abonnement Unibet Coolblue
pi_151015931


Als je een paar jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.


SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Powerhouse
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Accu
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ondersteuning van Android
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire merken (klikbaar!). Onder ons forumusers is vooral Jiayu erg geliefd.








Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.
SPOILER: Webshops
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: AliExpress & DHGate
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Taobao & Tmall
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aftersale: en nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:

| www.gizchina.com | www.gizbeat.com | www.gizmochina.com |
Android customizing-termen uitgelegd voor n00bs: http://androidforums.com/(...)ashing-adb-root.html |

| www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |

OnePlus topicreeks op FOK!
Algemene info Chinese webshops & coupons

OP Version 2.0 by shiznuts | © 2012-2014 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL
pi_151015955
last post

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:01 schreef JiePieWie het volgende:

[..]

Net ook de Ulefone Be Pro en en Mlais M52 gevonden. Beide hebben ook 4G LTE
(1800, 2100, 2600 en 800 MHz) waarbij de Ulefone een goede concurrent is qua specs met de Elephone. Wel iets groter dan de Elephone maar dat is op zich niet zo erg.. Twijfel, twijfel...

[..]

Duurder dan ¤150 en geen 800Mhz band dus gaat hem niet worden ben ik bang.
Specs van Ulefone en Elephone zijn op het scherm na inderdaad gelijk als ik mij niet vergis (en oorspronkelijk vond je 5.5 te groot, daarom had ik hem ook niet als optie gegeven). Mijn ervaring van de Ulefone zijn alleszins positief. Grootste minpunt vind ik de batterij, hoewel anderen blijkbaar wel net lang met hun batterij doen, GPS geeft snel een lock maar is niet altijd erg precies. Mlais M52 geeft je een octacore voor een lagere prijs (coupons). Als je 5.5 ziet zitten en je durft kopen zonder reviews is dit de beste deal wat mij betreft.
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:40:04 #3
172072 JiePieWie
Mechcommander for life!
pi_151016131
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:34 schreef Fasroslis het volgende:
last post

[..]

Specs van Ulefone en Elephone zijn op het scherm na inderdaad gelijk als ik mij niet vergis (en oorspronkelijk vond je 5.5 te groot, daarom had ik hem ook niet als optie gegeven). Mijn ervaring van de Ulefone zijn alleszins positief. Grootste minpunt vind ik de batterij, hoewel anderen blijkbaar wel net lang met hun batterij doen, GPS geeft snel een lock maar is niet altijd erg precies. Mlais M52 geeft je een octacore voor een lagere prijs (coupons). Als je 5.5 ziet zitten en je durft kopen zonder reviews is dit de beste deal wat mij betreft.
De telefoon is voor iemand die nu een Doogee DG550 kapot heeft laten vallen en voor max ¤150 een mooie telefoon wil hebben. Minimaal 5"groot en 4G. Dan neig ik toch meer naar de Ulefone Be Pro/Elephone P6000 omdat de Mlais een te grote onbekende is. Alhoewel die er beter uitziet. Die Mlais ga ik misschien kopen als vervanging van de Samsung S2 van mijn zoon :)

Shortlist nu:
• Ulefone Be Pro
• Elephone P6000
• Mlais M52 (optie)

Even een vergelijking tussen de 3 modellen: KLIK HIER ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door JiePieWie op 25-03-2015 13:44:50 ]
pi_151016315
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:40 schreef JiePieWie het volgende:

[..]

De telefoon is voor iemand die nu een Doogee DG550 kapot heeft laten vallen en voor max ¤150 een mooie telefoon wil hebben. Minimaal 5"groot en 4G. Dan neig ik toch meer naar de Ulefone Be Pro/Elephone P6000 omdat de Mlais een te grote onbekende is. Alhoewel die er beter uitziet. Die Mlais ga ik misschien kopen als vervanging van de Samsung S2 van mijn zoon :)

Shortlist nu:
• Ulefone Be Pro
• Elephone P6000
• Mlais M52 (optie)
Mlais is voor mij een bekende, over een paar dagen zal de Mlais M52 naar mij verstuurd worden en de Mlais M9 heb ik gehad en dat was echt een goede telefoon ben goede bouwkwaliteit en GPS
pi_151062311
Ik was toch een beetje zat van het feit dat mijn camera-glaasje van mijn G3 zo bekrast was dat ik geen scherpe foto's meer kon maken. Dus ik heb hem eruit gesloopt, en vervangen door een stukje plastic afkomstig uit een maaltijdsalade bakje :').

Hier na en voor de 'reparatie'.



Voordeel: eindelijk weer scherpe foto's. Nadeel: iedereen kan weer zien hoe ranzig je koelkast is :'(

[ Bericht 4% gewijzigd door koekjestrommel1 op 26-03-2015 18:08:12 ]
pi_151063442
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:07 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Hier voor en na van de 'reparatie'.
[ afbeelding ]
Als dat de voor en na foto's zijn in er iets goed mis gegaan :D
pi_151064318
Toch zijn de originele glaasje gewoon te koop via AE voor zo'n $6.
pi_151064691
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:21 schreef Mehari het volgende:
Toch zijn de originele glaasje gewoon te koop via AE voor zo'n $6.
Ja, ik zag ze ook al voor 3 dollar. Maar dan moet je weer een maand wachten, en dit werkt ook best oke.
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:37:36 #9
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_151064866
http://m.gsmarena.com/zte(...)icial-news-11681.php

Nubia z9 max (sd810, 5.5") en z9 mini (sd615, 5"). Leuke devices voor leuke prijzen op t oog.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_151074330
'k Overweeg ook de Elephone P6000, maar vind persoonlijk 5 inch iets te groot.
Iemand ideetjes voor een 4,5 - 4,7 inch tel met ongeveer dezelfde specs ?
pi_151076707
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 22:18 schreef stefke001 het volgende:
'k Overweeg ook de Elephone P6000, maar vind persoonlijk 5 inch iets te groot.
Iemand ideetjes voor een 4,5 - 4,7 inch tel met ongeveer dezelfde specs ?
Nieuwe Moto E misschien?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_151079504
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 22:18 schreef stefke001 het volgende:
'k Overweeg ook de Elephone P6000, maar vind persoonlijk 5 inch iets te groot.
Iemand ideetjes voor een 4,5 - 4,7 inch tel met ongeveer dezelfde specs ?
g4s?
elephone G2? Voor 90 euro een zieke processor en best aardige specs. Alleen jammer van de resolutie..
redmi 2?
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:12:59 #13
172072 JiePieWie
Mechcommander for life!
pi_151089929
Dus de knoop doorgehakt en ik heb de Mlais M52 Red Note besteld. Het is een gok maar wat ik er over gelezen heb stemde me positief. Mocht de telefoon binnen komen dan zal ik wel wat laten weten (indien gewenst :) )
pi_151094611
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 22:18 schreef stefke001 het volgende:
'k Overweeg ook de Elephone P6000, maar vind persoonlijk 5 inch iets te groot.
Iemand ideetjes voor een 4,5 - 4,7 inch tel met ongeveer dezelfde specs ?
Ik wou dat die er waren, dan had ik hem al lang in huis gehaald. Inmiddels een Sony Xperia Z3 Compact gehaald, kon er 1 goedkoop krijgen bij verlenging.

Moto G 4G is nog wel interessant, maar wel maar 1GB RAM. Redmi 2 moet binnenkort ook met 2GB uit komen geloof ik, alleen heb je dan niet de 4G banden die bijvoorbeeld die Mediatek SoC wel heeft.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:44:36 #15
327191 RobertNL
For your gear.
pi_151095018
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:37 schreef Catch22- het volgende:
http://m.gsmarena.com/zte(...)icial-news-11681.php

Nubia z9 max (sd810, 5.5") en z9 mini (sd615, 5"). Leuke devices voor leuke prijzen op t oog.
Inderdaad, leuke toestellen en goede prijzen. Ben benieuwd of ze nu ook een keer iets met Playstore gaan uitbrengen :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:12 schreef JiePieWie het volgende:
Dus de knoop doorgehakt en ik heb de Mlais M52 Red Note besteld. Het is een gok maar wat ik er over gelezen heb stemde me positief. Mocht de telefoon binnen komen dan zal ik wel wat laten weten (indien gewenst :) )
Dat is zeker gewenst :Y Ben benieuwd!
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:34 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

Ik wou dat die er waren, dan had ik hem al lang in huis gehaald. Inmiddels een Sony Xperia Z3 Compact gehaald, kon er 1 goedkoop krijgen bij verlenging.

Moto G 4G is nog wel interessant, maar wel maar 1GB RAM. Redmi 2 moet binnenkort ook met 2GB uit komen geloof ik, alleen heb je dan niet de 4G banden die bijvoorbeeld die Mediatek SoC wel heeft.
Ja, dat is weer jammer van Xiaomi, de 4G banden zijn vooralsnog gewoon niet voldoende om als serieuze kandidaat mee te nemen in mijn lijstjes :P.
De MI3 die ik hier laatst even gebruikte was erg fijn maar ik miste 4G wel direct :@
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:10:26 #16
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_151099787
Je kunt ook van provider veranderen. Op T-Mobile werken Xiaomi smartphones wel gewoon goed. Die Nubia smartphones hebben trouwens van die lelijke rode stippen aan de zijkant als je op de knoppen drukt. Is het ook uit te schakelen, waardoor je alleen die ronde homeknop ziet.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_151103874
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:10 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Je kunt ook van provider veranderen. Op T-Mobile werken Xiaomi smartphones wel gewoon goed. Die Nubia smartphones hebben trouwens van die lelijke rode stippen aan de zijkant als je op de knoppen drukt. Is het ook uit te schakelen, waardoor je alleen die ronde homeknop ziet.
Wel allemaal op 1800MHz+, dat is dus alleen interessant in bijvoorbeeld de randstad waar T-Mobile veel masten neer zet in drukke gebieden op die frequentie. 800Mhz ( KPN/Vodafone ) / 900MHz ( T-Mobile ) wil je hebben om goed bereikbaar te zijn door het hele land met 4G.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 20:26:19 #18
327191 RobertNL
For your gear.
pi_151104474
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:10 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Je kunt ook van provider veranderen. Op T-Mobile werken Xiaomi smartphones wel gewoon goed. Die Nubia smartphones hebben trouwens van die lelijke rode stippen aan de zijkant als je op de knoppen drukt. Is het ook uit te schakelen, waardoor je alleen die ronde homeknop ziet.
Ik wil minimaal 800MHz (of evt 900MHz voor T-mob) in het buitengebied gaat de 1800 lang niet zo'n goede dekking krijgen als in het gebied waar ze nu bouwen gok ik. De 2100 heeft hier op 3G ook nog wel diverse gaten zitten.

Daarnaast heb ik hier het komende halfjaar nog geen 4G van T-mob en dus zijn ze nog niet interessant :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 27 maart 2015 @ 21:23:44 #19
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_151107330
Voordeel van in Amsterdam wonen :p.

Iemand die hem nog gaat kopen?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 21:26:38 #20
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_151107464
Echt een mooi ding. Ik heb alleen weinig vertrouwen in de sd810 en de sd801 heb ik al.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 27 maart 2015 @ 21:31:18 #21
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_151107703
Ik wil eerst even zien hoe die gouden rand op de pro eruit ziet. Anders bestel ik zeker de Xiaomi mi note. En of het nu de Snapdragon 801 is maakt mij vrij weinig uit. Nog steeds een goede cpu.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 21:37:02 #22
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_151107961
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:31 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik wil eerst even zien hoe die gouden rand op de pro eruit ziet. Anders bestel ik zeker de Xiaomi mi note. En of het nu de Snapdragon 801 is maakt mij vrij weinig uit. Nog steeds een goede cpu.
zeker. Maar ik heb nu een Oneplus en dus is het meer een stap opzij dan een upgrade. Maar als je nu geen rappe telefoon hebt is t wel een tof ding in de sd801 uitvoering :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_151108046
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:26 schreef Catch22- het volgende:
Echt een mooi ding. Ik heb alleen weinig vertrouwen in de sd810 en de sd801 heb ik al.
Ben zelf ook nog niet zo enthousiast over de 810, gezien de hitteproblemen en het energieverbruik bij oa de HTC One M9 en het standaard ARM design terwijl Qualcomm altijd uitblonk met de Krait cores. GPU is wel weer een flinke upgrade tov de 801. Maar zou denk ik nog liever een telefoon met een 805 pakken dan een 810.

Denk dat Samsung er goed aan heeft gedaan bij deze SoC weg te blijven in de S6.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dasjonny op 27-03-2015 21:44:54 ]
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:34:56 #24
327191 RobertNL
For your gear.
pi_151110393
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:39:02 #25
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_151110572
Had ik net m'n zinnen gezet op de Lenovo Vibe Shot voor deze zomer... komt er toch nog een sub 5" phone uit die aan veel wensen voldoet (toch weer geen 1080p alleen). Omranding had idd niet gehoeven ;( maar ja, what gives.
Nu nog OTA support...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')