Ik heb geen idee wat ik kan verwachten in die 60 minuten, dus ik laat mij, denk ik, verrassen. Ik vrees dat het niet meer wordt dan alleen sturen.quote:Op zaterdag 11 april 2015 09:50 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Bij een kut instructeur gelijk naar een andere vragen.. Eventueel zelfs naar een andere rijschool. Je zit toch +/- 30 uur met die gast in de auto, dan is het wel fijn als het een goede instructeur is.
Maar ik verwacht niet dat het zo ver zal komen
Veel succes
Er zullen nog wel 300 verbeterpunten komen uiteindelijk.quote:Op zaterdag 11 april 2015 13:40 schreef Super-B het volgende:
Proefles achter de rug en het was erg aangenaam! Ik werd niet direct in het diepe gegooid, maar ik ging geleidelijk de diepte in. Desondanks mocht ik na ongeveer 6 - 7 minuten zelf de controle hebben over het gaspedaal en na een kwartier, na de start van de proefles, ook voor het rempedaal.
Echter mocht ik nog helemaal niets te maken hebben met de koppeling en de versnellingsschakelaar. Het enige daaraan was dat ik bij ongeveer 2300-2500 toeren het gaspedaal moest loslaten om zodoende de rij-instructeur ruimte te geven om het koppelwerk te laten doen.
Verbeterpunten;
-Het nemen van bochten: bij strakke bochten ging het prima, maar bij brede bochten nam ik de bocht of té breed of té strak, waardoor ik moest bijsturen.
-Remmen bij verkeerslichten: ik remde té vroeg, waardoor er meer ruimte tussen mij en de voorligger zat dan hoort (in der mate dat ik de gehele achterkant van de auto kon zien).
-Toeren soms vergeten in de gaten te houden, waardoor de rij-instructeur even moest melden dat ik het gaspedaal moest loslaten zodat hij kon schakelen.
Absoluut, maar hij vond het zelf wel redelijk prima gaan voor een proefles. Ik had genoten van het rijden, dat wil je niet weten.quote:Op zaterdag 11 april 2015 13:44 schreef Messina het volgende:
[..]
Er zullen nog wel 300 verbeterpunten komen uiteindelijk.
Gelukkig maar! Gaat helemaal goedkomenquote:Op zaterdag 11 april 2015 13:48 schreef Super-B het volgende:
[..]
Absoluut, maar hij vond het zelf wel redelijk prima gaan voor een proefles. Ik had genoten van het rijden, dat wil je niet weten.
In het begin leek de snelweg mij een tikkeltje spannend, maar het viel allemaal reuze mee!
Vast wel. Ik wacht met smart op de volgende lessen en verheug me op het moment al voor mijn rijbewijs. Denk nu al aan het kopen van een auto. Nu ik zelf les snap ik beter waarom anderen al gauw dachten aan het kopen van een auto.quote:Op zaterdag 11 april 2015 13:50 schreef Messina het volgende:
[..]
Gelukkig maar! Gaat helemaal goedkomen
Ik herken dit enthousiasme zo erg .quote:Op zaterdag 11 april 2015 13:54 schreef Super-B het volgende:
[..]
Vast wel. Ik wacht met smart op de volgende lessen en verheug me op het moment al voor mijn rijbewijs. Denk nu al aan het kopen van een auto. Nu ik zelf les snap ik beter waarom anderen al gauw dachten aan het kopen van een auto.
De auto waar ik in heb gereden, en waar ik waarschijnlijk de komende lessen mee ga rijden is een zwarte Mercedes A-180. Ik vond het maar een overhypte auto, wat mij al gauw laat herinneren aan een taxi.quote:Op zaterdag 11 april 2015 15:44 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ik herken dit enthousiasme zo erg .
Uiteindelijk 85 uur rijles gehad (y). Ben zonder het door te hebben gehad flink uitgemolken bij de vorige rijschool, maarja.
Proefles heeft mij ¤25 euro gekost. Per lesuur zal het mij ¤34 kosten per 50-60 minuten.quote:Op zaterdag 11 april 2015 15:59 schreef OudeBok het volgende:
Oké, en wat betaal je per uur?
Ik weet nog dat ik lyrisch was over de Citroën C1, haha! Uiteindelijk geëindigd in een Ford Mondeo 2.0 TDCI. Heerlijke auto. En uiteraard, je hebt Mercedes en daarnaast de rest. Zal een mooie setback zijn als je in een koekblik gaat rijden na je examen .
Wow, goedkoop. 50-60 minuten? Variabel?quote:Op zaterdag 11 april 2015 16:01 schreef Super-B het volgende:
[..]
Proefles heeft mij ¤25 euro gekost. Per lesuur zal het mij ¤34 kosten per 50-60 minuten.
Het is 50 minuten, maar het viel mij op dat de rij-instructeur niet erg strikt was met de tijd en geen 'haastig' indruk gaf. Een pluspunt te noemen dus. Het werd uiteindelijk ongeveer 55 minuten rijden en nog een 5-10 minuten eindpraatje (voortgangsgesprek). 100 minuten zal mij dus ¤68 kosten.quote:Op zaterdag 11 april 2015 16:04 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Wow, goedkoop. 50-60 minuten? Variabel?
Ik les al vanaf het begin 90 minuten, vind ik fijner dan 60 minuten, want een uurtje is zo afgelopen..quote:Op zaterdag 11 april 2015 16:30 schreef Super-B het volgende:
[..]
Het is 50 minuten, maar het viel mij op dat de rij-instructeur niet erg strikt was met de tijd en geen 'haastig' indruk gaf. Een pluspunt te noemen dus. Het werd uiteindelijk ongeveer 55 minuten rijden en nog een 5-10 minuten eindpraatje (voortgangsgesprek). 100 minuten zal mij dus ¤68 kosten.
Waarschijnlijk ga ik gewoon volgende week zaterdag weer rijden, maar ik vraag mij af wat beter is; 50 minuten of 100 minuten? Aan de ene kant lijkt 100 mij goed, maar aan de andere kant lijkt 50 mij ook prima, aangezien ik nog in de beginfase zit.
In het begin hoe dan ook zo 100 minuten. Naarmate je meer ervaring krijgt, volstaan de 50-60 minuten ook. Ik kreeg in het begin ook die 90 minuten. Na flink wat uur bleef ik 90 minuten rijden, maar die andere rijschool waar ik uiteindelijk mijn rijbewijs gehaald heb, doet maximaal 60 minuten, en anders meteen 120. Ik merkte, dat ik 60 minuten perfect waren om alle puntjes op de i te zetten. Anderhalf uur zou dan echt overbodig zijn. 60 volle minuten gingen niet eens zo supersnel voorbij voor mijn gevoel. Was precies genoeg om echt te rijden. Als je ook nog alle bijzonder manoeuvres moet leren, dan is 90 inderdaad beter want dan kan je het indelen in 60 rijden, 30 oefenen met de manoeuvres. Dus ja, 90 tot 100 minuten in het begin en daarna lekker afbouwen naar 60 zo, zou prima moeten werken.quote:Op zaterdag 11 april 2015 16:30 schreef Super-B het volgende:
[..]
Het is 50 minuten, maar het viel mij op dat de rij-instructeur niet erg strikt was met de tijd en geen 'haastig' indruk gaf. Een pluspunt te noemen dus. Het werd uiteindelijk ongeveer 55 minuten rijden en nog een 5-10 minuten eindpraatje (voortgangsgesprek). 100 minuten zal mij dus ¤68 kosten.
Waarschijnlijk ga ik gewoon volgende week zaterdag weer rijden, maar ik vraag mij af wat beter is; 50 minuten of 100 minuten? Aan de ene kant lijkt 100 mij goed, maar aan de andere kant lijkt 50 mij ook prima, aangezien ik nog in de beginfase zit.
Geen flauw idee. Ik heb daar overheen gekeken, aangezien het maar een verschil is van 10 minuten. Ik denk dat het waarschijnlijk zo is in verband met een grotere winst in combinatie met een lagere prijs.quote:Op zaterdag 11 april 2015 17:12 schreef OudeBok het volgende:
[..]
In het begin hoe dan ook zo 100 minuten. Naarmate je meer ervaring krijgt, volstaan de 50-60 minuten ook. Ik kreeg in het begin ook die 90 minuten. Na flink wat uur bleef ik 90 minuten rijden, maar die andere rijschool waar ik uiteindelijk mijn rijbewijs gehaald heb, doet maximaal 60 minuten, en anders meteen 120. Ik merkte, dat ik 60 minuten perfect waren om alle puntjes op de i te zetten. Anderhalf uur zou dan echt overbodig zijn. 60 volle minuten gingen niet eens zo supersnel voorbij voor mijn gevoel. Was precies genoeg om echt te rijden. Als je ook nog alle bijzonder manoeuvres moet leren, dan is 90 inderdaad beter want dan kan je het indelen in 60 rijden, 30 oefenen met de manoeuvres. Dus ja, 90 tot 100 minuten in het begin en daarna lekker afbouwen naar 60 zo, zou prima moeten werken.
Mag ik vragen waarom die trouwens 50 minuten doet en geen 60? Of weet je dat niet?
Klein tipje: je hoeft niet naar de toerenteller te kijken, je hoort makkelijk aan de motor of hij te hard 'blaast' en je dus moet schakelen.quote:Op zaterdag 11 april 2015 13:40 schreef Super-B het volgende:
Proefles achter de rug en het was erg aangenaam! Ik werd niet direct in het diepe gegooid, maar ik ging geleidelijk de diepte in. Desondanks mocht ik na ongeveer 6 - 7 minuten zelf de controle hebben over het gaspedaal en na een kwartier, na de start van de proefles, ook voor het rempedaal.
Echter mocht ik nog helemaal niets te maken hebben met de koppeling en de versnellingsschakelaar. Het enige daaraan was dat ik bij ongeveer 2300-2500 toeren het gaspedaal moest loslaten om zodoende de rij-instructeur ruimte te geven om het koppelwerk te laten doen.
Verbeterpunten;
-Het nemen van bochten: bij strakke bochten ging het prima, maar bij brede bochten nam ik de bocht of té breed of té strak, waardoor ik moest bijsturen.
-Remmen bij verkeerslichten: ik remde té vroeg, waardoor er meer ruimte tussen mij en de voorligger zat dan hoort (in der mate dat ik de gehele achterkant van de auto kon zien).
-Toeren soms vergeten in de gaten te houden, waardoor de rij-instructeur even moest melden dat ik het gaspedaal moest loslaten zodat hij kon schakelen.
En dit, maar dat is gewenning en leren kennen van je auto. Zo gepiept, though.quote:Op zaterdag 11 april 2015 19:14 schreef Reemi het volgende:
[..]
Klein tipje: je hoeft niet naar de toerenteller te kijken, je hoort makkelijk aan de motor of hij te hard 'blaast' en je dus moet schakelen.
Gaan we uit van 5 dagen werkweek en 11u per dag: 11 x 0.11 = ¤1,21 = 6 euro per week ongeveer. Dat keer zo'n 48 om vrije weken mee te rekenen is 288 euro meer op jaarbasis . Of dat nou zó'n voordeel is :p. Maar goed, het gaat om de kwaliteit van zijn lessen en niet om de prijs, gelukkig . Vind het al heel wat dat je zo'n goedkope hebt kunnen vinden! Ik was eerst 37, bij de laatste 45 per uur kwijt.quote:Op zaterdag 11 april 2015 18:23 schreef Super-B het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Ik heb daar overheen gekeken, aangezien het maar een verschil is van 10 minuten. Ik denk dat het waarschijnlijk zo is in verband met een grotere winst in combinatie met een lagere prijs.
¤34 / 60 minuten = 0,57
¤34 / 50 minuten = 0,68
Het scheelt hem dus ¤0,11 (in zijn voordeel) per minuut door 50 minuten aan te bieden in plaats van 60 minuten.
Het zou mij niet eens verbazen als de rijschool daaraan heeft gedacht. Ik zou er in ieder geval wel aan denken, als ik rijschooleigenaar was.quote:Op zaterdag 11 april 2015 19:35 schreef OudeBok het volgende:
[..]
En dit, maar dat is gewenning en leren kennen van je auto. Zo gepiept, though.
[..]
Gaan we uit van 5 dagen werkweek en 11u per dag: 11 x 0.11 = ¤1,21 = 6 euro per week ongeveer. Dat keer zo'n 48 om vrije weken mee te rekenen is 288 euro meer op jaarbasis . Of dat nou zó'n voordeel is :p. Maar goed, het gaat om de kwaliteit van zijn lessen en niet om de prijs, gelukkig . Vind het al heel wat dat je zo'n goedkope hebt kunnen vinden! Ik was eerst 37, bij de laatste 45 per uur kwijt.
Dat is zeker waar. Concentratie ben je na zo'n 70 minuten echt rijden vooral in het begin zeker kwijt. Twee keer per week is een prima frequentie, zelfs als je al meer ervaring op hebt gedaan. Ik was na 2 uur rijles in het begin echt gewoon moe, mentaal. Komt zoveel op je af.quote:Op zaterdag 11 april 2015 22:39 schreef Super-B het volgende:
[..]
Het zou mij niet eens verbazen als de rijschool daaraan heeft gedacht. Ik zou er in ieder geval wel aan denken, als ik rijschooleigenaar was.
Ik heb even met het thuisfront gesproken en zij raden mij aan om gewoon twee keer per week te lessen (50 minuten per keer), bijvoorbeeld eenmaal op een woensdag en andermaal op een zaterdag of iets dergelijks. Dit omdat ik dan niet direct in het diepe terecht kom. Advies van het thuisfront; na zo ongeveer 10 lessen twee lessen achter elkaar beginnen te nemen, want de kans is groter dat de concentratie verloren gaat binnen die 100 minuten.
Het ligt eraan waar je woont en of je leerlingen moet ophalen die redelijk ver wonen. Ik moest vanaf mijn huis soms leerlingen wegbrengen waarvan de reistijd kon oplopen tot een half uur. Vooral als er drukte of file was.quote:Op zaterdag 11 april 2015 16:30 schreef Super-B het volgende:
[..]
Het is 50 minuten, maar het viel mij op dat de rij-instructeur niet erg strikt was met de tijd en geen 'haastig' indruk gaf. Een pluspunt te noemen dus. Het werd uiteindelijk ongeveer 55 minuten rijden en nog een 5-10 minuten eindpraatje (voortgangsgesprek). 100 minuten zal mij dus ¤68 kosten.
Waarschijnlijk ga ik gewoon volgende week zaterdag weer rijden, maar ik vraag mij af wat beter is; 50 minuten of 100 minuten? Aan de ene kant lijkt 100 mij goed, maar aan de andere kant lijkt 50 mij ook prima, aangezien ik nog in de beginfase zit.
Waarom is dat precies beter voor jou? Het is hooguit beter voor haar, minder benzineverbruik.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:31 schreef OudeBok het volgende:
Bij mijn laatste rijinstructrice moest je zelf naar een centraal punt in het examengebied komen. Zo garandeerde ze 60 minuten les, zonder anderen naar huis te hoeven rijden. Veel beter.
Alleen les in het examengebied, en niet daarbuiten. Heb bij m'n vorige rijopleider echt door half Amsterdam en omstreken gereden, met als gevolg dat ik op m'n examen twee keer in flink beroerde situaties ben gekomen, omdat ik Amsterdam-West niet goed genoeg kende. Er zijn daar bepaalde dingen, die je gewoon moet weten.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:34 schreef Messina het volgende:
[..]
Waarom is dat precies beter voor jou? Het is hooguit beter voor haar, minder benzineverbruik.
Twee uur les was bij mij gewoon twee uur les. Met of zonder andere leerling in de auto
Je moet op elke situatie kunnen reageren, niet alleen op de voor jou bekende gedeeltes.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:39 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Alleen les in het examengebied, en niet daarbuiten. Heb bij m'n vorige rijopleider echt door half Amsterdam en omstreken gereden, met als gevolg dat ik op m'n examen twee keer in flink beroerde situaties ben gekomen, omdat ik Amsterdam-West niet goed genoeg kende. Er zijn daar bepaalde dingen, die je gewoon moet weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |