abonnement Unibet Coolblue
pi_151315263


quote:
Enschede vormt op 2 april 2015 het decor van The Passion. De vijfde editie van deze grote live tv-productie wordt opgevoerd in de binnenstad en op andere karakteristieke plekken van deze universiteitsstad. The Passion vertelt tijdens een groots en uniek muziekevenement over het lijden, sterven en de opstanding van Jezus. Net als voorgaande jaren trekt er een processie met duizend mensen en een groot verlicht kruis door de straten op weg naar het hoofdpodium.

Het is komend jaar 15 jaar geleden dat de vuurwerkramp plaats vond in Enschede. De wijk Roombeek is inmiddels als een feniks uit de as herrezen. Niettemin staat deze gebeurtenis nog in het geheugen van de inwoners gegrift. Het paasverhaal uit de Bijbel, dat in The Passion centraal staat, is ook een verhaal over verdriet, lijden en hoop.

Enschede is van oudsher een industriestad die is uitgegroeid naar een ambitieuze stad die zich continue ontwikkelt op het gebied van cultuur, techniek, onderwijs en innovatie. Burgemeester Peter den Oudsten: ‘We zijn enorm blij dat The Passion komend voorjaar naar Enschede komt, we kijken uit naar dit bijzondere evenement in onze prachtige stad!’.

Samenwerking
The Passion is een samenwerking tussen de omroepen EO en KRO, het Nederlands Bijbelgenootschap, de Protestantse Kerk in Nederland, Jong Katholiek en wordt geproduceerd door Eye2Eye Media. De KRO neemt vanaf 2015 de plek in van omroep RKK.
De cast



Van links naar rechts :

Jeroen van Koningsbrugge :r - Judas
Jeroen van der Boom - Petrus
Jim de Groot - Jezus
Shirma Rouse - Maria
Jon van Eerd - Pontius Pilatus



Robert ten Brink - Verteller



Bridget Maasland - Verslaggever processie
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 2 april 2015 @ 22:59:37 #2
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_151315322
Jeroen van Koningsbrugge was echt goed.
pi_151320533
Het statement mbt de oranje overall:
Is dit een:

a)verwijzing naar de moorden van IS
b)verwijzing naar de gevangenen op Guantanamo Bay

Als a zou gelden, zouden sommigen dit uitkunnen leggen als een onderhuids superioriteitsgevoel van Christenen richting islam. Wij Christenen zijn beschaafd. Kijk eens wat jullie moslims doen.

Of b) Een uiting van zelfkritiek. Op Guantanamo Bay worden de mensen net als Jezus behandeld, onder het toeziend oog van Christelijk Amerika.

Aangezien de oranje overall al jaren wordt gebruikt, zou b moeten gelden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 3 april 2015 @ 09:39:55 #5
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_151320712
Of het is gewoon een pak wat duidelijk met de gevangenis associeert. En is alleen daarom gekozen.

3.574.000 kijkers trouwens. Weer (driehonderdduizend) meer dan vorig jaar.
pi_151320948
Donker Hart - Laat mij in je waan door Jeroen van Koningsbrugge & Jim de Groot was toch wel het toppunt van de avond. Stijgt zo in mijn top 5 Nederlandstalig wat ooit geproduceerd is. Wat een ontzettend gave en goede vertolking.

En Enschede, mooie stad, leuke mensen! ^O^

Shirma Rouse was trouwens echt verschrikkelijk slecht. Vals, durfde niet voluit en was onverstaanbaar.
  Hardste schreeuwer 2022 vrijdag 3 april 2015 @ 11:28:12 #7
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_151323035
Bij die negerin had ik steeds vijf zinnen nodig voor ik wist welk nummer ze aan het zingen was.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_151335361
Shirma straks bij Boulevard.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_151335703
Jeroen van Koningsbrugge en Jon van Eerd, dat uitgerekend Judas en Pilatus de show stalen zegt wel genoeg :+ Jezus/Maria waren zwak in vergelijking en het decor: Enschede vond ik ook weinig toevoegen. Geef mij maar de sterke cast van R'dam/Den-Haag en Grunn.

Ik had bij Enschede en dus Twente dit verwacht als Maria: Ilse O+ DeLange en verteller: Finkers _O_ Wil Thomas Acda nog weleens als Judas zien optreden en Arie Boomsma als Jezus :P
mag het weten
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 3 april 2015 @ 19:26:42 #10
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_151336750
Deze TT _O_
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Moderator woensdag 2 september 2015 @ 12:21:35 #11
9859 crew  Karina
Woman
pi_155755680
Kickje, de locatie voor de volgende editie is bekend:

quote:
Amersfoort blij met binnenhalen The Passion
Het is Amersfoort gelukt om het door miljoenen mensen bekeken tv-evenement The Passion in huis te halen. De zesde editie vindt volgend jaar maart plaats in de Utrechtse stad. Dat werd vanmorgen bekendgemaakt door middel van straatkunst op het Eemplein in de stad. De gemeente Amersfoort vindt het een eer dit bijzondere event te ontvangen. “Het is voor Amersfoort een enorme uitdaging om dit grote live-event in de stad te ontvangen“, zegt burgemeester Lucas Bolsius.
Hij vervolgt: “Miljoenen mensen bekijken de vertelling thuis, terwijl tienduizenden naar de stad komen om het van dichtbij mee te maken. Ook voor veel Amersfoorters is het een unieke gebeurtenis in hun eigen stad.”

Arjan Lock, directeur van de EO, vindt Amersfoort zeer geschikt. “Amersfoort is een mooie stad en kent een groot aantal geloofsgemeenschappen. Wij vinden het geweldig als al deze verschillende gemeenschappen en kerken aanhaken bij The Passion. Op die manier wordt het paasverhaal breed gedragen en verteld.”

Voor Amersfoort is 2016 ook het jaar waarin de toestroom en opvang van vele vluchtelingen uit België tijdens de eerste wereldoorlog wordt herdacht.

In de uitvoering van The Passion worden verwijzingen naar deze gebeurtenis opgenomen, waardoor dit voor Amersfoort op een mooie manier bij elkaar komt.

The Passion is op 24 maart om 20.30 uur te zien op NPO 1.
Bron
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_155755746
quote:
Op die manier wordt het paasverhaal breed gedragen en verteld
Dus Shirma is er weer bij?
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 20 maart 2016 @ 08:55:58 #13
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_160803076
Zo nieuw topic gebouwd voor 2016: TV / The Passion 2016 #1 in Amersfoort!
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')