abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 6 april 2015 @ 14:18:24 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_151416748
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Eind 2008 pil de prullenbak in, tot eind 2009 pilloos geweest, daarna aan pil ivm bruiloft. Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging. 1e poging, 1 embryo goed genoeg voor terugplaatsing, helaas niet zwanger. Vertraging door cyste. 2e ivf poging start begin aug 2013. 1 terugplaatsing en 2 cryos. Sept 2013 terugplaatsing mislukt, nu pauze en volgende ronde cryo tp

dobbey
Dobbey, 33 jaar en sinds september 2011 bezig met de kinderwens. 26-6-2013 na een mega rollercoaster van 1,5 jaar eindelijk te horen gekregen dat ik in de vervroegde overgang zit en dus onvruchtbaar ben zodat we voor ons een onzekere periode konden afsluiten. Vanaf 5 september starten met eiceldonor traject. Goed keuring in december. In januari 2014 word er gestart met eiceldonatie

Frummeltje86
In december 2010 gestopt met de pil, sindsdien een onregelmatige cyclus (30-55 dagen). Sinds maart 2013 onder behandeling bij fertiliteitspoli, i.v.m. geconstateerde PCOS en verminderde zaadkwaliteit. 9x clomid, 5x gonal-f en ovitrelle waarvan 2x met IUI en in augustus 2014 eerste ivf-poging.
disclaimer
  maandag 6 april 2015 @ 14:19:41 #2
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_151416784
Dank :* Mijn verzendknop reageerde niet :@
pi_151459817
Gisteren op dag 23 ben ik bloed wezen prikken in het ziekenhuis. Mijn cyclus is helaas nog steeds niet gestart.
Donderdag mag ik terug komen voor nog een bloedtest en een echo.
Ik ben een beetje onrustig omdat ik een paar dagen moet wachten. Ik wou dat ik nu al meer wist.

Dames dikke knuffel voor jullie en ook voor onze man
pi_151462724
Jemig gaddle, wat vervelend zeg. Kan me voorstellen dat je daar onrustig van wordt. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_151529716
Ik lees alweer een tijdje mee, maar ik zal hier ook weer eens mee gaan posten.

Nanuke heb je al een punctie gehad inmiddels?

Gaddle hoe was de echo en bloedtest?

Arja, hoe voel je je?

Ophelia ook weer gestart?

Ik ben inmiddels zelf ook alweer een poosje gestart, heb al 2 IUI's achter de rug en 1 cancel (ivm 2 follikels). Mijn cyclussen duren lang, dag 30 pas een IUI afspreken is niet ongebruikelijk. Ik zit nu op dag 25 en er was vandaag een follikel van 15mm, zaterdag terugkomen en dan hopelijk maandag IUI.
pi_151542864
Punctie gehad, en de pijn viel me echt mee. Alleen de verdoving, daar was ik echt heel naar van. Uiteindelijk hadden ze 8 follikels aangeprikt, kwamen er 5 eicellen uit. En daar zijn er nu 2 van bevrucht en gebiobteerd om naar Maastricht te sturen. De terugplaatsing is dan morgen om 13.30 gepland, maar ik heb niet al te veel positieve gedachten meer over. Ik zal het wel horen morgen onderweg.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_151543036
Gaddle, ik hoop voor jou dat je cyclus inmiddels gestart is.

GVman, jij had een deze dagen toch ook weer een ziekenhuisafspraak met je vrouw?

Sull, mijn duimen zullen ook voor jou draaien.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_151543616
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 10:56 schreef Nanuke het volgende:
Punctie gehad, en de pijn viel me echt mee. Alleen de verdoving, daar was ik echt heel naar van. Uiteindelijk hadden ze 8 follikels aangeprikt, kwamen er 5 eicellen uit. En daar zijn er nu 2 van bevrucht en gebiobteerd om naar Maastricht te sturen. De terugplaatsing is dan morgen om 13.30 gepland, maar ik heb niet al te veel positieve gedachten meer over. Ik zal het wel horen morgen onderweg.
Wat spannend! Ik duim voor een goede uitslag en een tp! :*
  vrijdag 10 april 2015 @ 11:22:55 #9
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_151543677
Ik duim voor je nanuke
pi_151559774
Sull, wat frustrerend zo'n lange cyclus. Hopelijk maandag iui!

Nanuke fijn dat de pijn mee viel. Spannend hoor of er een tp gaat zijn.

Met mij gaat het matig. Ben al 1,5 week ongesteld nu. En heb veel last van stemmingswisselingen en een opgefokt gevoel. Wij gaan even pauze houden en lekker op vakantie.

Ik lees en post minder mee, maar denk wel aan jullie.
pi_151560975
Nou, als er zoveel mensen voor me duimen moet het haast wel goed komen, toch? ;) Eentje is genoeg. En anders hebben we nog twee pogingen. Ik heb nog weer een blikje positiviteit opengetrokken vanuit achter de kast. :D

Arja, dat klinkt ook vervelend. Waar gaat de vakantie heen?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_151563610
Mijn cyclus is helaas nog steeds niet gestart. Uit de bloedtest kwam dus ook niets.
Op de echo was te zien dat mijn lijf veelte veel follikels (30 Ze had ze niet allemaal geteld lol) tegelijk wil laten groeien.
Hierbij past ook een lange cyclus zei de mevrouw die de echo deed.
Maar dan nog zuigt het. Ik mag dus ook aansluiten bij jullie met een lange cyclus.

Succes Nanuke Spannend hoor
Sull hopelijk ben je snel aan de beurt.
Sterkte Arja Erg vervelend dat je je zo voelt.
Knuffel voor alle dames en GV
pi_151564585
Oeh Nanuke, ik duim heel hard mee! Waar koopi je die blikjes?

Arja :* ik hoop dat je even lekker kunt bijtanken op vakantie.

Frusterend Sull, zo'n lange cyclus, hopelijk maandag de iui inderdaad.

Gaddle :* 30 is best veel ja. Hebben ze daar een specifieke aanpak voor?

Wij doen een maandje pauze, ik kan echt niets met ovulatietesten. De enige die bij mij overtuigend positief wordt is de digitale van CB, maar dan op een moment dat totaal niet logisch lijkt in mijn cyclus. (sluit niet aan bij eerdere echo's e.d. (en alles kan, maar ik heb er geen vertrouwen in)) Volgende ronde gaan we timen met echo's.
pi_151571737
Ik weet niet waar het blikje positiviteit vandaan kwam, misschien van t mooie weer, of vanwege t feit dat we natuurlijk ook nog 2 verdere pogingen hebben. Maar blijkbaar heeft het geholpen, want er was er nog 1 goed! We hebben een terugplaatsing! Zo blij!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_151571783
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 10:26 schreef Nanuke het volgende:
Ik weet niet waar het blikje positiviteit vandaan kwam, misschien van t mooie weer, of vanwege t feit dat we natuurlijk ook nog 2 verdere pogingen hebben. Maar blijkbaar heeft het geholpen, want er was er nog 1 goed! We hebben een terugplaatsing! Zo blij!
Wat fijn!!! Top zeg O+
Met een meidenkwartet
  zaterdag 11 april 2015 @ 13:35:20 #16
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_151576428
Nanuke *O* *O* *O*


hier gaat het ruk momenteel..... We staan stil en ik wil actie :'( Onze donor zit voor een half jaar aan de anti depressiva dus daar kunnen we niets mee nu. Ik heb voorgesteld aan mijn man om dan toch maar pleegzorg op te gaan starten en dat wil hij nu niet vanwege mij, hij is bang dat we afgewezen worden ivm therapie en omdat ik nu toch maar besloten heb om Ritalin te gaan proberen om rust in de kop te krijgen... Terwijl ik zoiets heb van, als we afgewezen worden dan heb ik zekerheid en kan ik het gaan afsluiten. We zijn nu fucking 4 jaar aan de gang en al die tijd leef ik al in onzekerheid dat helpt ook niet echt ;(

Wat ook niet echt mee helpt is het verhaal van bloesem wat momenteel speelt in zwangerschap en geboorte, zwager heeft contact verbroken ivm hun zwangerschap en als ik dan die reacties lees dan valt me de kin op de grond...... Tuurlijk is de weg die haar zwager heeft gekozen niet terecht maar als ik dan lees over karma en lessen die ze moeten leren voor ze zwanger moeten worden dan denk ik wtf heb ik dan in godsnaam in mijn leven fout gedaan waar ik nu voor moet boeten......

Normaal kan ik dat soort dingen prima naast me neerleggen maar het lijkt wel of alles nu ff harder binnen komt op de een of andere manier }:|

Sorry veel blablablabla maar ik zit ff vast nu :'(
pi_151577239
Dobs :*
Ik heb wel een stukje gelezen van dat gebeuren in Z&G maar de rest gelukkig niet, klinkt zo wel heel kortzichtig. :X

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 10:26 schreef Nanuke het volgende:
Ik weet niet waar het blikje positiviteit vandaan kwam, misschien van t mooie weer, of vanwege t feit dat we natuurlijk ook nog 2 verdere pogingen hebben. Maar blijkbaar heeft het geholpen, want er was er nog 1 goed! We hebben een terugplaatsing! Zo blij!
*O*
Kunnen we voor dit topic geen pattex-smiley krijgen?
  zaterdag 11 april 2015 @ 14:27:45 #18
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_151577621
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 14:09 schreef _Ophelia_ het volgende:
Dobs :*
Ik heb wel een stukje gelezen van dat gebeuren in Z&G maar de rest gelukkig niet, klinkt zo wel heel kortzichtig. :X
Ik heb het nu 10x terug gelezen of ik het fout zag maar het staat er echt 8)7 en ik heb zooooo ontzettend veel moeite om er niet op te reageren al is het alleen maar de link van dit topic :@
pi_151577805
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 14:27 schreef dobbey het volgende:

[..]

Ik heb het nu 10x terug gelezen of ik het fout zag maar het staat er echt 8)7 en ik heb zooooo ontzettend veel moeite om er niet op te reageren al is het alleen maar de link van dit topic :@
Het is toch maar 1 post waarin dat wordt gezegd? Waarom reageer je er niet op? Zeker als het je raakt, zou ik dat zeggen.
  zaterdag 11 april 2015 @ 15:22:42 #20
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_151579004
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 14:36 schreef Limone het volgende:

[..]

Het is toch maar 1 post waarin dat wordt gezegd? Waarom reageer je er niet op? Zeker als het je raakt, zou ik dat zeggen.
Ik haal idd die post eruit omdat die mij het hardst raakt, de overige reacties vind ik ook niet tof maar die kan ik prima naast neerleggen :)
pi_151579199
Dikke :* voor jou dobbey.

Kan me voorstellen dat t voor bloesem rot voelt, maar ook van de andere kant. Al vind ik 'niet de juiste paden bewandeld' van die zwager een gekke redenatie. Maar goed, het blijft naar. Voor beide kanten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 11 april 2015 @ 15:40:11 #22
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_151579435
Het is voor bloesem ook ruk en ik kan die zwager en rest van familie ook totaal niet begrijpen.... Afstand ok, aangeven dat je er moeite mee hebt kan ook, maar zo extreem snap ik dan weer niet..... Kom op je word oom en tante, geniet! Geniet juist van de dingen die je zelf niet hebt .....

Maar ik ben daar misschien ook best wel raar in want ik was/ben bang om zon oud verbitterd kattenvrouwtje te worden :@ dus ik heb gewoon alle kinderen van onze vrienden geadopteerd _O-


Edit op je eigen verhaal: Tuurlijk steekt het, dat doet het bij mij ook wel. Maar ik kan toch niet verwachten dat de hele wereld stil staat vanwege mij :o Mijn vriendin hoest 1x en is zwanger voor mij niet tof maar ik kan toch niet zeggen ja hallo doe is ff normaal :D

[ Bericht 26% gewijzigd door dobbey op 11-04-2015 15:47:16 ]
pi_151579732
Ik haal ook heel veel uit de band met de meiden van zuslief.

En mijn broer ook. Moet wel zeggen dat t mij ook verdriet doet als hij met de kinderen van vrienden bezig is, en dan de pijn in zijn ogen. Hij wil zo graag zelf. Ik weet wel dat hij dolgraag peetoom zou willen worden van een kindje van ons. Hij jankt elke keer net zo hard mee als ik een miskraam heb.

Edit: dat was ook precies de reactie van broer op die familie: "doe ns ff normaal.".
pi_151580610
dobbey :* ik snap helmaal dat je t vanuit je eigen situatie zo opvat, die reactie.

maar ik denk dat wat quickie bedoelde meer is in het licht van de reactie van die broer, die zegt dat ze 'niet de juiste paden bewandeld hebben' om zwanger te 'mogen' worden... als hij blijkbaar zo in karma gelooft, dan etc.

volgens mij is er NIEMAND in Z&G die vindt dat zwangerschap iets is wat je verdient of niet. dat was juist zo raar aan die opmerkingen van bloesems broer...
Kwak
  zaterdag 11 april 2015 @ 17:40:54 #25
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_151582500
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 16:29 schreef kwakz0r het volgende:
dobbey :* ik snap helmaal dat je t vanuit je eigen situatie zo opvat, die reactie.

maar ik denk dat wat quickie bedoelde meer is in het licht van de reactie van die broer, die zegt dat ze 'niet de juiste paden bewandeld hebben' om zwanger te 'mogen' worden... als hij blijkbaar zo in karma gelooft, dan etc.

volgens mij is er NIEMAND in Z&G die vindt dat zwangerschap iets is wat je verdient of niet. dat was juist zo raar aan die opmerkingen van bloesems broer...
Ik stoorde me er echt enorm aan :@ (mental breakdown dag vandaag dus dan kan ik er minder snel overheen stappen) Maar op de manier zoals je het nu uitlegt had ik het zelf niet gezien :')
En nogmaals zoals hier boven ook staat ik vat de reactie van die zwager ook niet, kan me er ook niet in vinden maar doordat alles hier al in de soep loopt heb ik het karma gebeuren misschien verkeerd opgevat.
(Mompelt iets met rode lap en Stier zeg maar :@ )
pi_151582910
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 17:40 schreef dobbey het volgende:

[..]

Ik stoorde me er echt enorm aan :@ (mental breakdown dag vandaag dus dan kan ik er minder snel overheen stappen) Maar op de manier zoals je het nu uitlegt had ik het zelf niet gezien :')
En nogmaals zoals hier boven ook staat ik vat de reactie van die zwager ook niet, kan me er ook niet in vinden maar doordat alles hier al in de soep loopt heb ik het karma gebeuren misschien verkeerd opgevat.
(Mompelt iets met rode lap en Stier zeg maar :@ )
:* snap ik.
Kwak
pi_151583751
Och dobbey, logisch toch dat het even in je verkeerde keelgat schiet. Ik denk dat iedereen hier wel opmerkingen heeft die voor hun de rode vlag zijn. Zeker als het allemaal even niet loopt, is het moeilijk over dat soort dingen heen te stappen. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_151591422
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 22:31 schreef _Ophelia_ het volgende:

Gaddle :* 30 is best veel ja. Hebben ze daar een specifieke aanpak voor?
Ik zal je eerlijk vertellen dat ik nog niet precies weet hoe het verder gaat. Iig dinsdag weer een echo en ik denk dat ik binnenkort eens met de gyn een afspraak maak voor wat meer info.
Ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben met dit probleem.

Dobbey :* (Ik kon het niet helemaal volgen, maar sommige opmerkingen zijn gewoon helemaal prut)

Nanuke Ik ga voor je duimen. Fijn dat je een terugplaatsing had.
pi_151595220
Nanuke pupo! *O* Ik ga heel hard voor je duimen. :*

Dobbey :*

Gaddle, hopelijk kan een afspraak met de gyn voor wat meer duidelijkheid zorgen. :*
pi_151605244
Nanuke wat goed! Pupo! Spannend!

Gaddle heb jij medicatie gebruikt? Ik weet niet helemaal welk traject jijzelf, maar veel succes dinsdag. Wachten is nooit leuk!

Gisteren voor een echo geweest, mooi follikel van 19 mm en maandag IUI!
pi_151609521
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 12:01 schreef Sull het volgende:
Nanuke wat goed! Pupo! Spannend!

Gaddle heb jij medicatie gebruikt? Ik weet niet helemaal welk traject jijzelf, maar veel succes dinsdag. Wachten is nooit leuk!

Gisteren voor een echo geweest, mooi follikel van 19 mm en maandag IUI!
Ik doe het KID traject en ik gebruik nog geen medicatie. Vandaag voel ik me prima. heerlijk weertje dus daar word ik ook wel blij van.

Succes Sull
pi_151610397
Sull ^O^ succes vast.
  zondag 12 april 2015 @ 19:32:42 #33
437909 GVman
korte tekst
pi_151620413
Hoi allen,

Kleine update van ons. Afgelopen vrijdag hadden we inderdaad weer een afspraak met de gynaecoloog. Dat was, tja, eh, kansloos... Volgens mij behandelt ze ons alsof we niet weten wat ons te wachten staat en moeten we telkens uitleggen dat er een duidelijke oorzaak +behandeling+ resultaat aan de TESE vooraf is gegaan.

Maar... kennelijk vindt deze dame dat we toch - voordat we een traject in mogen - een erfelijkheidsonderzoek op dingen als taaislijmvlies en genetische vruchtbaarheidsproblemen bij mannen (op de Y-chromosoom dus). Dat verbaast ons zeer, omdat er bij ons WEL een duidelijk ziektebeeld was (Kallmann). Conclusie was dat we dat maar moesten doen en dan weer langs moeten komen. We hadden al geen klik met deze gynaecoloog en dat is nu nog veel minder...

We hadden beide het idee dat we niet echt begrepen werden. Wij hebben namelijk zelf wel om een erfelijkheidsonderzoek gevraagd bij de andrologie (en zijn ook doorverwezen). We hebben het vermoeden dat ik een niet-erfelijke variant heb, omdat al mijn neven/nichten (voor zover ze daar aan toe zijn) kinderen hebben. Echter, er werd niet gezegd dat dit een verplichte stap zou zijn. Tevens zou het niets met Kallmann van doen hebben gehad.

Het is wel vreemd, omdat we - zoals gezegd - al bezig waren met invullen van een stapel formulieren, maar dan met een ander doel dan "het hoepeltje door". Nu kan het zijn dat we alleen al drie maanden moeten wachten op een afspraak (en daarna nog drie maanden op een uitslag...).

Kortom: we gaan nog even navragen bij de gynaecologie en bij de genitici. Wellicht dat e.e.a. niet aan elkaar gekoppeld hoeft te worden... Of anders dat we in ieder geval met enige spoed aan de beurt zijn.

Kortom: we liepen ietwat geïrriteerd het ziekenhuis uit, we hadden gehoopt op een uitnodiging voor een informatieavond... Ach ja, Gelukkig was het mooi weer.
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_151654018
Wat lijkt het me naar om zo'n gesprek te krijgen, juist als je verwacht volgende stappen te gaan zetten. Pfff. Ik hoop voor jullie dat er een beetje haast achter de zaak gezet kan worden. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 14 april 2015 @ 21:36:15 #35
437909 GVman
korte tekst
pi_151692560
Maandag hebben we een afspraak met de klinische genetici. Ben benieuwd... Hopelijk kunnen we gelijk weer terug naar de gynaecoloog...
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_151693948
GV man wat een vervelend gesprek. Hebben jullie nog wel vertrouwen in die gyn? Hopelijk gaat het gesprek bij de klinisch geneticus a.s. maandag beter. :*
pi_151718384
GV, daar word je inderdaad niet vrolijk van. Zo goed als het gaat wil je gewoon door en niet voor je gevoel weer bij vooraf aan beginnen.
Sterkte en succes

Ik ben de tel kwijt op welke dag ik nu zit, maar het zal wel erg in de 30 zitten.
Mijn cyclus wil nog steeds maar niet op gang komen.
De mevrouw die de echo bij mij deed die stelde voor dat ik clomid te gaan gebruiken.
Ze willen mij er niet zomaar aan laten beginnen want ze willen me er eerst over informeren wat de voor en nadelen ervan zijn.
Ik moest dus een afspraak maken met de gyn zodat het doorgesproken kan worden.

Toen ik een afspraak wou maken zei de mevrouw die ik aan de lijn had, de eerst volgende moment dat er een gaatje is zou dan 14 mei zijn :S
Daar wordt je er niet vrolijk van. Gelukkig heb ik nu veel sneller een afspraak door het telefonisch te doen. En dat is as maandag al :)
Ik zou het zo ontzettend zonde vinden dat ik een eisprong heb en er helemaal niets mee gedaan word. Vooral omdat ik al zo'n tijd wacht voordat ik er eindelijk eentje heb. Zucht
pi_151807258
De eerste wachtweek is voorbij, en ik voel me eigenlijk niet anders dan anders. Ben wel sinds de terugplaatsing 2,2 kilo afgevallen, maar dat wijt ik aan het slecht tegen al die onzekerheid kunnen. Nouja, we gaan het dus wel zien volgende week.

Ik duim voor jullie dat maandag goed nieuws brengt, gaddle en GVman. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 20 april 2015 @ 13:24:46 #39
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_151856643
GVman spannende daf vandaag. Hoop dat jullie wijzer worden en snel verder kunnen.

Sull iui vandaag al gehad? Succes iig.

Gaddlwefijn dat je toch eerder kan komen. Wachten doe je al genoeg...

Nanuke spannend! Sterkte met het wachten de komende week - die vreselijke tweede wachtweek...
pi_151859677
Ik wil graag dit topic gaan volgen. Momenteel geen kinderwens, wel waarschijnlijk PCO, en benieuwd wat daarvan voor mij de gevolgen kunnen zijn gezien een gezin toch wel de steeds dichterbij komende (en welkome) realiteit is.

Arts is er vrijwel zeker van gezien mijn standaard LH piek en andere dingen, maar ivm geen urgentie momenteel geen onderzoek. Dat hoeft van mij nu ook nog niet.

Over een half jaar weer evalueren en dan onderzoeken. Mocht het zo zijn dan gaat mijn vervolgstudie on hold. Maar heb nu alleen maar cyclussen van 38, 37 en nu een van 49 dagen achter de rug. De zes maanden daarvoor wel redelijk regelmatig (29/31). Op 16/17 bijna geen regels gehad. In die tijd de ene keer een half jaar niet, acht maanden niet, dan twee keer na elkaar en dan weer heel lang niet. Moeder heeft overigens wel veel buitenbaarmoederlijk gehad maar of zij verder iets heeft, weet ik niet. Weinig contact.

Maargoed, ik ga dit volgen en voor de dames die nu bezig zijn heel hard duimen voor goed nieuws.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2015 00:59:38 ]
pi_151872661
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 13:24 schreef Hobbesje het volgende:

Gaddle fijn dat je toch eerder kan komen. Wachten doe je al genoeg...

Ik kan maar een ding zeggen van het gesprek wat ik vandaag gehad heb. Bah
Het wordt toch weer wachten. Ik moet een afspraak maken om te komen en over mijn cyclus te praten. Ik mag toch niet zomaar aan clomid beginnen. En ik maar denken dat daar het gesprek over zou gaan. Wat kunnen ze elkaar toch lekker tegen spreken in het ziekenhuis.
Morgen weer bloedprikken om naar mijn waardes te kijken. Of mn cyclus misschien in de tussentijd toch gestart is. Ik zal het morgen wel horen. Ik weet iig dat ik lang maar wachten tot ze een gaatje hebben op het spreekuur. Wel duidelijk iig.

GVman, ik hoop dat jouw gesprek een stuk beter was dan die van mij en dat je goed nieuws hebt gehad.

Hobbesje :*
Dames :*

Nanuke, ik denk aan je en stuur je veel positieve energie. Ik duim voor een plakker.
  dinsdag 21 april 2015 @ 11:01:08 #42
437909 GVman
korte tekst
pi_151885775
Beste mensen,

Weer een update van ons. Gisteren gingen we weer naar het ziekenhuis, ditmaal naar een klinisch geneticus. Dit had twee doelen:
1. Vaststellen hoe groot de kans is dat onze kinderen ook Kallmann hebben / drager zijn (dat verschilt per variant)
2. Nagaan of (en zo ja wat) er erfelijkheidsonderzoek afgerond moet zijn om te kunnen starten met ICSI.

De klinisch geneticus was echt een prima arts. Ze had nog nooit gehoord van ons puntje 2, maar kon puntje 1 goed voorstellen. Voor alle zekerheid ging ze bij haar supervisor nog even na of er een soort ‘toelatingsonderzoek’ qua erfelijkheid is. Dat blijkt er dus niet te zijn als er wel een duidelijke oorzaak van onvruchtbaarheid is… En, sowieso hoeven we niet op de uitkomst te wachten, hetgeen zo maar vier maanden (!) kan schelen.

Kortom: de gynaecoloog had het bij het verkeerde eind. Met die informatie liepen we weer naar de fertiliteitsafdeling toe, met het verzoek om ons weer op de lijst te zetten voor een informatieavond over IVF/ICSI. De dame van de receptie kon dat niet zelf doen (snappen we), maar vanmiddag krijgen we wel te horen of we in juni aan de beurt zijn...

Ten aanzien van puntje 1 is er weer bloed afgenomen en de uitkomst laat nog wel enkele maanden op zich wachten. Voor ons is dit geen probleem, omdat we Kallmann niet zien als een reden om geen kinderen van ons samen te willen hebben. Het feit DAT we een ICSI-traject in kunnen vinden we al een wonder.

Gisteren was dus een goed bestede middag in het ziekenhuis. Hopelijk volgen er meer van dit soort dagen!

@Nanuke: houd nog even vol... Ik duim voor je!
@Gaddle: irritante dingen, dat wachten. En tegengestelde berichten vanuit een ziekenhuis: daar kan ik dus ook echt heel slecht tegen. Hopelijk krijg je snel uitslagen, geniet ondertussen van het weer!
@Myrr: 'welkom' in dit topic!
@Sull: hoe ging het gisteren? En... spannend hoor, dat wachten.
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_151886725
GV man wat fijn dat het gisteren wel lekker liep in het zh!

Misschien een brutale vraag, maar als jouw aandoening erfelijk is, zou je dan niet willen voorkomen dat je het doorgeeft aan je kinderen, bijvoorbeeld door PGD te doen? Of is er verder prima te leven met de aandoening en zijn kinderen (alleen jongens denk ik?) 'slechts' onvruchtbaar en is dat het? Als je geen antwoord wil geven zo out in the open begrijp ik dat hoor, maar ik vroeg het me gewoon af. :@
pi_151893826
'Dankje' GV :) en heel fijn dat je geen vier maanden hoeft te wachten.

Ik begrijp verder nog niet veel van wat hier allemaal gebeurt, maar dat komt vanzelf wel. Ik heb wel wat vragen. Hoe lang duurt het voor je aan bijvoorbeeld Chlomid zou mogen? Hoe lang is het traject daar naartoe?


Het volgende even in een spoiler, ik wil niet dat iemand er door geraakt zou worden of gekwetst op wat voor manier dan ook.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2015 15:37:01 ]
pi_151896316
Dat begrijpen komt vanzelf als je wat langer in het topic hangt. En vragen mag altijd. ;)

Begrijp ik goed dat je nog niet per direct een kinderwens hebt? In dat geval zou ik in elk geval bekijken of je studie op den duur met een kindje te combineren is. Er zijn er in OUD genoeg die hier ervaring mee hebben. Ik denk persoonlijk dat het hebben van het diploma wat je graag wilt ook veel waard is.
En onderzoek kan natuurlijk altijd. Dat hoeft (lijkt me) niet te wachten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Nanuke op 21-04-2015 16:42:04 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_151899468
GVman, bij mij hangt een beetje dezelfde vraag als die Nikki stelt. :@ Verder natuurlijk super dat jullie verder kunnen binnen afzienbare tijd.

Gaddle, dus je had nu eigenlijk een telefonische afspraak om een gewone afspraak te moeten plannen? Jemig, wat nutteloos zeg. Heb je een indicatie van hoe lang t gaat duren?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_151904388
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 16:36 schreef Nanuke het volgende:
Dat begrijpen komt vanzelf als je wat langer in het topic hangt. En vragen mag altijd. ;)

Begrijp ik goed dat je nog niet per direct een kinderwens hebt? In dat geval zou ik in elk geval bekijken of je studie op den duur met een kindje te combineren is. Er zijn er in OUD genoeg die hier ervaring mee hebben. Ik denk persoonlijk dat het hebben van het diploma wat je graag wilt ook veel waard is.
En onderzoek kan natuurlijk altijd. Dat hoeft (lijkt me) niet te wachten.
Nu direct niet nee, al wil ik er met deze omstandigheden ook niet te lang meer op wachten. Heb ook even gepraat vandaag met iemand en zij zei dat het wel te doen is (studie en kind) als ik mensen heb die af en toe de druk kunnen verlichten. Ze heeft zelf toen wel gewacht, en uiteindelijk pas na acht jaar resultaat (met wel tussenpozen van niets doen ertussen).

Maargoed, eerst deze studie maar af maken en daarna kijken hoe we er op dat moment in staan. Momenteel wil mijn vriend nog niet, en dat snap ik ook, hij is pas 23. It takes two to tango, we moeten er beiden met beide benen in staan. Maar het komt wel goed, even laten bezinken, nog een of twee cyclussen peilen voor de zekerheid, en dan zijn we waarschijnlijk ook alweer 100 dagen verder. :')

Nu maar even wat kennis opdoen en hier meeduimen. :D
  woensdag 22 april 2015 @ 11:51:14 #48
437909 GVman
korte tekst
pi_151919132
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:28 schreef _NIKKI_ het volgende:
GV man wat fijn dat het gisteren wel lekker liep in het zh!

Misschien een brutale vraag, maar als jouw aandoening erfelijk is, zou je dan niet willen voorkomen dat je het doorgeeft aan je kinderen, bijvoorbeeld door PGD te doen? Of is er verder prima te leven met de aandoening en zijn kinderen (alleen jongens denk ik?) 'slechts' onvruchtbaar en is dat het? Als je geen antwoord wil geven zo out in the open begrijp ik dat hoor, maar ik vroeg het me gewoon af. :@
Nou, het genetische onderzoek willen we graag doen om twee redenen:
1. Mijn eigen nieuwsgierigheid over welke variant, wat daarvan de oorzaak is etc. etc. (er is verder geen familiegeschiedenis mee ofzo)
2. Hoe zit het met kansen op overerving? Als die kans er is dan kunnen we een postnatale (bloed)test laten doen die definitief uitsluitsel geeft.

Voor punt 1 geldt dat het mij niet verder “helpt”, maar ik ben wel zo nieuwsgierig dat ik het wil weten. Bovendien help ik de stand der techniek er natuurlijk mee.

Voor punt 2 geldt dat er nu ongeveer 15 genen bekend die tot Kallmann kunnen leiden en slechts een enkele daarvan loopt via de X-chromosoom. Ofwel: kansen bij een jongen of meisje zijn niet vooraf te zeggen, tenzij we dat in kaart hebben laten brengen. Dat betekent tevens dat geslachtsselectie al niet aan de orde is (zo wij dat überhaupt zouden willen en dat wettelijk gezien kan in onze situatie).

Er zijn eigenlijk twee grote kenmerken bij Kallmann: in de meeste gevallen zonder behandeling is er onvruchtbaarheid en is er afwezigheid van reukvermogen. Het tweede is vervelend, maar er is mee te leven. Het eerste is heel vervelend wanneer er een kinderwens is (en die komt er bij de meeste mensen vanzelf een keer). Met Kallmann is prima te leven, MITS het is gediagnosticeerd EN er een behandeling op wordt gezet. Hoe later de diagnose is gesteld, des te groter de “schade in ontwikkeling” (als in: het aantal jaren dat je later in puberteit komt doordat er geen diagnose + behandeling is). Bij mij was die “schade” een slordige 5 jaar ontwikkelachterstand (17 jaar tijdens diagnose minus de leeftijd waarop jongens normaalgesproken in puberteit komen). Bij sommige patiënten is die schade veel groter… Voor een levensverwachting in leeftijd of IQ e.d. is er geen verschil: er zijn Kallmann patiënten met een doctor-titel en er zijn werklozen bij. Qua leeftijd maakt het ook niet veel uit.

Bij een dragerschap weten we dat we het onze kinderen moeten vertellen (gelet op hun latere kinderwens). Mocht het toch overdraagbaar zijn dan weten we wat ons te doen staat: een postnatale bloedtest laten uitvoeren om daarmee vast te stellen of ons GV-mannetje / GV-vrouwtje het syndroom Kallmann heeft. Mocht dat dan zo zijn, dan kunnen we rond 12/13 jaar met behandelingen beginnen (dat was ook de leeftijd waarop ik dus achterstand begon op te bouwen). De “schade” in ontwikkeling blijft dan zeer beperkt.

Kortom: wij zien deze test als het creëren van een voorsprong. We zijn al heel blij – en dankbaar – dat we nu een kans op kinderen van onszelf hebben. Die kans willen we dan ook zeker gaan benutten.

EDIT: mijn vrouw is zojuist gebeld: we hebben nu definitief groen licht om met de ICSI te starten. De eerste stap in dat proces is het bijwonen van de informatieavond in juni... *O*

[ Bericht 3% gewijzigd door GVman op 22-04-2015 12:53:43 ]
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_151928925
Gisteren zei ik nog tegen Man dat geen klachten hebben wel erg onzeker maakt. Vandaag rugpijn, buikpijn en misselijk. Mijn typische ongesteldheidsklachten. En dat op de dag dat goede vrienden van ons hun zoon hebben gekregen. Ben er even goed ziek van. :@

[ Bericht 16% gewijzigd door Nanuke op 22-04-2015 17:32:38 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 22 april 2015 @ 17:41:31 #50
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_151931396
Gaddle balen zeg steeds die onduidelijkheid. Ik snap dat je niet zomaar aan de clomid mag, maar er over praten gaat natuurlijk niet helpen. Geen idee of ze al een echo hebben gedaan en/of bloed hebben geprikt. Zou logischer zijn om als het allemaal niet op gang komt je provera te geven zodat je een menstruatie krijgt en vanuit daar kan beginnen. Wie weet iets om mee te nemen in je volgend bezoek.

GVman een hoop gedoe maar ik lees met een goed einde eindelijk een oproep om te mogen beginnen, spannend hoor!

Nanuke :* ik hoop dat je gewoon ongelijk hebt en dat dit niets betekend, wanneer zou je mogen testen?

Myrr, welkom.
Mijn eigen ervaring, ik baal een beetje dat ik de afgelopen jaren alles op zij heb gezet voor een kinderwens. Maar op dat moment leek het de best keuze.
Als je opleiding te doen is icm met een zwangerschap en/of kind zou ik zeker je opleiding afmaken, de vraag is natuurljk ga je verder als het kind er eenmaal is zo ja dan maakt het niet uit, maar het kan ook nee zijn omdat het alledaagse leven het gewoon overneemt en er ineens allerlei bezwaren op de weg liggen om toch nog maar niet te starten.
Het is gewoon een moeilijke keuze, omdat het ook niet in valt te schatten hoe lang het duurt om zwanger te raken.

Verder een dikke knuf voor allemaal omdat ik vast nog een hoop meiden vergeten ben :*
Be happy with the little things in life
pi_151938670
Vrijdag had ik mogen testen. Ik ga nog wel door met de utrogestan tot dan, maar denk toch echt dat we naar de volgende poging moeten. Bloeden is nog niet echt begonnen, maar wel al flink bruinverlies. Bloed zal morgen wel volgen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 22 april 2015 @ 21:26:46 #52
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_151939623
Nanuke :* probeer hoop te houden, het zegt alles en ook weer niks. Kan nog steeds alle kanten op en testen geeft pas echt uitsluitsel
Be happy with the little things in life
pi_151940396
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 21:07 schreef Nanuke het volgende:
Vrijdag had ik mogen testen. Ik ga nog wel door met de utrogestan tot dan, maar denk toch echt dat we naar de volgende poging moeten. Bloeden is nog niet echt begonnen, maar wel al flink bruinverlies. Bloed zal morgen wel volgen.
Ik wil je zeker geen valse hoop geven, maar het kán echt nog steeds. Succes met de laatste loodjes, die wegen in dit geval zéker het zwaarst. :*

GVman helder verhaal. Ik snap wel dat jullie meer willen weten over de variant die jij zelf hebt. Fijn dat het mogelijk is om een postnatale test te doen die duidelijkheid geeft, zodat op tijd kan worden begonnen met de behandeling indien het kindje de ziekte draagt.
*O* dat jullie ok hebben om een ICSI traject te starten. Juni is al best snel! :)

Mijn zusje begint volgende week met haar eerste ICSI/PGD en ik vind het echt spannend. Veel spannender dan toen ik zelf in het traject zat. :X Omdat mijn zusje net als ik niet zelf wil/kan prikken en haar vriend niet altijd thuis is 's avonds gaat mijn man haar prikken op de dagen dat haar vriend werkt. Ik vind het wel heel tof dat hij dat wil doen voor haar. :Y O+
  woensdag 22 april 2015 @ 22:02:24 #54
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_151940774
Nikki dat is wel heel lief van hem O+

Hier maar ook even een update.
We hebben een paar weken terug een goed gesprek in het ziekenhuis gehad over het feit of het nut heeft en meerwaarde om een 4e poging te doen. Het ziekenhuis ziet hier wel heil in en willen een 4e poging met ons doen.
Dit jaar doen we niks meer. Het word even tijd om aan ons te denken. Man heeft tijd nodig om op te laden, ik heb die tijd nodig. We hebben tijd voor elkaar nodig en ik ga komend schooljaar een opleiding doen die ik eerst zover mogelijk af wil hebben. Verder wil ik nog afvallen en gewoon even genieten van het niks hoeven.
Ik blijf onder controle op de ivf afdeling voor de endo dit in samenspraak met mijn behandeld gyn, ik krijg echo's om de endo te monitoren en bij afwijkingen meteen behandeling. Voor nu alleen de pil doorslikken in de hoop dat dit afdoende is.

[ Bericht 76% gewijzigd door droomvrouwtje op 22-04-2015 22:20:10 ]
Be happy with the little things in life
pi_151945022
Oh dv wat spannend dat jullie er nog voor gaan! Ik hoop zo dat het lukt.

Nanuke: het kan nog steeds!

gaddle: irritant die onvoorspelbaarheid! Ik hoop dat je cyclus snel op de rit komt voor je.

Gv: starten met icsi wat een geweldig nieuws!

En veel succes en sterkte voor de mensen die ik vergeten ben!
pi_151954496
Lief dat jullie me proberen op te beuren, maar het gaat alweer. Op naar de volgende poging, hoop dat die beter zal verlopen. Voordeel is wel, geen UD in december. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 23 april 2015 @ 13:29:11 #57
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151955426
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 22:02 schreef droomvrouwtje het volgende:
Nikki dat is wel heel lief van hem O+

Hier maar ook even een update.
We hebben een paar weken terug een goed gesprek in het ziekenhuis gehad over het feit of het nut heeft en meerwaarde om een 4e poging te doen. Het ziekenhuis ziet hier wel heil in en willen een 4e poging met ons doen.
Dit jaar doen we niks meer. Het word even tijd om aan ons te denken. Man heeft tijd nodig om op te laden, ik heb die tijd nodig. We hebben tijd voor elkaar nodig en ik ga komend schooljaar een opleiding doen die ik eerst zover mogelijk af wil hebben. Verder wil ik nog afvallen en gewoon even genieten van het niks hoeven.
Ik blijf onder controle op de ivf afdeling voor de endo dit in samenspraak met mijn behandeld gyn, ik krijg echo's om de endo te monitoren en bij afwijkingen meteen behandeling. Voor nu alleen de pil doorslikken in de hoop dat dit afdoende is.

Hey DV, klinkt als een goed plan zo. Fijn dat ze de endo goed in de gaten houden zeg (dat is dus bij mij totaal niet meer zo). Hoop dat de pil het voldoende rustig houdt allemaal :*
  donderdag 23 april 2015 @ 13:54:32 #58
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_151956181
@soesa, al zouden we niet meer verder gaan, ik blijf onder behandeling bij de gyn, dat is eigenlijk al heel snel duidelijk gemaakt. Ze willen kunnen monitoren en erger voorkomen en daar ben ik ontzettend blij om. Er zit een team van 3 die gespecialiseerd zijn in endometriose, dus ik vind het prima :)
Be happy with the little things in life
  donderdag 23 april 2015 @ 13:56:26 #59
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151956240
Dat is inderdaad erg prettig ja! Ik ben onder 'behandeling' bij dr. Hompes in het VUMC, 1x per jaar wil hij even weten hoe of wat en that's it. Tenzij het slecht gaat uiteraard :Y
pi_151956393
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:41 schreef droomvrouwtje het volgende:
Gaddle balen zeg steeds die onduidelijkheid. Ik snap dat je niet zomaar aan de clomid mag, maar er over praten gaat natuurlijk niet helpen. Geen idee of ze al een echo hebben gedaan en/of bloed hebben geprikt. Zou logischer zijn om als het allemaal niet op gang komt je provera te geven zodat je een menstruatie krijgt en vanuit daar kan beginnen. Wie weet iets om mee te nemen in je volgend bezoek.

GVman een hoop gedoe maar ik lees met een goed einde eindelijk een oproep om te mogen beginnen, spannend hoor!

Nanuke :* ik hoop dat je gewoon ongelijk hebt en dat dit niets betekend, wanneer zou je mogen testen?

Myrr, welkom.
Mijn eigen ervaring, ik baal een beetje dat ik de afgelopen jaren alles op zij heb gezet voor een kinderwens. Maar op dat moment leek het de best keuze.
Als je opleiding te doen is icm met een zwangerschap en/of kind zou ik zeker je opleiding afmaken, de vraag is natuurljk ga je verder als het kind er eenmaal is zo ja dan maakt het niet uit, maar het kan ook nee zijn omdat het alledaagse leven het gewoon overneemt en er ineens allerlei bezwaren op de weg liggen om toch nog maar niet te starten.
Het is gewoon een moeilijke keuze, omdat het ook niet in valt te schatten hoe lang het duurt om zwanger te raken.

Verder een dikke knuf voor allemaal omdat ik vast nog een hoop meiden vergeten ben :*
Ik doe nu het derde jaar, dus ben bijna klaar. Op dit moment gaan we nog niet beginnen, over twee jaar gaan we kijken hoe we er beiden in staan. Momenteel zien m'n vriend het (logisch) niet zitten om meteen na zijn studie al te beginnen, maar geeft wel aan dat 'ie dat daar over twee jaar anders naar kan kijken.

Nu de aankomende twee zomers nog maar even keihard genieten, en er niet teveel aan denken. Lees ook veel positieve verhalen gelukkig.
  donderdag 23 april 2015 @ 14:08:58 #61
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_151956587
2 jaar is zo om natuurlijk. En go with the flow, zijn jullie er eerder aan toe dan kan dat ook he.
En idd het kan ook zomaar zijn dat je snel zwanger bent, gewoon van het positieve uit gaan :*

@soesa hier ieder half jaar controle en bij twijfel of verergering word dat opgeschroefd. Of als ik daar zelf om vraag.
Dat overstappen naar een andere ziekenhuis is echt de beste keuze ooit geweest.
Ben je bij een specialist "onder behandeling"
Niet om ze de hemel in te prijzen maar merk echt wel het verschil met een specialist, die houden iets beter de vinger aan de pols. Dus misschien wat voor in de toekomst als het weer opspeelt
Be happy with the little things in life
pi_151958733
Waar ligt het aan of je wel of niet aan de Chlomid mag? Niet dat ik er nu vanuit ga, maar vorige keer dat ik lange tijd niet aan de pil was, bleef een menstruatie met gemakt acht maanden weg. Mijn lichaam een beetje kennende, zou het niet gek zijn als dat weer gaat gebeuren.

Van wat ik overal lees is het heel veel wachten, wachten en nog wat wachten.
pi_151967391
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 12:54 schreef Nanuke het volgende:
Lief dat jullie me proberen op te beuren, maar het gaat alweer. Op naar de volgende poging, hoop dat die beter zal verlopen. Voordeel is wel, geen UD in december. ;)
Ik moest gnorfen. :D

DV wat ontzettend spannend dat jullie voor een vierde poging gaan. Heel fijn dat jullie ook de rust en het geduld hebben om eerst even pas op de plaats te maken. Tijdens zo'n heftig traject is het heel belangrijk om elkaar niet uit het oog te verliezen ik vind het heel knap hoe jullie ondanks die immens grote wens toch telkens weer rustig de tijd nemen voor jullie een volgende stap nemen. Ik blijf voor jullie duimen. :*
  zaterdag 25 april 2015 @ 08:47:49 #64
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_152007489
@nikki rust nemen moeten we wel, doorgaan nu is namelijk gewoon geen optie. We zijn zo murw gebeukt, dat nu doorgaan eerder zou beteken geen kind en geen relatie meer en dat is niet omdat we niet van elkaar houden dan, maar omdat we dan ons zelf voorbij lopen en elkaar. En hoe groot onze kinderwens ook is, zonder elkaar willen we niet. En onze prioriteit is wij samen. Niet dat we nu relatie crisis hebben, maar we hebben wel een hele tijd langs elkaar af geleefd ipv met elkaar. We praten weer, de intimiteit is er weer. En daar snakken we ook beide heel erg naar. Dit is gewoon nu de best optie voor ons.. En het voelt goed..

Nanuke!!! Hoe gaat het met je?? :* :*

[ Bericht 8% gewijzigd door droomvrouwtje op 25-04-2015 08:56:30 ]
Be happy with the little things in life
pi_152007678
Ik moet zeggen dat ik t gevoel van elkaar voorbij lopen wel een beetje herken. T is in zo'n traject echt lastig om nog oog voor elkaar te houden, je wordt echt geleefd. Wij hebben vanavond dan ook een avondje samen gepland. Lekkere dingen op tafel, filmpje en een glaasje wijn erbij. Kijk er echt naar uit. O+

5 mei hebben we telefonisch evaluatiegesprek, en dan gaan ze onze volgende poging inplannen. Ik ben benieuwd hoe t gesprek gaat verlopen, en of ze misschien nog ideeën hebben om onze opbrengst te vergroten. Of dat dit gewoon is wat het is. Nou ja, genoeg om over te babbelen in elk geval.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 25 april 2015 @ 10:26:21 #66
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_152008421
Nanuke!! Groot gelijk! Even lekker tijd voor elkaar! Dat is gewoon ontzettend belangrijk.
Dikke knuf voor jou :*
Be happy with the little things in life
pi_152048589
Nanuke, balen joh! Hebben jullie een fijn avondje samen gehad?

DV, wat fijn dat het hoofdstuk nog niet helemaal afgesloten is, maar goed dat jullie nu eerst voor elkaar gaan!

Myrr, ook PCOS dus waarschijnlijk, ga je het nog niet laten onderzoeken? Twee jaar zijn zo om inderdaad en samen nog even genieten is ook zeker niet verkeerd!

Orphelia hoe is het bij jou?

Wij moeten weer op voor de 4e IUI, maar we gaan niet gelijk door, even rust nemen. Genieten van wat we hebben en van elkaar. Tevens maar eens proberen te stoppen met de borstvoeding, ben toch bang dat dit de kans op een zwangerschap misschien verminderd.
pi_152063730
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:41 schreef droomvrouwtje het volgende:
Gaddle balen zeg steeds die onduidelijkheid. Ik snap dat je niet zomaar aan de clomid mag, maar er over praten gaat natuurlijk niet helpen. Geen idee of ze al een echo hebben gedaan en/of bloed hebben geprikt. Zou logischer zijn om als het allemaal niet op gang komt je provera te geven zodat je een menstruatie krijgt en vanuit daar kan beginnen. Wie weet iets om mee te nemen in je volgend bezoek.

Verder een dikke knuf voor allemaal omdat ik vast nog een hoop meiden vergeten ben :*
Ik heb al meerdere echo's gehad en ze hebben denk ik al 10 x bloed geprikt. Als het ondertussen niet meer is dan 10 x lol

quote:
Gaddle, dus je had nu eigenlijk een telefonische afspraak om een gewone afspraak te moeten plannen? Jemig, wat nutteloos zeg. Heb je een indicatie van hoe lang t gaat duren?
Uiteindelijk wel. Ik vond het inderdaad ook nutteloos.
Als ik het geweten had dan had ik gelijk wel een gewone afspraak gemaakt. Dat had een hoop tijd gescheeld.
UMC heeft geen indicatie gegeven hoe lang het gaat duren. Ik neem zelf even 2maanden aan voor de zekerheid. dan valt het misschien minder tegen.

quote:
@Gaddle: irritante dingen, dat wachten. En tegengestelde berichten vanuit een ziekenhuis: daar kan ik dus ook echt heel slecht tegen. Hopelijk krijg je snel uitslagen, geniet ondertussen van het weer!
Van goed weer knap ik altijd wel wat op. Tot nu toe heb ik toch wel aardig van kunnen genieten. Thanks

Dames en heer een dikke :* voor jullie.
pi_152093472
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 19:14 schreef Sull het volgende:

Myrr, ook PCOS dus waarschijnlijk, ga je het nog niet laten onderzoeken? Twee jaar zijn zo om inderdaad en samen nog even genieten is ook zeker niet verkeerd!

Ik wacht nog even deze cyclus af, en ga dan inderdaad toch maar een onderzoek aanvragen. Maargoed, weet het voor mezelf al zo goed als zeker eigenlijk.

Meteen een een balletje opgegooid bij mijn nichtje (of eigenlijk gevraagd hoe haar cyclus in elkaar steekt) en die is al vijf maanden niet ongesteld geweest. Heeft ook alles (overgewicht, hele zware acné, ongewenst haar), en heeft ooit eens een opmerking tegen me gemaakt dat ze al bijna een jaar was gestopt met de pil maar niet zwanger werd en dus dacht dat ze onvruchtbaar was. Had destijds een kinderwens (was nog maar 18) maar is inmiddels bijgedraaid en wil eerst trouwen.

Anyways, vriend kwam gisteren met dat hij heeft nagedacht, en ook graag wil beginnen als mijn studie klaar is. Hij zei dat we toch wel bij elkaar bleven en het dus eigenlijk niet uit maakt of we nou straks of een paar jaar later pas beginnen. Hoe eerder het allemaal gebeurt, hoe eerder ik weer eventueel verder zou kunnen studeren. Oppas hebben we toch aan alle kanten.

*O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152144895
Wij gaan er ook weer voor. Deze keer ga ik progynova slikken om baarmoederslijmvlies te laten groeien.
12 mei echo en ik hoop dat de medicatie aanslaat en er dan snel een terugplaatsing gepland kan worden.

Klinkt een stuk minder intensief dan vele echo's en een punctie etc.

Hoe is de ervaring van anderen met progynova?
  donderdag 30 april 2015 @ 09:47:52 #71
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_152145162
Progynova is idd minder belastend. Hier werkte het prima. Baarmoederslijmvlies groeide er goed van.
Vond het alleen jammer/vervelend dat je het als je zwanger wordt tot de 12 weken moet gebruiken icm utrogestan (ik werd er een beetje misselijk van nl.). Maar alles voor het goede doel!
Hoop dat het snel goed werkt! Succes.
pi_152145422
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:33 schreef Arja het volgende:
Wij gaan er ook weer voor. Deze keer ga ik progynova slikken om baarmoederslijmvlies te laten groeien.
12 mei echo en ik hoop dat de medicatie aanslaat en er dan snel een terugplaatsing gepland kan worden.

Klinkt een stuk minder intensief dan vele echo's en een punctie etc.

Hoe is de ervaring van anderen met progynova?
Goed nieuws, veel geluk!
  donderdag 30 april 2015 @ 11:15:52 #73
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_152147005
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:33 schreef Arja het volgende:
Wij gaan er ook weer voor. Deze keer ga ik progynova slikken om baarmoederslijmvlies te laten groeien.
12 mei echo en ik hoop dat de medicatie aanslaat en er dan snel een terugplaatsing gepland kan worden.

Klinkt een stuk minder intensief dan vele echo's en een punctie etc.

Hoe is de ervaring van anderen met progynova?
Progynova is goed te doen vanuit mijn ervaring ^O^ Omdat de meds bij mij niet aansloegen (uiteraard :') )
Is in tussentijd diverse keren de dosis opgehoogd (naar maximaal) en dan ben je wel een paar echo's verder. Toen we voor het eggie gingen met de eiceldonatie was de juiste dosis al bekend en heb ik maar 1 echo gehad en toen was het in een keer goed en moest ik het door blijven slikken tot donor en en ivf traject zover waren voor een terugplaatsing bij mij daarna kon ik stoppen en over op de utregostan.
  donderdag 30 april 2015 @ 11:19:28 #74
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_152147095
Ik heb weer een ophoging van de Ritalin gehad dus ben momenteel een mooie stuiterbal, dingen onthouden is een ware crime dus excuus voor niet reageren, overheen lezen etc. :@

Nanuke :* hoe is het met je?

DV volgens mij las ik toch iets van goede berichten in de toekomst :*

En de rest van de dames en uiteraard heer, hoe is het bij jullie?
pi_152157185
Bedankt voor de reacties. Ik verwacht dat ik net als dobbey een hogere dosis nodig blijk te hebben. Mijn lichaam heeft van zichzelf zo weinig hormonen dat ik ook met de menopur op max zat.
En een bloeding opwekken met primolut (?) is ook nog nooit gelukt
pi_152199825
Zo. Verjaardag ook weer gehad. Hopelijk is de volgende met gezinsuitbreiding. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_152303790
Vandaag hebben we het evaluatiegesprek gehad. Voor de volgende keer gaan ze de dosis menopur verhogen, om zo hopelijk een wat grotere opbrengst te verkrijgen. Ze plannen ons gelijk weer in, wordt waarschijnlijk ergens in september/oktober/november. Ze bellen nog weer terug, omdat ze nog even overleg moet plegen met een collega daarover. Dus we kunnen zelfs nog last minute vakantie plannen, als we dat willen.

Hoe is het met de rest van ons topic? Het is hier alweer een tijdje stil. (Of voelt dat alleen maar zo, omdat alles op pauze lijkt te staan?)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 19:42:09 #78
437909 GVman
korte tekst
pi_152306903
Wij staan even op pauze tot na de voorlichtingsavond begin juni...
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_152325580
Arja succes!

Ik post inderdaad niet zoveel, met peuter en overwerkmarathon komt het er niet zo van. Maar ik heb nèt poging drie achter de rug.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152327031
Nanuke: vind je de pauze tot het najaar juist prettig, of word je er onrustig van?

Ophelia: spannend weer de wachtweken. Zo te horen heb je aan afleiding geen gebrek!

Hier weinig te melden. Ik slik mijn pillen braaf en dinsdag de eerste echo. Ik moet zeggen: doordat ik nu niet hoef te spuiten en ook niet op een bepaalde tijd, ben ik er veel minder mee bezig. Ik hoop dan ook dat ik het traject van deze terugplaatsing fluitend door zal komen
pi_152327486
Hier is ook weinig te melden. Ik lees wel mee, maar heb het (leuk) druk.

Mijn zus zou eigenlijk al beginnen maar ze is nu lekker op vakantie. Er moet nog redelijk wat gebeuren en ze merkt zelf ook dat ze nog snel moe is. Ik ben blij dat ze meer begeleiding krijgt en dat haar plannen voor een tweede even in de ijskast staan. Ik gun d'r van harte nog eentje, maar de afgelopen jaren zijn loeizwaar geweest en ff genieten is ook zo belangrijk. Lijf moet ook beter opgepept.

Mijn vriendin gaat veel beter met de IUI, de hormonen slaan beter aan en ze heeft veel minder last. Wel is het helaas zo dat de afgelopen pogingen zijn mislukt :( Ik duim zo dat deze wel is blijven plakken. Ze heeft wachtweek 1 erop zitten.

Onlangs hoorde ik dat een andere vriendin ook wilde gaan beginnen. Zij gaan voor 3x IUI en dan IVF. Ziekenhuis zei dat vruchtbaarheidspogingen maar worden vergoed tot 43 jaar. Is dat waar? Ik had er nog nooit van gehoord, maar ben zelf meer dan 10 jaar jonger. Ik snapte ook al niet dat ze hebben gezegd dat ze dan in Juni met IUI beginnen en dat ze dan nog genoeg tijd hebben voor 3x IVF, aangezien ze volgend jaar februari al 43 wordt :S
pi_152327833
3 keer IUI en 3 keer IVF voor februari 2016? Simpele rekensom leert dat juni t/m februari 7 maanden zijn.

IUI kan op zich in opeenvolgende maanden, maar dan 3 IVF-pogingen in 4 maanden is onmogelijk. Dan zou je onder het korte protocol moeten vallen (niet eerst een maand aan de pil) en geen cryo's moeten hebben. En dan nog......
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:14:07 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_152328338
is het tot 43 of t/m 43?

Ophelia PUPO *O*
disclaimer
pi_152330346
Tot en met 42 jaar hebt je recht op een vergoeding voor de eerste drie pogingen per zwangerschap

Vanaf 43 jaar heb je vanuit het basispakket geen recht meer op een vergoeding voor ivf-behandelingen (of andere vruchtbaarheidszorg)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_152330542
Ophelia, spannend! Duimen draaien!

Arja, het klinkt inderdaad veel minder veeleisend. Hoe lang moet je de pillen nog slikken?

Ik was zelf liever eerder begonnen aan een nieuwe poging, maar wat niet kan, kan niet. In de tussentijd ga ik me maar concentreren op de zoektocht naar een baan, huis opknappen. Ook nuttig. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_152331486
Dat is zeker nuttig, Nanuke. En het helpt ook om daarna weer frisser aan de hele molen te beginnen.

Hoe lang ik ze moet slikken weet ik nog niet. Vanaf zaterdag gaat de dosis omhoog en moet ik 3 keer per dag slikken ipv 1 keer. Dan dinsdag echo om te kijken hoeveel baarmoederslijmvlies ik al heb. Ik verwacht dat de dosis nog wel een keer omhoog moet en ik nog een paar echo's heb om te bepalen wanneer het juiste moment is voor een terugplaatsing.

Mocht ik zwanger zijn dan moet ik de pillen blijven slikken tot ik 12 weken zwanger ben.
pi_152336102
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:14 schreef Stormqueen het volgende:
is het tot 43 of t/m 43?

Ophelia PUPO *O*
Dat niet hoor, het is IUI ;)
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:53:20 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_152336414
Oh, ik denk ook een keer gewiekst uit de hoek te komen -O- :')
Nou, dan ga ik maar duimen dat de zaadjes de goede kant uit zwemmen ;) :*
disclaimer
pi_152343991
Het idee was goed hoor O+

* Denkt linkse gedachten aangezien het daar te doen is.
pi_152377137
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 18:05 schreef Nanuke het volgende:
Vandaag hebben we het evaluatiegesprek gehad. Voor de volgende keer gaan ze de dosis menopur verhogen, om zo hopelijk een wat grotere opbrengst te verkrijgen. Ze plannen ons gelijk weer in, wordt waarschijnlijk ergens in september/oktober/november. Ze bellen nog weer terug, omdat ze nog even overleg moet plegen met een collega daarover. Dus we kunnen zelfs nog last minute vakantie plannen, als we dat willen.

Hoe is het met de rest van ons topic? Het is hier alweer een tijdje stil. (Of voelt dat alleen maar zo, omdat alles op pauze lijkt te staan?)
Ik ga 27 mei pas weer terug naar het ziekenhuis. Ik heb nog steeds geen idee of mijn cyclus ondertussen begonnen is.
Ik heb wel weer een aantal ovulatietesten gedaan, maar ik denk dat ik er maar even mee stop.

Dames en heer :*
pi_152428842
-

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2015 13:31:48 ]
pi_152465884
Lieve dames in dit topic, in jullie hart zijn jullie al lang mama, daarom denk ik op moederdag altijd ook aan jullie. Ik hoop dat jullie vandaag in ieder geval hebben genoten van het mooie weer, zodat het toch nog enigszins een fijne dag was. Ik hoop voor jullie allemaal dat jullie volgend jaar ook mama zijn van een prachtig kindje. :*
pi_152487728
Dat is lief van je nikki O+
  maandag 11 mei 2015 @ 13:40:34 #94
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_152488169
Nikki :*
Be happy with the little things in life
pi_152489549
Nikki :*
pi_152533376
De echo vandaag was goed. Mijn baarmoederslijmvlies is al 8 cm(?) en 6 zou genoeg zijn. Ik reageer dus erg goed op de progynova en hoef geen echo meer.

Wat ik niet snap is dat ik vandaag door umc gebeld ben dat de terugplaatsing pas woensdag is. Ik had het gezien mijn bms eerder verwacht. Als ik nu doorga met 3 keer per dag progynova, heb ik dan niet belachelijk veel bms opgebouwd als de tp is?

Ik heb voor morgen maar een bel afspraak gemaakt met mijn gyn omdat ik niet weet in welke dosis ik de progynova moet blijven slikken tot aan de tp.
Met de utrogestan moet ik vrijdag beginnen, dat weet ik wel
  woensdag 13 mei 2015 @ 14:37:28 #97
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_152559397
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 19:11 schreef Arja het volgende:
De echo vandaag was goed. Mijn baarmoederslijmvlies is al 8 cm(?) en 6 zou genoeg zijn. Ik reageer dus erg goed op de progynova en hoef geen echo meer.

Wat ik niet snap is dat ik vandaag door umc gebeld ben dat de terugplaatsing pas woensdag is. Ik had het gezien mijn bms eerder verwacht. Als ik nu doorga met 3 keer per dag progynova, heb ik dan niet belachelijk veel bms opgebouwd als de tp is?

Ik heb voor morgen maar een bel afspraak gemaakt met mijn gyn omdat ik niet weet in welke dosis ik de progynova moet blijven slikken tot aan de tp.
Met de utrogestan moet ik vrijdag beginnen, dat weet ik wel
8 cm is wel heel dik :D het zal vast 8 mm zijn ;) De reden dat je het door kunt blijven slikken is dat 7mm en 3 wandig het minimum is, alles wat dikker is is alleen maar beter voor de innesteling dus daar houden ze rekening mee. (3 wandig of lagen, ik weet het niet meer precies :@. Je hebt de buitenlaag, de basale laag (die is er altijd) en de functionele laag en in die laag nestelt de embryo zich. Bij iedere menstruatie van een gezonde vrouw word die laag afgebroken en weer opnieuw opgebouwd) Ik weet niet of je meegekeken hebt met de echo maar die lagen kun je zien door een dikke grijze rand, een dun licht grijs streepje en dan weer een dikke grijze rand.
pi_152566553
Dank voor je reactie, dobs. Samen met de uitleg die ik vandaag van de gyn kreeg, begrijp ik nu dat ik tegen de tijd dat het woensdag is geen baarmoederslijmmonster zal zijn :')

8mm idd geen cm. Ik kijk wel altijd mee met de echo, maar snap nooit goed wat ik zou moeten zien in al dat grijs en zwart.

Hoe is het met jou? Al goed ingesteld op de medicatie voor je adhd?
pi_152566763
Ah, ik ben dus niet de enige die nooit echt wijs wordt uit de echo's. Zo af en toe willen ze nog wel eens toelichten, en ik knik altijd maar braaf dat ik t zie. 0:-)

Gaddle, wat duurt het toch soms allemaal lang he. Ik hoop dat de afspraak in het ziekenhuis duidelijkheid biedt.

Arja, spannend! Woensdag is al bijna. Ik duim voor je dat het nu lekker blijft plakken.

Ophelia; de eerste wachtweek zit er al weer op. Hoe voel je je?

Nikki, ontzettend lief van je. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_152566786
Quote ipv edit. Slimme ik ook met mijn vermoeide hoofd.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_152573043
Moet je nu nog een hele week wachten? -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2015 21:14:06 ]
  donderdag 14 mei 2015 @ 09:35:06 #102
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_152584913
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 18:25 schreef Arja het volgende:
Dank voor je reactie, dobs. Samen met de uitleg die ik vandaag van de gyn kreeg, begrijp ik nu dat ik tegen de tijd dat het woensdag is geen baarmoederslijmmonster zal zijn :')

8mm idd geen cm. Ik kijk wel altijd mee met de echo, maar snap nooit goed wat ik zou moeten zien in al dat grijs en zwart.

Hoe is het met jou? Al goed ingesteld op de medicatie voor je adhd?
:D :D baarmoederslijmmonster _O-

Ik ben ondertussen een echte professional qua echo's :7 Als je iets niet begrijpt of niet ziet dan gewoon vragen aan de verpleegkundige hoor, mijn ervaring is dat ze het met alle liefde uitleggen ;)

Hier gaat het momenteel ruk :@ Ik weet niet of ik door wil gaan met de medicatie, ben compleet lusteloos, hartkloppingen, depressief etc... Echt alle bijwerkingen heb ik zon beetje dus zit in twijfel. Tel daar bij op Moederdag, en een "jubileum" van de terugplaatsing (afgelopen maandag een jaar terug, vorig jaar moederdag :{ ) dus dan kun je wel nagaan dat ik mijn week niet echt heb :'( Maar goed, schouders eronder en doorgaan we zien wel hoe en wat :')
  donderdag 14 mei 2015 @ 09:35:59 #103
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_152584929
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:13 schreef Myrr het volgende:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* *O* *O* gefeliciteerd!
  donderdag 14 mei 2015 @ 09:52:49 #104
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_152585178
Myrr gefeliciteerd *O*

Dobbey :* meisje toch, zijn er geen andere medicijnen? Zulke bijwerkingen zijn op z'n zachts gezegd niet grappig zeg. En dan helpt zo'n week er ook niet bij. Dikke knuf voor jou.

Arja, spannend!! Dobbey heeft het al uitgelegt zie ik.

Gaddle hoe is het bij jou??

Hier niks te melden, het gaat hier lekker. Ondertussen met een voortraject bezig voor school. Vandaag 5 jaar getrouwd O+ O+ Ik blijf wel meelezen en zal proberen af en toe te reageren. Ik merk dat ik nu een beetje tussen wal en schip val. Het gaat nog even duren voordat we verder gaan, dus heb ik geen zinvolle bijdrage meer te melden.
Maar daarom blijf ik wel meelezen al is het om vragen voor jullie te beantwoorden ervaringen uitwisselen enzo.
Be happy with the little things in life
pi_152585616
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:52 schreef droomvrouwtje het volgende:
Myrr gefeliciteerd *O*

Dobbey :* meisje toch, zijn er geen andere medicijnen? Zulke bijwerkingen zijn op z'n zachts gezegd niet grappig zeg. En dan helpt zo'n week er ook niet bij. Dikke knuf voor jou.

Arja, spannend!! Dobbey heeft het al uitgelegt zie ik.

Gaddle hoe is het bij jou??

Hier niks te melden, het gaat hier lekker. Ondertussen met een voortraject bezig voor school. Vandaag 5 jaar getrouwd O+ O+ Ik blijf wel meelezen en zal proberen af en toe te reageren. Ik merk dat ik nu een beetje tussen wal en schip val. Het gaat nog even duren voordat we verder gaan, dus heb ik geen zinvolle bijdrage meer te melden.
Maar daarom blijf ik wel meelezen al is het om vragen voor jullie te beantwoorden ervaringen uitwisselen enzo.
Myrr gefeliciteerd *O*

Dobbey :* Heel naar dat je je zo voelt. hopelijk voel je je gauw weer een stukje beter.

Droomvrouwtje Gefeliciteerd met je 5jarige huwelijk. *O*

Met mij gaat het wel. Wel een beetje last van stemmingswisselingen vanwege dat ik niet weet waar ik aan toe ben. Verder ben ik aan het wachten op de 27ste (mei) en heel erg ik weet het. maar ik ben aan het aftellen.
  donderdag 14 mei 2015 @ 10:39:31 #106
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_152586017
Nee joh niet erg, logisch dat je aftelt, zeker omdat je niet weet waar je aan toe bent. Die onzekerheid is gewoon niet leuk. Je wilt gewoon duidelijkheid :*
Be happy with the little things in life
pi_152593678
Dobs, heb je al concerta geprobeerd?
Ik snap dat je er doorheen zit, is niet niks allemaal.

Dv leuk juist dat je meepost en leest ook al zit je in niemandsland.

Gaddle ik weet even niet meer waar je op aan het wachten bent?
pi_152597834
Vanwege overduidelijke redenen had ik hier liever niet gepost, maar ja, het is ook wel fijn dat ik hier vragen kan stellen enzo, dus hier ben ik dan toch.

Even kort voorstellen:
Sinds januari 2013 bezig voor een tweede kindje, tot nog toe geen succes. Mijn eerste zwangerschap direct zwanger na de eerste ronde. Nooit gedacht dat het nu écht niet zou lukken. Ik heb trouwens het eerste jaar gepost in WOHTS, maar daar voelde ik me op een gegeven moment niet meer prettig bij en daarom heb ik afstand genomen. Mijn man en ik hebben een (gezonde?) weerstand tegen de medische molen, vandaar dat we het eerst 2,5 jaar zonder hulp hebben geprobeerd. Morgen bellen we met de huisarts om toch doorverwezen te worden. Dan hier mijn eerste vraag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zal proberen hier regelmatig mee te lezen en posten, zodat ik jullie ook leer kennen.
pi_152613777
Welkom mrs. peel. Wat lastig lijkt me dat als het bij de eerste meteen raak was en jullie geduld nu zo beproefd wordt.

Hoe oud ben je? En heb je wel een gewone cyclus?

Op jouw vraag weet ik geen antwoord. Ik kom uit een andere regio. Als de ziekenhuizen gelijkwaardig zijn, zou ik voor de dichtsbijzijnde gaan. Je moet er waarschijnlijk regelmatig heen dus dat is praktischer
  vrijdag 15 mei 2015 @ 12:23:04 #110
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_152618255
Hi mrs Peel,

Idd rot dat het bij de tweede niet zo soepel gaat 😔 Helaas hier ook geen ervaring met het noorden. Ik zou denk ik eerst kijken via internet welke hoog staat aangeschreven en wat de ervaringen zijn van mensen. Wij zijn begonnen in Hengelo daarna door naar het Geertgen en vervolgens doorgegaan naar Zwolle en wij hebben pas in Zwolle het idee dat we daar echt op onze plek zitten. Pin je dus niet vast op 1 ziekenhuis het is altijd mogelijk om te switchen als je bij het ene ziekenhuis toch uiteindelijk niet het juiste gevoel er bij hebt.

Iig succes met alles :*
pi_152618361
Peel: UMCG heeft een IVF-lab. Martini niet, dus mocht je geen zin hebben in een tussentijdse verhuizing kun je denk ik het best direct in het UMCG beginnen.

Verder heb ik geen argumenten voor of tegen het ene of het andere ziekenhuis.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 15 mei 2015 @ 12:36:59 #112
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_152618535
Is martini dan geen transportcentrum? Hengelo heeft de vergunning daar ook niet voor maar ze doen alles tot aan de punctie daar en na de punctie als je ligt bij te komen word je man met koffer naar Zwolle gestuurd om de buisjes aan te leveren en om vers zaad in te leveren.
pi_152618687
Ja, Martini doet transport-IVF met het UMCG. Ik weet niet waar mevrouw Peel woont, maar als je toch naar Groningen moet, maakt het niks uit waar je heenrijdt. Tenzij je toevallig in Groningen-Zuid woont, dan is Martini makkelijker. Martini en UMCG liggen ook maar 5 km van elkaar verwijderd.

Voor ons kon het wel uit om transport-IVF te doen met het MCL(eeuwarden)/UMCG omdat het MCL hier om de hoek is (letterlijk 5 minuten fietsen) en het UMCG 60 km verderop. Dan is direct naar het UMCG niet echt een optie.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 15 mei 2015 @ 12:48:32 #114
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_152618782
Ah ok, duidelijk dank voor de uitleg ^O^
pi_152619362
Ik zit bij antonius en zij doen transport ivf met umc en dat werkt prima.

Mrs Peel zal denk ik ook niet gelijk met ivf beginnen, maar eerst bv met iui.
Kies vooral het ziekenhuis waar je je goed bij voelt
pi_152619994
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:16 schreef Arja het volgende:

Mrs Peel zal denk ik ook niet gelijk met ivf beginnen, maar eerst bv met iui.
Kies vooral het ziekenhuis waar je je goed bij voelt
Dat klopt ongetwijfeld, alleen heb ik zelf gemerkt hoe prettig het kan zijn om vertrouwd te zijn met je behandelaars. Vandaar mijn motivatie om gelijk naar het ziekenhuis te gaan waar ze alles doen als je kunt kiezen uit 2 ziekenhuizen die zo dichtbij elkaar liggen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_152620032
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 15:57 schreef Arja het volgende:
Dobs, heb je al concerta geprobeerd?
Ik snap dat je er doorheen zit, is niet niks allemaal.

Dv leuk juist dat je meepost en leest ook al zit je in niemandsland.

Gaddle ik weet even niet meer waar je op aan het wachten bent?
Ik ben aan het wachten op mijn gesprek met de gynaecoloog.

Helaas, maar welkom Mrs. Peel
pi_152635421
Zo, ik zal eens reageren na mijn lange werkdag. Bedankt voor de reacties en tips!

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 09:02 schreef Arja het volgende:
Welkom mrs. peel. Wat lastig lijkt me dat als het bij de eerste meteen raak was en jullie geduld nu zo beproefd wordt.

Hoe oud ben je? En heb je wel een gewone cyclus?

Op jouw vraag weet ik geen antwoord. Ik kom uit een andere regio. Als de ziekenhuizen gelijkwaardig zijn, zou ik voor de dichtsbijzijnde gaan. Je moet er waarschijnlijk regelmatig heen dus dat is praktischer
Bedankt voor het welkom :)

Ik ben 30 jaar oud. Mijn cyclus is behoorlijk onregelmatig :{ . Kijk maar:

2013: 30, 33, 41, 34, 35, 35, 36, 30, 38
2014: 33, 31, 29, 33, 32, 29, 29, 31, 34, 40, 38, 32
2015: 32, 39, 32

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 12:23 schreef dobbey het volgende:
Hi mrs Peel,

Idd rot dat het bij de tweede niet zo soepel gaat 😔 Helaas hier ook geen ervaring met het noorden. Ik zou denk ik eerst kijken via internet welke hoog staat aangeschreven en wat de ervaringen zijn van mensen. Wij zijn begonnen in Hengelo daarna door naar het Geertgen en vervolgens doorgegaan naar Zwolle en wij hebben pas in Zwolle het idee dat we daar echt op onze plek zitten. Pin je dus niet vast op 1 ziekenhuis het is altijd mogelijk om te switchen als je bij het ene ziekenhuis toch uiteindelijk niet het juiste gevoel er bij hebt.

Iig succes met alles :*
Jeetje, dat zijn ook veel verschillende ziekenhuizen :o Fijn dat jullie nu het voor jullie juiste ziekenhuis hebben!

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 12:28 schreef McLaura het volgende:
Peel: UMCG heeft een IVF-lab. Martini niet, dus mocht je geen zin hebben in een tussentijdse verhuizing kun je denk ik het best direct in het UMCG beginnen.

Verder heb ik geen argumenten voor of tegen het ene of het andere ziekenhuis.
Ik ken beide ziekenhuizen, en wat voor mij dan de doorslag geeft is dat het UMCG alles doet. Qua afstand maakt het voor ons bijna niets uit. We hebben zelf op 300 meter van het UMCG gewoond, maar ja, daar heb ik nu natuurlijk niets meer aan :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:42 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Ik ben aan het wachten op mijn gesprek met de gynaecoloog.

Helaas, maar welkom Mrs. Peel
Bedankt voor het welkom, hoe was het gesprek met de gynaecoloog?
  vrijdag 15 mei 2015 @ 22:27:53 #119
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_152636408
[quote]0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:03 schreef Mrs.Peel het volgende:
Zo, ik zal eens reageren na mijn lange werkdag. Bedankt voor de reacties en tips!

[..]


Jeetje, dat zijn ook veel verschillende ziekenhuizen :o Fijn dat jullie nu het voor jullie juiste ziekenhuis hebben!


Zijn er idd veel maar heeft bij ons te maken met de eiceldonatie ;) Hengelo zijn we gestart met onderzoeken maar omdat ik in de vervroegde overgang zit moesten we overstappen op eiceldonatie. Hengelo mag dit niet ivm regelgeving en heeft ons doorverwezen naar Geertgen en daar is eigenlijk best veel fout gelopen en heeft ons handenvol geld gekost en toen heb ik in pure wanhoop Zwolle gebeld en daar zijn we onder behandeling alhoewel het nu al een jaar ff stil ligt ivm psychische problemen mede door de rollerccoaster waarin we de afgelopen jaren hebben gezeten met de kinderwens
pi_152636758
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:27 schreef dobbey het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 15 mei 2015 22:03 schreef Mrs.Peel het volgende:
Zo, ik zal eens reageren na mijn lange werkdag. Bedankt voor de reacties en tips!

[..]

Jeetje, dat zijn ook veel verschillende ziekenhuizen :o Fijn dat jullie nu het voor jullie juiste ziekenhuis hebben!

Zijn er idd veel maar heeft bij ons te maken met de eiceldonatie ;) Hengelo zijn we gestart met onderzoeken maar omdat ik in de vervroegde overgang zit moesten we overstappen op eiceldonatie. Hengelo mag dit niet ivm regelgeving en heeft ons doorverwezen naar Geertgen en daar is eigenlijk best veel fout gelopen en heeft ons handenvol geld gekost en toen heb ik in pure wanhoop Zwolle gebeld en daar zijn we onder behandeling alhoewel het nu al een jaar ff stil ligt ivm psychische problemen mede door de rollerccoaster waarin we de afgelopen jaren hebben gezeten met de kinderwens
Bedankt voor je uitleg. En het klinkt heftig wat jullie allemaal hebben moeten doormaken! Mag ik vragen hoe oud je bent?
  vrijdag 15 mei 2015 @ 23:06:52 #121
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152637972
Mrs.Peel, ik heb prima ervaring met het UMCG :Y Heb er vergeleken met sommigen hier ook vrij weinig business gehad, maar ik vind ze echt best patiëntgericht. Ze hebben bij mij ingestemd met een test buiten het protocol om, en de uitkomst daarvan heeft me een IUIbehandeling opgeleverd, met mijn dochter als resultaat O+

Martini is op veel fronten een mooier en misschien fijner ziekenhuis, maar dat vind ik belangrijker als het om de bevalling gaat bijvoorbeeld.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 23:10:35 #122
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152638127
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:38 schreef Mrs.Peel het volgende:
Vanwege overduidelijke redenen had ik hier liever niet gepost, maar ja, het is ook wel fijn dat ik hier vragen kan stellen enzo, dus hier ben ik dan toch.

Even kort voorstellen:
Sinds januari 2013 bezig voor een tweede kindje, tot nog toe geen succes. Mijn eerste zwangerschap direct zwanger na de eerste ronde. Nooit gedacht dat het nu écht niet zou lukken. Ik heb trouwens het eerste jaar gepost in WOHTS, maar daar voelde ik me op een gegeven moment niet meer prettig bij en daarom heb ik afstand genomen. Mijn man en ik hebben een (gezonde?) weerstand tegen de medische molen, vandaar dat we het eerst 2,5 jaar zonder hulp hebben geprobeerd. Morgen bellen we met de huisarts om toch doorverwezen te worden. Dan hier mijn eerste vraag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zal proberen hier regelmatig mee te lezen en posten, zodat ik jullie ook leer kennen
ik heb de tekst uit mijn spoiler weggehaald. dm dottey zelf maar even over haar vruhtbaarheidsproblematiek.

[ Bericht 6% gewijzigd door debuurvrouw op 15-05-2015 23:57:57 (Doe maar niet) ]
Kwak
pi_152638543
Peel: hier goede ervaring met ivf (icsi) @ umcg! Voor vragen: wees welkom of pm gerust.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_152638834
:W hoi mrs peel :*
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 15 mei 2015 @ 23:30:57 #125
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152638926
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 23:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:W hoi mrs peel :*
ja ik heb spoiler al weggehaald.


maar goed ik ga weer, laat t topic wel aan wie hier helaas horen.

[ Bericht 3% gewijzigd door debuurvrouw op 15-05-2015 23:58:39 (Nee) ]
Kwak
pi_152638947
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 23:30 schreef kwakz0r het volgende:

[..]


Misschien moet je je er gewoon niet mee bemoeien dan... :) om via pm/dm ipv openlijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door debuurvrouw op 15-05-2015 23:59:02 ]
S. 2014
J. 2016
pi_152638969
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 23:10 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik heb de tekst uit mijn spoiler weggehaald. dm dottey zelf maar even over haar vruhtbaarheidsproblematiek.

Ok.

[ Bericht 4% gewijzigd door debuurvrouw op 15-05-2015 23:59:35 ]
S. 2014
J. 2016
pi_152639363
Huh? Heb ik iets verkeerds gezegd of gevraagd? :{
  vrijdag 15 mei 2015 @ 23:45:15 #129
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_152639401
Nou idd waar gaat dit over?

MrsPeel jammer dat je hier moet melden. Welkom :*
Be happy with the little things in life
  vrijdag 15 mei 2015 @ 23:47:57 #130
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152639477
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 23:44 schreef Mrs.Peel het volgende:
Huh? Heb ik iets verkeerds gezegd of gevraagd? :{
Nee joh!

Maar t raakt blijkbaar wel aan iemand. Kun jij niet weten, ik heb ook geen idee waar t over gaat.

Ik zag vandeweek trouwens ook dat t UMCG een soort van onderscheiding van Freya heeft, misschien ook goed om te weten :) Geen idee over Martini overigens.
pi_152639532
Bedankt voor de info LB ^O^

En juf Mariska bedankt voor het aanbod, wie weet in de toekomst!

Thanx DV!
  vrijdag 15 mei 2015 @ 23:51:34 #132
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152639606
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 23:44 schreef Mrs.Peel het volgende:
Huh? Heb ik iets verkeerds gezegd of gevraagd? :{
Nee hoor.

[ Bericht 33% gewijzigd door debuurvrouw op 16-05-2015 00:01:59 ]
Kwak
  vrijdag 15 mei 2015 @ 23:52:25 #133
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152639625
en nou allemaal aan de plakkers en streepjes :*
Kwak
  zaterdag 16 mei 2015 @ 00:03:41 #134
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_152639946
Zo dames, ik heb even geveegd. }:| Nu graag ontopic blijven over een onderwerp dat zonder dit gedoe al verdrietig genoeg is.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_152640172
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 23:52 schreef kwakz0r het volgende:
en nou allemaal aan de plakkers en streepjes :*
Ja, hier gaan we voor!
pi_152643309
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 15 mei 2015 22:03 schreef Mrs.Peel
[..]
Bedankt voor het welkom, hoe was het gesprek met de gynaecoloog?
Mrs. Peel, daar zit ik dus op te wachten en deze is 27 mei.
pi_152643520
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 07:22 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Mrs. Peel, daar zit ik dus op te wachten en deze is 27 mei.
Ik dacht dat je bedoelde dat je in de wachtkamer zat 8)7 Begrijpend lezen is ook een vak :@
  zaterdag 16 mei 2015 @ 16:10:15 #138
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_152652256
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 22:35 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitleg. En het klinkt heftig wat jullie allemaal hebben moeten doormaken! Mag ik vragen hoe oud je bent?
Ik word de Eind van de maand 35 :X Zitten nu bijna 4 jaar in het traject waarbij na een half jaar al bekend was dat ik pof heb (prematuur ovarieel falen a.k.a. de vervroegde overgang)
pi_152661562
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 16:10 schreef dobbey het volgende:

[..]

Ik word de Eind van de maand 35 :X Zitten nu bijna 4 jaar in het traject waarbij na een half jaar al bekend was dat ik pof heb (prematuur ovarieel falen a.k.a. de vervroegde overgang)
Ik heb je blog gelezen, wat een klote situatie. Wel tof van jullie donor!
pi_152674999
Geen eigen ervaring met gyn van umcg of martini. Maar hoor van beide goede verhalen. De negatieve verhalen zijn vooral dat het niet klikt met de behandelaar. Dat kan overal gebeuren. Beste dan vroeg aan de bel trekken, dan is overstappen makkelijker.
pi_152714376
Vraagje: ik heb woensdag 20 mei de terugplaatsing. Volgens het schema van de gyn mag ik dan maandag 1 juni al testen. Indien het dan positief is, moet ik de progynova ophogen.

Maar is dat niet veel te vroeg om te testen? Vorige keer moest ik ruim 2 weken wachten. Of kwam dat door de ovitrelle?
  maandag 18 mei 2015 @ 15:45:03 #142
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_152714981
Geen idee.. Ik moest altijd wachten met testen tot 2 wkn na de tp ook de laatste keer in eigen cyclus. Ik was toen ook afgaande op de eisprong overtijd bij testen. Vraag het even voor de zekerheid, je zou als je twijfelt ook gewoon langer kunnen wachten, dat je de progynova dan later ophoogt kan volgens mij ook geen kwaad
Be happy with the little things in life
pi_152716739
Misschien klopt het schema niet meer, omdat het umc de tp later heeft ingepland door drukte dan verwacht.

Ik zal er van de week wel weer een telefoontje aan wagen
pi_152720782
Ik ben toch soort blij. ik ben eindelijk ongesteld, maar op de een of andere manier heb ik toch mijn eisprong gemist met de ovulatie-testen.Ik heb toch rond de tijd dat ik mijn eisprong had moeten hebben ruim een week ovulatie-testen gedaan. Ze waren allemaal negatief.
De echte menstruatie moet nog doorbreken want het is nog niet helder, maar ik weet dat het snel doorbreekt. Het heeft even mogen duren want mijn vorige menstruatie was 15 maart.
Dan heb ik in ieder geval iets te melden op mijn afspraak as 27mei.

Dames en heer :*
pi_152736624
Fijn dat je ongesteld bent en je lichaam het doet. Wel vreemd dat de ovu testen niet werkten.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 06:26:26 #146
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152738497
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 00:21 schreef Arja het volgende:
Fijn dat je ongesteld bent en je lichaam het doet. Wel vreemd dat de ovu testen niet werkten.
Of er was geen eisprong?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152739615
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 06:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Of er was geen eisprong?
Dat kan ook nog. Komen ze tzt wel achter in het ziekenhuis wanneer ze bloed moet prikken na een vermoedelijke eisprong
pi_152741993
De vorige keer had ik ook een eisprong zonder een positieve ovulatietest.
Ik hoor volgende week of het na te gaan is of ik hem wel of niet gehad heb.
pi_152744245
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:52 schreef Gaddle het volgende:
De vorige keer had ik ook een eisprong zonder een positieve ovulatietest.
Ik hoor volgende week of het na te gaan is of ik hem wel of niet gehad heb.
Maar hoe wist je dat je toen wel een eisprong had? Is er toen bloed geprikt?
pi_152745320
Ja, bloedgeprikt en een echo gehad.
pi_152791041
Zo, ik heb weer een Emmy in mijn buik O+
Ze is al tiencellig en was goed ontdooid gelukkig.
Dus nog 6 reserve over. Al hoop ik dat we die niet nodig hebben, het is toch een fijn idee.

Ik heb besloten deze keer de wachtweken relaxed en fluitend door te komen. Ik ben benieuwd of het lukt en dan vooral de tweede week..
pi_152792713
Arja wat goed! *O* fingers crossed!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 20 mei 2015 @ 16:54:30 #153
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_152793556
Arja mijn duimen draaien

Nikki bij jou zusje ook al spannend! Duimen draait
Be happy with the little things in life
pi_152796972
Er komen weer een hoop spannende momenten aan in dit topic. Ik stuur positieve gedachten en plakkerige troep jullie kanten op. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_152797370
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:31 schreef Arja het volgende:
Zo, ik heb weer een Emmy in mijn buik O+
Klinkt goed! Mijn duimen draaien :)
pi_152797910
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:31 schreef Arja het volgende:
Zo, ik heb weer een Emmy in mijn buik O+
Ze is al tiencellig en was goed ontdooid gelukkig.
Dus nog 6 reserve over. Al hoop ik dat we die niet nodig hebben, het is toch een fijn idee.

Ik heb besloten deze keer de wachtweken relaxed en fluitend door te komen. Ik ben benieuwd of het lukt en dan vooral de tweede week..
Ik ga voor je duimen. :*
pi_152797970
Arja stille lurker hier. Maar ik hoop ook op een succesvolle tp *O*
pi_152799731
Arja O+ twee streepjes fluiten, dat klinkt goed ^O^

En hopelijk een neefje of nichtje voor Nikky O+
pi_152799823
En wij gaan weer door naar de volgende ronde. -O- Morgen de Gonal-F oppikken en dan gaan we voor mijn gevoel weer 'echt' los.
Wat ook wel betekent dat ik echt ga stoppen met de bv, en dat is toch even slikken, had altijd gedacht dat Otje zou bepalen wanneer het genoeg was.
  woensdag 20 mei 2015 @ 20:21:55 #160
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152800164
-O- Ophelia
En :* voor het moeten stoppen met bv. Ik snap dat je dat liever anders had gezien.

Ik duim voor een plakker Arja!
  woensdag 20 mei 2015 @ 20:41:35 #161
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_152800835
Ophelia :* jammer dat je moet stoppen. Hopelijk mag je gauw weer borstvoeding geven omdat het raak is :*
Be happy with the little things in life
pi_152801671
Wat jammer, Ophelia -O- Veel succes voor de volgende ronde!
pi_152803557
Dankjewel meisjes O+

Ah Ophelia, balen dat de iui mislukt is. Wat bedoel je met echt los gaan? Gonal zegt me niets.

Nikki klinkt voorlopig als een goede score voor je zusje. Ik ben benieuwd volgende week
pi_152805567
Thnx lieverds :*
Ik ga vanaf deze ronde weer voor IUI in gestimuleerde cyclus Arja (in de hoop dat er twee of max drie eicellen rijpen, meer eicellen = meer kansen is de gedachte.)
pi_152806237
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:35 schreef _Ophelia_ het volgende:
Thnx lieverds :*
Ik ga vanaf deze ronde weer voor IUI in gestimuleerde cyclus Arja (in de hoop dat er twee of max drie eicellen rijpen, meer eicellen = meer kansen is de gedachte.)
Aha. Ik had met iui vrijwel altijd 2 eitjes. Als ze eenmaal weten op welke dosis je reageert, lukt dat vast.

Is jouw eerste kind ook door iui verwekt?
pi_152806741
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:50 schreef Arja het volgende:

[..]

Aha. Ik had met iui vrijwel altijd 2 eitjes. Als ze eenmaal weten op welke dosis je reageert, lukt dat vast.

Is jouw eerste kind ook door iui verwekt?
:Y
pi_152808246
Ik duim ook voor je Arja!

Klote Ophelia.. En heel jammer dat het zo moet lopen met de bv :*.
  donderdag 21 mei 2015 @ 10:17:44 #168
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_152814272
Ophelia moeilijke beslissing maar als het goed is is het de moeite waard :* (of zeg ik nu iets heel doms :@ )


Arja pupooooooo *O* *O* mijn duimen draaien ^O^


Ooooh Nikky hopelijk bijna tante in spé, mijn duimen draaien voor je zussie dat alles hopelijk vlot gaat en er een plakker zal uitkomen O+


Hier van de nood maar een deugd gemaakt.... Volgende week mijn 35e verjaardag en ons target, een kleine/zwanger, niet gehaald. Nu dus maar gefikst om met 5 hummels van 3-5 jaar naar de kinderboerderij te gaan :D We zijn ineens oom en tante geworden van 2 dametjes van 3 en 4 dus nu de kinderen van vrienden er maar bij opgetrommeld om hun en mijn schoonzusje welkom te heten en op hun gemak te laten voelen :)


(Edit er stond een verkeerde smiley achter :@ )

[ Bericht 5% gewijzigd door dobbey op 21-05-2015 14:12:38 ]
  donderdag 21 mei 2015 @ 11:35:31 #169
437909 GVman
korte tekst
pi_152816267
Nou Arja, veel succes! Ik ga ook duimen. En Ophelia: ik heb volgens mij niet helemaal door wat bv otje is... Maar ook voor jou natuurlijk: hou je haaks en veel succes!

Wij hebben bevestiging dat we op 1 juni naar de voorlichting van het Erasmus gaan...
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_152819958
Geeft niets GV ;) Otje is mijn way coole peuter en bv is een afkorting voor borstvoeding.

Die targets ook Dob :* maar verrassingsbonusnichtjes en kinderboerderijen zijn leuk, klinkt als een prima invulling van een verjaardag. ^O^
pi_152831284
Arja, ik duim voor je!

Ophelia, wat balen! Ik ben net na 3 gestimuleerde IUI's, week gestopt met bv. Ik vond het ook heel lastig, maar het gevoel dat het misschien toch mijn kansen in de weg zat of dat ik mijn dreumes heel misschien toch zou belasten met hormonen gaven mij nu toch de doorslag. Ik kan nog niet zeggen dat het meevalt, ik heb er emotioneel veel last van gehad (en fysiek overigens ook, veel stuwing en ook nog griep), maar ik sta nog wel steeds achter mijn keuze.

Dobbey, gefeliciteerd nog! En toch even slikken als je weer een target niet gehaald hebt hé!
pi_152835533
Sull :* (die griep is geen borstontsteking hoop ik?) Ik vind het knap dat je de stap kon zetten, ik kon het een jaar geleden echt nog niet.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 16:09:49 #173
37306 Ereshkigal
ereshkigal
pi_152857386
Mag ik binnen komen vallen...?
2011 diagnose pcos gekregen na hormoonspuiten uiteindelijk in maart 2013 moeder geworden van onze prachtige zoon. Zwangerschap en bevalling was een groot drama waardoor ik eerst zoiets had van laat maar... 1 is prima

Zijn alweer ruim een jaar bezig voor een 2e wonder. Maart vorig jaar pil eruit gegooid en in september uiteindelijk weer naar de gynaecoloog.
Nu dus alweer even aan het spuiten met gonal f maar of er groeit niks of het groeit veel te hard waardoor overstimulatie... Hopelijk snel beter nieuws zondag weer follikel meting op dag 17... Ben benieuwd
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_152865538
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:09 schreef Ereshkigal het volgende:
Mag ik binnen komen vallen...?
2011 diagnose pcos gekregen na hormoonspuiten uiteindelijk in maart 2013 moeder geworden van onze prachtige zoon. Zwangerschap en bevalling was een groot drama waardoor ik eerst zoiets had van laat maar... 1 is prima

Zijn alweer ruim een jaar bezig voor een 2e wonder. Maart vorig jaar pil eruit gegooid en in september uiteindelijk weer naar de gynaecoloog.
Nu dus alweer even aan het spuiten met gonal f maar of er groeit niks of het groeit veel te hard waardoor overstimulatie... Hopelijk snel beter nieuws zondag weer follikel meting op dag 17... Ben benieuwd
O+ O+ O+

Ik ga weer door met duimen!
pi_152865796
Even een update over mijn zusje. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ereshkigal welkom hier! Succes a.s. zondag, ik hoop voor je dat er gewoon keurig 1 of 2 follikels groeien.
pi_152865878
Wat spannend Nikki!
pi_152871159
Welkom eres! En succes met de echo.

Nikki, goede score. Spannend nu.
  zondag 24 mei 2015 @ 14:00:43 #178
37306 Ereshkigal
ereshkigal
pi_152914067
Zo even bijgelezen
Arja wat spannend! Duimen zullen draaien voor jullie
Nikki wat fijn dat de punctie van je zus meegevallen is! Nu hopelijk binnenkort goed nieuws!!
Cygne; dank je wel lieverd... Ik blijf nog steeds geloven dat we volgend jaar bij elkaar op kraamvisite komen.... :-*

Ik ben vast nog iemand vergeten dus bij deze :-*

Vandaag controle op dag 22
Nog steeds niks op de gonal 75
Geloof ook niet dat dat nog iets gaat worden. Op de 100 reageerde ik wel dus het is steeds of niks of veeeeeeeel te veel...rothormonen!!
We weten dat het kan omdat we onze kleine man al hebben maar had niet gedacht dat het zo lang zou duren... Wat hebben we allemaal toch geduld nodig!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_152914420
Inderdaad eresh, dat is het doel. :*

Wat zuur weer. Schiet niet op zo. :{
pi_152916044
Bah ereshkigal, dat schiet ook niet op. Noob vraag: kun je niet bv 87.5 gonal spuiten (?)?
  zondag 24 mei 2015 @ 16:08:57 #181
37306 Ereshkigal
ereshkigal
pi_152918275
Dat zal ik nu waarschijnlijk vanaf woensdag gaan doen, alleen de vorige 2 keer had ik flinke overstimulatie dus vandaar dat ze het zo voorzichtig doen met ophogen
Daarbij werd ik toen ik starte met de 75 ineens ongesteld waardoor we niet wisten of deze hoeveelheid zn werk nu deed of niet daarom zijn we wat langer doorgegaan nu.
We wachten woensdag maar weer af
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_152921084
Was het maar even exacte wetenschap, waarbij ervaringen uit het verleden 100% garantie geven voor de toekomst. Succes voor woensdag!
  zondag 24 mei 2015 @ 21:46:51 #183
37306 Ereshkigal
ereshkigal
pi_152929083
Inderdaad mrs peel...
Beetje naïef van mij toen we in september starten dat ik dacht ach zelfde hoeveelheid medicijnen en dan zijn we binnenkort zwanger... Maar zo werkt het helaas niet
Was er toen ook nog niet echt mee bezig had van mij nog niet gehoeven maar vriendlief wilde graag voor een 2e gaan dus met teleurstellingen kon ik prima overweg...alleen nu inmiddels rammelen die eierstokken wel maar doen die stomme krengen niks...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_152937425
Herkenbaar onvoorspelbaar en teleurstellend beloop :*
Hier bij onze eerste direct eerste ronde zwanger (spontaan dus!), nu al 2,5 jaar zonder resultaat.
pi_152983472
Ereshkigal hopelijk rammelen je eierstokken binnenkort niet alleen, maar doen ze ook wat. :*

Zusje update in spoiler *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152990818
Spannend Nikki! Dat het maar lekker mag blijven plakken bij haar. *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:10:10 #187
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_152991724
Spannend!! Mijn duimen draaien
Be happy with the little things in life
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:11:10 #188
37306 Ereshkigal
ereshkigal
pi_152991779
Spannend Nikki!!! Wat lief ook dat je zo meeleeft met je zus...mijn schoonzus weet dat we weer in het ziekenhuis bezig zijn maar "zeurt" alleen over hoe vreselijk haar 5e (!!!) zwangerschap is.
Zou er een moord voor doen al ben ik zo ziek en kan ik niks als ik maar zwanger raak en een gezond kindje mag krijgen...zo jammer dat sommige niet beseffen hoe rijk ze eigenlijk zijn!

Morgen weer controle ben benieuwd
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_152999333
Spannend nikki. Leuk dat je zo meeleeft met je zus.

Hier zit de eerste wachtweek er weer op. Heb wel veel hoofdpijn bijna elke dag van de hormonen. Eens kijken of ik fluitend door de tweede week kom.
We gaan volgende week een week op vakantie, dus leuke afleiding genoeg
pi_153006884
Nou zojuist echo gehad nog steeds niks vandaag ophogen naar 87,5 gonal f dus ben benieuwd woensdag weer terug
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_153010523
Pff. -O-
pi_153010994
Balen eresh :{

Hopelijk is 87,5 de gouden greep!
pi_153011473
Eresh wat balen dat het niet opschiet. -O- Hopelijk is de 87.5 wel genoeg. Misschien een domme vraag, maar mogen jullie niet door als er 2 follikels zitten?
pi_153018697
Hier is twee juist het doel van de stimulatie, bij drie is de keus aan jezelf. Maar aangezien Eresh het over 'flinke overstimulatie' had zullen het er wel meer geweest zijn.

Hopelijk snel (niet teveel) resultaat Eresh :*

Ik mag vrijdag weer voor de echo, ben benieuwd.
pi_153019179
Vorige keer waren het 5 tussen de 15 en 20
Keer daarvoor 6 van 15 tot 20 mm
Dus dat is wel heel erg veel!
Daarbij is flint met een spoedkeizersnede geboren na een enorme drama zwangerschap dus een meetlint zal een zeer gecompliceerde zwangerschap worden...maar ik hoop nog steeds op een tweeling
Kom streng onder controle te staan maar meer dan 2 kindjes wordt een risico voor de kindjes maar ook voor mij...

Hoop ook dat dat meer gaat doen die 87,5 wachten af!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_153025034
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 20:45 schreef Ereshkigal het volgende:
Vorige keer waren het 5 tussen de 15 en 20
Keer daarvoor 6 van 15 tot 20 mm
Dus dat is wel heel erg veel!
Daarbij is flint met een spoedkeizersnede geboren na een enorme drama zwangerschap dus een meetlint zal een zeer gecompliceerde zwangerschap worden...maar ik hoop nog steeds op een tweeling
Kom streng onder controle te staan maar meer dan 2 kindjes wordt een risico voor de kindjes maar ook voor mij...

Hoop ook dat dat meer gaat doen die 87,5 wachten af!!
Ja dat lijkt me ook gecompliceerd. :+ :D
Grapje. Maar 5 en 6 follikels is inderdaad wel heel erg veel ja. Ik snap ook heel goed doorgaan dan geen optie is helaas. Ik hoop voor je dat deze dosis het gaat doen. :Y
pi_153027635
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:42 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ja dat lijkt me ook gecompliceerd. :+ :D
Grapje. Maar 5 en 6 follikels is inderdaad wel heel erg veel ja. Ik snap ook heel goed doorgaan dan geen optie is helaas. Ik hoop voor je dat deze dosis het gaat doen. :Y
Klote autocorretie hahaha 😂
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_153028201
_O-
pi_153101077
Hoe was de echo ophelia?

Eresh frustrerend dat het zo lang duurt.

Hier nog 4 wachtdagen te gaan.. Ik sta er wel rustiger in dan de vorige keer. Maar wat duren 2 weken toch lang.
pi_153148706
Wachten is een killer ja, wanneer mag je testen?

Vrijdag waren er twee netjes gegroeid, maar zaterdag leek er eentie afgehaakt, nu duimen dat die nog bijgetrokken is en morgen is het weer zo ver. Ik merk dat ik het hele traject weer wat slechter begin te trekken, geloof er even niet zo meer in. (Maar dat komt vast snel goed, ben van nature vrij positief ingesteld)
pi_153193197
Het zit er weer op/ in voor deze maand, over twee weken bloed prikken. Als het deze ronde raak is heb ik een IUI-mini die verwekt is onder begeleiding van Let it go uit Frozen :') (had geen oppas, dus Otje zat heel zoet Youtube te kijken)

Arja, Eresh, hoe is het bij jullie?
pi_153197638
Spannend Ophelia, duimen voor een treffer ^O^

Hoeveelste IUI is dit nu voor jullie?
pi_153200043
Ophelia _O- Ik hoop dat "let it go" 'm gaat worden voor jullie. :) Dan heb je gelijk een naam voor als het een meisje is: Elsa. O+

Bij mijn zusje begint het zo langzamerhand spannend te worden. Het is nu een week na tp en 11 dagen na punctie. Ze weet niet zo goed wat ze moet denken en wanneer ze gaat testen. Wat een spanning, je kunt er maar beter zelf inzitten dan dat je het van de zijlijn moet bekijken hoor. :{
pi_153201227
Heel spannend idd Nikki!

Wij wachten nu op de bloeduitslagen van mijn broer. Vind t bijna spannender dan voor mezelf destijds.
pi_153203083
Wat spannend Cygne. Fingers crossed dat hij een goede uitslag krijgt. :*
  woensdag 3 juni 2015 @ 09:32:07 #206
437909 GVman
korte tekst
pi_153210251
Moguh dames,

Arja: wat spannend!!! Ga je vandaag testen? En Ophelia, wanneer mag jij streepjes produceren?

Wij hadden afgelopen maandag de (verplichte) voorlichtingsavond van het Erasmus MC. Daar zaten maarliefst 40 stellen, een 'normale opkomst', aldus de mensen van de organisatie. Dat geeft wel even te denken...

De succescijfers - per poging - waren opvallend:
- 90% de cyclus
- 80% haalt een punctie
- 75% haalt een terugplaatsing
- 20% haalt een positieve test
- 19% haalt een doorgaande zwangerschap (verschil tussen IVF en ICSI is verwaarsloosbaar)

Dat gat tussen terugplaatsing en positieve test is erg groot. De setting was er niet naar om te vragen wat redenen voor dat gat kunnen zijn en of dat bij stellen waarbij de vrouw 'gezond' is hoger is. Maar het is dus wel echt een ding om rekening mee te houden (en dat blijkt ook wel uit fora als deze).

Verder hebben we niet veel nieuwe dingen gehoord. Er was opvallend veel aandacht voor het belang van prikinstructie. Ik vind het wel een beetje vreemd: toen ik aan mijn therapie begon kreeg ik een briefje met recept mee. Geen videolinkje, geen handleiding, geen sessie: naalden, spuiten en hormonen haal je bij de apotheek en... succes! Ik denk dat ik mijn vrouw moet volspuiten (nee, geen pun intended :P )

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik mijzelf natuurlijk al lang intramusculair injecteerde (dat is dus een stuk dieper dan gonal en pregnyl injecties). Maar ik denk ook dat andrologen wat meer pragmatisch zijn (omdat ze met mannen werken, haha).

Afijn, de volgende stap is de individuele instructiemiddag, op 19 juni. Dan gaat het echt beginnen. Hoewel...? In het ziekenhuis zeiden ze dat je 10 dagen voor een (normale) cyclus moet beginnen met spuiten. Mijn vrouw is namelijk op of omstreeks die dag ongesteld geworden. Hoe zit dat bij jullie? Het lijkt er wel op dat e.e.a. compleet onze vakantieplannen doorkruist. Gelukkig waren dat plannen als "tent+auto+kaart+weersverwachting=bestemming", dus het kan nog de duinen bij Hoek van Holland worden, haha...

Mocht dat wel zo zijn dan heb ik - planmatig als ik ben - al een planning gemaakt:
- 8-7 starten met prikken,
- 18-7 begin cyclus
- (batch echo's)
- 1 augustus ovulatie (ongeveer), dus punctie
- 5-8 terugplaatsing
- 20-8 zwangerschapstest kopen (en gebruiken)
- 5-5-16 geboortekaartjes versturen :Y :P ;)

Ik weet het: optimistisch e.d. Maar goed, hope for the best!
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_153210699
Arja, hoe gaat het? Mag je al testen?
pi_153219231
Negatief ;(
  woensdag 3 juni 2015 @ 15:49:46 #209
437909 GVman
korte tekst
pi_153219345
Ohw Arja... -O- :'(

* mist smiley voor knuffel...
ruimte gereserveerd voor signature...
  woensdag 3 juni 2015 @ 16:08:49 #210
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153219923
Arja :* :* dikke knuf
Be happy with the little things in life
pi_153221033
He shit Arja! :*
  woensdag 3 juni 2015 @ 17:31:07 #212
344469 Amsel
zonder t
pi_153222061
:{
pi_153224017
Arja :*
pi_153226991
-O- Arja :*
pi_153227202
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 20:25 schreef Mrs.Peel het volgende:

Hoeveelste IUI is dit nu voor jullie?
Vierde, maar de eerste gestimuleerde dus ik doe even alsof het weer nr. 1 was. (en nee, dat werkt niet, ik was stikzenuwachtig)
pi_153227281
Arja :*
pi_153227642
Arja :*
pi_153230197
-O- ... Klote Arja

Ereshkigal .. herinner ik het me goed dat jouw buikbaby een knoop in zijn navelstreng had gezwommen en daardoor minder gegroeid was? .. Staat me nog iets van bij
pi_153230325
Shit Arja :*
E.
pi_153233225
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 20:13 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Vierde, maar de eerste gestimuleerde dus ik doe even alsof het weer nr. 1 was. (en nee, dat werkt niet, ik was stikzenuwachtig)
We houden onszelf soms voor de gek, goed bedoelde maar toch wat mislukte zelfbescherming :D

Gestimuleerd met pillen of injecties?
  donderdag 4 juni 2015 @ 12:09:05 #221
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153243194
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 09:32 schreef GVman het volgende:
Moguh dames,

Arja: wat spannend!!! Ga je vandaag testen? En Ophelia, wanneer mag jij streepjes produceren?

Wij hadden afgelopen maandag de (verplichte) voorlichtingsavond van het Erasmus MC. Daar zaten maarliefst 40 stellen, een 'normale opkomst', aldus de mensen van de organisatie. Dat geeft wel even te denken...

De succescijfers - per poging - waren opvallend:
- 90% de cyclus
- 80% haalt een punctie
- 75% haalt een terugplaatsing
- 20% haalt een positieve test
- 19% haalt een doorgaande zwangerschap (verschil tussen IVF en ICSI is verwaarsloosbaar)

Dat gat tussen terugplaatsing en positieve test is erg groot. De setting was er niet naar om te vragen wat redenen voor dat gat kunnen zijn en of dat bij stellen waarbij de vrouw 'gezond' is hoger is. Maar het is dus wel echt een ding om rekening mee te houden (en dat blijkt ook wel uit fora als deze).

Verder hebben we niet veel nieuwe dingen gehoord. Er was opvallend veel aandacht voor het belang van prikinstructie. Ik vind het wel een beetje vreemd: toen ik aan mijn therapie begon kreeg ik een briefje met recept mee. Geen videolinkje, geen handleiding, geen sessie: naalden, spuiten en hormonen haal je bij de apotheek en... succes! Ik denk dat ik mijn vrouw moet volspuiten (nee, geen pun intended :P )

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik mijzelf natuurlijk al lang intramusculair injecteerde (dat is dus een stuk dieper dan gonal en pregnyl injecties). Maar ik denk ook dat andrologen wat meer pragmatisch zijn (omdat ze met mannen werken, haha).

Afijn, de volgende stap is de individuele instructiemiddag, op 19 juni. Dan gaat het echt beginnen. Hoewel...? In het ziekenhuis zeiden ze dat je 10 dagen voor een (normale) cyclus moet beginnen met spuiten. Mijn vrouw is namelijk op of omstreeks die dag ongesteld geworden. Hoe zit dat bij jullie? Het lijkt er wel op dat e.e.a. compleet onze vakantieplannen doorkruist. Gelukkig waren dat plannen als "tent+auto+kaart+weersverwachting=bestemming", dus het kan nog de duinen bij Hoek van Holland worden, haha...

Mocht dat wel zo zijn dan heb ik - planmatig als ik ben - al een planning gemaakt:
- 8-7 starten met prikken,
- 18-7 begin cyclus
- (batch echo's)
- 1 augustus ovulatie (ongeveer), dus punctie
- 5-8 terugplaatsing
- 20-8 zwangerschapstest kopen (en gebruiken)
- 5-5-16 geboortekaartjes versturen :Y :P ;)

Ik weet het: optimistisch e.d. Maar goed, hope for the best!
Meestal na de individuele intake ga je op de wachtlijst. ...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 4 juni 2015 @ 14:12:59 #222
437909 GVman
korte tekst
pi_153246469
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 12:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Meestal na de individuele intake ga je op de wachtlijst. ...
Dat wordt dan nog even afwachten tot 19 juni. Er werd gezegd dat in de meeste gevallen gelijk kon worden gestart in de eerstvolgende cyclus. Daar zijn wij dus maar even vanuit gegaan, maar goed, we horen het wel natuurlijk. Ik heb het idee dat ze de informatieavond e.d. al als wachtlijst gebruiken: je moet hem hebben bijgewoond en je mag er alleen naar toe met een uitnodiging...
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_153249369
Bij ons was t net als wat Ticootje zegt, na het individuele gesprek op de wachtlijst gezet. Maar ik hoop voor jullie dat het sneller gaat.

En het grote verschil tussen terugplaatsing en zwangerschap zit m volgens mij in alle dingen die in die paar weken aan celdeling al fout kunnen gaan. Normaal gesproken zou je er niet bij stilstaan omdat er dan 'gewoon' een menstruatie optreed. Daar kan je dus zelf weinig aan doen. Mij is eens vertelt dat de kansen per cyclus, daardoor weinig verschillen met de kansen per ivf poging. Alleen heb je van die laatste er maar drie.
Maar goed, wie weet heb ik t wel fout.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_153249390
En nog even een dikke :* voor Arja.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_153251674
Wij hebben een uitnodiging gekregen voor het intakegesprek volgende week dinsdag! Helaas een niet zo handige tijd voor ons, we proberen het nog te verzetten. Ik ben benieuwd wat we allemaal gaan bespreken en doen (echo?).
pi_153251756
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 09:32 schreef GVman het volgende:

Dat gat tussen terugplaatsing en positieve test is erg groot. De setting was er niet naar om te vragen wat redenen voor dat gat kunnen zijn en of dat bij stellen waarbij de vrouw 'gezond' is hoger is. Maar het is dus wel echt een ding om rekening mee te houden (en dat blijkt ook wel uit fora als deze).
Op zich is dat gat logisch toch? Een terugplaatsing is natuurlijk geen garantie op een zwangerschap, er moet nog van alles gebeuren (goed innestelen, doordelen, etc) voor je bij de 20% positief testenden komt.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_153251831
Arja :(
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_153266380
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:54 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wij hebben een uitnodiging gekregen voor het intakegesprek volgende week dinsdag! Helaas een niet zo handige tijd voor ons, we proberen het nog te verzetten. Ik ben benieuwd wat we allemaal gaan bespreken en doen (echo?).
Intakegesprek bij ons was kijken of de gegevens die ze hebben allemaal kloppen, kleine uitleg over het traject en idd een echo. Mijn man had al een spermaonderzoek gehad, anders hadden ze dat ook nog gewild. Ik vond het in elk geval weinig voorstellen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_153266813
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 08:28 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Intakegesprek bij ons was kijken of de gegevens die ze hebben allemaal kloppen, kleine uitleg over het traject en idd een echo. Mijn man had al een spermaonderzoek gehad, anders hadden ze dat ook nog gewild. Ik vond het in elk geval weinig voorstellen.
Er is nog geen spermaonderzoek gedaan, dan zullen ze dat ook wel willen.
pi_153266840
Morgen is het wel weer beter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_153267125
Nanuke :*
pi_153268091
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 09:01 schreef Nanuke het volgende:
Morgen is het wel weer beter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh zo herkenbaar. Sterkte :*
  vrijdag 5 juni 2015 @ 21:50:14 #233
37306 Ereshkigal
ereshkigal
pi_153287405
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:28 schreef Twinkle20 het volgende:
-O- ... Klote Arja

Ereshkigal .. herinner ik het me goed dat jouw buikbaby een knoop in zijn navelstreng had gezwommen en daardoor minder gegroeid was? .. Staat me nog iets van bij
Jup dat was onze flint inderdaad
Flint bleek een extreem strakke knoop te hebben in zijn navelstreng er was ook rechts van de knoop te zien dat het veel minder bloed kreeg ( die kant was wit ipv roze)
Gelukkig kwamen we dus onverwacht in het ziekenhuis terecht waar flint op de ctg liet zien dat het niet goed ging daarom is hij savonds gehaald met de keizersnede
Ons klein popje is nu een flinke kerel...dus dat is goed gekomen
Overigens ben ik er achter gekomen toen wij weer startte voor wonder 2 dat ook de placenta voor 25% geinfarcteerd was..iets wat wij niet wisten...

Hier gaat het goed
Vorige week opgehoogd naar 87,5 gonal en dit lijkt effect te hebben
Er zat vandaag een follikel die er echt uit springt
Zondag terug en hopelijk maandag ovitrelle

Arja bah balen weer zeg * knuffelvoorjou *
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  zaterdag 6 juni 2015 @ 20:02:08 #234
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_153307230
Ik kom me hier ook voorzichtig melden.. Afgelopen week te horen gekregen dat we door een ongelukkige combinatie van pcos en slechte kwaliteit sperma zeer waarschijnlijk niet zonder hulp zwanger zullen worden. We moeten in augustus opnieuw zaadonderzoek laten doen, dit keer bij het Medisch Centrum Kinderwens. Dan gaan ze ook meteen kijken wat precies de kwaliteit is, zodat we een plan kunnen maken. Gezien de uitslag van het afgelopen onderzoek, is het vooral een vraag hoe slecht het is, aangezien het niet meer goed gaat zijn. Of zitten er hier mensen met andere ervaringen?
Tot die tijd is het afwachten (wat we waarschijnlijk nog veel zullen moeten doen). Erg lastig, zou zo graag iets kunnen doen...
pi_153307703
Wat een vervelend bericht voor jullie, Stroopwafelmeisje. Ik kan je niet helpen met je vraag, ik zit hier nog maar net. Het laatste wat je zegt, over het wachten, daar heb je denk ik heel erg gelijk in. Lastig is dat, hoe lang wachten jullie al op een (eerste? tweede? meer?) kindje?
pi_153309283
Goed nieuws eresh!

Nanuke: is het al beter? Je gevoel is herkenbaar zo nu en dan. Pieken en dalen en slikken en opkrabbelen en doorgaan en hopen en tegenslag. Het is ook een emotionele achtbaan allemaal.

Welkom stroopwafel. De kwaliteit van sperma is vaak een moment opname en kan bv beinvloed worden door griep en koorts (2 a 3 maanden eerder geloof ik), medicijngebruik zoals ibu, roken, sauna etc.

Maar als het heel slecht is, zal het de volgende keer waarschijnlijk niet toch perfect zijn maar is er iets aan de hand met de man
  zaterdag 6 juni 2015 @ 21:14:18 #237
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_153309557
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 20:22 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wat een vervelend bericht voor jullie, Stroopwafelmeisje. Ik kan je niet helpen met je vraag, ik zit hier nog maar net. Het laatste wat je zegt, over het wachten, daar heb je denk ik heel erg gelijk in. Lastig is dat, hoe lang wachten jullie al op een (eerste? tweede? meer?) kindje?
Ik heb even een stukje terug gelezen. Zijn jullie inmiddels bij de arts geweest/is er al meer duidelijk over waarom het nu moeilijker gaat?

Ik ben 10 maanden geleden gestopt met de pil. Daar ging al erg lang wachten aan vooraf, tot O+ er ook klaar voor was ;) We zijn bezig voor ons eerste kindje.

Hebben jullie je omgeving ook ingelicht? Wanneer hebben jullie dat gedaan?
  zaterdag 6 juni 2015 @ 21:19:10 #238
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_153309723
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 21:05 schreef Arja het volgende:
Welkom stroopwafel. De kwaliteit van sperma is vaak een moment opname en kan bv beinvloed worden door griep en koorts (2 a 3 maanden eerder geloof ik), medicijngebruik zoals ibu, roken, sauna etc.

Maar als het heel slecht is, zal het de volgende keer waarschijnlijk niet toch perfect zijn maar is er iets aan de hand met de man
Bedankt! Ik hoop veel te hebben aan de ervaring die hier (helaas) zit. Begin inmiddels wel al redelijk bekend te worden met alle afkortingen, maar er is zo veel info te vinden op internet... En eigenlijk wil ik zo ver mogelijk wegblijven van Google.

Ik geloof niet dat hij de afgelopen maanden ibu gebruikt heeft of koorts heeft gehad. Roken doet hij niet en de sauna is ook al lang geleden. Ik zie het daarom niet gebeuren dat het echt veel beter gaat zijn in augustus. Maar hopelijk kunnen ze dan wel zien wat de mogelijkheden zijn. Volgens mij zou het met de huidige waarden op het randje zijn van ICSI. Ik durf nog niet zo goed verder te denken als het aan de verkeerde kant van dat randje blijkt te zijn...
pi_153310793
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 21:14 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Ik heb even een stukje terug gelezen. Zijn jullie inmiddels bij de arts geweest/is er al meer duidelijk over waarom het nu moeilijker gaat?

Ik ben 10 maanden geleden gestopt met de pil. Daar ging al erg lang wachten aan vooraf, tot O+ er ook klaar voor was ;) We zijn bezig voor ons eerste kindje.

Hebben jullie je omgeving ook ingelicht? Wanneer hebben jullie dat gedaan?
Wij zouden de 9e voor het intakegesprek, maar het is nu de 16e geworden. Hier nog helemaal geen duidelijkheid, en als ik er aan denk wat er allemaal mis kan zijn, is het niet weten misschien niet eens zo erg. Wat nou als er iets is waardoor zelfs ICSI geen mogelijkheid is? Willen we dat überhaupt wel? En soms denk ik, nee, hoop ik, dat het iets heel simpels is, en dat we met een klein duwtje geholpen zijn.

En wat je zegt, het is fijn om hier te kunnen zijn, om de ervaring van anderen (helaas) te kunnen gebruiken en ons verhaal te kunnen vertellen. Bij ons weet alleen mijn zus en beste vriendin het. Als er een traject komt, dan zal ik het in ieder geval op mijn werk moeten vertellen. Ik houd het liever nog even voor me.
  zondag 7 juni 2015 @ 09:31:38 #240
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_153320830
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 21:50 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Wij zouden de 9e voor het intakegesprek, maar het is nu de 16e geworden. Hier nog helemaal geen duidelijkheid, en als ik er aan denk wat er allemaal mis kan zijn, is het niet weten misschien niet eens zo erg. Wat nou als er iets is waardoor zelfs ICSI geen mogelijkheid is? Willen we dat überhaupt wel? En soms denk ik, nee, hoop ik, dat het iets heel simpels is, en dat we met een klein duwtje geholpen zijn.

En wat je zegt, het is fijn om hier te kunnen zijn, om de ervaring van anderen (helaas) te kunnen gebruiken en ons verhaal te kunnen vertellen. Bij ons weet alleen mijn zus en beste vriendin het. Als er een traject komt, dan zal ik het in ieder geval op mijn werk moeten vertellen. Ik houd het liever nog even voor me.
Oi, lastig, ja! Ik zou willen zeggen dat je vooral niet te veel moet doemdenken, maar ik weet dat dat vaak erg lastig is. Heb je een reden om te denken dat ICSI geen optie meer zal zijn?
Ik hoop voor je dat het met iets (relatief) simpels op te vangen is. Je hebt ook onregelmatige cycli, toch?

Wij gaan het vandaag aan onze ouders vertellen. En dan waarschijnlijk ook snel aan broers/zus. Ik zit nog wel een beetje met het werk. Hopelijk krijg ik in december een vast contract, maar als ik dan een maand daarvoor aan geef dat ik het medische traject in ga..
pi_153330273
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 09:31 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Oi, lastig, ja! Ik zou willen zeggen dat je vooral niet te veel moet doemdenken, maar ik weet dat dat vaak erg lastig is. Heb je een reden om te denken dat ICSI geen optie meer zal zijn?
Ik hoop voor je dat het met iets (relatief) simpels op te vangen is. Je hebt ook onregelmatige cycli, toch?

Wij gaan het vandaag aan onze ouders vertellen. En dan waarschijnlijk ook snel aan broers/zus. Ik zit nog wel een beetje met het werk. Hopelijk krijg ik in december een vast contract, maar als ik dan een maand daarvoor aan geef dat ik het medische traject in ga..
Nergens op gebaseerd, is inderdaad gewoon het doemdenken. Ow, en inderdaad onregelmatige cycli variërend van 29 tot 41 dagen.

Hoe reageerden jullie ouders?
  zondag 7 juni 2015 @ 17:49:00 #242
37306 Ereshkigal
ereshkigal
pi_153330408
Welkom stroopwafelmeisje
Spannend he het begin van zo traject! Hopelijk duurt het niet lang allemaal

Hier goed nieuws
Vandaag meting gehad
Follikel is nu gemiddeld 16 en dus bijna klaar om te springen vandaag de gonal morgen de ovitrelle en vanaf woensdag de utrogestan....
Ronde 5 was het bij flint raak
Nu ook ronde 5 (officieel 7 maar door 2x overstimulatie dus 5) dus Hopelijk brengt ronde 2 weer geluk...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_153331012
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 17:49 schreef Ereshkigal het volgende:
Hier goed nieuws
Vandaag meting gehad
Follikel is nu gemiddeld 16 en dus bijna klaar om te springen vandaag de gonal morgen de ovitrelle en vanaf woensdag de utrogestan....
Ronde 5 was het bij flint raak
Nu ook ronde 5 (officieel 7 maar door 2x overstimulatie dus 5) dus Hopelijk brengt ronde 2 weer geluk...
Ik hoop het! Krijg je dan ook nog echo's om te volgen of controleren dat de follikel springt of is dat niet nodig?
  zondag 7 juni 2015 @ 18:39:41 #244
37306 Ereshkigal
ereshkigal
pi_153331616
Nee dat heb ik nog nooit gehad
Misschien omdat we flint al hebben en dat dus wel (zou moeten) werken
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  maandag 8 juni 2015 @ 08:06:16 #245
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_153344949
Klinkt goed, Ereshkigal! Ik zal voor je duimen.
Welk 'traject' zit jij?
  maandag 8 juni 2015 @ 14:36:00 #246
37306 Ereshkigal
ereshkigal
pi_153353295
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 08:06 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Klinkt goed, Ereshkigal! Ik zal voor je duimen.
Welk 'traject' zit jij?
Ik spuit gonal f vanwege pcos
Voor de eisprong ovitrelle
En omdat ik een te korte cyclus had gebruik ik ook utrogestan om het baarmoederslijmvlies in stand te houden!... Heel medicijnen gedoe maar ach...eindresultaat is wat telt!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  maandag 8 juni 2015 @ 15:09:15 #247
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_153354179
Welkom stroopwafelmeisje, wij hadden geen problemen bij mijn man, maar ik weet dat de man van mijn vriendin hele slechte kwaliteit had. Bij hem verschilde het per keer, de ene keer hogere bewegelijkheid dan de andere keer. Probeer zo veel mogelijk de "voorschriften" te volgen (niet roken, geen strakke (onder)broeken etc. meer kun je niet doen.


Hier is de kogel definitief door de kerk. Na de vakantie gaan we de aanvraag voor pleegzorg op de bus doen. Aan de ene kant een opluchting aan de andere kant best confronterend -O-

Het donortraject maken we sowieso nog wel af maar wanneer en hoe lang dat nog gaat duren is nu de grote vraag...... We gaan het zien te zijner tijd.
pi_153360905
Eresh, inderdaad wel erg veel medicijnen. Ik hoop dat je gelijk hebt, en dat het vlot succes oplevert!

Jee dobbey, dat is heftig. Weer een andere fase in van je kinderwens. Ik hoop nog steeds heel erg dat het donortraject jullie dat geeft wat jullie zo graag willen.

:*
  maandag 8 juni 2015 @ 20:48:15 #249
37306 Ereshkigal
ereshkigal
pi_153362888
Dobbey,dikke knuffel voor jou
Wat "fijn" dat de knoop door is.
Hoelang duurt het traject van pleegzorg van aanmelding tot het uiteindelijke plaatsing van een kindje? Wij willen dit met de tijd ook graag doen... Maar eerst eens zien wat dit nu brengt...
Hopelijk brengt het donortraject ook nog wat goeds! :-*
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  maandag 8 juni 2015 @ 21:36:59 #250
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_153364942
Dat zijn inderdaad nogal wat medicijnen. Maar, alles voor het goede doel!

Kan me voorstellen dat het dubbel is, Dobbey. Besef je wel dat het een het ander niet uit hoeft te sluiten (toch?). Hopelijk gaat het snel beter met de donor en kun je dat traject weer vervolgen :*

Mijn beste vriendin, die ik de afgelopen weken dagelijks up to date heb gehouden, is sinds twee maanden bezig voor nummer twee. En nu heeft ze net (1 dag voor NOD en met middagurine) een tuurstreep getest. En hoewel ik het haar natuurlijk van harte gun, had ik stiekem wel gehoopt dat ik iets langer de tijd zou krijgen om me hier mentaal op voor te bereiden... ga zo maar naar bed, ben helemaal leeg. Morgen wordt vast beter. Toch? ;(
pi_153369768
Ook een knuffel voor Stroopwafelmeisje :*
pi_153375165
Heftig dobbey, lijkt me een moeilijke beslissing om te nemen. Ik hoop voor jullie dat het donontraject toch nog wat gaat opleveren. :*

Stroopwafelmeisje, :*. Erg conftonterende momenten zijn dat. Niet omdat je het de ander niet gunt, maar omdat je het jezelf ook zo gunt.

Alle anderen ook even een dikke :*. Ik ga weer even verder onder mijn steen. Het gaat wel weer beter, maar weet ook dat ik zo af en toe ook ruimte moet geven aan mezelf. Soms vergeet ik dat.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_153377895
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 10:01 schreef Nanuke het volgende:
...

Stroopwafelmeisje, :*. Erg conftonterende momenten zijn dat. Niet omdat je het de ander niet gunt, maar omdat je het jezelf ook zo gunt.

Alle anderen ook even een dikke :*. Ik ga weer even verder onder mijn steen. Het gaat wel weer beter, maar weet ook dat ik zo af en toe ook ruimte moet geven aan mezelf. Soms vergeet ik dat.
+1001 op het eerste.

:* voor het tweede. En niet te lang onder je steen, daar heb je ook niet veel ruimte voor jezelf, bovendien wordt het mooi weer *)
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:16:42 #254
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_153377982
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:48 schreef Ereshkigal het volgende:
Dobbey,dikke knuffel voor jou
Wat "fijn" dat de knoop door is.
Hoelang duurt het traject van pleegzorg van aanmelding tot het uiteindelijke plaatsing van een kindje? Wij willen dit met de tijd ook graag doen... Maar eerst eens zien wat dit nu brengt...
Hopelijk brengt het donortraject ook nog wat goeds! :-*
Ja idd in ieder geval iets wat we kunnen gaan afronden. Het 2 dingen "open" hebben staan 3,5 jaar en van beiden niet weten waar je aan toe bent is best heavy. Na de aanmelding, keuringen en controles begin je met de "les" avonden (ik kom ff niet op het woord 8)7 ) Al met al zal het een maand of 6 zijn, althans dat is ons toen verteld en daarna is het wachten op een plaatsing. Onze voorkeur is crisis alleen houden we, mede door de voorlichtingsavond, er rekening mee dat we gedurende het traject nog switchen. Het schijnt nogal vaak te gebeuren.
pi_153378067
Majo, fijn dat er duidelijkheid is :*
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:27:17 #256
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_153378241
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 21:36 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

Kan me voorstellen dat het dubbel is, Dobbey. Besef je wel dat het een het ander niet uit hoeft te sluiten (toch?). Hopelijk gaat het snel beter met de donor en kun je dat traject weer vervolgen :*

Mijn beste vriendin, die ik de afgelopen weken dagelijks up to date heb gehouden, is sinds twee maanden bezig voor nummer twee. En nu heeft ze net (1 dag voor NOD en met middagurine) een tuurstreep getest. En hoewel ik het haar natuurlijk van harte gun, had ik stiekem wel gehoopt dat ik iets langer de tijd zou krijgen om me hier mentaal op voor te bereiden... ga zo maar naar bed, ben helemaal leeg. Morgen wordt vast beter. Toch? ;(
Dat beseffen we zeer zeker maar we zitten nu al een jaar of 4 in een soort niemandsland met 2 open optie's en ik ben er aan toe om iig 1 van de 2 af te sluiten. Nu moet ik ook heel eerlijk zijn dat ik hoe langer hoe meer twijfel aan de laatste poging van het eiceldonor traject. Ik weet niet of ik alles nog een keer wil doen. Onze licentie verloopt deze maand dus alles moet weer besproken worden, 3 goedkeuringen etc en weet niet of ik dat hele circus weer wil, de tijd zal het leren. Mochten we goed door het traject van pleegzorg komen dan kan het maar zo zijn dat we er zoveel voldoening uit halen dat het voor de rest klaar is :) De tijd zal het leren.


Vriendinnen die zwanger worden/zijn blijven een moeilijk iets. Je zult merken dat je er bij de een meer moeite bij hebt dan bij de ander. Helemaal vaag word het als jij eerder weet dat de ander zwanger is dan degene zelf, Bin there done that :X :D Probeer je er niet voor af te sluiten en, als je er zelf achter staat, zo eerlijk mogelijk over jullie situatie te zijn zodat als je niet hyperdepiep reageert op het nieuws mensen zullen begrijpen hoe of wat.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:30:41 #257
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_153378334
Arja :* hoe is het met je?


Nanuke :*

Nikki hoe is het met je zusje?


En iedereen die ik vergeten ben uiteraard ook een :* en een knuff
pi_153378880
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:30 schreef dobbey het volgende:
Arja :* hoe is het met je?


Nanuke :*

Nikki hoe is het met je zusje?


En iedereen die ik vergeten ben uiteraard ook een :* en een knuff
Lief dat je ernaar vraagt. Eerste poging is mislukt. Vanmiddag horen ze hoe ze nu verder gaan.

Zijn er hier dames die ervaring hebben met acupunctuur voor/tijdens een ivf behandeling?
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:59:28 #259
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_153379133
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:51 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Lief dat je ernaar vraagt. Eerste poging is mislukt. Vanmiddag horen ze hoe ze nu verder gaan.

Zijn er hier dames die ervaring hebben met acupunctuur voor/tijdens een ivf behandeling?
Hmmzz dat was niet waar ik op hoopte :{ Ik heb acupunctuur gehad voor en tijdens het traject, het resultaat is bekend :+ Volgens de acupuncturist was ik volledig in balans op een gegeven moment, vlak voor tp, dus zou het niet mis kunnen gaan. Needless to say dat ik het geldklopperij vind :@
pi_153380658
Dobbey: spannend het pleegzorgtraject! De les avonden heten voorbereidingsgroep. Gaan jullie voor een bepaalde leeftijdscategorie?
Is je add wat rustiger?

Nikki: wat jammer! Geen ervaring met accupunctuur. Wel met haptotherapie.

Met mij gaat het wel goed. Heb een weekje vakantie met heerlijk weer gehad. Wel klote dat ik weer ongesteld ben geworden in de vakantie en er dus weer een poging mislukt is(zoals altijd, zelfs op huwelijksreis vorig jaar).

Maar ik heb het weer een plekje gegeven en we gaan weer verder. Morgen weer de eerste echo. Ik ga denk ik niet meer aan de progynova, maar toch weer spuiten. Ik schrok wel van de hoeveelheid progynova en utrogestan die ik had moeten nemen bij een zwangerschap. En ik reageer best wel met stemmingswisselingen op die troep.
Bovendien voelt menopur toch iets "natuurlijker" omdat er dan wel sprake is van een cyclus. En hebben we een theoretische extra kans/mogelijkheid om het gesprongen follikel zelf nog te bevruchten >:)
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:46:47 #261
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_153382152
ADD en alles er om heen zijn acceptabel nu. Heel af en toe nog dol van de medicatie maar ik heb met man afgesproken dat ik het tot de zomervakantie geef en als het dan nog niet doet wat ik wil ik er mee ga stoppen. De voordelen zijn zwaar in de minderheid dan de nadelen helaas......

Bedankt voor het juiste woord, ik kwam er echt ff niet op _O- Leeftijd maakt ons weinig uit, elke leeftijd heeft zijn charmes maar ook een andere uitdaging qua omgang. Gelukkig hebben onze vrienden kinderen van 0 tot en met 16 dus qua leeftijden zijn we behoorlijk veel gewend. Dit geld trouwens ook voor kinderen met een beperking al zouden wij niet snel gaan voor een zware lichamelijke beperking daar ben ik gewoon niet geschikt voor :@ Autisme (ex stiefzoon had dit en 8 jaar voor gezorgd), ADHD en ADD zijn verder ook geen enkel probleem gebaseerd op eigen ervaringen (broer, vrienden etc. ) Ach en hoe je het ook benadert, een handleiding krijg je er nooit bij het zal altijd zoeken zijn naar en aftasten zijn van hoe het wel of niet werkt ;) Hulp is in allerlei vormen aanwezig dus de uitdagingen zullen vast wel goed komen O+


Maar laten we er niet te ver op vooruit lopen, eerst het voortraject maar eens in en kijken of we wel een vinkje bij geschikt krijgen :P
pi_153382569
Laat die :@ eens weg lieve Dobbey, niet alles hoeft te te liggen. :* En wat goed dat jullie het echt gaan doen, er is zo'n enorm tekort.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 18:11:15 #263
37306 Ereshkigal
ereshkigal
pi_153387461
Nikki
Wat rot zeg :-(

Dobbey, wat is het toch stiekem een lang traject he...toch hoop ik nog op een wondertje voor jullie

Hier zit de ovitrelle er sinds gisteren in
Nu dus maar afwachten
Morgen begin ik met de utrogestan...
Ik vind die wachtweken zo rot...Bah..hoort er helaas bij he...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_153391219
Nikki, wat rot voor je zusje!

Spannend eresh! Als ik jouw verhalen lees, zie ik een hele apotheek voor me naast jouw bed met spuiten en 'eieren'en pillen. Pffff, het lijkt mij ook wel wat off putting eigenlijk. Hoe ervaren jullie het? Als dat te persoonlijk is, moet je het maar zeggen!
pi_153391447
Ereshkigal spannend! Fingers crossed. :*

Over een maand mag mijn zusje door voor de terugplaatsing van een cryo. Voor die poging wil ze gebruik maken van acupunctuur, ik ben benieuwd of het invloed kan hebben op een eventuele innesteling. Ik hoop het natuurlijk wel, maar ik ben ook wel een beetje sceptisch. :@ Nouja, we zullen wel zien.
pi_153391769
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:19 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ereshkigal spannend! Fingers crossed. :*

Over een maand mag mijn zusje door voor de terugplaatsing van een cryo. Voor die poging wil ze gebruik maken van acupunctuur, ik ben benieuwd of het invloed kan hebben op een eventuele innesteling. Ik hoop het natuurlijk wel, maar ik ben ook wel een beetje sceptisch. :@ Nouja, we zullen wel zien.
Volgens mij staat in de OP in een spoiler dat Islabonita acupunctuur heeft gedaan rondom punctie of terugplaatsing! Daar vroeg je eerder nog naar.
pi_153392506
Hoe is je zusje eronder Nikki? Ik kan me voorstellen dat alles wat haar rust brengt sowieso prettig is.

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:12 schreef Mrs.Peel het volgende:
Als ik jouw verhalen lees, zie ik een hele apotheek voor me naast jouw bed
Spuiten liggen in de koelkast. :P Ik vind de impact daarvan eigenijk minimaal, wordt snel routine en is zo klaar, maar ik hoef geen utrogestan te gebruiken, denk dat dat wel scheelt.
pi_153392693
Mijn zusje is wel oké hoor, ze is er eigenlijk heel nuchter over. De kans dat het in één keer lukt is natuurlijk ook niet heel groot. Het is wel flink balen, maar het was "pas" de eerste behandeling. Ik denk dat ik het moeilijker vind dan zijzelf. Damn, wat vind ik het rot om aan de zijlijn te staan. Ik zou het graag van haar overnemen als dat kon.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 21:05:25 #269
37306 Ereshkigal
ereshkigal
pi_153393266
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:12 schreef Mrs.Peel het volgende:
Nikki, wat rot voor je zusje!

Spannend eresh! Als ik jouw verhalen lees, zie ik een hele apotheek voor me naast jouw bed met spuiten en 'eieren'en pillen. Pffff, het lijkt mij ook wel wat off putting eigenlijk. Hoe ervaren jullie het? Als dat te persoonlijk is, moet je het maar zeggen!
Haha spuiten liggen in de koelkast inderdaad behalve de spuit die ik gebruik. En weet je... Het went inderdaad!
Ik moet er altijd om lachen als ik van de apotheek af kom...mijn eigen pretpakket :)
Ook het spuiten valt me 100% mee hoor ergste van alles vind ik dat verplichte vrijen bedoel je weet dat het moet maar dat is toch heel anders dan het gewoon spontaan gebeurt....
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_153393710
Bij wijze van spreken dan ;)
  Moderator woensdag 10 juni 2015 @ 16:22:20 #271
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153413267
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:20 schreef Omentielvo het volgende:
Majo, fijn dat er duidelijkheid is :*
thanks :* ik zat al te twijfelen of ik misschien ook hier mee zou posten maar nu moet ik wel door je berichtje ;)

Gisteren dus te horen gekregen dat ik pcos heb. Ik heb een kuur progesteron meegekregen om de menstruatie op te wekken en ga dan aan de clomid. Dus inmiddels hoor ik naast WOHTS ook een beetje hier :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 10 juni 2015 @ 16:40:30 #272
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153413928
Even zonder bij lezen.

Heeft er hier iemand ervaring met ivf in eigen cyclus?

Ik reageer straks even uitgebreider op iedereen 😘
Be happy with the little things in life
  woensdag 10 juni 2015 @ 17:13:18 #273
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153414798
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 16:40 schreef droomvrouwtje het volgende:
Even zonder bij lezen.

Heeft er hier iemand ervaring met ivf in eigen cyclus?

Ik reageer straks even uitgebreider op iedereen 😘
Ik las er laatst over. Dat ze dat doen ergens als eerste poging en bleek meer slagingskans te hebben ook bij poging 1.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153415847
Welkom majo. Fijn dat er een plan van aanpak is.

Ik niet dv. Ik heb geen cyclus van mezelf.

Ik ga vandaag weer starten met menopur. Hopen dat de derde tp scheepsrecht is
pi_153418390
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 16:40 schreef droomvrouwtje het volgende:
Even zonder bij lezen.

Heeft er hier iemand ervaring met ivf in eigen cyclus?

Ik reageer straks even uitgebreider op iedereen 😘
volledig in eigen cyclus, zonder hormonen? Meen me te herinneren dat de succesrate per saldo iets lager is omdat er gewoonlijk maar één eicel is, maar ik kan vrijdag checken of ik me dat goed herinner.
pi_153418946
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 19:18 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

volledig in eigen cyclus, zonder hormonen? Meen me te herinneren dat de succesrate per saldo iets lager is omdat er gewoonlijk maar één eicel is, maar ik kan vrijdag checken of ik me dat goed herinner.
Hoe bedoel je? Ze proberen toch sowieso maar 1 eicel te krijgen? En de hoop is toch sowieso gevestigd op de embryo/cryo en niet op de eicel die nog bevrucht moet worden?
  woensdag 10 juni 2015 @ 19:46:09 #277
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_153419267
:* Nanuke, soms is het gewoon kut (al weet jij dat vast beter dan ik). Pas je op dat je niet onder de steen verdwijnt?

Ik kan me goed voorstellen dat het een heel heftige periode is geweest, Dobby. Fijn dat je nu in elk geval één deel 'af kan sluiten' en met zo'n positief gevoel. Hopelijk ga je hier veel positieve energie uit halen! :* En hopelijk kun je die positieve spirit meenemen in je beslissing wel of niet door te gaan voor de donatie.

Nikki: mijn schoonzusje heeft acupunctuur gedaan voor of tijdens een van haar IVF pogingen. Hoewel ik haar er niet echt meer over heb gehoord, opperde ze zondag meteen dat ik dat zou moeten proberen "als ik daar voor open stond". Ik denk dus dat ze erg positieve ervaringen heeft. Wil je dat ik iets verder vraag?

Verder een knuffel voor Eresh voor de spannende (wacht)weken!
  woensdag 10 juni 2015 @ 19:58:23 #278
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153419617
Er is vandaag geplubliceerd dat de succes rare met ivf in eigen cyclus zelfs hoger ligt.
Het is dan zonder/weinig extra hormonen.

http://www.nu.nl/gezondhe(...)hte-variant-ivf.html

Ik ben dus erg benieuwd naar ervaringen..

Dobbey :* even een dikke knuffel voor jou. Het lijkt me niet makkelijk dat je niet weet waar je aan toe bent. Goed dat jullie nu wat knopen doorhakken, hopelijk brengt het wat meer rust voor jullie😘

Arja 😘 succes komende ronde

Ik zag wat nieuwe namen, welkom😘
Be happy with the little things in life
pi_153419937
Ah, als ik hem op de site van het UMCG lees snap ik het verschil, ze stellen voor de cijfers 6x eigen cyclus gelijk aan 1 reguliere IVF-behandeling. (niets tegen de behandeling overigens, ik deed mee aan het onderzoek ernaar in het ziekenhuis hier, werd alleen in de IUI-groep geloot).
  Moderator woensdag 10 juni 2015 @ 20:16:06 #280
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153420162
Hoe is het met jou Oof? Wanneer mag je testen?

Nog een beetje onwennig om hier te posten :@ Wil graag iedereen veel sterkte wensen met alles maar voel me zo'n indringer, kom pas net kijken zeg maar :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_153421251
Weekje, maar ik doe niet aan vroegtesten, soort zelfbescherming. Meestal test ik pas als ik nog niet ongesteld ben op de dag dat ik bloed moet laten prikken.

En gewoon gezellig aanhaken, we zijn heus heel lief en zien je het liefst zo snel mogelijk weer verdwijnen. ;)
  Moderator woensdag 10 juni 2015 @ 20:47:59 #282
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153421364
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:45 schreef _Ophelia_ het volgende:
Weekje, maar ik doe niet aan vroegtesten, soort zelfbescherming. Meestal test ik pas als ik nog niet ongesteld ben op de dag dat ik bloed moet laten prikken.

En gewoon gezellig aanhaken, we zijn heus heel lief en zien je het liefst zo snel mogelijk weer verdwijnen. ;)
Ik snap dat wel dat niet te vroeg testen, daar ben ik ook mee gestopt :Y Hoe werkt dat eigenlijk met IUI, wat gaan ze dan precies in je bloed bekijken?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_153421430
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik snap dat wel dat niet te vroeg testen, daar ben ik ook mee gestopt :Y Hoe werkt dat eigenlijk met IUI, wat gaan ze dan precies in je bloed bekijken?
Het is een reguliere HCG-test, doen ze niet overal standaard. Ze doen het hier wel omdat ze er toch een groep zwangeren ondanks menstruatie en buitenbaarmoederlijke zwangerschappen mee opsporen.
  Moderator woensdag 10 juni 2015 @ 20:53:50 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153421618
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:49 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Het is een reguliere HCG-test, doen ze niet overal standaard. Ze doen het hier wel omdat ze er toch een groep zwangeren ondanks menstruatie en buitenbaarmoederlijke zwangerschappen mee opsporen.
Ah ok ^O^ Worden deze zwangerschappen dan ook niet door een test opgepikt?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_153421673
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:53 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah ok ^O^ Worden deze zwangerschappen dan ook niet door een test opgepikt?
Niet iedereen test bij een menstruatie en bij een BBM-zwangerschap is het hcg-gehalte lager.
  Moderator woensdag 10 juni 2015 @ 20:58:31 #286
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153421823
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:55 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Niet iedereen test bij een menstruatie en bij een BBM-zwangerschap is het hcg-gehalte lager.
Ik ga voor je duimen! ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_153422335
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:16 schreef MaJo het volgende:
Hoe is het met jou Oof? Wanneer mag je testen?

Nog een beetje onwennig om hier te posten :@ Wil graag iedereen veel sterkte wensen met alles maar voel me zo'n indringer, kom pas net kijken zeg maar :@
Dat gevoel heb ik ook nog steeds. :@

Ik moet van de gyn nu verplicht testen als ik niet ongesteld ben ip mn nod zodat ik direct een afspraak kan maken voor een echo met 6 weken zodat ze als ik weer een bbz heb mijn eileider kunnen behouden. Ik kan er niet nog een missen. :')

Meestal redt ik de 6 weken net. Mijn vroege miskramen waren allebei met 6w6d. Het verste wat ik ooit ben gekomen is 12 weken.
  Moderator woensdag 10 juni 2015 @ 21:12:45 #288
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153422421
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:10 schreef Cygne het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik ook nog steeds. :@

Ik moet van de gyn nu verplicht testen als ik niet ongesteld ben ip mn nod zodat ik direct een afspraak kan maken voor een echo met 6 weken zodat ze als ik weer een bbz heb mijn eileider kunnen behouden. Ik kan er niet nog een missen. :')

Meestal redt ik de 6 weken net. Mijn vroege miskramen waren allebei met 6w6d. Het verste wat ik ooit ben gekomen is 12 weken.
Wel goed dat ze er nu zo bovenop zitten! Ik blijf echt zoooo hard voor je duimen dat je een keer een plakker hebt! Wanneer is je NOD, duurt nog een week of 3 denk ik?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_153422622
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:12 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wel goed dat ze er nu zo bovenop zitten! Ik blijf echt zoooo hard voor je duimen dat je een keer een plakker hebt! Wanneer is je NOD, duurt nog een week of 3 denk ik?
2.5 week, ik ben ook een beetje bang of het nog lukt om zwanger te worden nu naar de gyn zei dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken. Maar toch he.

Een goede zwangerschap is echt een ver van mijn bed, never gonna happen-show of zo.
  Moderator woensdag 10 juni 2015 @ 21:21:18 #290
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153422754
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:17 schreef Cygne het volgende:

[..]

2.5 week, ik ben ook een beetje bang of het nog lukt om zwanger te worden nu naar de gyn zei dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken. Maar toch he.

Een goede zwangerschap is echt een ver van mijn bed, never gonna happen-show of zo.
Aan je vruchtbaarheid ligt het sowieso niet :P

En snap dat je dat zo voelt, en ik kan natuurlijk ook niet garanderen dat het wel goed gaat, maar ik ga wel aan je denken en voor je duimen :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:24:19 #291
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153422853
Majo gewoon mee posten hoor😘

Gygne 😘 en dat geldt ook voor jou. Wel fijn dat de gyn zorgt dat je snel terecht kan

Ophelia dankjewel voor de uitleg. Ik ga er eens induiken. We moeten onze eigen 4e poging toch zelf betalen, maar dit klinkt als een goed alternatief. In oktober sowieso afspraak voor controle endo/cyste dus kan eens vragen hoe ons ziekenhuis hier in staat
Be happy with the little things in life
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:29:31 #292
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153423041
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:24 schreef droomvrouwtje het volgende:
Majo gewoon mee posten hoor😘

Gygne 😘 en dat geldt ook voor jou. Wel fijn dat de gyn zorgt dat je snel terecht kan

Ophelia dankjewel voor de uitleg. Ik ga er eens induiken. We moeten onze eigen 4e poging toch zelf betalen, maar dit klinkt als een goed alternatief. In oktober sowieso afspraak voor controle endo/cyste dus kan eens vragen hoe ons ziekenhuis hier in staat
Vroegah, als in zeg een jaar of 8 / 9 (OMG) terug zat poging 1 nog niet in het basispakket. Wij hebben poging 1 toen ook zelf moeten betalen. Qua kosten vond ik het eigenlijk wel meevallen.
Bij ons ziekenhuis lag er best wat voorraad hormonen in de koelkast van vrouwen die over hadden en dat hadden afgegeven, dus toen ik nog wat dagen moest doorprikken pakten ze dat gewoon uit de koelkast.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator woensdag 10 juni 2015 @ 21:31:43 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153423127
Bedankt voor het warme welkom meiden! :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:46:09 #294
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153423718
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vroegah, als in zeg een jaar of 8 / 9 (OMG) terug zat poging 1 nog niet in het basispakket. Wij hebben poging 1 toen ook zelf moeten betalen. Qua kosten vond ik het eigenlijk wel meevallen.
Bij ons ziekenhuis lag er best wat voorraad hormonen in de koelkast van vrouwen die over hadden en dat hadden afgegeven, dus toen ik nog wat dagen moest doorprikken pakten ze dat gewoon uit de koelkast.
Ons ziekenhuis gaf aan dat een poging ¤5000 kost. En dat is incl echo's, punctie en medicijnen.
Niet dat we dat nu hebben liggen, maar het is nog te overzien. Maar als we toch besluiten dat geld neer te tellen, dan zou ik dit wel optie vinden. Maar eerst maar eens kijken tegen die tijd hoe en wat. Op z'n vroegst zullen we eind volgend jaar weer de stap maken
Be happy with the little things in life
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:47:41 #295
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153423775
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:46 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Ons ziekenhuis gaf aan dat een poging ¤5000 kost. En dat is incl echo's, punctie en medicijnen.
Niet dat we dat nu hebben liggen, maar het is nog te overzien. Maar als we toch besluiten dat geld neer te tellen, dan zou ik dit wel optie vinden. Maar eerst maar eens kijken tegen die tijd hoe en wat. Op z'n vroegst zullen we eind volgend jaar weer de stap maken
Oh dat zijn de kosten gewoon verdubbeld in 9 jaar...

Maar misschien is via dit topic ook wel wat te fixen qua hormonen die overblijven bij elke behandeling... Die hormonen die hakken er echt enorm in.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153424515
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:46 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Ons ziekenhuis gaf aan dat een poging ¤5000 kost. En dat is incl echo's, punctie en medicijnen.
Niet dat we dat nu hebben liggen, maar het is nog te overzien. Maar als we toch besluiten dat geld neer te tellen, dan zou ik dit wel optie vinden. Maar eerst maar eens kijken tegen die tijd hoe en wat. Op z'n vroegst zullen we eind volgend jaar weer de stap maken
Het ziekenhuis heeft soms ook medicijnen die ingeleverd zijn door andere stellen. Die medicijnen geven ze dan aan mensen die hun poging zelf moeten betalen. Ik heb mijn medicijnen ook ingeleverd in de hoop dat ik er zo nog iemand mee zou kunnen helpen.

Maar jeetje, 5000 euro, wat een geld. :{
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:23:09 #297
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153425142
De grootste hap is idd de medicijnen. Ons ziekenhuis raadde wel af om medicijnen van andere over te nemen, tenzij je weet van wie het komt. Het schijnt namelijke goude handel te zijn. En vaak ligt het er al te lang. Ze hebben zelf wel voorraad maar niet veel meer. Sinds dit jaar word er ook veel minder uitgeschreven dan voorheen, dus het overschot word steeds minder.
Be happy with the little things in life
pi_153425560
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:23 schreef droomvrouwtje het volgende:
De grootste hap is idd de medicijnen. Ons ziekenhuis raadde wel af om medicijnen van andere over te nemen, tenzij je weet van wie het komt. Het schijnt namelijke goude handel te zijn. En vaak ligt het er al te lang. Ze hebben zelf wel voorraad maar niet veel meer. Sinds dit jaar word er ook veel minder uitgeschreven dan voorheen, dus het overschot word steeds minder.
Daar hebben ze ook gelijk in. Je moet er maar op vertrouwen dat er niets mee gebeurd is en dat het altijd juist bewaard is. Ik zou het persoonlijk ook niet zomaar kopen van een wildvreemde, ik zou het überhaupt niet kopen. Sowieso zou ik de medicijnen zelf nooit verkopen, want ik vind dat je hieraan geen geld moet willen verdienen. Het maakt me echt verdrietig dat er mensen zijn die de medicijnen verkopen voor grof geld. }:|

Je hebt tegenwoordig overigens wel goedkopere medicijnen, want mijn zusje kreeg in plaats van Puregon/Gonal-F/Menopur een ander medicijn, ik ben de naam even kwijt. Ook in plaats van Decapeptyl kreeg ze een merkloos iets. Ongetwijfeld met dezelfde soort stoffen erin, alleen niet van één van die dure merken. Het kan denk ik geen kwaad als je je tegen die tijd even verdiept in de mogelijkheden qua medicijnen.
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:42:22 #299
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_153425795
Ik heb ook acupunctuur gehad/gedaan waarna ik zwanger werd via icsi. Voor vragen staat m'n dm open.

Die 5000¤ werd in 2010 toen ook al tegen ons gezegd dat de kosten zouden zijn van een ivf. Icsi zou dan nog wat meer kosten.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_153426607
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:23 schreef droomvrouwtje het volgende:Sinds dit jaar word er ook veel minder uitgeschreven dan voorheen, dus het overschot word steeds minder.
Ja, sinds dit jaar draaien ze zelf op voor de kosten _O-
pi_153426629
Thanks voor de dm aanbiedingen over acupunctuur dames. Mijn zusje heeft inmiddels een afspraak gemaakt. Ze gaat 2 keer in juni waarschijnlijk en als ze in juli de tp heeft gehad moet ze kort na de tp nogmaals. Ik ben erg benieuwd hoe ze het gaat ervaren.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')