abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_151445452


Welkom in het ondernemerstopic van FOK!
Ben je eigenaar van een (eenmans)bedrijf of van plan een eigen bedrijfje op te starten? Dan bevind je je in het juiste topic.

Handige links:
Handboek startende ondernemer
Kamer van Koophandel
De verschillende rechtsvormen van een onderneming
Lancelots, forum voor ZZP’ers
Voorbeeld jaarrekening
Uitleg urencriterium
Wanneer ondernemer voor de belastingdienst
Wat houd je netto over van je omzet?
Ondernemersforum van de kamer van koophandel

Ondernemertests. Ben ik geschikt als ondernemer?
E-Scan (betaald)
Kamer van koophandel ondernemerstest
Eigenbaasworden.nl

Ondernemers op Fok:
El_Liberaliste (telefoonaccessoires, eigen verhuisbedrijf in de planning)
Crutch (videoproductiebedrijf, o.a. bedrijfsvideo's)
Terrorizer (wijnhandel)
SecurityException (technologische ontwikkeling websites)
Hi_flyer (logopediepraktijk)
vincm (ict-freelancer)
Burdie (communicatie advies en webshops)
PeterPastoor (webshop Amerikaanse producten)
jefjef (werving- en selectiebureau)
JoshuaL (webhosting en ontwikkeling software)
Psy-freak (crisismanagement)
jochem8 (allround-ict'er)
Blue_note (online modehandel)
MariaEtcetera (freelance tekstschrijver/vertaler)
ex (allround-ict'er)
Jwvdiermen (icter, webapplicaties)
Skv (marketingbureau en spellenwebshop)
Drommolsch85 (videoproducties, ict, mobiele websites)
Mvr.poes (webwinkel woonaccesoires)
Vivi (journalist/tekstschrijver, mobiele espressobar)
Snoepje5 (Webwinkel)
TigerXtrm (webhosting)
Intelligence (IT)
Anno2012 (...)
Impossiebruuu(websites, -winkels, -applicaties)
Glasshouse (glasprojecten, in oprichting)
Stoeltafel (parkeerplaats)
YoshiBignose (administratie, websites)
RBWO (webshop games, consoles, accessoires)
Teeno (webshop motorolie, auto-onderhoud)
Flipsen (reisorganisatie Argentinië)
Audreyoot (schoenenwinkel)
_dirkjan_ (internetdiensten en affiliate marketing)
teamlead (interim management en consultancy in customer care)
_Flash_ (ontwikkelen van websoftware)
marcel9z9 (veiligheidskundige, stralingsdeskundige en lead auditor)
CherryLips (vertaler)
Crientj (Webdeveloper, webshop telecomaccessoires)
Jamievs (incassobureau)
Alexxxxx (bedrijfswagenjournalist plus)

Wil je in dit lijstje, of juist eruit, meld het dan even.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_151445955
Hallo allemaal!

Ik ben sinds oktober ook officieel zzp'er. Ik heb met mijn vriend een vof in digitale dienstverlening. Denk aan de verkoop van online backup, antivirusproducten, etc. Dit bedrijf is nog niet echt van start gegaan omdat we de eenmanszaak van mijn vriend aan het heroptuigen zijn.

Mijn vriend is 10 jaar geleden een eenmanszaak begonnen (systeembeheer en onderhoud voor mkb en particulieren). Ik help sinds het begin met alle kantoorzaken. Na een paar jaar is het een vof met mijn zwager geworden, dat liep niet heel goed af. Sinds 1 januari 2015 is het dus weer een eenmanszaak en moest zo'n beetje alles veranderen. Het bedrijfspand is opgedoekt, hij werkt na een kleine verbouwing hier weer thuis. We hebben dus lekker lage kosten voor beide bedrijven.

Er moest nog een en ander gebeuren om de eenmanszaak lekker te laten lopen. Daar zijn we de afgelopen maanden veel mee bezig geweest. Zo kunnen we eindelijk digitaal factureren, zijn we van voip provider veranderd, zijn eindelijk de cijfers over 2013 en 2014 naar de boekhouder, etc etc. Mijn vriend werkt 80-90 uur per week voor nu 10 jaar en is onlangs overspannen verklaard. Duh. Dus alles moet anders. Meer geld verdienen in minder uren. Minder kutklussen aannemen. En vooral meer delegeren naar mij. Ik doe de boekhouding, marketing, communicatie, telefoon, etc etc.
Maar het begint steeds lekkerder te lopen hier. Het is leuker nu er geen dood paard (zwager) meer meegesleept hoeft te worden en we werken in een prettiger omgeving.

Dus nu de eenmanszaak weer een beetje is herboren, kunnen we door met de vof. En dat is waar het echt leuk wordt. Ik moet natuurlijk een logo, een website, uiteindelijk een webshop, marketing etc etc. Ik heb er ontzettend veel zin in.

Ok, nogal een dagboekinleiding maar hier komt mijn vraag. Ik ben het zat om zo veel papier op mijn bureau te hebben en wil een digitale administratie voeren voor de inkoopfacturen. De verkoop zit in ons boekhoudpakket, daar hoeft niets aan te veranderen.
Ik weet niet goed hoe ik dit nou aan moet pakken. Je moet facturen bewaren in de vorm waarin je ze ontvangen hebt. Dus ik zal altijd een kleine ordner houden met facturen die per post aankomen.

Ik twijfel over hoe ik de digitale facturen zal bewaren. De belastingdienst geeft daar geen info over dus ik mag doen wat ik zelf makkelijk vind. Ik denk dat ik subfolders aanmaak in mijn mailbox. Maar zal ik dat per jaar, kwartaal of leverancier doen? Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Edit: het gaat overigens om 400 facturen per jaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lucky_Strike op 07-04-2015 13:32:01 ]
Spoilers!
pi_151448062
Ik zou gewoon een google drive account openen en daar alles bewaren, die post facturen gewoon scannen en in mapjes per maand zetten.. Die postfacturen bewaar je gewoon in een map, maar eitelijk heb je alles digitaal!
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_151448242
Omg, dat ik niet zelf aan het scannen van de postfacturen heb gedacht |:(

Alle mail wordt binnenkort overgezet naar Office 365 dus dan is alles altijd bereikbaar. Is het nu trouwens ook al maar op een andere manier. Ik blijf alleen twijfelen hoe ik het nou moet indelen (leverancier/maand/kwartaal). Facturen moeten natuurlijk wel makkelijk terug te vinden zijn, dat is regelmatig nodig.
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2015 @ 14:15:40 #5
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_151448373
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Omg, dat ik niet zelf aan het scannen van de postfacturen heb gedacht |:(

Alle mail wordt binnenkort overgezet naar Office 365 dus dan is alles altijd bereikbaar. Is het nu trouwens ook al maar op een andere manier. Ik blijf alleen twijfelen hoe ik het nou moet indelen (leverancier/maand/kwartaal). Facturen moeten natuurlijk wel makkelijk terug te vinden zijn, dat is regelmatig nodig.
Bij de BD moet je per maand/kwartaal aangifte doen, dus dat zou ik als leidraad hanteren. Verder moet je proberen om vanaf dag 1 aan consistente namegiving te doen, dus bijvoorbeeld yymmdd_leverancier_type levering of iets dergelijks.
pi_151448404
Alvast een tvp voor dit topic. Als alles goed gaat, heb ik over een halfjaar een eigen bedrijf samen met een groepje. :)
(she/her)
pi_151448520
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:15 schreef Coelho het volgende:

[..]

Bij de BD moet je per maand/kwartaal aangifte doen, dus dat zou ik als leidraad hanteren. Verder moet je proberen om vanaf dag 1 aan consistente namegiving te doen, dus bijvoorbeeld yymmdd_leverancier_type levering of iets dergelijks.
Ja, ik neig ook wel naar kwartaalopslag inderdaad. Ik ben niet van plan om de namen te veranderen aangezien je niets mag veranderen aan het origineel. Verder is het natuurlijk wel makkelijk zoeken in een mailbox dus ik denk dat het wel goed komt met een factuurmap per kwartaal in de mail.

Ik kan niet wachten tot die O365 migratie eindelijk heeft plaatsgevonden. De mail is nu best een rommel, daar liggen echt nog grote kansen voor effectiever werken bij ons.
Spoilers!
pi_151448817
Office 365 werkt inderdaad goed, dat adviseer ik nu ook aan de meeste klanten. Voor een paar euro per maand heb je email overal online, office 2013 en one drive folder die je kunt delen.
Facts don't care about your feelings
pi_151448856
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Facturen moeten natuurlijk wel makkelijk terug te vinden zijn, dat is regelmatig nodig.
Als je ze terug zoekt, op welke manier ga je dan zoeken?

Het antwoord op deze vraag is grotendeels de leidraad hoe je ze op moet slaan. Het is dus niet handig om ze periodiek op te slaan als je op naam zoekt.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_151449187
Waarom zou je regelmatig je facturen terug willen vinden? Valt toch wel mee? Ik (als boekhouder) doe toch meestal de facturen gewoon in een map. Als je de administratie digitaal hebt dan kun je daarmee natuurlijk wel e.e.a. vereenvoudigen door bijv. alles over te nemen in een excel sheet. Met duidelijke omschrijving en btw bedragen kan de boekhouder hier in principe ook voldoende mee, tenzij het speciale posten zijn dan kan hij de factuur inzien, meestal is dit niet nodig.

De Belastingdienst zal bij een boekenonderzoek ook het liefst de factuur geprint willen zien, alhoewel digitaal natuurlijk net zo goed kan, maar het is dan iets lastiger om er door te bladeren en facturen terug te vinden.

Wat ik bij een grotere klant doe is de facturen inboeken en dan sorteren op bedrijfsnaam, dus ieder bedrijf achter een tabje met de eerste letter. Dit is handiger als je facturen later nog wilt opzoeken. Maar dit is niet handig als de administratie nog gedaan moet worden, dan kun je ze beter op datum bewaren zodat je het gemakkelijk kan matchen met de bank/kas.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:10:37 #11
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_151449773
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:32 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Als je ze terug zoekt, op welke manier ga je dan zoeken?

Het antwoord op deze vraag is grotendeels de leidraad hoe je ze op moet slaan. Het is dus niet handig om ze periodiek op te slaan als je op naam zoekt.
Ik zoek ze voornamelijk op naam denk ik.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom zou je regelmatig je facturen terug willen vinden? Valt toch wel mee? Ik (als boekhouder) doe toch meestal de facturen gewoon in een map. Als je de administratie digitaal hebt dan kun je daarmee natuurlijk wel e.e.a. vereenvoudigen door bijv. alles over te nemen in een excel sheet. Met duidelijke omschrijving en btw bedragen kan de boekhouder hier in principe ook voldoende mee, tenzij het speciale posten zijn dan kan hij de factuur inzien, meestal is dit niet nodig.

De Belastingdienst zal bij een boekenonderzoek ook het liefst de factuur geprint willen zien, alhoewel digitaal natuurlijk net zo goed kan, maar het is dan iets lastiger om er door te bladeren en facturen terug te vinden.

Wat ik bij een grotere klant doe is de facturen inboeken en dan sorteren op bedrijfsnaam, dus ieder bedrijf achter een tabje met de eerste letter. Dit is handiger als je facturen later nog wilt opzoeken. Maar dit is niet handig als de administratie nog gedaan moet worden, dan kun je ze beter op datum bewaren zodat je het gemakkelijk kan matchen met de bank/kas.
Het stadium van excelsheet zijn we gelukkig al een paar jaar voorbij ;) Wij gebruiken osFinancials, een boekhoudpakket. We hebben daarvoor gekozen vanwege de goede artikelendatabase die we echt nodig hebben. Wij boeken dus alles al naar de juiste grootboekrekening en matchen dmv een bankimport. We hebben wel een boekhouder maar die leest alleen onze overzichten even na en vult de boel in de aangifte in.

Ik zoek op dit moment vaak terug omdat het een beetje een rommeltje is :@ Niet dat we continue betalingsherinneringen krijgen ofzo maar meer omdat ik het overzicht niet heel goed heb nog waardoor ik veel dubbel doe. Ik heb pas sinds kort al het boeken van de facturen overgenomen en de werkwijze van mij en mijn vriend lopen een beetje door elkaar. Ik moet mijn flow nog even vinden zeg maar ;)
Vaak moet ik nazoeken of een factuur nou geprint is, of ik de artikelen nou geboekt heb, of er betaald is of dat het een automatische incasso is, of een factuur die automatisch geincasseerd wordt wel geboekt is, etc. Ik moet gewoon asap naar een werkwijze waarin een gemailde factuur gelijk geboekt, betaald en verplaatst naar de juiste map wordt.

Wij verkopen trouwens ook O365 ^O^
Spoilers!
pi_151450393
OH ja, beetje vreemde software osFinancials maar het zal ongetwijfeld wel werken als je weet hoe je ermee om moet gaan.

Dus jullie regelen eigenlijk ICT gerelateerde zaken ?
Facts don't care about your feelings
pi_151450588
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zoek ze voornamelijk op naam denk ik.
Als je ze op naam zoekt, dan zou ik ze op naam opslaan.

Tenzij je kan inscannen met tekst herkenning.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:53:38 #14
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_151451060
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:32 schreef YoshiBignose het volgende:
OH ja, beetje vreemde software osFinancials maar het zal ongetwijfeld wel werken als je weet hoe je ermee om moet gaan.

Dus jullie regelen eigenlijk ICT gerelateerde zaken ?
Ja, vreemde software inderdaad. Maar het went ;) We wilden destijds niet te veel geld uitgeven aan software maar perse wel een artikelendatabase.

Wij regelen de IT voor MKB en particulieren. We zijn voornamelijk met particulieren begonnen. Herinstallaties, internetproblemen, nieuwe printers leveren en installeren, etc. We rekenden met vaste prijzen, geen voorrijkosten. Daar was toen veel vraag naar. Nu nog steeds maar om eerlijk te zijn worden we de kleine probleempjes een beetje zat en zoeken we meer uitdaging. We hebben ook niet overal vaste prijzen meer voor omdat dat toch te weinig opleverde. Het is lastig te voorspellen hoe lang je met een klusje bezig bent in onze tak van sport.
We hebben nu een vrij groot aantal zakelijke klanten, bedrijven van max 15 werkplekken. Zij zorgen toch wel voor 50% van de omzet en voor een hoger percentage van de winst. Daar zit wel een flinke uitdaging in voor mijn vriend en dat heeft hij na 10 jaar wel nodig. Dan loont het ook om bij te leren omdat je die kennis echt kan gebruiken.

We zijn de focus een beetje aan het verleggen naar abonnementsdiensten zoals Office 365, online backup en antivirussoftware. Dat is 1x installeren bij de klant tegen uurtarief en de maanden en jaren daarna zonder moeite cashen. We laten de reparatiebusiness voor wat het is. Klanten worden niet weggejaagd maar zeker particulieren krijgen niet meer de hoogste prioriteit.
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:53:55 #15
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_151451076
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:38 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Als je ze op naam zoekt, dan zou ik ze op naam opslaan.

Tenzij je kan inscannen met tekst herkenning.
Precies. Ik heb mijn keuze gemaakt ^O^
Spoilers!
pi_151451561
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, vreemde software inderdaad. Maar het went ;) We wilden destijds niet te veel geld uitgeven aan software maar perse wel een artikelendatabase.

Wij regelen de IT voor MKB en particulieren. We zijn voornamelijk met particulieren begonnen. Herinstallaties, internetproblemen, nieuwe printers leveren en installeren, etc. We rekenden met vaste prijzen, geen voorrijkosten. Daar was toen veel vraag naar. Nu nog steeds maar om eerlijk te zijn worden we de kleine probleempjes een beetje zat en zoeken we meer uitdaging. We hebben ook niet overal vaste prijzen meer voor omdat dat toch te weinig opleverde. Het is lastig te voorspellen hoe lang je met een klusje bezig bent in onze tak van sport.
We hebben nu een vrij groot aantal zakelijke klanten, bedrijven van max 15 werkplekken. Zij zorgen toch wel voor 50% van de omzet en voor een hoger percentage van de winst. Daar zit wel een flinke uitdaging in voor mijn vriend en dat heeft hij na 10 jaar wel nodig. Dan loont het ook om bij te leren omdat je die kennis echt kan gebruiken.

We zijn de focus een beetje aan het verleggen naar abonnementsdiensten zoals Office 365, online backup en antivirussoftware. Dat is 1x installeren bij de klant tegen uurtarief en de maanden en jaren daarna zonder moeite cashen. We laten de reparatiebusiness voor wat het is. Klanten worden niet weggejaagd maar zeker particulieren krijgen niet meer de hoogste prioriteit.
Interessant. Ik heb, sinds kort, ook een IT bedrijf met een partner en daar richten we ons eigenlijk ook voornamelijk op de zakelijk markt. Daar zit inderdaad meer geld in, liefst via vaste contracten. Met die stroomstoring laatst was dat wat minder leuk maar goed komt niet te vaak voor mag ik hopen. Wat me verbaast is eigenlijk hoeveel mensen steeds meer afhankelijk worden van IT en elektronica maar er nog zo weinig vanaf weten. Maar ja meer werk voor ons hé :P
Facts don't care about your feelings
  Moderator dinsdag 7 april 2015 @ 16:10:50 #17
257132 crew  Awsom
pi_151451670
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:17 schreef Fylax het volgende:
Alvast een tvp voor dit topic. Als alles goed gaat, heb ik over een halfjaar een eigen bedrijf samen met een groepje. :)
Wat ga je doen dan? :P
pi_151451852
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:10 schreef Awsom het volgende:

[..]

Wat ga je doen dan? :P
Dat weet ik nog niet. :P

Voordat je denkt: "Je gaat een bedrijfje starten maar je weet niet wat voor een?" Ik leg het uit als ik op de computer zit, ben nu beetje lui :@
(she/her)
  Moderator dinsdag 7 april 2015 @ 16:21:05 #19
257132 crew  Awsom
pi_151452018
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:16 schreef Fylax het volgende:

[..]

Dat weet ik nog niet. :P

Voordat je denkt: "Je gaat een bedrijfje starten maar je weet niet wat voor een?" Ik leg het uit als ik op de computer zit, ben nu beetje lui :@
Een project op school dus :P
pi_151452071
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:21 schreef Awsom het volgende:

[..]

Een project op school dus :P
Nop, geen project. Een echt bedrijf. Ik leg 't later uit :P
(she/her)
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:24:21 #21
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_151452128
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:07 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Interessant. Ik heb, sinds kort, ook een IT bedrijf met een partner en daar richten we ons eigenlijk ook voornamelijk op de zakelijk markt. Daar zit inderdaad meer geld in, liefst via vaste contracten. Met die stroomstoring laatst was dat wat minder leuk maar goed komt niet te vaak voor mag ik hopen. Wat me verbaast is eigenlijk hoeveel mensen steeds meer afhankelijk worden van IT en elektronica maar er nog zo weinig vanaf weten. Maar ja meer werk voor ons hé :P
Ja, dat is zeker zo. Wij zitten al 10 jaar in een spagaat tussen particulier en kleinzakelijk. Als je 10 zakelijke klanten hebt met allemaal een contract, wat doe je dan als 5 van die 10 allemaal op maandagochtend een probleem hebben en in het contract staat dat ze binnen 2 uur geholpen worden? Mijn vriend is maar in zijn eentje qua technische kennis dus die last is gewoon te zwaar. Nu we geen contracten hebben, hebben we ook geen verplichtingen. We kunnen nu dus ook op vakantie. Al blijven we wel op een paar uur rijden van de zaak deze zomer voor noodgevallen.
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:29:16 #22
340341 Blester
Membre très utile
pi_151452253
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:46 schreef YoshiBignose het volgende:

De Belastingdienst zal bij een boekenonderzoek ook het liefst de factuur geprint willen zien, alhoewel digitaal natuurlijk net zo goed kan, maar het is dan iets lastiger om er door te bladeren en facturen terug te vinden.
Het geluk is dan wel weer dan niemand het een fuck boeit wat de Belastingdienst het liefst heeft :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151452412
Mwah, dat lijkt me niet de juiste instelling. Hoe beter je de Belastingdienst bij een onderzoekt helpt, des te coulanter ze ook zullen zijn. Zal je op alle mogelijke manieren ze gaan tegenwerken, dan krijgen ze argwaan, of worden ze gewoon geïrriteerd en gaan ze nog verder kijken of met stomme wetten en regels dingen opvragen. En net als bij een politiecontrole... ze vinden ALTIJD wel wat.

Bij een controle van een klant die ik 2 weken geleden had, had de inspecteur niet eens een laptop bij zich dus alles moest gewoon op papier. Dan lever ik dat ook zo aan en ga ik niet stoer lopen doen dat alles digitaal staat. Natuurlijk is daar iets meer voor te zeggen als je onderneming in de website branche zit en vrijwel alles digitaal is. Maar dan nog, Belastingdienst is de baas en als zij het zo willen dan lever je dat zo aan :P tenminste, dat is wat mij betreft de beste tactiek.
Facts don't care about your feelings
pi_151452640
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:10 schreef Awsom het volgende:

[..]

Wat ga je doen dan? :P
Okay, ik zit nu in 4vmbo-t maar ga hierna naar 4-havo. Op mijn school starten ze vanaf volgend jaar in 4H met "International Business College" ofwel http://www.20-80learning.nl

Een van de dingen die je gaat doen is met een groepje een eigen bedrijf starten. Die moeten we ook echt inschrijven bij de KvK, en als het goed is krijgen we een startkapitaal van de bank.

:P
(she/her)
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:41:35 #25
340341 Blester
Membre très utile
pi_151452678
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Mwah, dat lijkt me niet de juiste instelling. Hoe beter je de Belastingdienst bij een onderzoekt helpt, des te coulanter ze ook zullen zijn. Zal je op alle mogelijke manieren ze gaan tegenwerken, dan krijgen ze argwaan, of worden ze gewoon geïrriteerd en gaan ze nog verder kijken of met stomme wetten en regels dingen opvragen. En net als bij een politiecontrole... ze vinden ALTIJD wel wat.

Bij een controle van een klant die ik 2 weken geleden had, had de inspecteur niet eens een laptop bij zich dus alles moest gewoon op papier. Dan lever ik dat ook zo aan en ga ik niet stoer lopen doen dat alles digitaal staat. Natuurlijk is daar iets meer voor te zeggen als je onderneming in de website branche zit en vrijwel alles digitaal is. Maar dan nog, Belastingdienst is de baas en als zij het zo willen dan lever je dat zo aan :P tenminste, dat is wat mij betreft de beste tactiek.
Daarom laat ik controles bij de accountant komen en niet op kantoor, ben niet zo heel coulant tegen dat soort lui :)

Lijkt me ook wel leuk als ze inderdaad geen laptop bij zich hebben: Moment, ik zal even de facturen van dit jaar printen. En dan 1000 A4 op een mooie oude printer laten uitdraaien, 1 velletje per 20 seconde. Lekker kopje koffie erbij meneer de inspecteur? :Y)
~ Love comes unseen; we only see it go
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')