abonnement Unibet Coolblue
pi_151350047
Ik kom op internet bedrijven tegen waar je je auto kan verhuren aan particulieren. Ze hebben hele mooie verhalen dat de auto volledig is verzekerd, en ze staan garant voor de overtredingen e.d. die de huurder maakt. Dit lijkt mij een goed idee om te doen omdat ie nu toch een lange tijd stil staat.

Maar volgens mijn gevoel lijkt het op papier veel rooskleuriger dan het is.

Zijn er mensen met ervaring bij zulke bedrijven?

[ Bericht 1% gewijzigd door GekkePoes op 04-04-2015 01:18:01 (. text klopte niet.. ) ]
🐱
pi_151350387
Staan ze ook garant voor het aftrappen van de auto?

Blok koud op zijn donder geven?

It is a rental, go mental.

Mooi spreekwoord. Is er niet voor niets.
pi_151350479
Rental Car Abuse - This is what happens when you shift down to 3rd gear ...:
pi_151350500
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:47 schreef silenthill het volgende:
Staan ze ook garant voor het aftrappen van de auto?

Blok koud op zijn donder geven?

It is a rental, go mental.

Mooi spreekwoord. Is er niet voor niets.
Ja zulke dingen dus... (nog niet eens aan gedacht)

Ze weten het in elk geval heel leuk te brengen op die website :)
🐱
pi_151351876
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:14 schreef GekkePoes het volgende:
en ze staan garant voor de overtredingen e.d. die de huurder maakt.
Klinkt leuker dan het in de praktijk is. Want jij als eigenaar blijft verantwoordelijk. Als die tussenpartij opeens niets meer van zich laat horen, mag jij als eigenaar naar de huurder toe om je geld te halen via de rechter.

Verder laat jouw eigen verzekering het vast niet toe dat je je auto verhuurt.

1 tip: niet doen.
pi_151353078
Ach, als je zelf ook niet zo zuinig bent erop, een hok als een Starlet zou ik ook durven verhuren.
.
pi_151353299
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 10:50 schreef Fer het volgende:
Ach, als je zelf ook niet zo zuinig bent erop, een hok als een Starlet zou ik ook durven verhuren.
Ja, alleen of daar een huur-markt voor is, is weer de volgende vraag ;)
pi_151353488
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:56 schreef Taks999 het volgende:
Rental Car Abuse - This is what happens when you shift down to 3rd gear ...:
The fuck.
pi_151353539
Je auto aan een vreemde verhuren en niet weten wat die ermee uitspoken :r
5 Ferrari's op videoband!
pi_151353545
Ik leen m'n fiets nog niet eens uit.
5 Ferrari's op videoband!
pi_151353567
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 11:24 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Je auto aan een vreemde verhuren en niet weten wat die ermee uitspoken :r
Is hetzelfde als je bloedeigen kind naar de dagopvang brengen, daar weet je ook niet wat ze ermee uitspoken. En dat doet wel iedereen, maar hun auto uitlenen doen ze voor geen goud!
Maar dat is weer een andere discussie.
5 Ferrari's op videoband!
pi_151353575
Je kan altijd een dubbelzijdige dashcam installeren die zowel de weg als de bestuurder filmt en dit als voorwaarde stellen voor de verhuur. Denk dat zoiets wel een afschrikkende werking heeft waardoor mensen automatisch wat netter gaan rijden. Verder gewoon goed kijken aan wie je de auto verhuurt lijkt me.
pi_151353605
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 11:28 schreef Moralitas het volgende:
Je kan altijd een dubbelzijdige dashcam installeren die zowel de weg als de bestuurder filmt en dit als voorwaarde stellen voor de verhuur. Denk dat zoiets wel een afschrikkende werking heeft waardoor mensen automatisch wat netter gaan rijden. Verder gewoon goed kijken aan wie je de auto verhuurd lijkt me.
verhuurt
5 Ferrari's op videoband!
pi_151353648
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 11:30 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

verhuurt
Dank :@
pi_151354230
Ik ben zelf altijd enorm zuinig op de spullen van een ander, zelfs zuiniger dan op mijn eigen spullen.

ik had er niet aan gedacht dat er mensen zijn die auto's huren om deze moedwillig zo veel mogelijk te slopen. Of dat ze het als oud vuil behandelen omdat het toch wel verzekerd is.

Ik heb mijn keus gemaakt, : Niet verhuren.
🐱
pi_151355543
Zelfs de compleet gedeukte Baleno van ma zou ik niet verhuren.
  zondag 5 april 2015 @ 01:41:04 #17
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_151378267
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 01:14 schreef GekkePoes het volgende:

Maar volgens mijn gevoel lijkt het op papier veel rooskleuriger dan het is.

je lijkt wel een ervaringsdeskundige :) Je hebt eigenlijk het antwoord al gegeven. Op papier prima in de praktijk kan het op een ramp uitdraaien als het misgaat.
Ze brengen het heel mooi op de website, maar als het misgaat bijvoorbeeld bij een aanrijding is het fouteboel voor de verhuurder.

Ik zal je wat vertellen uit eigen ervaring met zo een partij als Snappcar, maar het maakt eigenlijk niet welke partij:

Je bent weliswaar verzekerd tijdens de huurperiode, maar als jouw huurder een aanrijding maakt met jouw auto en het zijn schuld, dan gaat de verzekering van de tegenpartij de schade rechtsreeks bij jouw eigen WA-verzekering indienen. De verzekering van de tegenpartij heeft in eerste instantie niets te maken dat de auto een tijdelijke verzekering heeft voor de huurperiode. Jouw eigen WA-verzekering komt achter dat je je auto verhuurt, en dan begint de ellende. In de meeste gevallen zal de verzekering de polis opzeggen. De schade van de tegenpartij wordt uiteindelijk wel vergoed door de aparte verzekering voor de verhuur.
Snappcar (en ook andere bemiddelaars) vertelt jou niet dat bij een aanrijding de schade in eerste instantie direct wordt gedeclareerd bij jouw eigen verzekering. Volgens mij heet dit misleiding.

Het komt er op neer dat je van je eigen WA-verzekering niet mag verhuren, komen ze daar achter dan heb je een probleem.
De verdiensten wegen vaak niet op tegen de nadelen. Een middenklasser die je verhuurt voor ¤30,- houd je maar ¤ 20,- over. Jouw auto maakt flink veel kilometers, dus meer onderhoud.
Boetes ben je gewoon aansprakelijk en het hangt af van jouw huurder of hij bereid is te betalen.

Ik zal je vertellen over mijn ervaringen in de volgende post, anders wordt erg lang verhaal:
  zondag 5 april 2015 @ 01:47:04 #18
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_151378351
Vorig jaar ben ik begonnen om mijn auto te verhuren via Snappcar. Het ging maanden goed, het waren hele keurige huurders, vooral gezinnen en stellen met jonge kinderen die in het weekeind familie bezoeken. Ik was er heel blij en ik kon de maandelijkse kosten en onderhoud mee betalen.

En dan gaat het echt goed mis...
Ik kreeg een huurverzoek van een gast die je in het donker niet wilt tegenkomen. Hij had zich net 2 dagen eerder ingeschreven, had geen beoordeling en had niet eerder een auto gehuurd. Een dag later had hij onder verdachte omstandigheden een aanrijding gemaakt waarbij mijn auto flink is beschadigd. Zijn voorligger remde en hij kon niet op tijd remmen. Een methode die vaak gebruikt wordt om met huurauto's aanrijdingen in scene te zetten.
Mijn auto was economisch totallos verklaard omdat de reparatiekosten hoger waren dan de dagwaarde van de auto. Het geld wat ik aangeboden kreeg was niet genoeg om een vergelijkbare auto te kopen en ik heb uiteindelijk gekozen om de auto te houden en zelf te repareren.
Ik heb de auto gerepareerd met slooponderdelen en ik moest zelfs een deel uit eigen zak betalen.
Ik heb ruim 3 weken zonder auto gezeten en het geld van de verzekering heb ik pas na 5 weken via Snappcar ontvangen. De verzekering - Achmea - had het geld na twee overgemaakt naar Snappcar. Maar i.p.v. dat zij het geld meteen naar mij overmaken, hebben zij het geld 3 weken vastgehouden. Echt schandalig!
Naast de ellende kreeg ik ook gedoe met mijn eigen verzekering. Mijn eigen WA-verzekering is aansprakelijk gesteld en wilde het schadeformulier zien. Ik heb ze doorverwezen naar Achmea, de verzekeraar van Snappcar die uiteindelijk de schade heeft betaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door pechvogel-010 op 05-04-2015 01:55:09 (spelfout) ]
  maandag 6 april 2015 @ 23:04:29 #19
53151 T42
Pinball Wizard
pi_151436143
ik verhuur alleen met mij als chauffeur.
pi_151440161
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 01:47 schreef pechvogel-010 het volgende:
.. verhaal..
Dat je gedoe hebt bij schade vind ik op zich niet zo raar en dat gezeur met dagwaarde is ook niet anders dan bij eigen schade. En blijkbaar heeft de verzekeraar van snapcar het uiteindelijk goed met je eigen verzekering afgehandeld. Het is wel vervelend natuurlijk.. maar het was wel enigszins te voorzien.

Maar nu de hamvraag: ben je uiteindelijk uit je verzekering geknikkerd of is dat uiteindelijk toch goed gekomen? Dat lijkt me de hoofdvraag om te bepalen of het risico aanvaardbaar is.

los van TS dan.. als die enorm zuinig op z'n spullen is dan is uitlenen of verhuren sowieso een slecht idee
  zaterdag 11 april 2015 @ 21:59:33 #21
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_151591575
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 06:04 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Maar nu de hamvraag: ben je uiteindelijk uit je verzekering geknikkerd of is dat uiteindelijk toch goed gekomen? Dat lijkt me de hoofdvraag om te bepalen of het risico aanvaardbaar is.

los van TS dan.. als die enorm zuinig op z'n spullen is dan is uitlenen of verhuren sowieso een slecht idee
Ze zijn nog aan het onderzoeken. Ik ga er vanuit dat de verzekering wordt opgezegd. Saat in de voorwaarden dat verhuur niet mag.

Ik overweeg om misschien meteen over te stappen voordat het zo ver is. Dan kunnen ze mij niet meer uitgooien. Of is zeg ik iets onzinnigs????
  FOK!fotograaf maandag 13 april 2015 @ 01:01:42 #22
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151634133
Hoe groot is de kans dat als je eruit gegooid wordt, je alleen nog bij Rialto terecht kan?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 13 april 2015 @ 17:46:53 #23
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_151651402
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 01:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
Hoe groot is de kans dat als je eruit gegooid wordt, je alleen nog bij Rialto terecht kan?
Ik heb geen idee. Als je eruit wordt gegooid, moet je natuurlijk bij jouw volgende verzekering vermelden dat je verzekering is opgezegd is. Dan is de kans groot dat de nieuwe verzekering jou weigert.
Je kunt altijd terecht bij Achmea de enige verzekering die verhuur van je eigen auto toelaat, alleen de premie is twee keer zo hoog als de goedkoopste verzekering wat ik nu betaal.
Achmea is overigens de verzekeraar van bemiddelaars zoals Mywheels en Snappcar.
pi_151701048
Dit zal maar met jouwe gedaan worden:
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 20 april 2015 @ 20:33:54 #25
426061 hockeyertje
hva-gelderland
pi_151871053
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 08:25 schreef delano.888 het volgende:
Dit zal maar met jouwe gedaan worden:
Dit is wel echt een debiel he, samen met 4 vrienden van de zomer een auto gehuurd. Natuurlijk rijd je normaal. wel 2 keer met piepende bandjes weggereden in boedapest en de topsnelheid getest terwijl hij nog geen 1000 km gereden had. Maar voor de rest gewoon netjes gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')