abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172815446
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 09:41 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Daarmee bedoelde ik niet, dat ik de hollandse directheidscultuur waardeerde. En wat jij schijnheilig noemt noem ik beleefdheid om aan te geven, dat een engelsman in veel gevallen niet meteen een conflictsituatie wil creeëren en de ander een kans wil geven om zijn of haar mening of denkwijze aan te passen zonder gezichtsverlies.
Een Nederlander wil helemaal geen conflictsituatie creëren door gewoon er geen doekjes om te winden en gewoon te zeggen waar het op staat.. Je voorkomt misverstanden..

Hier lijdt je geen gezichtsverlies als je je mening of denkwijze aanpast.. Gewoon toe kunnen geven dat je fout zat/je mening veranderd is, wordt juist gezien van een teken van een sterke persoonlijkheid..

De Hollandse directheid is niet beter of minder dan de Engelse beleefdheid, het is anders. Het is belangrijk om je bewust te zijn van de verschillen en je manier van zenden en ontvangen/interpreteren daarop aanpast als je contact hebt met iemand uit de andere cultuur.
  maandag 31 juli 2017 @ 23:00:48 #102
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_172819500
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 20:39 schreef madam-april het volgende:

[..]

Een Nederlander wil helemaal geen conflictsituatie creëren door gewoon er geen doekjes om te winden en gewoon te zeggen waar het op staat.. Je voorkomt misverstanden..

Hier lijdt je geen gezichtsverlies als je je mening of denkwijze aanpast.. Gewoon toe kunnen geven dat je fout zat/je mening veranderd is, wordt juist gezien van een teken van een sterke persoonlijkheid..

De Hollandse directheid is niet beter of minder dan de Engelse beleefdheid, het is anders. Het is belangrijk om je bewust te zijn van de verschillen en je manier van zenden en ontvangen/interpreteren daarop aanpast als je contact hebt met iemand uit de andere cultuur.
Zeer wijs gesproken. Ik bedoelde trouwens niet, dat Nederlanders een conflict opzoeken, maar wel vaak creeëren door hun directheid. De scheidslijn tussen directheid en onbeschoftheid is namelijk erg dun.
Horrible Cunt!
pi_172819578
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:17 schreef Seven. het volgende:
Hollandse nuchterheid bestaat niet. Nederlanders hebben een redelijk opgefokt cultuurtje in mijn optiek. Alles wordt tot in de puntjes geregeld (lijkt sterk op Deutsche punktlichkeit) en dat is wel een voordeel maar als iets niet goed georganiseerd is, dan breekt de hel los. Nederlanders zijn erg mondig, en verkondigen luidkeels hun mening. Dat is de Hollandse directheid. Het negatieve eruit pikken en het niet kunnen laten om dat te benadrukken.
Vind dit ook wel. En ik vind Nederlanders ook niet zo gastvrij.
pi_172820212
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:03 schreef Voetbalmeisje het volgende:

[..]

Wat versta jij onder gastvrijheid?
pi_172820286
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:35 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat versta jij onder gastvrijheid?
Kom je ergens, krijg je een kopje thee/koffie met een toffee of zo. En dan rond etenstijd snel de deur weer uit. Vanuit mijn cultuur is dat heel anders. Eet gezellig mee, veel hapjes, etc.
pi_172820558
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:40 schreef Voetbalmeisje het volgende:

[..]

Kom je ergens, krijg je een kopje thee/koffie met een toffee of zo. En dan rond etenstijd snel de deur weer uit. Vanuit mijn cultuur is dat heel anders. Eet gezellig mee, veel hapjes, etc.
Wat jij beschrijft is niet typisch Nederlands hoor.. Binnen de Nederlandse cultuur heb je ook nog een heleboel verschillende sub-culturen.. Wat jij beschrijft zie je over het algemeen bij yuppen en soort gelijke.. Maar in mijn omgeving (zogenaamde arbeidersbuurt) is dat totaal niet zo.. hier is het zoals jij beschrijft over jouw cultuur..
pi_172821709
quote:

[..]

Klopt. Dat is ook een van de redenen waarom ik liever een meisje uit een andere cultuur heb. Weet niet wat jouw cultuur is, maar ik vind bijvoorbeeld surinaamse meiden altijd wel vriendelijk en leuk
pi_172821725
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:55 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat jij beschrijft is niet typisch Nederlands hoor.. Binnen de Nederlandse cultuur heb je ook nog een heleboel verschillende sub-culturen.. Wat jij beschrijft zie je over het algemeen bij yuppen en soort gelijke.. Maar in mijn omgeving (zogenaamde arbeidersbuurt) is dat totaal niet zo.. hier is het zoals jij beschrijft over jouw cultuur..
Ja maar voor de gezelligheid moet je juist in de arbeidersbuurten zijn inderdaad, maar op een dorp valt dat gewoon tegen. Iedereen is zuinig of weet ik veel wat, maar het is vaak karig
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 07:03:39 #109
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_172822853
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:21 schreef Mutiilation het volgende:
De overtreffende trap van Hollandse directheid is Haagse directheid. Als je hier in de ogen van een ander (terecht of onterecht) iets fout doet kan je meteen de grafkanker krijgen. Ik heb dat nooit begrepen.
Nee, dan ben je gewoon een onbeschofte en disrespectvolle hork. Heeft niets met directheid te maken.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_172823820
quote:

[..]

Kan ook. Wat zijn yuppen? Beetje van die snob mensen?
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:44:46 #111
448036 Achterhoker
Wat een Sound!
pi_172826512
Gewoon zeggen wat je denkt, toch vaak een typerende eigenschap voor den Nederlander. De een heeft het meer dan een ander natuurlijk. Persoonlijk mag ik dit wel al hangt het natuurlijk ook van de toon af. In het buitenland vaak minder gewaardeerd maar dat sneaky gedoe moet je ook niet willen.
I don't always listen to Music, but when I do, the neighborhood does too
De vergelijking met Nelis loopt mank.
pi_172827070
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 09:05 schreef Voetbalmeisje het volgende:

[..]

Young Upperclas People. Ofwel jonge kakkers
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:11:07 #113
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_172827237
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 12:59 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Ja op zich wel, maar in Nederland zouden mensen gewoon grapjes maken over dat de koekjes bikkelhard zijn en dat je tanden uit de bek vallen, zonder dat degene die ze heeft meegenomen zich aangevallen voelt. Ik dacht ook gewoon een compliment te maken door te zeggen dat ik ze lekker vond, maar het baksteengedeelte overheerste en degene die ze had meegenomen begon excuses te maken. Dat was helemaal niet m'n bedoeling, want ik was gewoon lekker aan het smikkelen ervan. Dus op dat soort momenten denk ik dan wel van, 'Goh, dit zal dan wel de Nederlandse directheid zijn', ook al ervaar ik het zelf als iets volstrekt normaals.
Jij zegt eigenlijk, ja (ze zijn lekker) maar (ze zijn bikkelhard). En ja maar betekent te vaak neen.

Maar hollandse direktheid wordt door anderen (Azie, UK USA) als lompheid ervaren. Ook dichter in de buurt, denk aan Belgie en Zuid Nederland is men minder direkt. Vaak is deze direktheid onnodig kwetsend. Een positief mens die door zijn omgeving als prettig wordt ervaren zou gewoon zeggen: lekkere koekjes. Bij een auto bv fijne auto, maar jammer van die lelijke kleur. Dit zijn toch geen halszaken. Als het om iets belangrijks gaat oakay, wees dan rechtuit. Maar om eem zelfgebakken koekje, of iemand de lol in zijn nieuwe auto te nemen ....
Het gaat ook om gunnen, om de zon in het water te kunnen zien schijnen.

Je moet het zelf weten wat voor persoon je wilt zijn maar zoveel (moeite) kost het niet om positiever en aardiger te zijn. Laat gewoon het negatieve (wat meer) weg, gun iemand een goed moment.

Amen O~)
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek !!
Daddy daddy, I´m sick. Call the doctor very quick. Doctor doctor shall I die? No my darling do not cry!
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:37:34 #114
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_172829072
quote:

[..]

Is ook mijn ervaring, vooral en net bij de "eenvoudigere" mensen.

Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander ....

:Y
Daddy daddy, I´m sick. Call the doctor very quick. Doctor doctor shall I die? No my darling do not cry!
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:48:36 #115
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_172829312
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 12:04 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Jij bet een lekker "jong". _O- YUP betekent young urban professional (meen ik toch echt).
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:57:18 #116
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_172829528
quote:

[..]

Nou, dan heb je naar nederlandse begrippen niet te klagen, Ben al 2,5 uren ver geweest en moest in een hete zomer na enkele uren vragen of ik svp een glas water mocht. Vuile hufters!

Was in Azie eens bij mensen op bezoek geklommen die woonden in een kleine zelfgemaakte boomhut van wat dunne triplexplaten. Arm als ratten. Eerste wat ze vroegen was of ik wilde eten.
pi_172829789
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 12:04 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Ik vind 't echt sneue types als je zo bent. Dat gierige, brrr.
pi_172832090
Zeg maar gerust Hollandse hufterigheid. Over de meest kleine non-issues hun grote bek opentrekken en een stortvloed aan grove taal roeptoeteren. En dat vervolgens normaal vinden want ja, dat zit gewoon in onze nuchtere aard. Nee, dat is geen nuchterheid dat is klootzakkerij. Vooral in de randstad is dit meer regel dan uitzondering. Gewoon onder water laten lopen die twee Hollandse provincies.
Oh oh, daar begint het gegodverdom alweer! - Lau.
pi_172832354
Vrij direct door een sterke handelsgeest, want tijd = geld en geld moet maar één keer geïnvesteerd worden, dus doe het direct goed.
Google is your friend, abuse your friends
pi_172841618
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 09:05 schreef Voetbalmeisje het volgende:

[..]

Ja, van die bakfiets-types..
pi_172841968
Hollandse directheid associeer ik met Amsterdammers
vooral van de vorige generatie Jordanezen pijpvolk etc die zeiden gelijk waar het op stond
Waren vaak ook eerlijk en direct, Van dat soort mensen weet je gelijk wat je eraan heb.
Tegenwoordig regeert de eigen agenda en is het allemaal wat schijnheiliger geworden.

[ Bericht 67% gewijzigd door Perlenbacher-Weissbier op 01-08-2017 23:02:58 ]
pi_172857610
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 22:37 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja, van die bakfiets-types..
Dat zijn ze dus niet.
ROBODEMONS..................|:(
pi_172857898
quote:

[..]

Geen volk zo gastvrij als de Nederlanders. Gezellig samen eten? Bed, bad, brood en extragratis uitkering tot de vijfde generatie voor iedereen die binnen weet te komen.
pi_172861656
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 12:11 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Jij zegt eigenlijk, ja (ze zijn lekker) maar (ze zijn bikkelhard). En ja maar betekent te vaak neen.

Maar hollandse direktheid wordt door anderen (Azie, UK USA) als lompheid ervaren. Ook dichter in de buurt, denk aan Belgie en Zuid Nederland is men minder direkt. Vaak is deze direktheid onnodig kwetsend. Een positief mens die door zijn omgeving als prettig wordt ervaren zou gewoon zeggen: lekkere koekjes. Bij een auto bv fijne auto, maar jammer van die lelijke kleur. Dit zijn toch geen halszaken. Als het om iets belangrijks gaat oakay, wees dan rechtuit. Maar om eem zelfgebakken koekje, of iemand de lol in zijn nieuwe auto te nemen ....
Het gaat ook om gunnen, om de zon in het water te kunnen zien schijnen.

Je moet het zelf weten wat voor persoon je wilt zijn maar zoveel (moeite) kost het niet om positiever en aardiger te zijn. Laat gewoon het negatieve (wat meer) weg, gun iemand een goed moment.

Amen O~)
Mooi gezegd.
pi_172861869
quote:

[..]

Ik heb dat serieus nog nooit meegemaakt. Eigenlijk mocht ik altijd wel mee eten. Heeft misschien ook te maken met wat voor soort mensen je omgaat.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')