abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 april 2015 @ 17:14:34 #1
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151299473


De vorige delen teruglezen kan door op deze topictitel te klikken, dan krijg je ze allemaal te zien.

Bij Sanquin kun je je hier aanmelden om bloeddonor te worden.
Sanquin is, in Nderland, de enige officiële instantie waar je bloed kan doneren.

Geen zin, tijd of fut om bloed te geven? Helaas, daar tuinen we vanaf nu niet meer in:

SMOEZEN TOP 7

Ik ben bang voor de naald.
Dat zijn veel patiënten ook. Zij hebben geen keus, jij wel. Probeer het gewoon eens, je zult zien dat het meevalt. En medewerkers nemen de tijd om je op je gemak te stellen.

Geen idee waar een bloedbank in mijn buurt zit.
Sanquin heeft meer dan driehonderd afname locaties verspreid over Nederland. Wedden dat er ook eentje
in de buurt van jouw huis of werk zit? Ga naar www.bloedverwant.nl/bloedlinks , typ je postcode in en lees op hoeveel kilometer afstand je terechtkunt.

Daar heb ik met mijn drukke baan echt geen tijd voor.
Bloed geven duurt inclusief de keuring en het kopje koffie na afloop vaak maar een uurtje. Het kan bovendien op veel donorcentra ook ’s avonds. En menig werkgever geeft graag een uurtje vrij om onder werktijd te gaan geven. ‘Voor jou maar even, voor de patiënt een heel leven’, zeggen ze bij Sanquin.

Ik ben vast te dik, te dun, te kort, te lang, te jong, te oud...
In principe kan iedere persoon tussen de 18 en 65 jaar en met een gewicht van minimaal 50 kilo bloed geven, mits zijn of haar gezondheid dat toelaat.

Ik heb geen zin om gratis bloed te geven, waarmee Sanquin dan veel geld verdient.
Sanquin gebruikt alle inkomsten voor het testen en bewerken van het bloed, voor de ontwikkeling en verbetering van de bloedtransfusie en voor de ontwikkeling en productie van geneesmiddelen. Sanquin is een stichting zonder winstoogmerk.
En je krijgt wel hele gave erkenningen: http://www.sanquin.nl/bloed-geven/ik-geef-bloed/waardering/

Sanquin wil mijn bloed niet
Als je het met iemand doet uit een risicogebied, met prostituees hebt geslapen, mag je 12 maanden geen bloed geven. Heb je bloed ontvangen, bepaalde operaties of behandelingen ondergaan of heb je als man sex met andere mannen, dan is je bloed nooit welkom. In andere gevallen heb je eigenlijk geen excuus.

Je hebt er zo lang last van
In het algemeen heeft een bloeddonatie weinig effect op het functioneren. Donoren wordt wel verzocht om na de afname nog even te rusten en wat te drinken: men kan zich direct na de afname wat duizelig voelen. Ook kan men de ervaring hebben dat men zich de rest van de dag wat "flauw" voelt. Inspannend werk of zwaar sporten kan dan beter vermeden worden de eerste 12 uur na de afname. De meeste bloedbanken laten donoren de eerste 30 minuten na donatie in de kantine plaatsnemen en een snack en verfrissing nemen, zodat ze kunnen herstellen.
Het lichaam gaat na afname weer nieuw bloed maken. Het volume van het bloedplasma is na ongeveer 12 uur weer op het oude peil, het bloedplasma en de bloedplaatjes zijn binnen enkele dagen aangevuld, de rode bloedcellen zijn na enkele weken vervangen, en het ijzergehalte is na circa twee maanden hersteld.

Potentiele smoes nr. 8: Ik ben homo
Hier wordt momenteel uitgebreid over gediscussieerd. Sanquin wacht europese richtlijnen af, de tweede kamer heeft de motie van Pia Dijkstra (D66) aangenomen. De eerste kamer wordt nog spannend vanwege de sterkere positie van conservatief christenen.

Voor alle overige vragen die je over bloed of Sanquin mocht hebben, kijk eens op http://www.sanquin.nl/over-sanquin/veelgestelde-vragen/

Topic vol? Hier kan je de tekst vandaan halen
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 2 april 2015 @ 17:17:35 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151299549
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 17:10 schreef naamdrager het volgende:

[..]

Ik denk dat je het verkeerd benadert. Je lijkt het te benaderen als een moreel standpunt van Sanquin, terwijl het dat niet is. Ze hebben niks tegen homoseksualiteit en keuren het niet af. Hun standpunt is niet moreel, maar pragmatisch en gebaseerd op statistiek. Hierboven werd al aangegeven dat mannen die seks hebben met andere mannen, 15 keer zo veel kans hebben dat ze HIV onder de leden hebben. Sanquin test hun bloed wel op allerlei aandoeningen, maar HIV is niet altijd aan te tonen. Dat gegeven maakt het nodig om door middel van een aantal voorwaarden de kans op besmetting van het bloed te minimaliseren.

Sanquin sluit ook donoren uit op basis van andere risicovergrotende factoren. Bijvoorbeeld als je in een land bent geweest waar bepaalde ziektes heersen, of drugs snuift of spuit. In mijn ogen kun je die uitsluitingen net zo goed opvatten als discriminatie van een bepaalde groep. Ik zie echt het verschil niet zo.
Het feit dat mensen het verschil niet zien zegt al genoeg. Op basis van statistieken een hele groep mensen uitsluiten is gewoon fout, hoe je het ook bekijkt. Als ik de waarheid invul kan ik geen bloed geven, maar als ik lieg en invul dat ik elke dag met andere vrouwen in bed lig is het ineens geen probleem meer en ben ik van harte welkom.

Homo, lesbisch of wat dan ook, als je gewoon trouw bent aan 1 partner dan kan ik me niet voorstellen dat je gevoeliger bent voor ziektes op welke manier dan ook.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151307608
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 17:17 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het feit dat mensen het verschil niet zien zegt al genoeg. Op basis van statistieken een hele groep mensen uitsluiten is gewoon fout, hoe je het ook bekijkt. Als ik de waarheid invul kan ik geen bloed geven, maar als ik lieg en invul dat ik elke dag met andere vrouwen in bed lig is het ineens geen probleem meer en ben ik van harte welkom.

Homo, lesbisch of wat dan ook, als je gewoon trouw bent aan 1 partner dan kan ik me niet voorstellen dat je gevoeliger bent voor ziektes op welke manier dan ook.
Niet op basis van statistiek uitselecteren zorgt voor de terugkeer van de transfusie-epidemieën van HIV en hepatitis zoals in de jaren '80, waarom zou iemand dat willen?
pi_151307893
Maar goed, we gaan hier toch niet uit komen. Misschien dat ze een soortgelijke regel als in Amerika (dacht ik?) invoeren, dat als je een jaar celibaat bent geweest, je weer mag doneren. Dat zou misschien een gulden middenweg kunnen zijn?
  donderdag 2 april 2015 @ 22:35:24 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151314212
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 20:48 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Niet op basis van statistiek uitselecteren zorgt voor de terugkeer van de transfusie-epidemieën van HIV en hepatitis zoals in de jaren '80, waarom zou iemand dat willen?
Dat wil niemand en met de moderne screeningsmiddelen is dat ook gewoon uit te sluiten. Het is onterecht om een hele groep standaard uit te sluiten.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 2 april 2015 @ 22:36:20 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151314257
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 20:52 schreef Merel1808 het volgende:
Maar goed, we gaan hier toch niet uit komen. Misschien dat ze een soortgelijke regel als in Amerika (dacht ik?) invoeren, dat als je een jaar celibaat bent geweest, je weer mag doneren. Dat zou misschien een gulden middenweg kunnen zijn?
Nee ook dat is belachelijk. De grootste slet van de stad mag zoveel bloed geven als hij of zij wil, zolang hij of zij maar met iemand van het andere geslacht naar bed is geweest. Ga me nou niet vertellen dat dat niet verkeerd is.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151315862
En daarom moeten er vragen komen die ook de grootste slet uit jouw stad uitsluit. Niet andersom.
pi_151316193
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 22:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat wil niemand en met de moderne screeningsmiddelen is dat ook gewoon uit te sluiten. Het is onterecht om een hele groep standaard uit te sluiten.
Dat is natuurlijk het hele probleem, de eerste paar weken na besmetting kun je wel iemand infecteren, maar zijn de antistoffen nog niet aantoonbaar in je bloed en kan de bloedbank er dus niet achter komen dat je bloed besmet is.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 22:36 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee ook dat is belachelijk. De grootste slet van de stad mag zoveel bloed geven als hij of zij wil, zolang hij of zij maar met iemand van het andere geslacht naar bed is geweest. Ga me nou niet vertellen dat dat niet verkeerd is.
De grootste dorpsslet op de soa-poli heeft nog steeds minder kans op HIV dan een man die sex heeft gehad met 1 man in het afgelopen jaar. Dat zijn helaas keiharde feiten en dat kun jij onterecht vinden, maar de bloedbank gaat uit van die feiten.
pi_151316217
Ik wilde bijna reageren, toch nog net op tijd besloten dat het toch hopeloos is.
Dus proost! ik pak nog een biertje.

edit: Oei Merel, succes ermee!
pi_151321859
Godver, geen roze koek verdiend }:| }:|
170/107 en weer naar huis gestuurd
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:03:24 #11
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151327733
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 23:21 schreef Merel1808 het volgende:
De grootste dorpsslet op de soa-poli heeft nog steeds minder kans op HIV dan een man die sex heeft gehad met 1 man in het afgelopen jaar. Dat zijn helaas keiharde feiten en dat kun jij onterecht vinden, maar de bloedbank gaat uit van die feiten.
Keiharde feiten? Lijkt me sterk en gelukkig zijn steeds meer mensen daar van overtuigd. Discriminatie is nu eenmaal verboden in dit land en dat zou overal van toepassing moeten zijn. Ooit gaat het er van komen daar ben ik van overtuigd.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151328177
Het is geen discriminatie. Kom nou eens uit die slachtofferrol.
pi_151328662
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 10:36 schreef computergirl het volgende:
Godver, geen roze koek verdiend }:| }:|
170/107 en weer naar huis gestuurd
Wat is de grens voor je bloeddruk? HB 12.5 sowieso als max, maar bloeddruk heb ik geen idee.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:42:26 #14
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151328984
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:17 schreef wyccie het volgende:
Het is geen discriminatie. Kom nou eens uit die slachtofferrol.
Hoe wil je het dan noemen? Het onderscheiden van een groep op basis van een kenmerk is gewoon discriminatie, niets meer en niets minder. Als Sanquin zou zeggen dat vrouwen geen bloed meer mochten geven, dan was de wereld te klein.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151329082
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:42 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hoe wil je het dan noemen? Het onderscheiden van een groep op basis van een kenmerk is gewoon discriminatie, niets meer en niets minder. Als Sanquin zou zeggen dat vrouwen geen bloed meer mochten geven, dan was de wereld te klein.
Als er een reden is dat het om een risicogroep gaat niet.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:48:06 #16
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151329176
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:45 schreef rene90 het volgende:

[..]

Als er een reden is dat het om een risicogroep gaat niet.
Correct en die reden is er niet en zal er nooit zijn ook. Of je nu een hetero of een homo relatie hebt, zolang je monogaam bent is er niets aan de hand en kun je gewoon bloed geven en zal er niemand aan dood gaan. Ik ben in ieder geval blij dat dat steeds duidelijker word en het onderwerp op tafel komt. Ik zal de eerste zijn die een donatie gaat doen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151329272
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:42 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hoe wil je het dan noemen? Het onderscheiden van een groep op basis van een kenmerk is gewoon discriminatie, niets meer en niets minder. Als Sanquin zou zeggen dat vrouwen geen bloed meer mochten geven, dan was de wereld te klein.
Je hebt helemaal gelijk. Ze zijn evil en erop uit om homoseksuelen te onderdrukken.
Ze discrimineren ook iedereen die ooit een bloedtransfusie hebben gehad én alle mensen die een Hb lager dan 7 hebben. Woooh. :o
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:55:33 #18
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151329379
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:51 schreef wyccie het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Ze zijn evil en erop uit om homoseksuelen te onderdrukken.
Ze discrimineren ook iedereen die ooit een bloedtransfusie hebben gehad én alle mensen die een Hb lager dan 7 hebben. Woooh. :o
:') Serieus blijven is moeilijk he....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151329864
Slechts ter illustratie hoe belachelijk ik het vind.
Sanquin discrimineert niet. Veiligheid voor de ontvangers van hun bloed staat bovenaan. Zo simpel is dat. Beter te streng en te veel uitsluiten dan levens op het spel zetten. Als ze mijn bloed niet meer willen om welke reden dan ook omdat dat veiliger is, dan is dat maar zo.

Ik snap je motivatie heus wel: jij leeft veilig en wordt 'gestraft' voor het feit dat je homoseksueel bent. Gevoelsmatig lijkt dat ook niet te kloppen. Maar er zijn o.a. door merel al zoveel redenen aangedragen waarom deze keus wordt gemaakt. Het is heus geen 100% waterdicht systeem. Daarom vind ik ook dat de lijst moet worden uitgebreid met ander risicogedrag, zoals de door jou genoemde slet (als inderdaad blijkt dat je daarmee het risico op bijv HIV verkleint).
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:15:03 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_151329892
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 20:52 schreef Merel1808 het volgende:
Maar goed, we gaan hier toch niet uit komen. Misschien dat ze een soortgelijke regel als in Amerika (dacht ik?) invoeren, dat als je een jaar celibaat bent geweest, je weer mag doneren. Dat zou misschien een gulden middenweg kunnen zijn?
Hiv discrimineert niet. Als je je als man of als vrouw in je reet laat neuken op de parkeerplaats door 20 mannen en je hangt een week daarna je piemel in de reet van je man of van je vrouw (lesbische relaties uitgesloten) dan heeft de ontvanger net zoveel kans om hiv te hebben, maar zij mag wel doneren en als je toevallig een man als partner hebt mag hij niet doneren.

Dus dan kun je beter het gevaarlijke gedrag van je partner vangen in die vragenlijst en zodoende het én veiliger maken én de homo's niet bij voorbaat al uitsluiten, want je kunt het gevaarlijke gedrag van homo's gewoon in een vragenlijst verwerken ipv de vraag te verkorten naar 'ben je homo'.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:16:41 #21
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151329944
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hiv discrimineert niet. Als je je als man of als vrouw in je reet laat neuken op de parkeerplaats door 20 mannen en je hangt een week daarna je piemel in de reet van je man of van je vrouw (lesbische relaties uitgesloten) dan heeft de ontvanger net zoveel kans om hiv te hebben, maar zij mag wel doneren en als je toevallig een man als partner hebt mag hij niet doneren.

Dus dan kun je beter het gevaarlijke gedrag van je partner vangen in die vragenlijst en zodoende het én veiliger maken én de homo's niet bij voorbaat al uitsluiten, want je kunt het gevaarlijke gedrag van homo's gewoon in een vragenlijst verwerken ipv de vraag te verkorten naar 'ben je homo'.
_O_
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:17:31 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_151329957
Plus, als ik bloed zou doneren dan zou ik veel vaker veilige sex hebben omdat ik anders die 'goede daad' niet meer kan doen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:17:48 #23
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151329964
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:13 schreef wyccie het volgende:

Ik snap je motivatie heus wel: jij leeft veilig en wordt 'gestraft' voor het feit dat je homoseksueel bent. Gevoelsmatig lijkt dat ook niet te kloppen. Maar er zijn o.a. door merel al zoveel redenen aangedragen waarom deze keus wordt gemaakt. Het is heus geen 100% waterdicht systeem. Daarom vind ik ook dat de lijst moet worden uitgebreid met ander risicogedrag, zoals de door jou genoemde slet (als inderdaad blijkt dat je daarmee het risico op bijv HIV verkleint).
Niet gevoelsmatig, het klopt gewoon pertinent niet. Een keuze die ooit eens gemaakt is kan prima weer aan de orde gesteld worden, zeker nu de mogelijkheden uitgebreider zijn en meer onderzocht kan worden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:18:02 #24
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151329973
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:17 schreef Maanvis het volgende:
Plus, als ik bloed zou doneren dan zou ik veel vaker veilige sex hebben omdat ik anders die 'goede daad' niet meer kan doen :).
Ook dat inderdaad
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151329997
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:31 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wat is de grens voor je bloeddruk? HB 12.5 sowieso als max, maar bloeddruk heb ik geen idee.
Onderdruk 100, geloof ik. Bovendruk ben ik even kwijt, ik denk rond 150.
pi_151330042
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:17 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Niet gevoelsmatig, het klopt gewoon pertinent niet. Een keuze die ooit eens gemaakt is kan prima weer aan de orde gesteld worden, zeker nu de mogelijkheden uitgebreider zijn en meer onderzocht kan worden.
Dat doen ze nu ook. En dat is prima. Als daaruit blijkt dat het kan, wees welkom. Maar noem het gewoon geen discriminatie, want dat is het niet.
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:22:54 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_151330101
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:20 schreef wyccie het volgende:

[..]

Dat doen ze nu ook. En dat is prima. Als daaruit blijkt dat het kan, wees welkom. Maar noem het gewoon geen discriminatie, want dat is het niet.
Het is geen bewuste discriminatie maar wel discriminatie. De quote van de COC zegt eigenlijk al genoeg.
quote:
‘Hiermee komt een einde aan de onnodige discriminatie van homomannen bij bloeddonatie. Dat is een doorbraak’, reageert COC-voorzitter Vera Bergkamp. ‘Veiligheid dient bij bloeddonatie voorop te staan. Dat bereik je niet door homomannen uit te sluiten, maar door mensen – hetero’s en homo’s – uit te sluiten die onveilige seks hebben’.

Het huidige beleid leidt volgens Bergkamp tot de onrechtvaardige situatie dat een heteroseksueel die in de kroeg elke week een andere partner oppikt en daar onveilige seks mee heeft wél bloed mag doneren, terwijl een homoseksueel die al 25 jaar een monogame relatie heeft met zijn vriend dat niet mag.
En het gaat er niet voor niets in de 2e kamer over.. Zelfs Edith schippers, de minister van volksgezondheid zegt dat het discriminatie is. Dan kun je lekker eigenwijs doen en zeggen dat het niet zo is maar dat maakt het nog geen waarheid :). En zelfs het FDA in preutse amerika wil weer homo's en bi's toelaten bij bloeddonatie. Waarom moet Sanquin uit het 'tolerante' nederland dan eigenwijs de hakken in het zand houden? Misschien is er genoeg bloed in Nederland voor iedereen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:28:01 #28
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151330264
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:20 schreef wyccie het volgende:

[..]

Dat doen ze nu ook. En dat is prima. Als daaruit blijkt dat het kan, wees welkom. Maar noem het gewoon geen discriminatie, want dat is het niet.
Prima dan noem jij het geen discriminatie, zolang maar duidelijk is dat het dat wel is.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:28:57 #29
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151330299
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het is geen bewuste discriminatie maar wel discriminatie. De quote van de COC zegt eigenlijk al genoeg.

[..]

En het gaat er niet voor niets in de 2e kamer over.. Zelfs Edith schippers, de minister van volksgezondheid zegt dat het discriminatie is. Dan kun je lekker eigenwijs doen en zeggen dat het niet zo is maar dat maakt het nog geen waarheid :). En zelfs het FDA in preutse amerika wil weer homo's en bi's toelaten bij bloeddonatie. Waarom moet Sanquin uit het 'tolerante' nederland dan eigenwijs de hakken in het zand houden? Misschien is er genoeg bloed in Nederland voor iedereen?
Dank voor de aanvulling, goed om te lezen dat het eindelijk eens besproken word
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151330450
Puur semantisch is het inderdaad discriminatie. Net zoals de leeftijdsgrens en Hb-grens.

Het is ook goed dat er verder wordt onderzocht naar hoe de regels beter kunnen worden toegepast. Ik ben het ook helemaal niet oneens met jullie mening, het is puur het geroep over discriminatie (met die negatieve klank dus) terwijl dat helemaal niet de insteek van Sanquin is.
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:34:20 #31
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_151330458
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:28 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dank voor de aanvulling, goed om te lezen dat het eindelijk eens besproken word
ik wil wel eens uitzoeken hoe ver ze daarin gaan. dus met een totaal verwijfde vriend van me daarheen gaan als koppel en kijken of we puur alleen daarom geweigerd worden. en dan tijdens de transfusie in die ruimte met al die mensen telkens gay grapjes maken ;) (natuurlijk wel de vragenlijst invullen dat je geen sex met mannen hebt).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_151330940
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik wil wel eens uitzoeken hoe ver ze daarin gaan. dus met een totaal verwijfde vriend van me daarheen gaan als koppel en kijken of we puur alleen daarom geweigerd worden. en dan tijdens de transfusie in die ruimte met al die mensen telkens gay grapjes maken ;) (natuurlijk wel de vragenlijst invullen dat je geen sex met mannen hebt).
Dit is dus precies wat ik bedoel met je gediscrimineerd voelen omdat je homoseksueel bent.
Wat je in een andere post aanhaalt over de vragenlijst die erop neerkomt of je homoseksueel bent klopt ook niet. Ze willen helemaal niet weten op welk geslacht je valt. Ook vrouwen die seks hebben gehad met een man die seks heeft gehad met een man worden uitgesloten. Terwijl zij heteroseksueel is wordt zij namelijk ook uitgesloten.
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:52:25 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_151331010
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:50 schreef wyccie het volgende:

[..]

Dit is dus precies wat ik bedoel met je gediscrimineerd voelen omdat je homoseksueel bent.
Wat je in een andere post aanhaalt over de vragenlijst die erop neerkomt of je homoseksueel bent klopt ook niet. Ze willen helemaal niet weten op welk geslacht je valt. Ook vrouwen die seks hebben gehad met een man die seks heeft gehad met een man worden uitgesloten. Terwijl zij heteroseksueel is wordt zij namelijk ook uitgesloten.
Dan hebben ze inmiddels de vragenlijst veranderd, da's goed.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_151331263
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 20:52 schreef Merel1808 het volgende:
Maar goed, we gaan hier toch niet uit komen. Misschien dat ze een soortgelijke regel als in Amerika (dacht ik?) invoeren, dat als je een jaar celibaat bent geweest, je weer mag doneren. Dat zou misschien een gulden middenweg kunnen zijn?
Of een negatieve HIV-test in een monogame relatie nadat beide in het afgelopen jaar celibaat zijn geweest.
Zou dat niet voldoende zijn?
pi_151331348
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan hebben ze inmiddels de vragenlijst veranderd, da's goed.
Als ik me niet vergis is dat al sinds ik 14 jaar geleden begon met doneren. :Y
pi_151331620
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:31 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wat is de grens voor je bloeddruk? HB 12.5 sowieso als max, maar bloeddruk heb ik geen idee.
160/100 is de grens
pi_151331719
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:51 schreef wyccie het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Ze zijn evil en erop uit om homoseksuelen te onderdrukken.
Ze discrimineren ook iedereen die ooit een bloedtransfusie hebben gehad én alle mensen die een Hb lager dan 7 hebben. Woooh. :o
Mensen die naar exotische landen op vakantie gaan, die zieligers hebben ook niet allemaal enge ziektes
Mensen die piercings laten zetten, hebben niet allemaal hepatitis
Mensen die tattoos laten zetten, hebben niet allemaal hepatitis
Mensen die in bepaalde periode langdurig in UK hebben gewoond, hebben bijna geen van allen gekke koeien ziekte.
En mensen met hoge bloeddruk worden dus ook gediscrimineerd!
pi_151331943
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

Mensen die naar exotische landen op vakantie gaan, die zieligers hebben ook niet allemaal enge ziektes
Mensen die piercings laten zetten, hebben niet allemaal hepatitis
Mensen die tattoos laten zetten, hebben niet allemaal hepatitis
Mensen die in bepaalde periode langdurig in UK hebben gewoond, hebben bijna geen van allen gekke koeien ziekte.
En mensen met hoge bloeddruk worden dus ook gediscrimineerd!
Je vergeet de mensen onder de 50 kg. :'(
Professioneel gifmenger.
pi_151332042
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:24 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Je vergeet de mensen onder de 50 kg. :'(
Die moeten gewoon paaseitjes vreten en niet zeuren :D
pi_151332136
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:27 schreef computergirl het volgende:

[..]

Die moeten gewoon paaseitjes vreten en niet zeuren :D
dat helpt niet bij iedereen
Professioneel gifmenger.
pi_151332402
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:31 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

dat helpt niet bij iedereen
Dat snap ik wel.
Maar deze categorie wordt door Sanquin in bescherming genomen omdat het te belastend is voorde donor, de rest is vanwege de risico's voor de zeer kwetsbare ontvanger.
  vrijdag 3 april 2015 @ 16:46:16 #42
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151332601
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:34 schreef wyccie het volgende:
Puur semantisch is het inderdaad discriminatie. Net zoals de leeftijdsgrens en Hb-grens.

Het is ook goed dat er verder wordt onderzocht naar hoe de regels beter kunnen worden toegepast. Ik ben het ook helemaal niet oneens met jullie mening, het is puur het geroep over discriminatie (met die negatieve klank dus) terwijl dat helemaal niet de insteek van Sanquin is.
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:34 schreef wyccie het volgende:
Puur semantisch is het inderdaad discriminatie. Net zoals de leeftijdsgrens en Hb-grens.

Het is ook goed dat er verder wordt onderzocht naar hoe de regels beter kunnen worden toegepast. Ik ben het ook helemaal niet oneens met jullie mening, het is puur het geroep over discriminatie (met die negatieve klank dus) terwijl dat helemaal niet de insteek van Sanquin is.
Ik snap de insteek van Sanquin wel, maar het standpunt is gewoon niet houdbaar meer in deze tijd. Leeftijd en Hb grens kan ik me nog iets bij voorstellen, maar wat je met wie in de slaapkamer doet is een prive zaak en heeft er niets mee te maken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151332650
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:46 schreef karr-1 het volgende:

[..]


[..]

Ik snap de insteek van Sanquin wel, maar het standpunt is gewoon niet houdbaar meer in deze tijd. Leeftijd en Hb grens kan ik me nog iets bij voorstellen, maar wat je met wie in de slaapkamer doet is een prive zaak en heeft er niets mee te maken.
Het heeft er net zoveel mee te maken als de decoratie jij op je reet laat zetten bij Tattoo Henkie
  vrijdag 3 april 2015 @ 16:51:26 #44
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151332781
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:47 schreef computergirl het volgende:

[..]

Het heeft er net zoveel mee te maken als de decoratie jij op je reet laat zetten bij Tattoo Henkie
Precies, helemaal niets dus en is dus ook geen reden tot uitsluiting.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 3 april 2015 @ 16:52:08 #45
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151332801
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:50 schreef wyccie het volgende:
Ze willen helemaal niet weten op welk geslacht je valt.
Waarom wordt het dan expliciet gevraagd in de vragenlijst?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151332807
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
maar wat je met wie in de slaapkamer doet is een prive zaak en heeft er niets mee te maken.
Uiteraard, en dat boeit ook niemand. Maar geldt hetzelfde dan niet voor drugs spuiten?
In dit geval is het zeker geoorloofd het te willen weten.
Nogmaals, ze willen niemand veroordelen op hun geaardheid of leefstijl (je mag best wiet roken en drinken, of SM-meesteres zijn, al beroof je 10 banken), maar het is heel belangrijk om te weten of het bloed veilig is.
pi_151332814
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:52 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Waarom wordt het dan expliciet gevraagd in de vragenlijst?
Dat wordt niet gevraagd.
  vrijdag 3 april 2015 @ 16:53:21 #48
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151332824
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:52 schreef wyccie het volgende:

[..]

Uiteraard, en dat boeit ook niemand. Maar geldt hetzelfde dan niet voor drugs spuiten?
In dit geval is het zeker geoorloofd het te willen weten.
Nogmaals, ze willen niemand veroordelen op hun geaardheid of leefstijl (je mag best wiet roken en drinken, of SM-meesteres zijn, al beroof je 10 banken), maar het is heel belangrijk om te weten of het bloed veilig is.
De veiligheid van het bloed doe je door het te testen, niet door mensen bij voorbaat al uit te sluiten.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 3 april 2015 @ 16:54:02 #49
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151332845
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:53 schreef wyccie het volgende:

[..]

Dat wordt niet gevraagd.
De vraag is letterlijk "Heeft u in de afgelopen periode X sex gehad met een man (als man)" of iets dergelijks. Hoeveel heteromannen zullen daar ja op antwoorden denk je?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151332858
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:53 schreef karr-1 het volgende:

[..]

De veiligheid van het bloed doe je door het te testen, niet door mensen bij voorbaat al uit te sluiten.
HIV kun je de eerste weken/maanden na besmetting niet vinden met testen, dat is het punt nou juist.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 3 april 2015 @ 16:55:34 #51
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151332892
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:54 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

HIV kun je de eerste weken/maanden na besmetting niet vinden met testen, dat is het punt nou juist.
Dus men gaat er vanuit dat elke homo standaard HIV heeft bedoel je? Je kunt iemand ook testen en over een half jaar terug laten komen om nogmaals te testen en dan als donor aan te nemen. Er zijn vast manieren te verzinnen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151332961
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:46 schreef karr-1 het volgende:

[..]


[..]

Ik snap de insteek van Sanquin wel, maar het standpunt is gewoon niet houdbaar meer in deze tijd. Leeftijd en Hb grens kan ik me nog iets bij voorstellen, maar wat je met wie in de slaapkamer doet is een prive zaak en heeft er niets mee te maken.
Ik heb wel eens met mijn man die lijst gelijktijdig zitten invullen. Kon ik hem vragen of ie wel eens seks heeft met mannen. Het antwoord was: :@ :( NEE!

_O-
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 3 april 2015 @ 16:57:55 #53
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151332978
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:57 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik heb wel eens met mijn man die lijst gelijktijdig zitten invullen. Kon ik hem vragen of ie wel eens seks heeft met mannen. Het antwoord was: :@ :( NEE!

_O-
Ha ha ha ha ha
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151332998
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:55 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dus men gaat er vanuit dat elke homo standaard HIV heeft bedoel je? Je kunt iemand ook testen en over een half jaar terug laten komen om nogmaals te testen en dan als donor aan te nemen. Er zijn vast manieren te verzinnen.
Nee, er is niks te verzinnen. Tenzij "kom over een half jaar terug en heb geen seks met mannen" een optie is.
Professioneel gifmenger.
pi_151333028
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:55 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dus men gaat er vanuit dat elke homo standaard HIV heeft bedoel je? Je kunt iemand ook testen en over een half jaar terug laten komen om nogmaals te testen en dan als donor aan te nemen. Er zijn vast manieren te verzinnen.
Maar dan heb je in de tussentijd weer een 'risicocontact' gehad en kun je dus weer opnieuw beginnen? Het wil er gewoon niet in bij jou. Wees blij dat je van deze 'goede daad' ontheven bent, geef een euro extra aan het Rode Kruis als je je daardoor beter voelt.
pi_151333065
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:42 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hoe wil je het dan noemen? Het onderscheiden van een groep op basis van een kenmerk is gewoon discriminatie, niets meer en niets minder. Als Sanquin zou zeggen dat vrouwen geen bloed meer mochten geven, dan was de wereld te klein.
Vrouwen mogen minder (vaak) bloed geven dan mannen. Ik vind dit niet verontwaardigend, of onrechtvaardig of iets dergelijks, maar als jij dit wel vind dan staat jouw natuurlijk geheel vrij hier stennis over te schoppen. Dit zijn discriminators in een exacte wetenschap, dit is niet politiek, cultureel of zelf filosofisch bepaald en zou ook niet zo benaderd moeten worden m.i.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hiv discrimineert niet. Als je je als man of als vrouw in je reet laat neuken op de parkeerplaats door 20 mannen en je hangt een week daarna je piemel in de reet van je man of van je vrouw (lesbische relaties uitgesloten) dan heeft de ontvanger net zoveel kans om hiv te hebben, maar zij mag wel doneren en als je toevallig een man als partner hebt mag hij niet doneren.

Dus dan kun je beter het gevaarlijke gedrag van je partner vangen in die vragenlijst en zodoende het én veiliger maken én de homo's niet bij voorbaat al uitsluiten, want je kunt het gevaarlijke gedrag van homo's gewoon in een vragenlijst verwerken ipv de vraag te verkorten naar 'ben je homo'.
Daarom worden er ook vragen gesteld over het seksleven van jouw partner. Toen ik de laatste keer bloed aan het geven was hoorde ik toevallig een vrouw vertellen over ze hoe aan haar man vroeg of hij seks met mannen had naar aanleiding van de vragenlijst, hij scheen not amused te zijn. :D
“An interesting thing is a good thing.”
  vrijdag 3 april 2015 @ 17:01:00 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_151333071
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:58 schreef Buurpoes het volgende:

Nee, er is niks te verzinnen. Tenzij "kom over een half jaar terug en heb geen seks met mannen" een optie is.
da's iig beter dan 'je hebt ooit sex gehad met een man dus mag je de rest van je leven geen donor zijn'.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_151333073
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:54 schreef karr-1 het volgende:

[..]

De vraag is letterlijk "Heeft u in de afgelopen periode X sex gehad met een man (als man)" of iets dergelijks. Hoeveel heteromannen zullen daar ja op antwoorden denk je?
Is dat voor jou de definitie van homoseksueel? Zijn ze zo netjes om het zo te formuleren dat ze homoseksuelen niet op hun geaardheid beoordelen, maar puur op seksueel gedrag, draai jij het zelf zo om zodat je je gediscrimineerd voelt. Tsja.
Je vergeet overigens de biseksuelen.
  vrijdag 3 april 2015 @ 17:03:39 #59
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_151333164
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 17:01 schreef wyccie het volgende:

[..]

Is dat voor jou de definitie van homoseksueel? Zijn ze zo netjes om het zo te formuleren dat ze homoseksuelen niet op hun geaardheid beoordelen, maar puur op seksueel gedrag, draai jij het zelf zo om zodat je je gediscrimineerd voelt. Tsja.
Je vergeet overigens de biseksuelen.
http://www.sanquin.nl/rep(...)jst_Trouwe_donor.pdf

Op deze vragenlijst staat 'heeft u ooit sex gehad met een man' , maar ik weet zeker dat ik de vraag over het afgelopen jaar heb gehad. Want toen zat ik tijdens het invullen nog terug te rekenen. En de vraag over 'als vrouw' stond er niet bij.

Bovendien gaat het niet over het sexuele gedag van de homo's, want ze hebben het over sex in algemene zin van het woord. Genoeg homo's die geen anale sex hebben en die hebben dan echt amper risico op hiv.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_151333299
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 17:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

http://www.sanquin.nl/rep(...)jst_Trouwe_donor.pdf

Op deze vragenlijst staat 'heeft u ooit sex gehad met een man' , maar ik weet zeker dat ik de vraag over het afgelopen jaar heb gehad. Want toen zat ik tijdens het invullen nog terug te rekenen. En de vraag over 'als vrouw' stond er niet bij.

Bovendien gaat het niet over het sexuele gedag van de homo's, want ze hebben het over sex in algemene zin van het woord. Genoeg homo's die geen anale sex hebben en die hebben dan echt amper risico op hiv.
Dat is niet de lijst die ik gisteren heb ingevuld.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 3 april 2015 @ 17:08:07 #61
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_151333328
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 17:07 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat is niet de lijst die ik gisteren heb ingevuld.
Hoe stond het er daar op?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_151333396
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 17:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hoe stond het er daar op?
Voor vrouwen: heeft u in het afgelopen jaar seks gehad met een man die seks gehad heeft met een man.

Geloof ik.
En de mannen/65+-vragen sla ik altijd over.
Professioneel gifmenger.
pi_151333500
Buurpoes, er zijn meerdere gragenlijsten: nieuwe, bekendecen trouwe donoren.
Bekende is voor donoren die het doneren enige tijd hebben onderbroken.
pi_151333521
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 17:14 schreef wyccie het volgende:
Buurpoes, er zijn meerdere gragenlijsten: nieuwe, bekendecen trouwe donoren.
Bekende is voor donoren die het doneren enige tijd hebben onderbroken.
Dit was trouwe donoren, net als de link.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 3 april 2015 @ 17:15:35 #65
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_151333526
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 17:10 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Voor vrouwen: heeft u in het afgelopen jaar seks gehad met een man die seks gehad heeft met een man.

Geloof ik.
En de mannen/65+-vragen sla ik altijd over.
Je zou de vraag anders kunnen stellen:
Mannen: Bent u de afgelopen 12 maanden ontvanger geweest van onbeschermde anale sex met de penis van een andere man?
Vrouwen: Bent u de afgelopen 12 maanden ontvanger geweest van onbeschermde anale sex met de penis van een andere man die in de afgelopen 12 maanden sex heeft gehad met een andere man?

Daarmee vang je het wel af. (dat met die penis moest er wel bij omdat het riscio met een dildo er natuurlijk niet is)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_151333617
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 17:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

http://www.sanquin.nl/rep(...)jst_Trouwe_donor.pdf

Genoeg homo's die geen anale sex hebben en die hebben dan echt amper risico op hiv.
Ik durf niet te zeggen wat de risico's zijn, dat laat ik aan de onderzoekers over. Misschien dat orale seks bij partners die nooit anale seks hebben gehad inderdaad geen verhoogde kans heeft, en dan vind ik dat dit wel specifieker uitgevraagd moet worden zodat die groep wel de mogelijkheid heeft om te doneren.
pi_151333703
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 17:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je zou de vraag anders kunnen stellen:
Mannen: Bent u de afgelopen 12 maanden ontvanger geweest van onbeschermde anale sex met de penis van een andere man?
Vrouwen: Bent u de afgelopen 12 maanden ontvanger geweest van onbeschermde anale sex met de penis van een andere man die in de afgelopen 12 maanden sex heeft gehad met een andere man?

Daarmee vang je het wel af. (dat met die penis moest er wel bij omdat het riscio met een dildo er natuurlijk niet is)
Hangt ervanaf waar die dildo is geweest. :P

Dit bedoel ik met het specificeren van seksueel gedrag, maar dit is een nog grotere aantasting van de privacy van Karr-1.

Overigens denk ik dat niet alleen ontvangers maar ook uhm, hoe noem je dat?, gevers van anale seks in die vraag opgenomen moet worden, toch?
pi_151333977
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:51 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Precies, helemaal niets dus en is dus ook geen reden tot uitsluiting.
Ehhh, echt wel. Half jaar niet doneren na elke tattoo
  vrijdag 3 april 2015 @ 17:56:06 #69
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_151334454
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 17:24 schreef wyccie het volgende:

[..]

Hangt ervanaf waar die dildo is geweest. :P

Dit bedoel ik met het specificeren van seksueel gedrag, maar dit is een nog grotere aantasting van de privacy van Karr-1.

Overigens denk ik dat niet alleen ontvangers maar ook uhm, hoe noem je dat?, gevers van anale seks in die vraag opgenomen moet worden, toch?
als gever is de kans veel kleiner, maargoed je zou het kunnen meenemen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_151336541
Feit blijft dat mannen die seksueel contact hebben -of hebben gehad- met andere mannen een aanzienlijk groter risico op HIV hebben.

En ja, dat risicio is ook bij een (semi)monogame homo nog steeds een stuk groter dan bij een niet-monogame vrouw.
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
  vrijdag 3 april 2015 @ 20:31:29 #71
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151339426
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 19:20 schreef VisGeenOptie het volgende:
Feit blijft dat mannen die seksueel contact hebben -of hebben gehad- met andere mannen een aanzienlijk groter risico op HIV hebben.

En ja, dat risicio is ook bij een (semi)monogame homo nog steeds een stuk groter dan bij een niet-monogame vrouw.
Het is geen feit, het is jaren geleden uit een of ander onderzoek gekomen en daarna waarheid geworden. Het risico is voor een ieder gelijk en niet groter omdat je toevallig als man met een andere man naar bed bent geweest.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 3 april 2015 @ 20:32:31 #72
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151339474
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:59 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Maar dan heb je in de tussentijd weer een 'risicocontact' gehad en kun je dus weer opnieuw beginnen? Het wil er gewoon niet in bij jou. Wees blij dat je van deze 'goede daad' ontheven bent, geef een euro extra aan het Rode Kruis als je je daardoor beter voelt.
Ik doneer genoeg aan het Rode Kruis, maar daar hadden we het niet over. En het gaat er ook niet om of ik wel of niet van een goede daad vrijgesteld word, het gaat er om dat ik en velen met mij apart gezet worden op onterechte gronden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 3 april 2015 @ 20:33:51 #73
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151339535
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 17:01 schreef wyccie het volgende:

[..]

Is dat voor jou de definitie van homoseksueel? Zijn ze zo netjes om het zo te formuleren dat ze homoseksuelen niet op hun geaardheid beoordelen, maar puur op seksueel gedrag, draai jij het zelf zo om zodat je je gediscrimineerd voelt. Tsja.
Je vergeet overigens de biseksuelen.
Nee ze hebben het niet specifiek over homoseksuelen, maar ik ken weinig andere mannen die het met andere mannen doen. Behalve inderdaad bisexuelen, vooruit die geef ik je.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 3 april 2015 @ 20:37:01 #74
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_151339669
Hee maar karr, wat kom je dan in dit topic doen?
Klagen? Wij kunnen er niks aan doen.
Ons overtuigen om geen bloed meer te geven tot dit "onrecht" is opgeheven? Ik denk niet dat je veel mensen zal overtuigen.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  vrijdag 3 april 2015 @ 20:41:00 #75
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151339850
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:37 schreef KaBuf het volgende:
Hee maar karr, wat kom je dan in dit topic doen?
Klagen? Wij kunnen er niks aan doen.
Ons overtuigen om geen bloed meer te geven tot dit "onrecht" is opgeheven? Ik denk niet dat je veel mensen zal overtuigen.
Ik heb niets te klagen, ik stel alleen een onrecht ter discussie. En nee daar kunnen wij hier niets aan doen, behalve het continue weer ter discussie stellen. Ik ben in ieder geval blij dat het COC en diverse andere organisaties hier ook eindelijk mee bezig gaan.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 3 april 2015 @ 20:48:38 #76
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_151340210
Goed, in dat geval kom ik wel een tijdje niet in dit topic. Bedankt.
Geen zin in elk nieuw topic een discussies over homo's of beloning bestuurder.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_151340645
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:48 schreef KaBuf het volgende:
Goed, in dat geval kom ik wel een tijdje niet in dit topic. Bedankt.
Geen zin in elk nieuw topic een discussies over homo's of beloning bestuurder.
Ah, wat jammer.
ik wilde net over je tweede punt beginnen. :+
Professioneel gifmenger.
pi_151340989
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:31 schreef karr-1 het volgende:
Het is geen feit, het is jaren geleden uit een of ander onderzoek gekomen en daarna waarheid geworden. Het risico is voor een ieder gelijk en niet groter omdat je toevallig als man met een andere man naar bed bent geweest.
Onzin. Het percentage HIV-besmette mensen is onder homoseksuelen aanzienlijk hoger dan onder heteroseksuelen. Ik zal morgen wel eens wat cijfertjes opzoeken uit recente onderzoeken.

Daarbij hebben homo's procentueel gezien ook nog eens vaker onbeschermd gemeenschap en meer wisselende partners.
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
pi_151341016
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:41 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik heb niets te klagen, ik stel alleen een onrecht ter discussie. En nee daar kunnen wij hier niets aan doen, behalve het continue weer ter discussie stellen. Ik ben in ieder geval blij dat het COC en diverse andere organisaties hier ook eindelijk mee bezig gaan.
Begin een rechtzaak tegen Sanquin.
pi_151341079
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:41 schreef karr-1 het volgende:
Ik ben in ieder geval blij dat het COC en diverse andere organisaties hier ook eindelijk mee bezig gaan.
Ik ook hoor, maar dat neemt niet weg dat mannen die seks hebben met mannen gewoon de cijfertjes tegen zich hebben. Volksgezondheid weegt in dit geval zwaarder dan de "discriminatie" van mannen die seks hebben met mannen.
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:08:32 #81
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151341294
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:03 schreef computergirl het volgende:

[..]

Begin een rechtzaak tegen Sanquin.
Het zou een overweging kunnen zijn
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:09:26 #82
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151341332
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:04 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Ik ook hoor, maar dat neemt niet weg dat mannen die seks hebben met mannen gewoon de cijfertjes tegen zich hebben. Volksgezondheid weegt in dit geval zwaarder dan de "discriminatie" van mannen die seks hebben met mannen.
Uiteraard staat gezondheid voorop, maar het uitsluiten van groepen mensen is en blijft fout hoe je het ook wilt noemen of verklaren. De aanhalingstekens kunnen dus gewoon weg.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:10:05 #83
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151341358
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 april 2015 20:48 schreef KaBuf het volgende:
Goed, in dat geval kom ik wel een tijdje niet in dit topic. Bedankt.
Geen zin in elk nieuw topic een discussies over homo's of beloning bestuurder.
Jammer, een goede discussie voeren is en blijft moeilijk natuurlijk.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151341383
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:09 schreef karr-1 het volgende:
Uiteraard staat gezondheid voorop, maar het uitsluiten van groepen mensen is en blijft fout hoe je het ook wilt noemen of verklaren. De aanhalingstekens kunnen dus gewoon weg.
Ook wanneer bepaalde groepen mensen aanzienlijk grotere risicio's met zich meebrengen?
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
pi_151341542
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:10 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Ook wanneer bepaalde groepen mensen aanzienlijk grotere risicio's met zich meebrengen?
Karr-1 vind het prima dat bepaalde groepen niet mogen doneren, zolang het maar geen homo's zijn
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:14:39 #86
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151341553
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:10 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Ook wanneer bepaalde groepen mensen aanzienlijk grotere risicio's met zich meebrengen?
Risico's die ten eerste niet op iedereen in die groep van toepassing zijn, maar dat voor het gemak wel even zijn. Ten tweede, risico's die eenvoudig getest en uitgesloten kunnen worden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:15:10 #87
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151341579
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:14 schreef computergirl het volgende:

[..]

Karr-1 vind het prima dat bepaalde groepen niet mogen doneren, zolang het maar geen homo's zijn
Onzin, ik heb het over alle groepen die uitgesloten worden om redenen die onzin zijn.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151341638
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:15 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Onzin, ik heb het over alle groepen die uitgesloten worden om redenen die onzin zijn.
Nee je zeurt over homo's , dat is alles.
Nogmaals ga Sanquin lastig vallen
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:17:11 #89
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151341665
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

Nee je zeurt over homo's , dat is alles.
Nogmaals ga Sanquin lastig vallen
Zal ik zeker doen maak je geen zorgen. Tot die tijd kan ik mijn mening hier ook kwijt. Niemand verplicht je om te reageren.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151341764
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:14 schreef karr-1 het volgende:
Risico's die ten eerste niet op iedereen in die groep van toepassing zijn, maar dat voor het gemak wel even zijn. Ten tweede, risico's die eenvoudig getest en uitgesloten kunnen worden.
Nee, maar wel op een aanzienlijk deel van die groep. En dat "eenvoudige testen" is niet zo eenvoudig als het lijkt, mede omdat HIV niet direct zichtbaar is in bloed. De makkelijkste manier is dus gewoon die hele risiciogroep weigeren en dat is precies wat Sanquin doet.
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
pi_151341861
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:17 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Zal ik zeker doen maak je geen zorgen. Tot die tijd kan ik mijn mening hier ook kwijt. Niemand verplicht je om te reageren.
Je hebt je mening al gegeven.
De rest van de posters hier kunnen er verder niks mee want wij mogen ook alleen doneren als we aan de regels van Sanquin voldoen mbt hb gehalte , gewicht, bloeddruk en gedrag dat risico oplevert voor zeer kwetsbare ontvangers van ons bloed/plasma/bloedplaatjes.
Je gezeik hier lost dus niks op en verpest de sfeer imho

Edit: kijk voor de lol eens in deze lijst http://www.sanquin.nl/blo(...)-geven/mag-ik-geven/
pi_151341870
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:17 schreef karr-1 het volgende:
Zal ik zeker doen maak je geen zorgen. Tot die tijd kan ik mijn mening hier ook kwijt. Niemand verplicht je om te reageren.
Geloof me, die discussie is vaak gevoerd met en over Sanquin. Het is niet voor niets dat Sanquin mannen die seks hebben met mannen nog steeds mag weigeren.
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:28:33 #93
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151342193
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:19 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Nee, maar wel op een aanzienlijk deel van die groep. En dat "eenvoudige testen" is niet zo eenvoudig als het lijkt, mede omdat HIV niet direct zichtbaar is in bloed. De makkelijkste manier is dus gewoon die hele risiciogroep weigeren en dat is precies wat Sanquin doet.
De makkelijkste manier staat dus gelijk aan discriminatie door een hele groep uit te sluiten op een kenmerk. Dat is en blijft fout, maar ik begrijp dat iedereen het gemakkelijk vind.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:29:07 #94
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151342218
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:21 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Geloof me, die discussie is vaak gevoerd met en over Sanquin. Het is niet voor niets dat Sanquin mannen die seks hebben met mannen nog steeds mag weigeren.
Dan zou iemand dus aangifte moeten doen tegen Sanquin en het op een rechtszaak laten aankomen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151342248
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:28 schreef karr-1 het volgende:
De makkelijkste manier staat dus gelijk aan discriminatie door een hele groep uit te sluiten op een kenmerk. Dat is en blijft fout, maar ik begrijp dat iedereen het gemakkelijk vind.
Mwaa, ja. Het is misschien fout. Maar wel makkelijk en effectief.
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
pi_151342273
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:29 schreef karr-1 het volgende:
Dan zou iemand dus aangifte moeten doen tegen Sanquin en het op een rechtszaak laten aankomen.
Ook dat is al gebeurd. Volgens mij meerdere keren zelfs.
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:30:19 #97
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151342275
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:20 schreef computergirl het volgende:

Je gezeik hier lost dus niks op en verpest de sfeer imho
Nee laten we het vooral accepteren en niet bespreken, dan gaat het vanzelf weg.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:30:41 #98
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151342283
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:29 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Mwaa, ja. Het is misschien fout. Maar wel makkelijk en effectief.
Het is niet misschien fout, het IS fout.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:30:58 #99
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151342294
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:30 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Ook dat is al gebeurd. Volgens mij meerdere keren zelfs.
Nooit van gehoord, maar ik ben benieuwd naar de uitspraken dan.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151342315
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:30 schreef karr-1 het volgende:
Het is niet misschien fout, het IS fout.
Ja, klopt. Maar nogmaals: wel makkelijk en effectief.
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
pi_151342338
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:30 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee laten we het vooral accepteren en niet bespreken, dan gaat het vanzelf weg.
Nee laten we oneindig in het zelfde kringetje ronddraaien met je homodiscriminatie gehuilie, dat lost veel op.
Derde keer : ga Sanquin lastig vallen.
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:31:58 #102
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151342341
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:31 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Ja, klopt. Maar nogmaals: wel makkelijk en effectief.
Klopt ook, maar dat is nooit een reden om het blindelings te accepteren
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151342347
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:30 schreef karr-1 het volgende:
Nooit van gehoord, maar ik ben benieuwd naar de uitspraken dan.
Kwam er toen op neer dat volksgezondheid zwaarder weegt dan discriminatie in dit geval.
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:32:27 #104
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151342359
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:31 schreef computergirl het volgende:

[..]

Nee laten we oneindig in het zelfde kringetje ronddraaien met je homodiscriminatie gehuilie, dat lost veel op.
Derde keer : ga Sanquin lastig vallen.
Nog een keer dan, reageer dan gewoon niet.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151342390
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:31 schreef karr-1 het volgende:
Klopt ook, maar dat is nooit een reden om het blindelings te accepteren
Vooral niet accepteren dan. Spijtig voor homo's enzo, maar zó een ramp is het nou ook weer niet. Het is niet zo dat je niet meer over straat mag lopen.
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
pi_151342395
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:28 schreef karr-1 het volgende:

[..]

De makkelijkste manier staat dus gelijk aan discriminatie door een hele groep uit te sluiten op een kenmerk. Dat is en blijft fout, maar ik begrijp dat iedereen het gemakkelijk vind.
Ik wens je veel succes met aangifte doen van discriminatie. ^O^

En hoe vaak krijg je nou een cadeautje? Ik mocht gisteren voor t eerst kiezen. De vorige keer kreeg ik zo'n zinloos speldje.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:33:41 #107
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151342413
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:33 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Vooral niet accepteren dan. Spijtig voor homo's enzo, maar zó een ramp is het nou ook weer niet. Het is niet zo dat je niet meer over straat mag lopen.
Nee dat is de volgende stap.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:34:01 #108
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151342438
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik wens je veel succes met aangifte doen van discriminatie. ^O^

En hoe vaak krijg je nou een cadeautje? Ik mocht gisteren voor t eerst kiezen. De vorige keer kreeg ik zo'n zinloos speldje.
Geloof me de aangifte gaat er zeker komen als het aan mij ligt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151342469
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:32 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nog een keer dan, reageer dan gewoon niet.
Vierde keer dan: ga Sanquin lastig vallen. Ik heb als donor meer recht om hier te posten dan jij.
pi_151342475
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:33 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee dat is de volgende stap.
_O-
nu ben je aan het trollen. Ga maar naar ONZ. :W
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:35:30 #111
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151342497
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:34 schreef computergirl het volgende:

[..]

Vierde keer dan: ga Sanquin lastig vallen. Ik heb als donor meer recht om hier te posten dan jij.
:') Ik kan dan misschien geen bloed doneren, maar er blijft nog genoeg over om wel te doneren. Dus helaas, dat argument gaat niet op.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151342521
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:

En hoe vaak krijg je nou een cadeautje? Ik mocht gisteren voor t eerst kiezen. De vorige keer kreeg ik zo'n zinloos speldje.
http://www.sanquin.nl/bloed-geven/ik-geef-bloed/waardering/
pi_151342626
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

:') Ik kan dan misschien geen bloed doneren, maar er blijft nog genoeg over om wel te doneren. Dus helaas, dat argument gaat niet op.
Mooi, dan ben je van harte welkom in LIF / Stamceldonatie en nierdonatie bij leven - discussie- en vragentopic. En kunnen we het hier dan weer over handdoeken en roze koeken hebben?
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:38:59 #114
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151342645
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:38 schreef angelfish het volgende:

[..]

[..]

Mooi, dan ben je van harte welkom in LIF / Stamceldonatie en nierdonatie bij leven - discussie- en vragentopic. En kunnen we het hier dan weer over handdoeken en roze koeken hebben?
En over discriminatie natuurlijk
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151342672
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:38 schreef karr-1 het volgende:

[..]

En over discriminatie natuurlijk
Open een topic over discriminatie. Ik doe graag mee daar.
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:40:02 #116
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151342685
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:39 schreef angelfish het volgende:

[..]

Open een topic over discriminatie. Ik doe graag mee daar.
Ik merk het ja, dus ga je gang
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:49:37 #117
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_151343109
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:10 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Jammer, een goede discussie voeren is en blijft moeilijk natuurlijk.
Oh ja, quotemelding :')
Ach, nu ik hier toch ben. Ik post niet in dit topic om Sanquin te verdedigen. Discussie voeren is easy, maar ik heb daar gewoon geen zin in.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:52:06 #118
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151343204
Prima wat jij wilt. Ik sta er altijd open voor.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151343386
Tip van flip: doneer geen 800ml in een paar seconden (hechting losgeschoten tijdens operatie). Mijn Hb was gisteren 5,6 :X

Overeind komen is nu wel lichtelijk psychedelisch _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_151343520
Toch is die daling wel raar, wij vrouwen moeten 7.8 hb hebben om te zorgen dat je na 500 ml niet onder de 7..0 zakt. Of niet onder de 7.5, weet het niet meer precies
pi_151343679
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:55 schreef Cat22 het volgende:
Tip van flip: doneer geen 800ml in een paar seconden (hechting losgeschoten tijdens operatie). Mijn Hb was gisteren 5,6 :X

Overeind komen is nu wel lichtelijk psychedelisch _O_
Die score heb ik ook wel eens gehaald, zonder bloedverlies. Roosvisee ferro FTW!
Professioneel gifmenger.
pi_151343808
quote:
Die van 5 heb ik waarschijnlijk gemist, omdat ik toen nog bij het rode kruis doneerde. Tien een speldje, 20 de enorme handdoek. :D
20 keer in 12 jaar, eigenlijk geen slechte score...
Professioneel gifmenger.
pi_151343849
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:33 schreef karr-1 het volgende:
Nee dat is de volgende stap.
Wat een non-argument. :')
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
pi_151343971
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 22:04 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Die van 5 heb ik waarschijnlijk gemist, omdat ik toen nog bij het rode kruis doneerde. Tien een speldje, 20 de enorme handdoek. :D
20 keer in 12 jaar, eigenlijk geen slechte score...
Ik heb nog nooit iets gehad :'( de teller staat nu op 19 ( de spanninggggggggggg, gaat de bloeddruk nog dalen?)
Ik ben begonnen op mijn 19e, toen deden ze er nog niet aan. Vervolgens enorm lang niet mogen doneren wegens vals-positief testresultaat op hepatitis C.
pi_151344001
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 22:01 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Die score heb ik ook wel eens gehaald, zonder bloedverlies. Roosvisee ferro FTW!
Mijn moeder zat met 4,6 (wist ze niet) nog op de fiets :o Toen moest ze halverwege wel afstappen. En toch maar aan de ijzertabletten gegaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_151344101
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 22:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit iets gehad :'( de teller staat nu op 19 ( de spanninggggggggggg, gaat de bloeddruk nog dalen?)
Ik ben begonnen op mijn 19e, toen deden ze er nog niet aan. Vervolgens enorm lang niet mogen doneren wegens vals-positief testresultaat op hepatitis C.
Ik mocht bij 30 voor de eerste keer kiezen. :') Hele folder met leuk spul maar ze hadden alleen de tas op voorraad _O- En omdat ik al vermoedde dat ik daarna een poos niet zou gaan doneren had later ophalen ook weinig zin. Dus ik heb nu De Boodschappentas 8-)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 3 april 2015 @ 22:12:10 #127
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151344173
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 22:05 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Wat een non-argument. :')
Yep net als alle andere argumenten waarom het geen discriminatie zou zijn. Hoe hard iedereen ook roept dat je het vooral niet zo moet zien.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151344189
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 21:58 schreef computergirl het volgende:
Toch is die daling wel raar, wij vrouwen moeten 7.8 hb hebben om te zorgen dat je na 500 ml niet onder de 7..0 zakt. Of niet onder de 7.5, weet het niet meer precies
Dat was alleen het bloed dat ze verloor bij het losschieten van de clip. Daarnaast had ze alles bij elkaar misschien wel wat meer verloren. Cat?
pi_151344520
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 22:08 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Mijn moeder zat met 4,6 (wist ze niet) nog op de fiets :o Toen moest ze halverwege wel afstappen. En toch maar aan de ijzertabletten gegaan.
Ik met die vijf-nog-wat ook hoor. :Y Traplopen ging wat moeizaam. :X
Professioneel gifmenger.
pi_151344562
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 22:12 schreef wyccie het volgende:

[..]

Dat was alleen het bloed dat ze verloor bij het losschieten van de clip. Daarnaast had ze alles bij elkaar misschien wel wat meer verloren. Cat?
Oh ja, want operatie en zo :@
pi_151345127
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 22:12 schreef karr-1 het volgende:
Yep net als alle andere argumenten waarom het geen discriminatie zou zijn. Hoe hard iedereen ook roept dat je het vooral niet zo moet zien.
Ik zeg niet dat het geen discriminatie is, ik zeg alleen dat ik volksgezondheid wellicht belangrijker vindt dan discriminatie. Daarnaast, het is gebasseerd op cijfertjes, niet op basis van iemand die homo's niet lief vindt. Lijkt mij een hele redelijke reden om te discrimineren.
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
  vrijdag 3 april 2015 @ 22:47:38 #132
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151345498
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 22:38 schreef VisGeenOptie het volgende:
Lijkt mij een hele redelijke reden om te discrimineren.
Alsof daar een redelijke reden voor kan bestaan? Maar goed, ik zie dat iedereen weer in de negeer stand gegaan is, dus ik weet weer genoeg. Blijkbaar een onderwerp waar niet over gesproken mag worden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151345602
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 22:12 schreef wyccie het volgende:

[..]

Dat was alleen het bloed dat ze verloor bij het losschieten van de clip. Daarnaast had ze alles bij elkaar misschien wel wat meer verloren. Cat?
Goede vraag eigenlijk. Geen idee of het het totaal was of alleen het incidentje. Kan ik morgen vast niet navragen want mijn chirurg is er niet. /off topic.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_151345634
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 22:47 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Alsof daar een redelijke reden voor kan bestaan? Maar goed, ik zie dat iedereen weer in de negeer stand gegaan is, dus ik weet weer genoeg. Blijkbaar een onderwerp waar niet over gesproken mag worden.
Rot toch man!
Er is over gesproken, er zijn van beide kanten argumenten aangebracht.
Hou op met je huilie huilie gedoe
pi_151345761
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 22:47 schreef karr-1 het volgende:
Alsof daar een redelijke reden voor kan bestaan? Maar goed, ik zie dat iedereen weer in de negeer stand gegaan is, dus ik weet weer genoeg. Blijkbaar een onderwerp waar niet over gesproken mag worden.
Nee hoor, maar je lijkt nogal oogkleppen op te hebben. Gefrustreerde homo misschien? ;)
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
pi_151345839
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 22:47 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Alsof daar een redelijke reden voor kan bestaan? Maar goed, ik zie dat iedereen weer in de negeer stand gegaan is, dus ik weet weer genoeg. Blijkbaar een onderwerp waar niet over gesproken mag worden.
Je lijkt niet erg gevoelig voor alle aangedragen argumenten.

Ik vind het wel jammer dat ik nu mobiel zit, anders was ik hard gaan zoeken op de reeds aangespannen rechtzaken. Wellicht dat daar nog nieuwe info uit te halen was geweest.
Professioneel gifmenger.
pi_151345872
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 22:47 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Alsof daar een redelijke reden voor kan bestaan? Maar goed, ik zie dat iedereen weer in de negeer stand gegaan is, dus ik weet weer genoeg. Blijkbaar een onderwerp waar niet over gesproken mag worden.
Wat wil je nou dan? Dat we allemaal stoppen met bloed geven zodat er geen bloed meer is voor mensen die anders doodgaan? Iets anders?

Open alsjeblief een apart discussietopic en laat de bloeddonateurs hier over hun dagelijkse beslommeringen praten. Ik denk dat je met een apart topic ook meer aandacht genereert voor je probleem dus dat is voor iedereen winst.
  vrijdag 3 april 2015 @ 22:57:50 #138
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151346000
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 22:50 schreef computergirl het volgende:

[..]

Rot toch man!
Er is over gesproken, er zijn van beide kanten argumenten aangebracht.
Hou op met je huilie huilie gedoe
:')
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 3 april 2015 @ 22:58:10 #139
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151346017
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 22:52 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Nee hoor, maar je lijkt nogal oogkleppen op te hebben. Gefrustreerde homo misschien? ;)
Homo ja, gefrustreerd alles behalve. Ik kan alleen slecht tegen onrecht.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 3 april 2015 @ 22:58:52 #140
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151346054
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 22:55 schreef angelfish het volgende:

[..]

Wat wil je nou dan? Dat we allemaal stoppen met bloed geven zodat er geen bloed meer is voor mensen die anders doodgaan? Iets anders?

Open alsjeblief een apart discussietopic en laat de bloeddonateurs hier over hun dagelijkse beslommeringen praten. Ik denk dat je met een apart topic ook meer aandacht genereert voor je probleem dus dat is voor iedereen winst.
Een apart topic voor iets wat prima hier past? Om het dan weer gesloten te zien worden doordat het hier ook kan. Nee dat gaat werken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151346155
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 22:58 schreef karr-1 het volgende:
Homo ja, gefrustreerd alles behalve. Ik kan alleen slecht tegen onrecht.
onrecht. Pffff..... Plaat voor je kop noemen we zoiets. :')
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
  vrijdag 3 april 2015 @ 23:02:05 #142
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151346182
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:01 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

onrecht. Pffff..... Plaat voor je kop noemen we zoiets. :')
Nee hoor, gewoon iemand die onrecht durft aan te wijzen. Maar ja, dat mag nu eenmaal niet in deze wereld.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151346201
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:02 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee hoor, gewoon iemand die onrecht durft aan te wijzen. Maar ja, dat mag nu eenmaal niet in deze wereld.
_O-
  vrijdag 3 april 2015 @ 23:03:11 #144
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151346221
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:02 schreef computergirl het volgende:

[..]

_O-
Sterk argument ook weer.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151346224
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:02 schreef karr-1 het volgende:
Nee hoor, gewoon iemand die onrecht durft aan te wijzen. Maar ja, dat mag nu eenmaal niet in deze wereld.
"Dat mag nu eenmaal niet in deze wereld". :')
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
  vrijdag 3 april 2015 @ 23:03:28 #146
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151346231
quote:
Ik heb al tig soorten cadeautjes gehad: speldjes, plaquettes pelikaanknuffels, beeldensetje, handdoek, weet niet of ik iets vergeet.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 3 april 2015 @ 23:03:45 #147
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151346239
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:03 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

"Dat mag nu eenmaal niet in deze wereld". :')
Gezien de reacties in dit topic niet nee
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151346241
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:03 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Sterk argument ook weer.
Jouw argumenten zijn al twee pagina's op.
pi_151346275
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:03 schreef Mark het volgende:

[..]

Ik heb al tig soorten cadeautjes gehad: speldjes, plaquettes pelikaanknuffels, beeldensetje, handdoek, weet niet of ik iets vergeet.
DISCRIMINATIE :{w
Maar dat mag ik zeker niet zeggen in dit topic :'(
  vrijdag 3 april 2015 @ 23:05:01 #150
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151346294
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:03 schreef computergirl het volgende:

[..]

Jouw argumenten zijn al twee pagina's op.
Nee hoor, die staan nog steeds recht over eind.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 3 april 2015 @ 23:05:34 #151
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151346321
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:04 schreef computergirl het volgende:

[..]

DISCRIMINATIE :{w
Maar dat mag ik zeker niet zeggen in dit topic :'(
Jij hebt er nog wel een paar te goed ;)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_151346418
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:03 schreef karr-1 het volgende:
Sterk argument ook weer.
Wat wil je nou horen?

Mannen die seks hebben met mannen hebben een aanzienlijk hoger risicio op HIV, ook aanzienlijk hoger dan dat van heteroseksuele mannen/vrouwen die wisselende contacten hebben. Een HIV besmetting is in de eerste maanden niet aan te tonen in het bloed. Sanquin wil graag "schoon" bloed leveren en zegt om die reden dat dat soort mannen (en andere risicogroepen) niet mogen doneren. Duidelijk verhaal toch?

Plaats je daarmee alle mannen die seks hebben met mannen in één hokje? Ja! Weegt dat op tegen het risico op HIV-besmet donorbloed? Ja, dat vindt Sanquin (en de rechter) wel.

Bloed doneren heeft niets te maken met acceptatie van homo's, het risico is gewoon te groot.
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
pi_151346459
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:03 schreef Mark het volgende:

[..]

Ik heb al tig soorten cadeautjes gehad: speldjes, plaquettes pelikaanknuffels, beeldensetje, handdoek, weet niet of ik iets vergeet.
De knuffel kreeg ik spontaan toen ik hoogzwanger meeging met buurkater (hij mocht wel doneren en kreeg geen cadeautje :+ ).
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 3 april 2015 @ 23:09:03 #154
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151346489
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:08 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

De knuffel kreeg ik spontaan toen ik hoogzwanger meeging met buurkater (hij mocht wel doneren en kreeg geen cadeautje :+ ).
Ik heb er ook wel eens extra gekregen met de geboorte van mijn kinderen :Y
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 3 april 2015 @ 23:09:47 #155
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151346525
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:07 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Wat wil je nou horen?

Mannen die seks hebben met mannen hebben een aanzienlijk hoger risicio op HIV, ook aanzienlijk hoger dan dat van heteroseksuele mannen/vrouwen die wisselende contacten hebben. Een HIV besmetting is in de eerste maanden niet aan te tonen in het bloed. Sanquin wil graag "schoon" bloed leveren en zegt om die reden dat dat soort mannen (en andere risicogroepen) niet mogen doneren. Duidelijk verhaal toch?
Duidelijk ja, waarheid mwaoh daar valt over te praten

quote:
Plaats je daarmee alle mannen die seks hebben met mannen in één hokje? Ja! Weegt dat op tegen het risico op HIV-besmet donorbloed? Ja, dat vindt Sanquin (en de rechter) wel.

Bloed doneren heeft niets te maken met acceptatie van homo's, het risico is gewoon te groot.
Het risico is even groot als bij wie dan ook en op zijn minst eenvoudig te verkleinen
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 3 april 2015 @ 23:10:45 #156
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151346564
Maar goed, in een poging om serieus te blijven

"“Dit onderzoek toont aan dat er medisch wetenschappelijke gronden zijn om het donor selectiebeleid rond mannen die seks hebben gehad met andere mannen aan te passen. Dat doet mij deugd. Het belangrijke argument van veiligheidsrisico’s verdwijnt hiermee.”

http://www.coc.nl/wp-cont(...)cht-januari-2015.pdf
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151346565
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:09 schreef Mark het volgende:

[..]

Ik heb er ook wel eens extra gekregen met de geboorte van mijn kinderen :Y
Het kind wil steeds niet mee. -O-
Professioneel gifmenger.
pi_151346589
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:09 schreef karr-1 het volgende:
Duidelijk ja, waarheid mwaoh daar valt over te praten
De cijfers liegen er niet om.

quote:
Het risico is even groot als bij wie dan ook en op zijn minst eenvoudig te verkleinen
Onzin. Mannen die seks hebben met mannen hebben procentueel gezien veel vaker HIV.
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
  vrijdag 3 april 2015 @ 23:12:14 #159
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151346623
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:11 schreef VisGeenOptie het volgende:

Onzin. Mannen die seks hebben met mannen hebben procentueel gezien veel vaker HIV.
Onzin, waar zijn de bewijzen voor die stelling?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151346654
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:12 schreef karr-1 het volgende:
Onzin, waar zijn de bewijzen voor die stelling?
Ik wil morgen best even wat relevante studies voor je opzoeken. Ik DM je wel even.
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
  vrijdag 3 april 2015 @ 23:13:22 #161
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151346669
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:12 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Ik wil morgen best even wat relevante studies voor je opzoeken. Ik DM je wel even.
Graag, ik ben benieuwd
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 3 april 2015 @ 23:13:24 #162
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151346672
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:10 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Het kind wil steeds niet mee. -O-
Mijn kinderen zijn altijd wel vol interesse dat papa zieke mensen helpt. Maar doneren duurt gewoon te lang om ze een keer mee te nemen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_151347149
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:13 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Graag, ik ben benieuwd
Ja gooi het dan maar hier neer. In de optimistische illusie dat we dan hier van de discussie af zijn.

Of voor de derde keer. Open een discussietopic.
pi_151347186
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:13 schreef Mark het volgende:

[..]

Mijn kinderen zijn altijd wel vol interesse dat papa zieke mensen helpt. Maar doneren duurt gewoon te lang om ze een keer mee te nemen
Ik doneer bij mijn werk. Dus echt praktisch is het niet, maar ik zou het graag laten zien.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 3 april 2015 @ 23:29:15 #165
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151347255
Ik ook, maar ja: plasma. Dat duurt gewoon te lang om de interesse vast te houden.... Misschien met een tablet erbij.....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 3 april 2015 @ 23:29:43 #166
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_151347270
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:03 schreef Mark het volgende:

[..]

Ik heb al tig soorten cadeautjes gehad: speldjes, plaquettes pelikaanknuffels, beeldensetje, handdoek, weet niet of ik iets vergeet.
Ik heb alleen de koffiemok en een handdoek. Speldjes enzo heb ik vriendelijk voor bedankt, gaat toch alleen maar stof verzamelen hier. Volgende keer een nieuwe mok, gelukkig maar want ik heb de oude kapot laten vallen :D
pi_151347369
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:29 schreef Mark het volgende:
Ik ook, maar ja: plasma. Dat duurt gewoon te lang om de interesse vast te houden.... Misschien met een tablet erbij.....
Gisteren in 8 minuten een volle zak. Maar het hele traject, van binnenlopen tot vertrekken duurde wel anderhalf uur. De dames en heren hebben bijzonder weinig haast....
Professioneel gifmenger.
pi_151347428
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:31 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Gisteren in 8 minuten een volle zak. Maar het hele traject, van binnenlopen tot vertrekken duurde wel anderhalf uur. De dames en heren hebben bijzonder weinig haast....
Kan je niet van tevoren bellen voor een afspraak en zeggen dat je je kinderen meeneemt voor educatieve doeleinden?
pi_151347465
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:12 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Onzin, waar zijn de bewijzen voor die stelling?
In de studie van het RIVM uit 2014 die ik in het vorige topic al aangehaald heb, onder andere.

Maar we kunnen alle argumenten, feiten en bewijzen aandragen die er zijn, jij blijft bij je standpunt dat het 'oneerlijk' is.
pi_151347505
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:31 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Gisteren in 8 minuten een volle zak. Maar het hele traject, van binnenlopen tot vertrekken duurde wel anderhalf uur. De dames en heren hebben bijzonder weinig haast....
Ik sta meestal binnen een half uur weer buiten, ga ik dan op zulke dalmomenten of zijn ze op mijn locatie zo snel? ;)
pi_151347541
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:34 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik sta meestal binnen een half uur weer buiten, ga ik dan op zulke dalmomenten of zijn ze op mijn locatie zo snel? ;)
Ik stond er dus ook op een dalmoment. Superrustig... Ze staan gewoon te kwekken ipv prikken. :')
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 3 april 2015 @ 23:38:26 #172
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151347684
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:33 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

In de studie van het RIVM uit 2014 die ik in het vorige topic al aangehaald heb, onder andere.

Maar we kunnen alle argumenten, feiten en bewijzen aandragen die er zijn, jij blijft bij je standpunt dat het 'oneerlijk' is.
Correct, want dat is het ook. En gezien de ontwikkelingen in Amerika en Nederland gaan steeds meer mensen dat in zien.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151347694
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:33 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

In de studie van het RIVM uit 2014 die ik in het vorige topic al aangehaald heb, onder andere.

Maar we kunnen alle argumenten, feiten en bewijzen aandragen die er zijn, jij blijft bij je standpunt dat het 'oneerlijk' is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:38 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Correct, want dat is het ook. En gezien de ontwikkelingen in Amerika en Nederland gaan steeds meer mensen dat in zien.
En ik vind het vooral heel oneerlijk dat mensen die niks met deze discussie te maken hebben nu misschien wel doodgaan omdat wij geen bloed meer geven omdat één van de regels al dan niet kak is. Serieus, dat vind ik echt heel erg lomp.
  vrijdag 3 april 2015 @ 23:40:07 #174
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151347753
In ieder geval begint het draagvlak binnen dit topic voor de toelating van homo's kleiner te worden
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_151347796
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:38 schreef angelfish het volgende:

[..]


[..]

En ik vind het vooral heel oneerlijk dat mensen die niks met deze discussie te maken hebben nu misschien wel doodgaan omdat wij geen bloed meer geven omdat één van de regels al dan niet kak is. Serieus, dat vind ik echt heel erg lomp.
Weet je wat oneerlijk is? AIDS krijgen als 4-jarige, bovenop je kanker, omdat iemand z'n eigen risico op HIV te laag heeft ingeschat en heeft gelogen op de donorvragenlijst, want 'wat ik in de slaapkamer doe gaat niemand wat aan'. :')
pi_151347822
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:38 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Correct, want dat is het ook. En gezien de ontwikkelingen in Amerika en Nederland gaan steeds meer mensen dat in zien.[quote]2s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:40 schreef Mark het volgende:
In ieder geval begint het draagvlak binnen dit topic voor de toelating van homo's kleiner te worden
[/quote]
En dan te bedenken dat ik zelf bi en en doorgaans nogal fel op homorechten ben.
pi_151348703
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:10 schreef karr-1 het volgende:
Maar goed, in een poging om serieus te blijven

"“Dit onderzoek toont aan dat er medisch wetenschappelijke gronden zijn om het donor selectiebeleid rond mannen die seks hebben gehad met andere mannen aan te passen. Dat doet mij deugd. Het belangrijke argument van veiligheidsrisico’s verdwijnt hiermee.”

http://www.coc.nl/wp-cont(...)cht-januari-2015.pdf
Ik heb die link even geopend, jammer dat er geen abstract in staat want ik ga niet 20 pagina`s lezen.
Op zoek naar tabelletjes (altijd leuk) kwam ik deze tegen:



MSM heeft seksueel contact gehad met mannen (als man)
niet-MSM mannen die dat niet hebben
Vrouw spreekt voro zich.

Cijfers bij risico gedrag spreken voor zich lijkt me.
Zo lang sanquin en de rechter vinden dat homo`s uitsluiten op basis hiervan de beste oplossing is heb je geen argument, zodra er betere screenings methoden zijn kan je terug komen op deze discussie.
pi_151348766
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:40 schreef Mark het volgende:
In ieder geval begint het draagvlak binnen dit topic voor de toelating van homo's kleiner te worden
Of hoger, zijn we ook van deze discussie af :D
pi_151351810
Vriend is deze week voor zijn intake geweest. Ging goed, hij had een HB van 9.8, aansteller :P Hopen dat hij goedgekeurd is verder, en het stokje van mij over kan nemen :)
I had a signature once. It was awful.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 4 april 2015 @ 08:58:45 #180
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_151351899
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 23:26 schreef angelfish het volgende:

[..]

Ja gooi het dan maar hier neer. In de optimistische illusie dat we dan hier van de discussie af zijn.

Of voor de derde keer. Open een discussietopic
de discussie is namelijk best interessant, maar hier misplaatst.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 4 april 2015 @ 12:28:17 #181
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151354712
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 april 2015 08:58 schreef Sjeen het volgende:

[..]

de discussie is namelijk best interessant, maar hier misplaatst.
Neuh dat denk ik niet
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151354732
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:28 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Neuh dat denk ik niet
Dat denk ik wel.
Mokkel met stuntstok
  zaterdag 4 april 2015 @ 12:29:44 #183
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151354738
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:29 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Dat denk ik wel.
Prima, zijn we het daar over niet eens
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151354775
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:29 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Prima, zijn we het daar over niet eens
Da's dan mooi.
Vriendelijk verzoek voor deze discussie een apart topic te openen anders wordt de oorspronkelijke insteek van dit topic ondergesneeuwd.
Mokkel met stuntstok
  Licht Ontvlambaar zaterdag 4 april 2015 @ 12:31:02 #185
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_151354777
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:28 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Neuh dat denk ik niet
dit is een topic waarin ervaringen besproken worden, door users die bloed geven. Jij wilt iets aankaarten dat daarmee niets van doen heeft. Wat niet wil zeggen dat jouw discussieonderwerp niet legitiem is, maar het is hier gewoon niet de juiste plaats.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 4 april 2015 @ 12:31:46 #186
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151354792
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:30 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Da's dan mooi.
Vriendelijk verzoek voor deze discussie een apart topic te openen anders wordt de oorspronkelijke insteek van dit topic ondergesneeuwd.
Het verzoek is al vaker gedaan en ik zie geen reden om een apart topic te openen dat vervolgens weer gesloten word omdat het eigenlijk toch hier thuis hoort.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151354808
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:31 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het verzoek is al vaker gedaan en ik zie geen reden om een apart topic te openen dat vervolgens weer gesloten word omdat het eigenlijk toch hier thuis hoort.
Ja, hoi, LIF-mod hier.
Nee dus.
Apart topic kan ook in LIF en dan kan deze discussie gewoon daar verder.
Mokkel met stuntstok
  zaterdag 4 april 2015 @ 12:32:39 #188
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151354816
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:31 schreef Sjeen het volgende:

[..]

dit is een topic waarin ervaringen besproken worden, door users die bloed geven. Jij wilt iets aankaarten dat daarmee niets van doen heeft. Wat niet wil zeggen dat jouw discussieonderwerp niet legitiem is, maar het is hier gewoon niet de juiste plaats.
Ik zou graag ervaringen willen delen, maar ik mag geen bloed geven omdat een deel van Nederland besloten heeft dat ik te gevaarlijk ben om te mogen doneren. Dus de ervaringen zal ik nooit hebben, laat staan ze delen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 4 april 2015 @ 12:33:29 #189
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151354830
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:32 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Ja, hoi, LIF-mod hier.
Nee dus.
Apart topic kan ook in LIF en dan kan deze discussie gewoon daar verder.
Prima, ik zie er geen aanleiding toe. Het punt is wel duidelijk denk ik.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151354849
In Nijmegen zijn ze nu ook sinds een tijdje op maandag van 8.00-11.00 open, het is nog erg rustig dus vorige week belde ik om 08.00 of ik terecht kon voor plasma en dat was geen probleem. Prima zaak dus, 32 minuten aan de plasma gehangen dus was wel snel deze keer :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Licht Ontvlambaar zaterdag 4 april 2015 @ 12:34:39 #191
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_151354851
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:32 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik zou graag ervaringen willen delen, maar ik mag geen bloed geven omdat een deel van Nederland besloten heeft dat ik te gevaarlijk ben om te mogen doneren. Dus de ervaringen zal ik nooit hebben, laat staan ze delen.
ergo, niet de juiste plaats. Fijn dat we het eens zijn :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 4 april 2015 @ 12:35:17 #192
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151354865
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:33 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Prima, ik zie er geen aanleiding toe

_O- Eerst dit topic blijven doordrammen over je standpunt en dan zo afhaken.....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 4 april 2015 @ 12:35:24 #193
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151354869
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:34 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ergo, niet de juiste plaats. Fijn dat we het eens zijn :)
Nee we zijn het absoluut niet eens. Maar aangezien mijn punt duidelijk is en dit soort discriminatie in dit land blijkbaar geaccepteerd is ga ik er geen woorden meer aan vuil maken. Het punt is duidelijk lijkt mij.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 4 april 2015 @ 12:35:44 #194
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151354872
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:34 schreef rene90 het volgende:
In Nijmegen zijn ze nu ook sinds een tijdje op maandag van 8.00-11.00 open, het is nog erg rustig dus vorige week belde ik om 08.00 of ik terecht kon voor plasma en dat was geen probleem. Prima zaak dus, 32 minuten aan de plasma gehangen dus was wel snel deze keer :)
He, dat wist ik nog niet. Goed om te weten! ^O^
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 4 april 2015 @ 12:35:59 #195
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151354880
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:35 schreef Mark het volgende:

[..]

_O- Eerst dit topic blijven doordrammen over je standpunt en dan zo afhaken.....
Bij alles wat ik zeg afgebrand worden zonder een serieuze discussie te willen, nee dat gaat werken
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151354892
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:35 schreef Mark het volgende:

[..]

_O- Eerst dit topic blijven doordrammen over je standpunt en dan zo afhaken.....
Hij is nog steeds aan het doordrammen hoor :D
  Licht Ontvlambaar zaterdag 4 april 2015 @ 12:37:04 #197
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_151354901
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Bij alles wat ik zeg afgebrand worden zonder een serieuze discussie te willen, nee dat gaat werken
jij wilt die discussie absoluut alleen maar hier voeren... Waarom?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_151354905
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:35 schreef Mark het volgende:

[..]

He, dat wist ik nog niet. Goed om te weten! ^O^
Dat weten heel veel mensen nog niet echt, vandaar dat ze het wat meer bekend willen laten worden zodat het wat drukker wordt :).

Maandag 08.00 - 11.00 en 17.00 - 20.00 uur
Dinsdag 08.00 - 11.00 en 17.00 - 20.00 uur
Woensdag 12.30 - 20.00 uur
Donderdag 12.30 - 20.00 uur
Vrijdag 08.00 - 15.30 uur
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_151354909
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:33 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Prima, ik zie er geen aanleiding toe. Het punt is wel duidelijk denk ik.
Goed, dan stopt deze discussie hier.
Mokkel met stuntstok
  zaterdag 4 april 2015 @ 12:38:13 #200
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151354919
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:37 schreef Sjeen het volgende:

[..]

jij wilt die discussie absoluut alleen maar hier voeren... Waarom?
Omdat het geen zin heeft om een aparte discussie te hebben die over hetzelfde onderwerp gaat. Of gaan we ook 10 discussies houden over welke koffie ik het lekkerste vind en dan per merk uitgesplitst.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151354933
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Bij alles wat ik zeg afgebrand worden zonder een serieuze discussie te willen, nee dat gaat werken
GVD, pedante klootzak. Lees eens de vorige pagina's terug. Vele users hebben een serieuze discussie proberen te voeren maar die krijgen maar een reactie van jou terug ' het is niet eeeeerlllluuuuukkkkk'
  zaterdag 4 april 2015 @ 12:39:00 #202
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151354936
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:37 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Goed, dan stopt deze discussie hier.
Ik zie geen aanleiding om te stoppen, jij blijkbaar wel
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151354950
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:39 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik zie geen aanleiding om te stoppen, jij blijkbaar wel
Ja, en bij deze nogmaals he tlaatste vriendelijke verzoek een eigen topic te openen.
Mokkel met stuntstok
  zaterdag 4 april 2015 @ 12:39:41 #204
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151354953
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:38 schreef computergirl het volgende:

[..]

GVD, pedante klootzak. Lees eens de vorige pagina's terug. Vele users hebben een serieuze discussie proberen te voeren maar die krijgen maar een reactie van jou terug ' het is niet eeeeerlllluuuuukkkkk'
Dus blijven roepen dat Sanquin en de rechter het goed vind is een serieuze discussie voeren. Goed, weten we dat ook weer.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151354959
Oke, Mord_Sith heeft aangegeven dat je een apart topic kan openen om daar de discussie te voeren waar de mensen zich in kunnen mengen die hier behoefte aan hebben.

Zoals ik wel vaker zeg...we moeten door.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 4 april 2015 @ 12:39:59 #206
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151354960
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:39 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Ja, en bij deze nogmaals he tlaatste vriendelijke verzoek een eigen topic te openen.
Antwoord is reeds gegeven
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Licht Ontvlambaar zaterdag 4 april 2015 @ 12:40:56 #207
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_151354984
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:38 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Omdat het geen zin heeft om een aparte discussie te hebben die over hetzelfde onderwerp gaat. Of gaan we ook 10 discussies houden over welke koffie ik het lekkerste vind en dan per merk uitgesplitst.
een discussietopic over regelgeving kan prima naast een ervaringentopic. Je gedraagt je als een kleuter die zijn zin niet krijgt :{
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 4 april 2015 @ 12:41:06 #208
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151354989
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:39 schreef rene90 het volgende:
we moeten door.
Volgende staat alweer op de planning!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 4 april 2015 @ 12:41:38 #209
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151355005
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:40 schreef Sjeen het volgende:

[..]

een discussietopic over regelgeving kan prima naast een ervaringentopic. Je gedraagt je als een kleuter die zijn zin niet krijgt :{
Prima wat jij wilt. Ik ga me weer richten op mensen die wel serieus kunnen en willen zijn.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_151355011
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:39 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dus blijven roepen dat Sanquin en de rechter het goed vind is een serieuze discussie voeren. Goed, weten we dat ook weer.
Roepen dat er heel veel andere groepen ook zijn uitgesloten van donatie vanwege risico's voor ontvangers is een prima discussie die dood Loopt op de blinde muur voor jouw hoofd.
pi_151355016
Bij deze is de discussie hier klaar.
Mokkel met stuntstok
pi_151355044
Ben inmiddels ook stamceldonor trouwens, de kans dat je wordt opgeroepen is vrij klein maar toch :+

Ging vrij simpel, inschrijven, pakketje met wattenstaafje thuis gestuurd krijgen en met wat spuug erop ze terugsturen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_151355067
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:43 schreef rene90 het volgende:
Ben inmiddels ook stamceldonor trouwens, de kans dat je wordt opgeroepen is vrij klein maar toch :+

Ging vrij simpel, inschrijven, pakketje met wattenstaafje thuis gestuurd krijgen en met wat spuug erop ze terugsturen.
Mee too ^O^
  zaterdag 4 april 2015 @ 12:44:32 #214
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151355082
Heb er wel eens naar gekeken, maar volgens mij was ik te oud
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Licht Ontvlambaar zaterdag 4 april 2015 @ 12:45:19 #215
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_151355102
Ik ga het toch maar eens overleggen hier thuis...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_151355107
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:44 schreef Mark het volgende:
Heb er wel eens naar gekeken, maar volgens mij was ik te oud
Tot je 51 mag je doneren
  zaterdag 4 april 2015 @ 12:46:37 #217
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151355132
Volgens mij moest je toen betalen voor de screening boven een bepaald leeftijd of zoiets.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_151355142
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:45 schreef Sjeen het volgende:
Ik ga het toch maar eens overleggen hier thuis...
Reden waarom ik ook overstag ben gegaan is dat het tegenwoordig ook uit het bloed kan worden gehaald. Soms is het wel meer wenselijk vanuit het beenmerg maar dat zien we wel weer als ik ooit een belletje krijg.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_151355163
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:46 schreef Mark het volgende:
Volgens mij moest je toen betalen voor de screening boven een bepaald leeftijd of zoiets.
Neuh.
De max leeftijd voor donatie is wel onlangs verhoogd
https://www.wordstamceldonor.nl
  zaterdag 4 april 2015 @ 12:48:27 #220
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151355175
Ah, te dik :@
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_151356473
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:48 schreef Mark het volgende:
Ah, te dik :@
:o
Goede reden om wat af te vallen, dan. ;)
  zaterdag 4 april 2015 @ 13:56:56 #222
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151356580
Eigenlijk wel, he?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_151356582
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:43 schreef rene90 het volgende:
Ben inmiddels ook stamceldonor trouwens, de kans dat je wordt opgeroepen is vrij klein maar toch :+

Ging vrij simpel, inschrijven, pakketje met wattenstaafje thuis gestuurd krijgen en met wat spuug erop ze terugsturen.
Ik moest destijds nog buisjes bloed bij de bloedbank mee laten prikken en die dan zelf opsturen in een plastic envelop. Voelde toch een beetje dubieus, je eigen bloed in de brievenbus gooien :P
  zaterdag 4 april 2015 @ 14:13:37 #224
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_151356918
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 13:57 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik moest destijds nog buisjes bloed bij de bloedbank mee laten prikken en die dan zelf opsturen in een plastic envelop. Voelde toch een beetje dubieus, je eigen bloed in de brievenbus gooien :P
Jaartje (?) terug moest ik daarvoor ook bloed laten afnemen. Sanquin verzond die echter wel gewoon zelf :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_151357004
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2015 12:48 schreef Mark het volgende:
Ah, te dik :@
En ik zie dat ik niet meer zou mogen omdat ik nu astmapufjes heb. :{
Die gebruik ik alleen omdat ik intensiever ben gaan sporten.
pi_151362385
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 14:16 schreef wyccie het volgende:
En ik zie dat ik niet meer zou mogen omdat ik nu astmapufjes heb.
Die heb ik ook, heb op 1% geen astma maar heb wel ventolin voor huisstofmijt allergie. Nouja ik merk het wel.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_151366326
Mochten er nog mensen willen discussiëren over bloeddonatie van homo's, dan kan dat dus in dit topic: LIF / Bloed geven mag niet door homo's :s). Blijft het 'bloed geven' topic er van verschoond.
dag
  zaterdag 4 april 2015 @ 20:18:22 #228
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_151367549
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 14:16 schreef wyccie het volgende:

[..]

En ik zie dat ik niet meer zou mogen omdat ik nu astmapufjes heb. :{
Die gebruik ik alleen omdat ik intensiever ben gaan sporten.
Wat is dat nou weer voor onzin? Mijn partner en ik zijn allebei donor en hebben allebei astma + pufjes. Die komen niet in je bloed dus waarom zou het niet mogen?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  Licht Ontvlambaar zaterdag 4 april 2015 @ 20:23:33 #229
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_151367698
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 20:18 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor onzin? Mijn partner en ik zijn allebei donor en hebben allebei astma + pufjes. Die komen niet in je bloed dus waarom zou het niet mogen?
als je stamceldonor wilt worden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_151367714
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 20:18 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor onzin? Mijn partner en ik zijn allebei donor en hebben allebei astma + pufjes. Die komen niet in je bloed dus waarom zou het niet mogen?
Het gaat over stamceldonatie. Maar ik heb geen idee waarom je dan geen donor zou mogen zijn.
Professioneel gifmenger.
pi_151368707
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 20:24 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Het gaat over stamceldonatie. Maar ik heb geen idee waarom je dan geen donor zou mogen zijn.
Ik gok omdat astma (vaak?) allergie gerelateerd is. En allergie= immuunsysteem en daar hebben de ontvangers van stamcellen al issues mee. Je mag ook geen stamceldonor zijn met een autoimmuunziekte.
pi_151368810
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 20:24 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Het gaat over stamceldonatie. Maar ik heb geen idee waarom je dan geen donor zou mogen zijn.
Vanwege je eigen gezondheid omdat je iets aan je longen hebt.
pi_151368982
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 20:54 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik gok omdat astma (vaak?) allergie gerelateerd is. En allergie= immuunsysteem en daar hebben de ontvangers van stamcellen al issues mee. Je mag ook geen stamceldonor zijn met een autoimmuunziekte.
Mwah. Toen ik alleen nog maar hooikoorts had, wat ook een allergie is, ben ik gewoon stamceldonor worden. Mijn astma is wel de allergische variant, maar ik heb geen verlaagd immuunsysteem. Voordat ik mijn pufjes kreeg heb ik ook gewoon een halve marathon kunnen lopen.
pi_151369350
Allergie is teken van overactief immuunsysteem, omdat het zich zonder reden met graspollen of kippen eiwit bezig houdt ipv ziektekiemen
Maar of dat relevant is voor stamceldonatie weet ik niet
  zaterdag 4 april 2015 @ 21:13:28 #235
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_151369572
Ik denk dat het probleem zit in de medicatie die je krijgt om de stamcellen te mobiliseren. Ik kan me voorstellen dat je daarmee allergieën en dergelijke ook in een hogere versnelling zet. Zo af en toe een beetje ventolin is geen punt, maar steroïden pufjes dan wel
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_151369598
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 21:13 schreef Pluizel het volgende:
Ik denk dat het probleem zit in de medicatie die je krijgt om de stamcellen te mobiliseren. Ik kan me voorstellen dat je daarmee allergieën en dergelijke ook in een hogere versnelling zet. Zo af en toe een beetje ventolin is geen punt, maar steroïden pufjes dan wel
Oh ja ^O^
pi_151370637
Ik zou sowieso voor stamceldonatie uit beenmerg kiezen, en ik kan in principe ook zonder mijn pufjes. Als blijkt dat ik daarmee inderdaad geen donor zou kunnen zijn, stop ik ook met de pufjes.
pi_151371757
Aangezien het toch over stamcel gaat.
Ook ooit voor aangemeld, en bloedplaatjes geloof ik, wat extra bloed toen afgenomen maar klopt het dat ik hier verder nooit meer van heb gehoord? Ook niet dat ik ben opgenomen in het systeem etc.
pi_151371807
Bloedplaatjes weet ik niet, maar ik heb van stamceldonatie feedback gehad over afgeronde weefseltypering.
pi_151372636
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 22:05 schreef computergirl het volgende:
Bloedplaatjes weet ik niet, maar ik heb van stamceldonatie feedback gehad over afgeronde weefseltypering.
Hmm volgende keer maar navraag doen :)
pi_151373019
Met eurotransplant, Sanquin kan je bij stamcelgebied niet helpen. In bericht nr 219 staat link
  zondag 5 april 2015 @ 14:39:32 #242
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_151387437
Waarom zijn mijn posten weg? Wat heb ik verkeerd gezegd?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_151388180
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 14:39 schreef mazaru het volgende:
Waarom zijn mijn posten weg? Wat heb ik verkeerd gezegd?
Waar ging het over?
Professioneel gifmenger.
  zondag 5 april 2015 @ 15:06:59 #244
217702 Lonaa
Honger!
pi_151388212
Vraagje:

Dinsdag ga ik sporten, de bloedbank zit ernaast. Het is vast een slecht idee om na het sporten een halve liter bloed af te geven he?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_151388278
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2015 15:06 schreef Lonaa het volgende:
Vraagje:

Dinsdag ga ik sporten, de bloedbank zit ernaast. Het is vast een slecht idee om na het sporten een halve liter bloed af te geven he?
Ik zou een half uurtje wachten tussendoor, kan je bloeddruk/ hartslag normaliseren.
Professioneel gifmenger.
  zondag 5 april 2015 @ 15:09:28 #246
217702 Lonaa
Honger!
pi_151388302
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 15:08 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik zou een half uurtje wachten tussendoor, kan je bloeddruk/ hartslag normaliseren.
Maar verder is het geen probleem?

Als k bijv, na het sporten, daar ff rustig ga douchen, wat eet en dan naar de bloedbank ga, dan moet dat geen probleem zijn? Dat m'n HB door het sporten ineens hard gekelderd is ofzo?
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 5 april 2015 @ 15:10:18 #247
217702 Lonaa
Honger!
pi_151388334
Bij het bloed afnemen om te kijken of er wat mis was met m'n bloed, zat m'n HB namelijk vrij laag, op het randje, en dit zou dan de eerste keer worden dat ik bloed ga geven. :)
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 5 april 2015 @ 15:25:07 #248
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_151388810
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 15:06 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Waar ging het over?
Over iemand die geen bloed mocht geven.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zondag 5 april 2015 @ 15:25:46 #249
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_151388834
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2015 15:06 schreef Lonaa het volgende:
Vraagje:

Dinsdag ga ik sporten, de bloedbank zit ernaast. Het is vast een slecht idee om na het sporten een halve liter bloed af te geven he?
Ervoor lijkt me geen probleem. Als je maar niet na het doneren gaat sporten ;)
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zondag 5 april 2015 @ 15:33:27 #250
217702 Lonaa
Honger!
pi_151389076
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 15:25 schreef mazaru het volgende:

[..]

Ervoor lijkt me geen probleem. Als je maar niet na het doneren gaat sporten ;)
Nee, dat had ik begrepen. ;) Lijkt me ook een heel slecht idee.

Maar ik vroeg me af of het andersom ook een slecht idee was.
Nou ja, ik ga het gewoon proberen. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 5 april 2015 @ 15:46:39 #251
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_151389541
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2015 15:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee, dat had ik begrepen. ;) Lijkt me ook een heel slecht idee.

Maar ik vroeg me af of het andersom ook een slecht idee was.
Nou ja, ik ga het gewoon proberen. :Y
Anders bel je even

T 0800-5115
ma t/m do: 08.00-20.00 uur, vr: 08.00-17.00 uur
E donorservicecentrum@sanquin.nl
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zondag 5 april 2015 @ 15:47:34 #252
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_151389571
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2015 15:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee, dat had ik begrepen. ;) Lijkt me ook een heel slecht idee.

Maar ik vroeg me af of het andersom ook een slecht idee was.
Nou ja, ik ga het gewoon proberen. :Y
Als het zwart voor je ogen wordt en je plots op de grond ligt, heb je je antwoord. :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_151389648
Als het je allereerste donatie is en je nog niet weet hoe je reageert is doneren na sport best riskant.
Tezij je zo iemand bent die een tijdschrift leest op de loopband
pi_151389668
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 15:47 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Als het zwart voor je ogen wordt en je plots op de grond ligt, heb je je antwoord. :P
:D dat is wel een onprettige manier om aan een antwoord te komen hoor.
Professioneel gifmenger.
  zondag 5 april 2015 @ 15:52:03 #255
217702 Lonaa
Honger!
pi_151389703
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 15:50 schreef computergirl het volgende:
Als het je allereerste donatie is en je nog niet weet hoe je reageert is doneren na sport best riskant.
Tezij je zo iemand bent die een tijdschrift leest op de loopband
Ligt eraan hoe hard de loopband gaat. :P
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 5 april 2015 @ 15:52:31 #256
217702 Lonaa
Honger!
pi_151389713
Ik ga na het sporten (en eten) wel even langs, het zit er toch naast. Even vragen wat zij er van vinden.

Mochten ze het een slecht idee vinden, fiets ik er de volgende ochtend wel weer heen. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_151389738
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2015 15:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe hard de loopband gaat. :P
Als op volle snelheid nog relaxt kan lezen is je hartslag nog goed laag.
  zondag 5 april 2015 @ 15:55:50 #258
217702 Lonaa
Honger!
pi_151389794
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 15:53 schreef computergirl het volgende:

[..]

Als op volle snelheid nog relaxt kan lezen is je hartslag nog goed laag.
Mijn hartslag gaat vrij snel een eind de lucht in, maar blijft dan stabiel. :Y

Ik ga gewoon even kijken hoe ik me voel/wat zij er van vinden. Ik vroeg me gewoon af of er hier mensen waren met deze ervaring. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_151389849
Ik heb als kind vaak bloed moeten afgeven. Na bloed gegeven te hebben kon ik niet meer staan of lopen. Werd met lopen altijd gesteund door mijn ouders. Tijdens het bloed geven ben ik zelfs 1 keer flauw gevallen.

Maar eigenlijk wil ik bloed geven.

Wat is wijsheid?
  zondag 5 april 2015 @ 16:00:08 #260
217702 Lonaa
Honger!
pi_151389901
Ik heb met bloed prikken (en heb toch ook beste hoeveelheden buisjes afgegeven) nooit ergens last van gehad...
Sterkheidsbaas van alles.
pi_151390176
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 15:57 schreef xaban06 het volgende:
Ik heb als kind vaak bloed moeten afgeven. Na bloed gegeven te hebben kon ik niet meer staan of lopen. Werd met lopen altijd gesteund door mijn ouders. Tijdens het bloed geven ben ik zelfs 1 keer flauw gevallen.

Maar eigenlijk wil ik bloed geven.

Wat is wijsheid?
Dat je als kind last had, zegt volgens mij weinig over hoe je als volwassene zal reageren.
Maar je beschrijft wel heel heftige reacties op afname van wat buisjes bloed. Een paar buisjes is vaak maar maximaal 10-20 ml, terwijl een volwassenen 5-6 liter bloed heeft. Een kind hreft minder, maar daar houdt men natuurlijk ook wel rekening mee met het aantal buisjes.
Professioneel gifmenger.
pi_151391414
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 16:10 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat je als kind last had, zegt volgens mij weinig over hoe je als volwassene zal reageren.
Maar je beschrijft wel heel heftige reacties op afname van wat buisjes bloed. Een paar buisjes is vaak maar maximaal 10-20 ml, terwijl een volwassenen 5-6 liter bloed heeft. Een kind hreft minder, maar daar houdt men natuurlijk ook wel rekening mee met het aantal buisjes.
Ik gaf altijd een paar flesjes.
Flauw vallen was trouwens op latere leeftijd, ik denk rond mijn 16-18e.
pi_151391485
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 16:47 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ik gaf altijd een paar flesjes.
Flauw vallen was trouwens op latere leeftijd, ik denk rond mijn 16-18e.
Flesjes? Ik ken alleen de buisjes, 2-15 ml.
Professioneel gifmenger.
pi_151391626
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 16:47 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ik gaf altijd een paar flesjes.
Flauw vallen was trouwens op latere leeftijd, ik denk rond mijn 16-18e.
Hoezo gaf je flesjes? Bij heel veel ziektes mag je sowieso niet doneren, dus kijken even op de Sanquin website voor de zekerheid
pi_151391896
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 16:49 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Flesjes? Ik ken alleen de buisjes, 2-15 ml.
Ja ok, dat bedoel ik :)

Ik had jaren lang buik puin, minstens 2 dagen van de week had ik pijn. Jaren zeiden ze dat er niks was.

Pas rond mijn 19e ofzo zeiden ze spastische darm.

Nu nergens last meer van.
pi_151392668
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 17:00 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ja ok, dat bedoel ik :)

Ik had jaren lang buik puin, minstens 2 dagen van de week had ik pijn. Jaren zeiden ze dat er niks was.

Pas rond mijn 19e ofzo zeiden ze spastische darm.

Nu nergens last meer van.
Je kunt je aanmelden voor de keuring, als het bij het buisjes prikken al niet goed gaat kun je altijd nog terug.
pi_151394737
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 15:25 schreef mazaru het volgende:

[..]

Over iemand die geen bloed mocht geven.
Oh, dat is dan waarschijnlijk verwijderd omdat daar nu een ander topic voor is. Het werd hier een puinzooi.
pi_151394859
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 18:45 schreef wyccie het volgende:

[..]

Oh, dat is dan waarschijnlijk verwijderd omdat daar nu een ander topic voor is. Het werd hier een puinzooi.
De eerste 3 pagina's staan nog steeds vol met de discussie met karr-1
pi_151395128
Da's logisch, dat is de aanleiding. Dat nieuwe topic kwam daarna pas.
  zondag 5 april 2015 @ 19:55:54 #270
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_151396620
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 18:45 schreef wyccie het volgende:

[..]

Oh, dat is dan waarschijnlijk verwijderd omdat daar nu een ander topic voor is. Het werd hier een puinzooi.
Oh, oke. Dank je wel
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_151474299
misschien komen er binnenkort nog meer vragen op de lijst?

quote:
TORONTO - A boy being treated for brain cancer at Toronto's Hospital for Sick Children got more than he bargained for when he was given blood transfusions, a new report in a medical journal reveals.

The unidentified boy developed temporary food allergies after receiving a range of blood products.

In the span of a few days, two foods he had eaten often in the past sent him to the emergency department.
http://www.vancouversun.c(...)/10951817/story.html
pi_151491877
Tijdje terug de keuring gehad, vandaag de oproepkaart via de post gekregen en kan vanaf morgen langs de bloedbank! Morgen meteen maar even doen, ben benieuwd :)
.
"You gotta ride a few ponies before you can run with the bulls"
.
pi_151491918
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:30 schreef Ramkraker het volgende:
Tijdje terug de keuring gehad, vandaag de oproepkaart via de post gekregen en kan vanaf morgen langs de bloedbank! Morgen meteen maar even doen, ben benieuwd :)
Succes ^O^ Vergeet de roze koek niet
pi_151491975
Ik heb een collega zover, hij gaat ook doneren!! :D
Professioneel gifmenger.
pi_151491996
Gisteren voor het eerst langsgeweest, na het sporten.

Ging prima, nergens last van gehad en het ging heel snel. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_151492017
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:33 schreef Lonaa het volgende:
Gisteren voor het eerst langsgeweest, na het sporten.

Ging prima, nergens last van gehad en het ging heel snel. :)
^O^
Professioneel gifmenger.
pi_151492028
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:34 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

^O^
Viel me echt alles mee. Geen duizeligheid of wat dan ook. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_151492588
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:34 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Viel me echt alles mee. Geen duizeligheid of wat dan ook. :)
Prachtig! Zo kun je met plezier doneren. :D
Professioneel gifmenger.
pi_151492622
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:47 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Prachtig! Zo kun je met plezier doneren. :D
Ja. :Y

Ik twijfel of ik plasma wil gaan doneren, dat mag vaker.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 8 april 2015 @ 21:22:29 #280
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151496645
Yep, doe ik ook. Het is in veel opzichten makkelijker, maar het kost meer tijd.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_151496795
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja. :Y

Ik twijfel of ik plasma wil gaan doneren, dat mag vaker.
Dat durf ik niet. :@ Ik vind het een onprettig idee dat je je bloed weer terugkrijgt nadat het door die machine is geweest. Als ze dat ding één keer niet helemaal goed reinigen, ben je de sjaak. En het zal vast irrationeel zijn, maar ik durf het dus niet.

Binnenkort zou ik mijn tweede oproepkaart toch eens moeten krijgen. Laatste en eerste donatie was begin december. :)
Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 8 april 2015 @ 21:29:46 #282
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151496962
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:26 schreef Sarasi het volgende:
Dat durf ik niet. :@ Ik vind het een onprettig idee dat je je bloed weer terugkrijgt nadat het door die machine is geweest. Als ze dat ding één keer niet helemaal goed reinigen, ben je de sjaak.
Het complete traject waar het bloed doorheen gaat wordt iedere keer verwijderd en vervangen door een schone set. Alles wordt dus maar eenmalig gebruikt. Die angst is dus inderdaad irrationeel
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_151499899
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:22 schreef Mark het volgende:
Yep, doe ik ook. Het is in veel opzichten makkelijker, maar het kost meer tijd.
Ik doe het ook maar hoezo is het makkelijker? Ik doe het omdat ik toch de tijd heb :)
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:26 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Dat durf ik niet. :@ Ik vind het een onprettig idee dat je je bloed weer terugkrijgt nadat het door die machine is geweest. Als ze dat ding één keer niet helemaal goed reinigen, ben je de sjaak. En het zal vast irrationeel zijn, maar ik durf het dus niet.

Binnenkort zou ik mijn tweede oproepkaart toch eens moeten krijgen. Laatste en eerste donatie was begin december. :)
Ga een keer bij zo`n ding kijken hoe ze het klaar maken, zie je dat ze elke keer een nieuwe set doen, de kans is er dus niet. Zegt niet dat je het moet doen hoor, als jij het niet wilt gewoon niet doen ;)
pi_151500017
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja. :Y

Ik twijfel of ik plasma wil gaan doneren, dat mag vaker.
Ik weet niet welke bloedgroep je hebt, maar Bij 0neg mag je geen plasma geven
pi_151506793
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 22:34 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik weet niet welke bloedgroep je hebt, maar Bij 0neg mag je geen plasma geven
B+ :)
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 9 april 2015 @ 10:07:36 #286
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151507588
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 22:32 schreef Krediax het volgende:
Ik doe het ook maar hoezo is het makkelijker?
Het heeft lichamelijk een veel lagere impact dan een volbloeddonatie
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Moderator donderdag 9 april 2015 @ 10:49:25 #287
45833 crew  Fogel
pi_151508781
Ik zou vanmorgen eigenlijk bloed geven, maar omdat ik vorige week maar liefst 3 a 4 uur in Estland geweest ben moet ik 4 weken wachten. -O-
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 9 april 2015 @ 11:32:55 #288
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_151509990
Gisteren weer gegeven en ook net na het hardlopen (uurtje ertussen denk ik). Bloeddruk was iets lager dan normaal voor mij (97 over 64, dus mocht gewoon doneren), dus ik moest wel nog in de stoel wat drinken voor ik eruit mocht, maar verder ging het prima. Met mijzelf dan, want de naald zat bij eerste keer prikken blijkbaar zowat tegen de vaatwand, dus het kleine zakje voor de testen liep halfvol en toen stopte het ineens met lopen. Daarna in de andere arm geprikt en alsnog gewoon een volle zak.

Plasma zou ik ook wel willen, maar ik heb Oneg dus dat is geen optie.
pi_151533090
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 10:49 schreef Fogel het volgende:
Ik zou vanmorgen eigenlijk bloed geven, maar omdat ik vorige week maar liefst 3 a 4 uur in Estland geweest ben moet ik 4 weken wachten. -O-
_O-
Levensgevaarlijk, die lange verblijfstijd!
Professioneel gifmenger.
pi_151537521
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2015 10:07 schreef Mark het volgende:

[..]

Het heeft lichamelijk een veel lagere impact dan een volbloeddonatie
Ah ja op die fiets. Klopt.
Al moet ik wel zeggen dat het litteken weefsel irritant begint te worden met prikken ;)
  vrijdag 10 april 2015 @ 01:02:44 #291
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151537555
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 01:00 schreef Krediax het volgende:

[..]

Ah ja op die fiets. Klopt.
Al moet ik wel zeggen dat het litteken weefsel irritant begint te worden met prikken ;)
Hoe veel donaties heb je gedaan dan? Ik gebruik al best lang dezelfde arm, maar de littekens leveren geen ongemak op
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_151537702
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2015 01:02 schreef Mark het volgende:

[..]

Hoe veel donaties heb je gedaan dan? Ik gebruik al best lang dezelfde arm, maar de littekens leveren geen ongemak op
Woensdag de 30e, ze hebben me nu al 2x onder de littekens geprikt (van de laatste 4x).
Misschien moet ik ook wat langere pauzes inlassen, ik ga nu elke 2 weken dus de minimum tijd om te herstellen.
Woensdag dus ook weer een cadeau *O*
pi_151538803
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 01:13 schreef Krediax het volgende:

[..]

Woensdag de 30e, ze hebben me nu al 2x onder de littekens geprikt (van de laatste 4x).
Misschien moet ik ook wat langere pauzes inlassen, ik ga nu elke 2 weken dus de minimum tijd om te herstellen.
Woensdag dus ook weer een cadeau *O*
opmerkelijk. Ik ben redelijk vaak geprikt maar ik heb 0,0 litteken weefsel
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  vrijdag 10 april 2015 @ 09:33:28 #294
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151540616
Ik ben ook aanmerkelijk vaker geprikt dan Krediax, heb wel wat littekenweefsel maar heb er geen last van
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_151541202
Ik zit rond de 40 denk ik ofzo, zal volgende keer eens kijken hoeveel, ben wel benieuwd. Heb wel een klein plekje littekenweefsel maar niks schrikbarends. Ga 1 keer per 4 tot 5 weken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_151541646
Hmm gevoelige huid denk? :P
Ach zolang het lukt blijf ik het doen! Anders ga ik weer bloed geven met mijn andere arm (plama lukt nooi in mijn linker arm)
pi_151658007
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:31 schreef computergirl het volgende:

[..]

Succes ^O^ Vergeet de roze koek niet
Late reactie maar thanks! Ging allemaal goed en was in 6 minuten en 30 seconden klaar, voor de rest nergens last van gehad!
.
"You gotta ride a few ponies before you can run with the bulls"
.
pi_151669589
Vanavond eerste afspraak voor plasmadonatie. Hiervoor 1 keer bloed gegeven :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:49:35 #299
202348 Susi
Temple of Love
pi_151682218
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2015 07:49 schreef CrunchySelf het volgende:
Vanavond eerste afspraak voor plasmadonatie. Hiervoor 1 keer bloed gegeven :)
Succes !

Worden bij jullie wel eens gegevens aangepast bij de check bij de arts? Ik had laatst een licht verhoogde bloeddruk, waarna de arts 'm ging aanpassen :o
Nogal bijzonder. Ik vroeg waarom ze dat deed, zei ze 'ach ja je hebt net gefietst, ik normaliseer 'm wel even want normaliter zal je bloeddruk lager zitten. Volgende keer zal ie deze waarde hebben'.
pi_151682676
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:49 schreef Susi het volgende:

[..]

Succes !

Worden bij jullie wel eens gegevens aangepast bij de check bij de arts? Ik had laatst een licht verhoogde bloeddruk, waarna de arts 'm ging aanpassen :o
Nogal bijzonder. Ik vroeg waarom ze dat deed, zei ze 'ach ja je hebt net gefietst, ik normaliseer 'm wel even want normaliter zal je bloeddruk lager zitten. Volgende keer zal ie deze waarde hebben'.
Nee dat is me nog nooit gebeurd. Was het de arts of de "gewone" bloeddruk/Hb controle medewerker. Als het de arts is zou ik me iets minder zorgen maken, als die andere dan zou ik wel vragen gaan stellen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_151682750
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:49 schreef Susi het volgende:

[..]

Succes !

Worden bij jullie wel eens gegevens aangepast bij de check bij de arts? Ik had laatst een licht verhoogde bloeddruk, waarna de arts 'm ging aanpassen :o
Nogal bijzonder. Ik vroeg waarom ze dat deed, zei ze 'ach ja je hebt net gefietst, ik normaliseer 'm wel even want normaliter zal je bloeddruk lager zitten. Volgende keer zal ie deze waarde hebben'.
Thx :)

Gewicht hebben ze wel even verandert sinds mijn keuring en eerste donatie :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')