quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:13 schreef densmee het volgende:
[..]
ja dat is helaas te verwachten, die goedkope auto's worden niet voor het oneindige gebouwd
sterkte dan, rustig rijden dan de komende jarenquote:
Dat zou het beschimmelde interieurfilter ook verklarenquote:Op woensdag 6 mei 2015 18:18 schreef daNpy het volgende:
30dkm in 5 jaar.
weinig gebruik + vocht + slechte kwaliteit = roest.
Ach het valt gelukkig allemaal heel erg mee. Een reparatie van iets meer dan 100 euro. En een avondje geen auto. Met de bus heen en weer naar de garage is het kutste.quote:
Ik vind het wel vrij vroeg, eerlijk gezegd. Moet eigenlijk niet kunnen bij zo'n tellerstand en die leeftijd.quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:13 schreef densmee het volgende:
[..]
ja dat is helaas te verwachten, die goedkope auto's worden niet voor het oneindige gebouwd
En je vindt zeker ook dat een auto hooguit 100 euro per maand mag kosten?quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:09 schreef NieuweNier het volgende:
Het is over het algemeen echt heel kut dat de meeste auto's minimaal iedere 20k km, en vaak nog veel vaker, naar de garage moeten. Ik vind dat dingen gewoon moeten werken. Jaren achter elkaar. Zonder onderhoud. Zoals je computer of televisie ofzo.
In de praktijk valt dat hard tegen, maar dat zou inderdaad zo moeten zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
En je vindt zeker ook dat een auto hooguit 100 euro per maand mag kosten?
Ga dan lopen, een auto heeft onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:09 schreef NieuweNier het volgende:
Het is over het algemeen echt heel kut dat de meeste auto's minimaal iedere 20k km, en vaak nog veel vaker, naar de garage moeten. Ik vind dat dingen gewoon moeten werken. Jaren achter elkaar. Zonder onderhoud. Zoals je computer of televisie ofzo.
Dat is echt een heel erg domme opmerkingquote:Op woensdag 6 mei 2015 20:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ga dan lopen, een auto heeft onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn.
Ga fietsen trollquote:Op woensdag 6 mei 2015 20:49 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is echt een heel erg domme opmerking
We leven in 2015. Het is mogelijk auto's te maken die bijna geen onderhoud npdig hebben. De Tesla Model S is een perfect voorbeeld.
Het is alleen nodig te betalen voor die kwaliteit. Iets wat ik niet kan...
Want op een tesla kan de veer niet kapot?quote:Op woensdag 6 mei 2015 20:49 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is echt een heel erg domme opmerking
We leven in 2015. Het is mogelijk auto's te maken die bijna geen onderhoud npdig hebben. De Tesla Model S is een perfect voorbeeld.
Het is alleen nodig te betalen voor die kwaliteit. Iets wat ik niet kan...
Een Tesla roest ook niet en heeft geen last van stoelslijtage.quote:Op woensdag 6 mei 2015 21:24 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Want op een tesla kan de veer niet kapot?
Waarom doe je dat dan niet? Als dat zo'n goede optie lijkt?quote:Op woensdag 6 mei 2015 20:41 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
In de praktijk valt dat hard tegen, maar dat zou inderdaad zo moeten zijn.
Bij de appie lease je voor ¤150 / ¤200 per maand een hele auto. Die i20 is ook zeer redelijk.
Het onderhoud daarvan is echt niet meer dan ¤100 per maand.
Dat is met een reden..quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:09 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ach het valt gelukkig allemaal heel erg mee. Een reparatie van iets meer dan 100 euro. En een avondje geen auto. Met de bus heen en weer naar de garage is het kutste.
De laatste keer dat ik erin reed zondag van Berlijn naar Nederland terug. (Met btw echt fucked up weer, en veel verkeer, files, en baustelle).
Het was veel irritanter geweest als we daar met zijn allen gestrand waren. En dramatisch als het op snelheid op de autobahn gebeurd was
Het is over het algemeen echt heel kut dat de meeste auto's minimaal iedere 20k km, en vaak nog veel vaker, naar de garage moeten. Ik vind dat dingen gewoon moeten werken. Jaren achter elkaar. Zonder onderhoud. Zoals je computer of televisie ofzo.
Zo'n auto beschikt immers niet over aandrijfassen, wiellagers, accupakketten etc wat allemaal stuk kan en zal gaan.quote:Op woensdag 6 mei 2015 20:49 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is echt een heel erg domme opmerking
We leven in 2015. Het is mogelijk auto's te maken die bijna geen onderhoud npdig hebben. De Tesla Model S is een perfect voorbeeld.
Het is alleen nodig te betalen voor die kwaliteit. Iets wat ik niet kan...
What the fuck??? Is er met die V6 gebeurd?quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:07 schreef x3ro het volgende:
[..]
Dat is met een reden..
[ afbeelding ]
Als je een auto niet kan betalen qua onderhoud of whatever, moet je gewoon voor iets anders kijken. Wat je afentoe ziet bij volk wat ohne rücksicht die intervallen negeert.. man-man-man.nl
[..]
Zo'n auto beschikt immers niet over aandrijfassen, wiellagers, accupakketten etc wat allemaal stuk kan en zal gaan.
En onderhoud a 100/maand? Dan heb je voor reparaties en onderhoud 1200 euro op jaarbasis. 4 nieuwe banden en ik zit al over de 800 euro heen.
84.000 mijl rijden zonder olie te wisselen in je Audi TTquote:Op woensdag 6 mei 2015 22:24 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
What the fuck??? Is er met die V6 gebeurd?
Wat??? Pfff vond mij 1.8T al ranzig van binnen, maar die is wel erg extreem whaha.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:27 schreef x3ro het volgende:
[..]
84.000 mijl rijden zonder olie te wisselen in je Audi TT
Ga jij maar eens 20.000km per jaar op een tv rijden, denk dat 'ie dan harder slijt dan menig auto.quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:09 schreef NieuweNier het volgende:
[.]
Het is over het algemeen echt heel kut dat de meeste auto's minimaal iedere 20k km, en vaak nog veel vaker, naar de garage moeten. Ik vind dat dingen gewoon moeten werken. Jaren achter elkaar. Zonder onderhoud. Zoals je computer of televisie ofzo.
Lekker niveautje weer. Natuurlijk kan de veer van een Tesla kapot. Maar hij heeft niet elke 20.000km (dus 2 a 3 keer per jaar) groot onderhoud nodig.quote:Op woensdag 6 mei 2015 21:24 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Want op een tesla kan de veer niet kapot?
Ik zeg nergens dat het niet logisch is dat een auto met interne verbrandingsmotor onderhoud nodig heeft. Er zijn mechanische onderdelen die lubricatie nodig hebben, vervuild raken, degraderen, slijten, etc. Zoals je dus ook ziet in de vervuilde olie in dat motorblok.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:07 schreef x3ro het volgende:
[..]
Dat is met een reden..
[ afbeelding ]
Als je een auto niet kan betalen qua onderhoud of whatever, moet je gewoon voor iets anders kijken. Wat je afentoe ziet bij volk wat ohne rücksicht die intervallen negeert.. man-man-man.nl
[..]
Zo'n auto beschikt immers niet over aandrijfassen, wiellagers, accupakketten etc wat allemaal stuk kan en zal gaan.
En onderhoud a 100/maand? Dan heb je voor reparaties en onderhoud 1200 euro op jaarbasis. 4 nieuwe banden en ik zit al over de 800 euro heen.
En dat is puur omdat je niet kan rijdenquote:Op woensdag 6 mei 2015 23:08 schreef NieuweNier het volgende:
Ik geef nu, naar mening, obsceen veel geld uit aan onderhoud. In vergelijking met andere auto's valt het hardstikke mee. Ik gok ongeveer ¤1500 vorig jaar. Vooral banden, beurten, en de remmen. Maar dat maakt het voor mij alsnog veel geld. En veel verloren tijd. Terwijl dat dus ook anders kan.
Maar laten we de discussie stoppen. Het is gewoon objectief. De meeste auto's hebben vele beurten nodig. Niet alle auto's, het hoeft niet.
precies. Als je normaal rijdt gaan banden zo 80dkm mee (moet je geen zachte sportbanden hebben)quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:47 schreef densmee het volgende:
[..]
En dat is puur omdat je niet kan rijden
Als je nou eens niet gaat lopen wannabe-Schumacheren elke keer maar gewoon normaal rijdt, dan kun je met je zogenaamde beurtjes en banden ook gewoon eens per jaar bij de garage komen voor al die meuk en twee keer tussendoor voor een oliebeurtje waar je op kan wachten. Maar jij loopt te kutten met tweedehandsjes en doet inefficiënt, tsja, dan sta je er regelmatig ja.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:08 schreef NieuweNier het volgende:
Dat maakt het niet minder irritant om telkens naar de garage te moeten. En vervolgens met het o.v. heen en weer te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |