De spitsstrook is geen afgesloten strook toch. Mensen moeten eens leren rijden. A2 Maastricht - Eindhoven is ook iedere dag feest. Een bijna lege spitsstrook waar ik gretig gebruik van maak. Probeer de ergernis te onderdrukken dat mensen de spitsstrook 'niet snappen ' en ga er gewoon rustig rechts voorbij als het veilig is en er geen politie in zicht is uiteraard. Want dan zul je zien dat je nog de lul bent ookquote:Op zondag 5 april 2015 14:24 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Het begint wel steeds meer ingeburgerd te raken zo'n spitsstrook gelukkig
En dat laatste maak ik mezelf afentoe ook schuldig aan , ik heb zo'n intense grafhekel aan mensen die over een afgesloten strook doorrijden . Vooral bij ongelukken enzo. Alsof hun tijd waardevoller is dan de jouwe
Hoe bedoel je dit? Dat stuk is 20km lang hequote:Op maandag 6 april 2015 13:48 schreef Fer het volgende:
Verwachten dat je iedere vrije meter op de rechter baan pakt.
Oh meer algemeen. Ik kom daar nooit.quote:Op maandag 6 april 2015 13:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Dat stuk is 20km lang he
Over die situaties heb ik het uiteraard niet, dat is begrijpelijk.quote:Op maandag 6 april 2015 14:12 schreef Fer het volgende:
[..]
Oh meer algemeen. Ik kom daar nooit.
Tuurlijk moet je rechts houden. Maar heel soms kunnen mensen het overdrijven. Als je 5 stroken hebt en rechts rijden wat vrachtwagens, pak ik echt niet iedere meter rechterstrook die er is.
Hebben we slechts twee stroken, dan ga ik zoveel mogelijk naar rechts.
1. We blijven op onze baan. Anders wordt het een grote bende. En ik kan niet over de vangrail heen.quote:Op maandag 6 april 2015 18:57 schreef Pap89 het volgende:
Middenplakkers zijn minder erg, dan die klapjosti's die dus steeds netjes naar rechts gaan, bij ieder klein gat en dan niemand op de baan links van hun laat inhalen en weer snel accelereert zodat ze er nog net voor komen.
BLIJF DAN OP JE BAAN
Dat dus. Mensen die een "inhaalmanoeuvre" met een minimaal snelheidsverschil uit lijken te gaan willen voeren (want van de cc afgaan is blijkbaar teveel gedoe o.i.d. ), daarvoor geef ik ook altijd even extra gas. Niet omdat ik niet wil dat ze me niet inhalen, maar omdat ik aan zie komen dat ze me anders klemrijden achter de volgende vrachtwagen. Het is dat of moeten remmen verderop.quote:Op maandag 6 april 2015 20:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
1. We blijven op onze baan. Anders wordt het een grote bende. En ik kan niet over de vangrail heen.
2. Ben ik het niet mee eens. Ik ga ook vaak naar rechts omdat er een langs lijkt te willen, maar als ze dat doen met 1 km/h verschil, ga ik inderdaad even op het gas om er weer voor te komen.
Wat was het vanochtend heerlijk rustig op de weg. Ruim 10 minuten van de reistijd afgereden zonder te hard te rijden...
Fixed that for you. Ik ga echt te vaak naar rechts met het idee "okee, kom maar dan als je zo'n haast hebt" en vervolgens halen ze je in met 1 km/h verschil. Ja dag, dan geef ik gewoon gas bij, voeg er weer voor en laat hem terugzakken naar de CC snelheid die ik al reed.quote:Op maandag 6 april 2015 18:57 schreef Pap89 het volgende:
Middenplakkers zijn minder erg, dan die klapjosti's die dus steeds netjes naar rechts gaan, bij ieder klein gat en dan niemand op de baan links van hun laat inhalen en weer snel accelereert zodat ze er nog net voor komen.
BLIJF DAN OP JE BAAN GEEF DAN GAS BIJ ALS JE ZO GRAAG IN WIL HALEN
Hoe verder je over het verdrijvingsvlak langs de rest scheurt, hoe groter je piemel wordtquote:Op dinsdag 7 april 2015 11:09 schreef Ridocar het volgende:
Meer grappig dan irritant, maar de mensen users kennen ze vast wel. Verkeerslichten voor een kruispunt met twee stroken voor rechtdoor en na het kruispunt houdt één van die stroken op. (bord L04-C-A of L04-A-D, verdrijvingsvlak, rijbaanversmalling, etcetera)
Is het dan echt de bedoeling om dan te gaan racen of zo? Win je iets als je na het kruispunt als eerste in kunt voegen? Ik bedoel, ik vraag het maar, want ik snap er de ballen van...
Als een vrachtwagen voor me als eerste stil staat en ik kan links staan om er zodoende voorbij te gaan. Dan doe ik dat wel.quote:Op dinsdag 7 april 2015 11:09 schreef Ridocar het volgende:
Meer grappig dan irritant, maar de mensen users kennen ze vast wel. Verkeerslichten voor een kruispunt met twee stroken voor rechtdoor en na het kruispunt houdt één van die stroken op. (bord L04-C-A of L04-A-D, verdrijvingsvlak, rijbaanversmalling, etcetera)
Is het dan echt de bedoeling om dan te gaan racen of zo? Win je iets als je na het kruispunt als eerste in kunt voegen? Ik bedoel, ik vraag het maar, want ik snap er de ballen van...
Ik bedoel dan ook de afgesloten rijstroken als er bijvoorbeeld een ongeluk gebeurd is...quote:Op maandag 6 april 2015 13:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De spitsstrook is geen afgesloten strook toch. Mensen moeten eens leren rijden. A2 Maastricht - Eindhoven is ook iedere dag feest. Een bijna lege spitsstrook waar ik gretig gebruik van maak. Probeer de ergernis te onderdrukken dat mensen de spitsstrook 'niet snappen ' en ga er gewoon rustig rechts voorbij als het veilig is en er geen politie in zicht is uiteraard. Want dan zul je zien dat je nog de lul bent ook
Geslacht: Vrouwquote:Op dinsdag 7 april 2015 11:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hoe verder je over het verdrijvingsvlak langs de rest scheurt, hoe groter je piemel wordt
Ik doe het zelf niet he, maar zag gisteren ook weer iemand het hele verdrijvingsvlak meenemen om op het allerlaatste moment 'in te voegen'.quote:
Jij gaat er al vanuit dat het een man moet zijn dus begrijp ik. En dat terwijl vrouwen het grootste drama in het verkeer zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik doe het zelf niet he, maar zag gisteren ook weer iemand het hele verdrijvingsvlak meenemen om op het allerlaatste moment 'in te voegen'.
Die discussie staat hier buiten Maar mijn nederige excuses, het was inderdaad vast een vrouw. Hijzijhet was hoe dan ook lekker asociaal bezig.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Jij gaat er al vanuit dat het een man moet zijn dus begrijp ik. En dat terwijl vrouwen het grootste drama in het verkeer zijn.
Ik rijd in dit soort situaties graag voorop. Maar dat is ook omdat ik meestal weg rijd van alles dat achter me zit. We hebben hier rondom Alkmaar veel van die wegen de polders in die met 2 rijstroken beginnen en vrij snel naar 1 gaan. Zeker in dit seizoen (toeristen) rijd ik graag voorop, omdat ik wel gewoon 85-95 op mijn teller rijd en liever niet van bijv. Alkmaar tot Middenmeer (A7) 50 tot 60 achter een toerist doe. En ik neem expres die als voorbeeld, omdat daar nog een Autoweg 100 stuk in zit. Fijn hoor, als je daar niet boven de 60 uit komt. "Oeh, een mooie molen. Laten we 40 gaan rijden om hem beter te kunnen zien."quote:Op dinsdag 7 april 2015 11:09 schreef Ridocar het volgende:
Meer grappig dan irritant, maar de mensen users kennen ze vast wel. Verkeerslichten voor een kruispunt met twee stroken voor rechtdoor en na het kruispunt houdt één van die stroken op. (bord L04-C-A of L04-A-D, verdrijvingsvlak, rijbaanversmalling, etcetera)
Is het dan echt de bedoeling om dan te gaan racen of zo? Win je iets als je na het kruispunt als eerste in kunt voegen? Ik bedoel, ik vraag het maar, want ik snap er de ballen van...
Ja maar ja maar...je kunt aan de hand van het soort wangedrag 9 van de 10 keer* wel het geslacht voorspellenquote:Op dinsdag 7 april 2015 13:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Jij gaat er al vanuit dat het een man moet zijn dus begrijp ik. En dat terwijl vrouwen het grootste drama in het verkeer zijn.
Wat ook apart is, mensen die bij het stoplicht dan links gaan staan (ik rij in een mutsenbakje, dus mensen gaan ervan uit dat ik langzamer optrek en zal vast ook wel zo zijn) en dan traag optrekken. Mag ik er dan langs? Ik kar dan gewoon door, maar volgens mij valt dat dan onder rechts inhalen. Maar ik snap dat niet, gaan ze links staan en dan trekken ze op als een slak. Ga dan gewoon achter me staan.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik rijd in dit soort situaties graag voorop. Maar dat is ook omdat ik meestal weg rijd van alles dat achter me zit. We hebben hier rondom Alkmaar veel van die wegen de polders in die met 2 rijstroken beginnen en vrij snel naar 1 gaan. Zeker in dit seizoen (toeristen) rijd ik graag voorop, omdat ik wel gewoon 85-95 op mijn teller rijd en liever niet van bijv. Alkmaar tot Middenmeer (A7) 50 tot 60 achter een toerist doe. En ik neem expres die als voorbeeld, omdat daar nog een Autoweg 100 stuk in zit. Fijn hoor, als je daar niet boven de 60 uit komt. "Oeh, een mooie molen. Laten we 40 gaan rijden om hem beter te kunnen zien."
Gister op de A10 Noord, 101 op de CC, ingehaald door een Alto (90ies versie), slingert nogal. Kijk naar binnen, zie een telefoon in formaatje stuur in de rechterhand. En een vrouwtje die met haar kin op het stuur kon leunen, zo dicht zat ze erop. Zodra ze voorbij is gaat de gang er nog meer uit en kom ik weer inlopen. Zit ik er weer naast, gas er weer op.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:55 schreef Jihawti het volgende:
Hersenloos links blijven plakken, met 75 op de snelweg appen
Volgens mij valt dat niet onder rechts inhalen. Doe het ook wel eens als er eentje voor me zit die links blijft plakken, zet ik hem rechts voor het stoplicht en trek ik even door. Maakt me niet uit of ik een koektrommel of een knappe bak bij me heb. Trok en trek met een koektrommel inderdaad ook vaak zat knappe bakken eruit.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wat ook apart is, mensen die bij het stoplicht dan links gaan staan (ik rij in een mutsenbakje, dus mensen gaan ervan uit dat ik langzamer optrek en zal vast ook wel zo zijn) en dan traag optrekken. Mag ik er dan langs? Ik kar dan gewoon door, maar volgens mij valt dat dan onder rechts inhalen. Maar ik snap dat niet, gaan ze links staan en dan trekken ze op als een slak. Ga dan gewoon achter me staan.
Oja, voor mijn persoontje: Doe ik niet, doe ik niet, doe ik niet, doe ik wel als o.a. rechts inhalen en sneller rijden dan de limiet daaronder vallen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:55 schreef Jihawti het volgende:
Bumperkleven, remtestjes, afsnijden door te laat in te voegen, alles wat te maken heeft met te snel rijden: mannen.
Het is sowieso asociaal ja. Of de persoon nu wel of geen penis heeft.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die discussie staat hier buiten Maar mijn nederige excuses, het was inderdaad vast een vrouw. Hijzijhet was hoe dan ook lekker asociaal bezig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |