Misschien een heel domme vraag, maar hoe kom je aan 16 bougies?quote:Op zondag 29 maart 2015 23:23 schreef junkiexp het volgende:
Todo:
Stuurbekrachtigingsvloeistof verversen + lekkage (minimaal fixen)
Remmen nakijken en remvloeistof flushen
Automaat leeghalen, nieuw filter en nieuwe olie
Motorolie verversen + flushen + filter vervangen
2 luchtfilters vervangen
2 interieurfilters vervangen
2 verdeelkappen + 2 rotors vervangen
1 intern interieurfilter vervangen
16 bougies vervangen
2 multiriemen vervangen
Onderstel nalopen
KVS flushen + nalopen
Viscofan controleren op juiste werking
Kachelkleppen nakijken en zo nodig vervangen
quote:
Zie de updatesquote:Op zondag 29 maart 2015 23:20 schreef lichtknopje het volgende:
Wat wil je gaan opknappen/veranderen?
Tot nu toe, stad 1:4,4 snelweg 1:8.5quote:Op zondag 29 maart 2015 23:20 schreef Robuust-koekje het volgende:
Toch wil ik erg graag de vraag stellen: hoeveel kilometer rij je op 1 liter benzine?
Waar zie jij dat?quote:Op zondag 29 maart 2015 23:27 schreef JJH het volgende:
[..]
Misschien een heel domme vraag, maar hoe kom je aan 16 bougies?
In mijn quote.quote:Op zondag 29 maart 2015 23:30 schreef junkiexp het volgende:
[..]
[..]
Zie de updates
[..]
Tot nu toe, stad 1:4,4 snelweg 1:8.5
Kan allebei nog wel een halve kilometer per liter bij, maar dan moet ik een beetje normaal gaan rijden
[..]
Waar zie jij dat?
Grote grap aan dit soort blokken is dat je dit verbruik wel ongeveer vast blijft houden als je harder gaat rijden. Waar iemand met een ecohok die normaal in Nederland 1:20 doet, opeens weg zakt naar de 1:10-1:12 op de Autobahn zal jij wellicht naar de 1:8 zakken en dan loop je hem nog lachend voorbij ook op de autobahn. Zo'n blok is gewoon zwaar oversized en hoeft totaal niet hard te werken. Wat draai je op de snelweg? 2000-2500 toeren bij 130?quote:Op zondag 29 maart 2015 23:30 schreef junkiexp het volgende:
Tot nu toe, stad 1:4,4 snelweg 1:8.5
Kan allebei nog wel een halve kilometer per liter bij, maar dan moet ik een beetje normaal gaan rijden
Even teruglezen, staat in het topicquote:Op maandag 30 maart 2015 11:20 schreef MrBanaan1 het volgende:
Gaaf topic! Ben benieuwd
Horen deze wielen op deze auto? Of ja, laat ik het zo zeggen, overweeg je ze te vervangen?
Thanks.quote:Op maandag 30 maart 2015 12:18 schreef pvdplanet het volgende:
Duimpjes voor TS. Hier kan je lang zoet mee zijn als alles perfect moet worden
Ah, ja, zo, prima dus!quote:Op maandag 30 maart 2015 09:39 schreef junkiexp het volgende:
Dus alleen nieuwe pitten erin en het moet weer goed zijn
Ik denk dat 200 op de CC alweer beter is dan zelf gas geven en even door naar de 220. Je rijdt veel onregelmatiger.quote:Op maandag 30 maart 2015 09:39 schreef junkiexp het volgende:
En inderdaad, op de snelweg is het echt goed te doen, met 130 zit je inderdaad ergens rond de 2500 toeren.
Ik ben vorig weekend heen en weer naar zuid België geweest en daar heb ik 800km op 95liter gedaan.
Dus dan kom je op 1 op 8:5, maar dan heb ik ook wel stukken flink doorgereden gemiddeld rond de 160 km/h met uitschieters naar de 220 km/h
Ja, die zijn wel weer gaaf!quote:Op maandag 30 maart 2015 12:37 schreef bokkepoot het volgende:
Setje M parallel eronder. OEM en zo fout dat het goed is
quote:Op maandag 30 maart 2015 12:37 schreef bokkepoot het volgende:
Setje M parallel eronder. OEM en zo fout dat het goed is
[ afbeelding ]
Nog even en je adviseert hem om een paar 3-spaaksvelgen te kopenquote:Op maandag 30 maart 2015 13:05 schreef bokkepoot het volgende:
Styling 32 doet het ook goed op elke BMW
[ afbeelding ]
Het was meer omdat ik mij later bedacht dat een net setje M parallel met goede banden erom bijna meer kost dan de aanschaf van de hele autoquote:Op maandag 30 maart 2015 16:18 schreef DonJames het volgende:
[..]
[..]
Nog even en je adviseert hem om een paar 3-spaaksvelgen te kopen
Thanks, een hoop opties zijn op de V12 standaard, dat is het leuke ervan.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Gave bak man, met hele leuke opties!
Wel aardig, maar een beetje klein.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:05 schreef bokkepoot het volgende:
Styling 32 doet het ook goed op elke BMW
[ afbeelding ]
HB?quote:Op maandag 30 maart 2015 16:02 schreef Zelus het volgende:
Een beetje aso vraagje, maar wat betaal je aan HB en verzekering?
Wel een geile tering bak, zonde dat je die type aanduiding gaat plakken aan de kofferbak/achterkant, laat die Sjonnies maar gokken wat er voor hun wegvliegt
Thanks!quote:
Heb je een idee wat Alpina's ongeveer moeten opbrengen in goede staat?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 00:36 schreef junkiexp het volgende:
...
Op de Alpina na dan, die MOET je mooi vinden
Heb je niks aan. 18 duims voor 3 serie.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:51 schreef junkiexp het volgende:
Verkoop ze dan aan mij, naafgat? ET waarde?
Die antenne achterop het linker spatbord is voor je telefoon, de radioantenne zit verwerkt in je achterruit.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:43 schreef romokum het volgende:
Heeeellllll vet!
Ik heb sinds kort (een week) ook de v12, fijne wagen.
Vraagje: wat doe jij met de antenne, achterop?
Ik ben er nog niet helemaal uit welke opties ik heb, je ziet ze veel op het net zonder antenne....
Ben benieuwd.
Ik heb 2 rechterhanden + veel contacten in de auto wereld dus het is redelijk te doen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 08:46 schreef S2Madness het volgende:
Heel moedig van je om een v12 op te knappen! Ik heb zelf een 740i gehad, heerlijke auto maar oh, wat een ellende om bij te houden. Het blok was goed, maar de rest... Er zit zoveel op wat met enige regelmaat kapot gaat, ook als je nieuwe onderdelen gebruikt
Verder is het een hele fijne sloeb!
Thanks!quote:Op donderdag 7 mei 2015 18:30 schreef t-star het volgende:
Gave bak! Mooie to do lijst ook. Hoeveel heeft ie eigenlijk gelopen? Dat kon ik niet vinden (in geen van beide topics)
Een 'mooie' auto in Nederland hebben is inderdaad gewoon zonde, dat geldt niet alleen voor de Coolsingel! Mijn auto is ook niet geweldig qua exterieur, maar als ik em zou laten bijwerken duurt het toch geen week voor er weer iemand een deur tegenaan gooit of de bumper aan tikt..quote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:22 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Verder is het exterieur niet geweldig, maar ik woon ongeveer op de hoek van de Coolsingel en hier zijn mensen niet zo zuinig met eigen- en andermans auto.
Ik zie wekelijks wel iemand bij het achteruit inparkeren en voor of achterbumper aantikken.
In de 8 jaar dat ik hier woon heb ik zelf al 4 sets nieuwe kentekenplaten moeten aanschaffen (3 set vol met deuken, 1 set compleet gejat )
3 buitenspiegels, en 3x inbraak (2 x ruitschade + 1 x vergeten af te sluiten dus geen schade )
Dus om de auto dus in topstaat te houden qua exterieur is eigenlijk nutteloos.
Klopt, dat is de realiteit helaas.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:18 schreef NoComment het volgende:
[..]
Een 'mooie' auto in Nederland hebben is inderdaad gewoon zonde, dat geldt niet alleen voor de Coolsingel! Mijn auto is ook niet geweldig qua exterieur, maar als ik em zou laten bijwerken duurt het toch geen week voor er weer iemand een deur tegenaan gooit of de bumper aan tikt..
nog best snel voor zon tankquote:
Ja mag ook wel met een V12 motor, mijn Alfa 166 3.0 V6 was ongeveer even snel.quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:54 schreef Thezappa het volgende:
[..]
nog best snel voor zon tank
had mijn volvo in de binnenstad , naar een jaar overal krassen van sleutels , deukjes echt een hel als je een auto liefhebber bent
nou, daar moet wel flink wat vanafgeschroefd worden om er weer wat van te maken; die m3 spiegels en achterlichten doen weinig goeds vermoedenquote:Op zondag 17 mei 2015 13:32 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Dan is ie na aanschaf van de 7 een flinke stap vooruit gegaan.
Zo voel ik mij ook, iedere keer dat ik haar startquote:
Vodafone is al een tijdje geleden begonnen met afbouwen 900 MHz netwerk. Hebben ze nodig voor 4G ofzo. Ik heb mijn E46 2001 Original BMW-foon maar vervangen door een Parrot. Werkt nog beter ook.quote:Op zondag 7 juni 2015 10:46 schreef junkiexp het volgende:
Gaaf he!
...
Wat werkt er niet aan je BMW telefoon?
Je hebt namelijk een simkaart nodig met 900 mhz netwerk, volgens mijn zijn dat KPN en Vodafone nog....
Ja zoiets had ik al begrepen idd, en idd simkaart met creditcard formaat.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:27 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Vodafone is al een tijdje geleden begonnen met afbouwen 900 MHz netwerk. Hebben ze nodig voor 4G ofzo. Ik heb mijn E46 2001 Original BMW-foon maar vervangen door een Parrot. Werkt nog beter ook.
KPN heeft nog wel 900 Mhz lees ik:
https://www.hi.nl/forum/n(...)900mhz-netwerk-46066
Ik zou het eerst ff proberen met een prepaykaartje voordat je je tel abbo om gaat zetten naar KPN. Bij mijn BMW-foon moest er een Simkaart op CreditCard-formaat geplaatst worden. Weet niet of dat bij de E38 ook zo is, maar qua bouwjaar neem ik aan van wel.
Was ook meer om je collega te "waarschuwen" tegen te hoge verwachtingen op telecommunicatiegebied in de een BMW uit nog net de vorige eeuw.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:39 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja zoiets had ik al begrepen idd, en idd simkaart met creditcard formaat.
Maar dat is geen probleem, je kan dit met een adapter doen.
Of gewoon hoe ze vroeger geleverd werden, en dan met een plakbandje de simkaart weer fixeren op de juiste plaats.
Maar ik ga er allemaal niet aan beginnen, bellen in de auto is toch onzin.
Ik heb bij mijn Z4 ook het raamrubber vervangen, maar de How-to heb ik van bimmerboard, van iemand die het bij een E38 7 serie heeft gedaan !quote:Op zondag 7 juni 2015 10:46 schreef junkiexp het volgende:
Dit geldt ook voor de strip boven het raam, die is ook flink aan het afbrokkelen, dat zal bij jou niet anders zijn neem ik aan.
Klopt, ze zijn niet duur met het knapt er wel van op.quote:Op zondag 7 juni 2015 12:27 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik heb bij mijn Z4 ook het raamrubber vervangen, maar de How-to heb ik van bimmerboard, van iemand die het bij een E38 7 serie heeft gedaan !
Hier staat hij http://www.bimmerboard.com/forums/posts/481753
Die rubbers kosten ook maar een paar tientjes.
Zie hier http://www.leebmann24.de/(...)&grafikid=14381&vin=
Bij die website heb ik die van mij ook besteld.
Ja man, vrouwtje ook nog zwanger, druk druk druk.quote:Op zondag 28 juni 2015 23:06 schreef Gieliovd het volgende:
Jezus koning, ik maar denken wat doet die knakker allemaal... nooit meer updates.
Loopt gewoon een 750i op te knappen, een kruiser erbij en wat nog meer. Heeft nog een YT kanaal ook zag ik. Lekker steenkolen Rotterdams-Engels. Genieten.
Zelfde "hok" als TS.quote:Op woensdag 15 juli 2015 20:17 schreef Sounddragon het volgende:
Open effe een eigen topic, nu zit je een projecttopic te verkutten.
En vergeet niet te vermelden om wat voor hok het gaat, want we hebben geen glazen bollen.
nee, in projecttopics gaan we niet zitten klooien, die zijn heilig wmb.quote:Op woensdag 15 juli 2015 20:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zelfde "hok" als TS.
Op zich heb je wel gelijk, maar je zou dit ook als het centrale BMW V12 topic kunnen beschouwen. Ik vind het prima leesbaar tot nu toe. En hoeveel V12 boys hebben we nou bij PTA?
Misschien over laten aan TS hoe het verder moet met zijn topic?
Aanrader, heb ik ook gedaan bij mijn E34.quote:Op woensdag 15 juli 2015 22:22 schreef ThePartyPooper het volgende:
Ik zou sowieso de visco vin vervangen voor een elektrische vin die schakelbaar is via (instelbare) thermostaat.
Nee leer nog niks aangedaan, maar ik ga sowieso een andere bestuurdersstoel moeten regelen.quote:Op donderdag 16 juli 2015 00:48 schreef -Richard- het volgende:
Al wat aan je leer interieur gedaan?
Kan heel erg mooi opknappen van een dikke reinigingsbeurt.
Mooi ding,
maar hoe bouw je die PDC in ? Gewoon alles aansluiten met de laptop eraan om het te activeren? Zou wel graag willen weten wat je allemaal achteraf kan inbouwen bij een BMW..?
Ik vind die Visco koppelingen eigenlijk wel handig, redelijk storingsvrij en als ze stuk gaan dan staan ze altijd te hard mee te draaien en heb je dus eigenlijk te weinig koeling ipv te weinig.quote:Op donderdag 16 juli 2015 02:21 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Aanrader, heb ik ook gedaan bij mijn E34.
Jazeker, en ik doe het rustig aan.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:06 schreef Doublepain het volgende:
Wat een geile bak als ie gewoon op orde is, hopelijk gaat het je ook lukken..
Het is dat mijn verstand technisch met auto's niet zo goed is, anders leek mij dat ook geweldig, maar toch best netjes man. Het is een dure gok, maar wauw wat een klasbakquote:Op dinsdag 21 juli 2015 21:57 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Jazeker, en ik doe het rustig aan.
Het is gewoon mijn daily en als ik weer wat onderdelen voor goede prijzen tegenkom dan koop ik dat weer.
Zo bouw je langzaam iets moois op.
Ik moest meteen denken aan die hydraulische kofferbak van een Mercedes 600 Pullman, die kapot gaat als je hem handmatig dichtdoet. Is dat hier ook?quote:Op vrijdag 17 juli 2015 22:41 schreef junkiexp het volgende:
Dat is echt een hele gave optie, en nog nuttig ook.
150bar is niet zo bijzonder voor een hydraulisch systeem.quote:Op woensdag 22 juli 2015 09:26 schreef Ciora het volgende:
[..]
Ik moest meteen denken aan die hydraulische kofferbak van een Mercedes 600 Pullman, die kapot gaat als je hem handmatig dichtdoet. Is dat hier ook?
Bij die Merc staat er wel 150 bar op, dat zal hier wellicht minder zijn
Oh, kan hoor, heb er geen verstand van.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:35 schreef fathank het volgende:
[..]
150bar is niet zo bijzonder voor een hydraulisch systeem.
quote:"If a line breaks, the stream of hydraulic fluid can go right into your finger. It's just like a knife."
Mooi spulquote:When lowering the window, this switch acts in a simple on-off fashion; push it, the window moves at one speed. When raising the window, however, the switch offers a variable rate--pressing it gently creeps the glass up, but nailing it slams the window shut fast enough to slice off a body part. You can hear it whunk into the door. It sounds like a cleaver pounding into a chopping block.
Dat is het ding inderdaad, als je niet kan sleutelen ver weg van zo'n auto blijven of je moet geld teveel hebben.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 22:25 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Het is dat mijn verstand technisch met auto's niet zo goed is, anders leek mij dat ook geweldig, maar toch best netjes man. Het is een dure gok, maar wauw wat een klasbak
Geen idee, maar goed kan het nooit zijn, er staat altijd wel veel tegendruk op en je hebt kans dat je dingen gaat verbuigen als je die cilinder wil laten inschuiven.quote:Op woensdag 22 juli 2015 09:26 schreef Ciora het volgende:
[..]
Ik moest meteen denken aan die hydraulische kofferbak van een Mercedes 600 Pullman, die kapot gaat als je hem handmatig dichtdoet. Is dat hier ook?
Bij die Merc staat er wel 150 bar op, dat zal hier wellicht minder zijn
Ja mooi he, maar hij gaat bij mij wel open, alleen de klep komt boven het slot te liggen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:34 schreef romokum het volgende:
Hè,
Zo een kofferbak heb ik ook, druk op de knop en sesam opent zich, ideaal werkt prima!
Er zit een softclose systeem op, houdt in dat je de klep laat vallen en hij zichzelf sluit, je hoeft niet te gooien, daar gaat het stuk van.
Ik ben lyrisch over deze functie, helemaal top, echt een aanrader!
Voor zijn ze elektrisch inderdaad.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:54 schreef pvdplanet het volgende:
Heeft hij eigenlijk ook electrische hoofdsteunen?
Geen ideequote:Op zondag 9 augustus 2015 20:41 schreef Gieliovd het volgende:
Hoe is het nou met die geluiden afgelopen? Was het je koppelomvormer?
wat is daar het nut van?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 08:04 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Voor zijn ze elektrisch inderdaad.
Achter niet, al bestaat dit wel en zie je dit vaak op de L versie.
De hoofsteunen gaan dan automatisch omlaag als je achteruit rijdt en weer terug in de normale stand als je weer vooruit gaat:
Dat je meer zicht hebt bij het achteruit rijden?quote:
ziet er geinig uit maar als je op je spiegels + parkeersensoren achteruit inparkeert behoorlijk overbodig imhoquote:Op zondag 16 augustus 2015 17:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat je meer zicht hebt bij het achteruit rijden?
Klopt wel inderdaad, zeker omdat de achteruit vrij hoog begint en er nog 1 meter achterklep zit heeft het geen nu, het enige wat je ziet is de achterruit van de auto waar je voor parkeert.quote:Op maandag 17 augustus 2015 09:22 schreef fathank het volgende:
[..]
ziet er geinig uit maar als je op je spiegels + parkeersensoren achteruit inparkeert behoorlijk overbodig imho
Maar ik lees hierboven dat morgen de Grote Trek gaat beginnen.quote:
Nou het wordt een paar dagen later.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 09:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Maar ik lees hierboven dat morgen de Grote Trek gaat beginnen.
Alles in Ordnung gebracht?
Setje curbfeelers erbij en het is compleetquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 09:01 schreef Hyperdude het volgende:
Geen parkeerantenne's?
[ afbeelding ]
Uit de tijd dat je je harde schijf nog moest parken.
Wat zijn dat en wat doen ze ?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:41 schreef fathank het volgende:
[..]
Setje curbfeelers erbij en het is compleet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die steken een stukje buiten de auto ( zoals je kan zien ) en schrapen langs de stoeprand als waarschuwingssignaal voor je dure velgen . Wat nou electronische rommel, gewoon oldschoolquote:
Godver wat lelijk .quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:13 schreef fathank het volgende:
[..]
Die steken een stukje buiten de auto ( zoals je kan zien ) en schrapen langs de stoeprand als waarschuwingssignaal voor je dure velgen . Wat nou electronische rommel, gewoon oldschool
truequote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ja, op een 60's yank wel, op alle andere voertuigen kansloos.
Waarom geen 95 dan, in Dld scheelt het 2 cent ofzo maar verbruik ligt wel hoger...quote:Op donderdag 10 september 2015 23:20 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb een 95L tank, en ik was inderdaad niet met volle tank vetrokken.
En ik tankte de eerste keer en toen kon ik max voor 80 euro tanken, geen idee waarom maar dat kon niet anders.
Ik tank altijd 95, ik merk amper verschil.
En in Frankrijk tank ik dat E10, tijdens het rijden ook niks merkbaar.
Alleen stationair schudt de auto iets meer.
In Duitsland heb ik volgens mij niet getankt, daar ben ik echt alleen een stuk doorheen gereden tot Zwitserland.quote:Op donderdag 10 september 2015 23:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom geen 95 dan, in Dld scheelt het 2 cent ofzo maar verbruik ligt wel hoger...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |