abonnement Unibet Coolblue
pi_152749755
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:03 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het gaat hier niet alleen om het salaris.
Maar geen overuren uitbetalen, een 42 uur werkweek, geen vakantie geld, geen reiskosten, geen gadgets dan is dit toch wel erg triest. Hij heeft totaal geen secundaire arbeidsvoorwaarden.
Het minimum loon prima, maar dit is triest. En dan 25 jaar zijn.
Vakantiegeld zit in z'n salaris verrekend. Maar goed, dat maakt het misschien nog wel iets droeviger dan :@
  dinsdag 19 mei 2015 @ 15:07:35 #202
165633 eriksd
The grand facade...
pi_152749781
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 13:18 schreef LekkerMoeilijk het volgende:

[..]

Bedankt
Ik kan er ook niet meer van maken. Ga ergens 's nachts werken ofzo, dan zit je er beter bij.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_152749785
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:06 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Vakantiegeld zit in z'n salaris verrekend. Maar goed, dat maakt het misschien nog wel iets droeviger dan :@
Jup ik heb er geen verstand van maar belastingtechnies krijgt die daardoor een stuk minder dan gewoon ineens
Ik zwaai naar dieren.
pi_152749819
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:07 schreef Geerd het volgende:

[..]

Jup ik heb er geen verstand van maar belastingtechnies krijgt die daardoor een stuk minder dan gewoon ineens
Dat valt geloof ik wel mee, je krijgt gewoon die 8% direct mee uitbetaald. Uiteindelijk zou het dus op je totale jaarsalaris niet moet maken denk ik?
pi_152749902
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:08 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat valt geloof ik wel mee, je krijgt gewoon die 8% direct mee uitbetaald. Uiteindelijk zou het dus op je totale jaarsalaris niet moet maken denk ik?
Geen id iets met rente? Of al je vakantie geld staat lekker apart en 1 jaar rente te krijgen of .....
Is maar een ideetje totaal zal het misschien 25 euro schelen maarja x tig medewerkers ???
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 15:18:22 #206
444595 LekkerMoeilijk
Wilders for President!
pi_152750118
Ik ontvang een salaris van ¤11,- bruto, daar zit dan meteen mijn vakantie geld, eventuele reiskosten, vrije dagen etc. etc. bij in

Ja het is triest en dat weet ik. En ja ik word uitgebuit maar wat doe je eraan. Ik heb jaren voor een uitzendbureau gewerkt waar ik al blij moest zijn met een salaris van ¤8,- per uur. Vandaar ook mijn opleiding in de beveiliging die ik in 24 weken behaald heb maar wat mij wel ¤4000 euro heeft gekost. (particuliere school, kosten waren voor mijzelf en geen studie financiering) . Lang voor gespaard omdat ik ook mijn eigen vaste lasten heb. Woning, verzekeringen, boodschappen etc. en dat voor één huishouden.

het is makkelijk gezegd dat ik maar een andere opleiding moet doen terwijl ik deze nog afbetaal. Ook voor mijn eigen geld allerlei certificaten behaald om mijn kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. Zoals je al kon lezen is het in de IT niets opgeschoten.
pi_152750206
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:18 schreef LekkerMoeilijk het volgende:
Ik ontvang een salaris van ¤11,- bruto, daar zit dan meteen mijn vakantie geld, eventuele reiskosten, vrije dagen etc. etc. bij in

Ja het is triest en dat weet ik. En ja ik word uitgebuit maar wat doe je eraan. Ik heb jaren voor een uitzendbureau gewerkt waar ik al blij moest zijn met een salaris van ¤8,- per uur. Vandaar ook mijn opleiding in de beveiliging die ik in 24 weken behaald heb maar wat mij wel ¤4000 euro heeft gekost. (particuliere school, kosten waren voor mijzelf en geen studie financiering) . Lang voor gespaard omdat ik ook mijn eigen vaste lasten heb. Woning, verzekeringen, boodschappen etc. en dat voor één huishouden.

het is makkelijk gezegd dat ik maar een andere opleiding moet doen terwijl ik deze nog afbetaal. Ook voor mijn eigen geld allerlei certificaten behaald om mijn kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. Zoals je al kon lezen is het in de IT niets opgeschoten.
Voor de zekerheid: die kosten kun je aftrekken, he? (althans: dat kon in het jaar dat je de opleiding volgde)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_152750239
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:18 schreef LekkerMoeilijk het volgende:
Ik ontvang een salaris van ¤11,- bruto, daar zit dan meteen mijn vakantie geld, eventuele reiskosten, vrije dagen etc. etc. bij in

Ja het is triest en dat weet ik. En ja ik word uitgebuit maar wat doe je eraan. Ik heb jaren voor een uitzendbureau gewerkt waar ik al blij moest zijn met een salaris van ¤8,- per uur. Vandaar ook mijn opleiding in de beveiliging die ik in 24 weken behaald heb maar wat mij wel ¤4000 euro heeft gekost. (particuliere school, kosten waren voor mijzelf en geen studie financiering) . Lang voor gespaard omdat ik ook mijn eigen vaste lasten heb. Woning, verzekeringen, boodschappen etc. en dat voor één huishouden.

het is makkelijk gezegd dat ik maar een andere opleiding moet doen terwijl ik deze nog afbetaal. Ook voor mijn eigen geld allerlei certificaten behaald om mijn kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. Zoals je al kon lezen is het in de IT niets opgeschoten.
Als je bij zo'n IT clubje zit betalen zij je certificeringen en krijg je dus bij afronding een vast bedrag op je maandloon erbij. Het is in het begin ook geen vetpot, maar toch wel 1800-2000 bruto, en evt leaseauto, losse reiskostenvergoeding, en wel gewoon vakantiegeld en eventuele bonus, vaak afhankelijk van jouw aantal declarabele uren en het functioneren van het bedrijf als geheel.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 15:22:11 #209
444595 LekkerMoeilijk
Wilders for President!
pi_152750248
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:20 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Voor de zekerheid: die kosten kun je aftrekken, he? (althans: dat kon in het jaar dat je de opleiding volgde)
Nee. Dat heb ik dus al geprobeerd maar is mij niet gelukt tijdens de aangifte.
pi_152750259
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:20 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Voor de zekerheid: die kosten kun je aftrekken, he? (althans: dat kon in het jaar dat je de opleiding volgde)
5 Horizonnetjes, weet jij hoe het belastingtechnisch zit met dat all-in loon dan qua vakantiegeld? Is dat voordeliger voor hem of voor de werkgever? Of komt het uiteindelijk bij je aangifte gewoon op hetzelfde uit?
pi_152750261
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:22 schreef LekkerMoeilijk het volgende:

[..]

Nee. Dat heb ik dus al geprobeerd maar is mij niet gelukt tijdens de aangifte.
Wanneer had je die opleiding? En hoezo is dat niet gelukt?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_152750281
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:22 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

5 Horizonnetjes, weet jij hoe het belastingtechnisch zit met dat all-in loon dan qua vakantiegeld? Is dat voordeliger voor hem of voor de werkgever? Of komt het uiteindelijk bij je aangifte gewoon op hetzelfde uit?
Maakt inderdaad niet uit. Of je nu 8% in mei krijgt of 8% elke maand erbij :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  dinsdag 19 mei 2015 @ 15:23:58 #213
444595 LekkerMoeilijk
Wilders for President!
pi_152750307
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:21 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Als je bij zo'n IT clubje zit betalen zij je certificeringen en krijg je dus bij afronding een vast bedrag op je maandloon erbij. Het is in het begin ook geen vetpot, maar toch wel 1800-2000 bruto, en evt leaseauto, losse reiskostenvergoeding, en wel gewoon vakantiegeld en eventuele bonus, vaak afhankelijk van jouw aantal declarabele uren en het functioneren van het bedrijf als geheel.
Allemaal leuk en aardig maar wat ik ook probeer ik kom er gewoon niet in. Ik blijf me rot solliciteren in de IT maar wordt afgewezen ivm geen werk ervaring.

Ik heb nog een dure certificaat behaald om mijn kansen te vergroten maar dat werkte ook niet.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 15:24:54 #214
444595 LekkerMoeilijk
Wilders for President!
pi_152750338
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:22 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wanneer had je die opleiding? En hoezo is dat niet gelukt?
Opleiding begon in Mei van 2014 en me diploma heb ik behaald begin oktober 2014. Ik heb er nog een adviseur naar laten kijken maar die kreeg het ook niet voor elkaar.
pi_152750378
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:24 schreef LekkerMoeilijk het volgende:

[..]

Opleiding begon in Mei van 2014 en me diploma heb ik behaald begin oktober 2014. Ik heb er nog een adviseur naar laten kijken maar die kreeg het ook niet voor elkaar.
Wat kreeg ' ie niet voor elkaar precies? Sorry dat ik zo doorvraag, maar het is gewoon iets dat je in je aangifte kunt opvoeren. Als je belastingadviseur dat tabblad niet kan vinden, zou ik een andere zoeken. (scheelt je veel geld)

[ Bericht 1% gewijzigd door Five_Horizons op 19-05-2015 15:31:26 ]
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  dinsdag 19 mei 2015 @ 15:28:20 #216
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_152750454
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:23 schreef LekkerMoeilijk het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig maar wat ik ook probeer ik kom er gewoon niet in. Ik blijf me rot solliciteren in de IT maar wordt afgewezen ivm geen werk ervaring.

Ik heb nog een dure certificaat behaald om mijn kansen te vergroten maar dat werkte ook niet.
Welke sector in de IT zit je?
  dinsdag 19 mei 2015 @ 15:30:35 #217
444595 LekkerMoeilijk
Wilders for President!
pi_152750536
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:28 schreef xzaz het volgende:

[..]

Welke sector in de IT zit je?
Op school en stage helpdesk en netwerkbeheerder.

Stage (2009) gelopen bij Yokogawa te Amersfoort als 2e lijns support medewerker.
pi_152750539
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:28 schreef xzaz het volgende:

[..]

Welke sector in de IT zit je?
Geen enkele.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:23 schreef LekkerMoeilijk het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig maar wat ik ook probeer ik kom er gewoon niet in. Ik blijf me rot solliciteren in de IT maar wordt afgewezen ivm geen werk ervaring.

Ik heb nog een dure certificaat behaald om mijn kansen te vergroten maar dat werkte ook niet.
Niet zo boos, probeer je oprecht op weg te helpen. Bij wat voor IT-bedrijven solliciteer je dan? Kan me voorstellen als je echt ergens als systeembeheerder aan de slag wil dat ietwat gedateerde certificeringen een probleem zijn, en het gebrek aan werkervaring. Maar je bent best interessant voor de Call2's, Peak-IT en QISS-IT's van deze wereld lijkt me.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 15:33:14 #219
444595 LekkerMoeilijk
Wilders for President!
pi_152750641
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:26 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wat kreeg ' ie niet voor elkaar precies? Sorry dat ik zo doorvraag, maar het is gewoon iets dat je in je aangifte kunt opvoeren. Als je belastingadviseur dat tabblad niet kan vinden, zou ik een andere zoeken. (scheelt je veel geld)
Ik had in Maart nog mail contact, hoop dat je hieruit wat wijzer word :)

''Als je verstandig wilt zijn, moet je de betaalde kosten in 2014 in dat jaar aftrekken, je kunt toch niet meer terugkrijgen dan 359.

In het jaar 2015 betaal je het restant per maand en omdat je nu werk is dat dan in 2015 af te trekken.

Geef me nog maar door wat de juiste bedragen zijn en dan zal ik de aangifte versturen.

Om alles in 2014 te doen en als dan later blijkt dat de bedragen niet kloppen omdat je ook een stuk in 2015 betaald hebt is jammer.''

Dus wss zou ik het pas volgend jaar kunnen aftrekken?
pi_152750723
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:33 schreef LekkerMoeilijk het volgende:

[..]

Ik had in Maart nog mail contact, hoop dat je hieruit wat wijzer word :)

''Als je verstandig wilt zijn, moet je de betaalde kosten in 2014 in dat jaar aftrekken, je kunt toch niet meer terugkrijgen dan 359.

In het jaar 2015 betaal je het restant per maand en omdat je nu werk is dat dan in 2015 af te trekken.

Geef me nog maar door wat de juiste bedragen zijn en dan zal ik de aangifte versturen.

Om alles in 2014 te doen en als dan later blijkt dat de bedragen niet kloppen omdat je ook een stuk in 2015 betaald hebt is jammer.''

Dus wss zou ik het pas volgend jaar kunnen aftrekken?
Als je inderdaad niet meer dan 359 euro aan belastingen hebt betaald, dan krijg je inderdaad niet meer terug. Dat is wel logisch. Ik ben er vanuit gegaan dat je gewoon het hele jaar fulltime werkte.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_152750741
Zie dit soort dingen:

http://www.werkenbijpeak-(...)ewerker-utrecht.html

quote:
Je bent bij voorkeur in het bezit van een MBO ICT diploma
Je hebt tijdens een eerdere baan of door middel van stage ervaring opgedaan binnen de ICT
https://vacatures.werkenb(...)locaties-207373.html

quote:
Je bent in het bezit van minimaal een MBO ICT niveau 4 of HBO propedeuse;
Je hebt een rijbewijs (B);
Dat is allemaal vrij breed 'ervaring tijdens eerdere baan of stage'. Vroeger werd daar echter amper naar gekeken. Oh je hebt weleens zelf een PC in elkaar geschroeft? Vinkje.
pi_152750858
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:18 schreef LekkerMoeilijk het volgende:
Ik ontvang een salaris van ¤11,- bruto, daar zit dan meteen mijn vakantie geld, eventuele reiskosten, vrije dagen etc. etc. bij in

Ja het is triest en dat weet ik. En ja ik word uitgebuit maar wat doe je eraan. Ik heb jaren voor een uitzendbureau gewerkt waar ik al blij moest zijn met een salaris van ¤8,- per uur. Vandaar ook mijn opleiding in de beveiliging die ik in 24 weken behaald heb maar wat mij wel ¤4000 euro heeft gekost. (particuliere school, kosten waren voor mijzelf en geen studie financiering) . Lang voor gespaard omdat ik ook mijn eigen vaste lasten heb. Woning, verzekeringen, boodschappen etc. en dat voor één huishouden.

het is makkelijk gezegd dat ik maar een andere opleiding moet doen terwijl ik deze nog afbetaal. Ook voor mijn eigen geld allerlei certificaten behaald om mijn kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. Zoals je al kon lezen is het in de IT niets opgeschoten.
Ik wil wel even inhaken. Hoop niet dat je je slecht gaat voelen omdat ineens iedereen van alles te zeggen heeft over je. Vergeet niet dat je wél gewoon werkt en dat in elk geval voor elkaar hebt. Je had ook thuis kunnen gaan kniesoren, maar dat doe je niet. Petje af daarvoor!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 15:50:24 #223
444595 LekkerMoeilijk
Wilders for President!
pi_152751258
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:35 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Als je inderdaad niet meer dan 359 euro aan belastingen hebt betaald, dan krijg je inderdaad niet meer terug. Dat is wel logisch. Ik ben er vanuit gegaan dat je gewoon het hele jaar fulltime werkte.
Klopt. Tijdens mijn opleiding moest ik ook veel (onbetaalde) stage uren maken waardoor ik maar parttime kon werken.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 15:51:23 #224
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152751288
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:38 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik wil wel even inhaken. Hoop niet dat je je slecht gaat voelen omdat ineens iedereen van alles te zeggen heeft over je. Vergeet niet dat je wél gewoon werkt en dat in elk geval voor elkaar hebt. Je had ook thuis kunnen gaan kniesoren, maar dat doe je niet. Petje af daarvoor!
Dat is natuurlijk ook wel zo. Maar om wie het ook gaat: werken moet lonen. Ik word nergens depressief van. Maar als ik steeds vaker hoor hoe men met werknemers in bepaalde branches omgaat dan draait mijn maag om. Als je die hele sollicitatie procedures al bekijkt dan valt je niets meer te binnen.
Ik las ergens een stukje van iemand die in Zwitserland solliciteerde hoe makkelijk het daar gaat. Voor mij geheel herkenbaar en zo ging het 30 jaar geleden in Duitsland ook. Hele andere manier van solliciteren.

En kniezen moet je inderdaad nooit. Je probeert iemand te helpen daar waar het kan. Tips te geven.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 19 mei 2015 @ 15:51:54 #225
444595 LekkerMoeilijk
Wilders for President!
pi_152751301
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:35 schreef Loveless85 het volgende:
Zie dit soort dingen:

http://www.werkenbijpeak-(...)ewerker-utrecht.html

[..]

https://vacatures.werkenb(...)locaties-207373.html

[..]

Dat is allemaal vrij breed 'ervaring tijdens eerdere baan of stage'. Vroeger werd daar echter amper naar gekeken. Oh je hebt weleens zelf een PC in elkaar geschroeft? Vinkje.
Sollicitatie is de deur uit. Ik zou het je laten weten als ik wat hoor. Hoe negatief het ook klinkt ik weet het antwoord toch al.

Tijdens mijn opleiding heb ik inderdaad velen computers gedemonteerd en geassembleerd.
pi_152751456
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:51 schreef Cherna het volgende:
Dat is natuurlijk ook wel zo. Maar om wie het ook gaat: werken moet lonen. Ik word nergens depressief van. Maar als ik steeds vaker hoor hoe men met werknemers in bepaalde branches omgaat dan draait mijn maag om. Als je die hele sollicitatie procedures al bekijkt dan valt je niets meer te binnen.
Ik las ergens een stukje van iemand die in Zwitserland solliciteerde hoe makkelijk het daar gaat. Voor mij geheel herkenbaar en zo ging het 30 jaar geleden in Duitsland ook. Hele andere manier van solliciteren.

En kniezen moet je inderdaad nooit. Je probeert iemand te helpen daar waar het kan. Tips te geven.
Tsja, het is geen prettige situatie, maar de werkgevers hoeven ook weer niet perse de weldoeners van het land te zijn. Het is niet alleen voor ons een lastige tijd, maar ook voor bedrijven. In veel branches is het worstelen om het hoofd boven water te houden.

Het wordt wel beter, nog even doorbijten!
pi_152751486
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:51 schreef LekkerMoeilijk het volgende:
Sollicitatie is de deur uit. Ik zou het je laten weten als ik wat hoor. Hoe negatief het ook klinkt ik weet het antwoord toch al.
Je hebt binnen 15 minuten een sollicitatiebrief gestuurd? :o
  dinsdag 19 mei 2015 @ 15:59:06 #228
444595 LekkerMoeilijk
Wilders for President!
pi_152751510
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:58 schreef Queller het volgende:

[..]

Je hebt binnen 15 minuten een sollicitatiebrief gestuurd? :o
Was alleen je cv bijvoegen en kijken of alles klopte en een korte motivatie :)
pi_152751534
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:59 schreef LekkerMoeilijk het volgende:
Was alleen je cv bijvoegen en kijken of alles klopte en een korte motivatie :)
Ja, dat zie ik. Maar ik ga er vanuit dat de recruiter ook ziet dat je binnen een kwartier klaar was -O-
pi_152751620
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:59 schreef Queller het volgende:

[..]

Ja, dat zie ik. Maar ik ga er vanuit dat de recruiter ook ziet dat je binnen een kwartier klaar was -O-
Mooi toch, kan hij gelijk zien hoe efficient je werkt :P
pi_152751704
Een goed CV en dito LinkedIn doet iig in de IT wonderen. Maar dat gaat hier een beetje offtopic, en er zijn vast wat andere topics die daar beter bij aansluiten, en waar je eventueel je CV kan laten nalezen.

En met goed bedoel ik; nette opmaak, duidelijk, geen taal- en stijlfouten, helder omschreven, ambitieus maar toch eerlijk. Niet zozeer 'goed' dat je CEO bent geweest bij Unilever.

Denk ook aan wáár je op solliciteert. Misschien heb je nu even met één zin vermeldt dat je vroeger stage liep in de IT, en staan je certificeringen in die richting onder het kopje 'Diverse IT certificaten', simpelweg omdat je vorige keer solliciteerde op een beveiligingsbaan, en het dus niet relevant was. Zorg dat je dat netjes uitschrijft, en minimaliseer bv. andere niet relevante zaken voor deze banen.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:05:24 #232
444595 LekkerMoeilijk
Wilders for President!
pi_152751710
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:57 schreef Queller het volgende:

[..]

Tsja, het is geen prettige situatie, maar de werkgevers hoeven ook weer niet perse de weldoeners van het land te zijn. Het is niet alleen voor ons een lastige tijd, maar ook voor bedrijven. In veel branches is het worstelen om het hoofd boven water te houden.

Het wordt wel beter, nog even doorbijten!
In de beveiliging is het de laatste jaren al niet best. De reden dat ik voor de beveiliging koos was omdat je binnen 24 weken klaar kon zijn en ik best wel centraal woon (Apeldoorn). Maar veel bedrijven hanteren een woon/werk afstand van max. 30 km. Daar kwam ik later achter. Utrecht, Nijmegen, Amersfoort en Arnhem kom ik nog niet eens binnen. Laat staan Amsterdam en/of Rotterdam :(

Ik mis gewoon de ploegen toeslag. Helaas werk ik dagdiensten en geen weekenden en/of 's nachts.
pi_152751784
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:05 schreef Loveless85 het volgende:
Een goed CV en dito LinkedIn doet iig in de IT wonderen. Maar dat gaat hier een beetje offtopic, en er zijn vast wat andere topics die daar beter bij aansluiten, en waar je eventueel je CV kan laten nalezen.
WGR / Werkzoekend #114 Waar we willen werken!

quote:
En met goed bedoel ik; nette opmaak, duidelijk, geen taal- en stijlfouten, helder omschreven, ambitieus maar toch eerlijk. Niet zozeer 'goed' dat je CEO bent geweest bij Unilever.

Denk ook aan wáár je op solliciteert. Misschien heb je nu even met één zin vermeldt dat je vroeger stage liep in de IT, en staan je certificeringen in die richting onder het kopje 'Diverse IT certificaten', simpelweg omdat je vorige keer solliciteerde op een beveiligingsbaan, en het dus niet relevant was. Zorg dat je dat netjes uitschrijft, en minimaliseer bv. andere niet relevante zaken voor deze banen.
En als je je motivatie dan ook nog een beetje laat aansluiten op de werkgever, dan ziet het er al heel anders uit.

Mijn ervaring is dat je daar wel een uurtje of wat mee bezig bent...
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:07:35 #234
444595 LekkerMoeilijk
Wilders for President!
pi_152751788
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:05 schreef Loveless85 het volgende:
Een goed CV en dito LinkedIn doet iig in de IT wonderen. Maar dat gaat hier een beetje offtopic, en er zijn vast wat andere topics die daar beter bij aansluiten, en waar je eventueel je CV kan laten nalezen.

En met goed bedoel ik; nette opmaak, duidelijk, geen taal- en stijlfouten, helder omschreven, ambitieus maar toch eerlijk. Niet zozeer 'goed' dat je CEO bent geweest bij Unilever.

Denk ook aan wáár je op solliciteert. Misschien heb je nu even met één zin vermeldt dat je vroeger stage liep in de IT, en staan je certificeringen in die richting onder het kopje 'Diverse IT certificaten', simpelweg omdat je vorige keer solliciteerde op een beveiligingsbaan, en het dus niet relevant was. Zorg dat je dat netjes uitschrijft, en minimaliseer bv. andere niet relevante zaken voor deze banen.
Dit is mijn meest recente stuk uit mijn cv

Werkervaring

• 01/2015 – Heden Beveiliging/Gerechtsbode

Rechtbank Gelderland

Begeleiden van zittingen, controle op technische faciliteiten en de aanvoer van dossiers. Zorgdragen
voor de ontvangst, registratie en begeleiding van de procespartijen, informatie verschaffen aan de
aanwezigen over de voortgang van zittingen, handhaven van de orde en rust in de zittingszalen en
openbare ruimtes, aanvullende administratieve taken.
pi_152751892
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:07 schreef Queller het volgende:

[..]

WGR / Werkzoekend #114 Waar we willen werken!

[..]

En als je je motivatie dan ook nog een beetje laat aansluiten op de werkgever, dan ziet het er al heel anders uit.

Mijn ervaring is dat je daar wel een uurtje of wat mee bezig bent...
Jup, zeker als je hem nog even laat nalezen door een ander. Wat ook wel erg handig is. Je ziet het vaak zelf niet, maar die vissen er altijd nog wat kromme zinnen en taalfoutjes uit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:07 schreef LekkerMoeilijk het volgende:

[..]

Dit is mijn meest recente stuk uit mijn cv

Werkervaring

• 01/2015 – Heden Beveiliging/Gerechtsbode

Rechtbank Gelderland

Begeleiden van zittingen, controle op technische faciliteiten en de aanvoer van dossiers. Zorgdragen
voor de ontvangst, registratie en begeleiding van de procespartijen, informatie verschaffen aan de
aanwezigen over de voortgang van zittingen, handhaven van de orde en rust in de zittingszalen en
openbare ruimtes, aanvullende administratieve taken.
Helder, al is bv. zorg dragen alweer twee worden volgens mij :P en heb je nu één korte en één ellenlange zin.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:13:28 #236
444595 LekkerMoeilijk
Wilders for President!
pi_152751962
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:11 schreef Loveless85 het volgende:

[..]


[..]

Helder, al is bv. zorg dragen alweer twee worden volgens mij :P en heb je nu één korte en één ellenlange zin.
Bedankt voor het vissen, ik pas het meteen even aan ;)
pi_152751975
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:11 schreef Loveless85 het volgende:
Jup, zeker als je hem nog even laat nalezen door een ander. Wat ook wel erg handig is. Je ziet het vaak zelf niet, maar die vissen er altijd nog wat kromme zinnen en taalfoutjes uit.
Of iemand anders eens een brief voor je laten schrijven. Die zijn vaak iets gedurfder, meer uitgesproken. Kan heel aparte ervaringen opleveren (sprak ze uit ervaring).

Ow ja, we gingen weer ontopic :@
pi_152751997
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:13 schreef LekkerMoeilijk het volgende:
Bedankt voor het vissen, ik pas het meteen even aan ;)
'zorgdragen' is goed hoor :)
pi_152752320
Vandaar dat ik het altijd laat nalezen
pi_152752328
na lezen
pi_152752337
nale zen
pi_152752817
01: Bedrijfstak: Civiele Techniek
02: Functie: Junior Tendermanager
03: Opleiding: HBO/WO
04: Leeftijd: 32
05: Aantal uren per week: Volgens contract 40uur
06: Aantal vakantiedagen: 43
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 3700
09: Netto maand salaris: Zal wel iets van 2100 zijn.
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: Jaar of 5
12: Goodies: Nope
13: Tevreden?: Ja hoor, veel verantwoordelijkheden en leuke sfeer. De stress en piekmomenten horen bij the job. Iemand met een vergelijkbare job hier?
pi_152755180
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:40 schreef ik.ben.hier het volgende:
08: Bruto maand salaris: 3700
09: Netto maand salaris: Zal wel iets van 2100 zijn.
Never. Ik heb 3500 en moet mijn eerste netto loon nog krijgen, maar zelfs na aftrek leaseauto (polo 14%) moet er nog zo'n 2300 overblijven. Ik denk eerder 2400-2500 voor jou dus ;-)

edit: http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto 2558,50 voor 3700 dus
  dinsdag 19 mei 2015 @ 18:26:47 #244
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_152756476
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 17:46 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Never. Ik heb 3500 en moet mijn eerste netto loon nog krijgen, maar zelfs na aftrek leaseauto (polo 14%) moet er nog zo'n 2300 overblijven. Ik denk eerder 2400-2500 voor jou dus ;-)

edit: http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto 2558,50 voor 3700 dus
Pensioenpremie en bijtelling kan zomaar hard gaan.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_152757301
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 17:46 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Never. Ik heb 3500 en moet mijn eerste netto loon nog krijgen, maar zelfs na aftrek leaseauto (polo 14%) moet er nog zo'n 2300 overblijven. Ik denk eerder 2400-2500 voor jou dus ;-)

edit: http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto 2558,50 voor 3700 dus
Ik heb het idee dat er in de infra meer pensioen wordt ingehouden dan bij andere sectoren. Ik verwacht dat het netto meer bij datgene uitkomt wat ik opschreef.
Hiervoor zat ik op 3400 bruto, wat ong rond de 2000 netto was.
pi_152759447
01: Bedrijfstak: Voedselindustrie
02: Functie: Logistiek operator
03: Opleiding: geen
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 33
06: Aantal vakantiedagen: 26
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 2360
09: Netto maand salaris: 1900
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 4 jaar
12: Goodies: Prestatie gerichte bonus, vakantiedagen kopen via speciaal programma
13: Tevreden?: Ja, zeker. Werk is leuk, veel doorgroeimogelijkheden.
pi_152761464
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 18:46 schreef ik.ben.hier het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat er in de infra meer pensioen wordt ingehouden dan bij andere sectoren. Ik verwacht dat het netto meer bij datgene uitkomt wat ik opschreef.
Hiervoor zat ik op 3400 bruto, wat ong rond de 2000 netto was.
Pfoeh wat een verschil! Hier houdt je van 2750 bruto ongeveer 2000 netto over... (Zorg CAO)
pi_152762867
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 19:33 schreef Wouzziej het volgende:
01: Bedrijfstak: Voedselindustrie
02: Functie: Logistiek operator
03: Opleiding: geen
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 33
06: Aantal vakantiedagen: 26
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 2360
09: Netto maand salaris: 1900
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 4 jaar
12: Goodies: Prestatie gerichte bonus, vakantiedagen kopen via speciaal programma
13: Tevreden?: Ja, zeker. Werk is leuk, veel doorgroeimogelijkheden.
Geen Vapro nodig gehad? Neem aan dat je nog wel een onregelmatigheidstoeslag krijgt?
pi_152764625
Nee, geen Vapro nodig. Wel mee bezig via mm werkgever.

Dit is inclusief ploegentoeslag.
Exclusief zit ik op 1800 bruto.

Ben momenteel pas 5 maanden werkzaam bij het bedrijf.
pi_152781264
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 18:26 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Pensioenpremie en bijtelling kan zomaar hard gaan.
Oh, als we de bijtelling er bij optellen wordt het helemaal een scheef topic... de 1 rijdt een V60 uit 2014 met nog 0% en de ander een Audi met 25%, dan krijg je prachtige bruto netto verschillen inderdaad...

Bruto moet ik er dan 200 optellen ofzo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')