Precies wat ik dacht toen ik dit bericht las. dan is het maar goed dat ik nog niet los ben gegaan op Max-merchandisequote:Op donderdag 2 april 2015 21:17 schreef flipsen het volgende:
Dus coureurs mogen hun helmdesign niet aanpassen tijdens het seizoen ivm marketingdoeleinden, maar auto´s mogen dat wel?
Mogelijk gele wagens en eigenlijk is het geen nieuws, want Helmut Marko riep zoiets ruim een week geleden al.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:13 schreef KingRadler het volgende:
Toro Rosso rijdt binnenkort mogelijk met gele wagens. Het zusterteam van Red Bull Racing, tevens de renstal van Max Verstappen, zou daarmee voldoen aan de wens van motorenleverancier Renault om meer zichtbaar te zijn.
bron: http://www.nu.nl/formule-(...)k-in-gele-wagen.html
Ja hoevaak gebeurt dat nu ook... bijna nooit toch, terwijl coureurs soms zelfs per dag in een weekend nog wisseldenquote:Op donderdag 2 april 2015 21:17 schreef flipsen het volgende:
Dus coureurs mogen hun helmdesign niet aanpassen tijdens het seizoen ivm marketingdoeleinden, maar auto´s mogen dat wel?
Volgens mij zit ene Meneer Haas zich nu groen en vooral geel te ergeren aan dit nieuws, hij wilde volgend jaar de kleur geel weer in de sport brengen nadat Jordan uit de F1 is vertrokken hebben we nooit echt meer een echt geel team gehad, behalve dan de Renault van 2/3 jaar geleden, die geel/zwart/rood was.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:13 schreef KingRadler het volgende:
Toro Rosso rijdt binnenkort mogelijk met gele wagens. Het zusterteam van Red Bull Racing, tevens de renstal van Max Verstappen, zou daarmee voldoen aan de wens van motorenleverancier Renault om meer zichtbaar te zijn.
bron: http://www.nu.nl/formule-(...)k-in-gele-wagen.html
Zand of grindkleur zou mooi zijn. Dan valt de auto niet zo op in de grindbak. Buiten Ferrari rood is het sowieso allemaal lelijk.quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:15 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Volgens mij zit ene Meneer Haas zich nu groen en vooral geel te ergeren aan dit nieuws, hij wilde volgend jaar de kleur geel weer in de sport brengen nadat Jordan uit de F1 is vertrokken hebben we nooit echt meer een echt geel team gehad, behalve dan de Renault van 2/3 jaar geleden, die geel/zwart/rood was.
Ben benieuwd of hij bij geel blijft als STR ook daadwerkelijk geel wordt.
Wat goed van jou dat je de prestaties en rijderskwaliteiten al ruim van te voren aan kan voelen/visualiseren. Het slaat alleen nergens op om dit team per definitieal de grond in te boren, zonder dat ze nog maar 1 technisch detail of feit naar buiten hebben gebracht, behalve dus de kleur waarmee zewillen gaan rijden. De voorbereiding van Haaas lijkt trouwens een stuk beter en professioneler in elkaar te steken dan de 3 kleine teampjes dat voorheen hebben gedaan. Ze zullen naar mijn idee eerder positief opvallen dan negatief, enige kantekening zet ik bij Dallara.quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:17 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Zand of grindkleur zou mooi zijn. Dan valt de auto niet zo op in de grindbak. Buiten Ferrari rood is het sowieso allemaal lelijk.
Ik juich het helemaal toequote:Op vrijdag 3 april 2015 00:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Wat goed van jou dat je de prestaties en rijderskwaliteiten al ruim van te voren aan kan voelen/visualiseren. Het slaat alleen nergens op om dit team per definitieal de grond in te boren, zonder dat ze nog maar 1 technisch detail of feit naar buiten hebben gebracht, behalve dus de kleur waarmee zewillen gaan rijden. De voorbereiding van Haaas lijkt trouwens een stuk beter en professioneler in elkaar te steken dan de 3 kleine teampjes dat voorheen hebben gedaan. Ze zullen naar mijn idee eerder positief opvallen dan negatief, enige kantekening zet ik bij Dallara.
Laat ze eerst maar eens op de grid starten en dan zien we dan wel verder.quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Wat goed van jou dat je de prestaties en rijderskwaliteiten al ruim van te voren aan kan voelen/visualiseren. Het slaat alleen nergens op om dit team per definitieal de grond in te boren, zonder dat ze nog maar 1 technisch detail of feit naar buiten hebben gebracht, behalve dus de kleur waarmee zewillen gaan rijden. De voorbereiding van Haaas lijkt trouwens een stuk beter en professioneler in elkaar te steken dan de 3 kleine teampjes dat voorheen hebben gedaan. Ze zullen naar mijn idee eerder positief opvallen dan negatief, enige kantekening zet ik bij Dallara.
Die zijn niet verder gekomen dan een beetje klooien in de fabriek voordat ze blut warenquote:Op vrijdag 3 april 2015 00:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Laat ze eerst maar eens op de grid starten en dan zien we dan wel verder.
Laatst was er toch ook US F1 ofzo? Zijn die uberhaupt ooit gestart eigenlijk? Ik weet het niet eens meer
Zou toch prachtig zijn als Mick en Max samen in de F1 rijdenquote:Grote mediabelangstelling voor F4-test Mick Schumacher
Onder grote mediabelangstelling werkte Mick Schumacher woensdag zijn eerste Formule 4-test af op het Duitse Oschersleben. De zoon van Michael Schumacher kwam de baan op met een auto van het Nederlandse Van Amerfoort Racing, waarmee de zestienjarige dit jaar zijn eerste stappen in de autosport zet.
Naar verluidt waren er meer dan honderd vertegenwoordigers van de media aanwezig bij de F4-test. Sabine Kehm, die de belangen behartigt van de familie Schumacher, roept op tot kalmte. "Mijn boodschap aan iedereen is om realistische verwachtingen te hebben", vertelt Kehm aan Reuters. "Dit wordt Mick zijn eerste jaar in de autosport. Hij heeft veel te leren en veel nieuwe dingen om te ervaren, aangezien het verschil tussen een kart en een formulewagen vrij groot is. Geef hem de tijd, verwacht niet te veel en laat hem stap voor stap aan alles wennen. Natuurlijk zal hij zijn uiterste best doen, maar het gaat er nu eerst om dat hij veel leert."
Het Formule 4-seizoen begint in het laatste weekend van april, eveneens op het circuit van Oschersleben.
Mwoah, ik heb niet zoveel met Mick Schumacher.quote:Op woensdag 8 april 2015 22:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zou toch prachtig zijn als Mick en Max samen in de F1 rijden
Tja... wel zoon van.quote:Op woensdag 8 april 2015 23:57 schreef aesop het volgende:
[..]
Mwoah, ik heb niet zoveel met Mick Schumacher.
Sponsorloos? Dan heb je gewoon een gele autoquote:Op vrijdag 3 april 2015 07:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Van mij mogen ze de Camel livery wel terugbrengen. En dan liefst zoals Chapman Lotus m had
Alleen dan sponsorloos
Ja maar je kunt er makkelijk een andere sponsor op plakken. Die kleur geel was meer dan prima.quote:Op donderdag 9 april 2015 00:33 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Sponsorloos? Dan heb je gewoon een gele auto
Waar je met de JPS/Lotus nog wat kan doen met de gouden lijnen (zoals Lotus ze nu dus ook gebruikt), bestond de Camel Lotus alleen maar uit heel veel keer het woord 'Camel' met wat plaatjes van kamelen. Verder was er nog 1 subsponsor en in het klein een paar vloeistof/brandstof/motorfabrikanten.
Met de regels van tegenwoordig valt het gedeelte Camel, het plaatje van de kameel en waarschijnlijk het lettertype weg, wat hou je over? Een gele auto met wat blauwe teksten. Zonder het karakter wat de oude auto wel had.
Dan liever wat nieuws.
Renault is samen met Nissan eigenaar van Infiniti. Er zal vast en zeker goed overleg zijn geweest en er zal een goede reden zijn om vooral Infiniti duidelijk op die auto te zetten; meer naamsbekendheid voor dit merk van Renault-Nissan.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:08 schreef nils7 het volgende:
[..]
Infiniti houdt die exposure tegen, ik zie ze best een Ilmor rebadgen naar Infiniti.
Misschien maar beter, die gasten kunnen wel een motor bouwen!
Renault moet er wel in blijven dan maar een Mercedes team gaan leveren of Manor desnoods.
De bedoel van Cateham was natuurlijk voor een prikkie te koop.quote:Op donderdag 9 april 2015 13:22 schreef Ferry_76 het volgende:
Renault schijnt nu weer naar Lotus te kijken:
http://www.gptoday.com/fu(...)d_return_to_Enstone/
FI en Sauber schijnen te duur te zijn, evenals sponsoring op de Toro Rosso. Het hele team overnemen lukt ook niet, omdat STR zonder de technische steun van RBR niet zelfstandig kan bestaan. Blijft Lotus over, maar die zijn juist blij dat ze de Renault motor eruit gekieperd hebben..
Ondertussen trekt Bernie (weer eens) van leer tegen de F1 teams in het algemeen en Toto Wolff in het bijzonder:
https://www.rtlgp-magazin(...)rnie-ecclestone.html
maar Infiniti wil liever Infiniti erop hebben dan Infiniti en Renault. (ergens begrijpelijk).quote:Op donderdag 9 april 2015 08:14 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Renault is samen met Nissan eigenaar van Infiniti. Er zal vast en zeker goed overleg zijn geweest en er zal een goede reden zijn om vooral Infiniti duidelijk op die auto te zetten; meer naamsbekendheid voor dit merk van Renault-Nissan.
Hm. Ik ben het eigenlijk wel met 'm eens. Daarnaast betaal ik liever voor Sport1, dan dat RTL weer race na race verneukt met die irritante reclameblokken.quote:Op donderdag 9 april 2015 13:22 schreef Ferry_76 het volgende:
Ondertussen trekt Bernie (weer eens) van leer tegen de F1 teams in het algemeen en Toto Wolff in het bijzonder:
https://www.rtlgp-magazin(...)rnie-ecclestone.html
quote:Een paar dagen geleden werd ik geconfronteerd met een tv fragment uit het programma Voetbal International. Daar zitten die twee verbitterde mannetjes die hun eigen tekortkomingen afreageren op anderen die het verder schoppen dan zijzelf. Nou hebben die twee qua karaktermoord al het een en ander op hun geweten maar toen zij ook nog, getuige hun opmerkingen, pretendeerden verstand van Autosport te hebben sprongen de tranen in m'n ogen. Wilfried Gene wiens taak het is om de nuance aan te brengen zat er lafjes bij als een 'spare-prick at the wedding'. Hoe dit TV tuig z'n mening over de familie Verstappen uitte was ronduit beschamend.
Kijk hieronder maar eens hoe een langharige poedel en depressieve badmuts los gaan op vader Jos. Bedenk daarbij dat Jos al 12 jaar de hele wereld afreist om Max te begeleiden. Bedenk dan ook dat het team specifiek aan Jos vraagt om erbij te zijn en de communicatie te volgen via de koptelefoon want ze willen graag zijn input horen! Jos heeft namelijk héél erg veel verstand van autoracen en dan met name Formule 1. Jos heeft ook bijvoorbeeld ongekend veel verstand van Motortechniek! Alle kenners weten dat. Ik kon het nauwelijks afkijken maar probeert u de link hieronder maar eens.
Het doel van de misselijkmakende opmerkingen en shockeffecten is uiteraard alleen maar om naast de kijkcijfers ook online-media klikjes te generen. Ieder verstandig mens zegt dan: "Laat ze toch lullen en geef ze geen aandacht" want dat is precies wat ze willen. Nou ben ik gelukkig niet zo verstandig en vond dat we die aandacht maar eens tegen ze moeten gebruiken. Op hun kan je alleen geen karaktermoord meer plegen want dat hebben ze niet. Wat ze eventueel nog als karakter zouden hebben moet in ieder geval minder zijn dan het grindkorreltje waarvan zij menen dat Jos dit nog tussen z'n billen zou hebben.
Bij alle grote internationale voetbalwedstrijden hebben ze het altijd over 'Respect'
(u weet wel datgene wat je moet geven om het te kunnen krijgen)! Wereldwijd tot diep in de uithoeken van Japan, Zuid Amerika, Europa (behalve Nederland) heeft men veel respect voor niet alleen Jos Verstappen maar ook uiteraard de grootste wereldbelofte van dit moment, zijn zoon Max. Onder andere bij de BBC, (de ongekroonde Wereldkampioen TV maken) zijn ze diep onder de indruk van het duo Verstappen. Maar dus niet bij Voetbal International, ja "Voetbal"! International hoef je het eigenlijk niet over te hebben want zodra je de tweede versnelling van de auto inschakelt ben je Nederland uit en probeert u het maar, er is dan niemand die dan nog van van der Gijp of Derksen heeft gehoord. In het gunstigste geval ruik je over de grens alleen nog de rioollucht van de sigarenadem van Derksen (vermoed ik) of zie je de punten van z'n om aandacht schreeuwende schoenen. Van der Gijp durft z'n huis amper uit dus die moet het van de WK en EKaatjes hebben om gelucht worden. De Formule 1 pit-straat zou ik om gezondheidsreden sowieso maar even even mijden als ik hen was.
Semiintellectuele wijsneus Derksen roept tijdens deze uitzending nog even bijdehand en enthousiast:” Nou die schoonvader, die Marcel Boekhoorn, die heeft het beter gedaan want die heeft tenminste nog vijftienmiljoen euro opgestreken! Duhuh, dat was de schoonvader van Giedo van der Garde (zo werd hij even gecorrigeerd) Dat Boekhoorn er misschien wel het dubbele ingestopt heeft zag hij trouwens even over het hoofd.
Mocht u het door deze minkukels vergeten zijn, Jos Verstappen is met z'n twee derde plaatsen nog altijd de meest succesvolle Nederlandse Formule 1 autocoureur die dit land ooit gekend heeft, binnenkort wellicht de op één na beste want zoon Max zal zijn resultaten wellicht overtreffen en is Wereldgeschiedenis aan het schrijven! Ook hij zal nog wel een paar schuivers en klappers gaan maken maar 'so be it'. Weet u hoeveel shots Michael Jordan heeft gemist of penalty's Messi en Ronaldo hebben gemist? Beaves and Buttheat van TV International misschien wel maar zij die een meer genuanceerde kijk op het leven hebben ongetwijfeld niet.
Iedereen die Jos Verstappen en grind in een gesprek noemt verklaart zichzelf daarmee gelijk als totaal autosport ondeskundig. Ik zie die slijmballen al trouwens, op de camping of waar dan ook opscheppen tegen buitenlanders over Max Verstappen, zoals wij dat allemaal nog steeds doen over Johan Cruijff, Bergkamp, Robben, van Persie en al die andere geweldige topsporters die ik niet allemaal kan noemen. Kijk de statistieken van de laatste drie racejaren van Jos in de Formule 1 er maar eens op na en je zult zien dat hij één van de coureurs is die de meeste finishes heeft gehaald. Jos zal tijdens zijn carrière zo'n kleine tien miljoen euro's bij elkaar gereden hebben en Internationaal weet niemand waar je het over hebt als je Jos en grind met elkaar in verband brengt. 'Wie de schoen past trekt hem aan' maar heb het over Jos en grind en er verschijnt geen rode streep op je voorhoofd maar hooguit de letters DOM!
Hoe geweldig vonden we bijvoorbeeld in de jaren zeventig en tachtig Gilles Villeneuve, die regelmatig z'n Ferrari aan snot reed in een poging om het tekort aan autokwaliteit te compenseren. Jos overkwam dat af en toe ook en wat doen wij, wij rijden hem bij iedere gelegenheid met pek en veren door de stad en vergeten z'n heldendaden, de echte kenners uiteraard niet.
Er zijn in Nederland natuurlijk veel mensen met héél veel kennis van voetbal èn autosport, dat meen ik oprecht! Alleen is kennis nog geen verstand, kennis is te vergelijken met ingrediënten op de keukentafel, die kun je wel bezitten maar dat maakt je nog geen sterrenkok. Het zijn de mensen die de juiste conclusies kunnen trekken en de feiten en omstandigheden in een groter geheel kunnen plaatsen die iets kunnen toevoegen aan deze sportwereld. Daar zijn er maar weinig van.
En waarom maak ik me er zo druk over? Omdat Jos en Max iets bereikt hebben wat mij nog nooit gelukt is, ik respecteer daarom die prestaties, zowel als begeleider en rijder en kan het beoordelen. Veel Nederlandse sporters zullen mijn mening wellicht delen alsmede uiteraard een ieder ander fatsoenlijk mens, van het laatste kan je die twee van VI in ieder geval niet beschuldigen, misschien is 'Spuit Elf' wel een betere naam voor het programma. Wat die twee betweters trouwens ook vergeten is dat veel van die mensen, die ze vanwege een of ander incidenteel sport foutje bij het grove vuil zetten, wel vaak kinderen hebben die de volgende dag weer naar school moeten!!
Ze zullen er wel om moeten lachen want zoals ik onlangs al even mijn voormalige ‘schoonvader Ome Arie’ citeerde:” Er zijn twee mogelijkheden, òf ze zijn te dom om het te begrijpen, of ze begrijpen het ècht niet.. Veel plezier dit weekend.. Jan Lammers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |