abonnement Unibet Coolblue
pi_151326289
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:08 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe op GvE.
Bootje
Classificatie 5
Graydon Rating A
Kredietbedrag ¤375.000,00
Rente per jaar 7,00%
Looptijd 72 maanden!!!
Volgens mij een oude bekende!
Ik heb het niet in detail gelezen maar simpel hebben ze het geld nodig om het bedrijf tot einde dit jaar in de lucht te houden, dan komt de nieuwe boot en zou alles goed moeten komen. Looptijd 6 jaar, een 5 en maar 7% daarbij de onjuiste info de vorige keer………..Ik pieker er niet over!
  vrijdag 3 april 2015 @ 13:17:42 #202
250643 FOOIJDONK
Een heer in het verkeer....
pi_151326345
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb het niet in detail gelezen maar simpel hebben ze het geld nodig om het bedrijf tot einde dit jaar in de lucht te houden, dan komt de nieuwe boot en zou alles goed moeten komen. Looptijd 6 jaar, een 5 en maar 7% daarbij de onjuiste info de vorige keer………..Ik pieker er niet over!
Looptijd 6 jaar, is mij te lang.
Pass
LIEFF ZIJNN!!!
pi_151326369
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb het niet in detail gelezen maar simpel hebben ze het geld nodig om het bedrijf tot einde dit jaar in de lucht te houden, dan komt de nieuwe boot en zou alles goed moeten komen. Looptijd 6 jaar, een 5 en maar 7% daarbij de onjuiste info de vorige keer………..Ik pieker er niet over!
Door dit soort dingen begin ik een heel klein beetje een onprettig gevoel te krijgen bij GvE. De eerste jaren had ik het idee dat ze projecten echt goed nakeken etc. Tegenwoordig krijg ik een beetje het gevoel dat ze elk project er maar opknallen.
pi_151326377
Iemand nog toegang tot die vorige aanvraag van Wakker ? Verbeeld ik mij dat of staat er nu meer financiėle informatie in ? Tot het plafond gefinancierd bij ABN. En blijkbaar veel omzet kwijt door het zinken vh schip. Kan me niet herinneren dat dat ook in de vorige stond maar mss vergis ik me. Maakt ook niet uit want het is voor mij een no. En dat geldt ook voor de mannenmode op KoM. Nono dus. Was dat geen hit van 2 Unlimited
pi_151326434
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:18 schreef Justme7005 het volgende:
Iemand nog toegang tot die vorige aanvraag van Wakker ? Verbeeld ik mij dat of staat er nu meer financiėle informatie in ? Tot het plafond gefinancierd bij ABN. En blijkbaar veel omzet kwijt door het zinken vh schip. Kan me niet herinneren dat dat ook in de vorige stond maar mss vergis ik me. Maakt ook niet uit want het is voor mij een no. En dat geldt ook voor de mannenmode op KoM. Nono dus. Was dat geen hit van 2 Unlimited
Ja stond in de vorige ook. Maar toen stond er ook iets dat ze dat voor een groot deel van de verzekering terug kregen. (Als ik het goed onthouden heb.) Er was toen dus veel onduidelijkheid over waar ze het geld nou voor nodig hadden.
pi_151326496
quote:
Een keer aan meegedaan, keurig geld plus opslag teruggekeken.
Echter snap het concept totaal niet dus blijf er voor de rest vanaf.
Waarom zou je in hemelsnaam 7% geven op iets wat in feite een 1-2 maands lening is?
Zou je niet veel beter wat extra geld kunnen aantrekken en vervolgens zelf de factorwinst in je zak steken? Op een of andere manier ruikt dit te veel naar piramide/ponzi voor mij. Tenzij iemand het concept beter kan uitleggen blijf ik er verre van.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_151326517
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:18 schreef Justme7005 het volgende:
Iemand nog toegang tot die vorige aanvraag van Wakker ? Verbeeld ik mij dat of staat er nu meer financiėle informatie in ? Tot het plafond gefinancierd bij ABN. En blijkbaar veel omzet kwijt door het zinken vh schip. Kan me niet herinneren dat dat ook in de vorige stond maar mss vergis ik me. Maakt ook niet uit want het is voor mij een no. En dat geldt ook voor de mannenmode op KoM. Nono dus. Was dat geen hit van 2 Unlimited
_O-
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_151326674
Wakker al verhoogd naar 8%

Lekker snel ^O^
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_151326679
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:18 schreef Justme7005 het volgende:
...
Maakt ook niet uit want het is voor mij een no. En dat geldt ook voor de mannenmode op KoM. Nono dus. Was dat geen hit van 2 Unlimited
Dat was No Limit ;) Je moet dus ongelimiteerd in beide projecten investeren :P

Btw, ik laat ze ook allebei voor wat ze zijn...
pi_151326734
Tailormates absoluut slecht.
de boot is al gezonken voordat ie is uitgevaren

allebei niks dus.

en inderdaad....kwaliteit projecten bij GvE holt achteruit
pi_151326872
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:26 schreef CaLeX het volgende:
Wakker al verhoogd naar 8%

Lekker snel ^O^
nog even wachten dan tot het 10% is :P

Ik denk dat deze lastig te vullen gaat zijn
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_151327041
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:32 schreef komrad het volgende:

[..]

nog even wachten dan tot het 10% is :P

Ik denk dat deze lastig te vullen gaat zijn
vorige keer liep die toch ook vol?

Wel vet irritant dat ze het vorige project weggehaald hebben van de site :{
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_151327303
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:21 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

Een keer aan meegedaan, keurig geld plus opslag teruggekeken.
Echter snap het concept totaal niet dus blijf er voor de rest vanaf.
Waarom zou je in hemelsnaam 7% geven op iets wat in feite een 1-2 maands lening is?
Zou je niet veel beter wat extra geld kunnen aantrekken en vervolgens zelf de factorwinst in je zak steken? Op een of andere manier ruikt dit te veel naar piramide/ponzi voor mij. Tenzij iemand het concept beter kan uitleggen blijf ik er verre van.
Klinkt een beetje dat je zelf voor incassoburo mag gaan spelen. Als het bedrijf betaald is het snel verdienen maar als je eindeloos achter je geld aan moet... Nee, als het zo simpel was dan reserveerde ondernemer 'Tom' zelf wel dat bedrag. En anders stapt een profi incassoburo hier maar al te graag in. Ik blijf er weg van in ieder geval.
pi_151327403
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:08 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe op GvE.
Bootje
Classificatie 5
Graydon Rating A
Kredietbedrag ¤375.000,00
Rente per jaar 7,00%
Looptijd 72 maanden!!!
Volgens mij een oude bekende!
Ik ben de vorige keer (alsnog) afgehaakt en doe nu ook niet mee. In feite zijn we hier het verlies aan het financieren wat is ontstaan door het ontbreken van een schip en dus omzet.
Pecunia non olet
  vrijdag 3 april 2015 @ 13:51:56 #215
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_151327438
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:18 schreef didi80 het volgende:

[..]

Door dit soort dingen begin ik een heel klein beetje een onprettig gevoel te krijgen bij GvE. De eerste jaren had ik het idee dat ze projecten echt goed nakeken etc. Tegenwoordig krijg ik een beetje het gevoel dat ze elk project er maar opknallen.
Mua, het ik vind het ook meer de verantwoordelijkheid van de investeerder om de projecten te kwalificeren. Niet zozeer van het platform.
pi_151327713
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:51 schreef xzaz het volgende:

[..]

Mua, het ik vind het ook meer de verantwoordelijkheid van de investeerder om de projecten te kwalificeren. Niet zozeer van het platform.
Ik denk dat er wel degelijk een rol ligt voor het platform. Zij zijn toch degene die uiteindelijk een kwalificering geven aan het risico. Er zijn toch mensen die handelen op basis van het risicoprofiel dat zij een onderneming toekennen, los van of dat slim is of niet.
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:06:32 #217
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_151327831
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:02 schreef Moralitas het volgende:

[..]

Ik denk dat er wel degelijk een rol ligt voor het platform. Zij zijn toch degene die uiteindelijk een kwalificering geven aan het risico. Er zijn toch mensen die handelen op basis van het risicoprofiel dat zij een onderneming toekennen, los van of dat slim is of niet.
Die kwalificering doen ze toch prima?
pi_151327920
The TailorMates. De eigenaar dhr. Gans had vroeger Gako. Wie kent dat nog ? Daar kocht je goedkope pakken in mijn herinnering. Bestaat overigens allang niet meer
pi_151327941
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:06 schreef xzaz het volgende:

[..]

Die kwalificering doen ze toch prima?
Rating A desondanks een onbekende BKR-score en:
quote:
Door het wegvallen van de Discovery – samen met een moeizaam jaar 2014 – is de interne kasstroom onvoldoende geweest om alle aflossingsverplichtingen aan ABN AMRO per einde 2014 te voldoen.
pi_151327982
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:51 schreef xzaz het volgende:

[..]

Mua, het ik vind het ook meer de verantwoordelijkheid van de investeerder om de projecten te kwalificeren. Niet zozeer van het platform.
Natuurlijk, de eindverantwoordelijkheid ligt zeker bij de investeerder. Maar een aantal jaar terug was de informatie echt beter. En waren er ook minder "slechte"projecten. Dat kan ook komen doordat er toen gewoon geen "slechte" projecten werden aangevraagd. Dus hoeft niet perse bij GvE te liggen.
Maar zoals nu met dat schip....de vorige keer stond er info op die niet klopte. Hier zijn vragen door investeerders over gesteld waardoor GvE (naar mijn idee) is gaan nadenken en het project verwijderd heeft. En nu staat de informatie er dus goed op. Die vragen van de investeerders had GvE zelf ook al kunnen stellen. Dat bedoel ik met: voor mijn gevoel kwakken ze alles maar op internet en zien ze wel hoe het loopt.
pi_151328036
Als je in de vorige K&W geinvesteerd hebt, kan je de projectinfo nog wel zien via de 'mijngeldvoorelkaar' pagina.

Hier de gekopieerde info van destijds (plaatjes ff weggezipt):

quote:
Wat is de aard van de activiteiten van de onderneming?
K&W Trans is een bedrijf dat sinds 1996 assisteert met tal van werkzaamheden op het water, zowel in de binnenvaart als de zeevaart. Slepen, duwen, bergen, egaliseren, transporteren en baggerwerkzaamheden-assistentie. Het past allemaal binnen onze mogelijkheden. Deze werkzaamheden voeren we uit met de strengste milieu- en veiligheidseisen (Lloyds Register LQRA en VCA). Voor ons staat de duurzaamheid en veiligheid in een hoog vaandel.

Waar wordt de financiering voor aangewend?
De onderneming zal in de komende 7 maanden de bouw van een nieuw werkschip (genaamd ‘Discovery’) voltooien. Deze boot dient ter vervanging van de ‘oude’ Discovery, die vorig jaar bij een project met een looptijd van 1,5 jaar in Zweden is gezonken.

De bouwkosten van het nieuwe schip zijn begroot op ¤ 880.000,-- exclusief de aanloopkosten van ± ¤100.000,-. We hebben besloten de bouw van het schip in eigen beheer te doen, zodat elke investering verantwoord is en dat er alleen materialen op komen die we ook echt gebruiken en nodig hebben. Daar wij al verschillende schepen hebben varen weten we precies waar we op moeten letten en kunnen wij een behoorlijk bedrag besparen bij de bouw.

Onze totale investering is geraamd op ¤ 980.000,-. Door onze huisbankier wordt ¤ 400.000,- gefinancierd met hierbij de voorwaarde dat de volledige uitkering van de verzekeringsmaatschappij (¤ 480.000,-) zou worden aangewend voor financiering van de ‘nieuwe’ Discovery.

Omdat onze kasstroom in 2014 lager was door het wegvallen van de reguliere omzet van de ‘oude’ Discovery is een deel van de verzekeringsgelden onder andere ook gebruikt om de reguliere aflossingsverplichtingen na te komen.

Het gevraagde bedrag dient derhalve als financiering van de aanloopkosten (¤ 100.000,-) en het restant als werkkapitaal van de onderneming van Wakker.

Kunt u een beschrijving geven van uw onderneming (inclusief rechtsvorm) en wat uw onderscheidende kenmerken zijn?
De onderneming wordt gedreven in de vorm van een besloten vennootschap. Waarbij K&W Trans Exploitatie B.V. de werken aanneemt en de benodigde schepen huurt van K&W Schepenverhuur B.V. (100% aandeelhouder van K&W Trans Exploitatie B.V.). De aandelen van K&W Schepenverhuur B.V. worden gehouden door K.J. Wakker Holding B.V. K.J. Wakker Holding B.V. heeft naast de schepenverhuur nog twee besloten vennootschappen met onroerende zaken en een specifiek schip ‘Deliver’ genaamd, dit schip is speciaal gebouwd voor woonarkentransport maar inmiddels zijn er ook bijzondere transporten mee uitgevoerd zoals windmolen onderdelen, silo’s, etc.

Wat zijn de korte termijn vooruitzichten van de onderneming?
Gezien de historie van de "oude" Discovery is er ook voor de nieuwe "Discovery" genoeg werk te verwachten. Met name door de lage diepgang kan het schip voor vele verschillende werkzaamheden worden ingezet, zoals de bouw van windmolenparken in het IJsselmeer of de Noordzee, slepen en duwen in de havens en assistentie van grote baggerschepen. Bestaande relaties zijn nu al enthousiast door de combinatie van kracht, diepgang en omvang.

Hoe is de organisatorische structuur van de onderneming?
De schepen worden bestuurd door ervaren schippers/matrozen die dag en nacht klaar staan en welke reeds geruime tijd voor ons werken. Daarnaast hebben wij een financieel manager welke de dagelijkse financiele administratie verwerkt en periodiek rapportages verzorgt. Een operationele manager welke de planning en de veiligheid van de schepen verzorgt en een algemeen directeur (DGA) die de algemene gang van zaken behartigd, maar ook zelf vaak op de schepen aanwezig is om aanwijzingen te geven in voordeel van onze klanten.

Wat is globaal het omzetniveau van de onderneming?
In 2014 halen wij een geprognosticeerde (geconsolideerde) omzet van ¤ 1.056.000. Dit is zonder de opbrengst van het nieuw te bouwen schip. Voor 2015 verwachten wij een geconsolideerde omzet van ¤ 1.692.000. De toename komt voor een belangrijk deel voort uit de exploitatie van de nieuwe Discovery.

Waarom vraagt u de lening aan via Geldvoorelkaar.nl?
Onze accountant heeft ons geadviseerd om financieringen te gaan stapelen. Zo hebben wij een hypothecaire lening bij de bank kunnen verkrijgen van ¤ 400.000 met een borgstellingskrediet. Wij steken er zelf ook ¤ 200.000 in. Het overige investeringskapitaal hopen wij via crowdfunding bij elkaar te halen.

Wat is uw eigen vermogen ten opzichte van uw balanstotaal?
Ons eigen vermogen bedraagt ruim 1,1 miljoen op een (geconsolideerd) balanstotaal van ruim 3,3 miljoen.

Is er voldoende cash flow om aan de verplichtingen te voldoen?
Uit de prognose blijkt dat er voldoende aflossingscapaciteit aanwezig is. De historische cash flow is toereikend geweest om de verplichtingen jegens de bank correct na te komen.

Heeft uw aanvraag een verdere toelichting nodig?
Voor een verdere indruk van ons bedrijf www.kwtrans.nl
Voor een verdere indruk van het nieuw te bouw schip http://www.kwtrans.nl/informatie/nieuwe-discovery.html

Note GVE: K.J. Wakker Holding BV tekent mee als hoofdelijk medeschuldenaar. De Graydon rating en risicoclassificatie hebben betrekking op deze vennootschap.
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:15:45 #222
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_151328112
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:10 schreef Moralitas het volgende:

[..]

Rating A desondanks een onbekende BKR-score en:

[..]

Graydon wordt extern beoordeelt. (?)
pi_151328549
Bij die boot krijg ik het gevoel dat ik ABNAmro aan het financieren ben.....
pi_151328781
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:28 schreef bleyenburg het volgende:
Bij die boot krijg ik het gevoel dat ik ABNAmro aan het financieren ben.....
De vorige was zo vol als ik het me goed herinner. Ben benieuwd hoe snel deze gaat nu.
pi_151328946
Bij Faja Lobi ben ik bang dat de marges echt flinterdun zijn.
Dat de cijfers niet boven tafel komen vind ik uitermate bezwaarlijk.

Hier moet je dus afgaan op de interpretaies van KoM.

zoals eerder door xzaz gesteld: Je hebt zelf de eindverantwoording.
Ik zou het prettig vinden als ik blind kon varen op de platforms (GvE en KoM), maar voorkomen is beter dan genezen.
Met name GvE maakt er m.i. de laatste tijd een potje van.
Dit is wellicht wat overdreven, maar ik vaar er daar zeker niet blind op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')