abonnement Unibet Coolblue
pi_151188265
OM zoekt getuigen van afvuren BUK-raketsysteem in zaak MH17

quote:
Het team dat speurt naar de schuldigen van de crash van het toestel van Malaysia Airlines in Oekraïne, zoekt getuigen van het transport en het afvuren van een BUK-raketsysteem in de dagen rond de ramp.

Ook zoekt het Openbaar Ministerie (OM) getuigen die mensen met de raketten aan het werk hebben gezien. Het OM heeft de getuigenoproep maandag internationaal verspreid.

Volgens het OM is de crash van het vliegtuig op 17 juli 2014 om 16.20 uur mogelijk veroorzaakt door een afgeschoten BUK-raket.

Uit afgeluisterde gesprekken met - volgens het OM - separatisten in Oekraïne blijkt dat in het rampgebied dat type raketten waren opgesteld.

Nadat het vliegtuig is neergestort zijn er twee gesprekken afgetapt over het terugtrekken van de installatie: eerst naar het rebellengebied en toen naar Rusland.

De afgeluisterde gesprekken zijn afkomstig van de geheime dienst van Oekraïne, SBU.

'Geen onomstotelijk bewijs'

"Deze getuigenoproep betekent niet dat voor politie en Openbaar Ministerie al onomstotelijk vaststaat wat de oorzaak is", benadrukt het OM. "Daarvoor is meer onderzoek nodig. Het is te vroeg om al conclusies te trekken."

De getuigenoproep is online verspreid via verschillende websites en social mediakanalen van politie- en justitiediensten. Ook is de boodschap te zien op nieuwssites van kranten en radio- en televisiestations.

Video

De getuigenoproep wordt gedaan in een video. Die toont het transport van een BUK-raketsysteem op een dieplader door Oost-Oekraïne in de periode van de crash.

In de oproep zijn ook gedeelten van de afgeluisterde telefoongesprekken opgenomen. Deze Russische uitspraken zijn in het Engels ondertiteld.

Website

In de oproep wordt benadrukt dat ook kleine stukjes informatie nuttig kunnen zijn. Getuigen kunnen met hun informatie terecht op de website van het Joint Investigation Team (JIT): jitmh17.com.

Alle 298 inzittenden van rampvlucht MH17 kwamen om het leven, onder wie 196 Nederlanders. Het toestel vloog over oorlogsgebied.
  maandag 30 maart 2015 @ 13:57:43 #102
192592 SureD1
------------------------------
pi_151188428
quote:
Uit dat gesprek blijkt dat de БУК compleet met crew kwam... Als het БУК was is de kans dus groot dat het Russen waren die de trekker overhaalden en niet de oud-mijnwerkers en de tractorbestuurders.

Nog geen enkele van die SBU-afgeluisterde gesprekken is gedebunked toch?
pi_151189289
lol, als dat de norm wordt, "ze zijn niet debunked".
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_151189294
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:57 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Uit dat gesprek blijkt dat de БУК compleet met crew kwam... Als het БУК was is de kans dus groot dat het Russen waren die de trekker overhaalden en niet de oud-mijnwerkers en de tractorbestuurders.

Nog geen enkele van die SBU-afgeluisterde gesprekken is gedebunked toch?
Ik zie zojuist dat het nieuwsbericht aangepast is en dat ze er vanuit gaan dat de separatisten de BUK-raket opgesteld hebben.

quote:
Separatisten in Oost-Oekraïne hebben voorafgaand aan de ramp met vlucht MH17 BUK-raketten in het gebied opgesteld. Dat blijkt volgens het Openbaar Ministerie uit een afgetapt gesprekken tussen separatisten.

Ook zou uit taps blijken dat separatisten de installatie na afloop van de ramp zouden hebben terugtrokken, eerst naar rebellengebied en toen naar Rusland.

De afgeluisterde gesprekken zijn volgens het OM afkomstig van de geheime dienst van Oekraïne, SBU. "Gisteren was een puinzooi, ik heb niets te zeggen", zegt een van de separatisten een dag na de ramp.
http://www.nu.nl/buitenla(...)rampgebied-mh17.html
  maandag 30 maart 2015 @ 14:31:21 #105
192592 SureD1
------------------------------
pi_151189485
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:24 schreef crystal_meth het volgende:
lol, als dat de norm wordt, "ze zijn niet debunked".
Nee dat is de norm niet, dat is om reacties van bepaalde users af te vangen, effectief zo blijkt...

Weer een drogreden overigens, een red herring deze keer...
  maandag 30 maart 2015 @ 14:36:24 #106
192592 SureD1
------------------------------
pi_151189626
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:24 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik zie zojuist dat het nieuwsbericht aangepast is en dat ze er vanuit gaan dat de separatisten de BUK-raket opgesteld hebben.

[..]

http://www.nu.nl/buitenla(...)rampgebied-mh17.html
Ja inderdaad, de BUK is ter beschikking gesteld van de seperatisten, met andere woorden, zij bepaalden wat er mee zou gebeuren en waar. Uit dat videotje blijkt wel dat de installatie compleet met crew ter beschikking werd gesteld...
pi_151189736
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:36 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ja inderdaad, de BUK is ter beschikking gesteld van de seperatisten, met andere woorden, zij bepaalden wat er mee zou gebeuren en waar. Uit dat videotje blijkt wel dat de installatie compleet met crew ter beschikking werd gesteld...
je bedoelt "uit die door de SBU geleverde opname" blijkt...
vooralsnog zijn het slechts stemmen op een tape, van SBU medewerkers of van rebellen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_151189796
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:36 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ja inderdaad, de BUK is ter beschikking gesteld van de seperatisten, met andere woorden, zij bepaalden wat er mee zou gebeuren en waar. Uit dat videotje blijkt wel dat de installatie compleet met crew ter beschikking werd gesteld...
Helaas zal dit niet voldoende bewijs zijn. Ik vraag me af wat er überhaupt gedaan wordt wanneer er wel voldoende bewijs is. De kans dat er iemand voor vervolgd zal worden is volgensmij erg klein...
pi_151189875
hoort dit trouwens niet in het mh17 topic?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_151190069
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:45 schreef crystal_meth het volgende:
hoort dit trouwens niet in het mh17 topic?
Is al geen nieuw deel meer van geopend sinds november 2014.

Topicreeks: Maleisisch vliegtuig opgestegen vanaf schiphol neergestort in Oekraine

Edit: Laat maar, is blijkbaar een nieuwe reeks van geopend: Topicreeks: 'MH17 neergehaald door Russische 53ste luchtafweerbrigade uit Koersk'

Maar ook dat topic is zwaar verouderd. Een echt officieel MH17 topic is er blijkbaar niet.
pi_151190675
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 08:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Gaat de propaganda zender van een land waar zelfs de mensen met een baan 10 jaar korter leven dan onze bijstandstrekkers echt wat zeggen over prioriteiten?
:') Het is een opinieartikel van een Brit.
  maandag 30 maart 2015 @ 15:15:13 #112
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151190725
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:52 schreef Infection het volgende:
Maar ook dat topic is zwaar verouderd. Een echt officieel MH17 topic is er blijkbaar niet.
Dat was er dus wel maar ik zie niet in (en stond eerst ook in de OP, dit is geen mh17 topic) waarom daar nu hier veel over gepost moet worden, dat het even ter sprake komt oke maar om die reeks nu hier voor te gaan zetten lijkt me niet de bedoeling
There is only one religion
pi_151190803
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:15 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Dat was er dus wel maar ik zie niet in (en stond eerst ook in de OP, dit is geen mh17 topic) waarom daar nu hier veel over gepost moet worden, dat het even ter sprake komt oke maar om die reeks nu hier voor te gaan zetten lijkt me niet de bedoeling
Er moet gewoon een centraal MH-17 topic komen. Er is een langlopende reeks geweest uit 2014. Daarna is er niet meer in gepost en zijn er alleen maar losse topics geweest.
  maandag 30 maart 2015 @ 15:18:47 #114
192592 SureD1
------------------------------
pi_151190810
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:15 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Dat was er dus wel maar ik zie niet in (en stond eerst ook in de OP, dit is geen mh17 topic) waarom daar nu hier veel over gepost moet worden, dat het even ter sprake komt oke maar om die reeks nu hier voor te gaan zetten lijkt me niet de bedoeling
Hoeft van mij ook niet, komt nu even langs als nieuws met betrekking tot het conflict in Oekraïne maar hoeft niet uitgebreid uitgekauwd te worden hier wat mij betreft.

Ontopic: via de usual twitteraccounts komt steeds vaker het gerucht langs dat er voor 9 mei (de grote viering van 70 jaar bevrijding) wat gaat gebeuren...
pi_151191548
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:18 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Hoeft van mij ook niet, komt nu even langs als nieuws met betrekking tot het conflict in Oekraïne maar hoeft niet uitgebreid uitgekauwd te worden hier wat mij betreft.

Ontopic: via de usual twitteraccounts komt steeds vaker het gerucht langs dat er voor 9 mei (de grote viering van 70 jaar bevrijding) wat gaat gebeuren...
Vraag me af wat die mensen weten wat wij niet weten dan. Waarschijnlijk gewoon kopieergedrag. De één zegt het, de ander gelooft het en plaatst hetzelfde.
pi_151191996
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:18 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Hoeft van mij ook niet, komt nu even langs als nieuws met betrekking tot het conflict in Oekraïne maar hoeft niet uitgebreid uitgekauwd te worden hier wat mij betreft.

Ontopic: via de usual twitteraccounts komt steeds vaker het gerucht langs dat er voor 9 mei (de grote viering van 70 jaar bevrijding) wat gaat gebeuren...
Zeiden ze 16 maart niet dat de wereld dan zou veranderen iets met Russian Spring ofzo?
  maandag 30 maart 2015 @ 15:58:27 #118
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_151192171
quote:
RT dus is automatisch het omgekeerde waar.
pi_151192445
quote:
Ah, de vlucht naar voren. Een vertrouwde tactiek.

De aandacht afleiden door te blijven herhalen dat het westen veel kwaadaardiger is.

Tsja, dat de invasie van Irak een misdaad was, hoef je mij niet te vertellen. En dat het westen de afgelopen jaren een hoop grenzen heeft overschreden, komt voor mij evenmin als een verrassing. De meeste westerlingen weten zelf ook dondersgoed dat hun leiders niet Roomser zijn dan de Paus. En in onze media wordt dan ook genoeg kritiek geuit om de handelswijze van overheden. Anders dan in Rusland, hoeven journalisten namelijk niet te vrezen voor hun leven of vrijheid als zij kritiek uiten op de gevestigde orde.

Maar goed, dat het westen geen engel is, maakt niet dat de Russen niet fout bezig zijn in Oekraïne.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_151192469
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:58 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

RT dus is automatisch het omgekeerde waar.
Die gast is natuurlijk bedreigd door Rusland en neemt nu snel zijn woorden terug.
  maandag 30 maart 2015 @ 16:06:58 #121
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151192475
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:18 schreef SureD1 het volgende:
Ontopic: via de usual twitteraccounts komt steeds vaker het gerucht langs dat er voor 9 mei (de grote viering van 70 jaar bevrijding) wat gaat gebeuren...
Kun je iets duidelijker zijn of een linkje erbij geven?
There is only one religion
pi_151194771
quote:
15s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:38 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Tsjechen waren nooit erg pro-Rusland, maar nu de VS dermate provoceert slaat het om en komen de Tsjechen tot de conclusie dat de Russen, veel meer dan de Muricanen met hun Bijbelwaanzin, broeders zijn.
De Muricanen hebben het teveel op de spits gedreven. Deze actie zet kwaad bloed. De Tsjech zal nu veel meer geneigd zijn voor Rusland te kiezen, domme zet van de Muricanen.
Hier sla je toch echt de plank mis.
  maandag 30 maart 2015 @ 17:17:20 #123
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_151195164
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hier sla je toch echt de plank mis.
Voor de russen kiezen is inderdaad wat vergezocht(gezien het verleden) ,Maar pro amerika denk ik dat ook.
Wat dat betreft is het verdeeld daar.
There is only one religion
pi_151195267
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:17 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Voor de russen kiezen is inderdaad wat vergezocht(gezien het verleden) ,Maar pro amerika denk ik dat ook.
Wat dat betreft is het verdeeld daar.
Het is ook nogal een vals dilemma. Ze kiezen er duidelijk voor Europa. Rusland of de VS komen er niet aan te pas wat dat betreft.
pi_151196004
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:34 schreef ZOA het volgende:

[..]

[..]

En weer eens een keer gewone feiten afdoen als propaganda

[..]

[..]

Dus 10 jaar korter leven in een land is een maatstaf voor wat een propagandazender is of niet.
Een prima reden een vazalstaat van de VS te worden onder het mom van vrede, veiligheid, democratie en welvaart.. tevens de grondbeginselen van het associatieverdrag tussen EU en Oekraine.
Om dit te verwezenlijken... laten we beginnen met oorlog
Lezen. Ze zeggen dat de EU de prioriteiten niet op orde heeft liggen omdat er wat werklozen zijn, terwijl ze een nieuwskanaal starten. De situatie in Rusland was en is veel erger en ook hunnie hebben een propaganda zender die ons dit nieuws bracht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')