abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 april 2015 @ 17:28:00 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_151268379
Een op de tien gaat nooit uit eten


Foto: Persbureau van Eijndhoven

Consumenten geven gemiddeld 30 euro per persoon uit in een restaurant. Door handig gebruik te maken van allerhande kortingsacties weten veel eters flink te besparen op de rekening. Sommige mensen gaan zelfs nooit uit eten zonder kortingsactie. Een op de tien gaat zelfs nooit uit eten.

Dat blijkt uit een onderzoek van het ING Economisch Bureau.

Een kwart van de consumenten gaat minimaal een keer per maand uit eten en is een kleine groep van 4% zelfs wekelijks in een restaurant te vinden. Toch is er een grote groep mensen die zelden buiten de deur eet. Eén op de tien consumenten gaat zelfs nooit uit eten.

Prijsverschillen

De uitgaven aan een hapje en een drankje kunnen per restaurantbezoeker flink verschillen. Eén op de zes slaagt erin de kosten van een etentje buiten de deur beperkt te houden tot minder dan 20 euro per persoon. Een even grote groep consumenten geeft minimaal het dubbele uit: 40 euro of meer. De meeste consumenten zitten hier echter tussen in: gemiddeld besteden consumenten zo’n 30 euro per persoon in een restaurant.

Acties

Veel zaken bepalen uiteindelijk hoe hoog de restaurantrekening per persoon uitvalt: het soort keuken, de kwaliteit van het eten, de locatie van het etablissement, de service, de concurrentie en natuurlijk de hoeveelheid bestelde gerechten en drankjes.

Kortingsacties kunnen consumenten helpen de kosten van een etentje te drukken. Zo zijn er talloze websites (bijvoorbeeld groupon.nl, socialdeal.nl, dailydinnerdeals.nl of dinerprikkels.nl) waar consumenten soms flinke kortingen kunnen krijgen.

In veel steden zijn er bovendien jaarlijks restaurantweken, waarin consumenten tegen een vast bedrag in allerlei restaurants kunnen dineren. Een meerderheid van de consumenten heeft de weg naar dit soort kortingsacties inmiddels gevonden: 55% maakt er weleens gebruik van. Een kleine groep van 2% gaat zelfs nooit uit eten zonder kortingsactie.

bron

------

Allen gegroet,

Het mag de lezer intussen bekend zijn dat op het culinaire vlak mijn woonplaats het sinds jaar en dag al prima doet in vergelijking met de meeste andere Nederlandse steden. :Y) :9
Bovendien floreert de stad al jarenlang met kwaliteiten als 'beste koopstad' of 'leukste.. mooiste..' et cetera. o|O

Gelet op een alsmaar groeiend vermogen speelt bezuiniging op diverse uitgaven ten gevolge van geldproblemen voor ons absoluut geen rol, hetgeen ons Haerlemmers in het betere milieu geen windeieren legt.

I.p.v. spreekwoordelijke windeieren zullen het aankomend weekend de paaseieren zijn die, tijdens herstel van het lenteweer, geserveerd worden bij de koffie c_/ na een etentje op een eventueel zonnig terras bij één van de vele goede restaurants die onze historische Spaarnestad rijk is.

Met de zomer in het vooruitzicht spreekt het natuurlijk voor zich dat veel overige tevreden stadgenoten en -bezoekers met volle teugen zullen genieten van alle Haerlemsche culinaire hoogstandjes- en evenementen, alwaar een Jopen er ook best ingaat. Voor dit alles trekt men gaarne de portefeuille, dunkt me.

Gelet op het artikel huisvest ons land uiteraard veel andere plaatsen alwaar consumenten van allerhande pluimage naar eigen goeddunken op diverse manieren gaarne aan haar trekken komen, zo ook op het culinair vlak. :Y) Uiteindelijk hebben de meeste Nederlandse burgers voldoende te besteden en kunnen degelijke extraatjes prima financieren, maar helaas speelt onvoldoende geld voor deze of gene een onomstotelijke rol mee en men zal daar vervolgens gevoelig rekening mee houden. ;)

Het lijkt me een goed streven om het reeds genoemde percentage dat nooit uit eten gaat ook aan de dis te krijgen. Welbeschouwd getuigt het in de aanloop naar de paasdagen dus van een uitstekend goed om hier wat aandacht aan te besteden; de kosten beperkt houden kan voor menig burger soms lastig zijn :|W , waarbij prijsverschillen niet zelden ook de revue passeren en een financiële duit in het zakje doen.
Bovendien ziet men dat er aan veel dingen in het dagelijks leven een mouw te passen valt; in dezen wordt er namelijk middels kortingsacties belangrijk rekening gehouden met de minder kapitaalkrachtige burger :{ die helaas beschikt over een wat kleinere portefeuille.

Het verdient sowieso de aandacht om die luttele 2% middels kortingsacties voldoende te blijven prikkelen en zo nodig over de streep te trekken om de portefeuille te trekken en buitenshuis te kunnen genieten van 'n etentje in een plaatselijk restaurant. :9

Goed, het is de hoogste tijd om de OP te beëindigen en u nog een fijne dag te wensen.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_151268447
Uit eten tussen irritante mensen, kinderen, met chagrijnige bediening en een kok waarvan je niet weet wat die met je eten heeft uitgespookt.
:r
5 Ferrari's op videoband!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 april 2015 @ 17:33:15 #3
862 Arcee
Look closer
pi_151268520
Uit eten is ook teveel gedoe, zelfs bij een reservering heb je niet gegarandeerd meteen een tafel. Ik pak liever de telefoon, bestel wat en ga dan lekker onderuit op de bank zitten smikkelen terwijl ik naar een film kijk. Bovendien hou ik er niet van om in gezelschap te eten en dan heel geforceerd interessante gesprekken te moeten voeren. gewoon kauwen en stil wezen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_151268588
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 17:31 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Uit eten tussen irritante mensen, kinderen, met chagrijnige bediening en een kok waarvan je niet weet wat die met je eten heeft uitgespookt.
:r
Zuuurrrrrr :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_151268602
Ga toch niet in mij eentje uit eten
Ik zwaai naar dieren.
pi_151268639
Tsja, ik ga wel eens met familie uit eten als er iemand jarig is maar ongeacht de 'kwaliteit' van deze restaurants weten maar weinig in de buurt te komen van een zelfgemaakte maaltijd. Dan is het altijd wel gezellig enzo maar als je dan achteraf kan stellen dat je hetzelfde gerecht thuis lekkerder en goedkoper kon maken blijft het zonde.
Conscience do cost.
pi_151268661
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 17:36 schreef Rezania het volgende:

[..]

Zuuurrrrrr :')
Als hij het over v.d Valk heeft begrijp ik het wel.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_151268669
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 17:31 schreef I-care het volgende:
Niet gelezen.

Frietje halen is mijn uit eten.
Super lekker. En een frikandelletje met veel uitjes.

Iets lekkers klaarmaken doe ik thuis zelf wel.
5 Ferrari's op videoband!
  woensdag 1 april 2015 @ 17:39:44 #10
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_151268676
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 17:31 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Uit eten tussen irritante mensen, kinderen, met chagrijnige bediening en een kok waarvan je niet weet wat die met je eten heeft uitgespookt.
:r
Qua hygiëne valt dat in de regel reuze mee, uiteindelijk worden de meest keukens regelmatig gecontroleerd en zeker hier.

Wat chagrijnige kinderen betreft; het hangt er natuurlijk ook vanaf waar men aan de dis gaat. In bepaalde restaurants treft u dit namelijk wat eerder aan dan bij anderen.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_151268693
Zijn ook vele slechte tot matige restaurants hoor. :{w .
I´m back.
pi_151268700
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 17:38 schreef ems. het volgende:
Tsja, ik ga wel eens met familie uit eten als er iemand jarig is maar ongeacht de 'kwaliteit' van deze restaurants weten maar weinig in de buurt te komen van een zelfgemaakte maaltijd. Dan is het altijd wel gezellig enzo maar als je dan achteraf kan stellen dat je hetzelfde gerecht thuis lekkerder en goedkoper kon maken blijft het zonde.
Met z'n allen voor 3 uurtjes in een buffet-restaurant, waar je in de rij moet gaan staan voor je eten.
5 Ferrari's op videoband!
pi_151268745
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 17:39 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als hij het over v.d Valk heeft begrijp ik het wel.
Je moet ook niet "uit eten" gaan naar een tokkievreetschuur. Maar ja, als dat het enige is wat je jezelf kan permitteren kan je net zo goed niet gaan ja.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 1 april 2015 @ 17:42:41 #14
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_151268751
welke in Haarlem kan je aanraden dan?
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
pi_151268764
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 17:40 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Met z'n allen voor 3 uurtjes in een buffet-restaurant, waar je in de rij moet gaan staan voor je eten.
Dat probleem heb ik gelukkig niet, daarvoor kom ik uit een te verfijnd milieu.
Conscience do cost.
pi_151268785
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 17:42 schreef nofxtbr het volgende:
welke in Haarlem kan je aanraden dan?
Jopenkerk, duh.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_151268802
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 17:40 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Met z'n allen voor 3 uurtjes in een buffet-restaurant, waar je in de rij moet gaan staan voor je eten.
Wij hebben toevallig 24 december en 3 januari gegeten in zo'n wok-tent, maar we halen dat er eenvoudig niet uit. Ben je met je vieren (ik als man wel, maar de 3 dames niet) ongeveer 105 ¤ kwijt, inclusief niet-alcoholische dranken en koffie.
I´m back.
  woensdag 1 april 2015 @ 17:44:08 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_151268803
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 17:40 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn ook vele slechte tot matige restaurants hoor. :{w .
Erg geschikt voor iedereen met kinderen.
win-win voor mij *O*
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 1 april 2015 @ 17:44:53 #19
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_151268819
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2015 17:43 schreef Rezania het volgende:

[..]

Jopenkerk, duh.
goh
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
  woensdag 1 april 2015 @ 17:46:27 #20
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_151268857
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 17:40 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn ook vele slechte tot matige restaurants hoor. :{w .
Oh zeker wel. Zelfs hier waren er de afgelopen jaren enkelen die de milieuvoorschriften traden.

Een beetje kenner en frequent restaurantbezoeker leert deze restaurants te mijden. Evengoed leren een aantal van hen uiteindelijk toch ook van hun fouten en tonen vaak beterschap.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_151269002
Scjvb topic alrijd een genot ^O^
pi_151269048
Ben vanmiddag nog uit eten geweest bij de Burger King dus ik ben niet één van de tien ^O^
  woensdag 1 april 2015 @ 17:55:23 #23
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_151269108
Zijn zat leuke tentjes in Haarlem. Truffels, Jopenkerk, Ratatouille
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_151269110
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 17:53 schreef Sapstengel het volgende:
Ben vanmiddag nog uit eten geweest bij de Burger King dus ik ben niet één van de tien ^O^
Als wij naar mijn schoonouders gaan, gaan we bij Noordeloos vaak koffie drinken bij de MacD, neem je er toch een burgertje met bacon oid bij. En dan denk je steeds: NeeeeeeH, niet meer... En nu doe ik het ook niet meer ook. Wat een vieze baggertroep.
I´m back.
pi_151269175
Ik hoor bij de 4% die wekelijks uit eten gaat....Ben ik nu elitair?
Afwisselend wok/sterren/bistro/enz enz

Yolo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')