abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_151154275
De gegevens in het kader hieronder worden automatisch up-to-date gehouden. De inhoud ervan is in ontwikkeling.

Bedenk dat alle informatie in deze OP onder voorbehoud is en dat de meest actuele informatie altijd op de website van de bank te vinden is.



Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Alle spaartegoeden worden door De Nederlandsche Bank gegarandeerd tot 100.000 euro per rekeninghouder per bank (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele).

Uitzonderingen:
Argenta valt onder het Belgische Garantiestelsel. Ook in België wordt nu 100.000 euro volledig gegarandeerd door de Belgische overheid.
Bank of Scotland valt onder het Britse depositograntiestelsel. De maximale dekking per 31 december 2010 is 85.000 pond. Deze limiet is gebaseerd op de limiet die geldt in de Eurozone (100.000 euro) en wordt in 2015 opnieuw bepaald op basis van de dan geldende wisselkoersen, waarbij omgerekend het garantiebedrag circa 100.000 euro moet zijn. Als de koers van het Britse pond tussentijds daalt, is de garantie omgerekend in euro's lager. Als de koers van het pond stijgt is de garantie omgerekend in euro's hoger.
ICBC Valt onder het Luxemburgse garantiestelsel. Gegarandeerd tot 100.000 euro

Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag.

Overzicht opheffing deposito's


Actuele rente van de Europese Centrale Bank:


12 maands Euribor



Handige links:
http://www.spaarinformatie.nl
http://www.rekeninginfo.nl
http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp
http://www.overgeld.nl
http://mistermoney.rtl.nl/sparen.asp
http://www.geldenrecht.nl
http://www.renteplaza.com

Voor meer informatie over verwerkingstijden tussen verschillende banken:
http://forum.spaarinforma(...)=5923&p=55932#p55932

Hou dit AUB een spaartopic.
Discusseren over speculeren en beleggen kan hier: Topicreeks: AEX: De Beursvloer

De kleine lettertjes:
TS is niet aansprakelijk voor verkeerde of onjuiste informatie in de OP
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 29 maart 2015 @ 13:58:16 #2
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151154424
Het is al vaak gezegd maar je kunt gewoon je geld spreiden over de beste 3-5 rekeningen. Dan hoef je niet steeds op en neer te boeken bij elke rente verandering.

Banken als Leaseplan Bank, MoneYou, Nationale Nederlanden, NIBC en ICBC staan constistent in de top, al jarenlang. Dus die gewoon allemaal openen, geld gelijk verdelen, klaar. Staat je geld gelijk mooi gespreid voor de volgende crisis.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_151154522
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 13:58 schreef SeLang het volgende:
Het is al vaak gezegd maar je kunt gewoon je geld spreiden over de beste 3-5 rekeningen. Dan hoef je niet steeds op en neer te boeken bij elke rente verandering.

Banken als Leaseplan Bank, MoneYou, Nationale Nederlanden, NIBC en ICBC staan constistent in de top, al jarenlang. Dus die gewoon allemaal openen, geld gelijk verdelen, klaar. Staat je geld gelijk mooi gespreid voor de volgende crisis.
Eens. Maar dat is alleen de moeite waard als je ook echt over een substantieel bedrag beschikt. ;)
  maandag 30 maart 2015 @ 20:24:51 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151202255
ING wil salaris topman met 28 procent verhogen
... van 1,27 miljoen euro, naar 1,63 miljoen euro ...

Ondertussen krijgen klanten die 1000 euro een jaar vastzetten precies 10 cent rente! Maar niet getreurd, bij twee jaar vast krijg je twee keer 10 cent! En daar mag je natuurlijk wel 12 euro belasting over betalen. Maar niet getreurd, omdat je dan na een jaar nog maar 988,10 bezit, betaal je slechts 11 euro belasting ;(





Dank je wel knoflookvretende spaghettidirecteur van de ECB, een ondemocratisch instituut waar zelfs de ondemocratische EU niets over te zeggen heeft!
Er rijden nu dagelijks virtuele vrachtwagens met virtuele miljarden euro's uit het niets verzonnen de inflatie-economie in!
censuur :O
  maandag 30 maart 2015 @ 22:11:50 #5
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_151207200
Ik wil sowieso onder het DGS blijven. Dus Leaseplanbank dan maar weer. Ik heb daar trouwens nog tot 2018 tegen 4% geld staan. :)
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_151215582
Deposito's van LPB gaan ook omlaag, met daling van tussen -0,1 en 0,2%.
pi_151215638
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:24 schreef RemcoDelft het volgende:
knoflookvretende spaghettidirecteur
:N Argumentum ad hominem.
Je lijkt wel een pvv-stemmer, man.
pi_151215807
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 09:51 schreef Ill-Skillz het volgende:
Deposito's van LPB gaan ook omlaag, met daling van tussen -0,1 en 0,2%.
En niet alleen de deposito's. De spaarrekening gaat van 1.6% naar 1.5%.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 10:05:49 #9
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_151215885
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:02 schreef troepjepdat het volgende:

[..]

En niet alleen de deposito's. De spaarrekening gaat van 1.6% naar 1.5%.
Ook maar eens een KNAB rekening openen.
pi_151215899
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:02 schreef troepjepdat het volgende:

[..]

En niet alleen de deposito's. De spaarrekening gaat van 1.6% naar 1.5%.
En daarmee wordt alles boven de 20k met 80% belast :{
  dinsdag 31 maart 2015 @ 10:13:18 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151216088
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 09:53 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

:N Argumentum ad hominem.
Je lijkt wel een pvv-stemmer, man.
Open een topic in KLB, dan kan het hier ontopic blijven!
censuur :O
pi_151216212
Nou, wat teleurstellend is dit mailtje van lpb. -O-
Het plan was om ing daarheen te schuiven.
(Ing twee jaar dep. van 0,2 % :D overigens).

Zou het beter en verstandig zijn om over te stappen naar een groen beleggingsfonds om nog iets van waarde te behouden?

Heeft fok daar ook een topic over om te brainstormen over groen beleggen en hoe dat aan te pakken.
Stop je dat in een fonds en bij " wie"?
Of is dat bijv. pas interessant vanaf een bepaald bedrag gezien VRH.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 10:24:06 #13
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_151216366
Rabobank geeft mij op twitter de 'tip' om in rabo certificaten te gaan zitten. Die bank is ook helemaal het contact kwijt met zijn 'boeren' achterban.
pi_151216487
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:18 schreef AnneX het volgende:
Nou, wat teleurstellend is dit mailtje van lpb. -O-
Het plan was om ing daarheen te schuiven.
(Ing twee jaar dep. van 0,2 % :D overigens).
Inderdaad teleurstellend, maar ik ga nog steeds mijn ING (spaaractie) geld in een (2-jaars) LPB deposito stoppen.

De depositos gaan pas per woensdag 8 april 2015 omlaag, dus tijd genoeg om na afloop van de ING spaaractie geld in een LPB deposito te stoppen.
pi_151216744
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:18 schreef AnneX het volgende:
Nou, wat teleurstellend is dit mailtje van lpb. -O-
Het plan was om ing daarheen te schuiven.
(Ing twee jaar dep. van 0,2 % :D overigens).

Zou het beter en verstandig zijn om over te stappen naar een groen beleggingsfonds om nog iets van waarde te behouden?

Heeft fok daar ook een topic over om te brainstormen over groen beleggen en hoe dat aan te pakken.
Stop je dat in een fonds en bij " wie"?
Of is dat bijv. pas interessant vanaf een bepaald bedrag gezien VRH.
Een product als Rabo Groensparen kan wel interessant zijn; je moet het geld minimaal een jaar vastzetten, je krijgt geen rente (0,01% noem ik geen), maar je betaald tot een bedrag van bijna 57k geen VRH (scheelt 1,2%) en je hebt een extra heffingskorting van 0,7%. Als je het richting het eind van het jaar (bijvoorbeeld november 2015) op deze rekening zet en het iets meer dan een jaar later (bijvoorbeeld mid-januari 2017) er weer afhaalt, dan heb je dit voordeel 2 keer gehad (peildatum is namelijk 1 januari van het jaar).

Je hebt dan 2 keer het voordeel van geen VRH te betalen en 2 keer het voordeel van de heffingskorting, wat je ongeveer 3,8% voordeel oplevert voor iets meer dan een jaar (2*1,2%+2*0,7%, even zonder rente-over-rente etc. voor het gemak).

Correct me if I'm wrong (zelf ga ik dit niet doen, aangezien ik binnenkort niet meer in Nederland woon en belasting betaal).
pi_151216778
Ja, per 8 april scheelt weer tienden %%.

En even rekening houden met "gesloten" zijn van banken.
Argenta, die niks terugkrijgt, mailde rond dat uiterlijk donderdag half elf de opdrachten gegeven moeten zijn.
Dat zal voor andere banken ook gelden, vermoed ik.

Dus rekening houden met Goede Vrijdag en Pasen in het weekend die volgen op het einde van de ing actie.

Of je laat geld daarstaan _O-

Wat wil ing eigenlijk bereiken als bank met zo'n actie? oO<
pi_151216818
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:40 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Een product als Rabo Groensparen kan wel interessant zijn; je moet het geld minimaal een jaar vastzetten, je krijgt geen rente (0,01% noem ik geen), maar je betaald tot een bedrag van bijna 57k geen VRH (scheelt 1,2%) en je hebt een extra heffingskorting van 0,7%. Als je het richting het eind van het jaar (bijvoorbeeld november 2015) op deze rekening zet en het iets meer dan een jaar later (bijvoorbeeld mid-januari 2017) er weer afhaalt, dan heb je dit voordeel 2 keer gehad (peildatum is namelijk 1 januari van het jaar).

Je hebt dan 2 keer het voordeel van geen VRH te betalen en 2 keer het voordeel van de heffingskorting, wat je ongeveer 3,8% voordeel oplevert voor iets meer dan een jaar (2*1,2%+2*0,7%, even zonder rente-over-rente etc. voor het gemak).

Correct me if I'm wrong (zelf ga ik dit niet doen, aangezien ik binnenkort niet meer in Nederland woon en belasting betaal).
Hé, ook eens uitzoeken.

Zijn meer mensen hiervan gecharmeerd?

Tot nu toe was ik semi passief een beetje gaan schuiven sinds ik de ervaringen hier las.
Dus moet blijkbaar actiever worden. oO<
  dinsdag 31 maart 2015 @ 11:33:12 #18
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151218321
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:40 schreef MrBadGuy het volgende:
Als je het richting het eind van het jaar (bijvoorbeeld november 2015)
Banken sluiten de inleg vaak lang voor het einde van het jaar. Met de rente bijna 0 zou dit nog best rendabel kunnen zijn! Idioot natuurlijk dat de overheid deze uitzondering maakt, want het heeft bar weinig met "groen" te maken, het is gewoon goedkoop geld voor de banken.
Voor ons in ieder geval nog inet rendabel, misschien volgend jaar.
censuur :O
pi_151218952
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 10:40 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Een product als Rabo Groensparen kan wel interessant zijn; je moet het geld minimaal een jaar vastzetten, je krijgt geen rente (0,01% noem ik geen), maar je betaald tot een bedrag van bijna 57k geen VRH (scheelt 1,2%) en je hebt een extra heffingskorting van 0,7%. Als je het richting het eind van het jaar (bijvoorbeeld november 2015) op deze rekening zet en het iets meer dan een jaar later (bijvoorbeeld mid-januari 2017) er weer afhaalt, dan heb je dit voordeel 2 keer gehad (peildatum is namelijk 1 januari van het jaar).

Je hebt dan 2 keer het voordeel van geen VRH te betalen en 2 keer het voordeel van de heffingskorting, wat je ongeveer 3,8% voordeel oplevert voor iets meer dan een jaar (2*1,2%+2*0,7%, even zonder rente-over-rente etc. voor het gemak).

Correct me if I'm wrong (zelf ga ik dit niet doen, aangezien ik binnenkort niet meer in Nederland woon en belasting betaal).
Bedankt voor de tip! Ik ga mij hier zeker oktober/november eens in verdiepen.
pi_151221140
Ik heb me de afgelopen jaren ook wat verdiept in groene spaarproducten, maar inderdaad blijkt dat daarvoor regelmatig een inlegstop geldt, en dan natuurlijk met name als de peildatum van 1 januari in zicht komt. Voor het genoemde Rabo GroenSparen geldt bijvoorbeeld al zo'n "tijdelijke" inlegstop sinds 17 april 2014...
pi_151228021
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 12:52 schreef Tochjo het volgende:
Ik heb me de afgelopen jaren ook wat verdiept in groene spaarproducten, maar inderdaad blijkt dat daarvoor regelmatig een inlegstop geldt, en dan natuurlijk met name als de peildatum van 1 januari in zicht komt. Voor het genoemde Rabo GroenSparen geldt bijvoorbeeld al zo'n "tijdelijke" inlegstop sinds 17 april 2014...
In welke periode kan je dan wel inleggen?
Kan je dat geld er ook op elk moment weer vanaf halen?
pi_151228094
Je kan beter postal gold kopen

Gold is king!
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_151229335
quote:
12s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 15:47 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Je kan beter postal gold kopen

Gold is king!
Nou, dat is maar net wanneer je het aangekocht hebt. Daarnaast is het maar helemaal afwachten wat het de komende maanden/jaren gaat doen. Er is overigens zeker wat te zeggen voor goud maar om nu te zeggen dat goud koning is wens ik te betwijfelen.
pi_151230526
https://www.rabobank.nl/p(...)g/rabogroendeposito/

En https://www.rabobank.nl/p(...)ing/rabogroensparen/.

En een tijdelijke stop vanaf 17 apil 2015.

Oh ja
Groene belegging
Het tegoed op de rekening Rabo GroenSparen wordt aangemerkt als een groene belegging in de zin van de Wet inkomstenbelasting 2001. Dit is het geval zolang de Rabo Groen Bank BV door de belastingdienst is aangewezen als groenfonds. Wanneer dat niet langer het geval is, bestaat er geen recht meer op de fiscale voordelen.

...wanneer dat niet langer het geval is... 8)7
Klinkt alsof het ieder moment kan worden opgeheven door wie? Den Haag, de Nederl.Bank ?
pi_151230973
Knab flexibel sparen per 7 april van 1,55 naar 1,45
pi_151234130
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 15:45 schreef Loekie1 het volgende:
In welke periode kan je dan wel inleggen?
Dat is niet vooraf bekend.

quote:
Kan je dat geld er ook op elk moment weer vanaf halen?
Bij Rabo GroenSparen geldt dat elke storting één jaar geblokkeerd staat op de spaarrekening. Andere groene spaarproducten kunnen andere voorwaarden hebben.

quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 16:54 schreef AnneX het volgende:
En een tijdelijke stop vanaf 17 apil 2015.
Nee, daar staat 2014 ;)
pi_151240748
Rabobank en groen? Lijkt me geen logische combinatie.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:27:51 #28
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_151240984
Ik heb trouwens wegens alle lage spaarrentezooi voor het eerst in 9 jaar weer eens ergens random in geïnvesteerd: 1000 euro naar Fastned. Voelt als Bitcoins kopen: alsof je het bij voorbaat al kwijt bent. Maar ach, dit keer in ieder geval geld naar een product dat zinvol is (elektrische tankstations).

Maar ik dwaal af van het sparen. Net nog snel geld naar LPB gestuurd om vóór 8 april nog een deposito te openen. 5 jaar voor 2,25% kan nog net.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_151241031
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:27 schreef darktower het volgende:
Ik heb trouwens wegens alle lage spaarrentezooi voor het eerst in 9 jaar weer eens ergens random in geïnvesteerd: 1000 euro naar Fastned. Voelt als Bitcoins kopen: alsof je het bij voorbaat al kwijt bent. Maar ach, dit keer in ieder geval geld naar een product dat zinvol is (elektrische tankstations).
:') please.
జ్ఞ‌ా
pi_151242836
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 09:51 schreef Ill-Skillz het volgende:
Deposito's van LPB gaan ook omlaag, met daling van tussen -0,1 en 0,2%.
En de internetsparen wordt nu ook 1,50%

dus gelijk met MoneYou en NN Bank
pi_151243063
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 22:04 schreef elkravo het volgende:

[..]

En de internetsparen wordt nu ook 1,50%

dus gelijk met MoneYou en NN Bank
Ik heb net een rekening geopend daar :')
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_151250191
Voor de zekerheid, klopt het dat als ik na afloop van de spaaractie, mijn ING rekeningen wil leeghalen dit al kan op 2 april om 0:00?

Kon uit de voorwaarden het checkmoment van ING niet vinden voor het bepalen dat bedrag een maand op de rekening heeft gestaan...
pi_151250986
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 22:08 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ik heb net een rekening geopend daar :')
Kan toch geen kwaad? Ze zullen vast wel weer een keer de hoogste rente geven.
sig verwijderd door FA
pi_151251316
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 02:07 schreef elkravo het volgende:
Voor de zekerheid, klopt het dat als ik na afloop van de spaaractie, mijn ING rekeningen wil leeghalen dit al kan op 2 april om 0:00?

Kon uit de voorwaarden het checkmoment van ING niet vinden voor het bepalen dat bedrag een maand op de rekening heeft gestaan...
Iemand had gevraagd aan de ING wat het peilmoment was en toen werd zelfs geantwoord dat dat 31 maart om 23:59 was, maar ik neem het zekere voor het onzekere (ook omdat de ING toch vaak antwoord lijkt te geven op een andere vraag dan degene die je stelt...) en wacht rustig af tot de ochtend van 2 april. Ik wil het geld daar niet voor niets een ruime maand gestald hebben :P
pi_151252620
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 07:16 schreef troepjepdat het volgende:

[..]

Iemand had gevraagd aan de ING wat het peilmoment was en toen werd zelfs geantwoord dat dat 31 maart om 23:59 was, maar ik neem het zekere voor het onzekere (ook omdat de ING toch vaak antwoord lijkt te geven op een andere vraag dan degene die je stelt...) en wacht rustig af tot de ochtend van 2 april. Ik wil het geld daar niet voor niets een ruime maand gestald hebben :P
Verstandig, ik wacht voor de zekerheid ook af tot morgenochtend (2 april).

Volgens de Actievoorwaarden Cashback 2015:
- De actieperiode loopt van 29 december 2014 tot en met 1 maart 2015
- Uw saldogroei moet na afloop van de actieperiode nog minimaal 1 maand op uw deelnemende
spaarrekening(en) staan.


"tot en met 1 maart 2015", dat is het einde van de actieperiode + 1 maand = zou dus betekenen "tot en met 1 april 2015".
pi_151252651
Ik wacht ook nog maar even.

Vrijdag is er geen bankverkeer helaas, dus als mensen sloom doen kun je 't weekend naar je rente fluiten.

Misschien toch maar tot dinsdag laten staan, dan?
  woensdag 1 april 2015 @ 10:55:04 #37
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_151255235
quote:
3s.gif Op woensdag 1 april 2015 09:13 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ik wacht ook nog maar even.

Vrijdag is er geen bankverkeer helaas, dus als mensen sloom doen kun je 't weekend naar je rente fluiten.

Misschien toch maar tot dinsdag laten staan, dan?
Serieus 4 dagen geen bankverkeer? :')

Morgenochtend dan maar gelijk overboeken...
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 1 april 2015 @ 11:45:01 #38
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151257024
Deze post staat op het forum van spaarinformatie.nl:
quote:
Reactie van ING gekregen op mijn vragen:
- wat is de exacte peildatum voor het eind van de actie;
- waarom kan wordt een opdracht van spaar naar betaal die ik na 22h opgeef niet direct verwerkt in het betaalrekeningsaldo, zoals vroeger.
Het antwoord op de eerste vraag lijkt duidelijk uit onderstaande mail.
Bij het antwoord op de 2e vraag weet ik niet helemaal zeker of ING en ik hetzelfde bedoelen. In eerdere posts gaf iemand aan dat het hem nog wel was gelukt, maar ik heb het niet nogmaals getest.

In deze e-mail geven wij graag onze reactie op uw vraag over de spaaractie.

Spaaractie
De exacte peildatum is 31 maart om 23.59 uur.


Toekomstige spaaropdracht
U kunt helaas geen toekomstige spaaropdrachten meer inplannen. Wij begrijpen dat u dit als vervelend ervaart. Fijn dat u met ons meedenkt. Mijn ING wordt zoveel mogelijk naar de wensen van onze klanten ontwikkeld. Helaas kunnen wij niet zeggen of en wanneer deze mogelijkheid terugkomt. Bij de ontwikkeling van een volgende versie nemen wij ook uw wensen in overweging.

Wij registeren uw vraag om het weer mogelijk te maken om spaaropdrachten in de toekomst te plannen als suggestie. Suggesties nemen wij mee in het proces ter verbetering van onze dienstverlening.

Heeft u nog vragen? U kunt meer informatie vinden op onze website.

Met vriendelijke groet,

M. Vermeulen
ING Particulieren

ING Bank N.V., statutair gevestigd te Amsterdam,
handelsregister nr. 33031431

http://forum.spaarinforma(...)ogroei-t8555-15.html
Je kunt dus vandaag je ING rekening al leegtrekken
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_151257286
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 11:45 schreef SeLang het volgende:
Deze post staat op het forum van spaarinformatie.nl:

[..]

Je kunt dus vandaag je ING rekening al leegtrekken
Ja, alleen twijfel ik een beetje aan de zorgvuldigheid van de antwoorden van de ING...
  woensdag 1 april 2015 @ 12:38:38 #40
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_151258636
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 17:07 schreef Dirkos1987 het volgende:
Knab flexibel sparen per 7 april van 1,55 naar 1,45
Knab
Beste

Op dinsdag 7 april verlagen wij de rentetarieven bij Knab. Je weet dat Knab een zo stabiel mogelijk rentebeleid hanteert. Toch zorgen de ontwikkelingen op de geld- en kapitaalmarkt ervoor dat ook wij af en toe de rentes aan moeten passen. Desondanks sparen particuliere én zakelijke klanten bij Knab alsnog tegen één van de hoogste rentes van Nederland.

De particuliere rentewijzigingen op een rijtje
Flexibele Spaarrekening: 1,45% (was 1,55%)
Kwartaal Spaarrekening: 1,6% (inclusief bonusrente, was 1,7%)
Betaalrekening, over je saldo tot ¤ 2.000: 0,5% (ongewijzigd)
Betaalrekening, over je saldo vanaf ¤ 2.000: 0,95% (was 1,05%)

....

Af en toe :')
pi_151262895
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 11:45 schreef SeLang het volgende:
Deze post staat op het forum van spaarinformatie.nl:

[..]

Je kunt dus vandaag je ING rekening al leegtrekken
Voor de zekerheid even gebeld met de klantenservice en daar kreeg ik als antwoord dat vanavond het peilmoment is. Het wordt er niet duidelijker op :D Ik wacht wel even tot morgenochtend met overmaken van geld ;)
pi_151264856
Zojuist overlegd met de ing mevrouw, die mij toevallig rond deze periode jaarlijks even belt. _O-

Vannacht / vanmorgen 1 april om 00:00 uur is de spaaractie afgelopen.

Ook heb ik geinformeerd naar Groensparen bij hullie.
Toevallig kan vandaag oO< nog worden ingeschreven / deelgenomen tot 21 uur.

Wat mij persoonlijk tegenstaat, is dat het bedrag voor drie óf vijf jaar vaststaat.
Én dat de overheid ! beslist tíjdens de looptijd of het belastingvoordeel blijft bestaan van 0,7% , wordt verminderd ( het kwam van hoger % ) of zelfs verdwijnt.

Info https://www.ing.nl/partic(...)lastingvoordeel.html

Positief is dat je een groenere en duurzame wereld ondersteunt. w/
  woensdag 1 april 2015 @ 15:39:27 #43
62913 Blik
The one and Only!
pi_151264920
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 12:38 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Knab
Beste

Op dinsdag 7 april verlagen wij de rentetarieven bij Knab. Je weet dat Knab een zo stabiel mogelijk rentebeleid hanteert. Toch zorgen de ontwikkelingen op de geld- en kapitaalmarkt ervoor dat ook wij af en toe de rentes aan moeten passen. Desondanks sparen particuliere én zakelijke klanten bij Knab alsnog tegen één van de hoogste rentes van Nederland.

De particuliere rentewijzigingen op een rijtje
Flexibele Spaarrekening: 1,45% (was 1,55%)
Kwartaal Spaarrekening: 1,6% (inclusief bonusrente, was 1,7%)
Betaalrekening, over je saldo tot ¤ 2.000: 0,5% (ongewijzigd)
Betaalrekening, over je saldo vanaf ¤ 2.000: 0,95% (was 1,05%)

....

Af en toe :')
Dus LPB is weer de bank met de hoogste spaarrekening?
  woensdag 1 april 2015 @ 15:42:14 #44
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_151265007
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Dus LPB is weer de bank met de hoogste spaarrekening?
Geen idee maar als knab nu elke 2 maanden ook met een procentpunt gaat verlagen Is dat kut
  woensdag 1 april 2015 @ 16:42:55 #45
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_151267231
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:37 schreef AnneX het volgende:
Positief is dat je een groenere en duurzame wereld ondersteunt. w/
Mua, volgens mij worden er gewoon groen-certificaten van gekocht. Als je echt groen wilt investeren is zonne-energie een betere optie denk ik.
pi_151280239
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 16:42 schreef xzaz het volgende:

[..]

Mua, volgens mij worden er gewoon groen-certificaten van gekocht. Als je echt groen wilt investeren is zonne-energie een betere optie denk ik.
Ik wil niet groen investeren, maar gewoon een rendement pakken met een laag risico profiel (=sparen). Als dat toevallig via groene subsidies gaat is dat prima. :)

Overigens kijken of die betaallimieten nog aangepast kunnen worden bij ING, anders ben je weer meerdere dagen geld aan het overmaken.
pi_151280790
De limiet kun je aanpassen / verhogen op de site en dan 15 min. wachten.
Dat noemt men beveiliging...

Alleen vergat ik te vragen hoe lang het duurt voordat het bij lpb staat, nadat
het om 16 uur is afgeschreven bij ing.
Wie weet?

Hou er rekening mee dat vrijdag t/m maandag niet wordt "gewerkt" bij de bank.
Argenta mailde daarvoor een waarschuwing rond.
Ná 10:30 donderdagmorgen wordt niet meer verwerkt!
  woensdag 1 april 2015 @ 23:20:17 #48
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151281207
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 23:07 schreef AnneX het volgende:
De limiet kun je aanpassen / verhogen op de site en dan 15 min. wachten.
Dat noemt men beveiliging...

Alleen vergat ik te vragen hoe lang het duurt voordat het bij lpb staat, nadat
het om 16 uur is afgeschreven bij ing.
Wie weet?

Hou er rekening mee dat vrijdag t/m maandag niet wordt "gewerkt" bij de bank.
Argenta mailde daarvoor een waarschuwing rond.
Ná 10:30 donderdagmorgen wordt niet meer verwerkt!
Raar eigenlijk dat we nog zo afhankelijk zijn van menselijk handelen voor digitaal bankverkeer.

Overigens is dat ING Groen Spaardeposito natuurlijk helemaal ruk. Vaste looptijd met mega opnamekosten bij tussentijdse opname en dan nog een baggerrendement. Neem dan beleggingsfondsen met een zeer laag risico bij ASN.
pi_151281276
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 23:20 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Raar eigenlijk dat we nog zo afhankelijk zijn van menselijk handelen voor digitaal bankverkeer.

Overigens is dat ING Groen Spaardeposito natuurlijk helemaal ruk. Vaste looptijd met mega opnamekosten bij tussentijdse opname en dan nog een baggerrendement. Neem dan beleggingsfondsen met een zeer laag risico bij ASN.
Het gaat om voorgeschreven tijdsperioden waarin het betalingsverkeer wordt ondersteund. De banken zelf kunnen de verwerking ook op andere momenten uitvoeren. Vandaar ook de verschillen met het overmaken binnen de bank zelf.
  donderdag 2 april 2015 @ 09:25:13 #50
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151286009
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 23:20 schreef leolinedance het volgende:
Raar eigenlijk dat we nog zo afhankelijk zijn van menselijk handelen voor digitaal bankverkeer.
Dat zijn we niet. Ze hebben het speciaal zo geprogrammeerd...
Ook raar dat banken nog steeds werktijden van ambtenaren aanhouden.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 23:07 schreef AnneX het volgende:
De limiet kun je aanpassen / verhogen op de site en dan 15 min. wachten.
Dat noemt men beveiliging...
Zo lang gaan die scammers nooit wachten ;(
censuur :O
pi_151286014
Om 7 uur vanmorgen was ing potje nog niet aangekomen bij lpb.
Die gebeld om 8 uur: lpb verwerkt om 9 uur en rond 13 uur de overschrijvingen.
En yeah om 9:08 stond het er om een 1 jrs dep te openen.

Het was even onrustig.
pi_151286151
Leaseplan weer omlaag naar 1,4%. Ik zit nog bij Nationale Nederlanden, maar die zal ook wel volgen.
Blijft steeds minder over, en twijfel over een deposito. Maar 1 of 2 jaar je geld vastzetten en er niet bij kunnen tegen 1,8% of 2%... Hmm..
pi_151286831
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 09:33 schreef Zocalo het volgende:
Leaseplan weer omlaag naar 1,4%. Ik zit nog bij Nationale Nederlanden, maar die zal ook wel volgen.
Blijft steeds minder over, en twijfel over een deposito. Maar 1 of 2 jaar je geld vastzetten en er niet bij kunnen tegen 1,8% of 2%... Hmm..
Waar heb je het over? In mijn mailtje van 2 dagen terug van LPB gaat de rente van 1,6% naar 1,5%. Nog steeds een van de hoogste op de huidige markt -O-
  donderdag 2 april 2015 @ 10:08:44 #54
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_151286849
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 22:48 schreef snabbi het volgende:

[..]

Ik wil niet groen investeren, maar gewoon een rendement pakken met een laag risico profiel (=sparen). Als dat toevallig via groene subsidies gaat is dat prima. :)
Sparen staat tussen haakjes, rendement kan je op verschillende manier halen. Maar goed dit is het rente topic dus vandaar.
pi_151287573
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 09:25 schreef AnneX het volgende:
Om 7 uur vanmorgen was ing potje nog niet aangekomen bij lpb.
Die gebeld om 8 uur: lpb verwerkt om 9 uur en rond 13 uur de overschrijvingen.
En yeah om 9:08 stond het er om een 1 jrs dep te openen.

Het was even onrustig.
En wanneer heb je het ING potje leeggetrokken?
Ik heb vanmorgen pas rond 8:30 uur het ING geld overgeboekt naar mijn Rabobank rekening (want dat is mijn tegenrekening LPB).

In ieder geval goed om te weten dat LPB de overschrijvingen rond 13:00 uur doet, thanks.
Als mijn (ING) geld voor 13:00 uur niet bij de Rabobank staat, dan wacht ik tot dinsdag voordat ik het overboek naar LPB.

De nieuwe (verlaagde!) rente bij LPB gaat toch pas op woensdag in, dus dan ben ik mooi op tijd voor een deposito tegen de oude ("hoge") rente.
pi_151287888
@Ton : woensdag jl. om 16 uur heb ik overgemaakt van ing naar lpb.
En al open ik geen dep., staat het nog altijd voor een giga hoger % bij lpb i.p.v. laag bij ing. ( 1.5 t.o.v. 1.1 % op jaarbasis) .
Waarover hebben wij het qua % ):O
  donderdag 2 april 2015 @ 11:52:52 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151289350
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:54 schreef AnneX het volgende:

Waarover hebben wij het qua % ):O
Dat bedoel ik. Als je VRH en inflatie meerekent is het zelfs negatief :X

Ik was ook altijd fanatiek maar kan het voor 1 - 1,5% toch echt niet meer opbrengen. Al die tijd en moeite voor een paar euro... Bellen, mailen, schuiven voor een minimaal verschil (tientjeswerk per jaar op ¤ 10.000,- inleg :') )

Nu sinds de dalende trend, dus een jaar of 2, een steady rendement ruimschoots >5% met een combinatie van beleggingsfondsen (10%), deposito's (30%), crowdfunding (20%), Rabo certificaten (5%), microkredieten (10%) en ETF's (25%). En vrijkomende deposito's gaan voor het grootste deel niet meer terug naar de spaarbank ;)

Zet het geld wel weer op de bank als de rentes >3% zijn ^O^
pi_151295697
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:54 schreef AnneX het volgende:
@Ton : woensdag jl. om 16 uur heb ik overgemaakt van ing naar lpb.
En al open ik geen dep., staat het nog altijd voor een giga hoger % bij lpb i.p.v. laag bij ing. ( 1.5 t.o.v. 1.1 % op jaarbasis) .
Waarover hebben wij het qua % ):O
Thanks, en inderdaad: qua % valt alles nogal tegen.
Ik zou eigenlijk ook iets meer moeten doen met m'n spaargeld... zoals Leolinedance hierboven al aangeeft.

Ter info:
- Vandaag 08:30 uur - ING spaaractie geld overgemaakt van ING naar Rabobank.
- Vandaag 11:30 uur - ING spaaractie geld is aangekomen bij Rabobank, en vervolgens meteen overgemaakt naar LPB.
- Vandaag 13:30 uur - Spaaractie geld aangekomen bij LPB en meteen grotendeels in depositos gestopt...dus op tijd voor het Paasweekend, en op tijd voor de renteverlaging.
  donderdag 2 april 2015 @ 15:12:51 #59
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_151296028
Minder rente in de lente
pi_151296147
Sooo...hebben we weer even rust voor een jaar *O*

Alhoewel, over drie maanden verloopt weer een 1 jaarsdep.

Aandelen zijn we uitgestapt. Na al die jaren net aan quitte gespeeld.
  donderdag 2 april 2015 @ 15:17:42 #61
62913 Blik
The one and Only!
pi_151296196
Ik merk ook dat mijn spaartegoed op de spaarrekening lager en lager wordt en steeds meer richting andere investeringen gaan zoals aflossingen, hypotheek, crowdfunding, indexbeleggen en zonnepanelen.

Ook heb ik al zeker 2 jaar niet geschoven met mijn geld. Voor 0,1% verschil ga ik niet de hele tijd schuiven van bank. Staat al de hele tijd bij LPB
  donderdag 2 april 2015 @ 15:23:05 #62
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151296374
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 15:16 schreef AnneX het volgende:
Sooo...hebben we weer even rust voor een jaar *O*

Alhoewel, over drie maanden verloopt weer een 1 jaarsdep.

Aandelen zijn we uitgestapt. Na al die jaren net aan quitte gespeeld.
We? Als in jij en je partner? Ik ben blij dat ik niet exact hetzelfde als mijn partner hoef te doen ;)
Wel jammer voor je, heb je de laatste 3-4 jaar toch een flinke zak geld laten liggen. Maar er zijn ook minder risicovolle beleggingen hoor. Een hoger rendement dan bij de bank haal je sowieso, ook in slechte jaren.
pi_151296447
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 15:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]

We? Als in jij en je partner? Ik ben blij dat ik niet exact hetzelfde als mijn partner hoef te doen ;)
Wel jammer voor je, heb je de laatste 3-4 jaar toch een flinke zak geld laten liggen. Maar er zijn ook minder risicovolle beleggingen hoor. Een hoger rendement dan bij de bank haal je sowieso, ook in slechte jaren.
Waar haal je een hoger rendement dan bij de bank in slechte jaren? De beurs kan in slechte jaren flink in de min duiken, spaarrente niet echt (tot nu toe iig, en anders is het er weg).
  donderdag 2 april 2015 @ 15:27:25 #64
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151296492
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 15:17 schreef Blik het volgende:
Ik merk ook dat mijn spaartegoed op de spaarrekening lager en lager wordt en steeds meer richting andere investeringen gaan zoals aflossingen, hypotheek, crowdfunding, indexbeleggen en zonnepanelen.

Ook heb ik al zeker 2 jaar niet geschoven met mijn geld. Voor 0,1% verschil ga ik niet de hele tijd schuiven van bank. Staat al de hele tijd bij LPB
Het schuiven is nog tot daaraan toe, dat deed ik jaren geleden ook voor een paar tiende %. Ook omdat er heel veel geld bij de banken stond, dan is het nog eens de moeite. Maar het absolute bedrag dat je nu verdient over al je spaargeld is om te huilen.

Een k of 10 laten staan om snel bij te kunnen bij lpb en de rest lekker laten renderen :)
  donderdag 2 april 2015 @ 15:33:28 #65
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151296660
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 15:25 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Waar haal je een hoger rendement dan bij de bank in slechte jaren? De beurs kan in slechte jaren flink in de min duiken, spaarrente niet echt (tot nu toe iig, en anders is het er weg).
Ik heb het niet enkel over de beurs. Denk aan onder andere crowdfunding, microkredieten, kortlopende staatsobligaties, Rabobank certificaten. Uiteraard wel goed spreiden. Of investeren in iets groters dat nu interessant is om aan te schaffen. Bijvoorbeeld een appartement voor de verhuur of wat kleiner, bijvoorbeeld zonnepanelen of isolatie voor je eigen woning. Er is genoeg te bedenken.
pi_151296821
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 15:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik heb het niet enkel over de beurs. Denk aan onder andere crowdfunding, microkredieten, kortlopende staatsobligaties, Rabobank certificaten. Of investeren in iets groters dat nu interessant is om aan te schaffen. Bijvoorbeeld een appartement voor de verhuur of wat kleiner, bijvoorbeeld zonnepanelen of isolatie voor je eigen woning. Er is genoeg te bedenken.
Crowdfunding, microkredieten en Rabobank certificaten zitten de nodige risico's aan vast, sowieso een hoger rendement halen is daarmee zeker niet het geval. Kortlopende Nederlandse staatsobligaties geven zelfs een negatief rendement, dus dat is sowieso een lager rendement. Appartementen is natuurlijk ook maar de vraag wat dat gaat doen, die kunnen ook gewoon fors in waarde dalen (of andere tegenvallers). Geld steken in isolatie en zonnepanelen, indien van toepassing (en tot beperkte hoogte), kan nog wel voordelig zijn net als hypotheek deels aflossen. Verder zijn er niet echt investeringen waar je 'sowieso' een hoger rendement haalt naar mijn mening.
  donderdag 2 april 2015 @ 15:48:22 #67
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_151297016
De meeste spaarrekening zijn, indien je vermogensbelasting moet betalen sowieso niet rendabel. Een optie met iets meer risico is dan wel het bekijken waard.
  donderdag 2 april 2015 @ 16:30:24 #68
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151298179
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 15:39 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Crowdfunding, microkredieten en Rabobank certificaten zitten de nodige risico's aan vast, sowieso een hoger rendement halen is daarmee zeker niet het geval. Kortlopende Nederlandse staatsobligaties geven zelfs een negatief rendement, dus dat is sowieso een lager rendement. Appartementen is natuurlijk ook maar de vraag wat dat gaat doen, die kunnen ook gewoon fors in waarde dalen (of andere tegenvallers). Geld steken in isolatie en zonnepanelen, indien van toepassing (en tot beperkte hoogte), kan nog wel voordelig zijn net als hypotheek deels aflossen. Verder zijn er niet echt investeringen waar je 'sowieso' een hoger rendement haalt naar mijn mening.
Je haalt wel degelijk een hoger rendement dan met sparen, het is echter een kwestie van goed spreiden en de markt enigszins in de gaten houden. Microkredieten en Rabo certificaten hebben een zeer goed 10 jarig geannualiseerd gemiddeld (vele ETF's overigens ook, maar daar moet je je wel beter in verdiepen), dus van een risico is m.i. geen sprake. Crowdfunding via de grote platformen loopt als een tierelier, ook niet zonder reden natuurlijk. Kijk maar eens in de topics op Fok!

Wat staatsobligaties doen tijdens de volgende crisis kunnen wij nu niet voorspellen. Ik noem het alleen maar even om aan te geven dat we ons niet blind moeten staren op de oplichtingspraktijken bij de banken. Zelfs in crisistijd (2008) scoorde mijn microkrediet fonds gewoon 4,3%.
pi_151299816
ING spaaractie afgelopen, geld krijg ik niet weggeboekt. Tja, in het verleden was ik al eens tegen dit probleem aangelopen, helaas heeft de ING nog steeds geen oplossing. Case: Je kunt per dag via internetbankieren maximaal 50.000 euro overboeken. Ik had tijdelijk wat meer op de spaarrekening gezet vanwege de actie. In voorgaande dagen heb ik vast wat betalingen klaargezet van maximaal 50.000 per keer met allemaal als uitvoeringsdatum 2 april 2015. Vanochtend werd de gereedstaande opdracht om de spaarrekening over te boeken naar de betaalrekening keurig uitgevoerd, alleen vanaf de betaalrekening is geen enkele overboeking naar andere banken uitgevoerd. Reden, onvoldoende saldo en dat komt omdat eerst wordt gekeken of de uitgaande betalingsopdrachten kunnen worden uitgevoerd en pas daarna wordt de overboeking van de spaarrekening uitgevoerd. Helaas wordt in de loop van de dag niet nogmaals gekeken of betalingen uitgevoerd kunnen worden. Om nu te voorkomen dat het hele paasweekend m'n geld renteloos op de betaalrekening staat alles maar weer teruggeboekt naar m'n spaarrekening bij de ING. Maar als ik volgende week m'n saldo weer heb weggeboekt bij de ING is het einde ING, al hebben ze nog zulke mooie spaaracties. Als je als klant niet super scherp oplet wordt je nog steeds gesneden waar het kan. Banciers.......
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_151300367
Dan maar hopen, dat het bij Selang goed gaat...alstie in het grote buitenland verblijft.,

Vervelende ervaring roadrats... daar gaat je "winst". -O-
  donderdag 2 april 2015 @ 17:56:50 #71
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151300584
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 15:33 schreef leolinedance het volgende:
Bijvoorbeeld een appartement voor de verhuur
Dat is nou net het enige (in Nederland) waar ik box3 over zou gaan betalen :X
Maar alle opties die je noemt hebben risico. Zeker aandelen kunnen na een enorme stijging een enorme klap krijgen (of nog jaren doorstijgen). Ik ben vooral benieuwd wat er gebeurt als de ECB stopt met "stimuleren" (uit het niets!).
En dit is het spaartopic, juist bedoeld om geen risico's te lopen. Logisch ook dat mensen met aandelen altijd anderen proberen over te halen, dat zorgt namelijk voor verdere stijgingen.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 17:27 schreef roadrats het volgende:
ING spaaractie afgelopen, geld krijg ik niet weggeboekt. Tja, in het verleden was ik al eens tegen dit probleem aangelopen, helaas heeft de ING nog steeds geen oplossing. Case: Je kunt per dag via internetbankieren maximaal 50.000 euro overboeken. Ik had tijdelijk wat meer op de spaarrekening gezet vanwege de actie. In voorgaande dagen heb ik vast wat betalingen klaargezet van maximaal 50.000 per keer met allemaal als uitvoeringsdatum 2 april 2015. Vanochtend werd de gereedstaande opdracht om de spaarrekening over te boeken naar de betaalrekening keurig uitgevoerd, alleen vanaf de betaalrekening is geen enkele overboeking naar andere banken uitgevoerd. Reden, onvoldoende saldo en dat komt omdat eerst wordt gekeken of de uitgaande betalingsopdrachten kunnen worden uitgevoerd en pas daarna wordt de overboeking van de spaarrekening uitgevoerd. Helaas wordt in de loop van de dag niet nogmaals gekeken of betalingen uitgevoerd kunnen worden. Om nu te voorkomen dat het hele paasweekend m'n geld renteloos op de betaalrekening staat alles maar weer teruggeboekt naar m'n spaarrekening bij de ING. Maar als ik volgende week m'n saldo weer heb weggeboekt bij de ING is het einde ING, al hebben ze nog zulke mooie spaaracties. Als je als klant niet super scherp oplet wordt je nog steeds gesneden waar het kan. Banciers.......
Precies wat ik hier al voorspelde dus!
censuur :O
  donderdag 2 april 2015 @ 18:19:54 #72
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151301287
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 17:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat is nou net het enige (in Nederland) waar ik box3 over zou gaan betalen :X
Maar alle opties die je noemt hebben risico. Zeker aandelen kunnen na een enorme stijging een enorme klap krijgen (of nog jaren doorstijgen). Ik ben vooral benieuwd wat er gebeurt als de ECB stopt met "stimuleren" (uit het niets!).
En dit is het spaartopic, juist bedoeld om geen risico's te lopen. Logisch ook dat mensen met aandelen altijd anderen proberen over te halen, dat zorgt namelijk voor verdere stijgingen.

Welke aandelen? Naast wat ETF's met grote spreiding heb ik ze niet. Maar het klopt, er zitten hele kleine risico's aan, daarom moet je ook spreiden. Bij een jaarlijks rendement van >5% mag je ook wel eens een tegenslagje hebben.

En ik neem aan dat we allemaal weten dat een appartement of studententoko kopen, goedkoop opknappen en verhuren zeer lucratief is. Zeker nu de prijzen aantrekkelijk zijn. Echter moet je het geld wel hebben en het lange tijd kunnen missen. En toezicht kunnen (laten) houden.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 2 april 2015 @ 18:33:11 #73
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151301828
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 17:48 schreef AnneX het volgende:
Dan maar hopen, dat het bij Selang goed gaat...alstie in het grote buitenland verblijft.,
Ik ben alweer een tijdje terug. Het boeken naar ING en naar de spaarrekening had ik automatisch gedaan zonder problemen, het leegtrekken heb ik vandaag met de hand gedaan. Een deel van het geld staat alweer bij LPB op een deposito.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 2 april 2015 @ 18:41:23 #74
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_151302184
Die beperking van 50k/dag snap ik eigenlijk niet zo. Op die manier kun je dus onmogelijk een grote aankoop in één keer betalen. Bovendien zou het wegsluizen van een miljoen dus 20 dagen duren.
pi_151306585
Mensen met een miljoen euro, stallen dat bedrag niet bij ing...vermoed ik.

Verder begreep ik van ing, dat als je je persoonlijk meldt bij de bank ( met id) er meer opties zijn.
Met een dergl. bedrag heb je trouwens "automagisch" een private account.
Dan knipmessen de accountmanagers door de telefoon, nadat je je nummer hebt ingetoetst.

# hearsay... Ja, er liggen hier geen ing miljoenen. oO<
pi_151319977
Ik ben ook het slachtoffer geworden van een "in behandeling" blijvende overschrijving bij de ING :P

Ik had de betreffende overschrijving enkele dagen eerder samen met een opname van m'n Oranje Spaarrekening ingepland voor 2 april. Gisterenochtend om 6 uur stond al het geld op m'n betaalrekening en stond de overschrijving als "in behandeling". Ik heb in de loop van de dag nog voor de zekerheid de klantenservice gebeld om te vragen of het echt overgeschreven zou worden (antwoord: ja), maar 's avonds laat (na 22h) stond hij nog steeds als in behandeling... Uit armoede maar naar m'n Oranje Spaarrekening overgemaakt. Wel al een dag aan rente misgelopen. En een paar dagen extra zeer matige rente.

Die overschrijving die in behandeling was, was dus ook niet meer te annuleren oid. En ik kon ook niet alsnog geld overmaken, want dan werd ik gewezen op de limiet van 50,000... En de overschrijving staat nog steeds als in behandeling! :D Echt, dit hoeft toch niet? Het is niet alsof iemand het geld aan het tellen is of iets dergelijks?
pi_151320208
Ik hoop niet voor je dat je dat geld pas na 22uur naar je spaarrekening hebt geboekt want dan heb je kans dat de uiteindelijke verwerkings dag pas dinsdag gaat worden en heb je die dagen helemaal geen rente.
pi_151320480
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 09:07 schreef Horsemen het volgende:
Ik hoop niet voor je dat je dat geld pas na 22uur naar je spaarrekening hebt geboekt want dan heb je kans dat de uiteindelijke verwerkings dag pas dinsdag gaat worden en heb je die dagen helemaal geen rente.
Helaas dus wel... Na het contact met de klantenservice had ik er toch wel op gerekend dat het geld echt overgeschreven zou worden, en ik kon tot 's avonds laat niet kijken of het ook daadwerkelijk gebeurd was. Ik heb dus in elk geval een dag aan rente misgelopen. Nu wordt dat nog steeds ruimschoots gecompenseerd door het bedrag dat de ING binnenkort hopelijk stort, maar toch.

Ik ga er wel vanuit dat ik over de komende dagen rente krijg, want bij de ING gebeurt dat wel altijd per dag, ook in de weekenden en op feestdagen. En anders neem ik wel contact op met de klantenservice op dinsdag ;)
  vrijdag 3 april 2015 @ 09:36:19 #79
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151320653
SNS geeft ondertussen meer rente op de betaalrekening dan ING op de spaarrekening :D
censuur :O
pi_151324084
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 09:36 schreef RemcoDelft het volgende:
SNS geeft ondertussen meer rente op de betaalrekening dan ING op de spaarrekening :D
Afhankelijk van welk saldo je daar op hebt staan :X
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:35:11 #81
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_151328770
Ik ben zowel privé als zakelijk rekeninghouder bij de Rabo en ben het er al langer beu. De rente is om te janken, de kosten zijn hoog en de service is er belabberd. De meest recente renteverlaging (privé naar 0,9%, zakelijk naar 0,5%) is me in het verkeerde keelgat geschoten. Was derhalve al een tijdje aan het denken om naar SNS over te stappen.

Ik ben zojuist terug van de SNS winkel en de baliemedewerkster vertelde me om nog even te wachten. Op/vanaf 26 april hebben ze schijnbaar een actie en dan krijg je een betaalrekening een jaar lang gratis. Scheelt toch weer een extra 60 euro voor mijn partner en ik. Daar bovenop ook nog eens een tegoedbon van de gamma.:)

Ter vergelijking, voor mijn privé betaalrekening + internetspaarrekening + creditcard ben ik bij Rabobank momenteel 4 euro per maand kwijt, bij SNS zal dit +/- 3,80 zijn. Niet zo'n verschil, maar daar tegenover staan wel hogere rentes (momenteel 0,9% op mijn spaarrekening bij Rabo, bij SNS 1,35% voor Internetsparen, en 1,5% voor MaxiSparen).

Zakelijk is het verschil nog groter. Momenteel betaal ik voor een zakelijke betaal- en spaarrekening waar maximaal 30 transacties per maand op plaats vinden gemiddeld zo'n 50 á 60 euro per kwartaal. Bij de SNS zal de ZZP rekening me vast 7,50 per maand gaan kosten. Behoorlijk verschil dus, ook de rente ligt bij SNS weer beduidend hoger (1,25%) vergeleken met die van de Rabo (0,5%).

Mijn partner heeft alleen een privérekening bijn de Rabo lopen. Samen hebben we ruim 60K aan spaargeld, dus alleen al door naar SNS over te stappen besparen we honderden euro's op jaarbasis.
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:52:30 #82
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_151329300
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:35 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Ik ben zowel privé als zakelijk rekeninghouder bij de Rabo en ben het er al langer beu. De rente is om te janken, de kosten zijn hoog en de service is er belabberd. De meest recente renteverlaging (privé naar 0,9%, zakelijk naar 0,5%) is me in het verkeerde keelgat geschoten. Was derhalve al een tijdje aan het denken om naar SNS over te stappen.

Ik ben zojuist terug van de SNS winkel en de baliemedewerkster vertelde me om nog even te wachten. Op/vanaf 26 april hebben ze schijnbaar een actie en dan krijg je een betaalrekening een jaar lang gratis. Scheelt toch weer een extra 60 euro voor mijn partner en ik. Daar bovenop ook nog eens een tegoedbon van de gamma.:)

Ter vergelijking, voor mijn privé betaalrekening + internetspaarrekening + creditcard ben ik bij Rabobank momenteel 4 euro per maand kwijt, bij SNS zal dit +/- 3,80 zijn. Niet zo'n verschil, maar daar tegenover staan wel hogere rentes (momenteel 0,9% op mijn spaarrekening bij Rabo, bij SNS 1,35% voor Internetsparen, en 1,5% voor MaxiSparen).

Zakelijk is het verschil nog groter. Momenteel betaal ik voor een zakelijke betaal- en spaarrekening waar maximaal 30 transacties per maand op plaats vinden gemiddeld zo'n 50 á 60 euro per kwartaal. Bij de SNS zal de ZZP rekening me vast 7,50 per maand gaan kosten. Behoorlijk verschil dus, ook de rente ligt bij SNS weer beduidend hoger (1,25%) vergeleken met die van de Rabo (0,5%).

Mijn partner heeft alleen een privérekening bijn de Rabo lopen. Samen hebben we ruim 60K aan spaargeld, dus alleen al door naar SNS over te stappen besparen we honderden euro's op jaarbasis.
Je maakt het jezelf wel ingewikkeld: spaarrekeningen zijn overal gratis. Dus je hoeft niet alles bij 1 bank te zetten.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:54:45 #83
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_151329357
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:52 schreef darktower het volgende:
Je maakt het jezelf wel ingewikkeld: spaarrekeningen zijn overal gratis. Dus je hoeft niet alles bij 1 bank te zetten.
Hoezo ingewikkeld? En dat je ook los een spaarrekening kunt hebben bij elke willekeurige bank staat er verder los van. Het enige dat voor mij belangrijk is, is dat op het eind van het jaar zo veel mogelijk geld over houdt. Enkele honderden euro's vind ik veel geld en makkelijk verdiend voor iets waar ik nauwelijks moeite voor hoef te doen, want dat overstappen gaat allemaal automatisch.
pi_151330293
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:54 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Hoezo ingewikkeld? En dat je ook los een spaarrekening kunt hebben bij elke willekeurige bank staat er verder los van. Het enige dat voor mij belangrijk is, is dat op het eind van het jaar zo veel mogelijk geld over houdt. Enkele honderden euro's vind ik veel geld en makkelijk verdiend voor iets waar ik nauwelijks moeite voor hoef te doen, want dat overstappen gaat allemaal automatisch.
Hoezo zou je voor een maxi sparen kiezen? Al die beperkende regels, zou is het dan niet makkelijker om een gratis aanbieder te pakken met 1.5%
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  vrijdag 3 april 2015 @ 15:46:50 #85
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_151330811
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:28 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Hoezo zou je voor een maxi sparen kiezen? Al die beperkende regels, zou is het dan niet makkelijker om een gratis aanbieder te pakken met 1.5%
De enige beperking die je bij MaxiSparen hebt is dat er max 500 (en min 50) per maand automatisch bijgeschreven wordt van je betaalrekening, dat is het bedrag dat ik per maand ook spaar dus dat komt me goed uit. De rest parkeer ik wel op de 'gewone' spaarrekening. Wat die gewone spaarrekening betreft, kan ik die altijd nog wel ergens anders afsluiten (KNAB). :)
pi_151333772
en in 2016 word sns overgenomen door de rabobank

heb je alles voor niks gedaan
pi_151334790
Je kan 2x 100K op 1 dag overmaken van ING naar een andere rekening.
Als je bijv. op 1 april na 22:00 uur 50K opneemt, dan is de rentedatum 2 april.
Vervolgens kun je dan op 2 april nogmaals 50K opnemen.

Ik neem aan dat dit aankomende maandag en dinsdag ook kan.
  vrijdag 3 april 2015 @ 18:29:53 #88
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_151335247
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 17:27 schreef arjan1112 het volgende:
en in 2016 word sns overgenomen door de rabobank

heb je alles voor niks gedaan
Nou zeg, wat een moeite heb ik moeten doen ook. ;)
pi_151335781
De ING is ook sneaky qua boeken van spaarrekening vs boeken naar andere rekening.
Als ik na een normaal weekend geld van mijn spaarrkening naar de betaalrekening wil boeken, en vervolgens door naar een andere bank wacht ik altijd tot maandag ochtend.

Als je dit nl. op een zondag doet wordt het geld wel op zondag van je spaarrekening geboekt, maar de andere betaling gaat pas op maandag.

ZELFS als je 's avonds inplant om het geld de volgende werkdag van je spaarrekening naar betaalrekening te boeken wil het system het toch dezelfde dag doen... heel merkwaardig.


En wat ING ook kan doen... wel op zaterdag of zondag van je spaarrekening afschrijven... en dan bijboeken op je betaalrekening op maandag.

[ Bericht 11% gewijzigd door elkravo op 03-04-2015 22:16:49 ]
pi_151478802
MoneYou gaat ook weer verder door het putje :{

Per 10 april:
Vrij opneembaar en kwaartaalsparen: 1,5% -> 1,4%

Per 13 april:
6 maanden vast: 1,6% -> 1,5%
1 jaar vast: 1,65% -> 1,55%
2 jaar vast: 1,2% -> 1,1% :')
pi_151480698
Wie heeft zn ing bonus al binnen?
pi_151481055
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 13:04 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Wie heeft zn ing bonus al binnen?
Nog niets hier. Zou volgens mij op 14 april komen?
pi_151482921
En NN zakt naar 1,4%.
pi_151484482
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 13:04 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Wie heeft zn ing bonus al binnen?
Vorig jaar kreeg je zo'n mooie brief thuis met daarin het bedrag, die heb ik ook (nog) niet gehad.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_151484783
quote:
13s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:27 schreef krapula het volgende:
En NN zakt naar 1,4%.
Zeker? Heb ik nog niets over gehoord. Dan wordt het wel heel dramatisch...
pi_151485787
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 15:33 schreef lolnoob123 het volgende:

[..]

Zeker? Heb ik nog niets over gehoord. Dan wordt het wel heel dramatisch...
Aankondiging wijziging spaarrente

Geachte heer krapula,

U heeft Internetsparen bij Nationale-Nederlanden Bank met een variabele rente. Zoals wij met u hebben afgesproken, houden wij u op de hoogte van de ontwikkelingen van de rente op deze rekening.

Door renteontwikkelingen op de spaarmarkt hebben wij besloten om de rente op uw internetspaarrekening te verlagen. Op 10 april 2015 wijzigen wij het rentepercentage van 1,50% naar 1,40%.

Bent u benieuwd of u nog goed zit bij ons met deze rente? Dan is het goed om te weten dat Nationale-Nederlanden ook na deze renteverlaging nog steeds één van de hoogste rentes biedt voor een spaarproduct zonder beperkende voorwaarden. Graag verwijzen we u hiervoor naar de onafhankelijke vergelijkingssites.
pi_151485823
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 15:33 schreef lolnoob123 het volgende:

[..]

Zeker? Heb ik nog niets over gehoord. Dan wordt het wel heel dramatisch...
Ja is zeker, heb net een mail ontvangen.
Ben net bezig het Ing geld weer over te sjouwen naar NN. ;(
pi_151486925
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 13:18 schreef lolnoob123 het volgende:

[..]

Nog niets hier. Zou volgens mij op 14 april komen?
Hier ook nog niet.
Quote uit de actievoorwaarden PDF:

U ontvangt uw extra rendement na 1 april 2015, maar uiterlijk 21 april 2015.

Dat zal dus wel op 21 april zijn, geen dag eerder. ;)
  woensdag 8 april 2015 @ 16:39:37 #99
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151487001
Vorig jaar was ING mij "vergeten"... ben benieuwd hoe het nu gaat.
censuur :O
  woensdag 8 april 2015 @ 17:31:32 #100
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_151488449
Nog slechts 0.1% verschil met ING :')
pi_151492820
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 17:31 schreef Van_Poppel het volgende:
Nog slechts 0.1% verschil met ING :')
?
Welke bank?

ING geeft 1,0%
  woensdag 8 april 2015 @ 19:55:47 #102
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_151492941
quote:
3s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:53 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

?
Welke bank?

ING geeft 1,0%
Vanaf 75k krijg je daar 1,3%
pi_151492988
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:55 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Vanaf 75k krijg je daar 1,3%
Ahja, nu snap ik 't.
  woensdag 8 april 2015 @ 20:14:15 #104
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151493735
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:55 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Vanaf 75k krijg je daar 1,3%
Binnen 2 weken vast 1,1% ...
censuur :O
pi_151496115
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 16:01 schreef krapula het volgende:

[..]

Aankondiging wijziging spaarrente

Geachte heer krapula,

U heeft Internetsparen bij Nationale-Nederlanden Bank met een variabele rente. Zoals wij met u hebben afgesproken, houden wij u op de hoogte van de ontwikkelingen van de rente op deze rekening.

Door renteontwikkelingen op de spaarmarkt hebben wij besloten om de rente op uw internetspaarrekening te verlagen. Op 10 april 2015 wijzigen wij het rentepercentage van 1,50% naar 1,40%.

Bent u benieuwd of u nog goed zit bij ons met deze rente? Dan is het goed om te weten dat Nationale-Nederlanden ook na deze renteverlaging nog steeds één van de hoogste rentes biedt voor een spaarproduct zonder beperkende voorwaarden. Graag verwijzen we u hiervoor naar de onafhankelijke vergelijkingssites.
Ok, raar dat ik nog niets heb gehad.
pi_151505932
Zal die nationale spaarbank er nog komen?
pi_151506379
quote:
Twijfels Hoge Raad bij spaartaks
Amsterdam - Voor spaarders is er plotseling hoop op lagere belasting. De Hoge Raad heeft twijfels of de belasting op vermogen van 1,2 procent wel terecht is.

De conclusie van de hoogste rechter van het land komt als een volstrekte verrassing. Belastingdeskundige Arjo van Eijsden (EY) stelt dat door het arrest „de deur op een forse kier” staat om bezwaar aan te tekenen tegen de belasting.

Het gaat om de zogeheten vermogensrendementsheffing, die het spaargeld van burgers belast tegen 1,2 procent. Deze belasting geldt vanaf een vermogen van 21.330 euro. Er zijn honderdduizenden Nederlanders die deze belasting betalen omdat zij meer dan dat drempelbedrag bezitten in de vorm van spaargeld of beleggingen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/d(...)bij_spaartaks__.html

Graag met terugwerkende kracht :Y
pi_151506604
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:10 schreef lolnoob123 het volgende:

[..]

Ok, raar dat ik nog niets heb gehad.
Hier ook niet.
  donderdag 9 april 2015 @ 09:29:26 #109
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151506789
Een rechter die besluit dat wetgeving niet mag?
censuur :O
  donderdag 9 april 2015 @ 10:56:12 #110
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151508985
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 09:03 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Bron: http://www.telegraaf.nl/d(...)bij_spaartaks__.html

Graag met terugwerkende kracht :Y
Het geld zal toch ergens vandaan moeten komen.
pi_151509239
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 10:56 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het geld zal toch ergens vandaan moeten komen.
Boeit me niet, ik ben binnenkort toch weg uit Nederland 8-)

Maar even serieus, 1,2% belasting heffen op vermogen is in deze tijd pure diefstal, het reële rendement op sparen is al lager dan dat, dus feitelijk wordt de rente al met meer dan 100% belast (vandaar, pure diefstal). Natuurlijk zien sommige mensen en politici beleggen e.d. als een alternatief om meer dan 4% rente te halen, maar met de huidige koersen zijn daar de lange termijn rendementsverwachtingen (op basis van bijvoorbeeld de Shiller PE) ook niet al te best.

Als ze toch de vermogensrendementsheffing willen handhaven, dan is een beter alternatief dat ze het fictieve rendement van 4% vervangen door de (reële) rente op Nederlandse staatsobligaties. Voordeel voor spaarders is dat je dan kijkt naar de werkelijke 'risicoloze' rendement wat er te behalen valt en je belasting dus duidelijker in lijn is met de ontvangen rente. Voordeel voor de overheid is dat de inkomsten uit box 3 sterker gelinkt wordt aan de rentelasten van de overheid; bij een stijgende rente op staatsobligaties en daarmee stijgende rentelasten stijgt ook de inkomsten uit box 3 voor de overheid, bij een daling gebeurt het tegengestelde.
  donderdag 9 april 2015 @ 11:31:11 #112
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151509946
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 11:05 schreef MrBadGuy het volgende:
Als ze toch de vermogensrendementsheffing willen handhaven, dan is een beter alternatief dat ze het fictieve rendement van 4% vervangen door de (reële) rente op Nederlandse staatsobligaties.
Ik denk eerder dat de daadwerkelijke winst weer gaat meetellen. Dus bij beleggingen: 30% over 15% winst. Of wellicht simpeler zoals het altijd was: gewoon bij je inkomen optellen! Dus tot 52% belasting over je beleggingswinst.
Dat maakt ook de verhuur van een tweede woning opeens aanzienlijk duurder, als je de halve huur mag inleveren. Aan de andere kant is dat wel beter, gezien de enorme vermogensongelijkheid in Nederland.
Maar het zal wel niet lukken, want i.t.t. arbeid is vermogen enorm mobiel.
censuur :O
pi_151510079
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:10 schreef lolnoob123 het volgende:

[..]

Ok, raar dat ik nog niets heb gehad.
Net een mailtje van N.N. ontvangen :'(
pi_151525833
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 08:51 schreef troepjepdat het volgende:
Ik ben ook het slachtoffer geworden van een "in behandeling" blijvende overschrijving bij de ING :P

Ik had dus dezelfde ervaring. Ik heb uiteindelijk op 2 april 's-avonds van armoede het bedrag maar weer teruggeboekt naar de spaarrekening zodat ik niet het hele paasweekend de (minimale) rente kwijt zou zijn. Op dinsdag 7 april heb ik om 00:02 het bedrag van de spaarrekening weer naar de betaalrekening geboekt. Daarna zijn dinsdagochtend alle "in behandeling zijnde" opdrachten uitgevoerd en ook valutair dezelfde dag bijgewschreven bij de andere banken.( Rabo en ABN/Amro) Maar zoals ik eerder verzuchte, dit was het definitieve afscheid van de ING, leuke spaaracties of niet maar deze bank is nog steeds doelgericht bezig haar klanten op te lichten onder het mom van "tja, dit komt door ons automatische programma's " ....
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_151525928
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 11:05 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Boeit me niet, ik ben binnenkort toch weg uit Nederland 8-)

Maar even serieus, 1,2% belasting heffen op vermogen is in deze tijd pure diefstal, het reële rendement op sparen is al lager dan dat,
Maar ondertussen dwingt diezelfde overheid de pensioenfondsen om met een aanzienlijk lagere reken rente te werken. We worden echt aan alle kanten besodemieterd !
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
  donderdag 9 april 2015 @ 21:08:55 #116
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151528575
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:09 schreef roadrats het volgende:

[..]

Maar ondertussen dwingt diezelfde overheid de pensioenfondsen om met een aanzienlijk lagere reken rente te werken. We worden echt aan alle kanten besodemieterd !
Dat is logisch: hoe hoger de winst in het verleden, hoe lager de P/E, en lager de te verwachten toekomstige winst. Je hebt er niets aan als je pensioenpot leeg is terwijl je leven nog niet om is... Tenzij je de pot van de volgende generatie ook leegvreet.
censuur :O
pi_151529418
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:08 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat is logisch: hoe hoger de winst in het verleden, hoe lager de P/E, en lager de te verwachten toekomstige winst. Je hebt er niets aan als je pensioenpot leeg is terwijl je leven nog niet om is... Tenzij je de pot van de volgende generatie ook leegvreet.
De discussie hoort in dit forum niet thuis maar als je je eens verdiept in de vermogens die pensioenfondsen hebben, de jaarlijkse rendementen die nog steeds worden behaald, dan is het erg hypocriet om de huidige lage rekenrente als maatstaf te nemen. De politiek slaat zoals zo vaak weer eens te ver door, nu zie je dat jaar na jaar de pensioenfondsen verder vollopen, beheerders zich tegoed doen met riante vergoedingen en let op mijn woorden, over een jaar of 20 draait de zaak weer omdat de pensioenfondsen dan veel meer geld in kas hebben dan ze ooit moeten uitkeren. Met dank aan de huidige generatie gepensioneerden die gekort zijn en ten bate van de huidige jeugd !
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_151532860
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 11:05 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar even serieus, 1,2% belasting heffen op vermogen is in deze tijd pure diefstal
Ok Fok!ers wat willen we.

Nu betalen we 30% belasting over 4% fictief rendement over bedrag boven de ca. 20k.

Die 4% halen we lang niet meer. Dus laten we zeggen 2%.

Dan bij deze de opties:
1) De regering moet nog steeds belastinginkomsten hebben: we gaan 60% belasting heffen over 2% fictief rendement over bedrag boven de ca. 20k.

2) We laten de 20k los. We treffen de hele bevolking en belasten vanaf 0. De regering moet nog steeds belastinginkomsten hebben. We heffen 20% belasting over 2% over alle bedragen op de bank.

3) We verlagen of stoppen met deze belasting, en verhogen een andere belasting, op inkomsten of zo.
  donderdag 9 april 2015 @ 22:29:00 #119
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_151532966
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 22:26 schreef elkravo het volgende:

[..]

Ok Fok!ers wat willen we.

Nu betalen we 30% belasting over 4% fictief rendement over bedrag boven de ca. 20k.

Die 4% halen we lang niet meer. Dus laten we zeggen 2%.

Dan bij deze de opties:
1) De regering moet nog steeds belastinginkomsten hebben: we gaan 60% belasting heffen over 2% fictief rendement over bedrag boven de ca. 20k.

2) We laten de 20k los. We treffen de hele bevolking en belasten vanaf 0. De regering moet nog steeds belastinginkomsten hebben. We heffen 20% belasting over 2% over alle bedragen op de bank.

3) We verlagen of stoppen met deze belasting, en verhogen een andere belasting, op inkomsten of zo.
Optie 4, we belasten werkelijk rendement in plaats van fictief rendement.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_151533157
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 22:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Optie 4, we belasten werkelijk rendement in plaats van fictief rendement.
Ok... maar dan wordt het belastingpercentage omgekeerd evenredig met het rendement. Dus hoger percentage als het rendement zakt.

Waarom? Je kan het de staat qua inkomsten niet aandoen dat wanneer de economie slechter gaat en rentepercentages dalen, dat dan inkomsten hard dalen. Immers de uitgaven van de staat dalen niet met diezelfde beweging. Anders kan de staat opeens bepaalde zaken niet betalen als de rente daalt.

De staat heeft bepaalde inkomsten nodig, linksom of rechtsom.
pi_151534262
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 22:26 schreef elkravo het volgende:

[..]

Ok Fok!ers wat willen we.

Nu betalen we 30% belasting over 4% fictief rendement over bedrag boven de ca. 20k.

Die 4% halen we lang niet meer. Dus laten we zeggen 2%.
Spaarders halen die 4% momenteel niet.

Ik denk dat over het gemiddelde nederlands vermogen er wel degelijk meer rendement dan 4% wordt gehaald. Als ik kijk naar mijn eigen rendement op de beurs, dan was dit in 2013 16,6%, in 2014 19,2% en dit jaar (tot nog toe) 16,6%.

Ik verwacht daarop overigens wel een keer negatief rendement, dus wat mij betreft mag het belasten op daadwerkelijk rendement van mij ook best worden toegepast :+

Maar al met al denk ik dat alledrie de opties die je geeft slecht zijn. Met de eerste verander er niets, met de tweede tref je vooral de armen die, verhoudingsgewijs, meer belasting gaan betalen, en met de derde bevoordeel je de mensen die hun inkomen verdienen met hun vermogen enorm.

Ik zeg niet dat het nu goed verdeeld is, maar wel eerlijker dan deze opties.
pi_151534558
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 22:57 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Spaarders halen die 4% momenteel niet.

Ik denk dat over het gemiddelde nederlands vermogen er wel degelijk meer rendement dan 4% wordt gehaald. Als ik kijk naar mijn eigen rendement op de beurs, dan was dit in 2013 16,6%, in 2014 19,2% en dit jaar (tot nog toe) 16,6%.

Ik verwacht daarop overigens wel een keer negatief rendement, dus wat mij betreft mag het belasten op daadwerkelijk rendement van mij ook best worden toegepast :+

Maar al met al denk ik dat alledrie de opties die je geeft slecht zijn. Met de eerste verander er niets, met de tweede tref je vooral de armen die, verhoudingsgewijs, meer belasting gaan betalen, en met de derde bevoordeel je de mensen die hun inkomen verdienen met hun vermogen enorm.

Ik zeg niet dat het nu goed verdeeld is, maar wel eerlijker dan deze opties.
Niet iedereen zit in beleggen, de meeste mensen niet.

Het is heel makkelijk klagen over de 4% over 30% rendement. Iedereen wil wel voor een dubbeltje op de eerste rij. Maar ik roep Fok!ers op niet te klagen, maar een alternatief te geven... maar dan wel een waarbij geen gemiste inkomsten op een ander bord komen.

Het moet niet zo zijn dat mensen minder belasting betalen, en daarom een school dicht moet bijvoorbeeld.
pi_151536528
Optie 5. De overheid geeft minder geld uit en laat al het geld waarover al belasting is betaald met rust.

Hoe minder uitgeven? Bijvoorbeeld door geprivatiseerde bedrijven als zelfstandige bedrijven te laten functioneren.
In het verleden werd er veel minder belasting betaald waarmee "het bedrijf overheid" diensten verzorgde op het gebied van zorg, post, telecom, openbaar vervoer, energie, etc.

Nu betalen wij overal minimaal dubbel voor: aan de (zogenaamd) geprivatiseerde bedrijven die wij voor hun diensten betalen + aan de overheid die zich tot de laatste pleister, belminuut, postzegelprijs, etc, meent te moeten bemoeien.
Compleet met allemaal dure "toezicht"commissies die dan weer niet doen wat zij moeten doen of anderszins falen, dus (?) dure onderzoeken, dus (?) conclusies dat er nog een controlerende instantie bij moet komen enzovoorts, enzovoorts.
pi_151537316
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 22:32 schreef elkravo het volgende:

[..]

Ok... maar dan wordt het belastingpercentage omgekeerd evenredig met het rendement. Dus hoger percentage als het rendement zakt.

Waarom? Je kan het de staat qua inkomsten niet aandoen dat wanneer de economie slechter gaat en rentepercentages dalen, dat dan inkomsten hard dalen. Immers de uitgaven van de staat dalen niet met diezelfde beweging. Anders kan de staat opeens bepaalde zaken niet betalen als de rente daalt.

De staat heeft bepaalde inkomsten nodig, linksom of rechtsom.
Meteen een goede reden voor de overheid om gezonde buffers aan te houden voor slechte tijden/tegenvallers, en extra motivatie/noodzaak om goed economisch beleid te voeren. Dat ze nu al precies kunnen inschatten hoeveel belasting ze volgend jaar ophalen maakt het plannen makkelijker maar werkt ook ongeïnspireerd beleid in de hand. De veiligheid moet komen van gezonde buffers en niet door middel van kunstgrepen zekerheid creëren ten koste van de motivatie om te presteren.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_151537915
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Meteen een goede reden voor de overheid om gezonde buffers aan te houden voor slechte tijden/tegenvallers, en extra motivatie/noodzaak om goed economisch beleid te voeren. Dat ze nu al precies kunnen inschatten hoeveel belasting ze volgend jaar ophalen maakt het plannen makkelijker maar werkt ook ongeïnspireerd beleid in de hand. De veiligheid moet komen van gezonde buffers en niet door middel van kunstgrepen zekerheid creëren ten koste van de motivatie om te presteren.
Nou dan kunnen burgers ook buffers houden in goede tijden als de rente 5%... en niet zeuren als die 2% is... ze hebben buffers. :P

Economie heb je niet in de hand, is een wereldwijd ding.
  vrijdag 10 april 2015 @ 05:45:57 #126
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151538698
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:24 schreef roadrats het volgende:
als je je eens verdiept in de vermogens die pensioenfondsen hebben, de jaarlijkse rendementen die nog steeds worden behaald, dan is het erg hypocriet om de huidige lage rekenrente als maatstaf te nemen.
Dat roepen de relbejaarden ook graag... Hierbij vergeet je dat de verplichtingen enkele honderden miljarden euro's hoger zijn dan wat er in de pot zit.

quote:
Met dank aan de huidige generatie gepensioneerden die gekort zijn en ten bate van de huidige jeugd !
Houd het eens bij feiten. Feit is dat er enkele honderden miljarden euro's van jong naar oud gaan om de pensioenen aan te vullen. Niet andersom! Google maar even, er was recent een kostenplaatje van in het nieuws.
censuur :O
pi_151544623
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 22:26 schreef elkravo het volgende:

[..]

Ok Fok!ers wat willen we.

Nu betalen we 30% belasting over 4% fictief rendement over bedrag boven de ca. 20k.

Die 4% halen we lang niet meer. Dus laten we zeggen 2%.

Dan bij deze de opties:
1) De regering moet nog steeds belastinginkomsten hebben: we gaan 60% belasting heffen over 2% fictief rendement over bedrag boven de ca. 20k.

2) We laten de 20k los. We treffen de hele bevolking en belasten vanaf 0. De regering moet nog steeds belastinginkomsten hebben. We heffen 20% belasting over 2% over alle bedragen op de bank.

3) We verlagen of stoppen met deze belasting, en verhogen een andere belasting, op inkomsten of zo.
Ik had er een alternatief staan toch? Een alternatief die mooi meebeweegt met de rente-uitgaven van de overheid. Dat is een prima alternatief voor een duurzamer financieel beleid van de overheid, namelijk de uitgaven en inkomsten directer en beter in balans brengen.

Maar zo te zien vind jij het dus prima dat er een belasting op rendement wordt geheven die in de praktijk hoger is dan 100%.
pi_151554174
ok 25% over de rente + 1% aankoop en verkoopbelasting op aandelen en de dividendbelasting omhoog en het voordeel voor groensparen afschaffen
pi_151559823
Altijd lekker die offtopic discussies.

En ik maar hopen dat een nieuw berichtje duidt op een eenzame bank die z'n rente verhoogd heeft...
pi_151559856
Iedereen vergeet hier dat bij lage rente de staat zelf ook minder hoeft uit te geven aan rente op nieuwe staatsleningen. Bij lage rente moeten de belastinginkomsten dus gewoon omlaag kunnen.
pi_151570372
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 20:23 schreef joepvd het volgende:
Iedereen vergeet hier dat bij lage rente de staat zelf ook minder hoeft uit te geven aan rente op nieuwe staatsleningen. Bij lage rente moeten de belastinginkomsten dus gewoon omlaag kunnen.
De staat heeft een schuld van 70 miljard en een lopend tekort van 7,5 miljard, oelewappert.
Dan kan de belasting toch niet omlaag?

Da's hetzelfde als iemand die in de schuldsanering zit een loonsverlaging geven.

Shit, nu doe ik toch mee met de offtopic discussie. :')
pi_151570788
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 08:31 schreef Ill-Skillz het volgende:
De staat heeft een schuld van 70 miljard en een lopend tekort van 7,5 miljard, oelewappert.
Dan kan de belasting toch niet omlaag?

Da's hetzelfde als iemand die in de schuldsanering zit een loonsverlaging geven.
Nee. De staatsschuld is nu 467 miljard euro. Bij een rente van 1% in plaats van 4% bespaart de staat gemiddeld over de hele looptijd 14 miljard per jaar. Dat is meer dan het dubbele van wat er aan VRH binnenkomt.
pi_151570919
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 09:19 schreef joepvd het volgende:

[..]

Nee. De staatsschuld is nu 467 miljard euro. Bij een rente van 1% in plaats van 4% bespaart de staat gemiddeld over de hele looptijd 14 miljard per jaar. Dat is meer dan het dubbele van wat er aan VRH binnenkomt.
Je hebt gelijk, ik schreef 70 miljard maar bedoelde 70% van het BBP.

Hoe dan ook, een enorme schuld dus. Daarbij komt dat niet alle leningen gefinancierd zijn tegen de lage rente die je nu noemt, alleen de laatste leningen en geherstructureerde leningen. De meevallers die hieruit voorkomen worden in het lopende begrotingstekort gestoken en en niet in de verlaging van de belastingen. Dat lijkt me toch logisch?
pi_151571359
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 april 2015 09:27 schreef Ill-Skillz het volgende:
Hoe dan ook, een enorme schuld dus. Daarbij komt dat niet alle leningen gefinancierd zijn tegen de lage rente die je nu noemt, alleen de laatste leningen en geherstructureerde leningen.
Dat klopt, maar de lage rente geldt wel voor de hele looptijd van nieuwe leningen, en niet alleen dit jaar. Dit kun je terugrekenen naar 1 jaar door te redeneren dat je in principe de hele staatsschuld tegen een kleine risicopremie bij een bank zou kunnen herfinancieren met kortlopende leningen tegen de actuele rente.

quote:
De meevallers die hieruit voorkomen worden in het lopende begrotingstekort gestoken en en niet in de verlaging van de belastingen. Dat lijkt me toch logisch?
De overheid houdt nu de rente kunstmatig laag en heeft daar voordeel bij. Door diezelfde kunstgreep hebben spaarders een nadeel, en dan moeten ze nog eens een belastingbedrag betalen alsof ze dat nadeel niet hebben.
Het lijkt mij logisch dat ze een manier bedenken om dat enigszins in evenwicht te brengen. Bijvoorbeeld door niet te rekenen met een vast rendement van 4% maar met de actuele rente op staatsleningen.

[ Bericht 0% gewijzigd door joepvd op 11-04-2015 10:13:58 ]
  zaterdag 11 april 2015 @ 10:18:59 #135
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151571601
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 09:58 schreef joepvd het volgende:
De overheid houdt nu de rente kunstmatig laag en heeft daar voordeel bij. Door diezelfde kunstgreep hebben spaarders een nadeel, en dan moeten ze nog eens een belastingbedrag betalen alsof ze dat nadeel niet hebben.
Sterker nog, de inflatie is ook hoger dan het "officiele" cijfer. M.a.w. 1.2% belasting, 2% inflatie, 1% rente, komt neer op een netto belasting op je spaargeld. Langzaamaan krijgt de overheid alles.

quote:
Het lijkt mij logisch dat ze een manier bedenken om dat enigszins in evenwicht te brengen.
Politici hebben geen belang bij minder geld. Dat geeft minder macht.
censuur :O
pi_151571770
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 09:19 schreef joepvd het volgende:

[..]

Nee. De staatsschuld is nu 467 miljard euro. Bij een rente van 1% in plaats van 4% bespaart de staat gemiddeld over de hele looptijd 14 miljard per jaar. Dat is meer dan het dubbele van wat er aan VRH binnenkomt.
Linksom of rechtsom, er is een lopend tekort van 7,5 miljard. Dat de overheidsuitgaven op rentekosten dalen wanneer zij delen herfinancieren is een feit, maar het is ook een feit dat er nog steeds meer wordt uitgegeven dan er binnenkomt.

De rest is in mijn ogen ook een non-discussie. Belastingleer geeft aan dat het optimum in de belastingheffing ligt bij een spreiding van de belastingen over diverse assen. Het is daarom prima dat er ook een belasting is op vermogen. Er zullen altijd discussies blijven over wat het ideale tarief daarvan is alsmede de wijze waarop dit bepaald wordt. Het uitgaan van een fictief rendement maakt tenminste de uitvoeringskosten een stuk lager dan de daadwerkelijke rendementen te laten bepalen en te controleren.

Daarnaast is VRH niet de belasting die is ingevoerd om de rentekosten van de staatsschuld te dekken. Een vergelijking tussen deze fictieve 4% en de ontwikkelingen van de werkelijke rente zijn dus zinloos.
pi_151571810
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 10:18 schreef RemcoDelft het volgende:
Sterker nog, de inflatie is ook hoger dan het "officiele" cijfer. M.a.w. 1.2% belasting, 2% inflatie, 1% rente, komt neer op een netto belasting op je spaargeld. Langzaamaan krijgt de overheid alles.
Dat klopt, maar met de inflatie heeft de overheid in principe niets mee te maken.

quote:
Politici hebben geen belang bij minder geld. Dat geeft minder macht.
En dat wordt ze ook wat makkelijker gemaakt doordat het lijkt alsof het allemaal komt door externe oorzaken zoals inflatie. Zie hierboven.
pi_151572379
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 20:22 schreef Ill-Skillz het volgende:
Altijd lekker die offtopic discussies.

En ik maar hopen dat een nieuw berichtje duidt op een eenzame bank die z'n rente verhoogd heeft...
Dit. ^O^
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 11 april 2015 @ 11:25:26 #139
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151573013
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 20:22 schreef Ill-Skillz het volgende:

En ik maar hopen dat een nieuw berichtje duidt op een eenzame bank die z'n rente verhoogd heeft...
Ik heb er eentje gevonden! Van Lanschot Bank heeft haar 2-jaar depositos verhoogd van 0,35% naar 0,45%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 11 april 2015 @ 11:49:00 #140
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151573694
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 10:28 schreef snabbi het volgende:
Linksom of rechtsom, er is een lopend tekort van 7,5 miljard.
Voor zover ik weet is het tekort wel wat hoger!

quote:
De rest is in mijn ogen ook een non-discussie. Belastingleer geeft aan dat het optimum in de belastingheffing ligt bij een spreiding van de belastingen over diverse assen.
Waarbij je klakkeloos aanneemt dat "het optimum" van belastingheffing een doel zou zijn! Waarom zou de overheid streven naar het innemen van een zo groot mogelijk deel van de economie?
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 10:31 schreef joepvd het volgende:
Dat klopt, maar met de inflatie heeft de overheid in principe niets mee te maken.
De inflatie wordt grotendeels veroorzaakt door de overheid (ECB met printen, overheid met "inflatiecorrecties" en belastingverhogingen, etc.')
censuur :O
pi_151573827
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 11:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is het tekort wel wat hoger!
Ik nam gewoon het getal van de post boven mij,

quote:
Waarbij je klakkeloos aanneemt dat "het optimum" van belastingheffing een doel zou zijn! Waarom zou de overheid streven naar het innemen van een zo groot mogelijk deel van de economie?
Absoluut. Het gaat namelijk niet om de maximale belastingopbrengst, maar om de minimale schade bij een bepaald bedrag dat moet worden opgebracht.
pi_151605740
Is het nou onderhand klaar met al dat off topic geneuzel?

En on topic: wanneer maakt ING het geld over van de spaaractie (de bonusrente dus)?
  zondag 12 april 2015 @ 12:34:15 #143
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151606025
quote:
18s.gif Op zondag 12 april 2015 12:21 schreef k_man het volgende:
En on topic: wanneer maakt ING het geld over van de spaaractie (de bonusrente dus)?
Lees de voorwaarden? Of het topic?
censuur :O
pi_151606751
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 12:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Lees de voorwaarden? Of het topic?
Hou dan eens op het topic onleesbaar te maken met al je geklets.
  zondag 12 april 2015 @ 16:31:40 #145
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151613533
quote:
3s.gif Op zondag 12 april 2015 13:04 schreef k_man het volgende:

[..]

Hou dan eens op het topic onleesbaar te maken met al je geklets.
Zoals deze offtopic post?
censuur :O
pi_151671436
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)-met-hoge-spaarrente

4% voor 5 jaar vast. Ik skip effe ;). Dat kan niet lang goed gaan.
pi_151673394
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:51 schreef Jeter het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)-met-hoge-spaarrente

4% voor 5 jaar vast. Ik skip effe ;). Dat kan niet lang goed gaan.
1 jaar vast geeft ook meer dan 3%.. jaartje is misschien het risico nog wel waard.
pi_151673497
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:51 schreef Jeter het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)-met-hoge-spaarrente

4% voor 5 jaar vast. Ik skip effe ;). Dat kan niet lang goed gaan.
Mwa, ik skip dit ook, veel te veel risico.
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:40:09 #149
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151673905
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 17:07 schreef arjan1112 het volgende:
ok 25% over de rente + 1% aankoop en verkoopbelasting op aandelen en de dividendbelasting omhoog en het voordeel voor groensparen afschaffen
Groensparen heeft helemaal geen voordeel. Extreem lage rente + geen VRH = Lage rente + VRH
pi_151676407
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:51 schreef Jeter het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)-met-hoge-spaarrente

4% voor 5 jaar vast. Ik skip effe ;). Dat kan niet lang goed gaan.
Vraag me af of hier echt mensen op zullen happen. Iedereen is toch wel wat voorzichtiger geworden sinds de crisis en het icesave debacle.
pi_151703358
Robeco schrijft opeens 25 euro bij vanwege actie, maar ik heb al een jaar die rekening. Anderen ook die mail gekregen?
Ik zie trouwens nergens dat die 25 euro is bijgeschreven.

[ Bericht 21% gewijzigd door Loekie1 op 15-04-2015 10:30:33 ]
pi_151704266
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:23 schreef Loekie1 het volgende:
Robeco schrijft opeens 25 euro bij vanwege actie, maar ik heb al een jaar die rekening. Anderen ook die mail gekregen?
Ik zie trouwens nergens dat die 25 euro is bijgeschreven.
Mail wel gekregen, maar niks bijgeschreven. Zal wel een fout zijn, heb ook al lang een eerdere welkomstbonus ontvangen.
  woensdag 15 april 2015 @ 11:32:36 #153
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151705029
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Groensparen heeft helemaal geen voordeel. Extreem lage rente + geen VRH = Lage rente + VRH
Je vergeet de extra belastingkorting.

quote:
3s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:15 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Vraag me af of hier echt mensen op zullen happen. Iedereen is toch wel wat voorzichtiger geworden sinds de crisis en het icesave debacle.
Debacle? Het grote succes waarbij de Minister van Financien spontaan besloot het IJslandse depositogarantiestelsel te vervangen!
censuur :O
pi_151709095
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:03 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Mail wel gekregen, maar niks bijgeschreven. Zal wel een fout zijn, heb ook al lang een eerdere welkomstbonus ontvangen.
Ik ook een mail ontvangen maar inmiddels ook een mail dat het een foutje was. Foutje, bedankt!
  woensdag 15 april 2015 @ 15:37:20 #155
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151711413
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je vergeet de extra belastingkorting.

True. Het blijft peanuts natuurlijk.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 15 april 2015 @ 18:07:21 #156
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151715601






Dit meisje krijgt te weinig rente op haar spaarrekening.
Ik zou haar doen trouwens.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_151716665
ATB naar 1,1%
pi_151733480
Argenta van 1,5% naar 1,4%
pi_151737001
Je zou toch zeggen dat de economie aan het aantrekken is en de rentedaling eens tot staan zal komen.

Wat is hier in godsnaam aan de hand?

Serieus?

En waar eindigt dit?

[ Bericht 8% gewijzigd door Webschip op 16-04-2015 11:39:24 ]
pi_151738045
21 april ING actie komt dichterbij. *O*

En nu heb ik niet zo'n haast om dat geld te krijgen hoor, maar vorig jaar ging het fout (ze hadden ineens geen regstratie meer van onze deelname) en moest ik heel wat zeuren om alsnog mijn geld te krijgen. :@
Dus ben benieuwd of het dit jaar wel goed gaat. c_/
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_151740327
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 11:27 schreef Webschip het volgende:
Je zou toch zeggen dat de economie aan het aantrekken is en de rentedaling eens tot staan zal komen.

Wat is hier in godsnaam aan de hand?

Serieus?

En waar eindigt dit?
Wat er aan de hand is.. strijd tussen Noord-Europa en Zuid-Europa.. die rat van een Draghi pompt miljarden in de financiële sector waar alleen Zuid-Europa van profiteert.. de banken kunnen bijna gratis geld krijgen en zijn niet meer afhankelijk van spaargeld.. de huidige rentes zijn eigenlijk nog veel te hoog..gaan nog wel flink dalen.
  donderdag 16 april 2015 @ 16:32:51 #162
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151745810
quote:
Geachte heer Linedance,

U heeft bij ons een Aegon Sparen. In deze mail informeer ik u over uw nieuwe spaarrente.

Uw spaarrente gaat omlaag

Vanaf 17 april 2015 krijgt u 1,10% spaarrente per jaar. Uw spaarrente was 1,25%. Let op! Heeft u een vaste rente, dan wijzigt deze rente uiteraard niet.
Wat is een Aegon Sparen?
  donderdag 16 april 2015 @ 16:33:08 #163
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151745823
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2015 18:07 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dit meisje krijgt te weinig rente op haar spaarrekening.
Ik zou haar doen trouwens.
_O-
pi_151745838
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat is een Aegon Sparen?
De helft van twee Aegon Sparen ;)
  donderdag 16 april 2015 @ 16:34:13 #165
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151745852
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:33 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De helft van twee Aegon Sparen ;)
*)
  donderdag 16 april 2015 @ 16:45:56 #166
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151746200
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 13:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wat er aan de hand is.. strijd tussen Noord-Europa en Zuid-Europa.. die rat van een Draghi pompt miljarden in de financiële sector waar alleen Zuid-Europa van profiteert.. de banken kunnen bijna gratis geld krijgen en zijn niet meer afhankelijk van spaargeld.. de huidige rentes zijn eigenlijk nog veel te hoog..gaan nog wel flink dalen.
Hoe verzinnen ze het om iemand uit een bijna-failliet inflatieland directeur van de ECB te maken?
censuur :O
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 16 april 2015 @ 17:00:31 #167
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151746624
e-mail van ING: "Gefeliciteerd! Uw extra beloning is onderweg"
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_151748508
In twee dagen tijd:

"Verlaging rente Aegon Sparen per 17 april 2015 "
"Argenta - Wijziging spaarrente"
"Rentewijziging ATB Internet Spaar- en Deposito Rekeningen"

Misschien moet ik er maar een paar opzeggen, dan lijkt het minder erg..
pi_151749171
quote:
9s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:17 schreef DJKoster het volgende:


Misschien moet ik er maar een paar opzeggen, dan lijkt het minder erg..
:D

Med van ing: uiterlijk 21 april wordt uw spaaractie overgemaakt..." van harte gefelicteerd, de extra beloning is voor u..."
  donderdag 16 april 2015 @ 19:13:24 #170
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151750016
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 17:00 schreef SeLang het volgende:
e-mail van ING: "Gefeliciteerd! Uw extra beloning is onderweg"
Onderweg? Komt het per post?

Hier geen email... vorig jaar vergaten ze me, ik ben benieuwd hoe hun administratie dit jaar is...
censuur :O
pi_151750597
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 18:42 schreef elkravo het volgende:
ATB naar 1,1%
quote:
9s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:17 schreef DJKoster het volgende:
In twee dagen tijd:

"Verlaging rente Aegon Sparen per 17 april 2015 "
"Argenta - Wijziging spaarrente"
"Rentewijziging ATB Internet Spaar- en Deposito Rekeningen"

Misschien moet ik er maar een paar opzeggen, dan lijkt het minder erg..
Kreeg dit bericht ook van Amsterdam Trade Bank.
Is het voor jullie een overweging om (deels) over te gaan op een deposito bij deze Russische bank?
1 jaar vast is 1,6%
2 jaar - 1,9%
3 jaar - 2,0%
4 jaar - 2,1%
5 jaar - 2,2%
pi_151750642
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 19:30 schreef Vermar het volgende:

[..]

[..]

Kreeg dit bericht ook van Amsterdam Trade Bank.
Is het voor jullie een overweging om (deels) over te gaan op een deposito bij deze Russische bank?
1 jaar vast is 1,6%
2 jaar - 1,9%
3 jaar - 2,0%
4 jaar - 2,1%
5 jaar - 2,2%
1) Ik zet niks bij de ATB op internetsparen want rente is lager dan elders

2) Ik zet ook niks bij de ATB op deposito, want als ik dat al zou willen is het lager dan elders.

Ik doe 2 jaar niks bij de ATB. Ze willen m'n geld niet.
pi_151755509
Zojuist vertelde bezoek, dat zij op een anwbvisacreditcard positief staat en erop stort en daar 2% rente ontvangt over het positieve saldo, die maandelijks bijgeschreven.
Dat staat niet op de site.
Zijn er mensen die daar meer van weten? Twee procent!?!? 8)7
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 april 2015 @ 21:35:35 #174
862 Arcee
Look closer
pi_151755652
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 21:32 schreef AnneX het volgende:
Zojuist vertelde bezoek, dat zij op een anwbvisacreditcard positief staat en erop stort en daar 2% rente ontvangt over het positieve saldo, die maandelijks bijgeschreven.
Dat staat niet op de site.
Zijn er mensen die daar meer van weten? Twee procent!?!? 8)7
quote:
http://www.anwb.nl/creditcard/rente

Als je op jouw ANWB creditcard een positief saldo hebt van meer dan ¤ 500,- ontvangt je creditrente. Deze creditrente is per 1 maart 2015 1,40% op jaarbasis. Deze rente kan wijzigen.
  donderdag 16 april 2015 @ 22:21:57 #175
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151757848
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 21:32 schreef AnneX het volgende:
Zojuist vertelde bezoek, dat zij op een anwbvisacreditcard positief staat en erop stort en daar 2% rente ontvangt over het positieve saldo, die maandelijks bijgeschreven.
Dit komt regelmatig langs in het topic. Bij fraude ben je het geld kwijt.
censuur :O
pi_151757876
Goed gevonden! Dank.
In ieder gval meer dan bij ing. c_/
pi_151764130
Wist je dat je als Basis klant een Participatie in Knab kunt kopen? Je legt dan eenmalig ¤ 5.000 in. Daarover krijg je 5% rente per jaar. Dat is jaarlijks toch al gauw ¤ 250,-; een hogere rente vind je op dit moment niet! Bovendien krijg je van ons 50% korting op het Premium pakket. Je betaalt dan maar ¤ 7,50 per maand. Je totale netto voordeel komt daarmee jaarlijks neer op ¤ 160. Niet gek toch?Wat is een Participatie?Een Knab Participatie is een achtergestelde obligatie die uitgegeven wordt door Aegon Bank. Je koopt een aandeel in Knab en helpt ons daarmee om Knab verder te laten groeien. Je legt eenmalig ¤ 5.000 in en ontvangt jaarlijks 5% rente. We keren deze rente maandelijks aan je uit. Bovendien geven we je 50% korting op je maandbedrag voor Knab Premium. Je kunt de Participatie altijd weer verkopen. Eéns per maand worden de participaties verhandeld op een interne markt. Zonder kosten.
pi_151764184
Geen mailtje van de ING gehad over de 5-per-2500-actie, maar... wel het geld binnen! :) Nice! Dat geld gaat nu ook naar een andere spaarrekening ;)
pi_151765035
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 07:56 schreef troepjepdat het volgende:
Geen mailtje van de ING gehad over de 5-per-2500-actie, maar... wel het geld binnen! :) Nice! Dat geld gaat nu ook naar een andere spaarrekening ;)
Meteen even gekeken: en yes, bij mij is het geld ook binnen!
(Ik heb overigens ook nog geen mail gehad)

Zo, de buit is binnen... nu ga ik mijn ING OranjePakket opzeggen. ;)
pi_151765220
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 07:48 schreef knaapke86 het volgende:
Wist je dat je als Basis klant een Participatie in Knab kunt kopen? Je legt dan eenmalig ¤ 5.000 in. Daarover krijg je 5% rente per jaar. Dat is jaarlijks toch al gauw ¤ 250,-; een hogere rente vind je op dit moment niet! Bovendien krijg je van ons 50% korting op het Premium pakket. Je betaalt dan maar ¤ 7,50 per maand. Je totale netto voordeel komt daarmee jaarlijks neer op ¤ 160. Niet gek toch?Wat is een Participatie?Een Knab Participatie is een achtergestelde obligatie die uitgegeven wordt door Aegon Bank. Je koopt een aandeel in Knab en helpt ons daarmee om Knab verder te laten groeien. Je legt eenmalig ¤ 5.000 in en ontvangt jaarlijks 5% rente. We keren deze rente maandelijks aan je uit. Bovendien geven we je 50% korting op je maandbedrag voor Knab Premium. Je kunt de Participatie altijd weer verkopen. Eéns per maand worden de participaties verhandeld op een interne markt. Zonder kosten.
Een achtergestelde obligatie is natuurlijk wel iets compleet anders dan sparen. En dit is het spaartopic. :9
pi_151765369
klopt :)

Maar goed, gokken doen ze toch met je geld. En rente = rente ;-)
pi_151765452
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 09:14 schreef knaapke86 het volgende:
klopt :)

Maar goed, gokken doen ze toch met je geld. En rente = rente ;-)
Alleen het risico van gokken wat de bank doet met geld op de spaarrekening wordt gedekt door ons als Nederlandse staat (garantiestelsel). En het risico van achtergestelde obligatie wordt gelopen door de obligatiehouder zelf.
pi_151765560
I know, was een grapje mensen. Neemt niet weg dat je dit bod van knab in deze tijden serieus kunt overwegen (als je toch bij de bank zit).
pi_151765664
Geld van ING is hier ook binnen. We hebben daar nu natuurlijk ook rente opgebouwd in de maand dat het geld daar heeft gestaan...

Hoe regel ik dat ik de rekening kan opzeggen maar wel einde van het jaar mijn rente krijg naar mijn normale betaalrekening bij een andere bank?
  vrijdag 17 april 2015 @ 09:34:59 #185
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151765822
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 09:22 schreef knaapke86 het volgende:
I know, was een grapje mensen. Neemt niet weg dat je dit bod van knab in deze tijden serieus kunt overwegen (als je toch bij de bank zit).
Knab heeft aanzienlijk minder klanten dan ze hadden gehoopt. Als ze failliet gaan wil je daar niet in zitten!

Hier ook:
quote:
UW EXTRA BELONING IS BINNEN.
ALSTUBLIEFT
Tegenrekening 5300031
ING gebruikt zelf duidelijk nog geen IBAN-nummers! Ik dacht dat dat verboden was door de EU? Waarom laten ze alle klanten twee keer zo veel typen, terwijl ze het zelf niet doen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 09:28 schreef TonyFeestneus het volgende:
Hoe regel ik dat ik de rekening kan opzeggen maar wel einde van het jaar mijn rente krijg naar mijn normale betaalrekening bij een andere bank?
Je kan de spaarrekening opzeggen, dan krijg je de rente direct uitbetaald.
Hoewel technisch staat er nu dat je het "Spaardoel" opzegt, blijkbaar is dat hip.

[ Bericht 29% gewijzigd door RemcoDelft op 17-04-2015 09:40:51 ]
censuur :O
pi_151765845
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 09:28 schreef TonyFeestneus het volgende:
Geld van ING is hier ook binnen. We hebben daar nu natuurlijk ook rente opgebouwd in de maand dat het geld daar heeft gestaan...

Hoe regel ik dat ik de rekening kan opzeggen maar wel einde van het jaar mijn rente krijg naar mijn normale betaalrekening bij een andere bank?
Je kunt via mijn ING de spaarrekening gewoon opheffen. De rente staat dan gelijk op de betaalrekening en kun je weer elders op een spaarrekening zetten. Heb je ook nog het rente op rente voordeel. We klagen vaak maar dit heeft de ING gewoon netjes geregeld.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 17 april 2015 @ 09:42:16 #187
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151765940
Ik heb de ING poen ook binnen :7
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_151766509
@Horsemen en RemcoDelft: Thanks, spaardoel verwijderen was de oplossing. Nu wil ik de volledige rekening opzeggen en geen klant meer zijn bij ING. Kan niet, ik moet 10 euro laten staan. WAT?

Kunnen ze dat maken? Iemand al alles opgezegd?
  vrijdag 17 april 2015 @ 10:17:21 #189
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151766638
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 10:11 schreef TonyFeestneus het volgende:
Kan niet, ik moet 10 euro laten staan. WAT?
Waar haal je dat vandaan?
censuur :O
pi_151766767
ING geeft dit aan als ik het probeer op te zeggen, de volgende melding krijg ik:

Deze rekening kunt u niet opzeggen.
Reden Er is niet voldoende saldo op de rekening om deze op te kunnen zeggen.Oplossing Er kunnen nog kosten voor uw betaalproducten in rekening worden gebracht. Deze betaalt u namelijk achteraf. Zorg daarom dat u minstens ¤10 op uw rekening heeft staan.


p.s. tevens dacht ik maar 1 kwartaal aan ze vast te zitten maar ze rekenen per dag en dan met kalender-kwartalen, toch weer net anders en daarom kan er nog 1 euro aan kosten komen ofzo... daarvoor wil ik geen 10 euro laten staan. Ik wil opzeggen en ze sturen daarna maar de rekening, ze hebben mijn adres
pi_151766970
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 10:22 schreef TonyFeestneus het volgende:
niet voldoende saldo op de rekening om deze op te kunnen zeggen.
Er staat juist in de tekst die je quote dat er NU niet voldoende saldo is om de rekening op te zeggen, je moet er minimaal ¤10,- op hebben staan. Wellicht heb je maar ¤5 gekregen van de spaaractie en voldoe je dus niet aan het minimumsaldo..?
pi_151766986
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 10:22 schreef TonyFeestneus het volgende:
ING geeft dit aan als ik het probeer op te zeggen, de volgende melding krijg ik:

Deze rekening kunt u niet opzeggen.
Reden Er is niet voldoende saldo op de rekening om deze op te kunnen zeggen.Oplossing Er kunnen nog kosten voor uw betaalproducten in rekening worden gebracht. Deze betaalt u namelijk achteraf. Zorg daarom dat u minstens ¤10 op uw rekening heeft staan.

p.s. tevens dacht ik maar 1 kwartaal aan ze vast te zitten maar ze rekenen per dag en dan met kalender-kwartalen, toch weer net anders en daarom kan er nog 1 euro aan kosten komen ofzo... daarvoor wil ik geen 10 euro laten staan. Ik wil opzeggen en ze sturen daarna maar de rekening, ze hebben mijn adres

Helaas, zo werkt het even niet.

Zet er 10 euro op en je bent er zo vanaf.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_151767152
Duidelijk. (opzich zou het niet heel gek zijn om te denken dat mochten er kosten zijn, ze die altijd op mij kunnen verhalen maar daar hebben we helaas geen waterdicht systeem voor in NL)
pi_151767761
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 10:37 schreef TonyFeestneus het volgende:
Duidelijk. (opzich zou het niet heel gek zijn om te denken dat mochten er kosten zijn, ze die altijd op mij kunnen verhalen maar daar hebben we helaas geen waterdicht systeem voor in NL)
Om dit te voorkomen had ik direct na het openen van mijn ING OranjePakket al 2x ¤4,10 gestort (want 2 kwartalen... we zitten nu al een paar weken in kwartaal 2). Dit zodat ING 2x de kwartaalkosten af kan schrijven.

Ik heb mijn ING gebruikersnaam nu niet bij me, maar ik ga de rekening dit weekend ook opzeggen. Waarschijnlijk loop ik dan ook tegen het ¤10 minimum aan. Maar goed, het restant saldo boekt ING na de eindafrekening toch weer netjes terug naar je (doorgegeven) tegenrekening.

En ik ben het (voor de verandering ;) ) wel eens met de ING: dat ze een minimum bedrag op je rekening willen hebben voor kosten van het betaalpakket. Dit is na afloop natuurlijk (met alleen NAW gegevens) nooit meer op je te verhalen. En voor die paar Euro sturen ze ook geen incassobureau op je af.
pi_151779529
UW EXTRA BELONING IS BINNEN.
ALSTUBLIEFT
ING BANK NV Spaaractie
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 17 april 2015 @ 19:02:04 #196
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151780540
Ik heb trouwens iets ontdekt met die ING actie. Door een foutje had ik tussentijds wat geld van mijn rekening gehaald waardoor ik volgens de regels minder bonus zou krijgen. Een dag later heb ik dat geld weer teruggestort, maar ik verwachtte daardoor een lagere bonus. Echter, ik kreeg toch het hele bedrag.

Het lijkt er dus op dat het geld helemaal niet een maand moet blijven staan maar dat ze gewoon twee meetpunten hebben: het begin van de actie en een maand later. Als dit klopt dan kun je tussentijds je geld op een rekening met hogere rente zetten c_/
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_151783261
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 09:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

ING gebruikt zelf duidelijk nog geen IBAN-nummers! Ik dacht dat dat verboden was door de EU? Waarom laten ze alle klanten twee keer zo veel typen, terwijl ze het zelf niet doen?

[..]

Betalingen die ING binnen de bank zelf doet hoeven niet via SEPA te gaan, en gaan niet via het bankennetwerk in Europa, en dus niet via IBAN. Dit is een soort interne betaling.
  vrijdag 17 april 2015 @ 20:23:54 #198
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151783427
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 20:20 schreef elkravo het volgende:
Betalingen die ING binnen de bank zelf doet hoeven niet via SEPA te gaan, en gaan niet via het bankennetwerk in Europa, en dus niet via IBAN. Dit is een soort interne betaling.
Waarom kan dat dan niet als ik zelf een overschrijving doe?
censuur :O
pi_151783533
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 20:23 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waarom kan dat dan niet als ik zelf een overschrijving doe?
Omdat jouw betalingen via het "SEPA-netwerk" gaan... jij bent ook geen bank.
  vrijdag 17 april 2015 @ 22:03:16 #200
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151787828
Als de bank zelf het buiten SEPA om kan doen, kan dat van klant-naar-klant van die eigen bank toch net zo goed? Ik ben niet overtuigd...
censuur :O
pi_151791914
Als Remco niks meer heeft om over te zeiken moeten we een ambulance bellen denk ik. :P
  zaterdag 18 april 2015 @ 08:18:17 #202
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151794725
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 april 2015 00:02 schreef k_man het volgende:
Als Remco niks meer heeft om over te zeiken moeten we een ambulance bellen denk ik. :P
Heb je niks anders te doen dan in diverse topics tegen me aan te zeiken? Je kan werkelijk nergens ontopic reageren he... Open een topic in KLB!
censuur :O
  zaterdag 18 april 2015 @ 10:05:05 #203
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151795745
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 08:18 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Heb je niks anders te doen dan in diverse topics tegen me aan te zeiken? Je kan werkelijk nergens ontopic reageren he... Open een topic in KLB!
Ik heb even in zijn pohi gekeken maar kon zo snel niks schokkends vinden hoor...
pi_151796358
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 08:18 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Heb je niks anders te doen dan in diverse topics tegen me aan te zeiken? Je kan werkelijk nergens ontopic reageren he... Open een topic in KLB!
Ik bedoel maar... :D
pi_151797060
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 22:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Als de bank zelf het buiten SEPA om kan doen, kan dat van klant-naar-klant van die eigen bank toch net zo goed? Ik ben niet overtuigd...
Tja ik kan jou niet overtuigen van het feit dat jij geen bank bent.
pi_151849607
Be curious, not judgmental
pi_151849679
quote:
1e ding wat ik dacht "shit, ze gaan hun geld ergens anders vandaan halen."
pi_151850219
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 11:04 schreef Ton76 het volgende:

[..]

Om dit te voorkomen had ik direct na het openen van mijn ING OranjePakket al 2x ¤4,10 gestort (want 2 kwartalen... we zitten nu al een paar weken in kwartaal 2). Dit zodat ING 2x de kwartaalkosten af kan schrijven.

Ik heb mijn ING gebruikersnaam nu niet bij me, maar ik ga de rekening dit weekend ook opzeggen. Waarschijnlijk loop ik dan ook tegen het ¤10 minimum aan. Maar goed, het restant saldo boekt ING na de eindafrekening toch weer netjes terug naar je (doorgegeven) tegenrekening.

En ik ben het (voor de verandering ;) ) wel eens met de ING: dat ze een minimum bedrag op je rekening willen hebben voor kosten van het betaalpakket. Dit is na afloop natuurlijk (met alleen NAW gegevens) nooit meer op je te verhalen. En voor die paar Euro sturen ze ook geen incassobureau op je af.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 10:22 schreef TonyFeestneus het volgende:
ING geeft dit aan als ik het probeer op te zeggen, de volgende melding krijg ik:

Deze rekening kunt u niet opzeggen.
Reden Er is niet voldoende saldo op de rekening om deze op te kunnen zeggen.Oplossing Er kunnen nog kosten voor uw betaalproducten in rekening worden gebracht. Deze betaalt u namelijk achteraf. Zorg daarom dat u minstens ¤10 op uw rekening heeft staan.

p.s. tevens dacht ik maar 1 kwartaal aan ze vast te zitten maar ze rekenen per dag en dan met kalender-kwartalen, toch weer net anders en daarom kan er nog 1 euro aan kosten komen ofzo... daarvoor wil ik geen 10 euro laten staan. Ik wil opzeggen en ze sturen daarna maar de rekening, ze hebben mijn adres

Ter info: Het lukte mij zojuist wel (met alleen ¤4,10 als saldo) om de ING rekening op te zeggen... ik heb dus geen ¤10 gestort.
pi_151851197
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 08:26 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

1e ding wat ik dacht "shit, ze gaan hun geld ergens anders vandaan halen."
Waarschijnlijk de inkomsten uit het vermogen (rendementswinsten, spaarrente, e.d.) belasten. Zoals Selang hier ook al een keer zei, als ze het aanpassen als de bubbel barst dan kan de overheid flink verdienen aan het herstel wat daarna volgt.

Als ze het aanpassen, dan zal het natuurlijk wel in het voordeel zijn van vadertje staat.
pi_151866198
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 08:26 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

1e ding wat ik dacht "shit, ze gaan hun geld ergens anders vandaan halen."
Natuurlijk... als het niet linksom binnenkomt - dan wordt het toch rechtsom?
pi_151878071
"Flinke" renteverlaging bij ICBC. Snel nog een deposito afsluiten?

pi_151909438
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 09:48 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Waarschijnlijk de inkomsten uit het vermogen (rendementswinsten, spaarrente, e.d.) belasten. Zoals Selang hier ook al een keer zei, als ze het aanpassen als de bubbel barst dan kan de overheid flink verdienen aan het herstel wat daarna volgt.

Als ze het aanpassen, dan zal het natuurlijk wel in het voordeel zijn van vadertje staat.
Ben inderdaad benieuwd, want mag je dan verliezen verrekenen met toekomstige vermogenswinsten. En hoe kun je dat berekenen als je vanuit je vermogen ook consumptieve bestedingen doet ?
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_151915424
Het gaat toch beter met de economie, waarom gaat de rente dan nog steeds omlaag? Proberen ze ons soms deposito's aan te smeren om daarna de rente weer te laten stijgen?
pi_151915521
U heeft 'm door. Tijd weer voor de oude sok. Weet je zeker dat De Bank er geen kosten vanaf kan trekken om zichzelf elke keer te verrijken. Bedoel waarom je spaargeld bij de Bank installeren als ze toch alleen maar geld eraf halen en je het netzo goed thuis kan bewaren. Rente krijg je toch niet.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 22 april 2015 @ 10:39:30 #215
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151917005
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 22:35 schreef roadrats het volgende:

[..]

Ben inderdaad benieuwd, want mag je dan verliezen verrekenen met toekomstige vermogenswinsten. En hoe kun je dat berekenen als je vanuit je vermogen ook consumptieve bestedingen doet ?
Heeft niets met bestedingen te maken. Een gerealiseerd verlies levert dan gewoon een tax credit op die je later kunt verrekenen met winst die je daarna maakt. Dus bijvoorbeeld in 2015 ¤10.000 verlies dan betaal je geen belasting. In 2016 ¤15.000 winst, dan betaal je belasting over ¤15.000-¤10.000=¤5.000 (minus de belastingvrije drempel). Zo werkt dat hier in Engeland.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 22 april 2015 @ 20:14:17 #216
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_151936201
De spaarrente is dus gewoon al sinds 2008 aan het dalen he… zucht.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_151936940
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 09:34 schreef Loekie1 het volgende:
Het gaat toch beter met de economie, waarom gaat de rente dan nog steeds omlaag?
Omdat de banken ons spaargeld niet nodig hebben. Zolang de ECB haar rente niet verhoogt zal de spaarrente wel bedroevend laag blijven.
pi_151937005
quote:
6s.gif Op woensdag 22 april 2015 09:39 schreef Iwanius het volgende:
U heeft 'm door. Tijd weer voor de oude sok.
En dan eet de hond je oude sok op en ben je alles kwijt :)
pi_151937061
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 20:34 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Omdat de banken ons spaargeld niet nodig hebben. Zolang de ECB haar rente niet verhoogt zal de spaarrente wel bedroevend laag blijven.
de Fed gaat naar verluid vanaf september de rente om de 2 maanden met 25 basispunten verhogen totdat in 2017 de rente 3,5% is, de ECB zal mee omhoog moeten om de euro te redden ( als ze dit niet doen dan daalt de euro naar 60 dollarcent ) en de ECB rente is zo ongeveer waar de spaarrente op is gebaseerd , dus tot september gaan de dalingen door en daarna blijft het gelijk en stijgt het weer een beetje, waarschijnlijk
  woensdag 22 april 2015 @ 20:53:22 #220
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_151937889
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 20:37 schreef arjan1112 het volgende:
de ECB zal mee omhoog moeten om de euro te redden ( als ze dit niet doen dan daalt de euro naar 60 dollarcent )
De ECB wordt helemaal blij van zo'n goedkope euro, die gaan echt niets doen om dat te voorkomen. Belangen van de ECB zijn geheel anders dan belangen van de inwoners.
censuur :O
pi_151939088
Mja dan moet je dollars kopen, als je dat echt gelooft
pi_151947863
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 20:37 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

de Fed gaat naar verluid vanaf september de rente om de 2 maanden met 25 basispunten verhogen totdat in 2017 de rente 3,5% is, de ECB zal mee omhoog moeten om de euro te redden ( als ze dit niet doen dan daalt de euro naar 60 dollarcent ) en de ECB rente is zo ongeveer waar de spaarrente op is gebaseerd , dus tot september gaan de dalingen door en daarna blijft het gelijk en stijgt het weer een beetje, waarschijnlijk
Waarom zou de fed dat gaan doen? Het gaat helemaal niet zo super in de VS
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_151953747
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 09:34 schreef Loekie1 het volgende:
Het gaat toch beter met de economie, waarom gaat de rente dan nog steeds omlaag? Proberen ze ons soms deposito's aan te smeren om daarna de rente weer te laten stijgen?
Omdat burgers tot op het bot uitgeknepen moeten worden. Ze hebben geen zak meer te zeggen. :')
pi_151974889
NIBC Direct gaat van 1,4 naar 1,25%.
pi_151991115
Ing ook naar 0,9%
pi_152000144
Het armageddon van dit stelsel is waarschijnlijk gewoon aanstaande.

Met dank aan de politici die ons het gedrocht van de euro door de strot hebben geduwd. :W

[ Bericht 48% gewijzigd door Webschip op 24-04-2015 21:23:53 ]
pi_152001031
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 15:31 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ing ook naar 0,9%
Afhankelijk van de hoogte van het saldo kan het ook 1,2% zijn.
  vrijdag 24 april 2015 @ 22:54:32 #228
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_152003313
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 21:13 schreef Webschip het volgende:
Het armageddon van dit stelsel is waarschijnlijk gewoon aanstaande.

Met dank aan de politici die ons het gedrocht van de euro door de strot hebben geduwd. :W
De euro is eerder een symptoom dan een oorzaak. Het zou denk ik weinig gescheeld hebben voor ons, nu hebben we het geluk nog dat de export aantrekkelijk is door de lage koers, dat was misschien anders geweest als we de Deutschmark nog hadden.

Het ziet er wel triest uit wat betreft rentes, erg jammer. Dan maar zoveel mogelijk aflossen. Heb ook niet vele vertrouwen in beleggingen op de korte termijn.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_152004154
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 22:54 schreef finsdefis het volgende:
Het ziet er wel triest uit wat betreft rentes, erg jammer. Dan maar zoveel mogelijk aflossen. Heb ook niet vele vertrouwen in beleggingen op de korte termijn.
Tja aflossen is misschien een beter alternatief dan sparen ja maar met 2,7% hypotheek rente is dat nou ook geen echte vetpot.

5 jaar geleden wilde ik nog aflossen op mijn aflossingsvrije deel maar nu ben ik er van overtuigd dat zelfs een pessimistisch rendement over 20 jaar beleggen op de beurs mee meer gaat opleveren.
  vrijdag 24 april 2015 @ 23:35:32 #230
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_152004252
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 23:31 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Tja aflossen is misschien een beter alternatief dan sparen ja maar met 2,7% hypotheek rente is dat nou ook geen echte vetpot.

5 jaar geleden wilde ik nog aflossen op mijn aflossingsvrije deel maar nu ben ik er van overtuigd dat zelfs een pessimistisch rendement over 20 jaar beleggen op de beurs mee meer gaat opleveren.
Tja ik ben redelijk risico-avers dus ik spreid het redelijk en heb maar een klein deel in beleggingen tot nu toe. Maar de deposito's zijn echt om te huilen, elke keer als ik weer een depositootje open na wat gespaard te hebben is de rente weer lager :(
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_152005465
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 21:40 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Afhankelijk van de hoogte van het saldo kan het ook 1,2% zijn.
Als je zo'n saldo hebt zet je het elders neer tegen 1,5% :P
pi_152007173
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 00:36 schreef elkravo het volgende:

[..]

Als je zo'n saldo hebt zet je het elders neer tegen 1,5% :P
Ja, altijd opties genoeg maar daar ging dit niet over 😉.
pi_152007322
Die 0.9% rente die we vanaf 29 april bij de ING krijgen is zo triest dat het bijna grappig is... En kunnen ze niet eindelijk iets doen aan hun brij van rekeningen?

• De Profijtrekening opheffen, bijvoorbeeld? Die biedt toch hetzelfde als de Oranje Spaarrekening? Het enige verschil is dat je bij de Profijtrekening minimaal 25K EUR er op moet hebben staan.

• De Unicef Spaarrekening is trouwens ook hetzelfde als de Oranje Spaarrekening... Al gaat daarbij dan nog "gratis" 0.1% naar Unicef.

• De Toprekening moeten ze al helemaal opdoeken, aangezien je daar alleen die vaste, lage(!) rente hebt, hoeveel je er ook op zet... En alsnog krijgt die rekening op de ING-site positieve recensies!

/rant :P

[ Bericht 0% gewijzigd door troepjepdat op 25-04-2015 08:36:11 ]
pi_152007462
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 08:11 schreef troepjepdat het volgende:
Die 0.9% rente die we vanaf 29 april bij de ING krijgen is zo triest dat het bijna grappig is... En kunnen ze niet eindelijk iets doen aan hun brij van rekeningen?

• De Profijtrekening opheffen, bijvoorbeeld? Die biedt toch hetzelfde als de Oranje Spaarrekening? Het enige verschil is dat je bij de Profijtrekening minimaal 25K EUR er op moet hebben staan.

• De Unicef Spaarrekening is trouwens ook hetzelfde als de Oranje Spaarrekening... Al gaat daarbij dan nog "gratis" 0.1% naar Unicef.

• De Toprekening moeten ze al helemaal opdoeken, aangezien je daar alleen die vaste, lage(!) rente hebt, hoeveel je er ook op zet... En alsnog krijgt die rekening op de ING-site positieve recensies!

/rant :P
Die profijt rekening is handig voor ING zelf. Er zijn heel wat mensen die geld storten op een rekening en er heel lang niet meer naar kijken. ING heeft best lang een beleid gehad om nieuwe tropische varianten te bedenken met goede rentes. Deze werden dan al snel weer afgebouwd.

Zelf heb ik nog steeds een toprekening. Ik weet dat de algemene voorwaarden voor deze rekening anders zijn. ING doet er ook van alles aan elke keer bij mij om die rekening te laten sluiten. Dus ik hou hem nog even aan :)
pi_152007956
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 08:11 schreef troepjepdat het volgende:
Die 0.9% rente die we vanaf 29 april bij de ING krijgen is zo triest dat het bijna grappig is... En kunnen ze niet eindelijk iets doen aan hun brij van rekeningen?

• De Profijtrekening opheffen, bijvoorbeeld? Die biedt toch hetzelfde als de Oranje Spaarrekening? Het enige verschil is dat je bij de Profijtrekening minimaal 25K EUR er op moet hebben staan.

• De Unicef Spaarrekening is trouwens ook hetzelfde als de Oranje Spaarrekening... Al gaat daarbij dan nog "gratis" 0.1% naar Unicef.

• De Toprekening moeten ze al helemaal opdoeken, aangezien je daar alleen die vaste, lage(!) rente hebt, hoeveel je er ook op zet... En alsnog krijgt die rekening op de ING-site positieve recensies!

/rant :P
Tsja, sparen bij ING is toch absoluut niet rendabel. Het is dat ik mijn betaalrekening er heb lopen en daardoor een klein bedrag op de spaarrekening heb staan, maar ik ga in de toekomst overstappen naar ASN Bank. Ik wil de ING niet meer steunen, kansloze bank, maar ja, conservatisme en gemak heeft me er tot nu toe nog gehouden.

Rabobank zit trouwens al een half jaar op 0,9%, dus de grootste bang ING heeft de boot nog lang afgehouden.

Ik weet nog wel toen ik een toprekening opende bij ING. Kreeg ik volgens mij 4,25% rente op. :o
pi_152007959
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 08:11 schreef troepjepdat het volgende:
Die 0.9% rente die we vanaf 29 april bij de ING krijgen is zo triest dat het bijna grappig is... En kunnen ze niet eindelijk iets doen aan hun brij van rekeningen?

• De Profijtrekening opheffen, bijvoorbeeld? Die biedt toch hetzelfde als de Oranje Spaarrekening? Het enige verschil is dat je bij de Profijtrekening minimaal 25K EUR er op moet hebben staan.


/rant :P
Ik ben met je eens dat er wel wat samengevoegd kan worden. Overigens, profijtrekening heeft nog wel een klein verschilletje met bijvoorbeeld de oranjerekenig. Bij de profijtrekening krijg je nog gewoon maandelijks een gratis afschrift opgestuurd bij de oranjerekening niet 😃
pi_152008759
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 april 2015 09:49 schreef Ill-Skillz het volgende:

Ik weet nog wel toen ik een toprekening opende bij ING. Kreeg ik volgens mij 4,25% rente op. :o
Idd en je moest als voorwaarde je salaris bij de ING laten storten. Ik neem aan dat die voorwaarde er niet meer is.
sig verwijderd door FA
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 25 april 2015 @ 10:58:16 #238
78918 SeLang
Black swans matter
pi_152008994
Die lage rente is niet de schuld van ING he. De banken zijn zelf ook slachtoffer van die veel te lage rentes want hun marges gaan eraan. Wat moet je doen als bank als je 0,2% boete moet betalen aan de centrale bank als je "overtollige" cash hebt die je niet kunt uitlenen?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_152009178
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 april 2015 09:49 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Tsja, sparen bij ING is toch absoluut niet rendabel. Het is dat ik mijn betaalrekening er heb lopen en daardoor een klein bedrag op de spaarrekening heb staan, maar ik ga in de toekomst overstappen naar ASN Bank. Ik wil de ING niet meer steunen, kansloze bank, maar ja, conservatisme en gemak heeft me er tot nu toe nog gehouden.
Dit ja. Ik ben best tevreden over de spaarrekening bij de ing maar kijk ernaar zonder naar de rente te kijken. Dat is bankonafhankelijk zoals selang ook zegt.

De service is prima bij de ing. Zodra ik teveel geld op mijn spaarrekening dreig te krijgen krijg ik een bericht en weet om dat ik het overtollige deel kan gaan uitgeven aan beter renderende zaken.

Dat ing het spaardoel noemt is maar net wat voor een naam je aan het beestje geeft :)
pi_152009586
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 april 2015 10:58 schreef SeLang het volgende:
Die lage rente is niet de schuld van ING he. De banken zijn zelf ook slachtoffer van die veel te lage rentes want hun marges gaan eraan. Wat moet je doen als bank als je 0,2% boete moet betalen aan de centrale bank als je "overtollige" cash hebt die je niet kunt uitlenen?
Ik snap dat de rente heus laag moet zijn als de centrale banken de laagste rentestanden ooit hanteren en dat regelgeving sommige banken harder treft dan voorheen. Maar dit alles is een gevolg van de puinhoop die grotendeels door de banken met hun ongezonde leningen en woekerpolissen zijn veroorzaakt.

Ik weiger dan ook banken als slachtoffer te zien in deze kwestie. Tevens zijn het de grootste banken die de laagste rentes uitgeven, omdat ze volzitten met 'slapers'. Ook kunnen de banken zelf ook voor een schijntje geld lenen. Spaarkant afknijpen met 0,9% terwijl de hypotheekrentes nog steeds hoog zijn te noemen in vergelijking met onze oosterburen ('kartelafspraken', aldus sommige kranten).

Consumenten zijn de verliezers op alle fronten. Ze (we?) krijgen een waardeloze rente; hypotheeknormen worden aangescherpt (door overheid maar ook door banken zelf, probeer als ondernemer maar eens aan een lening te komen); de banken speculeren op en profiteren van zaken die het daglicht niet kunnen verdragen en wanneer het dan uiteindelijk fout dreigt te gaan worden ze gered met belastinggeld wat in een eerder stadium al opgebracht was door de consument.

:')
pi_152009727
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 08:11 schreef troepjepdat het volgende:
Die 0.9% rente die we vanaf 29 april bij de ING krijgen is zo triest dat het bijna grappig is... En kunnen ze niet eindelijk iets doen aan hun brij van rekeningen?

• De Profijtrekening opheffen, bijvoorbeeld? Die biedt toch hetzelfde als de Oranje Spaarrekening? Het enige verschil is dat je bij de Profijtrekening minimaal 25K EUR er op moet hebben staan.

• De Unicef Spaarrekening is trouwens ook hetzelfde als de Oranje Spaarrekening... Al gaat daarbij dan nog "gratis" 0.1% naar Unicef.

• De Toprekening moeten ze al helemaal opdoeken, aangezien je daar alleen die vaste, lage(!) rente hebt, hoeveel je er ook op zet... En alsnog krijgt die rekening op de ING-site positieve recensies!

/rant :P
De rentes en voorwaarden van de Toprekening en Profijtrekening zijn hetzelfde als de Oranjerekening (tot voor kort in ieder geval; heb niet recent gekeken).
pi_152009975
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 april 2015 11:29 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Ik snap dat de rente heus laag moet zijn als de centrale banken de laagste rentestanden ooit hanteren en dat regelgeving sommige banken harder treft dan voorheen. Maar dit alles is een gevolg van de puinhoop die grotendeels door de banken met hun ongezonde leningen en woekerpolissen zijn veroorzaakt.

Ik weiger dan ook banken als slachtoffer te zien in deze kwestie. Tevens zijn het de grootste banken die de laagste rentes uitgeven, omdat ze volzitten met 'slapers'. Ook kunnen de banken zelf ook voor een schijntje geld lenen. Spaarkant afknijpen met 0,9% terwijl de hypotheekrentes nog steeds hoog zijn te noemen in vergelijking met onze oosterburen ('kartelafspraken', aldus sommige kranten).

Consumenten zijn de verliezers op alle fronten. Ze (we?) krijgen een waardeloze rente; hypotheeknormen worden aangescherpt (door overheid maar ook door banken zelf, probeer als ondernemer maar eens aan een lening te komen); de banken speculeren op en profiteren van zaken die het daglicht niet kunnen verdragen en wanneer het dan uiteindelijk fout dreigt te gaan worden ze gered met belastinggeld wat in een eerder stadium al opgebracht was door de consument.

:')
Dat de banken geen slachtoffer zijn klopt helemaal.. heb pas het zeer lezenswaardige boekje 'Dit kan niet waar zijn' van Joris Luyendijk gelezen.. over zijn ervaringen in de City in Londen. Afgaan op de inhoud van 1 boek is wat kort door de bocht misschien, maar het geeft wel een indruk hoe de financiële sector in elkaar zit.. en die is behoorlijk ziek als je het mij vraagt.

pi_152010082
De overheid gelooft nog steeds teveel in de markt. Dit zijn geen dingen die daar thuishoren.
pi_152010155
Gaan ze de regels voor hypotheekverstrekking nog strenger maken. Kunnen ze nog moeilijker hun geld wegzetten. Ondernemers weten ook niet aan geld te komen. :')

Iemand met anderhalve hersencel kan toch begrijpen dat dit toch het paard achter de wagen is? |:(

"Topbestuurders" met idiote salarissen :W
  zaterdag 25 april 2015 @ 12:23:57 #245
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_152010816
Als mensen gewoon hun bank eens ontrouw worden...
pi_152011775
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 april 2015 11:29 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Ik snap dat de rente heus laag moet zijn als de centrale banken de laagste rentestanden ooit hanteren en dat regelgeving sommige banken harder treft dan voorheen. Maar dit alles is een gevolg van de puinhoop die grotendeels door de banken met hun ongezonde leningen en woekerpolissen zijn veroorzaakt.

Ik weiger dan ook banken als slachtoffer te zien in deze kwestie. Tevens zijn het de grootste banken die de laagste rentes uitgeven, omdat ze volzitten met 'slapers'. Ook kunnen de banken zelf ook voor een schijntje geld lenen. Spaarkant afknijpen met 0,9% terwijl de hypotheekrentes nog steeds hoog zijn te noemen in vergelijking met onze oosterburen ('kartelafspraken', aldus sommige kranten).

Consumenten zijn de verliezers op alle fronten. Ze (we?) krijgen een waardeloze rente; hypotheeknormen worden aangescherpt (door overheid maar ook door banken zelf, probeer als ondernemer maar eens aan een lening te komen); de banken speculeren op en profiteren van zaken die het daglicht niet kunnen verdragen en wanneer het dan uiteindelijk fout dreigt te gaan worden ze gered met belastinggeld wat in een eerder stadium al opgebracht was door de consument.

:')
Ik denk zeker dat de banken geen slachtoffer zijn echter de consumenten ook niet. Neem als voorbeeld de top hypotheken met geld lenen tot 100, 110, 120 ja zelfs wel 130% van de waarde. Als je een beetje hersen hebt begin je daar zelf natuurlijk niet aan maar vele deden dat wel en nu zielig doen dat hun huis onderwater staat en geholpen willen worden. Ja, dag! Toch echt eigen schuld hoor.
pi_152011927
Zou het niet wat zijn als er meer aanbod en concurrentie qua banken zou zijn? Waarom beginnen Duitse, Franse of Britse banken geen consumenten-bank in Nederland, gewoon als concurrentie met de bestaande banken?
pi_152011996
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 13:18 schreef elkravo het volgende:
Zou het niet wat zijn als er meer aanbod en concurrentie qua banken zou zijn? Waarom beginnen Duitse, Franse of Britse banken geen consumenten-bank in Nederland, gewoon als concurrentie met de bestaande banken?
Geen cent aan te verdienen.
so long and thanks for all the fish
pi_152013241
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 13:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik denk zeker dat de banken geen slachtoffer zijn echter de consumenten ook niet. Neem als voorbeeld de top hypotheken met geld lenen tot 100, 110, 120 ja zelfs wel 130% van de waarde. Als je een beetje hersen hebt begin je daar zelf natuurlijk niet aan maar vele deden dat wel en nu zielig doen dat hun huis onderwater staat en geholpen willen worden. Ja, dag! Toch echt eigen schuld hoor.
Het lenen van een tophypotheek is natuurlijk oerstom. Als die huizen onderwater staan is het inderdaad de eigen schuld en moet men maar op de blaren zitten, d.w.z. netjes blijven betalen en extra aflossen.

Echter hebben de banken hier maar al te graag aan meegewerkt (DSB) zelfs wanneer duidelijk was wanneer de lening over lange termijn niet te dragen was door de afnemer (cfr. de Amerikaanse hypotheekcrisis) en de Nederlandse banken (ING) deden maar al te graag mee aan deze zeepbel. En toen ING en ABN klapten, werden zij wél geholpen door de overheid, maar Jan met de pet kan fluiten naar hulp. Zelfs NHG bleek de voorwaarden wel heel rigide te interpreteren voor deze burgers.

Nu snap ik heus wel dat er grote belangen waren bij het redden van de banken (spaargeld), maar toch zou het rechtvaardiger zijn geweest als de banken failliet waren gegaan en iedereen vgewoon voor 100.000 euro via het DGS zou zijn geholpen. Dat had het aanzienlijk minder belastinggeld gekost. Toch?

Ik zou het helemaal niet zo'n gek idee vinden als ABN gewoon in handen van de staat blijft. Maak er een mooi concurrerend staatsbankje van, met lage hypotheekrentes en betrouwbare bedrijfsvoerders. Dan kan de staat ieder jaar 400 miljoen afromen, en dan kom je ook vanzelf aan de 20 miljard. Het duurt alleen wat langer. Ik zou morgen overstappen.
pi_152013953
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 april 2015 14:03 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Het lenen van een tophypotheek is natuurlijk oerstom. Als die huizen onderwater staan is het inderdaad de eigen schuld en moet men maar op de blaren zitten, d.w.z. netjes blijven betalen en extra aflossen.

Echter hebben de banken hier maar al te graag aan meegewerkt (DSB) zelfs wanneer duidelijk was wanneer de lening over lange termijn niet te dragen was door de afnemer (cfr. de Amerikaanse hypotheekcrisis) en de Nederlandse banken (ING) deden maar al te graag mee aan deze zeepbel. En toen ING en ABN klapten, werden zij wél geholpen door de overheid, maar Jan met de pet kan fluiten naar hulp. Zelfs NHG bleek de voorwaarden wel heel rigide te interpreteren voor deze burgers.

Nu snap ik heus wel dat er grote belangen waren bij het redden van de banken (spaargeld), maar toch zou het rechtvaardiger zijn geweest als de banken failliet waren gegaan en iedereen vgewoon voor 100.000 euro via het DGS zou zijn geholpen. Dat had het aanzienlijk minder belastinggeld gekost. Toch?

Ik zou het helemaal niet zo'n gek idee vinden als ABN gewoon in handen van de staat blijft. Maak er een mooi concurrerend staatsbankje van, met lage hypotheekrentes en betrouwbare bedrijfsvoerders. Dan kan de staat ieder jaar 400 miljoen afromen, en dan kom je ook vanzelf aan de 20 miljard. Het duurt alleen wat langer. Ik zou morgen overstappen.
Ik begon ook te zeggen, de banken zijn zeker geen slachtoffer. Het is inderdaad zo dat er een aantal banken geholpen zijn. DSB hebben ze natuurlijk wel gewoon laten klappen en de bedragen die uitbetaald zijn via het dgs moeten dan natuurlijk wel opgebracht worden door de gezamenlijke banken die het minder slecht gedaan hebben. De vraag is hoe eerlijk dat is.
De geholpen banken zoals de ING hebben het overgrote deel of de ING zelfs de gehele lening met een woekerrente aan de overheid terug betaald dus voor dat deel zijn de belastingbetalers er niet slechter van geworden.
De ABN AMRO, ja dat gaat echt geld kosten. Mijns inziens moet het op termijn gewoon verkocht worden. Als het namelijk een concurrerende bank in overheids eigendom zou worden/blijven dan zullen de overige banken daar dus oneerlijke concurrentie van ondervinden, het aantal banken zal dan nog verder afnemen alsmede de concurrentie, laat staan dat zich hier nog een buitenlandse bank zich zal vestiging. Je geeft het zelf al aan, je zou zo overstappen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 25 april 2015 @ 15:27:58 #251
78918 SeLang
Black swans matter
pi_152015066
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 14:34 schreef Horsemen het volgende:

De geholpen banken zoals de ING hebben het overgrote deel of de ING zelfs de gehele lening met een woekerrente aan de overheid terug betaald dus voor dat deel zijn de belastingbetalers er niet slechter van geworden.
Met alle respect, maar dit is een drogredenering die ik vaker lees (en uiteraard vooral gebezigd door politici). De overheid heeft namelijk niet alleen maar "een lening met een woekerrente" aan ING verstrekt maar in feite een faillissements verzekering aan ING verstrekt tegen een prijs die ver onder de marktwaarde lag. Dat is precies de reden waarom de overheid dit heeft gedaan en niet een of andere marktpartij. Dat die verzekering in het geval van ING uiteindelijk niet heeft hoeven uitkeren neemt niet weg dat de belastingbetaler hier dus keihard is genaaid.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_152015374
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 15:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Met alle respect, maar dit is een drogredenering die ik vaker lees (en uiteraard vooral gebezigd door politici). De overheid heeft namelijk niet alleen maar "een lening met een woekerrente" aan ING verstrekt maar in feite een faillissements verzekering aan ING verstrekt tegen een prijs die ver onder de marktwaarde lag. Dat is precies de reden waarom de overheid dit heeft gedaan en niet een of andere marktpartij. Dat die verzekering in het geval van ING uiteindelijk niet heeft hoeven uitkeren neemt niet weg dat de belastingbetaler hier dus keihard is genaaid.
Dat is volstrekte onzin maar dat weet zelf natuurlijk ook wel. Het alternatief was natuurlijk nooit een"verzekering" geworden maar dat ze zouden omvallen. Dan had het de belastingbetalers pas geld gaan kosten.
We gaan het vast niet eens worden en dat geeft ook niet. Ik stop van mijn kant de discussie.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 25 april 2015 @ 16:06:37 #253
78918 SeLang
Black swans matter
pi_152015899
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 15:42 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is volstrekte onzin maar dat weet zelf natuurlijk ook wel. Het alternatief was natuurlijk nooit een"verzekering" geworden maar dat ze zouden omvallen. Dan had het de belastingbetalers pas geld gaan kosten.
We gaan het vast niet eens worden en dat geeft ook niet. Ik stop van mijn kant de discussie.
O ja, daarom heeft het de ING obligatiehouders, die volgens normale marktprincipes het bokje waren geweest, geen cent gekost. Zelfs de aandeelhouders hebben een deel van hun geld terug.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_152016495
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 april 2015 16:06 schreef SeLang het volgende:

[..]

O ja, daarom heeft het de ING obligatiehouders, die volgens normale marktprincipes het bokje waren geweest, geen cent gekost. Zelfs de aandeelhouders hebben een deel van hun geld terug.
Een deel? Nagenoeg alles.
so long and thanks for all the fish
pi_152029962
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 16:31 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Een deel? Nagenoeg alles.
En terecht. Daar hebben ze ook de risico's voor genomen om het aandeel te houden en niet de bank te laten vallen. Het had ook een ABN AMRO gevalletje kunnen worden waarbij ze het risico liepen om alles kwijt te raken.
pi_152032331
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 00:28 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En terecht. Daar hebben ze ook de risico's voor genomen om het aandeel te houden en niet de bank te laten vallen. Het had ook een ABN AMRO gevalletje kunnen worden waarbij ze het risico liepen om alles kwijt te raken.
Excuse me? Dat risico heeft de staat gelopen. In plaats van een lening te verstrekken en alleen slechte risico's te lopen, hadden ze de bestaande aandeelhouders zeer vergaand (99%) moeten verwateren, zodat ze niet alleen de slechte, maar ook de goede risico's liepen.
so long and thanks for all the fish
pi_152032461
Vraagje over de bonusrente van de abn. Staat dat je over het bedrag dat je op 30-12 op je rekening hebt staan het jaar erop 0,45% bonus krijgt. Moet je evengoed dat bedrag het hele jaar erop laten staan? Zou anders makkelijk bonus cashen zijn.
GGGG
pi_152032489
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 07:50 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Excuse me? Dat risico heeft de staat gelopen. In plaats van een lening te verstrekken en alleen slechte risico's te lopen, hadden ze de bestaande aandeelhouders zeer vergaand (99%) moeten verwateren, zodat ze niet alleen de slechte, maar ook de goede risico's liepen.
99% verwateren, zou kunnen. Dan zou het ook weer hersteld zijn in het geval van ING, aangezien het in het geval van de ING vooral een tijdelijk kas tekort was. Maar goed, de waarheid is pijnlijk en je ziet hoe het gelopen is en dat is de "nieuwe" werkelijkheid geworden.
Sorry dat ik een van de weinige mensen ben die vinden dat de ING het nog niet zo heel slecht gedaan heeft maar het kan natuurlijk altijd véél beter, dat is zeker zo 😊.
  zondag 26 april 2015 @ 09:06:03 #259
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_152032684
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 08:30 schreef einszweiachtung het volgende:
Vraagje over de bonusrente van de abn. Staat dat je over het bedrag dat je op 30-12 op je rekening hebt staan het jaar erop 0,45% bonus krijgt. Moet je evengoed dat bedrag het hele jaar erop laten staan? Zou anders makkelijk bonus cashen zijn.
quote:
b. U krijgt uw bonusrente over het spaargeld dat een heel
jaar op de spaarrekening staat: van 31 december tot en
met 30 december.
c. U krijgt uw bonusrente ook over het bedrag dat u
tijdens het jaar inlegt en dat op de spaarrekening blijft
staan tot en met 30 december.
d. Over het bedrag dat u tijdens het jaar opneemt, krijgt u,
tot het moment van opname, alleen de basisrente.
Bron: https://www.abnamro.nl/nl(...)n/Voorwaarden_VS.pdf

Dat bedrag moet er dus het hele jaar op hebben gestaan.

0.9% + 0.45% is trouwens nog steeds niet veel rente. ;)
pi_152032819
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 09:06 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]


[..]

Bron: https://www.abnamro.nl/nl(...)n/Voorwaarden_VS.pdf

Dat bedrag moet er dus het hele jaar op hebben gestaan.

0.9% + 0.45% is trouwens nog steeds niet veel rente. ;)
Mwah, ben zelf al jaren tevreden klant bij ABN. Vind zelf een fysiek kantoor in mijn stad wel fijn, er is een goede klantenservice en heb ook mijn aandelen portfolio bij de ABN, met relatief lage servicekosten voor dat alles. Die 0,2% verloren rente neem ik daarvoor wel op de koop toe.
GGGG
pi_152049930
Morgen zijn de banken toch gewoon in actie?
Kantoren zullen we dicht zijn, maar betalingsverkeer gaat toch wel door? Spaargeld wordt gewoon overgeboekt?
pi_152050482
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 april 2015 16:06 schreef SeLang het volgende:

[..]

O ja, daarom heeft het de ING obligatiehouders, die volgens normale marktprincipes het bokje waren geweest, geen cent gekost. Zelfs de aandeelhouders hebben een deel van hun geld terug.
Daarna is toch de wet veranderd? Want bij SNS zijn de achtergesteld obligatiehouders wel gepakt
pi_152050504
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 07:50 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Excuse me? Dat risico heeft de staat gelopen. In plaats van een lening te verstrekken en alleen slechte risico's te lopen, hadden ze de bestaande aandeelhouders zeer vergaand (99%) moeten verwateren, zodat ze niet alleen de slechte, maar ook de goede risico's liepen.
Ah zoals bij RBS ?
pi_152144716
LPB ook naar 1,4%
pi_152145099
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:24 schreef Ill-Skillz het volgende:
LPB ook naar 1,4%
Leaseplan heeft de depositorente ook verlaagd van 1,8 naar 1,65 maar daar heb ik geen bericht van gekregen. Terwijl ik daar expres op lette want dan wilde ik nog een deposito openen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Loekie1 op 30-04-2015 09:53:24 ]
  donderdag 30 april 2015 @ 09:47:33 #266
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_152145152
Gaat nu hard, heb net alles naar LPB gegooid. Ach ja.
pi_152145311
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:44 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Leaseplan heeft de depositorente ook verlaagd van 1,8 naar 1,65 maar daar heb ik geen bericht van gekregen. Terwijl ik daar expres op lette want dan wilde ik nog een deposito openen.
In de e-mail van april is dat aangekondigd, dus ik heb daar wel gewoon bericht van gekregen.

Heb weekje geleden e.e.a. vastgezet voor een jaar bij LPB voor 1,65%. Het is armoe troef, maar 1,65 is nog redelijk i.v.m. de variabele spaarrentes. Ben benieuwd hoe het er over een jaar voorstaat.
pi_152145321
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:47 schreef xzaz het volgende:
Gaat nu hard, heb net alles naar LPB gegooid. Ach ja.
Wat dat betreft ben ik al heel lang geleden gestopt met schuiven. Het maakt zo weinig verschil, en de banken volgen elkaar toch steeds op. :)
  donderdag 30 april 2015 @ 11:03:19 #269
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_152146782
quote:
3s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:56 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Wat dat betreft ben ik al heel lang geleden gestopt met schuiven. Het maakt zo weinig verschil, en de banken volgen elkaar toch steeds op. :)
Inderdaad. Voor het eerst schuiven van een grootbank met ca. 1% naar een andere van > 1,5% helpt nog wat, maar daarna is het de moeite niet meer. Ben er ook bang voor dat deze treurnis nog wel even gaat duren.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_152212064
1.4 jank :'( :'( :'(
heb nog een depot van 4 % lopen bij nbic loopt volgend maand af van mijn 5 jaar :'( :'(
pi_152255546
Pfff, ik wilde deze week een deposito openen bij centraal beheer achmea, hebben ze de rentes nog maar wat verder verlaagd. Ga het denk ik nog steeds wel doen, voor 3 jaar 1,85%.

Veel is het niet maar ik zie de rentes ook niet zo snel stijgen binnenkort. Ze zullen eerder blijven dalen ben ik bang.
  maandag 4 mei 2015 @ 10:57:50 #272
70982 Ill-Skillz
Allegretto
pi_152256838
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 09:55 schreef lolnoob123 het volgende:
Pfff, ik wilde deze week een deposito openen bij centraal beheer achmea, hebben ze de rentes nog maar wat verder verlaagd. Ga het denk ik nog steeds wel doen, voor 3 jaar 1,85%.

Veel is het niet maar ik zie de rentes ook niet zo snel stijgen binnenkort. Ze zullen eerder blijven dalen ben ik bang.
Bij LPB kun je 1 jaar vastzetten voor 1,65%

Persoonlijk zou ik geen 3 jaar vastzetten voor 0,2% meer. Dan neem ik liever de gok dat de spaarrente over 1,5-2 jaar weer hoger ligt. Het renteverschil is immers zo klein. Maar daar verschillende de meningen over.
pi_152257293
Bedankt voor de tip, ga ik ook eens naar kijken
  maandag 4 mei 2015 @ 11:25:27 #274
70982 Ill-Skillz
Allegretto
pi_152257560
En 2 jaar vast is bij LPB 1,8% ;-)
  dinsdag 5 mei 2015 @ 11:45:05 #275
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_152292273
quote:
3s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:56 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Wat dat betreft ben ik al heel lang geleden gestopt met schuiven. Het maakt zo weinig verschil, en de banken volgen elkaar toch steeds op. :)
Van 1,25 naar 1,4 wil ik nog wel doen. Ook een beetje principe kwestie.
pi_152368303
Actie van MoneYou: http://www.moneyou.nl/lp/(...)aign=sparen_mei_juni

Kort samengevat: over de saldotoename van vandaag t/m 15 juni krijg je 0,3% extra rente als je het t/m 1 september laat staan. Dus net voor 15 juni overschrijven, 2 september weer vrij er af te halen levert een mooi extraatje op.
pi_152369776
quote:
12s.gif Op maandag 4 mei 2015 11:25 schreef Ill-Skillz het volgende:
En 2 jaar vast is bij LPB 1,8% ;-)
Nogmaals bedankt voor de tip :)

Ik heb een aantal deposito's geopend bij LPB, van 1 jaar t/m 5 jaar. Dan heb ik iig voor een gedeelte van mijn geld nog iets van rendement.

Zul je natuurlijk zien dat de rente binnenkort weer gaat stijgen :')
pi_152370097
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:25 schreef MrBadGuy het volgende:
Actie van MoneYou: http://www.moneyou.nl/lp/(...)aign=sparen_mei_juni

Kort samengevat: over de saldotoename van vandaag t/m 15 juni krijg je 0,3% extra rente als je het t/m 1 september laat staan. Dus net voor 15 juni overschrijven, 2 september weer vrij er af te halen levert een mooi extraatje op.
Goeie actie, ik misschien wel meedoen. Enige risico is dat ze de basisrente sterk verlagen. Doordat het maar 2,5 maand is is het voordeel wel heel beperkt.
pi_152370136
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:25 schreef MrBadGuy het volgende:
Actie van MoneYou: http://www.moneyou.nl/lp/(...)aign=sparen_mei_juni

Kort samengevat: over de saldotoename van vandaag t/m 15 juni krijg je 0,3% extra rente als je het t/m 1 september laat staan. Dus net voor 15 juni overschrijven, 2 september weer vrij er af te halen levert een mooi extraatje op.
Leuke actie. Maar levert geen spectaculaire winst op:
gedurende 2,5 maand ontvang je dus 1,7 % in plaats van 1,4 %
(ofwel: een extra storting naar MoneYou van 10.000,- levert dan 6,25 extra op)
pi_152370358
Bij OHRA zakt de rente voor een tegoed tot 25.000,- van 1,1 naar 1,0 % (per 7-5-2015)
Boven 25.000,- blijft 1,2 % over het gehele tegoed.
pi_152374091
ING-topman Ralph Hamers: Spaarrente kan nog lager

De spaarrente is al historisch laag. Maar volgens ING-topman kan die gerust nog wat lager. 'Niets houdt ons tegen om de spaarrente in Nederland verder te verlagen', zei hij donderdag.
http://www.telegraaf.nl/d(...)kan_nog_lager__.html

Met foto van deze flopman erbij met big smile (hij heeft trouwens draculahoektandjes).

Ik vraag me af of banken onderling afgesproken hebben na elkaar de rente te verlagen. Het is opvallend dat er geen een gaat stunten met een iets hogere rente.
pi_152380218
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 17:19 schreef Loekie1 het volgende:
ING-topman Ralph Hamers: Spaarrente kan nog lager

De spaarrente is al historisch laag. Maar volgens ING-topman kan die gerust nog wat lager. 'Niets houdt ons tegen om de spaarrente in Nederland verder te verlagen', zei hij donderdag.
http://www.telegraaf.nl/d(...)kan_nog_lager__.html

Met foto van deze flopman erbij met big smile (hij heeft trouwens draculahoektandjes).

Ik vraag me af of banken onderling afgesproken hebben na elkaar de rente te verlagen. Het is opvallend dat er geen een gaat stunten met een iets hogere rente.
Hij brent het inderdaad wat vervelend en triomfantelijk zelfs, maar heeft gewoon gelijk.
pi_152380784
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:25 schreef MrBadGuy het volgende:
Actie van MoneYou: http://www.moneyou.nl/lp/(...)aign=sparen_mei_juni

Kort samengevat: over de saldotoename van vandaag t/m 15 juni krijg je 0,3% extra rente als je het t/m 1 september laat staan. Dus net voor 15 juni overschrijven, 2 september weer vrij er af te halen levert een mooi extraatje op.
Goh, dus ze hebben écht een actie. Ik kreeg er een mail over, maar die zag er zo ongeloofwaardig uit, dat ik eerst dacht aan phishing. Een mail met: we hebben een extraatje, klik nu op deze link... Super knullig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2015 20:32:26 ]
pi_152381110
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2015 20:31 schreef k_man het volgende:

[..]

Goh, dus ze hebben écht een actie. Ik kreeg er een mail over, maar die zag er zo ongeloofwaardig uit, dat ik eerst dacht aan phishing. Een mail met: we hebben een extraatje, klik nu op deze link... Super knullig.
Dat dacht ik eerst ook, mailtje was erg amateuristisch qua format en inhoud: "MoneYou heeft je een e-mail bericht verzonden. Je kunt deze hier bekijken: ...url...". Ehhmmm waarom zetten ze het bericht niet gewoon in de e-mail dan??? :D

Ik heb voor het klikken gecontroleerd en de link verwees gewoon naar de echte website. Maar ik kan me voorstellen dat veel mensen (terecht) het mailtje snel hebben verwijderd ivm mogelijke phishing.
pi_152386089
Echt een vet extraatje man, daar bij MoneYou! Wel 62 hele eurocenten dikke winst, voor diegene die daar 1000 euri durft te storten!
pi_152390107
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2015 22:32 schreef hpeopjes het volgende:
Echt een vet extraatje man, daar bij MoneYou! Wel 62 hele eurocenten dikke winst, voor diegene die daar 1000 euri durft te storten!
Zo triest dat ik de moeite niet doe. :{
pi_152395686
inderdaad triest.
ik heb ze zelfs een mail gestuurd daarover. Slaat toch nergens op, En dat dan ook een extraatje noemen.
Ben wel benieuwd naar de reactie van MY
  vrijdag 8 mei 2015 @ 09:31:51 #288
70982 Ill-Skillz
Allegretto
pi_152395691
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2015 22:32 schreef hpeopjes het volgende:
Echt een vet extraatje man, daar bij MoneYou! Wel 62 hele eurocenten dikke winst, voor diegene die daar 1000 euri durft te storten!
Ik denk dat MoneYou het puur als lokkertje gebruikt voor mensen die dit soort berekeningen niet doen, ne gewoon denken: "0,3% hoger! ik schuif gelijk alles door!".

Het is best een kansloze actie.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 09:32:39 #289
70982 Ill-Skillz
Allegretto
pi_152395714
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 09:31 schreef NRD2010 het volgende:
inderdaad triest.
ik heb ze zelfs een mail gestuurd daarover. Slaat toch nergens op, En dat dan ook een extraatje noemen.
Ben wel benieuwd naar de reactie van MY
Reactie van MY zeker even posten hier. :Y
pi_152395818
Die moneyou actie is wel een beetje vaag, want mijn deposito loop bij hun nog voor 1,6. Dus als ik die nu zou beëindigen, terug stort naar mijn eigen rekening, en weer terug zet naar variabel moneyou, krijg ik ineens 1,7. Dan is dat dus slimmer maar wel dom van hun en irritant.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 8 mei 2015 @ 10:06:37 #291
70982 Ill-Skillz
Allegretto
pi_152396456
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 09:37 schreef delano.888 het volgende:
Die moneyou actie is wel een beetje vaag, want mijn deposito loop bij hun nog voor 1,6. Dus als ik die nu zou beëindigen, terug stort naar mijn eigen rekening, en weer terug zet naar variabel moneyou, krijg ik ineens 1,7. Dan is dat dus slimmer maar wel dom van hun en irritant.
Nee. Het geld van je deposito is al meegeteld met de stand van je saldo op 7 mei.

En daarnaast, wanneer je je deposito eerder afbreekt, krijg je een veel lagere rente. Dus de rente op de looptijd van je deposito ben je dan al kwijt. En die 0,3 bonusrente duurt ook maar een kwartaal, terwijl een deposito veel langer doorloopt.

Niet doen dus, als is het maar om reden 1. :)
pi_152400268
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:06 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Nee. Het geld van je deposito is al meegeteld met de stand van je saldo op 7 mei.

En daarnaast, wanneer je je deposito eerder afbreekt, krijg je een veel lagere rente. Dus de rente op de looptijd van je deposito ben je dan al kwijt. En die 0,3 bonusrente duurt ook maar een kwartaal, terwijl een deposito veel langer doorloopt.

Niet doen dus, als is het maar om reden 1. :)
Dus de deposito krijgt meer rente dankzij deze actie? Ik lees het als alleen geld wat je stort in de actie periode.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 8 mei 2015 @ 13:58:53 #293
70982 Ill-Skillz
Allegretto
pi_152402738
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 12:46 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dus de deposito krijgt meer rente dankzij deze actie? Ik lees het als alleen geld wat je stort in de actie periode.
Je krijgt geen bonusrente over je deposito.

Misschien is het makkelijker als ik het uitleg aan de hand van een voorbeeld.

Stel je voor:
- Je hebt een deposito van ¤5000 lopen
- Op je vrij opneembare rekening staat ook ¤5000

Dat betekent dat op 7 mei, het moment waarop de MY actie inging, je saldo ¤10.000 was.

Op al het geld wat je op je rekening stort, bovenop die 10.000 euro, krijg je een bonusrente van 0,3%. Dat moet dus van een andere rekening komen dan je MY rekening, depositos incluis.

Breek je je deposito af, krijg je slechts een rente van 0,7%. Dat staat in de voorwaarden van MY opgenomen. Je krijgt dan niet je rente van 1,6%.

Tevens krijg je geen bonusrente van 0,3%, omdat de ¤5000 van je deposito al opgenomen was in je saldo van ¤10.000.
pi_152402988
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 13:58 schreef Ill-Skillz het volgende:
Tevens krijg je geen bonusrente van 0,3%, omdat de ¤5000 van je deposito al opgenomen was in je saldo van ¤10.000.
Kijk dat had ik even gemist. Ik dacht, ik haal al mijn geld er af, naar mijn rabo rekening, en zet het terug tegen 1,7%. Maar dat gaat dus niet op.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_152410828
http://kassa.vara.nl/actu(...)s-voor-vakantiegeld/
Ik ga weer voor de actie van Zwitserleven, ik kan onderhand kwartetten met die cadeaucards van de Bijenkorf
pi_152413148
Er was vandaag wel een nieuw mailtje van MY. Kennelijk hebben mensen zich beklaagd over de 'phishingmail' van gisteren.
pi_152413306
Blijdschap om hogere rente

De snel stijgende rente zorgt voor blijdschap onder burgers en beleggers.
Sinds eind april gaan de daarvoor tot zeer lage niveaus gedaalde rentes plots fors omhoog, maar het feit dat daardoor ook de hypotheekrente gaat stijgen en de aandelenbeurs onder druk staat deert een meerderheid niet.
http://www.telegraaf.nl/d(...)_hogere_rente__.html
pi_152414297
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 20:36 schreef Loekie1 het volgende:
Blijdschap om hogere rente

De snel stijgende rente zorgt voor blijdschap onder burgers en beleggers.
Sinds eind april gaan de daarvoor tot zeer lage niveaus gedaalde rentes plots fors omhoog, maar het feit dat daardoor ook de hypotheekrente gaat stijgen en de aandelenbeurs onder druk staat deert een meerderheid niet.
http://www.telegraaf.nl/d(...)_hogere_rente__.html
Wat een boel tegenstrijdige berichten :{
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 mei 2015 @ 21:19:43 #299
862 Arcee
Look closer
pi_152414754
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 20:36 schreef Loekie1 het volgende:
Blijdschap om hogere rente
Dat klinkt meer als een bericht dat klaar staat voor later, zoals bij een overlijden, en per ongeluk al naar buiten is gebracht. :Y)
pi_152414781
De marktrente is flink gestegen hoor.
De spaarrente zou nu wel een paar maanden niet verder dalen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 mei 2015 @ 21:21:14 #301
862 Arcee
Look closer
pi_152414797
Dit moet natuurlijk de nieuwe TT worden. :s)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')