abonnement Unibet Coolblue
pi_151467817
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik heb de indruk dat de meeste verkeersdeelnemers denken dat invoegend of van baan wisselend verkeer altijd voorrang heeft op de snelweg. En als ze hun knipperlicht aanzetten hoeven ze ook niet meer te kijken :')
Grappig, ik heb net het tegenovergestelde het gevoel bij verkeer dat van baan wisselt. Ik moet wel toegeven, laatste pagina's nauwelijks gelezen dus misschien ligt het daar aan. Maar wat ik vooral lees bij verkeer dat van baan wisselt is dat het te langzaam gaat en het bekende 'spiegelen' (in dit geval het niet spiegelen) verhaal
  FOK!fotograaf dinsdag 7 april 2015 @ 23:16:57 #102
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151470308
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:01 schreef Posergoth6667 het volgende:
Ik heb het idee dat de meeste mensen die achter het stuur van een vierwieler gaan zitten uberhaupt niet meer nadenken (of alleen nog maar aan zichzelf). Ik heb zelf ook een auto maar ik heb het idee dat mensen steeds asocialer worden. Fietsers, brommers, motoren, ze moeten het allemaal ontgelden om maar harder en harder te kunnen gaan. Voorrang verlenen is er ook niet meer bij, voetgangers bij zebrapaden moeten echt goed opletten om niet overreden te worden en invoegen is gooi-werk aan het worden.
Hier in de buurt is een mooie S bocht, speciaal gemaakt om het verkeer af te remmen. 1 rijstrook per kant met doorbroken streep in het midden. Aan beide kanten ligt een doorgetrokken streep met daarnaast, zonder berm, verhoging etc, een fietspad. Als je daar aan komt, ga maar op het fietspad rijden want anders heb je zo een frontale aanrijding omdat bijna iedereen de bocht afsnijd terwijl dat niet mag. Het is dat ik niet de juiste apparatuur heb anders zou ik daar dolgraag s'nachts een paar betonnen paaltjes in het midden willen plaatsen. Misschien dat mensen dan wel op de rijbaan blijven. Als ik daar fiets doe ik dat meestal op het voetpad. Ik ben daar al een keer aangereden toen ik aan het fietsen was en 1 keer bijna toen ik op de brommer notabene zelf af aan het snijden was door op het fietspad te rijden aan de goede kant. Een tegenligger had mij bijna frontaal aangereden omdat hij aan de andere kant met twee wielen op het fietspad reed.

[ afbeelding ]
Ik snap je ergernis, maar dit is precies het soort debilisering waar ik tegen ageer. S bochten, chicanes e.d. om verkeer af te remmen. Zorg dat het wegbeeld overeen komt met de geldende snelheid (vaak een probleem), zorg dat er goede alternatieven zijn om niet door een centrum heen te hoeven (die vooral ook sneller zijn!), maar dit soort wegen worden dan aangeduid als sluiproute en ook verneukt. Zo'n verandering als je hier op de foto ziet en beschreven hebt, heet dan nog duurzaam veilig ook, terwijl het feitelijk alleen maar onveiliger is geworden. En waarschijnlijk kan je hier niet eens meer met 50 doorheen. Net als die drempels in een 50 weg waar je stapvoets in zijn 1 overheen moet omdat je anders, met een compleet originele wagen, met de carterpan op de grond zit.

Naar mijn idee zijn dit soort aanpassingen juist altijd symptoombestrijding, in plaats van de oorzaak aan te pakken. Mooi voorbeeld daarvan zijn de betonrichels die bij stoplichten in de binnenbocht in dwarsrichting geplaatst worden, zodat er geen vrachtwagens over die binnenbocht gaan. Misschien een knappe, voor vrachtwagens wel neembare bocht plaatsen?

Mierenneukpuntje: Dit is een fietsstrook. Een fietspad ligt los. ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Grappig, ik heb net het tegenovergestelde het gevoel bij verkeer dat van baan wisselt. Ik moet wel toegeven, laatste pagina's nauwelijks gelezen dus misschien ligt het daar aan. Maar wat ik vooral lees bij verkeer dat van baan wisselt is dat het te langzaam gaat en het bekende 'spiegelen' (in dit geval het niet spiegelen) verhaal
Volgens mij verwoord je het anders, maar zeg je nu exact hetzelfde als het bericht dat je citeert.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_151470590
Van werk naar huis gereden (25 km, per brommer) en gewoon drie keer bijna een ongeluk zien gebeuren, veroorzaakt door een wielrenner. :|W
Wat mankeert die mensen?
Gelukkig dat iedereen goed oplette, want die mannen-in-lycra remmen echt nergens voor.
Professioneel gifmenger.
pi_151470613
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

Man man man...

[..]

Mooi, we zijn het eens dat je constant allerlei zaken erbij haalt die niet aan de orde zijn in de situatie waar ik het over heb...

[..]

:D.

Mooie aannames.

[..]

Je weet helemaal niets over het rijgedrag van de auto achter mij en trekt allerlei conclusies.

[..]

Ik heb geen idee waarom je het telkens hebt over niet vooruit kunnen kijken, want ik heb zonder problemen kunnen invoegen, zonder de auto's op de rijstrook waarop ik invoeg te hinderen. Ik 'klaagde' dan ook niet over niet kunnen invoegen. Het ging om makkelijk invoegen.

Ciora snapt het punt dat ik wil maken wel; het verkeer kan veilig en vlot blijven doorstromen als men anticipeert op invoegend verkeer.

Je bent vermakelijk, dat wel.
je draait wel de boel om. Het verkeer op de invoegstrook is in principe verantwoordelijk voor het invoegen. Maar dat wil ook zeggen dat het verkeer op de doorgaande rijbaan mee doet met dat hele invoegproces. Dat wil dus zeggen, een beetje ruimte maken. Misschien een beetje gas geven of remmen als dat gaat.

Maar naar links gaan is niet de bedoeling. Ik ga iig nooit zomaar naar links (uitgezonderd noodsituatie, als de invoegstrook echt vast dreigt te lopen). En als invoeger ervan uitgaan dat men naar links gaat is ook niet verstandig, laat staan geërgerd zijn als het ook niet gebeurt. In bijna alle gevallen heb je als invoegend verkeer zat tijd om een gat te zoeken dat groot genoeg is om je auto ertussen te zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 07-04-2015 23:50:26 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_151470621
Je kan er met 50 doorheen als je de bocht af snijd. Ik kan er met mijn miniatuur auto met 30 doorheen als ik de bocht op een normale manier pak. Het is een gevaarlijke plek die ik probeer te vermijden door om te rijden. Dit is de doorgaande weg door het dorp heen.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 april 2015 @ 23:25:06 #106
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151470622
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:39 schreef zarGon het volgende:
Man man man...
Wat moet ik dan? Naar links gaan omdat een ander te beroerd is zijn ogen te gebruiken? Ja, sorry, maar dan ben ik te beroerd om op te schuiven. Hij heeft een probleem en wil dat juist mijn probleem nemen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:39 schreef zarGon het volgende:
Mooi, we zijn het eens dat je constant allerlei zaken erbij haalt die niet aan de orde zijn in de situatie waar ik het over heb...
Want jij vindt dat je geen probleem hebt en een ander daarmee wilt opzadelen? Deze reactie toont duidelijk aan hoe blind je bent voor je eigen onkunde.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:39 schreef zarGon het volgende:
Je weet helemaal niets over het rijgedrag van de auto achter mij en trekt allerlei conclusies.
Jij ook niet, want je zit er niet in. En wat let je om van je gas af te gaan? Doe ik ook op invoegstroken bij vrachtwagens, tot de bocht /slinger rustig rijden en daarna op het gas. Gevolg? Ik voeg met minimaal 80 in en kan wel knap door naar links zonder anderen te hinderen terwijl het verkeer op de bumper van die vrachtwagen nog steeds 60 rijdt en er eigenlijk niet lekker tussen gaat komen zonder remacties te veroorzaken. En ja, dat lukt ook prima met een een koekblik. Ja, je moet alleen wel je gaspedaal wat dieper indrukken dan half en misschien eens bij een iets hoger toerental schakelen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:39 schreef zarGon het volgende:
:D.

Mooie aannames.
Want iets minder hard gas geven en achter een auto invoegen is onmogelijk voor je...
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:39 schreef zarGon het volgende:
Ik heb geen idee waarom je het telkens hebt over niet vooruit kunnen kijken, want ik heb zonder problemen kunnen invoegen, zonder de auto's op de rijstrook waarop ik invoeg te hinderen. Ik 'klaagde' dan ook niet over niet kunnen invoegen. Het ging om makkelijk invoegen.

Wat is het probleem? Makkelijk invoegen, je hebt geen besef van hoe groot je auto eigenlijk?
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:39 schreef zarGon het volgende:
Ciora snapt het punt dat ik wil maken wel; het verkeer kan veilig en vlot blijven doorstromen als men anticipeert op invoegend verkeer.
Als het invoegend verkeer eens zou anticiperen op het verkeer op de hoofdrijbaan, dan kan het verkeer op de hoofdrijbaan ook veilig en vlot door blijven stromen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:39 schreef zarGon het volgende:
Je bent vermakelijk, dat wel.
Liever vermakelijk dan een gevaar op de weg zonder verkeersinzicht. :W :W
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf dinsdag 7 april 2015 @ 23:31:29 #107
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151470863
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:24 schreef Buurpoes het volgende:
Wat mankeert die mensen?
Dat weet niemand. Maar de politie kan ze in theorie goed aanpakken, want de regels die voor automobilisten gelden, gelden ook voor fietsers: Afstand houden (je moet de weg binnen stopafstand kunnen overzien), voorrang verlenen, niet racen op de openbare weg.

En het SWOV wil ze nog op de rijbaan hebben ook.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 7 april 2015 @ 23:34:48 #108
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_151471000
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:31 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat weet niemand. Maar de politie kan ze in theorie goed aanpakken, want de regels die voor automobilisten gelden, gelden ook voor fietsers: Afstand houden (je moet de weg binnen stopafstand kunnen overzien), voorrang verlenen, niet racen op de openbare weg.

En het SWOV wil ze nog op de rijbaan hebben ook.
Met als verschil dat je als automobilist een roze pasje moet verdienen, terwijl iedere idioot op een fiets mag zitten.
pi_151471335
Vandaag weer over de A5 bij Sloterdijk, man het begint al op die brug bij Gent te lijken. Bij iedere overgang van een brugdeel, alsof je over een drempel gaat.

Drempels op de snelweg zeg maar. Bij 100 iedere 2 seconden.

Jaja een snelweg bouwen is een kunst tegenwoordig.
.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 april 2015 @ 23:46:31 #110
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151471401
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:34 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Met als verschil dat je als automobilist een roze pasje moet verdienen, terwijl iedere idioot op een fiets mag zitten.
Maar dat doet niets af aan het feit dat je de wet niet mag overtreden. En daarbij, jij gelooft dat die babyboomers in die te strakke pakkies geen rijbewijs hebben? Want het zijn meestal babyboomers.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_151471668
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:34 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Met als verschil dat je als automobilist een roze pasje moet verdienen, terwijl iedere idioot op een fiets mag zitten.
Doet niets af aan de verplichting de Nederlandse wetten te kennen, ook een fietser moet als bestuurder op de hoogte zijn van de verkeersregels.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 7 april 2015 @ 23:55:04 #112
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_151471678
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:46 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar dat doet niets af aan het feit dat je de wet niet mag overtreden. En daarbij, jij gelooft dat die babyboomers in die te strakke pakkies geen rijbewijs hebben? Want het zijn meestal babyboomers.
Die grijze knarren in een veel te strak pak en op een te dure fiets hebben wel een rijbewijs ja...die gasten die op een kroegfiets met doodsverachting door het verkeer slalommen vaak niet. Vaak weten ze gewoon niet beter. Als op een gelijkwaardige kruispunt een jonge fietser met een smartphone in de hand van links komt, rem ik gewoon. Vaak weten ze niet eens dat je voorrang moet verlenen...accepteer het gewoon.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 april 2015 @ 23:56:56 #113
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151471741
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Doet niets af aan de verplichting de Nederlandse wetten te kennen, ook een fietser moet als bestuurder op de hoogte zijn van de verkeersregels.
Nee, je moet je aan de wet houden. Je hoeft ze niet te kennen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:55 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Die grijze knarren in een veel te strak pak en op een te dure fiets hebben wel een rijbewijs ja...die gasten die op een kroegfiets met doodsverachting door het verkeer slalommen vaak niet. Vaak weten ze gewoon niet beter. Als op een gelijkwaardige kruispunt een jonge fietser met een smartphone in de hand van links komt, rem ik gewoon. Vaak weten ze niet eens dat je voorrang moet verlenen...accepteer het gewoon.
Sowieso kan je beter remmen, aansprakelijk ben je sowieso. Schuldig niet nee, maar je moet betalen en dat voelt sowieso als straf. Tenzij je echt hard kan bewijzen dat de fietser iets debiels deed.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 8 april 2015 @ 00:04:27 #114
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_151471965
Bejaarden die in hun graf Renault Modus rijden met 50 waar je 80 mag 8)7
Op de rem gaan voor een rotonde terwijl de auto aan de andere kant nog aan het oprijden is :')
Man man man :')
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  woensdag 8 april 2015 @ 00:13:45 #115
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_151472179
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Doet niets af aan de verplichting de Nederlandse wetten te kennen, ook een fietser moet als bestuurder op de hoogte zijn van de verkeersregels.
Vraag me af tot in hoeverre dat voor minderjarige fietsers geldt...je kunt van het 11-jarig buurjongetje niet verwachten dat hij zich aan alle Verkeersregels houdt.
  FOK!fotograaf woensdag 8 april 2015 @ 01:02:44 #116
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151472909
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 00:13 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Vraag me af tot in hoeverre dat voor minderjarige fietsers geldt...je kunt van het 11-jarig buurjongetje niet verwachten dat hij zich aan alle Verkeersregels houdt.
Daarom heb je daar ook weer beperkte aansprakelijkheid voor. Net als een kind van 6 dat over de stoep fietst, niet bekeurd wordt, maar een kind van 16 wel.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_151474456
Ongelooflijk wat een stugge houding mensen hier vertonen zeg. Niet iedereen rijdt even best, dat is gewoon zo, maar waarom de ander dan niet even helpen als ze een inschattingsfoutje maken? Nee, dan doen we net als Pizza_boom, jij maakt de fout en dus mag jij het oplossen en ik ga je daar geen millimeter mee helpen. Goh, wat stoer. Maar ondertussen werk je wel in de hand dat de mensen die de fout maken gekke sprongen moeten gaan maken om die fout op te lossen terwijl als je een beetje anticipeerd en een beetje behulpzaam bent het verkeer veel beter doorstroomt en het nog veel veiliger is ook.
pi_151475714
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 08:13 schreef DW457 het volgende:
Ongelooflijk wat een stugge houding mensen hier vertonen zeg. Niet iedereen rijdt even best, dat is gewoon zo, maar waarom de ander dan niet even helpen als ze een inschattingsfoutje maken? Nee, dan doen we net als Pizza_boom, jij maakt de fout en dus mag jij het oplossen en ik ga je daar geen millimeter mee helpen. Goh, wat stoer. Maar ondertussen werk je wel in de hand dat de mensen die de fout maken gekke sprongen moeten gaan maken om die fout op te lossen terwijl als je een beetje anticipeerd en een beetje behulpzaam bent het verkeer veel beter doorstroomt en het nog veel veiliger is ook.
Fijn he, van die 'verkeersweters'. Maken ook altijd van die leuke dashcamcompilaties waarin ze compleet uit hun plaat gaan als iemand met zijn linker wielen 3 cm over de belijning rijdt b.v.

Hinderlijk volk.
  woensdag 8 april 2015 @ 11:29:05 #119
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_151478133
Tsja, 'het verkeer' dat ben je altijd met zijn allen, of je nu in je gelijk staat of niet, je blijft onderdeel van het verkeer en daarom medeverantwoordelijk (maar niet per se schuldig) voor de afloop.

Waar haalt iedereen trouwens die wielrenners vandaan elke keer? Ik kom ze echt heel, heeeel zelden tegen in het verkeer.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_151478404
Mensen die niet nadenken.

Misschien wel bekend, sontplein IKEA Groningen. We rijden in een treintje langs de McDonald's richting IKEA. De auto voor ons moest linksaf, de ons tegemoet komende paar auto's allemaal ook (dus de afrit voor ons rechts in) en van rechts kwamen ook een paar auto's. Wat gebeurt er? In plaats van dat men gewoon de voorrangsregels hanteert, besluit iedereen stug door te rijden. :') Dat resulteerde natuurlijk in een vage driehoek van auto's die geen kant op konden.
Wij hadden geen zin in gezeik, dus zijn een paar meter voor de chaos stil blijven staan, ook om wat ruimte te creëren. Direct begint de auto achter ons te toeteren, wat er natuurlijk direct voor zou zorgen dat hij vrolijk door kon rijden, ofzo. Gelukkig loste de twistersituatie zich redelijk snel op, waarop wij besloten alle tegemoetkomend verkeer maar even voor te laten gaan (twee auto's die toch al half op onze strook stonden). Dat vond de bestuurder achter ons niet zo'n strak plan, te horen aan de claxon.
Vervolgens rijden wij gewoon braaf met 50km/h verder tot de IKEA, wat echt een scheet verderop is. Op dat stukje presteert de auto achter ons het om vijf keer te claxonneren, te bumperkleven en toch NIET in te halen, ook al was de hele weg verder leeg. :')

Zoveel gebrek aan inzicht in vijf minuten. ;(
Your opinion of me is none of my business.
pi_151478559
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 08:13 schreef DW457 het volgende:
Ongelooflijk wat een stugge houding mensen hier vertonen zeg. Niet iedereen rijdt even best, dat is gewoon zo, maar waarom de ander dan niet even helpen als ze een inschattingsfoutje maken? Nee, dan doen we net als Pizza_boom, jij maakt de fout en dus mag jij het oplossen en ik ga je daar geen millimeter mee helpen. Goh, wat stoer. Maar ondertussen werk je wel in de hand dat de mensen die de fout maken gekke sprongen moeten gaan maken om die fout op te lossen terwijl als je een beetje anticipeerd en een beetje behulpzaam bent het verkeer veel beter doorstroomt en het nog veel veiliger is ook.
Nee, van mensen die hun voorrang als heilig beschouwen krijg ik ook een vervelend gevoel. Het gaat 'm om de glijdende schaal. Fietsers voorrang geven waar ze het niet hebben is een aardig gebaar, maar als het een gewoonte wordt is het wachten op die ene fietser die dacht voorrang te krijgen, met alle gevolgen van dien. Hetzelfde met die invoegende auto's die verwachten dat het verkeer op de doorgaande rijbaan wel naar links gaat.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 11:29 schreef twiFight het volgende:
Tsja, 'het verkeer' dat ben je altijd met zijn allen, of je nu in je gelijk staat of niet, je blijft onderdeel van het verkeer en daarom medeverantwoordelijk (maar niet per se schuldig) voor de afloop.
Dit dus. Als je verwacht dat je precies volgens het boekje het verkeer in moet kun je wel eens van een koude kermis thuis komen. Sommigen rijden nog volgens de verkeersregels zoals het lang, lang geleden is aangeleerd. Anderen hebben een nogal ruime interpretatie wat betreft artikel 5, zolang het geen schade oplevert mag het... Weer anderen moeten nog wakker worden, lang nadat ze van huis zijn vertrokken.
Het is dan de bedoeling om zo veilig mogelijk van A naar B te komen. Dat kan wel eens betekenen dat je geen voorrang krijgt als je het wel zou moeten hebben. Jammer dan, probeer het op te lossen en ga verder met je leven.
quote:
Waar haalt iedereen trouwens die wielrenners vandaan elke keer? Ik kom ze echt heel, heeeel zelden tegen in het verkeer.
Kom hier (In Brabant/Zeeland) maar eens op een willekeurige zondag. Het mag iedere zondag zijn.

[ Bericht 13% gewijzigd door Ridocar op 08-04-2015 11:54:44 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_151479864
Als ik naast zo'n invoeger op ramkoers zit, geef ik meestal een foefje gas bij, dat ik ieder geval voor diegene in zicht ben.

Daarna lost ie het zelf maar op.

Ik voeg zelf meestal met vmax -10 in, terwijl ik blijf accelereren. Gaat altijd goed.
.
pi_151481926
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 11:41 schreef Sarasi het volgende:
Mensen die niet nadenken.

Misschien wel bekend, sontplein IKEA Groningen. We rijden in een treintje langs de McDonald's richting IKEA. De auto voor ons moest linksaf, de ons tegemoet komende paar auto's allemaal ook (dus de afrit voor ons rechts in) en van rechts kwamen ook een paar auto's. Wat gebeurt er? In plaats van dat men gewoon de voorrangsregels hanteert, besluit iedereen stug door te rijden. :') Dat resulteerde natuurlijk in een vage driehoek van auto's die geen kant op konden.
...
Hahaha, wij hebben daar precies hetzelfde gehad! :D
En als kers op de taart bij het parkeren ruzie met zwei sehr agressive Deutscher ("Ich war da zuerst! Iiich!") _O-
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  FOK!fotograaf woensdag 8 april 2015 @ 13:50:09 #124
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151481999
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 08:13 schreef DW457 het volgende:
Ongelooflijk wat een stugge houding mensen hier vertonen zeg. Niet iedereen rijdt even best, dat is gewoon zo, maar waarom de ander dan niet even helpen als ze een inschattingsfoutje maken? Nee, dan doen we net als Pizza_boom, jij maakt de fout en dus mag jij het oplossen en ik ga je daar geen millimeter mee helpen. Goh, wat stoer. Maar ondertussen werk je wel in de hand dat de mensen die de fout maken gekke sprongen moeten gaan maken om die fout op te lossen terwijl als je een beetje anticipeerd en een beetje behulpzaam bent het verkeer veel beter doorstroomt en het nog veel veiliger is ook.
Verwachten dat een ander naar links gaat voor jou is geen inschattingsfout, maar gewoon onvermogen om deel te nemen aan het verkeer, niet anticiperen op wat er op de hoofdrijbaan gebeurt. Je vindt mij, die zich keurig aan de regels houdt, een aso, terwijl degene die verdomd zich aan te passen aan het verkeer dat zich al reeds op de hoofdrijbaan bevindt en de feitelijke aso is, nog zielig ook.

Je hebt trouwens ook alleen maar flarden gelezen, want als je wel mijn betoog gelezen had, had je ook gelezen dat waar nodig ik echt wel naar links ga. Maar iemand die niet uit zijn doppen kijkt en naast mij uit komt terwijl er voor en na mij kilometers vrij zijn? Die kan het even lekker zelf uitzoeken. Een vrachtwagen die aan het einde van de invoegstrook op de A27 bij Oosterhout zit? Ga ik wel voor naar links. Oprit 2 en 3 van de A8? Is ook zo kuttig kort, ga ik ook wel voor naar links. Alleen niet bij het eerste blokje. Laat iemand eerst maar eens gang maken en de hele invoegstrook gebruiken. Iemand die het voor elkaar krijgt om bij de invoeger van het Rottepolderplein om 3 uur 's nachts naast mij uit te komen? Je hebt vanaf onderaan de invoeger tot aan het einde van de invoegstrook 900 meter om gang te maken. Vanaf het moment dat je op gelijke hoogte rijdt met het andere verkeer tot het einde van de invoegstrook 450 meter om een plek te zoeken. En dan ben ik de aso als ik geen ruimte maak voor iemand, terwijl er voor mij en na mij kilometers vrij zijn? Wat roep je nou net over anticiperen?
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 09:42 schreef Ciora het volgende:

[..]

Fijn he, van die 'verkeersweters'. Maken ook altijd van die leuke dashcamcompilaties waarin ze compleet uit hun plaat gaan als iemand met zijn linker wielen 3 cm over de belijning rijdt b.v.

Hinderlijk volk.
Gelukkig doe ik daar niet aan mee. :W

quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:33 schreef Fer het volgende:
Als ik naast zo'n invoeger op ramkoers zit, geef ik meestal een foefje gas bij, dat ik ieder geval voor diegene in zicht ben.
Ik maak er als invoeger een sport van om iemand die voor je naar links gaat, eruit te rijden en pas naar links te komen als je die persoon voorbij bent, zodat diegene voor lul naar links is gegaan. Misschien dat ze het dan een keer snappen. :X
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_151486294
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 13:50 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Verwachten dat een ander naar links gaat voor jou is geen inschattingsfout, maar gewoon onvermogen om deel te nemen aan het verkeer, niet anticiperen op wat er op de hoofdrijbaan gebeurt. Je vindt mij, die zich keurig aan de regels houdt, een aso, terwijl degene die verdomd zich aan te passen aan het verkeer dat zich al reeds op de hoofdrijbaan bevindt en de feitelijke aso is, nog zielig ook.

Je hebt trouwens ook alleen maar flarden gelezen, want als je wel mijn betoog gelezen had, had je ook gelezen dat waar nodig ik echt wel naar links ga. Maar iemand die niet uit zijn doppen kijkt en naast mij uit komt terwijl er voor en na mij kilometers vrij zijn? Die kan het even lekker zelf uitzoeken. Een vrachtwagen die aan het einde van de invoegstrook op de A27 bij Oosterhout zit? Ga ik wel voor naar links. Oprit 2 en 3 van de A8? Is ook zo kuttig kort, ga ik ook wel voor naar links. Alleen niet bij het eerste blokje. Laat iemand eerst maar eens gang maken en de hele invoegstrook gebruiken. Iemand die het voor elkaar krijgt om bij de invoeger van het Rottepolderplein om 3 uur 's nachts naast mij uit te komen? Je hebt vanaf onderaan de invoeger tot aan het einde van de invoegstrook 900 meter om gang te maken. Vanaf het moment dat je op gelijke hoogte rijdt met het andere verkeer tot het einde van de invoegstrook 450 meter om een plek te zoeken. En dan ben ik de aso als ik geen ruimte maak voor iemand, terwijl er voor mij en na mij kilometers vrij zijn? Wat roep je nou net over anticiperen?
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

[..]

Gelukkig doe ik daar niet aan mee. :W

[..]

Ik maak er als invoeger een sport van om iemand die voor je naar links gaat, eruit te rijden en pas naar links te komen als je die persoon voorbij bent, zodat diegene voor lul naar links is gegaan. Misschien dat ze het dan een keer snappen. :X
Wat moet jij een enorm hoge bloeddruk hebben in de auto :+ Als ik jouw verhaal zo lees is het echt één en al frustratie. Kalmeer nou eens even, dat rijdt ook gelijk een stuk relaxter. Je kan wel een hele belerende houding aan gaan nemen, zoals je schrijft in die laatste alinea, maar ik moet je uit de droom helpen: ze gaan het nooit leren, je brengt hier geen verandering in aan en de anderen zullen je niet begrijpen. Laat het los en leg je erbij neer dat niet iedereen het verkeer zo goed begrijpt als jij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')