abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 31 maart 2015 @ 06:28:40 #1
375333 Drogonno
Dromer des levens
pi_151213593
Iemand die er een heeft?

Wou wat meer opinies over de Airfyer horen voordat ik er een ga kopen

Zag bij de Blokker twee die me goed leken

De Philips HD9220/20 AirFryer

En de

Bourgini Health Fryer

Maar als ik naar reviews zoek dan vind ik alleen maar reviews van de Phillips Airfryer
Wat de reden is dat ik hier post voor hulp

Als iemand wat informatie over the Airfryer heeft dan zou dat geweldig zijn ^^
pi_151213627
De echte airfryer is die van philips die komt ook overal als beste uit de test (beter dan die van tefal enz). Die van de blokker zal ongetwijfeld minder goed werken.
Ik heb de echte, en dan de grote variant, met digitaal scherm, dus deze:
http://www.bcc.nl/keuken/(...)hd9240-90%2873081%29

En ben er heel blij mee, de frietjes worden lekker en de snacks (bitterballen, kroketten, kaas soufles) worden ook allemaal gewoon goed, iets wat bij niet alle air fryers het geval is.
Wat wil je verder weten?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_151213641
Schopje CUL? Daar loopt/liep ook al 'n topic over deze dingen.
pi_151213645
Ik zou wel de grote variant adviseren de kleine is in principe wel groot genoeg, maar af en toe krap aan.
pi_151213648
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 06:51 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ik zou wel de grote variant adviseren de kleine is in principe wel groot genoeg, maar af en toe krap aan.
Ook dat ja. Ik heb dus de grote en daar kan genoeg in voor 2 personen, maar niet veel meer dan dat. Want als je hem te vol doet is het moeilijk om alles goed te krijgen.

Dus sowieso de grote nemen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_151213664
Prima apparaat
Patat/friet ( :') ) smaakt gewoon hetzelfde als uit een normale friteuse.
Alleen de kroketten komen er soms bleek uit, maar ze smaken gewoon goed.
pi_151213730
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 06:56 schreef Max-Westerman het volgende:
Prima apparaat
Patat/friet ( :') ) smaakt gewoon hetzelfde als uit een normale friteuse.
Alleen de kroketten komen er soms bleek uit, maar ze smaken gewoon goed.
Laat ook even weten welke variant jij hebt want niet elke airfryer geeft goed resultaten bij snacks. Ik heb zo'n vermoeden dat de blokker variant dat ook zeker minder goed zal doen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_151213833
Wat en hoe vaak ga je er mee doen?

Ik gebruik de mijne voor (zelfgemaakte) frietjes (lekker, maar smaken naar mijn mening echt anders dan uit de olie), voor broodjes op- en overbakken (beperkte ruimte) en voor snacks (je moet goed opletten, welk merk je koopt, want anders worden ze niet mooi bruin, maar bijvoorbeeld lekkerbekjes van Iglo(?) worden heel mooi.

Ik vind de airfryer een onding om schoon te maken, ook in de vaatwasser, gewoon lomp, groot en zwaar..op gegeven moment blijft er ook een laagje zitten. Je hebt eventueel ook nog van Tefal de Actifry met snackmandje, voordeel daarvan is dat je ook eenpansgerechten kunt maken.

Je moet in elk geval ook rekening houden voor hoeveel personen je wilt bereiden, ik heb een normale Airfryer en je maakt er voor 3 personen frietjes in of 4 kleine portionen, of je moet voorbakken of je zit weer 20-25 minuten in de herrie wil je er meer maken.
pi_151213919
Oh ja, kipdingetjes worden ook heel lekker, bijvoorbeeld kippenpootjes, maar moet je wel goed opletten dat ze ook van binnen gaar zijn.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 07:54:43 #10
375333 Drogonno
Dromer des levens
pi_151213979
Dan ga ik bij bol.com kijken

Airfryer Bol

Heb toch meer vertrouwen in bol.com dan in de blokker :P

Denk eraan om de Philips Viva Airfryer HD9220/20 Friteuse - Zwart te gaan nemen

Ben beniewd hoe anders de smaak zal zijn dan de oven/normal frituur apparaat

Zijn er eigenlijk verschillende opwarmtijden voor het eten?

zoals 30 min voor friet en 20 min voor frikandellen?
pi_151213996
Ja er zijn bepaalde snacks die goed gaan in de airfryer (van Philips) en je hebt snacks die heeel goed gaan.

Eigenlijk alles wat met kip te maken heeft, gaat zeker goed. Kipnuggets, kipcorns en kippenvleugeltjes, allemaal dikke prima met een lekker krokant jasje.
Ook (mini) loempia's gaan goed met een mooie bruine krokante jas. Kroketten en bitterballen iets minder, maar zeker nog wel lekker, zeker die van Mora.

Ohja en sommige vleesgerechten gaan er ook goed in, zoals blinde vinken en braadworstjes. Ze worden wat droger en bevatten minder vet, maar behouden wel goed de smaak, beter dan uit de braadpan naar mijn mening.
pi_151214020
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 07:54 schreef Drogonno het volgende:
Dan ga ik bij bol.com kijken

Airfryer Bol

Heb toch meer vertrouwen in bol.com dan in de blokker :P

Denk eraan om de Philips Viva Airfryer HD9220/20 Friteuse - Zwart te gaan nemen

Ben beniewd hoe anders de smaak zal zijn dan de oven/normal frituur apparaat

Zijn er eigenlijk verschillende opwarmtijden voor het eten?

zoals 30 min voor friet en 20 min voor frikandellen?
Ja inderdaad, maar niet zo lang als jij schetst hoor. Wij hebben nog de oude Airfryer, zonder opwarm functie, maar fricadellen zijn in 9 minuten klaar, kipnuggets en ander bittergarnituur in 7/8 minuten, op 200 graden, goudbruin.
Frietjes duren wel langer, regelmatig schudden, 200 graden en 17 tot 20 minuten.
  † In Memoriam † dinsdag 31 maart 2015 @ 08:02:08 #13
231686 budvar
budvar
pi_151214035
Als je voor niet meer dan 2 personen patat wil maken is het een prima ding, voor meer eters vind ik hem te klein en duurt het te lang. Meestal doe ik er zo'n zakje verse patat in en dat duurt al zo'n 20 minuten voor het een beetje goudkleurig is(bevroren nog wel 5-10 minuten langer) en qua snacks op de doos kijken of het geschikt is voor een airfryer en anders oven-snacks nemen.

Toch gaat er niks boven een normale frituurpan met ossewit.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_151214183
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 07:54 schreef Drogonno het volgende:
Dan ga ik bij bol.com kijken

Airfryer Bol

Heb toch meer vertrouwen in bol.com dan in de blokker :P

Denk eraan om de Philips Viva Airfryer HD9220/20 Friteuse - Zwart te gaan nemen

Ben beniewd hoe anders de smaak zal zijn dan de oven/normal frituur apparaat

Zijn er eigenlijk verschillende opwarmtijden voor het eten?

zoals 30 min voor friet en 20 min voor frikandellen?
Deze is beter, past veel meer in en niet veel duurder:
http://www.bcc.nl/keuken/(...)hd9240-90%2873081%29
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 31 maart 2015 @ 08:23:33 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151214222
Waarom zou je? Heb je de illusie dat het gezond is?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_151214251
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 08:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou je? Heb je de illusie dat het gezond is?
Friet uit een airfryer bevat minder vet dan bijvoorbeeld gebakken aardappels uit de pan.
Dus het is zeker geen slecht idee om in huis te hebben.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_151214254
>> CUL
Mokkel met stuntstok
  dinsdag 31 maart 2015 @ 08:30:30 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151214275
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 08:27 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Friet uit een airfryer bevat minder vet dan bijvoorbeeld gebakken aardappels uit de pan.
Dus het is zeker geen slecht idee om in huis te hebben.
Als je je zorgen maakt over vet kan je beter geen friet eten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † dinsdag 31 maart 2015 @ 08:35:08 #19
231686 budvar
budvar
pi_151214302
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 08:27 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Friet uit een airfryer bevat minder vet dan bijvoorbeeld gebakken aardappels uit de pan.
Dus het is zeker geen slecht idee om in huis te hebben.
Vet is juist gezond en onmisbaar voor een gezond dieet, een gezond dieet bestaat voor minstens 30% uit vet en danwel dierlijk(verzadigd vet) vet en niet uit giftige vetten en olieën zoals zonnebloemolie.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_151214497
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 08:35 schreef budvar het volgende:

[..]

Vet is juist gezond en onmisbaar voor een gezond dieet, een gezond dieet bestaat voor minstens 30% uit vet en danwel dierlijk(verzadigd vet) vet en niet uit giftige vetten en olieën zoals zonnebloemolie.
Ja, maar dan spreek je jezelf wel tegen natuurlijk. Bij de Airfryer bak je in een oven zonder vet, vetten die in de producten zitten, bak je er grotendeels uit. De gezonde vetten die een mens nodig heeft, krijg je niet uit de Airfryer noch de producten die je erin bereid. Dus ja, als je van af en toe een lekker hapje houdt, dan is de AF echt wel gezonde dan de normale frituur.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 08:59:56 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151214586
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 08:53 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ja, maar dan spreek je jezelf wel tegen natuurlijk. Bij de Airfryer bak je in een oven zonder vet, vetten die in de producten zitten, bak je er grotendeels uit. De gezonde vetten die een mens nodig heeft, krijg je niet uit de Airfryer noch de producten die je erin bereid. Dus ja, als je van af en toe een lekker hapje houdt, dan is de AF echt wel gezonde dan de normale frituur.
Het voordeel van vet is dat je de max temperatuur goed in de hand kan houden, en daarmee de vorming van acrylamides in de hand houd.
Ik maak friet in ossewit, verzadig dierlijk vet, dat is veel beter dan het verhitten met onverzadigde plantaardige olie, waarbij ook weer allerlei troep ontstaat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † dinsdag 31 maart 2015 @ 09:13:16 #22
231686 budvar
budvar
pi_151214777
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 08:53 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ja, maar dan spreek je jezelf wel tegen natuurlijk. Bij de Airfryer bak je in een oven zonder vet, vetten die in de producten zitten, bak je er grotendeels uit. De gezonde vetten die een mens nodig heeft, krijg je niet uit de Airfryer noch de producten die je erin bereid. Dus ja, als je van af en toe een lekker hapje houdt, dan is de AF echt wel gezonde dan de normale frituur.
Ik spreek mezelf niet tegen want ik zeg nergens dat een airfryer gezond. Ik zeg wel dat dierlijke verzadigde vetten(ossewit, roomboter) gezond is.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_151215468
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 07:07 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Laat ook even weten welke variant jij hebt want niet elke airfryer geeft goed resultaten bij snacks. Ik heb zo'n vermoeden dat de blokker variant dat ook zeker minder goed zal doen.
ik heb de Philips XL
pi_151295462
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 07:30 schreef Zana het volgende:
Wat en hoe vaak ga je er mee doen?

Ik gebruik de mijne voor (zelfgemaakte) frietjes (lekker, maar smaken naar mijn mening echt anders dan uit de olie), voor broodjes op- en overbakken (beperkte ruimte) en voor snacks (je moet goed opletten, welk merk je koopt, want anders worden ze niet mooi bruin, maar bijvoorbeeld lekkerbekjes van Iglo(?) worden heel mooi.

Ik vind de airfryer een onding om schoon te maken, ook in de vaatwasser, gewoon lomp, groot en zwaar..op gegeven moment blijft er ook een laagje zitten. Je hebt eventueel ook nog van Tefal de Actifry met snackmandje, voordeel daarvan is dat je ook eenpansgerechten kunt maken.

Je moet in elk geval ook rekening houden voor hoeveel personen je wilt bereiden, ik heb een normale Airfryer en je maakt er voor 3 personen frietjes in of 4 kleine portionen, of je moet voorbakken of je zit weer 20-25 minuten in de herrie wil je er meer maken.
Over dat schoonmaken lees ik vaker, maar het is toch gewoon het mandje en die bak in de vaatwasser stoppen? De buitenkant word nou niet echt vies ofzo..
pi_151303768
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 14:57 schreef Multiply het volgende:

[..]

Over dat schoonmaken lees ik vaker, maar het is toch gewoon het mandje en die bak in de vaatwasser stoppen? De buitenkant word nou niet echt vies ofzo..
Het neemt veel ruimte in de vaatwasser in, je hebt het draadmandje en de bak, die moet je eigenlijk naast elkaar erin zetten. En na een tijdje blijft er gewoon een laagje achter, dat ik niet meer zo makkelijk eraf krijg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')