abonnement Unibet Coolblue
pi_151206875


Welkom!
Welkom in 'Het grote afval topic', waar iedereen welkom is. Of je nou begint met een BMI van 40+ of alleen de vakantie kilo's kwijt wilt, of je nou afvalt terwijl je hard sport of terwijl je op de bank zit te chillen. Hier kun je het allemaal bespreken.

Vele wegen leiden naar Rome. Kies de manier die het best bij jou past maar hou wel je gezondheid in acht. Crashdiëten zijn niet gezond. Het gaat om een verandering van je eetpatroon en levensstijl. Één die blijvend is. Diëten werkt niet. Zodra je op gewicht bent ga je weer eten als voor je dieet en kom je weer aan -> Jojo effect. Dat is iets wat je kosten wat kost wilt vermijden!

Verschillende soorten diëten
Online wordt je dood gegooid met site’s / mensen die claimen hét dieet te hebben gevonden waardoor je afvalt. Atkins, Sonja Bakker, Paelo, Dr. Frank, Protislank,Low carb, Ziekenhuisdieet, Weight-watchers, Cambrdige, Modifast, slimfast, ect ect. De één nog debieler dan de ander. Vrijwel al deze diëten kun je scharen onder “crash dieet”. Je hoeft niet koolhydraat arm te eten om af te vallen. Je hoeft niet te leven op puur en enkel shakes om af te vallen. Het enige dat je moet doen is meer verbranden dan dat je binnen krijgt! Zo simpel is het. Daar is helemaal geen dieet voor nodig.

Kilocalorieën bijhouden
De handigste manier om af te vallen is om te weten wat je naar binnen werkt aan kilocalorieën. Dit doe je door ze te tellen. My Fitness Pal is daar ontzettend handig voor.

Maar, hoe weet ik dan hoeveel kilocalorieën ik moet eten :?
Door je Basaal metabolisme in rust en met eventuele activiteit te berekenen. Dat kun je hier doen. Daar ga je ongeveer 400 a 500 kcal onder zitten per dag. Dan val je op een verantwoorde rustige manier af.



Fabels
Er zijn ontzettend veel fabels voor wat betreft afvallen. Hieronder kun je er een aantal vinden:

Het is goed om zo min mogelijk vet te eten
-Neen. Vetten zijn juist goed voor je en je hebt vetten nodig. Het verstandig op te letten welke soorten vet je tot je neemt. onverzadigde vetten hebben de voorkeur.

Een vitamine pil volstaat om een portie groente te vervangen
-Neen. Groentes bevatten niet alleen vitamines maar nog veel meer andere stoffen die je lichaam nodig heeft. Je kan een vitamine pil wel bij supplementeren maar nooit gebruiken als vervanging voor je groentes!

Koolhydraten zijn dikmakers!
-Neen. Teveel kcal’s maken dik. Een bepaalde voedingsstof maakt niet dik. Wel is het zo dat de enkelvoudige koolhydraten (snoep, koek, gebak, ect) schommelingen veroorzaken in je bloedsuikerspiegel waardoor je honger krijgt.

Fruit mag je onbeperkt eten
-Neen. Ook fruit bevat kilocalorieën. De ene fruitsoort wat meer dan de ander. Een grote banaan heeft bijvoorbeeld ongeveer 150 kcal terwijl een mandarijn er 25 heeft. Bottom line, fruit bevat ook kilocalorieën en van een teveel aan kilocalorieën kom je aan. Fruit is overigens wel een ontzettende goede keuze bij zoete trek!

Superfoods zijn gezonder!
-Neen.Omdat bepaalde fruitsoorten veel antioxidanten bevatten zouden ze veel gezonder zijn. Dit is onzin. Wetenschappers zeggen dat de gezonde werking van fruit komt door de combinatie van stoffen die in fruit zitten, niet alleen door antioxidanten.

Elke soort fruit heeft een eigen combinatie van gezonde stoffen. Juist door te variëren zorg je dat je al die stoffen binnen krijgt.

Daarnaast betaal je je compleet scheel voor de “superfoods” en “superfruits”. Zonde van je geld dus.



Eiwitten
Eiwitten zijn belangrijk als je spieren wilt opbouwen! Eiwitten zijn de bouwstenen van je spieren. Online is er veel discussie over hoeveel eiwitten je nou wel of niet moet hebben. Een teveel aan eiwitten zou slecht zijn voor je nieren. Dit is niet bewezen. Als je aan krachttraining doet en spieren wilt aanzetten dan is 2g eiwitten per kilogram lichaamsgewicht een mooi uitgangspunt.

Haal je eiwitten het liefst uit voedsel. Red je dat niet supplementeer dan bij met whey. Maar leef niet alleen op poeders! Als je whey gebruikt neem deze dan het liefst voor en/of na de training

Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft.

Doe je niet aan krachttraining en/of sport dan is de semi vuistregel 0.8g á 1g eiwitten per kilogram lichaamsgewicht.

Er wordt beweerd dat je lichaam maar 25 a 30g eiwit per keer kan opnemen. Dit is onzin. Dit zou betekenen dat je maar een stukje kipfilet van tussen de 100 en 130 gram bij elke maaltijd zou kunnen nemen omdat je lichaam dan de “grens” heeft bereikt. Hoe je lichaam eiwitten verteert, en de hoeveelheid die je lichaam per maaltijd aankan, is afhankelijk van hoeveel je weegt en hoe hard je traint. Hoe meer je weegt, des te meer je nodig hebt; hoe harder je traint, hoe meer je nodig hebt.

De OP van Topicreeks: Bodybuilding topic heeft veel informatie die interessant is voor de krachtsporters onder ons.



Macronutriënten
Het verdiepen in macronutriënten is voor de (kracht)sporters onder ons ook geen overbodige luxe. Macronutriënten zijn voedingsstoffen die in grote hoeveelheden voorkomen:

• Koolhydraten
• Eiwitten
• Vetten

Informatie over macronutriënten kun je hier, hier en hier (hier wordt ook ingegaan op meal timing) vinden.

Meedoen?
Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje in het volgende format:
• O - Ontbijt
• T - Tussendoortje
• L - Lunch
• D - Diner
• S - Sport
Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag :Y.



Heb je je doel bereikt?
Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je hier van harte welkom! O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_151206886
Dus. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_151206978
Goed, lijstje voor morgen en dan slapen.

O: Smoothie met 100 gram aardbei, 150 gram kwark en 2 scoops.
S: PT
L: 300 gram venkel, 200 gram garnalen, bloedsinaasappel.
T: 250 gram gebakken champignons.
D: zelfgemaakte hamburger met een flinke salade
T: 150 gram tonijn met 100 gram kwark en 50 gram paprika (en augurk)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_151207429
Tr gedaan. Lapo hunten :{w
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_151207441
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:06 schreef Lonaa het volgende:
Goed, lijstje voor morgen en dan slapen.

O: Smoothie met 100 gram aardbei, 150 gram kwark en 2 scoops.
S: PT
L: 300 gram venkel, 200 gram garnalen, bloedsinaasappel.
T: 250 gram gebakken champignons.
D: zelfgemaakte hamburger met een flinke salade
T: 150 gram tonijn met 100 gram kwark en 50 gram paprika (en augurk)
Goed en lekker lijstje :9
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_151207458
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:17 schreef CrunchySelf het volgende:
Tr gedaan. Lapo hunten :{w
Real mature. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_151207460
@maraca.

Keuze file of sporten is vrij simpel ja :D
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_151207479
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:18 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Goed en lekker lijstje :9
Ja. Vond ik ook. En prima in mn kcal en macro's.

Ipv kwark met walnoten, sla met ei, kwark en koolvis met groente uti de oven.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_151207488
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Real mature. :')
Sorry :* niks gedaan :@
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_151207540
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja. Vond ik ook. En prima in mn kcal en macro's.

Ipv kwark met walnoten, sla met ei, kwark en koolvis met groente uti de oven.
Dat zijn de betere lijstjes. Dat kwark alternatief is veel beter :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 30 maart 2015 @ 22:26:51 #11
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_151207788
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 22:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja. Vond ik ook. En prima in mn kcal en macro's.

Ipv kwark met walnoten, sla met ei, kwark en koolvis met groente uti de oven.
Beter dan, zo :D
Fear is the path to the Dark Side.
pi_151213570
Een goede morgen.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 31 maart 2015 @ 07:39:31 #13
159909 -Peach
Prunus persica
pi_151213887
Smorgens! Huuu t waait hard!
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  dinsdag 31 maart 2015 @ 08:02:04 #14
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151214034
Storm!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_151214117
Waait inderdaad hard :o

Code oranje hier :')
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 31 maart 2015 @ 08:40:44 #16
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_151214357
Goeiedag zeg, wat een wind.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_151214444
Iemand al gezegd dat het waait?
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 09:02:45 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_151214624
Mogguh... Zojuist aangewaaid op het werk..
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_151214641
_O-
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_151214698
Ik had net drie bananen havermout pannenkoeken als T. Nom :9 Drie zijn er misschien wat veel, vult enorm :')

Hier complete lijstje:
O: 1 volkoren, met kaas;
T: Pannenkoeken dus :9
L: 4 volkoren, runder rollade;
T: optimel + kwark + mandarijnen;
D: iets van 600 kcal;
T: ik denk een shake, moet toch wat;

Dan heb ik nog 50 kcal over :')
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 31 maart 2015 @ 09:22:39 #21
159909 -Peach
Prunus persica
pi_151214902
Keer 50 kcal minder is ook niet erg :P

Ik had wind tegen :{ 8 minuten langer over gedaan om op het werk te komen en een gemiddelde van 5 km/u minder dan normaal :') maar het regende niet!

En dan vanmiddag keihard naar huis *O*
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_151214976
Ik zo keihard naar de PT. En dan moet ik weer naar huis. Na een uur PT, met de wind tegen. ;( Mehhh.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_151215382
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 09:25 schreef Lonaa het volgende:
Ik zo keihard naar de PT. En dan moet ik weer naar huis. Na een uur PT, met de wind tegen. ;( Mehhh.
_O- Das even een pittig stukje :P Hoe ver ist?
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 31 maart 2015 @ 09:51:54 #24
159909 -Peach
Prunus persica
pi_151215599
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 09:25 schreef Lonaa het volgende:
Ik zo keihard naar de PT. En dan moet ik weer naar huis. Na een uur PT, met de wind tegen. ;( Mehhh.
Komt goed!
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_151215631
Ik heb de buikgriep goed te pakken dus denk dat ik ook vandaag nog niet kan trainen ;(
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')