelf weet, waarom dan niet aan ons tonen. Achja.
Kan me er verder niet zo druk om maken, vind het iig beter dan die zenuwachtige meter die ik in mijn BMW onderin de toerenteller had zitten... :')

Filmpje ter illustratie:

pi_155249304
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kan me er verder niet zo druk om maken, vind het iig beter dan die zenuwachtige meter die ik in mijn BMW onderin de toerenteller had zitten... :')

Filmpje ter illustratie:

Dat is inderdaad ook niet alles, lijkt me gruwelijk irritant in stads verkeer.

Maar huidige verbruik als sid functie lijkt me wel handig. Zal ook vast wel kunnen met opensid maarja ik heb een t5 helaasch..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_155249458
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:16 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook niet alles, lijkt me gruwelijk irritant in stads verkeer.
En dat is het idd. Op eoa manier ga je er toch op letten...

quote:
Maar huidige verbruik als sid functie lijkt me wel handig. Zal ook vast wel kunnen met opensid maarja ik heb een t5 helaasch..
Hier ook een T5.
pi_155249510
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

En dat is het idd. Op eoa manier ga je er toch op letten...

[..]

Hier ook een T5.
Heeft ook zo zijn voordelen zullen we maar denken :)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_155249515
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kan me er verder niet zo druk om maken, vind het iig beter dan die zenuwachtige meter die ik in mijn BMW onderin de toerenteller had zitten... :')

Filmpje ter illustratie:

Heerlijk ouderwets, zo'n meter op basis van het vacuum van de motor :)
pi_155249642
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:23 schreef L0we het volgende:

[..]

Heerlijk ouderwets, zo'n meter op basis van het vacuum van de motor :)
Ik heb twee E30's gehad (316 en een 320i) Maar die 320 zescilinder, wat liep dat mooi... O+
pi_155266001
Het gaat nu dan toch eindelijk gebeuren denk ik, stage1 :P

Ik heb zojuist een T7 apc klep gekocht, maar ik heb dus een T5. Moest ik nou een T5-T7 verloop stekker hebben (zie hier) EN iets laten solderen aan het ecu? Of 1 van de 2? Want als het 1 vd 2 is is die verloop stekker natuurlijk een stuk gaver alleen hoe kom ik daar nog aan?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_155295438
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:33 schreef delano.888 het volgende:
Het gaat nu dan toch eindelijk gebeuren denk ik, stage1 :P

Ik heb zojuist een T7 apc klep gekocht, maar ik heb dus een T5. Moest ik nou een T5-T7 verloop stekker hebben (zie hier) EN iets laten solderen aan het ecu? Of 1 van de 2? Want als het 1 vd 2 is is die verloop stekker natuurlijk een stuk gaver alleen hoe kom ik daar nog aan?
Beiden toch?

Je hebt allereerste een aansturing nodig voor de T7 klep ipv de T5 klep, en daarnaast moet je de ECU nog aanpassen met de nieuwe software.
pi_155295462
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:34 schreef delano.888 het volgende:
Wie biedt lager? :D (op benzine)

[ afbeelding ]
4.1 8-)
Helaas (nog) geen foto
  maandag 17 augustus 2015 @ 16:22:15 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155296153
Gaan we nou allemaal een reset uitvoeren terwijl we 90 in z'n 5 rijden? :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 17 augustus 2015 @ 16:23:06 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155296190
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:02 schreef L0we het volgende:

[..]

4.1 8-)
Helaas (nog) geen foto
Diesel toch?
Daarvan mag ik hopen dat je onder de 5 gemiddeld zit...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 17 augustus 2015 @ 16:34:45 #232
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_155306754
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Diesel toch?
Daarvan mag ik hopen dat je onder de 5 gemiddeld zit...
Diesel inderdaad, op de boordcomputer op / net onder de 6. 1:20 lijkt me wel heel optimistisch ;). Ik doe gemiddeld 1:18 nu
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:10:35 #234
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_155316921
Gisteravond geprobeerd om hem zo laag mogelijk te krijgen. 5.4 achter een vrachtwagen, lager kreeg ik hem niet. Maar toch netjes op LPG met 4.5 ton op de teller. :D
pi_155324497
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:01 schreef L0we het volgende:

[..]

Beiden toch?

Je hebt allereerste een aansturing nodig voor de T7 klep ipv de T5 klep, en daarnaast moet je de ECU nog aanpassen met de nieuwe software.
ECU aanpassen is software inderdaad. Maar de aansturing van de T7 apc met een T5 ecu. Moest volgens mij door iets te solderen of die bovenstaande kabel te kopen. Of allebei? Dat vraag ik me dus af.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_155324504
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:10 schreef AchJa het volgende:
Gisteravond geprobeerd om hem zo laag mogelijk te krijgen. 5.4 achter een vrachtwagen, lager kreeg ik hem niet. Maar toch netjes op LPG met 4.5 ton op de teller. :D
Vreemd LPG moet toch zuiniger zijn dan benzine normaal?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_155324532
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:47 schreef delano.888 het volgende:
vraag
Voor die aansturing is alleen die kabel nodig, voor zover ik het begrijp :)
pi_155324574
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:48 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Vreemd LPG moet toch zuiniger zijn dan benzine normaal?
Over het algemeen rijdt LPG iets onzuiniger juist :)
pi_155324888
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:49 schreef L0we het volgende:

[..]

Voor die aansturing is alleen die kabel nodig, voor zover ik het begrijp :)
Ok ik dacht dat er iets gesoldeerd moet worden maar die kabel is natuurlijk veel mooier. Maar hoe kom ik er aan aangezien saabtuners er niet meer is....
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:51 schreef L0we het volgende:

[..]

Over het algemeen rijdt LPG iets onzuiniger juist :)
Oh nooit geweten.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_155324901
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 15:04 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ok ik dacht dat er iets gesoldeerd moet worden maar die kabel is natuurlijk veel mooier. Maar hoe kom ik er aan aangezien saabtuners er niet meer is....
Oproepje op het saabforum?
pi_155325079
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 15:05 schreef L0we het volgende:

[..]

Oproepje op het saabforum?
Heb al contact opgenomen met DionHPT maar die is aardig druk volgens mij.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:48:47 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155329405
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 09:10 schreef AchJa het volgende:
Gisteravond geprobeerd om hem zo laag mogelijk te krijgen. 5.4 achter een vrachtwagen, lager kreeg ik hem niet. Maar toch netjes op LPG met 4.5 ton op de teller. :D
Netjes hoor!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155475023
Yes stage1 komt dichterbij, eindelijk. Apc heb ik binnen, ecu die al aangepast is is onderweg. Nu alleen nog iemand die de apc en ecu kan inbouwen maar ook de software kan flashen. Want dat moet wel tegelijk toch?

Er was toch ook iemand die de software gratis deed? Wie was dat? Misschien kan die ook de rest inbouwen tegen betaling dus denk dat ik die maar moet gaan opzoeken.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zondag 23 augustus 2015 @ 21:10:26 #244
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_155478448


Nog helemaal niet opgeschept met mn 18" 'Hirsch lookalike velgen hier?
Setje Avellini's voor weinig gehaald; steek 5x112; met schuifbouten werkt dat prima (en naafgatverkleiners). :)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  zondag 23 augustus 2015 @ 21:47:51 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155480545
Zag ik m nou op het Saabforum te koop staan? :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155489297
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 20:07 schreef delano.888 het volgende:
Yes stage1 komt dichterbij, eindelijk. Apc heb ik binnen, ecu die al aangepast is is onderweg. Nu alleen nog iemand die de apc en ecu kan inbouwen maar ook de software kan flashen. Want dat moet wel tegelijk toch?

Er was toch ook iemand die de software gratis deed? Wie was dat? Misschien kan die ook de rest inbouwen tegen betaling dus denk dat ik die maar moet gaan opzoeken.
Heeft die aangepaste ecu niet gelijk de juiste software voor de T7 klep?

Inbouwen is niet zo moeilijk, zou ik je best wel mee willen helpen :)
  maandag 24 augustus 2015 @ 18:05:55 #247
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_155503702
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 21:47 schreef Leandra het volgende:
Zag ik m nou op het Saabforum te koop staan? :o
Yup;p mits goed bod van >3200 mag ie weg. Dan haal ik mijzelf een 9-5 aero op gas. :)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_155503750
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 08:21 schreef L0we het volgende:

[..]

Heeft die aangepaste ecu niet gelijk de juiste software voor de T7 klep?

Inbouwen is niet zo moeilijk, zou ik je best wel mee willen helpen :)
Nee helaas staat stage2 op. Dus ik moet iemand vinden die kan inbouwen en software flashen. En volgens mij was er een keer iemand hier langs gekomen.

[ Bericht 3% gewijzigd door DX11 op 24-08-2015 20:14:11 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_155503868
quote:
7s.gif Op maandag 24 augustus 2015 18:05 schreef Descendent het volgende:

[..]

Yup;p mits goed bod van >3200 mag ie weg. Dan haal ik mijzelf een 9-5 aero op gas. :)
Als ik t geld had had ik m zeker van je willen hebben.

Maar je gaat dus helemaal overnieuw beginnen met pimpen dan met de volgende?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_155720859
Elke keer dat ik denk dat ik eindelijk naar mijn stage1 ga, zit er weer iets anders tegen. Dion heeft zijn harnas kapot oid en kan dus niet mijn T5 flashen.
Ik heb volgens mij alle hardware, en heb alleen iemand nodig die me kan helpen met een APC klep inbouwen, stage1 kan flashen naar een T5 met een T7 apc, en me kan helpen met wat andere kleine Saab dingetjes. En dan het liefst in Gelderland of niet veel verder. Weten jullie nog iemand dichterbij dan EVO?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 2 september 2015 @ 21:31:53 #251
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_155771005
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 18:11 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Als ik t geld had had ik m zeker van je willen hebben.

Maar je gaat dus helemaal overnieuw beginnen met pimpen dan met de volgende?
Och; aan een Aero hoef je niet zoveel meer te pimpen. Maar zal m zeker wat willen customizen ja.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_155771348
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2015 21:31 schreef Descendent het volgende:

[..]

Och; aan een Aero hoef je niet zoveel meer te pimpen. Maar zal m zeker wat willen customizen ja.
Wou net zeggen, jij en niks aanpassen dat gelooft natuurlijk niemand die je saabforum topic heeft gezien.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_155783530
Wij (auto van mijn vriendin) hebben een 9-5 aero op gas, heerlijke wagen en toch nog redelijk betaalbaar.
pi_155805187
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 20:07 schreef delano.888 het volgende:
Yes stage1 komt dichterbij, eindelijk. Apc heb ik binnen, ecu die al aangepast is is onderweg. Nu alleen nog iemand die de apc en ecu kan inbouwen maar ook de software kan flashen. Want dat moet wel tegelijk toch?

Er was toch ook iemand die de software gratis deed? Wie was dat? Misschien kan die ook de rest inbouwen tegen betaling dus denk dat ik die maar moet gaan opzoeken.
Gewoon naar Evo gaan joh, geeft minste gezeik.
pi_155805281
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 23:41 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Gewoon naar Evo gaan joh, geeft minste gezeik.
200 euro voor software die ook gratis kan, nee dat vind ik echt te zonde..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator vrijdag 4 september 2015 @ 00:17:59 #256
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_155806156
Ik kan wel rommetjes branden, weet niet of dat nog zo gaat, maar toen ik nog een AX GTi had kon je gewoon een nieuw rommetje branden, er inprikken en gaan :D
Moet je alleen weten wat voor rom en je moet de binfile(s) hebben
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_155935995
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 23:43 schreef delano.888 het volgende:

[..]

200 euro voor software die ook gratis kan, nee dat vind ik echt te zonde..
Waar haal je die dan?
pi_155937551
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 22:51 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Waar haal je die dan?
Nouja er is dus blijkbaar vrij makkelijk aan de software te komen als je GEEN T5 hebt. Maargoed, die heb ik dus wel.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_155940942
Heujjjjj

quote:
Nevs has paid its debts to the creditors

Nevs has made the second and last payment of the composition to the 106 creditors today with a total amount of 231 MSEK. This means that Nevs has no longer any debts to creditors.

Nevs exited the reorganization in April 2015 with a composition proposal approved by 98.2% of the creditors. According to the composition, the last payment of the debt should be made no later than October 14, 2015.

“Being debt-free gives us stability to continue our building relationships with industrial, financial and technological partners, who are significant when it comes to develop and implement our business plan. To be able to make these payments earlier than agreed was important for us”, said Mattias Bergman, President Nevs.

In May 2015, Nevs introduced the city of Tianjin (THT) and State Research Information Technology (SRIT) as its new strategic shareholders. The investment from the new investors have been implemented as planned. The Tianjin manufacturing plant, which will be Nevs’ second global production base focused on EVs, is under construction, as a complement to the Trollhättan Factory.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 9 september 2015 @ 10:44:40 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155942842
Wel jammer dat ze de naam Saab niet meer mogen gebruiken.... hoewel ik me dan afvraag van wie de naam nu is, en wat die er mee denkt te gaan doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155942865
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:44 schreef Leandra het volgende:
Wel jammer dat ze de naam Saab niet meer mogen gebruiken.... hoewel ik me dan afvraag van wie de naam nu is, en wat die er mee denkt te gaan doen.
Ik las op saabforum dat dat misschien niet helemaal klopte dat bericht dat ze niet meer Saab mogen voeren.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 9 september 2015 @ 10:53:21 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155942977
Bij de weg: Saabmuseum Overschilt gaat dicht, het laatste weekend van September is de allerlaatste keer dat ze open zijn:
http://www.saabsunited.co(...)es-in-september.html

http://www.saabmuseumoverschild.nl/

FOK!Saabmeet?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 9 september 2015 @ 10:57:00 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155943045
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:46 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik las op saabforum dat dat misschien niet helemaal klopte dat bericht dat ze niet meer Saab mogen voeren.
Zou mooi zijn als het zou blijven bestaan icm met het ontwerp.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155943056
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:53 schreef Leandra het volgende:
Bij de weg: Saabmuseum Overschilt gaat dicht, het laatste weekend van September is de allerlaatste keer dat ze open zijn:
http://www.saabsunited.co(...)es-in-september.html

http://www.saabmuseumoverschild.nl/

FOK!Saabmeet?
Fuck, dat is ver rijden maar wel heel boeiend. En ze verkopen dus alles, kan ook leuk zijn.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 9 september 2015 @ 10:59:45 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155943096
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:57 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Fuck, dat is ver rijden maar wel heel boeiend. En ze verkopen dus alles, kan ook leuk zijn.
Ach, een eind rijden op een mooie dag in september.... met een Saab, laten we nou niet doen alsof het een straf is *)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155943274
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ach, een eind rijden op een mooie dag in september.... met een Saab, laten we nou niet doen alsof het een straf is *)
Weet je wat die benzine me gaat kosten :D :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 9 september 2015 @ 11:10:56 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155943294
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:09 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Weet je wat die benzine me gaat kosten :D :P
Deed jij geen 1 op 20 op de snelweg met 80 km pu? :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155943349
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Deed jij geen 1 op 20 op de snelweg met 80 km pu? :+
Moet ik wel eerst een vrachtwagen zoeken die dezelfde kant op moet :D
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_155943798
Hm. Zonde van zo'n collectie wel.

Op zich is het maar een uurtje rijden bij mij vandaan, dus misschien dat ik dan toch even ga kijken.
Want een kant-en-klare 95 of 96 is wel een stuk makkelijker dan die van mij weer rijdbaar/netjes te krijgen :X
pi_155944252
Ik wil wel graag een schaalmodel van de 9-3 maar die zullen ze daar vast niet hebben.. Maar zie op de foto's dat ze veel boekwerken hebben dus daar kan wel wat boeiends bij zitten.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_155956488
Ze hebben het wel druk zo te zien bij het saab museum :P

quote:
This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

info@saabmuseumoverschild.nl
mailbox is full: retry timeout exceeded
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_155971390
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:53 schreef Leandra het volgende:
Bij de weg: Saabmuseum Overschilt gaat dicht, het laatste weekend van September is de allerlaatste keer dat ze open zijn:
http://www.saabsunited.co(...)es-in-september.html

http://www.saabmuseumoverschild.nl/

FOK!Saabmeet?
Voor mij te vroeg...
  donderdag 10 september 2015 @ 13:13:45 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155971662
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 12:57 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Voor mij te vroeg...
Komt wel weer ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 10 september 2015 @ 13:27:10 #274
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_155971924
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 10:09 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

ik zag op trionicforum dat je je STG6 SS in onderdelen verkoopt, what happened?
Te duur aan het worden als werkloze zonder uitkering.
pi_156274256
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_156278796
quote:
Is de geely gc9.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_156278953
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 20:14 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Is de geely gc9.
Ja zag ik maar was wel bij de Saab fabriek ofzo.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_156287599
Damn die mooie zilveren 9-3 van descendent gaat in stukken weg.. Wat eeuwig zonde.. Maarja ga wel wat dingen van m kopen, ook weer zonde om te laten liggen..

Edit: ik neem oa zijn bekerhouder over. Had niet verwacht dat ik die ooit nog zou vinden voor 35 :D

[ Bericht 21% gewijzigd door DX11 op 22-09-2015 08:37:07 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 24 september 2015 @ 16:08:48 #279
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_156351396
Hij is bijna helemaal op voorhand verkocht in onderdelen.
A.s. zaterdag ga ik naar de potentiele opvolger kijken. En dan komt ie op zn laatste rustplaats te staan... ;)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  zondag 27 september 2015 @ 22:07:16 #280
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_156436637
Jammer dat ik nu pas lees van het Saab museum, was het gehele weekend in Groningen :-(

Oh voor de geintreerede, dit is mijn Saab;

pi_156437735
Jeuj Saab dingetjes gekocht :D



Had ook een model autotje van de 9-3 willen kopen maar er bestaan geen 5 deurs..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_156680538
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_156713336
Zeg Saab fans, leven jullie nog? Het is nogal dood hier....


Wat vinden jullie van mijn creaties? :D heb besloten dat ik mijn auto stukje voor stukje ga carboniseren (nadat ik een carbon dashboard heb gekocht van descendent):



Ga het omhulsel in het plafond rond de lamp (deze dus) ook nog doen, maar dat is denk ik wat moeilijker, wat meer bochtjes enz.

Oh en mocht je het je afvragen, die knop bedient de uitschuifbare antenne, zodat die meestal is ingeklapt, omdat ik voornamelijk cd's luister.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator vrijdag 9 oktober 2015 @ 17:51:40 #284
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_156713541
Vréselijk. Serieus.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_156713636
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 17:51 schreef djkoelkast het volgende:
Vréselijk. Serieus.
Hahahaha ieder zijn ding hè, het dashboard die ik gekocht heb ziet er vrijwel het zelfde uit dus past allemaal mooi bij elkaar.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator vrijdag 9 oktober 2015 @ 18:06:35 #286
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_156713736
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 17:58 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Hahahaha ieder zijn ding hè, het dashboard die ik gekocht heb ziet er vrijwel het zelfde uit dus past allemaal mooi bij elkaar.
Het is ook voornamelijk omdat het een sticker is en omdat het niet origineel is dat ik het zo vreselijk vind. Kwestie van smaak ;)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 20:49:52 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_156717245
Ik ben ook geen fan, maar je bent jong en ik begrijp wel dat jij het misschien wel leuk vindt....
Er zijn ergere dingen, een schoolbordwrap bijvoorbeeld ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_156878487
Ik denk maar zo, ik ben er (heel erg) blij mee dus het maakt me niet zo uit als jullie het lelijk vinden :P






En bohboh wat geeft dit een heerlijk geluidje zeg :D :


Dat filter had ik echt veel eerder moeten doen, wat klinkt dat geweldig.
Had hem eerst gekocht zonder hitteschild, maar vond het zo leuk dat ik uiteindelijk toch maar de hele kit heb gekocht.

[ Bericht 5% gewijzigd door DX11 op 25-10-2015 22:16:25 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zondag 25 oktober 2015 @ 19:57:03 #289
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_157093934
Die bij je voorkant leeslampje moet je wel wat netter maken vind ik. Verder vind ik t wel tof staan. Heb je die spiegelkappen nu ook erin?

Oh ja: en rijdt Descendent nou dan opeens geen Saab meer aangezien ie zn ouwe gesloopt heeft??? Wel; voor sommige mensen niet zeg maar. ;) Dit is mn nieuwe auto:



Saab ss Aero (>250pk) op G3.
6 versnellingen, soepel, comfortabel en sportief. Blij mee! :D
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_157101031
quote:
7s.gif Op zondag 25 oktober 2015 19:57 schreef Descendent het volgende:
Die bij je voorkant leeslampje moet je wel wat netter maken vind ik. Verder vind ik t wel tof staan. Heb je die spiegelkappen nu ook erin?

Oh ja: en rijdt Descendent nou dan opeens geen Saab meer aangezien ie zn ouwe gesloopt heeft??? Wel; voor sommige mensen niet zeg maar. ;) Dit is mn nieuwe auto:

[ link | afbeelding ]

Saab ss Aero (>250pk) op G3.
6 versnellingen, soepel, comfortabel en sportief. Blij mee! :D
Die bij het leeslampje was de eerste die ik deed, en had de tijdsduur onderschat ( 2 velletjes van die maat verkloot) en ik moest op een gegeven moment echt weg. Dus snel afgemaakt, maar later nog netjes bij gefohnt, ziet er nu gewoon netjes uit.

Spiegel kappen niet geplaatst, zaten wat deukjes enz in, ga ik nog wel een keer over doen ooit.

Mooi hoor! Veel meer wegenbelasting of valt het mee?

Ik ga morgen naar stage1 trouwens, na hem bijna 3 jaar te hebben, eindelijk naar de 225pk! *O* *O* *O*
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_157297589
Jongens wat is er aan de hand met dit topic ineens zijn we allemaal geen Saab fan meer? ;(

Ik rij ondertussen met stage1 met 240pk en 365nm. Poeh, wel ff wennen zo veel kracht, maar echt ontzettend gaaf!
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 3 november 2015 @ 19:52:36 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157298304
Jawel, maar ik mis John.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157300544
Ik nog steeds, maar ben zo ontzettend klaar met FWD

Misschien komt er een 2006 Saab 9-5, een van de laatste met trionic 7

Pre 2005 wil ik niet meer, te weinig luxe, de s80 heeft oem standkachel terwijl het benzine is, regensensor, mooie courtesy lights en volwassen interieur, dat mis ik helaas bij de pre 2005 saabs
life happens while you're pusing the throttle.
pi_157333382
Maar even een fotootje op het topic wat op te fleuren, zomer 2015 ;)

  Moderator donderdag 5 november 2015 @ 13:03:49 #295
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_157333537
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 21:06 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik nog steeds, maar ben zo ontzettend klaar met FWD

Misschien komt er een 2006 Saab 9-5, een van de laatste met trionic 7

Pre 2005 wil ik niet meer, te weinig luxe, de s80 heeft oem standkachel terwijl het benzine is, regensensor, mooie courtesy lights en volwassen interieur, dat mis ik helaas bij de pre 2005 saabs
In mijn 2003 zit wel een regensensor. Maar ik wil een 2008+
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 5 november 2015 @ 14:39:11 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157335545
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 13:03 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

In mijn 2003 zit wel een regensensor. Maar ik wil een 2008+
Mijn 2002 sport sedan heeft 'm ook, maar dat is dan ook een launch uitvoering, dus die is volgepropt met alle denkbare opties.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 november 2015 @ 21:29:46 #297
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_157772778
Vraagje voor de goeroes hier, ik kwam ergens op internet tegen dat bij een Saab 9-3 (T5) de cilinderkopbouten na elke ton nagetrokken dienen te worden... Dat schijnt dus ook ergens in de onderhoudsinstructies te staan...

In hoeverre moet ik dat serieus nemen? Want dat zou voor mij de eerste auto zijn waarbij dat moet... En dan heb ik ondertussen 16 merken ofzo gehad...
pi_157773272
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 21:29 schreef AchJa het volgende:
Vraagje voor de goeroes hier, ik kwam ergens op internet tegen dat bij een Saab 9-3 (T5) de cilinderkopbouten na elke ton nagetrokken dienen te worden... Dat schijnt dus ook ergens in de onderhoudsinstructies te staan...

In hoeverre moet ik dat serieus nemen? Want dat zou voor mij de eerste auto zijn waarbij dat moet... En dan heb ik ondertussen 16 merken ofzo gehad...
Nog nooit gedaan, en ikreed alles behalve standaard en nog nooit koppakking eruit gejankt.
life happens while you're pusing the throttle.
  maandag 23 november 2015 @ 21:50:10 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157773535
En ik me maar afvragen waarom die pagina iedere keer zo beroerd laadt, maar foto's van 5312x2988 pixels zijn gewoon absurd groot, en als er dan ook nog een stuk of 10 op een pagina staan is het helemaal van de zotte.... kan dat in het vervolg wat minder?
Het is echt niet nodig dat ik er een CSI onderzoek op los kan laten :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 november 2015 @ 21:52:28 #300
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_157773622
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 21:50 schreef Leandra het volgende:
En ik me maar afvragen waarom die pagina iedere keer zo beroerd laadt, maar foto's van 5312x2988 pixels zijn gewoon absurd groot, en als er dan ook nog een stuk of 10 op een pagina staan is het helemaal van de zotte.... kan dat in het vervolg wat minder?
Het is echt niet nodig dat ik er een CSI onderzoek op los kan laten :{
Ik dacht al dat het aan mij lag... :D
  maandag 23 november 2015 @ 21:53:06 #301
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_157773646
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 21:42 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Nog nooit gedaan, en ikreed alles behalve standaard en nog nooit koppakking eruit gejankt.
Dan ga ik dat ook mooi niet doen, het leek me nogal overdreven nl...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')