abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 april 2015 @ 13:54:58 #26
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_151327531
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Herken dit persoonlijk totaal niet.
Ik ook niet.
(desgevraagd) gewoon zeggen wat je vindt, zonder er doekjes om te winden
pi_151327573
quote:
8s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:33 schreef corehype het volgende:

[..]

Ik vind dat nou zo stom :')
Lekker tot op het bot bekritiseren, maar wel vrienden blijven en blijven lachen :r

Dat doe ik wel dronken in de kroeg!
Maar zo is het :P
Denk je dat je na deze ongezouten kritiek nog steeds een biertje met me zou kunnen drinken? :7
pi_151328201
Goh, niet verwacht dat iemand die claimt dat alle Nederlandse vrouwen autisten zijn, zelf autistische trekjes heeft. ;(

Waarom typ je trouwens als een Mocro?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_151328225
quote:
8s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:33 schreef corehype het volgende:

[..]

Ik vind dat nou zo stom :')
Lekker tot op het bot bekritiseren, maar wel vrienden blijven en blijven lachen :r

Dat doe ik wel dronken in de kroeg!
Maar zo is het :P
Mensen die altijd overal wat over te zeiken hebben zijn ook gewoon strontvervelend. Maar kan het op zich wel waarderen dat als je iemand om z'n mening vraagt er niet omheen gedraaid wordt.
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:22:41 #30
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_151328361
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:18 schreef Fascination het volgende:
Goh, niet verwacht dat iemand die claimt dat alle Nederlandse vrouwen autisten zijn, zelf autistische trekjes heeft. ;(

Waarom typ je trouwens als een Mocro?
This Dutch trait has gone by many names; call it what you will - abrupt, bad-mannered, barbaric, blunt, brusque, cheeky, crude, curt, direct, discourteous, forthright, frank, graceless, gruff, honest, ignorant, impolite, inconsiderate, insulting, intrusive, matter-of-fact, open, outspoken, plain, point-blank, raw, refreshing, rude, sincere, straightforward, surprising, uncouth or unmannerly.

:r
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_151328397
Gewoon zeggen wat je denkt zoals Wilders, voorbeeld:

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:19 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Mensen die altijd overal wat over te zeiken hebben zijn ook gewoon strontvervelend. Maar kan het op zich wel waarderen dat als je iemand om z'n mening vraagt er niet omheen gedraaid wordt.
Jij bent niet ziek, jij bent een vrouw en dus een aansteller.

Kijk dat snappen mensen en ze waarderen het.
pi_151328860
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:18 schreef Fascination het volgende:
Goh, niet verwacht dat iemand die claimt dat alle Nederlandse vrouwen autisten zijn, zelf autistische trekjes heeft. ;(

Waarom typ je trouwens als een Mocro?
Dit.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:41:20 #33
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_151328959
Eerlijkheid wordt gewoon zeer gewaardeerd in Nederland. Ook als dat betekent dat je wat moet horen wat je liever niet wil horen.

Als iemand om een mening vraagt wil je gewoon weten wat ze er echt van vinden. Beter om te zeggen dat die jurk teringlelijk is, dan dat je die persoon 3 weken in dat vodje laat rondlopen waarna ze er alsnog achter komt en ook direct doorheeft dat jij zat te lullen.

Daarnaast willen veel mensen hier gewoon graag hun mening geven, ook al vraagt niemand er om. Het is wel eigenlijk altijd met de beste intenties.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:02:16 #34
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_151329547
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Eerlijkheid wordt gewoon zeer gewaardeerd in Nederland. Ook als dat betekent dat je wat moet horen wat je liever niet wil horen.

Als iemand om een mening vraagt wil je gewoon weten wat ze er echt van vinden. Beter om te zeggen dat die jurk teringlelijk is, dan dat je die persoon 3 weken in dat vodje laat rondlopen waarna ze er alsnog achter komt en ook direct doorheeft dat jij zat te lullen.

Daarnaast willen veel mensen hier gewoon graag hun mening geven, ook al vraagt niemand er om. Het is wel eigenlijk altijd met de beste intenties.
Nuchterheid :')
Alleen in NL is het een prestatie om 'normaal' te doen.

'Hoi, ik ben Janekke en ik woon in de Pijp. Ik hou van muziek en wijntjes'
:')

Geef mij maar American 'fakeness' in de Albert Heijn, restaurants en stations _O_
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:05:25 #35
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_151329635
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:02 schreef corehype het volgende:

[..]

Nuchterheid :')
Alleen in NL is het een prestatie om 'normaal' te doen.

'Hoi, ik ben Janekke en ik woon in de Pijp. Ik hou van muziek en wijntjes'
:')

Geef mij maar American 'fakeness' in de Albert Heijn, restaurants en stations _O_
Wat is daar leuk aan? Je krijgt totaal geen hoogte van zo iemand. Niets oprecht aan. Je weet nooit of dat soort mensen het menen of niet. Ik hoef niet zozeer in een leugen te leven waar iedereen doet alsof ze me aardig vinden maar achter m'n rug me de grond in stampen.

'Normaal' doen is wel iets typisch Nederlands denk ik. Als er wat gebeurt: "Dat is echt niet normaal". _O_ :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:11:52 #36
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151329808
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:22 schreef corehype het volgende:

[..]

This Dutch trait has gone by many names; call it what you will - abrupt, bad-mannered, barbaric, blunt, brusque, cheeky, crude, curt, direct, discourteous, forthright, frank, graceless, gruff, honest, ignorant, impolite, inconsiderate, insulting, intrusive, matter-of-fact, open, outspoken, plain, point-blank, raw, refreshing, rude, sincere, straightforward, surprising, uncouth or unmannerly.

:r
Oh, dus het is gewoon weet een verkapt zeiken op Nederland topic?


Ik merk weinig verschil met onze directheid en de directheid in Denemarken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_151330115
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:51 schreef Voszje het volgende:
Mijn Rus is net zo direct, dus ik vraag me af of het typisch Hollands is.
Russen zijn net zo lomp :')

Heeft Peter de Grote zeker geimporteerd uit nederland? :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:25:14 #38
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_151330181
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wat is daar leuk aan? Je krijgt totaal geen hoogte van zo iemand. Niets oprecht aan. Je weet nooit of dat soort mensen het menen of niet. Ik hoef niet zozeer in een leugen te leven waar iedereen doet alsof ze me aardig vinden maar achter m'n rug me de grond in stampen.

'Normaal' doen is wel iets typisch Nederlands denk ik. Als er wat gebeurt: "Dat is echt niet normaal". _O_ :')
Ik hou er niet van als ik vraag of er Karnemelk achter is dat zo'n schooier uit de Albert Heijn mij vies aankijkt.
Of dat medewerkers in winkels en kledingzaken mij niet eens opmerken, alsof ik een geest ben.

Een beetje vriendelijkheid zou bij de service moeten horen. Maar ja, dat is natuurlijk 'oneerlijk en leugenachtig', only in Holland :')
Ik weet heus wel dat 'Hi, how are you doing!' gewoon een normale groet is en ik hoef geen vrienden voor het leven te worden.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:30:59 #39
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_151330352
quote:
4s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:23 schreef Godshand het volgende:

[..]

Russen zijn net zo lomp :')

Heeft Peter de Grote zeker geimporteerd uit nederland? :')
Zou nog best kunnen.
pi_151330379
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:25 schreef corehype het volgende:

[..]

Ik hou er niet van als ik vraag of er Karnemelk achter is dat zo'n schooier uit de Albert Heijn mij vies aankijkt.
Of dat medewerkers in winkels en kledingzaken mij niet eens opmerken, alsof ik een geest ben.

Een beetje vriendelijkheid zou bij de service moeten horen. Maar ja, dat is natuurlijk 'oneerlijk en leugenachtig', only in Holland :')
Ik weet heus wel dat 'Hi, how are you doing!' gewoon een normale groet is en ik hoef geen vrienden voor het leven te worden.
Waar woon/werk jij dan momenteel? België?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_151330442
Herken dit totaal niet. Ik vind allochtonen in mijn omgeving vaak directer.
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:35:37 #42
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_151330503
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:25 schreef corehype het volgende:

[..]

Ik hou er niet van als ik vraag of er Karnemelk achter is dat zo'n schooier uit de Albert Heijn mij vies aankijkt.
Of dat medewerkers in winkels en kledingzaken mij niet eens opmerken, alsof ik een geest ben.

Een beetje vriendelijkheid zou bij de service moeten horen. Maar ja, dat is natuurlijk 'oneerlijk en leugenachtig', only in Holland :')
Ik weet heus wel dat 'Hi, how are you doing!' gewoon een normale groet is en ik hoef geen vrienden voor het leven te worden.
heb je er al eens bij stil gestaan dat misschien veel van jouw problemen met Nederland en vrouwen ook bij je eigen te vinden zijn?
Gezien ik toch altijd vriendelijk behandeld wordt in winkels en ik betwijfel of de meeste dit gedrag herkennen.
Kan het probleem niet bij jou liggen?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:38:17 #43
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_151330570
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:32 schreef Godshand het volgende:

[..]

Waar woon/werk jij dan momenteel? België?
Amsterdam
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:50:32 #44
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_151330956
Vind het juist vervelend als al die lui in zo'n kledingwinkel me steeds in de gaten houden. Als ik hulp wil vraag ik dat.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 3 april 2015 @ 16:19:29 #45
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_151331788
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Vind het juist vervelend als al die lui in zo'n kledingwinkel me steeds in de gaten houden. Als ik hulp wil vraag ik dat.
Nooit geweest in China zeker? Het is in andere landen een VERADEMING :Y
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_151342858
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:38 schreef corehype het volgende:

[..]

Amsterdam
Gewoon verhuizen jonguh.
Als het dan nog niet lukt, ligt het niet alleen aan Amsterdam..
  vrijdag 3 april 2015 @ 22:30:40 #47
165633 eriksd
The grand facade...
pi_151344865
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 april 2015 12:35 schreef corehype het volgende:
Veel mensen in mijn kring, vooral op het werk, denken dat ik laks en ongeïnteresseerd ben en claimen dan dat het bedrijfscultuur toch lekker Hollands, direct en nuchter is.

Wat bedoelen ze daarmee?
Ik heb hen gevraagd en ze zeggen dat ik te veel/te weinig vraag, ongeïnteresseerd overkom en onduidelijk ben.

Deze dingen kan ik begrijpen, maar wat is nou het echt Hollandse stijl van nuchter, direct en Hollands :?
Direct zijn is totaal iets anders dan ongeintresseerd.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_151359520
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Eerlijkheid wordt gewoon zeer gewaardeerd in Nederland. Ook als dat betekent dat je wat moet horen wat je liever niet wil horen.

Als iemand om een mening vraagt wil je gewoon weten wat ze er echt van vinden. Beter om te zeggen dat die jurk teringlelijk is, dan dat je die persoon 3 weken in dat vodje laat rondlopen waarna ze er alsnog achter komt en ook direct doorheeft dat jij zat te lullen.

Daarnaast willen veel mensen hier gewoon graag hun mening geven, ook al vraagt niemand er om. Het is wel eigenlijk altijd met de beste intenties.
Dat je eerlijk bent, kan ik nog wel waarderen. Al hoeft dat niet gelijk heel bot. Teringlelijk kun je ook een beschaafdere manier uitdrukken. Waar ik me wel aan stoor is wanneer mensen ongevraagd hun (negatieve) mening geven. Als ze er niet om vragen, zitten ze er ook niet op te wachten.
ROBODEMONS..................|:(
pi_151361228
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:22 schreef corehype het volgende:

[..]

This Dutch trait has gone by many names; call it what you will - abrupt, bad-mannered, barbaric, blunt, brusque, cheeky, crude, curt, direct, discourteous, forthright, frank, graceless, gruff, honest, ignorant, impolite, inconsiderate, insulting, intrusive, matter-of-fact, open, outspoken, plain, point-blank, raw, refreshing, rude, sincere, straightforward, surprising, uncouth or unmannerly.

:r
Ja, veel van die negatieve benamingen zijn ontstaan omdat anderen er niks van snappen.

Mensen uit een cultuur van er om heen draaien en altijd maar beleefd blijven want je moet straks ook nog lunchen of voetbal kijken, zoals je zelf eerder aangaf.

Heerlijk juist om gewoon direct te zeggen waar het op staat en daarbij ook kritisch te kunnen zijn, juist ook tegen collega´s of vrienden waar je daarna gewoon vriendelijk mee kan gaan lunchen/voetballen wat dan ook. Onnodig gedraai in veel culturen.
pi_151363053
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2015 15:55 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat je eerlijk bent, kan ik nog wel waarderen. Al hoeft dat niet gelijk heel bot. Teringlelijk kun je ook een beschaafdere manier uitdrukken. Waar ik me wel aan stoor is wanneer mensen ongevraagd hun (negatieve) mening geven. Als ze er niet om vragen, zitten ze er ook niet op te wachten.
Ja dit inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')