abonnement Unibet Coolblue
pi_152338803
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 18:13 schreef densmee het volgende:

[..]

ja dat is helaas te verwachten, die goedkope auto's worden niet voor het oneindige gebouwd
:'(
Hij moet nog tien jaar mee :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_152338843
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 18:15 schreef Syrena het volgende:

[..]

:'(
Hij moet nog tien jaar mee :+
sterkte dan, rustig rijden dan de komende jaren :{
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 6 mei 2015 @ 18:18:35 #53
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_152338882
30dkm in 5 jaar.
weinig gebruik + vocht + slechte kwaliteit = roest.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_152339455
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 18:18 schreef daNpy het volgende:
30dkm in 5 jaar.
weinig gebruik + vocht + slechte kwaliteit = roest.
Dat zou het beschimmelde interieurfilter ook verklaren oO<
En ik moet een klein autootje, want ik heb ernstige Parkingson ;( vrouwenkwaal.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 6 mei 2015 @ 19:09:40 #55
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_152340597
quote:
17s.gif Op woensdag 6 mei 2015 18:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat vervelend voor je >:)
Ach het valt gelukkig allemaal heel erg mee. Een reparatie van iets meer dan 100 euro. En een avondje geen auto. Met de bus heen en weer naar de garage is het kutste.

De laatste keer dat ik erin reed zondag van Berlijn naar Nederland terug. (Met btw echt fucked up weer, en veel verkeer, files, en baustelle).

Het was veel irritanter geweest als we daar met zijn allen gestrand waren. En dramatisch als het op snelheid op de autobahn gebeurd was :X

Het is over het algemeen echt heel kut dat de meeste auto's minimaal iedere 20k km, en vaak nog veel vaker, naar de garage moeten. Ik vind dat dingen gewoon moeten werken. Jaren achter elkaar. Zonder onderhoud. Zoals je computer of televisie ofzo.
pi_152341075
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 18:13 schreef densmee het volgende:

[..]

ja dat is helaas te verwachten, die goedkope auto's worden niet voor het oneindige gebouwd
Ik vind het wel vrij vroeg, eerlijk gezegd. Moet eigenlijk niet kunnen bij zo'n tellerstand en die leeftijd.
Schip ahoy!
pi_152341092
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 19:09 schreef NieuweNier het volgende:
Het is over het algemeen echt heel kut dat de meeste auto's minimaal iedere 20k km, en vaak nog veel vaker, naar de garage moeten. Ik vind dat dingen gewoon moeten werken. Jaren achter elkaar. Zonder onderhoud. Zoals je computer of televisie ofzo.
En je vindt zeker ook dat een auto hooguit 100 euro per maand mag kosten?
Schip ahoy!
  woensdag 6 mei 2015 @ 20:41:47 #58
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_152344078
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 19:24 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

En je vindt zeker ook dat een auto hooguit 100 euro per maand mag kosten?
In de praktijk valt dat hard tegen, maar dat zou inderdaad zo moeten zijn.

Bij de appie lease je voor ¤150 / ¤200 per maand een hele auto. Die i20 is ook zeer redelijk.

Het onderhoud daarvan is echt niet meer dan ¤100 per maand.
pi_152344306
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 19:09 schreef NieuweNier het volgende:

Het is over het algemeen echt heel kut dat de meeste auto's minimaal iedere 20k km, en vaak nog veel vaker, naar de garage moeten. Ik vind dat dingen gewoon moeten werken. Jaren achter elkaar. Zonder onderhoud. Zoals je computer of televisie ofzo.
Ga dan lopen, een auto heeft onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn.
  woensdag 6 mei 2015 @ 20:49:42 #60
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_152344505
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 20:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ga dan lopen, een auto heeft onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn.
Dat is echt een heel erg domme opmerking :')

We leven in 2015. Het is mogelijk auto's te maken die bijna geen onderhoud npdig hebben. De Tesla Model S is een perfect voorbeeld.

Het is alleen nodig te betalen voor die kwaliteit. Iets wat ik niet kan...
pi_152345405
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 20:49 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dat is echt een heel erg domme opmerking :')

We leven in 2015. Het is mogelijk auto's te maken die bijna geen onderhoud npdig hebben. De Tesla Model S is een perfect voorbeeld.

Het is alleen nodig te betalen voor die kwaliteit. Iets wat ik niet kan...
Ga fietsen troll :') :W
  woensdag 6 mei 2015 @ 21:24:37 #62
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_152346416
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 20:49 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dat is echt een heel erg domme opmerking :')

We leven in 2015. Het is mogelijk auto's te maken die bijna geen onderhoud npdig hebben. De Tesla Model S is een perfect voorbeeld.

Het is alleen nodig te betalen voor die kwaliteit. Iets wat ik niet kan...
Want op een tesla kan de veer niet kapot? :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_152346612
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 21:24 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Want op een tesla kan de veer niet kapot? :')
Een Tesla roest ook niet en heeft geen last van stoelslijtage.
Dat je dat niet weet!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_152348148
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 20:41 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

In de praktijk valt dat hard tegen, maar dat zou inderdaad zo moeten zijn.

Bij de appie lease je voor ¤150 / ¤200 per maand een hele auto. Die i20 is ook zeer redelijk.

Het onderhoud daarvan is echt niet meer dan ¤100 per maand.
Waarom doe je dat dan niet? Als dat zo'n goede optie lijkt?
Schip ahoy!
  woensdag 6 mei 2015 @ 22:07:21 #65
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_152348818
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 19:09 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ach het valt gelukkig allemaal heel erg mee. Een reparatie van iets meer dan 100 euro. En een avondje geen auto. Met de bus heen en weer naar de garage is het kutste.

De laatste keer dat ik erin reed zondag van Berlijn naar Nederland terug. (Met btw echt fucked up weer, en veel verkeer, files, en baustelle).

Het was veel irritanter geweest als we daar met zijn allen gestrand waren. En dramatisch als het op snelheid op de autobahn gebeurd was :X

Het is over het algemeen echt heel kut dat de meeste auto's minimaal iedere 20k km, en vaak nog veel vaker, naar de garage moeten. Ik vind dat dingen gewoon moeten werken. Jaren achter elkaar. Zonder onderhoud. Zoals je computer of televisie ofzo.
Dat is met een reden..



Als je een auto niet kan betalen qua onderhoud of whatever, moet je gewoon voor iets anders kijken. Wat je afentoe ziet bij volk wat ohne rücksicht die intervallen negeert.. man-man-man.nl

quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 20:49 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dat is echt een heel erg domme opmerking :')

We leven in 2015. Het is mogelijk auto's te maken die bijna geen onderhoud npdig hebben. De Tesla Model S is een perfect voorbeeld.

Het is alleen nodig te betalen voor die kwaliteit. Iets wat ik niet kan...
Zo'n auto beschikt immers niet over aandrijfassen, wiellagers, accupakketten etc wat allemaal stuk kan en zal gaan. :')

En onderhoud a 100/maand? Dan heb je voor reparaties en onderhoud 1200 euro op jaarbasis. 4 nieuwe banden en ik zit al over de 800 euro heen.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_152349849
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:07 schreef x3ro het volgende:

[..]

Dat is met een reden..

[ afbeelding ]

Als je een auto niet kan betalen qua onderhoud of whatever, moet je gewoon voor iets anders kijken. Wat je afentoe ziet bij volk wat ohne rücksicht die intervallen negeert.. man-man-man.nl

[..]

Zo'n auto beschikt immers niet over aandrijfassen, wiellagers, accupakketten etc wat allemaal stuk kan en zal gaan. :')

En onderhoud a 100/maand? Dan heb je voor reparaties en onderhoud 1200 euro op jaarbasis. 4 nieuwe banden en ik zit al over de 800 euro heen.
What the fuck??? Is er met die V6 gebeurd?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 6 mei 2015 @ 22:27:10 #67
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_152349976
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:24 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

What the fuck??? Is er met die V6 gebeurd?
84.000 mijl rijden zonder olie te wisselen in je Audi TT :')
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_152350233
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:27 schreef x3ro het volgende:

[..]

84.000 mijl rijden zonder olie te wisselen in je Audi TT :')
Wat??? Pfff vond mij 1.8T al ranzig van binnen, maar die is wel erg extreem whaha.
  woensdag 6 mei 2015 @ 22:49:14 #69
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_152351169
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 19:09 schreef NieuweNier het volgende:

[.]

Het is over het algemeen echt heel kut dat de meeste auto's minimaal iedere 20k km, en vaak nog veel vaker, naar de garage moeten. Ik vind dat dingen gewoon moeten werken. Jaren achter elkaar. Zonder onderhoud. Zoals je computer of televisie ofzo.
Ga jij maar eens 20.000km per jaar op een tv rijden, denk dat 'ie dan harder slijt dan menig auto.

En wel buiten parkeren dan he.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 6 mei 2015 @ 23:08:35 #70
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_152352174
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 21:24 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Want op een tesla kan de veer niet kapot? :')
Lekker niveautje weer. Natuurlijk kan de veer van een Tesla kapot. Maar hij heeft niet elke 20.000km (dus 2 a 3 keer per jaar) groot onderhoud nodig.

Ik vind het helemaal niet erg dat een auto er op een gegeven moment mee ophoudt. Maar zoals nu zo regelmatig dat er speciale lichtjes voor in je dashboard zitten is erg kansloos. Een auto is ontworpen om zeer regelmatig onderhoud nodig te hebben. Dat in tegenstelling tot alle andere producten die we kopen.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:07 schreef x3ro het volgende:

[..]

Dat is met een reden..

[ afbeelding ]

Als je een auto niet kan betalen qua onderhoud of whatever, moet je gewoon voor iets anders kijken. Wat je afentoe ziet bij volk wat ohne rücksicht die intervallen negeert.. man-man-man.nl

[..]

Zo'n auto beschikt immers niet over aandrijfassen, wiellagers, accupakketten etc wat allemaal stuk kan en zal gaan. :')

En onderhoud a 100/maand? Dan heb je voor reparaties en onderhoud 1200 euro op jaarbasis. 4 nieuwe banden en ik zit al over de 800 euro heen.
Ik zeg nergens dat het niet logisch is dat een auto met interne verbrandingsmotor onderhoud nodig heeft. Er zijn mechanische onderdelen die lubricatie nodig hebben, vervuild raken, degraderen, slijten, etc. Zoals je dus ook ziet in de vervuilde olie in dat motorblok.

Dat maakt het niet minder irritant om telkens naar de garage te moeten. En vervolgens met het o.v. heen en weer te gaan.

Met solid state technologie als dat van de Tesla treedt er inderdaad ook degradatie op na een tijdje. Maar na honderdenduizenden kilometers, en vele jaren. Niet meerdere keren per jaar of iedere 20.000km. Je banden en ruitenwissers zijn het enige dat echt slijt. Zelfs de remmen amper, vanwege het regeneratieve remmen.

Ik geef nu, naar mening, obsceen veel geld uit aan onderhoud. In vergelijking met andere auto's valt het hardstikke mee. Ik gok ongeveer ¤1500 vorig jaar. Vooral banden, beurten, en de remmen. Maar dat maakt het voor mij alsnog veel geld. En veel verloren tijd. Terwijl dat dus ook anders kan.

Maar laten we de discussie stoppen. Het is gewoon objectief. De meeste auto's hebben vele beurten nodig. Niet alle auto's, het hoeft niet.
  woensdag 6 mei 2015 @ 23:12:49 #71
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_152352378
Één ding wordt wel over het hoofd gezien bij deze elektronische hokken en vaak onderschat. Namelijk de mate waarin deze wagens banden opvreten door het enorme koppel wat vanaf stilstand voorhanden is.

OT: Iemand een ervaring met velgen+plastidip en dan voornamelijk hoe stevig en krasvast dit is met betrekking tot bijvoorbeeld een wasstraat etc.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_152353667
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:08 schreef NieuweNier het volgende:

Ik geef nu, naar mening, obsceen veel geld uit aan onderhoud. In vergelijking met andere auto's valt het hardstikke mee. Ik gok ongeveer ¤1500 vorig jaar. Vooral banden, beurten, en de remmen. Maar dat maakt het voor mij alsnog veel geld. En veel verloren tijd. Terwijl dat dus ook anders kan.

Maar laten we de discussie stoppen. Het is gewoon objectief. De meeste auto's hebben vele beurten nodig. Niet alle auto's, het hoeft niet.
En dat is puur omdat je niet kan rijden
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  donderdag 7 mei 2015 @ 00:05:53 #73
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_152354270
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:47 schreef densmee het volgende:

[..]

En dat is puur omdat je niet kan rijden
precies. Als je normaal rijdt gaan banden zo 80dkm mee (moet je geen zachte sportbanden hebben)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_152354501
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:08 schreef NieuweNier het volgende:
Dat maakt het niet minder irritant om telkens naar de garage te moeten. En vervolgens met het o.v. heen en weer te gaan.
Als je nou eens niet gaat lopen wannabe-Schumacheren elke keer maar gewoon normaal rijdt, dan kun je met je zogenaamde beurtjes en banden ook gewoon eens per jaar bij de garage komen voor al die meuk en twee keer tussendoor voor een oliebeurtje waar je op kan wachten. Maar jij loopt te kutten met tweedehandsjes en doet inefficiënt, tsja, dan sta je er regelmatig ja.

Een setje remmen moet, vooral als je veel snelwegkm's maakt (wat jij beweert te doen), minimaal een halve tot een hele ton meegaan, en mogelijk nog wel langer. Als jij die zooi twee keer per jaar moet vervangen, net als je banden, dan is het je eigen schuld dat je veel tijd en geld kwijt bent. Dat moet je niet op de auto afschuiven.
Schip ahoy!
  donderdag 7 mei 2015 @ 00:31:18 #75
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_152354969
#windvanvoren
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')