abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:47:02 #1
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151033715
En hier weer verder over alles en nog wat. Niet dat ik nu iets heel spannends te melden heb.
Tenzij jullie het huishouden spannend vinden natuurlijk. Ik heb mezelf gedwongen om elke woensdag het hele huis op te ruimen en schoon te maken. Meestal wordt dat nachtwerk en om die reden vind ik woensdag ook de vervelendste dag van de week. Maar ja, als ik mezelf niet hiertoe dwing, vervuilen we. Hoe ouder ik word, hoe groter mijn plichtsbesef. Als iemand mij 20 jaar geleden had verteld dat ik dit zou doen, zou ik hem voor gek verklaard hebben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:50:10 #2
439897 muscleboy
weekendwarrior
pi_151033860
Ouder willen worden dan 25 :')___!
LIVE FAST DIE PRETTY
pi_151034018
Wat jij beschrijft, zou ik bij mijn cursisten ook wel vluchtgedrag noemen livelink. En het jezelf de tijd niet gunnen om voor jezelf te zorgen. ;)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_151035526
Waarom moet jij dat allemaal doen?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_151036616
Livelink, herkenbaar zo'n stomste dag van de week. Bij mij is woensdag wasdag. Ik kom er alleen overdag meestal niet aan toe dus het wordt altijd avondwerk. Toch vind ik woensdag niet de ergste dag, want dat is donderdag al. Dan werk ik, doe ik na het avondeten boodschappen en daarna strijk ik de was van woensdag nog weg. :r
  Licht Ontvlambaar woensdag 25 maart 2015 @ 21:59:56 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_151037290
Balend kind met koorts hier... Morgen studiedag, er logeert een vriendinnetje en we zouden naar SuperJumpXL in Eindhoven.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 25 maart 2015 @ 22:14:52 #7
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151038022
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:22 schreef Vanyel het volgende:
Waarom moet jij dat allemaal doen?
Dat leg ik mezelf op. En het geeft me op donderdag altijd zo'n bevredigend gevoel. Het gevoel dat ik in ieder geval 1 dag in de week thuiskom in een opgeruimd en schoon huis. Ik vraag mijn man altijd wel om te stofzuigen op woensdag en mijn kinderen moeten op woensdag hun kamer opruimen. Dus die zitten inmiddels ook al wel in het stramien.

Yppy, het is alleen op woensdag dat ik dit doe. De andere avonden doe ik weinig meer dan de hoogstnoodzakelijke dingen.

Nikki, jij bent net zo gek als ik eigenlijk. Want stom genoeg is woensdag bij mij ook de dag dat ik de hele dag werk. Alle andere dagen ben ik 's middags rond 16.00 thuis, maar woensdag pas om 19.00. Maar voor mij is dat juist wel makkelijk, op woensdag zit ik toch al helemaal in het werkritme, dan ga ik gewoon door.

Sjeen, wat vervelend. Hopelijk knapt ze wonderbaarlijk snel op en kunnen jullie er morgen toch nog een leuke dag van maken!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151039711
Woensdag stomste dag. Check. Dubbel check.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151039736
Kutdag. Xxl.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:59:29 #10
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_151049798
Raar principe ook eigenlijk. ik heb maandag sopdag. En vind het daarom een stomme dag. maar ja, als ik dan een dag niet mijn "taakjes" doe zit ik me alsnog schuldig te voelen en heb ik dus alsnog een kutdag.
Lekker functioneel ook. :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_151050249
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:59 schreef debuurvrouw het volgende:
Raar principe ook eigenlijk. ik heb maandag sopdag. En vind het daarom een stomme dag. maar ja, als ik dan een dag niet mijn "taakjes" doe zit ik me alsnog schuldig te voelen en heb ik dus alsnog een kutdag.
Lekker functioneel ook. :P
Zwaar herkenbaar ook ja.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151050640
Totaal onherkenbaar gelukkig. 1x in de week komt iemand 3 uur schoonmaken en de rest van de week houden wij ons alleen bezig met was en afwas (en de grond rondom de eettafel, das met een dreumes en peuter niet te vermijden).
Echt niet dat ik me schuldig ga voelen om een ranzig huis. Ik heb het druk zat zonder me daarmee bezig te houden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 26 maart 2015 @ 15:49:10 #13
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151059304
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:31 schreef Vanyel het volgende:
Totaal onherkenbaar gelukkig. 1x in de week komt iemand 3 uur schoonmaken en de rest van de week houden wij ons alleen bezig met was en afwas (en de grond rondom de eettafel, das met een dreumes en peuter niet te vermijden).
Echt niet dat ik me schuldig ga voelen om een ranzig huis. Ik heb het druk zat zonder me daarmee bezig te houden.
Bij mij is het wel met de jaren gegroeid. Heel lang kon het me ook allemaal niks schelen. Ik hoorde het niet eens als mensen er iets van zeiden. Ergens gedurende de jaren ben ik gevoeliger geworden op dat punt. Ik vind het zelf ook stom.
Maar dat gezegd hebbende, ben ik toch wel heel erg blij dat ik net thuiskwam in een lekker schoon huis. Het ruikt zelfs helemaal schoon O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151059856
Ik doe elke dag een beetje. Al doe ik soms wat meer dan een andere dag. Gisteravond wat verrekt in mijn buik, dus doe ik vandaag niks. Maar gisteren wel 2 wasjes gedraaid bijvoorbeeld. alleen de zwaardere dingen mag ik nog niet. Maar goed, ik merk soms wel dat ik wat achter ga lopen en dan plan ik even een dagje in dat ik wat meer doe. Niet echt een vaste dag. Al zal het nu misschien wel veranderen want baby enzo. Maar dat zie ik wel.
Oh, daarbij moet ik wel toegeven dat ik verder niet werk, dus dan is het wat makkelijker om dingen over de week te verspreiden.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:19:08 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151060472
Hier ook de klusjes verdeeld over de hele week, en alles zo veel mogelijk meteen doen en opruimen. Het is hier eigenlijk altijd redelijk netjes zo.
Strijken maak ik alleen nauwelijks tijd voor.
KuikenGuppy
pi_151061272
Bij mij is het precies andersom Burdie :D
Wassen doe ik altijd in het weekend, en strijken dan gelijk die maandag erna als het even kan. Heerlijk zen op mijn kruk (want lang staan trek ik echt niet) en dan een beetje series kijken ondertussen.

Opruimen enzo ben ik dan weer minder goed in.
Stofzuigen gebeurd iedere dag en de rest probeer ik zo goed als het gaat bij te houden.
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:48:54 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151061659
Oh strijken tijdens TV kijken is wel een idee ja! Deed ik vroeger ook altijd, maar sinds kuiken geboren is niet meer...
Mijn man zet altijd een was aan als ik kuiken op bed leg en boodschappen doen we meestal in het weekend. Nu kuiken zelf in een winkelwagentje kan zitten, wil ik ook nog wel eens vrijdagmiddag gaan, dan hebben we het weekend lekker niks van dat alles O+.
Maar bij ons is de rolverdeling vrij traditioneel.
KuikenGuppy
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:50:12 #18
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151061720
zeggen jullie dan ook, let niet op de rommel? als er iemand binnen komt?
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:51:12 #19
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151061762
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:50 schreef amaranta het volgende:
zeggen jullie dan ook, let niet op de rommel? als er iemand binnen komt?
Standaard :+.
KuikenGuppy
pi_151061777
Bij ons ook hoor. Al wordt er altijd voor me gekookt :9 en dat is maar goed ook :')
Nah, ik kan best koken hoor, maar ik vind er geen bal aan en vergeet dan ook nog vaak de kruiden, dus slappe hap.
Bakken doe ik dan weer wel. Dus pannenkoeken, ovenschotels enzo, das voor mij.

Boodschappen is vaak op woensdag en dan op zaterdag nog wat vers spul, want dat lukt niet voor een hele week.
En ja, ik ben er dus eentje die voor een hele week bepaald wat we eten. Lekker makkelijk. Vaak koop ik dan voor 1 dag niks, omdat er altijd wel ergens iets tussendoor komt. Extra eters, uit eten, noem het maar.
pi_151061785
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:50 schreef amaranta het volgende:
zeggen jullie dan ook, let niet op de rommel? als er iemand binnen komt?
altijd :D
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:53:48 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151061864
Maar amarantha, je definitie van 'rommel' verandert naarmate je huis opgeruimder wordt... Toen ik mijn man leerde kennen woonde ik in een uitgeleefd antikraakflatje en hij in een woning waar RTL graag een programma over had gemaakt. Tegenwoordig vind ik het al rommelig als er speelgoed slingert, post op tafel ligt en er van twee dagen afwas staat :P.
KuikenGuppy
pi_151061901
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:50 schreef amaranta het volgende:
zeggen jullie dan ook, let niet op de rommel? als er iemand binnen komt?
Toen ik jonger was wel, nu nooit meer.
Zit me nu wel af te vragen waarom vrouwen dat altijd zeggen.
Is het uit schaamte? Soort van verontschuldigen dat je huis niet spic en span is?
  donderdag 26 maart 2015 @ 16:54:58 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151061913
Wij werken ook met een weekmenu danic :Y hoef je daarover maar een keer per week na te denken ;)
KuikenGuppy
pi_151061957
Volgens mij zit ik in het verkeerde topic. :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')