Over het algemeen ben je dan ook nog eens meer geld kwijt aan de extra benzine (en tijd) dan dat je tol moest betalen.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:57 schreef Tja..1986 het volgende:
Het rijdt over het algemeen wel lekker door. Maar je kan de tolwegen ook mijden hoor. Over het algemeen hebben navigatiesystemen daar zelfs een optie voor.
Klopt. Het is te vergelijken met mensen die een half uur gaan lopen om parkeergeld te ontlopen en vervolgens wel honderden euro's in het centrum uitgeven. Maar een paar euro voor parkeren is echt geen optiequote:Op donderdag 2 april 2015 10:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Over het algemeen ben je dan ook nog eens meer geld kwijt aan de extra benzine (en tijd) dan dat je tol moest betalen.
En dan doe je nu nog het centrum, als je de snelweg oprit/afrit pakt is het verschil nog groter.quote:Op donderdag 2 april 2015 11:12 schreef zarGon het volgende:
Voorbeeld:
Antwerpen - Parijs, met tol:
[ afbeelding ]
Antwerpen - Parijs zonder tol:
[ afbeelding ]
Met tol: 3 uur 44 minuten / 342 km
Zonder tol: 4 uur 51 minuten / 385 km
A1 (Lille - Pariis) kost 16,10 euro met de auto.
En je moet eigenlijk vanaf de Franse grens rekenen.quote:Op donderdag 2 april 2015 11:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En dan doe je nu nog het centrum, als je de snelweg oprit/afrit pakt is het verschil nog groter.
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 2 april 2015 13:24 schreef UIO_AMS het volgende:
Doe mij de Franse tolwegen maar. Prima wegen en je bent sneller in de interessante delen van Frankrijk.
idd, vind het zelfs wel een prettig idee dat je ook gewoon eerlijk betaald voor goed onderhouden wegen met ook schone en goed onderhouden rustplaatsen, waar je ook snel veel kilometers kunt afleggen.quote:Op donderdag 2 april 2015 13:24 schreef UIO_AMS het volgende:
Doe mij de Franse tolwegen maar. Prima wegen en je bent sneller in de interessante delen van Frankrijk.
Je buurman betaald dan ook al 10x zoveel accijns doordat die meer brandstof verbruikt.quote:Op donderdag 2 april 2015 12:58 schreef t-8one het volgende:
Altijd nog een eerlijker systeem dan wegenbelasting waar mijn buurman die 10x zoveel rijdt als mij evenveel wegenbelasting betaald.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |